abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 november 2019 @ 08:59:37 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189846204
Jongeren D66: 90 kilometer is hard genoeg.
quote:
DEN HAAG - In de strijd tegen stikstof willen de jongeren van regeringspartij D66 een maximumsnelheid van 90 kilometer per uur op snelwegen. Maar het is ook fantastisch voor de gezondheid, zeggen ze. De luchtvervuiling en geluidshinder worden minder en het aantal verkeersdoden neemt af.

quote:
De Jonge Democraten komen zaterdag op het D66-congres in Breda met een oproep voor een verlaging van de maximumsnelheid. „Nu het kabinet toch aan het schuiven is met de maximumsnelheid kunnen ze beter gelijk doorzetten”, aldus voorzitter Annabel Broer. Zij vindt dat „zeker D66” bereid zou moeten zijn om „deze lastige keuze” te maken, ook als dit bij kiezers niet zo populair is.
De beweging wijst erop dat het kabinet bekijkt of het zin heeft de maximumsnelheid te verlagen bij de aanpak van de stikstofcrisis. Er is geen taboe meer, zei zelfs premier Mark Rutte van ’vroempartij’ VVD. Mogelijk moeten automobilisten alleen in de buurt van natuurgebieden gas minderen, maar het kan ook zijn dat er een algemene snelheidsverlaging komt.
Bron: De Telegraaf
========================================
Wel ja joh, maak er dan meteen maar 60 km/h van!
Jongeren D66.... Hoe zuurder wil je het hebben!


Annabel Broer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_189846300
Als er jongeren bij staat wordt het sowieso al niet serieus genomen.....
pi_189846671
Toch opvallend hoeveel weerstand die voorgestelde snelheidsverlagingen blijkbaar oproepen.

Het is wellicht niet de maatregel die de meeste zoden aan de dijk zet in de stikstofcrisis, maar het is in ieder geval een maatregel zonder grote nadelen. Het enige is volgens mij dat je soms langer onderweg bent, maar als het inderdaad de doorstroming ten goede komt, ben je soms ook juist korter onderweg.

Verder zie ik enkel voordelen.
  vrijdag 8 november 2019 @ 09:53:04 #4
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189846753
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 09:44 schreef Pandorado het volgende:
Toch opvallend hoeveel weerstand die voorgestelde snelheidsverlagingen blijkbaar oproepen.

Het is wellicht niet de maatregel die de meeste zoden aan de dijk zet in de stikstofcrisis, maar het is in ieder geval een maatregel zonder grote nadelen. Het enige is volgens mij dat je soms langer onderweg bent, maar als het inderdaad de doorstroming ten goede komt, ben je soms ook juist korter onderweg.

Verder zie ik enkel voordelen.
mooi he , stikstofcrisis , whats next

zeldzame plantjes die last hebben van stikstof in Natura 2000 gebieden die de politiek onlangs heeft aangewezen
een dictator had het ze niet nagedaan

Maar een Formulie 1 race met benzine lucht in een Natrura2000 gebied dat kan wel 8)7 8)7 8)7 :W :')
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_189846882
Waarom niet?
  vrijdag 8 november 2019 @ 10:07:34 #6
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189846952
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 09:44 schreef Pandorado het volgende:
Toch opvallend hoeveel weerstand die voorgestelde snelheidsverlagingen blijkbaar oproepen.

Het is wellicht niet de maatregel die de meeste zoden aan de dijk zet in de stikstofcrisis, maar het is in ieder geval een maatregel zonder grote nadelen. Het enige is volgens mij dat je soms langer onderweg bent, maar als het inderdaad de doorstroming ten goede komt, ben je soms ook juist korter onderweg.

Verder zie ik enkel voordelen.
Ja met 90 km/u ben je wel ''soms langer onderweg''. Laat dat soms maar weg, het is een slakkengang en het zou onze economie enorm beschadigen.
pi_189847076
Gewoon snelheidbegrenzers laten installeren op 110 120 ^O^
  vrijdag 8 november 2019 @ 10:40:49 #8
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189847371
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 09:44 schreef Pandorado het volgende:
Toch opvallend hoeveel weerstand die voorgestelde snelheidsverlagingen blijkbaar oproepen.

Gek he? Het treft weer vooral de forenzen die toch al meer stilstaan dan rijden, daarvoor leeggezogen worden met wegenbelasting en brandstofaccijnzen en nu ook nog eens de verloren filetijd niet meer goed kunnen maken. Je moet dus nog eerder van huis en je bent ‘s avonds nog later thuis. Nee, daar wordt een mens vrolijk van, in jouw denkwereld? Jij denkt dat iedereen dus vrolijk dit voorstel gaat steunen vanwege een of ander vaag stikstofprobleem?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 8 november 2019 @ 10:44:54 #9
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189847418
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:07 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja met 90 km/u ben je wel ''soms langer onderweg''. Laat dat soms maar weg, het is een slakkengang en het zou onze economie enorm beschadigen.
Je zegt maar wat.
  vrijdag 8 november 2019 @ 10:45:29 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189847424
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je zegt maar wat.
Nee. Je krijgt meer files en verloren manuren dus.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 8 november 2019 @ 10:50:13 #11
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189847486
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. Je krijgt meer files en verloren manuren dus.
Juist de huidige maximumsnelheid zorgt voor meer files.
pi_189847532
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Juist de huidige maximumsnelheid zorgt voor meer files.
Ja want in de file rijdt men 130 :') :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 8 november 2019 @ 10:54:08 #13
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189847545
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:53 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja want in de file rijdt men 130 :') :')
Dat is niet wat er staat.
De huidige maximumsnelheid zorgt voor meer files dan als je de maximumsnelheid overal naar 100 zou brengen.
pi_189847594
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:50 schreef VoMy het volgende:
Juist de huidige maximumsnelheid zorgt voor meer files.
Nee het volk wat 50 rijd op een 80 km weg en een file aanvoert van 30 auto's voordat ze bij een rotonde komen die ineens een hele rits auto's te verwerken krijgt zorgt voor opstoppingen. Of volk wat met 91 op de linkerbaan blijft karren om zo een rijtje vrachtwagens in te halen die 90 rijden. En wat ga je krijgen als we allemaal 90 of 100 mogen rijden, mensen die hetzelfde trucje doen alleen met 60 of 70km per uur.

Maar de meeste ellende wordt veroorzaakt door mensen die in de auto met van alles bezig zijn behalve autorijden, telefoon, beppen etc.

Geen bronnen btw, persoonlijke mening :7
pi_189847649
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 09:44 schreef Pandorado het volgende:
Toch opvallend hoeveel weerstand die voorgestelde snelheidsverlagingen blijkbaar oproepen.

Het is wellicht niet de maatregel die de meeste zoden aan de dijk zet in de stikstofcrisis, maar het is in ieder geval een maatregel zonder grote nadelen. Het enige is volgens mij dat je soms langer onderweg bent, maar als het inderdaad de doorstroming ten goede komt, ben je soms ook juist korter onderweg.

Verder zie ik enkel voordelen.
Doorstroming is beter als je de optimale snelheid hebt om zo snel mogelijk op de plaats van de bestemming te komen zodat de weg vrij is voor de volgende.

Met 120 passen er meer auto's op de weg dan met 90...
pi_189847684
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Nee het volk wat 50 rijd op een 80 km weg en een file aanvoert van 30 auto's voordat ze bij een rotonde komen die ineens een hele rits auto's te verwerken krijgt zorgt voor opstoppingen. Of volk wat met 91 op de linkerbaan blijft karren om zo een rijtje vrachtwagens in te halen die 90 rijden. En wat ga je krijgen als we allemaal 90 of 100 mogen rijden, mensen die hetzelfde trucje doen alleen met 60 of 70km per uur.

Maar de meeste ellende wordt veroorzaakt door mensen die in de auto met van alles bezig zijn behalve autorijden, telefoon, beppen etc.

Geen bronnen btw, persoonlijke mening :7
Sluit mij hierbij aan.

Automobilisten die met 90 km/u een vrachtwagen inhalen op de snelweg, mogen van mij een rijverbod krijgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 8 november 2019 @ 11:02:45 #17
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189847697
https://www.ad.nl/binnenl(...)-voordelen~ad28f437/
https://www.nu.nl/binnenl(...)maximumsnelheid.html
https://www.rtlz.nl/life/(...)eroorzaakt-meer-file

Voor wie dit blijkbaar alweer vergeten was/is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 11:00 schreef Zucht. het volgende:

[..]

Doorstroming is beter als je de optimale snelheid hebt om zo snel mogelijk op de plaats van de bestemming te komen zodat de weg vrij is voor de volgende.

Met 120 passen er meer auto's op de weg dan met 90...
Zoals jij. Met 90 passen er juist meer auto's op de weg dan met 120.
pi_189847703
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2019 10:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Gek he? Het treft weer vooral de forenzen die toch al meer stilstaan dan rijden, daarvoor leeggezogen worden met wegenbelasting en brandstofaccijnzen en nu ook nog eens de verloren filetijd niet meer goed kunnen maken. Je moet dus nog eerder van huis en je bent ‘s avonds nog later thuis. Nee, daar wordt een mens vrolijk van, in jouw denkwereld? Jij denkt dat iedereen dus vrolijk dit voorstel gaat steunen vanwege een of ander vaag stikstofprobleem?
Jazeker, maar zoals gebruikelijk pas als het kalf verdronken is.
pi_189847723
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 11:02 schreef VoMy het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-voordelen~ad28f437/
https://www.nu.nl/binnenl(...)maximumsnelheid.html
https://www.rtlz.nl/life/(...)eroorzaakt-meer-file

Voor wie dit blijkbaar alweer vergeten was/is.
[..]

Zoals jij. Met 90 passen er juist meer auto's op de weg dan met 120.
Ze moeten natuurlijk een blik "experts" open trekken om de verlaging te verdedigen...
  vrijdag 8 november 2019 @ 11:05:54 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_189847738
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 11:03 schreef Pandorado het volgende:

[..]

Jazeker, maar zoals gebruikelijk pas als het kalf verdronken is.
Nou, ik niet. Ik doe er al lang genoeg over om op mijn werk te komen als ik wel af en toe 120 of 130 tussen de files kan rijden. Ik heb geen zin om om 5 uur van huis te gaan als ik om 8 uur moet beginnen, puur vanwege een stel pubers die denken dat 90 rijden prima te doen is en ik dus drie uur doe over 65 km.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 8 november 2019 @ 11:06:08 #21
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189847744
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 11:04 schreef Zucht. het volgende:

[..]

Ze moeten natuurlijk een blik "experts" open trekken om de verlaging te verdedigen...
Als je naar de datum kijkt, dan zie je dat bijvoorbeeld dat RTL-Z artikel van februari dit jaar is. En dit is gewoon een bekend gegeven, dat elke echte expert kan beamen.
pi_189847880
Ik snap niet waarom ze niet een aantal jaar flink investeren in het openbaar vervoer, zorgen dat het grootste deel van Nederland de auto kan laten staan zonder uren extra reistijd kwijt te zijn aan het openbare vervoer of 2x duurder uit te zijn dan een auto.

Als je mensen uit de auto wilt krijgen moet je ze wel opties geven, zo'n 20 jaar geleden ging ik naar stage met de bus een ritje van 30/40 minuten, inmiddels is het openbare vervoer wegbezuinigd en ben ik met één enkele reis anderhalf uur onderweg en dan nog anderhalf uur terug, naar dezelfde stad. Twee uur per dag extra kwijt aan reistijd en een stuk duurder dan de auto waarmee in in een half uurtje op het werk ben. Als je nu nog thuis kon komen na een lange werkdag en de voeten op tafel kon leggen dan was het nog niet zo erg, maar 2 uur minder in de avond terwijl je ook nog tientallen andere dingen dient te doen, waaronder studie voor het werk zorgt ervoor dat mensen alleen nog maar leven om te werken.
  vrijdag 8 november 2019 @ 11:34:54 #23
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189848143
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 11:16 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik snap niet waarom ze niet een aantal jaar flink investeren in het openbaar vervoer, zorgen dat het grootste deel van Nederland de auto kan laten staan zonder uren extra reistijd kwijt te zijn aan het openbare vervoer of 2x duurder uit te zijn dan een auto.

Omdat er altijd geroepen wordt om meer asfalt, wegverbredingen, en de Telegraaf woedend wordt op het moment dat een VVD-minister eens minder geld zou weggooien met dit contraproductieve verkeersbeleid. Daarom.

Spoorlijnen als Utrecht-Breda, Lelystad-Heerenveen-Groningen, Enschede-Winterswijk, het wordt allemaal wel bedacht, maar als er geen harde winst op gemaakt kan worden, dan wordt er geen cent aan uitgegeven. En ondertussen een slordige miljard euro uitgeven aan 'nodig onderhoud' van knooppunt Hoevelaken, om maar wat te noemen.
  maandag 11 november 2019 @ 19:14:24 #24
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_189897872
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 11:02 schreef VoMy het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-voordelen~ad28f437/
https://www.nu.nl/binnenl(...)maximumsnelheid.html
https://www.rtlz.nl/life/(...)eroorzaakt-meer-file

Voor wie dit blijkbaar alweer vergeten was/is.
[..]

Zoals jij. Met 90 passen er juist meer auto's op de weg dan met 120.
Hoe lager de snelheid hoe meer auto's per kilometer, daarom staan auto's op een paarkeerplaats ook stil.

Maar als je kijkt naar doorstroming is het een heel ander verhaal, dat heb je niet meer als de auto's stil staan.

Het aantal auto's wat een stuk weg per uur kan verwerken is de maat voor beschikbaarheid van de weg, niet het aantal auto's per kilometer van die weg.

[ Bericht 0% gewijzigd door JaapB op 11-11-2019 19:24:49 ]
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  maandag 11 november 2019 @ 19:20:37 #25
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_189897968
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 11:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou, ik niet. Ik doe er al lang genoeg over om op mijn werk te komen als ik wel af en toe 120 of 130 tussen de files kan rijden. Ik heb geen zin om om 5 uur van huis te gaan als ik om 8 uur moet beginnen, puur vanwege een stel pubers die denken dat 90 rijden prima te doen is en ik dus drie uur doe over 65 km.
3 uur over 65 kilometer met 90. Ik zou die nog eens narekenen.
Ok stelletje hokboeren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')