abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 15:41:33 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188974508
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 15:20 schreef Tinkepink het volgende:
Wel vind ik het erg jammer dat veel (jonge) vrouwen nog steeds zo ambitieloos lijken te zijn.
Als ik naar studenten kijk dan zie je vaak dat de vrouwen wel de ambitie hebben maar dat dan combineren met torenhoge verwachtingen (van hunzelf en van werkgevers) als ze dan op hun eerste stages komen en dingen blijken niet helemaal uitgekristalliseerd of domweg onduidelijk geven ze heel vaak zichzelf daar de schuld van. Bij de mannen zie je dat ook maar ze blijven minder lang hangen in die schuldvraag en accepteren gewoon dat het een beetje onduidelijk is wie schuldig is aan de onduidelijkheid.

Ik kan het helemaal mis hebben maar ik zie vrouwen vaak onderuit gaan in een soort perfectionisme en het ontbreken aan flexibiliteit, ze willen veel meer controle hebben. Natuurlijk allemaal een beetje gegeneraliseerd maar ik vind het namelijk erg vreemd dat vrouwen als student zijnde bijna zonder uitzondering het beter doen als de mannen, meer georganiseerd zijn, de zaken meer op de rit, en over de gehele rit vooral veel serieuzer. Maar dat de mannen juist later profijt hebben dat ze alles niet zo serieus hebben genomen :P

#insert vrouwen die in huilen uitbarsten als ze een "maar" een 8,5 hebben gehaald. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 16 september 2019 @ 16:02:01 #77
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188974743
quote:
2s.gif Op maandag 16 september 2019 15:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Als ik naar studenten kijk dan zie je vaak dat de vrouwen wel de ambitie hebben maar dat dan combineren met torenhoge verwachtingen (van hunzelf en van werkgevers) als ze dan op hun eerste stages komen en dingen blijken niet helemaal uitgekristalliseerd of domweg onduidelijk geven ze heel vaak zichzelf daar de schuld van. Bij de mannen zie je dat ook maar ze blijven minder lang hangen in die schuldvraag en accepteren gewoon dat het een beetje onduidelijk is wie schuldig is aan de onduidelijkheid.

Ik kan het helemaal mis hebben maar ik zie vrouwen vaak onderuit gaan in een soort perfectionisme en het ontbreken aan flexibiliteit, ze willen veel meer controle hebben. Natuurlijk allemaal een beetje gegeneraliseerd maar ik vind het namelijk erg vreemd dat vrouwen als student zijnde bijna zonder uitzondering het beter doen als de mannen, meer georganiseerd zijn, de zaken meer op de rit, en over de gehele rit vooral veel serieuzer. Maar dat de mannen juist later profijt hebben dat ze alles niet zo serieus hebben genomen :P

#insert vrouwen die in huilen uitbarsten als ze een "maar" een 8,5 hebben gehaald. :D
Omdat ze zaken vaker op de rit hebben, verwachten ze dat ook van hun omgeving.
Ik herken het wel. Maar waar ik vroeger vaak gefrustreerd raakte zorg ik er tegenwoordig gewoon voor dat de boel wel op orde komt.
Interessant genoeg merk ik daarbij veel weerstand van de mannen in het bedrijf. Alsof ze belang hebben bij de bestaande onduidelijkheid.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_188974752
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 15:20 schreef Tinkepink het volgende:
Wel vind ik het erg jammer dat veel (jonge) vrouwen nog steeds zo ambitieloos lijken te zijn.
Wat definieer je dan als ambities?
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 16:06:13 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188974770
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 16:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Omdat ze zaken vaker op de rit hebben, verwachten ze dat ook van hun omgeving.
Ik herken het wel. Maar waar ik vroeger vaak gefrustreerd raakte zorg ik er tegenwoordig gewoon voor dat de boel wel op orde komt.
Interessant genoeg merk ik daarbij veel weerstand van de mannen in het bedrijf. Alsof ze belang hebben bij de bestaande onduidelijkheid.
Dat denk ik ook zeker... als je zaken onduidelijk houdt dan is er ruimte om dingen anders te doen, of ad hoc het helemaal op de schop te gooien. In een organisatie die daar niet van in de stress schiet kan dat zorgen voor erg mooie resultaten die niet over de gebaande afgebakende paden gaat.

Ik zie bij vrouwen vaak de focus liggen mooi, netjes, duidelijk, georganiseerd, in contrast tot mannen die meer de focus hebben liggen op gemakkelijk,snel,nieuw,spannend. M.a.w. veel mannen zijn veel te lui om dingen netjes te regelen :D maar misschien heb ik het nu vooral over mezelf :D

[ Bericht 5% gewijzigd door Bosbeetle op 16-09-2019 16:13:10 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 16 september 2019 @ 16:14:41 #80
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188974861
Mijn vrouw ging van 27 uur naar 18 uur werken per week. Dat kostte ons netto (inclusief minder kinderopvang) 40 euro per maand. Ongeveer een euro per uur dus.

Voor de iets beter verdienenden (vanaf 2400 netto oid) is parttime werken heel interessant want over je laatste uren betaal je het meeste belasting (57,75% incl afbouw arbeidskorting).
Daarom houd je dan als je van 40 naar 20 uur p/w/ gaat nog 70% van je netto-loon over. Je netto-uurloon gaat dus stevig vooruit!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188974953
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 16:14 schreef LXIV het volgende:
Mijn vrouw ging van 27 uur naar 18 uur werken per week. Dat kostte ons netto (inclusief minder kinderopvang) 40 euro per maand. Ongeveer een euro per uur dus.

Voor de iets beter verdienenden (vanaf 2400 netto oid) is parttime werken heel interessant want over je laatste uren betaal je het meeste belasting (57,75% incl afbouw arbeidskorting).
Daarom houd je dan als je van 40 naar 20 uur p/w/ gaat nog 70% van je netto-loon over. Je netto-uurloon gaat dus stevig vooruit!
En hoeveel uren werk jij?
  maandag 16 september 2019 @ 16:22:42 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188974968
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 16:21 schreef Chia het volgende:

[..]

En hoeveel uren werk jij?
Ik zit bij de overheid dus dan heb je het meer over aanwezigheid. Maar zo'n uur of 36 per week.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_188975008
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 16:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik zit bij de overheid dus dan heb je het meer over aanwezigheid. Maar zo'n uur of 36 per week.
Dus jij neemt ook gewoon een 'thuiswerkdag' waarmee weer een dag kinderopvang wordt uitgespaard?
  maandag 16 september 2019 @ 16:30:13 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_188975082
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 16:25 schreef Chia het volgende:

[..]

Dus jij neemt ook gewoon een 'thuiswerkdag' waarmee weer een dag kinderopvang wordt uitgespaard?
Nee. Ik neem praktisch nooit een thuiswerkdag.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator maandag 16 september 2019 @ 16:31:02 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188975094
Ik werk ook 36 uur omdat dat bij de overheid fulltime is :') mijn baas zegt af en toe wel eens moet jij niet eens een dag roostervrij doen ofzo.. maar daar is hij inmiddels al mee gestopt. Uren bijhouden is nooit een hobby van mij geweest zou ook niet weten hoeveel ik er maak. Vakantiedagen etc bijhouden doe ik ook niet zou niet weten hoeveel ik er eigenlijk heb.

Vrij nemen is bij ons een kwestie van in de agenda zetten dat je er niet bent, no questions asked. Ik denk dat ik echt niet meer zou kunnen wennen aan het bijhouden van uren en het van te voren moeten vragen of en wanneer je vrij wilt.

Maar dat geldt bij ons voor zowel de mannen als de vrouwen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_188975853
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 15:00 schreef BasEnAad het volgende:
Misselijkmakend die Wiebes die roept dat we meer moeten werken om de welvaart in stand te houden. Dat is gewoon een verkapt dreigement. Die 'welvaart' komt toch vooral op verkeerde plekken terecht en meer gaan werken levert geen klap op door de torenhoge belastingen en het wegvallen van toeslagen. Aan wiens kant staat de minister eigenlijk?
Hij heeft zojuist enorme bedragen aan Shell en Exxon beloofd omdat ze moesten ophouden met het vernielen van een provincie en zodat ze kunnen doorgaan met het niet betalen van de schade en herstel.

Het lijkt me wel duidelijk aan wiens kant hij staat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 16 september 2019 @ 18:01:22 #87
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_188976244
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 16:14 schreef LXIV het volgende:
Mijn vrouw ging van 27 uur naar 18 uur werken per week. Dat kostte ons netto (inclusief minder kinderopvang) 40 euro per maand. Ongeveer een euro per uur dus.

Voor de iets beter verdienenden (vanaf 2400 netto oid) is parttime werken heel interessant want over je laatste uren betaal je het meeste belasting (57,75% incl afbouw arbeidskorting).
Daarom houd je dan als je van 40 naar 20 uur p/w/ gaat nog 70% van je netto-loon over. Je netto-uurloon gaat dus stevig vooruit!
Ik heb het net voor mezelf uitgerekend, maar bij mij scheelt het aanmerkelijk meer. Hoe kan het bij jullie zo weinig verschil maken

[ Bericht 1% gewijzigd door Tinkepink op 16-09-2019 18:10:54 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_188977036
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 16:14 schreef LXIV het volgende:
Mijn vrouw ging van 27 uur naar 18 uur werken per week. Dat kostte ons netto (inclusief minder kinderopvang) 40 euro per maand. Ongeveer een euro per uur dus.

Voor de iets beter verdienenden (vanaf 2400 netto oid) is parttime werken heel interessant want over je laatste uren betaal je het meeste belasting (57,75% incl afbouw arbeidskorting).
Daarom houd je dan als je van 40 naar 20 uur p/w/ gaat nog 70% van je netto-loon over. Je netto-uurloon gaat dus stevig vooruit!
Dat is ook wel een ding natuurlijk. In bijna geen enkel ander Europees land hebben ze zo'n subsidiestelsel dat werken bestraft.

Lang leve de verzorgingsstaat ;(
pi_188977402
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 18:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb het net voor mezelf uitgerekend, maar bij mij scheelt het aanmerkelijk meer. Hoe kan het bij jullie zo weinig verschil maken
Dat hangt er maar net vanaf hoeveel je verdient.
pi_188978454
Ik kan mij er best iets onder voorstellen. Veel van die vrouwen die parttime werken hebben kinderen en willen graag hun kind zien opgroeien. Als beide ouders fulltime werken dan komen deze kinderen in de kinderopvang terecht. Niets ten nadele van de kinderopvang, maar waarom in godsnaam kinderen op de wereld zetten als je nauwelijks tijd en aandacht aan ze kunt besteden.
  maandag 16 september 2019 @ 20:30:56 #91
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_188978801
Dat krijg je als iedere extra euro tussen bijstand en modaal je netto een duppie oplevert.
pi_188978864
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 18:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb het net voor mezelf uitgerekend, maar bij mij scheelt het aanmerkelijk meer. Hoe kan het bij jullie zo weinig verschil maken
Door iets met de kinderopvangtoeslag?
  maandag 16 september 2019 @ 20:36:08 #93
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188978918
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 21:37 schreef Jellereppe het volgende:
De vrouw is helaas de enige die nageslacht kan baren. Het is biologie.
Zwangerschap en kraambed hoeven helemaal niet zo lang te duren. Het zogen duurt extreem kort tegenwoordig (vroeger zaten kinderen van vijf, zes jaar nog aan de tiet, wat mogelijk was omdat er voortdurend werd gebaard en men niet stopte na 1,3 kinderen)

Kortom, enkele dagen na de geboorte kan de vader prima de zorg op zich nemen en gaan part-timen. Maar dat doen we niet, want vrouwen zijn het er massaal over eens dat
1. je geen goede moeder bent als je niet altijd voor je kind klaarstaat
2. dat mannen niet goed genoeg voor de kinderen kunnen zorgen.

Het zijn daarom ooknde vrouwen die de vrouwen kort houden en de basis voor het glazen plafond leggen. En er dus voor zorgen dat vrouwen part-timen en mannen carrière maken.
  maandag 16 september 2019 @ 20:37:05 #94
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188978938
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:15 schreef 01100101 het volgende:
Ik kan mij er best iets onder voorstellen. Veel van die vrouwen die parttime werken hebben kinderen en willen graag hun kind zien opgroeien. Als beide ouders fulltime werken dan komen deze kinderen in de kinderopvang terecht. Niets ten nadele van de kinderopvang, maar waarom in godsnaam kinderen op de wereld zetten als je nauwelijks tijd en aandacht aan ze kunt besteden.
Want vaders zien hun kind liever niet opgroeien natuurlijk.
pi_188979083
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 20:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Want vaders zien hun kind liever niet opgroeien natuurlijk.
Echt hè. In organisaties waar die ruimte er wel is werken vaders ook vaak gewoon 32 u of 4x9.
pi_188979197
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 20:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Want vaders zien hun kind liever niet opgroeien natuurlijk.
Zeker wel, maar in het algemeen nemen de vrouwen nog steeds voornamelijk de zorgtaken op zich.
  maandag 16 september 2019 @ 20:49:34 #97
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_188979220
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:48 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Zeker wel, maar in het algemeen nemen de vrouwen nog steeds voornamelijk de zorgtaken op zich.
En dat is prima.
  maandag 16 september 2019 @ 20:49:58 #98
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188979231
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:48 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Zeker wel, maar in het algemeen nemen de vrouwen nog steeds voornamelijk de zorgtaken op zich.
Dat is dus dom.
pi_188979294
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2019 20:49 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is dus dom.
Nou dan zijn wel veel Nederlandse gezinnen die het zo doen dom. Ik zie maar zelden dat de vader de zorgtaken hoofdzakelijk op zich neemt. Overigens maakt het niks uit wie het doet, als er maar een ouder is die de kinderen verzorgt.
  maandag 16 september 2019 @ 20:54:39 #100
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188979350
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2019 20:52 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Nou dan zijn wel veel Nederlandse gezinnen die het zo doen dom. Ik zie maar zelden dat de vader de zorgtaken hoofdzakelijk op zich neemt. Overigens maakt het niks uit wie het doet, als er maar een ouder is die de kinderen verzorgt.
Dat laatste, precies dat.
Maar als je gaat part-timen en dan zanikt over discriminatie bij baantjes op hoger niveau... collega's van me zitten een week in de VS, hoe wil je dat als part-timer regelen?!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')