Mensen moeten zich gewoon aan de voorrangsregels houden inderdaad.quote:Op dinsdag 17 september 2019 11:30 schreef DW457 het volgende:
[..]
Typisch een reactie van een koekblikbestuurder. Ik zat op te letten en hield voldoende afstand (anders had ik hier niet kunnen posten want dan lag ik in de kreukels), maar de bestuurder in kwestie ging zelf in de ankers om 'aardig' te doen. Zacht remmen heeft dan ook geen zin, tenzij je er heel ver achter zit. Ik hield pak m beet 3 sec. afstand.
Dat is niet onoplettend van mij, maar debiel van die automobilist. Hier zat er maar 1 fout en dat was hij.
En op een gegeven moment kan je dan maar van alles verwachten, daarom zijn er verkeersregelsquote:Op dinsdag 17 september 2019 08:47 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Dus omdat jij niet op zit te letten, en die bestuurder aardig wil zijn in het verkeer , iets wat we meer zouden moeten doen, moet de bestuurder er iets van leren.?
Ik hoop dat jij geleerd hebt dat je er niet van uit moet gaan dat het verkeer op een manier reageert zoals jij verwacht. want daar krijg je dus ongelukken van.
Boeien dat die fietsers geen voorrang hadden. Jij had moeten opletten wat die auto voor je deed. en als je vol in de ankers moest, dan reed je er dus al te dicht achterop. En als je fietsers aan de kant ziet staan op een doorgaande weg in het sorp, kun je er misschien op anticiperen dat een auto die voor je trijdt deze fietsers misschien voor wil laten. Gewwon omdat het een aardige bestuurder is
Nee. Ik zorgde altijd voor goed licht. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn, om te weten dat de verlichting op de fiets niet persé is om zelf te kunnen zien, maar dat anderen jou beter kunnen zien.quote:Op dinsdag 17 september 2019 14:42 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, dat is waar, op de motor heb je ook genoeg idioten. Goed afstand houden deed ik trouwens al, ben wel veel beter gaan kijken. En zo vreemd is dat denk ik niet. Ben jij bijvoorbeeld niet beter voor verlichting op je fiets gaan zorgen vanaf het moment dat je bent gaan autorijden? Pas vanuit het perspectief van de automobilist zie je pas echt hoe onzichtbaar je bent als fietser zonder licht, vind ik zelf wel een mooi voorbeeld.
Wat ben jij slim zeg, ik wou dat ik zo was.quote:Op dinsdag 17 september 2019 17:33 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Nee. Ik zorgde altijd voor goed licht. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn, om te weten dat de verlichting op de fiets niet persé is om zelf te kunnen zien, maar dat anderen jou beter kunnen zien.
Dat wou ik ook, dat jij zo slim was. Dan lulde je tenminste niet zoveel onzin.quote:Op dinsdag 17 september 2019 17:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat ben jij slim zeg, ik wou dat ik zo was.
Dus jij gaat lekker op de rem om aardig te doen?quote:Op dinsdag 17 september 2019 08:47 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Dus omdat jij niet op zit te letten, en die bestuurder aardig wil zijn in het verkeer , iets wat we meer zouden moeten doen, moet de bestuurder er iets van leren.?
Ik hoop dat jij geleerd hebt dat je er niet van uit moet gaan dat het verkeer op een manier reageert zoals jij verwacht. want daar krijg je dus ongelukken van.
Boeien dat die fietsers geen voorrang hadden. Jij had moeten opletten wat die auto voor je deed. en als je vol in de ankers moest, dan reed je er dus al te dicht achterop. En als je fietsers aan de kant ziet staan op een doorgaande weg in het sorp, kun je er misschien op anticiperen dat een auto die voor je trijdt deze fietsers misschien voor wil laten. Gewwon omdat het een aardige bestuurder is
Uiteraard. Is eens eentje bij wegmisbruikers geweest die gewoon een artikeltje 5 hiervoor kreeg en rijbewijs mocht inleveren. En terecht.quote:Op dinsdag 17 september 2019 11:30 schreef DW457 het volgende:
[..]
Typisch een reactie van een koekblikbestuurder. Ik zat op te letten en hield voldoende afstand (anders had ik hier niet kunnen posten want dan lag ik in de kreukels), maar de bestuurder in kwestie ging zelf in de ankers om 'aardig' te doen. Zacht remmen heeft dan ook geen zin, tenzij je er heel ver achter zit. Ik hield pak m beet 3 sec. afstand.
Dat is niet onoplettend van mij, maar debiel van die automobilist. Hier zat er maar 1 fout en dat was hij.
Net zoals toen in Canada (geloof ik, kan ook Australië ofzo geweest zijn), dat een automobilist op de snelweg in de ankers ging voor een paar kuikens. Lief bedoeld, maar er klapte wel een motorrijder met passagier bovenop die beide op slag dood waren. Die automobilist zit nog steeds in de cel geloof ik (ook terecht).quote:Op dinsdag 17 september 2019 20:02 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Uiteraard. Is eens eentje bij wegmisbruikers geweest die gewoon een artikeltje 5 hiervoor kreeg en rijbewijs mocht inleveren. En terecht.
Zeker terecht. Maar je ziet hier al dat er nog steeds van dit soort bestuurders zijn die er echt geen flauw benul van hebben dat ze iets grandioos fout doen.quote:Op dinsdag 17 september 2019 20:06 schreef DW457 het volgende:
[..]
Net zoals toen in Canada (geloof ik, kan ook Australië ofzo geweest zijn), dat een automobilist op de snelweg in de ankers ging voor een paar kuikens. Lief bedoeld, maar er klapte wel een motorrijder met passagier bovenop die beide op slag dood waren. Die automobilist zit nog steeds in de cel geloof ik (ook terecht).
Lekker rijden in je eigen bubbel.quote:Op dinsdag 17 september 2019 20:08 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Zeker terecht. Maar je ziet hier al dat er nog steeds van dit soort bestuurders zijn die er echt geen flauw benul van hebben dat ze iets grandioos fout doen.
Eerste reactie is remmen, maar vol in de ankers kan idd niet.quote:Op dinsdag 17 september 2019 20:06 schreef DW457 het volgende:
[..]
Net zoals toen in Canada (geloof ik, kan ook Australië ofzo geweest zijn), dat een automobilist op de snelweg in de ankers ging voor een paar kuikens. Lief bedoeld, maar er klapte wel een motorrijder met passagier bovenop die beide op slag dood waren. Die automobilist zit nog steeds in de cel geloof ik (ook terecht).
Stond je zelf dan wel goed geparkeerd?quote:Op woensdag 18 september 2019 14:45 schreef DrDarwin het volgende:
Ik kom na de middag op de gratis parkeerplaats in Arnhem aangelopen net op het moment dat er een klein Fiatje uit Duitsland naast mijn auto gaat parkeren.
Ik parkeer liever ergens waarbij ik ieder geval via één van de portieren weer toegang tot mijn auto kan krijgen, maar af en toe lukt dat niet.
In de loop van de ochtend is blijkbaar rechts van mijn auto een onnadenkende VW bestuurder er vooruit in gedraaid en heeft mijn portier aan de rechterzijde geblokkeerd.
Van het Duitse Fiatje is de bij-rijdster al uitgestapt omdat ze al weten dat er geen ruimte is om uit te stappen als de auto er eenmaal staat, laat staan dat ik nog in de mijne kan stappen.
Met andere woorden, als ik niet op tijd was gekomen had ze me dus helemaal voor het blok gezet.
Wat is dat voor mentaliteit?
Ik ben een hele nette parkeerder, als ik denk dat anderen last van mijn auto zouden kunnen hebben zet ik 'm er niet neer en zoek een andere plek.quote:Op woensdag 18 september 2019 14:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Stond je zelf dan wel goed geparkeerd?
Gister voor de zoveelste keer zelf een incidentje gehad met iemand die de weg op reed van het parkeervlak. Achteruit rijden en pas toen ze zelf op de weg kwam rondkijken. Ik kwam er op m'n fiets aanrijden en moest stoppen omdat ze anders tegen me aan reed. En dan een beetje dom kijken alsof het mijn schuld is.
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die nog vooruit inparkeren. Het is onoverzichtelijker, lastiger om recht te staan en gevaarlijker
Stonden die andere dan zo raar dat je er niet meer in kon? Of hele krappe vakken?quote:Op woensdag 18 september 2019 14:53 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik ben een hele nette parkeerder, als ik denk dat anderen last van mijn auto zouden kunnen hebben zet ik 'm er niet neer en zoek een andere plek.
Beide.quote:Op woensdag 18 september 2019 14:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Stonden die andere dan zo raar dat je er niet meer in kon? Of hele krappe vakken?
Nu snap ik je wat beterquote:Op woensdag 18 september 2019 17:56 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Beide.
Er hoeft er maar een te zijn die scheef inparkeert of buiten de lijntjes kleurt, en je krijgt een domino effect.
Kijk dat meisje wil haar autootje kwijt, dat begrijp ik wel. Maar als je je vriendin uit laat stappen omdat ze er anders niet meer uit kan dan begrijp je ook wel dat je de eigenaar van die grote auto naast je volkomen klem zet. Ik had als ik later gekomen was via de achterklep mijn auto in moeten klimmen.
Helemaal kut met een coupé of 3 deurs.quote:Op woensdag 18 september 2019 17:56 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Beide.
Er hoeft er maar een te zijn die scheef inparkeert of buiten de lijntjes kleurt, en je krijgt een domino effect.
Kijk dat meisje wil haar autootje kwijt, dat begrijp ik wel. Maar als je je vriendin uit laat stappen omdat ze er anders niet meer uit kan dan begrijp je ook wel dat je de eigenaar van die grote auto naast je volkomen klem zet. Ik had als ik later gekomen was via de achterklep mijn auto in moeten klimmen.
Wat dacht je met een i8 Je moet altijd een stoeprand plek zoeken, veel te riskant anders.quote:Op woensdag 18 september 2019 19:35 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Helemaal kut met een coupé of 3 deurs.
Maar moet eerlijk zeggen dat ik 'm ook overal tussen duw.
inderdaad ding is ook behoorlijk breedquote:Op woensdag 18 september 2019 20:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat dacht je met een i8 Je moet altijd een stoeprand plek zoeken, veel te riskant anders.
Klopt, maar even breed als een Model S dus dat was ik wel gewend. De deuren gaan alleen omhoog open waardoor je er niet meer in kan als iemand te dicht de auto heeft neergezet. En door gebrek aan een echte kofferbak kun je er daar ook niet in kruipen... 1st world problemsquote:Op woensdag 18 september 2019 20:33 schreef totalvamp het volgende:
[..]
inderdaad ding is ook behoorlijk breed
Inderdaad nog kutterquote:Op woensdag 18 september 2019 20:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Wat dacht je met een i8 Je moet altijd een stoeprand plek zoeken, veel te riskant anders.
Ja dat ding is heel breed, maar die zou ik sowieso niet zomaar op een parkeerplaats met allemaal sloeberauto's om je heen neerzetten. Dubbel parkeren is een optie maar misschien worden ze dan ook boos, of er komt iemand met een brommobiel of smart die je alsnog klem zetquote:Op woensdag 18 september 2019 20:51 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Inderdaad nog kutter
Vriend van me heeft sinds kort een Aventador. Daar kom je dus ook niet in. Sowieso al lastig
Mag zelfs niet voor de verzekeringquote:Op woensdag 18 september 2019 20:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja dat ding is heel breed, maar die zou ik sowieso niet zomaar op een parkeerplaats met allemaal sloeberauto's om je heen neerzetten. Dubbel parkeren is een optie maar misschien worden ze dan ook boos, of er komt iemand met een brommobiel of smart die je alsnog klem zet
Haha nice, maar een Qpark bijvoorbeeld wel?quote:Op woensdag 18 september 2019 20:56 schreef J.Caesar het volgende:
[..]
Mag zelfs niet voor de verzekering
Ja, volgens mij wel. Weet het eigenlijk niet zeker.quote:Op woensdag 18 september 2019 20:58 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha nice, maar een Qpark bijvoorbeeld wel?
Het is of dat, of ze zijn te aso om te wachten en gokken dat er vooraan een gaatje is/dat mensen hun ertussen laten.quote:Op woensdag 18 september 2019 20:26 schreef gebrokenglas het volgende:
Niet te filmen - een driebaans snelweg, de uitvoegstrook staat vol, en dan presteren een paar, ja zeg maar ronduit debielen, om naar het eindpunt door te rijden, de knipper naar rechts aan te zetten en dan stil te gaan staan op de normale rechterrijstrook.
Iedereen reed al met aangepaste snelheid maar ook met 70 eromheen moeten gieren is geen pretje. Achter me ging het maar net goed met een vrachtwagen die er ook omheen moest. Toeterconcert....
Gelukkig drie stroken en iedereen kon uitwijken naar de gelukkig lege middelste strook.
Maar echt - sommigen hebben het verkeersinzicht van een garnaal.....
Ben je toch nog steeds schadevrij?quote:Op woensdag 18 september 2019 21:03 schreef Gezicht het volgende:
Geen echte irritatie op de weg, wel een auto-gerelateerde irritatie. Gisteren na 7 jaar volledig schadeloos auto te hebben gereden voor het eerst een "echte" schade opgelopen door iemand die bij het uitstappen z'n deur tegen mijn auto aangooide
Kwam het gelukkig wel ff netjes melden en schadeformuliertje ingevuld.
Ja, maar zo voelt het niet.quote:Op woensdag 18 september 2019 21:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben je toch nog steeds schadevrij?
Meid toch. Iets zegt me dat het niet alleen de automobilisten waren.quote:Op woensdag 18 september 2019 21:13 schreef la_perle_rouge het volgende:
In 1 week twee keer op een haar na aangereden, op de stoep:
Eerste keer rende ik om mijn gezelschap dat al op de zebra stond in te halen ( zodat de auto’s niet als zij bijna aan de overkant waren nog op mij stonden te wachten), knal ik tegen een over stoep racende scooter op die helemaal niet voor de zebra wilde wachten, en de rij auto’s rechts en over de stoep voorbij stak.
Tweede keer kwam ik van een woonerf naar de voorrangsweg gereden en wilde net afstappen ivm verkeer daar, schiet de voorste auto keihard de stoep op en maakt nog half op de weg een noodstop net niet tegen mijn trapper aan. Gillende kinderen in de auto, bijna de stadsbus in de kofferbak. Nou, het verkeer van links komend stond mooi stil, toen rechts ook vrij was stak ik nog natrillend over. Blijkt dat die aso even op de stoep wilde parkeren om zijn kinderen naar school te brengen. Tja, de parkeerplaatsen zijn rond die tijd overwegend bezet, en auto’s mogen van die kant niet het woonerf op, maar is dat een reden om met 50 km de stoep op te scheuren? Als ik met een auto het woonerf was afgekomen, had hij me keihard geramd.
Als ze pech hebben kunnen ze er toch weinig aan doen? Of bedoel je ongelukken?quote:Op vrijdag 27 september 2019 22:29 schreef skrn het volgende:
Ring Rotterdam vandaag gedaan in de avondspits, 5 pechgevallen geteld om dat stukje snelweg. Waaronder twee Belgen.
Als je niet kan rijden, vertrek dan na de spits denk ik dan.
Als je Belg bent heb je sowieso al pech.quote:Op vrijdag 27 september 2019 22:42 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Als ze pech hebben kunnen ze er toch weinig aan doen? Of bedoel je ongelukken?
Dat was genieten ja. 2,25 uur gedaan over Tilburg - Rotterdamquote:Op vrijdag 27 september 2019 22:29 schreef skrn het volgende:
Ring Rotterdam vandaag gedaan in de avondspits, 5 pechgevallen geteld om dat stukje snelweg. Waaronder twee Belgen.
Als je niet kan rijden, vertrek dan na de spits denk ik dan.
Drugstoeristen/dealers.quote:Op vrijdag 27 september 2019 22:29 schreef skrn het volgende:
Ring Rotterdam vandaag gedaan in de avondspits, 5 pechgevallen geteld om dat stukje snelweg. Waaronder twee Belgen.
Als je niet kan rijden, vertrek dan na de spits denk ik dan.
Dit rijgedrag past toch bij iemand die zijn rijbewijs heeft gekregen?quote:Op zaterdag 28 september 2019 08:51 schreef kanovinnie het volgende:
Een wat jongere collega heeft net zijn rijbewijs gekregen. We moesten samen, met nog 2 andere collega's, ergens naar toe. Dus wij de auto in, en hij mocht moest rijden. Immers moet hij het nog leren.
Die jongen reed gewoon geen meter op de rechter baan. "Ja, want straks moet ik weer om die vrachtwagen heen" was het argument. Vervolgens reden we stukken van 2 tot 3 kilometer op de middenbaan zonder enige noodzaak. Toppunt was op de a2. Daar reed hij ook op de middelste baan met 2 stroken leeg naast 'm. Niet zomaar leeg, maar we konden nog kilometers rijden voordat we wat tegenkwamen op de stroken rechts van ons. En dan gewoon in het midden blijven rijden. We zijn 7 keer rechts ingehaald en hij heeft 2 keer iemand rechts ingehaald
ivm wat parkeerproblemen bij het ophalen van een collega (die kwam heel handig met de auto naar een pompstation waar je niet mag parkeren. Hij woont er 10 minuten fietsen vandaan) gingen we naar de carpoolplek bij Abcoude. Die collega in zijn eigen auto is doorrijder, dus die waren we al snel kwijt in de Amsterdamse ochtendspits, wat voor wat paniek bij onze chauffeur zorgde.
We reden de A10 op (vanaf het kriterion). Je komt dan op de uitvoegstrook voor de A1. Wij zaten achter een vrachtwagen en mijn snellere collega zat ergens voor ons. Waarschijnlijk al een kilometer. Maar de nieuwe bestuurder wist ZEKER dat hij voor de vrachtwagen reed. Eerst voegt hij in op de snelweg, toen ging hij weer half op de uitvoegstrook rijden en uiteindelijk nog net op tijd A10 op. En dat alles terwijl ik en de andere passagier al vanaf het oprijden van de snelweg aan het roepen waren dat hij er niet meer af moest gaan.
Toen we de snelle collega weer tegenkwamen ging die collega voor de grap even op het gas. Gaat die nieuwe bestuurder er ook vol gas achteraan. Reden we met 130+ over de A2 op de afslag van Abcoude af.... De "snelle" collega schoot ineens van de meest linkerbaan door het verkeer naar de afslag, dat voorbeeld volgde de nieuwe bestuurder. Zonder zelf te kijken volgens mij
Eenmaal terug bij de carpoolplaats hadden we de "snelle" collega weer de auto uitgewerkt. Om op de snelweg terug te komen moet je een fietspad kruisen. Daar keek hij maar 1 kant uit
Op de terugweg had hij weer precies hetzelfde vanaf de A2 richting A10 noord. Hij wist niet waar de afslag was (en het was spits). En dan toch links blijven rijden (terwijl er op de middenbaan ruimte was) en niet achter de cologne van 3 of 4 vrachtwagens. Nee, die moest en zou hij nog even inhalen. Kortom, afslag maar net gehaald. Ook had hij een paar kilometers voor de afslag het voor elkaar gekregen om iemand bijna de snelweg af te drukken na het inhalen (de achteras van onze auto en de vooras van de auto rechts van ons zaten op 1 lijn toen hij naar rechts ging). En ergens wilde hij om totaal onduidelijke reden weer naar links waarbij hij eerst stuurde en daarna pas keek en knipperde, om te zien dat er een auto reed.
Ik en mijn andere collega's hebben toen al laten weten dat we nou niet bepaald onder de indruk waren van zijn rijstijl, maar ik denk dat ik er maandag nog eens een gesprek over aanga. Nu zijn ook niet alle dingen die hij fout zijn even erg/zie je wel vaker op de weg/kan iedereen overkomen, maar ik ben er eigenlijk wel van geschrokken hoe slecht iemand kan rijden als je net alle regels hebt geleerd. Ik zal voor de grap ook eens uitrekenen voor hem hoeveel euro's aan boetes hij had kunnen binnenslepen
Haha toen mijn werknemer net z'n rijbewijs had heb ik dat hem meteen goed geleerd, alhoewel ik hem er soms ook nog wel op betrap. Maar omdat hij redelijk vaak met mij in de auto gezeten heeft en ziet hoe irritant onnodig linksrijders zijn, realiseert hij het zelf nu ook wat beter.quote:Op zaterdag 28 september 2019 08:51 schreef kanovinnie het volgende:
Een wat jongere collega heeft net zijn rijbewijs gekregen. We moesten samen, met nog 2 andere collega's, ergens naar toe. Dus wij de auto in, en hij mocht moest rijden. Immers moet hij het nog leren.
Die jongen reed gewoon geen meter op de rechter baan. "Ja, want straks moet ik weer om die vrachtwagen heen" was het argument. Vervolgens reden we stukken van 2 tot 3 kilometer op de middenbaan zonder enige noodzaak. Toppunt was op de a2. Daar reed hij ook op de middelste baan met 2 stroken leeg naast 'm. Niet zomaar leeg, maar we konden nog kilometers rijden voordat we wat tegenkwamen op de stroken rechts van ons. En dan gewoon in het midden blijven rijden. We zijn 7 keer rechts ingehaald en hij heeft 2 keer iemand rechts ingehaald
Sommige dingen wel, sommige niet. Voornamelijk het totaal niet luisteren als de rest van de auto zei dat hij wel naar rechts kon, als het rechts inhalen zijn dingen die je nooit kan goedpraten. Net als dat 130 rijden waar 100 mag.quote:Op zaterdag 28 september 2019 09:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dit rijgedrag past toch bij iemand die zijn rijbewijs heeft gekregen?
Die luisterde tenminstequote:Op zaterdag 28 september 2019 09:48 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Haha toen mijn werknemer net z'n rijbewijs had heb ik dat hem meteen goed geleerd, alhoewel ik hem er soms ook nog wel op betrap. Maar omdat hij redelijk vaak met mij in de auto gezeten heeft en ziet hoe irritant onnodig linksrijders zijn, realiseert hij het zelf nu ook wat beter.
Gelukkig heeft hij de rest van mijn rijstijl niet overgenomen
Dat is het verschil tussen een baas en een collegaquote:Op zaterdag 28 september 2019 16:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sommige dingen wel, sommige niet. Voornamelijk het totaal niet luisteren als de rest van de auto zei dat hij wel naar rechts kon, als het rechts inhalen zijn dingen die je nooit kan goedpraten. Net als dat 130 rijden waar 100 mag.
[..]
Die luisterde tenminste
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |