quote:Op maandag 2 september 2019 23:33 schreef osodevo het volgende:
Ik kan het moeilijk omschrijven maar het voelt gewoon kut als je aan de andere kant van de gezamenlijke woonkamer zit en moet aanzien hoe anderen het gezellig met elkaar hebben. Heb ook behoefte aan een gesprek maar als er niet naar mij geluisterd wordt is het alsof ik tegen een muur aanpraat.
Ho ho ho, ik gaf de tip vanwege je interesse in kuddes en dynamiek en omdat dieren een ander soort feedback geven, wat zeker een mooie aanvulling kan zijn voor mensen die verbaal en rationeel sterk zijn. Daarom heb ik de quote erboven ook laten staan.quote:[..]
Ho ho ho. Schrik van van alle verregaande aannames als ik alleen maar opnoem een vorm van ASS te hebben. Let op, de ene autist is de andere autist niet. Ik kan prima een wederkerig gesprek voelen, mensen aankijken e.d. dus het beeld van de stereotiepe autist klopt in dezen echt niet. Heb vaak genoeg al aan een kroegentocht meegedaan, kan daar prima aansluiting krijgen met mannen (lees nerds) die ook op mijn golflengte liggen. Veel leuke gesprekken gevoerd maar succes met vrouwen lukt niet.
Maar dat zou je dan meer doen vanuit je rechtvaardigheidsgevoel en een poging om stoer te doen lijkt me. Grote kans dat ze daar niet intuinen, omdat je woorden, gedrag en uitstraling niet voldoende op elkaar aansluiten (niet authentiek).quote:Op dinsdag 3 september 2019 02:03 schreef osodevo het volgende:
Om heel eerlijk te zijn zou ik het liefst naar het groepje toe willlen lopen en willen vragen (m.n aan die ene jongen!) waarom hij mij negeert en belachelijk maakt. Ik durf het niet, bang voor de consequenties en ongemakkelijke situatie dit voor de rest van de week zou bezorgen.
Zo een nieuwe kans kan best relatief zijn als je zelf ook niet zonder schone lei zo er in kan stappen en min of meer hetzelfde doet met alleen een flinterdun ander jasje er om heen. Niet om je de put in te willen praten, maar het is ook gewoon zonde als je door een soort tunnelvisie niet meer door hebt wat je wel zelf nog anders zou kunnen doen om zo een dynamiek beter te leren beïnvloeden..quote:Op dinsdag 3 september 2019 02:17 schreef osodevo het volgende:
Nu kan ik nog binnen afzienbare tijd weg en krijg ik later een nieuwe kans in een nieuwe groep.
Maar je maakt jezelf tot omega (eigenlijk mínder). Niemand wil investeren in een "vriend" die al weet dat hij na x tijd de groep zal verlaten.quote:Op dinsdag 3 september 2019 02:17 schreef osodevo het volgende:
Een groepsreis zou ik nooit doen, want je zit dan voor langere tijd met dezelfde mensen opgescheept. Idem dito voor als ik vrijwilligerswerk zou gaan doen of mij aan zou sluiten bij een vereniging. Als je dan de status van Omega krijgt dan heb je wel een groot probleem.
Eenmaal de pispaal van de groep krijg je dat bijna niet meer omgebogen. Ik kan daar over meepraten. Op de middelbare school flink gepest en de enige oplossing was een overplaatsing naar een andere klas omdat een groepsproces zich niet laat leiden door een formeel pestprotocol. Alleen de alpha heeft de regie en kan een omega omhoog of omlaag in de hiërarchie halen.
Nu kan ik nog binnen afzienbare tijd weg en krijg ik later een nieuwe kans in een nieuwe groep.
Dit begrijp ik niet zo goed. Je zit aan de andere kant van de wereld, zeg je, waar je reist. Je doet dus veel reiservaringen op, je kunt veel zien en doen. Je bagage, de onderwerpen waarover je met plezier en kennis van zaken/ervaringen en zelfs gepassioneerd kunt praten, zouden enorm in aantal moeten kunnen zijn inmiddels. En als iemand met plezier of zelfs gepassioneerd ergens over kan praten, zijn er altijd mensen die gesprekspartner willen zijn. Die willen horen wat je hebt meegemaakt en wat je ergens van vindt, en jou willen vertellen hoe zij datzelfde hebben ervaren.quote:Op dinsdag 3 september 2019 08:44 schreef osodevo het volgende:
Wil de therapie met dieren best uitproberen, sta overal voor open maar ik denk dat dieren hiervoor net iets teveel intelligentie missen die mensen wel hebben. Het gaat mij echt om de verbale communicatie die hieraan schort. Doordat ik niet de juiste dingen zeg... misschien domme dingen waardoor ik verkeerd overkom mensen een soort van afstoot.
Je verbale boodschap staat of valt met bijpassend gedrag kunnen vertonen. Wat Lunatiek beschrijft hierboven over je als meer ervarener opstellen en je rol opeisen staat of valt met wat meer dan alleen goed (denken te) kunnen ouwehoeren. Wat je zegt, maar ook hoe je het brengt is een stuk meer dan de verwoording alleen.quote:Op dinsdag 3 september 2019 08:44 schreef osodevo het volgende:
Wil de therapie met dieren best uitproberen, sta overal voor open maar ik denk dat dieren hiervoor net iets teveel intelligentie missen die mensen wel hebben. Het gaat mij echt om de verbale communicatie die hieraan schort. Doordat ik niet de juiste dingen zeg... misschien domme dingen waardoor ik verkeerd overkom mensen een soort van afstoot.
Het is niet zozeer een vaststaand kenmerk van iemand, maar een observatie van gedrag in groepsdynamiek en de beeldvorming die daar uit voortkomt. Je neemt een rol aan of je krijgt er een.quote:Op dinsdag 3 september 2019 13:16 schreef Maharski het volgende:
Dat alfa- en omegagedoe de hele tijd.![]()
Ben ik effe blij dat ik me totaal niet met dat soort onzin bezig houdt en gewoon lekker mezelf ben en men het daar maar mee doet haha.
Je kan nog 100en boeken lezen en er nog niet uit komen.quote:Op dinsdag 3 september 2019 01:52 schreef osodevo het volgende:
Zelfverzekerd, leuk en spontaan, dat zijn echt zulke buzzwoorden zie je wel op elke man kan plakken. Heb daar al talloze boeken, videos en blogs over gelezen. Ik kan best zelfverzekerd zijn en vrienden zeggen dat ik een leuke, aardige en intelligente gozer ben maar desondanks heb ik problemen met groepen en het kunnen krijgen van vrouwen.
Zal vast iets genetisch in zitten. Mijn ouders waren zelf ook nooit populair en hadden nooit zoveel sociale contacten.
Krijg je daar inmiddels al gratis kost en inwoning bij ja?quote:
Je doet het perfect!quote:Op zondag 1 september 2019 03:15 schreef osodevo het volgende:
Omdat ik altijd al een sociaal buitenbeentje (lees introvert, stil, geen verhalen) ben heb ik besloten om hier actief aan te gaan werken. De methode die ik heb bedacht is om me om me een jaar lang, elke 2 weken onder te dompelen in een ander backpackershostel hier aan de andere kant van de wereld met volk van een beetje mijn generatie en activiteiten wil ondernemen.
Je bent geen stille loser, dus zou ik mezelf zo niet noemen en zo niet mezelf zien!quote:Elke keer een andere groep, een nieuwe kans. Voor mij dé ideale manier om nieuwe sociale situaties te experienteren maar vooral ook de groepsdynamiek onderzoeken zonder lange termijngevolgen.
Uiteindelijk hoop ik hiervan te leren, een betere indruk op mensen te maken maar vooral niet meer de stille loser te zijn die er maar een beetje bijzit.
Conclusie: Dus alcohol helpt niet om vrienden te krijgen en te erbij te horen. Je wil later geen alcoholverslaafde zijn omdat je in deze jaren geleerd hebt dat alcohol je geliefd maakt.quote:Ik ben mij terdege ben bewust dat ik hiermee wel mensen probeer te pleasen maar het doet gewoon pijn om altijd maar het buitenbeentje te zijn (dat gepest wordt).
Huidige situatie: Ik zit hier nu al voor een week in een hostel. Er heeft zich hier een groepje backpackers verzameld (die elkaar pas hebben leren kennen) en kan aardig met elkaar opschieten. Ik probeer me daarbij aan te sluiten, heeft me een hoop lef gekost. Ik had me voorgenomen om van de alcohol af te blijven maar daarbij lijk ik mezelf wel op achterstand te zetten. Dus toch gedaan maar dat lijkt weinig te helpen om hoger op de pikorde te eindigen. Ik blijf de omega van de groep.
Dus je voelt je genegeerd. Ik zou hem gewoon negeren en verder geen aandacht aan geven.quote:De groep, althans de meesten zijn opzich wel receptief. Alleen merk ik wel dat ik de zwakste schakel in de groep ben, ik wat stiller ben en niet echt over de social fluency beschik om met mooie verhalen te komen. Komt daarbij dat een alphamannetje in de groep een beetje de pik op me heeft en af en toe vreemde opmerkingen over mij maakt (waar ik gewoon bij ben).
Ik weet niet of ik de jongen in kwestie moet negeren of hem op zijn gedrag aanspreken. Sowieso stoor ik mij aan het feit dat hij mij verder totaal negeert maar ben me natuurlijk ook totaal bewust dat ik geen recht heb op iemands aandacht.
Ik zou als ik jouw was stoppen met je zelf bestempelen en zien dat je een loser bent dat je niet sociaal bent en dat je introvert bent. Ik zou jezelf juist als tegenovergestelde bestempelen en zien als dat je sociaal, extrovert( als je dat wil is niet nodig) ben, geliefd bent en geaccepteerd bent.quote:Door de alcohol ervar ik wel dat remmingen wegvallen maar daardoor niet interessanter voor mensen wordt.
Punt 2 dat hier helemaal los van staat is dat ik hierdoor ook nog nóóit enig succes met vrouwen heb gehad.
Ik heb me nu even teruggetrokken en zit er helemaal doorheen maar ik weiger op te geven.
Wat ik concreet met dit topic wil: Externe feedback op de beschreven situaties en hoe ik me het beste moet ´gedragen´ om sociaal meer geaccepteerd te worden, geliefder te worden en als het kan ook nog succes met vrouwen te krijgen.
Je doet het perfect!quote:Dit is niet in een paar maanden te 'regelen' maar zal een proces van vallen en opstaan worden.
Let aub niet op spelfouten... heb een grote hoeveelheid alcohol op (dom ik weet het) maar het is zaterdagavond en wilde niet alleen overbijven.
Hoe spannend je ook bent. Ik krijg de indruk dat je geforceerd sociaal contact zoekt. Niet iedereen zit daar op te wachten he..quote:Op woensdag 4 september 2019 20:35 schreef osodevo het volgende:
Het probleem is meer dat mijn spreekvaardigheden kennelijk nogal ruk zijn. Omdat ik niet veel praat, ook nooit gedaan heb is dit eigenlijk nooit goed ontwikkeld. Ik ben net weer in het hostel aangekomen en er is een nieuwe groep. Ik heb mezelf voorgesteld... en vroeg of ze Engels spraken (zijn locals) en zeiden dat ze dit niet kunnen. Echter later, toen ik een meisje vroeg of ze mij kon helpen met een 'bonnetje' dat ik niet kon ontcijferen bleek ze behoorlijk goed Engels te spreken.
Ik heb echt het idee dat de locals hier aardig goed Engels spreken maar simpelweg niet met mij willen praten en dat als excuus gebruiken om niet met mij te praten. Ook overdag als ik op straat een gesprek probeer aan te knopen word ik afgescheept ben één of andere smoes terwijl anderen kennelijk wel succes hebben.
Ik heb heel erg de behoefte om gewoon met iemand te praten maar waar kan ik dat het beste doen. Misschien ben ik te saai? Dit voelt echt als een soort van sociale armoede. Ja, ik ben misschien niet goed in het vertellen van spannende verhalen maar als ik niet eens de kans krijg om dit te ontwikkelen waar moet ik beginnen?
Denk dat er in sociale situaties weinig mensen inventariseren naar je "likes" met alle respect. Hoe 'leuk iemand is en wat diegene uitstraalt staat daar toch geheel los van? Met name in TS zijn situatie als geen hond je kent..quote:Op woensdag 4 september 2019 21:26 schreef denattedweil het volgende:
Ik zie wel een paar herkenbare punten in je verhaal. Ik zou het alleen niet allemaal zo analyseren, zoals eerder aangegeven.
Bepaalde type mensen eisen nou eenmaal de aandacht op omdat ze zichzelf zo geweldig vinden of het vaak beter denken te weten dan andere. Vooral door Social media willen mensen steeds meer status hebben om maar leuk en stoer gevonden te worden. Ik heb die behoefte totaal niet en ik ben in mijn leeftijdscategorie, een van de weinige die niet actief is op Social media.
Ik hoef geen 200 felicitaties op mijn verjaardag. Of 900 likes op een foto van mezelf in zwembroek. Van de 190 felicitaties zijn er 10 oprecht en de overige 190 doen het omdat ze het toevallig in hun tijdlijn voorbij zien komen. Vervolgens moet je al die 200 mensen nog een 'like' terug gaan geven.. man, man, wat een poppenkast.
Als je door veel mensen leuk gevonden wilt worden dan raad ik je aan om mee te gaan met de hele hype. Maak vooral fotos van jezelf en bewerk ze tot je eens ons weegt. Koop veel spullen en pronk er een beetje mee. Ga op vakantie naar Ibiza of Dubai en ga random wat liken bij bekende. Binnen no-time heb je 200 'vrienden' erbij.
Je bent uiteindelijk wie je bent toch. Wees blij met jezelf en hoe je bent. Ik ben zelf ook zeer terughoudend naar onbekende toe. Als ze mij eenmaal hebben leren kennen dan zien ze vaak in, dat ik toch best wel leuk in de omgang ben. Mede door mijn heftige vorm van sarcasme en onwijs leuke humor. Ik weet, dat zou je niet opmaken uit deze post, maar toch hoor ik dat antwoord vaak.
Ik zie ook echt geen enkele reden om 'jaloers' te zijn op iemand die wel 20 man kan vermaken of 200 likes ontvangt op zijn foto's. Waarom wil jij ook zo zijn?? Als het je puur gaat om koetjes/kalfjes gesprekken met vrouwen dan kan ik je aanraden om gewoon eens te gaan daten. Knal Tinder op je telefoon en kijk of je met iemand een klik hebt en spreek af. Uiteindelijk lopen de gesprekken vanzelf wel joh. De eerste keren is wat spannend maar hier leer je erg veel van.
Ik denk dat je hem niet helemaal. begrijpt. ts zegt ook dat mensen hem niet laten uitpraten bijvoorbeeld. Alles lijkt erop dat anderen geen donder geven om wie hij is of dat hij er is. Alsof hij minder is. Ik heb hier ook last van. En ja ik overanalyseer dit alles dan ook. Maarja het is toch logisch dat je wilt weten waar dit allemaal dan aan ligt. Ik denk zelf eerlijk gezegd dat het inderdaad met populariteit te maken heeft. Veel mensen commmanderen of dwingen respect af. Of dit nu komt door houding of uiterlijk is mij ook niet helemaal duidelijk.quote:Op woensdag 4 september 2019 21:26 schreef denattedweil het volgende:
Ik zie wel een paar herkenbare punten in je verhaal. Ik zou het alleen niet allemaal zo analyseren, zoals eerder aangegeven.
Bepaalde type mensen eisen nou eenmaal de aandacht op omdat ze zichzelf zo geweldig vinden of het vaak beter denken te weten dan andere. Vooral door Social media willen mensen steeds meer status hebben om maar leuk en stoer gevonden te worden. Ik heb die behoefte totaal niet en ik ben in mijn leeftijdscategorie, een van de weinige die niet actief is op Social media.
Ik hoef geen 200 felicitaties op mijn verjaardag. Of 900 likes op een foto van mezelf in zwembroek. Van de 190 felicitaties zijn er 10 oprecht en de overige 190 doen het omdat ze het toevallig in hun tijdlijn voorbij zien komen. Vervolgens moet je al die 200 mensen nog een 'like' terug gaan geven.. man, man, wat een poppenkast.
Als je door veel mensen leuk gevonden wilt worden dan raad ik je aan om mee te gaan met de hele hype. Maak vooral fotos van jezelf en bewerk ze tot je eens ons weegt. Koop veel spullen en pronk er een beetje mee. Ga op vakantie naar Ibiza of Dubai en ga random wat liken bij bekende. Binnen no-time heb je 200 'vrienden' erbij.
Je bent uiteindelijk wie je bent toch. Wees blij met jezelf en hoe je bent. Ik ben zelf ook zeer terughoudend naar onbekende toe. Als ze mij eenmaal hebben leren kennen dan zien ze vaak in, dat ik toch best wel leuk in de omgang ben. Mede door mijn heftige vorm van sarcasme en onwijs leuke humor. Ik weet, dat zou je niet opmaken uit deze post, maar toch hoor ik dat antwoord vaak.
Ik zie ook echt geen enkele reden om 'jaloers' te zijn op iemand die wel 20 man kan vermaken of 200 likes ontvangt op zijn foto's. Waarom wil jij ook zo zijn?? Als het je puur gaat om koetjes/kalfjes gesprekken met vrouwen dan kan ik je aanraden om gewoon eens te gaan daten. Knal Tinder op je telefoon en kijk of je met iemand een klik hebt en spreek af. Uiteindelijk lopen de gesprekken vanzelf wel joh. De eerste keren is wat spannend maar hier leer je erg veel van.
Ik ben er wel heilig van overtuigd dat mensen in hun onderbewust zijn anderen ´raten´ en op basis daarvan hun aandacht verdelen. Heeft iemand een lage waarde zal de persoon genegeerd worden ongeacht de persoon wel of geen contact initieert. Zoals in mijn geval is het altijd zo dat ik de eerste stap moet zetten, en dan alsnog de deur in mijn gezicht krijg.quote:Op woensdag 4 september 2019 21:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Denk dat er in sociale situaties weinig mensen inventariseren naar je "likes" met alle respect. Hoe 'leuk iemand is en wat diegene uitstraalt staat daar toch geheel los van? Met name in TS zijn situatie als geen hond je kent..
In zekere zin niet. Maar het is meer een verlengstuk van.. Op social media straalt iedereen uit alsof ze de leukste zijn en het mooiste leven lijden. In werkelijkheid is dit vaak heel anders. Als iemand 500 likes en 200 reacties krijgt op een foto dan voelt hij zich in het dagelijks leven ook veel zelfverzekerder.quote:Op woensdag 4 september 2019 21:49 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Denk dat er in sociale situaties weinig mensen inventariseren naar je "likes" met alle respect. Hoe 'leuk iemand is en wat diegene uitstraalt staat daar toch geheel los van? Met name in TS zijn situatie als geen hond je kent..
Omdat die mensen zich beter voelen dan TS. Dit komt mede door wat ik schrijf. Sommige mensen met een kut karakter voelen zich helemaal het mannetje door hun online status en creëren daardoor zulke situaties.quote:Op woensdag 4 september 2019 21:56 schreef Special-Tee het volgende:
[..]
Ik denk dat je hem niet helemaal. begrijpt. ts zegt ook dat mensen hem niet laten uitpraten bijvoorbeeld. Alles lijkt erop dat anderen geen donder geven om wie hij is of dat hij er is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |