Dat ook inderdaad. Als je eerst zit te loeren naar de groep en nadenkt over je approach en als er contact is je steeds weer gaat nadenken over hoe je het beste verder kan gaan, is de spontaniteit er vanaf, kom je gemaakt over en dat merkt men.quote:
Je wil in een groep onbekenden de rol op je nemen van die ene stillere vriend die iedereen zeer waardeert en die er zeker bij hoort? Dat gaat niet, natuurlijk. Die rollen binnen groepen groeien in de loop van jaren en door de dingen die je samen ervaart.quote:Op zondag 1 september 2019 09:49 schreef osodevo het volgende:
Het feit dat ik zo analyseer is puur om te werken aan het probleem om socialer te worden. Niemand wilt immers uitgekotst worden of de pispaal van de groep worden. Als ik dat niet zou doen zou ik rücksichtslos bezig. Alsof een hardloper zonder trainingsschema werkt.
Ik heb mij afgevraagd: ´Wil ik me wel gaan conformeren aan anderen en niet beter een stfu houding aannemen?´ Ja en nee. Over het algemeen ben ik een introverte einzelgänger die het liefst zelfstandig werkt. Maar als je succes met vrouwen wilt en van dat kutgevoel wil afkomen een sociaal slappe loser te zijn zul je wel moeten leren socializen. Welmoet ik erop beducht zijn niet teveel aan pleasende en ´hongerige´ houding aan te nemen.
Heb wel veel respect voor de mannen die in een hoekje kunnen toekijken hoe anderen wel lol samen hebben en zich echt met elkaar verbonden voelen zonder daar buitengesloten te voelen. Persoonlijk doet het gewoon veel pijn, te meer ik vroeger altijd op school gepest ben en nooit echt vrienden heb gehad. Had angsten en zat altijd te gamen en daardoor nooit die sociale skills heb kunnen ontwikkelen.
Opvallend is wel dat er een verschil is tussen mannen en vrouwen. Niet alleen zijn vrouwen over het algemeen genomen iets socialer vaardig maar worden tóch wel aangesproken (door mannen), simpelweg vanwege het feit dat ze vrouw zijn.
Daarom zeg ik maar, ben je een man, introvert en sociaal niet zo handig zul je dubbel zo hard moeten werken. Natuurlijk geldt dit niet voor iedereen en is het niet zwart-wit maar het is wel een patroon wat ik hier steeds zie.
Omdat ik mezelf op sociaal vlak in groepen wil ontwikkelen, want daar komt die groepsdynamiek bij kijken waar ik zo gefascineerd in ben. De 1:1 contacten gaan mij over het algemeen wel goed af, genoeg vaste vrienden maar wil vaardig worden om zo op persoonlijk vlak te groeien.quote:
Dit ja, TS zit blijkbaar al een jaar in dat hostel. Misschien moet 'ie eens ergens anders heen gaan als het nu nog steeds niet gelukt is.quote:Op zondag 1 september 2019 09:29 schreef Zolder het volgende:
Dejavu
Dit verhaal is al eens eerder op FOK voorbij gekomen, hilarisch was dat
Ik hoop dat jij je kunt indenken dat dit voor mij en anderen met sociale angst of een vorm van lichte autisme serieuze problemen zijn. Alles beter dan passief thuis in de slachtofferrol gaan zitten, toch?quote:Op zondag 1 september 2019 09:29 schreef Zolder het volgende:
Dejavu
Dit verhaal is al eens eerder op FOK voorbij gekomen, hilarisch was dat
Sommige dingen zijn toch ook gewoon niet voor iedereen? Is toch niet erg als je in dit soort groepen die redelijk oppervlakkig zijn er niet tussen past? Ik pas daar ook niet tussenquote:Op zondag 1 september 2019 09:57 schreef osodevo het volgende:
[..]
Omdat ik mezelf op sociaal vlak in groepen wil ontwikkelen, want daar komt die groepsdynamiek bij kijken waar ik zo gefascineerd in ben. De 1:1 contacten gaan mij over het algemeen wel goed af, genoeg vaste vrienden maar wil vaardig worden om zo op persoonlijk vlak te groeien.
Ik zal vast niet de enige man zijn die jaloers is op andere gasten van soms nog geen 20 en een hele groep kunnen entertainen en over en weer belangstelling krijgen.
Natuurlijk sta ik niet alleen toe te kijken en te zaniken maar heb talloze keren geprobeerd om op een positieve manier input te leveren, vragen te stellen e.d. maar ik lijk maar steeds afgescheept of semi genegeerd te worden. Dit maakt mij wel onzeker waardoor de sociale angst alleen maar toeneemt, toch weiger ik de handdoek in de ring te gooien omdat alleen op deze manier ik dit kan leren.
Als ik dit even mag verduidelijken. Nee, trek van hostel naar hostel en blijf daar voor een tijd, geniet van het reizen maar dat toch echt los van mijn 'project' zie om mij op sociaal vlak beter te ontwikkelen.quote:Op zondag 1 september 2019 10:01 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dit ja, TS zit blijkbaar al een jaar in dat hostel. Misschien moet 'ie eens ergens anders heen gaan als het nu nog steeds niet gelukt is.
Dat denk ik toch niet want hij krijgt wel die schaarse aandacht die elk mens zou willen. Aandacht is status en ergens wel een soort basisbehoefte want als ik een gesprek probeer aan te knopen wordt er wel kort antwoord gegeven maar gaat daarna direct de oordoppen weer in en focus naar de smartphone. Er is geen wederkerigheid. Het voelt dan soms trekken aan een dood paard.quote:Op zondag 1 september 2019 10:10 schreef Yasmin23 het volgende:
En dan heb je het ook over die ene jongen die dan het alpha mannetje is ...Die ten koste van jou zichzelf in de aandacht wil brengen. Dat zijn gewoon simpele onzekere mensen de dus zelf vrij weinig te bieden hebben en dat dan ten koste van andere wil doen.
Waarom zou je met dat soort mensen willen omgaan?
Ja als dat het enige is, aandacht dan kun je blij zijn als dit figuur een vervelende opmerking over e maakt. Das tenslotte ook aandacht. Je zou jezelf ook laveloos kunnen drinken zodat je de grootste idioot van de groep bent, zal je ook aandacht krijgen.quote:Op zondag 1 september 2019 10:23 schreef osodevo het volgende:
[..]
Dat denk ik toch niet want hij krijgt wel die schaarse aandacht die elk mens zou willen. Aandacht is status en ergens wel een soort basisbehoefte want als ik een gesprek probeer aan te knopen wordt er wel kort antwoord gegeven maar gaat daarna direct de oordoppen weer in en focus naar de smartphone. Er is geen wederkerigheid. Het voelt dan soms trekken aan een dood paard.
Als echter meneer de alphaman dit doet ontstaan hele gesprekken, 50/50 input output gesprekken en gaan m.n. vrouwen gichelen en zie je echt dat er een bepaalde connectie ontstaat. Best fasinerend en interessant om te zien.
Met mijn (tech)maten kan ik goed overweg. We stappen weleens, hebben leuke discussies maar toch voel ik een bepaald gemis. Ik wil ook gewoon gewild en populair zijn.quote:Op zondag 1 september 2019 10:57 schreef Chia het volgende:
En de tips om bij een (sport)club/vereniging te gaan heb je natuurlijk ook in praktijk gebracht. Hoe gaat het daarmee?
Je zei dat je een op een contacten wel goed doet toch? Richt je je toch daar op. Je kan bv via de app couchsurfing daar ook mensen ontmoeten die iemand zoeken om mee om te gaan.quote:Op zondag 1 september 2019 10:56 schreef osodevo het volgende:
Nou, je krijgt dan wel even de aandacht maar dat wordt later een backfire. Al getest maar dan is de kans groot dat je alleen maar gepest wordt. Begrijp dat er dan wel een ik/zij kamp ontstaat en ik als pispaa gebruikt wordt om de onderlinge sfeer te verbeteren.
Ik heb de hele topicchain van Sturmic gelezen, veel waardevolle info... maar dat zegt wel dat ik zeker niet de enige ben die met dit soort gevolsens zit. De behoefte aan aandacht maar niet weten dit op een sucessvolle manier te vervullen.
Je bent dus op zoek naar een soort bevestiging van onbekenden die jou vanaf de eerste ontmoeting een toffe peer vinden? De vraag die je jezelf moet stellen is: waarom wil je dat? Het klinkt een beetje als een soort prinsessensyndroom.quote:Op zondag 1 september 2019 11:01 schreef osodevo het volgende:
[..]
Met mijn (tech)maten kan ik goed overweg. We stappen weleens, hebben leuke discussies maar toch voel ik een bepaald gemis. Ik wil ook gewoon gewild en populair zijn.
Hoe vervelend ook, als je introvert en een einzelgänger bent, ben je gewoon niet opeens gewild en populair. Wees blij dat je een stel leuke vrienden hebtquote:Op zondag 1 september 2019 11:01 schreef osodevo het volgende:
[..]
Met mijn (tech)maten kan ik goed overweg. We stappen weleens, hebben leuke discussies maar toch voel ik een bepaald gemis. Ik wil ook gewoon gewild en populair zijn.
Dat is geen antwoord op de vraag. Waarom zit je in dat hostel en doe je niet vrijwilligerswerk in Peru of druivenplukken in Spanje of iets waar je wel natuurlijke contacten met mensen hebt.quote:Op zondag 1 september 2019 09:57 schreef osodevo het volgende:
[..]
Omdat ik mezelf op sociaal vlak in groepen wil ontwikkelen, want daar komt die groepsdynamiek bij kijken waar ik zo gefascineerd in ben. De 1:1 contacten gaan mij over het algemeen wel goed af, genoeg vaste vrienden maar wil vaardig worden om zo op persoonlijk vlak te groeien.
Zelf een extravert is dat niet, dat is simpelweg ook een grote schreeuwer als die niks heeft of kan wat hem populair maakt. En bovendien is het vaak oppervlakkig, die populariteit.quote:Op zondag 1 september 2019 11:53 schreef Miss-X het volgende:
[..]
Hoe vervelend ook, als je introvert en een einzelgänger bent, ben je gewoon niet opeens gewild en populair. Wees blij dat je een stel leuke vrienden hebt
Wat ben je ook een randdebiel als je contact probeert te zoeken met iemand die op dat moment helemaal geen contact wil en al helemaal niet met jou. Met dit soort acties ontpop je jezelf tot creep en die faam zal zich razendsnel door de groep verspreiden. Niemand wil met een creep omgaan die op de meest ongelegen momenten wanhopig probeert de aandacht te trekken.quote:Op zondag 1 september 2019 10:23 schreef osodevo het volgende:
[..]
Dat denk ik toch niet want hij krijgt wel die schaarse aandacht die elk mens zou willen. Aandacht is status en ergens wel een soort basisbehoefte want als ik een gesprek probeer aan te knopen wordt er wel kort antwoord gegeven maar gaat daarna direct de oordoppen weer in en focus naar de smartphone. Er is geen wederkerigheid. Het voelt dan soms trekken aan een dood paard.
Als Alfaman tegen zo'n vrouw praat (of sowieso tegen iemand), verhoogt dat de status van degene die wordt aangesproken. Alfaman heeft ook macht, die kan iemand uitnodigen samen met de groep ergens heen te gaan. Alfaman kan zelfs een goed woordje doen bij een object van begeerte. Alfaman mogen spreken is een privilege.quote:Op zondag 1 september 2019 10:23 schreef osodevo het volgende:
Als echter meneer de alphaman dit doet ontstaan hele gesprekken, 50/50 input output gesprekken en gaan m.n. vrouwen gichelen en zie je echt dat er een bepaalde connectie ontstaat. Best fasinerend en interessant om te zien.
Waarom ben je ongewild en impopulair bij je maten?quote:Op zondag 1 september 2019 11:01 schreef osodevo het volgende:
[..]
Why?quote:Op zondag 1 september 2019 11:01 schreef osodevo het volgende:
Ik wil ook gewoon gewild en populair zijn.
Wanneer is jouw transformatiequote:Op zondag 1 september 2019 13:39 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Alle haantjes waren ooit een kuiken.
Dit is vrees ik toch een beetje een gevalletje "helaas pindakaas". Je gaat niet ineens een compleet ander persoon kunnen zijn. Wat jij wil is denk ik ook een stuk minder leerbaar dan jij hoopt.quote:Op zondag 1 september 2019 11:01 schreef osodevo het volgende:
[..]
Wou ik net zeggen. Heb je niets aan, dit soort populariteit. Leuk voor de korte termijn, maar vermoedelijk niets diepgravends. Voor echte vriendschap is wederkerigheid nodig en gaat het niet om wie het hardste schreeuwt of in het centrum van de belangstellling staat.quote:Op zondag 1 september 2019 13:27 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Zelf een extravert is dat niet, dat is simpelweg ook een grote schreeuwer als die niks heeft of kan wat hem populair maakt. En bovendien is het vaak oppervlakkig, die populariteit.
precies !quote:Op zondag 1 september 2019 14:28 schreef Rock92 het volgende:
De stille loser of de relaxte mysterieuze gast.
De gangmaker of de uitsloven.
Het is maar hoe je het ziet
Dat zegt hij/zij toch. Ts wilt gewoon normaal populair kunnen zijn. Techies zijn meestal niet bepaald normaal. En waarom doe je weer direkt aan victim-blaming en noem je hem prinsessensyndroom. Ik lees deze shit hier heel veel hier zelfs van de mods. En het is ook altijd dezelfde kliek gas—lighters aargh.quote:Op zondag 1 september 2019 11:20 schreef Chia het volgende:
[..]
Je bent dus op zoek naar een soort bevestiging van onbekenden die jou vanaf de eerste ontmoeting een toffe peer vinden? De vraag die je jezelf moet stellen is: waarom wil je dat? Het klinkt een beetje als een soort prinsessensyndroom.
En waarom zoek je die bevestiging niet in de vorm van goede vrienden die jou écht kennen en jou echt waarderen om wie je bent?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |