Ik ook wel, maar ik kom er bijna nooit. Net als destijds bij de V&D.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 07:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat zou ik echt een gemis vinden als die failliet gaat.
Ik denk dat je gelijk hebt. Als we echt zo begaan waren met duurzame bioboeren, dan kochten we daar wel, zelfs als het iets meer kostte. De kiloknallers gaan echter nog steeds als een dolle.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 19:26 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ze praten erover maar gaan uiteindelijk gewoon naar de Aldi. Gewoon een of twee 'lekker lokaal biologische' paprika kopen maar verder industriële met water opgevulde plofkip van de Duitse prijsvechter halen
Ik heb het heel vaak geprobeerd. Ff binnen gewipt bij de V&D in Eindhoven. Makkelijk, omdat het een enorm pand was, middenin Eindhoven. Maar het was altijd veel 'net niet'. Ouwelijke kleding, producten die je net niet nodig had, woonspullen die je mooier en goedkoper elders kon krijgen. Volgens mij had je de doldwaze dagen (of het heette anders) en zelfs dan waren de aanbiedingen vaak matig. Het enige wel redelijke was de inpandige Livera en La Place, maar daar at ik ook nooit.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 20:50 schreef Cynix ® het volgende:
Ik ook wel, maar ik kom er bijna nooit. Net als destijds bij de V&D.
Velen vonden het jammer dat ze verdwenen, weinigen deden iets om dat te voorkomen.
Die is hier al heel lang weg, dus ik dacht dat die al 'opgeheven' was. Was toch ook onderdeel van het Blokker concern?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 10:39 schreef SEMTEX het volgende:
is Marskramer de volgende winkel die omvalt?
Hier ook allemaal weg, dacht ook dat het allang falliet was...quote:Op woensdag 23 oktober 2019 11:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die is hier al heel lang weg, dus ik dacht dat die al 'opgeheven' was. Was toch ook onderdeel van het Blokker concern?
Die dure bio supermarkten zijn ook niet meer zo speciaal. Tegenwoordig heb je ook bij aldi en lidl biologische producten. Lidl is er vooral heel erg mee bezig maar schept er gewoon niet zo over op. Leuke column in de Volkskrant waar toevallig Marqt en Aldi worden vergeleken.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 20:53 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt. Als we echt zo begaan waren met duurzame bioboeren, dan kochten we daar wel, zelfs als het iets meer kostte. De kiloknallers gaan echter nog steeds als een dolle.
quote:De doorsnee biologische eieren zijn best goed voor de kip, maar zorgen voor een flinke fijnstofuitstoot. Bij Kipster hebben ze heel hard gestudeerd en heel veel geïnvesteerd om het ideale ei te kunnen maken. Alleen te koop bij Lidl.
Van wikipedia:quote:Op woensdag 23 oktober 2019 11:05 schreef soapie het volgende:
Hier ook allemaal weg, dacht ook dat het allang falliet was...
Dus er zijn er nog 44 in Nederland? (231 in 2014 huh)quote:Marskramer telde begin 2017 nog 167 vestigingen, tegenover 231 winkels in 2014. De formule kent 42 franchisefilialen. In mei 2017 bracht het Blokkerconcern plannen naar buiten om alleen met de franchisers door te gaan. De winkels die eigendom van Blokker Holding waren zijn vervolgens gesloten. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam en het distributiecentrum van Marskramer is in Geldermalsen dat ze samen delen met Blokker.
De Marskramerorganisatie voert ook een eigen speelgoedformule genaamd Toys2play. Toys2play is in een aantal plaatsen onderdeel van een Marskramer of Novy winkel. Er zijn ook zelfstandige Toys2Play winkels.
Sinds februari 2015 richt Marskramer zich volledig op de winkelketen, de webshop is gesloten.
Per 23 april 2019 heeft de Blokker holding de franchise formule Marskramer 44 filialen verkocht aan de Audaxgroep, o.a. bekend van AKO en The Read Shop.
Die bestaan blijkbaar nog en vallen onder hetzelfde concern als de Blokker. /spuitelf nu je post er staat.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 11:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die is hier al heel lang weg, dus ik dacht dat die al 'opgeheven' was. Was toch ook onderdeel van het Blokker concern?
Nee, ze vallen onder de Audaxgroep, die van de boekwinkels AKO en Read Shopquote:Op woensdag 23 oktober 2019 12:08 schreef SEMTEX het volgende:
Die bestaan blijkbaar nog en vallen onder hetzelfde concern als de Blokker. /spuitelf nu je post er staat.
Alle toplocaties worden blijkbaar omgebouwd tot Albert Heijn filialen.quote:Ook Marqt op de Overtoom wordt een Albert Heijn
Supermarktketen Albert Heijn neemt nog eens twee winkels over van Marqt, waaronder het filiaal op de Overtoom in Amsterdam.
Ook in Rotterdam wordt een filiaal overgenomen. De verwachting is dat de winkels in 2020 onder de naam Albert Heijn opengaan.
Deze zomer werd al bekend dat Albert Heijn twee andere vestigingen van zijn kleinere branchegenoot overneemt. Deze andere twee filialen zullen half december opengaan. Het gaat om een winkel in Den Haag en het filiaal op het Rembrandtplein in Amsterdam.
https://www.ad.nl/amsterd(...)bert-heijn~a98d67db/
onbetaalbare huur waarschijnlijkquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 13:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alle toplocaties worden blijkbaar omgebouwd tot Albert Heijn filialen.
Is alweer een tijd terug dat ik er wat van las dus kan er beetje naast zitten maar volgens mij waren die rode cijfers wat 'geflatteerd'.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 21:01 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
SInds 2007 rode cijfers klinkt nou ook niet heel positief.
Het is ook een interessante lokatie, ten eerste is het de eerste supermarkt richting West vanaf het Leidseplein, daarnaast zit er om de hoek een groot jongeren hostel. Daarnaast is Oud-West bijna net zo druk bevolkt als Monaco, namelijk 20K inwoners per vierkante meter (plus een hoop toeristen), ik woon er midden in, en ik geloof dat ik 4 AH's heb binnen 5 minuten lopenquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 13:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alle toplocaties worden blijkbaar omgebouwd tot Albert Heijn filialen.
Mwoah, kijk dat geld dat geleent word, had ook goed besteed kunnen worden, echter het ging bij Hema al mis toen ze digitale slag verloren, het bedrijf waar ik werkte had meerdere van dit soort retailers als klant, en de teneur: Alles wat we online verkopen, verkopen we niet in de winkel, dus heeft dit geen prioriteit. Daarnaast is Hema al helemaal niet zo goedkoop meer, welliswaar is de kwaliteit redelijk, maar voor een kopje wil ik een Euro betalen, geen 3, want dit zelfde kopje koop ik wel voor 80 cent bij de action.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 22:51 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is alweer een tijd terug dat ik er wat van las dus kan er beetje naast zitten maar volgens mij waren die rode cijfers wat 'geflatteerd'.
Hema was destijds eigendom van een investeringsfonds wat Hema vol had geladen met schulden (aan de moedermaatschappij). Operationeel draaiden ze wel winst maar door de enorme schuldenlast maakten ze, door de rentebetalingen, verlies. De baten van die hoge rente ging naar dezelfde eigenaar.
In feite was het gewoon het afromen van de winst. De daadwerkelijke winst werd door die rentebetalingen verplaatst naar waarschijnlijk een land met wat gunstigere belastingregels.
Toch heeft hij ergens wel gelijk. Ik denk dat het verdwijnen van de stenen winkels weinig te maken heeft met webwinkels. Nouja, voor electronica en zo wel, maar niet voor kleding. Kleding wil je toch eerst even passen. Schoenen idem.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:25 schreef Slayage het volgende:
‘Het wordt een online bloedbad, die webwinkels’
Is er na het mislukken van Hudson's Bay toekomst voor fysieke winkels? Zeker weten, beweert winkelcentrumonderzoeker Hans van Tellingen. Dat valt wel tegen, vreest collega-expert Olaf Zwijnenburg.
...
"E-commerce is het domste businessmodel ter wereld. Webwinkels zijn sterfhuisconstructies, het wordt een online bloedbad.”
Zodra ze afstappen van die service raken ze hun marktaandeel weer snel kwijt. Er zijn genoeg andere aanbieders die deze service zullen blijven aanbieden en er wel winst mee maken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 16:06 schreef uncucked het volgende:
[..]
Toch heeft hij ergens wel gelijk. Ik denk dat het verdwijnen van de stenen winkels weinig te maken heeft met webwinkels. Nouja, voor electronica en zo wel, maar niet voor kleding. Kleding wil je toch eerst even passen. Schoenen idem.
De enige reden waarom mensen toch bestellen bij Zalando e.d., is omdat verzenden en terugsturen gratis is. Maar dat is op den duur onhoudbaar. Bij Zalando komt meer dan de helft van alle bestellingen terug. Ze hebben nog nooit winst gemaakt, alleen verlies (winst is ook niet hun bedrijfsdoel, dat is een zo groot mogelijk marktaandeel). De enige reden waarom ze het volhouden is omdat ze investeerders achter zich hebben, die kapitaalinjecties geven.
Niet helemaal zoals het werkt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 16:44 schreef Blik het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoeveel je er zou verkopen als je de prijs naar 18 euro doet, je alles op Logistiek via bol.com legt en je stopt met je eigen webshop. Nog meer omzet en minder rompslomp, enige wat je hoeft te doen is je verkoopaccount bij bol.com te managen.
Ik snap niet dat je als ondernemer een bewuste keuze zou maken om 2 verschillende online-verkoopkanalen aan te houden als dat helemaal niet hoeft.
Hier ook veel leegstand. Ook veel van die winkeltjes a la action, knakenland, budget supermarkt en andere zooiwinkels.quote:Op zondag 27 oktober 2019 09:59 schreef Djeez het volgende:
Hier in het plaatselijke sufferdje van Assen stond deze week een schokkend bericht. Nu al staat 20 procent van de winkelpanden in de binnenstad leeg. De verwachting is dat dit in 2030 zal kunnen zijn opgelopen tot maar liefst 70 procent. Dit door de handel via internet
Welke plaats?quote:Op zondag 27 oktober 2019 10:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier ook veel leegstand. Ook veel van die winkeltjes a la action, knakenland, budget supermarkt en andere zooiwinkels.
Niks aan de hand volgens Hans van Tellingen, stenen winkels winnen grandioos en van leegstand is geen sprake. Dat de gemiddelde leegstand de laatste jaren omhoog is gegaan terwijl het economisch voor de wind gaat negeert die even.quote:Op zondag 27 oktober 2019 09:59 schreef Djeez het volgende:
Hier in het plaatselijke sufferdje van Assen stond deze week een schokkend bericht. Nu al staat 20 procent van de winkelpanden in de binnenstad leeg. De verwachting is dat dit in 2030 zal kunnen zijn opgelopen tot maar liefst 70 procent. Dit door de handel via internet
dus moet er samengewerkt worden. Andere bestemming panden, betaalbare huren, compacter centrumquote:Op zondag 27 oktober 2019 09:59 schreef Djeez het volgende:
Hier in het plaatselijke sufferdje van Assen stond deze week een schokkend bericht. Nu al staat 20 procent van de winkelpanden in de binnenstad leeg. De verwachting is dat dit in 2030 zal kunnen zijn opgelopen tot maar liefst 70 procent. Dit door de handel via internet
Als die Marqt een AH wordt zitten er twee flinke AH’s op nog geen 250 meter van elkaar.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 09:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is ook een interessante lokatie, ten eerste is het de eerste supermarkt richting West vanaf het Leidseplein, daarnaast zit er om de hoek een groot jongeren hostel. Daarnaast is Oud-West bijna net zo druk bevolkt als Monaco, namelijk 20K inwoners per vierkante meter (plus een hoop toeristen), ik woon er midden in, en ik geloof dat ik 4 AH's heb binnen 5 minuten lopen
Jawel, maar het is wel een ander soort publiek vermoed ik, de huidige op Overtoom is echt gericht op buurt, vermoed dat de nieuwe zich zal richten op toeristen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 00:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als die Marqt een AH wordt zitten er twee flinke AH’s op nog geen 250 meter van elkaar.
Ja, gek dat ie dat roept. Met z'n consultant bedrijf juist in die sector.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Niks aan de hand volgens Hans van Tellingen, stenen winkels winnen grandioos en van leegstand is geen sprake. Dat de gemiddelde leegstand de laatste jaren omhoog is gegaan terwijl het economisch voor de wind gaat negeert die even.
Die verkoopt praatjes die men graag wil horen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Niks aan de hand volgens Hans van Tellingen, stenen winkels winnen grandioos en van leegstand is geen sprake. Dat de gemiddelde leegstand de laatste jaren omhoog is gegaan terwijl het economisch voor de wind gaat negeert die even.
Da's ook relatief natuurlijk met een economisch beleid dat er voor zorgt dat de koopkracht amper groeit voor bepaalde groepen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:29 schreef Blik het volgende:
[..]
Niks aan de hand volgens Hans van Tellingen, stenen winkels winnen grandioos en van leegstand is geen sprake. Dat de gemiddelde leegstand de laatste jaren omhoog is gegaan terwijl het economisch voor de wind gaat negeert die even.
Misschien dat tegen die tijd de huren van die panden eens omlaag gaan en de kleine zelfstandige weer gewoon een winkeltje kan openen en niet kapot geconcurreerd wordt door de grote namen. In mijn omgeving zit vlakbij een Appie, een Action en een Trekpleister. De laatste tijd merk ik dat ik vaker naar de Turkse supermarkt ga die zich in een groot leegstaand pand heeft gevestigd, omdat-ie goede producten heeft en nog echt verse groenten en fruit.quote:Op zondag 27 oktober 2019 09:59 schreef Djeez het volgende:
Hier in het plaatselijke sufferdje van Assen stond deze week een schokkend bericht. Nu al staat 20 procent van de winkelpanden in de binnenstad leeg. De verwachting is dat dit in 2030 zal kunnen zijn opgelopen tot maar liefst 70 procent. Dit door de handel via internet
Ook Zalando zal uiteindelijk winst willen maken. Heel Europa als klant, maar er niks aan over houden schiet ook niet echt op.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 16:06 schreef uncucked het volgende:
De enige reden waarom mensen toch bestellen bij Zalando e.d., is omdat verzenden en terugsturen gratis is. Maar dat is op den duur onhoudbaar. Bij Zalando komt meer dan de helft van alle bestellingen terug. Ze hebben nog nooit winst gemaakt, alleen verlies (winst is ook niet hun bedrijfsdoel, dat is een zo groot mogelijk marktaandeel).
Retour kan en zal niet eeuwig 'gratis' blijven. Daar verdient niemand iets aan. Andere ketens ook niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 16:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zodra ze afstappen van die service raken ze hun marktaandeel weer snel kwijt. Er zijn genoeg andere aanbieders die deze service zullen blijven aanbieden en er wel winst mee maken.
Zalando maakt toch al jaren winst?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 12:35 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ook Zalando zal uiteindelijk winst willen maken. Heel Europa als klant, maar er niks aan over houden schiet ook niet echt op.
[..]
Retour kan en zal niet eeuwig 'gratis' blijven. Daar verdient niemand iets aan. Andere ketens ook niet.
Ik mag het hopen voor ze, maar volgens uncucked was dat echter niet hun doel en dat waagde ik te betwijfelen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 12:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Zalando maakt toch al jaren winst?
Staan toch al even in het zwart idd:quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 12:44 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik mag het hopen voor ze, maar volgens uncucked was dat echter niet hun doel en dat waagde ik te betwijfelen.
bronquote:Modeontwerper Addy van den Krommenacker vraagt faillissement aan
Addy van den Krommenacker heeft het faillissement van zijn drie winkels aangevraagd. De modeontwerper maakt dat zelf in een emotionele video op Twitter bekend.
In de video zegt de modeontwerper dat hij er voor zijn gevoel alles aan gedaan heeft om te voorkomen dat hij het faillissement moest aanvragen.
"Dit is een loodzware dag. Ik heb vandaag een van de moeilijkste beslissingen in mijn leven moeten maken", schrijft de 69-jarige Van den Krommenacker bij de video van zichzelf in een van zijn winkels.
De ontwerper zegt dat het modelandschap en het koopgedrag veranderd zijn. "Mensen kopen online en zijn niet meer naar stenen winkels te krijgen. Ik begrijp dat niet, want hier krijg je advies en hier kun je natuurlijk vakmanschap genieten."
'Het zit in mijn bloed'
Van den Krommenacker zegt dat hij het daarnaast moeilijk vond om de winkels te managen en om gemotiveerd personeel te vinden. "Hun betrokkenheid, het ziekteverzuim, dat alles viel me zwaar. Ook het vinden van een goede opvolger, iemand met dezelfde energie en dezelfde drive. Het is me niet gelukt, ik moet gaan bezinnen wat ik nu ga doen."
Van den Krommenacker benadrukt dat hij, na twintig jaar, nog niet wil stoppen met ontwerpen. "Het zit in mijn bloed, dat is mijn passie en mijn leven."
De ontwerper heeft twee winkels in Den Bosch en één in Heusen, eveneens in Noord-Brabant. Zijn ontwerpen worden door bekende Nederlanders regelmatig op rode lopers gedragen en Chantal Janzen trouwde een paar jaar geleden in een japon die de ontwerper voor haar had gemaakt.
Toch een aantal keren geweest, m'n vrouw heeft nog een prachtige jurk van hem maar het was wel duidelijk dat de winkels niet echt aan hem besteed waren. Veel ex-catwalk zaken waren beschadigd bijv en dat werd dan vlug achteraf gefixed maar had niet eens in de winkel moeten staan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |