abonnement Unibet Coolblue
pi_189326870
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

En nog een wijze spreuk van George Carlin:

"Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?"

* Maar hou het wel gezellig aub!




klik om te spelen

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.
Facts don't care about your feelings
pi_189326980
Facts don't care about your feelings
pi_189336901
Toen ik vanmiddag naar huis reed, reed ik bij Utrecht over de A12 bij knooppunt Lunetten (vanuit Gouda) over de parallelbaan die afgesloten wordt bij de afslag richting de A2, die je dus wel moet nemen. Daarvoor wordt eerst al de linkerstrook afgesloten en een Mercedes achter mij presteerde het om eerst al de verdrijfpijl te negeren, over de 3 balken heen te rijden, onder het rode kruis door en dan vlak voor de pijlwagen (waar je dus fysiek tegengehouden wordt) vol in de remmen te moeten om eindelijk eens een keer naar rechts te gaan.

De auto reed niet eens harder dan ik dus hij was hij mij niet aan het inhalen, kwam niet eens in de buurt en achter mij was alle ruimte op de rechterstrook. Wat ben je dan in vredesnaam aan het doen achter het stuur? :? Nu was het eigenlijk alleen de bestuurder die zichzelf in gevaar bracht, maar doe normaal
  donderdag 10 oktober 2019 @ 17:58:43 #4
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189366800
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:19 schreef itchycoo het volgende:

De auto reed niet eens harder dan ik dus hij was hij mij niet aan het inhalen, kwam niet eens in de buurt en achter mij was alle ruimte op de rechterstrook. Wat ben je dan in vredesnaam aan het doen achter het stuur? :? Nu was het eigenlijk alleen de bestuurder die zichzelf in gevaar bracht, maar doe normaal
Appen?
pi_189366845
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 21:19 schreef itchycoo het volgende:
Toen ik vanmiddag naar huis reed, reed ik bij Utrecht over de A12 bij knooppunt Lunetten (vanuit Gouda) over de parallelbaan die afgesloten wordt bij de afslag richting de A2, die je dus wel moet nemen. Daarvoor wordt eerst al de linkerstrook afgesloten en een Mercedes achter mij presteerde het om eerst al de verdrijfpijl te negeren, over de 3 balken heen te rijden, onder het rode kruis door en dan vlak voor de pijlwagen (waar je dus fysiek tegengehouden wordt) vol in de remmen te moeten om eindelijk eens een keer naar rechts te gaan.

De auto reed niet eens harder dan ik dus hij was hij mij niet aan het inhalen, kwam niet eens in de buurt en achter mij was alle ruimte op de rechterstrook. Wat ben je dan in vredesnaam aan het doen achter het stuur? :? Nu was het eigenlijk alleen de bestuurder die zichzelf in gevaar bracht, maar doe normaal
Sowieso bezig met andere dingen. Jammer dat hij er niet opgeklapt is.
blablablabla
  donderdag 10 oktober 2019 @ 20:22:09 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189369243
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 14:08 schreef Fietsertje70 het volgende: nog even wat er kan gebeuren als je nog ff snel wil uitvoegen: Ik vind eigenlijk wel dat op snelwegen met veel vrachtverkeer er ook links borden neergezet mogen worden met daarop de afslagen. Als er veel vrachtauto's in colonne rijden kan je die nl. nog wel eens over het hoofd zien.
Exact dit had ik vandaag, alleen iets minder extreem. Ik reed in een camper achter een vrachtwagen met achter me zat ruimte en er hoekt een bmw zo tussendoor de afslag op met zeer langzaam rijdend verkeer. Ging net goed allemaal.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 14 oktober 2019 @ 12:09:10 #7
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_189427255
Het was weer genieten vandaag!

1. Inhalende vrachtwagens, in de spits, op een snelweg met 2 rijstroken per baan...

2. Rode richtingaanwijzers achter, waarom is dat toegestaan?

3. Dom wicht dat met 90 mijn strook op komt om een vrachtwagen voorbij te gaan, waardoor ik vol moest remmen. En dan vervolgens 150 meter later de afslag pakken.
Ok stelletje hokboeren
pi_189427837
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 20:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Exact dit had ik vandaag, alleen iets minder extreem. Ik reed in een camper achter een vrachtwagen met achter me zat ruimte en er hoekt een bmw zo tussendoor de afslag op met zeer langzaam rijdend verkeer. Ging net goed allemaal.
Daarom rijd ik altijd met de tomtom :+
pi_189429130
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 12:09 schreef padlarf het volgende:
Het was weer genieten vandaag!

1. Inhalende vrachtwagens, in de spits, op een snelweg met 2 rijstroken per baan...

2. Rode richtingaanwijzers achter, waarom is dat toegestaan?

3. Dom wicht dat met 90 mijn strook op komt om een vrachtwagen voorbij te gaan, waardoor ik vol moest remmen. En dan vervolgens 150 meter later de afslag pakken.
Punt 2 mag volgens mij alleen op import.
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:45:59 #10
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189429536
Rood of amber achter is allebei toegestaan. Wit of amber voor.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189429567
Snap het probleem ook niet zo...
  maandag 14 oktober 2019 @ 18:53:39 #12
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_189433187
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:47 schreef rival het volgende:
Snap het probleem ook niet zo...
Ik vind het of te veel op de normale achterverlichting lijken, of ik heb het idee dat iemand aan het remmen is. Ik denk dat het aan mij ligt.
Ok stelletje hokboeren
pi_189440745
quote:
12s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:53 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik vind het of te veel op de normale achterverlichting lijken, of ik heb het idee dat iemand aan het remmen is. Ik denk dat het aan mij ligt.
Yup, dat ligt aan jou :P
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 18:05:03 #14
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_189449552
quote:
12s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:53 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik vind het of te veel op de normale achterverlichting lijken, of ik heb het idee dat iemand aan het remmen is. Ik denk dat het aan mij ligt.
Nee dat ligt niet aan jou
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_189450041
quote:
12s.gif Op maandag 14 oktober 2019 18:53 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ik vind het of te veel op de normale achterverlichting lijken, of ik heb het idee dat iemand aan het remmen is. Ik denk dat het aan mij ligt.
Je moet kijken of de auto afremt. De lampen zijn slechts een aanwijzing.
.
pi_189450140
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 18:05 schreef Rodgrod het volgende:

[..]

Nee dat ligt niet aan jou
Jawel dat ligt wel aan hem.
Facts don't care about your feelings
pi_189450404
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 18:41 schreef Fer het volgende:

[..]

Je moet kijken of de auto afremt. De lampen zijn slechts een aanwijzing.
Lekker op je reflexen rijden.
Rood licht? Stamp rem!
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 19:17:38 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189450546
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 18:41 schreef Fer het volgende:

[..]

Je moet kijken of de auto afremt. De lampen zijn slechts een aanwijzing.
Ik heb vaak genoeg een klein schrikmomentje als ik een tunnel in rij en iemand toch zijn lichten aanzet :@
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189451465
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 19:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb vaak genoeg een klein schrikmomentje als ik een tunnel in rij en iemand toch zijn lichten aanzet :@
Ik rij weleens een rotonde op omdat het aanspringen van bochtverlichting weleens voor richting aanwijzer aan zie.
.
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 20:16:24 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189451605
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:10 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik rij weleens een rotonde op omdat het aanspringen van bochtverlichting weleens voor richting aanwijzer aan zie.
Als iemand van links komt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189451712
Leaver sooner, sleep less, drive slower, lose more time, live longer, have less free time.
Check it out
pi_189451799
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:10 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik rij weleens een rotonde op omdat het aanspringen van bochtverlichting weleens voor richting aanwijzer aan zie.
Ik erger me vooral kapot aan die minkukels die geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde. Egoisten zijn het.

[ Bericht 0% gewijzigd door hjansen82 op 15-10-2019 20:36:37 ]
Check it out
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:18:52 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189494301
Wat is dat met mensen die niet kunnen velen dat ze op een rotonde voorrang moeten verlenen? Vanmorgen weer zo'n doos, kijkt me aan, rijdt voor me de rotonde op. En na het afrijden van de rotonde even op de rem om te laten merken dat ik niet moet bumper kleven :')

Nadat ik mijn duim opstak maakte ze een wegwerp gebaar oid, en ging vervolgens snel op het gas om te voorkomen dat ik haar in zou halen. Dus eerst geen voorrang verlenen omdat je vind dat mensen te snel een rotonde nemen, maar daarna wel 80+ gaan rijden waar je 50 mag omdat je bang bent voor degene die je net "een lesje hebt geleerd" :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189494878
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:21 schreef hjansen82 het volgende:
Leaver sooner, sleep less, drive slower, lose more time, live longer, have less free time.
:')

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:24 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ik erger me vooral kapot aan die minkukels die geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde. Egoisten zijn het.
Het zijn altijd dezelfde iedere dag. Ja ik rij meestal iets te hard en dan gooien die slakken hun auto ervoor om dan 45 te gaan tuffen en als we op rotonde dan rijden doen ze NOOIT knipperlicht. Dan lach ik alweer want als je mij zo graag wil laten zien dat ik daar niet harder mag rijden hou je dan ook aan de andere verkeersregels.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 08:18 schreef daNpy het volgende:
Wat is dat met mensen die niet kunnen velen dat ze op een rotonde voorrang moeten verlenen? Vanmorgen weer zo'n doos, kijkt me aan, rijdt voor me de rotonde op. En na het afrijden van de rotonde even op de rem om te laten merken dat ik niet moet bumper kleven :')

Ik heb dat soms ook al als je een rotonde rechtdoor neemt. Je hoeft dan helemaal niet zoveel in te sturen waardoor je ook veel minder snelheid eruit hoeft te halen, maar sommige dwazen nemen die rotonde zo dom, die gaan helemaal naar de buitenkant om dan weer strak in te sturen bij het afslaan. Die worden dan ook boos dat ik loop te kleven :')
Facts don't care about your feelings
pi_189494908


[ Bericht 100% gewijzigd door YoshiBignose op 18-10-2019 09:26:32 ]
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:46:00 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189495147
Ja gas geven hebben mensen niet zo'n moeite mee, zeker niet als ze een dikke motor hebben liggen. Maar zodra ze aan dat gekke ronde ding moeten gaan draaien is er paniek :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189500758
Mensen die op het laatste moment willen inhalen met 110 km/h op een snelweg waar je 120/130 mag. Mensen die constant beweren dat je vroeger moet vertrekken, maar vergeten dat later vertrekken ook een optie is. Dit is discriminatie van de avondmens.
Check it out
pi_189500808
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:46 schreef daNpy het volgende:
Ja gas geven hebben mensen niet zo'n moeite mee, zeker niet als ze een dikke motor hebben liggen. Maar zodra ze aan dat gekke ronde ding moeten gaan draaien is er paniek :')
Ok, traag de rotonde nemen. Niet iedereen is er even bedreven in, maar gebruik in godsnaam dat knipperlicht als je de rotonde verlaat. Of moet ik de auto er continu asociaal voorgooien, omdat ik het dan niet kan inschatten of ik weet met een knipperlicht rotonde pester te maken heb of een iemand die de rotonde niet verlaat.
Check it out
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:14:51 #29
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189500837
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:12 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ok, traag de rontonde nemen. Niet iedereen is er even bedreven in, maar gebruik in godsnaam dat knipperlicht als je de rontondo verlaat. Of moet ik de auto er continu asociaal voorgooien, omdat ik het dan niet kan inschatten of ik weet met een knipperlicht rontonde pester te maken heb of een iemand die de rotonde niet verlaat.
Ik gebruik mijn knipperlicht gewoon, wat is je probleem?
Als ik dus níet knipper ga ik dus ook níet de weg in waar jij uit komt. Dus gewoon lekker voorrang verlenen ipv hem er asociaal voorgooien, bedankt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189500846
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:14 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik gebruik mijn knipperlicht gewoon, wat is je probleem?
Als ik dus níet knipper ga ik dus ook níet de weg in waar jij uit komt.
Ik beweer ook niet dat jij het doet, maar er zijn er heel veel die de rotonde verlaten zonder knipperlicht.
Check it out
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:16:17 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189500850
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:15 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ik beweer ook niet dat jij het doet, maar er zijn er heel veel die de rotonde verlaten zonder knipperlicht.
Quote me dan niet over een ander onderwerp :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:04:39 #32
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189502350
Situatie:

Ik in een camper van 3000 kg, 6.5 meter lang, 3 meter hoog en 2.5 meter breed met 90 km per uur op de cruisecontrol over de snelweg.

Iemand wilt invoegen. Een daihatsu omamobiel. Van een kilometer afstand zag een blind paard al dat we praktisch naast elkaar uit zouden komen. Hij r |:) ijd 80. En jawel, knalt hem er zo voor.

Ik moet dus remmen. Vervolgens trapt hij het gas in en rijd er met 120 vandoor.

Je ogen en verstand. Gebruik het. Lul. :r
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189502478
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:04 schreef kanovinnie het volgende:
Situatie:

Ik in een camper van 3000 kg, 6.5 meter lang, 3 meter hoog en 2.5 meter breed met 90 km per uur op de cruisecontrol over de snelweg.

Iemand wilt invoegen. Een daihatsu omamobiel. Van een kilometer afstand zag een blind paard al dat we praktisch naast elkaar uit zouden komen. Hij r |:) ijd 80. En jawel, knalt hem er zo voor.

Ik moet dus remmen. Vervolgens trapt hij het gas in en rijd er met 120 vandoor.

Je ogen en verstand. Gebruik het. Lul. :r
Zulke figuren wil je graag weer inhalen en vervolgens de vangrail insnijden. Een tel tot 10 momentje.
Check it out
pi_189504642
quote:
Ik moet dus remmen. Vervolgens trapt hij het gas in en rijd er met 120 vandoor.

Dit lijkt tegenwoordig de norm ja. Ik weet dat die josti straks ineens wél het gaspedaal kan vinden. Maar invoegen moet precies op dezelfde plek als waar ik ben, ook al is er voor én achter me zat ruimte. Ga je opzij, dan gaan ze even hard rijden als jij. Ga je niet opzij, dan moet je remmen. Geef je even gas zodat ze met hun 80 achter je terecht kunnen, dan komen ze na het 'invoegen' duwen en soms zelfs seinen dat je door moet rijden. Nee, pannekoek.

Nee, ik heb het niet over vrachtauto's of trailers of ander sloom zwaar spul. Gewone personenauto's die allemaal snel genoeg zijn voor de Nederlandse wegen.

Mijn rijles was als volgt: invoegen is een speciale verrichting. Zorg dat je je snelheid aanpast aan de rest van het verkeer en voeg in zonder te hinderen. Hoeft niet meer, blijkbaar.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_189507476
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 18:13 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Zulke figuren wil je graag weer inhalen en vervolgens de vangrail insnijden. Een tel tot 10 momentje.
Inderdaad anders krijg je celstraf net als die Audi.
Facts don't care about your feelings
pi_189521957
Diverse malen genoemd al, maar alsnog: megairritant zijn die figuren die op een 4, 5 of 6-baans weg (bv A10 en de snelwegen rond Amsterdam) op rijstrook 2 gaan zitten (ja bijna helemaal links) en dan niet vlot genoeg rijden. Wat krijg je: bij het honderd stuk rijden ze 95 (c.q. rijden niet met het overige verkeer mee) en dan zitten mensen moeizaam te ritsen naar rijstrook 1, of mensen gaan er gewoon rechts voorbij.... Ze worden aan alle kanten gepasseerd maar er gebeurt geen zak: permanent dezelfde snelheid, dezelfde rijstrook en dezelfde uitstraling achter het stuur.
Door zo'n dweil krijg je een heel onrustig verkeersbeeld.

Rijd gewoon met het overige verkeer mee, klaar.

En ik ben gebrakechecked vandaag... Op de Veluwe is het maximaal 120km/u (ook zoiets, dat was daar altijd 130 en iedereen rijdt dat daar nog steeds) en op een bepaald moment komt er een wit 90km/u bord, dat je een stuk van een paar honderd meter 90 zou moeten als het regent. Nieuw stuk wegdek ofzo. Nou het was dus droog, dus gewoon doorrijden.
Wat doet de pannenkoek voor me... die laat het gas los om blijkbaar 90 te gaan rijden... Dus ik laat ook het gas los maar goed dan loop je natuurlijk toch nog iets in...dus ja ik zat er kort effe wat dichterder op, anticiperend dat meneer de vrachtauto al ingehaald had en alweer naar rechts zou gaan ... ja, meneer (of mevrouw) maakt aanstalten om naar rechts te gaan... gaat toch weer even terug naar de linkerstrook, pats... remlichten aan voor een paar tellen en gaat weer naar rechts...

Sja.

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 20-10-2019 10:39:18 ]
pi_189525615
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:24 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ik erger me vooral kapot aan die minkukels die geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde. Egoisten zijn het.
Dat maar 10x erger zijn de mensen die het knipperlicht naar links aandoen en hem ruim voor het afslaan niet naar rechts zetten of hem gewoon uitzetten. Waardeloos, hou hem uit en gebruik hem puur bij het afslaan.
pi_189527518
Van die figuren die tussen de vrachtauto’s gaan rijden zodat ze lekker op hun tering mobiel kunnen gaan googlen hoe ze het beste zelfmoord kunnen plegen in het verkeer....

In de vrachtauto is het altijd heel makkelijk te zien, daarbij vaak een hoop gezwabber en snelheid steeds van 70-90. 🤬🤬
pi_189527887
Verkeerd voorsorteren en dit dan direct proberen te herstellen... bijna in je linkerportier.
Hallo, ik sta daar??
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_189528068
Nog eentje: knipperlicht vergeten uit te doen.... Na een kwartier zie ik ze nog steeds met de knipper uit op de snelweg rijden. Dus dan kijk je nooit op je dashboard?!? :?
pi_189528080
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nog eentje: knipperlicht vergeten uit te doen.... Na een kwartier zie ik ze nog steeds met de knipper uit op de snelweg rijden. Dus dan kijk je nooit op je dashboard?!?
En is er iets met je oren.
sig verwijderd door FA
pi_189528087
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 10:42 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

En is er iets met je oren.
Ja, of ze hebben de radio nogal hard staan.
Ik check eigenlijk steeds of alles nog klopt: snelheid, temperatuur, controlelampjes.. Een voortdurend op- en neerkijken...
pi_189535599
En vandaag het item.... invoegen!!
Niets gaat deze meneer snel genoeg dus als ik netjes invoeg op de snelweg geeft de meneer achter me flink veel gas, suist me rechts voorbij (boos opzij kijkend) en merged op de snelweg. En na 10 seconden hop door naar rijstrook 1. En omdat meneer toch de snelste van iedereen is, hoeft er geen richting aangegeven te worden - het scheelt weer een extra vervelende handeling en slijtage aan de lampjes. :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 20-10-2019 20:30:30 ]
pi_189535930
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 19:37 schreef gebrokenglas het volgende:
En vandaag het item.... invoegen!!
Niets gaat deze meneer snel genoeg dus als ik netjes invoeg op de snelweg geeft de meneer achter me flink veel gas, suist me rechts voorbij (boos opzij kijkend) en merged op de snelweg. En na 10 seconden hop door naar rijkstrook 1. En omdat meneer toch de snelste van iedereen is, hoeft er geen richting aangegeven te worden - het scheelt weer een extra vervelende handeling en slijtage aan de lampjes. :Y
Zelf wel voldoende snelheid gemaakt ?
  zondag 20 oktober 2019 @ 20:07:28 #45
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_189536277
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:37 schreef gebrokenglas het volgende:
En vandaag het item.... invoegen!!
Niets gaat deze meneer snel genoeg dus als ik netjes invoeg op de snelweg geeft de meneer achter me flink veel gas, suist me rechts voorbij (boos opzij kijkend) en merged op de snelweg. En na 10 seconden hop door naar rijkstrook 1. En omdat meneer toch de snelste van iedereen is, hoeft er geen richting aangegeven te worden - het scheelt weer een extra vervelende handeling en slijtage aan de lampjes. :Y
Ik had verleden week iets vergelijkbaars. Ik ging invoegen op een drukke A58, en ik moet toegeven dat ik erg voorzichtig was en misschien wel verder op de invoegstrook een plekje had kunnen vinden. Meneer achter me was in ieder geval erg gefrustreerd door mij, en tot op zekere hoogte begrijp ik dat. Zijn oplossing was echter om vol gas over de invoegstrook te scheuren (ik was inmiddels ingevoegd), geen gaatje te vinden, en nog ff 50 meter vluchtstrook mee te pakken...
Ok stelletje hokboeren
pi_189537040
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nog eentje: knipperlicht vergeten uit te doen.... Na een kwartier zie ik ze nog steeds met de knipper uit op de snelweg rijden. Dus dan kijk je nooit op je dashboard?!? :?

Snap dat ook nooit zo, ook veel scooters en snorfietsers die dat euvel hebben.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_189537306
quote:
6s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:53 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Zelf wel voldoende snelheid gemaakt ?
Hmja, het ging niet met 130 maar ook zeker niet als een schildpad.
pi_189538124
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nog eentje: knipperlicht vergeten uit te doen.... Na een kwartier zie ik ze nog steeds met de knipper uit op de snelweg rijden. Dus dan kijk je nooit op je dashboard?!? :?

Als het een stel in de auto is, dan spreek je van een knipperlichtrelatie. :D
Check it out
pi_189538656
Heerlijk is dat, klagen. :D
Gisteravond in het donker haal je een auto in met zo'n Tomtom in de daglichtstand midden op de voorruit geplakt. Lekker in het blikveld.
Je kon iedereen prima zien zitten.
pi_189539730
quote:
10s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Heerlijk is dat, klagen. :D
Gisteravond in het donker haal je een auto in met zo'n Tomtom in de daglichtstand midden op de voorruit geplakt. Lekker in het blikveld.
Je kon iedereen prima zien zitten.
Dit is echt bizar hoe vaak je dat nog ziet. Zeker snachts zonder nachtmodus vol in je porum is toch super onveilig.
pi_189540173
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:37 schreef gebrokenglas het volgende:
En vandaag het item.... invoegen!!
Niets gaat deze meneer snel genoeg dus als ik netjes invoeg op de snelweg geeft de meneer achter me flink veel gas, suist me rechts voorbij (boos opzij kijkend) en merged op de snelweg. En na 10 seconden hop door naar rijstrook 1. En omdat meneer toch de snelste van iedereen is, hoeft er geen richting aangegeven te worden - het scheelt weer een extra vervelende handeling en slijtage aan de lampjes. :Y
Andersom is nog irritanter, dan probeer je voldoende vaart te maken bij het invoegen en niet bij het eerste blokje hem ertussen te gooien. Gaat een auto achter je met net wat meer vermogen wel invoegen en jou half inhalen waardoor je er helemaal nauwelijks meer tussen komt.
pi_189543723
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nog eentje: knipperlicht vergeten uit te doen.... Na een kwartier zie ik ze nog steeds met de knipper uit op de snelweg rijden. Dus dan kijk je nooit op je dashboard?!? :?

Ik vraag me altijd af of je dan niet horendol wordt van het geblieb in je auto.....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_189543832
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nog eentje: knipperlicht vergeten uit te doen.... Na een kwartier zie ik ze nog steeds met de knipper uit op de snelweg rijden. Dus dan kijk je nooit op je dashboard?!? :?

Dat snap ik ook nooit.
pi_189544034


:{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 21 oktober 2019 @ 10:58:18 #55
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_189544450
quote:
Mag dat niet?
|:(


Mensen met een te grote motor/ teveel pk voor hun rijstijl. 8)7

Een (op 1 auto na) lege 80 weg, met om de kilometer ongeveer 3 rotondes. Ik rij op de cruise 85, en word ingehaald door een nieuwe volvo XC90, die rijdt denk ik iets van 100 km/u. Bij de eerste rotonde moet ik echter afremmen omdat hij de rotonde in z'n 1 lijkt te nemen. Na de rotonde gaat hij er weer vol gas er vandoor, maar bij de volgende rotonde (en die daarna) exact hetzelfde verhaal...
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
pi_189544589
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:58 schreef nijnja het volgende:

[..]

Mag dat niet?
|:(

:D

Jammer dat ze niet controleerden, maar we waren al heel wat kruizen verder :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_189544620
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:58 schreef nijnja het volgende:

[..]

Mag dat niet?
|:(

Mensen met een te grote motor/ teveel pk voor hun rijstijl. 8)7

Een (op 1 auto na) lege 80 weg, met om de kilometer ongeveer 3 rotondes. Ik rij op de cruise 85, en word ingehaald door een nieuwe volvo XC90, die rijdt denk ik iets van 100 km/u. Bij de eerste rotonde moet ik echter afremmen omdat hij de rotonde in z'n 1 lijkt te nemen. Na de rotonde gaat hij er weer vol gas er vandoor, maar bij de volgende rotonde (en die daarna) exact hetzelfde verhaal...
Zulke zware auto's kunnen best jagen, mits in een rechte lijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 11:21:52 #58
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_189544828
Voetgangers die vanachter een hoge bestelbus het logisch vinden om opeens over te steken :{ :X

Meneer kwam doodleuk zo de straat op gelopen zonder te kijken terwijl ik hem no way kon zien aankomen omdat ie dus achter een hoge bus langs kwam aanlopen. Moest hard in de rem, schrok me de tyfus, en voetganger meneer liep gewoon door alsof er niets gebeurd was. Keek niet op of om 8)7
pi_189545945
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 23:13 schreef -0- het volgende:

[..]

Andersom is nog irritanter, dan probeer je voldoende vaart te maken bij het invoegen en niet bij het eerste blokje hem ertussen te gooien. Gaat een auto achter je met net wat meer vermogen wel invoegen en jou half inhalen waardoor je er helemaal nauwelijks meer tussen komt.
Oja dat is mij ook wel eens overkomen. Dat je over de vluchtstrook verder moet. :r

Of als mensen op een verder vrij lege weg met weet ik hoeveel rijstroken (A9 Schiphol) stoïcijns weigeren op te schuiven als ik vanuit de meest rechter baan via de knipper aangeef een naar links te willen om in te halen. Kom je uiteindelijk klem te zitten achter je voorligger, moet je afremmen enzo, pff. Dus om die reden pak ik op zulke stukken altijd de een-na rechtste baan.

[ Bericht 9% gewijzigd door gebrokenglas op 21-10-2019 12:35:58 ]
pi_189547915
quote:
Op zondag 20 oktober 2019 20:53 schreef gebrokenglas het volgende:

Hmja, het ging niet met 130 maar ook zeker niet als een schildpad.
Ik zie ruimte voor verbetering.
pi_189548689
quote:
6s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:03 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Ik zie ruimte voor verbetering.
Nou, kijk, het is zo dat het verkeer op de linkerbaan inderdaad 130+ rijdt, op de rechterbaan gaat het er altijd rustiger aan toe. 115 a 120 is toch niet te langzaam om in te voegen? Er rijden ook vrachtwagens enzo.
En meneer ging wel wat harder dan 130. Trouwens je mag daar sowieso maar 120. :+
pi_189548802
Zondagrijders :r
Gisteren ritje Randstad - Zeeland v.v. Op de terugweg lekker 135 op de linkerbaan en steeds debielen die 'm met 100 naar links gooien. En dan boos worden als ik sein omdat ik vol in de ankers moet.
pi_189549407
Zat gisteren ook vast achter zo eentje die 70 reed op de snelweg (vrij lange eenbaans verbindingsweg dus inhalen kan niet) omdat er 3 druppels regen vielen. :r
Flesje bier
pi_189549480
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:47 schreef Gezicht het volgende:
Zat gisteren ook vast achter zo eentje die 70 reed op de snelweg (vrij lange eenbaans verbindingsweg dus inhalen kan niet) omdat er 3 druppels regen vielen. :r
Groot licht aan en blijven toeteren :P
Facts don't care about your feelings
pi_189550370
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:47 schreef Gezicht het volgende:
Zat gisteren ook vast achter zo eentje die 70 reed op de snelweg (vrij lange eenbaans verbindingsweg dus inhalen kan niet) omdat er 3 druppels regen vielen. :r
Geldt dat ook als je de vmax rijdt in de stromende regen en naar links gaat en iemand komt met ca. 150-160 aanscheuren en begint met seinen?
sig verwijderd door FA
  Spellchecker maandag 21 oktober 2019 @ 23:27:17 #66
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_189556330
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:02 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Geldt dat ook als je de vmax rijdt in de stromende regen en naar links gaat en iemand komt met ca. 150-160 aanscheuren en begint met seinen?
Goeie vergelijking inderdaad.

Wat denk je zelf?
Tevens -purist.
pi_189558248
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 23:27 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Goeie vergelijking inderdaad.

Wat denk je zelf?
Dat gebeurde mij dus van het weekend en ik was in dit geval degene die naar links ging. Dan erger ik me dus aan die seiner. Prima vergelijking dus.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:16:10 #68
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189558726
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 06:12 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat gebeurde mij dus van het weekend en ik was in dit geval degene die naar links ging. Dan erger ik me dus aan die seiner. Prima vergelijking dus.
Misschien moet je gewoon voorrang verlenen voor je een bijzondere actie doet ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189559186
Niet echt een klacht:

Gister reed ik rond 23u op de A13 van Den Haag naar R'dam. Het was rustig, dus ik reed op de meest rechterstrook.
In mijn spiegels zag ik blauwe flitslampen naderen.
Bleek een minicolone te zijn van voorop helemaal links een Audi A8, daarachter half op meest linkerbaan en half op die ernaast een Mercedes S-klasse en daarachter op meest linkerbaan een BMW X5.
Voor mijn idee reden ze max. 5 meter uit elkaar.
Met ca. 200 km/u.

Speciale Bijstandseenheid oid?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  Spellchecker dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:41:49 #70
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_189559612
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 06:12 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat gebeurde mij dus van het weekend en ik was in dit geval degene die naar links ging. Dan erger ik me dus aan die seiner. Prima vergelijking dus.
Aangezien je de max snelheid reed moeten ze in dat geval niet zeuren. Geldt uiteraard wel alleen als ze voldoende tijd kregen om normaal te anticiperen.
Tevens -purist.
pi_189560059
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 23:13 schreef -0- het volgende:

[..]

Andersom is nog irritanter, dan probeer je voldoende vaart te maken bij het invoegen en niet bij het eerste blokje hem ertussen te gooien. Gaat een auto achter je met net wat meer vermogen wel invoegen en jou half inhalen waardoor je er helemaal nauwelijks meer tussen komt.
Dan gooi ik hem altijd meteen naar links, opdonderen met dat aso gedrag.
pi_189562625
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet echt een klacht:

Gister reed ik rond 23u op de A13 van Den Haag naar R'dam. Het was rustig, dus ik reed op de meest rechterstrook.
In mijn spiegels zag ik blauwe flitslampen naderen.
Bleek een minicolone te zijn van voorop helemaal links een Audi A8, daarachter half op meest linkerbaan en half op die ernaast een Mercedes S-klasse en daarachter op meest linkerbaan een BMW X5.
Voor mijn idee reden ze max. 5 meter uit elkaar.
Met ca. 200 km/u.

Speciale Bijstandseenheid oid?
Zou kunnen. Speciale eenheden rijden in colonne niet recht achter elkaar, omdat burgers die er voor rijden anders denken dat het maar één voertuig is. Door verschillende posities aan te nemen worden ze beter gezien.
pi_189570514
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet echt een klacht:

Gister reed ik rond 23u op de A13 van Den Haag naar R'dam. Het was rustig, dus ik reed op de meest rechterstrook.
In mijn spiegels zag ik blauwe flitslampen naderen.
Bleek een minicolone te zijn van voorop helemaal links een Audi A8, daarachter half op meest linkerbaan en half op die ernaast een Mercedes S-klasse en daarachter op meest linkerbaan een BMW X5.
Voor mijn idee reden ze max. 5 meter uit elkaar.
Met ca. 200 km/u.

Speciale Bijstandseenheid oid?
Zoiets ook al eens in Rome meegemaakt (alleen niet met die snelheid, maar wel goed de snelheid erin). Toen stapte Berlusconi uit de middelste auto...
pi_189570559
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet echt een klacht:

Gister reed ik rond 23u op de A13 van Den Haag naar R'dam. Het was rustig, dus ik reed op de meest rechterstrook.
In mijn spiegels zag ik blauwe flitslampen naderen.
Bleek een minicolone te zijn van voorop helemaal links een Audi A8, daarachter half op meest linkerbaan en half op die ernaast een Mercedes S-klasse en daarachter op meest linkerbaan een BMW X5.
Voor mijn idee reden ze max. 5 meter uit elkaar.
Met ca. 200 km/u.

Speciale Bijstandseenheid oid?
Ook een keer meegemaakt. Behoorlijk schrikken als die lui ineens achter je zitten met blauw zwaailicht. :o
  woensdag 23 oktober 2019 @ 23:31:03 #75
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_189591304
Het was druk op de A58, dus we stonden lekker te ritsen. Maar ja, wat moet je dan als je daar tussen staat in je BMW X5? Juist, invoegstrook op, gelijk door naar de vluchtstrook en het gas erop..

Dat soort asociaal schijtvolk mag wmb gewoon tegen de muur :r
Ok stelletje hokboeren
pi_189600706
Dat asociale gedrag is heel ergerlijk inderdaad.

Hier vandaag een minder ergerlijke maar toch wel een beetje domme actie...
Wat doe je als je hatchback te klein blijkt voor dat aanrechtblad? Dan laat je je lading toch gewoon een stukje uitsteken? Blad erin schuiven, klep openlaten en gaan met die banaan... over de snelweg.

[ Bericht 2% gewijzigd door gebrokenglas op 25-10-2019 01:34:03 ]
pi_189600859
A50 vond iemand het vandaag nodig zijn vrachtwagen in de fik te steken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_189604810
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 18:07 schreef devlinmr het volgende:
A50 vond iemand het vandaag nodig zijn vrachtwagen in de fik te steken
Dode bij gevallen lees ik net. Dat plaatst een irritatie daarover toch in perspectief denk ik
pi_189604901
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 18:07 schreef devlinmr het volgende:
A50 vond iemand het vandaag nodig zijn vrachtwagen in de fik te steken
Vrachtwagens ramden elkaar toch gewoon, eentje vloog daardoor in de fik. Zoals jij het zegt klinkt het alsof z'n waterkoker voor z'n noodles kortsluiting kreeg :')
Facts don't care about your feelings
pi_189605304
Landbouwverkeer :r

En dan bedoel ik niet de stakende boeren maar die trekkers die midden in de spits van akker A naar akker B willen. Ik rijd al weken vaker wel dan niet 50 op een 80 km weg van 20 kilometer lang. Die natuurlijk net te druk is om veilig in te kunnen halen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189605349
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 21:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Vrachtwagens ramden elkaar toch gewoon, eentje vloog daardoor in de fik. Zoals jij het zegt klinkt het alsof z'n waterkoker voor z'n noodles kortsluiting kreeg :')
Plus dat er iemand is overleden.
pi_189606020
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 21:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Plus dat er iemand is overleden.
Heel irritant inderdaad
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_189606360
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 22:22 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Heel irritant inderdaad
Niet voor jou... ook niet voor hem zelf, maar wel voor familie en vrienden. Iemand in mijn familie is ook dood gegaan door een auto ongeluk op een n-weg. Vervelende van een auto ongeluk is dat het erg plotseling is. Bij een ziektebed kan je nog een beetje op bezoek afscheid nemen. Maar voor de persoon zelf is een plotselinge dood beter.

Mooiste wat er is om in m'n autootje te sterven O+ maar dan wel als ik minstens 80 ben aub.
Facts don't care about your feelings
pi_189606498
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 22:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Niet voor jou... ook niet voor hem zelf, maar wel voor familie en vrienden. Iemand in mijn familie is ook dood gegaan door een auto ongeluk op een n-weg. Vervelende van een auto ongeluk is dat het erg plotseling is. Bij een ziektebed kan je nog een beetje op bezoek afscheid nemen. Maar voor de persoon zelf is een plotselinge dood beter.

Mooiste wat er is om in m'n autootje te sterven O+ maar dan wel als ik minstens 80 ben aub.
Denk dat iedereen wel iemand kent die bij een auto ongeluk is omgekomen. Bij mij was het mijn beste vriend toen ik 17 was. Door een dronken Belg frontaal van zijn brommer gereden.

Vrachtwagens die op een snelweg achterop elkaar rijden is volslagen onnodig en irritant voor de rest van de automobilisten
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_189606534
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 22:45 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Denk dat iedereen wel iemand kent die bij een auto ongeluk is omgekomen. Bij mij was het mijn beste vriend toen ik 17 was. Door een dronken Belg frontaal van zijn brommer gereden.

Vrachtwagens die op een snelweg achterop elkaar rijden is volslagen onnodig en irritant voor de rest van de automobilisten
Ja een ongeluk is meestal onnodig :') Ik denk niet dat die vrachtwagenchauffeur het expres heeft gedaan.
Facts don't care about your feelings
pi_189606604
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 22:47 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja een ongeluk is meestal onnodig :') Ik denk niet dat die vrachtwagenchauffeur het expres heeft gedaan.
Geen afstand houden, met van alles bezig zijn behalve rijden.
Vanochtend ook al, a2 oprit, Volvo XC90 die in een file zijn neus onder een vrachtwagen parkeert. En die XC90 hebben allerlei zelfrem systemen... Hoe krijg je het voor elkaar
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_189608624
Waar ik nu ben lijkt alles toegestaan te zijn en niemand wordt echt boos op elkaar.

Bumperkleven, iemand van de verkeerde kant inhalen en vervolgens snijden omdat je weer terug wilt op de andere rijstrook is heel normaal.

Voorrang pakken terwijl je niet hebt, is hee normaal.

Maar alles wordt van elkaar geaccepteerd, niemand wordt boos.
.
pi_189608955
Dat kan natuurlijk ook: met je motor over de vluchtstrook inhalen. Met ik schat zo’n 180 km/u.
pi_189608974
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 06:59 schreef alpeko het volgende:
Dat kan natuurlijk ook: met je motor over de vluchtstrook inhalen. Met ik schat zo’n 180 km/u.
Dan heb je echt een hekel aan jezelf. Best een harde klap als er iemand uitbreekt naar rechts en no way dat je dan nog tijd hebt om daarop te reageren.
pi_189609015
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 07:04 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dan heb je echt een hekel aan jezelf. Best een harde klap als er iemand uitbreekt naar rechts en no way dat je dan nog tijd hebt om daarop te reageren.
Hij had geluk dat ie nog al wat geluid produceerde. Ik wilde naar rechts gaan na mijn inhalingactie. En nee ik kroop er niet voorbij.
pi_189609020
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 07:17 schreef alpeko het volgende:

[..]

Hij had geluk dat ie nog al wat geluid produceerde. Ik wilde naar rechts gaan na mijn inhalingactie. En nee ik kroop er niet voorbij.
BOEM!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 07:48:12 #92
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_189609132
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 02:04 schreef Fer het volgende:
Waar ik nu ben lijkt alles toegestaan te zijn en niemand wordt echt boos op elkaar.

Bumperkleven, iemand van de verkeerde kant inhalen en vervolgens snijden omdat je weer terug wilt op de andere rijstrook is heel normaal.

Voorrang pakken terwijl je niet hebt, is hee normaal.

Maar alles wordt van elkaar geaccepteerd, niemand wordt boos.
Roemenië?
pi_189626478
Nav het nieuwsbericht 5-jarig jongetje omgekomen bij verkeersongeval
Het vijfjarige jongetje kwam vermoedelijk tussen de geparkeerde auto’s vandaan en klapte tegen de bestelbus.

Heel triest.

Daarom ook is het een 30km/u zone in mijn wijk. En helemaal terecht, want er zijn een boel spelende kinderen.
Maar echt geregeld dat een ander zowat in mijn kofferbak kruipt als ik met matige snelheid de wijk doorrijd. Je zou het haast eens op video moeten opnemen. Doet de politie daar wel wat mee, als je kentekens doorgeeft van mensen die behoorlijk rap door een woonwijk rijden?

Wat me een keer overkomen was, een patsertje in een Golf 4 die 30 echt te langzaam vond en volgas ging inhalen. In die woonwijk... Toen ik daarop toeterde en seinde over die debiele actie had meneer ineens geen haast meer.... remmen, gebaren maken, alarmlichten aan....
Inmiddels zaten we op de rondweg en meneer reed daar een kilometer lang stapvoets.. nog altijd gebaren makend...

Een leermoment: ik had niet moeten reageren op zo'n debiel. Kenteken noteren, aan de politie doorgeven.
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:02:56 #94
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189626837
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 10:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Nav het nieuwsbericht 5-jarig jongetje omgekomen bij verkeersongeval
Het vijfjarige jongetje kwam vermoedelijk tussen de geparkeerde auto’s vandaan en klapte tegen de bestelbus.

Heel triest.

Daarom ook is het een 30km/u zone in mijn wijk. En helemaal terecht, want er zijn een boel spelende kinderen.
Maar echt geregeld dat een ander zowat in mijn kofferbak kruipt als ik met matige snelheid de wijk doorrijd. Je zou het haast eens op video moeten opnemen. Doet de politie daar wel wat mee, als je kentekens doorgeeft van mensen die behoorlijk rap door een woonwijk rijden?

Wat me een keer overkomen was, een patsertje in een Golf 4 die 30 echt te langzaam vond en volgas ging inhalen. In die woonwijk... Toen ik daarop toeterde en seinde over die debiele actie had meneer ineens geen haast meer.... remmen, gebaren maken, alarmlichten aan....
Inmiddels zaten we op de rondweg en meneer reed daar een kilometer lang stapvoets.. nog altijd gebaren makend...

Een leermoment: ik had niet moeten reageren op zo'n debiel. Kenteken noteren, aan de politie doorgeven.
Triest. Maar ook 30 is te hard als een kind ineens tussen 2 auto's vandaan springt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189628356
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 10:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Nav het nieuwsbericht 5-jarig jongetje omgekomen bij verkeersongeval
Het vijfjarige jongetje kwam vermoedelijk tussen de geparkeerde auto’s vandaan en klapte tegen de bestelbus.

Heel triest.

Daarom ook is het een 30km/u zone in mijn wijk. En helemaal terecht, want er zijn een boel spelende kinderen.
Maar echt geregeld dat een ander zowat in mijn kofferbak kruipt als ik met matige snelheid de wijk doorrijd. Je zou het haast eens op video moeten opnemen. Doet de politie daar wel wat mee, als je kentekens doorgeeft van mensen die behoorlijk rap door een woonwijk rijden?

Tja je kan conclusies gaan trekken maar hoe denk je dat het is voor een 21 jarige om een kind dood te rijden? 5 jaar is in principe een leeftijd waar ouders nog bij het kind horen te blijven dus dan moeten zij opletten dat ie niet zomaar de weg oversteekt.
Facts don't care about your feelings
pi_189629072
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 12:56 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tja je kan conclusies gaan trekken maar hoe denk je dat het is voor een 21 jarige om een kind dood te rijden? 5 jaar is in principe een leeftijd waar ouders nog bij het kind horen te blijven dus dan moeten zij opletten dat ie niet zomaar de weg oversteekt.
wat een idiote reactie.
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:24:31 #97
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189629182
Mensen die 60 rijden op een 80 weg :')

Komt steeds vaker voor. Van die tyfuslijers die denken "oh nou ik vind 60 wel hard zat hoor"

:r :r :r

dat ze zichzelf dood mogen rijden die asociale
pi_189629273
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 14:24 schreef incel het volgende:
Mensen die 60 rijden op een 80 weg :')

Komt steeds vaker voor. Van die tyfuslijers die denken "oh nou ik vind 60 wel hard zat hoor"

:r :r :r

dat ze zichzelf dood mogen rijden die asociale
Of mensen die niet weten dat ze maar 60 mogen.
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:40:49 #99
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189629292
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 14:39 schreef aloa het volgende:

[..]

Of mensen die niet weten dat ze maar 60 mogen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 14:24 schreef incel het volgende:
op een 80 weg
pi_189629306
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 14:40 schreef incel het volgende:

[..]


[..]

Dan haal je die tyfuslijer toch in :)
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 14:43:35 #101
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189629312
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 14:42 schreef aloa het volgende:

[..]

Dan haal je die tyfuslijer toch in :)
Goh wat een briljant idee, nooit aan gedacht dat dit tot de mogelijkheden zou behoren. En ik al die jaren maar super gefrustreerd ook 60 blijven rijden achter ze aan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189629337
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 14:43 schreef incel het volgende:

[..]

Goh wat een briljant idee, nooit aan gedacht dat dit tot de mogelijkheden zou behoren. En ik al die jaren maar super gefrustreerd ook 60 blijven rijden achter ze aan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben dan ook heel briljant ;)
pi_189630481
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 14:13 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

wat een idiote reactie.
Hoezo??
Facts don't care about your feelings
pi_189633575
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 10:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Nav het nieuwsbericht 5-jarig jongetje omgekomen bij verkeersongeval
Het vijfjarige jongetje kwam vermoedelijk tussen de geparkeerde auto’s vandaan en klapte tegen de bestelbus.

Heel triest.

Daarom ook is het een 30km/u zone in mijn wijk. En helemaal terecht, want er zijn een boel spelende kinderen.
Maar echt geregeld dat een ander zowat in mijn kofferbak kruipt als ik met matige snelheid de wijk doorrijd. Je zou het haast eens op video moeten opnemen. Doet de politie daar wel wat mee, als je kentekens doorgeeft van mensen die behoorlijk rap door een woonwijk rijden?

Wat me een keer overkomen was, een patsertje in een Golf 4 die 30 echt te langzaam vond en volgas ging inhalen. In die woonwijk... Toen ik daarop toeterde en seinde over die debiele actie had meneer ineens geen haast meer.... remmen, gebaren maken, alarmlichten aan....
Inmiddels zaten we op de rondweg en meneer reed daar een kilometer lang stapvoets.. nog altijd gebaren makend...

Een leermoment: ik had niet moeten reageren op zo'n debiel. Kenteken noteren, aan de politie doorgeven.
Hier precies hetzelfde. Woon in een woonwijk met veel gezinnen met jonge kinderen. Je wilt niet weten hoe hard sommigen hier door de woonwijk rijden. Kwestie van tijd voordat het hier een keer goed misgaat. Ik begrijp ook niet wat ze bezielt, dat laatste stukje naar huis toe win je echt helemaal niets met te hard rijden.
Andrei Arlovski is a Belarusian heavyweight who has been in the MMA game for quite some time. His first professional fight dates back to 540 B.C. where Leonidas won as the underdog in Sparta
pi_189633753
Bizar inderdaad. Ik rij altijd rustig de woonwijk in, zat een opgevoerde golf te drukken. Het stuk voor mijn huis is max 400meter rechte weg. Daarna zijweg en bochten, hele wijk 30km/h. Ik gaf richting aan naar links om mijn eigen oprit op te rijden, schrok me kapot golf stond bijna links naast me. Vol op de rem vlak voor mijn huis

Nog nooit zo kwaad geweest in het verkeer. Doe ff kalm.
pi_189634152
De Belgische politie vond mij een irritatie op de weg.

Ik reed vanmiddag ietsje te lang op de middenbaan in België en er kwam een politiewagen naast me rijden. Een agent gebaarde dat ik een baan moest opschuiven, maar op dat moment dacht ik dat hij me aan de kant ging zetten. Maar hij hield het alleen bij gebaren gelukkig. Hij had ook gelijk hoor, maar zou het niet zo zijn dat je in Nederland direct langs de kant van de weg staat met even later een bekeuring op zak?
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:42:32 #107
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189634403
Helaas niet :+

En veel mensen rijden alleen langzaam in hun eigen straat. In andere woonwijken interesseert ze het niet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189634537
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 11:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Triest. Maar ook 30 is te hard als een kind ineens tussen 2 auto's vandaan springt.
Als je met 30 nog net kunt remmen, rij je nog zo'n 25 km/u als je 40 reed. Da's even zonder reactietijd.
pi_189637300
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 20:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
De Belgische politie vond mij een irritatie op de weg.

Ik reed vanmiddag ietsje te lang op de middenbaan in België en er kwam een politiewagen naast me rijden. Een agent gebaarde dat ik een baan moest opschuiven, maar op dat moment dacht ik dat hij me aan de kant ging zetten. Maar hij hield het alleen bij gebaren gelukkig. Hij had ook gelijk hoor, maar zou het niet zo zijn dat je in Nederland direct langs de kant van de weg staat met even later een bekeuring op zak?
Deden ze dat ook maar wat vaker in NL... heb het nog nooit zien gebeuren in ieder geval.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 20:49 schreef Light het volgende:

[..]

Als je met 30 nog net kunt remmen, rij je nog zo'n 25 km/u als je 40 reed. Da's even zonder reactietijd.
Dat laatste is nou vaak het probleem hé, vooral als een kind uit het niets tussen auto's vandaan komt. Kun je al je wiskunde op los laten maar dat is gewoon pech. Ja, kans dat het kind dood is groter bij een hogere snelheid, maar dat is niet de enige factor. Kind heeft ook meer kans om het te overleven bij een Fiat 500 dan een Q7 of F50 met bullbar.
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 22:41:31 #110
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189637331
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 20:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
De Belgische politie vond mij een irritatie op de weg.

Ik reed vanmiddag ietsje te lang op de middenbaan in België en er kwam een politiewagen naast me rijden. Een agent gebaarde dat ik een baan moest opschuiven, maar op dat moment dacht ik dat hij me aan de kant ging zetten. Maar hij hield het alleen bij gebaren gelukkig. Hij had ook gelijk hoor, maar zou het niet zo zijn dat je in Nederland direct langs de kant van de weg staat met even later een bekeuring op zak?
Nee, maar je had er best 1 mogen krijgen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189638106
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 22:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Deden ze dat ook maar wat vaker in NL... heb het nog nooit zien gebeuren in ieder geval.
[..]

Dat laatste is nou vaak het probleem hé, vooral als een kind uit het niets tussen auto's vandaan komt. Kun je al je wiskunde op los laten maar dat is gewoon pech. Ja, kans dat het kind dood is groter bij een hogere snelheid, maar dat is niet de enige factor. Kind heeft ook meer kans om het te overleven bij een Fiat 500 dan een Q7 of F50 met bullbar.
Klopt, als zo'n kind een meter voor je auto springt, ben je gewoon kansloos. Dan kun je dat kind beter met 30 dan met 40 aanrijden. Komt dat kind 3 autolengtes (15 meter) verder de straat op gerend, dan heb je bij 30 nog wel een kans en bij 40 een stuk minder.
pi_189642498
Gisterenmiddag in de file op de a17 voor het invoegen op de a16. Komt er over de vluchtstrook een tesla met alarmlichten aan langs de file heen rijden. Nergens in de buurt een uitvoegstrook of iets, niet dat dat het minder aso zou maken.

Ik had het te laat in de gaten, maar heb dan altijd de hoop dat iemand anders zijn/haar auto er voor zet.
  zondag 27 oktober 2019 @ 07:29:21 #113
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189642525
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:23 schreef Irrem het volgende:
Gisterenmiddag in de file op de a17 voor het invoegen op de a16. Komt er over de vluchtstrook een tesla met alarmlichten aan langs de file heen rijden. Nergens in de buurt een uitvoegstrook of iets, niet dat dat het minder aso zou maken.

Ik had het te laat in de gaten, maar heb dan altijd de hoop dat iemand anders zijn/haar auto er voor zet.
Ik snap de reactie, toch ben je dan net zo fout, zo niet fouter dan de tesla.
En in sommige gevallen is de nood zo hoog dat je wel over de vluchtstrook “moet”. Zelf heb ik 1 keer in zo’n situatie gezeten, gelukkig was er toen geen file.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189642582
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:23 schreef Irrem het volgende:
Gisterenmiddag in de file op de a17 voor het invoegen op de a16. Komt er over de vluchtstrook een tesla met alarmlichten aan langs de file heen rijden. Nergens in de buurt een uitvoegstrook of iets, niet dat dat het minder aso zou maken.

Ik had het te laat in de gaten, maar heb dan altijd de hoop dat iemand anders zijn/haar auto er voor zet.
Ik heb echt NOOIT begrepen waarom iemand z'n auto ervoor zou zetten. Je bent toch geen politie? Er zal vast weleens een aso het doen, maar het kan ook zijn dat die Tesla echt een noodgeval heeft (bijv. iemand in het ziekenhuis of bevalling in de auto). Dan mag je overigens alsnog de vluchtstrook niet gebruiken maar die boete zal je op dat moment weinig interesseren. Medeweggebruikers die proberen de held uit te hangen want oh oh er zal maar iemand eerder uit de file zijn dan zij :O
Facts don't care about your feelings
pi_189642631
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb echt NOOIT begrepen waarom iemand z'n auto ervoor zou zetten. Je bent toch geen politie? Er zal vast weleens een aso het doen, maar het kan ook zijn dat die Tesla echt een noodgeval heeft (bijv. iemand in het ziekenhuis of bevalling in de auto). Dan mag je overigens alsnog de vluchtstrook niet gebruiken maar die boete zal je op dat moment weinig interesseren. Medeweggebruikers die proberen de held uit te hangen want oh oh er zal maar iemand eerder uit de file zijn dan zij :O
Naja, snap de reactie wel. Hetzelfde als wanneer je asociaal gaat voordringen in de rij bij de kassa. Dan kan je ook wel commentaar verwachten.
pi_189642678
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:55 schreef DW457 het volgende:

[..]

Naja, snap de reactie wel. Hetzelfde als wanneer je asociaal gaat voordringen in de rij bij de kassa. Dan kan je ook wel commentaar verwachten.
Ja maar dat is een iets andere situatie. Als je inderdaad twee rijstroken hebt, één naar rechts en eentje naar links en iemand ramt er dan op laatste moment tussen dan is dat gewoon voordringen (of een anticipatie fout). Dat lijkt me ook niet echt strafbaar, maar wel reden voor anderen om te schelden. De vluchtstrook is voor noodgevallen. Dus stel iedereen wil het pand verlaten na een voorstelling en het is druk voor de uitgang en iemand pakt de brandtrap of nooduitgang. Kan een aso zijn, kan ook iemand zijn die zich niet lekker voelt worden.

Beetje hetzelfde als mensen die geen orgaandonor willen worden omdat er een kans is dat een alcoholist dan je lever krijgt. Maar de andere mensen die je wel ermee helpt worden ook genaaid. Het feit dat het in je opkomt wil gewoon zeggen dat je te negatief bent ingesteld. Kijk daar is weer zo'n aso die de file wil ontwijken ik ga hem mooi klem zetten moewahhaha. Ipv oei iemand pakt de vluchtstrook en riskeert daarmee een boete, wat zal er gebeurd zijn dat hij zo'n haast heeft?
Facts don't care about your feelings
pi_189642680
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb echt NOOIT begrepen waarom iemand z'n auto ervoor zou zetten. Je bent toch geen politie? Er zal vast weleens een aso het doen, maar het kan ook zijn dat die Tesla echt een noodgeval heeft (bijv. iemand in het ziekenhuis of bevalling in de auto). Dan mag je overigens alsnog de vluchtstrook niet gebruiken maar die boete zal je op dat moment weinig interesseren. Medeweggebruikers die proberen de held uit te hangen want oh oh er zal maar iemand eerder uit de file zijn dan zij :O
Heb het nooit gedaan mede vanwege wat jij en anderen hier schrijven, je weet nooit of er een noodgeval is. Maar, ook al weet ik de reden niet, dat langs de file over de vluchtstrook rijden irriteert me op dat moment wel.
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:35:29 #118
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189642793
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:08 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja maar dat is een iets andere situatie. Als je inderdaad twee rijstroken hebt, één naar rechts en eentje naar links en iemand ramt er dan op laatste moment tussen dan is dat gewoon voordringen (of een anticipatie fout). Dat lijkt me ook niet echt strafbaar, maar wel reden voor anderen om te schelden. De vluchtstrook is voor noodgevallen. Dus stel iedereen wil het pand verlaten na een voorstelling en het is druk voor de uitgang en iemand pakt de brandtrap of nooduitgang. Kan een aso zijn, kan ook iemand zijn die zich niet lekker voelt worden.

Beetje hetzelfde als mensen die geen orgaandonor willen worden omdat er een kans is dat een alcoholist dan je lever krijgt. Maar de andere mensen die je wel ermee helpt worden ook genaaid. Het feit dat het in je opkomt wil gewoon zeggen dat je te negatief bent ingesteld. Kijk daar is weer zo'n aso die de file wil ontwijken ik ga hem mooi klem zetten moewahhaha. Ipv oei iemand pakt de vluchtstrook en riskeert daarmee een boete, wat zal er gebeurd zijn dat hij zo'n haast heeft?
Precies dit.

En voordringen bij de kassa is van een andere orde, tenzij het van levensbelang is dat iemand zijn frikandelbroodje 2 minuten eerder krijgt :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 27 oktober 2019 @ 08:36:03 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189642799
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:09 schreef Irrem het volgende:

[..]

Heb het nooit gedaan mede vanwege wat jij en anderen hier schrijven, je weet nooit of er een noodgeval is. Maar, ook al weet ik de reden niet, dat langs de file over de vluchtstrook rijden irriteert me op dat moment wel.
Je schrijft je eerste bericht alsof je in staat bent om het wel te doen....
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189643020
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik snap de reactie, toch ben je dan net zo fout, zo niet fouter dan de tesla.
En in sommige gevallen is de nood zo hoog dat je wel over de vluchtstrook “moet”. Zelf heb ik 1 keer in zo’n situatie gezeten, gelukkig was er toen geen file.
Ja. Blokkeren zou ik ook niet doen, want inderdaad je weet niet wat er speelt.
Alleen hebben wel heel veel mensen een spoedgeval. En dat is het hè: niemand zou een echt spoedgeval gaan dwarszitten. Alleen, tsja, een te groot deel heeft geen spoed maar is gewoon asociaal.
pi_189643042
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 20:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
De Belgische politie vond mij een irritatie op de weg.

Ik reed vanmiddag ietsje te lang op de middenbaan in België en er kwam een politiewagen naast me rijden. Een agent gebaarde dat ik een baan moest opschuiven, maar op dat moment dacht ik dat hij me aan de kant ging zetten. Maar hij hield het alleen bij gebaren gelukkig. Hij had ook gelijk hoor, maar zou het niet zo zijn dat je in Nederland direct langs de kant van de weg staat met even later een bekeuring op zak?
Hier zouden ze direct op moeten schrijven, via kenteken.
  zondag 27 oktober 2019 @ 09:06:10 #122
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189643052
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:03 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja. Blokkeren zou ik ook niet doen, want inderdaad je weet niet wat er speelt.
Alleen hebben wel heel veel mensen een spoedgeval. En dat is het hè: niemand zou een echt spoedgeval gaan dwarszitten. Alleen, tsja, een te groot deel heeft geen spoed maar is gewoon asociaal.
Ik zie het eigenlijk zelden, dat mensen over de vluchtstrook rijden.

En als ik een noodgeval heb ga ik met de auto, niet met de fiets. :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189643955
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:05 schreef LosMuertos het volgende:

[..]

Hier zouden ze direct op moeten schrijven, via kenteken.
Ben het met je eens, het verdiende geen schoonheidsprijs. Misschien krijg ik nog wel de boete binnen, geen idee hoe dat daar werkt. Ook al klinkt het geloofwaardig, ik doe dit eigenlijk nooit :')
pi_189644951
Zeggen al die gasten bij Wegmisbruikers ook altijd: 'normaal rijd ik nooit zo'. :P
pi_189645053
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:34 schreef gebrokenglas het volgende:
Zeggen al die gasten bij Wegmisbruikers ook altijd: 'normaal rijd ik nooit zo'. :P
Daarom dat ik het zeg :)
pi_189645926
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ben het met je eens, het verdiende geen schoonheidsprijs. Misschien krijg ik nog wel de boete binnen, geen idee hoe dat daar werkt. Ook al klinkt het geloofwaardig, ik doe dit eigenlijk nooit :')
Jij bent in ieder geval bewust van wat je doet. Dat is al voldoende wat mij betreft ;)
pi_189646077
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 12:52 schreef LosMuertos het volgende:

[..]

Jij bent in ieder geval bewust van wat je doet. Dat is al voldoende wat mij betreft ;)
Ik hoor bij het uitstervende ras die nog onder de indruk is van een politieagent. Zoiets wat de Belgische agent deed is voor mij al genoeg. Maar bij een hoop mensen is dat niet genoeg en die hebben er dikke schijt aan. Wanneer politie uit zicht is pakken ze gewoon weer de draad op waar ze gebleven waren.
pi_189650683
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:03 schreef gebrokenglas het volgende:

niemand zou een echt spoedgeval gaan dwarszitten.
Daar zou ik maar geen geld op inzetten......
Zelfs hulpdiensten met toeters en bellen worden soms expres gehinderd.
  zondag 27 oktober 2019 @ 17:55:47 #129
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_189651842
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 14:42 schreef aloa het volgende:

[..]

Dan haal je die tyfuslijer toch in :)
Een 80 weg zonder doorgetrokken streep en voldoende ruimte tussen tegenliggers om voorbij te kunnen. Klinkt meer als een natte droom dan als de werkelijkheid.
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:11:24 #130
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189653446
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 22:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Deden ze dat ook maar wat vaker in NL... heb het nog nooit zien gebeuren in ieder geval.

Politie heeft wel betere dingen te doen dan dat. Gewoon zelf heel overdreven 2 banen opschuiven en dan vlak voor hun bumper langs weer 2 banen naar echts. 9/10 schuiven dan gelukkig op. Vooral die klootzakken die dan niet snappen dat ze op de spitsstrook moeten rijden :r
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:12:42 #131
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189653467
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:23 schreef Irrem het volgende:
Gisterenmiddag in de file op de a17 voor het invoegen op de a16. Komt er over de vluchtstrook een tesla met alarmlichten aan langs de file heen rijden. Nergens in de buurt een uitvoegstrook of iets, niet dat dat het minder aso zou maken.

Ik had het te laat in de gaten, maar heb dan altijd de hoop dat iemand anders zijn/haar auto er voor zet.
Alarmdichten betekent meestal pas op gevaar. Dus die tesla wist wat hij aan het doen was en had blijkbaar een gevaarlijke situatie/noodgeval. Misschien lag z'n vrouw wel een kind uit te poepen op de achterbank en dan krijgt hij er dus ook nog een ongeluk bij. :')

Dat is iets anders dan een wit kenteken zonder alarmlichten waar maar 1 kale Pool in zit.
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:16:41 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189653563
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:11 schreef incel het volgende:

[..]

Politie heeft wel betere dingen te doen dan dat. Gewoon zelf heel overdreven 2 banen opschuiven en dan vlak voor hun bumper langs weer 2 banen naar echts. 9/10 schuiven dan gelukkig op. Vooral die klootzakken die dan niet snappen dat ze op de spitsstrook moeten rijden :r
Mijn ervaring hiermee is dat heel weinig opschuiven.
Idem als je rechts inhaalt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:17:35 #133
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189653580
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Mijn ervaring hiermee is dat heel weinig opschuiven.
Idem als je rechts inhaalt.
Dan hou je nog teveel afstand ertussen.
pi_189653609
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Mijn ervaring hiermee is dat heel weinig opschuiven.
Idem als je rechts inhaalt.
Mijn ervaring ook.
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:20:00 #135
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189653632
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:17 schreef incel het volgende:

[..]

Dan hou je nog teveel afstand ertussen.
Nee bedankt, ik rij gewoon netjes en snij geen mensen af.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:20:36 #136
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189653639
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee bedankt, ik rij gewoon netjes en snij geen mensen af.
Klaag dan niet dat er geen mensen zijn die ze duidelijk maken hoe het moet.
pi_189653671
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 20:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
De Belgische politie vond mij een irritatie op de weg.

Ik reed vanmiddag ietsje te lang op de middenbaan in België en er kwam een politiewagen naast me rijden. Een agent gebaarde dat ik een baan moest opschuiven, maar op dat moment dacht ik dat hij me aan de kant ging zetten. Maar hij hield het alleen bij gebaren gelukkig. Hij had ook gelijk hoor, maar zou het niet zo zijn dat je in Nederland direct langs de kant van de weg staat met even later een bekeuring op zak?
De grootste irritatie op de snelweg die links of middenbaan rijders.
Check it out
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:27:39 #138
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189653799
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:20 schreef incel het volgende:

[..]

Klaag dan niet dat er geen mensen zijn die ze duidelijk maken hoe het moet.
:')

Daar klaag ik niet over.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:28:53 #139
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189653827
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:21 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

De grootste irritatie op de snelweg die links of middenbaan rijders.
Sowieso gewoon mensen die niet doorrijden of zo als je niet kan inhalen dat is echt de grootste. Word ik een partij agressief van niet normaal. Ok als iemand op de snelweg 80 wilt rijden en ze rijden rechts lekker boeien ik kan er toch langs. Maar mensen die anderen er van weerhouden dat zij niet de maximaal toegestane snelheid kunnen rijden die mensen die verliezen bij mij echt alle menselijke behandelingen. :r

quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

:')

Daar klaag ik niet over.
Jawel je wilt dat de politie meer onnodig midden of linksrijders naar rechts stuurt maar ja daar heeft de politie dus niet de mogelijkheid voor dus moet je als weggebruiker zelf toch de maatschappij een beetje helpen door andere mensen op hun asociale rijgedrag te wijzen op een manier zodat ze zich hier in de toekomst ook aan houden.
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:32:34 #140
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189653916
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:28 schreef incel het volgende:

[..]

Sowieso gewoon mensen die niet doorrijden of zo als je niet kan inhalen dat is echt de grootste. Word ik een partij agressief van niet normaal. Ok als iemand op de snelweg 80 wilt rijden en ze rijden rechts lekker boeien ik kan er toch langs. Maar mensen die anderen er van weerhouden dat zij niet de maximaal toegestane snelheid kunnen rijden die mensen die verliezen bij mij echt alle menselijke behandelingen. :r
[..]

Jawel je wilt dat de politie meer onnodig midden of linksrijders naar rechts stuurt maar ja daar heeft de politie dus niet de mogelijkheid voor dus moet je als weggebruiker zelf toch de maatschappij een beetje helpen door andere mensen op hun asociale rijgedrag te wijzen op een manier zodat ze zich hier in de toekomst ook aan houden.
Wat een debiele redenatie zeg.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:33:27 #141
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189653933
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat een debiele redenatie zeg.
Wat?
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:35:00 #142
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189653955
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:33 schreef incel het volgende:

[..]

Wat?
Om voor eigen rechter goed te praten omdat de politie geen tijd heeft. Dat vind ik een debiele manier van denken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 27 oktober 2019 @ 19:36:05 #143
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189653973
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Om voor eigen rechter goed te praten omdat de politie geen tijd heeft. Dat vind ik een debiele manier van denken.
Juist ja. En daarom zetten mensen de auto ook gewoon op de invalidenplek terwijl ze daar geen kaart voor hebben. Omdat iedereen denkt ik ga niet voor eigen rechter spelen en laat de politie het maar afhandelen. Maar die zijn er 9/10 keer niet. Dat denken de mensen die het fout doen ook daarom blijven ze het zorgeloos doen.
pi_189654801
Vandaag een meneertje in een BMW 3-serie die ik in een tijdsbestek van 2 minuten 3x heb zien inhalen over een dubbele doorgetrokken streep (op een autoweg), en vervolgens vrij rap aan de horizon verdween.... terwijl verder iedereen netjes 100 reed, geen kilometer langzamer.

[ Bericht 3% gewijzigd door gebrokenglas op 28-10-2019 08:30:54 ]
  zondag 27 oktober 2019 @ 20:46:50 #145
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189656104
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:36 schreef incel het volgende:

[..]

Juist ja. En daarom zetten mensen de auto ook gewoon op de invalidenplek terwijl ze daar geen kaart voor hebben. Omdat iedereen denkt ik ga niet voor eigen rechter spelen en laat de politie het maar afhandelen. Maar die zijn er 9/10 keer niet. Dat denken de mensen die het fout doen ook daarom blijven ze het zorgeloos doen.
Ik spreek iemand er wel op aan hoor, als ik 'm zo zie parkeren. Maar ik sla diegene niet meteen op z'n smoel. Of bedreig hem. En dat zijn een beetje de dingen die jij goed zit te praten hier.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189656341
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik spreek iemand er wel op aan hoor, als ik 'm zo zie parkeren.
Mensen kunnen er niet tegen om op hun gedrag aangesproken te worden. Dus ben wel benieuwd, hoe loopt zoiets dan af? Zeggen ze van ja sorry ik verplaats 'm, of krijg je een grote bek of doen ze net of ze niets horen?
  zondag 27 oktober 2019 @ 20:59:10 #147
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189656565
quote:
7s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:53 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Mensen kunnen er niet tegen om op hun gedrag aangesproken te worden. Dus ben wel benieuwd, hoe loopt zoiets dan af? Zeggen ze van ja sorry ik verplaats 'm, of krijg je een grote bek of doen ze net of ze niets horen?
1 van die 2 ja. Al heb ik nog nooit iemand op een gehandicaptenplaats zien staan. Meestal zijn mensen er niet zo van gediend maar daar heb ik schijt aan. En als ik een grote bek krijg geef ik 'm terug.
Hangt natuurlijk ook een beetje van de situatie af. En van heel veel dingen zeg ik niets. Ik erger me bij een supermarkt in de buurt groen en geel dat mensen vooruit inparkeren om vervolgens op de straat de boodschappen in te staan laden terwijl dat vanaf de stoep veel makkelijker (en veiliger) kan. En dan vervolgens gebeuren er met wegrijden supervaak (bijna) ongelukken. Maargoed, als ik iedereen die dat doet er op aanspreekt blijf ik bezig.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 27 oktober 2019 @ 21:18:44 #148
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189657207
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 20:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik spreek iemand er wel op aan hoor, als ik 'm zo zie parkeren. Maar ik sla diegene niet meteen op z'n smoel. Of bedreig hem. En dat zijn een beetje de dingen die jij goed zit te praten hier.
Rare vergelijking.
  zondag 27 oktober 2019 @ 21:22:32 #149
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189657368
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:18 schreef incel het volgende:

[..]

Rare vergelijking.
:')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 27 oktober 2019 @ 21:23:23 #150
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189657397
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

:')
Juist ja want ervoor zorgen dat iemand met z'n auto naar rechts gaat (waar hij ook gewoon hoort te rijden) is hetzelfde als iemand aanvallen en op z'n bek slaan?

Volgens mij word ik voor het lapje gehouden hier.
  zondag 27 oktober 2019 @ 21:27:20 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189657534
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:23 schreef incel het volgende:

[..]

Juist ja want ervoor zorgen dat iemand met z'n auto naar rechts gaat (waar hij ook gewoon hoort te rijden) is hetzelfde als iemand aanvallen en op z'n bek slaan?

Volgens mij word ik voor het lapje gehouden hier.
Er zit een verschil tussen iemand naar rechts duwen met je auto en iemand aanspreken op zijn gedrag.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 27 oktober 2019 @ 21:28:49 #152
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189657586
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen iemand naar rechts duwen met je auto en iemand aanspreken op zijn gedrag.
Nee hoor. Je zorgt dat hij er niet langs kan. Is een beetje hetzelfde als iemand die probeert in de trein te stappen terwijl mensen nog aan het uitstappen zijn. Elkaar een beetje opvoeden, zonder geweld. Zo gaat dat in een goede maatschappij.
pi_189659168
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 21:28 schreef incel het volgende:

[..]

Nee hoor. Je zorgt dat hij er niet langs kan. Is een beetje hetzelfde als iemand die probeert in de trein te stappen terwijl mensen nog aan het uitstappen zijn. Elkaar een beetje opvoeden, zonder geweld. Zo gaat dat in een goede maatschappij.
Tja je kan er altijd wat van zeggen, net als de invalideparkeerplaats, maar het lijkt me dat als iemand al zo aso is om dat te doen, hij hem zeker niet weg gaat zetten omdat iemand zich ermee gaat bemoeien. En dan heb je er dus nog niets aan.

Zelfde met mensen die onnodig links rijden. Je kan seinen wat je wil of toeteren maar meestal reageren ze niet. Of worden ze alleen maar boos. Dus zo lang je geen agent bent blijven er twee opties over. De eerste is denk ik de beste en dat is gewoon negeren :) De tweede is......

Facts don't care about your feelings
  maandag 28 oktober 2019 @ 08:18:26 #154
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189662774
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 22:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Tja je kan er altijd wat van zeggen, net als de invalideparkeerplaats, maar het lijkt me dat als iemand al zo aso is om dat te doen, hij hem zeker niet weg gaat zetten omdat iemand zich ermee gaat bemoeien. En dan heb je er dus nog niets aan.

Zelfde met mensen die onnodig links rijden. Je kan seinen wat je wil of toeteren maar meestal reageren ze niet. Of worden ze alleen maar boos. Dus zo lang je geen agent bent blijven er twee opties over. De eerste is denk ik de beste en dat is gewoon negeren :) De tweede is......

[ afbeelding ]
Juist ja want zorgen dat iemand met z'n auto van rijbaan verwisselen is hetzelfde als iemand rammen.
pi_189663259
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 08:18 schreef incel het volgende:

[..]

Juist ja want zorgen dat iemand met z'n auto van rijbaan verwisselen is hetzelfde als iemand rammen.
Dat is de enige keuze ja als iemand onnodig links rijdt op de snelweg en niet luistert naar seinen of tüteren. Hoe was jij het van plan dan? Zoals die Audi rijder gewoon een ruk aan het stuur geven alsof je hem gaat rammen en hopen dat ie in een reflex van baan verwisseld?
Facts don't care about your feelings
pi_189663274
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:15 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is de enige keuze ja als iemand onnodig links rijdt op de snelweg en niet luistert naar seinen of tüteren. Hoe was jij het van plan dan? Zoals die Audi rijder gewoon een ruk aan het stuur geven alsof je hem gaat rammen en hopen dat ie in een reflex van baan verwisseld?
Wat dacht je van doorrijden en je met je eigen leven bezighouden? _O-
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189663301
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:16 schreef Messina het volgende:

[..]

Wat dacht je van doorrijden en je met je eigen leven bezighouden? _O-
Dat is ook precies wat ik aangaf als je m'n post daarvoor had gelezen, maar incel vindt dat iedereen elkaar moet corrigeren.
Facts don't care about your feelings
  maandag 28 oktober 2019 @ 23:56:38 #158
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_189677134
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 08:08 schreef YoshiBignose het volgende:

De vluchtstrook is voor noodgevallen.
Maar niet voor dat soort 'noodgevallen'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_189677237
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 20:24 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Ik erger me vooral kapot aan die minkukels die geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde. Egoisten zijn het.
Dit
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:43:32 #160
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189678719
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 09:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

incel vindt dat iedereen elkaar moet corrigeren.
:')

"Moet"

Zal ik jou eens een wijze les leren mijn jong: Als je wil dat iets verandert heb je dat zelf in de hand.

Maar goed, blijf maar lekker achter hem aan sukkelen en je irriteren zonder er iets van te zeggen daar word je op de lange termijn het gelukkigst van.
pi_189678767
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:43 schreef incel het volgende:

[..]

:')

"Moet"

Zal ik jou eens een wijze les leren mijn jong: Als je wil dat iets verandert heb je dat zelf in de hand.

Maar goed, blijf maar lekker achter hem aan sukkelen en je irriteren zonder er iets van te zeggen daar word je op de lange termijn het gelukkigst van.
Volgens mij heb je stront in je ogen want je leest absoluut niet wat ik zeg. En dat je mij een wijze les wil leren snap ik ook niet echt, dan moet je toch zelf ook wijs zijn? Je klinkt namelijk als een dwaas :?
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 08:49:44 #162
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189678793
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:47 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Volgens mij heb je stront in je ogen want je leest absoluut niet wat ik zeg. En dat je mij een wijze les wil leren snap ik ook niet echt, dan moet je toch zelf ook wijs zijn? Je klinkt namelijk als een dwaas :?
Haha ja ga maar persoonlijk worden nu je toch begrijpt dat ik eigenlijk wel een punt heb.

Maar goed ik reageer niet op persoonlijke aanvallen is namelijk vaak een teken van zwakheid als iemand dat doet. ;)

Punt gemaakt dacht ik zo. :W
pi_189678920
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 08:49 schreef incel het volgende:

[..]

Haha ja ga maar persoonlijk worden nu je toch begrijpt dat ik eigenlijk wel een punt heb.

Maar goed ik reageer niet op persoonlijke aanvallen is namelijk vaak een teken van zwakheid als iemand dat doet. ;)

Punt gemaakt dacht ik zo. :W
Oh boehoe wordt het te persoonlijk voor je? Je kunt ook gewoon m'n posts teruglezen ipv doen alsof je gewonnen hebt :')

Leg op z'n minst uit wat jij dan zou verwachten dat mensen moeten doen. Dus iemand parkeert op een invalideplek en je zegt er wat van en hij zegt: nou en ik blijf lekker staan mazzel. Wat ga je dan doen? Of iemand rijdt onnodig op de middelste baan van de snelweg. Je toetert en seint ga naar rechts en hij geeft je een middelvinger. Wat ga je dan doen?
Facts don't care about your feelings
  Moderator dinsdag 29 oktober 2019 @ 09:11:58 #164
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_189679075
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 19:28 schreef incel het volgende:

[..]

Sowieso gewoon mensen die niet doorrijden of zo als je niet kan inhalen dat is echt de grootste. Word ik een partij agressief van niet normaal. Ok als iemand op de snelweg 80 wilt rijden en ze rijden rechts lekker boeien ik kan er toch langs. Maar mensen die anderen er van weerhouden dat zij niet de maximaal toegestane snelheid kunnen rijden die mensen die verliezen bij mij echt alle menselijke behandelingen. :r
[..]

Mja, iemand die idd 80 rijdt op de linkerbaan op de snelweg begrijp ik dat men daar pissed off van wordt.
Echter, er zijn ook écht teveel neuroten op de weg waarbij het nooit snel genoeg gaat. Zo had ik laatst een enorme bumperklever in een "stoere Bmw" die op 1 meter van mijn kont ging zitten duwen terwijl ik met 135 op de gps een paar vrachtwagens even aan het inhalen was.

Het ging dus blijkbaar niet snel genoeg, ik had minimaal 200 km/u moeten rijden, hoe durf ik zo'n slak te zijn :')
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:58:11 #165
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_189681619
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mja, iemand die idd 80 rijdt op de linkerbaan op de snelweg begrijp ik dat men daar pissed off van wordt.
Echter, er zijn ook écht teveel neuroten op de weg waarbij het nooit snel genoeg gaat. Zo had ik laatst een enorme bumperklever in een "stoere Bmw" die op 1 meter van mijn kont ging zitten duwen terwijl ik met 135 op de gps een paar vrachtwagens even aan het inhalen was.

Het ging dus blijkbaar niet snel genoeg, ik had minimaal 200 km/u moeten rijden, hoe durf ik zo'n slak te zijn :')
Als me dit overkomt is het met busjes. Aannemers, glazenwassers etc. Op het moment dat je de vrachtwagens inhaalt zit ie nog 200 meter achter je :')
Dit, dus.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 08:39:11 #166
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189710230
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 09:11 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Mja, iemand die idd 80 rijdt op de linkerbaan op de snelweg begrijp ik dat men daar pissed off van wordt.
Echter, er zijn ook écht teveel neuroten op de weg waarbij het nooit snel genoeg gaat. Zo had ik laatst een enorme bumperklever in een "stoere Bmw" die op 1 meter van mijn kont ging zitten duwen terwijl ik met 135 op de gps een paar vrachtwagens even aan het inhalen was.

Het ging dus blijkbaar niet snel genoeg, ik had minimaal 200 km/u moeten rijden, hoe durf ik zo'n slak te zijn :')
Mensen kleven die al de maximale toegestane snelheid rijden is triest. Daarmee dwing je ze de regels te overtreden. Maar als je 80 mag en je gaat 60 rijden (en je bent niet een volgeladen tankauto of zo) dan ben je wel gewoon een eikel.
pi_189715139
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 08:39 schreef incel het volgende:

[..]

Mensen kleven die al de maximale toegestane snelheid rijden is triest. Daarmee dwing je ze de regels te overtreden. Maar als je 80 mag en je gaat 60 rijden (en je bent niet een volgeladen tankauto of zo) dan ben je wel gewoon een eikel.
Of 125 }:| }:| }:|
  donderdag 31 oktober 2019 @ 15:01:52 #168
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189715146
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 15:01 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Of 125 }:| }:| }:|
Mwaa, als jij daar niemand mee hindert of in gevaar brengt.
pi_189715180
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 15:01 schreef incel het volgende:

[..]

Mwaa, als jij daar niemand mee hindert of in gevaar brengt.
Die gozer reed links rechts was kilometers plaats dan ben ik echt :%
  donderdag 31 oktober 2019 @ 15:05:24 #170
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_189715197
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 15:04 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Die gozer reed links rechts was kilometers plaats dan ben ik echt :%
Begin even bij het begin a.u.b.
pi_189715276
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 15:05 schreef incel het volgende:

[..]

Begin even bij het begin a.u.b.
Ik kom aanrijden op de a73 met 130 op de teller moest terug zakken naar 125 om dat die gozer voor mij 125 reed. Ging ie ook nog remmen omdat ik er wat dicht op zat terwijl er rechts kilometers vrij was. :r

Ga gewoon naar rechts als je de maximale snelheid niet kan of wil rijden. :(
pi_189715297
Vorige week. Ik had haast, kom ik achter een auto te zitten die 30 rijdt in een 50 zone. 2x voor rood gestaan waar we zat door groen hadden gekund als ie gewoon 50 had gereden. Uiteindelijk komen we op de weg de stad uit. 2 baans 100km weg. Denk ik dat ik er eindelijk voorbij kan, geeft ie ineens wel gas en gaat ie er met 120 vandoor. Dan snap ik het echt niet meer.
50km weg is een prima weg zonder onoverzichtelijke kruisingen, exht totaal geen reden om daar minder dan 50 te rijden.
A mind with a heart of it's own
pi_189715319
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 15:13 schreef DrMarten het volgende:
Vorige week. Ik had haast, kom ik achter een auto te zitten die 30 rijdt in een 50 zone. 2x voor rood gestaan waar we zat door groen hadden gekund als ie gewoon 50 had gereden. Uiteindelijk komen we op de weg de stad uit. 2 baans 100km weg. Denk ik dat ik er eindelijk voorbij kan, geeft ie ineens wel gas en gaat ie er met 120 vandoor. Dan snap ik het echt niet meer.
50km weg is een prima weg zonder onoverzichtelijke kruisingen, exht totaal geen reden om daar minder dan 50 te rijden.
Heb ik ook eens gehad in de a2 tunnel oud vrouwtje reed 40 waar je 80 mocht :s)
pi_189715371
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 08:39 schreef incel het volgende:

[..]

Mensen kleven die al de maximale toegestane snelheid rijden is triest. Daarmee dwing je ze de regels te overtreden. Maar als je 80 mag en je gaat 60 rijden (en je bent niet een volgeladen tankauto of zo) dan ben je wel gewoon een eikel.
Hoezo dwingen ze je? Je hebt toch altijd nog zelf het gaspedaal onder je voet?

Let wel: praat kleven niet goed.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 15:27:11 #175
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189715473
Ik heb denk ik een cursus de-escaleren nodig :')

Situatie:

Het fietsenrek van de supermarkt. Mijn fiets stond tussen 2 fietsen van een stel in. Ik kom aanlopen met mijn boodschappentas die ik op mijn fiets wil gooien en meteen wegrijden, maar dat kan niet want de man van het stel stond voor mijn fiets met het karretje enal. Ik zag dat inladen nog langer zou duren dan ik zin had om te wachten dus ik vraag "Mag ik er even bij?".

Dat vond de beste man niet zo prettig blijkbaar. "Heb je haast ofzo?" krijg ik toegebeten. Ik zeg van niet, maar dat ik gewoon naar huis wil. Nou, hij anders ook!

Vervolgens haalt hij zijn fiets weg, zet die achter de fiets van zijn vrouw en bijt naar me toe dat ik er bij kan. Ik vraag aan 'm waarom hij zo doet, ik terug dat ik moet opschieten want ik had toch zo'n haast?

Omdat ik me door niemand laat vertellen wat ik moet doen, laat staan zo'n ongelikte beer, blijf ik even staan en zeg dat ik dat zelf wel bepaal. Omdat we vrij dicht bij elkaar staan (hij stond nog met zijn rug naar mij toe) is het allemaal een beetje awkward en begint hij opeens naar achter te duwen.

Dus ik vraag waarom hij dat doet en wat zijn probleem is. Zegt ie: Wil je meppen ofzo? Ik heb hem hardop uitgelachen, voor gek uit gemaakt en ben naar huis gefietst.

Wat een dwaas. Ik snap best dat hij eerst even zijn dingen wilde opruimen en dat het verveldnd was dat ik er bij wilde, maar dat had hij ook kunnen zeggen ipv zo te reageren. Die vent wilde echt gaan knokken vanwege dit :')
Zijn vrouw stond er een beetje bij alsof hij dit vaker deed.

Kan niet wachten tot ik em nog een keer tegen kom :7
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189721407
Haha echt veel mensen zijn chagrijnig tegenwoordig en het gaat helemaal nergens over. Had soms wel gewild dat ik wat gespierder was en wat vechtsporten had gedaan, dan kon je in die situaties gewoon zeggen ja hoor kom maar meppen. Ben benieuwd wat ze dan doen namelijk :')
Facts don't care about your feelings
pi_189721829
Ik zit op de binnenbaan op een tweebaansweg die een bocht maakt. En moest in de remmen want de vrachtwagen die op de buitenbaan zat nam de bocht zo ruim dat hij royaal op mijn weghelft kwam.
Omdat we daarna beiden de rechter baan moesten hebben en ik er dus achter kwam te rijden kon ik de laadklep ook zien. Er stond op: ladies first! :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189722119
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 07:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik heb echt NOOIT begrepen waarom iemand z'n auto ervoor zou zetten. Je bent toch geen politie? Er zal vast weleens een aso het doen, maar het kan ook zijn dat die Tesla echt een noodgeval heeft (bijv. iemand in het ziekenhuis of bevalling in de auto). Dan mag je overigens alsnog de vluchtstrook niet gebruiken maar die boete zal je op dat moment weinig interesseren. Medeweggebruikers die proberen de held uit te hangen want oh oh er zal maar iemand eerder uit de file zijn dan zij :O
Dat is anders als je zelf de afslag op gaat en je in je spiegel iemand ziet uitvoegen over de vluchtstrook. Dan zet ik hem netjes ervoor.. Oprotten.
pi_189725376
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 22:56 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dat is anders als je zelf de afslag op gaat en je in je spiegel iemand ziet uitvoegen over de vluchtstrook. Dan zet ik hem netjes ervoor.. Oprotten.
Ja en dan? Sta je zelf ook stil :') Dan kunnen ze twee mensen een boete geven.
Facts don't care about your feelings
pi_189725458
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 08:43 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja en dan? Sta je zelf ook stil :') Dan kunnen ze twee mensen een boete geven.
Nee, ik voeg gewoon netjes volgens de regels uit. Dat zo'n mafklapper over de vluchtstrook en doorgetrokken lijn dan op het uitvoegvak komt is mijn probleem niet. Netjes achter mij aansluiten dan.

[ Bericht 0% gewijzigd door kurk_droog op 01-11-2019 09:01:38 ]
pi_189725521
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 08:53 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Nee, ik voeg gewoon netjes volgens de regels uit. Dat zo'n mafklapper over de vluchtstrook en doorgetrokken lijn dan op het uitvoegvak komt is mijn probleem. Netjes achter mij aansluiten dan.
Ah zo ja dan doe je niets verkeerd, laat ze maar ff schrikken.
Facts don't care about your feelings
pi_189725639
Mensen die vinden dat motoren niet tussen de file of rij voor het stoplicht door mogen rijden en hun auto ervoor gaan gooien. Vind ik ook echt te triest voor woorden.
pi_189725668
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:08 schreef DW457 het volgende:
Mensen die vinden dat motoren niet tussen de file of rij voor het stoplicht door mogen rijden en hun auto ervoor gaan gooien. Vind ik ook echt te triest voor woorden.
Dit. Er wordt nergens een verkeersregel overtreden, bespaart ruimte op de weg en die mensen zijn gewoon jaloers die ze in de file moeten staan.

Daarnaast is het ook gewoon levensgevaarlijk. Ik heb weleens tot trappen tegen de auto aan toe ruzie hierover gehad op de weg. :{

[ Bericht 14% gewijzigd door Erasmus op 01-11-2019 09:10:57 ]
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 09:18:38 #184
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_189725806
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 22:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha echt veel mensen zijn chagrijnig tegenwoordig en het gaat helemaal nergens over.
Helemaal waar.
Maar wat het vaak is, (denk ik he, is mijn aanname) dat dat soort lui al langer in een ongelukkige / boze situatie zat en dat er dan maar iets miniscuuls hoeft te gebeuren waardoor iemand opeens helemaal doorflipt.

Bijvoorbeeld ik zeg maar wat, iemand die al langere tijd zwaar gefrustreerd is op zijn werk, kutcollega's heeft, een promotie die hij graag wilde niet kreeg en die is ook nog eens gegaan naar die ene collega waar hij een schijthekel aan had. Vervolgens is ook nog eens niet veel later zijn vriendin bij hem weg gegaan omdat hij een zuur en onuitstaanbaar mannetje was geworden.

Vervolgens zit ie dan zwaar sjagrijnig en gefrustreerd in zijn auto op weg naar zijn kutbaan waar hij eigenlijk helemaal niet meer naartoe wilt, maar ja thuis wacht er inmiddels ook niemand meer op hem, dus fuck het leven maar he....

En dan, blijft er iemand nét ff te lang en traag links rijden. En als hij er dan vlak achter gaat zitten kleven omdat het hem niet opschiet geeft diegene voor hem ook nog een kleine "brake check" waardoor hij flink schrikt.
Vervolgens ontploft er iets in zijn hoofd en gaat hij luid toeterend, gebaren makend met een knalrood hoofd naast diegene rijden en maakt een stuurbeweging richting die auto waardoor de andere bestuurder zich het leplazerus schrikt en van schrik uitwijkt en half de berm in knalt en nog ternauwernood zijn auto met piepende banden onder controle krijgt.

Dan vraag je je af, jeeeeetje, wat bezielt die man om zomaar uit het "niets" zo uit te pan te flippen???

Nou, zo gaat dat dus. ;)
pi_189725819
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:08 schreef DW457 het volgende:
Mensen die vinden dat motoren niet tussen de file of rij voor het stoplicht door mogen rijden en hun auto ervoor gaan gooien. Vind ik ook echt te triest voor woorden.
Inderdaad, is juist efficiënt. Alhoewel sommige wel heel hard nog er langs razen maar goed, ik zit daar verder niet mee. Het is vooral hun eigen probleem als een auto ze ramt. Ik probeer ze altijd ruimte te geven in ieder geval.

Waar ik wel een hekel aan heb is als ik eindelijk vooraan het stoplicht ga om vol gas weg te trappen en dan zet zo'n motorrijder hem ervoor :(

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:18 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Helemaal waar.
Maar wat het vaak is, (denk ik he, is mijn aanname) dat dat soort lui al langer in een ongelukkige / boze situatie zat en dat er dan maar iets miniscuuls hoeft te gebeuren waardoor iemand opeens helemaal doorflipt.
Oh ongetwijfeld, maar zo kan je dieper en dieper duiken in ieder mens en dan vind je altijd wel wat. Net als die gast die twee mensen vermoord in bioscoop. Vader overleden, vrouw bij hem weg en mag kind niet meer zien. Tja...

[ Bericht 16% gewijzigd door YoshiBignose op 01-11-2019 09:24:43 ]
Facts don't care about your feelings
pi_189726412
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:19 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Inderdaad, is juist efficiënt. Alhoewel sommige wel heel hard nog er langs razen maar goed, ik zit daar verder niet mee. Het is vooral hun eigen probleem als een auto ze ramt. Ik probeer ze altijd ruimte te geven in ieder geval.

Waar ik wel een hekel aan heb is als ik eindelijk vooraan het stoplicht ga om vol gas weg te trappen en dan zet zo'n motorrijder hem ervoor :(
[..]

Oh ongetwijfeld, maar zo kan je dieper en dieper duiken in ieder mens en dan vind je altijd wel wat. Net als die gast die twee mensen vermoord in bioscoop. Vader overleden, vrouw bij hem weg en mag kind niet meer zien. Tja...
Tsja, dat is een voordeel van het motorrijden: vooraan staan bij het stoplicht, waarbij je sowieso harder wegrijdt dan 90% van de automobilisten.
pi_189726516
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 08:53 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Nee, ik voeg gewoon netjes volgens de regels uit. Dat zo'n mafklapper over de vluchtstrook en doorgetrokken lijn dan op het uitvoegvak komt is mijn probleem niet. Netjes achter mij aansluiten dan.
Tja vluchtstrook kan ook spitsstrook zijn wat veel mensen nog niet begrijpen :|W
pi_189727117
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:21 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Tja vluchtstrook kan ook spitsstrook zijn wat veel mensen nog niet begrijpen :|W
Onzin, dat was het niet.
  vrijdag 1 november 2019 @ 17:15:15 #189
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189731884
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:10 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Dit. Er wordt nergens een verkeersregel overtreden, bespaart ruimte op de weg en die mensen zijn gewoon jaloers die ze in de file moeten staan.

Daarnaast is het ook gewoon levensgevaarlijk. Ik heb weleens tot trappen tegen de auto aan toe ruzie hierover gehad op de weg. :{
Tussen de autos door rijden is tegen de regels en is slechts gedoogd.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189734013
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 17:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tussen de autos door rijden is tegen de regels en is slechts gedoogd.
Alsnog geen reden waarom iemand eigen rechter zou mogen spelen als ik door de file met mijn motor glip. Dat is niet alleen onnodig maar ook levensgevaarlijk. Laat het lekker aan de niet gedogende agent over.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 01-11-2019 19:20:24 ]
  vrijdag 1 november 2019 @ 20:02:42 #191
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189734760
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 november 2019 19:19 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Alsnog geen reden waarom iemand eigen rechter zou mogen spelen als ik door de file met mijn motor glip. Dat is niet alleen onnodig maar ook levensgevaarlijk. Laat het lekker aan de niet gedogende agent over.
Dat ben ik helemaal met je eens. Zelf maak ik altijd ruimte zodat ze er langs kunnen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189735102
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 17:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tussen de autos door rijden is tegen de regels en is slechts gedoogd.
Volgens mij niet helemaal waar. Er zijn brancheafspraken hierover (max. 50 km/u en niet meer dan 10 km/u verschil met overig verkeer bijvoorbeeld).
pi_189735242
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 17:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tussen de autos door rijden is tegen de regels en is slechts gedoogd.
Doei
pi_189735864
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 17:15 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tussen de autos door rijden is tegen de regels en is slechts gedoogd.
Zonder file mag je zelfs een auto rechts voorbij met een auto mits je gewoon de maximale rijdt. Dus waarom zou je dat niet met een motor mogen in een file :')
pi_189735891
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 20:58 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Zonder file mag je zelfs een auto rechts voorbij met een auto mits je gewoon de maximale rijdt. Dus waarom zou je dat niet met een motor mogen in een file :')
Nee hoor.
Facts don't care about your feelings
pi_189736191
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 21:00 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee hoor.
Zeker wel heeft een politieagent uitgelegd op de radio. :W
pi_189736311
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 21:13 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Zeker wel heeft een politieagent uitgelegd op de radio. :W
Ja en?

https://www.om.nl/onderwe(...)nnodig-links-rijden/
Facts don't care about your feelings
pi_189736354
quote:
Nou dan ga ik die opname eens opzoeken houd ik die alvast gereed wanneer ik de boete krijg.
pi_189736721
quote:
"Wordt niet altijd bestraft" :')
Facts don't care about your feelings
pi_189736734
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 21:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

"Wordt niet altijd bestraft" :')
De volgende die minder dan de maximale snelheid rijdt en links hangt rijd ik gewoon voorbij ben er klaar mee met die gekken :7
pi_189736956
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 21:39 schreef ManianMan het volgende:

[..]

De volgende die minder dan de maximale snelheid rijdt en links hangt rijd ik gewoon voorbij ben er klaar mee met die gekken :7
Dat doe ik ook, maar het is volgens de wet niet toegestaan.
Facts don't care about your feelings
pi_189737007
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 15:15 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Heb ik ook eens gehad in de a2 tunnel oud vrouwtje reed 40 waar je 80 mocht :s)
Ik heb het altijd met type jan modaal in een 15 jaar oude Opel die eruit ziet als hij gisteren de showroom uitgereden is. Rijden zonder licht terwijl je slecht zichtbaar ben, 20 kilometer onder de max snelheid. Mijn persoonlijke favoriet fietsers voorlaten op een rotonde waar ze geen voorrang hebben. Of treuzelen bij het oprijden van de rotonde terwijl er voldoende ruimte is 9 van de 10 x is het zo'n Opelrijder.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_189737543
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 21:53 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik heb het altijd met type jan modaal in een 15 jaar oude Opel die eruit ziet als hij gisteren de showroom uitgereden is. Rijden zonder licht terwijl je slecht zichtbaar ben, 20 kilometer onder de max snelheid. Mijn persoonlijke favoriet fietsers voorlaten op een rotonde waar ze geen voorrang hebben. Of treuzelen bij het oprijden van de rotonde terwijl er voldoende ruimte is 9 van de 10 x is het zo'n Opelrijder.
Invoegen op de snelweg met 70-80km/h past wat mij betreft ook wel in dat rijtje.
Flesje bier
  zaterdag 2 november 2019 @ 00:58:33 #205
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189740407
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 20:23 schreef DW457 het volgende:

[..]

Volgens mij niet helemaal waar. Er zijn brancheafspraken hierover (max. 50 km/u en niet meer dan 10 km/u verschil met overig verkeer bijvoorbeeld).
Laat maar zien waar het in de wet staat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 2 november 2019 @ 00:59:33 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189740420
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 20:30 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Doei
Heb je dat zelf gelezen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 2 november 2019 @ 01:01:51 #207
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189740447
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 20:58 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Zonder file mag je zelfs een auto rechts voorbij met een auto mits je gewoon de maximale rijdt. Dus waarom zou je dat niet met een motor mogen in een file :')
Als je de regels zo slecht kent moet je je afvragen of je je rijbewijs waard bent.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189741660
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 01:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als je de regels zo slecht kent moet je je afvragen of je je rijbewijs waard bent.
Ik ken het gedoogbeleid van de politie. Op een drukke snelweg mag het gewoon. Zeker als iemand kilometers links rijdt zonder zich aan de snelheid te houden en open plekken rechts al paar keer heeft overgeslagen.

Ja de regels ken ik maar er zijn ook beleidsvoeringen die de politie handhaaft. Irritatie maakt het verkeer ook niet veilig. :{
pi_189741787
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 00:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Laat maar zien waar het in de wet staat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 20:30 schreef Maegrim het volgende:

[..]

Doei
Zie zijn bericht en lees mijn bericht eens goed, dan zie je vanzelf in dat jouw post nergens op slaat.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 00:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb je dat zelf gelezen?
Wat is je punt precies? Er is namelijk niemand die beweert dat het in de wet staat, maar wel dat er afspraken gemaakt zijn. Dus het slaat nergens op dat jij nu gaat vragen naar wetteksten.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2019 08:03:39 ]
pi_189741947
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 07:20 schreef ManianMan het volgende:
Ik ken het gedoogbeleid van de politie. Op een drukke snelweg mag het gewoon. Zeker als iemand kilometers links rijdt zonder zich aan de snelheid te houden en open plekken rechts al paar keer heeft overgeslagen.
Nee, rechts (of zoals de wet zegt Niet links) inhalen is en blijft wettelijk verboden.
Dat je in sommige gevallen geen bekeuring krijgt is wat anders. Dat valt onder dat "gedoogbeleid".
Maar ik heb ook opnames gezien bij b.v. Wegmisbruikers en Blik op de weg waar de inhalende auto de prent kreeg en niet de linksrijder, want rechts inhalen is gevaarlijker.
  zaterdag 2 november 2019 @ 09:31:19 #211
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189742282
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 november 2019 07:58 schreef DW457 het volgende:

[..]

[..]

Zie zijn bericht en lees mijn bericht eens goed, dan zie je vanzelf in dat jouw post nergens op slaat.
[..]

Wat is je punt precies? Er is namelijk niemand die beweert dat het in de wet staat, maar wel dat er afspraken gemaakt zijn. Dus het slaat nergens op dat jij nu gaat vragen naar wetteksten.

Heb je de post van o.us2.0 gelezen? Daar begint de hele discussie mee.

In dat stukje van de anwb staat in de eerste zin "Nee en ja. Het is niet bij wet geregeld dat motoren tussen de files door mogen rijden, maar er is een gedragscode met bijbehorende gedragsregels"
Dan is de discussie toch wel klaar? Ik zeg niet dat jullie ongelijk hebben, want het is gedoogd en zolang je als motorrijder normaal door de file rijd zal je er nooit een boete voor krijgen. Maar dat doet er dus niets aan af dat het in principe niet mag.

Waar ik wel nog benieuwd naar ben, jij hebt het over brancheafspraken. Wat bedoel je daar mee?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 2 november 2019 @ 09:50:05 #212
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_189742444
De wegenverkeerswet is ergens begin jaren 90 aangepast om het mogelijk te maken om met 2 voertuigen tegelijk gebruik te maken van dezelfde rijstrook, zodat je in de file dus met 3 voertuigen naast elkaar op 2 rijstroken kunt rijden, dit is gedaan om het filerijden voor motoren uit de illegaliteit te halen.. daarbij is idd die gedragscode afgesproken, als je je daar niet aan houdt, kunnen ze je niet bekeuren want het is geen wet, maar als er in die situatie iets gebeurt en men kan aantonen dat dat de oorzaak was van het incident, zal de verzekeringsmaatschappij niet schromen om de handen in de zakken te stoppen of zelfs de schade te verhalen.

Als je écht overdrijft en oom agent spot je en krijgt je te pakken, kan het welbekende artikel 5 aan je kofferrek worden geknoopt, en dan ben je dus niet blij.

In NL geldt nog steeds: als het niet verboden is bij de wet, dan is het gewoon toegestaan. Het is niet verboden bij de wet, want die hebben ze er zelfs voor aangepast, en dus is het niet gedoogd, maar gewoon toegestaan..

Antieke kutdiscussie met een baard van hier tot methusalem :{w
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_189744287
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:08 schreef DW457 het volgende:
Mensen die vinden dat motoren niet tussen de file of rij voor het stoplicht door mogen rijden en hun auto ervoor gaan gooien. Vind ik ook echt te triest voor woorden.
Dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt.
Wel (veel te vaak) dat mensen de auto er voor gooien, maar dat is eigenlijk altijd doordat ze niet opletten en/of kijken. Ik heb nog nooit zoiets gezien waarbij het duidelijk met opzet was.
pi_189744311
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 november 2019 09:50 schreef Sounddragon het volgende:
De wegenverkeerswet is ergens begin jaren 90 aangepast om het mogelijk te maken om met 2 voertuigen tegelijk gebruik te maken van dezelfde rijstrook, zodat je in de file dus met 3 voertuigen naast elkaar op 2 rijstroken kunt rijden, dit is gedaan om het filerijden voor motoren uit de illegaliteit te halen..
...
In NL geldt nog steeds: als het niet verboden is bij de wet, dan is het gewoon toegestaan. Het is niet verboden bij de wet, want die hebben ze er zelfs voor aangepast, en dus is het niet gedoogd, maar gewoon toegestaan..

Antieke kutdiscussie met een baard van hier tot methusalem :{w
Inderdaad.

Wat mij dan weer verbaast, is dat zoveel mensen de verkeersregels niet kennen.
Helaas zie ik dat elke dag weer op de weg.
pi_189746286
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:29 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Inderdaad.

Wat mij dan weer verbaast, is dat zoveel mensen de verkeersregels niet kennen.
Helaas zie ik dat elke dag weer op de weg.
Doe nou niet alsof al die motorrijders in één keer heilig zijn. Ik heb er nog nooit eentje meegemaakt die maximaal 10 km/u harder rijdt dan de auto's. Ook moeten ze 2 auto's er tussen laten tot de volgende motorrijder, ook dat zie je zelden gebeuren. Dus in dat opzicht doen ze nog steeds iets dat niet mag.
Facts don't care about your feelings
pi_189746464
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:16 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof al die motorrijders in één keer heilig zijn. Ik heb er nog nooit eentje meegemaakt die maximaal 10 km/u harder rijdt dan de auto's. Ook moeten ze 2 auto's er tussen laten tot de volgende motorrijder, ook dat zie je zelden gebeuren. Dus in dat opzicht doen ze nog steeds iets dat niet mag.
Doe eens een wettekstje van die 2 regels :9
En dan niet een richtlijn of 'spelregels'.
  zaterdag 2 november 2019 @ 16:31:53 #217
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189746469
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 november 2019 12:29 schreef nerd4sale het volgende:

[..]


Wat mij dan weer verbaast, is dat zoveel mensen de verkeersregels niet kennen.

Ja, zoals een kruispunt vrij houden als je hem niet direct kan verlaten. Dat weet ook praktisch niemand.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189746483
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, zoals een kruispunt vrij houden als je hem niet direct kan verlaten. Dat weet ook praktisch niemand.
Tsja, moet je daar de regels voor kennen of is dat gewoon logisch en niet-egoïstisch denken?
pi_189746534
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:33 schreef Piles het volgende:

[..]

Tsja, moet je daar de regels voor kennen of is dat gewoon logisch en niet-egoïstisch denken?
Beide.
pi_189748804
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, zoals een kruispunt vrij houden als je hem niet direct kan verlaten. Dat weet ook praktisch niemand.
Dit had ik van de week nog: ik bleef voor een groen licht wachten, omdat het overduidelijk was dat ik het kruispunt zou blokkeren als ik doorreed. Kerel achter mij kwaad, toeteren en rijdt om mijn auto heen om aan te sluiten. Zoals je al van mijlenver aan zag komen bleef het daar stilstaan en stond meneer midden op het kruispunt.

En dan springt mijn licht op rood, gaan anderen op groen en moeten andere automobilisten allerlei toeren uit gaan halen om elkaar veilig te kunnen passeren, omdat meneer daar 1,5 strook blokkeert
pi_189753724
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:31 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, zoals een kruispunt vrij houden als je hem niet direct kan verlaten. Dat weet ook praktisch niemand.
Maar dat is ook zo'n vreemde regel.
Waarom zou je dat doen, een kruispunt vrij houden?
Zit volstrekt geen logica achter.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_189754508
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Doe nou niet alsof al die motorrijders in één keer heilig zijn.
Dat doe ik toch ook niet?
Ik zie op de weg genoeg malloten op 2 wielen.
pi_189754619
Van die lui met Belgische kentekens die je steeds in de gaten houden.
pi_189754916
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2019 16:31 schreef Piles het volgende:

[..]

Doe eens een wettekstje van die 2 regels :9
En dan niet een richtlijn of 'spelregels'.
Hmmmmmmm dat is waar. Maar als dat de zogenaamde spelregels zijn dan kan politie je toch gewoon een boete geven als je er niet aan houdt? Artikeltje 5 ofzo... alhoewel politie op motor zich ook niet aan die 10 km/u houdt, denk dat motorrijders onder elkaar er dan ook niet echt moeilijk over doen.
Facts don't care about your feelings
  zondag 3 november 2019 @ 09:50:19 #225
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189756899
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:22 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar dat is ook zo'n vreemde regel.
Waarom zou je dat doen, een kruispunt vrij houden?
Zit volstrekt geen logica achter.
Nou, opzich is dit echt geen vreemde regel. Als je de kruising vrij laat bij een file, kan het verkeer wat van links en rechts komt wel gewoon doorrijden.
pi_189757244
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 00:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
Van die lui met Belgische kentekens die je steeds in de gaten houden.
?
pi_189758819
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 00:28 schreef SebbeSwensje het volgende:
Van die lui met Belgische kentekens die je steeds in de gaten houden.
Weet je zeker dat je mag rijden zonder of met je medicatie?
  zondag 3 november 2019 @ 14:45:18 #228
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189761260
Dom kutwijf net tüteren en op dr voorhoofd wijzen :( :r
Ze wist duidelijk het gaspedaal niet te vinden, dacht bij mezelf "dat wordt straks nog wat bij invoegen op de rondweg"
Geef gas, rijd haar voorbij om er later weer voor in te voegen en bij het passeren begon ze al te tüteren.
Toen had ze opeens het gaspedaal gevonden om op mn bumper te blijven hangen en mij op de rondweg toeterend en wild gebarend, wijzend op haar voorhoofd weer voorbij te komen :(
Dat ze maar snel tegen een boom mag parkeren.
pi_189761653
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:04 schreef DW457 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je mag rijden zonder of met je medicatie?
Je bent pas strafbaar als je gepakt wordt.
pi_189761656
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 10:16 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

?
Belg gespot.
  dinsdag 5 november 2019 @ 14:30:46 #231
488006 Gnunix
за &#1
pi_189796223
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 15:05 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Je bent pas strafbaar als je gepakt wordt.
whaaat? waar haal je DAT nou weer vandaan :')
Слава России! Z
pi_189797197
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 15:05 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Je bent pas strafbaar als je gepakt wordt.
Je bent pas de lul als je gepakt wordt. Tot die tijd ben je gewoon een lul. :P
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189798293
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 14:30 schreef Gnunix het volgende:

[..]

whaaat? waar haal je DAT nou weer vandaan :')
Praktijkervaring

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 15:45 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je bent pas de lul als je gepakt wordt. Tot die tijd ben je gewoon een lul. :P
Daar kan ik mee leven.
  dinsdag 5 november 2019 @ 16:51:32 #234
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189798524
Bellen achter het stuur en als ik toeter verstrooit kijken en zwaaien omdat je denkt dat ik een bekende ben :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 5 november 2019 @ 16:57:32 #235
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_189798636
Bejaarden die 80 of minder gaan rijden op een 100 weg en dan boos worden als je ze passeert op normale wijze. Ja muts ga dan gewoon rechts rijden met je slakkegang.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 5 november 2019 @ 20:23:36 #236
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_189802520
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 16:57 schreef karr-1 het volgende:
Bejaarden die 80 of minder gaan rijden op een 100 weg en dan boos worden als je ze passeert op normale wijze. Ja muts ga dan gewoon rechts rijden met je slakkegang.
Kwamen ze jou ook agressief achterna toen? :o
  dinsdag 5 november 2019 @ 22:43:00 #237
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_189806789
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 20:23 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Kwamen ze jou ook agressief achterna toen? :o
Nee maar in mijn achteruitkijkspiegel zag ik ze wel allerlei gebaren maken en dingen roepen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_189811142
's morgens bij het uitlaten van de hond (0530) zie ik altijd de auto's door de straten (30-zone) scheuren. Een verdekte flitser zou een 100%-score halen, iedere werkdag opnieuw.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_189811144
Gister bijna op een auto geknald :/ Had zijn knipperlicht aan op de rotonde, dus ik dacht dat hij ervan af ging, reed ie gewoon door.....
pi_189811413
Naar z'n wielen kijken, niet dat lampje
pi_189812083
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 07:40 schreef Maegrim het volgende:
Naar z'n wielen kijken, niet dat lampje
En in de gaten houden of ze van een afrit komen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189812124
Linksrijders op de rijksweg kunnen allemaal de tyfus krijgen :r

Idioten met Belgische kenteken die nieuw zijn in Rotterdam en geen vaart kunnen zetten op de weg :r En dan expres voor mij op hun gemakkie 40 gaan rijden omdat ik tegen ze heb getoeterd.

[ Bericht 10% gewijzigd door Erasmus op 06-11-2019 09:13:51 ]
pi_189812435
quote:
14s.gif Op woensdag 6 november 2019 09:13 schreef o.us2.0 het volgende:

Idioten met Belgische kenteken die nieuw zijn in Rotterdam en geen vaart kunnen zetten op de weg :r En dan expres voor mij op hun gemakkie 40 gaan rijden omdat ik tegen ze heb getoeterd.
:')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_189812460
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 09:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:')
Ik moet toeteren, zit in mijn bloed.
pi_189812480
quote:
9s.gif Op woensdag 6 november 2019 09:39 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Ik moet toeteren, zit in mijn bloed.
Ben je Turks? :P
Facts don't care about your feelings
pi_189812524
quote:
9s.gif Op woensdag 6 november 2019 09:39 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Ik moet toeteren, zit in mijn bloed.
Sein je daar ook bij ? Voor net dat extra stukje agressie ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_189812585
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 09:44 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Sein je daar ook bij ? Voor net dat extra stukje agressie ?
Nee, maar de auto's achter mij wel.

Maar op een gegeven moment weet die Belg dat hij gewoon door moet rijden want op een gegeven moment zou je toch door moeten hebben dat je aan het kutten bent met 3 á 4 auto's achter je in een druk gedeelte van de stad.
Expres lang stil staan bij de haaientanden. 30/40 rijden op een 50 weg terwijl er links van je wordt ingehaald. Voor de stoplichten heeeeeel langzaam optrekken.

Sorry, dan kan je mijn inziens lekker je rijbewijs inleveren en op de fiets gaan. Kan je zo langzaam en traag doen als je wilt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 06-11-2019 09:50:22 ]
pi_189812593
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 09:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ben je Turks? :P
Nee, de andere volk dat o zo positief bekend staat om hun trouwstoeten.
pi_189813548
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 november 2019 09:50 schreef Sounddragon het volgende:
De wegenverkeerswet is ergens begin jaren 90 aangepast om het mogelijk te maken om met 2 voertuigen tegelijk gebruik te maken van dezelfde rijstrook, zodat je in de file dus met 3 voertuigen naast elkaar op 2 rijstroken kunt rijden, dit is gedaan om het filerijden voor motoren uit de illegaliteit te halen.. daarbij is idd die gedragscode afgesproken, als je je daar niet aan houdt, kunnen ze je niet bekeuren want het is geen wet, maar als er in die situatie iets gebeurt en men kan aantonen dat dat de oorzaak was van het incident, zal de verzekeringsmaatschappij niet schromen om de handen in de zakken te stoppen of zelfs de schade te verhalen.

Als je écht overdrijft en oom agent spot je en krijgt je te pakken, kan het welbekende artikel 5 aan je kofferrek worden geknoopt, en dan ben je dus niet blij.

In NL geldt nog steeds: als het niet verboden is bij de wet, dan is het gewoon toegestaan. Het is niet verboden bij de wet, want die hebben ze er zelfs voor aangepast, en dus is het niet gedoogd, maar gewoon toegestaan..

Antieke kutdiscussie met een baard van hier tot methusalem :{w
Broeder strijder _O_
pi_189815466
quote:
10s.gif Op woensdag 6 november 2019 09:49 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Nee, de andere volk dat o zo positief bekend staat om hun trouwstoeten.
Oef...
Facts don't care about your feelings
pi_189815517
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 13:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oef...
Haha :D
Jullie zullen mij hier vaker tegenkomen. Maar ik hoop van niet.

Maar mijn motor staat weer in de garage en ik pak volop de auto of metro met dit kutweer de komende maanden. Geen zin in files of nóg meer idioten op de weg, maar soms ontkom je er niet aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 06-11-2019 13:16:52 ]
  woensdag 6 november 2019 @ 15:13:32 #252
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_189817082
A58, spits, twee stroken. Vrachtwagen doet een kilometers / minuten lange inhaalactie, om 200 meter na afronding de afslag te pakken. Wat een bloedhond ben je dan, voor letterlijk nog geen 10 seconden tijdwinst de hele snelweg dicht gooien.
Ok stelletje hokboeren
pi_189845628
Auto's met bouwlampen er in in het duister :')

Maar ns kijken of ik geen klepje kan maken voor de buitenspiegels (8>
pi_189845974
Jezus man, mensen krijgen het nog voor elkaar om trager op te trekken dan m'n Berlingo 1.9D wat mankeren die toch? Zelfs de vrachtwagen achter me zat bijna achterop mij zo langzaam gingen we. Audi 1.4T.... dacht dat die T voor turbo stond 8)7

Oh ter info Berlingo is 19,9 sec. naar de 100 :') en dan ga je dus vol gas, dat doe ik niet, zeker niet met koude motor.

[ Bericht 25% gewijzigd door YoshiBignose op 08-11-2019 08:46:43 ]
Facts don't care about your feelings
pi_189851372
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 08:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Audi 1.4T.... dacht dat die T voor turbo stond
T voor traag.
Wees blij dat het geen TT was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_189851543
Als iemand mij "ophoud" dan ga ik er gewoon voorbij wanneer de situatie dat toelaat...

Laatste tijd merk ik steeds vaker dat ik dan iemand inhaal die ruim onder de max snelheid rijdt. Zodra ik er voorbij ben gaan ze op mijn bumper kleven.

Wats up with that :')
pi_189851709
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 15:26 schreef rival het volgende:
Als iemand mij "ophoud" dan ga ik er gewoon voorbij wanneer de situatie dat toelaat...

Laatste tijd merk ik steeds vaker dat ik dan iemand inhaal die ruim onder de max snelheid rijdt. Zodra ik er voorbij ben gaan ze op mijn bumper kleven.

Wats up with that :')
Dat doe ik sowieso, maar de situatie laat dat niet altijd toe... zeker niet met een 60 pk diesel :')
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 8 november 2019 @ 15:57:01 #258
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_189851920
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 15:26 schreef rival het volgende:
Als iemand mij "ophoud" dan ga ik er gewoon voorbij wanneer de situatie dat toelaat...

Laatste tijd merk ik steeds vaker dat ik dan iemand inhaal die ruim onder de max snelheid rijdt. Zodra ik er voorbij ben gaan ze op mijn bumper kleven.

Wats up with that :')
Volgens mij worden ze dan wakker ofzo! :D

Maar wat rijden veel mensen toch langzaam tegenwoordig. Toen ik in de jaren 90 mijn rijbewijs kreeg, werd ik continu ingehaald als ik de snelheidslimiet reed. Nu mag je vaker blij zijn als iemand uberhaupt de snelheidslimiet rijdt. En als je inhaalt gaan ze met grootlicht schijnen ook al mag het daar gewoon.
Horrible Cunt!
pi_189853317
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 15:57 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Volgens mij worden ze dan wakker ofzo! :D

Maar wat rijden veel mensen toch langzaam tegenwoordig. Toen ik in de jaren 90 mijn rijbewijs kreeg, werd ik continu ingehaald als ik de snelheidslimiet reed. Nu mag je vaker blij zijn als iemand uberhaupt de snelheidslimiet rijdt. En als je inhaalt gaan ze met grootlicht schijnen ook al mag het daar gewoon.
Ja en ze willen alles naar 100 hebben dus nog langzamer... 8)7
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 8 november 2019 @ 17:52:49 #260
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_189853513
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 17:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja en ze willen alles naar 100 hebben dus nog langzamer... 8)7
Geweldig ja. Had er net weer een paar op de weg naar en terug van de supermarkt. 55 waar 80 mag en 35 waar 50 mag. En die 50 weg is megabreed en heel overzichtelijk.
Horrible Cunt!
pi_189864451
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 15:57 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Volgens mij worden ze dan wakker ofzo! :D

Maar wat rijden veel mensen toch langzaam tegenwoordig. Toen ik in de jaren 90 mijn rijbewijs kreeg, werd ik continu ingehaald als ik de snelheidslimiet reed. Nu mag je vaker blij zijn als iemand uberhaupt de snelheidslimiet rijdt. En als je inhaalt gaan ze met grootlicht schijnen ook al mag het daar gewoon.
Ja het lijkt belangrijker om op de linkerstrook te rijden dan om de doorstroming te bevorderen. Dat iemand zelf niet de max snelheid wil rijden is prima, maar ga dan lekker naar rechts. Van de week twee keer meegemaakt: op een 130 weg links rijdt iemand 115-120 en dan rechts 1 en kort daarna 2 stroken helemaal vrij. Rechts inhalen doe ik liever niet, dus ik zit er dan nog even achter. En als ik dan zelf toch maar naar rechts ga en snelheid maak, worden ze ineens wakker en gaan ze met mij mee rijden.
pi_189868779
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:45 schreef itchycoo het volgende:

[..]

...Rechts inhalen doe ik liever niet..
Langzame linksrijders ga ik gewoon rechts voorbij. Doe ik al jaren. Heb nog nooit meegemaakt dat ze op datzelfde inhaalmoment naar rechts gaan...of dat ze na het ingehaald zijn doorhebben dat ze zelf irritante linksplakkers zijn en de juiste baan opzoeken...
pi_189873389
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:21 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Langzame linksrijders ga ik gewoon rechts voorbij. Doe ik al jaren. Heb nog nooit meegemaakt dat ze op datzelfde inhaalmoment naar rechts gaan...of dat ze na het ingehaald zijn doorhebben dat ze zelf irritante linksplakkers zijn en de juiste baan opzoeken...
Ik wel.... reed 's nachts een keer over de A7 en iemand reed links terwijl er niemand te bekennen was. Ik bleef eerst netjes achter hem, beetje seinen maar hij ging niet weg. Toen maar rechts inhalen, ging hij ook naar rechts maar beetje op de middellijn bleef ie hangen. Dus ik weer naar links... ging hij ook weer naar links :( pfff toen was ik in staat om hem van de weg te rammen echt waar.
Facts don't care about your feelings
pi_189875634
Nou, lees net her en der het nieuwsbericht: D66-leden willen massaal niet harder rijden dan maximaal 90 kilometer per uur.

90? Negentig?
Dat is wel erg langzaam. 8)7

Ik weet het allemaal nog niet van die uitstootvermindering.
Mijn auto heeft 6 versnellingen. 120km/u in de 6 is eigenlijk te langzaam, als je na een kwartiertje eventjes meer gas geeft dan komt er al een aardige roetwalm uit. De hele motor raakt verstopt.
130km/u in de 6 is prima. De motor loopt stukken beter.
Bij 100km/u dan moet 'ie al in de 5, en draait dan net zoveel toeren als 130@6.
En bij 90km/u dan moet ik eigenlijk al in de 4e versnelling rijden.

Dus wat is beter: 90@4 of 130@6?
Bij 90km/u draait de motor langer voor dezelfde afstand, maar de motor hoeft ook weer minder hard te werken vanwege de lagere luchtweerstand.

[ Bericht 2% gewijzigd door gebrokenglas op 10-11-2019 08:47:00 ]
pi_189875731
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 08:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, lees net her en der het nieuwsbericht: D66-leden willen massaal niet harder rijden dan maximaal 90 kilometer per uur.

90? Negentig?
Dat is wel erg langzaam. 8)7

Ik weet het allemaal nog niet van die uitstootvermindering.
Mijn auto heeft 6 versnellingen. 120km/u in de 6 is eigenlijk te langzaam, als je na een kwartiertje eventjes meer gas geeft dan komt er al een aardige roetwalm uit. De hele motor raakt verstopt.
130km/u in de 6 is prima. De motor loopt stukken beter.
Bij 100km/u dan moet 'ie al in de 5, en draait dan net zoveel toeren als 130@6.
En bij 90km/u dan moet ik eigenlijk al in de 4e versnelling rijden.

Dus wat is beter: 90@4 of 130@6?
Bij 90km/u draait de motor langer voor dezelfde afstand, maar de motor hoeft ook weer minder hard te werken vanwege de lagere luchtweerstand.
Niet helemaal het juiste topic hiervoor.

On-topic: gisteren drama op de A2 naar Amsterdam... allemaal mensen die links blijven rijden..en dan niet 1 strookje te ver naar links, maar rustig 2 of 3...echt...blijf thuis als je niet kan rijden!
pi_189875839
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 09:01 schreef DW457 het volgende:

[..]

Niet helemaal het juiste topic hiervoor.
Dat klopt. Ik wacht even af of er nog een topic komt in NWS ofzo.
pi_189878492
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 09:17 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik wacht even af of er nog een topic komt in NWS ofzo.
Mwah, ik kan het wel als irritatie zien als je door nieuwe ondoordachte wetjes bijna gedwongen wordt om dingen te doen die slecht zijn voor je auto.
Als dit al doorgaat......
pi_189878532
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Mwah, ik kan het wel als irritatie zien als je door nieuwe ondoordachte wetjes bijna gedwongen wordt om dingen te doen die slecht zijn voor je auto.
Als dit al doorgaat......
Dat is dan voor het irritaties op de zolderkamer topic, dit is voor de irritaties op de weg :P
pi_189883917
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 08:41 schreef gebrokenglas het volgende:

Ik weet het allemaal nog niet van die uitstootvermindering.
Mijn auto heeft 6 versnellingen. 120km/u in de 6 is eigenlijk te langzaam, als je na een kwartiertje eventjes meer gas geeft dan komt er al een aardige roetwalm uit. De hele motor raakt verstopt.

Daar zit het probleem al :P Een motor hoort geen roetwalmen te maken en dat doet een elektrische motor ook niet :)
Facts don't care about your feelings
pi_189884368
Ik had ook weer zo'n sukkel achter me, omdat ik vaart moest minderen bij het naderen van kruising. En daarna moest stoppen voor een zebra ging hij claxoneren, omdat het niet opschoot.
Check it out
pi_189884425
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 08:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, lees net her en der het nieuwsbericht: D66-leden willen massaal niet harder rijden dan maximaal 90 kilometer per uur.

90? Negentig?
Dat is wel erg langzaam. 8)7

Ik weet het allemaal nog niet van die uitstootvermindering.
Mijn auto heeft 6 versnellingen. 120km/u in de 6 is eigenlijk te langzaam, als je na een kwartiertje eventjes meer gas geeft dan komt er al een aardige roetwalm uit. De hele motor raakt verstopt.
130km/u in de 6 is prima. De motor loopt stukken beter.
Bij 100km/u dan moet 'ie al in de 5, en draait dan net zoveel toeren als 130@6.
En bij 90km/u dan moet ik eigenlijk al in de 4e versnelling rijden.

Dus wat is beter: 90@4 of 130@6?
Bij 90km/u draait de motor langer voor dezelfde afstand, maar de motor hoeft ook weer minder hard te werken vanwege de lagere luchtweerstand.
D66 leden hebben meestal nog een OV kaart of vliegen de hele wereld rond. Daarnaast krijgen ze vaak een penthouse of andere woning als geschenk, wanneer ze ergens een baan hebben gevonden.
Check it out
pi_189895490
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:56 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Dat is dan voor het irritaties op de zolderkamer topic, dit is voor de irritaties op de weg :P
De meeste auto's rijden op de weg en niet in een zolderkamer of op zolder. :+
Plus het is het gevolg van een mogelijke verlaging van de Vmax, en de Vmax is voor veel automobilisten bijna heilig als die wat hoger is. Ik snap de irritaie wel iig.
  maandag 11 november 2019 @ 16:27:16 #273
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_189895577
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Mwah, ik kan het wel als irritatie zien als je door nieuwe ondoordachte wetjes bijna gedwongen wordt om dingen te doen die slecht zijn voor je auto.
Als dit al doorgaat......
Alsof het slecht is voor je auto om 100 km/u te rijden 8)7
pi_189895673
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2019 16:27 schreef Tijn het volgende:

[..]

Alsof het slecht is voor je auto om 100 km/u te rijden 8)7
Lees even het verhaal van @gebrokenglas waar ik op reageer.
pi_189896124
Daar is al speciaal een heel eigen topic voor:
NWS / Jongeren D66: 90 kilometer is hard genoeg #2
pi_189910045
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:17 schreef itchycoo het volgende:
Daar is al speciaal een heel eigen topic voor:
NWS / Jongeren D66: 90 kilometer is hard genoeg #2
Maar dat is geen irritatietopic. ;)
pi_189910654
Snelheid overdag op snelwegen gaat waarschijnlijk terug naar 100 km/h. De coalitie is akkoord.
Check it out
pi_189911008
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:08 schreef hjansen82 het volgende:
Snelheid overdag op snelwegen gaat waarschijnlijk terug naar 100 km/h. De coalitie is akkoord.
Beetje boel hypocriet allemaal.
Wel toestaan dat bij bepaalde bouwjaren de katalysator of het roetfilter wordt verwijderd.
En bij de invoer van Euro 6 niets doen aan het fijnstof dat door de direct ingespoten benzineauto's werd (en nog steeds wordt) uitgestoten. Dat gebeurde pas jaren later.
En vervolgens de bouw van een nieuwe kolencentrale toestaan. (Rotterdam 2015 en 2016, Eemshaven 2015)

Niet dat die verlaging van de maximum snelheid nu echt zoden aan de dijk gaat zetten.
Daar is de besparing te gering voor. Zeker omdat we zo'n klein land zijn en Duitsland voorlopig nog geen snelheidslimiet heeft. Bij oosten wind maakt het dus niets uit.
pi_189911436
Ik reed meestal al 100. Wat moet ik nu? Terug naar 94-95 om te voorkomen dat ik constant moet inhalen?
.
  dinsdag 12 november 2019 @ 18:04:15 #280
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_189911487
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:59 schreef Fer het volgende:
Ik reed meestal al 100. Wat moet ik nu? Terug naar 94-95 om te voorkomen dat ik constant moet inhalen?
Gewoon 104 op de cruise control en je nergens druk om maken. Rijdt er iemand langzamer voor je, dan ga je naar links. Is de rechterstrook vrij, dan ga je naar rechts. Zonder file is remmen of gas bijgeven bijna nooit nodig.
pi_189911708
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:04 schreef Tijn het volgende:

[..]

Gewoon 104 op de cruise control en je nergens druk om maken. Rijdt er iemand langzamer voor je, dan ga je naar links. Is de rechterstrook vrij, dan ga je naar rechts. Zonder file is remmen of gas bijgeven bijna nooit nodig.
Maar links heb je toch gauw een bestelbus of Audi in je nek. Op zich kan ik daar wel tegen, maar irritant wordt het wel als die mongool die je wil inhalen dan stiekem ook harder gaat rijden.
.
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:12:18 #282
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_189912435
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Maar links heb je toch gauw een bestelbus of Audi in je nek. Op zich kan ik daar wel tegen, maar irritant wordt het wel als die mongool die je wil inhalen dan stiekem ook harder gaat rijden.
Dat is ook wel een terechte klacht, ja. Maar over het algemeen gebeurt zoiets misschien maar 1 of 2 keer tijdens een rit. Ik vind het niet de moeite waard om daarvoor alles om te gooien eerlijk gezegd. Van die bumperklevers heb ik sowieso niet zoveel last. En als iemand die ik wil inhalen harder gaat rijden, schuif ik er gewoon weer achter of geef ik even gas bij. Het is niet anders.
pi_189913631
Nou, slechts 100km/u mogen op een zondagochtend in de Veluwe als er praktisch niemand op de weg is..??!?!
:'(

In de drukke randstad zal de snelheidsverlaging amper wat uitmaken maar elders kan het behoorlijk schelen.
En de maatregel is ook weer heel goed voor de schatkist want er zal wel weer flink geflitst gaan worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door gebrokenglas op 12-11-2019 20:22:05 ]
pi_189913715
Zijn toch al gek geworden in dit land, maar whatever. Flitsmeister erbij, extra goed opletten, harder je best doen op je werk zodat je een buffertje geld hebt en gaaaaaaaaan >:)
Facts don't care about your feelings
pi_189913764
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Zijn toch al gek geworden in dit land, maar whatever. Flitsmeister erbij, extra goed opletten, harder je best doen op je werk zodat je een buffertje geld hebt en gaaaaaaaaan >:)
De oude taktiek van op 200 meter afstand achter iemand blijven hangen, vooral in het donker een mooie taktiek ivm zichtbaar geflits... Als je voorganger ineens hard remt is het tijd om jouw Brembo's ook eens te testen. :D

Owja, kleine irritatie - vanavond een ongeluk gebeurd op snelweg, Rijkswaterstaat erbij enzo, alles moet naar rijstrook 1, en yep, meneertje Clio rijdt helemaal tot aan de auto van Rijkswaterstaat naar voren en wringt zich er dan tussen. Terwijl de rijbanen na het ongeluk (100 meter) alweer allemaal beschikbaar zijn. Moet dat nou altijd, dat voordringen?

[ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 12-11-2019 20:30:24 ]
pi_189913940
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:24 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

De oude taktiek van op 200 meter afstand achter iemand blijven hangen, vooral in het donker een mooie taktiek ivm zichtbaar geflits... Als je voorganger ineens hard remt is het tijd om jouw Brembo's ook eens te testen. :D

Gisten 130 over de A10 waar je 100 mag, op de linkerbaan en ineens zag ik te laat een politieauto rijden voor me. Hij loerde even, ik geremd naar 100. Toen ging ie er weer vandoor O~) met iets van 140 dus kon ik daarna ook weer door met 130 O-)
Facts don't care about your feelings
pi_189913979
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Gisten 130 over de A10 waar je 100 mag, op de linkerbaan en ineens zag ik te laat een politieauto rijden voor me. Hij loerde even, ik geremd naar 100. Toen ging ie er weer vandoor O~) ...
Vond het vast teveel gedoe, dat 'volgen' gedoe en de staandehouding enzo. Wellicht vond 'ie het ook wat te koud buiten. Over 10km/u teveel doen ze nooit moeilijk. Zeggen ze tenminste bij Wegmisbruikers.

[ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 12-11-2019 21:52:39 ]
pi_189914086
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:35 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Vond het vast teveel gedoe, dat 'volgen' gedoe en de staandehouding enzo. Wellicht vond 'ie het ook wat te koud buiten. Over 10km/u teveel doen ze nooit moeilijk. Zedggen ze tenminste bij Wegmisbruikers.
Klopt want ik rij expres altijd iets te hard als iedereen achter ze netjes 100 loopt te rijden zodat ik gewoon links kan blijven. Als ze mij helemaal staande willen houden voor een boete van iets van 3 tientjes prima :')

Maar ik heb niet echt slechte ervaringen met politie eigenlijk. Zelfs met 140 in m'n Tesla staande gehouden waar je 100 mocht en ik kwam ermee weg (en hij rook ook nog alcohol). Maar ja ik ben ook zo'n aardige jongen die geef je geen boete, dat doen ze wel bij die sjonnies en dat soort gepeupel >:)

En ik werd in 1 maand tijd 3x staande gehouden, geen idee wat er toen aan de hand was. Maar 3x geen boete gehad :P :P Eerste ging ik iets te hard en was het een undercover golfje. Tweede had ik haaientanden maar ik vond dat ik er nog wel langs kon. En derde was een trambaan :P

En dan hoor ik van iemand anders dat hij een verboden toegang weg in reed, toen zag hij het bord pas en ging hij achteruit weer weg. Gaven ze nog de boete omdat hij al iets voorbij het bord was gereden :')
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 12 november 2019 @ 22:34:03 #289
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189916105
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:24 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

De oude taktiek van op 200 meter afstand achter iemand blijven hangen, vooral in het donker een mooie taktiek ivm zichtbaar geflits... Als je voorganger ineens hard remt is het tijd om jouw Brembo's ook eens te testen. :D

Owja, kleine irritatie - vanavond een ongeluk gebeurd op snelweg, Rijkswaterstaat erbij enzo, alles moet naar rijstrook 1, en yep, meneertje Clio rijdt helemaal tot aan de auto van Rijkswaterstaat naar voren en wringt zich er dan tussen. Terwijl de rijbanen na het ongeluk (100 meter) alweer allemaal beschikbaar zijn. Moet dat nou altijd, dat voordringen?
Dan ben je echt een eikel
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189918553
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:22 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar dat is ook zo'n vreemde regel.
Waarom zou je dat doen, een kruispunt vrij houden?
Zit volstrekt geen logica achter.
Dus omdat jouw baan niet doorrijdt moet iedereen maar wachten?
pi_189918742
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:24 schreef gebrokenglas het volgende:

Owja, kleine irritatie - vanavond een ongeluk gebeurd op snelweg, Rijkswaterstaat erbij enzo, alles moet naar rijstrook 1, en yep, meneertje Clio rijdt helemaal tot aan de auto van Rijkswaterstaat naar voren en wringt zich er dan tussen. Terwijl de rijbanen na het ongeluk (100 meter) alweer allemaal beschikbaar zijn. Moet dat nou altijd, dat voordringen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 22:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dan ben je echt een eikel
Maar dat is toch gewoon maximale rijstrook benutten? Kijk als je vol gas tot die auto van rijkswaterstaat rijdt is het wat aso, maar als iedereen het gewoon zou doen en dan netjes daar ritsen om en om is er toch niets aan de hand? Ik had deze situatie maandagavond ook toen de A10 vast stond omdat er een ongeluk was gebeurd op de meest linkerstrook. Voor het rode kruis ritsen en ik hoefde niet eens te wringen, ze lieten me er netjes voor omdat er toch nog wel mensen zijn die snappen hoe het werkt. Wat is het praktische nut om 200 meter eerder al te gaan ritsen?
Facts don't care about your feelings
pi_189918749
Dat terug naar 100 is eigenlijk allemaal de schuld van dit topic.

"Drive Slower"
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189918768
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 08:11 schreef Messina het volgende:
Dat terug naar 100 is eigenlijk allemaal de schuld van dit topic.

"Drive Slower"
Sorry ;( het was ook eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeld. Live longer klinkt leuk, maar als je ook langzamer moet rijden moet je wel langer leven om hetzelfde te bereiken :')
Facts don't care about your feelings
  woensdag 13 november 2019 @ 08:26:37 #294
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_189918859
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 08:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, lees net her en der het nieuwsbericht: D66-leden willen massaal niet harder rijden dan maximaal 90 kilometer per uur.

90? Negentig?
Dat is wel erg langzaam. 8)7

Ik weet het allemaal nog niet van die uitstootvermindering.
Mijn auto heeft 6 versnellingen. 120km/u in de 6 is eigenlijk te langzaam, als je na een kwartiertje eventjes meer gas geeft dan komt er al een aardige roetwalm uit. De hele motor raakt verstopt.
130km/u in de 6 is prima. De motor loopt stukken beter.
Bij 100km/u dan moet 'ie al in de 5, en draait dan net zoveel toeren als 130@6.
En bij 90km/u dan moet ik eigenlijk al in de 4e versnelling rijden.
Serieuze vraag, maar wat voor auto is dat dan? Mijn auto (Civic Type S uit 2010) kan prima (cruisend) vanaf rond de 60 in zijn 6. Als je dan wil optrekken moet je wel even terugschakelen uiteraard, maar 100@6 op cruise control is echt geen enkel probleem. Ik dacht eigenlijk dat dat voor de meeste auto's wel zou gelden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 13 november 2019 @ 09:24:29 #295
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189919476
quote:
5s.gif Op woensdag 13 november 2019 08:26 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Serieuze vraag, maar wat voor auto is dat dan? Mijn auto (Civic Type S uit 2010) kan prima (cruisend) vanaf rond de 60 in zijn 6. Als je dan wil optrekken moet je wel even terugschakelen uiteraard, maar 100@6 op cruise control is echt geen enkel probleem. Ik dacht eigenlijk dat dat voor de meeste auto's wel zou gelden.
Er komt veel te veel kracht op je krukas lagers bij zulke lage toerentallen en hoge verzetten. Je sloopt ongemerkt je motor. De rookwalm kan ik zo 1-2-3 niet verklaren, behalve dat er misschien olie langs de zuigerveren omhoog wordt gezogen bij accelereren, wat raar is want dat zou eigenlijk bij gas los moeten gebeuren, iig bij een benzine.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189920035
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

Er komt veel te veel kracht op je krukas lagers bij zulke lage toerentallen en hoge verzetten. Je sloopt ongemerkt je motor. De rookwalm kan ik zo 1-2-3 niet verklaren, behalve dat er misschien olie langs de zuigerveren omhoog wordt gezogen bij accelereren, wat raar is want dat zou eigenlijk bij gas los moeten gebeuren, iig bij een benzine.
Het lijkt me heel onlogisch dat je je motor sloopt door 120 km/u in z'n 6 te rijden. Volgens mij zit m'n automaatbak in de 8e versnelling bij iets van 80 en het lijkt me sterk dat BMW die automaatbak zo maakt dat het je motor sloopt. Heel soms vind ik wel dat ie terug mag schakelen maar doet ie dan niet en voel ik dat de auto meer gaat trillen, zit dan op iets van 1200 rpm.
Facts don't care about your feelings
pi_189920052
100km/u zorgt nu al voor irritatie bij mij :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189920055
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 08:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

Maar dat is toch gewoon maximale rijstrook benutten? Kijk als je vol gas tot die auto van rijkswaterstaat rijdt is het wat aso, maar als iedereen het gewoon zou doen en dan netjes daar ritsen om en om is er toch niets aan de hand? Ik had deze situatie maandagavond ook toen de A10 vast stond omdat er een ongeluk was gebeurd op de meest linkerstrook. Voor het rode kruis ritsen en ik hoefde niet eens te wringen, ze lieten me er netjes voor omdat er toch nog wel mensen zijn die snappen hoe het werkt. Wat is het praktische nut om 200 meter eerder al te gaan ritsen?
Het probleem is dat iedereen het op zijn eigen manier doet en anderen veroordeelt als die het anders doen en daarmee voor lijken te gaan.

Als je dan iemand die vroeg wisselt voorbij rijdt dan zal die misschien besluiten om je er niet tussen te laten.
Of mensen gaan zo vroeg mogelijk wisselen omdat ze er anders niet meer tussen worden gelaten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_189920100
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:05 schreef vosss het volgende:
100km/u zorgt nu al voor irritatie bij mij :(
Mensen gaan massaal op hun mobiel zitten of rondkijken. Rij maar eens met 100 over de A2 met die 6 banen. Mensen raken zo verveeld en verliezen volkomen de concentratie.

Misschien minder ongelukken met meerdere auto’s maar zeker meer eenzijdige ongelukken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_189920108
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:06 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Het probleem is dat iedereen het op zijn eigen manier doet en anderen veroordeelt als die het anders doen en daarmee voor lijken te gaan.

Als je dan iemand die vroeg wisselt voorbij rijdt dan zal die misschien besluiten om je er niet tussen te laten.
Ja eens, daarom probeer ik altijd zo lang mogelijk door te rijden (uiteraard gewoon in een rustig tempo) en dan te gaan ritsen. De meeste mensen achter je gaan dan ook met je mee. Als je besluit eerder te gaan ritsen dan betekent het dat iedereen achter je dat ook moet gaan doen anders wordt het weer als aso gezien.
Facts don't care about your feelings
pi_189920137
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja eens, daarom probeer ik altijd zo lang mogelijk door te rijden (uiteraard gewoon in een rustig tempo) en dan te gaan ritsen. De meeste mensen achter je gaan dan ook met je mee. Als je besluit eerder te gaan ritsen dan betekent het dat iedereen achter je dat ook moet gaan doen anders wordt het weer als aso gezien.
En daardoor staat het vaak honderden meters voor een rood kruis stil, maar tegen de tijd dat je bij dat kruis komt rijdt het weer. Daar is altijd ruimte om hem ertussen te zetten zonder dat een ander hoeft te remmen oid. :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')