abonnement Unibet Coolblue
  Spellchecker zondag 29 september 2019 @ 10:50:30 #201
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_189171449
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 08:51 schreef kanovinnie het volgende:
Een wat jongere collega heeft net zijn rijbewijs gekregen. We moesten samen, met nog 2 andere collega's, ergens naar toe. Dus wij de auto in, en hij mocht moest rijden. Immers moet hij het nog leren.

Die jongen reed gewoon geen meter op de rechter baan. "Ja, want straks moet ik weer om die vrachtwagen heen" was het argument. Vervolgens reden we stukken van 2 tot 3 kilometer op de middenbaan zonder enige noodzaak. Toppunt was op de a2. Daar reed hij ook op de middelste baan met 2 stroken leeg naast 'm. Niet zomaar leeg, maar we konden nog kilometers rijden voordat we wat tegenkwamen op de stroken rechts van ons. En dan gewoon in het midden blijven rijden. We zijn 7 keer rechts ingehaald en hij heeft 2 keer iemand rechts ingehaald 8)7

ivm wat parkeerproblemen bij het ophalen van een collega (die kwam heel handig met de auto naar een pompstation waar je niet mag parkeren. Hij woont er 10 minuten fietsen vandaan) gingen we naar de carpoolplek bij Abcoude. Die collega in zijn eigen auto is doorrijder, dus die waren we al snel kwijt in de Amsterdamse ochtendspits, wat voor wat paniek bij onze chauffeur zorgde.
We reden de A10 op (vanaf het kriterion). Je komt dan op de uitvoegstrook voor de A1. Wij zaten achter een vrachtwagen en mijn snellere collega zat ergens voor ons. Waarschijnlijk al een kilometer. Maar de nieuwe bestuurder wist ZEKER dat hij voor de vrachtwagen reed. Eerst voegt hij in op de snelweg, toen ging hij weer half op de uitvoegstrook rijden en uiteindelijk nog net op tijd A10 op. En dat alles terwijl ik en de andere passagier al vanaf het oprijden van de snelweg aan het roepen waren dat hij er niet meer af moest gaan.

[...]
Op dit punt hadden jullie hem al achter het stuur vandaan moeten trekken...
Tevens -purist.
pi_189172406
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:50 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Op dit punt hadden jullie hem al achter het stuur vandaan moeten trekken...
Dat. Dit is niet best, eigenwijs en wordt een typische middelste rijstrookplakker.
  zondag 29 september 2019 @ 19:23:43 #203
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189181062
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 10:50 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Op dit punt hadden jullie hem al achter het stuur vandaan moeten trekken...
Daar heb je achteraf ook helemaal gelijk in. Ik had me vandaag bedacht dat ik dat inderdaad had moeten doen.

Zal morgen eens een gesprekje met 'm aanknopen hierover. Ben benieuwd hoe hij dit oppakt :s)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189181105
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 19:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Daar heb je achteraf ook helemaal gelijk in. Ik had me vandaag bedacht dat ik dat inderdaad had moeten doen.

Zal morgen eens een gesprekje met 'm aanknopen hierover. Ben benieuwd hoe hij dit oppakt :s)
Dat zou ik niet doen als het een collega is. Mensen worden altijd boos als je commentaar hebt op hun rijgedrag (of 100 andere dingen). Gewoon niet meer met hem meerijden :')
Facts don't care about your feelings
  zondag 29 september 2019 @ 19:29:04 #205
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189181144
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 19:26 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat zou ik niet doen als het een collega is. Mensen worden altijd boos als je commentaar hebt op hun rijgedrag (of 100 andere dingen). Gewoon niet meer met hem meerijden :')
Ik snap je punt. Het is alleen ook zo dat we wel vaker met elkaar mee rijden. En als hij binnenkort er voor zorgt dat een andere collega in het ziekenhuis ligt doordat ze samen ergens heenreden en hij een ongeluk veroorzaakte zou ik het mezelf niet kunnen vergeten.

En ik ga ook niet achter zijn rug om tegen iedereen zeggen dat ze niet met hem mee moeten rijden omdat het een belabberde chauffeur is.

Overigens vind ik het altijd erg raar dat mensen niet tegen commentaar op hun rijkunsten kunnen. Ik zou het juist prettig vinden als iemand op een opbouwende manier vertelt wat er beter kan met mijn rijstijl, want ik ben me er heel bewust van dat ik niet de beste chauffeur van 't land ben.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189182360
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 19:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik snap je punt. Het is alleen ook zo dat we wel vaker met elkaar mee rijden. En als hij binnenkort er voor zorgt dat een andere collega in het ziekenhuis ligt doordat ze samen ergens heenreden en hij een ongeluk veroorzaakte zou ik het mezelf niet kunnen vergeten.

En ik ga ook niet achter zijn rug om tegen iedereen zeggen dat ze niet met hem mee moeten rijden omdat het een belabberde chauffeur is.

Overigens vind ik het altijd erg raar dat mensen niet tegen commentaar op hun rijkunsten kunnen. Ik zou het juist prettig vinden als iemand op een opbouwende manier vertelt wat er beter kan met mijn rijstijl, want ik ben me er heel bewust van dat ik niet de beste chauffeur van 't land ben.
Mwjah oke, maar goed hij heeft net z'n rijbewijs. Bijna niemand kan goed rijden nadat je rijbewijs hebt, dat leer je daarna pas. Basis moet wel goed zijn, sommige zijn bij voorbaat al hopeloos :')

Mensen houden gewoon niet van kritiek, been there done that. Daarom ben ik ondernemer geworden, kan niet overweg met collega's (en bazen) :')
Facts don't care about your feelings
pi_189182453
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 16:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Sommige dingen wel, sommige niet. Voornamelijk het totaal niet luisteren als de rest van de auto zei dat hij wel naar rechts kon, als het rechts inhalen zijn dingen die je nooit kan goedpraten. Net als dat 130 rijden waar 100 mag.
[..]

Die luisterde tenminste :P
Sorry, ging mij vooral om het woord "gekregen". :P

Ja, dan snap ik wel dat ie niet kan rijden _O-

Oh, irritatie van mij: van de week, velsertunnel, bij uitkomen krijg je twee stroken richting IJmuiden/Haarlem.... waarbij je niet van de rechterstrook naar links mag ivm doorgetrokken streep. Maar wat doet meneer druiloor? Die gaat gewoon even naar links, waardoor ik over het verdrijvingsvlak moest om de afslag te kunnen nemen. Uiteraard durfde meneer niet op of om te kijken na deze domme fout.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 29 september 2019 @ 20:43:52 #208
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189182817
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:25 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Mwjah oke, maar goed hij heeft net z'n rijbewijs. Bijna niemand kan goed rijden nadat je rijbewijs hebt, dat leer je daarna pas. Basis moet wel goed zijn, sommige zijn bij voorbaat al hopeloos :')
Begrijp me niet verkeerd, ik snap heel goed dat je het moet leren. En de domme/kleine/beginners foutjes die hij gemaakt heeft heb ik hier niet neergezet :+

MAar zoals je zegt, de basis moet wel goed zijn. Hopelijk was het een eenmalige slechte dag bij hem. Ik laat wel weten hoe het gesprek gegaan is.
quote:
Mensen houden gewoon niet van kritiek, been there done that. Daarom ben ik ondernemer geworden, kan niet overweg met collega's (en bazen) :')
Goed kritiek geven is dan ook lastig.
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:28 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Sorry, ging mij vooral om het woord "gekregen". :P

Ja, dan snap ik wel dat ie niet kan rijden _O-
Oh, nu snap ik je wat beter.
quote:
Oh, irritatie van mij: van de week, velsertunnel, bij uitkomen krijg je twee stroken richting IJmuiden/Haarlem.... waarbij je niet van de rechterstrook naar links mag ivm doorgetrokken streep. Maar wat doet meneer druiloor? Die gaat gewoon even naar links, waardoor ik over het verdrijvingsvlak moest om de afslag te kunnen nemen. Uiteraard durfde meneer niet op of om te kijken na deze domme fout.
Waarom ging hij eigenlijk naar links? Inhalen?

Opletten. Altijd lastig.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189183027
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 20:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Oh, nu snap ik je wat beter.
[..]

Waarom ging hij eigenlijk naar links? Inhalen?

Opletten. Altijd lastig.
Ja, hij ging naar links om in te halen, maar ja, had ie dus even mee moeten wachten... Daarnaast, kon ie sowieso nog prima achter z'n voorganger blijven, want zo'n vaart ie zelf ook weer niet :N

Maar goed, so be it.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 29 september 2019 @ 21:21:30 #210
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189183608
Op deze fijne regenachtige dag van mijn schone dorpje naar een ander mooi dorpje gereden en weer terug. Heel erg fijn als je over een brug heen rijdt (= een stukje snelweg waar geen ZOAB ligt) een andere auto je inhaalt en vervolgens 5 meter voor je weer invoegt # maximale ruitenwissers nodig # gewoon kut # gaat een ander vervelen
pi_189183722
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 21:21 schreef Fietsertje70 het volgende:
Op deze fijne regenachtige dag van mijn schone dorpje naar een ander mooi dorpje gereden en weer terug. Heel erg fijn als je over een brug heen rijdt (= een stukje snelweg waar geen ZOAB ligt) een andere auto je inhaalt en vervolgens 5 meter voor je weer invoegt # maximale ruitenwissers nodig # gewoon kut # gaat een ander vervelen
Dit is gewoon een klacht dat andere mensen bestaan
#Schuimbek gespot
#tot10tellen.nljekanhetwel
pi_189185315
In het nieuws :
ROOD KRUIS NEGEREN @Rijkswaterstaat heeft ivm een ongeval rode kruizen geplaatst op het knooppt Hattemerbroek

Deze werden geactiveerd zodat hulpverl veilig kunnen werken

19 bestuurders krijgen een bon omdat zij onze veiligheid kennelijk ondergeschikt vinden aan eigen agenda

Wat me wel opvalt is dat tegenwoordig voor elke scheet de gehele weg wordt afgesloten. Een blikschade ongeluk en twee auto's op de vluchtstrook en gelijk worden hele rijstroken afgesloten. Deze actie is natuurlijk niet goed te praten, maar ik begrijp het wel als je meestal gemakkelijk langs het ongeluk kan rijden.
Check it out
  zondag 29 september 2019 @ 23:18:11 #213
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_189185463
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 23:07 schreef hjansen82 het volgende:
In het nieuws :
ROOD KRUIS NEGEREN @:Rijkswaterstaat heeft ivm een ongeval rode kruizen geplaatst op het knooppt Hattemerbroek

Deze werden geactiveerd zodat hulpverl veilig kunnen werken

19 bestuurders krijgen een bon omdat zij onze veiligheid kennelijk ondergeschikt vinden aan eigen agenda

Wat me wel opvalt is dat tegenwoordig voor elke scheet de gehele weg wordt afgesloten. Een blikschade ongeluk en twee auto's op de vluchtstrook en gelijk worden hele rijstroken afgesloten. Deze actie is natuurlijk niet goed te praten, maar ik begrijp het wel als je meestal gemakkelijk langs het ongeluk kan rijden.
Tja, dat 90 of 70 op een matrixbord een maximum is snapt ook niemand blijkbaar, dus dan maar een lege strook ruimte tussen het verkeer en de berger/WIS/hulpdienst.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  maandag 30 september 2019 @ 07:32:48 #214
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189186903
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 23:07 schreef hjansen82 het volgende:
Wat me wel opvalt is dat tegenwoordig voor elke scheet de gehele weg wordt afgesloten. Een blikschade ongeluk en twee auto's op de vluchtstrook en gelijk worden hele rijstroken afgesloten. Deze actie is natuurlijk niet goed te praten, maar ik begrijp het wel als je meestal gemakkelijk langs het ongeluk kan rijden.
Laatst heb ik voor het eerst op de vluchtstrook gestaan om een motorrijder te helpen die vlak voor me best hard op d'r bek ging. Ondanks dat het al file was, was ik toch blij dat er een rijstrook afgesloten werd en dat daarna de politie hun auto ervoor zette.

Ik kan je frustratie enigzins begrijpen, maar vergeet niet hoe het is als hulpverlener als je daar staat en de auto's de vouwen uit je broek rijden terwijl je probeert om de boel zo snel mogelijk op te ruimen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189187131
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 23:07 schreef hjansen82 het volgende:

Wat me wel opvalt is dat tegenwoordig voor elke scheet de gehele weg wordt afgesloten. Een blikschade ongeluk en twee auto's op de vluchtstrook en gelijk worden hele rijstroken afgesloten. Deze actie is natuurlijk niet goed te praten, maar ik begrijp het wel als je meestal gemakkelijk langs het ongeluk kan rijden.
Het liefst hebben ze dat heel Nederland 30 rijdt als er ergens iemand met pech op de vluchtstrook staat. Wat hebben we aan een vluchtstrook eigenlijk als we toch de rijstrook ernaast ook afsluiten als er iemand op staat :')
Facts don't care about your feelings
pi_189187336
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 08:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het liefst hebben ze dat heel Nederland 30 rijdt als er ergens iemand met pech op de vluchtstrook staat. Wat hebben we aan een vluchtstrook eigenlijk als we toch de rijstrook ernaast ook afsluiten als er iemand op staat :')
Omdat er veel mensen zijn die niet op hun rijstrook kunnen blijven....
pi_189187426
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 08:59 schreef DikDikkie het volgende:

[..]

Omdat er veel mensen zijn die niet op hun rijstrook kunnen blijven....

Soms werkt het ook averechts denk ik. Dan ga je er juist opletten en stuur je er per ongeluk heen. Vroeger, toen er geen matrixborden waren, zag je alleen ff in een flits een stilstaande auto staan. Ik denk dat ze iets teveel overdrijven. Mensen stappen toch wel uit als ze op de vluchtstrook staan. Dan komt Rijkswaterstaat, die zet paar 100 meter ervoor een bord neer en rijdt dan verder om de auto op te takelen. Als ze een keihard klap horen omdat iemand het bord omver rijdt kan ie nog op tijd wegspringen :P
Facts don't care about your feelings
pi_189187534
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 09:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Soms werkt het ook averechts denk ik. Dan ga je er juist opletten en stuur je er per ongeluk heen. Vroeger, toen er geen matrixborden waren, zag je alleen ff in een flits een stilstaande auto staan. Ik denk dat ze iets teveel overdrijven. Mensen stappen toch wel uit als ze op de vluchtstrook staan. Dan komt Rijkswaterstaat, die zet paar 100 meter ervoor een bord neer en rijdt dan verder om de auto op te takelen. Als ze een keihard klap horen omdat iemand het bord omver rijdt kan ie nog op tijd wegspringen :P
Ja vroeger toen mensen nog niet op hun mobiele telefoon keken tijdens het rijden....als je je stuur niet recht kan houden moet je met de bus gaan...

Heb je zelf wel eens op de vluchtstrook gestaan terwijl er op volle snelheid langs gereden wordt? Ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet relaxed is om een wiel te vervangen of iemand uit een gekanteld busje te helpen als ze met 120-130 langs rijden.
En een weginspecteur van rws sleept je niet weg maar zet zijn auto er tussen om de klap op te vangen als er toch iemand niet op let.... kost een auto of 13 per jaar maar scheelt wel mensen levens. Dus een rijstrook buffer is geen luxe.
pi_189187675
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 09:25 schreef DikDikkie het volgende:

[..]

En een weginspecteur van rws sleept je niet weg maar zet zijn auto er tussen om de klap op te vangen als er toch iemand niet op let.... kost een auto of 13 per jaar maar scheelt wel mensen levens. Dus een rijstrook buffer is geen luxe.
Haha ja, daarom zou ik never nooit een wiel gaan vervangen op een vluchtstrook. Maar hoezo sleept ie je niet weg? Toen m'n tante laatst autopech had op de vluchtstrook was ze in 10 min. van de snelweg afgesleept. Ze waren zelfs zo aardig om direct naar garage te brengen :P
Facts don't care about your feelings
  maandag 30 september 2019 @ 09:52:34 #220
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_189187792
Ik heb me vanochtend echt als een hork gedragen. Ik wilde een rij vrachtwagens inhalen voor mn afslag (2 stroken) , als iedereen gewoon 130 rijdt zou dat geen probleem zijn. Mevrouw voor me in een C1 besloot echter 120 te rijden. Ik seinen en (aantal keer) toeteren, steekt ze een hand op van 'wat wil je dat ik doe?' Uiteindelijk net de afslag nog gehaald, maar mooi was het niet.

Ik vind mezelf hier de hork, want ondanks dat mijn frustratie terecht was heb ik er niet goed op gereageerd en heb ik zelf het risico genomen de rij vrachtwagens in te halen.
Ok stelletje hokboeren
pi_189187864
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 09:52 schreef padlarf het volgende:
Ik heb me vanochtend echt als een hork gedragen. Ik wilde een rij vrachtwagens inhalen voor mn afslag (2 stroken) , als iedereen gewoon 130 rijdt zou dat geen probleem zijn. Mevrouw voor me in een C1 besloot echter 120 te rijden. Ik seinen en (aantal keer) toeteren, steekt ze een hand op van 'wat wil je dat ik doe?' Uiteindelijk net de afslag nog gehaald, maar mooi was het niet.

Ik vind mezelf hier de hork, want ondanks dat mijn frustratie terecht was heb ik er niet goed op gereageerd en heb ik zelf het risico genomen de rij vrachtwagens in te halen.
Kwestie van goed anticiperen. Ik kijk ook vaak genoeg of ik er nog langs kan of dat er teveel slakken voor me zitten. Ik zorg dan dat ik vrij veel ruimte houd tussen de auto voor me en dan beslis ik of ik nog maar even achter vrachtwagens ga hangen of een dotje gas geef. Het is daarbij wel handig dat je een snelle auto hebt :P
Facts don't care about your feelings
pi_189187890
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 09:52 schreef padlarf het volgende:
Ik heb me vanochtend echt als een hork gedragen. Ik wilde een rij vrachtwagens inhalen voor mn afslag (2 stroken) , als iedereen gewoon 130 rijdt zou dat geen probleem zijn. Mevrouw voor me in een C1 besloot echter 120 te rijden. Ik seinen en (aantal keer) toeteren, steekt ze een hand op van 'wat wil je dat ik doe?' Uiteindelijk net de afslag nog gehaald, maar mooi was het niet.

Ik vind mezelf hier de hork, want ondanks dat mijn frustratie terecht was heb ik er niet goed op gereageerd en heb ik zelf het risico genomen de rij vrachtwagens in te halen.
Het irritante is dan ook dat die vrachtwagens in colonne zo dicht achter elkaar rijden dat je er ook niet tussendoor durft te steken naar de afslag.
A mind with a heart of it's own
  maandag 30 september 2019 @ 10:02:52 #223
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_189187897
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 09:59 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Kwestie van goed anticiperen. Ik kijk ook vaak genoeg of ik er nog langs kan of dat er teveel slakken voor me zitten. Ik zorg dan dat ik vrij veel ruimte houd tussen de auto voor me en dan beslis ik of ik nog maar even achter vrachtwagens ga hangen of een dotje gas geef. Het is daarbij wel handig dat je een snelle auto hebt :P
Niet goed geanticipeerd is wat ik mezelf vooral kwalijk neem inderdaad
Ok stelletje hokboeren
pi_189187905
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 08:59 schreef DikDikkie het volgende:

[..]

Omdat er veel mensen zijn die niet op hun rijstrook kunnen blijven....

Dat. Je wil echt wel meer dan een meter speling als men voorbij komt razen. Even los van dat de snelheidsbeperking ook genegeerd wordt.

Sowieso is het een non-discussie.

Leef je eens in de hulpverleners in. Je mag niet van die mensen verwachten dat ze hun leven in de waagschaal gaan leggen zodat jij tien minuten eerder thuis kan zijn. Die mensen zijn toch al op een donders gevaarlijke plek aan het werk om de boel zo snel mogelijk vrij te maken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189187940
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 10:02 schreef padlarf het volgende:

[..]

Niet goed geanticipeerd is wat ik mezelf vooral kwalijk neem inderdaad
Ik heb het wel sfgeleerd nadat ik een keer een afslag miste door zo'n actie. Ik blijf wel gewoon even achter de vrachtauto's hangen tot de afslag. Die paar seconden die het scheelt zijn het niet waard om rare acties uit te houden.
A mind with a heart of it's own
pi_189188924
wat me de laatste tijd opvalt is dat voornamelijk oudere/bejaarde fietsers tot aan het suicidiale toe voorrang nemen.
Begrijp me niet verkeerd, ze hebben in die gevallen voorrang maar soms is het verstandig om eerst oogcontact met elkaar te hebben alvorens besloten wordt wie stopt en wie doorrijdt.

Als voorbeeld: een straat van rechts maar het zicht wordt volledig weggenomen door heg of busje of zo, dus ik rij er met enige voorzicht naar toe, maar wordt toch nog last minute verrast door een bejaarde fietser. Ik rij niet hard, maar moet wel snel handelen om te stoppen. De fietser heeft voorrang, maar het verrast me dan toch dat ze zonder blikken en blozen de voorrang nemen zonder ook maar te kijken of ik wel stop.

En nogmaals, ze hebben voorrang, dus ik had beter op moeten letten of zo, maar toch zou ik als fietser toch de instelling hebben dat ik misschien wel voorrang heb, maar als ik het niet krijg heb ik wel de pijn.

Dus eigenlijk een klacht over suicidiale fietsers....ik wil je echt niet omver rijden, maar let aub ook een beetje op. Ik ben ook maar een mens en maak af en toe fouten en dan mag je best ff schelden, maar da's beter dan in het ziekenhuis belanden.
pi_189189180
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 09:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Haha ja, daarom zou ik never nooit een wiel gaan vervangen op een vluchtstrook. Maar hoezo sleept ie je niet weg? Toen m'n tante laatst autopech had op de vluchtstrook was ze in 10 min. van de snelweg afgesleept. Ze waren zelfs zo aardig om direct naar garage te brengen :P
En ik maar denken dat jij zo'n super ervaren, alles wetende bestuurder bent...maar kennelijk ken je toch niet het verschil tussen een berger en rws.

Hoe dan ook, ik vind het niet meer dan terecht dat ze een bufferstrook afkruisen wanneer je op de vluchtstrook staat. T is idd echt niet chill als ze vlak langs je racen zonder op te letten (want een mobiel is belangrijker dan een mensenleven, dat weet iedereen, toch? :r )
  maandag 30 september 2019 @ 11:52:30 #228
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_189189278
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 10:07 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ik heb het wel sfgeleerd nadat ik een keer een afslag miste door zo'n actie. Ik blijf wel gewoon even achter de vrachtauto's hangen tot de afslag. Die paar seconden die het scheelt zijn het niet waard om rare acties uit te houden.
Dit was voor mij ook de laatste keer hoor. Ik moest te veel gevaarlijke dingen doen om het te halen.
Ok stelletje hokboeren
pi_189189323
Ik had ook weer een ‘akkefietje’ met een oudere kerel op een e-bike. Mijn ouders wonen op de hoek aan een dorpsweg. Om bij hun inrit te komen moet ik dus rechts afslaan (hun straat in) en dan zit hun inrit meteen weer rechts. De route die ik neem heeft voorrang op het verkeer wat van links komt en rechtdoor wilt (naar de straat waar m’n ouders wonen). Omdat ik op hun inrit niet kan keren rijd ik er altijd achteruit in. Dus ik kreeg netjes voorrang van de fietser, maar hij ging direct fietsen toen ik hem voorbij was waardoor hij 1 meter van me af reed. Ik had mijn alarmlichten al aan om aan te geven dat ik een bijzondere manoeuvre ging maken. Maar omdat de fietser er zo dicht op zat zag ‘ie dat niet en moest ‘ie dus uitwijken op het laatste moment toen ik de stoep op reed. En dan boos naar mij gaan kijken 😂 Er wonen nou eenmaal mensen daar en ik deed er alles aan om aan te geven dat ik daar ging stoppen. Overigens was dat niet de eerste keer uiteraard.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 september 2019 @ 12:03:37 #230
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189189421
Maar als jij de stoep oprijdt, moet jij toch wachten tot hij voorbij is?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 september 2019 @ 12:05:41 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189189444
E-bike bejaarden zijn hoe dan ook een gevaar op de weg. Die dingen zouden nooit harder moeten kunnen dan 20 zonder inspanning, al het andere is gewoon van de zotte.

Dat gezegd hebbende, ik heb ook een keer een keer bijna een pizzabezorgknul op mijn motorkap gehad omdat ie in een 30km zone in mijn dode hoek bleef hangen tot ik remde en ik linksaf een parkeervak in wilde. Daar verwacht je toch geen fietsers :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 september 2019 @ 12:09:45 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189189493
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:03 schreef Rewimo het volgende:
Maar als jij de stoep oprijdt, moet jij toch wachten tot hij voorbij is?
Wat doet een fietser op een stoep? Volgens mij had meneer ongeduldige fietser geen zin om op een auto te wachten die in de weg stond.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 september 2019 @ 12:31:45 #233
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189189709
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:09 schreef Nattekat het volgende:

Wat doet een fietser op een stoep? Volgens mij had meneer ongeduldige fietser geen zin om op een auto te wachten die in de weg stond.
Ik lees het als: auto wil rechtsaf inrit in, fietser rijdt achter de auto (er staat niet dat de fietser op de stoep reed). Dan doet de auto een bijzondere verrichting en moet het overige verkeer voor laten gaan. Dus wachten op de fietser.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_189190107
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:52 schreef padlarf het volgende:

[..]

Dit was voor mij ook de laatste keer hoor. Ik moest te veel gevaarlijke dingen doen om het te halen.
Als ik zie dat ik het verkloot heb dan pak ik gewoon de volgende afslag. Gegokt en verloren... ga daar geen gevaarlijke acties voor verrichten. Zoals volop remmen op de snelweg om dan nog de afslag te pakken via de vluchtstrook... mafklappers.

quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:45 schreef DW457 het volgende:

[..]

En ik maar denken dat jij zo'n super ervaren, alles wetende bestuurder bent...maar kennelijk ken je toch niet het verschil tussen een berger en rws.

Hoe dan ook, ik vind het niet meer dan terecht dat ze een bufferstrook afkruisen wanneer je op de vluchtstrook staat. T is idd echt niet chill als ze vlak langs je racen zonder op te letten (want een mobiel is belangrijker dan een mensenleven, dat weet iedereen, toch? :r )

Oh ja :P Heb nooit pech gehad langs de weg dus ik ging er vanuit dat die ook gewoon klaar staan.
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 10:03 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat. Je wil echt wel meer dan een meter speling als men voorbij komt razen. Even los van dat de snelheidsbeperking ook genegeerd wordt.

Sowieso is het een non-discussie.

Leef je eens in de hulpverleners in. Je mag niet van die mensen verwachten dat ze hun leven in de waagschaal gaan leggen zodat jij tien minuten eerder thuis kan zijn. Die mensen zijn toch al op een donders gevaarlijke plek aan het werk om de boel zo snel mogelijk vrij te maken.
Omdat jij gelijk denkt te hebben vind je het een non-discussie :') Vroeger stond je gewoon stil op een strook, daarna was een vluchtstrook prima, nu wordt er nog een extra strook afgezet, volgend jaar zetten we de hele snelweg maar af? Alles onder het mom van levens redden? Ik snap echt niet dat we alles op willen geven voor veiligheid. We hebben al veel te veel mensen.. het leven is echt niet zo bijzonder hoor. Zo eindigen we in volledig autonome vervoersmiddelen die als een soort trein achter elkaar je naar je appartement brengen. Via een iris + vingerafdruk scan ga je je volledig geïsoleerde appartementje (nooit meer inbraak) in op de 200e verdieping om daar je voedselpreparaat te eten (geen arme dieren meer die gemarteld worden of voedselvergiftiging). Alleen maar om gemiddeld een paar jaar ouder te worden :Z
Facts don't care about your feelings
pi_189190217
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:03 schreef Rewimo het volgende:
Maar als jij de stoep oprijdt, moet jij toch wachten tot hij voorbij is?
Ah ik vond het al lastig te omschrijven. Maar ik reed dus de stoep op (kleine stoep, dus auto grotendeels nog op de weg), stopte de auto om de fietser voorbij te laten gaan. Dus ik deed, zover ik weet, niks fout. Toen de fietser voorbij was ging ik pas doorrijden om achteruit in te steken. Fietser reed niet op de stoep hoor, maar zat gewoon heel dicht achter mij en keek dus niet naar m’n alarmlichten.

[ Bericht 6% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 30-09-2019 14:09:10 ]
  maandag 30 september 2019 @ 13:54:43 #236
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_189190805
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:08 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als ik zie dat ik het verkloot heb dan pak ik gewoon de volgende afslag. Gegokt en verloren... ga daar geen gevaarlijke acties voor verrichten. Zoals volop remmen op de snelweg om dan nog de afslag te pakken via de vluchtstrook... mafklappers.
Had ik moeten doen idd. Nu was ik een mafklapper. Geen vluchtstrook of ABS nodig gehad, maar toch
Ok stelletje hokboeren
  maandag 30 september 2019 @ 14:08:37 #237
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189191101
nog even wat er kan gebeuren als je nog ff snel wil uitvoegen:


Ik vind eigenlijk wel dat op snelwegen met veel vrachtverkeer er ook links borden neergezet mogen worden met daarop de afslagen. Als er veel vrachtauto's in colonne rijden kan je die nl. nog wel eens over het hoofd zien.

[ Bericht 15% gewijzigd door Fietsertje70 op 30-09-2019 14:14:58 ]
pi_189192225
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 23:07 schreef hjansen82 het volgende:
auto's op de vluchtstrook en gelijk worden hele rijstroken afgesloten. Deze actie is natuurlijk niet goed te praten, maar ik begrijp het wel als je meestal gemakkelijk langs het ongeluk kan rijden.
Het is simpel: een rijstrook 'uit voorzorg' afsluiten veroorzaakt over een paar KM misschien 30 seconden vertraging (wanneer je ergens 90 rijdt in plaats van 120, waardes uit de lucht gegrepen). Het verkeer stroomt door en er is niets aan de hand..

.. terwijl een rijstrook níet afsluiten terwijl er wel iets stilstaat op de ernaast liggende vluchtstrook zomaar kan betekenen dat er een auto op klapt, die vervolgens 3 andere auto's aantikt. Gevolg: een enorme teringbende.

Wat is de kans dat net dáár een onoplettende chauffeur de vluchtstrook oprolt? Zou dat 2 procent zijn over een half uur genomen? Dan weegt de voorzorg (beetje overlast, iedereen op scherp) voor Rijkswaterstaat blijkbaar op tegen het risico (op één of meerdere gewonden of erger, honderden verloren man-uren, duizenden+ euro's economische schade). :)

Dat is wat er volgens mij achter móet zitten. :P
pi_189192267
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:05 schreef Nattekat het volgende:
E-bike bejaarden zijn hoe dan ook een gevaar op de weg. Die dingen zouden nooit harder moeten kunnen dan 20 zonder inspanning, al het andere is gewoon van de zotte.

Ik heb bij auto-onderhoud een keer zo'n ebike te leen gekregen. Je schrikt je rot als je even niet oplet en even snel op een vluchteilandje wilt stoppen...

Wat echt heel link is is dit: waar je bij een normale fiets kunt afremmen terwijl je trappers nog 'uitdraaien'. Normale fiets: je bewaart je balans, bij een ebike: je zet niet aan maar krijgt wel vaart. Die aandrijfmotor gooit je in dat geval gewoon voor een aankomende auto.
  maandag 30 september 2019 @ 15:31:14 #240
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189192368
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 15:24 schreef asdqert het volgende:

[..]

Ik heb bij auto-onderhoud een keer zo'n ebike te leen gekregen. Je schrikt je rot als je even niet oplet en even snel op een vluchteilandje wilt stoppen...

Wat echt heel link is is dit: waar je bij een normale fiets kunt afremmen terwijl je trappers nog 'uitdraaien'. Normale fiets: je bewaart je balans, bij een ebike: je zet niet aan maar krijgt wel vaart. Die aandrijfmotor gooit je in dat geval gewoon voor een aankomende auto.
Moet wel een heel oud model zijn geweest. Een beetje moderne geeft geen ondersteuning als je zelf niet trapt.
pi_189193805
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:08 schreef YoshiBignose het volgende:

Omdat jij gelijk denkt te hebben vind je het een non-discussie :') Vroeger stond je gewoon stil op een strook, daarna was een vluchtstrook prima, nu wordt er nog een extra strook afgezet, volgend jaar zetten we de hele snelweg maar af?
Vroeger reden er veel minder auto's en ook toen werd er met enige regelmaat besloten om gewoon een weg af te zetten. Vroeger bleef je ook niet in je auto zitten als je op de vluchtstrook stil kwam te staan, omdat er dus nog wel eens een bovenop knalt. Dat is nu niks anders, maar tegenwoordig kunnen we rijstroken van een rood kruis voorzien, nog voordat de hulpdiensten ter plaatse zijn. Dus kunnen we extra ruimte en dus veiligheid creëren voor zowel de personen met pech als de hulpverleners.
quote:
Alles onder het mom van levens redden? Ik snap echt niet dat we alles op willen geven voor veiligheid. We hebben al veel te veel mensen.. het leven is echt niet zo bijzonder hoor.
MAD _O-

Maar het verhaal wordt altijd een beetje anders als het jouw eigen leven betreft.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189204066
Dit was weer een vruchtbare ochtend (A27 Hilversum -> Utrecht rond 7:00) voor irritaties op de weg. :D

> File-rijden: telefoonbediener op rechterrijstrook, houdt 30m afstand terwijl zijn (linker) banden bijna de rijbaan-scheiding raken. Ik rijd op de middelste baan, toeter 2 keer voordat hij opkijkt... Om me verbaasd/geërgerd aan te kijken en een flinke slok van zijn smoothie te nemen. Houd je ogen op de weg, debiel!

> Rijbaan wisselen... Toen Centrum Utrecht erbij/eraf kwam, besloot een Prius+ in te voegen die ik alle ruimte gaf. Wat doet MR, hij zet 'm er schuin voor terwijl er ruimte is om helemaal van baan te wisselen, maar blijft met de enorme kont op de in/afvoegstrook staan totdat het verkeer gaat rijden. Pas toen het verkeer ging rijden wisselde hij 100pct van strook. Lekker blokkeerwerk! Ook mooi: Bij het wisselen van de rechter rijstrook naar de middelste strook, flikte hij hetzelfde grapje nog een keer.

> De 'ohja dit is mijn afslag!'. Halverwege diezelfde af/oprit besloten minimaal 3 auto's om halverwege de strook alsnog eraf te móeten. Dus richtingaanwijzer aan een hop, gewoon die rechterbaan op sturen! Terwijl ze dus op de middelste baan reden, en met het file-rijden alle tijd hadden om alvast naar rechts te wisselen.
pi_189204170
In een best wel flinke regenbui maar 90 km/h rijden op de snelweg. Dikke prima. Zeker als je netjes op de rechterrijstrook blijft.
Maar zet dan wel je verlichting aan joh :?.
pi_189204203
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:08 schreef YoshiBignose het volgende:

Vroeger stond je gewoon stil op een strook
Met paard en wagen, ja. :D

quote:
daarna was een vluchtstrook prima, nu wordt er nog een extra strook afgezet, volgend jaar zetten we de hele snelweg maar af? Alles onder het mom van levens redden?
Nee, alles onder het mum van leed besparen. En naarmate men vanuit een positie van overzicht het verkeer zo kan sturen, denk ik zomaar dat jij (en je werknemers) netto een stuk minder fileleed hebben. :D

quote:
Ik snap echt niet dat we alles op willen geven voor veiligheid. We hebben al veel te veel mensen.. het leven is echt niet zo bijzonder hoor.
Oef wat klinkt dat stoer! Even deze lijn doortrekken: Jij rijd ook rond zonder gordel, met een afgeknipte gordel-gesp in de gordelsluiting zodat de auto geen meldingen geeft?

En statistiekjes van verkeersslachtoffers zijn niet zo boeiend... Totdat het je broer, zus, vader/moeder, vrouw/vriendin of kind is die in dit scenario aangereden wordt. Of weten ze van je dat jou dat niet zo zou boeien, want "We hebben al veel te veel mensen .. het leven is echt niet zo bijzonder hoor".
pi_189212823
Net mot met een of andere Gerda in haar Golf Plus. Wil linksaf slaan mijn straat in, maar veel tegenliggers want druk. Gelukkig staat er een enorm groot wit kruis op de kruising. Alleen vindt Gerda dat ze er me er vooral niet tussen moet laten en strak aansluit op haar voorganger, daarmee midden op het kruis gaat staan waardoor ik niet linksaf kan en het verkeer achter mij ook geen kant op kan. Gebaart ze ook nog dat ik maar rustig aan moet doen toen ik op de claxon ramde :X

Uiteindelijk gingen de 2 achter haar net zo ver naar achter dat ik er precies tussendoor kon
A mind with a heart of it's own
pi_189213056
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 17:50 schreef DrMarten het volgende:
Net mot met een of andere Gerda in haar Golf Plus [..] daarmee midden op het kruis gaat staan waardoor ik niet linksaf kan en het verkeer achter mij ook geen kant op kan. Gebaart ze ook nog dat ik maar rustig aan moet doen toen ik op de claxon ramde :X
Kan dr ¤240 boete kosten (https://boetes.nl/boeteso(...)kruispunt-blokkeren/) maar helaas is de pakkans voor dit soort aso’s vrij klein ;(
pi_189213156
Het langzame rijden tijdens een klein spatje regen. Waardoor er meer files ontstaan.
Check it out
pi_189213290
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:55 schreef asdqert het volgende:

Oef wat klinkt dat stoer! Even deze lijn doortrekken: Jij rijd ook rond zonder gordel, met een afgeknipte gordel-gesp in de gordelsluiting zodat de auto geen meldingen geeft?

En statistiekjes van verkeersslachtoffers zijn niet zo boeiend... Totdat het je broer, zus, vader/moeder, vrouw/vriendin of kind is die in dit scenario aangereden wordt. Of weten ze van je dat jou dat niet zo zou boeien, want "We hebben al veel te veel mensen .. het leven is echt niet zo bijzonder hoor".
Je moet ergens een grens trekken. 700 doden per jaar in het verkeer vind ik acceptabel, daarna wordt het mierenneuken in de marge en levert het meer irritatie op dan het de veiligheid verbeterd. We hebben bijna 3x zoveel zelfmoorden dan verkeersdoden, dat zegt genoeg. Mensen stressen en zijn ongelukkig... vreten steeds ongezonder. Daar moet je iets aan doen, niet een fucking kruis op de snelweg of weer maximale snelheden omlaag gooien (terwijl de auto's steeds veiliger worden en sneller kunnen).

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:09 schreef hjansen82 het volgende:
Het langzame rijden tijdens een klein spatje regen. Waardoor er meer files ontstaan.
Tell me about it :P Ik ging glijdend door de bocht, mensen meteen seinen pffff :')

[ Bericht 21% gewijzigd door YoshiBignose op 01-10-2019 18:28:11 ]
Facts don't care about your feelings
pi_189213517
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je moet ergens een grens trekken. 700 doden per jaar in het verkeer vind ik acceptabel, daarna wordt het mierenneuken in de marge en levert het meer irritatie op dan het de veiligheid verbeterd. We hebben bijna 3x zoveel zelfmoorden dan verkeersdoden, dat zegt genoeg. Mensen stressen en zijn ongelukkig... vreten steeds ongezonder. Daar moet je iets aan doen, niet een fucking kruis op de snelweg of weer maximale snelheden omlaag gooien (terwijl de auto's steeds veiliger worden en sneller kunnen).
[..]

Tell me about it :P Ik ging glijdend door de bocht, mensen meteen seinen pffff :')
Dat auto's steeds veiliger worden en harder kunnen zegt natuurlijk niets over de bestuurders en de schade die ze daarmee kunnen veroorzaken en doet ook niets met de verkeersveiligheid en al helemaal niets met die van de veiligheid van de mensen die langs of op de weg werken. Beetje domme en ongefundeerde opmerking dit dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2019 18:33:29 ]
pi_189213620
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:33 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat auto's steeds veiliger worden en harder kunnen zegt natuurlijk niets over de bestuurders en de schade die ze daarmee kunnen veroorzaken en doet ook niets met de verkeersveiligheid en al helemaal niets met die van de veiligheid van de mensen die langs of op de weg werken. Beetje domme en ongefundeerde opmerking dit dus.
Nee hoor dat zegt helemaal niets. En ik ben diegene die de domme opmerking maakt :') Wat zegt dit grafiekje jou?



Maar het enige wat we in de media lezen: mensen zitten alleen maar op mobiel, bejaarden gaan te hard op ebikes, fietsers geen verlichting, auto's kunnen steeds harder, iedereen rijdt asociaal blablabla. Wat wil je nou in godsnaam horen? Er komt met alles een grens qua veiligheid. Dit zijn gewoon nette cijfers. De reden dat mensen asociaal en gestrest rijden heeft een hele andere oorzaak.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')