Super, thnx!quote:Op maandag 16 september 2019 11:19 schreef Chia het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)f-minder-uren-werken
Het is ook zo arbitrair allemaal. Ja fulltime werken is beter voor de BV Nederland dan parttime, maar nog wat meer geld en welvaart (dat welvaart is trouwens ook een nogal subjectief iets imo) zou het opleveren als iedereen weer meer dan de huidige norm van fulltime zou werken. Terug naar de zesdaagse werkweek van 60+ uur. Dat is echter niet verkopen, maar een specifieke groep "verleiden" om meer te doen gaat ligt niet zo gevoelig, zeker niet als je het (zoals dit in geval) kunt bedekken met een sausje van streven naar gelijkheid. Maar zouden we dat streven niet beter zoveel mogelijk kunnen richten op "iedereen moet ongeacht geslacht kunnen kiezen hoe hij of zij het leven inricht" in plaats van "iedereen moet ongeacht geslacht even hard werken"?quote:Op maandag 16 september 2019 10:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ziekelijke hang naar welvaartsgroei, bahbah. Altijd maar harder, meer. Wanneer is het eens genoeg? Meer geld ten koste van wat?!
Ja.quote:Op maandag 16 september 2019 11:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is ook zo arbitrair allemaal. Ja fulltime werken is beter voor de BV Nederland dan parttime, maar nog wat meer geld en welvaart (dat welvaart is trouwens ook een nogal subjectief iets imo) zou het opleveren als iedereen weer meer dan de huidige norm van fulltime zou werken. Terug naar de zesdaagse werkweek van 60+ uur. Dat is echter niet verkopen, maar een specifieke groep "verleiden" om meer te doen gaat ligt niet zo gevoelig, zeker niet als je het (zoals dit in geval) kunt bedekken met een sausje van streven naar gelijkheid. Maar zouden we dat streven niet beter zoveel mogelijk kunnen richten op "iedereen moet ongeacht geslacht kunnen kiezen hoe hij of zij het leven inricht" in plaats van "iedereen moet ongeacht geslacht even hard werken"?
Geef mensen dus de mogelijkheden om dat zelf te bepalen. Betere voorwaardes voor verse ouders en kinderopvang, prima. Helpt tenslotte hen die de keuze moeten maken om een eerlijke afweging te maken. Maar respecteer dan ook de beslissing van hen die de balans liever (deels) laten slaan in de richting van het huishouden, het kind, vrije tijd, of een zinsgeving aan het leven anders dan werken.
Nog nooit zo'n marxistische bullshit gehoord.quote:Op woensdag 11 september 2019 19:19 schreef BasEnAad het volgende:
Dat klopt, vrouwen moeten ook 100% ingezet worden om geld te verdienen voor het grootkapitaal om de neoliberale natte droom waar te maken!!!
Zeg dat maar tegen VVD-minister Wiebes.quote:Op maandag 16 september 2019 12:48 schreef uncucked het volgende:
[..]
Nog nooit zo'n marxistische bullshit gehoord.
Het is ook gewoon rechtse bangmakerij. "ALS JULLIE NIET HARDER GAAN WERKEN RAKEN WE ONZE WELVAART KWIJT!1!!1". VVDquote:Op maandag 16 september 2019 10:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ziekelijke hang naar welvaartsgroei, bahbah. Altijd maar harder, meer. Wanneer is het eens genoeg? Meer geld ten koste van wat?!
Mijn salarisverhogingsgesprekken zijn ook altijd op borrels als mijn baas roept dat het belachelijk is dat mensen die lager opgeleid zijn in hogere schalen zitten. Ik krijg dan vaak een prima als antwoord op mijn vraag of ik dan niet een paar schalen omhoog kanquote:Op maandag 16 september 2019 09:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat een vrouw een gesprek aangaat dat het belangrijk is en dat een man in de wandelgangen even vraagt of het mogelijk is om parttime te werken en dat er dan een amicaal ‘nee joh’ op volgt waarna het klaar is
België is echt een totaal kansloos kutland. Het ziet er niet uit van de buitenkant en is van binnen nog meer verrot. Met Dutroux, stakingen, lintbebouwing en alcoholisme. Ondanks dat 2xfulltime werken dan.quote:Op maandag 16 september 2019 12:47 schreef uncucked het volgende:
Ik ben van oorsprong Vlaming, en heb me hier altijd over verbaasd in Nederland. In Vlaanderen zijn fulltime tweeverdieners heel normaal. Idem in zo goed als alle andere landen van Europa.
En dan vinden Nederlanders het gek dat Vlamingen het materieel beter hebben, grotere huizen, grotere wagen, lekker bourgondisch eten etc.
Echt typische Nederlandse mentaliteit weer. De Hollander weet het altijd beter dan de rest van Europa.quote:Op maandag 16 september 2019 13:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
België is echt een totaal kansloos kutland. Het ziet er niet uit van de buitenkant en is van binnen nog meer verrot. Met Dutroux, stakingen, lintbebouwing en alcoholisme. Ondanks dat 2xfulltime werken dan.
Niet iedereen wil leven van subsidiesquote:Op woensdag 11 september 2019 20:50 schreef LelijKnap het volgende:
Mensen die tegenwoordig meer dan 30 uur per week werken zijn volgens mij verstandelijk gehandicapt.
Niet alle Nederlandse zijn Hollanders, godverdomme.quote:Op maandag 16 september 2019 13:58 schreef uncucked het volgende:
[..]
Echt typische Nederlandse mentaliteit weer. De Hollander weet het altijd beter dan de rest van Europa.
Even voor mijn beeld, wat lever je nou procentueel zo'n beetje in als je van 40 naar 32 uur gaat?quote:Op maandag 16 september 2019 14:19 schreef Linkse_krijger het volgende:
Hier allebei 32 uur. Prima balans.
beide 28 uur zodat we drie keer per jaar een maand op vakantie kunnen. Ik werk al dertig jaar zo.quote:Op maandag 16 september 2019 14:07 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Niet iedereen wil leven van subsidies
Je klinkt net als die Turk Erdogan. ''De mooiste huizen, de grootste auto's, de lekkerste wijven...''quote:Op maandag 16 september 2019 12:47 schreef uncucked het volgende:
En dan vinden Nederlanders het gek dat Vlamingen het materieel beter hebben, grotere huizen, grotere wagen, lekker bourgondisch eten etc.
Bruto gewoon 20%?quote:Op maandag 16 september 2019 14:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Even voor mijn beeld, wat lever je nou procentueel zo'n beetje in als je van 40 naar 32 uur gaat?
Op zich niet en dat zou een logisch antwoord zijn 'gewoon 20%' maar is dat dus ook echt zo? (heb geen idee namelijk).quote:Op maandag 16 september 2019 14:52 schreef Chia het volgende:
[..]
Bruto gewoon 20%?Of begrijp ik je vraag nu verkeerd?
Bij ons iig wel. Als je 32 uur werkt staat er op je loonstrook ook de factor 0,8.quote:Op maandag 16 september 2019 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op zich niet en dat zou een logisch antwoord zijn 'gewoon 20%' maar is dat dus ook echt zo? (heb geen idee namelijk).
Correct.quote:Op woensdag 11 september 2019 19:17 schreef Nober het volgende:
,,In Nederland zijn we tevreden over de arbeidsparticipatie, het deeltijdmodel werkt prima”, zegt Adema. ,,Het verschil in kwaliteit tussen voltijd- en deeltijdbanen is in Nederland niet zo groot. Terwijl in veel andere Oeso-landen de parttime functies vaak flutbaantjes zijn.” Er worden hier dus gewoonweg veel meer banen als parttime functie aangeboden.
Ja, bruto is het 20% over het standaard salaris, maar de leaseauto blijft hetzelfde bedrag en dan heb ik nog een standby-vergoeding die ook op basis van 1.0 fte blijft staan. Verder veranderen alle kortingen iets en de eigen bijdrage aan het pensioen, waardoor het onder de streep netto 12% scheelt. Maar een eenduidig antwoord is er niet te geven, omdat mijn situatie niet per se een standaard is.quote:Op maandag 16 september 2019 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op zich niet en dat zou een logisch antwoord zijn 'gewoon 20%' maar is dat dus ook echt zo? (heb geen idee namelijk).
Die gedachte ging ook door mijn hoofd. Al denk ik dat de arbeidsparticipatie van vrouwen in Hongarije best hoog is (voormalig Oostblok).quote:Op donderdag 12 september 2019 06:01 schreef Restyler het volgende:
Mijn onderbuik gevoel zegt me dat in het mooie staafdiagrammetje van de OP alleen is gekeken naar vrouwen die überhaupt werken.
Leuk dat in Hongarije bijna alle werkende vrouwen full-time werken, maar hoe veel vrouwen werken daar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |