abonnement Unibet Coolblue
pi_189188924
wat me de laatste tijd opvalt is dat voornamelijk oudere/bejaarde fietsers tot aan het suicidiale toe voorrang nemen.
Begrijp me niet verkeerd, ze hebben in die gevallen voorrang maar soms is het verstandig om eerst oogcontact met elkaar te hebben alvorens besloten wordt wie stopt en wie doorrijdt.

Als voorbeeld: een straat van rechts maar het zicht wordt volledig weggenomen door heg of busje of zo, dus ik rij er met enige voorzicht naar toe, maar wordt toch nog last minute verrast door een bejaarde fietser. Ik rij niet hard, maar moet wel snel handelen om te stoppen. De fietser heeft voorrang, maar het verrast me dan toch dat ze zonder blikken en blozen de voorrang nemen zonder ook maar te kijken of ik wel stop.

En nogmaals, ze hebben voorrang, dus ik had beter op moeten letten of zo, maar toch zou ik als fietser toch de instelling hebben dat ik misschien wel voorrang heb, maar als ik het niet krijg heb ik wel de pijn.

Dus eigenlijk een klacht over suicidiale fietsers....ik wil je echt niet omver rijden, maar let aub ook een beetje op. Ik ben ook maar een mens en maak af en toe fouten en dan mag je best ff schelden, maar da's beter dan in het ziekenhuis belanden.
pi_189189180
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 09:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Haha ja, daarom zou ik never nooit een wiel gaan vervangen op een vluchtstrook. Maar hoezo sleept ie je niet weg? Toen m'n tante laatst autopech had op de vluchtstrook was ze in 10 min. van de snelweg afgesleept. Ze waren zelfs zo aardig om direct naar garage te brengen :P
En ik maar denken dat jij zo'n super ervaren, alles wetende bestuurder bent...maar kennelijk ken je toch niet het verschil tussen een berger en rws.

Hoe dan ook, ik vind het niet meer dan terecht dat ze een bufferstrook afkruisen wanneer je op de vluchtstrook staat. T is idd echt niet chill als ze vlak langs je racen zonder op te letten (want een mobiel is belangrijker dan een mensenleven, dat weet iedereen, toch? :r )
  maandag 30 september 2019 @ 11:52:30 #228
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_189189278
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 10:07 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ik heb het wel sfgeleerd nadat ik een keer een afslag miste door zo'n actie. Ik blijf wel gewoon even achter de vrachtauto's hangen tot de afslag. Die paar seconden die het scheelt zijn het niet waard om rare acties uit te houden.
Dit was voor mij ook de laatste keer hoor. Ik moest te veel gevaarlijke dingen doen om het te halen.
Ok stelletje hokboeren
pi_189189323
Ik had ook weer een ‘akkefietje’ met een oudere kerel op een e-bike. Mijn ouders wonen op de hoek aan een dorpsweg. Om bij hun inrit te komen moet ik dus rechts afslaan (hun straat in) en dan zit hun inrit meteen weer rechts. De route die ik neem heeft voorrang op het verkeer wat van links komt en rechtdoor wilt (naar de straat waar m’n ouders wonen). Omdat ik op hun inrit niet kan keren rijd ik er altijd achteruit in. Dus ik kreeg netjes voorrang van de fietser, maar hij ging direct fietsen toen ik hem voorbij was waardoor hij 1 meter van me af reed. Ik had mijn alarmlichten al aan om aan te geven dat ik een bijzondere manoeuvre ging maken. Maar omdat de fietser er zo dicht op zat zag ‘ie dat niet en moest ‘ie dus uitwijken op het laatste moment toen ik de stoep op reed. En dan boos naar mij gaan kijken 😂 Er wonen nou eenmaal mensen daar en ik deed er alles aan om aan te geven dat ik daar ging stoppen. Overigens was dat niet de eerste keer uiteraard.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 september 2019 @ 12:03:37 #230
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189189421
Maar als jij de stoep oprijdt, moet jij toch wachten tot hij voorbij is?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 september 2019 @ 12:05:41 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189189444
E-bike bejaarden zijn hoe dan ook een gevaar op de weg. Die dingen zouden nooit harder moeten kunnen dan 20 zonder inspanning, al het andere is gewoon van de zotte.

Dat gezegd hebbende, ik heb ook een keer een keer bijna een pizzabezorgknul op mijn motorkap gehad omdat ie in een 30km zone in mijn dode hoek bleef hangen tot ik remde en ik linksaf een parkeervak in wilde. Daar verwacht je toch geen fietsers :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport maandag 30 september 2019 @ 12:09:45 #232
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189189493
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:03 schreef Rewimo het volgende:
Maar als jij de stoep oprijdt, moet jij toch wachten tot hij voorbij is?
Wat doet een fietser op een stoep? Volgens mij had meneer ongeduldige fietser geen zin om op een auto te wachten die in de weg stond.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 september 2019 @ 12:31:45 #233
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189189709
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:09 schreef Nattekat het volgende:

Wat doet een fietser op een stoep? Volgens mij had meneer ongeduldige fietser geen zin om op een auto te wachten die in de weg stond.
Ik lees het als: auto wil rechtsaf inrit in, fietser rijdt achter de auto (er staat niet dat de fietser op de stoep reed). Dan doet de auto een bijzondere verrichting en moet het overige verkeer voor laten gaan. Dus wachten op de fietser.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_189190107
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:52 schreef padlarf het volgende:

[..]

Dit was voor mij ook de laatste keer hoor. Ik moest te veel gevaarlijke dingen doen om het te halen.
Als ik zie dat ik het verkloot heb dan pak ik gewoon de volgende afslag. Gegokt en verloren... ga daar geen gevaarlijke acties voor verrichten. Zoals volop remmen op de snelweg om dan nog de afslag te pakken via de vluchtstrook... mafklappers.

quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:45 schreef DW457 het volgende:

[..]

En ik maar denken dat jij zo'n super ervaren, alles wetende bestuurder bent...maar kennelijk ken je toch niet het verschil tussen een berger en rws.

Hoe dan ook, ik vind het niet meer dan terecht dat ze een bufferstrook afkruisen wanneer je op de vluchtstrook staat. T is idd echt niet chill als ze vlak langs je racen zonder op te letten (want een mobiel is belangrijker dan een mensenleven, dat weet iedereen, toch? :r )

Oh ja :P Heb nooit pech gehad langs de weg dus ik ging er vanuit dat die ook gewoon klaar staan.
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 10:03 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat. Je wil echt wel meer dan een meter speling als men voorbij komt razen. Even los van dat de snelheidsbeperking ook genegeerd wordt.

Sowieso is het een non-discussie.

Leef je eens in de hulpverleners in. Je mag niet van die mensen verwachten dat ze hun leven in de waagschaal gaan leggen zodat jij tien minuten eerder thuis kan zijn. Die mensen zijn toch al op een donders gevaarlijke plek aan het werk om de boel zo snel mogelijk vrij te maken.
Omdat jij gelijk denkt te hebben vind je het een non-discussie :') Vroeger stond je gewoon stil op een strook, daarna was een vluchtstrook prima, nu wordt er nog een extra strook afgezet, volgend jaar zetten we de hele snelweg maar af? Alles onder het mom van levens redden? Ik snap echt niet dat we alles op willen geven voor veiligheid. We hebben al veel te veel mensen.. het leven is echt niet zo bijzonder hoor. Zo eindigen we in volledig autonome vervoersmiddelen die als een soort trein achter elkaar je naar je appartement brengen. Via een iris + vingerafdruk scan ga je je volledig geïsoleerde appartementje (nooit meer inbraak) in op de 200e verdieping om daar je voedselpreparaat te eten (geen arme dieren meer die gemarteld worden of voedselvergiftiging). Alleen maar om gemiddeld een paar jaar ouder te worden :Z
Facts don't care about your feelings
pi_189190217
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:03 schreef Rewimo het volgende:
Maar als jij de stoep oprijdt, moet jij toch wachten tot hij voorbij is?
Ah ik vond het al lastig te omschrijven. Maar ik reed dus de stoep op (kleine stoep, dus auto grotendeels nog op de weg), stopte de auto om de fietser voorbij te laten gaan. Dus ik deed, zover ik weet, niks fout. Toen de fietser voorbij was ging ik pas doorrijden om achteruit in te steken. Fietser reed niet op de stoep hoor, maar zat gewoon heel dicht achter mij en keek dus niet naar m’n alarmlichten.

[ Bericht 6% gewijzigd door LoveAtFirstDrive op 30-09-2019 14:09:10 ]
  maandag 30 september 2019 @ 13:54:43 #236
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_189190805
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:08 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Als ik zie dat ik het verkloot heb dan pak ik gewoon de volgende afslag. Gegokt en verloren... ga daar geen gevaarlijke acties voor verrichten. Zoals volop remmen op de snelweg om dan nog de afslag te pakken via de vluchtstrook... mafklappers.
Had ik moeten doen idd. Nu was ik een mafklapper. Geen vluchtstrook of ABS nodig gehad, maar toch
Ok stelletje hokboeren
  maandag 30 september 2019 @ 14:08:37 #237
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189191101
nog even wat er kan gebeuren als je nog ff snel wil uitvoegen:


Ik vind eigenlijk wel dat op snelwegen met veel vrachtverkeer er ook links borden neergezet mogen worden met daarop de afslagen. Als er veel vrachtauto's in colonne rijden kan je die nl. nog wel eens over het hoofd zien.

[ Bericht 15% gewijzigd door Fietsertje70 op 30-09-2019 14:14:58 ]
pi_189192225
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2019 23:07 schreef hjansen82 het volgende:
auto's op de vluchtstrook en gelijk worden hele rijstroken afgesloten. Deze actie is natuurlijk niet goed te praten, maar ik begrijp het wel als je meestal gemakkelijk langs het ongeluk kan rijden.
Het is simpel: een rijstrook 'uit voorzorg' afsluiten veroorzaakt over een paar KM misschien 30 seconden vertraging (wanneer je ergens 90 rijdt in plaats van 120, waardes uit de lucht gegrepen). Het verkeer stroomt door en er is niets aan de hand..

.. terwijl een rijstrook níet afsluiten terwijl er wel iets stilstaat op de ernaast liggende vluchtstrook zomaar kan betekenen dat er een auto op klapt, die vervolgens 3 andere auto's aantikt. Gevolg: een enorme teringbende.

Wat is de kans dat net dáár een onoplettende chauffeur de vluchtstrook oprolt? Zou dat 2 procent zijn over een half uur genomen? Dan weegt de voorzorg (beetje overlast, iedereen op scherp) voor Rijkswaterstaat blijkbaar op tegen het risico (op één of meerdere gewonden of erger, honderden verloren man-uren, duizenden+ euro's economische schade). :)

Dat is wat er volgens mij achter móet zitten. :P
pi_189192267
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 12:05 schreef Nattekat het volgende:
E-bike bejaarden zijn hoe dan ook een gevaar op de weg. Die dingen zouden nooit harder moeten kunnen dan 20 zonder inspanning, al het andere is gewoon van de zotte.

Ik heb bij auto-onderhoud een keer zo'n ebike te leen gekregen. Je schrikt je rot als je even niet oplet en even snel op een vluchteilandje wilt stoppen...

Wat echt heel link is is dit: waar je bij een normale fiets kunt afremmen terwijl je trappers nog 'uitdraaien'. Normale fiets: je bewaart je balans, bij een ebike: je zet niet aan maar krijgt wel vaart. Die aandrijfmotor gooit je in dat geval gewoon voor een aankomende auto.
  maandag 30 september 2019 @ 15:31:14 #240
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189192368
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 15:24 schreef asdqert het volgende:

[..]

Ik heb bij auto-onderhoud een keer zo'n ebike te leen gekregen. Je schrikt je rot als je even niet oplet en even snel op een vluchteilandje wilt stoppen...

Wat echt heel link is is dit: waar je bij een normale fiets kunt afremmen terwijl je trappers nog 'uitdraaien'. Normale fiets: je bewaart je balans, bij een ebike: je zet niet aan maar krijgt wel vaart. Die aandrijfmotor gooit je in dat geval gewoon voor een aankomende auto.
Moet wel een heel oud model zijn geweest. Een beetje moderne geeft geen ondersteuning als je zelf niet trapt.
pi_189193805
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:08 schreef YoshiBignose het volgende:

Omdat jij gelijk denkt te hebben vind je het een non-discussie :') Vroeger stond je gewoon stil op een strook, daarna was een vluchtstrook prima, nu wordt er nog een extra strook afgezet, volgend jaar zetten we de hele snelweg maar af?
Vroeger reden er veel minder auto's en ook toen werd er met enige regelmaat besloten om gewoon een weg af te zetten. Vroeger bleef je ook niet in je auto zitten als je op de vluchtstrook stil kwam te staan, omdat er dus nog wel eens een bovenop knalt. Dat is nu niks anders, maar tegenwoordig kunnen we rijstroken van een rood kruis voorzien, nog voordat de hulpdiensten ter plaatse zijn. Dus kunnen we extra ruimte en dus veiligheid creëren voor zowel de personen met pech als de hulpverleners.
quote:
Alles onder het mom van levens redden? Ik snap echt niet dat we alles op willen geven voor veiligheid. We hebben al veel te veel mensen.. het leven is echt niet zo bijzonder hoor.
MAD _O-

Maar het verhaal wordt altijd een beetje anders als het jouw eigen leven betreft.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_189204066
Dit was weer een vruchtbare ochtend (A27 Hilversum -> Utrecht rond 7:00) voor irritaties op de weg. :D

> File-rijden: telefoonbediener op rechterrijstrook, houdt 30m afstand terwijl zijn (linker) banden bijna de rijbaan-scheiding raken. Ik rijd op de middelste baan, toeter 2 keer voordat hij opkijkt... Om me verbaasd/geërgerd aan te kijken en een flinke slok van zijn smoothie te nemen. Houd je ogen op de weg, debiel!

> Rijbaan wisselen... Toen Centrum Utrecht erbij/eraf kwam, besloot een Prius+ in te voegen die ik alle ruimte gaf. Wat doet MR, hij zet 'm er schuin voor terwijl er ruimte is om helemaal van baan te wisselen, maar blijft met de enorme kont op de in/afvoegstrook staan totdat het verkeer gaat rijden. Pas toen het verkeer ging rijden wisselde hij 100pct van strook. Lekker blokkeerwerk! Ook mooi: Bij het wisselen van de rechter rijstrook naar de middelste strook, flikte hij hetzelfde grapje nog een keer.

> De 'ohja dit is mijn afslag!'. Halverwege diezelfde af/oprit besloten minimaal 3 auto's om halverwege de strook alsnog eraf te móeten. Dus richtingaanwijzer aan een hop, gewoon die rechterbaan op sturen! Terwijl ze dus op de middelste baan reden, en met het file-rijden alle tijd hadden om alvast naar rechts te wisselen.
pi_189204170
In een best wel flinke regenbui maar 90 km/h rijden op de snelweg. Dikke prima. Zeker als je netjes op de rechterrijstrook blijft.
Maar zet dan wel je verlichting aan joh :?.
pi_189204203
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 13:08 schreef YoshiBignose het volgende:

Vroeger stond je gewoon stil op een strook
Met paard en wagen, ja. :D

quote:
daarna was een vluchtstrook prima, nu wordt er nog een extra strook afgezet, volgend jaar zetten we de hele snelweg maar af? Alles onder het mom van levens redden?
Nee, alles onder het mum van leed besparen. En naarmate men vanuit een positie van overzicht het verkeer zo kan sturen, denk ik zomaar dat jij (en je werknemers) netto een stuk minder fileleed hebben. :D

quote:
Ik snap echt niet dat we alles op willen geven voor veiligheid. We hebben al veel te veel mensen.. het leven is echt niet zo bijzonder hoor.
Oef wat klinkt dat stoer! Even deze lijn doortrekken: Jij rijd ook rond zonder gordel, met een afgeknipte gordel-gesp in de gordelsluiting zodat de auto geen meldingen geeft?

En statistiekjes van verkeersslachtoffers zijn niet zo boeiend... Totdat het je broer, zus, vader/moeder, vrouw/vriendin of kind is die in dit scenario aangereden wordt. Of weten ze van je dat jou dat niet zo zou boeien, want "We hebben al veel te veel mensen .. het leven is echt niet zo bijzonder hoor".
pi_189212823
Net mot met een of andere Gerda in haar Golf Plus. Wil linksaf slaan mijn straat in, maar veel tegenliggers want druk. Gelukkig staat er een enorm groot wit kruis op de kruising. Alleen vindt Gerda dat ze er me er vooral niet tussen moet laten en strak aansluit op haar voorganger, daarmee midden op het kruis gaat staan waardoor ik niet linksaf kan en het verkeer achter mij ook geen kant op kan. Gebaart ze ook nog dat ik maar rustig aan moet doen toen ik op de claxon ramde :X

Uiteindelijk gingen de 2 achter haar net zo ver naar achter dat ik er precies tussendoor kon
A mind with a heart of it's own
pi_189213056
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 17:50 schreef DrMarten het volgende:
Net mot met een of andere Gerda in haar Golf Plus [..] daarmee midden op het kruis gaat staan waardoor ik niet linksaf kan en het verkeer achter mij ook geen kant op kan. Gebaart ze ook nog dat ik maar rustig aan moet doen toen ik op de claxon ramde :X
Kan dr ¤240 boete kosten (https://boetes.nl/boeteso(...)kruispunt-blokkeren/) maar helaas is de pakkans voor dit soort aso’s vrij klein ;(
pi_189213156
Het langzame rijden tijdens een klein spatje regen. Waardoor er meer files ontstaan.
Check it out
pi_189213290
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 09:55 schreef asdqert het volgende:

Oef wat klinkt dat stoer! Even deze lijn doortrekken: Jij rijd ook rond zonder gordel, met een afgeknipte gordel-gesp in de gordelsluiting zodat de auto geen meldingen geeft?

En statistiekjes van verkeersslachtoffers zijn niet zo boeiend... Totdat het je broer, zus, vader/moeder, vrouw/vriendin of kind is die in dit scenario aangereden wordt. Of weten ze van je dat jou dat niet zo zou boeien, want "We hebben al veel te veel mensen .. het leven is echt niet zo bijzonder hoor".
Je moet ergens een grens trekken. 700 doden per jaar in het verkeer vind ik acceptabel, daarna wordt het mierenneuken in de marge en levert het meer irritatie op dan het de veiligheid verbeterd. We hebben bijna 3x zoveel zelfmoorden dan verkeersdoden, dat zegt genoeg. Mensen stressen en zijn ongelukkig... vreten steeds ongezonder. Daar moet je iets aan doen, niet een fucking kruis op de snelweg of weer maximale snelheden omlaag gooien (terwijl de auto's steeds veiliger worden en sneller kunnen).

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:09 schreef hjansen82 het volgende:
Het langzame rijden tijdens een klein spatje regen. Waardoor er meer files ontstaan.
Tell me about it :P Ik ging glijdend door de bocht, mensen meteen seinen pffff :')

[ Bericht 21% gewijzigd door YoshiBignose op 01-10-2019 18:28:11 ]
Facts don't care about your feelings
pi_189213517
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je moet ergens een grens trekken. 700 doden per jaar in het verkeer vind ik acceptabel, daarna wordt het mierenneuken in de marge en levert het meer irritatie op dan het de veiligheid verbeterd. We hebben bijna 3x zoveel zelfmoorden dan verkeersdoden, dat zegt genoeg. Mensen stressen en zijn ongelukkig... vreten steeds ongezonder. Daar moet je iets aan doen, niet een fucking kruis op de snelweg of weer maximale snelheden omlaag gooien (terwijl de auto's steeds veiliger worden en sneller kunnen).
[..]

Tell me about it :P Ik ging glijdend door de bocht, mensen meteen seinen pffff :')
Dat auto's steeds veiliger worden en harder kunnen zegt natuurlijk niets over de bestuurders en de schade die ze daarmee kunnen veroorzaken en doet ook niets met de verkeersveiligheid en al helemaal niets met die van de veiligheid van de mensen die langs of op de weg werken. Beetje domme en ongefundeerde opmerking dit dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2019 18:33:29 ]
pi_189213620
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 18:33 schreef DW457 het volgende:

[..]

Dat auto's steeds veiliger worden en harder kunnen zegt natuurlijk niets over de bestuurders en de schade die ze daarmee kunnen veroorzaken en doet ook niets met de verkeersveiligheid en al helemaal niets met die van de veiligheid van de mensen die langs of op de weg werken. Beetje domme en ongefundeerde opmerking dit dus.
Nee hoor dat zegt helemaal niets. En ik ben diegene die de domme opmerking maakt :') Wat zegt dit grafiekje jou?



Maar het enige wat we in de media lezen: mensen zitten alleen maar op mobiel, bejaarden gaan te hard op ebikes, fietsers geen verlichting, auto's kunnen steeds harder, iedereen rijdt asociaal blablabla. Wat wil je nou in godsnaam horen? Er komt met alles een grens qua veiligheid. Dit zijn gewoon nette cijfers. De reden dat mensen asociaal en gestrest rijden heeft een hele andere oorzaak.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')