Andersom is nog irritanter, dan probeer je voldoende vaart te maken bij het invoegen en niet bij het eerste blokje hem ertussen te gooien. Gaat een auto achter je met net wat meer vermogen wel invoegen en jou half inhalen waardoor je er helemaal nauwelijks meer tussen komt.quote:Op zondag 20 oktober 2019 19:37 schreef gebrokenglas het volgende:
En vandaag het item.... invoegen!!
Niets gaat deze meneer snel genoeg dus als ik netjes invoeg op de snelweg geeft de meneer achter me flink veel gas, suist me rechts voorbij (boos opzij kijkend) en merged op de snelweg. En na 10 seconden hop door naar rijstrook 1. En omdat meneer toch de snelste van iedereen is, hoeft er geen richting aangegeven te worden - het scheelt weer een extra vervelende handeling en slijtage aan de lampjes.
Ik vraag me altijd af of je dan niet horendol wordt van het geblieb in je auto.....quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nog eentje: knipperlicht vergeten uit te doen.... Na een kwartier zie ik ze nog steeds met de knipper uit op de snelweg rijden. Dus dan kijk je nooit op je dashboard?!?
Dat snap ik ook nooit.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nog eentje: knipperlicht vergeten uit te doen.... Na een kwartier zie ik ze nog steeds met de knipper uit op de snelweg rijden. Dus dan kijk je nooit op je dashboard?!?
Mag dat niet?quote:
quote:
Zulke zware auto's kunnen best jagen, mits in een rechte lijn.quote:Op maandag 21 oktober 2019 10:58 schreef nijnja het volgende:
[..]
Mag dat niet?
![]()
Mensen met een te grote motor/ teveel pk voor hun rijstijl.
Een (op 1 auto na) lege 80 weg, met om de kilometer ongeveer 3 rotondes. Ik rij op de cruise 85, en word ingehaald door een nieuwe volvo XC90, die rijdt denk ik iets van 100 km/u. Bij de eerste rotonde moet ik echter afremmen omdat hij de rotonde in z'n 1 lijkt te nemen. Na de rotonde gaat hij er weer vol gas er vandoor, maar bij de volgende rotonde (en die daarna) exact hetzelfde verhaal...
Oja dat is mij ook wel eens overkomen. Dat je over de vluchtstrook verder moet.quote:Op zondag 20 oktober 2019 23:13 schreef -0- het volgende:
[..]
Andersom is nog irritanter, dan probeer je voldoende vaart te maken bij het invoegen en niet bij het eerste blokje hem ertussen te gooien. Gaat een auto achter je met net wat meer vermogen wel invoegen en jou half inhalen waardoor je er helemaal nauwelijks meer tussen komt.
Ik zie ruimte voor verbetering.quote:Op zondag 20 oktober 2019 20:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Hmja, het ging niet met 130 maar ook zeker niet als een schildpad.
Nou, kijk, het is zo dat het verkeer op de linkerbaan inderdaad 130+ rijdt, op de rechterbaan gaat het er altijd rustiger aan toe. 115 a 120 is toch niet te langzaam om in te voegen? Er rijden ook vrachtwagens enzo.quote:
Groot licht aan en blijven toeterenquote:Op maandag 21 oktober 2019 16:47 schreef Gezicht het volgende:
Zat gisteren ook vast achter zo eentje die 70 reed op de snelweg (vrij lange eenbaans verbindingsweg dus inhalen kan niet) omdat er 3 druppels regen vielen.
Geldt dat ook als je de vmax rijdt in de stromende regen en naar links gaat en iemand komt met ca. 150-160 aanscheuren en begint met seinen?quote:Op maandag 21 oktober 2019 16:47 schreef Gezicht het volgende:
Zat gisteren ook vast achter zo eentje die 70 reed op de snelweg (vrij lange eenbaans verbindingsweg dus inhalen kan niet) omdat er 3 druppels regen vielen.
Goeie vergelijking inderdaad.quote:Op maandag 21 oktober 2019 18:02 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Geldt dat ook als je de vmax rijdt in de stromende regen en naar links gaat en iemand komt met ca. 150-160 aanscheuren en begint met seinen?
Dat gebeurde mij dus van het weekend en ik was in dit geval degene die naar links ging. Dan erger ik me dus aan die seiner. Prima vergelijking dus.quote:Op maandag 21 oktober 2019 23:27 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Goeie vergelijking inderdaad.
Wat denk je zelf?
Misschien moet je gewoon voorrang verlenen voor je een bijzondere actie doetquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 06:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat gebeurde mij dus van het weekend en ik was in dit geval degene die naar links ging. Dan erger ik me dus aan die seiner. Prima vergelijking dus.
Aangezien je de max snelheid reed moeten ze in dat geval niet zeuren. Geldt uiteraard wel alleen als ze voldoende tijd kregen om normaal te anticiperen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 06:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat gebeurde mij dus van het weekend en ik was in dit geval degene die naar links ging. Dan erger ik me dus aan die seiner. Prima vergelijking dus.
Dan gooi ik hem altijd meteen naar links, opdonderen met dat aso gedrag.quote:Op zondag 20 oktober 2019 23:13 schreef -0- het volgende:
[..]
Andersom is nog irritanter, dan probeer je voldoende vaart te maken bij het invoegen en niet bij het eerste blokje hem ertussen te gooien. Gaat een auto achter je met net wat meer vermogen wel invoegen en jou half inhalen waardoor je er helemaal nauwelijks meer tussen komt.
Zou kunnen. Speciale eenheden rijden in colonne niet recht achter elkaar, omdat burgers die er voor rijden anders denken dat het maar één voertuig is. Door verschillende posities aan te nemen worden ze beter gezien.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 09:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet echt een klacht:
Gister reed ik rond 23u op de A13 van Den Haag naar R'dam. Het was rustig, dus ik reed op de meest rechterstrook.
In mijn spiegels zag ik blauwe flitslampen naderen.
Bleek een minicolone te zijn van voorop helemaal links een Audi A8, daarachter half op meest linkerbaan en half op die ernaast een Mercedes S-klasse en daarachter op meest linkerbaan een BMW X5.
Voor mijn idee reden ze max. 5 meter uit elkaar.
Met ca. 200 km/u.
Speciale Bijstandseenheid oid?
Zoiets ook al eens in Rome meegemaakt (alleen niet met die snelheid, maar wel goed de snelheid erin). Toen stapte Berlusconi uit de middelste auto...quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 09:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet echt een klacht:
Gister reed ik rond 23u op de A13 van Den Haag naar R'dam. Het was rustig, dus ik reed op de meest rechterstrook.
In mijn spiegels zag ik blauwe flitslampen naderen.
Bleek een minicolone te zijn van voorop helemaal links een Audi A8, daarachter half op meest linkerbaan en half op die ernaast een Mercedes S-klasse en daarachter op meest linkerbaan een BMW X5.
Voor mijn idee reden ze max. 5 meter uit elkaar.
Met ca. 200 km/u.
Speciale Bijstandseenheid oid?
Ook een keer meegemaakt. Behoorlijk schrikken als die lui ineens achter je zitten met blauw zwaailicht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 09:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet echt een klacht:
Gister reed ik rond 23u op de A13 van Den Haag naar R'dam. Het was rustig, dus ik reed op de meest rechterstrook.
In mijn spiegels zag ik blauwe flitslampen naderen.
Bleek een minicolone te zijn van voorop helemaal links een Audi A8, daarachter half op meest linkerbaan en half op die ernaast een Mercedes S-klasse en daarachter op meest linkerbaan een BMW X5.
Voor mijn idee reden ze max. 5 meter uit elkaar.
Met ca. 200 km/u.
Speciale Bijstandseenheid oid?
Dode bij gevallen lees ik net. Dat plaatst een irritatie daarover toch in perspectief denk ikquote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:07 schreef devlinmr het volgende:
A50 vond iemand het vandaag nodig zijn vrachtwagen in de fik te steken
Vrachtwagens ramden elkaar toch gewoon, eentje vloog daardoor in de fik. Zoals jij het zegt klinkt het alsof z'n waterkoker voor z'n noodles kortsluiting kreegquote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:07 schreef devlinmr het volgende:
A50 vond iemand het vandaag nodig zijn vrachtwagen in de fik te steken
Plus dat er iemand is overleden.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 21:18 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Vrachtwagens ramden elkaar toch gewoon, eentje vloog daardoor in de fik. Zoals jij het zegt klinkt het alsof z'n waterkoker voor z'n noodles kortsluiting kreeg
Heel irritant inderdaadquote:Op donderdag 24 oktober 2019 21:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Plus dat er iemand is overleden.
Niet voor jou... ook niet voor hem zelf, maar wel voor familie en vrienden. Iemand in mijn familie is ook dood gegaan door een auto ongeluk op een n-weg. Vervelende van een auto ongeluk is dat het erg plotseling is. Bij een ziektebed kan je nog een beetje op bezoek afscheid nemen. Maar voor de persoon zelf is een plotselinge dood beter.quote:
Denk dat iedereen wel iemand kent die bij een auto ongeluk is omgekomen. Bij mij was het mijn beste vriend toen ik 17 was. Door een dronken Belg frontaal van zijn brommer gereden.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 22:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Niet voor jou... ook niet voor hem zelf, maar wel voor familie en vrienden. Iemand in mijn familie is ook dood gegaan door een auto ongeluk op een n-weg. Vervelende van een auto ongeluk is dat het erg plotseling is. Bij een ziektebed kan je nog een beetje op bezoek afscheid nemen. Maar voor de persoon zelf is een plotselinge dood beter.
Mooiste wat er is om in m'n autootje te stervenmaar dan wel als ik minstens 80 ben aub.
Ja een ongeluk is meestal onnodigquote:Op donderdag 24 oktober 2019 22:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Denk dat iedereen wel iemand kent die bij een auto ongeluk is omgekomen. Bij mij was het mijn beste vriend toen ik 17 was. Door een dronken Belg frontaal van zijn brommer gereden.
Vrachtwagens die op een snelweg achterop elkaar rijden is volslagen onnodig en irritant voor de rest van de automobilisten
Geen afstand houden, met van alles bezig zijn behalve rijden.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 22:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja een ongeluk is meestal onnodigIk denk niet dat die vrachtwagenchauffeur het expres heeft gedaan.
Dan heb je echt een hekel aan jezelf. Best een harde klap als er iemand uitbreekt naar rechts en no way dat je dan nog tijd hebt om daarop te reageren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 06:59 schreef alpeko het volgende:
Dat kan natuurlijk ook: met je motor over de vluchtstrook inhalen. Met ik schat zo’n 180 km/u.
Hij had geluk dat ie nog al wat geluid produceerde. Ik wilde naar rechts gaan na mijn inhalingactie. En nee ik kroop er niet voorbij.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 07:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dan heb je echt een hekel aan jezelf. Best een harde klap als er iemand uitbreekt naar rechts en no way dat je dan nog tijd hebt om daarop te reageren.
BOEM!quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 07:17 schreef alpeko het volgende:
[..]
Hij had geluk dat ie nog al wat geluid produceerde. Ik wilde naar rechts gaan na mijn inhalingactie. En nee ik kroop er niet voorbij.
Roemenië?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 02:04 schreef Fer het volgende:
Waar ik nu ben lijkt alles toegestaan te zijn en niemand wordt echt boos op elkaar.
Bumperkleven, iemand van de verkeerde kant inhalen en vervolgens snijden omdat je weer terug wilt op de andere rijstrook is heel normaal.
Voorrang pakken terwijl je niet hebt, is hee normaal.
Maar alles wordt van elkaar geaccepteerd, niemand wordt boos.
Triest. Maar ook 30 is te hard als een kind ineens tussen 2 auto's vandaan springt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Nav het nieuwsbericht 5-jarig jongetje omgekomen bij verkeersongeval
Het vijfjarige jongetje kwam vermoedelijk tussen de geparkeerde auto’s vandaan en klapte tegen de bestelbus.
Heel triest.
Daarom ook is het een 30km/u zone in mijn wijk. En helemaal terecht, want er zijn een boel spelende kinderen.
Maar echt geregeld dat een ander zowat in mijn kofferbak kruipt als ik met matige snelheid de wijk doorrijd. Je zou het haast eens op video moeten opnemen. Doet de politie daar wel wat mee, als je kentekens doorgeeft van mensen die behoorlijk rap door een woonwijk rijden?
Wat me een keer overkomen was, een patsertje in een Golf 4 die 30 echt te langzaam vond en volgas ging inhalen. In die woonwijk... Toen ik daarop toeterde en seinde over die debiele actie had meneer ineens geen haast meer.... remmen, gebaren maken, alarmlichten aan....
Inmiddels zaten we op de rondweg en meneer reed daar een kilometer lang stapvoets.. nog altijd gebaren makend...
Een leermoment: ik had niet moeten reageren op zo'n debiel. Kenteken noteren, aan de politie doorgeven.
Tja je kan conclusies gaan trekken maar hoe denk je dat het is voor een 21 jarige om een kind dood te rijden? 5 jaar is in principe een leeftijd waar ouders nog bij het kind horen te blijven dus dan moeten zij opletten dat ie niet zomaar de weg oversteekt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:40 schreef gebrokenglas het volgende:
Nav het nieuwsbericht 5-jarig jongetje omgekomen bij verkeersongeval
Het vijfjarige jongetje kwam vermoedelijk tussen de geparkeerde auto’s vandaan en klapte tegen de bestelbus.
Heel triest.
Daarom ook is het een 30km/u zone in mijn wijk. En helemaal terecht, want er zijn een boel spelende kinderen.
Maar echt geregeld dat een ander zowat in mijn kofferbak kruipt als ik met matige snelheid de wijk doorrijd. Je zou het haast eens op video moeten opnemen. Doet de politie daar wel wat mee, als je kentekens doorgeeft van mensen die behoorlijk rap door een woonwijk rijden?
wat een idiote reactie.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 12:56 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja je kan conclusies gaan trekken maar hoe denk je dat het is voor een 21 jarige om een kind dood te rijden? 5 jaar is in principe een leeftijd waar ouders nog bij het kind horen te blijven dus dan moeten zij opletten dat ie niet zomaar de weg oversteekt.
Of mensen die niet weten dat ze maar 60 mogen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:24 schreef incel het volgende:
Mensen die 60 rijden op een 80 weg
Komt steeds vaker voor. Van die tyfuslijers die denken "oh nou ik vind 60 wel hard zat hoor"![]()
![]()
![]()
dat ze zichzelf dood mogen rijden die asociale
quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Of mensen die niet weten dat ze maar 60 mogen.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |