Dat ook inderdaad. Als je eerst zit te loeren naar de groep en nadenkt over je approach en als er contact is je steeds weer gaat nadenken over hoe je het beste verder kan gaan, is de spontaniteit er vanaf, kom je gemaakt over en dat merkt men.quote:
Je wil in een groep onbekenden de rol op je nemen van die ene stillere vriend die iedereen zeer waardeert en die er zeker bij hoort? Dat gaat niet, natuurlijk. Die rollen binnen groepen groeien in de loop van jaren en door de dingen die je samen ervaart.quote:Op zondag 1 september 2019 09:49 schreef osodevo het volgende:
Het feit dat ik zo analyseer is puur om te werken aan het probleem om socialer te worden. Niemand wilt immers uitgekotst worden of de pispaal van de groep worden. Als ik dat niet zou doen zou ik rücksichtslos bezig. Alsof een hardloper zonder trainingsschema werkt.
Ik heb mij afgevraagd: ´Wil ik me wel gaan conformeren aan anderen en niet beter een stfu houding aannemen?´ Ja en nee. Over het algemeen ben ik een introverte einzelgänger die het liefst zelfstandig werkt. Maar als je succes met vrouwen wilt en van dat kutgevoel wil afkomen een sociaal slappe loser te zijn zul je wel moeten leren socializen. Welmoet ik erop beducht zijn niet teveel aan pleasende en ´hongerige´ houding aan te nemen.
Heb wel veel respect voor de mannen die in een hoekje kunnen toekijken hoe anderen wel lol samen hebben en zich echt met elkaar verbonden voelen zonder daar buitengesloten te voelen. Persoonlijk doet het gewoon veel pijn, te meer ik vroeger altijd op school gepest ben en nooit echt vrienden heb gehad. Had angsten en zat altijd te gamen en daardoor nooit die sociale skills heb kunnen ontwikkelen.
Opvallend is wel dat er een verschil is tussen mannen en vrouwen. Niet alleen zijn vrouwen over het algemeen genomen iets socialer vaardig maar worden tóch wel aangesproken (door mannen), simpelweg vanwege het feit dat ze vrouw zijn.
Daarom zeg ik maar, ben je een man, introvert en sociaal niet zo handig zul je dubbel zo hard moeten werken. Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen en is het niet zwart-wit maar het is wel een patroon wat ik hier steeds zie.
Omdat ik mezelf op sociaal vlak in groepen wil ontwikkelen, want daar komt die groepsdynamiek bij kijken waar ik zo gefascineerd in ben. De 1:1 contacten gaan mij over het algemeen wel goed af, genoeg vaste vrienden maar wil vaardig worden om zo op persoonlijk vlak te groeien.quote:
Dit ja, TS zit blijkbaar al een jaar in dat hostel. Misschien moet 'ie eens ergens anders heen gaan als het nu nog steeds niet gelukt is.quote:Op zondag 1 september 2019 09:29 schreef Zolder het volgende:
Dejavu
Dit verhaal is al eens eerder op FOK voorbij gekomen, hilarisch was dat
Ik hoop dat jij je kunt indenken dat dit voor mij en anderen met sociale angst of een vorm van lichte autisme serieuze problemen zijn. Alles beter dan passief thuis in de slachtofferrol gaan zitten, toch?quote:Op zondag 1 september 2019 09:29 schreef Zolder het volgende:
Dejavu
Dit verhaal is al eens eerder op FOK voorbij gekomen, hilarisch was dat
Sommige dingen zijn toch ook gewoon niet voor iedereen? Is toch niet erg als je in dit soort groepen die redelijk oppervlakkig zijn er niet tussen past? Ik pas daar ook niet tussenquote:Op zondag 1 september 2019 09:57 schreef osodevo het volgende:
[..]
Omdat ik mezelf op sociaal vlak in groepen wil ontwikkelen, want daar komt die groepsdynamiek bij kijken waar ik zo gefascineerd in ben. De 1:1 contacten gaan mij over het algemeen wel goed af, genoeg vaste vrienden maar wil vaardig worden om zo op persoonlijk vlak te groeien.
Ik zal vast niet de enige man zijn die jaloers is op andere gasten van soms nog geen 20 en een hele groep kunnen entertainen en over en weer belangstelling krijgen.
Natuurlijk sta ik niet alleen toe te kijken en te zaniken maar heb talloze keren geprobeerd om op een positieve manier input te leveren, vragen te stellen e.d. maar ik lijk maar steeds afgescheept of semi genegeerd te worden. Dit maakt mij wel onzeker waardoor de sociale angst alleen maar toeneemt, toch weiger ik de handdoek in de ring te gooien omdat alleen op deze manier ik dit kan leren.
Als ik dit even mag verduidelijken. Nee, trek van hostel naar hostel en blijf daar voor een tijd, geniet van het reizen maar dat toch echt los van mijn 'project' zie om mij op sociaal vlak beter te ontwikkelen.quote:Op zondag 1 september 2019 10:01 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dit ja, TS zit blijkbaar al een jaar in dat hostel. Misschien moet 'ie eens ergens anders heen gaan als het nu nog steeds niet gelukt is.
Dat denk ik toch niet want hij krijgt wel die schaarse aandacht die elk mens zou willen. Aandacht is status en ergens wel een soort basisbehoefte want als ik een gesprek probeer aan te knopen wordt er wel kort antwoord gegeven maar gaat daarna direct de oordoppen weer in en focus naar de smartphone. Er is geen wederkerigheid. Het voelt dan soms trekken aan een dood paard.quote:Op zondag 1 september 2019 10:10 schreef Yasmin23 het volgende:
En dan heb je het ook over die ene jongen die dan het alpha mannetje is ...Die ten koste van jou zichzelf in de aandacht wil brengen. Dat zijn gewoon simpele onzekere mensen de dus zelf vrij weinig te bieden hebben en dat dan ten koste van andere wil doen.
Waarom zou je met dat soort mensen willen omgaan?
Ja als dat het enige is, aandacht dan kun je blij zijn als dit figuur een vervelende opmerking over e maakt. Das tenslotte ook aandacht. Je zou jezelf ook laveloos kunnen drinken zodat je de grootste idioot van de groep bent, zal je ook aandacht krijgen.quote:Op zondag 1 september 2019 10:23 schreef osodevo het volgende:
[..]
Dat denk ik toch niet want hij krijgt wel die schaarse aandacht die elk mens zou willen. Aandacht is status en ergens wel een soort basisbehoefte want als ik een gesprek probeer aan te knopen wordt er wel kort antwoord gegeven maar gaat daarna direct de oordoppen weer in en focus naar de smartphone. Er is geen wederkerigheid. Het voelt dan soms trekken aan een dood paard.
Als echter meneer de alphaman dit doet ontstaan hele gesprekken, 50/50 input output gesprekken en gaan m.n. vrouwen gichelen en zie je echt dat er een bepaalde connectie ontstaat. Best fasinerend en interessant om te zien.
Met mijn (tech)maten kan ik goed overweg. We stappen weleens, hebben leuke discussies maar toch voel ik een bepaald gemis. Ik wil ook gewoon gewild en populair zijn.quote:Op zondag 1 september 2019 10:57 schreef Chia het volgende:
En de tips om bij een (sport)club/vereniging te gaan heb je natuurlijk ook in praktijk gebracht. Hoe gaat het daarmee?
Je zei dat je een op een contacten wel goed doet toch? Richt je je toch daar op. Je kan bv via de app couchsurfing daar ook mensen ontmoeten die iemand zoeken om mee om te gaan.quote:Op zondag 1 september 2019 10:56 schreef osodevo het volgende:
Nou, je krijgt dan wel even de aandacht maar dat wordt later een backfire. Al getest maar dan is de kans groot dat je alleen maar gepest wordt. Begrijp dat er dan wel een ik/zij kamp ontstaat en ik als pispaa gebruikt wordt om de onderlinge sfeer te verbeteren.
Ik heb de hele topicchain van Sturmic gelezen, veel waardevolle info... maar dat zegt wel dat ik zeker niet de enige ben die met dit soort gevolsens zit. De behoefte aan aandacht maar niet weten dit op een sucessvolle manier te vervullen.
Je bent dus op zoek naar een soort bevestiging van onbekenden die jou vanaf de eerste ontmoeting een toffe peer vinden? De vraag die je jezelf moet stellen is: waarom wil je dat? Het klinkt een beetje als een soort prinsessensyndroom.quote:Op zondag 1 september 2019 11:01 schreef osodevo het volgende:
[..]
Met mijn (tech)maten kan ik goed overweg. We stappen weleens, hebben leuke discussies maar toch voel ik een bepaald gemis. Ik wil ook gewoon gewild en populair zijn.
Hoe vervelend ook, als je introvert en een einzelgänger bent, ben je gewoon niet opeens gewild en populair. Wees blij dat je een stel leuke vrienden hebtquote:Op zondag 1 september 2019 11:01 schreef osodevo het volgende:
[..]
Met mijn (tech)maten kan ik goed overweg. We stappen weleens, hebben leuke discussies maar toch voel ik een bepaald gemis. Ik wil ook gewoon gewild en populair zijn.
Dat is geen antwoord op de vraag. Waarom zit je in dat hostel en doe je niet vrijwilligerswerk in Peru of druivenplukken in Spanje of iets waar je wel natuurlijke contacten met mensen hebt.quote:Op zondag 1 september 2019 09:57 schreef osodevo het volgende:
[..]
Omdat ik mezelf op sociaal vlak in groepen wil ontwikkelen, want daar komt die groepsdynamiek bij kijken waar ik zo gefascineerd in ben. De 1:1 contacten gaan mij over het algemeen wel goed af, genoeg vaste vrienden maar wil vaardig worden om zo op persoonlijk vlak te groeien.
Zelf een extravert is dat niet, dat is simpelweg ook een grote schreeuwer als die niks heeft of kan wat hem populair maakt. En bovendien is het vaak oppervlakkig, die populariteit.quote:Op zondag 1 september 2019 11:53 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Hoe vervelend ook, als je introvert en een einzelgänger bent, ben je gewoon niet opeens gewild en populair. Wees blij dat je een stel leuke vrienden hebt
Wat ben je ook een randdebiel als je contact probeert te zoeken met iemand die op dat moment helemaal geen contact wil en al helemaal niet met jou. Met dit soort acties ontpop je jezelf tot creep en die faam zal zich razendsnel door de groep verspreiden. Niemand wil met een creep omgaan die op de meest ongelegen momenten wanhopig probeert de aandacht te trekken.quote:Op zondag 1 september 2019 10:23 schreef osodevo het volgende:
[..]
Dat denk ik toch niet want hij krijgt wel die schaarse aandacht die elk mens zou willen. Aandacht is status en ergens wel een soort basisbehoefte want als ik een gesprek probeer aan te knopen wordt er wel kort antwoord gegeven maar gaat daarna direct de oordoppen weer in en focus naar de smartphone. Er is geen wederkerigheid. Het voelt dan soms trekken aan een dood paard.
Als Alfaman tegen zo'n vrouw praat (of sowieso tegen iemand), verhoogt dat de status van degene die wordt aangesproken. Alfaman heeft ook macht, die kan iemand uitnodigen samen met de groep ergens heen te gaan. Alfaman kan zelfs een goed woordje doen bij een object van begeerte. Alfaman mogen spreken is een privilege.quote:Op zondag 1 september 2019 10:23 schreef osodevo het volgende:
Als echter meneer de alphaman dit doet ontstaan hele gesprekken, 50/50 input output gesprekken en gaan m.n. vrouwen gichelen en zie je echt dat er een bepaalde connectie ontstaat. Best fasinerend en interessant om te zien.
Waarom ben je ongewild en impopulair bij je maten?quote:Op zondag 1 september 2019 11:01 schreef osodevo het volgende:
[..]
Why?quote:Op zondag 1 september 2019 11:01 schreef osodevo het volgende:
Ik wil ook gewoon gewild en populair zijn.
Wanneer is jouw transformatiequote:Op zondag 1 september 2019 13:39 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Alle haantjes waren ooit een kuiken.
Dit is vrees ik toch een beetje een gevalletje "helaas pindakaas". Je gaat niet ineens een compleet ander persoon kunnen zijn. Wat jij wil is denk ik ook een stuk minder leerbaar dan jij hoopt.quote:Op zondag 1 september 2019 11:01 schreef osodevo het volgende:
[..]
Wou ik net zeggen. Heb je niets aan, dit soort populariteit. Leuk voor de korte termijn, maar vermoedelijk niets diepgravends. Voor echte vriendschap is wederkerigheid nodig en gaat het niet om wie het hardste schreeuwt of in het centrum van de belangstellling staat.quote:Op zondag 1 september 2019 13:27 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zelf een extravert is dat niet, dat is simpelweg ook een grote schreeuwer als die niks heeft of kan wat hem populair maakt. En bovendien is het vaak oppervlakkig, die populariteit.
precies !quote:Op zondag 1 september 2019 14:28 schreef Rock92 het volgende:
De stille loser of de relaxte mysterieuze gast.
De gangmaker of de uitsloven.
Het is maar hoe je het ziet
Dat zegt hij/zij toch. Ts wilt gewoon normaal populair kunnen zijn. Techies zijn meestal niet bepaald normaal. En waarom doe je weer direkt aan victim-blaming en noem je hem prinsessensyndroom. Ik lees deze shit hier heel veel hier zelfs van de mods. En het is ook altijd dezelfde kliek gas—lighters aargh.quote:Op zondag 1 september 2019 11:20 schreef Chia het volgende:
[..]
Je bent dus op zoek naar een soort bevestiging van onbekenden die jou vanaf de eerste ontmoeting een toffe peer vinden? De vraag die je jezelf moet stellen is: waarom wil je dat? Het klinkt een beetje als een soort prinsessensyndroom.
En waarom zoek je die bevestiging niet in de vorm van goede vrienden die jou écht kennen en jou echt waarderen om wie je bent?
Als je zoals je zegt autisme (spectrum stoornis) hebt, kan je dit toch niet. Je zal geen subtiele verandering van stem geluid horen of gezichts uitdrukkingen goed interpreteren, laat staan bepaalde grapjes goed begrijpen (al helemaal in een vreemde taal).quote:Op zondag 1 september 2019 10:56 schreef osodevo het volgende:
Nou, je krijgt dan wel even de aandacht maar dat wordt later een backfire. Al getest maar dan is de kans groot dat je alleen maar gepest wordt. Begrijp dat er dan wel een ik/zij kamp ontstaat en ik als pispaa gebruikt wordt om de onderlinge sfeer te verbeteren.
Ik heb de hele topicchain van Sturmic gelezen, veel waardevolle info... maar dat zegt wel dat ik zeker niet de enige ben die met dit soort gevolsens zit. De behoefte aan aandacht maar niet weten dit op een sucessvolle manier te vervullen.
@Cause_Mayhem had ooit een mooie post over de waarde van de wat rustigere persoon binnen de dynamiek van een kudde, maar ik kan het niet meer terug vinden. Iets in de trant dat er niet altijd naar het stoere leiderspaard wordt gekeken en de kudde ook weleens terugvalt op de wat rustigere dieren in bepaalde situaties.quote:Op zondag 1 september 2019 10:01 schreef osodevo het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij je kunt indenken dat dit voor mij en anderen met sociale angst of een vorm van lichte autisme serieuze problemen zijn. Alles beter dan passief thuis in de slachtofferrol gaan zitten, toch?
Reeds GGZ en psychologen geprobeerd maar kan daarbij die dergelijke situaties simuleren waar ik in real life mijn pikorde in de groepsdynamiek kan meten. Nika negatief daarover, heb veel geleerd van hen maar groepsdynamiek laat zich niet leiden door kennis die je door een psycholoog is gegeven. Daar komen zoveel andere factoren bij kijken.
Man man man. En in hun hoofd zijn ze allemaal al een eigen 'revenge of the nerds' scenario aan het pennen.quote:
Je klinkt als een incel.quote:Op maandag 2 september 2019 12:13 schreef osodevo het volgende:
de ene hookup na de andere hookup kunnen krijgen... iets waarvan ik alleen maar kan dromen.
Je bent niet knap genoeg?quote:Op maandag 2 september 2019 12:13 schreef osodevo het volgende:
Het is niet alleen zelfvertrouwen, je kunt nog zoveel zelfvertrouwen hebben maar als je de sociale skills niet hebt ga je alsnog op je plaat.
Waarom ik zovaak die alphaman aanhaal is omdat ik mij blijf verbazen hoe het kan dat deze mensen de ene hookup na de andere hookup kunnen krijgen... iets waarvan ik alleen maar kan dromen.
Nee dat je direct zodra je een ruimte binnenkomt iedere keer weer een eerste indruk maakt waarbij direct iedereen in je geïnteresseerd is en uit zichzelf contact met je gaat zoeken heeft niks met 'gewoon populair' zijn te maken, dat is vrij prinsesachtig populair. Terwijl TS wel gepikeerd is dat onbekenden niet uit zichzelf in hem geïnteresseerd zijn en/of een praatje aanknopen.quote:Op zondag 1 september 2019 21:07 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Dat zegt hij/zij toch. Ts wilt gewoon normaal populair kunnen zijn. Techies zijn meestal niet bepaald normaal. En waarom doe je weer direkt aan victim-blaming en noem je hem prinsessensyndroom. Ik lees deze shit hier heel veel hier zelfs van de mods. En het is ook altijd dezelfde kliek gas—lighters aargh.
Ik heb het idee dat ie gewoon zijn persoon/gedrag wilt verbeteren. Maar dat heeft dus geen nut volgens jou?quote:Op maandag 2 september 2019 12:30 schreef Chia het volgende:
[..]
Nee dat je direct zodra je een ruimte binnenkomt iedere keer weer een eerste indruk maakt waarbij direct iedereen in je geïnteresseerd is en uit zichzelf contact met je gaat zoeken heeft niks met 'gewoon populair' zijn te maken, dat is vrij prinsesachtig populair. Terwijl TS wel gepikeerd is dat onbekenden niet uit zichzelf in hem geïnteresseerd zijn en/of een praatje aanknopen.
Zijn idee van gewoon populair is gewoon vrij onrealistisch is en voor weinig mensen weggelegd. En het is ook niet per se iets waar je naar toe kan werken, dus dat nastreven is gewoon nutteloos.
Nee nu verdraai je weer mijn woorden.quote:Op maandag 2 september 2019 12:49 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ie gewoon zijn persoon/gedrag wilt verbeteren. Maar dat heeft dus geen nut volgens jou?
Als het is geleerd is het niet oprecht.quote:Op maandag 2 september 2019 13:01 schreef -marz- het volgende:
Dat krijg je als iemand alleen maar rationeel is en niet vanuit zijn gevoel leeft denk ik.
Niets gaat echt soepel, alles wordt stuk geanalyseerd en gerationaliseerd, de wereld is in hokjes ingedeeld met alfamannen en betamannen enz.
Ik denk zelf dat sociale skills door ieder mens eenvoudig zijn te leren, maar soms is dit leren geblokkeerd door ervaringen uit het verleden. Gedragstherapie (wat dit feitelijk is) gaat dan niet helpen.
Ik ken ook zo'n gozer die sociale skills duidelijk uit een boekje heeft geleerd. Het werkt allemaal wel, maar het is dodelijk vermoeiend en ongemakkelijk om met hem om te gaan. Daardoor blijft hij (vermoed ik) denken dat de wereld echt een nare plek is waarin iedereen succes heeft behalve hij, ondanks dat hij alles precies goed doet.
Helemaal mee eens maar hoe leer je het dan aan zo iemand?quote:Op maandag 2 september 2019 13:01 schreef -marz- het volgende:
Dat krijg je als iemand alleen maar rationeel is en niet vanuit zijn gevoel leeft denk ik.
Niets gaat echt soepel, alles wordt stuk geanalyseerd en gerationaliseerd, de wereld is in hokjes ingedeeld met alfamannen en betamannen enz.
Ik denk zelf dat sociale skills door ieder mens eenvoudig zijn te leren, maar soms is dit leren geblokkeerd door ervaringen uit het verleden. Gedragstherapie (wat dit feitelijk is) gaat dan niet helpen.
Ik ken ook zo'n gozer die sociale skills duidelijk uit een boekje heeft geleerd. Het werkt allemaal wel, maar het is dodelijk vermoeiend en ongemakkelijk om met hem om te gaan. Daardoor blijft hij (vermoed ik) denken dat de wereld echt een nare plek is waarin iedereen succes heeft behalve hij, ondanks dat hij alles precies goed doet.
Niet, ik geloof daar dus niet in.quote:Op maandag 2 september 2019 13:22 schreef Generationalpha het volgende:
[..]
Helemaal mee eens maar hoe leer je het dan aan zo iemand?
Verdraaid rationeel verhaal voor een gevoelskwestie als dit.quote:Op maandag 2 september 2019 13:30 schreef -marz- het volgende:
[..]
Niet, ik geloof daar dus niet in.
Het zit al in mensen zelf. Een aap kun je ook niet leren hoe hij zijn soortgenoten moet begroeten zonder aangevallen te worden.
Als het er niet/slecht uit komt komt dat altijd door een blokkade.
Mensen sluiten zich soms af voor hun innerlijke gevoelens (want: die kunnen ze niet handelen) als ze gepest of mishandeld of genegeerd zijn als kind. Verstand neemt deze dingen dan compleet over, maar dit werkt veel minder goed. Hierdoor reageren ze niet meer primair op sociale cues en dat voelen anderen aan. Hierdoor krijg je dat je altijd overal net buiten de boot valt.
Ik heb hier zelf ook last van gehad. Mensen dachten dat ik Asperger had omdat ik altijd zo raar was. Maar nu, na wat psychotherapie en mijn gevoelens leren begrijpen ben ik wel heel sociaal en zou men hartelijk lachen als ik zou zeggen dat ik ooit autistisch was.
Ik heb nu gewoon een basale connectie met iedereen om me heen en die ik tegenkom. Ik kan ook 'intunen' op iemands golflengte zeg maar en dan is het altijd gewoon goed/gezellig/gesmeerd, zonder dat ik iets volgens het boekje doe, ik zeg juist best leipe dingen soms vind ik zelf, maar niemand stoort zich eraan.
Het stomme is dat je dit van jezelf dus nooit weet als je in de 'auti modus' bent. Je ervaart jezelf dan als compleet. Maar pas als je in contact bent met datgene in jezelf (de gevoelens die je wegdrukte) verandert alles en dan blijkt dat je toch nog completer kan zijn. Zo was het dan voor mij persoonlijk, maar zo wordt het ook wel geleerd in de psychotherapie boeken.
Echt waar. Waar komt dit door?quote:Op maandag 2 september 2019 13:30 schreef -marz- het volgende:
[..]
Het zit al in mensen zelf. Een aap kun je ook niet leren hoe hij zijn soortgenoten moet begroeten zonder aangevallen te worden.
Wat vaag. Het eerste waar ik aan denk zijn eerder heel subtiele gedragingen of uiterlijke kenmerken die dan onbewust worden gecommuniceerd naar alfas binnen een groep. Maar dat laatste wat je schrijft dat kan ik niet plaatsenquote:Op maandag 2 september 2019 13:43 schreef -marz- het volgende:
Soortgenoten hebben een connectie met elkaar op onbewust niveau, die een robot nooit kan maken.
En een mens zonder connectie met zijn gevoel communiceert als een robot.
Ja precies, zo bedoelde ik het.quote:Op maandag 2 september 2019 13:48 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Wat vaag. Het eerste waar ik aan denk zijn eerder heel subtiele gedragingen of uiterlijke kenmerken die dan onbewust worden gecommuniceerd naar alfas binnen een groep. Maar dat laatste wat je schrijft dat kan ik niet plaatsen
Of je bedoelt natuurlijk dat een aap instinctief al weet hoe het zich moet gedragen.
Jij zegt hier zeer rake dingen imo!quote:Op maandag 2 september 2019 13:30 schreef -marz- het volgende:
Als het er niet/slecht uit komt komt dat altijd door een blokkade.
Mensen sluiten zich soms af voor hun innerlijke gevoelens (want: die kunnen ze niet handelen) als ze gepest of mishandeld of genegeerd zijn als kind. Verstand neemt deze dingen dan compleet over, maar dit werkt veel minder goed. Hierdoor reageren ze niet meer primair op sociale cues en dat voelen anderen aan. Hierdoor krijg je dat je altijd overal net buiten de boot valt.
Ik heb hier zelf ook last van gehad. Mensen dachten dat ik Asperger had omdat ik altijd zo raar was. Maar nu, na wat psychotherapie en mijn gevoelens leren begrijpen ben ik wel heel sociaal en zou men hartelijk lachen als ik zou zeggen dat ik ooit autistisch was.
Ik heb nu gewoon een basale connectie met iedereen om me heen en die ik tegenkom. Ik kan ook 'intunen' op iemands golflengte zeg maar en dan is het altijd gewoon goed/gezellig/gesmeerd, zonder dat ik iets volgens het boekje doe, ik zeg juist best leipe dingen soms vind ik zelf, maar niemand stoort zich eraan.
Het stomme is dat je dit van jezelf dus nooit weet als je in de 'auti modus' bent. Je ervaart jezelf dan als compleet. Maar pas als je in contact bent met datgene in jezelf (de gevoelens die je wegdrukte) verandert alles en dan blijkt dat je toch nog completer kan zijn. Zo was het dan voor mij persoonlijk, maar zo wordt het ook wel geleerd in de psychotherapie boeken.
Want autisten zijn altijd raar en sociaal incapabel? Autisten, en zeker vrouwen, zijn in sommige gevallen perfect in staat om zichzelf sociaal wenselijk gedrag aan te leren waardoor het autisme onterecht niet wordt herkend.quote:Op maandag 2 september 2019 13:30 schreef -marz- het volgende:
[..]
Maar nu, na wat psychotherapie en mijn gevoelens leren begrijpen ben ik wel heel sociaal en zou men hartelijk lachen als ik zou zeggen dat ik ooit autistisch was.
Zoals wat bijvoorbeeld?quote:Op maandag 2 september 2019 15:29 schreef Lienekien het volgende:
Er kunnen toch ook andere redenen zijn dat iemand sociaal niet lekker meekomt dan onverwerkte jeugdtrauma’s.
Zeg je nou dat ik autistisch benquote:Op maandag 2 september 2019 15:37 schreef Chia het volgende:
[..]
Want autisten zijn altijd raar en sociaal incapabel? Autisten, en zeker vrouwen, zijn in sommige gevallen perfect in staat om zichzelf sociaal wenselijk gedrag aanleren waardoor het autisme onterecht niet wordt herkend.
Pakt alleen vaak nogal destructief uit, omdat het volgen van de aangeleerde sociale scripts eigenlijk teveel energie van iemand vraagt.
Mensen die op de schaal extravert-introvert meer naar de introverte kant neigen. Die zullen zich in groepen of op feestjes ook minder op hun gemak voelen. En dat is dan niet omdat je de sociale interactie niet begrijpt, maar omdat het je gewoon minder goed ligt.quote:
Ligt eraan hoe je naar "autisten" kijkt.quote:Op maandag 2 september 2019 15:47 schreef Chia het volgende:
[..]
Nee, dat jouw veronderstellingen over autisten niet kloppen.
Dus als ik zou zeggen dat TS imo wel degelijk autistische trekken vertoont, zou jij zeggen dat hij daar overheen kan komen door zijn jeugdtrauma’s te verwerken?quote:Op maandag 2 september 2019 15:51 schreef -marz- het volgende:
TS zegt toch zelf dat hij sociale interactie niet begrijpt?
[..]
Ligt eraan hoe je naar "autisten" kijkt.
Als je autisme beschouwt als emotieregulatiestoornis ziet de behandeling er heel anders uit dan als je het beschouwt als aangeboren afwijking.
Ik scoorde aardig punten in "het spectrum" en ik kan je zeggen dat het toepassen van aangeleerde foefjes mij bergen energie kostte.
Maar het kost me nu juist veel minder energie om sociaal te zijn, omdat ik zelf veranderd ben.
Ik geloof niet zo in geboren als duppie wordt nooit een kwartje, wat voor naampje er ook aan gehangen wordt.
Maar dat staat toch los van of je het in de sociale interactie met een autist kan merken of niet? Want dat stelde jij. Feit is dat er autisten zijn die gewoon prima sociaal wenselijk gedrag kunnen vertonen en waar je niets aan 'merkt'. En als iemand zichzelf daarmee uitput is het wel degelijk een beperking in iemands functioneren, ondanks dat het niet zichtbaar aan de oppervlakte is.quote:Op maandag 2 september 2019 15:51 schreef -marz- het volgende:
[..]
Als je autisme beschouwt als emotieregulatiestoornis ziet de behandeling er heel anders uit dan als je het beschouwt als aangeboren afwijking.
Ja dat zeg ik.quote:Op maandag 2 september 2019 15:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus als ik zou zeggen dat TS imo wel degelijk autistische trekken vertoont, zou jij zeggen dat hij daar overheen kan komen door zijn jeugdtrauma’s te verwerken?
OK, dan weet ik dat jij en ik het op dit vlak fundamenteel oneens zijn.quote:Op maandag 2 september 2019 16:22 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik.
Of laat ik het zo stellen, ik denk dat die route sowieso vruchtvoller is om beter te worden in sociaal contact dan het bestuderen en aanleren van gedrag, voor iemand met dit soort klachten.
Autisme is daarbij slechts een naampje, we zien nog altijd geen verschil tussen de binnenkanten van autisten en niet-autisten, het is een classificatie op basis van gedrag.
Ik vind dus ook dat je moet oppassen met statements als "een autist die zich sociaal gedraagt kan nog steeds een autist zijn." Ik weet dat dit denken in zwang is maar het blijft omgekeerde causaliteit en kan een bias zijn.
Gedrag kunnen vertonen en begrijpen zijn dan ook twee verschillende dingen.quote:Op maandag 2 september 2019 16:32 schreef Yasmin23 het volgende:
1 van de eigenschappen van autisme is toch vaak juist zo dat zij onbewuste communicatie juist niet begrijpen?
Allereerst: helder verwoord verhaal!quote:Op maandag 2 september 2019 15:23 schreef -marz- het volgende:
Ja dat is zo, en het is nog erger want alle angst en pijn van toen zitten er ook nog, dus die krijg je direct op je bordje zodra je bijvoorbeeld gaat mediteren. Mensen die denken dat meditatie gaat over vredigheid enzo, dat is wel zo, maar je houding is vredig en observerend terwijl je oude trauma's in jezelf de ruimte geeft en dat kan behoorlijk veel pijn doen.
Maarja. Als je links en rechts wordt ingehaald door iedereen, wat zijn er dan nog voor opties? Erbij proberen te horen in je huidige manier van doen: al geprobeerd. Zielig doen (eventueel op internet): al geprobeerd. Analyses gemaakt, plannen gemaakt om het anders te doen: faalt keer op keer want je snapt gewoon niet waarom het niet lukt.
Of dat een feit is, weet ik niet. Maar het kan zeker zo ervaren worden. We worden iig een stuk makkelijker en leuker in de omgang als we van binnenuit beter in balans zijn en dat onderbewuste van ons meer gezuiverd hebben van al die door pijn aangedreven 'shit'.quote:Maar het feit is, je bent gewoon niet goed genoeg, niet leuk genoeg, niet authentiek genoeg want er ontbreekt iets essentieels aan je waardoor mensen je mijden als de ziekte.
En mensen zullen jou altijd hetzelfde behandelen zoals voorheen, voordat je besloot om te willen veranderen. Ze behandelen je hetzelfde waardoor je oude staat van zijn, pijnlichaam?, wordt getriggerd. Alsof je er niet aan kunt ontsnappen. Mischien daarom dat de OP het aan de andere kant van deze wereld probeerd?quote:Op maandag 2 september 2019 17:34 schreef Maharski het volgende:
[..]
Allereerst: helder verwoord verhaal!
Verder: heel goed uitgelegd met betrekking tot die onbewuste, afgedekte, onverwerkte pijn. Eckhart Tolle schijnt dit 'het pijnlichaam' te noemen.
Klopt dat dit vaak (zo goed als) ontoegankelijk is gemaakt. En ook wat je zei over hoe trauma keer op keer op een of andere manier naar boven komt, als natuurlijke manier om het te verwerken. Echter, wij hebben een ego, en die dwarsboomt dit veelal. Werkt volgens vastgrijpen en wegduwen. Wij duwen (onbewust) steeds die dingen 'terug' het onderbewuste in, en daardoor duurt het vaak zo lang, gaat het vertakken en raken we als het ware 'misvormd'. Het zou zo veel schelen als we weet hadden van dat mechanisme. Dan konden we het toelaten en veel sneller verwerken dan we 'op natuurlijke wijze' (middels het ego) doen.
Die pijn is idd kut, maar zolang we er voor weglopen of vluchten, blijft het de aandrijver van allerlei onbewuste draaiprogramma's, en dat kan je leven behoorlijk bederven. Dus maar beter toch wat mee doen en doorvoelen.
[..]
Of dat een feit is, weet ik niet. Maar het kan zeker zo ervaren worden. We worden iig een stuk makkelijker en leuker in de omgang als we van binnenuit beter in balans zijn en dat onderbewuste van ons meer gezuiverd hebben van al die door pijn aangedreven 'shit'.
Dat is zeker wel heel erg.quote:Op maandag 2 september 2019 22:34 schreef osodevo het volgende:
Iedereen kan wel zeggen dat ik tevreden moet zijn met de vrienden die ik al heb en me richten op 1-1 contacten maar ik denk dat niemand zich prettig zou voelen als hij/zij van een groep buitengesloten zou worden. Vooral bij mannen is dit echt nadelig, wanneer je niet populair/geliefd bent onder andere gasten ben je voor meiden automatisch minder aantrekkelijk.
Als je al een vriendin hebt is het een ander verhaal maar ik durf je wel op een briefje te geven dat verreweg van deze mannen sowieso al weinig ervaring met vrouwen hebben en hoogstwaarschijnlijk geen vriendin hebben (gehad).
Klinkt negatief maar het is (helaas) wel de realiteit. Best treurig dat vrouwen deze mannen geen kans willen geven.
Ik zal je een voorbeeld vertellen. Het is zo dat wanneer er een groepsgesprek wordt gevoerd meestal 1 a 2 mensen het gesprek domineren, anderen er min of meer omheen hangen maar dat de focus helemaal op deze gespreksleiders gericht is. Zij bepalen ook welke activiteiten er worden ondernomen. Ik heb een paar keer geprobeerd om direct een tafelgenoot aan te spreken maar had liever meer aandacht voor één van de alphas dan voor mij.... zelfs als de alpha in kwestie al met iemand anders in gesprek is. Ik zie echt veel gelijkenissen met het 80/20 principe... dat 80 procent van de vrouwen enkel oog heeft voor 20 procent van de mannen en dat de rest gewoon niet toe doet. Dat is ook zo in simpele groepsgesprekken, aandacht krijgen is een privilege.quote:Op zondag 1 september 2019 07:13 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat ook inderdaad. Als je eerst zit te loeren naar de groep en nadenkt over je approach en als er contact is je steeds weer gaat nadenken over hoe je het beste verder kan gaan, is de spontaniteit er vanaf, kom je gemaakt over en dat merkt
Ik heb niks met sport of verenigingen. Kan het prima vinden met mijn vrienden in Nederland maar ik zit alleen maar tussen de nerds en mis uitdaging. Bovendien knappen vrouwen hier op af want geen van mijn vrienden is succesvol in de liefde en daar wil ik ook zsm verandering in brengen.quote:Op zondag 1 september 2019 10:57 schreef Chia het volgende:
En de tips om bij een (sport)club/vereniging te gaan heb je natuurlijk ook in praktijk gebracht. Hoe gaat het daarmee?
Al gedaan, meerdere keren leuk uitgeweest... maar geen succes met vrouwen gehad. Ook daar richten de vrouwen zich op de populaire mannen. Heb wel een keer aanspraak gehad met vrouwen maar zodra ik ook maar even zonder gespreksstof zit word ze afgepakt door een van de alpha guys. Aan het eind van de avond ging ze met hem mee naar huis.quote:Op zondag 1 september 2019 11:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je zei dat je een op een contacten wel goed doet toch? Richt je je toch daar op. Je kan bv via de app couchsurfing daar ook mensen ontmoeten die iemand zoeken om mee om te gaan.
Begrijp niet waarom je zo graag aandacht wilt van die mensen daar? Ze komen helemaal niet leuk over.
Ik kan het moeilijk omschrijven maar het voelt gewoon kut als je aan de andere kant van de gezamenlijke woonkamer zit en moet aanzien hoe anderen het gezellig met elkaar hebben. Heb ook behoefte aan een gesprek maar als er niet naar mij geluisterd wordt is het alsof ik tegen een muur aanpraat.quote:Op zondag 1 september 2019 11:20 schreef Chia het volgende:
[..]
Je bent dus op zoek naar een soort bevestiging van onbekenden die jou vanaf de eerste ontmoeting een toffe peer vinden? De vraag die je jezelf moet stellen is: waarom wil je dat? Het klinkt een beetje als een soort prinsessensyndroom.
En waarom zoek je die bevestiging niet in de vorm van goede vrienden die jou écht kennen en jou echt waarderen om wie je bent?
Ik zie het verschil niet, ook met vrijwilligerswerk heb je te maken met groepsdynamiek en kun je de leider zijn of het buitenbeentje dat genegeerd wordt.quote:Op zondag 1 september 2019 13:24 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Waarom zit je in dat hostel en doe je niet vrijwilligerswerk in Peru of druivenplukken in Spanje of iets waar je wel natuurlijke contacten met mensen hebt.
Met mijn maten kan ik het prima vinden... maar dat zijn wel 1-1 contacten.quote:Op zondag 1 september 2019 13:38 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Waarom ben je ongewild en impopulair bij je maten?
Om heel eerlijk te zijn ligt in het verlengde ook we succes met vrouwen willen hebben. Alleen maar met nerds omgaan werkt daarbij niet in mijn voordeel,quote:Op zondag 1 september 2019 13:39 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Alle haantjes waren ooit een kuiken.
Ik ben anders en durf anders te zijn, trek mijn eigen plan en ben zelfstandig. Elke dag ga ik zelf de stad in en geniet ik van de indrukken die ik doe. Toch leidt dat er niet toe dat mensen mij aanspreken of aandacht aan mij besteden. En nee ik heb anderen weinig te bieden... maar dat hebben die alpha mannen net zo goed. Wat hebben die alphamannen te bieden wat ik niet te bieden zou hebben?quote:Op zondag 1 september 2019 14:00 schreef -marz- het volgende:
Sturmic is on tour?![]()
Dat je dit 'experiment' aangaat getuigt van lef, maar het klinkt als de hel op aarde man.
[..]
Why?
Dit zijn ook nog eens twee hele verschillende dingen! Misschien sluiten ze elkaar zelfs wel uit.
Denk jij dat iedereen Lil' Kleine als beste maat wil, of Guus Meeuwis? ik ben ontzettend slecht in populaire mensen opnoemen merk ik, vergeef me.
Mensen die populair zijn, zijn populair omdat ze anders durven te zijn. Als je populair wil zijn, moet je dus bereid zijn om op te vallen met je anders-zijn. En dan is er een groep volgers die vervolgens je beste matties zijn. Je moet er maar zin in hebben, ik zou me dan persoonlijk een soort sekteleider gaan voelen.
Je verhaal leest als een vierkantje dat met geweld in een rond gat probeert te passen. Daar snapt niemand wat van en dan blijf je een vreemde eend in de bijt.
Waarom niet gewoon lekker je eigen plan trekken, je bent zo ver van huis en dan ga je jezelf martelen met dit ?! Je kan zo 1000 leukere mensen ontmoeten, zit altijd wel iemand bij met wie je daarna samen gaat eten of ff telnummers uitwisselt. Je bent er veel te spastisch over, dat gaat toch niet werken.
Ik kan niet gebruik maken van de pm functie. Je kunt mij een mailtje sturen:quote:Op zondag 1 september 2019 22:12 schreef harddriver het volgende:
Knap van je! Hoe oud ben je als ik vragen mag? Tips heb ik niet voor je daarvoor zal ik je in het echt moeten meemaken. Mocht je een keer in Nederland willen afspreken pm me dan dan kunnen we misschien een keer samen op stap.
quote:Op maandag 2 september 2019 00:24 schreef Godshand het volgende:
[..]
Als je zoals je zegt autisme (spectrum stoornis) hebt, kan je dit toch niet. Je zal geen subtiele verandering van stem geluid horen of gezichts uitdrukkingen goed interpreteren, laat staan bepaalde grapjes goed begrijpen (al helemaal in een vreemde taal).
Zoveel overdreven moeite valt op. Doe gewoon rustig aan, ga daar op reis wat doen (alleen), bezienswaardigheid bekijken of een activiteit ontdekken. Of doe een taalcursus.
Terug in het hostel vooral goed luisteren en haak in als mensen bezienswaardigheden bespreken of vragen erover hebben en jij het antwoord weet.
Hou je tevreden zoals eerder gezegd met de rustige, ook introverte mensen.
Wissel aan het end van je verblijf telefoon nummers of Facebook uit en ga verder. Als mensen aanbieden mee te reizen en ze zijn leuk zou ik dat zeker niet af slaan.
quote:Op maandag 2 september 2019 09:31 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
@:Cause_Mayhem had ooit een mooie post over de waarde van de wat rustigere persoon binnen de dynamiek van een kudde, maar ik kan het niet meer terug vinden. Iets in de trant dat er niet altijd naar het stoere leiderspaard wordt gekeken en de kudde ook weleens terugvalt op de wat rustigere dieren in bepaalde situaties.
Misschien interessant om eens naar equine assisted therapy te kijken? Paarden zijn kuddedieren en ze reageren heel primair op wat je doet itt hulpverleners die je verbaal inhoudelijk nog weleens kan overtuigen terwijl je handelen er eigenlijk minder op aansluit.
Er zijn redelijk wat aanbieders op dat gebied, ook die zichzelf niet als equine assisted therapy omschrijven dus het kan lonen om niet alleen die term vast te houden.
quote:Op maandag 2 september 2019 15:37 schreef Chia het volgende:
[..]
Want autisten zijn altijd raar en sociaal incapabel? Autisten, en zeker vrouwen, zijn in sommige gevallen perfect in staat om zichzelf sociaal wenselijk gedrag aan te leren waardoor het autisme onterecht niet wordt herkend.
Pakt alleen vaak nogal destructief uit, omdat het volgen van de aangeleerde sociale scripts eigenlijk teveel energie van iemand vraagt.
quote:Op maandag 2 september 2019 15:51 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ik scoorde aardig punten in "het spectrum" en ik kan je zeggen dat het toepassen van aangeleerde foefjes mij bergen energie kostte.
Maar het kost me nu juist veel minder energie om sociaal te zijn, omdat ik zelf veranderd ben.
Ik geloof niet zo in geboren als duppie wordt nooit een kwartje, wat voor naampje er ook aan gehangen wordt.
Ho ho ho. Schrik van van alle verregaande aannames als ik alleen maar opnoem een vorm van ASS te hebben. Let op, de ene autist is de andere autist niet. Ik kan prima een wederkerig gesprek voelen, mensen aankijken e.d. dus het beeld van de stereotiepe autist klopt in dezen echt niet. Heb vaak genoeg al aan een kroegentocht meegedaan, kan daar prima aansluiting krijgen met mannen (lees nerds) die ook op mijn golflengte liggen. Veel leuke gesprekken gevoerd maar succes met vrouwen lukt niet.quote:Op maandag 2 september 2019 16:22 schreef -marz- het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik.
Of laat ik het zo stellen, ik denk dat die route sowieso vruchtvoller is om beter te worden in sociaal contact dan het bestuderen en aanleren van gedrag, voor iemand met dit soort klachten.
Autisme is daarbij slechts een naampje, we zien nog altijd geen verschil tussen de binnenkanten van autisten en niet-autisten, het is een classificatie op basis van gedrag.
Ik vind dus ook dat je moet oppassen met statements als "een autist die zich sociaal gedraagt kan nog steeds een autist zijn." Ik weet dat dit denken in zwang is maar het blijft omgekeerde causaliteit en kan een bias zijn.
Dit klinkt frustrerend maar ook heel vernederend omdat je blijkbaar actief buitengesloten wordt. En ik snap het niet.quote:Op maandag 2 september 2019 23:33 schreef osodevo het volgende:
Ik kan het moeilijk omschrijven maar het voelt gewoon kut als je aan de andere kant van de gezamenlijke woonkamer zit en moet aanzien hoe anderen het gezellig met elkaar hebben. Heb ook behoefte aan een gesprek maar als er niet naar mij geluisterd wordt is het alsof ik tegen een muur aanpraat.
En ja ik heb het meerdere keren geprobeerd... maar dan word ik 1. genegeerd, 2. er wordt wel heel kort antwoord gegeven en overgegaan 3. persoon zit ongeïnteresseerd op zijn smartphone te kijken en reageert niet.
Best frustrerend.
Dat probeer ik met deze hele operatie juist te onderzoeken.quote:Op maandag 2 september 2019 23:39 schreef -marz- het volgende:
[..]
Dit klinkt frustrerend maar ook heel vernederend omdat je blijkbaar actief buitengesloten wordt. En ik snap het niet.
Hoe kan het zijn dat je zo genegeerd wordt?
Ik vind de uitleg dat je een nerd bent niet afdoende. Mensen sluiten niet zomaar iemand buiten, als dit je structureel overkomt dan gaat er toch ergens iets mis lijkt me. Waardoor stoot je mensen af? Enig idee?
Natuurlijk heb je die behoefte, dat heb ik ook, dat heeft iedereen. Lijkt me heel gezond en dat verdien je ook gewoon.quote:Op maandag 2 september 2019 23:47 schreef osodevo het volgende:
[..]
Dat probeer ik met deze hele operatie juist te onderzoeken.Ik weet heel goed dat ik sociaal geen hoogvlieger ben en wil kijken waar het nou misgaat en wat ik eraan kan doen om dat te verbeteren.
Het gaat mij niet alleen om de vrouwen maar ook om het gevoel om populair en gewild te zijn. Klinkt misschien gek.. maar ik heb ook de behoefte aan aandacht.. een leuk gesprek te hebben en je verhaal aan iemand kwijt te kunnen.
Dat betwijfel ik.quote:Op maandag 2 september 2019 22:16 schreef Special-Tee het volgende:
En mensen zullen jou altijd hetzelfde behandelen zoals voorheen, voordat je besloot om te willen veranderen. Ze behandelen je hetzelfde waardoor je oude staat van zijn, pijnlichaam?, wordt getriggerd. Alsof je er niet aan kunt ontsnappen. Mischien daarom dat de OP het aan de andere kant van deze wereld probeerd?
Ook een goed punt trouwens.quote:Op maandag 2 september 2019 23:43 schreef Ixnay het volgende:
Waarom zou je niet gewoon lekker introvert en stil blijven?
Is dat iets slechts?
Is dat iets wat je niet mag zijn en waar aan gewerkt moet worden?
Ik zie introvert zeker niet als minder, het zijn minder vermoeiende mensen die je langer om je geen kunt hebben zonder dat je je gaat irriteren eraan.
Ik ben het hier mee eens. Of iemand liefde of angst uitstraalt maakt al zo veel verschil.quote:Op dinsdag 3 september 2019 00:01 schreef Maharski het volgende:
Natuurlijk: mensen vormen een beeld, en op grond van dat beeld wordt je behandeld. Maar dat is een heel subtiel gebeuren. Beeldvorming gaat in fractie van millisecondes, en is doorgaans allesbehalve rationeel. Het gaat onbewust. Maar daarin is een heel groot deel het gevolg van wat je uitstraalt. En wat je uitstraalt heeft extreem veel te maken met wat je over je zelf gelooft! Wat je over jezelf gelooft, is voor de ander te zien, onbewust. En dat neemt men over. Zo wordt je voor de ander wat je uitstraalt door het geloof wat je onbewust over jezelf hebt.
De oplossing is wel degelijk te vinden in het ontrafelen van wat je over je zelf gelooft en allemaal hebt aangenomen in het verleden van anderen. Ontstaat er een andere (op zelfonderzoek gebaseerde) ik-kern, waarin zelfacceptatie is, vrede met jezelf, liefde voor jezelf, dan zul je een heel andere non-verbale uitstraling krijgen. En daarop ontstaan vervolgens weer heel andere reacties vanuit de buitenwereld.
Het is ontzettend interessant hoe het bewustzijn werkt wat dat betreft in relatie met 'de buitenwereld'.
Nee dat verdien ik niet, want ik heb nergens recht op. Ik kan hun aandacht niet afdwingen, zou bovendien ook erg needy overkomen.quote:Op maandag 2 september 2019 23:53 schreef -marz- het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je die behoefte, dat heb ik ook, dat heeft iedereen. Lijkt me heel gezond en dat verdien je ook gewoon.
Kijk andere mensen zijn niet dom, die hebben ook wel door dat jij dit tegen je wil doet. Wellicht merken ze het niet zo expliciet, maar ze merken ook wel dat jij niet met plezier leuk een praatje komt maken. Dit gaat niet werken zo cold turkey. Je kan beter in Nederland rustig aan beginnen met iets waar jij ook daadwerkelijk interesse in hebt.quote:Op dinsdag 3 september 2019 00:57 schreef osodevo het volgende:
Heb me vanavond in een restaurant verschanst, fokken en daar talloze blogs zitten lezen . Net weer terug in het hostel en zag de groep voor de ingang zitten roken. Ik heb ze gedag gezegd en ben naar binnen gegaan. Zij hebben gedag terug gezegd maar verder nergens naar gevraagd ofzo.
Kan nu wel naar ze toelopen en tegen ze gaan praten maar heb er eigenlijk geen zin meer in. Het is echt alsof je tegen een muur aanzit te lullen. Elke keer de deur in de gezicht krijgen gaat dan aardig pijn doen.
Ik heb tot vrijdag dit hostel geboekt en zit dan weer even in een hotel om bij te komen van alle indrukken en stress. Liefst zou ik eerder weggaan naar een ander hostel ofzo maar ik heb geen zin om extra kosten te gaan maken om maar weg te zijn bij een stel lullo;s,
In welke wereld leef je dat je dit kan zeggen na het lezen van de OP? Die jongen gooit zichzelf een jaar lang zijn persoonlijke hel in om sociale vaardigheden aan te leren. Hoe hardcore is dat, en dan zeggen dat hij geen moeite wilt doen.quote:Op zondag 1 september 2019 15:00 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Weer zo iemand die alles wil hebben maar zonder er moeite voor te hoeven doen en die geen mislukkingen accepteert. Je hebt al vrienden die jou niet buitensluiten, persoonlijk contact gaat goed, dus om het menselijk contact gaat het jou niet want dat is niet genoeg voor je maar om het dominant zijn. Je wilt snel leren hoe je de baas kunt spelen over andere mensen. Waarom zouden die daaraan meewerken?
Ja je wil gewoon een chick die je lief in je ogen kijkt en je vervolgens gaat zoenen en ballen. Ik snap je, maar het verschil tussen 'gewoon gezellig een praatje maken' en 'een meid versieren' is nogal groot. Als je er eenmaal ervaring mee hebt gaat 't wel makkelijker. Maar de eerste stap blijft moeilijk. Waar heb je het meeste moeite mee? Aanspreken? Aandacht vasthouden? Het op een date laten uitdraaien? Tijdens de date verder gaan?quote:Op dinsdag 3 september 2019 01:21 schreef osodevo het volgende:
In Nederland heb ik weinig problemen... ben van nature introvert en kan prima alleen zijn. Dat is het punt niet. Ik wil alleen mezelf verder ontwikkelen omdat ik een bepaald gevoel mis. De vrienden waarmee ik omga zijn stuk voor stuk toffe jongens maar mis gewoon een stukje behoeftebevrediging. Zij kunnen mij dat niet bieden.
Nou ik ben zelf ook geen PUA die vrouwen op straat aanspreekt en er vervolgens mee vandoor gaat. Maar ik weet wel wat vrouwen een beetje zoeken en heb ook geen moeite met een bestaande connectie 'upgraden' naar wat meer. Maar ook ik blijf het aanspreken an sich niet heel fijn vinden.quote:Op dinsdag 3 september 2019 01:32 schreef osodevo het volgende:
Dat moet jij mij eens beter uitleggen. Vrouwen aanspreken is voor mij allang geen probleem meer... althans als ik dronken ben. Uit het niets op straat vrouwen aanspreken, zoals je dat op veel youtube videos ziet is in werkelijkheid een stuk minder effectief dan het lijkt.
Ik heb geen ervaring in de liefde. Nooit een date gehad, seks, laat staan een zoen. Ergens moet een begin zijn, sta daarom al jaren op diverse datingsites en tinder maar nooit een afspraakje uit gekomen.
Ja, doe dit nietquote:Op dinsdag 3 september 2019 01:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nou ik ben zelf ook geen PUA die vrouwen op straat aanspreekt en er vervolgens mee vandoor gaat. Maar ik weet wel wat vrouwen een beetje zoeken en heb ook geen moeite met een bestaande connectie 'upgraden' naar wat meer. Maar ook ik blijf het aanspreken an sich niet heel fijn vinden.
Maar kijk als je op tinder niet veel succes hebt kan ik helaas alleen maar concluderen dat je niet heel knap bent. Dat hoeft op zich geen ramp te zijn, want op tinder kunnen zelfs de lelijkste vrouwen het zich permitteren om kieskeurig te zijn. In het echt is dat toch een stuk anders.
Wat vrouwen echt zoeken in een man is gewoon een zelfverzekerde leuke spontane man. Klinkt als een reclamespotje, maar zo is het. Je moet dus ten eerste zelfverzekerd zijn, wat je het beste kan doen (mijn ervaring) door fake it till you make it. Dus gewoon zelfverzekerd spelen ook al doet het je wellicht enorm pijn als je crush je een hele avond niet terugappt. Fuck it, gewoon negeren, ook al is het lastig. Je moet je leven niet om een ander laten draaien. Sterker nog, negeren en 'hard to get' spelen werkt zelfs nog beter dan er als een puppy achteraan lopen.
Verder moet je sociaal zijn, oftewel, je moet de dingen kunnen zeggen die zij wil horen. Je moet complimentjes geven, maar de standaard dingen als 'je ziet er leuk uit'... mwoa, das niks. Probeer gerichte complimentjes te geven over bijvoorbeeld kledingstukken of der haar. "Je hebt echt mooie ogen" doet het ook altijd goed.
Tot slot moet je nog gewoon een normaal gesprek kunnen voeren. Doe VOORAL NIET als een negatieve zeiksnor overkomen, oftewel blijf positief. Vertel leuke anecdotes over je eigen verleden, vraag naar haar verleden, blijf vooral doorvragen en grapjes maken zodat het geen interview wordt. Je moet het voor jezelf een leuk gesprek maken, heb jij het leuk? dan heeft de ander het vaak ook leuk.
Accepteer wie je bent, wees eerlijk. Altijd.quote:Op dinsdag 3 september 2019 01:52 schreef osodevo het volgende:
Zelfverzekerd, leuk en spontaan, dat zijn echt zulke buzzwoorden zie je wel op elke man kan plakken. Heb daar al talloze boeken, videos en blogs over gelezen. Ik kan best zelfverzekerd zijn en vrienden zeggen dat ik een leuke, aardige en intelligente gozer ben maar desondanks heb ik problemen met groepen en het kunnen krijgen van vrouwen.
Zal vast iets genetisch in zitten. Mijn ouders waren zelf ook nooit populair en hadden nooit zoveel sociale contacten.
Nou ja, leuk en spontaan misschien wel, maar zelfverzekerd... Iemand die zelfverzekerd is doet gewoon zijn ding en plaatst daar geen vraagtekens bij. Maar goed, wat je vrienden zeggen is nu eenmaal niet echt van belang als de realiteit uitwijst dat het vinden van een vrouw niet zo makkelijk verloopt.quote:Op dinsdag 3 september 2019 01:52 schreef osodevo het volgende:
Zelfverzekerd, leuk en spontaan, dat zijn echt zulke buzzwoorden zie je wel op elke man kan plakken. Ik kan best zelfverzekerd zijn en vrienden zeggen dat ik een leuke, aardige en intelligente gozer ben maar desondanks heb ik problemen met groepen en het kunnen krijgen van vrouwen.
Eh nee, jij bent veels te analytischquote:Op dinsdag 3 september 2019 01:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het hoeft niet inderdaad, maar dit werkt.
Tis nu toch al kut, vraag het gewoon op een niet te aanvallende manier en sta je mannetje. Zeg vervolgens dat die daarmee moet kappen omdat het gewoon vrij triest is.quote:Op dinsdag 3 september 2019 02:03 schreef osodevo het volgende:
Om heel eerlijk te zijn zou ik het liefst naar het groepje toe willlen lopen en willen vragen (m.n aan die ene jongen!) waarom hij mij negeert en belachelijk maakt. Ik durf het niet, bang voor de consequenties en ongemakkelijke situatie dit voor de rest van de week zou bezorgen.
Deze beschrijving wel, maar de aanpak zelf nietquote:Op dinsdag 3 september 2019 02:00 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Eh nee, jij bent veels te analytisch
Ja maar iemand vragen waarom de persoon mij negeert is alsof ik recht zou hebben om de persoon zijn aandacht. Bovendien zou dit proces zich ook onbewust zich kunnen afspelen, misschien daar niet van bewust is.quote:Op dinsdag 3 september 2019 02:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Tis nu toch al kut, vraag het gewoon op een niet te aanvallende manier en sta je mannetje. Zeg vervolgens dat die daarmee moet kappen omdat het gewoon vrij triest is.
[..]
Deze beschrijving wel, maar de aanpak zelf nietEr zijn altijd wel bepaalde succesvolle hoofdlijnen uit te herleiden. En geloof me, als je een leuk babbeltje hebt is zelfvertrouwen en een complimentje vaak genoeg om tot een wat intiemer gesprek te komen. (in een uitgaansgebied dan).
Maar het is gewoon een kwestie van aanvoelen
Ja nu ik er meer over nadenk en het duidelijk wordt dat het vooral over negeren gaat... Laat gaan zou ik zeggen. Als je als verbolgen (toch al genegeerde) kerel verhaal gaat halen wordt het er sowieso niet beter op.quote:Op dinsdag 3 september 2019 02:11 schreef osodevo het volgende:
[..]
Ja maar iemand vragen waarom de persoon mij negeert is alsof ik recht zou hebben om de persoon zijn aandacht. Bovendien zou dit proces zich ook onbewust zich kunnen afspelen, of simpelweg ontkennen.
quote:Op maandag 2 september 2019 23:33 schreef osodevo het volgende:
Ik kan het moeilijk omschrijven maar het voelt gewoon kut als je aan de andere kant van de gezamenlijke woonkamer zit en moet aanzien hoe anderen het gezellig met elkaar hebben. Heb ook behoefte aan een gesprek maar als er niet naar mij geluisterd wordt is het alsof ik tegen een muur aanpraat.
Ho ho ho, ik gaf de tip vanwege je interesse in kuddes en dynamiek en omdat dieren een ander soort feedback geven, wat zeker een mooie aanvulling kan zijn voor mensen die verbaal en rationeel sterk zijn. Daarom heb ik de quote erboven ook laten staan.quote:[..]
Ho ho ho. Schrik van van alle verregaande aannames als ik alleen maar opnoem een vorm van ASS te hebben. Let op, de ene autist is de andere autist niet. Ik kan prima een wederkerig gesprek voelen, mensen aankijken e.d. dus het beeld van de stereotiepe autist klopt in dezen echt niet. Heb vaak genoeg al aan een kroegentocht meegedaan, kan daar prima aansluiting krijgen met mannen (lees nerds) die ook op mijn golflengte liggen. Veel leuke gesprekken gevoerd maar succes met vrouwen lukt niet.
Maar dat zou je dan meer doen vanuit je rechtvaardigheidsgevoel en een poging om stoer te doen lijkt me. Grote kans dat ze daar niet intuinen, omdat je woorden, gedrag en uitstraling niet voldoende op elkaar aansluiten (niet authentiek).quote:Op dinsdag 3 september 2019 02:03 schreef osodevo het volgende:
Om heel eerlijk te zijn zou ik het liefst naar het groepje toe willlen lopen en willen vragen (m.n aan die ene jongen!) waarom hij mij negeert en belachelijk maakt. Ik durf het niet, bang voor de consequenties en ongemakkelijke situatie dit voor de rest van de week zou bezorgen.
Zo een nieuwe kans kan best relatief zijn als je zelf ook niet zonder schone lei zo er in kan stappen en min of meer hetzelfde doet met alleen een flinterdun ander jasje er om heen. Niet om je de put in te willen praten, maar het is ook gewoon zonde als je door een soort tunnelvisie niet meer door hebt wat je wel zelf nog anders zou kunnen doen om zo een dynamiek beter te leren beïnvloeden..quote:Op dinsdag 3 september 2019 02:17 schreef osodevo het volgende:
Nu kan ik nog binnen afzienbare tijd weg en krijg ik later een nieuwe kans in een nieuwe groep.
Maar je maakt jezelf tot omega (eigenlijk mínder). Niemand wil investeren in een "vriend" die al weet dat hij na x tijd de groep zal verlaten.quote:Op dinsdag 3 september 2019 02:17 schreef osodevo het volgende:
Een groepsreis zou ik nooit doen, want je zit dan voor langere tijd met dezelfde mensen opgescheept. Idem dito voor als ik vrijwilligerswerk zou gaan doen of mij aan zou sluiten bij een vereniging. Als je dan de status van Omega krijgt dan heb je wel een groot probleem.
Eenmaal de pispaal van de groep krijg je dat bijna niet meer omgebogen. Ik kan daar over meepraten. Op de middelbare school flink gepest en de enige oplossing was een overplaatsing naar een andere klas omdat een groepsproces zich niet laat leiden door een formeel pestprotocol. Alleen de alpha heeft de regie en kan een omega omhoog of omlaag in de hiërarchie halen.
Nu kan ik nog binnen afzienbare tijd weg en krijg ik later een nieuwe kans in een nieuwe groep.
Dit begrijp ik niet zo goed. Je zit aan de andere kant van de wereld, zeg je, waar je reist. Je doet dus veel reiservaringen op, je kunt veel zien en doen. Je bagage, de onderwerpen waarover je met plezier en kennis van zaken/ervaringen en zelfs gepassioneerd kunt praten, zouden enorm in aantal moeten kunnen zijn inmiddels. En als iemand met plezier of zelfs gepassioneerd ergens over kan praten, zijn er altijd mensen die gesprekspartner willen zijn. Die willen horen wat je hebt meegemaakt en wat je ergens van vindt, en jou willen vertellen hoe zij datzelfde hebben ervaren.quote:Op dinsdag 3 september 2019 08:44 schreef osodevo het volgende:
Wil de therapie met dieren best uitproberen, sta overal voor open maar ik denk dat dieren hiervoor net iets teveel intelligentie missen die mensen wel hebben. Het gaat mij echt om de verbale communicatie die hieraan schort. Doordat ik niet de juiste dingen zeg... misschien domme dingen waardoor ik verkeerd overkom mensen een soort van afstoot.
Je verbale boodschap staat of valt met bijpassend gedrag kunnen vertonen. Wat Lunatiek beschrijft hierboven over je als meer ervarener opstellen en je rol opeisen staat of valt met wat meer dan alleen goed (denken te) kunnen ouwehoeren. Wat je zegt, maar ook hoe je het brengt is een stuk meer dan de verwoording alleen.quote:Op dinsdag 3 september 2019 08:44 schreef osodevo het volgende:
Wil de therapie met dieren best uitproberen, sta overal voor open maar ik denk dat dieren hiervoor net iets teveel intelligentie missen die mensen wel hebben. Het gaat mij echt om de verbale communicatie die hieraan schort. Doordat ik niet de juiste dingen zeg... misschien domme dingen waardoor ik verkeerd overkom mensen een soort van afstoot.
Het is niet zozeer een vaststaand kenmerk van iemand, maar een observatie van gedrag in groepsdynamiek en de beeldvorming die daar uit voortkomt. Je neemt een rol aan of je krijgt er een.quote:Op dinsdag 3 september 2019 13:16 schreef Maharski het volgende:
Dat alfa- en omegagedoe de hele tijd.![]()
Ben ik effe blij dat ik me totaal niet met dat soort onzin bezig houdt en gewoon lekker mezelf ben en men het daar maar mee doet haha.
Je kan nog 100en boeken lezen en er nog niet uit komen.quote:Op dinsdag 3 september 2019 01:52 schreef osodevo het volgende:
Zelfverzekerd, leuk en spontaan, dat zijn echt zulke buzzwoorden zie je wel op elke man kan plakken. Heb daar al talloze boeken, videos en blogs over gelezen. Ik kan best zelfverzekerd zijn en vrienden zeggen dat ik een leuke, aardige en intelligente gozer ben maar desondanks heb ik problemen met groepen en het kunnen krijgen van vrouwen.
Zal vast iets genetisch in zitten. Mijn ouders waren zelf ook nooit populair en hadden nooit zoveel sociale contacten.
Krijg je daar inmiddels al gratis kost en inwoning bij ja?quote:
Je doet het perfect!quote:Op zondag 1 september 2019 03:15 schreef osodevo het volgende:
Omdat ik altijd al een sociaal buitenbeentje (lees introvert, stil, geen verhalen) ben heb ik besloten om hier actief aan te gaan werken. De methode die ik heb bedacht is om me om me een jaar lang, elke 2 weken onder te dompelen in een ander backpackershostel hier aan de andere kant van de wereld met volk van een beetje mijn generatie en activiteiten wil ondernemen.
Je bent geen stille loser, dus zou ik mezelf zo niet noemen en zo niet mezelf zien!quote:Elke keer een andere groep, een nieuwe kans. Voor mij dé ideale manier om nieuwe sociale situaties te experienteren maar vooral ook de groepsdynamiek onderzoeken zonder lange termijngevolgen.
Uiteindelijk hoop ik hiervan te leren, een betere indruk op mensen te maken maar vooral niet meer de stille loser te zijn die er maar een beetje bijzit.
Conclusie: Dus alcohol helpt niet om vrienden te krijgen en te erbij te horen. Je wil later geen alcoholverslaafde zijn omdat je in deze jaren geleerd hebt dat alcohol je geliefd maakt.quote:Ik ben mij terdege ben bewust dat ik hiermee wel mensen probeer te pleasen maar het doet gewoon pijn om altijd maar het buitenbeentje te zijn (dat gepest wordt).
Huidige situatie: Ik zit hier nu al voor een week in een hostel. Er heeft zich hier een groepje backpackers verzameld (die elkaar pas hebben leren kennen) en kan aardig met elkaar opschieten. Ik probeer me daarbij aan te sluiten, heeft me een hoop lef gekost. Ik had me voorgenomen om van de alcohol af te blijven maar daarbij lijk ik mezelf wel op achterstand te zetten. Dus toch gedaan maar dat lijkt weinig te helpen om hoger op de pikorde te eindigen. Ik blijf de omega van de groep.
Dus je voelt je genegeerd. Ik zou hem gewoon negeren en verder geen aandacht aan geven.quote:De groep, althans de meesten zijn opzich wel receptief. Alleen merk ik wel dat ik de zwakste schakel in de groep ben, ik wat stiller ben en niet echt over de social fluency beschik om met mooie verhalen te komen. Komt daarbij dat een alphamannetje in de groep een beetje de pik op me heeft en af en toe vreemde opmerkingen over mij maakt (waar ik gewoon bij ben).
Ik weet niet of ik de jongen in kwestie moet negeren of hem op zijn gedrag aanspreken. Sowieso stoor ik mij aan het feit dat hij mij verder totaal negeert maar ben me natuurlijk ook totaal bewust dat ik geen recht heb op iemands aandacht.
Ik zou als ik jouw was stoppen met je zelf bestempelen en zien dat je een loser bent dat je niet sociaal bent en dat je introvert bent. Ik zou jezelf juist als tegenovergestelde bestempelen en zien als dat je sociaal, extrovert( als je dat wil is niet nodig) ben, geliefd bent en geaccepteerd bent.quote:Door de alcohol ervar ik wel dat remmingen wegvallen maar daardoor niet interessanter voor mensen wordt.
Punt 2 dat hier helemaal los van staat is dat ik hierdoor ook nog nóóit enig succes met vrouwen heb gehad.
Ik heb me nu even teruggetrokken en zit er helemaal doorheen maar ik weiger op te geven.
Wat ik concreet met dit topic wil: Externe feedback op de beschreven situaties en hoe ik me het beste moet ´gedragen´ om sociaal meer geaccepteerd te worden, geliefder te worden en als het kan ook nog succes met vrouwen te krijgen.
Je doet het perfect!quote:Dit is niet in een paar maanden te 'regelen' maar zal een proces van vallen en opstaan worden.
Let aub niet op spelfouten... heb een grote hoeveelheid alcohol op (dom ik weet het) maar het is zaterdagavond en wilde niet alleen overbijven.
Hoe spannend je ook bent. Ik krijg de indruk dat je geforceerd sociaal contact zoekt. Niet iedereen zit daar op te wachten he..quote:Op woensdag 4 september 2019 20:35 schreef osodevo het volgende:
Het probleem is meer dat mijn spreekvaardigheden kennelijk nogal ruk zijn. Omdat ik niet veel praat, ook nooit gedaan heb is dit eigenlijk nooit goed ontwikkeld. Ik ben net weer in het hostel aangekomen en er is een nieuwe groep. Ik heb mezelf voorgesteld... en vroeg of ze Engels spraken (zijn locals) en zeiden dat ze dit niet kunnen. Echter later, toen ik een meisje vroeg of ze mij kon helpen met een 'bonnetje' dat ik niet kon ontcijferen bleek ze behoorlijk goed Engels te spreken.
Ik heb echt het idee dat de locals hier aardig goed Engels spreken maar simpelweg niet met mij willen praten en dat als excuus gebruiken om niet met mij te praten. Ook overdag als ik op straat een gesprek probeer aan te knopen word ik afgescheept ben één of andere smoes terwijl anderen kennelijk wel succes hebben.
Ik heb heel erg de behoefte om gewoon met iemand te praten maar waar kan ik dat het beste doen. Misschien ben ik te saai? Dit voelt echt als een soort van sociale armoede. Ja, ik ben misschien niet goed in het vertellen van spannende verhalen maar als ik niet eens de kans krijg om dit te ontwikkelen waar moet ik beginnen?
Denk dat er in sociale situaties weinig mensen inventariseren naar je "likes" met alle respect. Hoe 'leuk iemand is en wat diegene uitstraalt staat daar toch geheel los van? Met name in TS zijn situatie als geen hond je kent..quote:Op woensdag 4 september 2019 21:26 schreef denattedweil het volgende:
Ik zie wel een paar herkenbare punten in je verhaal. Ik zou het alleen niet allemaal zo analyseren, zoals eerder aangegeven.
Bepaalde type mensen eisen nou eenmaal de aandacht op omdat ze zichzelf zo geweldig vinden of het vaak beter denken te weten dan andere. Vooral door Social media willen mensen steeds meer status hebben om maar leuk en stoer gevonden te worden. Ik heb die behoefte totaal niet en ik ben in mijn leeftijdscategorie, een van de weinige die niet actief is op Social media.
Ik hoef geen 200 felicitaties op mijn verjaardag. Of 900 likes op een foto van mezelf in zwembroek. Van de 190 felicitaties zijn er 10 oprecht en de overige 190 doen het omdat ze het toevallig in hun tijdlijn voorbij zien komen. Vervolgens moet je al die 200 mensen nog een 'like' terug gaan geven.. man, man, wat een poppenkast.
Als je door veel mensen leuk gevonden wilt worden dan raad ik je aan om mee te gaan met de hele hype. Maak vooral fotos van jezelf en bewerk ze tot je eens ons weegt. Koop veel spullen en pronk er een beetje mee. Ga op vakantie naar Ibiza of Dubai en ga random wat liken bij bekende. Binnen no-time heb je 200 'vrienden' erbij.
Je bent uiteindelijk wie je bent toch. Wees blij met jezelf en hoe je bent. Ik ben zelf ook zeer terughoudend naar onbekende toe. Als ze mij eenmaal hebben leren kennen dan zien ze vaak in, dat ik toch best wel leuk in de omgang ben. Mede door mijn heftige vorm van sarcasme en onwijs leuke humor. Ik weet, dat zou je niet opmaken uit deze post, maar toch hoor ik dat antwoord vaak.
Ik zie ook echt geen enkele reden om 'jaloers' te zijn op iemand die wel 20 man kan vermaken of 200 likes ontvangt op zijn foto's. Waarom wil jij ook zo zijn?? Als het je puur gaat om koetjes/kalfjes gesprekken met vrouwen dan kan ik je aanraden om gewoon eens te gaan daten. Knal Tinder op je telefoon en kijk of je met iemand een klik hebt en spreek af. Uiteindelijk lopen de gesprekken vanzelf wel joh. De eerste keren is wat spannend maar hier leer je erg veel van.
Ik denk dat je hem niet helemaal. begrijpt. ts zegt ook dat mensen hem niet laten uitpraten bijvoorbeeld. Alles lijkt erop dat anderen geen donder geven om wie hij is of dat hij er is. Alsof hij minder is. Ik heb hier ook last van. En ja ik overanalyseer dit alles dan ook. Maarja het is toch logisch dat je wilt weten waar dit allemaal dan aan ligt. Ik denk zelf eerlijk gezegd dat het inderdaad met populariteit te maken heeft. Veel mensen commmanderen of dwingen respect af. Of dit nu komt door houding of uiterlijk is mij ook niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 4 september 2019 21:26 schreef denattedweil het volgende:
Ik zie wel een paar herkenbare punten in je verhaal. Ik zou het alleen niet allemaal zo analyseren, zoals eerder aangegeven.
Bepaalde type mensen eisen nou eenmaal de aandacht op omdat ze zichzelf zo geweldig vinden of het vaak beter denken te weten dan andere. Vooral door Social media willen mensen steeds meer status hebben om maar leuk en stoer gevonden te worden. Ik heb die behoefte totaal niet en ik ben in mijn leeftijdscategorie, een van de weinige die niet actief is op Social media.
Ik hoef geen 200 felicitaties op mijn verjaardag. Of 900 likes op een foto van mezelf in zwembroek. Van de 190 felicitaties zijn er 10 oprecht en de overige 190 doen het omdat ze het toevallig in hun tijdlijn voorbij zien komen. Vervolgens moet je al die 200 mensen nog een 'like' terug gaan geven.. man, man, wat een poppenkast.
Als je door veel mensen leuk gevonden wilt worden dan raad ik je aan om mee te gaan met de hele hype. Maak vooral fotos van jezelf en bewerk ze tot je eens ons weegt. Koop veel spullen en pronk er een beetje mee. Ga op vakantie naar Ibiza of Dubai en ga random wat liken bij bekende. Binnen no-time heb je 200 'vrienden' erbij.
Je bent uiteindelijk wie je bent toch. Wees blij met jezelf en hoe je bent. Ik ben zelf ook zeer terughoudend naar onbekende toe. Als ze mij eenmaal hebben leren kennen dan zien ze vaak in, dat ik toch best wel leuk in de omgang ben. Mede door mijn heftige vorm van sarcasme en onwijs leuke humor. Ik weet, dat zou je niet opmaken uit deze post, maar toch hoor ik dat antwoord vaak.
Ik zie ook echt geen enkele reden om 'jaloers' te zijn op iemand die wel 20 man kan vermaken of 200 likes ontvangt op zijn foto's. Waarom wil jij ook zo zijn?? Als het je puur gaat om koetjes/kalfjes gesprekken met vrouwen dan kan ik je aanraden om gewoon eens te gaan daten. Knal Tinder op je telefoon en kijk of je met iemand een klik hebt en spreek af. Uiteindelijk lopen de gesprekken vanzelf wel joh. De eerste keren is wat spannend maar hier leer je erg veel van.
Ik ben er wel heilig van overtuigd dat mensen in hun onderbewust zijn anderen ´raten´ en op basis daarvan hun aandacht verdelen. Heeft iemand een lage waarde zal de persoon genegeerd worden ongeacht de persoon wel of geen contact initieert. Zoals in mijn geval is het altijd zo dat ik de eerste stap moet zetten, en dan alsnog de deur in mijn gezicht krijg.quote:Op woensdag 4 september 2019 21:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Denk dat er in sociale situaties weinig mensen inventariseren naar je "likes" met alle respect. Hoe 'leuk iemand is en wat diegene uitstraalt staat daar toch geheel los van? Met name in TS zijn situatie als geen hond je kent..
In zekere zin niet. Maar het is meer een verlengstuk van.. Op social media straalt iedereen uit alsof ze de leukste zijn en het mooiste leven lijden. In werkelijkheid is dit vaak heel anders. Als iemand 500 likes en 200 reacties krijgt op een foto dan voelt hij zich in het dagelijks leven ook veel zelfverzekerder.quote:Op woensdag 4 september 2019 21:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Denk dat er in sociale situaties weinig mensen inventariseren naar je "likes" met alle respect. Hoe 'leuk iemand is en wat diegene uitstraalt staat daar toch geheel los van? Met name in TS zijn situatie als geen hond je kent..
Omdat die mensen zich beter voelen dan TS. Dit komt mede door wat ik schrijf. Sommige mensen met een kut karakter voelen zich helemaal het mannetje door hun online status en creëren daardoor zulke situaties.quote:Op woensdag 4 september 2019 21:56 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Ik denk dat je hem niet helemaal. begrijpt. ts zegt ook dat mensen hem niet laten uitpraten bijvoorbeeld. Alles lijkt erop dat anderen geen donder geven om wie hij is of dat hij er is.
Kan me jouw standpunten goed voorstellen. Social media moet vooral een middel blijven en geen doel (Als in likes en bevestiging)quote:Op woensdag 4 september 2019 22:20 schreef denattedweil het volgende:
[..]
In zekere zin niet. Maar het is meer een verlengstuk van.. Op social media straalt iedereen uit alsof ze de leukste zijn en het mooiste leven lijden. In werkelijkheid is dit vaak heel anders. Als iemand 500 likes en 200 reacties krijgt op een foto dan voelt hij zich in het dagelijks leven ook veel zelfverzekerder.
Net als die grietjes van 15 die hun lippen al opspuiten omdat alles tegenwoordig op uiterlijk gebaseerd wordt en ze zichzelf niet goed genoeg voelen voor de maatschappij
Waarom denk je anders dat Facebook en Instagram een pilot doen om te stoppen met het tonen van likes. Kinderen die geen likes krijgen worden buitengesloten, hebben niet de sociale kringen als iemand dit dit wel krijgt en worden vaak gepest op school omdat ze het buitenbeentje zijn.
Dit is (voor mij) echter geen reden om wel mee te doen met deze hele poppenkast. Hierdoor wordt je wel sneller sociaal geïsoleerd, dat merk ik zelf ook. Maar het boeit me gewoon niet. Ik heb mijn vaste vrienden, familie, vriendin en zoontje, dat zijn uiteindelijk de belangrijkste dingen in mijn leven waar ik leuke dingen mee doe. Zonder dit zou ik lekker gaan daten en mensen opzoeken vanuit mijn hobby waarmee je al sneller een praat stuk hebt.
Andere stappen zoals TS doet (het backpackershotel) is imo nogal geforceerd. Je bent een introvert persoon, waarom zou je dat willen veranderen. Te hard op zoek om sociaal leuk gevonden te worden. Maak je eens een dag niet druk om wat andere van je vinden en geniet gewoon van de leuke dingen die je minder geforceerd kan doen.
-leer jezelf (eerst) goed kennenquote:Op zondag 1 september 2019 11:23 schreef devlinmr het volgende:
Leer eens gewoon om blij te zijn met wie je bent. Dat verander je toch niet
Beetje grof om mensen die extravert zijn meteen grote schreeuwers enz. te vinden.quote:Op zondag 1 september 2019 13:27 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zelf een extravert is dat niet, dat is simpelweg ook een grote schreeuwer als die niks heeft of kan wat hem populair maakt. En bovendien is het vaak oppervlakkig, die populariteit.
quote:Op zondag 1 september 2019 14:28 schreef Rock92 het volgende:
De stille loser of de relaxte mysterieuze gast.
De gangmaker of de uitsloven.
Het is maar hoe je het ziet
Heb je het nou tegen mij of praat je in het algemeen?quote:Op woensdag 4 september 2019 22:59 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
-leer jezelf (eerst) goed kennen
-accepteer jezelf, hoe je bent
(begin met van) jezelf houden,
-ieder feit heeft ook een positieve kant., als je jezelf kent kun je die feiten op een rij zetten en met andere ogen (geholpen door iemand?) er een ander oordeel aan hechten. ....
Voorbeeld;
feit; jij bent in een op een contacten beter, hebt vrienden. NU, dan is het een feit dat jij geen allemansvriendje bent, dus dat je een echte, eigen persoonlijkheid hebt enz. En dat zijn heel goede eigenschappen!
Het kan goed zijn dat die mensen die jij bewondert, die alfa (zoals jij ze noemt) mannetjes, dat die denken, ik heb alleen maar flut vrienden, voor de lol, dan heb ik er veel. Maar heb ik ook echt vrienden die er voor me zijn als het helemaal mis met me gaat? heb ik wel diepgaande vriendschappen?
Het gras in de wei aan de andere kant van de weg lijkt veel groener, maar mocht het ooit gebeuren dat je als je zo een alfa mannetje wordt, dat je erachter komt dat het helemaal niet zo leuk en fantastisch is om zo iemand te zijn.
Ken jezelf, accepteer jezelf, leer van jezelf te houden, trots te zijn op jezelf . Op wat je WEL bent. Dan trekt je uitstraling sowieso sneller mensen aan, en dan klikt het met mensen die die eigenschappen ook waarderen.
Ook (uiteraard) vrouwen.
Hoe oud ben je (ongeveer). Lukt het je niet een vrouw te vinden en wil je dat en ben je in een leeftijd waarin dat toch zou moeten kunnen lukken, dan zou ik denken, ga andere methodes bedenken en zoeken om in contact te komen met vrouwen. Of wil je een relatie met een backpacker die na een week of zo weer naar huis gaat, 3000 km verder weg.
Als je een goede bakker bent, waarom zou je dan een ( vermoedelijk slechte want geen aanleg daarvoor) timmerman willen worden. Want dat is jouw situatie, denk ik, zoals ik het inschat
Lang verhaal kort: Ik voel mij eenzaam. Waarom? Omdat ik soms echt dagen zonder gesprekspartner zit, heb niemand om mee te praten. Dan is het verdomme frustrerend om te moeten toezien hoe een paar meter verder mensen zitten te proosten en de grootste lol met elkaar hebben. Ik voel me dan enorm buitengesloten.quote:Op woensdag 4 september 2019 22:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Zou TS meegeven: doe vooral wat je gelukkig maakt. En voor mij strookt dit stressvolle gegraai naar erkenning bij een stel vreemden ergens in een hostel, niet met dat plaatje.
IK vind die zin van jou heel erg goed. Daarom citeer ik die en schrijf hoe je naar mijn mening dat kunt bereiken (wat jij dus ook stelt). Ik vind jouw opmerking zo goed dat ik hem dus wil aanvullen en wil onderbouwen! Jij zegt het in een paar woorden, maar misschien te weinig, te vaag, voor veel mensen om daarmee ook aan de slag te gaan. Vandaar dus mijn lang verhaal.quote:Op woensdag 4 september 2019 23:51 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Heb je het nou tegen mij of praat je in het algemeen?
Commomroom zal wel weer iets digitaals zijn, maar groepsgesprekken .....quote:Op donderdag 5 september 2019 00:45 schreef osodevo het volgende:
Wat ik ervaar tijdens het reizen is dat wanneer ik input bij groepsgesprekken lever er door anderen (wanneer ik nog niet eens uitgepraat ben) gewoon overheen gepraat wordt.
Idem als ik in de commonroom 1:1 met iemand in gesprek ben, er een derde bij komt zitten en het gesprek dan min of meer overneemt. Soms gaat dit geleidelijk maar kan ook op een vreselijk directe manier gebeuren. Juist omdat dit echt structureel plaatsvind denk ik dat het aan mij ligt.
Goed dat je je probleem wil aanpakken. Respect !!quote:Op donderdag 5 september 2019 00:58 schreef osodevo het volgende:
[..]
Lang verhaal kort: Ik voel mij eenzaam. Waarom? Omdat ik soms echt dagen zonder gesprekspartner zit, heb niemand om mee te praten. Dan is het verdomme frustrerend om te moeten toezien hoe een paar meter verder mensen zitten te proosten en de grootste lol met elkaar hebben. Ik voel me dan enorm buitengesloten.
Natuurlijk geniet ik ook van het toeristische maar ik merk dat ik ook daar eigenlijk wanhopig opzoek ben naar mensen die mij aandacht willen geven en luisteren naar mjn verhaal.
Ah ok.. tnx. Ik vroeg me even af hoe ik het moest lezenquote:Op donderdag 5 september 2019 01:07 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
IK vind die zin van jou heel erg goed. Daarom citeer ik die en schrijf hoe je naar mijn mening dat kunt bereiken (wat jij dus ook stelt). Ik vind jouw opmerking zo goed dat ik hem dus wil aanvullen en wil onderbouwen! Jij zegt het in een paar woorden, maar misschien te weinig, te vaag, voor veel mensen om daarmee ook aan de slag te gaan. Vandaar dus mijn lang verhaal.
Wellicht heeft het ook met je uitstraling te maken en de manier van communiceren? Misschien dat je het meer hier moet gaan zoeken.quote:Op donderdag 5 september 2019 00:58 schreef osodevo het volgende:
[..]
Lang verhaal kort: Ik voel mij eenzaam. Waarom? Omdat ik soms echt dagen zonder gesprekspartner zit, heb niemand om mee te praten. Dan is het verdomme frustrerend om te moeten toezien hoe een paar meter verder mensen zitten te proosten en de grootste lol met elkaar hebben. Ik voel me dan enorm buitengesloten.
Natuurlijk geniet ik ook van het toeristische maar ik merk dat ik ook daar eigenlijk wanhopig opzoek ben naar mensen die mij aandacht willen geven en luisteren naar mjn verhaal.
Zijn landen zoals de Fillipijnen en Thailand e.d. wel aan te raden voor TS? Vooral als je niet stabiel bent in de communcatie wordt er makkelijk over je heen gelopen. Er lopen daar over het algemeen een hoop vrouwen rond die op zoek zijn naar Westerse mannen met de verkeerde intenties.quote:Op donderdag 5 september 2019 01:37 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Goed dat je je probleem wil aanpakken. Respect !!
Maar betwijfel echt ten zeerste of dit de juiste aanpak is.
-Mijn advies is, ga gerust terug naar huis, en werk daar (in Nederland bedoel ik met daar) aan je probleem.
-Mijn advies from the bottom of my heart, ga naar de Filipijnen, ga NIET rondtrekken maar blijf net zolang als jou mogelijk is zitten in een bepaalde plaats, en meng je onder de mensen. Dus hamburgertent, shoppng mall, terras enz. ZET EEN SMILE OP !!!! (Werkt ook goed buiten de Filipijnen, een vriendelijk gezicht) en men, inclusief vrouwen !!! zullen ZELF moeite doen om met jou in contact te komen. Nieuwsgierig naar jou, iemand van zo ver, vriendelijke mensen van hun aard, gemiddelde leeftijd 20 jaar jonger dan in NL, christelijke normen en Engels sprekend.
En .... hoe oud ben je ongeveer?
Zo, bedtijd. 01.40 Hoe laat is het bij joiu ts-er? Waar jij nu bent? In de Filipijnen is het nu 7.40![]()
![]()
ps. ik zeg dus niet, ga daarheen en zoek je een vrouw. Maar wel kun je oefenen in praten en contacten leggen. En ook beslist de gelegenheid krijgen eens met een vrouw het bed te "delen".
![]()
Nee, de intenties van westerse mannen die daarheen trekken zijn zo puur en goed.quote:Op donderdag 5 september 2019 13:46 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Zijn landen zoals de Fillipijnen en Thailand e.d. wel aan te raden voor TS? Vooral als je niet stabiel bent in de communcatie wordt er makkelijk over je heen gelopen. Er lopen daar over het algemeen een hoop vrouwen rond die op zoek zijn naar Westerse mannen met de verkeerde intenties.
Geen idee? Ik ken er maar éentje en die had echt de intentie om daar een leuk leven te lijden.quote:Op donderdag 5 september 2019 15:50 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nee, de intenties van westerse mannen die daarheen trekken zijn zo puur en goed.![]()
![]()
Inclusief courtisanes ja.quote:Op donderdag 5 september 2019 16:06 schreef denattedweil het volgende:
Als je gepensioneerd bent en 1200 euro per maand gestort krijgt dan kun je daar leven als een koning
Juist! Dus op naar de Filipijnen. Waar iedereen je razend interessant vindt. Oh, een Americano (blanke, westerling) En hij wil ook nog met mij praten, hij is niet arrogant naar mij! Kan ik mijn Engels eens gebruiken. Van taxichauffeur tot serveerster of winkeljuf, de guard van je hotel, het maakt niet uit wie, ze willen met je praten. Zeg je iets verkeerd, dan is dat niet erg. Jij bent immers voor enkele jaarlonen van hen aan ticketkosten 24 uur naar hen komen vliegen. Jij bent zo iets aparts, begrijpelijk dat jij foutjes maakt.quote:Op donderdag 5 september 2019 02:05 schreef henkbootjesbouw het volgende:
Je schrijft in je op dat je beseft dat je geen recht hebt op andermans aandacht. Daarmee beschrijf je denk ik behoorlijk de oorzaak.
Je hebt daar namelijk wel recht op. In de strijd met de alpha zal hij je daarop proberen aan te pakken. Waarschijnlijk omdat hij zelf dusdanig onzeker is over zijn positie in de groep dat jij al een bedreiging vormt.
De angst en verontschuldiging die je uitstraalt zijn een belangrijke reden om je links te laten liggen. Als jij begrijpt dat jij recht hebt op andermans aandacht en ook leeft vanuit het besef dat normale mensen het leuk vinden om jou te leren kennen. Pas dan kan je groeien in een groep. Mensen die zichzelf niet genoeg waard vinden zullen door anderen ook niet op waarde geschat kunnen worden. Begin bij het begin en ga aan het werk met je gevoel van eigenwaarde.
Dat ie eenzaam is dat schrijft ie. Maar hoe oud is ie? Is hij een jongere? Als hij een jongere is hoeft ie niet zo dramatisch te doen over dat ie nog geen sex gehad heeft. IK vind dat een heel belangrijk punt om zijn situatie in te kunnen schatten. Is hij al oud, of vindt ie zich alleen maar oud.quote:Op donderdag 5 september 2019 08:59 schreef Postbus100 het volgende:
Je hebt momenteel een hashtag op twitter van #eenzamejongeren en #maatjegezocht. Misschien is dat wat voor jou?
Ook als oudere hoef je daar niet dramatisch over te doen hoorquote:Op donderdag 5 september 2019 22:42 schreef LeesFoknl het volgende:
Als hij een jongere is hoeft ie niet zo dramatisch te doen over dat ie nog geen sex gehad heeft.
Er al ooit geweest?quote:Op donderdag 5 september 2019 16:06 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Zelf zou ik er voor geen goud naartoe gaan. Smerig land
Er al ooit geweest?quote:Op donderdag 5 september 2019 16:06 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Zelf zou ik er voor geen goud naartoe gaan. Smerig land
Haha sick filmpje.quote:Op zaterdag 7 september 2019 21:32 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Er al ooit geweest?
Zo ?
https://www.dumpert.nl/me(...)56_24066_22330_.html
En een slangenplaag !! In Bangkok tellen ze niet de slangen die ze dagelijks vangen en 100 km verder in de natuur weer uitzetten maar die rekenen in kubieke meters slangen. Al gauw 10 kub per week. In Bangkok. Dáárom heet Bangkok ook bang kok, want daar wordt zelfs de kok bang van. Dus niet lekkerkok of leukkok, of steptokok, maar bang-kok.quote:Op zondag 8 september 2019 23:47 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Thailand lijkt me bijzonder dystopisch en deprimerend, een soort van hel op aarde eigenlijk wel.
Zou je dat verder kunnen toelichten hoe jij dat ziet. Want dat staat wel heel raar.quote:Op zondag 6 oktober 2019 21:54 schreef TTSS het volgende:
Als je jezelf niet accepteert zoals je bent, hoef je dat ook niet van anderen te verwachten.
Totale onzin tegeltjes wijsheid.quote:Op zondag 6 oktober 2019 21:54 schreef TTSS het volgende:
Als je jezelf niet accepteert zoals je bent, hoef je dat ook niet van anderen te verwachten.
quote:Op zondag 8 september 2019 23:47 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Thailand lijkt me bijzonder dystopisch en deprimerend, een soort van hel op aarde eigenlijk wel.
Oh ja zekerquote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:07 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Jij hebt een positiever beeld van Thailand?
Das meer voor feesten toch? Het mooie vind ik aan Thailand is dat je er dus voor alles naar toe kunt. Natuur, cultuur en oppervlakkig vermaak zoals feesten en er zijn altijd mensen die ook alleen daar zijn en openstaan voor contact.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:10 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Tja, sunny beach is ook rete populair onder toeristen. Mij zul je er voor geen geld vinden.
Grote armoede, seksindustrie, westerlingen die dit alles gretig exploiteren, oppervlakkig feest/zuip/neuk toerisme. Geef mij maar gewoon een spuitje als ik ooit in Thailand wakker word.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Das meer voor feesten toch? Het mooie vind ik aan Thailand is dat je er dus voor alles naar toe kunt. Natuur, cultuur en oppervlakkig vermaak zoals feesten en er zijn altijd mensen die ook alleen daar zijn en openstaan voor contact.
Ja dat is er idd ook. Maar Thailand is echt een land met beide kanten. Maar goed als je alleen op vakantie wilt kun je niet overal heen. Tenminste zo ben ik in Thailand terecht gekomen.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Grote armoede, seksindustrie, westerlingen die dit alles gretig exploiteren, oppervlakkig feest/zuip/neuk toerisme. Geef mij maar gewoon een spuitje als ik ooit in Thailand wakker word.
Zou je ook van Amsterdam zo kunnen denken. Elk land heeft zijn rotte plekken maar om daar nou meteen het hele land voor af te serveren is wel erg zonde. Mis je volgens mij een hoop.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:
...seksindustrie, westerlingen die dit alles gretig exploiteren, oppervlakkig feest/zuip/neuk toerisme. ...
Ja Thailand heeft wel echt grote problemen. Het is ook een land vol tegenstrijdigheden.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:27 schreef TomStall het volgende:
[..]
Zou je ook van Amsterdam zo kunnen denken. Elk land heeft zijn rotte plekken maar om daar nou meteen het hele land voor af te serveren is wel erg zonde. Mis je volgens mij een hoop.
Geef je gelijk hoor Thailand heeft een reputatie en staat ook niet bovenaan mijn lijst, maar ja: Als ik naar Japan ga en ik bezoek alleen Tokyo, weet ik dan genoeg en hoef ik er noooooit meer heen al die gekte en drukte?
Gaan vrouwen dan ook voor de sekstoerisme naar Thailand en voor de thaise boys ofzo?quote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat is er idd ook. Maar Thailand is echt een land met beide kanten. Maar goed als je alleen op vakantie wilt kun je niet overal heen. Tenminste zo ben ik in Thailand terecht gekomen.
Maar goed dit is geloof ik meer geschikt voor het Travel gedeelte
Ook gewoon voor de wereldberoemde ladyboys.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 19:59 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Gaan vrouwen dan ook voor de sekstoerisme naar Thailand en voor de thaise boys ofzo?
Jij hebt toch met een Thaise. Waarom eigenlijk hollandse vrouwen wilden jou niet dus waagde je in Thailand?quote:Op woensdag 9 oktober 2019 10:37 schreef LeesFoknl het volgende:
Ben gek op tegeltjes wijsheid. Zit vaak veel levenservaring achter.
Heb er ooit voor een vereniging laten maken, .... wie niet waagt, blijft maagd.
Knap toch?![]()
![]()
Eensquote:
Vrijwilligerswerk heb ik al geprobeerd maar ben na korte tijd al gestopt, idem voor de sportclub. Ik paste gewoon niet bij de groep. Het nadeel is dat je in zulke gevallen geen 2e kans krijgt, dat is anders wanneer het elke keer een ander gezelschap treft.quote:
Er vallen me een paar dingen op.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 17:26 schreef osodevo het volgende:
[..]
Vrijwilligerswerk heb ik al geprobeerd maar ben na korte tijd al gestopt, idem voor de sportclub. Ik paste gewoon niet bij de groep. Het nadeel is dat je in zulke gevallen geen 2e kans krijgt, dat is anders wanneer het elke keer een ander gezelschap treft.
Doordat ik altijd al sociale angst heb gehad, ouders daar NIETS mee deden heb ik nauwelijks kunnen oefenen in sociale vaardigheden. We woonden nogal afgelegen en geisoleerd. Zodoende het nooit kunnen ontwikkelen en uitgegroeid tot zwaar gefrustreerde incel zonder vrienden (én vriendin).
En waarom is het onzin? Waarom zou ik een onzeker iemand als vriend willen die alleen maar "er bij wil horen"? Ik wil bevriend zijn met mensen die iets te melden hebben.quote:
Waarom zou een onzeker iemand niks te melden kunnen hebben?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 00:24 schreef TTSS het volgende:
[..]
En waarom is het onzin? Waarom zou ik een onzeker iemand als vriend willen die alleen maar "er bij wil horen"? Ik wil bevriend zijn met mensen die iets te melden hebben.
Omdat een onzeker iemand, als TS, met mij zou praten omdat hij sociaal er bij wil horen. Altijd afwachtend, hij wil iets krijgen - respect en aandacht. Dat is dus hoe het niet werkt. Iemand die iets wil brengen: een verhaal, gewoon lekker een biertje drinken, maakt niet uit, is een veel welkomer en natuurlijker gezelschap voor een leuke avond. En je voelt gewoon aan wanneer iemand met je praat uit verveling of uit plicht, of als diegene gewoon echt een leuk gesprek wil.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 00:25 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Waarom zou een onzeker iemand niks te melden kunnen hebben?
Je kan al die dingen prima doen met iemand die verder onzeker is. Verder snap ik wat je zegt, maar het een sluit het ander niet uit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 00:28 schreef TTSS het volgende:
[..]
Omdat een onzeker iemand, als TS, met mijn zou praten omdat hij sociaal er bij wil horen. Altijd afwachtend, hij wil iets krijgen - respect en aandacht. Dat is dus hoe het niet werkt. Iemand die iets wil brengen: een verhaal, gewoon lekker een biertje drinken, maakt niet uit, is een veel welkomer en natuurlijker gezelschap voor een leuke avond. En je voelt gewoon aan wanneer iemand met je praat uit verveling of uit plicht, of als diegene gewoon echt een leuk gesprek wil.
Als je naar iemand komt om iets te melden, is de onzekerheid ook op de achtergrond omdat je iets vertelt waar je wat van weet, dat maakt je gelijk een stuk meer comfortabel. Als je aan komt met het idee van "ik hoop dat deze keer ik wel een klik maak met deze persoon" is dat een uitnodiging voor het voelen van onzekerheid.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 00:29 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Je kan al die dingen prima doen met iemand die verder onzeker is. Verder snap ik wat je zegt, maar het een sluit het ander niet uit.
Ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 00:32 schreef TTSS het volgende:
[..]
Als je naar iemand komt om iets te melden, is de onzekerheid ook op de achtergrond omdat je iets vertelt waar je wat van weet, dat maakt je gelijk een stuk meer comfortabel. Als je aan komt met het idee van "ik hoop dat deze keer ik wel een klik maak met deze persoon" is dat een uitnodiging voor het voelen van onzekerheid.
Ik zie onzekerheid niet als een persoonlijke eigenschap, iedereen is weleens zelfverzekerd of onzeker, het ligt puur aan de situatie, en aan wat jouw eigen toevoeging is in die situatie. Is die toevoeging er eigenlijk niet, maar ben je afhankelijk van de ander voor het slagen van je ervaring, dan heb je vanzelfsprekend een stuk minder zekerheid.
Ik ben er van overtuigd dat dit de sleutel is voor iemand als TS.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 00:32 schreef TTSS het volgende:
[..]
Als je naar iemand komt om iets te melden, is de onzekerheid ook op de achtergrond omdat je iets vertelt waar je wat van weet, dat maakt je gelijk een stuk meer comfortabel. Als je aan komt met het idee van "ik hoop dat deze keer ik wel een klik maak met deze persoon" is dat een uitnodiging voor het voelen van onzekerheid.
Ik zie onzekerheid niet als een persoonlijke eigenschap, iedereen is weleens zelfverzekerd of onzeker, het ligt puur aan de situatie, en aan wat jouw eigen toevoeging is in die situatie. Is die toevoeging er eigenlijk niet, maar ben je afhankelijk van de ander voor het slagen van je ervaring, dan heb je vanzelfsprekend een stuk minder zekerheid.
Ik ben er van overtuigd dat dit de sleutel is voor iemand als TS.
Kinderen leren sociale vaardigheden van ouders en van hun peer group. Maar wat als je nou shitty ouders hebt met eigen psychische problemen? In mijn geval heb ik het materieel altijd wel goed gehad maar hebben nooit oog gehad voor het ontwikkelen van sociale vaardigheden. Het feit dat ik in mijn tienerjaren gepest werd en nooit vrienden heb gehad moet toch een red flag zijn.quote:
Maak je geen zorgen, ik lees alle berichten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 14:02 schreef LeesFoknl het volgende:
Hallo, contact.
Waar ben je Osedevo? Nog "onderweg" of daar waar je vermoedelijk toch de rest van je leven zult doorbrengen, in Nederland (okay, België als je een Belg bent.
Hoe kijk je NU aan tegen jezelf, je problemen, alfa mannetjes en vrienden en vrouwen.
Doe je dingen anders?
Doe gewoon precies zoals je wilt doen, dus wees écht jezelf. Dan heb je de meeste kans mensen tegen te komen die ook datzelfde leuk vinden en daardoor ook graag met jou omgaan.
Ik hoop nog iets van je te horen, te lezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |