Dit. Bovendien zie ik het juist als blijk van emancipatie. Het lijkt me dat de meeste Nederlandse vrouwen daar bewust voor kiezen omdat het een goed leven is, beter dan kinderen opvoeden met twee fulltime banen. Ze doen het niet omdat het van hen verwacht wordt, in ieder geval doen ze niet wat door de neoliberalen van ze verwacht wordt.quote:Op woensdag 11 september 2019 19:19 schreef BasEnAad het volgende:
Dat klopt, vrouwen moeten ook 100% ingezet worden om geld te verdienen voor het grootkapitaal om de neoliberale natte droom waar te maken!!!
Of je vindt je werk leuk?quote:Op woensdag 11 september 2019 20:50 schreef LelijKnap het volgende:
Mensen die tegenwoordig meer dan 30 uur per week werken zijn volgens mij verstandelijk gehandicapt.
deegROLquote:Op woensdag 11 september 2019 19:19 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gelukkig hebben ze dus nog tijd genoeg om in de keuken te staan
aanRECHT
zwijgPLICHT
horizonTAAL
Dat je je in het weekend moet voorstellen aan elkaar.quote:Op woensdag 11 september 2019 21:28 schreef detaris het volgende:
Mijn vrouw wil graag minder werken om voor de kinderen te zorgen.
Iedereen kan daar zijn eigen keuzes in maken. Ga heen met je 'cultuuromslag'.
Wij willen geen kinderen om hen elke dag naar de opvang te brengen
Prachtvrouw.quote:Op woensdag 11 september 2019 21:28 schreef detaris het volgende:
Mijn vrouw wil graag minder werken om voor de kinderen te zorgen.
Iedereen kan daar zijn eigen keuzes in maken. Ga heen met je 'cultuuromslag'.
Wij willen geen kinderen om hen elke dag naar de opvang te brengen
quote:Op woensdag 11 september 2019 20:50 schreef LelijKnap het volgende:
Mensen die tegenwoordig meer dan 30 uur per week werken zijn volgens mij verstandelijk gehandicapt.
quote:
Heb je echt nooit begrepen dat er werk is wat echt zo facking leuk is dat je met liefde veel uren er voor maakt? Dan ben je wel erg beperkt in je blikveld...quote:
Ik ga zelden serieus in op voor de hand liggende uitzonderingenquote:Op donderdag 12 september 2019 00:08 schreef YuckFou het volgende:
[..]
[..]
[..]
Heb je echt nooit begrepen dat er werk is wat echt zo facking leuk is dat je met liefde veel uren er voor maakt? Dan ben je wel erg beperkt in je blikveld...
Narcistische vrouwen zijn lui en willen niet hard werken.quote:Op woensdag 11 september 2019 21:29 schreef FlippingCoin het volgende:
Waarom zou hier nou weer iets mis mee zijn.
Dit. We zouden het ook om kunnen draaien en proberen om meer mannen part time te laten werken.quote:Op woensdag 11 september 2019 19:19 schreef BasEnAad het volgende:
Dat klopt, vrouwen moeten ook 100% ingezet worden om geld te verdienen voor het grootkapitaal om de neoliberale natte droom waar te maken!!!
Dit. Is gewoon een rekensommetje wat je kan maken. En met ons progressief belastingstelsel is die vrije tijd niet eens zo duurbetaald.quote:Op donderdag 12 september 2019 10:17 schreef Craptacular het volgende:
Als het inkomen (relatief) gelijk blijft bij minder werken of kinderopvang, dan kies je toch voor minder werken om je kinderen op te voeden.
De bedoeling is dat ze dat in vrijheid kunnen beslissen. Volgens mij kan dat heel aardig, maar kiezen veel vrouwen voor parttime en veel mannen voor fulltime, en dus kiezen veel stellen voor die verdeling. Ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 12 september 2019 11:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit. We zouden het ook om kunnen draaien en proberen om meer mannen part time te laten werken.
Maar dat is de bedoeling niet.
quote:Op donderdag 12 september 2019 01:36 schreef tjoptjop het volgende:
Herkenbaar
Mat vriendelijke groet,
Karin
(aanwezig op ma, di en vr)
Dat is wel erg kort door de bocht in beide kwesties.quote:Op donderdag 12 september 2019 13:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Als vrouwen door parttime werken financieel onzelfstandig blijven is dat natuurlijk niet de bedoeling, maar er staat niet dat dat het geval is.
Mannen kunnen waarschijnlijk wel van vrouwen leren als het gaat om overstappen op parttime werk. Van hen hoor je vaak dat dat niet kan, terwijl vrouwen het wel lukt.
Dit herken ik ook. Mijn vriendin kan makkelijk minder dagen werken als ze dat zou willen, omdat de meeste van haar vrouwelijke collegas ook part-time werken. Ik ga er echter dindsdag over praten met mijn baas, maar de kans is klein dat ik ook echt minder kan werken.quote:Op donderdag 12 september 2019 13:33 schreef MevrouwPuff het volgende:
Als vrouwen door parttime werken financieel onzelfstandig blijven is dat natuurlijk niet de bedoeling, maar er staat niet dat dat het geval is.
Mannen kunnen waarschijnlijk wel van vrouwen leren als het gaat om overstappen op parttime werk. Van hen hoor je vaak dat dat niet kan, terwijl vrouwen het wel lukt.
Ik heb altijd het idee dat een vrouw een gesprek aangaat dat het belangrijk is en dat een man in de wandelgangen even vraagt of het mogelijk is om parttime te werken en dat er dan een amicaal ‘nee joh’ op volgt waarna het klaar isquote:Op maandag 16 september 2019 07:49 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dit herken ik ook. Mijn vriendin kan makkelijk minder dagen werken als ze dat zou willen, omdat de meeste van haar vrouwelijke collegas ook part-time werken. Ik ga er echter dindsdag over praten met mijn baas, maar de kans is klein dat ik ook echt minder kan werken.
Ziekelijke hang naar welvaartsgroei, bahbah. Altijd maar harder, meer. Wanneer is het eens genoeg? Meer geld ten koste van wat?!quote:Op maandag 16 september 2019 10:31 schreef Irrem het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)ijd-werken~ab67d5b3/
quote:Op woensdag 11 september 2019 21:49 schreef Navifactiva het volgende:
Waarom meer werken als het niet hoeft? Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.
Kan je me hier meer over vertellen? Of verwijzen naar wat ik dan op moet zoeken?quote:Op maandag 16 september 2019 09:04 schreef Janneke141 het volgende:
Deeltijd werken is een wettelijk recht, dus als je daar bij je werkgever om vraagt dan moet hij (of zij) daarin toestemmen. Alleen - het is natuurlijk geen wettelijk recht dat je dan ook je functie (en bijbehorend loon) mag behouden.
Verder lijkt het nieuwsbericht uit de OP mij eigenlijk dikke prima, geen idee waarom er een 'cultuuromslag' noodzakelijk zou moeten zijn.
https://www.rijksoverheid(...)f-minder-uren-werkenquote:Op maandag 16 september 2019 11:02 schreef Murdera het volgende:
[..]
Kan je me hier meer over vertellen? Of verwijzen naar wat ik dan op moet zoeken?
Super, thnx!quote:Op maandag 16 september 2019 11:19 schreef Chia het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)f-minder-uren-werken
Het is ook zo arbitrair allemaal. Ja fulltime werken is beter voor de BV Nederland dan parttime, maar nog wat meer geld en welvaart (dat welvaart is trouwens ook een nogal subjectief iets imo) zou het opleveren als iedereen weer meer dan de huidige norm van fulltime zou werken. Terug naar de zesdaagse werkweek van 60+ uur. Dat is echter niet verkopen, maar een specifieke groep "verleiden" om meer te doen gaat ligt niet zo gevoelig, zeker niet als je het (zoals dit in geval) kunt bedekken met een sausje van streven naar gelijkheid. Maar zouden we dat streven niet beter zoveel mogelijk kunnen richten op "iedereen moet ongeacht geslacht kunnen kiezen hoe hij of zij het leven inricht" in plaats van "iedereen moet ongeacht geslacht even hard werken"?quote:Op maandag 16 september 2019 10:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ziekelijke hang naar welvaartsgroei, bahbah. Altijd maar harder, meer. Wanneer is het eens genoeg? Meer geld ten koste van wat?!
Ja.quote:Op maandag 16 september 2019 11:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is ook zo arbitrair allemaal. Ja fulltime werken is beter voor de BV Nederland dan parttime, maar nog wat meer geld en welvaart (dat welvaart is trouwens ook een nogal subjectief iets imo) zou het opleveren als iedereen weer meer dan de huidige norm van fulltime zou werken. Terug naar de zesdaagse werkweek van 60+ uur. Dat is echter niet verkopen, maar een specifieke groep "verleiden" om meer te doen gaat ligt niet zo gevoelig, zeker niet als je het (zoals dit in geval) kunt bedekken met een sausje van streven naar gelijkheid. Maar zouden we dat streven niet beter zoveel mogelijk kunnen richten op "iedereen moet ongeacht geslacht kunnen kiezen hoe hij of zij het leven inricht" in plaats van "iedereen moet ongeacht geslacht even hard werken"?
Geef mensen dus de mogelijkheden om dat zelf te bepalen. Betere voorwaardes voor verse ouders en kinderopvang, prima. Helpt tenslotte hen die de keuze moeten maken om een eerlijke afweging te maken. Maar respecteer dan ook de beslissing van hen die de balans liever (deels) laten slaan in de richting van het huishouden, het kind, vrije tijd, of een zinsgeving aan het leven anders dan werken.
Nog nooit zo'n marxistische bullshit gehoord.quote:Op woensdag 11 september 2019 19:19 schreef BasEnAad het volgende:
Zeg dat maar tegen VVD-minister Wiebes.quote:Op maandag 16 september 2019 12:48 schreef uncucked het volgende:
[..]
Nog nooit zo'n marxistische bullshit gehoord.
Het is ook gewoon rechtse bangmakerij. "ALS JULLIE NIET HARDER GAAN WERKEN RAKEN WE ONZE WELVAART KWIJT!1!!1". VVDquote:Op maandag 16 september 2019 10:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ziekelijke hang naar welvaartsgroei, bahbah. Altijd maar harder, meer. Wanneer is het eens genoeg? Meer geld ten koste van wat?!
Mijn salarisverhogingsgesprekken zijn ook altijd op borrels als mijn baas roept dat het belachelijk is dat mensen die lager opgeleid zijn in hogere schalen zitten. Ik krijg dan vaak een prima als antwoord op mijn vraag of ik dan niet een paar schalen omhoog kanquote:Op maandag 16 september 2019 09:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat een vrouw een gesprek aangaat dat het belangrijk is en dat een man in de wandelgangen even vraagt of het mogelijk is om parttime te werken en dat er dan een amicaal ‘nee joh’ op volgt waarna het klaar is
België is echt een totaal kansloos kutland. Het ziet er niet uit van de buitenkant en is van binnen nog meer verrot. Met Dutroux, stakingen, lintbebouwing en alcoholisme. Ondanks dat 2xfulltime werken dan.quote:Op maandag 16 september 2019 12:47 schreef uncucked het volgende:
Ik ben van oorsprong Vlaming, en heb me hier altijd over verbaasd in Nederland. In Vlaanderen zijn fulltime tweeverdieners heel normaal. Idem in zo goed als alle andere landen van Europa.
En dan vinden Nederlanders het gek dat Vlamingen het materieel beter hebben, grotere huizen, grotere wagen, lekker bourgondisch eten etc.
Echt typische Nederlandse mentaliteit weer. De Hollander weet het altijd beter dan de rest van Europa.quote:Op maandag 16 september 2019 13:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
België is echt een totaal kansloos kutland. Het ziet er niet uit van de buitenkant en is van binnen nog meer verrot. Met Dutroux, stakingen, lintbebouwing en alcoholisme. Ondanks dat 2xfulltime werken dan.
Niet iedereen wil leven van subsidiesquote:Op woensdag 11 september 2019 20:50 schreef LelijKnap het volgende:
Niet alle Nederlandse zijn Hollanders, godverdomme.quote:Op maandag 16 september 2019 13:58 schreef uncucked het volgende:
[..]
Echt typische Nederlandse mentaliteit weer. De Hollander weet het altijd beter dan de rest van Europa.
Even voor mijn beeld, wat lever je nou procentueel zo'n beetje in als je van 40 naar 32 uur gaat?quote:Op maandag 16 september 2019 14:19 schreef Linkse_krijger het volgende:
Hier allebei 32 uur. Prima balans.
beide 28 uur zodat we drie keer per jaar een maand op vakantie kunnen. Ik werk al dertig jaar zo.quote:Op maandag 16 september 2019 14:07 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Niet iedereen wil leven van subsidies
Je klinkt net als die Turk Erdogan. ''De mooiste huizen, de grootste auto's, de lekkerste wijven...''quote:Op maandag 16 september 2019 12:47 schreef uncucked het volgende:
En dan vinden Nederlanders het gek dat Vlamingen het materieel beter hebben, grotere huizen, grotere wagen, lekker bourgondisch eten etc.
Bruto gewoon 20%?quote:Op maandag 16 september 2019 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Even voor mijn beeld, wat lever je nou procentueel zo'n beetje in als je van 40 naar 32 uur gaat?
Op zich niet en dat zou een logisch antwoord zijn 'gewoon 20%' maar is dat dus ook echt zo? (heb geen idee namelijk).quote:Op maandag 16 september 2019 14:52 schreef Chia het volgende:
[..]
Bruto gewoon 20%?Of begrijp ik je vraag nu verkeerd?
Bij ons iig wel. Als je 32 uur werkt staat er op je loonstrook ook de factor 0,8.quote:Op maandag 16 september 2019 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op zich niet en dat zou een logisch antwoord zijn 'gewoon 20%' maar is dat dus ook echt zo? (heb geen idee namelijk).
Correct.quote:Op woensdag 11 september 2019 19:17 schreef Nober het volgende:
,,In Nederland zijn we tevreden over de arbeidsparticipatie, het deeltijdmodel werkt prima”, zegt Adema. ,,Het verschil in kwaliteit tussen voltijd- en deeltijdbanen is in Nederland niet zo groot. Terwijl in veel andere Oeso-landen de parttime functies vaak flutbaantjes zijn.” Er worden hier dus gewoonweg veel meer banen als parttime functie aangeboden.
Ja, bruto is het 20% over het standaard salaris, maar de leaseauto blijft hetzelfde bedrag en dan heb ik nog een standby-vergoeding die ook op basis van 1.0 fte blijft staan. Verder veranderen alle kortingen iets en de eigen bijdrage aan het pensioen, waardoor het onder de streep netto 12% scheelt. Maar een eenduidig antwoord is er niet te geven, omdat mijn situatie niet per se een standaard is.quote:Op maandag 16 september 2019 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op zich niet en dat zou een logisch antwoord zijn 'gewoon 20%' maar is dat dus ook echt zo? (heb geen idee namelijk).
Die gedachte ging ook door mijn hoofd. Al denk ik dat de arbeidsparticipatie van vrouwen in Hongarije best hoog is (voormalig Oostblok).quote:Op donderdag 12 september 2019 06:01 schreef Restyler het volgende:
Mijn onderbuik gevoel zegt me dat in het mooie staafdiagrammetje van de OP alleen is gekeken naar vrouwen die überhaupt werken.
Leuk dat in Hongarije bijna alle werkende vrouwen full-time werken, maar hoe veel vrouwen werken daar?
Als ik naar studenten kijk dan zie je vaak dat de vrouwen wel de ambitie hebben maar dat dan combineren met torenhoge verwachtingen (van hunzelf en van werkgevers) als ze dan op hun eerste stages komen en dingen blijken niet helemaal uitgekristalliseerd of domweg onduidelijk geven ze heel vaak zichzelf daar de schuld van. Bij de mannen zie je dat ook maar ze blijven minder lang hangen in die schuldvraag en accepteren gewoon dat het een beetje onduidelijk is wie schuldig is aan de onduidelijkheid.quote:Op maandag 16 september 2019 15:20 schreef Tinkepink het volgende:
Wel vind ik het erg jammer dat veel (jonge) vrouwen nog steeds zo ambitieloos lijken te zijn.
Omdat ze zaken vaker op de rit hebben, verwachten ze dat ook van hun omgeving.quote:Op maandag 16 september 2019 15:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als ik naar studenten kijk dan zie je vaak dat de vrouwen wel de ambitie hebben maar dat dan combineren met torenhoge verwachtingen (van hunzelf en van werkgevers) als ze dan op hun eerste stages komen en dingen blijken niet helemaal uitgekristalliseerd of domweg onduidelijk geven ze heel vaak zichzelf daar de schuld van. Bij de mannen zie je dat ook maar ze blijven minder lang hangen in die schuldvraag en accepteren gewoon dat het een beetje onduidelijk is wie schuldig is aan de onduidelijkheid.
Ik kan het helemaal mis hebben maar ik zie vrouwen vaak onderuit gaan in een soort perfectionisme en het ontbreken aan flexibiliteit, ze willen veel meer controle hebben. Natuurlijk allemaal een beetje gegeneraliseerd maar ik vind het namelijk erg vreemd dat vrouwen als student zijnde bijna zonder uitzondering het beter doen als de mannen, meer georganiseerd zijn, de zaken meer op de rit, en over de gehele rit vooral veel serieuzer. Maar dat de mannen juist later profijt hebben dat ze alles niet zo serieus hebben genomen
#insert vrouwen die in huilen uitbarsten als ze een "maar" een 8,5 hebben gehaald.
Wat definieer je dan als ambities?quote:Op maandag 16 september 2019 15:20 schreef Tinkepink het volgende:
Wel vind ik het erg jammer dat veel (jonge) vrouwen nog steeds zo ambitieloos lijken te zijn.
Dat denk ik ook zeker... als je zaken onduidelijk houdt dan is er ruimte om dingen anders te doen, of ad hoc het helemaal op de schop te gooien. In een organisatie die daar niet van in de stress schiet kan dat zorgen voor erg mooie resultaten die niet over de gebaande afgebakende paden gaat.quote:Op maandag 16 september 2019 16:02 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Omdat ze zaken vaker op de rit hebben, verwachten ze dat ook van hun omgeving.
Ik herken het wel. Maar waar ik vroeger vaak gefrustreerd raakte zorg ik er tegenwoordig gewoon voor dat de boel wel op orde komt.
Interessant genoeg merk ik daarbij veel weerstand van de mannen in het bedrijf. Alsof ze belang hebben bij de bestaande onduidelijkheid.
En hoeveel uren werk jij?quote:Op maandag 16 september 2019 16:14 schreef LXIV het volgende:
Mijn vrouw ging van 27 uur naar 18 uur werken per week. Dat kostte ons netto (inclusief minder kinderopvang) 40 euro per maand. Ongeveer een euro per uur dus.
Voor de iets beter verdienenden (vanaf 2400 netto oid) is parttime werken heel interessant want over je laatste uren betaal je het meeste belasting (57,75% incl afbouw arbeidskorting).
Daarom houd je dan als je van 40 naar 20 uur p/w/ gaat nog 70% van je netto-loon over. Je netto-uurloon gaat dus stevig vooruit!
Ik zit bij de overheid dus dan heb je het meer over aanwezigheid. Maar zo'n uur of 36 per week.quote:
Dus jij neemt ook gewoon een 'thuiswerkdag' waarmee weer een dag kinderopvang wordt uitgespaard?quote:Op maandag 16 september 2019 16:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik zit bij de overheid dus dan heb je het meer over aanwezigheid. Maar zo'n uur of 36 per week.
Nee. Ik neem praktisch nooit een thuiswerkdag.quote:Op maandag 16 september 2019 16:25 schreef Chia het volgende:
[..]
Dus jij neemt ook gewoon een 'thuiswerkdag' waarmee weer een dag kinderopvang wordt uitgespaard?
Hij heeft zojuist enorme bedragen aan Shell en Exxon beloofd omdat ze moesten ophouden met het vernielen van een provincie en zodat ze kunnen doorgaan met het niet betalen van de schade en herstel.quote:Op maandag 16 september 2019 15:00 schreef BasEnAad het volgende:
Misselijkmakend die Wiebes die roept dat we meer moeten werken om de welvaart in stand te houden. Dat is gewoon een verkapt dreigement. Die 'welvaart' komt toch vooral op verkeerde plekken terecht en meer gaan werken levert geen klap op door de torenhoge belastingen en het wegvallen van toeslagen. Aan wiens kant staat de minister eigenlijk?
Ik heb het net voor mezelf uitgerekend, maar bij mij scheelt het aanmerkelijk meer. Hoe kan het bij jullie zo weinig verschil makenquote:Op maandag 16 september 2019 16:14 schreef LXIV het volgende:
Mijn vrouw ging van 27 uur naar 18 uur werken per week. Dat kostte ons netto (inclusief minder kinderopvang) 40 euro per maand. Ongeveer een euro per uur dus.
Voor de iets beter verdienenden (vanaf 2400 netto oid) is parttime werken heel interessant want over je laatste uren betaal je het meeste belasting (57,75% incl afbouw arbeidskorting).
Daarom houd je dan als je van 40 naar 20 uur p/w/ gaat nog 70% van je netto-loon over. Je netto-uurloon gaat dus stevig vooruit!
Dat is ook wel een ding natuurlijk. In bijna geen enkel ander Europees land hebben ze zo'n subsidiestelsel dat werken bestraft.quote:Op maandag 16 september 2019 16:14 schreef LXIV het volgende:
Dat hangt er maar net vanaf hoeveel je verdient.quote:Op maandag 16 september 2019 18:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb het net voor mezelf uitgerekend, maar bij mij scheelt het aanmerkelijk meer. Hoe kan het bij jullie zo weinig verschil maken
Door iets met de kinderopvangtoeslag?quote:Op maandag 16 september 2019 18:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik heb het net voor mezelf uitgerekend, maar bij mij scheelt het aanmerkelijk meer. Hoe kan het bij jullie zo weinig verschil maken
Zwangerschap en kraambed hoeven helemaal niet zo lang te duren. Het zogen duurt extreem kort tegenwoordig (vroeger zaten kinderen van vijf, zes jaar nog aan de tiet, wat mogelijk was omdat er voortdurend werd gebaard en men niet stopte na 1,3 kinderen)quote:Op woensdag 11 september 2019 21:37 schreef Jellereppe het volgende:
De vrouw is helaas de enige die nageslacht kan baren. Het is biologie.
Want vaders zien hun kind liever niet opgroeien natuurlijk.quote:Op maandag 16 september 2019 20:15 schreef 01100101 het volgende:
Ik kan mij er best iets onder voorstellen. Veel van die vrouwen die parttime werken hebben kinderen en willen graag hun kind zien opgroeien. Als beide ouders fulltime werken dan komen deze kinderen in de kinderopvang terecht. Niets ten nadele van de kinderopvang, maar waarom in godsnaam kinderen op de wereld zetten als je nauwelijks tijd en aandacht aan ze kunt besteden.
Echt hè. In organisaties waar die ruimte er wel is werken vaders ook vaak gewoon 32 u of 4x9.quote:Op maandag 16 september 2019 20:37 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Want vaders zien hun kind liever niet opgroeien natuurlijk.
Zeker wel, maar in het algemeen nemen de vrouwen nog steeds voornamelijk de zorgtaken op zich.quote:Op maandag 16 september 2019 20:37 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Want vaders zien hun kind liever niet opgroeien natuurlijk.
En dat is prima.quote:Op maandag 16 september 2019 20:48 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Zeker wel, maar in het algemeen nemen de vrouwen nog steeds voornamelijk de zorgtaken op zich.
Dat is dus dom.quote:Op maandag 16 september 2019 20:48 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Zeker wel, maar in het algemeen nemen de vrouwen nog steeds voornamelijk de zorgtaken op zich.
Nou dan zijn wel veel Nederlandse gezinnen die het zo doen dom. Ik zie maar zelden dat de vader de zorgtaken hoofdzakelijk op zich neemt. Overigens maakt het niks uit wie het doet, als er maar een ouder is die de kinderen verzorgt.quote:
Dat laatste, precies dat.quote:Op maandag 16 september 2019 20:52 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Nou dan zijn wel veel Nederlandse gezinnen die het zo doen dom. Ik zie maar zelden dat de vader de zorgtaken hoofdzakelijk op zich neemt. Overigens maakt het niks uit wie het doet, als er maar een ouder is die de kinderen verzorgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |