Zo! Dat zijn nog eens woordenquote:Op zondag 17 november 2019 22:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nattekat faalt. Topicsluiter ook..
Slome...quote:
Valt me nog mee, in zijn positie zou ik dat stuur door midden kunnen breken.quote:
Ware woordenquote:
Counter klopte nietquote:Op zondag 17 november 2019 22:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nattekat faalt. Topicsluiter ook..
Dat is composiet, best moeilijk om dat te brekenquote:Op zondag 17 november 2019 22:15 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Valt me nog mee, in zijn positie zou ik dat stuur door midden kunnen breken.
Alonso = SAI?!quote:Op zondag 17 november 2019 22:15 schreef shiz het volgende:
[ afbeelding]afbeelding ]
[ afbeelding]afbeelding ]
Jaja Smooth operatoorrr
Slome..quote:Op zondag 17 november 2019 22:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik was nog iets nieuws aan het verzinnen in plaats van rijpe Britta. [ afbeelding ]
Britta ❤❤❤quote:
Neuh, die slaat zich voor z'n kop.quote:
Alonso ziet een podium met 2 Honda's GP2-Engines en een McLaren.quote:
Dat is wel jaquote:Op zondag 17 november 2019 22:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Alonso ziet een podium met 2 Honda's en een McLaren.
Mischien kunnen ze hem nog een bedankje voor zijn test werk sturen?quote:Op zondag 17 november 2019 22:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Alonso ziet een podium met 2 Honda's en een McLaren.
Goeie ninja editquote:Op zondag 17 november 2019 22:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Alonso ziet een podium met 2 Honda's GP2-Engines en een McLaren.
Ging niet echt beter toen hij er nog was...quote:Op zondag 17 november 2019 22:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien kunnen ze hem nog een bedankje voor zijn test werk sturen?
Mja... niet voor z'n PR-werk in ieder geval...quote:Op zondag 17 november 2019 22:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien kunnen ze hem nog een bedankje voor zijn test werk sturen?
1 grote zucht. Hamilton heeft gegokt en verloren.quote:Op zondag 17 november 2019 22:21 schreef bianconeri het volgende:
Vettel gewoon grote faal. Stuurt in op Leclerc, schakelt beiden uit terwijl ze allebei naar podium waren gegaan.
Hamilton met Mercedes gewoon tactische faal op het eind. Wat een gesukkel zeg.
Albon zie ik echt niet wat ze met die vent moeten.
Hij haalt alleen resultaat als anderen het verknallen.
Hij kon Bottas totaal niet voorbij, heeft totaal de snelheid niet, crasht elk weekend weer.
Je ziet gewoon dat Albon dat extra aan talent mist. Iets wat je bij genoeg anderen wel ziet.
Gasly top race, Sainz net zo. Max top weekend.
Zelfs geen Mercedes of Ferrari motorquote:Op zondag 17 november 2019 22:17 schreef Nattekat het volgende:
Voor het eerst sinds VS 2013 geen Mercedes of Ferrari op het podium
Wat is er zucht aan?quote:Op zondag 17 november 2019 22:24 schreef needakill het volgende:
[..]
1 grote zucht. Hamilton heeft gegokt en verloren.
Albon heeft gewoon goed gereden en had na de VSC van Bottas gewoon die 2 ferrari's in de tas.
Dreams of Powerquote:Op zondag 17 november 2019 22:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zelfs geen Mercedes of Ferrari motor
De V8 hadden ze nooit af moeten schaffenquote:Op zondag 17 november 2019 22:17 schreef Nattekat het volgende:
Voor het eerst sinds VS 2013 geen Mercedes of Ferrari op het podium
V10quote:Op zondag 17 november 2019 22:31 schreef vosss het volgende:
[..]
De V8 hadden ze nooit af moeten schaffen
V12quote:
Met nieuwe banden achter Verstappen was ook kansloos. Ze moesten wat gokken bij Mercedes.quote:Op zondag 17 november 2019 22:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is er zucht aan?
Dat van Hamilton sloeg nergens op aan het eind.
Albon reed goed? Wat een onzin. Was gewoon veel te traag. Iedereen was veel sneller, de Ferrari's hadden hem normaal ook om de oren gevlogen uiteindelijk want die waren duidelijk sneller.
Enige goede was dat hij Vettel voorbij kon bij de herstart, nou wat geweldig.
Dat doet Hammie in zijn slaap.quote:
Defect stuur??quote:Op zondag 17 november 2019 22:34 schreef Adrie072 het volgende:
Defecte stuur van Hamilton (deed ie later weer?), hoeveel ongemak geeft dat?
Hamilton had gewoon zijn hele batterij verbruikt om voor Max te komen.quote:Op zondag 17 november 2019 22:34 schreef Adrie072 het volgende:
Defecte stuur van Hamilton (deed ie later weer?), hoeveel ongemak geeft dat?
Was geen defect stuur. Hammie heeft in de outlap alles gegeven waardoor de systemen compleet leeg waren. Max was echter niet te stuitenquote:Op zondag 17 november 2019 22:34 schreef Adrie072 het volgende:
Defecte stuur van Hamilton (deed ie later weer?), hoeveel ongemak geeft dat?
Stel je nu een heel seizoen voor waarin Lewis geen oppermachtige bolide heeft... wat een board radio genot zal dat zijn.quote:Op zondag 17 november 2019 22:34 schreef Gezicht het volgende:
Ik heb het grootste deel van de race niet live kunnen kijken dus ben nu terug aan het kijken, het constante gezanik van Lewis op de boordradio is weer tekenend.
En nog steeds hulp van Kubica nodig hebben.quote:Op zondag 17 november 2019 22:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was geen defect stuur. Hammie heeft in de outlap alles gegeven waardoor de systemen compleet leeg waren. Max was echter niet te stuiten
Ik vrees dat je volgend seizoen weer een eerste helft naar een volkomen superieure Mercedes mag kijken.quote:Op zondag 17 november 2019 22:37 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Stel je nu een heel seizoen voor waarin Lewis geen oppermachtige bolide heeft... wat een board radio genot zal dat zijn.
V2quote:
ook dat mocht niet baten omdat Max een doortastende coureur is.quote:Op zondag 17 november 2019 22:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En nog steeds hulp van Kubica nodig hebben.
Vorig jaar was de voorbode niet zo sterk als nu. RB had een paar sterke races, Ferrari kwam af en toe even kijken, maar zo'n gevecht als nu gaande is om de podia hebben we jaren niet meer gezien. Ik heb echt heel veel hoop voor 2020.quote:Op zondag 17 november 2019 22:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vrees dat je volgend seizoen weer een eerste helft naar een volkomen superieure Mercedes mag kijken.
Kijkend naar de recente Hybrid-era kan je veilig stellen dat Mercedes er ook komend seizoen gewoon vanaf moment één zal staan. Dat hebben ze jaar op jaar prima voor elkaar.quote:Op zondag 17 november 2019 22:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vrees dat je volgend seizoen weer een eerste helft naar een volkomen superieure Mercedes mag kijken.
De BRM V16 uit '53 klinkt nog altijd het vetste. By far.quote:
Ja daarom kom ik nooit meer overheenquote:Op zondag 17 november 2019 22:42 schreef vosss het volgende:
[..]
De BRM V16 uit '53 klinkt nog altijd het vetste. By far.
In mijn herinnering was de strijd Verstappen - Hamilton een stuk minder close vorig jaar op Interlagos. Nu bleef Hamilton wel aardig bij.quote:Op zondag 17 november 2019 22:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vorig jaar was de voorbode niet zo sterk als nu. RB had een paar sterke races, Ferrari kwam af en toe even kijken, maar zo'n gevecht als nu gaande is om de podia hebben we jaren niet meer gezien. Ik heb echt heel veel hoop voor 2020.
Maar voor die gok plekken inleveren en in wat je dan nog niet weet heel weinig ronden dat nog goed gaan maken?quote:Op zondag 17 november 2019 22:33 schreef Fer het volgende:
[..]
Met nieuwe banden achter Verstappen was ook kansloos. Ze moesten wat gokken bij Mercedes.
Valt wel mee.quote:Op zondag 17 november 2019 22:34 schreef Gezicht het volgende: het constante gezanik van Lewis op de boordradio is weer tekenend.
De auto's zijn volgens jaar niet heel veel anders dan dit jaar.quote:Op zondag 17 november 2019 22:41 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Kijkend naar de recente Hybrid-era kan je veilig stellen dat Mercedes er ook komend seizoen gewoon vanaf moment één zal staan. Dat hebben ze jaar op jaar prima voor elkaar.
Het is aan RBR om nou eindelijk eens de zaken op orde te hebben tegen de tijd dat het feest begint in Australië, en niet pas na die eerste update in de Europese races.
Pirelli moet gewoon de banden houden zoals ze zijn, dat is de enige juiste keus.quote:Op zondag 17 november 2019 22:43 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
De auto's zijn volgens jaar niet heel veel anders dan dit jaar.
. Ik verwacht dan ook dat red bull met een minder grote achterstand gaat vertrekken
Nee hij jankt weer voor de zoveelste keer als een onzeker tienermeisje dat ze op de verkeerde strategie zitten.quote:Op zondag 17 november 2019 22:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar voor die gok plekken inleveren en in wat je dan nog niet weet heel weinig ronden dat nog goed gaan maken?
Ik heb in mijn post ook niets geks gezegd, alleen dat het gek was.
[..]
Valt wel mee.
Vraagt gewoon naar de wind en wat andere dingen. Boeiend.
Tekenend dat ze die radio's wel laten horen.
Lol moet ik nog serieus op ingaan? Albon had ze gewoon in de tas en Ferrari was gewoon nergens na de herstart.quote:Op zondag 17 november 2019 22:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is er zucht aan?
Dat van Hamilton sloeg nergens op aan het eind.
Albon reed goed? Wat een onzin. Was gewoon veel te traag. Iedereen was veel sneller, de Ferrari's hadden hem normaal ook om de oren gevlogen uiteindelijk want die waren duidelijk sneller.
Enige goede was dat hij Vettel voorbij kon bij de herstart, nou wat geweldig.
Door achteruit te rijdenquote:Op zondag 17 november 2019 23:10 schreef Nattekat het volgende:
Hoe heeft Kubica het in godsnaam voor elkaar gekregen om nog gelapt te worden...
De pits in te rijden?quote:Op zondag 17 november 2019 23:10 schreef Nattekat het volgende:
Hoe heeft Kubica het in godsnaam voor elkaar gekregen om nog gelapt te worden...
Maar vorig jaar durfde Red Bull niet eens van pole positions te dromen, en dit jaar hebben ze er al drie.quote:Op zondag 17 november 2019 22:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
In mijn herinnering was de strijd Verstappen - Hamilton een stuk minder close vorig jaar op Interlagos. Nu bleef Hamilton wel aardig bij.
Als Albon echt zoveel langzamer dan de beide Ferrari's was, waarom reed-ie dan voor zowel Leclerc als Vettel voordat-ie er door Hamilton werd afgekegeld?quote:Op zondag 17 november 2019 22:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Albon reed goed? Wat een onzin. Was gewoon veel te traag. Iedereen was veel sneller, de Ferrari's hadden hem normaal ook om de oren gevlogen uiteindelijk want die waren duidelijk sneller.
Enige goede was dat hij Vettel voorbij kon bij de herstart, nou wat geweldig.
Het was die meid op het podium aldus Horner vandaar dat zij naar het podium mocht namens RBRquote:Op zondag 17 november 2019 23:44 schreef Red_85 het volgende:
Masterclass Max.
Meer valt er niet te zeggen dit weekend.
Rijdt het hele veld naar huis, inclusief 2x de wereldkampioen.
Magic.
En wie die call verzon om naar rood te gaan op t einde mag wel een bonus krijgen. Als het die meid was op t podium, petje af.
Was een sitting duck geweest voor vettel anders en dan was de race omgedraaid. Denk ik.
safety car vanwege het uitvallen van bottas was niet nodig geweestquote:Op maandag 18 november 2019 00:14 schreef Tarado het volgende:
leuke race wel, al werd het pas echt leuk na uitvallen Bottas
Geluk met de SC en gridpenal voor Leclerc.quote:Op maandag 18 november 2019 00:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als Albon echt zoveel langzamer dan de beide Ferrari's was, waarom reed-ie dan voor zowel Leclerc als Vettel voordat-ie er door Hamilton werd afgekegeld?
Die duurde wel lang terwijl ie bij uitgang stond.quote:Op maandag 18 november 2019 02:36 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
safety car vanwege het uitvallen van bottas was niet nodig geweest
Dat weggetje waar de verrijker over heen moest op de auto op te pikken was niet heel breed en ik kan me voorstellen dat ze die weg vrij willen hebben voor dat ze de race herstarten. Komt er nog een rondje bij voor de lapped cars. Maar ik had het idee dat er gewoon ook te weinig stewards langs de baan waren.quote:Op maandag 18 november 2019 04:21 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Die duurde wel lang terwijl ie bij uitgang stond.
Ze stuurde takelwagen en dat is SCquote:Op maandag 18 november 2019 06:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat weggetje waar de verrijker over heen moest op de auto op te pikken was niet heel breed en ik kan me voorstellen dat ze die weg vrij willen hebben voor dat ze de race herstarten. Komt er nog een rondje bij voor de lapped cars. Maar ik had het idee dat er gewoon ook te weinig stewards langs de baan waren.
Doelde meer op het feit dat dat zolang moest duren. De merc stond al 3 ronden achter de omheining toen er een restart kwamquote:Op maandag 18 november 2019 06:50 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Ze stuurde takelwagen en dat is SC
Eerst moesten nog gelapte rijders er voorbij.quote:Op maandag 18 november 2019 06:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Doelde meer op het feit dat dat zolang moest duren. De merc stond al 3 ronden achter de omheining toen er een restart kwam
Moet dat eigenlijk per se? Of kan het ook zo zijn dat de SC zo kort kan zijn dat de auto’s op een rondje niet er voorbij mogen?quote:Op maandag 18 november 2019 06:58 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Eerst moesten nog gelapte rijders er voorbij.
De raceleiding bepaalt datquote:Op maandag 18 november 2019 07:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Moet dat eigenlijk per se? Of kan het ook zo zijn dat de SC zo kort kan zijn dat de auto’s op een rondje niet er voorbij mogen?
Bij Gasly aan de klassering nauwelijks te zien dat 'ie is overgestapt.quote:Op maandag 18 november 2019 01:46 schreef shiz het volgende:
› Current standings
[ afbeelding ]
.
Wist niet dat je je toch nog kwalificeert als je eruit vliegt maar wel 90% van de raceafstand hebt afgelegd.
Vorig jaar in totaal 2 poles voor Red Bull, 1 voor de zomerstop en 1 na de zomerstop. Dit jaar precies hetzelfde, in totaal (officieel) 2 poles, waarvan 1 voor de zomerstop en 1 na de zomerstop.quote:Op maandag 18 november 2019 00:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar vorig jaar durfde Red Bull niet eens van pole positions te dromen, en dit jaar hebben ze er al drie.
En Lewis maar piepen dat het allemaal zo lang duurdequote:Op maandag 18 november 2019 06:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Doelde meer op het feit dat dat zolang moest duren. De merc stond al 3 ronden achter de omheining toen er een restart kwam
Zjin inhaalpogingen kan ik beter.quote:Op maandag 18 november 2019 07:43 schreef ShaoliN het volgende:
Bottas reed trouwens weer als een complete randdebiel. 0,6 sec per ronde slomer dan zijn teamgenoot in de openingsronden. Daarna met een 1,5 sec per ronde op een Ferrari af, maar er niet voorbij kunnen. Waardoor zijn motor overheat en einde race.
Wat een lulletje. Bizar.
Maar nu ook 1 op een powercircuit.quote:Op maandag 18 november 2019 07:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Vorig jaar in totaal 2 poles voor Red Bull, 1 voor de zomerstop en 1 na de zomerstop. Dit jaar precies hetzelfde, in totaal (officieel) 2 poles, waarvan 1 voor de zomerstop en 1 na de zomerstop.
Hoezo?quote:Op maandag 18 november 2019 07:53 schreef potjecreme het volgende:
Jammer dat de wedstrijdleiding niks doet aan het "geknijp" van Vettel.
Wat zouden ze dan met Leclerc zijn actie op Norris moeten doen in ronde 1 of 2?quote:Op maandag 18 november 2019 07:53 schreef potjecreme het volgende:
Jammer dat de wedstrijdleiding niks doet aan het "geknijp" van Vettel.
Bottas is Bottas.quote:Op maandag 18 november 2019 07:43 schreef ShaoliN het volgende:
Bottas reed trouwens weer als een complete randdebiel. 0,6 sec per ronde slomer dan zijn teamgenoot in de openingsronden. Daarna met een 1,5 sec per ronde op een Ferrari af, maar er niet voorbij kunnen. Waardoor zijn motor overheat en einde race.
Wat een lulletje. Bizar.
Omdat Vettel het átlijd doet. Al jaren lang. Kennen we deze nog.quote:
Rat is het maar dat zijn ze allemaalquote:Op maandag 18 november 2019 08:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat Vettel het átlijd doet. Al jaren lang. Kennen we deze nog.
Ja daar zat ik nog aan te denken toen ik de highlights nog een keer zag, daar is dat iets naar links opschuiven van vettel echt niks bij.quote:Op maandag 18 november 2019 08:04 schreef mikieu het volgende:
[..]
Wat zouden ze dan met Leclerc zijn actie op Norris moeten doen in ronde 1 of 2?
Die actie deed mij denken aan Perez in Singapore vorig jaar, alleen doordat Norris wegduikt gaat het wel goed.
Ach, dat soort beelden kun je van Max, Lewis en Leclerc ook wel vindenquote:Op maandag 18 november 2019 08:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat Vettel het átlijd doet. Al jaren lang. Kennen we deze nog.
Natuurlijk kun je incidenten vinden. Maar je ziet Vettel, en zijn leerling Lecrepe, dit bij iedere inhaalactie doen, ook op achterblijvers. Daarom was zijn gejank "He pushed me off the track" altijd zo hypocriet, de bocht(en) ervoor deed hij het zelf ook en veel harder.quote:Op maandag 18 november 2019 08:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ach, dat soort beelden kun je van Max ook wel vinden
wel met je eens inderdaad vsc had volstaanquote:Op maandag 18 november 2019 02:36 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
safety car vanwege het uitvallen van bottas was niet nodig geweest
Doet Hamilton nou een 'lift-and-coast' op het rechte stuk(op 1:16)? Denk dat hij niet verwacht had dat Max er al weer zo kort achter zat.quote:Op zondag 17 november 2019 21:37 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Ongeveer een minuutje ja Met dank aan Leclerc die Hamilton flink aan het blokken was en waar Max zo voorbij knalde.
Onboardje van Max vanaf de Pit tot hij voorbij Hamilton was:
https://streamable.com/2zlbn
Wat moeten ze eraan doen dan? Als je ervoor ligt is dat gewoon toegestaan, tenzij je de ander daarmee van de baan drukt, al mag dat dan zelfs nog als je daarmee gewoon de racelijn volgt.quote:Op maandag 18 november 2019 07:53 schreef potjecreme het volgende:
Jammer dat de wedstrijdleiding niks doet aan het "geknijp" van Vettel.
waren z'n batterijen niet leeg omdat hij die het rondje ervoor had leeg getrokken?quote:Op maandag 18 november 2019 08:37 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Doet Hamilton nou een 'lift-and-coast' op het rechte stuk(op 1:16)? Denk dat hij niet verwacht had dat Max er al weer zo kort achter zat.
Vettel had niet hoeven duwen in deze. Hij was al sneller.quote:Op maandag 18 november 2019 08:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat moeten ze eraan doen dan? Als je ervoor ligt is dat gewoon toegestaan, tenzij je de ander daarmee van de baan drukt, al mag dat dan zelfs nog als je daarmee gewoon de racelijn volgt.
Leclerc had gewoon zijn verlies moeten nemen, maar gaf minimaal ruimte en bleef dat geven. Bij een teamgenoot!
Knijpen? Hij beweegt iets naar binnen wat alle coureurs doen. Leclerc heeft exact hetzelfde gedaan bij Norris die echter wel uitweek. Voor mij hebben beide coureurs schuld omdat ze allebei deze aanvaring konden voorkomen.quote:Op maandag 18 november 2019 07:53 schreef potjecreme het volgende:
Jammer dat de wedstrijdleiding niks doet aan het "geknijp" van Vettel.
Leclerc had nieuwere banden dus die zou Vettel kunnen uitremmen als Vettel niet wat naar binnen zou bewegen.quote:Op maandag 18 november 2019 08:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vettel had niet hoeven duwen in deze. Hij was al sneller.
wel met je eens dat ze er beiden wat aan hadden kunnen doen maar Vettel had gewoon z'n verlies kunnen/moeten nemen vanwege z'n mindere banden na die overtake in de Senna S door Leclerc.quote:Op maandag 18 november 2019 08:59 schreef franske19 het volgende:
[..]
Knijpen? Hij beweegt iets naar binnen wat alle coureurs doen. Leclerc heeft exact hetzelfde gedaan bij Norris die echter wel uitweek. Voor mij hebben beide coureurs schuld omdat ze allebei deze aanvaring konden voorkomen.
[..]
Leclerc had nieuwere banden dus die zou Vettel kunnen uitremmen als Vettel niet wat naar binnen zou bewegen.
Hoe je het ook went of keert je moet als teamgenoten gewoon niet tegen elkaar aanrijden. Simpelquote:Op maandag 18 november 2019 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel met je eens dat ze er beiden wat aan hadden kunnen doen maar Vettel had gewoon z'n verlies kunnen/moeten nemen vanwege z'n mindere banden na die overtake in de Senna S door Leclerc.
misschien toch procedure als ze een machine gebruiken om een auto weg te halenquote:Op maandag 18 november 2019 09:04 schreef trein2000 het volgende:
Wat een race.
Alleen een beetje twijfels bij die SC hoor. Was dat nou echt nodig? Die auto stond niet (in het verlengde van) de rijrichting. En hij duurde ook wel erg lang...
No shit...quote:Op maandag 18 november 2019 09:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe je het ook went of keert je moet als teamgenoten gewoon niet tegen elkaar aanrijden. Simpel
True maar we hebben het hier wel over team genoten. Maar goed ik vind het niet erg hoor voor team Pasta Tuttiquote:Op maandag 18 november 2019 08:59 schreef franske19 het volgende:
[..]
Knijpen? Hij beweegt iets naar binnen wat alle coureurs doen. Leclerc heeft exact hetzelfde gedaan bij Norris die echter wel uitweek. Voor mij hebben beide coureurs schuld omdat ze allebei deze aanvaring konden voorkomen.
[..]
Leclerc had nieuwere banden dus die zou Vettel kunnen uitremmen als Vettel niet wat naar binnen zou bewegen.
ik vind het op zich wel jammer hoor, niet zo zeer gisteren maar over het hele jaar gezien hebben ze er toch te weinig uitgehaald, dat Verstappen nu zelfs 3e staat in het kampioenschap zegt wat dat betreft alles.quote:Op maandag 18 november 2019 09:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
True maar we hebben het hier wel over team genoten. Maar goed ik vind het niet erg hoor voor team Pasta Tutti
SJa eerst wilden ze Vettel als eerste rijder ten koste van Lecler laten winnen, terwijl de laatste op dat moment sneller was. Beter hadden ze gewoon gezegd: Eerste paar races kijken we aan, doe niet dom, moge de beste winnen.quote:Op maandag 18 november 2019 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het op zich wel jammer hoor, niet zo zeer gisteren maar over het hele jaar gezien hebben ze er toch te weinig uitgehaald, dat Verstappen nu zelfs 3e staat in het kampioenschap zegt wat dat betreft alles.
Terwijl Verstappen zelf ook genoeg tegen is gekomen in de 2de helft van het seizoen..quote:Op maandag 18 november 2019 09:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het op zich wel jammer hoor, niet zo zeer gisteren maar over het hele jaar gezien hebben ze er toch te weinig uitgehaald, dat Verstappen nu zelfs 3e staat in het kampioenschap zegt wat dat betreft alles.
Hij had z’n batterij helemaal leeggereden in zijn outlap. Daar klaagde hij daarna nog over bij z’n team.quote:Op maandag 18 november 2019 08:37 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Doet Hamilton nou een 'lift-and-coast' op het rechte stuk(op 1:16)? Denk dat hij niet verwacht had dat Max er al weer zo kort achter zat.
Als Max een teamgenoot had gehad die hem wel fatsoenlijk had kunnen volgen in Hongarije..quote:Op maandag 18 november 2019 10:08 schreef Tinos85 het volgende:
Als Max in Mexico gelift had en uit de problemen was gebleven tijdens de race was Marko nog aardig warm met vijf overwinningen.
Als ze in Singapore geen fouten hadden gemaakt met de afstelling van de auto.
Als, als, als
quote:Op maandag 18 november 2019 08:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
waren z'n batterijen niet leeg omdat hij die het rondje ervoor had leeg getrokken?
Ah, dat is wel logisch ja, niet over na gedacht. Thanks.quote:Op maandag 18 november 2019 10:06 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Hij had z’n batterij helemaal leeggereden in zijn outlap. Daar klaagde hij daarna nog over bij z’n team.
Na de eerste SC was Albon gewoon elke ronde sneller dan Leclerc (behalve in ronde 63. toen Leclerc zijn snelste ronde reed). Ten opzichte van Vettel was het exact hetzelfde.quote:Op zondag 17 november 2019 22:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wat is er zucht aan?
Dat van Hamilton sloeg nergens op aan het eind.
Albon reed goed? Wat een onzin. Was gewoon veel te traag. Iedereen was veel sneller, de Ferrari's hadden hem normaal ook om de oren gevlogen uiteindelijk want die waren duidelijk sneller.
Enige goede was dat hij Vettel voorbij kon bij de herstart, nou wat geweldig.
Kan me voorstellen dat als je de auto en baan nog niet tig keer gereden hebt, het even tijd kost om een goed race ritme te ontwikkelen.quote:Op maandag 18 november 2019 10:38 schreef BroesWillems het volgende:
Wat me wel opvalt is dat Albon nooit in het begin van de race heel sterk is, het lijkt altijd of hij er eerst in moet komen. Nu kon hij in het begin het tempo van zelfs Bottas niet volgen.
Dat was in voorgaande racen ook al zo, zwak begin en een sterk einde.
auto is ook zwaar en hij zal risico's proberen te vermijden, de opdracht is finishen.quote:Op maandag 18 november 2019 10:50 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat als je de auto en baan nog niet tig keer gereden hebt, het even tijd kost om een goed race ritme te ontwikkelen.
Om vervolgens door de wereldkampioen van de baan gereden te wordenquote:Op maandag 18 november 2019 10:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
auto is ook zwaar en hij zal risico's proberen te vermijden, de opdracht is finishen.
ja lullig voor hem, had het hem wel gegundquote:Op maandag 18 november 2019 10:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om vervolgens door de wereldkampioen van de baan gereden te worden
Die gaat geen kampioen worden. Goede tweede rijder hoor voor Hamilton. Maar meer niet.quote:Op maandag 18 november 2019 07:43 schreef ShaoliN het volgende:
Bottas reed trouwens weer als een complete randdebiel. 0,6 sec per ronde slomer dan zijn teamgenoot in de openingsronden. Daarna met een 1,5 sec per ronde op een Ferrari af, maar er niet voorbij kunnen. Waardoor zijn motor overheat en einde race.
Wat een lulletje. Bizar.
Dat korte moment dat er 3 Honda's op podium koers lagen.quote:Op maandag 18 november 2019 10:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja lullig voor hem, had het hem wel gegund
ook wel weer leuk voor Sainz al was het mosterd na de maaltijd, had het wel leuk gevonden als ze Lewis van het podium hadden getrokkenquote:Op maandag 18 november 2019 10:58 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat korte moment dat er 3 Honda's op podium koers lagen.
Erg zuur dat Sainz z'n eerste podium moment gemist heeft. Dat had ik hem gegund, hij is erg gegroeid de afgelopen jaren.quote:Op maandag 18 november 2019 11:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
ook wel weer leuk voor Sainz al was het mosterd na de maaltijd, had het wel leuk gevonden als ze Lewis van het podium hadden getrokken
Als er ooit een moment was dat ik had gewild dat de SC de finish ging halen, was dat het welquote:Op maandag 18 november 2019 10:58 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat korte moment dat er 3 Honda's op podium koers lagen.
Denk dat hij Lewis daar nooit meer verwacht had (net als Lewis zelf die helemaal niet reageerde toen Max hem voor het eerst passeerde, die had die actie ook nooit aan zien komen)quote:Op maandag 18 november 2019 10:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
Albon waarom zet je nou die deur wagenwijd open.
Hij reed dacht ik de normale racelijn, omdat in die bocht inhalen niet heel gebruikelijk is. Had Hamilton daar niet verwacht en reed daardoor dus ook geen verdedigende lijn.quote:Op maandag 18 november 2019 10:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
Albon waarom zet je nou die deur wagenwijd open.
Hamilton, waarom duik je een gat in dat er niet is.quote:Op maandag 18 november 2019 10:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
Albon waarom zet je nou die deur wagenwijd open.
Er zijn wel twee technical directives geweest...quote:Op maandag 18 november 2019 11:43 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kan het trouwens dat men nu roept dat de Red Bull op het rechte stuk opeens sneller is dan de Mercedes en de Ferrari?
Wanneer is de laatste update van de Honda motor geweest? Toch al wel een paar races terug dacht ik toch?
ook dat maar hoge banen liggen Red Bull wel, kijken hoe dat over 2 weken is.quote:Op maandag 18 november 2019 11:45 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Er zijn wel twee technical directives geweest...
Misschien dat ze dat blok nu wat meer openschroeven?quote:Op maandag 18 november 2019 11:43 schreef Breekfast het volgende:
Hoe kan het trouwens dat men nu roept dat de Red Bull op het rechte stuk opeens sneller is dan de Mercedes en de Ferrari?
Wanneer is de laatste update van de Honda motor geweest? Toch al wel een paar races terug dacht ik toch?
Klopt, maar daar had volgens mij alleen Ferrari last van toch? En zelfs na die technical directive dacht ik dat Ferrari nog steeds sneller was op de rechte stukken maar dat alleen het gat wat kleiner was geworden. Ook apart dat ze nu ook ten opzichte van Mercedes sneller zijn op de rechte stukken.quote:Op maandag 18 november 2019 11:45 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Er zijn wel twee technical directives geweest...
2e TD was dan ook dit weekend. Honda is in eens sneller dan de Mercedes, of is de Mercedes langzamer? Misschien is die wijziging ook de oorzaak van de plof?quote:Op maandag 18 november 2019 11:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Klopt, maar daar had volgens mij alleen Ferrari last van toch? En zelfs na die technical directive dacht ik dat Ferrari nog steeds sneller was op de rechte stukken maar dat alleen het gat wat kleiner was geworden. Ook apart dat ze nu ook ten opzichte van Mercedes sneller zijn op de rechte stukken.
Dit was geen plof natuurlijk, denk dat Cororel niet eens een cijfer zou gevenquote:Op maandag 18 november 2019 11:45 schreef BroesWillems het volgende:
Wanneer was trouwens de laatste Mercedes plof?
Nou, ok dan, wanneer was de laatste keer dat een motor het begaf van Mercedes?quote:Op maandag 18 november 2019 11:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dit was geen plof natuurlijk, denk dat Cororel niet eens een cijfer zou geven
Vorig jaar Oostenrijk? Of was dat bij beiden de versnellingsbak?quote:Op maandag 18 november 2019 12:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nou, ok dan, wanneer was de laatste keer dat een motor het begaf van Mercedes?
Klanten uitgezonderd? Er zijn er al twee gesneuveld dit seizoen.quote:Op maandag 18 november 2019 12:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nou, ok dan, wanneer was de laatste keer dat een motor het begaf van Mercedes?
quote:Op maandag 18 november 2019 12:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nou, ok dan, wanneer was de laatste keer dat een motor het begaf van Mercedes?
Heb je mijn post überhaupt gelezen?quote:Op maandag 18 november 2019 06:58 schreef PP_Sound het volgende:
[..]
Eerst moesten nog gelapte rijders er voorbij.
Oostenrijk 2018quote:Op maandag 18 november 2019 12:04 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Bottas in Barcelona 2017, als ik zo terugkijk. Wel enkel gekeken naar het team van Mercedes, er zijn wel motoren bij klantenteams gesneuveld daarna.
Die mislukte stint van 14 laps op de harde band ookquote:Op maandag 18 november 2019 07:43 schreef ShaoliN het volgende:
Bottas reed trouwens weer als een complete randdebiel. 0,6 sec per ronde slomer dan zijn teamgenoot in de openingsronden. Daarna met een 1,5 sec per ronde op een Ferrari af, maar er niet voorbij kunnen. Waardoor zijn motor overheat en einde race.
Wat een lulletje. Bizar.
Oh, zag op Wiki andere redenen staan van de uitvalbeurten van Bottas/Hamilton toen, maar misschien is die niet heel betrouwbaarquote:
Was die belangrijk?quote:Op maandag 18 november 2019 12:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb je mijn post überhaupt gelezen?
Ik denk dat de timing van RBR niet zo heel onschuldig is en dat ze Mercedes voor hun karretje hebben gespannen. Het is uiteiindelijk toch gewoon Ferrari in diskrediet brengen zonder bewijs en aan Mercedes blijft het toch niet plakken.quote:Op maandag 18 november 2019 11:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Klopt, maar daar had volgens mij alleen Ferrari last van toch? En zelfs na die technical directive dacht ik dat Ferrari nog steeds sneller was op de rechte stukken maar dat alleen het gat wat kleiner was geworden. Ook apart dat ze nu ook ten opzichte van Mercedes sneller zijn op de rechte stukken.
Vraag ik me af. Ik zag Hamilton daar steeds wat dichterbij komen.quote:Op maandag 18 november 2019 11:49 schreef Breekfast het volgende:
Ook apart dat ze nu ook ten opzichte van Mercedes sneller zijn op de rechte stukken.
Het heeft er in elk geval voor gezorgd dat Ferrari de plotselinge overmacht in kwalificatie is kwijtgeraakt.quote:Op maandag 18 november 2019 12:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat de timing van RBR niet zo heel onschuldig is en dat ze Mercedes voor hun karretje hebben gespannen. Het is uiteiindelijk toch gewoon Ferrari in diskrediet brengen zonder bewijs en aan Mercedes blijft het toch niet plakken.
Ik heb nog geen berekening gezien waaruit zou blijken dat Ferrari vermogen heeft ingeleverd. Niemand wil het ook uitzoeken want de verdachtmaking voldoet beter dan de feiten.
Inderdaad, er gebeurde eigenlijk nauwelijks iets en in elke race is er wel wat contact tussen auto's op de wielen. Het is een freak accident dat de Ferrari van Leclerc gelijk half uit elkaar viel, in 99 van de 100 gevallen was in zo'n situatie helemaal niets gebeurd.quote:Op maandag 18 november 2019 12:23 schreef daNpy het volgende:
Insturen is ook wel weer een groot woord.
Precies, er zijn veel hardere contacten geweest waarbij niet het hele wiel afbrak. Dit is echt ongelukkig, of schade die Lecrepe al had wellicht?quote:Op maandag 18 november 2019 12:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, er gebeurde eigenlijk nauwelijks iets en in elke race is er wel wat contact tussen auto's op de wielen. Het is een freak accident dat de Ferrari van Leclerc gelijk half uit elkaar viel, in 99 van de 100 gevallen was in zo'n situatie helemaal niets gebeurd.
O jee wat nu?quote:Op maandag 18 november 2019 12:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voor jou genoeg om me te quoten en dan tot 2 keer toe exact hetzelfde te zeggen.
Door de hoogte werkt hun grotere compressor beter dan die van Mercedes.quote:Op maandag 18 november 2019 11:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Klopt, maar daar had volgens mij alleen Ferrari last van toch? En zelfs na die technical directive dacht ik dat Ferrari nog steeds sneller was op de rechte stukken maar dat alleen het gat wat kleiner was geworden. Ook apart dat ze nu ook ten opzichte van Mercedes sneller zijn op de rechte stukken.
Vettel vs Verstappen in Silverstone dit jaar bijvoorbeeld, toen Max door de lucht vloog en daarna gewoon de race uit kon rijden.quote:Op maandag 18 november 2019 12:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies, er zijn veel hardere contacten geweest waarbij niet het hele wiel afbrak. Dit is echt ongelukkig, of schade die Lecrepe al had wellicht?
Weer die dwaas die iemand ramtquote:Op maandag 18 november 2019 12:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vettel vs Verstappen in Silverstone dit jaar bijvoorbeeld, toen Max door de lucht vloog en daarna gewoon de race uit kon rijden.
[ afbeelding ]
Hoe ben je er de vorige keer aangekomen?quote:Op maandag 18 november 2019 12:45 schreef Eagles89 het volgende:
Beste allemaal, ik “spaar” de legendarische races van Max, ik heb bijna al zijn overwinningen inmiddels in MP4 bestand, zou er iemand mij eeuwig blij kunnen maken met de complete uitzending van gisteren in MP4 bestand? Dus voorbeschouwing, race, nabeschouwing op Ziggo.
Hopelijk is er iemand die dit heeft.
Ik heb Ziggo maar ik krijg die terugkijk link onmogelijk naar een MP4, en wat ik nu wel gedaan heb is het streamen en dan je beeldscherm opnemen maar de kwaliteit/schokkerigheid van het beeld is echt teleurstellend.
Voor mijn gevoel duurde het ook lang, maar het duurde even voordat de laatste Williams ook weer aangesloten was. Daarna mochten ze wel los.quote:Op maandag 18 november 2019 12:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Heb je mijn post überhaupt gelezen?
Door het afspelen op de computer en dan het beeldscherm opnemen maar die kwaliteit viel erg tegen. Deze race vond ik mooier dus deze wil ik proberen in de betere/originele kwaliteit te krijgen. De races daarvoor via iemand hier die helaas niet actief meer is.quote:Op maandag 18 november 2019 12:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe ben je er de vorige keer aangekomen?
Was een beslissing met ballen hoor. Mooi van RB om dan ook meteen haar naar voren te schuivenquote:Op maandag 18 november 2019 13:05 schreef spapaars het volgende:
Begrijp nu waarom zij op het podium mocht.
Hannah Schmitz, die de tactiek tijdens de race mede bepaalde. Op haar advies dook Verstappen in de slotfase van de race in leidende positie de pits in, toen de safetycar de baan op kwam vanwege de uitgevallen Valtteri Bottas.
[ afbeelding ]
Ik kan kijken of ik mijn beeld kan opnemen in goede kwaliteit.quote:Op maandag 18 november 2019 12:45 schreef Eagles89 het volgende:
Beste allemaal, ik “spaar” de legendarische races van Max, ik heb bijna al zijn overwinningen inmiddels in MP4 bestand, zou er iemand mij eeuwig blij kunnen maken met de complete uitzending van gisteren in MP4 bestand? Dus voorbeschouwing, race, nabeschouwing op Ziggo.
Hopelijk is er iemand die dit heeft.
Ik heb Ziggo maar ik krijg die terugkijk link onmogelijk naar een MP4, en wat ik nu wel gedaan heb is het streamen en dan je beeldscherm opnemen maar de kwaliteit/schokkerigheid van het beeld is echt teleurstellend.
Die gast is echt niet goed bij zijn hoofd hoor. Iedereen lult de hele tijd over Max, maar Leclerc is echt een naar ventje. Die actie kon gewoon echt niet, zo abrupt en zo fel, maar hij komt er wel weer mee weg. Lijkt wel een soort van Hamilton v2 te worden die overal mee weg komt.quote:Op maandag 18 november 2019 08:04 schreef mikieu het volgende:
[..]
Wat zouden ze dan met Leclerc zijn actie op Norris moeten doen in ronde 1 of 2?
Die actie deed mij denken aan Perez in Singapore vorig jaar, alleen doordat Norris wegduikt gaat het wel goed.
Geen crash, dus niks aan de handquote:Op maandag 18 november 2019 08:04 schreef mikieu het volgende:
[..]
Wat zouden ze dan met Leclerc zijn actie op Norris moeten doen in ronde 1 of 2?
Die actie deed mij denken aan Perez in Singapore vorig jaar, alleen doordat Norris wegduikt gaat het wel goed.
Hamilton had dat ook meteen door Now I'm a sitting duck riep hijquote:Op maandag 18 november 2019 13:13 schreef Kyran het volgende:
[..]
Was een beslissing met ballen hoor. Mooi van RB om dan ook meteen haar naar voren te schuiven
https://www.gpfans.com/nl(...)rris-moet-uitwijken/quote:Op maandag 18 november 2019 08:04 schreef mikieu het volgende:
[..]
Wat zouden ze dan met Leclerc zijn actie op Norris moeten doen in ronde 1 of 2?
Die actie deed mij denken aan Perez in Singapore vorig jaar, alleen doordat Norris wegduikt gaat het wel goed.
Dat is zo'n kromme beredenering van de wedstrijdleiding altijd ... Net als Olav Mol die dan roept "ja Ricciardo heeft er nu zelf al last van, dus straf is niet nodig".quote:Op maandag 18 november 2019 13:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen crash, dus niks aan de hand
Yup. Hoe dan ook, kan me niet veel races herinneren waar Hamilton zo om de oren werd geredenquote:Op maandag 18 november 2019 13:17 schreef spapaars het volgende:
[..]
Hamilton had dat ook meteen door Now I'm a sitting duck riep hij
Volgens mij heb je niet door dat F1 ook tactiek kent?quote:Op maandag 18 november 2019 00:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als Albon echt zoveel langzamer dan de beide Ferrari's was, waarom reed-ie dan voor zowel Leclerc als Vettel voordat-ie er door Hamilton werd afgekegeld?
Dit meen jij niet serieus toch?quote:Op zondag 17 november 2019 22:51 schreef needakill het volgende:
[..]
Lol moet ik nog serieus op ingaan? Albon had ze gewoon in de tas en Ferrari was gewoon nergens na de herstart.
Dat kun je zo niet zeggen, Mercedes opteert voor een duidelijke nummer een en een duidelijke nummer twee, Bottas doet een uitstekende job als nummer twee en zal ook nooit een nummer een worden en dat vind Mercedes een uitstekende zaak, geen gezeur, geen conflicten en geen Hamilton die tegen de pers loopt te huilen dat hij benadeeld word.quote:Op maandag 18 november 2019 08:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bottas is Bottas.
Niks te zoeken in een top team.
Bewust of onbewust.quote:Op maandag 18 november 2019 13:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Geen crash, dus niks aan de hand
Leclerc komt niet in de buurt van de gekheid van Max.quote:Op maandag 18 november 2019 13:15 schreef Kyran het volgende:
[..]
Die gast is echt niet goed bij zijn hoofd hoor. Iedereen lult de hele tijd over Max, maar Leclerc is echt een naar ventje. Die actie kon gewoon echt niet, zo abrupt en zo fel, maar hij komt er wel weer mee weg. Lijkt wel een soort van Hamilton v2 te worden die overal mee weg komt.
De schaamte om met 2 auto's op deze manier eraf te gaan is al genoegquote:Op maandag 18 november 2019 13:49 schreef OscarMopperkont het volgende:
Lees net dat beide Ferrari's geen straf krijgen
Dat is niet zo relevant. Er was voor Leclerc niets meer te winnen, dus had hij gewoon meer ruimte moeten geven.quote:Op maandag 18 november 2019 08:49 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vettel had niet hoeven duwen in deze. Hij was al sneller.
Die paar rondes verschil maakt niet dat hij maar de plek aan Leclerc kado moet doen. Kom op zeg.quote:Op maandag 18 november 2019 09:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel met je eens dat ze er beiden wat aan hadden kunnen doen maar Vettel had gewoon z'n verlies kunnen/moeten nemen vanwege z'n mindere banden na die overtake in de Senna S door Leclerc.
Dat is vrij gebruikelijk als teamgenoten elkaar eraf kegelen.quote:Op maandag 18 november 2019 13:49 schreef OscarMopperkont het volgende:
Lees net dat beide Ferrari's geen straf krijgen
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op maandag 18 november 2019 13:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kun je zo niet zeggen, Mercedes opteert voor een duidelijke nummer een en een duidelijke nummer twee, Bottas doet een uitstekende job als nummer twee en zal ook nooit een nummer een worden en dat vind Mercedes een uitstekende zaak, geen gezeur, geen conflicten en geen Hamilton die tegen de pers loopt te huilen dat hij benadeeld word.
Ze winnen er de WDC en de constructeurs titel mee met twee vingers in hun neus, ik denk dat je bij Mercedes geen kwaad woord gaat horen over Bottas.
Er was genoeg ruimte, Vettel was er al zo goed als voorbij. Het duwen was onnodig, behalve dan dat ie wist dat leclerc hem toch wel weer in ging halen op zijn nieuwere banden.quote:Op maandag 18 november 2019 14:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is niet zo relevant. Er was voor Leclerc niets meer te winnen, dus had hij gewoon meer ruimte moeten geven.
Klopt in principe maar nu de andere teams dichterbij komen kan Mercedes zich geen herhaling van de Rosberg v Hamilton show veroorloven.quote:
Ferrari had geen overmacht in de kwalificatie.quote:Op maandag 18 november 2019 12:21 schreef aesop het volgende:
[..]
Het heeft er in elk geval voor gezorgd dat Ferrari de plotselinge overmacht in kwalificatie is kwijtgeraakt.
Dat klopt ja. Her en der werd wat geroepen en dat werd dan als feit aangenomen. Autosportfans zijn zo dom, die geloven het toch wel.quote:Her en der lees je ook dat het voordeel op de rechte stukken niet meer 7 tienden is en dat blijkt ook uit het feit dat er geen poles meer worden gehaald.
quote:Op maandag 18 november 2019 14:16 schreef Kyran het volgende:
Ik vraag me toch af hoevaak Hamilton in de fout zou gaan als die echt moet knokken voor zijn plekken. Ik vind hem mentaal zo zwak altijd. Nou doet hij soms ook wel alsof volgens mij, maar dan nog lijkt het vaak alsof hij vooral tegenover Max een complex heeft.
Die fout die hij gisteren maakte is waar hij een paar weken terug nog Max van zat te beschuldigen. Lekker makkelijk "sorry" zeggen als je al wereldkampioen bent en toch niks te verliezen hebt, maar feit blijft dat hij onder druk die fout maakte.
Op zich natuurlijk dikke prima dat hij voor ieder gaatje gaat. Dat vind ik bij Max ook, dus bij Hamilton is het niet anders. Alleen als je zoveel moet knokken met een auto die niet de beste auto is is het gewoon normaal dat je af en toe een fout maakt of voor een gat gaat die er net wel of net niet is. Dat ervaart Hamilton nu ook een keer.
Ik vond dat een bijzonder agressieve actie die totaal verkeerd uit had kunnen pakken als Norris niet zo alert was.quote:Op maandag 18 november 2019 13:52 schreef bianconeri het volgende:
Dat van Leclerc en Norris was ook gwn niets.
Zijn beredenering is "hij gleed uit" en dus geen bewust actie .... Valt niet mee te discusseren.quote:Op maandag 18 november 2019 14:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik vond dat een bijzonder agressieve actie die totaal verkeerd uit had kunnen pakken als Norris niet zo alert was.
Vind eerder dat Max een Hamilton complex heeft.quote:Op maandag 18 november 2019 14:16 schreef Kyran het volgende:
Ik vraag me toch af hoevaak Hamilton in de fout zou gaan als die echt moet knokken voor zijn plekken. Ik vind hem mentaal zo zwak altijd. Nou doet hij soms ook wel alsof volgens mij, maar dan nog lijkt het vaak alsof hij vooral tegenover Max een complex heeft.
Die fout die hij gisteren maakte is waar hij een paar weken terug nog Max van zat te beschuldigen. Lekker makkelijk "sorry" zeggen als je al wereldkampioen bent en toch niks te verliezen hebt, maar feit blijft dat hij onder druk die fout maakte.
Op zich natuurlijk dikke prima dat hij voor ieder gaatje gaat. Dat vind ik bij Max ook, dus bij Hamilton is het niet anders. Alleen als je zoveel moet knokken met een auto die niet de beste auto is is het gewoon normaal dat je af en toe een fout maakt of voor een gat gaat die er net wel of net niet is. Dat ervaart Hamilton nu ook een keer.
Hoe dat? Meestal is het Lewis die iets te mopperen heeft over Max (ook al heeft Lewis niks te maken met wat er is gebeurd) en Max reageert daar dan weer op.quote:Op maandag 18 november 2019 14:56 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vind eerder dat Max een Hamilton complex heeft.
Eens maar als Bottas om de oren gereden gaat worden door 4 rijders van andere teams is het ook over met de Mercedes dominantie en zullen ze toch iemand nodig hebben die wél in durft te halen.quote:Op maandag 18 november 2019 14:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt in principe maar nu de andere teams dichterbij komen kan Mercedes zich geen herhaling van de Rosberg v Hamilton show veroorloven.
En als we naar Ferrari kijken dan is het wel duidelijk dat twee haantjes niet altijd lekker werkt.
Bijzondere opmerking.Tot de zomerstop had Ferrari 3 van 12 pole positions en dus inderdaad geen overmacht in de kwalificatie. Na de zomerstop is dit echter compleet anders. Tot aan de directive zijn er 6 GP's gereden, 6 maal een pole position voor Ferrari. Na de directive zijn er 2 GP's gereden en beiden plotseling zonder een Ferrari op pole.quote:Op maandag 18 november 2019 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ferrari had geen overmacht in de kwalificatie.
[..]
quote:Op maandag 18 november 2019 15:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Bijzondere opmerking.Tot de zomerstop had Ferrari 3 van 12 pole positions en dus inderdaad geen overmacht in de kwalificatie. Na de zomerstop is dit echter compleet anders. Tot aan de directive zijn er 6 GP's gereden, 6 maal een pole position voor Ferrari. Na de directive zijn er 2 GP's gereden en beiden plotseling zonder een Ferrari op pole.
Als Verstappen geen geel had genegeerd had hij al voor de directive een pole afgepakt. Feitelijk een vergelijkbare quali dus als afgelopen weekend. Kleine tijdsverschillen over het algemeen, een hoogte afhankelijke party mode en een groot verschil in aerodynamica wat betreft de uitruil downforce en drag.quote:Op maandag 18 november 2019 15:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Bijzondere opmerking.Tot de zomerstop had Ferrari 3 van 12 pole positions en dus inderdaad geen overmacht in de kwalificatie. Na de zomerstop is dit echter compleet anders. Tot aan de directive zijn er 6 GP's gereden, 6 maal een pole position voor Ferrari. Na de directive zijn er 2 GP's gereden en beiden plotseling zonder een Ferrari op pole.
Grondig onderzoek gebeurt niet. omdat dan Ferrari, Mercedes en de F1 afgebrand gaan worden en er eigenlijk een heel seizoen voor niks is gereden. Dat is de enige reden dat er geen grondig onderzoek komt en alles in de doofpot terecht komt.quote:Op maandag 18 november 2019 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als Verstappen geen geel had genegeerd had hij al voor de directive een pole afgepakt. Feitelijk een vergelijkbare quali dus als afgelopen weekend. Kleine tijdsverschillen over het algemeen, een hoogte afhankelijke party mode en een groot verschil in aerodynamica wat betreft de uitruil downforce en drag.
Scorebordjournalistiek toont niks aan. Als de directive verschil maakt dan kun je dat gewoon aantonen door grondig te kijken, maar dat gebeurt niet omdat de verdachtmaking dan blijkbaar niet kan blijven staan.
als als alsquote:Op maandag 18 november 2019 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als Verstappen geen geel had genegeerd had hij al voor de directive een pole afgepakt. Feitelijk een vergelijkbare quali dus als afgelopen weekend. Kleine tijdsverschillen over het algemeen, een hoogte afhankelijke party mode en een groot verschil in aerodynamica wat betreft de uitruil downforce en drag.
Scorebordjournalistiek toont niks aan. Als de directive verschil maakt dan kun je dat gewoon aantonen door grondig te kijken, maar dat gebeurt niet omdat de verdachtmaking dan blijkbaar niet kan blijven staan.
Onderzoek gebeurt niet omdat het niet meer te bewijzen is.quote:Op maandag 18 november 2019 15:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Grondig onderzoek gebeurt niet. omdat dan Ferrari, Mercedes en de F1 afgebrand gaan worden en er eigenlijk een heel seizoen voor niks is gereden. Dat is de enige reden dat er geen grondig onderzoek komt en alles in de doofpot terecht komt.
Ik heb echt bewondering voor je kunsten om alles weer zo te verdraaien dat je de slachtoffer kan spelen met je Ferrari. Calimero is er jaloers op.
https://www.planetf1.com/(...)edit-goes-to-hannah/quote:Horner: All credit goes to Hannah
“All credit to Hannah,” Horner told the official F1 website. “She offered the strategy, her recommendation was to pit. It was a bold choice because we knew he’d [Lewis] would do the opposite and it was the aggressive choice and it worked out. That’s why I sent her up [to the podium] today. She’s a working mum, she’s driving ridiculous hours to get into work, giving it everything, and that’s real team work. It was a fantastic race. Max was not going to give up that win today. We got compromised on the in-lap with the Williams and the unsafe release that happened. We had the benefit of the new tyres and he used those on the out-lap and was able to take the lead quickly again and then control the race again.”
Er is geen protest aangetekend, ook RBR had blijkbaar meer behoefte aan de verdachtmaking dan aan de feiten. Maar ik had het over journalisten, vergelijk de speedtraps van voor en na de directive, vergelijk de bochtsnelheid, vergelijk de hoogte. Controleer of dat gezeur van Mercedes over 6 tienden op het rechte stuk wel klopt. Kortom, basaal journalistiek werk als je daadwerkelijk wil weten en niet heel blij bent met een verdachtmaking.quote:Op maandag 18 november 2019 15:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Grondig onderzoek gebeurt niet. omdat dan Ferrari, Mercedes en de F1 afgebrand gaan worden en er eigenlijk een heel seizoen voor niks is gereden. Dat is de enige reden dat er geen grondig onderzoek komt en alles in de doofpot terecht komt.
Als dat oppermachtig was dan zijn ze dat nog steeds. Verstappen ligt een 10e voor terwijl Vettel een foutje maakt en ze beiden een zwak laatste rondje hebben. Dat is op geen enkele manier een andere krachtsverhouding dan toen Verstappen straf kregen voor doorscheuren onder geel.quote:Op maandag 18 november 2019 15:18 schreef Blik het volgende:
[..]
als als als
Want 5 van de 6 is opeens geen overmacht meer? Je vergeet ook even dat ferrari vervolgens 2de en 3de stonden achter Max, en in feite dus van de 6 keer, ze 3x een 1-2 hebben gescoord in de kwali.
Kortom: Ferrari was gewoon oppermachtig in de kwalificaties tot aan de directive
Je weet zelf ook dat de verschillen per baan verschillend zijn en je daarmee dus moeilijk 1-op-1 vergelijkingen kunt maken. Juist het grote plaatje van voor/na zomerstop en dan voor/na directive is overduidelijk.quote:Op maandag 18 november 2019 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als dat oppermachtig was dan zijn ze dat nog steeds. Verstappen ligt een 10e voor terwijl Vettel een foutje maakt en ze beiden een zwak laatste rondje hebben. Dat is op geen enkele manier een andere krachtsverhouding dan toen Verstappen straf kregen voor doorscheuren onder geel.
Vertel eens, hoeveel heeft Ferrari ingeleverd sinds de directive? 0.05, 0.1?
Nee, je moet juist die moeite nemen als je wil beweren dat die directive verschil heeft gemaakt. Dat is het verschil tussen sportjournalistiek en riooljournalistiek.quote:Op maandag 18 november 2019 16:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Je weet zelf ook dat de verschillen per baan verschillend zijn en je daarmee dus moeilijk 1-op-1 vergelijkingen kunt maken. Juist het grote plaatje van voor/na zomerstop en dan voor/na directive is overduidelijk.
Mooiste blijft toch Hamilton en Gasly die vrijwel gelijktijdig het rechte stuk op komen en uiteindelijk houdt Gasly best een ruime marge overquote:Op maandag 18 november 2019 16:34 schreef fathank het volgende:
Niks aan de hand hoor als de zwakst geachte motor het snelst is op het rechte stuk
Verschillen tussen Ferrari en eerste andere auto voor de eerste 5 races na de winterstop:quote:Op maandag 18 november 2019 16:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, je moet juist die moeite nemen als je wil beweren dat die directive verschil heeft gemaakt. Dat is het verschil tussen sportjournalistiek en riooljournalistiek.
5 polepositions op rij en sinds de verduidelijking van de regels komen ze er niet meer aan te pas.quote:Op maandag 18 november 2019 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Ferrari had geen overmacht in de kwalificatie.
Mexico is al vier jaar voor Red Bull. Zelfs met valsspelen kon Ferrari daar niet aankomen.quote:Op maandag 18 november 2019 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Als Verstappen geen geel had genegeerd had hij al voor de directive een pole afgepakt.
Er is natuurlijk niks bewezen, maar de verschillen spreken inderdaad voor zich. Met of zonder Mexico erbij.quote:Op maandag 18 november 2019 16:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
5 polepositions op rij en sinds de verduidelijking van de regels komen ze er niet meer aan te pas.
Sommige racefans zijn gewoon blind.
Dit.quote:Op maandag 18 november 2019 14:04 schreef VEM2012 het volgende:
Dat is niet zo relevant. Er was voor Leclerc niets meer te winnen, dus had hij gewoon meer ruimte moeten geven.
Nieuw wereldrecord, JA!twitter:redbullracing twitterde op maandag 18-11-2019 om 17:10:04 Gone in 1⃣.8⃣2⃣ seconds 🚀⏱ Racking up another World Record pitstop at the #BrazilGP! 👏 #givesyouwings https://t.co/3UGTfur4da reageer retweet
Bizar hoorquote:Op maandag 18 november 2019 17:25 schreef Pino112 het volgende:Nieuw wereldrecord, JA!twitter:redbullracing twitterde op maandag 18-11-2019 om 17:10:04 Gone in 1⃣.8⃣2⃣ seconds 🚀⏱ Racking up another World Record pitstop at the #BrazilGP! 👏 #givesyouwings https://t.co/3UGTfur4da reageer retweet
Ja mooi dat Horner die meteen ook het podium op stuurdequote:Op maandag 18 november 2019 15:29 schreef Tijn het volgende:
Alle lof trouwens voor Hannah Schmitz, Red Bull senior strateeg
[ afbeelding ]
[..]
https://www.planetf1.com/(...)edit-goes-to-hannah/
https://www.formula1.com/(...)wvLNCI4PCVGNPa5.html
Nicequote:Op maandag 18 november 2019 17:25 schreef Pino112 het volgende:Nieuw wereldrecord, JA!twitter:redbullracing twitterde op maandag 18-11-2019 om 17:10:04 Gone in 1⃣.8⃣2⃣ seconds 🚀⏱ Racking up another World Record pitstop at the #BrazilGP! 👏 #givesyouwings https://t.co/3UGTfur4da reageer retweet
quote:Op maandag 18 november 2019 13:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet door dat F1 ook tactiek kent?
[..]
Dit meen jij niet serieus toch?
Vandaar dat de Ferrari's er makkelijk bij bleven en konden aanvallen. "In de tas" uhu. Lol.
"Datameisje", aldus onze Boomerverslagever.quote:Op maandag 18 november 2019 15:29 schreef Tijn het volgende:
Alle lof trouwens voor Hannah Schmitz, Red Bull senior strateeg
[ afbeelding ]
[..]
https://www.planetf1.com/(...)edit-goes-to-hannah/
https://www.formula1.com/(...)wvLNCI4PCVGNPa5.html
Nee, dat is het verschil tussen de 1e Ferrari en meestal een Mercedes. En je laat Mexico handig weg.quote:Op maandag 18 november 2019 16:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Verschillen tussen Ferrari en eerste andere auto voor de eerste 5 races na de winterstop:
FMMFquote:België: 0.76 seconden
FMMF, en sowieso een baan waar een oppermachtige motor een 1-2 zou moeten zijn. Net als Belgie dus die kun je eigenlijk ook om die reden wegstrepen.quote:Italië: 0.04 seconden
FMFRquote:Singapore: 0.19 seconden
FMFRquote:Rusland: 0.4 seconden
FFMM, zowaar de eerste frontrow lockout voor dat oppermachtige team. Is een echt rijderscircuit en niet de eerste keer dat Hamilton het daar laat afweten.quote:Japan 0.23 seconden
Mexico weggelaten RFFM, RBR 0.266 snellerquote:....
MFRF 1 Ferrari met een oude motorquote:Verschil tussen pole en eerste ferrari na de directive
USA: -0.01
Minimaal verschil, geflatteerd ook tov de potentie van de Ferrari. Ferrari ingelopen op RBR tov Mexico.quote:Brazilië: -0.12
Gemiddeld: -0.1 seconden
Toen je nog gewoon ziggo aan het nablaten was zoals velen hier was het geloofwaardiger.quote:Totaalverschil: 0.4 seconden
Succes met dit recht te praten.
Maar een minder oppervlakkige beschouwing zit er niet in?quote:Op maandag 18 november 2019 16:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
5 polepositions op rij en sinds de verduidelijking van de regels komen ze er niet meer aan te pas.
De meeste zijn nogal makkelijk beinvloedbaar. Ga me niet vertellen dat de mensen die zeker 'wisten' dat Ferrari valsgespeeld had deze nonwending hadden voorspeld.quote:Sommige racefans zijn gewoon blind.
Zelfs als Binotto het in een officiele persconferentie zou toegeven, zou jij het nog ontkennen. Want zodra het over Vettel of Ferrari gaat, gaat bij jou alle realiteitszin het zolderraam uit. In de volksmond noemt men dat 'blind'.quote:Op maandag 18 november 2019 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
De meeste zijn nogal makkelijk beinvloedbaar.
Ik wel ja, in die zin dat ik het principe snap ipv zomaar met de term smijt.quote:Op maandag 18 november 2019 18:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zelfs als Binotto het in een officiele persconferentie zou toegeven, zou jij het nog ontkennen. Want zodra het over Vettel of Ferrari gaat, gaat bij jou alle realiteitszin het zolderraam uit. In de volksmond noemt men dat 'blind'.
Ben je bekend met Occam's Razor?
Als je Occam's Razor op de Ferrarisituatie loslaat, is valsspelen het meest aannemelijke scenario. Een ieder die dat niet inziet is blind. Zoals jij.quote:Op maandag 18 november 2019 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik wel ja, in die zin dat ik het principe snap ipv zomaar met de term smijt.
Ten eerste is er helemaal niks dat verklaring behoeft. Er is geen plotseling knik in een prestatiecurve of zo. Zet alle kwalificatietijden sinds de zomerstop in een grafiek en vraag zonder verdere toelichting van wat het representeert iemand het kantelpunt aan te wijzen en het zal niet gevonden worden, en al helemaal niet samenvallen met de directive.quote:Op maandag 18 november 2019 19:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je Occam's Razor op de Ferrarisituatie loslaat, is valsspelen het meest aannemelijke scenario. Een ieder die dat niet inziet is blind. Zoals jij.
Blind.quote:Op maandag 18 november 2019 19:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Ten eerste is er helemaal niks dat verklaring behoeft.
Blind.quote:Dus ook in die zin is Ockham niet van toepassing.
Of in jouw geval: bemoei je maar beter niet met Formule 1.quote:Ik zou zeggen bemoei je beter maar niet met filosofie.
Walgelijke clickbait op de FPquote:Op maandag 18 november 2019 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Opa Frans Verstappen is overleden: https://www.1limburg.nl/o(...)te-hospice-overleden
Kan ik weinig aan doenquote:
Race downloaden en converteren naar MP4 met een converter moet wel lukken toch? Hoe van Ziggo te downloaden: F1 / [live] Formula 1 2018 Grande Prêmio do Brasil #181 Foei niet meer doenquote:
Bedoel ik ook niet, ik zag het toevallig en dit is echt door de ondergrens en wilde even mijn gal spuwen.quote:
@trein2000quote:
Tof! Die pitstop was echt een goede call. Op de mediums had Max niet gewonnen denk ik.quote:Op maandag 18 november 2019 13:05 schreef spapaars het volgende:
Begrijp nu waarom zij op het podium mocht.
Hannah Schmitz, die de tactiek tijdens de race mede bepaalde. Op haar advies dook Verstappen in de slotfase van de race in leidende positie de pits in, toen de safetycar de baan op kwam vanwege de uitgevallen Valtteri Bottas.
[ afbeelding ]
Ik weet wel waar je de race van Sky terug kan downloaden, hoef je niet naar Olaf zn fouten te luisterenquote:Op maandag 18 november 2019 12:45 schreef Eagles89 het volgende:
Beste allemaal, ik “spaar” de legendarische races van Max, ik heb bijna al zijn overwinningen inmiddels in MP4 bestand, zou er iemand mij eeuwig blij kunnen maken met de complete uitzending van gisteren in MP4 bestand? Dus voorbeschouwing, race, nabeschouwing op Ziggo.
Hopelijk is er iemand die dit heeft.
Ik heb Ziggo maar ik krijg die terugkijk link onmogelijk naar een MP4, en wat ik nu wel gedaan heb is het streamen en dan je beeldscherm opnemen maar de kwaliteit/schokkerigheid van het beeld is echt teleurstellend.
Forti Ford 10L ?quote:Op zondag 17 november 2019 23:14 schreef shiz het volgende:
Wat is eigenlijk de stat voor de meest gelapte laps?
Ga eens weg met je feiten. Dit kan zelfs hij niet meer rechtlullen.quote:Op maandag 18 november 2019 10:34 schreef TagForce het volgende:
[..]
Na de eerste SC was Albon gewoon elke ronde sneller dan Leclerc (behalve in ronde 63. toen Leclerc zijn snelste ronde reed). Ten opzichte van Vettel was het exact hetzelfde.
Albon - Vettel:
60 1:13.444[3] 1:13.982[4] -0.538 +18.969 14
61 1:11.849[3] 1:11.990[4] -0.141 +18.828 15
62 1:11.484[3] 1:11.633[4] -0.149 +18.679 16
63 1:11.940[3] 1:11.419[4] +0.521 +19.200 46
64 1:11.645[3] 1:12.106[4] -0.461 +18.739 17
65 1:11.546[3] 1:11.888[4] -0.342 +18.397 18
Albon - Leclerc:
60 1:13.444[3] 1:14.415[5] -0.971 -4.803 27
61 1:11.849[3] 1:12.199[5] -0.350 -5.153 28
62 1:11.484[3] 1:11.603[5] -0.119 -5.272 29
63 1:11.940[3] 1:11.423[5] +0.517 -4.755 33
64 1:11.645[3] 1:11.921[5] -0.276 -5.031 30
65 1:11.546[3] 1:11.701[5] -0.155 -5.186 31
Italie is trouwens wel bijzonderquote:Op maandag 18 november 2019 16:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Verschillen tussen Ferrari en eerste andere auto voor de eerste 5 races na de winterstop:
België: 0.76 seconden
Italië: 0.04 seconden
Singapore: 0.19 seconden
Rusland: 0.4 seconden
Japan 0.23 seconden
Gemiddeld: 0.3 seconden
Verschil tussen pole en eerste ferrari na de directive
USA: -0.01
Brazilië: -0.12
Gemiddeld: -0.1 seconden
Totaalverschil: 0.4 seconden
Succes met dit recht te praten.
Italië heeft bijna niemand een tweede run gedaan vanwege geklooi van Leclerc. Dus dat is niet zo heel vreemd.quote:
nee, niet van Leclerc, maar omdat ze allemaal zo stronteigenwijs waren om als laatste te willen gaan. Dan ben je dus bijna allemaal te laatquote:Op maandag 18 november 2019 20:27 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Italië heeft bijna niemand een tweede run gedaan vanwege geklooi van Leclerc. Dus dat is niet zo heel vreemd.
Leclerc zou voor Vettel rijden, die hield zich daar niet aan. Maar er waren er idd meer aan het kloten.quote:Op maandag 18 november 2019 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nee, niet van Leclerc, maar omdat ze allemaal zo stronteigenwijs waren om als laatste te willen gaan. Dan ben je dus bijna allemaal te laat
Misschien moet je de kwalificatie van Spa nog even terugkijken (dat was ook een 1-2 voor Ferrari). En als Mexico meegenomen wordt, want dat is tenslotte in je voordeel (ondanks dat dat al 4 jaar een Red Bull circuit is), dan is het verschil alsnog 0.3 seconden over 8 races gezien. In de F1-wereld een significant verschilquote:Op maandag 18 november 2019 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat is het verschil tussen de 1e Ferrari en meestal een Mercedes. En je laat Mexico handig weg.
[..]
FMMF
[..]
FMMF, en sowieso een baan waar een oppermachtige motor een 1-2 zou moeten zijn. Net als Belgie dus die kun je eigenlijk ook om die reden wegstrepen.
[..]
FMFR
[..]
FMFR
[..]
FFMM, zowaar de eerste frontrow lockout voor dat oppermachtige team. Is een echt rijderscircuit en niet de eerste keer dat Hamilton het daar laat afweten.
[..]
Mexico weggelaten RFFM, RBR 0.266 sneller
Gemiddeld: 0.3 seconden
[..]
MFRF 1 Ferrari met een oude motor
[..]
Minimaal verschil, geflatteerd ook tov de potentie van de Ferrari. Ferrari ingelopen op RBR tov Mexico.
[..]
Toen je nog gewoon ziggo aan het nablaten was zoals velen hier was het geloofwaardiger.
Zet het allemaal in een grafiek en er is geen keerpunt aan te wijzen, en al helemaal niet na de directive.
[..]
Maar een minder oppervlakkige beschouwing zit er niet in?
[..]
De meeste zijn nogal makkelijk beinvloedbaar. Ga me niet vertellen dat de mensen die zeker 'wisten' dat Ferrari valsgespeeld had deze nonwending hadden voorspeld.
RBR had behoefte aan een einde aan het bedrog en door achter de schermen te dreigen met een formeel protest en mogelijke diskwalificatie dwong men Ferrari af te zien van een veto mbt de nieuwe reglementen voor 2021.quote:Op maandag 18 november 2019 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er is geen protest aangetekend, ook RBR had blijkbaar meer behoefte aan de verdachtmaking dan aan de feiten.
Dank maar ik ben zo kansloos dat ik die uitleg meerdere keren geprobeerd heb maar niet begrijp. Of Ziggo heeft inmiddels iets aangepast natuurlijk.quote:Op maandag 18 november 2019 19:29 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Race downloaden en converteren naar MP4 met een converter moet wel lukken toch? Hoe van Ziggo te downloaden: F1 / [live] Formula 1 2018 Grande Prêmio do Brasil #181 Foei niet meer doen
Het werkt gewoon, zie DM.quote:Op maandag 18 november 2019 21:05 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Dank maar ik ben zo kansloos dat ik die uitleg meerdere keren geprobeerd heb maar niet begrijp. Of Ziggo heeft inmiddels iets aangepast natuurlijk.
quote:
quote:Op maandag 18 november 2019 21:38 schreef Eagles89 het volgende:
Het is dankzij de twee helden hierboven inmiddels goedgekomen:) Ben heel blij Voel me nu net een oude bejaarde opa die voor het eerst een computer aan doet
Vettel lag voorop?quote:Op maandag 18 november 2019 14:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die paar rondes verschil maakt niet dat hij maar de plek aan Leclerc kado moet doen. Kom op zeg.
Als ze hun hersen gebruikt hadden, waren beiden wellicht nog in staat geweest om het podium te halen. En Vettel lag voorop en kon Albon gewoon bedreigen. Dan moet je als teamgenoot even rustig afwachten. Als dan blijkt dat hij er niet voorbij kan komen, dan is een wissel (na overleg) een goed idee.
Maar goed, Ferrari en tactiek.
Stuur mij een PB voor de andere races van Max in MP4, kan ik kijken wat ik heb voor je.quote:Op maandag 18 november 2019 21:38 schreef Eagles89 het volgende:
Het is dankzij de twee helden hierboven inmiddels goedgekomen:) Ben heel blij Voel me nu net een oude bejaarde opa die voor het eerst een computer aan doet
Tot 2 bochten voor de crash welquote:
*edit: laten we stoppen met zo flauw te doen*quote:Op dinsdag 19 november 2019 08:34 schreef VacaLoca het volgende:
Albon had dan niet ingestuurd op Hamilton en Bottas niet op Max in Mexico om slechts 2 van de vele voorbeelden te noemen.
Albon had soweiso ingestuurd, hij wou de bocht halen.quote:Op dinsdag 19 november 2019 08:34 schreef VacaLoca het volgende:
Ik hoop dag ze voor 2021 ook wat gaan doen aan het zicht van de coureurs. Dat is nu zo beperkt dat elke onverwachte move tot een knullige crash leidt ipv zij aan zij racing. Willen we meer dan DRS overtakes moeten we ook wat zicht teruggeven aan de coureurs die ze met HALO en de brede achtervleugel verder ontnomen was.
Hoeft geen 360 graden videocam in dashboard te worden maar er moet toch wel iets te bedenken zijn.
Albon had dan niet ingestuurd op Hamilton en Bottas niet op Max in Mexico om slechts 2 van de vele voorbeelden te noemen.
Hij zette wel een beetje de deur open, ik had het als Hamilton-zijnde ook 'm maar tussen gegooid.quote:Op dinsdag 19 november 2019 09:16 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Albon had soweiso ingestuurd, hij wou de bocht halen.
Albon zette geen deur open, hij reed de normale racelijn.quote:Op dinsdag 19 november 2019 09:43 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hij zette wel een beetje de deur open, ik had het als Hamilton-zijnde ook 'm maar tussen gegooid.
Ik snap dat Albon de bocht ruim wilde nemen maar zo iets doe je te verdediging (nam hem wel ruimer dan de normale race lijn) om dan uit komend iets meer overspeed te hebben dan degene die er naast zit.
Op het moment van de crash ookquote:
Ze speelden niet vals, ze hebben gewoon plots minder vermogenquote:Op dinsdag 19 november 2019 11:08 schreef aesop het volgende:
Opvallend dat Skyitalia beweert dat Ferrari in kwalificatie zo’n 15pk minder ter beschikking had als gevolg van de TD’s, wat tweetienden zou schelen op dit korte baantje. Hetzelfde Skyitalia dat Max nog afmaakte na zijn valsspel commentaar....
Hoe komt SkyItalia aan die data dan? Ben er wel benieuwd naar.quote:Op dinsdag 19 november 2019 11:08 schreef aesop het volgende:
Opvallend dat Skyitalia beweert dat Ferrari in kwalificatie zo’n 15pk minder ter beschikking had als gevolg van de TD’s, wat tweetienden zou schelen op dit korte baantje. Hetzelfde Skyitalia dat Max nog afmaakte na zijn valsspel commentaar....
Dit!quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:38 schreef BroesWillems het volgende:
Trouwens ook wel mooi om te zien. Max word er vaak van verweten te vaak bij incidenten betrokken te zijn. Maar je kunt nu zien, dat als Hamilton een keer echt voor de positie moet vechten, ipv vooraan weg te rijden, het hem ook gewoon overkomt.
En dat bedoel ik niet negatief naar Hamilton. Maar als je wat wilt winnen en je auto is niet de snelste op de baan, zul je risico moeten nemen. Dat zie ik graag. Alleen is het nu jammer dat Albon daar het slachtoffer van is.
En dat is wat Vettel ook heeft. Vind het dan ook flauw om het fouten te noemen. Het is goed om te zien dat ze ervoor gaan.quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:38 schreef BroesWillems het volgende:
Trouwens ook wel mooi om te zien. Max word er vaak van verweten te vaak bij incidenten betrokken te zijn. Maar je kunt nu zien, dat als Hamilton een keer echt voor de positie moet vechten, ipv vooraan weg te rijden, het hem ook gewoon overkomt.
En dat bedoel ik niet negatief naar Hamilton. Maar als je wat wilt winnen en je auto is niet de snelste op de baan, zul je risico moeten nemen. Dat zie ik graag. Alleen is het nu jammer dat Albon daar het slachtoffer van is.
Klopt helemaal. Ik wil ook wel een cijfers zien hoeveel Ham nou eigenlijk inhaalt in een seizoen. Hij doet het altijd met een undercut of andere wegen maar nooit op een één op één dan gaat hij al snel wat roepen over de radio.quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:38 schreef BroesWillems het volgende:
Trouwens ook wel mooi om te zien. Max word er vaak van verweten te vaak bij incidenten betrokken te zijn. Maar je kunt nu zien, dat als Hamilton een keer echt voor de positie moet vechten, ipv vooraan weg te rijden, het hem ook gewoon overkomt.
En dat bedoel ik niet negatief naar Hamilton. Maar als je wat wilt winnen en je auto is niet de snelste op de baan, zul je risico moeten nemen. Dat zie ik graag. Alleen is het nu jammer dat Albon daar het slachtoffer van is.
Vettel stuurt express op mensen in, ook als hij duidelijk sneller is. Dat is wat anders.quote:Op dinsdag 19 november 2019 15:43 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En dat is wat Vettel ook heeft. Vind het dan ook flauw om het fouten te noemen. Het is goed om te zien dat ze ervoor gaan.
Dit, Dit is EXACT de reden dat ik er me er zo aan kan ergeren dat als iemand de hele race, met een safe pitstop qua seconden voorsprong op 1 gereden heeft, dat hij dan zooooooo geweldig gereden heeft. Dat is je reinste bullshit. He enige wat zo iemand gedaan heeft is heel hard rondjes rijden en zijn concentratie vasthouden. Hamilton heeft in veel van zijn wins niet 1x in zijn spiegels hoeven kijken. De enige concurrent die hij echt gehad heeft bij mercedes was Rosberg, want die snapte hoe je mindgames met Hamilton moest spelen. Daarom is ie er ook mee gekapt toen hij WDC werd, hij wilde die mentale druk niet nog eens.quote:Op dinsdag 19 november 2019 12:38 schreef BroesWillems het volgende:
Trouwens ook wel mooi om te zien. Max word er vaak van verweten te vaak bij incidenten betrokken te zijn. Maar je kunt nu zien, dat als Hamilton een keer echt voor de positie moet vechten, ipv vooraan weg te rijden, het hem ook gewoon overkomt.
En dat bedoel ik niet negatief naar Hamilton. Maar als je wat wilt winnen en je auto is niet de snelste op de baan, zul je risico moeten nemen. Dat zie ik graag. Alleen is het nu jammer dat Albon daar het slachtoffer van is.
stelt allemaal niks voor joh 6 keer WKquote:Op dinsdag 19 november 2019 17:30 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit, Dit is EXACT de reden dat ik er me er zo aan kan ergeren dat als iemand de hele race, met een safe pitstop qua seconden voorsprong op 1 gereden heeft, dat hij dan zooooooo geweldig gereden heeft. Dat is je reinste bullshit. He enige wat zo iemand gedaan heeft is heel hard rondjes rijden en zijn concentratie vasthouden. Hamilton heeft in veel van zijn wins niet 1x in zijn spiegels hoeven kijken. De enige concurrent die hij echt gehad heeft bij mercedes was Rosberg, want die snapte hoe je mindgames met Hamilton moest spelen. Daarom is ie er ook mee gekapt toen hij WDC werd, hij wilde die mentale druk niet nog eens.
Merendeel is puur op beste auto of andere teams die het compleet verprutsen of verprutst hebben.quote:Op dinsdag 19 november 2019 17:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
stelt allemaal niks voor joh 6 keer WK
Ja, Vettel startte van 2 Ham van 3.quote:Op dinsdag 19 november 2019 16:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Ik wil ook wel een cijfers zien hoeveel Ham nou eigenlijk inhaalt in een seizoen. Hij doet het altijd met een undercut of andere wegen maar nooit op een één op één dan gaat hij al snel wat roepen over de radio.
Volgens mij heeft hij Vettel ingehaald in de eerste ronde?
beetje meer respect mag wel hoor, ik vond het zondag juist wel leuk dat hij echt wilde racen, dat hij op het laatst wat teveel hooi op z'n vork nam is jammer maar meer niet.quote:Op dinsdag 19 november 2019 17:43 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Merendeel is puur op beste auto of andere teams die het compleet verprutsen of verprutst hebben.
De enige echte concurrentie was van Rosberg en die is (mijns inziens) terecht gestopt na 2016.
Je ziet nu de ware Hamilton, als ie niet op P1 ligt, dan krijgt alles en iedereen de schuld.
Dat, plus dat hij al op de radio toegaf dat hij ws. verkeerd zat bij het torpederen van Albon.quote:Op dinsdag 19 november 2019 18:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
beetje meer respect mag wel hoor, ik vond het zondag juist wel leuk dat hij echt wilde racen, dat hij op het laatst wat teveel hooi op z'n vork nam is jammer maar meer niet.
ik snap niet dat de Ferrari nog steeds zo fragiel isquote:Op dinsdag 19 november 2019 17:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vettel stuurt express op mensen in, ook als hij duidelijk sneller is. Dat is wat anders.
De deur open was het blijkbaar niet want toen Lewis er gebruik van proberen was die ruimte er dus niet. Albon deed daar niets fout maar Lewis die een fout maakt moet worden verdedigd natuurlijkquote:Op dinsdag 19 november 2019 09:43 schreef nils7 het volgende:
[..]
Hij zette wel een beetje de deur open, ik had het als Hamilton-zijnde ook 'm maar tussen gegooid.
Ik snap dat Albon de bocht ruim wilde nemen maar zo iets doe je te verdediging (nam hem wel ruimer dan de normale race lijn) om dan uit komend iets meer overspeed te hebben dan degene die er naast zit.
Die 6 titels vind ik zwaar overrated. Toen hij niet veruit de beste auto had (sinds 2014 90% van de poles zo’n beetje) won hij helemaal niet zoveel maar won Vettel zeer dominant 4 titels. Diezelfde Vettel die hij nu met boter en suiker in maakt.quote:Op dinsdag 19 november 2019 17:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
stelt allemaal niks voor joh 6 keer WK
Deze wilde ik nog een keer gequote hebben.quote:Op zondag 17 november 2019 18:27 schreef -Chakotay- het volgende:
kan iemand mij vertellen wat zo spannend is aan F1?
Ik ben nog steeds niet helemaal verkocht zeg maar
Idd, heerlijk!quote:Op dinsdag 19 november 2019 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
Wellicht al gepost. Maar in de top 10 onboards is de nr 4, Ricciardo, indrukwekkend
Vanaf minuut 7:36
Hij kan wel inhalen. Jammer van die domme divebomb weer.quote:Op dinsdag 19 november 2019 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
Wellicht al gepost. Maar in de top 10 onboards is de nr 4, Ricciardo, indrukwekkend
Vanaf minuut 7:36
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |