quote:DEN HAAG - In de strijd tegen stikstof willen de jongeren van regeringspartij D66 een maximumsnelheid van 90 kilometer per uur op snelwegen. Maar het is ook fantastisch voor de gezondheid, zeggen ze. De luchtvervuiling en geluidshinder worden minder en het aantal verkeersdoden neemt af.
Bron: De Telegraafquote:De Jonge Democraten komen zaterdag op het D66-congres in Breda met een oproep voor een verlaging van de maximumsnelheid. „Nu het kabinet toch aan het schuiven is met de maximumsnelheid kunnen ze beter gelijk doorzetten”, aldus voorzitter Annabel Broer. Zij vindt dat „zeker D66” bereid zou moeten zijn om „deze lastige keuze” te maken, ook als dit bij kiezers niet zo populair is.
De beweging wijst erop dat het kabinet bekijkt of het zin heeft de maximumsnelheid te verlagen bij de aanpak van de stikstofcrisis. Er is geen taboe meer, zei zelfs premier Mark Rutte van ’vroempartij’ VVD. Mogelijk moeten automobilisten alleen in de buurt van natuurgebieden gas minderen, maar het kan ook zijn dat er een algemene snelheidsverlaging komt.
mooi he , stikstofcrisis , whats nextquote:Op vrijdag 8 november 2019 09:44 schreef Pandorado het volgende:
Toch opvallend hoeveel weerstand die voorgestelde snelheidsverlagingen blijkbaar oproepen.
Het is wellicht niet de maatregel die de meeste zoden aan de dijk zet in de stikstofcrisis, maar het is in ieder geval een maatregel zonder grote nadelen. Het enige is volgens mij dat je soms langer onderweg bent, maar als het inderdaad de doorstroming ten goede komt, ben je soms ook juist korter onderweg.
Verder zie ik enkel voordelen.
Ja met 90 km/u ben je wel ''soms langer onderweg''. Laat dat soms maar weg, het is een slakkengang en het zou onze economie enorm beschadigen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 09:44 schreef Pandorado het volgende:
Toch opvallend hoeveel weerstand die voorgestelde snelheidsverlagingen blijkbaar oproepen.
Het is wellicht niet de maatregel die de meeste zoden aan de dijk zet in de stikstofcrisis, maar het is in ieder geval een maatregel zonder grote nadelen. Het enige is volgens mij dat je soms langer onderweg bent, maar als het inderdaad de doorstroming ten goede komt, ben je soms ook juist korter onderweg.
Verder zie ik enkel voordelen.
Gek he? Het treft weer vooral de forenzen die toch al meer stilstaan dan rijden, daarvoor leeggezogen worden met wegenbelasting en brandstofaccijnzen en nu ook nog eens de verloren filetijd niet meer goed kunnen maken. Je moet dus nog eerder van huis en je bent ‘s avonds nog later thuis. Nee, daar wordt een mens vrolijk van, in jouw denkwereld? Jij denkt dat iedereen dus vrolijk dit voorstel gaat steunen vanwege een of ander vaag stikstofprobleem?quote:Op vrijdag 8 november 2019 09:44 schreef Pandorado het volgende:
Toch opvallend hoeveel weerstand die voorgestelde snelheidsverlagingen blijkbaar oproepen.
Je zegt maar wat.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja met 90 km/u ben je wel ''soms langer onderweg''. Laat dat soms maar weg, het is een slakkengang en het zou onze economie enorm beschadigen.
Nee. Je krijgt meer files en verloren manuren dus.quote:
Juist de huidige maximumsnelheid zorgt voor meer files.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee. Je krijgt meer files en verloren manuren dus.
Ja want in de file rijdt men 130quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:50 schreef VoMy het volgende:
[..]
Juist de huidige maximumsnelheid zorgt voor meer files.
Dat is niet wat er staat.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:53 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Ja want in de file rijdt men 130![]()
Nee het volk wat 50 rijd op een 80 km weg en een file aanvoert van 30 auto's voordat ze bij een rotonde komen die ineens een hele rits auto's te verwerken krijgt zorgt voor opstoppingen. Of volk wat met 91 op de linkerbaan blijft karren om zo een rijtje vrachtwagens in te halen die 90 rijden. En wat ga je krijgen als we allemaal 90 of 100 mogen rijden, mensen die hetzelfde trucje doen alleen met 60 of 70km per uur.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:50 schreef VoMy het volgende:
Juist de huidige maximumsnelheid zorgt voor meer files.
Doorstroming is beter als je de optimale snelheid hebt om zo snel mogelijk op de plaats van de bestemming te komen zodat de weg vrij is voor de volgende.quote:Op vrijdag 8 november 2019 09:44 schreef Pandorado het volgende:
Toch opvallend hoeveel weerstand die voorgestelde snelheidsverlagingen blijkbaar oproepen.
Het is wellicht niet de maatregel die de meeste zoden aan de dijk zet in de stikstofcrisis, maar het is in ieder geval een maatregel zonder grote nadelen. Het enige is volgens mij dat je soms langer onderweg bent, maar als het inderdaad de doorstroming ten goede komt, ben je soms ook juist korter onderweg.
Verder zie ik enkel voordelen.
Sluit mij hierbij aan.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Nee het volk wat 50 rijd op een 80 km weg en een file aanvoert van 30 auto's voordat ze bij een rotonde komen die ineens een hele rits auto's te verwerken krijgt zorgt voor opstoppingen. Of volk wat met 91 op de linkerbaan blijft karren om zo een rijtje vrachtwagens in te halen die 90 rijden. En wat ga je krijgen als we allemaal 90 of 100 mogen rijden, mensen die hetzelfde trucje doen alleen met 60 of 70km per uur.
Maar de meeste ellende wordt veroorzaakt door mensen die in de auto met van alles bezig zijn behalve autorijden, telefoon, beppen etc.
Geen bronnen btw, persoonlijke mening
Zoals jij. Met 90 passen er juist meer auto's op de weg dan met 120.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:00 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Doorstroming is beter als je de optimale snelheid hebt om zo snel mogelijk op de plaats van de bestemming te komen zodat de weg vrij is voor de volgende.
Met 120 passen er meer auto's op de weg dan met 90...
Jazeker, maar zoals gebruikelijk pas als het kalf verdronken is.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gek he? Het treft weer vooral de forenzen die toch al meer stilstaan dan rijden, daarvoor leeggezogen worden met wegenbelasting en brandstofaccijnzen en nu ook nog eens de verloren filetijd niet meer goed kunnen maken. Je moet dus nog eerder van huis en je bent ‘s avonds nog later thuis. Nee, daar wordt een mens vrolijk van, in jouw denkwereld? Jij denkt dat iedereen dus vrolijk dit voorstel gaat steunen vanwege een of ander vaag stikstofprobleem?
Ze moeten natuurlijk een blik "experts" open trekken om de verlaging te verdedigen...quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:02 schreef VoMy het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-voordelen~ad28f437/
https://www.nu.nl/binnenl(...)maximumsnelheid.html
https://www.rtlz.nl/life/(...)eroorzaakt-meer-file
Voor wie dit blijkbaar alweer vergeten was/is.
[..]
Zoals jij. Met 90 passen er juist meer auto's op de weg dan met 120.
Nou, ik niet. Ik doe er al lang genoeg over om op mijn werk te komen als ik wel af en toe 120 of 130 tussen de files kan rijden. Ik heb geen zin om om 5 uur van huis te gaan als ik om 8 uur moet beginnen, puur vanwege een stel pubers die denken dat 90 rijden prima te doen is en ik dus drie uur doe over 65 km.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:03 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Jazeker, maar zoals gebruikelijk pas als het kalf verdronken is.
Als je naar de datum kijkt, dan zie je dat bijvoorbeeld dat RTL-Z artikel van februari dit jaar is. En dit is gewoon een bekend gegeven, dat elke echte expert kan beamen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:04 schreef Zucht. het volgende:
[..]
Ze moeten natuurlijk een blik "experts" open trekken om de verlaging te verdedigen...
Omdat er altijd geroepen wordt om meer asfalt, wegverbredingen, en de Telegraaf woedend wordt op het moment dat een VVD-minister eens minder geld zou weggooien met dit contraproductieve verkeersbeleid. Daarom.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik snap niet waarom ze niet een aantal jaar flink investeren in het openbaar vervoer, zorgen dat het grootste deel van Nederland de auto kan laten staan zonder uren extra reistijd kwijt te zijn aan het openbare vervoer of 2x duurder uit te zijn dan een auto.
Hoe lager de snelheid hoe meer auto's per kilometer, daarom staan auto's op een paarkeerplaats ook stil.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:02 schreef VoMy het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-voordelen~ad28f437/
https://www.nu.nl/binnenl(...)maximumsnelheid.html
https://www.rtlz.nl/life/(...)eroorzaakt-meer-file
Voor wie dit blijkbaar alweer vergeten was/is.
[..]
Zoals jij. Met 90 passen er juist meer auto's op de weg dan met 120.
3 uur over 65 kilometer met 90. Ik zou die nog eens narekenen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, ik niet. Ik doe er al lang genoeg over om op mijn werk te komen als ik wel af en toe 120 of 130 tussen de files kan rijden. Ik heb geen zin om om 5 uur van huis te gaan als ik om 8 uur moet beginnen, puur vanwege een stel pubers die denken dat 90 rijden prima te doen is en ik dus drie uur doe over 65 km.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |