Hahaquote:
T voor traag.quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Audi 1.4T.... dacht dat die T voor turbo stond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
Dat doe ik sowieso, maar de situatie laat dat niet altijd toe... zeker niet met een 60 pk dieselquote:Op vrijdag 8 november 2019 15:26 schreef rival het volgende:
Als iemand mij "ophoud" dan ga ik er gewoon voorbij wanneer de situatie dat toelaat...
Laatste tijd merk ik steeds vaker dat ik dan iemand inhaal die ruim onder de max snelheid rijdt. Zodra ik er voorbij ben gaan ze op mijn bumper kleven.
Wats up with that
Volgens mij worden ze dan wakker ofzo!quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:26 schreef rival het volgende:
Als iemand mij "ophoud" dan ga ik er gewoon voorbij wanneer de situatie dat toelaat...
Laatste tijd merk ik steeds vaker dat ik dan iemand inhaal die ruim onder de max snelheid rijdt. Zodra ik er voorbij ben gaan ze op mijn bumper kleven.
Wats up with that
Ja en ze willen alles naar 100 hebben dus nog langzamer...quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:57 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Volgens mij worden ze dan wakker ofzo!
Maar wat rijden veel mensen toch langzaam tegenwoordig. Toen ik in de jaren 90 mijn rijbewijs kreeg, werd ik continu ingehaald als ik de snelheidslimiet reed. Nu mag je vaker blij zijn als iemand uberhaupt de snelheidslimiet rijdt. En als je inhaalt gaan ze met grootlicht schijnen ook al mag het daar gewoon.
Geweldig ja. Had er net weer een paar op de weg naar en terug van de supermarkt. 55 waar 80 mag en 35 waar 50 mag. En die 50 weg is megabreed en heel overzichtelijk.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:39 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja en ze willen alles naar 100 hebben dus nog langzamer...
Ja het lijkt belangrijker om op de linkerstrook te rijden dan om de doorstroming te bevorderen. Dat iemand zelf niet de max snelheid wil rijden is prima, maar ga dan lekker naar rechts. Van de week twee keer meegemaakt: op een 130 weg links rijdt iemand 115-120 en dan rechts 1 en kort daarna 2 stroken helemaal vrij. Rechts inhalen doe ik liever niet, dus ik zit er dan nog even achter. En als ik dan zelf toch maar naar rechts ga en snelheid maak, worden ze ineens wakker en gaan ze met mij mee rijden.quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:57 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Volgens mij worden ze dan wakker ofzo!
Maar wat rijden veel mensen toch langzaam tegenwoordig. Toen ik in de jaren 90 mijn rijbewijs kreeg, werd ik continu ingehaald als ik de snelheidslimiet reed. Nu mag je vaker blij zijn als iemand uberhaupt de snelheidslimiet rijdt. En als je inhaalt gaan ze met grootlicht schijnen ook al mag het daar gewoon.
Langzame linksrijders ga ik gewoon rechts voorbij. Doe ik al jaren. Heb nog nooit meegemaakt dat ze op datzelfde inhaalmoment naar rechts gaan...of dat ze na het ingehaald zijn doorhebben dat ze zelf irritante linksplakkers zijn en de juiste baan opzoeken...quote:Op zaterdag 9 november 2019 12:45 schreef itchycoo het volgende:
[..]
...Rechts inhalen doe ik liever niet..
Ik wel.... reed 's nachts een keer over de A7 en iemand reed links terwijl er niemand te bekennen was. Ik bleef eerst netjes achter hem, beetje seinen maar hij ging niet weg. Toen maar rechts inhalen, ging hij ook naar rechts maar beetje op de middellijn bleef ie hangen. Dus ik weer naar links... ging hij ook weer naar links pfff toen was ik in staat om hem van de weg te rammen echt waar.quote:Op zaterdag 9 november 2019 19:21 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Langzame linksrijders ga ik gewoon rechts voorbij. Doe ik al jaren. Heb nog nooit meegemaakt dat ze op datzelfde inhaalmoment naar rechts gaan...of dat ze na het ingehaald zijn doorhebben dat ze zelf irritante linksplakkers zijn en de juiste baan opzoeken...
Niet helemaal het juiste topic hiervoor.quote:Op zondag 10 november 2019 08:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, lees net her en der het nieuwsbericht: D66-leden willen massaal niet harder rijden dan maximaal 90 kilometer per uur.
90? Negentig?
Dat is wel erg langzaam.
Ik weet het allemaal nog niet van die uitstootvermindering.
Mijn auto heeft 6 versnellingen. 120km/u in de 6 is eigenlijk te langzaam, als je na een kwartiertje eventjes meer gas geeft dan komt er al een aardige roetwalm uit. De hele motor raakt verstopt.
130km/u in de 6 is prima. De motor loopt stukken beter.
Bij 100km/u dan moet 'ie al in de 5, en draait dan net zoveel toeren als 130@6.
En bij 90km/u dan moet ik eigenlijk al in de 4e versnelling rijden.
Dus wat is beter: 90@4 of 130@6?
Bij 90km/u draait de motor langer voor dezelfde afstand, maar de motor hoeft ook weer minder hard te werken vanwege de lagere luchtweerstand.
Dat klopt. Ik wacht even af of er nog een topic komt in NWS ofzo.quote:Op zondag 10 november 2019 09:01 schreef DW457 het volgende:
[..]
Niet helemaal het juiste topic hiervoor.
Mwah, ik kan het wel als irritatie zien als je door nieuwe ondoordachte wetjes bijna gedwongen wordt om dingen te doen die slecht zijn voor je auto.quote:Op zondag 10 november 2019 09:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik wacht even af of er nog een topic komt in NWS ofzo.
Dat is dan voor het irritaties op de zolderkamer topic, dit is voor de irritaties op de wegquote:Op zondag 10 november 2019 13:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mwah, ik kan het wel als irritatie zien als je door nieuwe ondoordachte wetjes bijna gedwongen wordt om dingen te doen die slecht zijn voor je auto.
Als dit al doorgaat......
Daar zit het probleem al Een motor hoort geen roetwalmen te maken en dat doet een elektrische motor ook nietquote:Op zondag 10 november 2019 08:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik weet het allemaal nog niet van die uitstootvermindering.
Mijn auto heeft 6 versnellingen. 120km/u in de 6 is eigenlijk te langzaam, als je na een kwartiertje eventjes meer gas geeft dan komt er al een aardige roetwalm uit. De hele motor raakt verstopt.
D66 leden hebben meestal nog een OV kaart of vliegen de hele wereld rond. Daarnaast krijgen ze vaak een penthouse of andere woning als geschenk, wanneer ze ergens een baan hebben gevonden.quote:Op zondag 10 november 2019 08:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, lees net her en der het nieuwsbericht: D66-leden willen massaal niet harder rijden dan maximaal 90 kilometer per uur.
90? Negentig?
Dat is wel erg langzaam.
Ik weet het allemaal nog niet van die uitstootvermindering.
Mijn auto heeft 6 versnellingen. 120km/u in de 6 is eigenlijk te langzaam, als je na een kwartiertje eventjes meer gas geeft dan komt er al een aardige roetwalm uit. De hele motor raakt verstopt.
130km/u in de 6 is prima. De motor loopt stukken beter.
Bij 100km/u dan moet 'ie al in de 5, en draait dan net zoveel toeren als 130@6.
En bij 90km/u dan moet ik eigenlijk al in de 4e versnelling rijden.
Dus wat is beter: 90@4 of 130@6?
Bij 90km/u draait de motor langer voor dezelfde afstand, maar de motor hoeft ook weer minder hard te werken vanwege de lagere luchtweerstand.
De meeste auto's rijden op de weg en niet in een zolderkamer of op zolder.quote:Op zondag 10 november 2019 13:56 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Dat is dan voor het irritaties op de zolderkamer topic, dit is voor de irritaties op de weg
Alsof het slecht is voor je auto om 100 km/u te rijdenquote:Op zondag 10 november 2019 13:53 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mwah, ik kan het wel als irritatie zien als je door nieuwe ondoordachte wetjes bijna gedwongen wordt om dingen te doen die slecht zijn voor je auto.
Als dit al doorgaat......
Lees even het verhaal van @gebrokenglas waar ik op reageer.quote:Op maandag 11 november 2019 16:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alsof het slecht is voor je auto om 100 km/u te rijden
Maar dat is geen irritatietopic.quote:Op maandag 11 november 2019 17:17 schreef itchycoo het volgende:
Daar is al speciaal een heel eigen topic voor:
NWS / Jongeren D66: 90 kilometer is hard genoeg #2
Beetje boel hypocriet allemaal.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:08 schreef hjansen82 het volgende:
Snelheid overdag op snelwegen gaat waarschijnlijk terug naar 100 km/h. De coalitie is akkoord.
Gewoon 104 op de cruise control en je nergens druk om maken. Rijdt er iemand langzamer voor je, dan ga je naar links. Is de rechterstrook vrij, dan ga je naar rechts. Zonder file is remmen of gas bijgeven bijna nooit nodig.quote:Op dinsdag 12 november 2019 17:59 schreef Fer het volgende:
Ik reed meestal al 100. Wat moet ik nu? Terug naar 94-95 om te voorkomen dat ik constant moet inhalen?
Maar links heb je toch gauw een bestelbus of Audi in je nek. Op zich kan ik daar wel tegen, maar irritant wordt het wel als die mongool die je wil inhalen dan stiekem ook harder gaat rijden.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gewoon 104 op de cruise control en je nergens druk om maken. Rijdt er iemand langzamer voor je, dan ga je naar links. Is de rechterstrook vrij, dan ga je naar rechts. Zonder file is remmen of gas bijgeven bijna nooit nodig.
Dat is ook wel een terechte klacht, ja. Maar over het algemeen gebeurt zoiets misschien maar 1 of 2 keer tijdens een rit. Ik vind het niet de moeite waard om daarvoor alles om te gooien eerlijk gezegd. Van die bumperklevers heb ik sowieso niet zoveel last. En als iemand die ik wil inhalen harder gaat rijden, schuif ik er gewoon weer achter of geef ik even gas bij. Het is niet anders.quote:Op dinsdag 12 november 2019 18:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar links heb je toch gauw een bestelbus of Audi in je nek. Op zich kan ik daar wel tegen, maar irritant wordt het wel als die mongool die je wil inhalen dan stiekem ook harder gaat rijden.
De oude taktiek van op 200 meter afstand achter iemand blijven hangen, vooral in het donker een mooie taktiek ivm zichtbaar geflits... Als je voorganger ineens hard remt is het tijd om jouw Brembo's ook eens te testen.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Zijn toch al gek geworden in dit land, maar whatever. Flitsmeister erbij, extra goed opletten, harder je best doen op je werk zodat je een buffertje geld hebt en gaaaaaaaaan
Gisten 130 over de A10 waar je 100 mag, op de linkerbaan en ineens zag ik te laat een politieauto rijden voor me. Hij loerde even, ik geremd naar 100. Toen ging ie er weer vandoor met iets van 140 dus kon ik daarna ook weer door met 130quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:24 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De oude taktiek van op 200 meter afstand achter iemand blijven hangen, vooral in het donker een mooie taktiek ivm zichtbaar geflits... Als je voorganger ineens hard remt is het tijd om jouw Brembo's ook eens te testen.
Vond het vast teveel gedoe, dat 'volgen' gedoe en de staandehouding enzo. Wellicht vond 'ie het ook wat te koud buiten. Over 10km/u teveel doen ze nooit moeilijk. Zeggen ze tenminste bij Wegmisbruikers.quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:32 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Gisten 130 over de A10 waar je 100 mag, op de linkerbaan en ineens zag ik te laat een politieauto rijden voor me. Hij loerde even, ik geremd naar 100. Toen ging ie er weer vandoor ...
Klopt want ik rij expres altijd iets te hard als iedereen achter ze netjes 100 loopt te rijden zodat ik gewoon links kan blijven. Als ze mij helemaal staande willen houden voor een boete van iets van 3 tientjes primaquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:35 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Vond het vast teveel gedoe, dat 'volgen' gedoe en de staandehouding enzo. Wellicht vond 'ie het ook wat te koud buiten. Over 10km/u teveel doen ze nooit moeilijk. Zedggen ze tenminste bij Wegmisbruikers.
Dan ben je echt een eikelquote:Op dinsdag 12 november 2019 20:24 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
De oude taktiek van op 200 meter afstand achter iemand blijven hangen, vooral in het donker een mooie taktiek ivm zichtbaar geflits... Als je voorganger ineens hard remt is het tijd om jouw Brembo's ook eens te testen.
Owja, kleine irritatie - vanavond een ongeluk gebeurd op snelweg, Rijkswaterstaat erbij enzo, alles moet naar rijstrook 1, en yep, meneertje Clio rijdt helemaal tot aan de auto van Rijkswaterstaat naar voren en wringt zich er dan tussen. Terwijl de rijbanen na het ongeluk (100 meter) alweer allemaal beschikbaar zijn. Moet dat nou altijd, dat voordringen?
Dus omdat jouw baan niet doorrijdt moet iedereen maar wachten?quote:Op zaterdag 2 november 2019 23:22 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Maar dat is ook zo'n vreemde regel.
Waarom zou je dat doen, een kruispunt vrij houden?
Zit volstrekt geen logica achter.
quote:Op dinsdag 12 november 2019 20:24 schreef gebrokenglas het volgende:
Owja, kleine irritatie - vanavond een ongeluk gebeurd op snelweg, Rijkswaterstaat erbij enzo, alles moet naar rijstrook 1, en yep, meneertje Clio rijdt helemaal tot aan de auto van Rijkswaterstaat naar voren en wringt zich er dan tussen. Terwijl de rijbanen na het ongeluk (100 meter) alweer allemaal beschikbaar zijn. Moet dat nou altijd, dat voordringen?
Maar dat is toch gewoon maximale rijstrook benutten? Kijk als je vol gas tot die auto van rijkswaterstaat rijdt is het wat aso, maar als iedereen het gewoon zou doen en dan netjes daar ritsen om en om is er toch niets aan de hand? Ik had deze situatie maandagavond ook toen de A10 vast stond omdat er een ongeluk was gebeurd op de meest linkerstrook. Voor het rode kruis ritsen en ik hoefde niet eens te wringen, ze lieten me er netjes voor omdat er toch nog wel mensen zijn die snappen hoe het werkt. Wat is het praktische nut om 200 meter eerder al te gaan ritsen?quote:
Sorry het was ook eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeld. Live longer klinkt leuk, maar als je ook langzamer moet rijden moet je wel langer leven om hetzelfde te bereikenquote:Op woensdag 13 november 2019 08:11 schreef Messina het volgende:
Dat terug naar 100 is eigenlijk allemaal de schuld van dit topic.
"Drive Slower"
Serieuze vraag, maar wat voor auto is dat dan? Mijn auto (Civic Type S uit 2010) kan prima (cruisend) vanaf rond de 60 in zijn 6. Als je dan wil optrekken moet je wel even terugschakelen uiteraard, maar 100@6 op cruise control is echt geen enkel probleem. Ik dacht eigenlijk dat dat voor de meeste auto's wel zou gelden.quote:Op zondag 10 november 2019 08:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, lees net her en der het nieuwsbericht: D66-leden willen massaal niet harder rijden dan maximaal 90 kilometer per uur.
90? Negentig?
Dat is wel erg langzaam.
Ik weet het allemaal nog niet van die uitstootvermindering.
Mijn auto heeft 6 versnellingen. 120km/u in de 6 is eigenlijk te langzaam, als je na een kwartiertje eventjes meer gas geeft dan komt er al een aardige roetwalm uit. De hele motor raakt verstopt.
130km/u in de 6 is prima. De motor loopt stukken beter.
Bij 100km/u dan moet 'ie al in de 5, en draait dan net zoveel toeren als 130@6.
En bij 90km/u dan moet ik eigenlijk al in de 4e versnelling rijden.
Er komt veel te veel kracht op je krukas lagers bij zulke lage toerentallen en hoge verzetten. Je sloopt ongemerkt je motor. De rookwalm kan ik zo 1-2-3 niet verklaren, behalve dat er misschien olie langs de zuigerveren omhoog wordt gezogen bij accelereren, wat raar is want dat zou eigenlijk bij gas los moeten gebeuren, iig bij een benzine.quote:Op woensdag 13 november 2019 08:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Serieuze vraag, maar wat voor auto is dat dan? Mijn auto (Civic Type S uit 2010) kan prima (cruisend) vanaf rond de 60 in zijn 6. Als je dan wil optrekken moet je wel even terugschakelen uiteraard, maar 100@6 op cruise control is echt geen enkel probleem. Ik dacht eigenlijk dat dat voor de meeste auto's wel zou gelden.
Het lijkt me heel onlogisch dat je je motor sloopt door 120 km/u in z'n 6 te rijden. Volgens mij zit m'n automaatbak in de 8e versnelling bij iets van 80 en het lijkt me sterk dat BMW die automaatbak zo maakt dat het je motor sloopt. Heel soms vind ik wel dat ie terug mag schakelen maar doet ie dan niet en voel ik dat de auto meer gaat trillen, zit dan op iets van 1200 rpm.quote:Op woensdag 13 november 2019 09:24 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er komt veel te veel kracht op je krukas lagers bij zulke lage toerentallen en hoge verzetten. Je sloopt ongemerkt je motor. De rookwalm kan ik zo 1-2-3 niet verklaren, behalve dat er misschien olie langs de zuigerveren omhoog wordt gezogen bij accelereren, wat raar is want dat zou eigenlijk bij gas los moeten gebeuren, iig bij een benzine.
Het probleem is dat iedereen het op zijn eigen manier doet en anderen veroordeelt als die het anders doen en daarmee voor lijken te gaan.quote:Op woensdag 13 november 2019 08:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Maar dat is toch gewoon maximale rijstrook benutten? Kijk als je vol gas tot die auto van rijkswaterstaat rijdt is het wat aso, maar als iedereen het gewoon zou doen en dan netjes daar ritsen om en om is er toch niets aan de hand? Ik had deze situatie maandagavond ook toen de A10 vast stond omdat er een ongeluk was gebeurd op de meest linkerstrook. Voor het rode kruis ritsen en ik hoefde niet eens te wringen, ze lieten me er netjes voor omdat er toch nog wel mensen zijn die snappen hoe het werkt. Wat is het praktische nut om 200 meter eerder al te gaan ritsen?
Mensen gaan massaal op hun mobiel zitten of rondkijken. Rij maar eens met 100 over de A2 met die 6 banen. Mensen raken zo verveeld en verliezen volkomen de concentratie.quote:Op woensdag 13 november 2019 10:05 schreef vosss het volgende:
100km/u zorgt nu al voor irritatie bij mij
Ja eens, daarom probeer ik altijd zo lang mogelijk door te rijden (uiteraard gewoon in een rustig tempo) en dan te gaan ritsen. De meeste mensen achter je gaan dan ook met je mee. Als je besluit eerder te gaan ritsen dan betekent het dat iedereen achter je dat ook moet gaan doen anders wordt het weer als aso gezien.quote:Op woensdag 13 november 2019 10:06 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Het probleem is dat iedereen het op zijn eigen manier doet en anderen veroordeelt als die het anders doen en daarmee voor lijken te gaan.
Als je dan iemand die vroeg wisselt voorbij rijdt dan zal die misschien besluiten om je er niet tussen te laten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |