Dit klinkt frustrerend maar ook heel vernederend omdat je blijkbaar actief buitengesloten wordt. En ik snap het niet.quote:Op maandag 2 september 2019 23:33 schreef osodevo het volgende:
Ik kan het moeilijk omschrijven maar het voelt gewoon kut als je aan de andere kant van de gezamenlijke woonkamer zit en moet aanzien hoe anderen het gezellig met elkaar hebben. Heb ook behoefte aan een gesprek maar als er niet naar mij geluisterd wordt is het alsof ik tegen een muur aanpraat.
En ja ik heb het meerdere keren geprobeerd... maar dan word ik 1. genegeerd, 2. er wordt wel heel kort antwoord gegeven en overgegaan 3. persoon zit ongeïnteresseerd op zijn smartphone te kijken en reageert niet.
Best frustrerend.
Dat probeer ik met deze hele operatie juist te onderzoeken.quote:Op maandag 2 september 2019 23:39 schreef -marz- het volgende:
[..]
Dit klinkt frustrerend maar ook heel vernederend omdat je blijkbaar actief buitengesloten wordt. En ik snap het niet.
Hoe kan het zijn dat je zo genegeerd wordt?
Ik vind de uitleg dat je een nerd bent niet afdoende. Mensen sluiten niet zomaar iemand buiten, als dit je structureel overkomt dan gaat er toch ergens iets mis lijkt me. Waardoor stoot je mensen af? Enig idee?
Natuurlijk heb je die behoefte, dat heb ik ook, dat heeft iedereen. Lijkt me heel gezond en dat verdien je ook gewoon.quote:Op maandag 2 september 2019 23:47 schreef osodevo het volgende:
[..]
Dat probeer ik met deze hele operatie juist te onderzoeken.Ik weet heel goed dat ik sociaal geen hoogvlieger ben en wil kijken waar het nou misgaat en wat ik eraan kan doen om dat te verbeteren.
Het gaat mij niet alleen om de vrouwen maar ook om het gevoel om populair en gewild te zijn. Klinkt misschien gek.. maar ik heb ook de behoefte aan aandacht.. een leuk gesprek te hebben en je verhaal aan iemand kwijt te kunnen.
Dat betwijfel ik.quote:Op maandag 2 september 2019 22:16 schreef Special-Tee het volgende:
En mensen zullen jou altijd hetzelfde behandelen zoals voorheen, voordat je besloot om te willen veranderen. Ze behandelen je hetzelfde waardoor je oude staat van zijn, pijnlichaam?, wordt getriggerd. Alsof je er niet aan kunt ontsnappen. Mischien daarom dat de OP het aan de andere kant van deze wereld probeerd?
Ook een goed punt trouwens.quote:Op maandag 2 september 2019 23:43 schreef Ixnay het volgende:
Waarom zou je niet gewoon lekker introvert en stil blijven?
Is dat iets slechts?
Is dat iets wat je niet mag zijn en waar aan gewerkt moet worden?
Ik zie introvert zeker niet als minder, het zijn minder vermoeiende mensen die je langer om je geen kunt hebben zonder dat je je gaat irriteren eraan.
Ik ben het hier mee eens. Of iemand liefde of angst uitstraalt maakt al zo veel verschil.quote:Op dinsdag 3 september 2019 00:01 schreef Maharski het volgende:
Natuurlijk: mensen vormen een beeld, en op grond van dat beeld wordt je behandeld. Maar dat is een heel subtiel gebeuren. Beeldvorming gaat in fractie van millisecondes, en is doorgaans allesbehalve rationeel. Het gaat onbewust. Maar daarin is een heel groot deel het gevolg van wat je uitstraalt. En wat je uitstraalt heeft extreem veel te maken met wat je over je zelf gelooft! Wat je over jezelf gelooft, is voor de ander te zien, onbewust. En dat neemt men over. Zo wordt je voor de ander wat je uitstraalt door het geloof wat je onbewust over jezelf hebt.
De oplossing is wel degelijk te vinden in het ontrafelen van wat je over je zelf gelooft en allemaal hebt aangenomen in het verleden van anderen. Ontstaat er een andere (op zelfonderzoek gebaseerde) ik-kern, waarin zelfacceptatie is, vrede met jezelf, liefde voor jezelf, dan zul je een heel andere non-verbale uitstraling krijgen. En daarop ontstaan vervolgens weer heel andere reacties vanuit de buitenwereld.
Het is ontzettend interessant hoe het bewustzijn werkt wat dat betreft in relatie met 'de buitenwereld'.
Nee dat verdien ik niet, want ik heb nergens recht op. Ik kan hun aandacht niet afdwingen, zou bovendien ook erg needy overkomen.quote:Op maandag 2 september 2019 23:53 schreef -marz- het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je die behoefte, dat heb ik ook, dat heeft iedereen. Lijkt me heel gezond en dat verdien je ook gewoon.
Kijk andere mensen zijn niet dom, die hebben ook wel door dat jij dit tegen je wil doet. Wellicht merken ze het niet zo expliciet, maar ze merken ook wel dat jij niet met plezier leuk een praatje komt maken. Dit gaat niet werken zo cold turkey. Je kan beter in Nederland rustig aan beginnen met iets waar jij ook daadwerkelijk interesse in hebt.quote:Op dinsdag 3 september 2019 00:57 schreef osodevo het volgende:
Heb me vanavond in een restaurant verschanst, fokken en daar talloze blogs zitten lezen . Net weer terug in het hostel en zag de groep voor de ingang zitten roken. Ik heb ze gedag gezegd en ben naar binnen gegaan. Zij hebben gedag terug gezegd maar verder nergens naar gevraagd ofzo.
Kan nu wel naar ze toelopen en tegen ze gaan praten maar heb er eigenlijk geen zin meer in. Het is echt alsof je tegen een muur aanzit te lullen. Elke keer de deur in de gezicht krijgen gaat dan aardig pijn doen.
Ik heb tot vrijdag dit hostel geboekt en zit dan weer even in een hotel om bij te komen van alle indrukken en stress. Liefst zou ik eerder weggaan naar een ander hostel ofzo maar ik heb geen zin om extra kosten te gaan maken om maar weg te zijn bij een stel lullo;s,
In welke wereld leef je dat je dit kan zeggen na het lezen van de OP? Die jongen gooit zichzelf een jaar lang zijn persoonlijke hel in om sociale vaardigheden aan te leren. Hoe hardcore is dat, en dan zeggen dat hij geen moeite wilt doen.quote:Op zondag 1 september 2019 15:00 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Weer zo iemand die alles wil hebben maar zonder er moeite voor te hoeven doen en die geen mislukkingen accepteert. Je hebt al vrienden die jou niet buitensluiten, persoonlijk contact gaat goed, dus om het menselijk contact gaat het jou niet want dat is niet genoeg voor je maar om het dominant zijn. Je wilt snel leren hoe je de baas kunt spelen over andere mensen. Waarom zouden die daaraan meewerken?
Ja je wil gewoon een chick die je lief in je ogen kijkt en je vervolgens gaat zoenen en ballen. Ik snap je, maar het verschil tussen 'gewoon gezellig een praatje maken' en 'een meid versieren' is nogal groot. Als je er eenmaal ervaring mee hebt gaat 't wel makkelijker. Maar de eerste stap blijft moeilijk. Waar heb je het meeste moeite mee? Aanspreken? Aandacht vasthouden? Het op een date laten uitdraaien? Tijdens de date verder gaan?quote:Op dinsdag 3 september 2019 01:21 schreef osodevo het volgende:
In Nederland heb ik weinig problemen... ben van nature introvert en kan prima alleen zijn. Dat is het punt niet. Ik wil alleen mezelf verder ontwikkelen omdat ik een bepaald gevoel mis. De vrienden waarmee ik omga zijn stuk voor stuk toffe jongens maar mis gewoon een stukje behoeftebevrediging. Zij kunnen mij dat niet bieden.
Nou ik ben zelf ook geen PUA die vrouwen op straat aanspreekt en er vervolgens mee vandoor gaat. Maar ik weet wel wat vrouwen een beetje zoeken en heb ook geen moeite met een bestaande connectie 'upgraden' naar wat meer. Maar ook ik blijf het aanspreken an sich niet heel fijn vinden.quote:Op dinsdag 3 september 2019 01:32 schreef osodevo het volgende:
Dat moet jij mij eens beter uitleggen. Vrouwen aanspreken is voor mij allang geen probleem meer... althans als ik dronken ben. Uit het niets op straat vrouwen aanspreken, zoals je dat op veel youtube videos ziet is in werkelijkheid een stuk minder effectief dan het lijkt.
Ik heb geen ervaring in de liefde. Nooit een date gehad, seks, laat staan een zoen. Ergens moet een begin zijn, sta daarom al jaren op diverse datingsites en tinder maar nooit een afspraakje uit gekomen.
Ja, doe dit nietquote:Op dinsdag 3 september 2019 01:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Nou ik ben zelf ook geen PUA die vrouwen op straat aanspreekt en er vervolgens mee vandoor gaat. Maar ik weet wel wat vrouwen een beetje zoeken en heb ook geen moeite met een bestaande connectie 'upgraden' naar wat meer. Maar ook ik blijf het aanspreken an sich niet heel fijn vinden.
Maar kijk als je op tinder niet veel succes hebt kan ik helaas alleen maar concluderen dat je niet heel knap bent. Dat hoeft op zich geen ramp te zijn, want op tinder kunnen zelfs de lelijkste vrouwen het zich permitteren om kieskeurig te zijn. In het echt is dat toch een stuk anders.
Wat vrouwen echt zoeken in een man is gewoon een zelfverzekerde leuke spontane man. Klinkt als een reclamespotje, maar zo is het. Je moet dus ten eerste zelfverzekerd zijn, wat je het beste kan doen (mijn ervaring) door fake it till you make it. Dus gewoon zelfverzekerd spelen ook al doet het je wellicht enorm pijn als je crush je een hele avond niet terugappt. Fuck it, gewoon negeren, ook al is het lastig. Je moet je leven niet om een ander laten draaien. Sterker nog, negeren en 'hard to get' spelen werkt zelfs nog beter dan er als een puppy achteraan lopen.
Verder moet je sociaal zijn, oftewel, je moet de dingen kunnen zeggen die zij wil horen. Je moet complimentjes geven, maar de standaard dingen als 'je ziet er leuk uit'... mwoa, das niks. Probeer gerichte complimentjes te geven over bijvoorbeeld kledingstukken of der haar. "Je hebt echt mooie ogen" doet het ook altijd goed.
Tot slot moet je nog gewoon een normaal gesprek kunnen voeren. Doe VOORAL NIET als een negatieve zeiksnor overkomen, oftewel blijf positief. Vertel leuke anecdotes over je eigen verleden, vraag naar haar verleden, blijf vooral doorvragen en grapjes maken zodat het geen interview wordt. Je moet het voor jezelf een leuk gesprek maken, heb jij het leuk? dan heeft de ander het vaak ook leuk.
Accepteer wie je bent, wees eerlijk. Altijd.quote:Op dinsdag 3 september 2019 01:52 schreef osodevo het volgende:
Zelfverzekerd, leuk en spontaan, dat zijn echt zulke buzzwoorden zie je wel op elke man kan plakken. Heb daar al talloze boeken, videos en blogs over gelezen. Ik kan best zelfverzekerd zijn en vrienden zeggen dat ik een leuke, aardige en intelligente gozer ben maar desondanks heb ik problemen met groepen en het kunnen krijgen van vrouwen.
Zal vast iets genetisch in zitten. Mijn ouders waren zelf ook nooit populair en hadden nooit zoveel sociale contacten.
Nou ja, leuk en spontaan misschien wel, maar zelfverzekerd... Iemand die zelfverzekerd is doet gewoon zijn ding en plaatst daar geen vraagtekens bij. Maar goed, wat je vrienden zeggen is nu eenmaal niet echt van belang als de realiteit uitwijst dat het vinden van een vrouw niet zo makkelijk verloopt.quote:Op dinsdag 3 september 2019 01:52 schreef osodevo het volgende:
Zelfverzekerd, leuk en spontaan, dat zijn echt zulke buzzwoorden zie je wel op elke man kan plakken. Ik kan best zelfverzekerd zijn en vrienden zeggen dat ik een leuke, aardige en intelligente gozer ben maar desondanks heb ik problemen met groepen en het kunnen krijgen van vrouwen.
Eh nee, jij bent veels te analytischquote:Op dinsdag 3 september 2019 01:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het hoeft niet inderdaad, maar dit werkt.
Tis nu toch al kut, vraag het gewoon op een niet te aanvallende manier en sta je mannetje. Zeg vervolgens dat die daarmee moet kappen omdat het gewoon vrij triest is.quote:Op dinsdag 3 september 2019 02:03 schreef osodevo het volgende:
Om heel eerlijk te zijn zou ik het liefst naar het groepje toe willlen lopen en willen vragen (m.n aan die ene jongen!) waarom hij mij negeert en belachelijk maakt. Ik durf het niet, bang voor de consequenties en ongemakkelijke situatie dit voor de rest van de week zou bezorgen.
Deze beschrijving wel, maar de aanpak zelf nietquote:Op dinsdag 3 september 2019 02:00 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Eh nee, jij bent veels te analytisch
Ja maar iemand vragen waarom de persoon mij negeert is alsof ik recht zou hebben om de persoon zijn aandacht. Bovendien zou dit proces zich ook onbewust zich kunnen afspelen, misschien daar niet van bewust is.quote:Op dinsdag 3 september 2019 02:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Tis nu toch al kut, vraag het gewoon op een niet te aanvallende manier en sta je mannetje. Zeg vervolgens dat die daarmee moet kappen omdat het gewoon vrij triest is.
[..]
Deze beschrijving wel, maar de aanpak zelf nietEr zijn altijd wel bepaalde succesvolle hoofdlijnen uit te herleiden. En geloof me, als je een leuk babbeltje hebt is zelfvertrouwen en een complimentje vaak genoeg om tot een wat intiemer gesprek te komen. (in een uitgaansgebied dan).
Maar het is gewoon een kwestie van aanvoelen
Ja nu ik er meer over nadenk en het duidelijk wordt dat het vooral over negeren gaat... Laat gaan zou ik zeggen. Als je als verbolgen (toch al genegeerde) kerel verhaal gaat halen wordt het er sowieso niet beter op.quote:Op dinsdag 3 september 2019 02:11 schreef osodevo het volgende:
[..]
Ja maar iemand vragen waarom de persoon mij negeert is alsof ik recht zou hebben om de persoon zijn aandacht. Bovendien zou dit proces zich ook onbewust zich kunnen afspelen, of simpelweg ontkennen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |