En waarom is het onzin? Waarom zou ik een onzeker iemand als vriend willen die alleen maar "er bij wil horen"? Ik wil bevriend zijn met mensen die iets te melden hebben.quote:
Waarom zou een onzeker iemand niks te melden kunnen hebben?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 00:24 schreef TTSS het volgende:
[..]
En waarom is het onzin? Waarom zou ik een onzeker iemand als vriend willen die alleen maar "er bij wil horen"? Ik wil bevriend zijn met mensen die iets te melden hebben.
Omdat een onzeker iemand, als TS, met mij zou praten omdat hij sociaal er bij wil horen. Altijd afwachtend, hij wil iets krijgen - respect en aandacht. Dat is dus hoe het niet werkt. Iemand die iets wil brengen: een verhaal, gewoon lekker een biertje drinken, maakt niet uit, is een veel welkomer en natuurlijker gezelschap voor een leuke avond. En je voelt gewoon aan wanneer iemand met je praat uit verveling of uit plicht, of als diegene gewoon echt een leuk gesprek wil.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 00:25 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Waarom zou een onzeker iemand niks te melden kunnen hebben?
Je kan al die dingen prima doen met iemand die verder onzeker is. Verder snap ik wat je zegt, maar het een sluit het ander niet uit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 00:28 schreef TTSS het volgende:
[..]
Omdat een onzeker iemand, als TS, met mijn zou praten omdat hij sociaal er bij wil horen. Altijd afwachtend, hij wil iets krijgen - respect en aandacht. Dat is dus hoe het niet werkt. Iemand die iets wil brengen: een verhaal, gewoon lekker een biertje drinken, maakt niet uit, is een veel welkomer en natuurlijker gezelschap voor een leuke avond. En je voelt gewoon aan wanneer iemand met je praat uit verveling of uit plicht, of als diegene gewoon echt een leuk gesprek wil.
Als je naar iemand komt om iets te melden, is de onzekerheid ook op de achtergrond omdat je iets vertelt waar je wat van weet, dat maakt je gelijk een stuk meer comfortabel. Als je aan komt met het idee van "ik hoop dat deze keer ik wel een klik maak met deze persoon" is dat een uitnodiging voor het voelen van onzekerheid.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 00:29 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Je kan al die dingen prima doen met iemand die verder onzeker is. Verder snap ik wat je zegt, maar het een sluit het ander niet uit.
Ben ik het mee eens.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 00:32 schreef TTSS het volgende:
[..]
Als je naar iemand komt om iets te melden, is de onzekerheid ook op de achtergrond omdat je iets vertelt waar je wat van weet, dat maakt je gelijk een stuk meer comfortabel. Als je aan komt met het idee van "ik hoop dat deze keer ik wel een klik maak met deze persoon" is dat een uitnodiging voor het voelen van onzekerheid.
Ik zie onzekerheid niet als een persoonlijke eigenschap, iedereen is weleens zelfverzekerd of onzeker, het ligt puur aan de situatie, en aan wat jouw eigen toevoeging is in die situatie. Is die toevoeging er eigenlijk niet, maar ben je afhankelijk van de ander voor het slagen van je ervaring, dan heb je vanzelfsprekend een stuk minder zekerheid.
Ik ben er van overtuigd dat dit de sleutel is voor iemand als TS.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 00:32 schreef TTSS het volgende:
[..]
Als je naar iemand komt om iets te melden, is de onzekerheid ook op de achtergrond omdat je iets vertelt waar je wat van weet, dat maakt je gelijk een stuk meer comfortabel. Als je aan komt met het idee van "ik hoop dat deze keer ik wel een klik maak met deze persoon" is dat een uitnodiging voor het voelen van onzekerheid.
Ik zie onzekerheid niet als een persoonlijke eigenschap, iedereen is weleens zelfverzekerd of onzeker, het ligt puur aan de situatie, en aan wat jouw eigen toevoeging is in die situatie. Is die toevoeging er eigenlijk niet, maar ben je afhankelijk van de ander voor het slagen van je ervaring, dan heb je vanzelfsprekend een stuk minder zekerheid.
Ik ben er van overtuigd dat dit de sleutel is voor iemand als TS.
Kinderen leren sociale vaardigheden van ouders en van hun peer group. Maar wat als je nou shitty ouders hebt met eigen psychische problemen? In mijn geval heb ik het materieel altijd wel goed gehad maar hebben nooit oog gehad voor het ontwikkelen van sociale vaardigheden. Het feit dat ik in mijn tienerjaren gepest werd en nooit vrienden heb gehad moet toch een red flag zijn.quote:
Maak je geen zorgen, ik lees alle berichten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2019 14:02 schreef LeesFoknl het volgende:
Hallo, contact.
Waar ben je Osedevo? Nog "onderweg" of daar waar je vermoedelijk toch de rest van je leven zult doorbrengen, in Nederland (okay, België als je een Belg bent.
Hoe kijk je NU aan tegen jezelf, je problemen, alfa mannetjes en vrienden en vrouwen.
Doe je dingen anders?
Doe gewoon precies zoals je wilt doen, dus wees écht jezelf. Dan heb je de meeste kans mensen tegen te komen die ook datzelfde leuk vinden en daardoor ook graag met jou omgaan.
Ik hoop nog iets van je te horen, te lezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |