abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 september 2019 @ 15:29:36 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188755156
-marz-, waarom ga jij ervanuit dat jouw verhaal overeenkomt met dat van de TS? Er kunnen toch ook andere redenen zijn dat iemand sociaal niet lekker meekomt dan onverwerkte jeugdtrauma’s.
The love you take is equal to the love you make.
pi_188755237
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 13:30 schreef -marz- het volgende:

[..]

Maar nu, na wat psychotherapie en mijn gevoelens leren begrijpen ben ik wel heel sociaal en zou men hartelijk lachen als ik zou zeggen dat ik ooit autistisch was.
Want autisten zijn altijd raar en sociaal incapabel? Autisten, en zeker vrouwen, zijn in sommige gevallen perfect in staat om zichzelf sociaal wenselijk gedrag aan te leren waardoor het autisme onterecht niet wordt herkend.

Pakt alleen vaak nogal destructief uit, omdat het volgen van de aangeleerde sociale scripts eigenlijk teveel energie van iemand vraagt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2019 15:45:33 ]
pi_188755284
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 15:29 schreef Lienekien het volgende:
Er kunnen toch ook andere redenen zijn dat iemand sociaal niet lekker meekomt dan onverwerkte jeugdtrauma’s.
Zoals wat bijvoorbeeld?
Springfield's looking pretty dusty today
pi_188755297
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 15:37 schreef Chia het volgende:

[..]

Want autisten zijn altijd raar en sociaal incapabel? Autisten, en zeker vrouwen, zijn in sommige gevallen perfect in staat om zichzelf sociaal wenselijk gedrag aanleren waardoor het autisme onterecht niet wordt herkend.

Pakt alleen vaak nogal destructief uit, omdat het volgen van de aangeleerde sociale scripts eigenlijk teveel energie van iemand vraagt.
Zeg je nou dat ik autistisch ben :P
pi_188755312
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 15:45 schreef -marz- het volgende:

[..]

Zeg je nou dat ik autistisch ben :P
Nee, dat jouw veronderstellingen over autisten niet kloppen.
  maandag 2 september 2019 @ 15:49:50 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188755331
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 15:44 schreef -marz- het volgende:

[..]

Zoals wat bijvoorbeeld?
Mensen die op de schaal extravert-introvert meer naar de introverte kant neigen. Die zullen zich in groepen of op feestjes ook minder op hun gemak voelen. En dat is dan niet omdat je de sociale interactie niet begrijpt, maar omdat het je gewoon minder goed ligt.
pi_188755347
TS zegt toch zelf dat hij sociale interactie niet begrijpt?
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 15:47 schreef Chia het volgende:

[..]

Nee, dat jouw veronderstellingen over autisten niet kloppen.
Ligt eraan hoe je naar "autisten" kijkt.

Als je autisme beschouwt als emotieregulatiestoornis ziet de behandeling er heel anders uit dan als je het beschouwt als aangeboren afwijking.

Ik scoorde aardig punten in "het spectrum" en ik kan je zeggen dat het toepassen van aangeleerde foefjes mij bergen energie kostte.

Maar het kost me nu juist veel minder energie om sociaal te zijn, omdat ik zelf veranderd ben.

Ik geloof niet zo in geboren als duppie wordt nooit een kwartje, wat voor naampje er ook aan gehangen wordt.
  maandag 2 september 2019 @ 15:57:45 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188755439
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 15:51 schreef -marz- het volgende:
[..]

Als je autisme beschouwt als emotieregulatiestoornis ziet de behandeling er heel anders uit dan als je het beschouwt als aangeboren afwijking.

Ik scoorde aardig punten in "het spectrum" en ik kan je zeggen dat het toepassen van aangeleerde foefjes mij bergen energie kostte.

Maar het kost me nu juist veel minder energie om sociaal te zijn, omdat ik zelf veranderd ben.

Ik geloof niet zo in geboren als duppie wordt nooit een kwartje, wat voor naampje er ook aan gehangen wordt.
Dus als ik zou zeggen dat TS imo wel degelijk autistische trekken vertoont, zou jij zeggen dat hij daar overheen kan komen door zijn jeugdtrauma’s te verwerken?
pi_188755500
quote:
[..]

Maar dat staat toch los van of je het in de sociale interactie met een autist kan merken of niet? Want dat stelde jij. Feit is dat er autisten zijn die gewoon prima sociaal wenselijk gedrag kunnen vertonen en waar je niets aan 'merkt'. En als iemand zichzelf daarmee uitput is het wel degelijk een beperking in iemands functioneren, ondanks dat het niet zichtbaar aan de oppervlakte is.

Heb het nu weer puur even over je statement over autisme, dus niet over jou en of jij al dan niet een autist zou zijn. :+
pi_188755772
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 15:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus als ik zou zeggen dat TS imo wel degelijk autistische trekken vertoont, zou jij zeggen dat hij daar overheen kan komen door zijn jeugdtrauma’s te verwerken?
Ja dat zeg ik.
Of laat ik het zo stellen, ik denk dat die route sowieso vruchtvoller is om beter te worden in sociaal contact dan het bestuderen en aanleren van gedrag, voor iemand met dit soort klachten.

Autisme is daarbij slechts een naampje, we zien nog altijd geen verschil tussen de binnenkanten van autisten en niet-autisten, het is een classificatie op basis van gedrag.

Ik vind dus ook dat je moet oppassen met statements als "een autist die zich sociaal gedraagt kan nog steeds een autist zijn." Ik weet dat dit denken in zwang is maar het blijft omgekeerde causaliteit en kan een bias zijn.
  maandag 2 september 2019 @ 16:27:18 #86
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188755833
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 16:22 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik.
Of laat ik het zo stellen, ik denk dat die route sowieso vruchtvoller is om beter te worden in sociaal contact dan het bestuderen en aanleren van gedrag, voor iemand met dit soort klachten.

Autisme is daarbij slechts een naampje, we zien nog altijd geen verschil tussen de binnenkanten van autisten en niet-autisten, het is een classificatie op basis van gedrag.

Ik vind dus ook dat je moet oppassen met statements als "een autist die zich sociaal gedraagt kan nog steeds een autist zijn." Ik weet dat dit denken in zwang is maar het blijft omgekeerde causaliteit en kan een bias zijn.
OK, dan weet ik dat jij en ik het op dit vlak fundamenteel oneens zijn.
pi_188755897
1 van de eigenschappen van autisme is toch vaak juist zo dat zij onbewuste communicatie juist niet begrijpen?
pi_188756429
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 16:32 schreef Yasmin23 het volgende:
1 van de eigenschappen van autisme is toch vaak juist zo dat zij onbewuste communicatie juist niet begrijpen?
Gedrag kunnen vertonen en begrijpen zijn dan ook twee verschillende dingen.
pi_188756814
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 15:23 schreef -marz- het volgende:
Ja dat is zo, en het is nog erger want alle angst en pijn van toen zitten er ook nog, dus die krijg je direct op je bordje zodra je bijvoorbeeld gaat mediteren. Mensen die denken dat meditatie gaat over vredigheid enzo, dat is wel zo, maar je houding is vredig en observerend terwijl je oude trauma's in jezelf de ruimte geeft en dat kan behoorlijk veel pijn doen.

Maarja. Als je links en rechts wordt ingehaald door iedereen, wat zijn er dan nog voor opties? Erbij proberen te horen in je huidige manier van doen: al geprobeerd. Zielig doen (eventueel op internet): al geprobeerd. Analyses gemaakt, plannen gemaakt om het anders te doen: faalt keer op keer want je snapt gewoon niet waarom het niet lukt.
Allereerst: helder verwoord verhaal!

Verder: heel goed uitgelegd met betrekking tot die onbewuste, afgedekte, onverwerkte pijn. Eckhart Tolle schijnt dit 'het pijnlichaam' te noemen.
Klopt dat dit vaak (zo goed als) ontoegankelijk is gemaakt. En ook wat je zei over hoe trauma keer op keer op een of andere manier naar boven komt, als natuurlijke manier om het te verwerken. Echter, wij hebben een ego, en die dwarsboomt dit veelal. Werkt volgens vastgrijpen en wegduwen. Wij duwen (onbewust) steeds die dingen 'terug' het onderbewuste in, en daardoor duurt het vaak zo lang, gaat het vertakken en raken we als het ware 'misvormd'. Het zou zo veel schelen als we weet hadden van dat mechanisme. Dan konden we het toelaten en veel sneller verwerken dan we 'op natuurlijke wijze' (middels het ego) doen.

Die pijn is idd kut, maar zolang we er voor weglopen of vluchten, blijft het de aandrijver van allerlei onbewuste draaiprogramma's, en dat kan je leven behoorlijk bederven. Dus maar beter toch wat mee doen en doorvoelen.

quote:
Maar het feit is, je bent gewoon niet goed genoeg, niet leuk genoeg, niet authentiek genoeg want er ontbreekt iets essentieels aan je waardoor mensen je mijden als de ziekte.
Of dat een feit is, weet ik niet. Maar het kan zeker zo ervaren worden. We worden iig een stuk makkelijker en leuker in de omgang als we van binnenuit beter in balans zijn en dat onderbewuste van ons meer gezuiverd hebben van al die door pijn aangedreven 'shit'. ;)
Eens kijken
pi_188762130
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 17:34 schreef Maharski het volgende:

[..]

Allereerst: helder verwoord verhaal!

Verder: heel goed uitgelegd met betrekking tot die onbewuste, afgedekte, onverwerkte pijn. Eckhart Tolle schijnt dit 'het pijnlichaam' te noemen.
Klopt dat dit vaak (zo goed als) ontoegankelijk is gemaakt. En ook wat je zei over hoe trauma keer op keer op een of andere manier naar boven komt, als natuurlijke manier om het te verwerken. Echter, wij hebben een ego, en die dwarsboomt dit veelal. Werkt volgens vastgrijpen en wegduwen. Wij duwen (onbewust) steeds die dingen 'terug' het onderbewuste in, en daardoor duurt het vaak zo lang, gaat het vertakken en raken we als het ware 'misvormd'. Het zou zo veel schelen als we weet hadden van dat mechanisme. Dan konden we het toelaten en veel sneller verwerken dan we 'op natuurlijke wijze' (middels het ego) doen.

Die pijn is idd kut, maar zolang we er voor weglopen of vluchten, blijft het de aandrijver van allerlei onbewuste draaiprogramma's, en dat kan je leven behoorlijk bederven. Dus maar beter toch wat mee doen en doorvoelen.
[..]

Of dat een feit is, weet ik niet. Maar het kan zeker zo ervaren worden. We worden iig een stuk makkelijker en leuker in de omgang als we van binnenuit beter in balans zijn en dat onderbewuste van ons meer gezuiverd hebben van al die door pijn aangedreven 'shit'. ;)
En mensen zullen jou altijd hetzelfde behandelen zoals voorheen, voordat je besloot om te willen veranderen. Ze behandelen je hetzelfde waardoor je oude staat van zijn, pijnlichaam?, wordt getriggerd. Alsof je er niet aan kunt ontsnappen. Mischien daarom dat de OP het aan de andere kant van deze wereld probeerd?
pi_188762562
Iedereen kan wel zeggen dat ik tevreden moet zijn met de vrienden die ik al heb en me richten op 1-1 contacten maar ik denk dat niemand zich prettig zou voelen als hij/zij van een groep buitengesloten zou worden. Vooral bij mannen is dit echt nadelig, wanneer je niet populair/geliefd bent onder andere gasten ben je voor meiden automatisch minder aantrekkelijk.

Als je al een vriendin hebt is het een ander verhaal maar ik durf je wel op een briefje te geven dat verreweg van deze mannen sowieso al weinig ervaring met vrouwen hebben en hoogstwaarschijnlijk geen vriendin hebben (gehad).

Klinkt negatief maar het is (helaas) wel de realiteit. Best treurig dat vrouwen deze mannen geen kans willen geven.
  maandag 2 september 2019 @ 22:45:23 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188762858
Ben je echt helmaal nieuw op FOK!?

Je verhaal komt me n.l. zo bekend voor.
pi_188762957
Je hoeft ook niet tevreden te zijn. Realistisch is wel een voorwaarde. En als je wilt leren, doe het dan ook op een goede manier.

Overigens vind ik het wel stoer wat je probeert, ongeacht of het nou helpt of niet.
pi_188762965
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 22:34 schreef osodevo het volgende:
Iedereen kan wel zeggen dat ik tevreden moet zijn met de vrienden die ik al heb en me richten op 1-1 contacten maar ik denk dat niemand zich prettig zou voelen als hij/zij van een groep buitengesloten zou worden. Vooral bij mannen is dit echt nadelig, wanneer je niet populair/geliefd bent onder andere gasten ben je voor meiden automatisch minder aantrekkelijk.

Als je al een vriendin hebt is het een ander verhaal maar ik durf je wel op een briefje te geven dat verreweg van deze mannen sowieso al weinig ervaring met vrouwen hebben en hoogstwaarschijnlijk geen vriendin hebben (gehad).

Klinkt negatief maar het is (helaas) wel de realiteit. Best treurig dat vrouwen deze mannen geen kans willen geven.
Dat is zeker wel heel erg.

Ik denk dan ook dat met je doel niets mis is, maar de manier waarop je het probeert te bereiken lijkt niet erg zinvol te zijn.

Of hoe zou jij je voelen als er een stille, nerveuze gozer die niets te vertellen heeft, probeert zich bij je te aan te sluiten omdat hij bezig is met een persoonlijk experiment. Waarna hij achter zijn laptop kruipt om over het experiment op een forum te posten. En dat alles niet omdat hij jou een leuke interessante persoon vindt die hij beter wil leren kennen maar puur vanwege het simpele feit dat jij aandacht krijgt van mensen en hij niet?

Wat verwacht je zelf te bereiken na je experiment van een jaar?
pi_188763096
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 07:13 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad. Als je eerst zit te loeren naar de groep en nadenkt over je approach en als er contact is je steeds weer gaat nadenken over hoe je het beste verder kan gaan, is de spontaniteit er vanaf, kom je gemaakt over en dat merkt
Ik zal je een voorbeeld vertellen. Het is zo dat wanneer er een groepsgesprek wordt gevoerd meestal 1 a 2 mensen het gesprek domineren, anderen er min of meer omheen hangen maar dat de focus helemaal op deze gespreksleiders gericht is. Zij bepalen ook welke activiteiten er worden ondernomen. Ik heb een paar keer geprobeerd om direct een tafelgenoot aan te spreken maar had liever meer aandacht voor één van de alphas dan voor mij.... zelfs als de alpha in kwestie al met iemand anders in gesprek is. Ik zie echt veel gelijkenissen met het 80/20 principe... dat 80 procent van de vrouwen enkel oog heeft voor 20 procent van de mannen en dat de rest gewoon niet toe doet. Dat is ook zo in simpele groepsgesprekken, aandacht krijgen is een privilege.
  maandag 2 september 2019 @ 23:00:20 #96
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188763203
Maar die groepen zijn toch niet leidend als het gaat om prettige contacten op te bouwen? Het komt over als ontzettend geforceerd, zoals je je in die groepen een plek probeert te verwerven.
pi_188764071
Dus je wou een onderonsje hebben met je tafelgenoten maar die wezen jou af.

Je hebt dan ook niets te melden zei je al eerder, of was dat nu anders? Ik kan me haast niet voorstellen dat je genegeerd wordt in een normale relaxte situatie aan tafel, hoe ging het dan?
pi_188764073
quote:
14s.gif Op zondag 1 september 2019 10:57 schreef Chia het volgende:
En de tips om bij een (sport)club/vereniging te gaan heb je natuurlijk ook in praktijk gebracht. Hoe gaat het daarmee?
Ik heb niks met sport of verenigingen. Kan het prima vinden met mijn vrienden in Nederland maar ik zit alleen maar tussen de nerds en mis uitdaging. Bovendien knappen vrouwen hier op af want geen van mijn vrienden is succesvol in de liefde en daar wil ik ook zsm verandering in brengen.

Mis een bepaald avontuurlijke gedachte, kunnen feesten en succes hebben met vrouwen.

quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 11:02 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je zei dat je een op een contacten wel goed doet toch? Richt je je toch daar op. Je kan bv via de app couchsurfing daar ook mensen ontmoeten die iemand zoeken om mee om te gaan.

Begrijp niet waarom je zo graag aandacht wilt van die mensen daar? Ze komen helemaal niet leuk over.
Al gedaan, meerdere keren leuk uitgeweest... maar geen succes met vrouwen gehad. Ook daar richten de vrouwen zich op de populaire mannen. Heb wel een keer aanspraak gehad met vrouwen maar zodra ik ook maar even zonder gespreksstof zit word ze afgepakt door een van de alpha guys. Aan het eind van de avond ging ze met hem mee naar huis.

Natuurlijk weet ik ook drommels goed dat al die mannen om bedpartners concurreren maar hoe kan ik hier het best tegen strijden zonder die mannen fysiek aan te vliegen? Want ook dat levert niks op behalve alleen maar verliezers.

quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 11:20 schreef Chia het volgende:

[..]

Je bent dus op zoek naar een soort bevestiging van onbekenden die jou vanaf de eerste ontmoeting een toffe peer vinden? De vraag die je jezelf moet stellen is: waarom wil je dat? Het klinkt een beetje als een soort prinsessensyndroom.

En waarom zoek je die bevestiging niet in de vorm van goede vrienden die jou écht kennen en jou echt waarderen om wie je bent?
Ik kan het moeilijk omschrijven maar het voelt gewoon kut als je aan de andere kant van de gezamenlijke woonkamer zit en moet aanzien hoe anderen het gezellig met elkaar hebben. Heb ook behoefte aan een gesprek maar als er niet naar mij geluisterd wordt is het alsof ik tegen een muur aanpraat.

En ja ik heb het meerdere keren geprobeerd... maar dan word ik 1. genegeerd, 2. er wordt wel heel kort antwoord gegeven en overgegaan 3. persoon zit ongeïnteresseerd op zijn smartphone te kijken en reageert niet.

Best frustrerend.

quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 13:24 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op de vraag. Waarom zit je in dat hostel en doe je niet vrijwilligerswerk in Peru of druivenplukken in Spanje of iets waar je wel natuurlijke contacten met mensen hebt.
Ik zie het verschil niet, ook met vrijwilligerswerk heb je te maken met groepsdynamiek en kun je de leider zijn of het buitenbeentje dat genegeerd wordt.

quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 13:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Waarom ben je ongewild en impopulair bij je maten?
Met mijn maten kan ik het prima vinden... maar dat zijn wel 1-1 contacten.

quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2019 13:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Alle haantjes waren ooit een kuiken.
Om heel eerlijk te zijn ligt in het verlengde ook we succes met vrouwen willen hebben. Alleen maar met nerds omgaan werkt daarbij niet in mijn voordeel,

quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 14:00 schreef -marz- het volgende:
Sturmic is on tour? :)
Dat je dit 'experiment' aangaat getuigt van lef, maar het klinkt als de hel op aarde man.
[..]

Why?

Dit zijn ook nog eens twee hele verschillende dingen! Misschien sluiten ze elkaar zelfs wel uit.

Denk jij dat iedereen Lil' Kleine als beste maat wil, of Guus Meeuwis? ik ben ontzettend slecht in populaire mensen opnoemen merk ik, vergeef me.

Mensen die populair zijn, zijn populair omdat ze anders durven te zijn. Als je populair wil zijn, moet je dus bereid zijn om op te vallen met je anders-zijn. En dan is er een groep volgers die vervolgens je beste matties zijn. Je moet er maar zin in hebben, ik zou me dan persoonlijk een soort sekteleider gaan voelen.

Je verhaal leest als een vierkantje dat met geweld in een rond gat probeert te passen. Daar snapt niemand wat van en dan blijf je een vreemde eend in de bijt.

Waarom niet gewoon lekker je eigen plan trekken, je bent zo ver van huis en dan ga je jezelf martelen met dit ?! Je kan zo 1000 leukere mensen ontmoeten, zit altijd wel iemand bij met wie je daarna samen gaat eten of ff telnummers uitwisselt. Je bent er veel te spastisch over, dat gaat toch niet werken.
Ik ben anders en durf anders te zijn, trek mijn eigen plan en ben zelfstandig. Elke dag ga ik zelf de stad in en geniet ik van de indrukken die ik doe. Toch leidt dat er niet toe dat mensen mij aanspreken of aandacht aan mij besteden. En nee ik heb anderen weinig te bieden... maar dat hebben die alpha mannen net zo goed. Wat hebben die alphamannen te bieden wat ik niet te bieden zou hebben?

quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2019 22:12 schreef harddriver het volgende:
Knap van je :)! Hoe oud ben je als ik vragen mag? Tips heb ik niet voor je daarvoor zal ik je in het echt moeten meemaken. Mocht je een keer in Nederland willen afspreken pm me dan dan kunnen we misschien een keer samen op stap.
Ik kan niet gebruik maken van de pm functie. Je kunt mij een mailtje sturen:

osodevoso@tutanota.com

quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2019 00:24 schreef Godshand het volgende:

[..]

Als je zoals je zegt autisme (spectrum stoornis) hebt, kan je dit toch niet. Je zal geen subtiele verandering van stem geluid horen of gezichts uitdrukkingen goed interpreteren, laat staan bepaalde grapjes goed begrijpen (al helemaal in een vreemde taal).

Zoveel overdreven moeite valt op. Doe gewoon rustig aan, ga daar op reis wat doen (alleen), bezienswaardigheid bekijken of een activiteit ontdekken. Of doe een taalcursus.
Terug in het hostel vooral goed luisteren en haak in als mensen bezienswaardigheden bespreken of vragen erover hebben en jij het antwoord weet.

Hou je tevreden zoals eerder gezegd met de rustige, ook introverte mensen.

Wissel aan het end van je verblijf telefoon nummers of Facebook uit en ga verder. Als mensen aanbieden mee te reizen en ze zijn leuk zou ik dat zeker niet af slaan.

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 09:31 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

@:Cause_Mayhem had ooit een mooie post over de waarde van de wat rustigere persoon binnen de dynamiek van een kudde, maar ik kan het niet meer terug vinden. Iets in de trant dat er niet altijd naar het stoere leiderspaard wordt gekeken en de kudde ook weleens terugvalt op de wat rustigere dieren in bepaalde situaties.

Misschien interessant om eens naar equine assisted therapy te kijken? Paarden zijn kuddedieren en ze reageren heel primair op wat je doet itt hulpverleners die je verbaal inhoudelijk nog weleens kan overtuigen terwijl je handelen er eigenlijk minder op aansluit.
Er zijn redelijk wat aanbieders op dat gebied, ook die zichzelf niet als equine assisted therapy omschrijven dus het kan lonen om niet alleen die term vast te houden.
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 15:37 schreef Chia het volgende:

[..]

Want autisten zijn altijd raar en sociaal incapabel? Autisten, en zeker vrouwen, zijn in sommige gevallen perfect in staat om zichzelf sociaal wenselijk gedrag aan te leren waardoor het autisme onterecht niet wordt herkend.

quote:
[..]

quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 16:22 schreef -marz- het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik.

Ho ho ho. Schrik van van alle verregaande aannames als ik alleen maar opnoem een vorm van ASS te hebben. Let op, de ene autist is de andere autist niet. Ik kan prima een wederkerig gesprek voelen, mensen aankijken e.d. dus het beeld van de stereotiepe autist klopt in dezen echt niet. Heb vaak genoeg al aan een kroegentocht meegedaan, kan daar prima aansluiting krijgen met mannen (lees nerds) die ook op mijn golflengte liggen. Veel leuke gesprekken gevoerd maar succes met vrouwen lukt niet.

Niets denigrerends over nerds, ben er zelf ook één... alhoewel, hou ook wel van feesten maar het is nou eenmaal zo dat vrouwen dit soort mannen niet echt aantrekkelijk vinden.
pi_188764093
Ik dacht dat je in het algemeen graag contact wil maken maar het gaat je dus om vrouwen?
  maandag 2 september 2019 @ 23:38:31 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188764195
Er zijn wel vrouwen die nerds leuk vinden, maar ik vraag me af of jij die vrouwen wel leuk vindt. :')

Overigens is vrijwilligerswerk wel een andere context dan die waarin je nu zit. Bij vrijwilligerswerk zal men waarderen dat je je inzet en is de kans een stuk groter dat je gewoon bij de groep betrokken wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')