Klopt in principe maar nu de andere teams dichterbij komen kan Mercedes zich geen herhaling van de Rosberg v Hamilton show veroorloven.quote:
Ferrari had geen overmacht in de kwalificatie.quote:Op maandag 18 november 2019 12:21 schreef aesop het volgende:
[..]
Het heeft er in elk geval voor gezorgd dat Ferrari de plotselinge overmacht in kwalificatie is kwijtgeraakt.
Dat klopt ja. Her en der werd wat geroepen en dat werd dan als feit aangenomen. Autosportfans zijn zo dom, die geloven het toch wel.quote:Her en der lees je ook dat het voordeel op de rechte stukken niet meer 7 tienden is en dat blijkt ook uit het feit dat er geen poles meer worden gehaald.
quote:Op maandag 18 november 2019 14:16 schreef Kyran het volgende:
Ik vraag me toch af hoevaak Hamilton in de fout zou gaan als die echt moet knokken voor zijn plekken. Ik vind hem mentaal zo zwak altijd. Nou doet hij soms ook wel alsof volgens mij, maar dan nog lijkt het vaak alsof hij vooral tegenover Max een complex heeft.
Die fout die hij gisteren maakte is waar hij een paar weken terug nog Max van zat te beschuldigen. Lekker makkelijk "sorry" zeggen als je al wereldkampioen bent en toch niks te verliezen hebt, maar feit blijft dat hij onder druk die fout maakte.
Op zich natuurlijk dikke prima dat hij voor ieder gaatje gaat. Dat vind ik bij Max ook, dus bij Hamilton is het niet anders. Alleen als je zoveel moet knokken met een auto die niet de beste auto is is het gewoon normaal dat je af en toe een fout maakt of voor een gat gaat die er net wel of net niet is. Dat ervaart Hamilton nu ook een keer.
Ik vond dat een bijzonder agressieve actie die totaal verkeerd uit had kunnen pakken als Norris niet zo alert was.quote:Op maandag 18 november 2019 13:52 schreef bianconeri het volgende:
Dat van Leclerc en Norris was ook gwn niets.
Zijn beredenering is "hij gleed uit" en dus geen bewust actie .... Valt niet mee te discusseren.quote:Op maandag 18 november 2019 14:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik vond dat een bijzonder agressieve actie die totaal verkeerd uit had kunnen pakken als Norris niet zo alert was.
Vind eerder dat Max een Hamilton complex heeft.quote:Op maandag 18 november 2019 14:16 schreef Kyran het volgende:
Ik vraag me toch af hoevaak Hamilton in de fout zou gaan als die echt moet knokken voor zijn plekken. Ik vind hem mentaal zo zwak altijd. Nou doet hij soms ook wel alsof volgens mij, maar dan nog lijkt het vaak alsof hij vooral tegenover Max een complex heeft.
Die fout die hij gisteren maakte is waar hij een paar weken terug nog Max van zat te beschuldigen. Lekker makkelijk "sorry" zeggen als je al wereldkampioen bent en toch niks te verliezen hebt, maar feit blijft dat hij onder druk die fout maakte.
Op zich natuurlijk dikke prima dat hij voor ieder gaatje gaat. Dat vind ik bij Max ook, dus bij Hamilton is het niet anders. Alleen als je zoveel moet knokken met een auto die niet de beste auto is is het gewoon normaal dat je af en toe een fout maakt of voor een gat gaat die er net wel of net niet is. Dat ervaart Hamilton nu ook een keer.
Hoe dat? Meestal is het Lewis die iets te mopperen heeft over Max (ook al heeft Lewis niks te maken met wat er is gebeurd) en Max reageert daar dan weer op.quote:Op maandag 18 november 2019 14:56 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Vind eerder dat Max een Hamilton complex heeft.
Eens maar als Bottas om de oren gereden gaat worden door 4 rijders van andere teams is het ook over met de Mercedes dominantie en zullen ze toch iemand nodig hebben die wél in durft te halen.quote:Op maandag 18 november 2019 14:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klopt in principe maar nu de andere teams dichterbij komen kan Mercedes zich geen herhaling van de Rosberg v Hamilton show veroorloven.
En als we naar Ferrari kijken dan is het wel duidelijk dat twee haantjes niet altijd lekker werkt.
Bijzondere opmerking.Tot de zomerstop had Ferrari 3 van 12 pole positions en dus inderdaad geen overmacht in de kwalificatie. Na de zomerstop is dit echter compleet anders. Tot aan de directive zijn er 6 GP's gereden, 6 maal een pole position voor Ferrari. Na de directive zijn er 2 GP's gereden en beiden plotseling zonder een Ferrari op pole.quote:Op maandag 18 november 2019 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ferrari had geen overmacht in de kwalificatie.
[..]
quote:Op maandag 18 november 2019 15:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Bijzondere opmerking.Tot de zomerstop had Ferrari 3 van 12 pole positions en dus inderdaad geen overmacht in de kwalificatie. Na de zomerstop is dit echter compleet anders. Tot aan de directive zijn er 6 GP's gereden, 6 maal een pole position voor Ferrari. Na de directive zijn er 2 GP's gereden en beiden plotseling zonder een Ferrari op pole.
Als Verstappen geen geel had genegeerd had hij al voor de directive een pole afgepakt. Feitelijk een vergelijkbare quali dus als afgelopen weekend. Kleine tijdsverschillen over het algemeen, een hoogte afhankelijke party mode en een groot verschil in aerodynamica wat betreft de uitruil downforce en drag.quote:Op maandag 18 november 2019 15:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Bijzondere opmerking.Tot de zomerstop had Ferrari 3 van 12 pole positions en dus inderdaad geen overmacht in de kwalificatie. Na de zomerstop is dit echter compleet anders. Tot aan de directive zijn er 6 GP's gereden, 6 maal een pole position voor Ferrari. Na de directive zijn er 2 GP's gereden en beiden plotseling zonder een Ferrari op pole.
Grondig onderzoek gebeurt niet. omdat dan Ferrari, Mercedes en de F1 afgebrand gaan worden en er eigenlijk een heel seizoen voor niks is gereden. Dat is de enige reden dat er geen grondig onderzoek komt en alles in de doofpot terecht komt.quote:Op maandag 18 november 2019 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als Verstappen geen geel had genegeerd had hij al voor de directive een pole afgepakt. Feitelijk een vergelijkbare quali dus als afgelopen weekend. Kleine tijdsverschillen over het algemeen, een hoogte afhankelijke party mode en een groot verschil in aerodynamica wat betreft de uitruil downforce en drag.
Scorebordjournalistiek toont niks aan. Als de directive verschil maakt dan kun je dat gewoon aantonen door grondig te kijken, maar dat gebeurt niet omdat de verdachtmaking dan blijkbaar niet kan blijven staan.
als als alsquote:Op maandag 18 november 2019 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als Verstappen geen geel had genegeerd had hij al voor de directive een pole afgepakt. Feitelijk een vergelijkbare quali dus als afgelopen weekend. Kleine tijdsverschillen over het algemeen, een hoogte afhankelijke party mode en een groot verschil in aerodynamica wat betreft de uitruil downforce en drag.
Scorebordjournalistiek toont niks aan. Als de directive verschil maakt dan kun je dat gewoon aantonen door grondig te kijken, maar dat gebeurt niet omdat de verdachtmaking dan blijkbaar niet kan blijven staan.
Onderzoek gebeurt niet omdat het niet meer te bewijzen is.quote:Op maandag 18 november 2019 15:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Grondig onderzoek gebeurt niet. omdat dan Ferrari, Mercedes en de F1 afgebrand gaan worden en er eigenlijk een heel seizoen voor niks is gereden. Dat is de enige reden dat er geen grondig onderzoek komt en alles in de doofpot terecht komt.
Ik heb echt bewondering voor je kunsten om alles weer zo te verdraaien dat je de slachtoffer kan spelen met je Ferrari. Calimero is er jaloers op.
https://www.planetf1.com/(...)edit-goes-to-hannah/quote:Horner: All credit goes to Hannah
“All credit to Hannah,” Horner told the official F1 website. “She offered the strategy, her recommendation was to pit. It was a bold choice because we knew he’d [Lewis] would do the opposite and it was the aggressive choice and it worked out. That’s why I sent her up [to the podium] today. She’s a working mum, she’s driving ridiculous hours to get into work, giving it everything, and that’s real team work. It was a fantastic race. Max was not going to give up that win today. We got compromised on the in-lap with the Williams and the unsafe release that happened. We had the benefit of the new tyres and he used those on the out-lap and was able to take the lead quickly again and then control the race again.”
Er is geen protest aangetekend, ook RBR had blijkbaar meer behoefte aan de verdachtmaking dan aan de feiten. Maar ik had het over journalisten, vergelijk de speedtraps van voor en na de directive, vergelijk de bochtsnelheid, vergelijk de hoogte. Controleer of dat gezeur van Mercedes over 6 tienden op het rechte stuk wel klopt. Kortom, basaal journalistiek werk als je daadwerkelijk wil weten en niet heel blij bent met een verdachtmaking.quote:Op maandag 18 november 2019 15:16 schreef Kyran het volgende:
[..]
Grondig onderzoek gebeurt niet. omdat dan Ferrari, Mercedes en de F1 afgebrand gaan worden en er eigenlijk een heel seizoen voor niks is gereden. Dat is de enige reden dat er geen grondig onderzoek komt en alles in de doofpot terecht komt.
Als dat oppermachtig was dan zijn ze dat nog steeds. Verstappen ligt een 10e voor terwijl Vettel een foutje maakt en ze beiden een zwak laatste rondje hebben. Dat is op geen enkele manier een andere krachtsverhouding dan toen Verstappen straf kregen voor doorscheuren onder geel.quote:Op maandag 18 november 2019 15:18 schreef Blik het volgende:
[..]
als als als
Want 5 van de 6 is opeens geen overmacht meer? Je vergeet ook even dat ferrari vervolgens 2de en 3de stonden achter Max, en in feite dus van de 6 keer, ze 3x een 1-2 hebben gescoord in de kwali.
Kortom: Ferrari was gewoon oppermachtig in de kwalificaties tot aan de directive
Je weet zelf ook dat de verschillen per baan verschillend zijn en je daarmee dus moeilijk 1-op-1 vergelijkingen kunt maken. Juist het grote plaatje van voor/na zomerstop en dan voor/na directive is overduidelijk.quote:Op maandag 18 november 2019 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als dat oppermachtig was dan zijn ze dat nog steeds. Verstappen ligt een 10e voor terwijl Vettel een foutje maakt en ze beiden een zwak laatste rondje hebben. Dat is op geen enkele manier een andere krachtsverhouding dan toen Verstappen straf kregen voor doorscheuren onder geel.
Vertel eens, hoeveel heeft Ferrari ingeleverd sinds de directive? 0.05, 0.1?
Nee, je moet juist die moeite nemen als je wil beweren dat die directive verschil heeft gemaakt. Dat is het verschil tussen sportjournalistiek en riooljournalistiek.quote:Op maandag 18 november 2019 16:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Je weet zelf ook dat de verschillen per baan verschillend zijn en je daarmee dus moeilijk 1-op-1 vergelijkingen kunt maken. Juist het grote plaatje van voor/na zomerstop en dan voor/na directive is overduidelijk.
Mooiste blijft toch Hamilton en Gasly die vrijwel gelijktijdig het rechte stuk op komen en uiteindelijk houdt Gasly best een ruime marge overquote:Op maandag 18 november 2019 16:34 schreef fathank het volgende:
Niks aan de hand hoor als de zwakst geachte motor het snelst is op het rechte stuk
Verschillen tussen Ferrari en eerste andere auto voor de eerste 5 races na de winterstop:quote:Op maandag 18 november 2019 16:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, je moet juist die moeite nemen als je wil beweren dat die directive verschil heeft gemaakt. Dat is het verschil tussen sportjournalistiek en riooljournalistiek.
5 polepositions op rij en sinds de verduidelijking van de regels komen ze er niet meer aan te pas.quote:Op maandag 18 november 2019 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
Ferrari had geen overmacht in de kwalificatie.
Mexico is al vier jaar voor Red Bull. Zelfs met valsspelen kon Ferrari daar niet aankomen.quote:Op maandag 18 november 2019 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Als Verstappen geen geel had genegeerd had hij al voor de directive een pole afgepakt.
Er is natuurlijk niks bewezen, maar de verschillen spreken inderdaad voor zich. Met of zonder Mexico erbij.quote:Op maandag 18 november 2019 16:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
5 polepositions op rij en sinds de verduidelijking van de regels komen ze er niet meer aan te pas.
Sommige racefans zijn gewoon blind.
Dit.quote:Op maandag 18 november 2019 14:04 schreef VEM2012 het volgende:
Dat is niet zo relevant. Er was voor Leclerc niets meer te winnen, dus had hij gewoon meer ruimte moeten geven.
Nieuw wereldrecord, JA!twitter:redbullracing twitterde op maandag 18-11-2019 om 17:10:04 Gone in 1⃣.8⃣2⃣ seconds 🚀⏱ Racking up another World Record pitstop at the #BrazilGP! 👏 #givesyouwings https://t.co/3UGTfur4da reageer retweet
Bizar hoorquote:Op maandag 18 november 2019 17:25 schreef Pino112 het volgende:Nieuw wereldrecord, JA!twitter:redbullracing twitterde op maandag 18-11-2019 om 17:10:04 Gone in 1⃣.8⃣2⃣ seconds 🚀⏱ Racking up another World Record pitstop at the #BrazilGP! 👏 #givesyouwings https://t.co/3UGTfur4da reageer retweet
Ja mooi dat Horner die meteen ook het podium op stuurdequote:Op maandag 18 november 2019 15:29 schreef Tijn het volgende:
Alle lof trouwens voor Hannah Schmitz, Red Bull senior strateeg
[ afbeelding ]
[..]
https://www.planetf1.com/(...)edit-goes-to-hannah/
https://www.formula1.com/(...)wvLNCI4PCVGNPa5.html
Nicequote:Op maandag 18 november 2019 17:25 schreef Pino112 het volgende:Nieuw wereldrecord, JA!twitter:redbullracing twitterde op maandag 18-11-2019 om 17:10:04 Gone in 1⃣.8⃣2⃣ seconds 🚀⏱ Racking up another World Record pitstop at the #BrazilGP! 👏 #givesyouwings https://t.co/3UGTfur4da reageer retweet
quote:Op maandag 18 november 2019 13:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet door dat F1 ook tactiek kent?
[..]
Dit meen jij niet serieus toch?
Vandaar dat de Ferrari's er makkelijk bij bleven en konden aanvallen. "In de tas" uhu. Lol.
"Datameisje", aldus onze Boomerverslagever.quote:Op maandag 18 november 2019 15:29 schreef Tijn het volgende:
Alle lof trouwens voor Hannah Schmitz, Red Bull senior strateeg
[ afbeelding ]
[..]
https://www.planetf1.com/(...)edit-goes-to-hannah/
https://www.formula1.com/(...)wvLNCI4PCVGNPa5.html
Nee, dat is het verschil tussen de 1e Ferrari en meestal een Mercedes. En je laat Mexico handig weg.quote:Op maandag 18 november 2019 16:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Verschillen tussen Ferrari en eerste andere auto voor de eerste 5 races na de winterstop:
FMMFquote:België: 0.76 seconden
FMMF, en sowieso een baan waar een oppermachtige motor een 1-2 zou moeten zijn. Net als Belgie dus die kun je eigenlijk ook om die reden wegstrepen.quote:Italië: 0.04 seconden
FMFRquote:Singapore: 0.19 seconden
FMFRquote:Rusland: 0.4 seconden
FFMM, zowaar de eerste frontrow lockout voor dat oppermachtige team. Is een echt rijderscircuit en niet de eerste keer dat Hamilton het daar laat afweten.quote:Japan 0.23 seconden
Mexico weggelaten RFFM, RBR 0.266 snellerquote:....
MFRF 1 Ferrari met een oude motorquote:Verschil tussen pole en eerste ferrari na de directive
USA: -0.01
Minimaal verschil, geflatteerd ook tov de potentie van de Ferrari. Ferrari ingelopen op RBR tov Mexico.quote:Brazilië: -0.12
Gemiddeld: -0.1 seconden
Toen je nog gewoon ziggo aan het nablaten was zoals velen hier was het geloofwaardiger.quote:Totaalverschil: 0.4 seconden
Succes met dit recht te praten.
Maar een minder oppervlakkige beschouwing zit er niet in?quote:Op maandag 18 november 2019 16:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
5 polepositions op rij en sinds de verduidelijking van de regels komen ze er niet meer aan te pas.
De meeste zijn nogal makkelijk beinvloedbaar. Ga me niet vertellen dat de mensen die zeker 'wisten' dat Ferrari valsgespeeld had deze nonwending hadden voorspeld.quote:Sommige racefans zijn gewoon blind.
Zelfs als Binotto het in een officiele persconferentie zou toegeven, zou jij het nog ontkennen. Want zodra het over Vettel of Ferrari gaat, gaat bij jou alle realiteitszin het zolderraam uit. In de volksmond noemt men dat 'blind'.quote:Op maandag 18 november 2019 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
De meeste zijn nogal makkelijk beinvloedbaar.
Ik wel ja, in die zin dat ik het principe snap ipv zomaar met de term smijt.quote:Op maandag 18 november 2019 18:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zelfs als Binotto het in een officiele persconferentie zou toegeven, zou jij het nog ontkennen. Want zodra het over Vettel of Ferrari gaat, gaat bij jou alle realiteitszin het zolderraam uit. In de volksmond noemt men dat 'blind'.
Ben je bekend met Occam's Razor?
Als je Occam's Razor op de Ferrarisituatie loslaat, is valsspelen het meest aannemelijke scenario. Een ieder die dat niet inziet is blind. Zoals jij.quote:Op maandag 18 november 2019 19:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik wel ja, in die zin dat ik het principe snap ipv zomaar met de term smijt.
Ten eerste is er helemaal niks dat verklaring behoeft. Er is geen plotseling knik in een prestatiecurve of zo. Zet alle kwalificatietijden sinds de zomerstop in een grafiek en vraag zonder verdere toelichting van wat het representeert iemand het kantelpunt aan te wijzen en het zal niet gevonden worden, en al helemaal niet samenvallen met de directive.quote:Op maandag 18 november 2019 19:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je Occam's Razor op de Ferrarisituatie loslaat, is valsspelen het meest aannemelijke scenario. Een ieder die dat niet inziet is blind. Zoals jij.
Blind.quote:Op maandag 18 november 2019 19:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Ten eerste is er helemaal niks dat verklaring behoeft.
Blind.quote:Dus ook in die zin is Ockham niet van toepassing.
Of in jouw geval: bemoei je maar beter niet met Formule 1.quote:Ik zou zeggen bemoei je beter maar niet met filosofie.
Walgelijke clickbait op de FPquote:Op maandag 18 november 2019 19:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
Opa Frans Verstappen is overleden: https://www.1limburg.nl/o(...)te-hospice-overleden
Kan ik weinig aan doenquote:
Race downloaden en converteren naar MP4 met een converter moet wel lukken toch? Hoe van Ziggo te downloaden: F1 / [live] Formula 1 2018 Grande Pręmio do Brasil #181 Foei niet meer doenquote:
Bedoel ik ook niet, ik zag het toevallig en dit is echt door de ondergrens en wilde even mijn gal spuwen.quote:
@trein2000quote:
Tof! Die pitstop was echt een goede call. Op de mediums had Max niet gewonnen denk ik.quote:Op maandag 18 november 2019 13:05 schreef spapaars het volgende:
Begrijp nu waarom zij op het podium mocht.
Hannah Schmitz, die de tactiek tijdens de race mede bepaalde. Op haar advies dook Verstappen in de slotfase van de race in leidende positie de pits in, toen de safetycar de baan op kwam vanwege de uitgevallen Valtteri Bottas.
[ afbeelding ]
Ik weet wel waar je de race van Sky terug kan downloaden, hoef je niet naar Olaf zn fouten te luisterenquote:Op maandag 18 november 2019 12:45 schreef Eagles89 het volgende:
Beste allemaal, ik “spaar” de legendarische races van Max, ik heb bijna al zijn overwinningen inmiddels in MP4 bestand, zou er iemand mij eeuwig blij kunnen maken met de complete uitzending van gisteren in MP4 bestand? Dus voorbeschouwing, race, nabeschouwing op Ziggo.
Hopelijk is er iemand die dit heeft.
Ik heb Ziggo maar ik krijg die terugkijk link onmogelijk naar een MP4, en wat ik nu wel gedaan heb is het streamen en dan je beeldscherm opnemen maar de kwaliteit/schokkerigheid van het beeld is echt teleurstellend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |