Andersom is nog irritanter, dan probeer je voldoende vaart te maken bij het invoegen en niet bij het eerste blokje hem ertussen te gooien. Gaat een auto achter je met net wat meer vermogen wel invoegen en jou half inhalen waardoor je er helemaal nauwelijks meer tussen komt.quote:Op zondag 20 oktober 2019 19:37 schreef gebrokenglas het volgende:
En vandaag het item.... invoegen!!
Niets gaat deze meneer snel genoeg dus als ik netjes invoeg op de snelweg geeft de meneer achter me flink veel gas, suist me rechts voorbij (boos opzij kijkend) en merged op de snelweg. En na 10 seconden hop door naar rijstrook 1. En omdat meneer toch de snelste van iedereen is, hoeft er geen richting aangegeven te worden - het scheelt weer een extra vervelende handeling en slijtage aan de lampjes.
Ik vraag me altijd af of je dan niet horendol wordt van het geblieb in je auto.....quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nog eentje: knipperlicht vergeten uit te doen.... Na een kwartier zie ik ze nog steeds met de knipper uit op de snelweg rijden. Dus dan kijk je nooit op je dashboard?!?
Dat snap ik ook nooit.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nog eentje: knipperlicht vergeten uit te doen.... Na een kwartier zie ik ze nog steeds met de knipper uit op de snelweg rijden. Dus dan kijk je nooit op je dashboard?!?
Mag dat niet?quote:
quote:
Zulke zware auto's kunnen best jagen, mits in een rechte lijn.quote:Op maandag 21 oktober 2019 10:58 schreef nijnja het volgende:
[..]
Mag dat niet?
Mensen met een te grote motor/ teveel pk voor hun rijstijl.
Een (op 1 auto na) lege 80 weg, met om de kilometer ongeveer 3 rotondes. Ik rij op de cruise 85, en word ingehaald door een nieuwe volvo XC90, die rijdt denk ik iets van 100 km/u. Bij de eerste rotonde moet ik echter afremmen omdat hij de rotonde in z'n 1 lijkt te nemen. Na de rotonde gaat hij er weer vol gas er vandoor, maar bij de volgende rotonde (en die daarna) exact hetzelfde verhaal...
Oja dat is mij ook wel eens overkomen. Dat je over de vluchtstrook verder moet.quote:Op zondag 20 oktober 2019 23:13 schreef -0- het volgende:
[..]
Andersom is nog irritanter, dan probeer je voldoende vaart te maken bij het invoegen en niet bij het eerste blokje hem ertussen te gooien. Gaat een auto achter je met net wat meer vermogen wel invoegen en jou half inhalen waardoor je er helemaal nauwelijks meer tussen komt.
Ik zie ruimte voor verbetering.quote:Op zondag 20 oktober 2019 20:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Hmja, het ging niet met 130 maar ook zeker niet als een schildpad.
Nou, kijk, het is zo dat het verkeer op de linkerbaan inderdaad 130+ rijdt, op de rechterbaan gaat het er altijd rustiger aan toe. 115 a 120 is toch niet te langzaam om in te voegen? Er rijden ook vrachtwagens enzo.quote:
Groot licht aan en blijven toeterenquote:Op maandag 21 oktober 2019 16:47 schreef Gezicht het volgende:
Zat gisteren ook vast achter zo eentje die 70 reed op de snelweg (vrij lange eenbaans verbindingsweg dus inhalen kan niet) omdat er 3 druppels regen vielen.
Geldt dat ook als je de vmax rijdt in de stromende regen en naar links gaat en iemand komt met ca. 150-160 aanscheuren en begint met seinen?quote:Op maandag 21 oktober 2019 16:47 schreef Gezicht het volgende:
Zat gisteren ook vast achter zo eentje die 70 reed op de snelweg (vrij lange eenbaans verbindingsweg dus inhalen kan niet) omdat er 3 druppels regen vielen.
Goeie vergelijking inderdaad.quote:Op maandag 21 oktober 2019 18:02 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Geldt dat ook als je de vmax rijdt in de stromende regen en naar links gaat en iemand komt met ca. 150-160 aanscheuren en begint met seinen?
Dat gebeurde mij dus van het weekend en ik was in dit geval degene die naar links ging. Dan erger ik me dus aan die seiner. Prima vergelijking dus.quote:Op maandag 21 oktober 2019 23:27 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Goeie vergelijking inderdaad.
Wat denk je zelf?
Misschien moet je gewoon voorrang verlenen voor je een bijzondere actie doetquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 06:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat gebeurde mij dus van het weekend en ik was in dit geval degene die naar links ging. Dan erger ik me dus aan die seiner. Prima vergelijking dus.
Aangezien je de max snelheid reed moeten ze in dat geval niet zeuren. Geldt uiteraard wel alleen als ze voldoende tijd kregen om normaal te anticiperen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 06:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat gebeurde mij dus van het weekend en ik was in dit geval degene die naar links ging. Dan erger ik me dus aan die seiner. Prima vergelijking dus.
Dan gooi ik hem altijd meteen naar links, opdonderen met dat aso gedrag.quote:Op zondag 20 oktober 2019 23:13 schreef -0- het volgende:
[..]
Andersom is nog irritanter, dan probeer je voldoende vaart te maken bij het invoegen en niet bij het eerste blokje hem ertussen te gooien. Gaat een auto achter je met net wat meer vermogen wel invoegen en jou half inhalen waardoor je er helemaal nauwelijks meer tussen komt.
Zou kunnen. Speciale eenheden rijden in colonne niet recht achter elkaar, omdat burgers die er voor rijden anders denken dat het maar één voertuig is. Door verschillende posities aan te nemen worden ze beter gezien.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 09:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet echt een klacht:
Gister reed ik rond 23u op de A13 van Den Haag naar R'dam. Het was rustig, dus ik reed op de meest rechterstrook.
In mijn spiegels zag ik blauwe flitslampen naderen.
Bleek een minicolone te zijn van voorop helemaal links een Audi A8, daarachter half op meest linkerbaan en half op die ernaast een Mercedes S-klasse en daarachter op meest linkerbaan een BMW X5.
Voor mijn idee reden ze max. 5 meter uit elkaar.
Met ca. 200 km/u.
Speciale Bijstandseenheid oid?
Zoiets ook al eens in Rome meegemaakt (alleen niet met die snelheid, maar wel goed de snelheid erin). Toen stapte Berlusconi uit de middelste auto...quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 09:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet echt een klacht:
Gister reed ik rond 23u op de A13 van Den Haag naar R'dam. Het was rustig, dus ik reed op de meest rechterstrook.
In mijn spiegels zag ik blauwe flitslampen naderen.
Bleek een minicolone te zijn van voorop helemaal links een Audi A8, daarachter half op meest linkerbaan en half op die ernaast een Mercedes S-klasse en daarachter op meest linkerbaan een BMW X5.
Voor mijn idee reden ze max. 5 meter uit elkaar.
Met ca. 200 km/u.
Speciale Bijstandseenheid oid?
Ook een keer meegemaakt. Behoorlijk schrikken als die lui ineens achter je zitten met blauw zwaailicht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 09:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet echt een klacht:
Gister reed ik rond 23u op de A13 van Den Haag naar R'dam. Het was rustig, dus ik reed op de meest rechterstrook.
In mijn spiegels zag ik blauwe flitslampen naderen.
Bleek een minicolone te zijn van voorop helemaal links een Audi A8, daarachter half op meest linkerbaan en half op die ernaast een Mercedes S-klasse en daarachter op meest linkerbaan een BMW X5.
Voor mijn idee reden ze max. 5 meter uit elkaar.
Met ca. 200 km/u.
Speciale Bijstandseenheid oid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |