En ik maar denken dat jij zo'n super ervaren, alles wetende bestuurder bent...maar kennelijk ken je toch niet het verschil tussen een berger en rws.quote:Op maandag 30 september 2019 09:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha ja, daarom zou ik never nooit een wiel gaan vervangen op een vluchtstrook. Maar hoezo sleept ie je niet weg? Toen m'n tante laatst autopech had op de vluchtstrook was ze in 10 min. van de snelweg afgesleept. Ze waren zelfs zo aardig om direct naar garage te brengen
Dit was voor mij ook de laatste keer hoor. Ik moest te veel gevaarlijke dingen doen om het te halen.quote:Op maandag 30 september 2019 10:07 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik heb het wel sfgeleerd nadat ik een keer een afslag miste door zo'n actie. Ik blijf wel gewoon even achter de vrachtauto's hangen tot de afslag. Die paar seconden die het scheelt zijn het niet waard om rare acties uit te houden.
Wat doet een fietser op een stoep? Volgens mij had meneer ongeduldige fietser geen zin om op een auto te wachten die in de weg stond.quote:Op maandag 30 september 2019 12:03 schreef Rewimo het volgende:
Maar als jij de stoep oprijdt, moet jij toch wachten tot hij voorbij is?
Ik lees het als: auto wil rechtsaf inrit in, fietser rijdt achter de auto (er staat niet dat de fietser op de stoep reed). Dan doet de auto een bijzondere verrichting en moet het overige verkeer voor laten gaan. Dus wachten op de fietser.quote:Op maandag 30 september 2019 12:09 schreef Nattekat het volgende:
Wat doet een fietser op een stoep? Volgens mij had meneer ongeduldige fietser geen zin om op een auto te wachten die in de weg stond.
Als ik zie dat ik het verkloot heb dan pak ik gewoon de volgende afslag. Gegokt en verloren... ga daar geen gevaarlijke acties voor verrichten. Zoals volop remmen op de snelweg om dan nog de afslag te pakken via de vluchtstrook... mafklappers.quote:Op maandag 30 september 2019 11:52 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dit was voor mij ook de laatste keer hoor. Ik moest te veel gevaarlijke dingen doen om het te halen.
Oh ja Heb nooit pech gehad langs de weg dus ik ging er vanuit dat die ook gewoon klaar staan.quote:Op maandag 30 september 2019 11:45 schreef DW457 het volgende:
[..]
En ik maar denken dat jij zo'n super ervaren, alles wetende bestuurder bent...maar kennelijk ken je toch niet het verschil tussen een berger en rws.
Hoe dan ook, ik vind het niet meer dan terecht dat ze een bufferstrook afkruisen wanneer je op de vluchtstrook staat. T is idd echt niet chill als ze vlak langs je racen zonder op te letten (want een mobiel is belangrijker dan een mensenleven, dat weet iedereen, toch? )
Omdat jij gelijk denkt te hebben vind je het een non-discussie Vroeger stond je gewoon stil op een strook, daarna was een vluchtstrook prima, nu wordt er nog een extra strook afgezet, volgend jaar zetten we de hele snelweg maar af? Alles onder het mom van levens redden? Ik snap echt niet dat we alles op willen geven voor veiligheid. We hebben al veel te veel mensen.. het leven is echt niet zo bijzonder hoor. Zo eindigen we in volledig autonome vervoersmiddelen die als een soort trein achter elkaar je naar je appartement brengen. Via een iris + vingerafdruk scan ga je je volledig geïsoleerde appartementje (nooit meer inbraak) in op de 200e verdieping om daar je voedselpreparaat te eten (geen arme dieren meer die gemarteld worden of voedselvergiftiging). Alleen maar om gemiddeld een paar jaar ouder te wordenquote:Op maandag 30 september 2019 10:03 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat. Je wil echt wel meer dan een meter speling als men voorbij komt razen. Even los van dat de snelheidsbeperking ook genegeerd wordt.
Sowieso is het een non-discussie.
Leef je eens in de hulpverleners in. Je mag niet van die mensen verwachten dat ze hun leven in de waagschaal gaan leggen zodat jij tien minuten eerder thuis kan zijn. Die mensen zijn toch al op een donders gevaarlijke plek aan het werk om de boel zo snel mogelijk vrij te maken.
Ah ik vond het al lastig te omschrijven. Maar ik reed dus de stoep op (kleine stoep, dus auto grotendeels nog op de weg), stopte de auto om de fietser voorbij te laten gaan. Dus ik deed, zover ik weet, niks fout. Toen de fietser voorbij was ging ik pas doorrijden om achteruit in te steken. Fietser reed niet op de stoep hoor, maar zat gewoon heel dicht achter mij en keek dus niet naar m’n alarmlichten.quote:Op maandag 30 september 2019 12:03 schreef Rewimo het volgende:
Maar als jij de stoep oprijdt, moet jij toch wachten tot hij voorbij is?
Had ik moeten doen idd. Nu was ik een mafklapper. Geen vluchtstrook of ABS nodig gehad, maar tochquote:Op maandag 30 september 2019 13:08 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als ik zie dat ik het verkloot heb dan pak ik gewoon de volgende afslag. Gegokt en verloren... ga daar geen gevaarlijke acties voor verrichten. Zoals volop remmen op de snelweg om dan nog de afslag te pakken via de vluchtstrook... mafklappers.
Het is simpel: een rijstrook 'uit voorzorg' afsluiten veroorzaakt over een paar KM misschien 30 seconden vertraging (wanneer je ergens 90 rijdt in plaats van 120, waardes uit de lucht gegrepen). Het verkeer stroomt door en er is niets aan de hand..quote:Op zondag 29 september 2019 23:07 schreef hjansen82 het volgende:
auto's op de vluchtstrook en gelijk worden hele rijstroken afgesloten. Deze actie is natuurlijk niet goed te praten, maar ik begrijp het wel als je meestal gemakkelijk langs het ongeluk kan rijden.
Ik heb bij auto-onderhoud een keer zo'n ebike te leen gekregen. Je schrikt je rot als je even niet oplet en even snel op een vluchteilandje wilt stoppen...quote:Op maandag 30 september 2019 12:05 schreef Nattekat het volgende:
E-bike bejaarden zijn hoe dan ook een gevaar op de weg. Die dingen zouden nooit harder moeten kunnen dan 20 zonder inspanning, al het andere is gewoon van de zotte.
Moet wel een heel oud model zijn geweest. Een beetje moderne geeft geen ondersteuning als je zelf niet trapt.quote:Op maandag 30 september 2019 15:24 schreef asdqert het volgende:
[..]
Ik heb bij auto-onderhoud een keer zo'n ebike te leen gekregen. Je schrikt je rot als je even niet oplet en even snel op een vluchteilandje wilt stoppen...
Wat echt heel link is is dit: waar je bij een normale fiets kunt afremmen terwijl je trappers nog 'uitdraaien'. Normale fiets: je bewaart je balans, bij een ebike: je zet niet aan maar krijgt wel vaart. Die aandrijfmotor gooit je in dat geval gewoon voor een aankomende auto.
Vroeger reden er veel minder auto's en ook toen werd er met enige regelmaat besloten om gewoon een weg af te zetten. Vroeger bleef je ook niet in je auto zitten als je op de vluchtstrook stil kwam te staan, omdat er dus nog wel eens een bovenop knalt. Dat is nu niks anders, maar tegenwoordig kunnen we rijstroken van een rood kruis voorzien, nog voordat de hulpdiensten ter plaatse zijn. Dus kunnen we extra ruimte en dus veiligheid creëren voor zowel de personen met pech als de hulpverleners.quote:Op maandag 30 september 2019 13:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Omdat jij gelijk denkt te hebben vind je het een non-discussie Vroeger stond je gewoon stil op een strook, daarna was een vluchtstrook prima, nu wordt er nog een extra strook afgezet, volgend jaar zetten we de hele snelweg maar af?
MADquote:Alles onder het mom van levens redden? Ik snap echt niet dat we alles op willen geven voor veiligheid. We hebben al veel te veel mensen.. het leven is echt niet zo bijzonder hoor.
Met paard en wagen, ja.quote:Op maandag 30 september 2019 13:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Vroeger stond je gewoon stil op een strook
Nee, alles onder het mum van leed besparen. En naarmate men vanuit een positie van overzicht het verkeer zo kan sturen, denk ik zomaar dat jij (en je werknemers) netto een stuk minder fileleed hebben.quote:daarna was een vluchtstrook prima, nu wordt er nog een extra strook afgezet, volgend jaar zetten we de hele snelweg maar af? Alles onder het mom van levens redden?
Oef wat klinkt dat stoer! Even deze lijn doortrekken: Jij rijd ook rond zonder gordel, met een afgeknipte gordel-gesp in de gordelsluiting zodat de auto geen meldingen geeft?quote:Ik snap echt niet dat we alles op willen geven voor veiligheid. We hebben al veel te veel mensen.. het leven is echt niet zo bijzonder hoor.
Kan dr ¤240 boete kosten (https://boetes.nl/boeteso(...)kruispunt-blokkeren/) maar helaas is de pakkans voor dit soort aso’s vrij kleinquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 17:50 schreef DrMarten het volgende:
Net mot met een of andere Gerda in haar Golf Plus [..] daarmee midden op het kruis gaat staan waardoor ik niet linksaf kan en het verkeer achter mij ook geen kant op kan. Gebaart ze ook nog dat ik maar rustig aan moet doen toen ik op de claxon ramde
Je moet ergens een grens trekken. 700 doden per jaar in het verkeer vind ik acceptabel, daarna wordt het mierenneuken in de marge en levert het meer irritatie op dan het de veiligheid verbeterd. We hebben bijna 3x zoveel zelfmoorden dan verkeersdoden, dat zegt genoeg. Mensen stressen en zijn ongelukkig... vreten steeds ongezonder. Daar moet je iets aan doen, niet een fucking kruis op de snelweg of weer maximale snelheden omlaag gooien (terwijl de auto's steeds veiliger worden en sneller kunnen).quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 09:55 schreef asdqert het volgende:
Oef wat klinkt dat stoer! Even deze lijn doortrekken: Jij rijd ook rond zonder gordel, met een afgeknipte gordel-gesp in de gordelsluiting zodat de auto geen meldingen geeft?
En statistiekjes van verkeersslachtoffers zijn niet zo boeiend... Totdat het je broer, zus, vader/moeder, vrouw/vriendin of kind is die in dit scenario aangereden wordt. Of weten ze van je dat jou dat niet zo zou boeien, want "We hebben al veel te veel mensen .. het leven is echt niet zo bijzonder hoor".
Tell me about it Ik ging glijdend door de bocht, mensen meteen seinen pffffquote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:09 schreef hjansen82 het volgende:
Het langzame rijden tijdens een klein spatje regen. Waardoor er meer files ontstaan.
Dat auto's steeds veiliger worden en harder kunnen zegt natuurlijk niets over de bestuurders en de schade die ze daarmee kunnen veroorzaken en doet ook niets met de verkeersveiligheid en al helemaal niets met die van de veiligheid van de mensen die langs of op de weg werken. Beetje domme en ongefundeerde opmerking dit dus.quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je moet ergens een grens trekken. 700 doden per jaar in het verkeer vind ik acceptabel, daarna wordt het mierenneuken in de marge en levert het meer irritatie op dan het de veiligheid verbeterd. We hebben bijna 3x zoveel zelfmoorden dan verkeersdoden, dat zegt genoeg. Mensen stressen en zijn ongelukkig... vreten steeds ongezonder. Daar moet je iets aan doen, niet een fucking kruis op de snelweg of weer maximale snelheden omlaag gooien (terwijl de auto's steeds veiliger worden en sneller kunnen).
[..]
Tell me about it Ik ging glijdend door de bocht, mensen meteen seinen pffff
Nee hoor dat zegt helemaal niets. En ik ben diegene die de domme opmerking maakt Wat zegt dit grafiekje jou?quote:Op dinsdag 1 oktober 2019 18:33 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat auto's steeds veiliger worden en harder kunnen zegt natuurlijk niets over de bestuurders en de schade die ze daarmee kunnen veroorzaken en doet ook niets met de verkeersveiligheid en al helemaal niets met die van de veiligheid van de mensen die langs of op de weg werken. Beetje domme en ongefundeerde opmerking dit dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |