Appen?quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 21:19 schreef itchycoo het volgende:
De auto reed niet eens harder dan ik dus hij was hij mij niet aan het inhalen, kwam niet eens in de buurt en achter mij was alle ruimte op de rechterstrook. Wat ben je dan in vredesnaam aan het doen achter het stuur? Nu was het eigenlijk alleen de bestuurder die zichzelf in gevaar bracht, maar doe normaal
Sowieso bezig met andere dingen. Jammer dat hij er niet opgeklapt is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 21:19 schreef itchycoo het volgende:
Toen ik vanmiddag naar huis reed, reed ik bij Utrecht over de A12 bij knooppunt Lunetten (vanuit Gouda) over de parallelbaan die afgesloten wordt bij de afslag richting de A2, die je dus wel moet nemen. Daarvoor wordt eerst al de linkerstrook afgesloten en een Mercedes achter mij presteerde het om eerst al de verdrijfpijl te negeren, over de 3 balken heen te rijden, onder het rode kruis door en dan vlak voor de pijlwagen (waar je dus fysiek tegengehouden wordt) vol in de remmen te moeten om eindelijk eens een keer naar rechts te gaan.
De auto reed niet eens harder dan ik dus hij was hij mij niet aan het inhalen, kwam niet eens in de buurt en achter mij was alle ruimte op de rechterstrook. Wat ben je dan in vredesnaam aan het doen achter het stuur? Nu was het eigenlijk alleen de bestuurder die zichzelf in gevaar bracht, maar doe normaal
Exact dit had ik vandaag, alleen iets minder extreem. Ik reed in een camper achter een vrachtwagen met achter me zat ruimte en er hoekt een bmw zo tussendoor de afslag op met zeer langzaam rijdend verkeer. Ging net goed allemaal.quote:Op maandag 30 september 2019 14:08 schreef Fietsertje70 het volgende: nog even wat er kan gebeuren als je nog ff snel wil uitvoegen: Ik vind eigenlijk wel dat op snelwegen met veel vrachtverkeer er ook links borden neergezet mogen worden met daarop de afslagen. Als er veel vrachtauto's in colonne rijden kan je die nl. nog wel eens over het hoofd zien.
Daarom rijd ik altijd met de tomtomquote:Op donderdag 10 oktober 2019 20:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Exact dit had ik vandaag, alleen iets minder extreem. Ik reed in een camper achter een vrachtwagen met achter me zat ruimte en er hoekt een bmw zo tussendoor de afslag op met zeer langzaam rijdend verkeer. Ging net goed allemaal.
Punt 2 mag volgens mij alleen op import.quote:Op maandag 14 oktober 2019 12:09 schreef padlarf het volgende:
Het was weer genieten vandaag!
1. Inhalende vrachtwagens, in de spits, op een snelweg met 2 rijstroken per baan...
2. Rode richtingaanwijzers achter, waarom is dat toegestaan?
3. Dom wicht dat met 90 mijn strook op komt om een vrachtwagen voorbij te gaan, waardoor ik vol moest remmen. En dan vervolgens 150 meter later de afslag pakken.
Ik vind het of te veel op de normale achterverlichting lijken, of ik heb het idee dat iemand aan het remmen is. Ik denk dat het aan mij ligt.quote:
Yup, dat ligt aan jouquote:Op maandag 14 oktober 2019 18:53 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik vind het of te veel op de normale achterverlichting lijken, of ik heb het idee dat iemand aan het remmen is. Ik denk dat het aan mij ligt.
Nee dat ligt niet aan jouquote:Op maandag 14 oktober 2019 18:53 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik vind het of te veel op de normale achterverlichting lijken, of ik heb het idee dat iemand aan het remmen is. Ik denk dat het aan mij ligt.
Je moet kijken of de auto afremt. De lampen zijn slechts een aanwijzing.quote:Op maandag 14 oktober 2019 18:53 schreef padlarf het volgende:
[..]
Ik vind het of te veel op de normale achterverlichting lijken, of ik heb het idee dat iemand aan het remmen is. Ik denk dat het aan mij ligt.
Lekker op je reflexen rijden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Je moet kijken of de auto afremt. De lampen zijn slechts een aanwijzing.
Ik heb vaak genoeg een klein schrikmomentje als ik een tunnel in rij en iemand toch zijn lichten aanzetquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:41 schreef Fer het volgende:
[..]
Je moet kijken of de auto afremt. De lampen zijn slechts een aanwijzing.
Ik rij weleens een rotonde op omdat het aanspringen van bochtverlichting weleens voor richting aanwijzer aan zie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb vaak genoeg een klein schrikmomentje als ik een tunnel in rij en iemand toch zijn lichten aanzet
Als iemand van links komt?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik rij weleens een rotonde op omdat het aanspringen van bochtverlichting weleens voor richting aanwijzer aan zie.
Ik erger me vooral kapot aan die minkukels die geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde. Egoisten zijn het.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:10 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik rij weleens een rotonde op omdat het aanspringen van bochtverlichting weleens voor richting aanwijzer aan zie.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:21 schreef hjansen82 het volgende:
Leaver sooner, sleep less, drive slower, lose more time, live longer, have less free time.
Het zijn altijd dezelfde iedere dag. Ja ik rij meestal iets te hard en dan gooien die slakken hun auto ervoor om dan 45 te gaan tuffen en als we op rotonde dan rijden doen ze NOOIT knipperlicht. Dan lach ik alweer want als je mij zo graag wil laten zien dat ik daar niet harder mag rijden hou je dan ook aan de andere verkeersregels.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:24 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik erger me vooral kapot aan die minkukels die geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde. Egoisten zijn het.
Ik heb dat soms ook al als je een rotonde rechtdoor neemt. Je hoeft dan helemaal niet zoveel in te sturen waardoor je ook veel minder snelheid eruit hoeft te halen, maar sommige dwazen nemen die rotonde zo dom, die gaan helemaal naar de buitenkant om dan weer strak in te sturen bij het afslaan. Die worden dan ook boos dat ik loop te klevenquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 08:18 schreef daNpy het volgende:
Wat is dat met mensen die niet kunnen velen dat ze op een rotonde voorrang moeten verlenen? Vanmorgen weer zo'n doos, kijkt me aan, rijdt voor me de rotonde op. En na het afrijden van de rotonde even op de rem om te laten merken dat ik niet moet bumper kleven
Ok, traag de rotonde nemen. Niet iedereen is er even bedreven in, maar gebruik in godsnaam dat knipperlicht als je de rotonde verlaat. Of moet ik de auto er continu asociaal voorgooien, omdat ik het dan niet kan inschatten of ik weet met een knipperlicht rotonde pester te maken heb of een iemand die de rotonde niet verlaat.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:46 schreef daNpy het volgende:
Ja gas geven hebben mensen niet zo'n moeite mee, zeker niet als ze een dikke motor hebben liggen. Maar zodra ze aan dat gekke ronde ding moeten gaan draaien is er paniek
Ik gebruik mijn knipperlicht gewoon, wat is je probleem?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:12 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ok, traag de rontonde nemen. Niet iedereen is er even bedreven in, maar gebruik in godsnaam dat knipperlicht als je de rontondo verlaat. Of moet ik de auto er continu asociaal voorgooien, omdat ik het dan niet kan inschatten of ik weet met een knipperlicht rontonde pester te maken heb of een iemand die de rotonde niet verlaat.
Ik beweer ook niet dat jij het doet, maar er zijn er heel veel die de rotonde verlaten zonder knipperlicht.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:14 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik gebruik mijn knipperlicht gewoon, wat is je probleem?
Als ik dus níet knipper ga ik dus ook níet de weg in waar jij uit komt.
Quote me dan niet over een ander onderwerpquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:15 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik beweer ook niet dat jij het doet, maar er zijn er heel veel die de rotonde verlaten zonder knipperlicht.
Zulke figuren wil je graag weer inhalen en vervolgens de vangrail insnijden. Een tel tot 10 momentje.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:04 schreef kanovinnie het volgende:
Situatie:
Ik in een camper van 3000 kg, 6.5 meter lang, 3 meter hoog en 2.5 meter breed met 90 km per uur op de cruisecontrol over de snelweg.
Iemand wilt invoegen. Een daihatsu omamobiel. Van een kilometer afstand zag een blind paard al dat we praktisch naast elkaar uit zouden komen. Hij r ijd 80. En jawel, knalt hem er zo voor.
Ik moet dus remmen. Vervolgens trapt hij het gas in en rijd er met 120 vandoor.
Je ogen en verstand. Gebruik het. Lul.
Dit lijkt tegenwoordig de norm ja. Ik weet dat die josti straks ineens wél het gaspedaal kan vinden. Maar invoegen moet precies op dezelfde plek als waar ik ben, ook al is er voor én achter me zat ruimte. Ga je opzij, dan gaan ze even hard rijden als jij. Ga je niet opzij, dan moet je remmen. Geef je even gas zodat ze met hun 80 achter je terecht kunnen, dan komen ze na het 'invoegen' duwen en soms zelfs seinen dat je door moet rijden. Nee, pannekoek.quote:Ik moet dus remmen. Vervolgens trapt hij het gas in en rijd er met 120 vandoor.
Inderdaad anders krijg je celstraf net als die Audi.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:13 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Zulke figuren wil je graag weer inhalen en vervolgens de vangrail insnijden. Een tel tot 10 momentje.
Dat maar 10x erger zijn de mensen die het knipperlicht naar links aandoen en hem ruim voor het afslaan niet naar rechts zetten of hem gewoon uitzetten. Waardeloos, hou hem uit en gebruik hem puur bij het afslaan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:24 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Ik erger me vooral kapot aan die minkukels die geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde. Egoisten zijn het.
En is er iets met je oren.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nog eentje: knipperlicht vergeten uit te doen.... Na een kwartier zie ik ze nog steeds met de knipper uit op de snelweg rijden. Dus dan kijk je nooit op je dashboard?!?
Ja, of ze hebben de radio nogal hard staan.quote:
Zelf wel voldoende snelheid gemaakt ?quote:Op zondag 20 oktober 2019 19:37 schreef gebrokenglas het volgende:
En vandaag het item.... invoegen!!
Niets gaat deze meneer snel genoeg dus als ik netjes invoeg op de snelweg geeft de meneer achter me flink veel gas, suist me rechts voorbij (boos opzij kijkend) en merged op de snelweg. En na 10 seconden hop door naar rijkstrook 1. En omdat meneer toch de snelste van iedereen is, hoeft er geen richting aangegeven te worden - het scheelt weer een extra vervelende handeling en slijtage aan de lampjes.
Ik had verleden week iets vergelijkbaars. Ik ging invoegen op een drukke A58, en ik moet toegeven dat ik erg voorzichtig was en misschien wel verder op de invoegstrook een plekje had kunnen vinden. Meneer achter me was in ieder geval erg gefrustreerd door mij, en tot op zekere hoogte begrijp ik dat. Zijn oplossing was echter om vol gas over de invoegstrook te scheuren (ik was inmiddels ingevoegd), geen gaatje te vinden, en nog ff 50 meter vluchtstrook mee te pakken...quote:Op zondag 20 oktober 2019 19:37 schreef gebrokenglas het volgende:
En vandaag het item.... invoegen!!
Niets gaat deze meneer snel genoeg dus als ik netjes invoeg op de snelweg geeft de meneer achter me flink veel gas, suist me rechts voorbij (boos opzij kijkend) en merged op de snelweg. En na 10 seconden hop door naar rijkstrook 1. En omdat meneer toch de snelste van iedereen is, hoeft er geen richting aangegeven te worden - het scheelt weer een extra vervelende handeling en slijtage aan de lampjes.
Snap dat ook nooit zo, ook veel scooters en snorfietsers die dat euvel hebben.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nog eentje: knipperlicht vergeten uit te doen.... Na een kwartier zie ik ze nog steeds met de knipper uit op de snelweg rijden. Dus dan kijk je nooit op je dashboard?!?
Hmja, het ging niet met 130 maar ook zeker niet als een schildpad.quote:Op zondag 20 oktober 2019 19:53 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Zelf wel voldoende snelheid gemaakt ?
Als het een stel in de auto is, dan spreek je van een knipperlichtrelatie.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nog eentje: knipperlicht vergeten uit te doen.... Na een kwartier zie ik ze nog steeds met de knipper uit op de snelweg rijden. Dus dan kijk je nooit op je dashboard?!?
Dit is echt bizar hoe vaak je dat nog ziet. Zeker snachts zonder nachtmodus vol in je porum is toch super onveilig.quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Heerlijk is dat, klagen.
Gisteravond in het donker haal je een auto in met zo'n Tomtom in de daglichtstand midden op de voorruit geplakt. Lekker in het blikveld.
Je kon iedereen prima zien zitten.
Andersom is nog irritanter, dan probeer je voldoende vaart te maken bij het invoegen en niet bij het eerste blokje hem ertussen te gooien. Gaat een auto achter je met net wat meer vermogen wel invoegen en jou half inhalen waardoor je er helemaal nauwelijks meer tussen komt.quote:Op zondag 20 oktober 2019 19:37 schreef gebrokenglas het volgende:
En vandaag het item.... invoegen!!
Niets gaat deze meneer snel genoeg dus als ik netjes invoeg op de snelweg geeft de meneer achter me flink veel gas, suist me rechts voorbij (boos opzij kijkend) en merged op de snelweg. En na 10 seconden hop door naar rijstrook 1. En omdat meneer toch de snelste van iedereen is, hoeft er geen richting aangegeven te worden - het scheelt weer een extra vervelende handeling en slijtage aan de lampjes.
Ik vraag me altijd af of je dan niet horendol wordt van het geblieb in je auto.....quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nog eentje: knipperlicht vergeten uit te doen.... Na een kwartier zie ik ze nog steeds met de knipper uit op de snelweg rijden. Dus dan kijk je nooit op je dashboard?!?
Dat snap ik ook nooit.quote:Op zondag 20 oktober 2019 10:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nog eentje: knipperlicht vergeten uit te doen.... Na een kwartier zie ik ze nog steeds met de knipper uit op de snelweg rijden. Dus dan kijk je nooit op je dashboard?!?
Mag dat niet?quote:
quote:
Zulke zware auto's kunnen best jagen, mits in een rechte lijn.quote:Op maandag 21 oktober 2019 10:58 schreef nijnja het volgende:
[..]
Mag dat niet?
Mensen met een te grote motor/ teveel pk voor hun rijstijl.
Een (op 1 auto na) lege 80 weg, met om de kilometer ongeveer 3 rotondes. Ik rij op de cruise 85, en word ingehaald door een nieuwe volvo XC90, die rijdt denk ik iets van 100 km/u. Bij de eerste rotonde moet ik echter afremmen omdat hij de rotonde in z'n 1 lijkt te nemen. Na de rotonde gaat hij er weer vol gas er vandoor, maar bij de volgende rotonde (en die daarna) exact hetzelfde verhaal...
Oja dat is mij ook wel eens overkomen. Dat je over de vluchtstrook verder moet.quote:Op zondag 20 oktober 2019 23:13 schreef -0- het volgende:
[..]
Andersom is nog irritanter, dan probeer je voldoende vaart te maken bij het invoegen en niet bij het eerste blokje hem ertussen te gooien. Gaat een auto achter je met net wat meer vermogen wel invoegen en jou half inhalen waardoor je er helemaal nauwelijks meer tussen komt.
Ik zie ruimte voor verbetering.quote:Op zondag 20 oktober 2019 20:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Hmja, het ging niet met 130 maar ook zeker niet als een schildpad.
Nou, kijk, het is zo dat het verkeer op de linkerbaan inderdaad 130+ rijdt, op de rechterbaan gaat het er altijd rustiger aan toe. 115 a 120 is toch niet te langzaam om in te voegen? Er rijden ook vrachtwagens enzo.quote:
Groot licht aan en blijven toeterenquote:Op maandag 21 oktober 2019 16:47 schreef Gezicht het volgende:
Zat gisteren ook vast achter zo eentje die 70 reed op de snelweg (vrij lange eenbaans verbindingsweg dus inhalen kan niet) omdat er 3 druppels regen vielen.
Geldt dat ook als je de vmax rijdt in de stromende regen en naar links gaat en iemand komt met ca. 150-160 aanscheuren en begint met seinen?quote:Op maandag 21 oktober 2019 16:47 schreef Gezicht het volgende:
Zat gisteren ook vast achter zo eentje die 70 reed op de snelweg (vrij lange eenbaans verbindingsweg dus inhalen kan niet) omdat er 3 druppels regen vielen.
Goeie vergelijking inderdaad.quote:Op maandag 21 oktober 2019 18:02 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Geldt dat ook als je de vmax rijdt in de stromende regen en naar links gaat en iemand komt met ca. 150-160 aanscheuren en begint met seinen?
Dat gebeurde mij dus van het weekend en ik was in dit geval degene die naar links ging. Dan erger ik me dus aan die seiner. Prima vergelijking dus.quote:Op maandag 21 oktober 2019 23:27 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Goeie vergelijking inderdaad.
Wat denk je zelf?
Misschien moet je gewoon voorrang verlenen voor je een bijzondere actie doetquote:Op dinsdag 22 oktober 2019 06:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat gebeurde mij dus van het weekend en ik was in dit geval degene die naar links ging. Dan erger ik me dus aan die seiner. Prima vergelijking dus.
Aangezien je de max snelheid reed moeten ze in dat geval niet zeuren. Geldt uiteraard wel alleen als ze voldoende tijd kregen om normaal te anticiperen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 06:12 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat gebeurde mij dus van het weekend en ik was in dit geval degene die naar links ging. Dan erger ik me dus aan die seiner. Prima vergelijking dus.
Dan gooi ik hem altijd meteen naar links, opdonderen met dat aso gedrag.quote:Op zondag 20 oktober 2019 23:13 schreef -0- het volgende:
[..]
Andersom is nog irritanter, dan probeer je voldoende vaart te maken bij het invoegen en niet bij het eerste blokje hem ertussen te gooien. Gaat een auto achter je met net wat meer vermogen wel invoegen en jou half inhalen waardoor je er helemaal nauwelijks meer tussen komt.
Zou kunnen. Speciale eenheden rijden in colonne niet recht achter elkaar, omdat burgers die er voor rijden anders denken dat het maar één voertuig is. Door verschillende posities aan te nemen worden ze beter gezien.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 09:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet echt een klacht:
Gister reed ik rond 23u op de A13 van Den Haag naar R'dam. Het was rustig, dus ik reed op de meest rechterstrook.
In mijn spiegels zag ik blauwe flitslampen naderen.
Bleek een minicolone te zijn van voorop helemaal links een Audi A8, daarachter half op meest linkerbaan en half op die ernaast een Mercedes S-klasse en daarachter op meest linkerbaan een BMW X5.
Voor mijn idee reden ze max. 5 meter uit elkaar.
Met ca. 200 km/u.
Speciale Bijstandseenheid oid?
Zoiets ook al eens in Rome meegemaakt (alleen niet met die snelheid, maar wel goed de snelheid erin). Toen stapte Berlusconi uit de middelste auto...quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 09:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet echt een klacht:
Gister reed ik rond 23u op de A13 van Den Haag naar R'dam. Het was rustig, dus ik reed op de meest rechterstrook.
In mijn spiegels zag ik blauwe flitslampen naderen.
Bleek een minicolone te zijn van voorop helemaal links een Audi A8, daarachter half op meest linkerbaan en half op die ernaast een Mercedes S-klasse en daarachter op meest linkerbaan een BMW X5.
Voor mijn idee reden ze max. 5 meter uit elkaar.
Met ca. 200 km/u.
Speciale Bijstandseenheid oid?
Ook een keer meegemaakt. Behoorlijk schrikken als die lui ineens achter je zitten met blauw zwaailicht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 09:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Niet echt een klacht:
Gister reed ik rond 23u op de A13 van Den Haag naar R'dam. Het was rustig, dus ik reed op de meest rechterstrook.
In mijn spiegels zag ik blauwe flitslampen naderen.
Bleek een minicolone te zijn van voorop helemaal links een Audi A8, daarachter half op meest linkerbaan en half op die ernaast een Mercedes S-klasse en daarachter op meest linkerbaan een BMW X5.
Voor mijn idee reden ze max. 5 meter uit elkaar.
Met ca. 200 km/u.
Speciale Bijstandseenheid oid?
Dode bij gevallen lees ik net. Dat plaatst een irritatie daarover toch in perspectief denk ikquote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:07 schreef devlinmr het volgende:
A50 vond iemand het vandaag nodig zijn vrachtwagen in de fik te steken
Vrachtwagens ramden elkaar toch gewoon, eentje vloog daardoor in de fik. Zoals jij het zegt klinkt het alsof z'n waterkoker voor z'n noodles kortsluiting kreegquote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:07 schreef devlinmr het volgende:
A50 vond iemand het vandaag nodig zijn vrachtwagen in de fik te steken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |