abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 september 2019 @ 11:13:08 #1
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_188751536
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?



Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2019

• Thomas Cook / Neckermann Reizen - Reizen
• Noë - Schoenen
• Dungelmann Schoenen - Schoenen
• Pabo - Erotiekshop
• Keymusic - Muziekinstrumenten
• Emté - Supermarktketen (verdeeld door Jumbo & Coop)
• Via Mio - Mode
• Twinlife - Mannenmode
• Miller & Monroe - Mode
• Sissy-Boy - Kleding & Woonaccessoires (overgenomen)
• OP=OP - Persoonlijke verzorging
• Coolcat - Kleding (dubieuze doorstart)
• Bretoniere Groep - Damesschoenen en -tassen (overgenomen door Mexx)
• Intertoys - Speelgoed (afgeslankt doorgestart)
• Mycom - Computerspeciaalzaak

2018

• Parfois - Kleding
• Vrijbuiter - Campingspullen (afgeslankt doorgestart)
• Hans Struijk - Fietswinkelketen
• De Linnerie - Bedden- en linnengoed
• Men At Work - Kleding
• Leapp - Refurbished Apple-apparaten
• Pabo - Seksspulletjes
• SuperTrash - Kleding
• Shoeline - Schoenen
• Kijkshop - Warenhuis

2017

• Setpoint - Kleding
• Witteveen - Kleding
• Maxwell - Witgoed
• The PhoneHouse - Telecom (afgeslankt doorgestart)
• Euroland - Discount
• Charles Vögele - Kleding

2016

• Dirkzwager (Mitra) - Drank
• MS Mode - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• BartSmit - Overgegaan naar Intertoys
• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen (afgeslankt doorgestart)
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur

2015

• V&D - Warenhuisketen - 10.000 werknemers, 62 filialen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding (afgeslankt doorgestart)
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen

2014

• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto- en fietsonderdelen (afgeslankt doorgestart)
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen
• Maison de Bonneterie - Kleding

2013

• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen

2012

• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus

2011

• Hans Textiel - Kleding

[ Bericht 0% gewijzigd door Cynix ® op 24-09-2019 22:21:11 ]
  maandag 2 september 2019 @ 11:14:25 #2
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_188751557
De laatste onderwerpen in het vorige topic:

-Het stoppen van Hudson's Bay
-Het inkrimpen van het winkelhart van plaatsen als Oss en Veghel

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hier in Oss (niet echt te vergelijken met grote steden waar HB wel zat) gaat men steeds meer over op het verbouwen van winkelpanden (of althans de bovenverdiepingen) tot woonruimte. Dit zal wellicht op den duur meer en meer gaan gebeuren..
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 11:11 schreef Eightyone het volgende:
Veghel (niet heel ver van Oss) willen ze ook al inkrimpen. Daar is het de bedoeling hele stukken van het winkelhart een andere bestemming te geven.
pi_188751585
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hier in Oss (niet echt te vergelijken met grote steden waar HB wel zat) gaat men steeds meer over op het verbouwen van winkelpanden (of althans de bovenverdiepingen) tot woonruimte. Dit zal wellicht op den duur meer en meer gaan gebeuren..
De HB in Enschede zit aan grote winkelplein in de stad, daar moet iig met de BG iets mee gebeuren, anders heb je een compleet dode pleinwand. Verdiepingen zouden wel appartementen kunnen worden, die zitten ook al bovenop.

Nu loopt de retail in Enschede nog goed, door de centrumfunctie. Omliggende kleinere steden als Hengelo hebben het veel en veel zwaarder qua leegstand. Hier in Utrecht staat er ook weinig leeg, behalve zometeen de helft van de oude V&D (grootste van het land). De andere helft zit de Primark in.
For great justice!
pi_188751602
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 10:57 schreef Eightyone het volgende: [..] Welke plaats is dat?
Enschede
A mind with a heart of it's own
pi_188751623
Daarbij komt natuurlijk ook dat wonen in de binnenstad/centrum altijd z'n waarde blijft houden vanwege horeca, bioscoop, andere voorzieningen. Heb laatst ook gelezen dat er toch ook weer steeds meer gezinnen met kinderen naar betaalbare opties in zo'n setting zoeken met voldoende buitenruimte. Als dat te creëren is zou dat best wel een boost kunnen geven aan stadscentra.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_188751643
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Daarbij komt natuurlijk ook dat wonen in de binnenstad/centrum altijd z'n waarde blijft houden vanwege horeca, bioscoop, andere voorzieningen. Heb laatst ook gelezen dat er toch ook weer steeds meer gezinnen met kinderen naar betaalbare opties in zo'n setting zoeken met voldoende buitenruimte. Als dat te creëren is zou dat best wel een boost kunnen geven aan stadscentra.
Nu is het wel zo dat kleinere steden (<100.000 inwoners) leeg lopen ten gunste van de grotere steden. Ook de voorzieningen verdwijnen daar vaak steeds meer.
For great justice!
pi_188751660
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2019 10:58 schreef Q. het volgende:

[..]

Volgens mij liep die in Enschede wel aardig want goede locatie en de Bijenkorf was ook al weg. De HB in Zwolle moet echt ellendig hebben gelopen want die zit in een uitgestorven hoek van de binnenstad.
ik betwijfel het. Behalve in de uitverkoop was het er uitgestorven, maar ook in de uitverkoop was het er nooit druk.
De V&D hier was een van de weinige vestigingen die zwarte cijfers draaide. Daar hingen ze op zaterdagmiddag met de benen uit.
In HB kun je op zaterdagmiddag in alle rust winkelen omdat er bijna geen hond komt.
Ik heb de indruk dat de Duitsers die winkel ook complwet links laten liggen. Ik zie er zelden Duitsers binnen, terwijl je het daar wel voor een groot deel van moet hebben.
A mind with a heart of it's own
  maandag 2 september 2019 @ 11:26:22 #8
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_188751723
Blijkbaar vinden ze hun eigen Galeria Kaufhof (cq. Karstadt) toch fijner.
pi_188751741
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 11:26 schreef Eightyone het volgende:
Blijkbaar vinden ze hun eigen Galeria Kaufhof (cq. Karstadt) toch fijner.
V&D kwamen ze altijd wel. HB is gewoon te duur voor een relatief arme stad als Enschede en voor de Duitsers die hier komen.
A mind with a heart of it's own
pi_188753409
Hudson bay is niet onderscheidend genoeg. Ik denk dat de V&D wel onderscheidend was, maar helaas te duur.
Check it out
pi_188753457
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:20 schreef hjansen82 het volgende:
Hudson bay is niet onderscheidend genoeg. Ik denk dat de V&D wel onderscheidend was, maar helaas te duur.
V&D was juist niet te duur, dat is/was HB. V&D is niet meegegaan met de tijd en kreeg daardoor een stoffig imago.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 2 september 2019 @ 13:24:20 #12
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_188753460
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:20 schreef hjansen82 het volgende:
Hudson bay is niet onderscheidend genoeg. Ik denk dat de V&D wel onderscheidend was, maar helaas te duur.
Dat is het voor velen al snel als het ook maar een beetje boven H&M-prijzen uit komt.

Tenzij je merkgeil bent. Dat is weer een andere grote groep, maar die gaan dan voor merken die op Instagram leuk staan (die had Hudson's Bay niet zoveel).
  † In Memoriam † maandag 2 september 2019 @ 17:33:17 #13
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_188756794
Ik ben een paar keer in een HB winkel geweest, maar voelde me daar zeer ongemakkelijk. En dat kwam niet alleen door de hoge prijzen. De kille inrichting, de galerie-achtige uitstalling en vooral de enorme leegte (qua spullen en qua bezoekers) gaven me een onplezierig gevoel.

Als je als enige in een grote winkel rondloopt voel je je algauw een beetje een sukkel. Waarom is er niemand? Wat doe ik hier dan? Waarom loop ik hier dan wel?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 2 september 2019 @ 17:41:20 #14
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_188756911
Ik ken het gevoel, maar had het in de Topshelf (dat andere mislukte tussendoortje) nog erger.

En nu is het afwachten of iemand nog ooit iets nieuws in het warenhuizenrijtje, cq. de puntjes in de TT, durft te zetten.
pi_188756917
quote:
99s.gif Op maandag 2 september 2019 17:33 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ben een paar keer in een HB winkel geweest, maar voelde me daar zeer ongemakkelijk. En dat kwam niet alleen door de hoge prijzen. De kille inrichting, de galerie-achtige uitstalling en vooral de enorme leegte (qua spullen en qua bezoekers) gaven me een onplezierig gevoel.

Als je als enige in een grote winkel rondloopt voel je je algauw een beetje een sukkel. Waarom is er niemand? Wat doe ik hier dan? Waarom loop ik hier dan wel?
Check. Had ik ook. Op zaterdagmiddag bij de flagshipstore in Amsterdam! NIEMAND! Dan loop je daar ook niet heel gemakkelijik, elke medewerker spreekt je ook aan.
For great justice!
pi_188757439
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:20 schreef hjansen82 het volgende:
Hudson bay is niet onderscheidend genoeg. Ik denk dat de V&D wel onderscheidend was, maar helaas te duur.
V&D onderscheidend? Enige keer dat ik er meestal kwam was voor een pak omdat ik te lui voor de stomrij was en de broek en jasje nog wel een paar keer aan kon.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 2 september 2019 @ 18:27:13 #17
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188757518
Bij Veghel heb ik ook altijd het gevoel dat het te dicht bij Uden ligt voor een middagje winkelen.
  maandag 2 september 2019 @ 18:45:47 #18
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188757805
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:24 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Dat is het voor velen al snel als het ook maar een beetje boven H&M-prijzen uit komt.
Ik ben er vorige week eens naar binnen gestapt voor een rugzak en ik vond de prijzen niet opvallend hoog. Dwz: ze hadden voor dat productsoort wel wat dure merken (die ook wel echt duur waren) maar de meer gebruikelijke merken hadden vergelijkbare prijzen als andere zaken waar ze te koop waren.
  maandag 2 september 2019 @ 22:56:34 #19
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_188763122
De volgende slachtoffers gaan de eet tentjes worden. Er zijn er teveel aan het worden en de gemeenten vinden het maar goed.
pi_188764299
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 22:56 schreef KingRadler het volgende:
De volgende slachtoffers gaan de eet tentjes worden. Er zijn er teveel aan het worden en de gemeenten vinden het maar goed.
Hier wisselen een paar lokaties echt vaak van eigenaar/type restaurant. En er zijn idd de afgelopen jaren heel veel bijgekomen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 2 september 2019 @ 23:53:07 #21
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_188764492
Horeca is nu juist iets wat niet snel zal verdwijnen. Iedereen moet immers eten/drinken en mensen zijn nog altijd dol op uitgaan. Misschien dat er wel eens omvallen maar dan zit er al snel iets anders.

In de stad waar ik woon worden winkels trouwens steeds meer vervangen door horecazaken.
pi_188765339
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 22:56 schreef KingRadler het volgende:
De volgende slachtoffers gaan de eet tentjes worden. Er zijn er teveel aan het worden en de gemeenten vinden het maar goed.
Daar zit al veel verloop in. Er zijn nog genoeg dromers die "restaurantje willen spelen" om nog decennia door te gaan.
pi_188765428
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 22:56 schreef KingRadler het volgende:
De volgende slachtoffers gaan de eet tentjes worden. Er zijn er teveel aan het worden en de gemeenten vinden het maar goed.
Ik denk eerder dat de koffietentjes gaan omvallen. Je kan nu bij de Mac koffie halen, bakkertje bol, bakker Bart, Starbucks, Coffee Company, Coffee Fellows, AH To Go, Hema, Jumbo City, Julia's, Burger King, La Place, Bagels & Beans, Coffeelovers, Dunkin Donuts, Happyness Factory. En ik vergeet er vast nog een paar. Al die zaakjes zitten allemaal op 500 meter lopen van elkaar. Het bonbedrag is relatief laag terwijl er wel iemand de hele tijd moet staan. De marge is relatief hoog maar er is gewoon echt teveel keuze.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_188765430
In de topicstart staat trouwens Leapp maar de Leapp in Eindhoven is nog gewoon open. Misschien een franchise ik weet het niet.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_188773160
quote:
Utrecht krijgt primeur: eerste officiële Lego-winkel opent volgende maand in Hoog Catharijne

De winkel die Lego dit najaar opent in Utrecht krijgt een plekje in de Zuidpassage van Hoog Catharijne. Dat maken de Deense speelgoedfabrikant en het winkelcentrum vandaag bekend.

Daarmee krijgt opnieuw een van de resterende lege winkelruimten in het vernieuwde Hoog Catharijne een invulling. Volgens Hoog Catharijne hebben alle nog lege panden voor het einde van het jaar een huurder. Het nieuws over de Legostore komt net op het moment, dat duidelijk wordt dat het een steenworp verderop gelegen warenhuis Hudson’s Bay dit jaar de deuren sluit.
https://www.ad.nl/utrecht(...)catharijne~a1084079/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188773187
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 17:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

@Paul

:)
pi_188786317
quote:
Het doek valt voor schoenenketen Noë

De Nederlandse schoenenwinkelketen Noë is plotseling failliet verklaard. Curator Pieter de Koning wijt het faillissement aan de algemene problemen in de winkelstraat en het concept van het bedrijf. Dat meldt RTL Z.

Noë heeft een schoenenassortiment van 25 modellen in 88 kleuren. Onder het faillissement vallen het hoofdkantoor, het distributiecentrum in Waalwijk en de zes winkels die Noë heeft in Nederland. In ons land werken er twintig tot dertig mensen voor de schoenenketen.

“Dat het een moeilijke markt voor schoenenwinkels is, is bekend. En het concept van Noë met zoveel modellen en kleuren is prachtig, maar maakt de productie en logistiek wel lastig”, vertelt de curator. Hij ziet wel kansen voor een doorstart mits het assortiment wat wordt afgeslankt.

In 2017 wilde Noë Nederland veroveren en opende de retailer vestigingen op toplocaties in Amsterdam, Amstelveen, Breda, Den Haag, Haarlem en Maastricht.
bron
pi_188787490
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:46 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Nooit van gehoord! :@
  woensdag 4 september 2019 @ 16:27:03 #29
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188787620
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2019 16:19 schreef soapie het volgende:

[..]

Nooit van gehoord! :@
ik ook niet :)
pi_188788552
Ik ook niet hoor :D .
  donderdag 5 september 2019 @ 00:31:13 #31
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_188795310
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 23:53 schreef beantherio het volgende:
Horeca is nu juist iets wat niet snel zal verdwijnen. Iedereen moet immers eten/drinken en mensen zijn nog altijd dol op uitgaan. Misschien dat er wel eens omvallen maar dan zit er al snel iets anders.

In de stad waar ik woon worden winkels trouwens steeds meer vervangen door horecazaken.
Ligt een beetje aan het segment. In een crisis zal high tot mid-end het wel voelen, want de bonbedragen worden dan wat kleiner en de etentjes (vooral zakelijk) wat minder frequent. Maar een groot deel van de stijging van de horeca is structureel, niet conjunctureel. Kleinere huishoudens, urbanisatie, experience-vs-consumeren, vergrijzing zijn allemaal drivers die niet weggaan als de economie een stap terug doet.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_188796510
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 00:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan het segment. In een crisis zal high tot mid-end het wel voelen, want de bonbedragen worden dan wat kleiner en de etentjes (vooral zakelijk) wat minder frequent. Maar een groot deel van de stijging van de horeca is structureel, niet conjunctureel. Kleinere huishoudens, urbanisatie, experience-vs-consumeren, vergrijzing zijn allemaal drivers die niet weggaan als de economie een stap terug doet.
Daarentegen zijn er wel steeds minder cafés. Er zijn minder stamgasten die er de hele week zitten, dus een gedeelte van de week zijn er geen inkomsten.
Don't let my username fool you...
pi_188817374
quote:
Den Haag neemt I Amsterdam-winkel over
Den Haag neemt de I Amsterdam Store op station Amsterdam Centraal over. Toeristen die daar binnenlopen, wordt vanaf vrijdag 13 september drie weken lang aangeraden om de trein naar Den Haag te nemen.

De schappen van de winkel komen vol te liggen met Haagse producten zoals Haagse Hopjes en de winkel kleurt groen en geel, de Haagse stadskleuren. Op de schermen zijn beelden te zien van de koetsenparade op Prinsjesdag in Den Haag.
https://www.ad.nl/den-haa(...)inkel-over~ac18a1bb/
@haags_kwartiertje
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188829156
https://www.ad.nl/economi(...)ij-blokker~a6c0b315/

Blokker neemt Intertoys weer terug.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_188829297
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2019 16:19 schreef soapie het volgende:

[..]

Nooit van gehoord! :@
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 16:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik ook niet :)
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 17:27 schreef Mylene het volgende:
Ik ook niet hoor :D .
Een aantal users van dit forum (waaronder ikzelf) hebben met crowdfunding geld geleend aan dit bedrijf. Iets meer dan de helft is al terug betaald.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_188829458
quote:
,,Het verschil wordt gemaakt door de bundeling van succesvolle winkels en merken in één groep’’, zegt Witteveen. ,,Door deze overname ontstaat een sterke speler op de Europese markt die qua schaalgrootte in staat is om bij de inkoop de beste deals te sluiten.’’
Toen het eerder nog onder Blokker viel liep het ook al niet lekker, maar volgens deze redenering had men dan toen eveneens kunnen profiteren van de schaalgrootte. Kennelijk denkt Witteveen het daar toch beter te kunnen doen. Ik denk dat hij wel heel flink aan de bak zal moeten om op te kunnen boksen tegen de zware (online) concurrentie in deze branche.
  † In Memoriam † zondag 8 september 2019 @ 18:12:03 #37
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_188850812
Ik zie het ook nog niet. Met die redenering is er ook weer plaats voor een V&D. Alles onder 1 dak, en een flink inkoopvoordeel door de schaalgrootte.

Maar waarom liep het dan niet (meer)? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_188857766
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 09:43 schreef F1gamer het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)ij-blokker~a6c0b315/

Blokker neemt Intertoys weer terug.
Wtf waarom dit nu weer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 9 september 2019 @ 09:59:47 #39
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_188857850
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wtf waarom dit nu weer.
De kleine lettertjes:
Dit is niet de Blokker die hem heeft verkocht.

De familie Blokker heeft Blokker en Intertoys verkocht. Meneer Witteveen heeft eerst Blokker 'gekocht' en nu met een omweg ook Intertoys.
Tot nooit .......
  maandag 9 september 2019 @ 10:02:16 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188857872
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2019 09:43 schreef F1gamer het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)ij-blokker~a6c0b315/

Blokker neemt Intertoys weer terug.
Leuk, maar ik zal een kind nog steeds geen Intertoys cadeaukaart geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188858024
Green Swan in ieder geval even een leuke reddingsboei geweest. Anders was heel Intertoys omgevallen.
pi_188860922
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 11:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Daarbij komt natuurlijk ook dat wonen in de binnenstad/centrum altijd z'n waarde blijft houden vanwege horeca, bioscoop, andere voorzieningen. Heb laatst ook gelezen dat er toch ook weer steeds meer gezinnen met kinderen naar betaalbare opties in zo'n setting zoeken met voldoende buitenruimte. Als dat te creëren is zou dat best wel een boost kunnen geven aan stadscentra.
In Canada zie ik van de binnensteden van de kleinere plaatsen (tot 50.000 inwoners) niets meer van de winkelfuncties die het vroeger had. Ik hoop niet dat onze kleinere steden diezelfde kant op
pi_188861294
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 11:26 schreef Eightyone het volgende:
Blijkbaar vinden ze hun eigen Galeria Kaufhof (cq. Karstadt) toch fijner.
Dat zijn ook meer dan prima zaken.

Degelijke kwaliteit, nette winkels en zeer vriendelijke personeel.

Mijn vriendin en ik komen er graag.
pi_188861821
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 14:08 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dat zijn ook meer dan prima zaken.

Degelijke kwaliteit, nette winkels en zeer vriendelijke personeel.

Mijn vriendin en ik komen er graag.
Toch ook wel heel gedateerd vind ik, althans wat ik mij kan herinneren toen ik in de winkel in Keulen was enkele jaren geleden.

Denk dat dat ook geen 10 jaar meer goed gaat.
٩๏̯͡๏)۶
pi_188861919
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 14:40 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Toch ook wel heel gedateerd vind ik, althans wat ik mij kan herinneren toen ik in de winkel in Keulen was enkele jaren geleden.

Denk dat dat ook geen 10 jaar meer goed gaat.
Lichtelijk gedateerd, dat wel maar ook tegelijk degelijk.

Degelijkheid die Duitsers graag zien en hebben in hun winkel / stad.

Schone en opgeruimde afdelingen en behulpzaam personeel.

Maar er is tegelijkertijd in die steden en dorpen ook een opkomst van (vnl allochtone) goedkope shit winkels waar te nemen.

Jammer, die teloorgang, die inmiddels onlosmakelijk hoort bij de "multiculturele" waanzin / maatschappij.

Het gaat hard, ook in Duitsland.
pi_188861941
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 14:47 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Lichtelijk gedateerd, dat wel maar ook tegelijk degelijk.

Degelijkheid die Duitsers graag zien en hebben in hun winkel / stad.

Schone en opgeruimde afdelingen en behulpzaam personeel.

Maar er is tegelijkertijd in die steden en dorpen ook een opkomst van (vnl allochtone) goedkope shit winkels waar te nemen.

Jammer, die teloorgang, die inmiddels onlosmakelijk hoort bij de "multiculturele" waanzin / maatschappij.

Het gaat hard, ook in Duitsland.
Knap hoe sommige mensen ook zoiets in de schoenen van de immigratie kunnen schuiven. Respect! _O_
For great justice!
pi_188862279
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2019 14:48 schreef Q. het volgende:

[..]

Knap hoe sommige mensen ook zoiets in de schoenen van de immigratie kunnen schuiven. Respect! _O_
Een toename van winkels met (zeer) goedkope rotzooi / goedkoop eten gerund door Turken, Afrikanen en Oostblokkers.

Do the math.
  maandag 9 september 2019 @ 15:20:27 #48
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_188862355
EMTÉ is niet failliet gegaan, maar door Sligro verkocht aan Jumbo en Coop.
pi_188865891
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 15:11 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Een toename van winkels met (zeer) goedkope rotzooi / goedkoop eten gerund door Turken, Afrikanen en Oostblokkers.

Do the math.
:')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188865976
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 15:11 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Een toename van winkels met (zeer) goedkope rotzooi / goedkoop eten gerund door Turken, Afrikanen en Oostblokkers.

Do the math.
Zijn er eens migranten die hun handen laten wapperen, is het wéér niet goed.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_188866284
Ik heb laatst een MMA fight gezien bij de Intertoys.
Check it out
pi_188866871
quote:
99s.gif Op maandag 2 september 2019 17:33 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ben een paar keer in een HB winkel geweest, maar voelde me daar zeer ongemakkelijk. En dat kwam niet alleen door de hoge prijzen. De kille inrichting, de galerie-achtige uitstalling en vooral de enorme leegte (qua spullen en qua bezoekers) gaven me een onplezierig gevoel.

Als je als enige in een grote winkel rondloopt voel je je algauw een beetje een sukkel. Waarom is er niemand? Wat doe ik hier dan? Waarom loop ik hier dan wel?
Zara heeft imo ook een beetje dat kille, lege sfeertje,en toch loopt dat erg goed. Maarja, de prijzen zijn ook een heel stuk lager natuurlijk. Is een soort H&M.
  maandag 9 september 2019 @ 20:34:44 #53
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_188868250
De H&M is vanaf heden vertrokken uit Den Helder. Etos is de afgelopen weken ook uit het centrum verdwenen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_188868306
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2019 20:34 schreef Dagoduck het volgende:
De H&M is vanaf heden vertrokken uit Den Helder. Etos is de afgelopen weken ook uit het centrum verdwenen.
Dat ligt vooral aan Den Helder. Moet je maar eens kijken hoe het centrum van Lelystad er voor staat.
For great justice!
  maandag 9 september 2019 @ 20:38:36 #55
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_188868325
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2019 20:34 schreef Dagoduck het volgende:
De H&M is vanaf heden vertrokken uit Den Helder. Etos is de afgelopen weken ook uit het centrum verdwenen.
Nu moet je daarvoor naar Heerhugowaard, dat wens je ook niemand toe.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 9 september 2019 @ 20:45:10 #56
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_188868542
quote:
14s.gif Op maandag 9 september 2019 20:37 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat ligt vooral aan Den Helder. Moet je maar eens kijken hoe het centrum van Lelystad er voor staat.
Wat heeft Den Helder met Lelystad te maken?

quote:
9s.gif Op maandag 9 september 2019 20:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nu moet je daarvoor naar Heerhugowaard, dat wens je ook niemand toe.
Voor het algehele winkelbestand is het jammer, maar ik mis er persoonlijk niet veel aan. Etos is wel jammer want kwam ik nog wel eens naargelang iets daar in de aanbieding was. Maar goed, die hebben we ook nog in Julianadorp.

#EnNuGaIkWelWeerWantDitGaatOverKetensDieFaillietZijn
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_188868752
quote:
9s.gif Op maandag 9 september 2019 20:45 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Wat heeft Den Helder met Lelystad te maken?
[..]

Voor het algehele winkelbestand is het jammer, maar ik mis er persoonlijk niet veel aan. Etos is wel jammer want kwam ik nog wel eens naargelang iets daar in de aanbieding was. Maar goed, die hebben we ook nog in Julianadorp.

#EnNuGaIkWelWeerWantDitGaatOverKetensDieFaillietZijn
Heel Den Helder is toch ook failliet dus je kan hier prima blijven meebabbelen. Wel leuk dat jullie de beste bibliotheek van het universum hebben.
pi_188869636
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 20:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Heel Den Helder is toch ook failliet dus je kan hier prima blijven meebabbelen. Wel leuk dat jullie de beste bibliotheek van het universum hebben.
Maar niet de beste van Nederland

https://informatieprofess(...)bliotheek-nederland/
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 9 september 2019 @ 21:49:11 #59
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_188870460
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 14:47 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Lichtelijk gedateerd, dat wel maar ook tegelijk degelijk.

Degelijkheid die Duitsers graag zien en hebben in hun winkel / stad.

Schone en opgeruimde afdelingen en behulpzaam personeel.

Maar er is tegelijkertijd in die steden en dorpen ook een opkomst van (vnl allochtone) goedkope shit winkels waar te nemen.

Jammer, die teloorgang, die inmiddels onlosmakelijk hoort bij de "multiculturele" waanzin / maatschappij.

Het gaat hard, ook in Duitsland.
Ben je in Nederland weleens bij de Action geweest? Vol met Nederlandse Huismoekes...
  maandag 9 september 2019 @ 22:11:04 #60
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_188871234
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_188871385
quote:
Dat bericht is van 2017 en het is nu 2019 en dat jaar is Leeuwarden de beste bibliotheek ;)

https://www.bibliotheekbl(...)18/dbieb_is_de_beste
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 10 september 2019 @ 08:23:13 #62
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_188874913
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 22:14 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Dat bericht is van 2017 en het is nu 2019 en dat jaar is Leeuwarden de beste bibliotheek ;)

https://www.bibliotheekbl(...)18/dbieb_is_de_beste
Dat weet ik ook wel, ben niet achterlijk of blind.

Jij geeft aan dat Den Helder niet het label 'beste bieb van Nederland' heeft of had, maar dat heeft het wel, van 2017 weliswaar, maar dat maakt niet uit want volgens mij kun je als bieb niet vaker meedoen. Voor wat het allemaal waard is :') Die van Leeuwarden is wel mooi trouwens, ben er geweest.

Beste bieb ter wereld was ook slecht in een subcategorie en zijn we ook alweer een jaar verder.

Maar goed, laten we #ontopic blijven.

[ Bericht 24% gewijzigd door Dagoduck op 10-09-2019 08:28:44 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_188876638
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2019 21:49 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Ben je in Nederland weleens bij de Action geweest? Vol met Nederlandse Huismoekes...
Hangt er vanaf waar je woont, en hoe groot de locatie is.

In de Actions (locaties Laakweg en de MegaStores Den Haag ) waar ik meestal kom zie ik een mengelmoes van nationaliteiten. Vnl.Turken en Marokkanen en de laatste jaren ook heel veel Polen, Slowaken (Oostblokkers) een afspiegeling van de wijken er omheen.

Ik zie (en hoor) er bijzonder weinig Nederlandse Huismoekes.

De balans autochtoon - allochtoon in die wijken (en die winkels) is volkomen weg en het geeft mij een raar gevoel.

Al vermoed ik dat jij dat heel anders ziet : als een verrijking.
pi_188877078
quote:
9s.gif Op maandag 9 september 2019 20:45 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Wat heeft Den Helder met Lelystad te maken?

Net zo'n grote aantrekkingskracht op mensen van buitenaf.
For great justice!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 10 september 2019 @ 11:23:10 #65
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_188877296
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_188877383
quote:
Dus de oude eigenaar is de nieuwe eigenaar.

Gaat goed zo.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_188877445
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:28 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Dus de oude eigenaar is de nieuwe eigenaar.

Gaat goed zo.
Nee, de oude eigenaar was de familie Blokker.
For great justice!
  dinsdag 10 september 2019 @ 11:38:08 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188877552
quote:
het lijkt een beetje op googelen op hoog niveau van die Witteveen in de zin dat dit met voorbedachte rade is gegaan en al was afgesproken, we horen of lezen het misschien wel een keer hoe dit zit/zat.
  dinsdag 10 september 2019 @ 15:24:25 #69
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_188880446
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:38 schreef Tarado het volgende:

[..]

het lijkt een beetje op googelen op hoog niveau van die Witteveen in de zin dat dit met voorbedachte rade is gegaan en al was afgesproken, we horen of lezen het misschien wel een keer hoe dit zit/zat.
Kom naar op met de links die dat bevestigen.
Tot nooit .......
  dinsdag 10 september 2019 @ 15:47:17 #70
131800 Tarado
capô de fusca
pi_188880715
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 15:24 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Kom naar op met de links die dat bevestigen.
:) als ze er ooit komen zal ik dat zeker doen, daarom hou ik ook een slag om de arm
pi_188880809
quote:
Ingewijden melden aan de krant dat het Portugese investeringsfonds Green Swan, dat Intertoys in maart kocht, te weinig geld had om de schappen te vullen. In het afgelopen halfjaar bestelde het sporadisch spullen, zegt een leverancier. Van de plannen om de winkels flink aan te pakken met escaperooms en karaokestudio's kwam dan ook weinig terecht.
Als dat klopt is deze aankoop financieel wel een ontzettende misrekening of nonchalance geweest. Alsof je een autohandel koopt en geen geld meer hebt om auto's in te kopen. Een groentewinkel maar niet de centen voor een partij groente. Etc...
pi_188880828
Met de Pabo gaat het ook niet zo lekker

De verkoop van seksartikelen leverde het Zeeuwse winkelbedrijf Pabo in het jaar vóór het recente faillissement waanzinnig grote verliezen op. Het bedrijf deed alsof het goed ging, maar blijkt vorig jaar in werkelijkheid een verlies 12 miljoen euro te hebben geboekt. De curator stelt een onderzoek in.

https://www.rtlz.nl/busin(...)artikelenwinkel-pabo
  † In Memoriam † dinsdag 10 september 2019 @ 16:25:28 #73
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_188881185
Even iets heel anders, die zogenaamde retail-kenners als Molenaar en Moers zitten er ook wel eens gewoon 180 graden naast. Wat dat betreft is onze opinie als gewone huis-tuin- en keukenconsumenten van de koude grond minstens net zo waardevol. :)

quote:
Sluiting Hudson’s Bay
De afgelopen weken beweerden boze tongen dat het bedrijf zijn zaken misschien zelf zou sluiten in Nederland. “We’re here to stay”, riep Le Clair dan ook.

“Hudson’s Bay zegt: wij blijven hier eeuwig. Dat vind ik te ver gaan, de eeuwigheid heeft niemand”, reageert Cor Molenaar. “Meestal ga je bij het vernieuwen van je huurcontracten opnieuw nadenken over je propositie. De huurcontracten van Hudson’s Bay lopen waarschijnlijk tien à vijftien jaar, ze hebben alles verbouwd, natuurlijk gaan ze nu niet weg.”

Een vertrek zou het bedrijf namelijk een miljoenenclaim opleveren.
Artikel uit 2018...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 10 september 2019 @ 16:33:44 #74
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_188881268
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:28 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Dus de oude eigenaar is de nieuwe eigenaar.

Gaat goed zo.
Nee, de eigenaren van Intertoys waren achtereenvolgens: Familie Blokker (NL) -> Alteri (UK) -> Green Swan (PO) -> Mirage (NL), van Witteveen, ex-manager bij Blokker.

Hij gaat het helemaal anders doen ("karaoke-beleving" etc.) en waarom dat dan wél zou werken is w.m.b. nog tamelijk onzeker. Hij kent natuurlijk de markt, maar dan kun je je ook afvragen waarom hij de laatste 10 jaar weinig nuttigs met die kennis gedaan heeft...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_188881340
het is net of alles blijft stil staan wat hebben ze gedaan de afgelopen 10 jaar.
pi_188881558
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2019 15:58 schreef KingRadler het volgende:
Met de Pabo gaat het ook niet zo lekker

De verkoop van seksartikelen leverde het Zeeuwse winkelbedrijf Pabo in het jaar vóór het recente faillissement waanzinnig grote verliezen op. Het bedrijf deed alsof het goed ging, maar blijkt vorig jaar in werkelijkheid een verlies 12 miljoen euro te hebben geboekt. De curator stelt een onderzoek in.

https://www.rtlz.nl/busin(...)artikelenwinkel-pabo
Die was dus al failliet.
For great justice!
  † In Memoriam † dinsdag 10 september 2019 @ 16:58:00 #77
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_188881641
Yep, in 2018 al. Zie ook de OP. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 10 september 2019 @ 19:41:58 #78
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_188884014
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2019 11:11 schreef Q. het volgende:

[..]

Net zo'n grote aantrekkingskracht op mensen van buitenaf.
In Lelystad ook al zoveel Duitsers ja?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_188891014
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 september 2019 19:41 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

In Lelystad ook al zoveel Duitsers ja?
Vooral busladingen Chinezen die daar afgezet worden (Batavia outlet) :P
pi_188891250
quote:
12s.gif Op woensdag 11 september 2019 09:44 schreef uncucked het volgende:

[..]

Vooral busladingen Chinezen die daar afgezet worden (Batavia outlet) :P
Als ze ze maar weer mee terug nemen dan.
pi_188893482
Vier Limburgse Esprit-shops failliet: 31 werknemers verliezen baan

Vier Limburgse winkels die modeartikelen van het bekende merk Esprit verkopen, zijn door de rechtbank Limburg failliet verklaard.

De shops, gevestigd in Heerlen, Venlo, Venray en Roermond, hebben volgens de Maastrichtse curator Dimitry Aertssen al sinds eind vorige week hun deuren gesloten.

De winkels maken deel uit van de Sittardse houdstermaatschappij MICC !

https://www.limburger.nl/(...)emers-verliezen-baan
pi_188897174
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:26 schreef KingRadler het volgende:
Vier Limburgse Esprit-shops failliet: 31 werknemers verliezen baan

Vier Limburgse winkels die modeartikelen van het bekende merk Esprit verkopen, zijn door de rechtbank Limburg failliet verklaard.

De shops, gevestigd in Heerlen, Venlo, Venray en Roermond, hebben volgens de Maastrichtse curator Dimitry Aertssen al sinds eind vorige week hun deuren gesloten.

De winkels maken deel uit van de Sittardse houdstermaatschappij MICC !

https://www.limburger.nl/(...)emers-verliezen-baan
Het viel me zondag al op dat de winkel dicht was met een blaadje op de deur zonder verdere info. Jammer, want Esprit had tenminste goede kwaliteit tegen een redelijke prijs. Nu maar hopen dat de webshop wel nog actief blijft, de spijkerbroeken zijn echt goed daarvan.

De winkel van Esprit in het outlet center was overigens wel nog gewoon open.
Don't let my username fool you...
pi_188897664
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:17 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Het viel me zondag al op dat de winkel dicht was met een blaadje op de deur zonder verdere info. Jammer, want Esprit had tenminste goede kwaliteit tegen een redelijke prijs. Nu maar hopen dat de webshop wel nog actief blijft, de spijkerbroeken zijn echt goed daarvan.

De winkel van Esprit in het outlet center was overigens wel nog gewoon open.
Ik vond de kwaliteit de laatste tijd ronduit slecht, dunne stof, spijkerbroeken snel kapot/gescheurd en toch een hoop geld.
pi_188897751
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 12:26 schreef KingRadler het volgende:
Vier Limburgse Esprit-shops failliet: 31 werknemers verliezen baan

Vier Limburgse winkels die modeartikelen van het bekende merk Esprit verkopen, zijn door de rechtbank Limburg failliet verklaard.

De shops, gevestigd in Heerlen, Venlo, Venray en Roermond, hebben volgens de Maastrichtse curator Dimitry Aertssen al sinds eind vorige week hun deuren gesloten.

De winkels maken deel uit van de Sittardse houdstermaatschappij MICC !

https://www.limburger.nl/(...)emers-verliezen-baan
De vraag is waarom alleen de Limburgse tak van Esprit failliet is en de rest niet?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_188905401
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:00 schreef F1gamer het volgende:

[..]

De vraag is waarom alleen de Limburgse tak van Esprit failliet is en de rest niet?
Ik denk dat de rest er ook snel achteraan gaat!
pi_188905446
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 16:54 schreef soapie het volgende:

[..]

Ik vond de kwaliteit de laatste tijd ronduit slecht, dunne stof, spijkerbroeken snel kapot/gescheurd en toch een hoop geld.
Mn spijkerbroeken van een paar jaar terug doen het nog prima. Maar het laatste jaar heb ik er niets meer gekocht, ook omdat het allemaal net niet was.
pi_188918820
Hudson's Bay nog niet definitief weg uit NL

quote:
De Canadese warenhuisketen Hudson's Bay gaat vooralsnog niet mee in de geruchten dat het vertrekt uit Nederland. Wel zegt het bedrijf dat de Nederlandse tak benedenmaats presteert en dat de strategie onder de loep wordt genomen.

Dat zegt een woordvoerder van het warenhuis donderdag in een toelichting op de kwartaalcijfers. Eind augustus meldde vakbond CNV en Het Financieele Dagblad (FD) dat de warenhuisketen alle vestigingen sluit in Nederland, wat zo'n veertienhonderd banen zou gaan kosten.

Hudson's Bay houdt nog vast aan een eerder bericht van medio juni. Toen maakte het bedrijf bekend dat de Nederlandse tak slecht presteert en dat er mogelijk vestigingen moeten sluiten. Meer dan dat kan het bedrijf nu nog niet bekendmaken, laat het weten: "We hebben daar nog geen updates over."
(Nu)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_188919075
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2019 22:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hudson's Bay nog niet definitief weg uit NL
[..]

(Nu)
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_188919122
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2019 22:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik dacht meer aan deze

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_188920793
Moet van de week weer naar Nederland, maar is er nog wel een fysieke speelgoedwinkel in Amsterdam over? Als ik zonder playmobil thuiskom heb ik een probleem met een zeker familielid....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Licht Ontvlambaar vrijdag 13 september 2019 @ 07:09:29 #91
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_188920801
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 17:00 schreef F1gamer het volgende:

[..]

De vraag is waarom alleen de Limburgse tak van Esprit failliet is en de rest niet?
Franchise, denk ik? In Maastricht zijn de 2 winkels nog gewoon open.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_189023126
Hudson’s Bay bevestigt spoedig vertrek uit Nederland

Het al maanden kwakkelende warenhuisconcern Hudson's Bay sluit eind dit jaar al zijn Nederlandse winkels. Het bedrijf maakt dat momenteel bekend aan zijn personeel, aldus ingewijden.

:W :W :W :W :W :W :W :W

https://www.ad.nl/economi(...)nederland~a83b7b645/
  donderdag 19 september 2019 @ 16:19:31 #93
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189023136
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:18 schreef KingRadler het volgende:
Hudson’s Bay bevestigt spoedig vertrek uit Nederland

Het al maanden kwakkelende warenhuisconcern Hudson's Bay sluit eind dit jaar al zijn Nederlandse winkels. Het bedrijf maakt dat momenteel bekend aan zijn personeel, aldus ingewijden.

:W :W :W :W :W :W :W :W

https://www.ad.nl/economi(...)nederland~a83b7b645/
Zo onverwacht. ;(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189023146
meerdere hier hadden dit al voorzien ga maar eens een tijd terug in deze reeks.
pi_189023240
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:20 schreef KingRadler het volgende:
meerdere hier hadden dit al voorzien ga maar eens een tijd terug in deze reeks.
Is er uberhaupt iemand die dit niet had voorzien?
٩๏̯͡๏)۶
pi_189023355
quote:
Het bedrijf maakt dat momenteel bekend aan zijn personeel, aldus ingewijden.
Ondanks het eerdere ontkennen zal dit ook voor het personeel niet als een grote verrassing komen, lijkt me. Voor de medewerkers is het sneu, goed om te lezen dat er alsnog een sociaal plan voor ze klaarligt.

Is dit nou een erg grote flop in de geschiedenis van de retailbranche? Ik kan eigenlijk weinig andere serieus bedoelde winkelketens bedenken die al vanaf het begin zo compleet genegeerd werden door de doelgroep, en er zo snel weer mee ophielden.
pi_189023563
Heeft er echt ooit iemand HB gewaarschuwd om dit niet te doen.

Ze leven echt in een Bubbel
pi_189023571
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Ondanks het eerdere ontkennen zal dit ook voor het personeel niet als een grote verrassing komen, lijkt me. Voor de medewerkers is het sneu, goed om te lezen dat er alsnog een sociaal plan voor ze klaarligt.

Is dit nou een erg grote flop in de geschiedenis van de retailbranche? Ik kan eigenlijk weinig andere serieus bedoelde winkelketens bedenken die al vanaf het begin zo compleet genegeerd werden door de doelgroep, en er zo snel weer mee ophielden.
Klopt vorige week kleding gekocht en de kassamedewerker zei, ja we zo'n spaarprogramma maar daar ga je gezien de toekomst waarschijnlijk niets aan hebben. Die stond er lekker positief in :X .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 19 september 2019 @ 17:18:25 #99
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189024105
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Is dit nou een erg grote flop in de geschiedenis van de retailbranche? Ik kan eigenlijk weinig andere serieus bedoelde winkelketens bedenken die al vanaf het begin zo compleet genegeerd werden door de doelgroep, en er zo snel weer mee ophielden.
Z'n voorganger in het genre, Topshelf. Die is er zo kort geweest dat het al compleet vergeten is. Volgens mij bedoelde die vrouw het ook heel serieus. Maar ja, ook zij had geen inzicht in wat wel/niet werkt.
  donderdag 19 september 2019 @ 17:49:55 #100
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189024610
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 16:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Klopt vorige week kleding gekocht.
zag ik toch goed vorige week.
Er liep iemand naar buiten met een tas.
Tot nooit .......
pi_189024630


Technische storing.... :')
  donderdag 19 september 2019 @ 18:37:11 #102
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189025410
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 17:49 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

zag ik toch goed vorige week.
Er liep iemand naar buiten met een tas.
Moet je straks opletten bij de opheffingsuitverkoop :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189025546
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2019 07:04 schreef LangeTabbetje het volgende:
Moet van de week weer naar Nederland, maar is er nog wel een fysieke speelgoedwinkel in Amsterdam over? Als ik zonder playmobil thuiskom heb ik een probleem met een zeker familielid....
Jawel toch?
Somebody that I used to know
pi_189025635
Ik heb toch het idee dat veel mensen bij hun 1e bezoek een opgepoetste V&D verwachtten, en HB was allesbehalve dat.

Wat het wel was, geen idee maar blijkbaar werkte het niet. Ik zit ook niet op te wachten op halflege keldingrekken, ook al zit daar wellicht een quasi diepgaande marketingfilosofie achter.
pi_189025688
Zou V&D weer werken?

Ik kom regelmatig mensen tegen (en ik zelf ook) die verzuchtten: ja, dat kocht ik vroeger bij de V&D..
(herenpyjama's, jurkjes, koffers, schoolspullen, etc).
Somebody that I used to know
  donderdag 19 september 2019 @ 18:54:19 #106
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189025694
Als concept iig een gigantische flop. Mooi lesmateriaal voor allerhande marketingopleidingen. Zo moet het dus niet.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 19 september 2019 @ 18:55:13 #107
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189025712
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:53 schreef Postbus100 het volgende:
Zou V&D weer werken?

Ik kom regelmatig mensen tegen (en ik zelf ook) die verzuchtten: ja, dat kocht ik vroeger bij de V&D..
(herenpyjama's, jurkjes, koffers, schoolspullen, etc).
Nee, het tijdperk van warenhuizen is voorbij.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189026400
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Nee, het tijdperk van warenhuizen is voorbij.
Bijenkorf bewijst anders
lekker faxen heel de dag echt genot
  donderdag 19 september 2019 @ 19:38:01 #109
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189026781
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 19:24 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Bijenkorf bewijst anders
Over 10 jaar is die ook weg.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  † In Memoriam † donderdag 19 september 2019 @ 20:48:06 #110
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_189028711
Maar hiervoor is dan weer wél ruimte:



Naast Action, Big Bazar en SoLow komt er gewoon nog een soortgelijke keten bij. Daarvoor (b)lijkt er nog voldoende ruimte. De nieuwe zijderoute gaat nog meer kwaliteitsproducten onze kant op spuwen. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_189028826
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 19:24 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Bijenkorf bewijst anders
Die hebben ook tig filialen gesloten om met een paar zich op een beperktere doelgroep te richten..
dag
pi_189028844
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 19:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Over 10 jaar is die ook weg.
Draait winst toch? Bijenkorf gaat nergens heen voorlopig.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_189028856
quote:
99s.gif Op donderdag 19 september 2019 20:48 schreef Cynix ® het volgende:
Maar hiervoor is dan weer wél ruimte:

[ afbeelding ]

Naast Action, Big Bazar en SoLow komt er gewoon nog een soortgelijke keten bij. Daarvoor (b)lijkt er nog voldoende ruimte. De nieuwe zijderoute gaat nog meer kwaliteitsproducten onze kant op spuwen. :Y
wtf is dat nu weer voor zaak :')
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_189029603
First XL nog nooit van gehoord
  † In Memoriam † donderdag 19 september 2019 @ 21:33:28 #115
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_189029912
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2019 21:23 schreef KingRadler het volgende:
First XL nog nooit van gehoord
Nee, het is dan ook de First. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † donderdag 19 september 2019 @ 21:33:53 #116
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_189029926
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 20:54 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

wtf is dat nu weer voor zaak :')
Bagger XL gok ik. SoLow kloon.
Wel gigantisch groot btw. En ramptoerist als ik ben, ga ik er morgen toch even kijken. :@
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 19 september 2019 @ 21:41:45 #117
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189032819
Gisteren in de First XL geweest. Zag er meer uit als een grote blokker incl. gereedschap e.d. Had ook niet echt het idee dat het spotgoedkoop was ofzo, maar zeker ook niet duur.
pi_189034990
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:53 schreef Postbus100 het volgende:
Zou V&D weer werken?

Ik kom regelmatig mensen tegen (en ik zelf ook) die verzuchtten: ja, dat kocht ik vroeger bij de V&D..
(herenpyjama's, jurkjes, koffers, schoolspullen, etc).
Daar heb ik bol.com voor.
For great justice!
pi_189035155
quote:
2s.gif Op donderdag 19 september 2019 18:53 schreef Postbus100 het volgende:
Zou V&D weer werken?

Ik kom regelmatig mensen tegen (en ik zelf ook) die verzuchtten: ja, dat kocht ik vroeger bij de V&D..
(herenpyjama's, jurkjes, koffers, schoolspullen, etc).
Ik kocht ook vroeger dingen bij de V&D maar dat was dan wel ruim 10 jaar voordat ie failliet ging. Die keten is niet voor niets weg.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 20 september 2019 @ 13:58:05 #121
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_189038659
quote:
99s.gif Op donderdag 19 september 2019 20:48 schreef Cynix ® het volgende:
Maar hiervoor is dan weer wél ruimte:

[ afbeelding ]

Naast Action, Big Bazar en SoLow komt er gewoon nog een soortgelijke keten bij. Daarvoor (b)lijkt er nog voldoende ruimte. De nieuwe zijderoute gaat nog meer kwaliteitsproducten onze kant op spuwen. :Y
Blijkbaar willen mensen heel veel keuze in rotzooi. :D
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_189038737
Nou, inderdaad. Zijn echt van die winkels waar ik nooit kom. De Action, vreselijk wat een troep hebben ze daar. Maar wel goedkoop ja. Lijkt wel of dat tegenwoordig de norm is.
  vrijdag 20 september 2019 @ 14:18:38 #123
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189038880
Prima als je een schrijfblok oid nodig hebt. Maar daar kan ook niet zo veel aan kapot gaan.
pi_189038896
De Action verkoopt ook prima merkartikelen voor een lagere prijs dan elders. Een SONY koptelefoon bijvoorbeeld nu voor onder ¤10 waar je elders rond de ¤15 betaalt.
  vrijdag 20 september 2019 @ 14:21:55 #125
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189038920
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:19 schreef Nia het volgende:
De Action verkoopt ook prima merkartikelen voor een lagere prijs dan elders. Een SONY koptelefoon bijvoorbeeld nu voor onder ¤10 waar je elders rond de ¤15 betaalt.
Zulke dingen schijnen ook niet altijd zuiver te zijn.

Dat zulke merken speciale, minder goed gemaakte lijnen hebben voor Action & soortgelijke winkels; dat soort praktijken. Over Grundig heb ik het iig weleens ooit gelezen.
pi_189038990
De koptelefoon werkt uitstekend hoor. Heb bij Action ook eens een wereldstekker gekocht die bij de Blokker een keer zo duur was. Het betrof een identiek artikel. Ik neem het ding overal mee op reis zonder problemen.
pi_189039071
Als mensen iets tegen een winkel hebben, dan krijg je dat niet snel uit hun hoofd.
Veel mensen vinden bijvoorbeeld de Bijenkorf geweldig, maar die had artikelen niet op voorraad die ik er wilde kopen. Dit heb ik nu 3 keer ondervonden. De Bijenkorf in Amsterdam is leuk voor toeristen die hun hele leven hebben gespaard voor die Europese reis, om er vervolgens een designer handtas te kopen. Ik loop er nu door heen en zie op de begane grond dezelfde merken in dezelfde opstelling als in KaDeWe, Galeries LaFayette of Bloomingdales. Die warenhuizen zijn, zeker op de begane grond, allemaal klonen van elkander geworden.
pi_189039115
TK Maxx is wel een goede vervanger voor Hudson Bay Utrecht.

In Rotterdam Urban Outfitters en Anthropologie naar pand Hudson Bay.

Urban Outfitters Rotterdam, het pand waarin ze nu zitten is te klein, was bedoeld als tijdelijke pop-up. Overigens koop ik er nooit, veel te duur. Toch ook een succes deze Amerikaanse keten want ze openen in oktober ook een winkel in Maastricht.

quote:
Amerikaans merk Anthropologie opent eerste winkel in Nederland
Caitlyn Terra| vrijdag 20 september 2019
Anthropologie komt naar Nederland. Zo blijkt uit vacatures op FashionUnited.nl. Het merk, dat onder Urban Outfitters valt, zal de deuren openen in Amsterdam, zo blijkt uit de berichten.

Vorig jaar opende het merk als de eerste winkel op het Europese vasteland in Düsseldorf. Anthropologie biedt kleding, meubels, interieur items en sieraden aan. Het merk is als het ware een volwassen variant van zustermerk Urban outfitters. “Anthropologie vergezelt dezelfde consumenten terwijl ze de volgende stap in hun leven nemen. Het concept is gemaakt om klanten te helpen met het inrichten van hun huis en hun kledingstijl te vertalen naar interieur,” aldus Gisela Garcia Escuela, marketing director van Anthropologie Europa tijdens de opening van de Duitse winkel tegen FashionUnited DE.
bron
pi_189039199
TK Maxx is in Groningen inmiddels ook een drukbezochte winkel. Wel jammer dat ik er nu ook Bershka en Stradivarius kleding tussen zie hangen. Je hoopt toch op merken die we hier in NL niet kennen.
  vrijdag 20 september 2019 @ 15:41:21 #130
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_189040116
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:28 schreef Nia het volgende:
De koptelefoon werkt uitstekend hoor. Heb bij Action ook eens een wereldstekker gekocht die bij de Blokker een keer zo duur was. Het betrof een identiek artikel. Ik neem het ding overal mee op reis zonder problemen.
Het probleem dat ik heb met van die winkels is dat goedkoop altijd ergens vandaan komt. Uit de lengte of de breedte zeggen we bij ons thuis.
Dus of het een flutartikel of er worden ergens mensen slecht behandeld.
Je kan daar wat van vinden. Ik vind het jammer dat dat de norm lijkt te worden.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_189040816
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:28 schreef Nia het volgende:
De koptelefoon werkt uitstekend hoor. Heb bij Action ook eens een wereldstekker gekocht die bij de Blokker een keer zo duur was. Het betrof een identiek artikel. Ik neem het ding overal mee op reis zonder problemen.
De kans dat je huis afbrandt is bij de Action-versie wel een stuk groter. Maar hey, als je er 3 euro mee bespaart.... :7
For great justice!
pi_189042869
Dus een Action versie van die SONY koptelefoon is anders/minder dan die van Bol.com?
  vrijdag 20 september 2019 @ 18:49:39 #133
62913 Blik
The one and Only!
pi_189042955
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 15:41 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Het probleem dat ik heb met van die winkels is dat goedkoop altijd ergens vandaan komt. Uit de lengte of de breedte zeggen we bij ons thuis.
Dus of het een flutartikel of er worden ergens mensen slecht behandeld.
Je kan daar wat van vinden. Ik vind het jammer dat dat de norm lijkt te worden.
Het feit dat Action zoiets kan krijgen van een merk als Sony geeft gewoon aan dat Sony het aan de straatstenen niet kwijt kan en het dus wel via een partij als de Action kwijt moet. Action weet dat natuurlijk ook en kan daar een goede deal uit slaan en daardoor goedkoop inkopen

Echter, je weet hij de Action nooit of het artikel er een week later nog steeds ligt
  vrijdag 20 september 2019 @ 21:36:32 #134
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_189045573
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:19 schreef Q. het volgende:

[..]

De kans dat je huis afbrandt is bij de Action-versie wel een stuk groter. Maar hey, als je er 3 euro mee bespaart.... :7
Dan koop je toch weer een nieuw huis met een nieuwe inrichting vol met Action spullen.
  maandag 23 september 2019 @ 06:29:31 #135
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_189081246
De Britse reisorganisatie Thomas Cook, het moederbedrijf van Neckermann, is failliet gegaan.

Bij Thomas Cook Nederland en Neckermann Reizen staan door het faillissement zo'n 200 banen op de tocht.

https://t.co/eMgmXojwY9
pi_189081285
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 september 2019 16:19 schreef Q. het volgende:

[..]

De kans dat je huis afbrandt is bij de Action-versie wel een stuk groter. Maar hey, als je er 3 euro mee bespaart.... :7
Een wereldstekker gebruik je in het algemeen niet thuis ;)

Maar je hebt wel gelijk, dingen met een stekker koop ik ook liever van goede kwaliteit. Rest van de meuk kan wmb wel bij Action, Aldi of Lidl vandaab komen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_189081327
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 07:01 schreef Resistor het volgende:

[..]

Een wereldstekker gebruik je in het algemeen niet thuis ;)

Maar je hebt wel gelijk, dingen met een stekker koop ik ook liever van goede kwaliteit. Rest van de meuk kan wmb wel bij Action, Aldi of Lidl vandaab komen.
Een tijdje geleden beet mijn hond de kabel van mijn laptopadapter door.
Heel even overwogen om een namaak adapter te kopen (wel met de juiste specificaties). Maar mede door het risico op brand bij goedkope Chinese troep heb ik toch maar besloten om voor een originele Toshiba adapter te gaan. Was wel dik 40 euro kwijt, maar ik wou toch geen enkel risico lopen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 23 september 2019 @ 07:50:18 #138
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_189081382
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 07:28 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Een tijdje geleden beet mijn hond de kabel van mijn laptopadapter door.
Heel even overwogen om een namaak adapter te kopen (wel met de juiste specificaties). Maar mede door het risico op brand bij goedkope Chinese troep heb ik toch maar besloten om voor een originele Toshiba adapter te gaan. Was wel dik 40 euro kwijt, maar ik wou toch geen enkel risico lopen.
Made in China
pi_189081452
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 06:29 schreef KingRadler het volgende:
De Britse reisorganisatie Thomas Cook, het moederbedrijf van Neckermann, is failliet gegaan.
Veel langduriger en duidelijker aangekondigd zijn ze er niet geweest.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 23 september 2019 @ 08:37:39 #140
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189081599
20.000 werknemers wereldwijd lees ik.. wow.

quote:
Reisreus Thomas Cook failliet

Alle reizen zijn met onmiddellijke ingang stopgezet. Meer dan een half miljoen gestrande toeristen uit verschillende landen, waaronder Nederland, worden de komende dagen van hun vakantiebestemmingen teruggehaald. Dat is naar verluidt de grootste repatriëring ooit.

Topman Peter Fankhauser van de Thomas Cook Group betreurt de ondergang en biedt excuses aan zijn klanten, personeel en leveranciers. De extra benodigde 250 miljoen euro om een miljard nieuw kapitaal aan te trekken, kwamen na dagen praten, niet op tafel. De Chinese geldschieter Fosun, die Cook zou overnemen, en de banken hebben het reddingsplan vervolgens alsnog opgeblazen. De Britse regering wilde niet financieel bijspringen.

Meer dan 20.000 banen staan daarmee op de tocht. Wie een vakantie bij Thomas Cook of Neckermann heeft geboekt, zal vanaf maandag niet meer vertrekken. Alle reizen zijn geannuleerd.

Nederlandse gedupeerden, naar schatting op dit moment enkele tienduizenden, zijn gedekt door het Garantiefonds. Zij krijgen hun geld terug.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189085684
Ik snap die antipathie tegen de Action nooit zo. Toen we diezelfde meuk vroeger bij de Blokker kochten deden we daar ook niet moeilijk over. Een groot deel van het assortiment van de Action bestaat uit goede producten en de rest is ook niet slechter dan wat je bij Blokker koopt.
Alsof de Tefal koekepannen van de Action veel slechter zouden zijn dan van de Blokker :N . Het enige verschil Action en zijn concurrenten is de prijs en hoe het gepresenteerd wordt.
  maandag 23 september 2019 @ 22:26:52 #142
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_189091290
De Cook is nu echt op.

Alle vluchten die via Thomas Cook Nederland of Neckermann Reizen zijn geboekt voor komende dinsdag komen te vervallen. Het gaat om ongeveer duizend passagiers.

Thomas Cook annuleert vluchten van Nederlandse vakantiegangers

https://www.ad.nl/economi(...)iegangers~a22fada29/
pi_189104332
quote:
Neckermann.com neemt geen nieuwe bestellingen aan

Het is voor klanten niet meer mogelijk om bestellingen te plaatsen op Neckermann.com. De online discounter is niet in staat de bestellingen te verwerken ‘in verband met technische en organisatorische problemen’, zo wordt vermeld op de website. Het is nog onduidelijk hoe lang deze problemen zullen aanhouden.

Het is niet de eerste keer dat Neckermann.com problemen heeft met het aannemen of leveren van bestellingen. Zo ontving het digitale klachtenkompas van de Consumentenbond het afgelopen jaar bijna vijfhonderd klachten over de webwinkel. Producten werden niet of slechts deels geleverd, terugbetalingen lieten op zich wachten en de klantenservice was telefonisch onbereikbaar, zo luidde het gros van de klachten.

Neckermann.com gaf onlangs toe dat veel bestellingen niet of te laat werden geleverd. Naar eigen zeggen waren ‘enorme drukte en tijdelijke onderbezetting’ de oorzaak. Eerder beloofde de directie van het van oorsprong Duitse bedrijf nog beterschap.
bron
pi_189112200
quote:
AMSTERDAM (ANP) - De webshop van warenhuisketen Hudson's Bay ligt plat. Bezoekers van de website krijgen slechts een mededeling te zien dat de site ,,tijdelijk niet beschikbaar is." Een woordvoerster van een door de winkelketen ingehuurd pr-bureau zegt dat er wordt gewerkt aan een nieuwe website, maar zij weet niet waarom de oude site en de bijbehorende webshop uit de lucht zijn gehaald.
Webshop Hudson’s Bay uit de lucht

https://www.hudsonsbay.nl
pi_189112733
quote:
Volgens mij is dit al ruim een week zo, verbaasde me al dat er geen enkel nieuwsbericht over te vinden was.

Of zou hun webshop net zo goed gedraaid hebben als de fysieke winkels?
٩๏̯͡๏)۶
pi_189113156
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 15:47 schreef Coppi het volgende:
Ik snap die antipathie tegen de Action nooit zo. Toen we diezelfde meuk vroeger bij de Blokker kochten deden we daar ook niet moeilijk over. Een groot deel van het assortiment van de Action bestaat uit goede producten en de rest is ook niet slechter dan wat je bij Blokker koopt.
Alsof de Tefal koekepannen van de Action veel slechter zouden zijn dan van de Blokker :N . Het enige verschil Action en zijn concurrenten is de prijs en hoe het gepresenteerd wordt.
Blijkbaar vinden sommigen zich te goed om bij bepaalde winkels te winkelen. "ik wil daar niet eens dood gevonden worden" wordt er dan vaak geroepen.

Maar goed, dezelfde meningen werden vroeger ook gespuit bij Zeeman en later Wibra. Die hebben nou eenmaal zo'n budgetimago.
pi_189113237
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 07:01 schreef Resistor het volgende:

[..]

Een wereldstekker gebruik je in het algemeen niet thuis ;)

Maar je hebt wel gelijk, dingen met een stekker koop ik ook liever van goede kwaliteit. Rest van de meuk kan wmb wel bij Action, Aldi of Lidl vandaab komen.
Juist Aldi en Lidl zijn van hoge kwaliteit. Met de Action verder ook geen probleem. Het komt uiteindelijk allemaal uit China.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 26 september 2019 @ 21:12:18 #148
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189135458
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_189140764
quote:
Goede vervanger, mensen zijn er enthousiast over als je de recensies zo leest. Ondertussen:

quote:
Hudson's Bay sluit webshop, focus in laatste fase op winkels

De website van Hudson's Bay is weer online, maar de webshop is gesloten. Op de site staat dat het Canadese bedrijf zich in de laatste fase in Nederland op de winkels wil richten. De vijftien warenhuizen zijn nog tot het einde van het jaar open.

Hudson's Bay maakte vorige week donderdag bekend dat het uit Nederland vertrekt. Voor de ruim 1400 werknemers is een sociaal plan geregeld. Hudson's Bay kwam twee jaar geleden naar Nederland, maar had het van het begin af aan moeilijk. Pogingen om het tij te keren mochten niet baten. De winkels zitten voornamelijk in voormalige panden van V&D.

Tot 1 oktober kunnen gekochte artikelen nog geretourneerd of omgeruild worden. Na die datum geldt dat alleen nog voor defecte goederen. Er kunnen geen punten meer worden gespaard. Tot 30 september kunnen punten worden ingewisseld voor een giftcard.
bron

Ik kijk nu al uit de naar de uitverkoop, de accessoires van Karl Lagerfeld waren namelijk al afgeprijsd.
  vrijdag 27 september 2019 @ 10:27:42 #150
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189140876
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:33 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Blijkbaar vinden sommigen zich te goed om bij bepaalde winkels te winkelen. "ik wil daar niet eens dood gevonden worden" wordt er dan vaak geroepen.

Maar goed, dezelfde meningen werden vroeger ook gespuit bij Zeeman en later Wibra. Die hebben nou eenmaal zo'n budgetimago.
en vervolgens koopt iedereen zijn zooi bij aliexpress alsof daar de kwaliteit beter is.
Tot nooit .......
pi_189140878
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 10:16 schreef Mylene het volgende:

Ik kijk nu al uit de naar de uitverkoop, de accessoires van Karl Lagerfeld waren namelijk al afgeprijsd.
Er is volgens mij nog geen week zonder sale geweest.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 27 september 2019 @ 18:03:28 #152
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_189146984
ik was laatst in de HB er kan geen lach vanaf van het personeel.
pi_189147096
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 12:33 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Blijkbaar vinden sommigen zich te goed om bij bepaalde winkels te winkelen. "ik wil daar niet eens dood gevonden worden" wordt er dan vaak geroepen.

Maar goed, dezelfde meningen werden vroeger ook gespuit bij Zeeman en later Wibra. Die hebben nou eenmaal zo'n budgetimago.
Bij de action heb ik wel het idee dat er de productiefoutjes liggen. Zeg maar de AH buitenbeentjes, maar dan met andere spullen. Dat idee had ik bij de blokker niet, laten we zeggen 10 jaar terug
pi_189147200
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2019 14:44 schreef Nia het volgende:
TK Maxx is in Groningen inmiddels ook een drukbezochte winkel. Wel jammer dat ik er nu ook Bershka en Stradivarius kleding tussen zie hangen. Je hoopt toch op merken die we hier in NL niet kennen.
Lijkt mij dat je hoopt op koopjes, van welk merk dan ook.
  † In Memoriam † vrijdag 27 september 2019 @ 21:49:43 #155
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_189151083
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 18:03 schreef KingRadler het volgende:
ik was laatst in de HB er kan geen lach vanaf van het personeel.
Er vált daar ook niks te lachen. Drama vanaf dag 1 en het personeel had dat waarschijnlijk ook al veel langer in de gaten dan de directie.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 28 september 2019 @ 10:52:02 #156
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189156570
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 18:10 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Bij de action heb ik wel het idee dat er de productiefoutjes liggen. Zeg maar de AH buitenbeentjes, maar dan met andere spullen. Dat idee had ik bij de blokker niet, laten we zeggen 10 jaar terug
de buitenbeentjes, dat is ook een boevenbende dat concept ja
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 30 september 2019 @ 07:37:45 #157
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_189186909
Kledingketen Forever 21 vraagt faillissementsbescherming aan

De Amerikaanse kledingketen Forever 21, die ook in Nederland actief is, heeft faillissementsbescherming aangevraagd.

De in Los Angeles gevestigde onderneming wil via een zogeheten Chapter 11-procedure zich beschermen tegen schuldeisers. Op die manier kan het bedrijf blijven doorgaan met zijn activiteiten en tegelijk werken aan een plan om zijn schulden af.

Zo zou het bedrijf van plan zijn om 178 van de ruim 800 winkels te sluiten ,

https://www.nu.nl/economi(...)bescherming-aan.html
pi_189187359
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 18:10 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Bij de action heb ik wel het idee dat er de productiefoutjes liggen. Zeg maar de AH buitenbeentjes, maar dan met andere spullen. Dat idee had ik bij de blokker niet, laten we zeggen 10 jaar terug
Ik heb eerder het idee dat daar de niet-populaire restpartijen zitten. De "tijdelijke" producten heb ik ook wel eens wat van gekocht. Werken allemaal prima.
Maar ook wel te begrijpen dat ze wellicht in de mediamarkt niet zullen opvallen tussen alle andere flitsende alternatieven.
pi_189187470
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 18:03 schreef KingRadler het volgende:
ik was laatst in de HB er kan geen lach vanaf van het personeel.
Opmerkelijk, gezien het feit dat ze werkeloos worden. Snap er niks van!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_189187948
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 18:03 schreef KingRadler het volgende:
ik was laatst in de HB er kan geen lach vanaf van het personeel.
Ik kan ze geen ongelijk geven. Moeyen blijven werken in ee nagenoeg lege winkel, wetende dst je over een paar maanden je baan kwijt bent.
A mind with a heart of it's own
  maandag 30 september 2019 @ 15:37:10 #161
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_189192435
Thomas Cook Nederland is failliet, 200 medewerkers verliezen baan

Het hing al in de lucht, maar Thomas Cook Nederland is nu officieel failliet verklaard.
Voor de 200 medewerkers is collectief ontslag aangevraagd.

De komende weken zal de curator in gesprek gaan met potentiële kopers voor het gehele bedrijf of onderdelen daarvan. Er hebben zich al enkele geïnteresseerden gemeld.

De afgelopen week hebben het management en de bewindvoerder gezocht naar mogelijkheden voor Thomas Cook Nederland om zelfstandig of in samenwerking met Thomas Cook in andere Europese landen verder te gaan.

"Helaas bleken die mogelijkheden er op korte termijn niet te zijn, waardoor geen andere keus restte dan faillissement aan te vragen voor de Nederlandse organisatie.", aldus het bedrijf.

https://www.rtlz.nl/beurs(...)ook-failliet-curator
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:03:44 #162
16715 Mylene
*schatje*
pi_189205232
quote:
Hudson’s Bay mag restaurant Ron Blaauw niet uit pand zetten

Warenhuisketen Hudson’s Bay mag topkok Ron Blaauw en zijn restaurant niet op straat zetten. Zo luidde onlangs het oordeel van de Amsterdamse rechtbank, volgens RTLZ.

In 2017 opende Ron Blaauw zijn restaurant Ron Gastrobar Indonesia Downtown, destijds nog ‘Nacarat’, op de vijfde verdieping van het Hudson’s Bay-pand aan het Amsterdamse Rokin. Als onderhuurder zou hij het Canadese bedrijf jaarlijks een flinke smak geld betalen, maar in 2018 was er reeds sprake van een huurachterstand met als reden ‘diverse geschillen’.

Eerder dit jaar zijn er opnieuw geschillen, dit keer wegens het dreigende faillissement van Hudson’s Bay. Om de risico’s te verkleinen, wilde Blaauw zijn huurbetalingen op een gereserveerde rekening storten en zo zijn contractuele schadevergoeding veiligstellen.

Hudson’s Bay weigerde in gesprek te gaan met de topkok, waarna Blaauw opnieuw zijn betalingen opschortte. Niet toegestaan, maar wel begrijpelijk, oordeelde de rechter bij wie Hudson’s Bay betaling van de achterstallige huur en ontruiming van het restaurant eiste.

Wat het vertrek van Hudson’s Bay uit Nederland voor Ron Gastrobar Indonesia Downtown gaat betekenen, blijft vooralsnog onduidelijk. Omdat Blaauw onderhuurder is van het warenhuis, moet op zijn minst een akkoord bereikt worden met de eigenaar van het pand, voordat het restaurant zelfstandig geëxploiteerd kan worden.
bron
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:14:02 #163
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189206338
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 18:10 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Bij de action heb ik wel het idee dat er de productiefoutjes liggen. Zeg maar de AH buitenbeentjes, maar dan met andere spullen. Dat idee had ik bij de blokker niet, laten we zeggen 10 jaar terug
Dat, of import uit oostbloklanden. Andrelon shampoo, maar dan met een Pools etiket. Ze leveren ook nooit voorraden continue. Als je een product fijn vindt, heb je nooit de garantie dat het er de week later nog ligt. Zijn gewoon restpartijen.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:24:51 #164
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189206547
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 11:03 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Dan zijn er straks misschien vier lege verdiepingen, die je door moet om bij het restaurant te komen - stel dat het daar blijft.

_O-
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:27:50 #165
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189206629
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:24 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Dan zijn er straks misschien vier lege verdiepingen, die je door moet om bij het restaurant te komen - stel dat het daar blijft.

_O-
zal hem meer om een oprotpremie te doen zijn
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:06:16 #166
40566 Ericr
Livewrong
pi_189208586
Online inmiddels niks meer te koop bij HB. In die zin doen ze dat wel goed, afbouwen naar het einde toe.

Dat wordt opeens pleite zijn, beetje zoals Marks and Spencer. Denk niet dat ze V&D gaan nadoen en alles nog dumpen naar het einde toe.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 15:06:25 #167
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_189209815
HB moet een Sale gaan houden net als de V&D toen dan zie je allemaal hoofddoekjes in de winkels. Is daar normaal nooit.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 16:53:27 #168
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_189248044
Damesmodebedrijf Sylver uit Weesp heeft uitstel van betaling gekregen, maar hoopt vanuit surseance te kunnen doorstarten.

Het modemerk levert vooral aan kledingwinkels van derden, maar exploiteert ook acht eigen vestigingen.

Sylver opende zo winkels in Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Haarlem, Maastricht, Nijmegen en Utrecht. Ook ambieerden de oprichters om het bedrijf in het buitenland te laten groeien.

https://www.rtlz.nl/busin(...)damesmodemerk-sylver
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:01:53 #169
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_189264782
Zeeman voorziet tientallen winkelsluitingen

Textielsuper Zeeman gaat komende jaren waarschijnlijk tientallen winkels sluiten in Nederland.

De budgetkledingwinkel heeft nu nog ruim 500 Nederlandse filialen dat over vijf jaar is geslonken tot 430 tot 440 stuks. Afgelopen jaren zijn er ook al diverse winkels dichtgegaan. „

https://www.telegraaf.nl/(...)len-winkelsluitingen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:16:05 #170
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189268697
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:01 schreef KingRadler het volgende:
Zeeman voorziet tientallen winkelsluitingen

Textielsuper Zeeman gaat komende jaren waarschijnlijk tientallen winkels sluiten in Nederland.

De budgetkledingwinkel heeft nu nog ruim 500 Nederlandse filialen dat over vijf jaar is geslonken tot 430 tot 440 stuks. Afgelopen jaren zijn er ook al diverse winkels dichtgegaan. „

https://www.telegraaf.nl/(...)len-winkelsluitingen
niet meer dan normaal toch dat slecht lopende vestigingen worden gesloten?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_189269033
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:16 schreef rubbereend het volgende:

[..]

niet meer dan normaal toch dat slecht lopende vestigingen worden gesloten?
Liever dat en een goede focus op online dan doormodderen zoals V&D en Blokker..
dag
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:32:38 #172
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_189270478
Zeeman is goed bezig.
  Redactie Frontpage vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:35:25 #173
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_189270554
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 15:01 schreef KingRadler het volgende:
Zeeman voorziet tientallen winkelsluitingen

Textielsuper Zeeman gaat komende jaren waarschijnlijk tientallen winkels sluiten in Nederland.

De budgetkledingwinkel heeft nu nog ruim 500 Nederlandse filialen dat over vijf jaar is geslonken tot 430 tot 440 stuks. Afgelopen jaren zijn er ook al diverse winkels dichtgegaan. „

https://www.telegraaf.nl/(...)len-winkelsluitingen
Die gaan voorlopig nog niet echt problemen krijgen gok ik:

quote:
Het voorbije jaar heeft textieldiscounter Zeeman zijn omzet en winst opnieuw zien stijgen. Het bedrijf ziet vooral veel groeimogelijkheden in Spanje.

Buitenland steeds belangrijker
Zeeman boekte afgelopen jaar een omzetstijging van 4% naar 609 miljoen euro, aldus Retailtrends. In Nederland bedroegen de opbrengsten 229 miljoen euro, terwijl de buitenlandse activiteiten goed waren voor 380 miljoen euro. De discounter haalt nu meer dan 62% van zijn inkomsten uit het buitenland.

Ook de winst lag beduidend hoger dan een jaar geleden: de nettowinst steeg het voorbije boekjaar van 12,3 miljoen euro naar ruim 13 miljoen euro. Het operationeel resultaat bedroeg iets meer dan 20 miljoen euro, een stijging met 1,5 miljoen euro ten opzicht van 2017.

Het Nederlandse textielbedrijf ziet nog veel groeipotentieel in Spanje: op korte tijd heeft de keten er reeds 43 winkels geopend en Zeeman ziet ruimte voor 250 vestigingen in het Zuid-Europese land. Tegen eind 2020 zou de teller al op 100 moeten staan.

https://www.retaildetail.(...)en-winst-voor-zeeman
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:40:17 #174
62913 Blik
The one and Only!
pi_189270664
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 19:31 schreef Peter het volgende:

[..]

Liever dat en een goede focus op online dan doormodderen zoals V&D en Blokker..
Zeeman doet het slim, minder goed lopende zaken gewoon sluiten. Online gebruik maken van het beste platform dat er is zonder dus zelf een heleboel online kosten te maken (zeeman verkoopt via bol.com).
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:44:25 #175
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189279386
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 18:10 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Bij de action heb ik wel het idee dat er de productiefoutjes liggen. Zeg maar de AH buitenbeentjes, maar dan met andere spullen. Dat idee had ik bij de blokker niet, laten we zeggen 10 jaar terug
Heb je dat tegenwoordig wel bij de Blokker dan?
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:44:39 #176
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189279388
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2019 18:03 schreef KingRadler het volgende:
ik was laatst in de HB er kan geen lach vanaf van het personeel.
gek he
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:45:15 #177
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189279398
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2019 10:52 schreef rubbereend het volgende:

[..]

de buitenbeentjes, dat is ook een boevenbende dat concept ja
waarom?
pi_189279410
Vandaag begint de uitverkoop bij HB "met uitzondering van geselecteerde merken". Dus iedereen die denkt goedkoop aan al het merkspul te kopen kan nog wel eens bedrogen uitkomen.
A mind with a heart of it's own
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:52:34 #179
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189279488
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Zeeman doet het slim, minder goed lopende zaken gewoon sluiten. Online gebruik maken van het beste platform dat er is zonder dus zelf een heleboel online kosten te maken (zeeman verkoopt via bol.com).
Vind je bol écht het beste platform ja? Ik zeker niet op de manier waarop zij het doen met het aanbieden van het assortiment uit andere winkels. Ze nemen amper tot geen verantwoordelijkheid, gecombineerd verzenden is niet mogelijk, geen kwaliteitscontrole etc etc.
En natuurlijk het feit dat je doordat Bol ertussen zit teveel betaald voor het product.

Nee, ik bestel liever bij een winkel met eigen webshop.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:09:02 #180
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_189279700
Eindelijk normale prijzen bij HB bij uitverkoop maar wat is normaal.
pi_189279743
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Vind je bol écht het beste platform ja? Ik zeker niet op de manier waarop zij het doen met het aanbieden van het assortiment uit andere winkels. Ze nemen amper tot geen verantwoordelijkheid, gecombineerd verzenden is niet mogelijk, geen kwaliteitscontrole etc etc.
En natuurlijk het feit dat je doordat Bol ertussen zit teveel betaald voor het product.

Nee, ik bestel liever bij een winkel met eigen webshop.
Ik ook. Als ik zie dat het bij Bol via een andere leverancier komt, ga ik eerst bij die leverancier zelf kijken of die ook een eigen webshop hebben.

Als ik iets _bij_ Bol bestel wil ik het op het afhaalpunt bij de AH geleverd hebben, als je _via_ Bol bestelt kan dat niet. Ten minste, de laatste keer dat ik via Bol bestelde. Kon ik een eind lopen omdat het DPD afhaalpunt in het dorp zat, en moest opschieten omdat het om 18:00 dicht ging.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_189279887
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 15:06 schreef KingRadler het volgende:
HB moet een Sale gaan houden net als de V&D toen dan zie je allemaal hoofddoekjes in de winkels. Is daar normaal nooit.
Die zag ik nu al hoor :@

(heb ook iets gekocht bij HB :@ voelde me een aasgier, maar ik zocht toch echt nog een paar handdoeken van een specifiek merk die anders nooit met korting zijn te vinden. Maar goed, ik was er een paar dagen eerder ook al om de kleurtjes van de handdoeken te bestuderen, en toen dacht ik al : als hier een mooie kleur ligt, kan ik 'm ook meteen meenemen. Dus ik voelde me niet een extreme aasgier. Slechts een beetje :@)
Somebody that I used to know
pi_189279921
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:46 schreef DrMarten het volgende:
Vandaag begint de uitverkoop bij HB "met uitzondering van geselecteerde merken". Dus iedereen die denkt goedkoop aan al het merkspul te kopen kan nog wel eens bedrogen uitkomen.
Het is allemaal nog niet heel spetterend. Vrijwel alle merken hebben 15-20% korting (vind ik niet veel. Dat kon je vorige week zaterdag ook krijgen in vrijwel de hele binnenstad). Maar wel vrijwel alle merken. Alleen Marc'O Polo heb ik niet zien meedoen. (en vast nog wel een paar merken, maar dat heb ik niet gezien)

Dus voorlopig nog een rustige aftocht. Wel redelijk druk nu.
Somebody that I used to know
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:32:26 #184
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189280050
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

waarom?
supermarkten doen net of buitenbeentjes anders weggegooid zouden worden, maar dat gebeurd nooit. Afgekeurd fruit en groente gaat naar de verwerkende industrie. Supermarkten betalen er ook maar een fractie van de prijs voor. Grotere winstmarges zijn er niet dan op de buitenbeentjes: https://www.npo3.nl/keuri(...)8-03-2019/KN_1706046
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:16:36 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_189281313
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Vind je bol écht het beste platform ja? Ik zeker niet op de manier waarop zij het doen met het aanbieden van het assortiment uit andere winkels. Ze nemen amper tot geen verantwoordelijkheid, gecombineerd verzenden is niet mogelijk, geen kwaliteitscontrole etc etc.
En natuurlijk het feit dat je doordat Bol ertussen zit teveel betaald voor het product.

Nee, ik bestel liever bij een winkel met eigen webshop.
Noem mij een betere optie in Nederland? Juist, die is er niet.

Bol.com neemt alleen de verantwoordelijkheid over de zending als die ook via hun warehouse loopt, hoe kunnen ze anders verantwoordelijkheid nemen? Zelfde geldt over gecombineerd verzenden. Beetje lastig als het van 2 locaties komt.

Ik kijk overigens ook als het bij een partner vandaan komt, op de website van de partner. Vaak is het even duur, soms ook niet. Maar 9 vd 10 keer komen er bij de partner wel nog verzendkosten bij, bij bol.com niet

Overigens ging het over Zeeman, en dat ze goed bezig zijn

[ Bericht 2% gewijzigd door Blik op 05-10-2019 13:25:21 ]
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:34:16 #186
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189281569
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:32 schreef rubbereend het volgende:

[..]

supermarkten doen net of buitenbeentjes anders weggegooid zouden worden, maar dat gebeurd nooit. Afgekeurd fruit en groente gaat naar de verwerkende industrie. Supermarkten betalen er ook maar een fractie van de prijs voor. Grotere winstmarges zijn er niet dan op de buitenbeentjes: https://www.npo3.nl/keuri(...)8-03-2019/KN_1706046
Aha duidelijk. Ik koop regelmatig duur speciaalbier dat tegen of over de THT zit met 50% korting. Dat noem ik een buitenbeentje :P
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:35:20 #187
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189281583
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Noem mij een betere optie in Nederland? Juist, die is er niet.

Je stelt mij een vraag en beantwoord hem direct? De betere optie is een eigen webshop.

Al die zaken die jij noemt kloppen 100%, daarom is het ook zo kut. Als je het doet, doe het dan goed. Dit is echt halve bak.
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:36:12 #188
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_189281589
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Aha duidelijk. Ik koop regelmatig duur speciaalbier dat tegen of over de THT zit met 50% korting. Dat noem ik een buitenbeentje :P
Goed bier over de datum is vaak nog lekkerder ook. Hangt wel een beetje van het type af, maar vooral het sterkere bier, tripels etc. smaken vaak nog veel beter als ze een jaar over datum zijn.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:38:51 #189
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_189281619
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 09:02 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik heb eerder het idee dat daar de niet-populaire restpartijen zitten. De "tijdelijke" producten heb ik ook wel eens wat van gekocht. Werken allemaal prima.
Maar ook wel te begrijpen dat ze wellicht in de mediamarkt niet zullen opvallen tussen alle andere flitsende alternatieven.
In Engeland zijn Pound Stores heel populair, net zoiets als de Action maar dan is alles 1 pond (je hebt ook 99p stores). Heel interessante docu over gemaakt en op de BBC uitgezonden:

Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 13:59:44 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_189281860
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je stelt mij een vraag en beantwoord hem direct? De betere optie is een eigen webshop.

Al die zaken die jij noemt kloppen 100%, daarom is het ook zo kut. Als je het doet, doe het dan goed. Dit is echt halve bak.
Dus jij zou willen dat bol.com partners verplicht om via hun te leveren?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:01:32 #191
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189281891
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Aha duidelijk. Ik koop regelmatig duur speciaalbier dat tegen of over de THT zit met 50% korting. Dat noem ik een buitenbeentje :P
voorjaar of najaar is altijd genot, dan moet om ruimte op het schap te maken ineens een hoop bier eruit dat nog heel lang goed is zelfs :D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:01:40 #192
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_189281896
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:38 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

In Engeland zijn Pound Stores heel populair, net zoiets als de Action maar dan is alles 1 pond (je hebt ook 99p stores). Heel interessante docu over gemaakt en op de BBC uitgezonden:

Niks nieuws. Hier had je vroeger Knakenland
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:22:58 #193
1234 HiZ
Istanbullu
pi_189282177
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 12:27 schreef Tarado het volgende:

[..]

zal hem meer om een oprotpremie te doen zijn
Ze hadden inmiddels al een aparte ingang. Dus echt last hebben ze niet van de sluiting.
  † In Memoriam † zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:26:01 #194
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_189283427
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Vind je bol écht het beste platform ja? Ik zeker niet op de manier waarop zij het doen met het aanbieden van het assortiment uit andere winkels. Ze nemen amper tot geen verantwoordelijkheid, gecombineerd verzenden is niet mogelijk, geen kwaliteitscontrole etc etc.
En natuurlijk het feit dat je doordat Bol ertussen zit teveel betaald voor het product.

Nee, ik bestel liever bij een winkel met eigen webshop.
Bij 'onderaannemers' is er vaak ook geen mogelijkheid om een andere bezorgdag te kiezen en soms ook geen optie om een afhaalpunt te kiezen (AH, Primera, whatever). Ik ben redelijk tevreden over BOl.com, maar het kan allemaal echt nog wel een stukje beter.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:27:42 #195
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_189283445
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 10:52 schreef leolinedance het volgende:
En natuurlijk het feit dat je doordat Bol ertussen zit teveel betaald voor het product.
In principe is dat niet vanzelfsprekend, want als het zelf ontwikkelen van een webwinkel goedkoper was, deden ze dat natuurlijk wel.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:41:11 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_189283618
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 16:27 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

In principe is dat niet vanzelfsprekend, want als het zelf ontwikkelen van een webwinkel goedkoper was, deden ze dat natuurlijk wel.
Het gebeurt wel, maar dat zijn verkopers die het systeem van een platform niet helemaal begrijpen. Door dat te doen prijzen ze zich vaak de markt uit. Meestal zijn dat partijen die zelf ook een eigen webshop hebben en daar dus kosten voor maken. Die vinden de commissie van bol.com dan te hoog
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:54:10 #197
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189286763
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 13:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Dus jij zou willen dat bol.com partners verplicht om via hun te leveren?
Nee ik wil uberhaupt niet via bol.com bestellen bij een ander bedrijf
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:58:03 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189286851
quote:
99s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 16:27 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

In principe is dat niet vanzelfsprekend, want als het zelf ontwikkelen van een webwinkel goedkoper was, deden ze dat natuurlijk wel.
Ze hebben vaak een eigen webwinkel maar gebruiken bol als extra verkoopkanaal.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 20:32:50 #199
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189287633
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:32 schreef rubbereend het volgende:

[..]

supermarkten doen net of buitenbeentjes anders weggegooid zouden worden, maar dat gebeurd nooit. Afgekeurd fruit en groente gaat naar de verwerkende industrie. Supermarkten betalen er ook maar een fractie van de prijs voor. Grotere winstmarges zijn er niet dan op de buitenbeentjes: https://www.npo3.nl/keuri(...)8-03-2019/KN_1706046
daarbij zijn ze vaak 'anders' geprijst. 3 voor 2 euro in plaats van 3 euro per kilo. Het lijkt dan heel goedkoop maar je het verschil is maar 10 of 15%.
Tot nooit .......
  zondag 6 oktober 2019 @ 01:52:52 #200
40566 Ericr
Livewrong
pi_189292900
Uitverkoop bij HB, zelfs daar falen ze in. Een gemiddelde mid season sale heeft betere aanbiedingen. 10-20% korting is bij HB prijzen niet echt boeiend. Er was wel wat kleding en parfum met meer korting maar meeste is gewoon nog HB duur.

Wel redelijk druk in Den Haag maar zag alsnog weinig mensen in de rij voor de kassa
  zondag 6 oktober 2019 @ 06:46:01 #201
62913 Blik
The one and Only!
pi_189293550
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 19:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee ik wil uberhaupt niet via bol.com bestellen bij een ander bedrijf
Die keuze heb je helemaal zelf, het staat gewoon vermeldt als het van een partner komt
  zondag 6 oktober 2019 @ 10:13:42 #202
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189294666
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 06:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Die keuze heb je helemaal zelf, het staat gewoon vermeldt als het van een partner komt
Ja ik probeer het dan ook te vermijden. Dus jouw 'argumenten' zijn niet van toepassing. Bol wordt gewoon een kopie van ebay of amazon.

[ Bericht 3% gewijzigd door leolinedance op 06-10-2019 10:25:44 ]
  zondag 6 oktober 2019 @ 10:37:52 #203
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_189294926
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:13 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja ik probeer het dan ook te vermijden. Dus jouw 'argumenten' zijn niet van toepassing. Bol wordt gewoon een kopie van ebay of amazon.
Nou, dat is top want Amazon is een genot voor de consument.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 6 oktober 2019 @ 10:45:15 #204
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_189295016
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2019 10:37 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nou, dat is top want Amazon is een genot voor de consument.
Ik hoop dat ze dat niveau dan ooit gaan bereiken, liefst zonder werknemers uit te buiten.
  zondag 6 oktober 2019 @ 18:55:42 #205
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_189303105
Biosupers hebben het moeilijk

Nog niet zo gek lang geleden leken biologische supermarkten het helemaal te gaan maken. De ‘gewone’ supermarkten slaan echter hard terug. Pioniers zoals Marqt moeten zich serieus zorgen maken.

„Ze brachten bio naar de massa, maar worden nu links en rechts ingehaald. Reguliere supermarkten zijn massaal bioproducten gaan verkopen. Niet alleen Albert Heijn en Jumbo, ook de Lidls en Aldi’s.”

Supermarktdeskundige Paul Moers voorspelt moeilijke tijden voor biosupermarkten, zowel voor de grote ketens zoals Ekoplaza, Marqt en Odin als zelfstandige natuurwinkels.

https://www.limburger.nl/(...)-hebben-het-moeilijk
  zondag 6 oktober 2019 @ 23:26:03 #206
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189307910
Ik was vanmiddag bij de HB, ik heb een nieuwe tas nodig. Heel veel tassen vond ik niet mooi, te groot, te klein of er zat geen hengsel aan etc. Bleef er 1tje over, van LongChamps. Ze vroegen er maar ¤ 990,00 voor _O- _O- _O-
Op het moment dat alles weggaat met 90% korting ga ik nog maar een keer langs...
pi_189308453
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:55 schreef KingRadler het volgende:
Biosupers hebben het moeilijk

Nog niet zo gek lang geleden leken biologische supermarkten het helemaal te gaan maken. De ‘gewone’ supermarkten slaan echter hard terug. Pioniers zoals Marqt moeten zich serieus zorgen maken.

„Ze brachten bio naar de massa, maar worden nu links en rechts ingehaald. Reguliere supermarkten zijn massaal bioproducten gaan verkopen. Niet alleen Albert Heijn en Jumbo, ook de Lidls en Aldi’s.”

Supermarktdeskundige Paul Moers voorspelt moeilijke tijden voor biosupermarkten, zowel voor de grote ketens zoals Ekoplaza, Marqt en Odin als zelfstandige natuurwinkels.

https://www.limburger.nl/(...)-hebben-het-moeilijk
Ik heb oprecht zorgen/twijfels over het bio-gehalte van grotere supermarkten. Dat kan je helemaal niet op zo'n grote schaal aanbieden, volgens mij.
Somebody that I used to know
pi_189309662
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 23:26 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ik was vanmiddag bij de HB, ik heb een nieuwe tas nodig. Heel veel tassen vond ik niet mooi, te groot, te klein of er zat geen hengsel aan etc. Bleef er 1tje over, van LongChamps. Ze vroegen er maar ¤ 990,00 voor _O- _O- _O-
Op het moment dat alles weggaat met 90% korting ga ik nog maar een keer langs...
heb je de tas op een onvindbare plaats in de winkel weggemoffeld? _O-
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 7 oktober 2019 @ 08:18:39 #209
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_189309963
Zelfs bio producten worden bestreden met bio bestrijdingsmiddelen.
Ik heb mijn twijfels over die bestrijdingsmiddelen.
  maandag 7 oktober 2019 @ 08:34:54 #210
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_189310068
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 11:12 schreef Resistor het volgende:

[..]

Ik ook. Als ik zie dat het bij Bol via een andere leverancier komt, ga ik eerst bij die leverancier zelf kijken of die ook een eigen webshop hebben.
Nou heb ik dus een eigen webshop en ik verkoop via bol.
Via bol doe ik dat onder een andere naam. Nou juist om dat te voorkomen, want ik wil niet dat mensen dat prijsverschil zien.
Bol shoppers zijn heel anders dan klanten in mijn eigen webshop. Die willen meer zekerheid en meer gemak, terwijl ik op beide plekken exact dezelfde service bied.
Alleen zit bij bol dus wel 15% bemiddeling en 6,50 verzendkosten in de prijs berekend.

Het bereik van bol is ongekend. Een product dat ik in mijn eigen shop voor 12¤ ex verzenden verkoop, kost op bol 23¤. Drie keer raden welke versie ik het meest verkoop.
Ik vind het bijna genant.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  maandag 7 oktober 2019 @ 08:37:37 #211
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_189310087
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:55 schreef KingRadler het volgende:
Biosupers hebben het moeilijk
[...]

https://www.limburger.nl/(...)-hebben-het-moeilijk
Ik vind dat echt heel beroerd voor die winkels. Ik kom er al zo ongeveer mijn hele leven. Die biowinkels hebben het pad geplaveid en nu gaan die grote boeren er zo overheen.
Maar goed, als ik het lekker makkelijk bij de jumbo voor de helft van de prijs kan krijgen :@
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_189311479
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:55 schreef KingRadler het volgende:
Biosupers hebben het moeilijk

Nog niet zo gek lang geleden leken biologische supermarkten het helemaal te gaan maken. De ‘gewone’ supermarkten slaan echter hard terug. Pioniers zoals Marqt moeten zich serieus zorgen maken.

„Ze brachten bio naar de massa, maar worden nu links en rechts ingehaald. Reguliere supermarkten zijn massaal bioproducten gaan verkopen. Niet alleen Albert Heijn en Jumbo, ook de Lidls en Aldi’s.”

Supermarktdeskundige Paul Moers voorspelt moeilijke tijden voor biosupermarkten, zowel voor de grote ketens zoals Ekoplaza, Marqt en Odin als zelfstandige natuurwinkels.

https://www.limburger.nl/(...)-hebben-het-moeilijk
Ik kom hier nog wel eens in de ekoplaza omdat het de enige reguliere winkel hier in de stad js waar ze de pillen verkopen die ik slik, maar wat een kutwinkel is dat. Tyfusduur, weinig keuze, alles behalve vrolijk personeel en de geur in die winkel.... :X
Kom er ook zelden meer dan 1 andere klant tegen, maar wel 2 of 3 man personeel. Dat kan nooit uit. De enkele klant die er komt zijn ook de prototype geitenwollensokken Groenlinksers.
Dan loop ik liever even naar de Jumbo 200 meter verderop.
A mind with a heart of it's own
pi_189383661
In de de sale bij Hudson's Bay deze heel fijn ruikende zeep gekocht, met 50% korting :D.



Mijn man gelijk weer commentaar :') , nog duur mop voor een stuk zeep, normaal tegen de 10 euro. Ik heb er 2 gekocht. Natuurlijk ter herinnering met een Hudson's Bay papieren draagtas :D .
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:44:17 #214
62913 Blik
The one and Only!
pi_189383717
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 08:34 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Nou heb ik dus een eigen webshop en ik verkoop via bol.
Via bol doe ik dat onder een andere naam. Nou juist om dat te voorkomen, want ik wil niet dat mensen dat prijsverschil zien.
Bol shoppers zijn heel anders dan klanten in mijn eigen webshop. Die willen meer zekerheid en meer gemak, terwijl ik op beide plekken exact dezelfde service bied.
Alleen zit bij bol dus wel 15% bemiddeling en 6,50 verzendkosten in de prijs berekend.

Het bereik van bol is ongekend. Een product dat ik in mijn eigen shop voor 12¤ ex verzenden verkoop, kost op bol 23¤. Drie keer raden welke versie ik het meest verkoop.
Ik vind het bijna genant.
Moet je nagaan hoeveel je er zou verkopen als je de prijs naar 18 euro doet, je alles op Logistiek via bol.com legt en je stopt met je eigen webshop. Nog meer omzet en minder rompslomp, enige wat je hoeft te doen is je verkoopaccount bij bol.com te managen.

Ik snap niet dat je als ondernemer een bewuste keuze zou maken om 2 verschillende online-verkoopkanalen aan te houden als dat helemaal niet hoeft.
pi_189384475
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 16:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Moet je nagaan hoeveel je er zou verkopen als je de prijs naar 18 euro doet, je alles op Logistiek via bol.com legt en je stopt met je eigen webshop. Nog meer omzet en minder rompslomp, enige wat je hoeft te doen is je verkoopaccount bij bol.com te managen.

Ik snap niet dat je als ondernemer een bewuste keuze zou maken om 2 verschillende online-verkoopkanalen aan te houden als dat helemaal niet hoeft.
En dan zegt BOl.com, zow, dat loopt goed met goede marge, dat gaan we zelf verkopen. dahaag!
dag
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:29:50 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_189385649
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:48 schreef Peter het volgende:

[..]

En dan zegt BOl.com, zow, dat loopt goed met goede marge, dat gaan we zelf verkopen. dahaag!
Bol.com weet helemaal niks van marge, ze weten tenslotte niks over de inkoopprijs.

Overigens zijn dit verhalen van vroeger, je ziet juist steeds meer dat bol.com zich terugtrekt en het inkopen aan partners laat. Begreep uit de laatste berichten dat het al regelmatig zo is dat de dagomzet voor 50+% uit partneromzet bestaat
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:40:25 #217
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189386721
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 16:44 schreef Blik het volgende:

Ik snap niet dat je als ondernemer een bewuste keuze zou maken om 2 verschillende online-verkoopkanalen aan te houden als dat helemaal niet hoeft.
omdat je op beide kanalen verschillende klanten hebt. Offline hebben bedrijven ook wel meerdere kanalen die ook tegen elkaar concurreren..
Tot nooit .......
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:01:16 #218
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_189388382
Wehkamp komt ook met een abonnement. Niet voor gratis verzenden maar voor gratis retourneren ophalen bij je thuis. Nu is dat nog gratis vanaf 12 nov kost het geld. 3 eu per keer of 6 per jaar geloof ik

Afgeven bij DHL kan ook nog altijd gratis.

Ik denk dat ik dan vaker naar Zalando ga. De service van gratis ophalen was vaak een reden dat ik koos voor Wehkamp. DHL is verder namelijk ruk met veel te weinig locaties op shit te brengen/halen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 13 oktober 2019 @ 19:04:53 #219
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_189417139
Het gaat nog steeds niet best met HEMA

https://www.nu.nl/economi(...)sten-te-drukken.html
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_189436372
quote:
19s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het gaat nog steeds niet best met HEMA

https://www.nu.nl/economi(...)sten-te-drukken.html
Tja Hollandse eeneheidsmaatschappij Amsterdam

Niets is daar meer Hollands
Dus doei
  maandag 14 oktober 2019 @ 22:08:02 #221
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189437050
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:38 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Tja Hollandse eeneheidsmaatschappij Amsterdam

Niets is daar meer Hollands
Dus doei
Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam
Tot nooit .......
pi_189440564
quote:
19s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het gaat nog steeds niet best met HEMA

https://www.nu.nl/economi(...)sten-te-drukken.html
Dat zou ik echt een gemis vinden als die failliet gaat. -O-
pi_189440712
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 22:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam
Mag ook ik kom er niet meer
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:46:16 #224
62913 Blik
The one and Only!
pi_189441099
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 07:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat zou ik echt een gemis vinden als die failliet gaat. -O-
Ja, vind ik ook jammer!
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:54:53 #225
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189441202
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 07:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat zou ik echt een gemis vinden als die failliet gaat. -O-
die wordt eerst nog een keer ernstig gesaneerd door de nieuwe eigenaar. veel minder personeel, helft van de winkels dicht.

daarna volgt pas failliesement.
(en natuurlijk een overname door die knakker van CoolCat)
Tot nooit .......
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 09:59:13 #226
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_189441833
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 08:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

die wordt eerst nog een keer ernstig gesaneerd door de nieuwe eigenaar. veel minder personeel, helft van de winkels dicht.

daarna volgt pas failliesement.
(en natuurlijk een overname door die knakker van CoolCat)
Het is nu toch van Boekhoorn?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 15 oktober 2019 @ 10:02:39 #227
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189441852
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 09:59 schreef nils7 het volgende:

[..]

Het is nu toch van Boekhoorn?
Klopt, die gaat eerst wat goedbedoelde pogingen wegen de boel te redden.
Tot nooit .......
pi_189482755
quote:
Ekoplaza neemt supermarktketen Marqt over en sluit minstens vier winkels

Supermarktketen Marqt wordt overgenomen door Udea. Dat is het moederbedrijf van de biologische supermarktketen Ekoplaza. Een meerderheid van de aandeelhouders in Marqt steunt de deal. Marqt stond al een tijd te koop. Het bedrijf, dat vooral vestigingen heeft in de grote steden, leed verlies. Eerder werd al besloten om van de 18 vestigingen twee grote filialen te sluiten. Ekoplaza gaat er daarnaast nog eens vier tot zes sluiten.

"In eerste instantie zal het aantal winkels het komende jaar teruggaan naar een gezonde basis van circa tien tot twaalf rendabele winkels, om vanuit hier weer verder te kunnen gaan bouwen," staat in een persbericht.
De keten zal gaan focussen op kleinere winkels. Marqt werd in 2008 opgericht, het bedrijf verkoopt duurzaam en biologisch eten en had een relatief duur imago.

Oprichter is tegen
Oprichter en aandeelhouder Quirijn Bolle is tegen de overname door Ekoplaza, meldt NRC. Vandaag dient er een kort geding tegen Bolle van voorstanders van de overname. Ze willen dat hij zijn medewerking verleent aan de overname.

"Via juridische weg zal nog een formele bekrachtiging van dit besluit worden gevraagd bij de aandeelhouders van Marqt die nog niet hebben getekend", zeggen de bedrijven hierover. Omdat hij geen meerderheidsaandeelhouder is kan Bolle de overname waarschijnlijk niet tegenhouden.
https://nos.nl/artikel/23(...)ns-vier-winkels.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189484553
Webwinkel Neckermann.com hint op faillissementsaanvraag na leveringsproblemen

Webwinkel Neckermann.com verkeert in financiële problemen. Het bedrijf neemt al meer dan een week geen bestellingen meer aan en ontving afgelopen maanden veel klachten over het uitblijven van leveringen. De directeur sluit een faillissementsaanvraag niet uit.

Directeur Ronald Steenbergen dat een bedrag van 500.000 euro niet is overgemaakt door investeerder Leading Global Fund omdat de Maleisische eigenaar Lee Kok Wai overleden zou zijn. Dit zou 'de nodige cashflow en leveringsproblemen' tot gevolg hebben. "Niet uit te sluiten valt dat ik mij genoodzaakt zie om als aandeelhouder medewerking te verlenen aan een faillissementsaanvraag", stelt Steenbergen.

Op de website van staat al sinds begin oktober dat het bedrijf wegens technische en organisatorische problemen geen bestellingen meer aanneemt. Die mededeling volgde op een stortvloed aan klachten van klanten op onder andere en over het uitblijven van leveringen en het niet terugbetalen na retourzendingen.

dat de Amerikaanse eigenaar van Neckermann, Readen Holding Corporation, nog niets gepubliceerd heeft over een overlijden van Lee Kok Wai. Dit investeringsbedrijf dat Lee Kok Wai in 2018 tot ceo en bestuursvoorzitter van Readen Holding Corporation is benoemd.

Neckermann.com staat overigens los van de bekende reisorganisatie Neckermann, dat onderdeel is van het failliete Thomas Cook. In 2014 maakte de webwinkel van Neckermann nadat het voormalige postorderbedrijf failliet ging.


Bron: https://tweakers.net/nieu(...)eringsproblemen.html
pi_189488319
quote:
19s.gif Op zondag 13 oktober 2019 19:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Het gaat nog steeds niet best met HEMA

https://www.nu.nl/economi(...)sten-te-drukken.html
Dat is toch geen teken van dat het slecht gaat met HEMA? :') Elke winkel past z'n personeelscapaciteit aan aan de productiepiek. Dat heet 'flexibele schil'. Natuurlijk is het in de zomer rustiger. Alleen maar goed dat HEMA daarop anticipeert.
Somebody that I used to know
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:01:35 #231
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189488460
quote:
2s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat is toch geen teken van dat het slecht gaat met HEMA? :') Elke winkel past z'n personeelscapaciteit aan aan de productiepiek. Dat heet 'flexibele schil'. Natuurlijk is het in de zomer rustiger. Alleen maar goed dat HEMA daarop anticipeert.
SInds 2007 rode cijfers klinkt nou ook niet heel positief.
Tot nooit .......
pi_189488476
quote:
2s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 20:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat is toch geen teken van dat het slecht gaat met HEMA? :') Elke winkel past z'n personeelscapaciteit aan aan de productiepiek. Dat heet 'flexibele schil'. Natuurlijk is het in de zomer rustiger. Alleen maar goed dat HEMA daarop anticipeert.
In de zomer rustiger? :')
  donderdag 17 oktober 2019 @ 21:15:59 #233
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_189488798
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:02 schreef Lemsterr het volgende:

[..]

In de zomer rustiger? :')
Yup, vakantietijd. In de hele retail is het volgens mij rustiger in de zomer. Alleen airco's willen soms als warme (huehue) broodjes over de toonbank gaan.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:20:09 #234
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189553957
Marskramer krijgt amper spullen geleverd van z'n nieuwe eigenaar:

https://nos.nl/artikel/23(...)emen-marskramer.html
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:11:57 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189564268
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 18:55 schreef KingRadler het volgende:
Biosupers hebben het moeilijk

Nog niet zo gek lang geleden leken biologische supermarkten het helemaal te gaan maken. De ‘gewone’ supermarkten slaan echter hard terug. Pioniers zoals Marqt moeten zich serieus zorgen maken.

„Ze brachten bio naar de massa, maar worden nu links en rechts ingehaald. Reguliere supermarkten zijn massaal bioproducten gaan verkopen. Niet alleen Albert Heijn en Jumbo, ook de Lidls en Aldi’s.”

Supermarktdeskundige Paul Moers voorspelt moeilijke tijden voor biosupermarkten, zowel voor de grote ketens zoals Ekoplaza, Marqt en Odin als zelfstandige natuurwinkels.

https://www.limburger.nl/(...)-hebben-het-moeilijk
Ik kwam nog wel 's bij een Ekoplaza omdat ze veel lactosevrije producten verkochten (zoals imitatie kaas). Tot het ineens allemaal 'strict biologisch' werd en mijn lactosevrije producten waren dat niet. Sindsdien heb ik niet meer zoveel zin om ervoor om te rijden.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:13:26 #236
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189564291
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 07:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat zou ik echt een gemis vinden als die failliet gaat. -O-
Mijn wenkbrauwen ook ;(
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 oktober 2019 @ 15:17:59 #237
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189564344
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:20 schreef Eightyone het volgende:
Marskramer krijgt amper spullen geleverd van z'n nieuwe eigenaar:

https://nos.nl/artikel/23(...)emen-marskramer.html
Deel Blokker-voorraad naar Marskramer-franchisers
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_189568608
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 15:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat Marqt het zo slecht doet. Op de locaties waar ze zitten (Amsterdam centrum) wonen er toch genoeg bakfietsmoeders en hipsters die daar zouden moeten kopen.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:26:24 #239
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_189568861
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:16 schreef uncucked het volgende:

[..]

Opmerkelijk dat Marqt het zo slecht doet. Op de locaties waar ze zitten (Amsterdam centrum) wonen er toch genoeg bakfietsmoeders en hipsters die daar zouden moeten kopen.
Ze praten erover maar gaan uiteindelijk gewoon naar de Aldi. Gewoon een of twee 'lekker lokaal biologische' paprika kopen maar verder industriële met water opgevulde plofkip van de Duitse prijsvechter halen _O_
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 19:49:36 #240
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189569418
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:26 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ze praten erover maar gaan uiteindelijk gewoon naar de Aldi. Gewoon een of twee 'lekker lokaal biologische' paprika kopen maar verder industriële met water opgevulde plofkip van de Duitse prijsvechter halen _O_
Ja dat dus. Ook de Lidl heeft biovoer.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  † In Memoriam † dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:50:24 #241
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_189570757
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 07:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat zou ik echt een gemis vinden als die failliet gaat. -O-
Ik ook wel, maar ik kom er bijna nooit. Net als destijds bij de V&D.
Velen vonden het jammer dat ze verdwenen, weinigen deden iets om dat te voorkomen.

En misschien ook wel terecht en is het allemaal vals sentiment, en zijn ze toch niet zo goedkoop en hebben ze toch niet zulke leuke spullen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 22 oktober 2019 @ 20:53:16 #242
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_189570807
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 19:26 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ze praten erover maar gaan uiteindelijk gewoon naar de Aldi. Gewoon een of twee 'lekker lokaal biologische' paprika kopen maar verder industriële met water opgevulde plofkip van de Duitse prijsvechter halen _O_
Ik denk dat je gelijk hebt. Als we echt zo begaan waren met duurzame bioboeren, dan kochten we daar wel, zelfs als het iets meer kostte. De kiloknallers gaan echter nog steeds als een dolle.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:39:42 #243
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189577303
is Marskramer de volgende winkel die omvalt?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:42:44 #244
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189577337
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 20:50 schreef Cynix ® het volgende:

Ik ook wel, maar ik kom er bijna nooit. Net als destijds bij de V&D.
Velen vonden het jammer dat ze verdwenen, weinigen deden iets om dat te voorkomen.

Ik heb het heel vaak geprobeerd. Ff binnen gewipt bij de V&D in Eindhoven. Makkelijk, omdat het een enorm pand was, middenin Eindhoven. Maar het was altijd veel 'net niet'. Ouwelijke kleding, producten die je net niet nodig had, woonspullen die je mooier en goedkoper elders kon krijgen. Volgens mij had je de doldwaze dagen (of het heette anders) en zelfs dan waren de aanbiedingen vaak matig. Het enige wel redelijke was de inpandige Livera en La Place, maar daar at ik ook nooit.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189577572
quote:
4s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:39 schreef SEMTEX het volgende:
is Marskramer de volgende winkel die omvalt?
Die is hier al heel lang weg, dus ik dacht dat die al 'opgeheven' was. Was toch ook onderdeel van het Blokker concern?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189577620
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die is hier al heel lang weg, dus ik dacht dat die al 'opgeheven' was. Was toch ook onderdeel van het Blokker concern?
Hier ook allemaal weg, dacht ook dat het allang falliet was...
  woensdag 23 oktober 2019 @ 11:14:24 #247
25470 SoSolid
Danke danke
pi_189577718
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 20:53 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt. Als we echt zo begaan waren met duurzame bioboeren, dan kochten we daar wel, zelfs als het iets meer kostte. De kiloknallers gaan echter nog steeds als een dolle.
Die dure bio supermarkten zijn ook niet meer zo speciaal. Tegenwoordig heb je ook bij aldi en lidl biologische producten. Lidl is er vooral heel erg mee bezig maar schept er gewoon niet zo over op. Leuke column in de Volkskrant waar toevallig Marqt en Aldi worden vergeleken.

Bijvoorbeeld hun eieren:

quote:
De doorsnee biologische eieren zijn best goed voor de kip, maar zorgen voor een flinke fijnstofuitstoot. Bij Kipster hebben ze heel hard gestudeerd en heel veel geïnvesteerd om het ideale ei te kunnen maken. Alleen te koop bij Lidl.
xxx
pi_189577770
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:05 schreef soapie het volgende:

Hier ook allemaal weg, dacht ook dat het allang falliet was...
Van wikipedia:
quote:
Marskramer telde begin 2017 nog 167 vestigingen, tegenover 231 winkels in 2014. De formule kent 42 franchisefilialen. In mei 2017 bracht het Blokkerconcern plannen naar buiten om alleen met de franchisers door te gaan. De winkels die eigendom van Blokker Holding waren zijn vervolgens gesloten. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam en het distributiecentrum van Marskramer is in Geldermalsen dat ze samen delen met Blokker.

De Marskramerorganisatie voert ook een eigen speelgoedformule genaamd Toys2play. Toys2play is in een aantal plaatsen onderdeel van een Marskramer of Novy winkel. Er zijn ook zelfstandige Toys2Play winkels.

Sinds februari 2015 richt Marskramer zich volledig op de winkelketen, de webshop is gesloten.

Per 23 april 2019 heeft de Blokker holding de franchise formule Marskramer 44 filialen verkocht aan de Audaxgroep, o.a. bekend van AKO en The Read Shop.
Dus er zijn er nog 44 in Nederland? (231 in 2014 huh)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 23 oktober 2019 @ 12:08:04 #249
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189578546
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 11:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die is hier al heel lang weg, dus ik dacht dat die al 'opgeheven' was. Was toch ook onderdeel van het Blokker concern?
Die bestaan blijkbaar nog en vallen onder hetzelfde concern als de Blokker. /spuitelf nu je post er staat.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189581138
quote:
2s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 12:08 schreef SEMTEX het volgende:

Die bestaan blijkbaar nog en vallen onder hetzelfde concern als de Blokker. /spuitelf nu je post er staat.
Nee, ze vallen onder de Audaxgroep, die van de boekwinkels AKO en Read Shop :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189613291
quote:
Ook Marqt op de Overtoom wordt een Albert Heijn
Supermarktketen Albert Heijn neemt nog eens twee winkels over van Marqt, waaronder het filiaal op de Overtoom in Amsterdam.
Ook in Rotterdam wordt een filiaal overgenomen. De verwachting is dat de winkels in 2020 onder de naam Albert Heijn opengaan.

Deze zomer werd al bekend dat Albert Heijn twee andere vestigingen van zijn kleinere branchegenoot overneemt. Deze andere twee filialen zullen half december opengaan. Het gaat om een winkel in Den Haag en het filiaal op het Rembrandtplein in Amsterdam.
https://www.ad.nl/amsterd(...)bert-heijn~a98d67db/
Alle toplocaties worden blijkbaar omgebouwd tot Albert Heijn filialen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:14:22 #252
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189621432
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Alle toplocaties worden blijkbaar omgebouwd tot Albert Heijn filialen.
onbetaalbare huur waarschijnlijk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_189622037
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 21:01 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

SInds 2007 rode cijfers klinkt nou ook niet heel positief.
Is alweer een tijd terug dat ik er wat van las dus kan er beetje naast zitten maar volgens mij waren die rode cijfers wat 'geflatteerd'.

Hema was destijds eigendom van een investeringsfonds wat Hema vol had geladen met schulden (aan de moedermaatschappij). Operationeel draaiden ze wel winst maar door de enorme schuldenlast maakten ze, door de rentebetalingen, verlies. De baten van die hoge rente ging naar dezelfde eigenaar.

In feite was het gewoon het afromen van de winst. De daadwerkelijke winst werd door die rentebetalingen verplaatst naar waarschijnlijk een land met wat gunstigere belastingregels.
pi_189625697
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Alle toplocaties worden blijkbaar omgebouwd tot Albert Heijn filialen.
Het is ook een interessante lokatie, ten eerste is het de eerste supermarkt richting West vanaf het Leidseplein, daarnaast zit er om de hoek een groot jongeren hostel. Daarnaast is Oud-West bijna net zo druk bevolkt als Monaco, namelijk 20K inwoners per vierkante meter (plus een hoop toeristen), ik woon er midden in, en ik geloof dat ik 4 AH's heb binnen 5 minuten lopen :+
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_189625795
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 22:51 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Is alweer een tijd terug dat ik er wat van las dus kan er beetje naast zitten maar volgens mij waren die rode cijfers wat 'geflatteerd'.

Hema was destijds eigendom van een investeringsfonds wat Hema vol had geladen met schulden (aan de moedermaatschappij). Operationeel draaiden ze wel winst maar door de enorme schuldenlast maakten ze, door de rentebetalingen, verlies. De baten van die hoge rente ging naar dezelfde eigenaar.

In feite was het gewoon het afromen van de winst. De daadwerkelijke winst werd door die rentebetalingen verplaatst naar waarschijnlijk een land met wat gunstigere belastingregels.
Mwoah, kijk dat geld dat geleent word, had ook goed besteed kunnen worden, echter het ging bij Hema al mis toen ze digitale slag verloren, het bedrijf waar ik werkte had meerdere van dit soort retailers als klant, en de teneur: Alles wat we online verkopen, verkopen we niet in de winkel, dus heeft dit geen prioriteit. Daarnaast is Hema al helemaal niet zo goedkoop meer, welliswaar is de kwaliteit redelijk, maar voor een kopje wil ik een Euro betalen, geen 3, want dit zelfde kopje koop ik wel voor 80 cent bij de action.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_189630158
quote:
Toch heeft hij ergens wel gelijk. Ik denk dat het verdwijnen van de stenen winkels weinig te maken heeft met webwinkels. Nouja, voor electronica en zo wel, maar niet voor kleding. Kleding wil je toch eerst even passen. Schoenen idem.

De enige reden waarom mensen toch bestellen bij Zalando e.d., is omdat verzenden en terugsturen gratis is. Maar dat is op den duur onhoudbaar. Bij Zalando komt meer dan de helft van alle bestellingen terug. Ze hebben nog nooit winst gemaakt, alleen verlies (winst is ook niet hun bedrijfsdoel, dat is een zo groot mogelijk marktaandeel). De enige reden waarom ze het volhouden is omdat ze investeerders achter zich hebben, die kapitaalinjecties geven.
pi_189630222
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 16:06 schreef uncucked het volgende:

[..]

Toch heeft hij ergens wel gelijk. Ik denk dat het verdwijnen van de stenen winkels weinig te maken heeft met webwinkels. Nouja, voor electronica en zo wel, maar niet voor kleding. Kleding wil je toch eerst even passen. Schoenen idem.

De enige reden waarom mensen toch bestellen bij Zalando e.d., is omdat verzenden en terugsturen gratis is. Maar dat is op den duur onhoudbaar. Bij Zalando komt meer dan de helft van alle bestellingen terug. Ze hebben nog nooit winst gemaakt, alleen verlies (winst is ook niet hun bedrijfsdoel, dat is een zo groot mogelijk marktaandeel). De enige reden waarom ze het volhouden is omdat ze investeerders achter zich hebben, die kapitaalinjecties geven.
Zodra ze afstappen van die service raken ze hun marktaandeel weer snel kwijt. Er zijn genoeg andere aanbieders die deze service zullen blijven aanbieden en er wel winst mee maken.

Bovendien hebben overkoepelende platformen met veel groter aanbod de toekomst. Daar valt ook een Zalando bij in het niet. Er zijn steeds meer kleine aanbieders die gebruik maken van de diensten van zo'n platform.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 27 oktober 2019 @ 07:36:42 #259
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_189642560
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 16:44 schreef Blik het volgende:

[..]

Moet je nagaan hoeveel je er zou verkopen als je de prijs naar 18 euro doet, je alles op Logistiek via bol.com legt en je stopt met je eigen webshop. Nog meer omzet en minder rompslomp, enige wat je hoeft te doen is je verkoopaccount bij bol.com te managen.

Ik snap niet dat je als ondernemer een bewuste keuze zou maken om 2 verschillende online-verkoopkanalen aan te houden als dat helemaal niet hoeft.
Niet helemaal zoals het werkt.
Ik verkoop op bol.com alleen producten die bol zelf niet meer verkoopt. Wat ze in eerste instantie wel doen. Dus ik kan niet concurreren op prijs zolang bol het nog heeft.
Daarnaast heb ik ook een stenen winkel dus geen interesse om mijn producten bij bol.com te gaan stallen. Bovendien veranderen de voorwaarden bij bol.com nog al eens en heb ik liever de klanten in mijn eigen webshop. Dat is namelijk echt andere clientele.
Eigenlijk ben ik dus best tevreden met hoe ik dat nu doe.
Meer omzet wil niet zeggen meer winst ;)
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  Redactie Frontpage zondag 27 oktober 2019 @ 09:59:24 #260
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_189643682
Hier in het plaatselijke sufferdje van Assen stond deze week een schokkend bericht. Nu al staat 20 procent van de winkelpanden in de binnenstad leeg. De verwachting is dat dit in 2030 zal kunnen zijn opgelopen tot maar liefst 70 procent. Dit door de handel via internet
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_189643889
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:59 schreef Djeez het volgende:
Hier in het plaatselijke sufferdje van Assen stond deze week een schokkend bericht. Nu al staat 20 procent van de winkelpanden in de binnenstad leeg. De verwachting is dat dit in 2030 zal kunnen zijn opgelopen tot maar liefst 70 procent. Dit door de handel via internet
Hier ook veel leegstand. Ook veel van die winkeltjes a la action, knakenland, budget supermarkt en andere zooiwinkels.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 27 oktober 2019 @ 10:33:39 #262
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189644114
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 10:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hier ook veel leegstand. Ook veel van die winkeltjes a la action, knakenland, budget supermarkt en andere zooiwinkels.
Welke plaats?
  zondag 27 oktober 2019 @ 11:29:40 #263
62913 Blik
The one and Only!
pi_189644882
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:59 schreef Djeez het volgende:
Hier in het plaatselijke sufferdje van Assen stond deze week een schokkend bericht. Nu al staat 20 procent van de winkelpanden in de binnenstad leeg. De verwachting is dat dit in 2030 zal kunnen zijn opgelopen tot maar liefst 70 procent. Dit door de handel via internet
Niks aan de hand volgens Hans van Tellingen, stenen winkels winnen grandioos en van leegstand is geen sprake. Dat de gemiddelde leegstand de laatste jaren omhoog is gegaan terwijl het economisch voor de wind gaat negeert die even.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 27 oktober 2019 @ 16:57:03 #264
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189650479
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:59 schreef Djeez het volgende:
Hier in het plaatselijke sufferdje van Assen stond deze week een schokkend bericht. Nu al staat 20 procent van de winkelpanden in de binnenstad leeg. De verwachting is dat dit in 2030 zal kunnen zijn opgelopen tot maar liefst 70 procent. Dit door de handel via internet
dus moet er samengewerkt worden. Andere bestemming panden, betaalbare huren, compacter centrum
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 28 oktober 2019 @ 00:04:09 #265
1234 HiZ
Istanbullu
pi_189660977
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 09:23 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is ook een interessante lokatie, ten eerste is het de eerste supermarkt richting West vanaf het Leidseplein, daarnaast zit er om de hoek een groot jongeren hostel. Daarnaast is Oud-West bijna net zo druk bevolkt als Monaco, namelijk 20K inwoners per vierkante meter (plus een hoop toeristen), ik woon er midden in, en ik geloof dat ik 4 AH's heb binnen 5 minuten lopen :+
Als die Marqt een AH wordt zitten er twee flinke AH’s op nog geen 250 meter van elkaar.
pi_189661630
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 00:04 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als die Marqt een AH wordt zitten er twee flinke AH’s op nog geen 250 meter van elkaar.
Jawel, maar het is wel een ander soort publiek vermoed ik, de huidige op Overtoom is echt gericht op buurt, vermoed dat de nieuwe zich zal richten op toeristen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 28 oktober 2019 @ 08:50:56 #267
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_189663040
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Niks aan de hand volgens Hans van Tellingen, stenen winkels winnen grandioos en van leegstand is geen sprake. Dat de gemiddelde leegstand de laatste jaren omhoog is gegaan terwijl het economisch voor de wind gaat negeert die even.
Ja, gek dat ie dat roept. Met z'n consultant bedrijf juist in die sector. :')

Hij kan meer bereiken door zijn klanten voor te bereiden om te stoppen of mee te doen aan een online marketplace.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 28 oktober 2019 @ 08:52:40 #268
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189663051
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Niks aan de hand volgens Hans van Tellingen, stenen winkels winnen grandioos en van leegstand is geen sprake. Dat de gemiddelde leegstand de laatste jaren omhoog is gegaan terwijl het economisch voor de wind gaat negeert die even.
Die verkoopt praatjes die men graag wil horen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator maandag 28 oktober 2019 @ 09:08:03 #269
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_189663193
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 11:29 schreef Blik het volgende:

[..]

Niks aan de hand volgens Hans van Tellingen, stenen winkels winnen grandioos en van leegstand is geen sprake. Dat de gemiddelde leegstand de laatste jaren omhoog is gegaan terwijl het economisch voor de wind gaat negeert die even.
Da's ook relatief natuurlijk met een economisch beleid dat er voor zorgt dat de koopkracht amper groeit voor bepaalde groepen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 28 oktober 2019 @ 09:23:58 #270
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_189663371
Onafhankelijke retail is eigenlijk alleen nog mogelijk met een eigen pand denk ik.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_189681171
'Amazon.nl wordt begin volgend jaar volwaardige webshop'

Ik zit er niet op te wachten. Laatste aankoop duurde een eeuwigheid voordat het verwerkt was, gaat via Eindhoven geloof ik naar Duitsland.

Ik blijf trouw aan bol.com, makkelijk betalen, een goede service, kijken niet zo nauw met de 30 dagen zichttermijn en bestellingen worden opgehaald. Die 7,50 abonnement haal je er makkelijk uit. In de tussentijd geeft bol.com nog wel een cadeaukaart van 5 euro in de winkelmand als trouwe klant.

Over deze Duitse webshop ben ik ook niet zo te spreken: www.aboutyou.nl, ook traag met verwerken retour. In tegenstelling tot https://www.zalando.nl waar ik wel tevreden over ben.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:50:27 #272
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189681481
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2019 09:59 schreef Djeez het volgende:
Hier in het plaatselijke sufferdje van Assen stond deze week een schokkend bericht. Nu al staat 20 procent van de winkelpanden in de binnenstad leeg. De verwachting is dat dit in 2030 zal kunnen zijn opgelopen tot maar liefst 70 procent. Dit door de handel via internet
Misschien dat tegen die tijd de huren van die panden eens omlaag gaan en de kleine zelfstandige weer gewoon een winkeltje kan openen en niet kapot geconcurreerd wordt door de grote namen. In mijn omgeving zit vlakbij een Appie, een Action en een Trekpleister. De laatste tijd merk ik dat ik vaker naar de Turkse supermarkt ga die zich in een groot leegstaand pand heeft gevestigd, omdat-ie goede producten heeft en nog echt verse groenten en fruit.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  † In Memoriam † dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:35:16 #273
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_189682239
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 16:06 schreef uncucked het volgende:
De enige reden waarom mensen toch bestellen bij Zalando e.d., is omdat verzenden en terugsturen gratis is. Maar dat is op den duur onhoudbaar. Bij Zalando komt meer dan de helft van alle bestellingen terug. Ze hebben nog nooit winst gemaakt, alleen verlies (winst is ook niet hun bedrijfsdoel, dat is een zo groot mogelijk marktaandeel).
Ook Zalando zal uiteindelijk winst willen maken. Heel Europa als klant, maar er niks aan over houden schiet ook niet echt op.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 16:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zodra ze afstappen van die service raken ze hun marktaandeel weer snel kwijt. Er zijn genoeg andere aanbieders die deze service zullen blijven aanbieden en er wel winst mee maken.
Retour kan en zal niet eeuwig 'gratis' blijven. Daar verdient niemand iets aan. Andere ketens ook niet.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:43:07 #274
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189682364
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 12:35 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ook Zalando zal uiteindelijk winst willen maken. Heel Europa als klant, maar er niks aan over houden schiet ook niet echt op.
[..]

Retour kan en zal niet eeuwig 'gratis' blijven. Daar verdient niemand iets aan. Andere ketens ook niet.
Zalando maakt toch al jaren winst?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † dinsdag 29 oktober 2019 @ 12:44:23 #275
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_189682386
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 12:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Zalando maakt toch al jaren winst?
Ik mag het hopen voor ze, maar volgens uncucked was dat echter niet hun doel en dat waagde ik te betwijfelen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_189682581
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 12:44 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik mag het hopen voor ze, maar volgens uncucked was dat echter niet hun doel en dat waagde ik te betwijfelen. :)
Staan toch al even in het zwart idd:

https://retailtrends.nl/n(...)n-51-2-miljoen-winst
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:10:29 #277
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_189682750
Ik ben waarschijnlijk een van de laatste Nederlanders die daar nog nooit iets gekocht hebben. :o
Niet eens principieel, maar heb ze voor die tijd nooit gemist en kan nog steeds prima zonder ze.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_189683522
quote:
Modeontwerper Addy van den Krommenacker vraagt faillissement aan

Addy van den Krommenacker heeft het faillissement van zijn drie winkels aangevraagd. De modeontwerper maakt dat zelf in een emotionele video op Twitter bekend.

In de video zegt de modeontwerper dat hij er voor zijn gevoel alles aan gedaan heeft om te voorkomen dat hij het faillissement moest aanvragen.

"Dit is een loodzware dag. Ik heb vandaag een van de moeilijkste beslissingen in mijn leven moeten maken", schrijft de 69-jarige Van den Krommenacker bij de video van zichzelf in een van zijn winkels.

De ontwerper zegt dat het modelandschap en het koopgedrag veranderd zijn. "Mensen kopen online en zijn niet meer naar stenen winkels te krijgen. Ik begrijp dat niet, want hier krijg je advies en hier kun je natuurlijk vakmanschap genieten."

'Het zit in mijn bloed'
Van den Krommenacker zegt dat hij het daarnaast moeilijk vond om de winkels te managen en om gemotiveerd personeel te vinden. "Hun betrokkenheid, het ziekteverzuim, dat alles viel me zwaar. Ook het vinden van een goede opvolger, iemand met dezelfde energie en dezelfde drive. Het is me niet gelukt, ik moet gaan bezinnen wat ik nu ga doen."

Van den Krommenacker benadrukt dat hij, na twintig jaar, nog niet wil stoppen met ontwerpen. "Het zit in mijn bloed, dat is mijn passie en mijn leven."

De ontwerper heeft twee winkels in Den Bosch en één in Heusen, eveneens in Noord-Brabant. Zijn ontwerpen worden door bekende Nederlanders regelmatig op rode lopers gedragen en Chantal Janzen trouwde een paar jaar geleden in een japon die de ontwerper voor haar had gemaakt.
bron
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:06:11 #279
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189683615
Hij vergeet dat wat-ie ontwerpt vreselijk gedateerd en ouwelijk is en waar waarschijnlijk alleen Viola Holt en Connie Breukhoven nog in te krijgen zijn. Maar het ligt aan het online shoppen, hmm hmmm.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189683624
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 13:59 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Toch een aantal keren geweest, m'n vrouw heeft nog een prachtige jurk van hem maar het was wel duidelijk dat de winkels niet echt aan hem besteed waren. Veel ex-catwalk zaken waren beschadigd bijv en dat werd dan vlug achteraf gefixed maar had niet eens in de winkel moeten staan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:39:26 #281
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189684096
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 13:10 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ben waarschijnlijk een van de laatste Nederlanders die daar nog nooit iets gekocht hebben. :o
Niet eens principieel, maar heb ze voor die tijd nooit gemist en kan nog steeds prima zonder ze.
ik ook niet, wil niet zo'n gillende bezorger aan de deur
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:22:27 #282
62913 Blik
The one and Only!
pi_189684698
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 12:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Zalando maakt toch al jaren winst?
Volgens mij niet, maar daarmee baseer ik me voornamelijk op uitspraken van Hans van Tellingen. En die uitspraken moet ik altijd met een korreltje zout nemen, die gast heeft de ballen verstand van finance

Laat maar, niet verder gelezen... Geeft maar weer aan wat voor een nitwit Hans van Tellingen is op het gebied van online retail
  Redactie Frontpage dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:26:51 #283
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_189684757
Zalando is juist briljant. Als volwassen man (lichamelijk dan :')) ben ik behept met zeer kleine voeten (39). Zalando is de enige plek waar ik normale schoenen kan vinden voor een redelijke prijs. Zonder hoge hakken of beertjes op de wreef. Laat staan klittenband
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:36:54 #284
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_189684915
Handig dat je op Zalando zowat elk detail in kunt voeren, of het nou de mouwlengte is, het gewenste materiaal, of het soort kraag dat je blouse moet hebben. Als je nogal weinig van wat er in de mode is mooi vindt (is nu helaas zo), kan je op die manier die paar dingen die je misschien zou willen hebben alsnog boven water krijgen.

In stenen winkels is het me dit najaar vooralsnog niet gelukt (na een hele dag in Rotterdam stond ik nog steeds met lege handen), maar daar wel.
pi_189685649
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 12:35 schreef Cynix ® het volgende:

Retour kan en zal niet eeuwig 'gratis' blijven. Daar verdient niemand iets aan. Andere ketens ook niet.
De dag dat Zalando stopt met deze service zullen de verliezen weer starten. Er zijn platformen met veel meer gemak en aanbod dan Zalando.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_189685687
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:26 schreef Djeez het volgende:
Zalando is juist briljant. Als volwassen man (lichamelijk dan :')) ben ik behept met zeer kleine voeten (39). Zalando is de enige plek waar ik normale schoenen kan vinden voor een redelijke prijs. Zonder hoge hakken of beertjes op de wreef. Laat staan klittenband
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:36 schreef Eightyone het volgende:
Handig dat je op Zalando zowat elk detail in kunt voeren, of het nou de mouwlengte is, het gewenste materiaal, of het soort kraag dat je blouse moet hebben. Als je nogal weinig van wat er in de mode is mooi vindt (is nu helaas zo), kan je op die manier die paar dingen die je misschien zou willen hebben alsnog boven water krijgen.

In stenen winkels is het me dit najaar vooralsnog niet gelukt (na een hele dag in Rotterdam stond ik nog steeds met lege handen), maar daar wel.
Op bijvoorbeeld kleding.nl kan dat ook, heb je nog veel meer mogelijkheden en is het aanbod 10x zo groot.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 17:58:19 #287
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189686640
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:06 schreef SEMTEX het volgende:
Hij vergeet dat wat-ie ontwerpt vreselijk gedateerd en ouwelijk is en waar waarschijnlijk alleen Viola Holt en Connie Breukhoven nog in te krijgen zijn. Maar het ligt aan het online shoppen, hmm hmmm.
Ik heb daar toch ook wel een paar dingen gekocht. En ik ben toch echt niet van de leeftijd Viola Holt of Connie Breukhoven. Maar het heeft wel een bepaalde stijl en uitstraling.
pi_189688109
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 11:30 schreef Mylene het volgende:
'Amazon.nl wordt begin volgend jaar volwaardige webshop'

Ik zit er niet op te wachten. Laatste aankoop duurde een eeuwigheid voordat het verwerkt was, gaat via Eindhoven geloof ik naar Duitsland.

Ik blijf trouw aan bol.com, makkelijk betalen, een goede service, kijken niet zo nauw met de 30 dagen zichttermijn en bestellingen worden opgehaald. Die 7,50 abonnement haal je er makkelijk uit. In de tussentijd geeft bol.com nog wel een cadeaukaart van 5 euro in de winkelmand als trouwe klant.

Over deze Duitse webshop ben ik ook niet zo te spreken: www.aboutyou.nl, ook traag met verwerken retour. In tegenstelling tot https://www.zalando.nl waar ik wel tevreden over ben.
Mooi, eindelijk een webshop met fatsoenlijke service en normale prijzen.


Bol.com bedient gewoon de nederlandse tokkie markt.
pi_189688508
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:06 schreef SEMTEX het volgende:
Hij vergeet dat wat-ie ontwerpt vreselijk gedateerd en ouwelijk is en waar waarschijnlijk alleen Viola Holt en Connie Breukhoven nog in te krijgen zijn. Maar het ligt aan het online shoppen, hmm hmmm.
Ik moest het even opzoeken wat voor stijl het is en inderdaad, Viola Holt en Connie Breukhoven passen daar prima bij :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189688582
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:26 schreef Djeez het volgende:
Zalando is juist briljant. Als volwassen man (lichamelijk dan :')) ben ik behept met zeer kleine voeten (39). Zalando is de enige plek waar ik normale schoenen kan vinden voor een redelijke prijs. Zonder hoge hakken of beertjes op de wreef. Laat staan klittenband
_O-
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:18:06 #291
62913 Blik
The one and Only!
pi_189688928
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:34 schreef xminator het volgende:

[..]

Mooi, eindelijk een webshop met fatsoenlijke service en normale prijzen.

Bol.com bedient gewoon de nederlandse tokkie markt.
Pure onzin dit, en dat weet je zelf ook wel. Maar iedere post van jou in dit topic is er om bol.com af te branden.

Bol.com levert top-service over het algemeen, al zal er altijd een geval zijn dat er een keer iets fout gaat. Datzelfde geldt overigens ook voor Amazon. En over het algemeen is bol.com erg scherp geprijst. Maar Amazon heeft een zeer winstgevende cloud-dienst, waardoor de retail-tak geen tot nauwelijks winst hoeft te behalen. Er is een reden dat Amazon de jaarcijfers niet opsplitst.
pi_189690805
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 12:44 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik mag het hopen voor ze, maar volgens uncucked was dat echter niet hun doel en dat waagde ik te betwijfelen. :)
Volgens een doumentaire op de Duitse ZDF was het het doel van de gebroeders Samwer (de broers die Zalando hebben opgericht) om een zo groot mogelijk marktaandeel te behalen, zodat Zalando als merk heel veel waard wordt, om het bedrijf (de naam met daaraangekoppelde naamsbekendheid) voor miljoenen c.q. miljarden te verkopen.

Datzelfde hebben de gebroeders Samwer gedaan met Jamba, je weet wel dat bedrijf van de irritante ringtones reclames (crazy frog e.d.). Vanaf begins af aan, was dat hun doel: grote naamsbekendheid opbouwen en dan het merk verkopen.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 23:39:44 #293
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189708253
Voor de mensen die Addy van de Krommenacker oubollig vinden:
De Meilandjes bij de televizier uitreiking:

Femke van der Laan bij inhuldiging Willem-Alexander:

Chantal janzen in haar trouwjurk:

Verder Sandra Reemer en het halve koningshuis.

Nee, je trekt het niet aan om de boodschappen te doen, maar als je een keer een bijzonder feestje/bijeenkomst hebt sta je echt niet voor schut in een Addy van de Krommenacker.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 23:56:12 #294
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_189708434
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 23:39 schreef Fietsertje70 het volgende:

Nee, je trekt het niet aan om de boodschappen te doen, maar als je een keer een bijzonder feestje/bijeenkomst hebt sta je echt niet voor schut in een Addy van de Krommenacker.
Dan kan het toch nog steeds oubollig zijn? Je zou het ook klassiek kunnen noemen :P Het oogt iig niet superhip..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_189710068
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 23:56 schreef Perrin het volgende:

[..]

Dan kan het toch nog steeds oubollig zijn? Je zou het ook klassiek kunnen noemen :P Het oogt iig niet superhip..
Ik zou eerder zeggen tijdloos ipv oudbollig.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 31 oktober 2019 @ 08:24:35 #296
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_189710101
Tijdloos of klassiek is inderdaad een betere omschrijving dan oubollig.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 11:10:52 #297
62913 Blik
The one and Only!
pi_189711927
https://retailtrends.nl/n(...)m_content=2019-10-31

Gaat toch niet zo lekker met Zalando, al zal Zalando vooral veel aan het investeren zijn
  vrijdag 1 november 2019 @ 20:13:33 #298
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_189734928
Hoe lang denken jullie dat Paradigit nog bestaat.
  vrijdag 1 november 2019 @ 20:18:39 #299
47102 Elvi
miemkwien
pi_189735016
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 20:13 schreef KingRadler het volgende:
Hoe lang denken jullie dat Paradigit nog bestaat.
Die was toch al failliet?
  vrijdag 1 november 2019 @ 20:19:45 #300
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189735034
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 20:13 schreef KingRadler het volgende:
Hoe lang denken jullie dat Paradigit nog bestaat.
hee, grappig. bestaan die nog?
Tot nooit .......
pi_189735143
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 20:19 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

hee, grappig. bestaan die nog?
Blijkbaar (nog) wel
https://tweakers.net/nieu(...)r-als-paradigit.html
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')