abonnement Unibet Coolblue
pi_189815517
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 13:12 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Oef...
Haha :D
Jullie zullen mij hier vaker tegenkomen. Maar ik hoop van niet.

Maar mijn motor staat weer in de garage en ik pak volop de auto of metro met dit kutweer de komende maanden. Geen zin in files of nóg meer idioten op de weg, maar soms ontkom je er niet aan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 06-11-2019 13:16:52 ]
  woensdag 6 november 2019 @ 15:13:32 #252
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_189817082
A58, spits, twee stroken. Vrachtwagen doet een kilometers / minuten lange inhaalactie, om 200 meter na afronding de afslag te pakken. Wat een bloedhond ben je dan, voor letterlijk nog geen 10 seconden tijdwinst de hele snelweg dicht gooien.
Ok stelletje hokboeren
pi_189845628
Auto's met bouwlampen er in in het duister :')

Maar ns kijken of ik geen klepje kan maken voor de buitenspiegels (8>
pi_189845974
Jezus man, mensen krijgen het nog voor elkaar om trager op te trekken dan m'n Berlingo 1.9D wat mankeren die toch? Zelfs de vrachtwagen achter me zat bijna achterop mij zo langzaam gingen we. Audi 1.4T.... dacht dat die T voor turbo stond 8)7

Oh ter info Berlingo is 19,9 sec. naar de 100 :') en dan ga je dus vol gas, dat doe ik niet, zeker niet met koude motor.

[ Bericht 25% gewijzigd door YoshiBignose op 08-11-2019 08:46:43 ]
Facts don't care about your feelings
pi_189851372
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 08:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Audi 1.4T.... dacht dat die T voor turbo stond
T voor traag.
Wees blij dat het geen TT was.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_189851543
Als iemand mij "ophoud" dan ga ik er gewoon voorbij wanneer de situatie dat toelaat...

Laatste tijd merk ik steeds vaker dat ik dan iemand inhaal die ruim onder de max snelheid rijdt. Zodra ik er voorbij ben gaan ze op mijn bumper kleven.

Wats up with that :')
pi_189851709
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 15:26 schreef rival het volgende:
Als iemand mij "ophoud" dan ga ik er gewoon voorbij wanneer de situatie dat toelaat...

Laatste tijd merk ik steeds vaker dat ik dan iemand inhaal die ruim onder de max snelheid rijdt. Zodra ik er voorbij ben gaan ze op mijn bumper kleven.

Wats up with that :')
Dat doe ik sowieso, maar de situatie laat dat niet altijd toe... zeker niet met een 60 pk diesel :')
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 8 november 2019 @ 15:57:01 #258
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_189851920
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 15:26 schreef rival het volgende:
Als iemand mij "ophoud" dan ga ik er gewoon voorbij wanneer de situatie dat toelaat...

Laatste tijd merk ik steeds vaker dat ik dan iemand inhaal die ruim onder de max snelheid rijdt. Zodra ik er voorbij ben gaan ze op mijn bumper kleven.

Wats up with that :')
Volgens mij worden ze dan wakker ofzo! :D

Maar wat rijden veel mensen toch langzaam tegenwoordig. Toen ik in de jaren 90 mijn rijbewijs kreeg, werd ik continu ingehaald als ik de snelheidslimiet reed. Nu mag je vaker blij zijn als iemand uberhaupt de snelheidslimiet rijdt. En als je inhaalt gaan ze met grootlicht schijnen ook al mag het daar gewoon.
Horrible Cunt!
pi_189853317
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 15:57 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Volgens mij worden ze dan wakker ofzo! :D

Maar wat rijden veel mensen toch langzaam tegenwoordig. Toen ik in de jaren 90 mijn rijbewijs kreeg, werd ik continu ingehaald als ik de snelheidslimiet reed. Nu mag je vaker blij zijn als iemand uberhaupt de snelheidslimiet rijdt. En als je inhaalt gaan ze met grootlicht schijnen ook al mag het daar gewoon.
Ja en ze willen alles naar 100 hebben dus nog langzamer... 8)7
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 8 november 2019 @ 17:52:49 #260
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_189853513
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 17:39 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja en ze willen alles naar 100 hebben dus nog langzamer... 8)7
Geweldig ja. Had er net weer een paar op de weg naar en terug van de supermarkt. 55 waar 80 mag en 35 waar 50 mag. En die 50 weg is megabreed en heel overzichtelijk.
Horrible Cunt!
pi_189864451
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 15:57 schreef tong_poh het volgende:

[..]

Volgens mij worden ze dan wakker ofzo! :D

Maar wat rijden veel mensen toch langzaam tegenwoordig. Toen ik in de jaren 90 mijn rijbewijs kreeg, werd ik continu ingehaald als ik de snelheidslimiet reed. Nu mag je vaker blij zijn als iemand uberhaupt de snelheidslimiet rijdt. En als je inhaalt gaan ze met grootlicht schijnen ook al mag het daar gewoon.
Ja het lijkt belangrijker om op de linkerstrook te rijden dan om de doorstroming te bevorderen. Dat iemand zelf niet de max snelheid wil rijden is prima, maar ga dan lekker naar rechts. Van de week twee keer meegemaakt: op een 130 weg links rijdt iemand 115-120 en dan rechts 1 en kort daarna 2 stroken helemaal vrij. Rechts inhalen doe ik liever niet, dus ik zit er dan nog even achter. En als ik dan zelf toch maar naar rechts ga en snelheid maak, worden ze ineens wakker en gaan ze met mij mee rijden.
pi_189868779
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:45 schreef itchycoo het volgende:

[..]

...Rechts inhalen doe ik liever niet..
Langzame linksrijders ga ik gewoon rechts voorbij. Doe ik al jaren. Heb nog nooit meegemaakt dat ze op datzelfde inhaalmoment naar rechts gaan...of dat ze na het ingehaald zijn doorhebben dat ze zelf irritante linksplakkers zijn en de juiste baan opzoeken...
pi_189873389
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:21 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Langzame linksrijders ga ik gewoon rechts voorbij. Doe ik al jaren. Heb nog nooit meegemaakt dat ze op datzelfde inhaalmoment naar rechts gaan...of dat ze na het ingehaald zijn doorhebben dat ze zelf irritante linksplakkers zijn en de juiste baan opzoeken...
Ik wel.... reed 's nachts een keer over de A7 en iemand reed links terwijl er niemand te bekennen was. Ik bleef eerst netjes achter hem, beetje seinen maar hij ging niet weg. Toen maar rechts inhalen, ging hij ook naar rechts maar beetje op de middellijn bleef ie hangen. Dus ik weer naar links... ging hij ook weer naar links :( pfff toen was ik in staat om hem van de weg te rammen echt waar.
Facts don't care about your feelings
pi_189875634
Nou, lees net her en der het nieuwsbericht: D66-leden willen massaal niet harder rijden dan maximaal 90 kilometer per uur.

90? Negentig?
Dat is wel erg langzaam. 8)7

Ik weet het allemaal nog niet van die uitstootvermindering.
Mijn auto heeft 6 versnellingen. 120km/u in de 6 is eigenlijk te langzaam, als je na een kwartiertje eventjes meer gas geeft dan komt er al een aardige roetwalm uit. De hele motor raakt verstopt.
130km/u in de 6 is prima. De motor loopt stukken beter.
Bij 100km/u dan moet 'ie al in de 5, en draait dan net zoveel toeren als 130@6.
En bij 90km/u dan moet ik eigenlijk al in de 4e versnelling rijden.

Dus wat is beter: 90@4 of 130@6?
Bij 90km/u draait de motor langer voor dezelfde afstand, maar de motor hoeft ook weer minder hard te werken vanwege de lagere luchtweerstand.

[ Bericht 2% gewijzigd door gebrokenglas op 10-11-2019 08:47:00 ]
pi_189875731
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 08:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, lees net her en der het nieuwsbericht: D66-leden willen massaal niet harder rijden dan maximaal 90 kilometer per uur.

90? Negentig?
Dat is wel erg langzaam. 8)7

Ik weet het allemaal nog niet van die uitstootvermindering.
Mijn auto heeft 6 versnellingen. 120km/u in de 6 is eigenlijk te langzaam, als je na een kwartiertje eventjes meer gas geeft dan komt er al een aardige roetwalm uit. De hele motor raakt verstopt.
130km/u in de 6 is prima. De motor loopt stukken beter.
Bij 100km/u dan moet 'ie al in de 5, en draait dan net zoveel toeren als 130@6.
En bij 90km/u dan moet ik eigenlijk al in de 4e versnelling rijden.

Dus wat is beter: 90@4 of 130@6?
Bij 90km/u draait de motor langer voor dezelfde afstand, maar de motor hoeft ook weer minder hard te werken vanwege de lagere luchtweerstand.
Niet helemaal het juiste topic hiervoor.

On-topic: gisteren drama op de A2 naar Amsterdam... allemaal mensen die links blijven rijden..en dan niet 1 strookje te ver naar links, maar rustig 2 of 3...echt...blijf thuis als je niet kan rijden!
pi_189875839
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 09:01 schreef DW457 het volgende:

[..]

Niet helemaal het juiste topic hiervoor.
Dat klopt. Ik wacht even af of er nog een topic komt in NWS ofzo.
pi_189878492
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 09:17 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik wacht even af of er nog een topic komt in NWS ofzo.
Mwah, ik kan het wel als irritatie zien als je door nieuwe ondoordachte wetjes bijna gedwongen wordt om dingen te doen die slecht zijn voor je auto.
Als dit al doorgaat......
pi_189878532
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Mwah, ik kan het wel als irritatie zien als je door nieuwe ondoordachte wetjes bijna gedwongen wordt om dingen te doen die slecht zijn voor je auto.
Als dit al doorgaat......
Dat is dan voor het irritaties op de zolderkamer topic, dit is voor de irritaties op de weg :P
pi_189883917
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 08:41 schreef gebrokenglas het volgende:

Ik weet het allemaal nog niet van die uitstootvermindering.
Mijn auto heeft 6 versnellingen. 120km/u in de 6 is eigenlijk te langzaam, als je na een kwartiertje eventjes meer gas geeft dan komt er al een aardige roetwalm uit. De hele motor raakt verstopt.

Daar zit het probleem al :P Een motor hoort geen roetwalmen te maken en dat doet een elektrische motor ook niet :)
Facts don't care about your feelings
pi_189884368
Ik had ook weer zo'n sukkel achter me, omdat ik vaart moest minderen bij het naderen van kruising. En daarna moest stoppen voor een zebra ging hij claxoneren, omdat het niet opschoot.
Check it out
pi_189884425
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 08:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, lees net her en der het nieuwsbericht: D66-leden willen massaal niet harder rijden dan maximaal 90 kilometer per uur.

90? Negentig?
Dat is wel erg langzaam. 8)7

Ik weet het allemaal nog niet van die uitstootvermindering.
Mijn auto heeft 6 versnellingen. 120km/u in de 6 is eigenlijk te langzaam, als je na een kwartiertje eventjes meer gas geeft dan komt er al een aardige roetwalm uit. De hele motor raakt verstopt.
130km/u in de 6 is prima. De motor loopt stukken beter.
Bij 100km/u dan moet 'ie al in de 5, en draait dan net zoveel toeren als 130@6.
En bij 90km/u dan moet ik eigenlijk al in de 4e versnelling rijden.

Dus wat is beter: 90@4 of 130@6?
Bij 90km/u draait de motor langer voor dezelfde afstand, maar de motor hoeft ook weer minder hard te werken vanwege de lagere luchtweerstand.
D66 leden hebben meestal nog een OV kaart of vliegen de hele wereld rond. Daarnaast krijgen ze vaak een penthouse of andere woning als geschenk, wanneer ze ergens een baan hebben gevonden.
Check it out
pi_189895490
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:56 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Dat is dan voor het irritaties op de zolderkamer topic, dit is voor de irritaties op de weg :P
De meeste auto's rijden op de weg en niet in een zolderkamer of op zolder. :+
Plus het is het gevolg van een mogelijke verlaging van de Vmax, en de Vmax is voor veel automobilisten bijna heilig als die wat hoger is. Ik snap de irritaie wel iig.
  maandag 11 november 2019 @ 16:27:16 #273
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_189895577
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 13:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Mwah, ik kan het wel als irritatie zien als je door nieuwe ondoordachte wetjes bijna gedwongen wordt om dingen te doen die slecht zijn voor je auto.
Als dit al doorgaat......
Alsof het slecht is voor je auto om 100 km/u te rijden 8)7
pi_189895673
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2019 16:27 schreef Tijn het volgende:

[..]

Alsof het slecht is voor je auto om 100 km/u te rijden 8)7
Lees even het verhaal van @gebrokenglas waar ik op reageer.
pi_189896124
Daar is al speciaal een heel eigen topic voor:
NWS / Jongeren D66: 90 kilometer is hard genoeg #2
pi_189910045
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2019 17:17 schreef itchycoo het volgende:
Daar is al speciaal een heel eigen topic voor:
NWS / Jongeren D66: 90 kilometer is hard genoeg #2
Maar dat is geen irritatietopic. ;)
pi_189910654
Snelheid overdag op snelwegen gaat waarschijnlijk terug naar 100 km/h. De coalitie is akkoord.
Check it out
pi_189911008
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:08 schreef hjansen82 het volgende:
Snelheid overdag op snelwegen gaat waarschijnlijk terug naar 100 km/h. De coalitie is akkoord.
Beetje boel hypocriet allemaal.
Wel toestaan dat bij bepaalde bouwjaren de katalysator of het roetfilter wordt verwijderd.
En bij de invoer van Euro 6 niets doen aan het fijnstof dat door de direct ingespoten benzineauto's werd (en nog steeds wordt) uitgestoten. Dat gebeurde pas jaren later.
En vervolgens de bouw van een nieuwe kolencentrale toestaan. (Rotterdam 2015 en 2016, Eemshaven 2015)

Niet dat die verlaging van de maximum snelheid nu echt zoden aan de dijk gaat zetten.
Daar is de besparing te gering voor. Zeker omdat we zo'n klein land zijn en Duitsland voorlopig nog geen snelheidslimiet heeft. Bij oosten wind maakt het dus niets uit.
pi_189911436
Ik reed meestal al 100. Wat moet ik nu? Terug naar 94-95 om te voorkomen dat ik constant moet inhalen?
.
  dinsdag 12 november 2019 @ 18:04:15 #280
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_189911487
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 17:59 schreef Fer het volgende:
Ik reed meestal al 100. Wat moet ik nu? Terug naar 94-95 om te voorkomen dat ik constant moet inhalen?
Gewoon 104 op de cruise control en je nergens druk om maken. Rijdt er iemand langzamer voor je, dan ga je naar links. Is de rechterstrook vrij, dan ga je naar rechts. Zonder file is remmen of gas bijgeven bijna nooit nodig.
pi_189911708
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:04 schreef Tijn het volgende:

[..]

Gewoon 104 op de cruise control en je nergens druk om maken. Rijdt er iemand langzamer voor je, dan ga je naar links. Is de rechterstrook vrij, dan ga je naar rechts. Zonder file is remmen of gas bijgeven bijna nooit nodig.
Maar links heb je toch gauw een bestelbus of Audi in je nek. Op zich kan ik daar wel tegen, maar irritant wordt het wel als die mongool die je wil inhalen dan stiekem ook harder gaat rijden.
.
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:12:18 #282
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_189912435
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2019 18:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Maar links heb je toch gauw een bestelbus of Audi in je nek. Op zich kan ik daar wel tegen, maar irritant wordt het wel als die mongool die je wil inhalen dan stiekem ook harder gaat rijden.
Dat is ook wel een terechte klacht, ja. Maar over het algemeen gebeurt zoiets misschien maar 1 of 2 keer tijdens een rit. Ik vind het niet de moeite waard om daarvoor alles om te gooien eerlijk gezegd. Van die bumperklevers heb ik sowieso niet zoveel last. En als iemand die ik wil inhalen harder gaat rijden, schuif ik er gewoon weer achter of geef ik even gas bij. Het is niet anders.
pi_189913631
Nou, slechts 100km/u mogen op een zondagochtend in de Veluwe als er praktisch niemand op de weg is..??!?!
:'(

In de drukke randstad zal de snelheidsverlaging amper wat uitmaken maar elders kan het behoorlijk schelen.
En de maatregel is ook weer heel goed voor de schatkist want er zal wel weer flink geflitst gaan worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door gebrokenglas op 12-11-2019 20:22:05 ]
pi_189913715
Zijn toch al gek geworden in dit land, maar whatever. Flitsmeister erbij, extra goed opletten, harder je best doen op je werk zodat je een buffertje geld hebt en gaaaaaaaaan >:)
Facts don't care about your feelings
pi_189913764
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:21 schreef YoshiBignose het volgende:
Zijn toch al gek geworden in dit land, maar whatever. Flitsmeister erbij, extra goed opletten, harder je best doen op je werk zodat je een buffertje geld hebt en gaaaaaaaaan >:)
De oude taktiek van op 200 meter afstand achter iemand blijven hangen, vooral in het donker een mooie taktiek ivm zichtbaar geflits... Als je voorganger ineens hard remt is het tijd om jouw Brembo's ook eens te testen. :D

Owja, kleine irritatie - vanavond een ongeluk gebeurd op snelweg, Rijkswaterstaat erbij enzo, alles moet naar rijstrook 1, en yep, meneertje Clio rijdt helemaal tot aan de auto van Rijkswaterstaat naar voren en wringt zich er dan tussen. Terwijl de rijbanen na het ongeluk (100 meter) alweer allemaal beschikbaar zijn. Moet dat nou altijd, dat voordringen?

[ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 12-11-2019 20:30:24 ]
pi_189913940
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:24 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

De oude taktiek van op 200 meter afstand achter iemand blijven hangen, vooral in het donker een mooie taktiek ivm zichtbaar geflits... Als je voorganger ineens hard remt is het tijd om jouw Brembo's ook eens te testen. :D

Gisten 130 over de A10 waar je 100 mag, op de linkerbaan en ineens zag ik te laat een politieauto rijden voor me. Hij loerde even, ik geremd naar 100. Toen ging ie er weer vandoor O~) met iets van 140 dus kon ik daarna ook weer door met 130 O-)
Facts don't care about your feelings
pi_189913979
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:32 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Gisten 130 over de A10 waar je 100 mag, op de linkerbaan en ineens zag ik te laat een politieauto rijden voor me. Hij loerde even, ik geremd naar 100. Toen ging ie er weer vandoor O~) ...
Vond het vast teveel gedoe, dat 'volgen' gedoe en de staandehouding enzo. Wellicht vond 'ie het ook wat te koud buiten. Over 10km/u teveel doen ze nooit moeilijk. Zeggen ze tenminste bij Wegmisbruikers.

[ Bericht 1% gewijzigd door gebrokenglas op 12-11-2019 21:52:39 ]
pi_189914086
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:35 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Vond het vast teveel gedoe, dat 'volgen' gedoe en de staandehouding enzo. Wellicht vond 'ie het ook wat te koud buiten. Over 10km/u teveel doen ze nooit moeilijk. Zedggen ze tenminste bij Wegmisbruikers.
Klopt want ik rij expres altijd iets te hard als iedereen achter ze netjes 100 loopt te rijden zodat ik gewoon links kan blijven. Als ze mij helemaal staande willen houden voor een boete van iets van 3 tientjes prima :')

Maar ik heb niet echt slechte ervaringen met politie eigenlijk. Zelfs met 140 in m'n Tesla staande gehouden waar je 100 mocht en ik kwam ermee weg (en hij rook ook nog alcohol). Maar ja ik ben ook zo'n aardige jongen die geef je geen boete, dat doen ze wel bij die sjonnies en dat soort gepeupel >:)

En ik werd in 1 maand tijd 3x staande gehouden, geen idee wat er toen aan de hand was. Maar 3x geen boete gehad :P :P Eerste ging ik iets te hard en was het een undercover golfje. Tweede had ik haaientanden maar ik vond dat ik er nog wel langs kon. En derde was een trambaan :P

En dan hoor ik van iemand anders dat hij een verboden toegang weg in reed, toen zag hij het bord pas en ging hij achteruit weer weg. Gaven ze nog de boete omdat hij al iets voorbij het bord was gereden :')
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 12 november 2019 @ 22:34:03 #289
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_189916105
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:24 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

De oude taktiek van op 200 meter afstand achter iemand blijven hangen, vooral in het donker een mooie taktiek ivm zichtbaar geflits... Als je voorganger ineens hard remt is het tijd om jouw Brembo's ook eens te testen. :D

Owja, kleine irritatie - vanavond een ongeluk gebeurd op snelweg, Rijkswaterstaat erbij enzo, alles moet naar rijstrook 1, en yep, meneertje Clio rijdt helemaal tot aan de auto van Rijkswaterstaat naar voren en wringt zich er dan tussen. Terwijl de rijbanen na het ongeluk (100 meter) alweer allemaal beschikbaar zijn. Moet dat nou altijd, dat voordringen?
Dan ben je echt een eikel
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_189918553
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 november 2019 23:22 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Maar dat is ook zo'n vreemde regel.
Waarom zou je dat doen, een kruispunt vrij houden?
Zit volstrekt geen logica achter.
Dus omdat jouw baan niet doorrijdt moet iedereen maar wachten?
pi_189918742
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 20:24 schreef gebrokenglas het volgende:

Owja, kleine irritatie - vanavond een ongeluk gebeurd op snelweg, Rijkswaterstaat erbij enzo, alles moet naar rijstrook 1, en yep, meneertje Clio rijdt helemaal tot aan de auto van Rijkswaterstaat naar voren en wringt zich er dan tussen. Terwijl de rijbanen na het ongeluk (100 meter) alweer allemaal beschikbaar zijn. Moet dat nou altijd, dat voordringen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 22:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dan ben je echt een eikel
Maar dat is toch gewoon maximale rijstrook benutten? Kijk als je vol gas tot die auto van rijkswaterstaat rijdt is het wat aso, maar als iedereen het gewoon zou doen en dan netjes daar ritsen om en om is er toch niets aan de hand? Ik had deze situatie maandagavond ook toen de A10 vast stond omdat er een ongeluk was gebeurd op de meest linkerstrook. Voor het rode kruis ritsen en ik hoefde niet eens te wringen, ze lieten me er netjes voor omdat er toch nog wel mensen zijn die snappen hoe het werkt. Wat is het praktische nut om 200 meter eerder al te gaan ritsen?
Facts don't care about your feelings
pi_189918749
Dat terug naar 100 is eigenlijk allemaal de schuld van dit topic.

"Drive Slower"
Je raekt an de dinge geweun.
pi_189918768
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 08:11 schreef Messina het volgende:
Dat terug naar 100 is eigenlijk allemaal de schuld van dit topic.

"Drive Slower"
Sorry ;( het was ook eigenlijk een beetje sarcastisch bedoeld. Live longer klinkt leuk, maar als je ook langzamer moet rijden moet je wel langer leven om hetzelfde te bereiken :')
Facts don't care about your feelings
  woensdag 13 november 2019 @ 08:26:37 #294
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_189918859
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 08:41 schreef gebrokenglas het volgende:
Nou, lees net her en der het nieuwsbericht: D66-leden willen massaal niet harder rijden dan maximaal 90 kilometer per uur.

90? Negentig?
Dat is wel erg langzaam. 8)7

Ik weet het allemaal nog niet van die uitstootvermindering.
Mijn auto heeft 6 versnellingen. 120km/u in de 6 is eigenlijk te langzaam, als je na een kwartiertje eventjes meer gas geeft dan komt er al een aardige roetwalm uit. De hele motor raakt verstopt.
130km/u in de 6 is prima. De motor loopt stukken beter.
Bij 100km/u dan moet 'ie al in de 5, en draait dan net zoveel toeren als 130@6.
En bij 90km/u dan moet ik eigenlijk al in de 4e versnelling rijden.
Serieuze vraag, maar wat voor auto is dat dan? Mijn auto (Civic Type S uit 2010) kan prima (cruisend) vanaf rond de 60 in zijn 6. Als je dan wil optrekken moet je wel even terugschakelen uiteraard, maar 100@6 op cruise control is echt geen enkel probleem. Ik dacht eigenlijk dat dat voor de meeste auto's wel zou gelden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 13 november 2019 @ 09:24:29 #295
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189919476
quote:
5s.gif Op woensdag 13 november 2019 08:26 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Serieuze vraag, maar wat voor auto is dat dan? Mijn auto (Civic Type S uit 2010) kan prima (cruisend) vanaf rond de 60 in zijn 6. Als je dan wil optrekken moet je wel even terugschakelen uiteraard, maar 100@6 op cruise control is echt geen enkel probleem. Ik dacht eigenlijk dat dat voor de meeste auto's wel zou gelden.
Er komt veel te veel kracht op je krukas lagers bij zulke lage toerentallen en hoge verzetten. Je sloopt ongemerkt je motor. De rookwalm kan ik zo 1-2-3 niet verklaren, behalve dat er misschien olie langs de zuigerveren omhoog wordt gezogen bij accelereren, wat raar is want dat zou eigenlijk bij gas los moeten gebeuren, iig bij een benzine.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189920035
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 09:24 schreef daNpy het volgende:

[..]

Er komt veel te veel kracht op je krukas lagers bij zulke lage toerentallen en hoge verzetten. Je sloopt ongemerkt je motor. De rookwalm kan ik zo 1-2-3 niet verklaren, behalve dat er misschien olie langs de zuigerveren omhoog wordt gezogen bij accelereren, wat raar is want dat zou eigenlijk bij gas los moeten gebeuren, iig bij een benzine.
Het lijkt me heel onlogisch dat je je motor sloopt door 120 km/u in z'n 6 te rijden. Volgens mij zit m'n automaatbak in de 8e versnelling bij iets van 80 en het lijkt me sterk dat BMW die automaatbak zo maakt dat het je motor sloopt. Heel soms vind ik wel dat ie terug mag schakelen maar doet ie dan niet en voel ik dat de auto meer gaat trillen, zit dan op iets van 1200 rpm.
Facts don't care about your feelings
pi_189920052
100km/u zorgt nu al voor irritatie bij mij :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189920055
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 08:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

[..]

Maar dat is toch gewoon maximale rijstrook benutten? Kijk als je vol gas tot die auto van rijkswaterstaat rijdt is het wat aso, maar als iedereen het gewoon zou doen en dan netjes daar ritsen om en om is er toch niets aan de hand? Ik had deze situatie maandagavond ook toen de A10 vast stond omdat er een ongeluk was gebeurd op de meest linkerstrook. Voor het rode kruis ritsen en ik hoefde niet eens te wringen, ze lieten me er netjes voor omdat er toch nog wel mensen zijn die snappen hoe het werkt. Wat is het praktische nut om 200 meter eerder al te gaan ritsen?
Het probleem is dat iedereen het op zijn eigen manier doet en anderen veroordeelt als die het anders doen en daarmee voor lijken te gaan.

Als je dan iemand die vroeg wisselt voorbij rijdt dan zal die misschien besluiten om je er niet tussen te laten.
Of mensen gaan zo vroeg mogelijk wisselen omdat ze er anders niet meer tussen worden gelaten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_189920100
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:05 schreef vosss het volgende:
100km/u zorgt nu al voor irritatie bij mij :(
Mensen gaan massaal op hun mobiel zitten of rondkijken. Rij maar eens met 100 over de A2 met die 6 banen. Mensen raken zo verveeld en verliezen volkomen de concentratie.

Misschien minder ongelukken met meerdere auto’s maar zeker meer eenzijdige ongelukken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_189920108
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:06 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Het probleem is dat iedereen het op zijn eigen manier doet en anderen veroordeelt als die het anders doen en daarmee voor lijken te gaan.

Als je dan iemand die vroeg wisselt voorbij rijdt dan zal die misschien besluiten om je er niet tussen te laten.
Ja eens, daarom probeer ik altijd zo lang mogelijk door te rijden (uiteraard gewoon in een rustig tempo) en dan te gaan ritsen. De meeste mensen achter je gaan dan ook met je mee. Als je besluit eerder te gaan ritsen dan betekent het dat iedereen achter je dat ook moet gaan doen anders wordt het weer als aso gezien.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')