abonnement Unibet Coolblue
pi_188633940


Man overleden na mishandeling in speeltuin

ASSEN - Een man is zaterdagmiddag in Assen om het leven gekomen nadat hij was mishandeld. Dat gebeurde in een speeltuin aan de Iemstukken, een straat in een woonwijk.

De politie heeft vijf verdachten aangehouden. De politie doet onderzoek naar de mishandeling en is opzoek naar getuigen.Verdere details over wat er is gebeurd, ontbreken.

Later meer.
https://www.telegraaf.nl/(...)ndeling-in-speeltuin
quote:
Overledene is 32-jarige man uit Assen

De man die zaterdag om het leven kwam is een 32-jarige man uit Assen. De vijf mannen die wegens het incident zijn aangehouden, zitten nog altijd vast. Het gaat om mannen van 27, 36, 38, 46 en 54, allen ook afkomstig uit de Drentse hoofdstad.

De man werd zaterdag in een speeltuin aan de Iemstukken door de vijf mannen aangevallen. Hij overleed ter plekke. Volgens de politie waren de vijf op de man afgegaan omdat ze hem verdachten van een zedendelict.

De politie kreeg tegen 13.00 uur een melding over een man op het veldje die onzedelijke handelingen zou uitvoeren met een vierjarig meisje.
https://www.nu.nl/binnenl(...)an-in-speeltuin.html


poldrenthe twitterde op zaterdag 24-08-2019 om 13:55:53 Aan de Iemstukke heeft zojuist een ernstige mishandeling plaatsgevonden. Daarbij is een man overleden en zijn vijf verdachten aangehouden. De politie is bezig met onderzoek. Updates volgen op dit account. reageer retweet
pi_188634110
quote:
6s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:20 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Dus als ik ergens langs loop en ik wil een appje sturen moet ik eerst kijken of ouders hun koters niet in de onderbroek laten lopen?
Ja :Y En niet alleen het appen achterwege laten, ook vooral niet het kind te lang nastaren. Beter werp je je blik helemaal af.
  maandag 26 augustus 2019 @ 15:47:59 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_188634273
Doofstom, ik dacht altijd dat dat mensen waren die niet konden horen en praten.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_188634285
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:47 schreef MikeyMo het volgende:
Doofstom, ik dacht altijd dat dat mensen waren die niet konden horen en praten.
Dat klopt toch ook?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_188634305
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:47 schreef MikeyMo het volgende:
Doofstom, ik dacht altijd dat dat mensen waren die niet konden horen en praten.
Dat is het ook.
Alleen zijn er figuren die dat maar niet snappen en niet willen snappen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 26 augustus 2019 @ 15:50:56 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_188634307
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat klopt toch ook?
Ja, maar ik zag in het vorige deel dat iemand zich helemaal zat op te winden dat deze term echt niet kon.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_188634326
Nu er meer aannames komen over wat er nu afspeelde, ben ik benieuwd hoe de mensen nu denken die allemaal blij stonden te springen dat deze man dood moest? Want bij enkel verdenking vonden deze FOK!kers namelijk dat deze man terecht dood moest ook al was er nog geen bewijs.

Ook al zou er bewijs zijn, keur ik moord nog steeds niet goed. Maarja deze uitspraak is gevaarlijk hier op FOK! want nu ben ik ook een pedo :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2019 15:52:50 ]
pi_188634330
Gaan we serieus die discussie hier in deeltje #5 voortzetten? :{
pi_188634350
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:52 schreef Syd het volgende:
Nu er meer aannames komen over wat er nu afspeelde, ben ik benieuwd hoe de mensen nu denken die allemaal blij stonden te springen dat deze man dood moest? Want bij enkel verdenking vonden deze FOK!kers namelijk dat deze man terecht dood moest ook al was er nog geen bewijs.

Ook al zou er bewijs zijn, keur ik moord nog steeds niet goed. Maarja deze uitspraak is gevaarlijk hier op FOK! want nu ben ik ook een pedo :')
Als blijkt dat je ongelijk had en de beste man helemaal geen pedo blijkt te zijn, kun je gewoon wat briefjes ophangen dat je niet meer met de pers wilt praten.
  maandag 26 augustus 2019 @ 15:54:43 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_188634355
Overigens beheer ik zelf zo'n Whatsappgroep voor de buurt en hebben we deze een tijd geleden zo ingericht dat alleen admins berichten kunnen plaatsen. Anders krijg je constant berichten over vermiste katten en zo maar ook van die valse opruiberichten

Dit is er één die over mij gaat namelijk:

quote:
Hallo, ik woon op het einde bij de X richting Y. Ik zie zojuist een jongeman blanke man tussen de 20 en 30 met bril alle huizen aan de overkant naar binnen te kijken en omzich heen te kijken. Even goed opletten of weet iemand toevallig wie deze jonge man is ?
Ter illustratie: mevrouw heeft geen voortuin en ik stond te wachten op mijn hond die weer 6 huizen terug aan een boom aan het snuffelen was.

Zo makkelijk gaat het in die groepen.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 26 augustus 2019 @ 15:58:05 #11
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188634405
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:54 schreef MikeyMo het volgende:
Ter illustratie: mevrouw heeft geen voortuin en ik stond te wachten op mijn hond die weer 6 huizen terug aan een boom aan het snuffelen was.
Ja, wat kijk je dan ook binnen bij mensen :')
  maandag 26 augustus 2019 @ 15:59:21 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188634421
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:54 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens beheer ik zelf zo'n Whatsappgroep voor de buurt en hebben we deze een tijd geleden zo ingericht dat alleen admins berichten kunnen plaatsen. Anders krijg je constant berichten over vermiste katten en zo maar ook van die valse opruiberichten

Dit is er één die over mij gaat namelijk:
[..]

Ter illustratie: mevrouw heeft geen voortuin en ik stond te wachten op mijn hond die weer 6 huizen terug aan een boom aan het snuffelen was.

Zo makkelijk gaat het in die groepen.
:D
Wat heb je teruggestuurd?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 26 augustus 2019 @ 16:00:53 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188634439
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:54 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens beheer ik zelf zo'n Whatsappgroep voor de buurt en hebben we deze een tijd geleden zo ingericht dat alleen admins berichten kunnen plaatsen. Anders krijg je constant berichten over vermiste katten en zo maar ook van die valse opruiberichten

Dit is er één die over mij gaat namelijk:
[..]

Ter illustratie: mevrouw heeft geen voortuin en ik stond te wachten op mijn hond die weer 6 huizen terug aan een boom aan het snuffelen was.

Zo makkelijk gaat het in die groepen.
Jep. En iedereen hitst elkaar ook op.

Tegenwoordig is het erg makkelijk om iemand kapot te maken.

1. Maak een fake Facebook profiel.
2. Maak een post met foto’s van iemand en een bijpassend verhaaltje dat diegene aan kinderen heeft gezeten. Liefst met grote letters OPGEPAST!! en POLITIE HEEFT GEEN TIJD!!
3. Share dit op een paar tokkiepaginas in de woonomgeving van diegene en de rest gaat vanzelf.

Eigenrichting en ongefundeerd zaken voor waar aannemen zonder gedegen onderzoek lijkt steeds meer de norm te worden in bepaalde sociale groepen. In combinatie met internet een enge zaak.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 26 augustus 2019 @ 16:01:52 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_188634454
Ja dat ik de hond aan het uitlaten was en die niet altijd even opschiet :')

Maar goed, het is wel tekenend: alles is direct verdacht.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 26 augustus 2019 @ 16:02:39 #15
256666 leeell
I know you're lonely
pi_188634461
quote:
15s.gif Op maandag 26 augustus 2019 07:57 schreef Rectum het volgende:
Vanavond in Jinkek: Rodney, Delano, Wesley, Jayden en Henk over een tumultueus weekend waarin ze met z'n vijven op een doofstomme man gingen zitten met de dood tot gevolg en hoe ze vanochtend, na een heldenontvangst in de wijk, alweer in de voortuin zaten met een doos Schultenbräu.

[ afbeelding
Dit
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_188634618
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:52 schreef Syd het volgende:
Nu er meer aannames komen over wat er nu afspeelde, ben ik benieuwd hoe de mensen nu denken die allemaal blij stonden te springen dat deze man dood moest? Want bij enkel verdenking vonden deze FOK!kers namelijk dat deze man terecht dood moest ook al was er nog geen bewijs.

Ook al zou er bewijs zijn, keur ik moord nog steeds niet goed. Maarja deze uitspraak is gevaarlijk hier op FOK! want nu ben ik ook een pedo :')
Die blijven gewoon weg. Klein detail er waren er een paar die het niet vonden kunnen als het toch allemaal wat minder ernstig zou zijn.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188634620
Sowieso bij al die buurtapps krijg ik een soort NSB gevoel en de inzet van mislukte agentjes.

Sodemieter een end op met je buurt app.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2019 16:12:42 ]
pi_188634663
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:50 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ja, maar ik zag in het vorige deel dat iemand zich helemaal zat op te winden dat deze term echt niet kon.
Dat mag iemand vinden natuurlijk.
pi_188634732
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:12 schreef J.Caesar het volgende:
Sowieso bij al die buurtapps krijg ik een soort NSB gevoel en de inzet van mislukte agentjes.

Sodemieter een end op met je buurt app.
Nogmaals het kan best goed werken, gooi niet alles op 1 hoop
pi_188635061
Die man in kwestie was helemaal niet verstandelijk beperkt, die had gewoon een baan als hovenier en stratenmaker. Dat slachtoffer.

Ja, spuit 11 geeft ook nog even water. Ik ben pas net klaar met werken.

Want ik denk dat ik ook nog een foto van hem heb gevonden, maar ik weet niet zeker of het hem is, dus die plaats ik niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door tesssssssss op 26-08-2019 16:46:30 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_188635083
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat is het ook.
Alleen zijn er figuren die dat maar niet snappen en niet willen snappen.
Net als een Negerzoen of Jodenkoek..

Dus niet alle doven zijn doofstom.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_188635153
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:41 schreef Captain_Ghost het volgende:

Dus niet alle doven zijn doofstom.
Allicht niet. Jij kunt morgen doof worden, door een ziekte of een val. Dan kan je natuurlijk nog gewoon praten.
pi_188635163
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:47 schreef MikeyMo het volgende:
Doofstom, ik dacht altijd dat dat mensen waren die niet konden horen en praten.
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:50 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ja, maar ik zag in het vorige deel dat iemand zich helemaal zat op te winden dat deze term echt niet kon.
Ik dus.

Vroeger , dan hebben we over heel lang geleden wisten mensen gewoon niet hoe ze met dove mensen moesten omgaan. En omdat er geen tot amper communicatie mogelijk was, konden die dove mensen van vroeger ook niets leren. Ze waren stom, want ze wisten niets en konden niets. Dus werden ze doofstom genoemd. Een later toen mensen begrepen wat doofheid nou precies was leerden ze manieren om met doven te communiceren, kregen de dove mensen meer kansen en konden ze dingen leren. Nu zijn er heleboel die een opleiding volgen op de MBO, HBO of de Universiteit.

Dat iemand niet kan communiceren wil niet zeggen dat hij stom is . Nee , hij is doof. En hij kan leren. Alleen praten lukt niet goed maar dat betekent niet dat hij stom is.

Nee, het zijn de horende mensen ( veelal rond 45 jaar en ouder ) die zich halsstarrig vasthouden aan het woord doofstom.
Het is voor mij, ik ben doof , heel moeilijk om met mensen die hier reageren , zoals StateOfMind en JordyB, die erbij blijven dat doofstom de juiste benaming is. Dat is het niet.

Ik ken de geschiedenis van de doven - dovencultuur maar toch zijn er horende mensen die beweren dat ze het beter weten. Hoe kan dat? Het slaat nergens op, ik probeer alleen uit te leggen dat doofstom een negatieve belading heeft maar ik merk wel dat het hier vechten tegen de bierkaai is.

Nu je weet dat doofstom niets te maken heeft met dat een doof persoon niet kan praten maar meer met het feit dat hij vroeger niets kon leren door gebrek aan communicatie, vraag je dan bij jezelf eens af: zou jij een neger een roetmop noemen, een chinees een spleetoog etc.

Het antwoord zal waarschijnlijk nee zijn, en om dezelfde reden willen doven geen doofstommen worden genoemd.

Ik zal hier niet meer reageren want ik word er moedeloos van.
pi_188635173
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:41 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Net als een Negerzoen of Jodenkoek..

Dus niet alle doven zijn doofstom.
Nee, en ik ben niet doof, maar ik kan nog steeds geen fastoenslijk recht straatje leggen.

Dat bedoel ik.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 26 augustus 2019 @ 16:51:19 #25
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188635217
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat klopt toch ook?
Ja dat is het ook, maar sommige mensen komen niet voorbij het feit dat homoniem van 'stom' in deze betekenis van 'dom' heeft. Het is dus niet hetzelfde woord, en doen alsof het dat wel is, is een 'beetje dom'.
pi_188635259
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:47 schreef Attitude het volgende:

[..]


[..]

Ik dus.

Vroeger , dan hebben we over heel lang geleden wisten mensen gewoon niet hoe ze met dove mensen moesten omgaan. En omdat er geen tot amper communicatie mogelijk was, konden die dove mensen van vroeger ook niets leren. Ze waren stom, want ze wisten niets en konden niets. Dus werden ze doofstom genoemd. Een later toen mensen begrepen wat doofheid nou precies was leerden ze manieren om met doven te communiceren, kregen de dove mensen meer kansen en konden ze dingen leren. Nu zijn er heleboel die een opleiding volgen op de MBO, HBO of de Universiteit.

Dat iemand niet kan communiceren wil niet zeggen dat hij stom is . Nee , hij is doof. En hij kan leren. Alleen praten lukt niet goed maar dat betekent niet dat hij stom is.

Nee, het zijn de horende mensen ( veelal rond 45 jaar en ouder ) die zich halsstarrig vasthouden aan het woord doofstom.
Het is voor mij, ik ben doof , heel moeilijk om met mensen die hier reageren , zoals StateOfMind en JordyB, die erbij blijven dat doofstom de juiste benaming is. Dat is het niet.

Ik ken de geschiedenis van de doven - dovencultuur maar toch zijn er horende mensen die beweren dat ze het beter weten. Hoe kan dat? Het slaat nergens op, ik probeer alleen uit te leggen dat doofstom een negatieve belading heeft maar ik merk wel dat het hier vechten tegen de bierkaai is.

Nu je weet dat doofstom niets te maken heeft met dat een doof persoon niet kan praten maar meer met het feit dat hij vroeger niets kon leren door gebrek aan communicatie, vraag je dan bij jezelf eens af: zou jij een neger een roetmop noemen, een chinees een spleetoog etc.

Het antwoord zal waarschijnlijk nee zijn, en om dezelfde reden willen doven geen doofstommen worden genoemd.

Ik zal hier niet meer reageren want ik word er moedeloos van.
Jouw uitleg is onjuist. Stom is gewoon de Nederlandse vertaling van mute.

Als er al een verband is, zal het omgekeerd zijn.
  maandag 26 augustus 2019 @ 16:56:51 #27
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188635282
Begint de politie in Assen nu toch te bewegen in de richting dat er sprake is van één slachtoffer en vijf daders? Ik zag net iets langskomen bij NOS dat daar op leek. Dat dus de interpretatie in het vorige deel dat die man gewoon zijn telefoon in zijn hand had en dat daar allerlei conclusies met zijn dood tot gevolg aan werden verbonden?
pi_188635285
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jouw uitleg is onjuist. Stom is gewoon de Nederlandse vertaling van mute.

Als er al een verband is, zal het omgekeerd zijn.
Mute is een ander woord voor een " dom persoon"
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 26 augustus 2019 @ 16:58:42 #29
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188635309
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jouw uitleg is onjuist. Stom is gewoon de Nederlandse vertaling van mute.

Als er al een verband is, zal het omgekeerd zijn.
Hoewel ik het niet eens ben met jouw mening over 'stom', ben ik het wel helemaal eens met je mening over zijn verhaal.
pi_188635313
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:47 schreef Attitude het volgende:

[..]

[..]

Ik dus.

Vroeger , dan hebben we over heel lang geleden wisten mensen gewoon niet hoe ze met dove mensen moesten omgaan. En omdat er geen tot amper communicatie mogelijk was, konden die dove mensen van vroeger ook niets leren. Ze waren stom, want ze wisten niets en konden niets. Dus werden ze doofstom genoemd. Een later toen mensen begrepen wat doofheid nou precies was leerden ze manieren om met doven te communiceren, kregen de dove mensen meer kansen en konden ze dingen leren. Nu zijn er heleboel die een opleiding volgen op de MBO, HBO of de Universiteit.

Dat iemand niet kan communiceren wil niet zeggen dat hij stom is . Nee , hij is doof. En hij kan leren. Alleen praten lukt niet goed maar dat betekent niet dat hij stom is.

Nee, het zijn de horende mensen ( veelal rond 45 jaar en ouder ) die zich halsstarrig vasthouden aan het woord doofstom.
Het is voor mij, ik ben doof , heel moeilijk om met mensen die hier reageren , zoals StateOfMind en JordyB, die erbij blijven dat doofstom de juiste benaming is. Dat is het niet.

Ik ken de geschiedenis van de doven - dovencultuur maar toch zijn er horende mensen die beweren dat ze het beter weten. Hoe kan dat? Het slaat nergens op, ik probeer alleen uit te leggen dat doofstom een negatieve belading heeft maar ik merk wel dat het hier vechten tegen de bierkaai is.

Nu je weet dat doofstom niets te maken heeft met dat een doof persoon niet kan praten maar meer met het feit dat hij vroeger niets kon leren door gebrek aan communicatie, vraag je dan bij jezelf eens af: zou jij een neger een roetmop noemen, een chinees een spleetoog etc.

Het antwoord zal waarschijnlijk nee zijn, en om dezelfde reden willen doven geen doofstommen worden genoemd.

Ik zal hier niet meer reageren want ik word er moedeloos van.
Een kleine geschiedenis aanvulling.

Vanaf 1880 werd gebarentaal verboden, toen moesten bijna alle dove mensen leren praten en spraak afzien. Daardoor liepen ze achter in de ontwikkeling. De doofstom ontstond het.
Pas na 1980 mocht men gebarentaal weer gebruiken.
Door de gebarentaal konden dove mensen met gebarentaal een gevoel, gedachte en mening uitingen. Dat resulteert een vooruitgang en men genoten inderdaad vaker van hoger onderwijs dan toen. Doordat doven zich kon uitingen en communiceren. Dus term dovenstom werd achterhaald.

Gebarentaal is ook een taal. (leuke taal ook nog)

Het kostte inderdaad veel energie en moeite om iedereen uit te leggen wat doof is en dat doofstom een oude term is dat huidige tijd achterhaald is. Kortom je bent niet de enige persoon die hier moedeloos van.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_188635339
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:59 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Een kleine geschiedenis aanvulling.

Vanaf 1880 werd gebarentaal verboden, toen moesten bijna alle dove mensen leren praten en spraak afzien. Daardoor liepen ze achter in de ontwikkeling. De doofstom ontstond het.
Pas na 1980 mocht men gebarentaal weer gebruiken.
Door de gebarentaal konden dove mensen met gebarentaal een gevoel, gedachte en mening uitingen. Dat resulteert een vooruitgang en men genoten inderdaad vaker van hoger onderwijs dan toen. Doordat doven zich kon uitingen en communiceren. Dus term dovenstom werd achterhaald.

Gebarentaal is ook een taal. (leuke taal ook nog)

Het kostte inderdaad veel energie en moeite om iedereen uit te leggen wat doof is en dat doofstom een oude term is dat huidige tijd achterhaald is. Kortom je bent niet de enige persoon die hier moedeloos van.
Ik heb met zwaar verstandelijk beperkten gewerkt, en die mensen laat je echt geen straat leggen.

Of het moet een tuinpad zijn in een tuin van iemand waar je toch een hekel aan hebt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_188635362
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:00 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik heb met zwaar verstandelijk beperkten gewerkt, en die mensen laat je echt geen straat leggen.
Ik bezoek ook regelmatig bij instituut verstandelijk beperking waar ze een gebarentaal les geven. Daar geef ik als een assistent docent gebarentaal in mijn vrije tijd (vrijwilliger).

Ik heb wel moeite met Nederlands schrijven, maar gebarentaal beheerst ik als een moedertaal.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:04:13 #33
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188635385
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:56 schreef HiZ het volgende:
Begint de politie in Assen nu toch te bewegen in de richting dat er sprake is van één slachtoffer en vijf daders? Ik zag net iets langskomen bij NOS dat daar op leek. Dat dus de interpretatie in het vorige deel dat die man gewoon zijn telefoon in zijn hand had en dat daar allerlei conclusies met zijn dood tot gevolg aan werden verbonden?
Op journaal net, uit sectie moet nog blijken of de man om het leven is gekomen doordat ze op hem zijn gaan liggen. De vijf blijven nog verdachten in de zaak.
pi_188635401
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:51 schreef HiZ het volgende:

Het is dus niet hetzelfde woord, en doen alsof het dat wel is, is een 'beetje dom'.
Strikt taalkundig is het wel hetzelfde woord en bestaat er een semantische samenhang. Niet voor niets heeft het Engelse 'dumb' ook precies die twee betekenissen.
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:06:22 #35
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188635419
Ok, en wij worden moedeloos van mensen die weigeren te erkennen dat in de gegeven context de betekenis van 'stom' is 'niet kunnen praten'. En de definitie van 'praten' is 'met de MOND communiceren'. Dus dat doofstom een prima woord is. Behalve dan voor mensen die stom alleen willen kennen in de ANDERE betekenis van dom.

Mensen dus die zielig zitten te doen, maar hun tijd beter kunnen besteden aan het leren van het bestaan van homoniemen. Dat zijn dus woorden die er precies hetzelfde uitzien, maar die iets anders betekenen en waarvan je de betekenis moet halen aan de context en/of uitspraak.

Het Nederlands kent heel veel homoniemen, we kunnen ze niet allemaal afschaffen omdat huilies zich niet willen informeren.
pi_188635441
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:06 schreef HiZ het volgende:
Ok, en wij worden moedeloos van mensen die weigeren te erkennen dat in de gegeven context de betekenis van 'stom' is 'niet kunnen praten'. En de definitie van 'praten' is 'met de MOND communiceren'. Dus dat doofstom een prima woord is. Behalve dan voor mensen die stom alleen willen kennen in de ANDERE betekenis van dom.

Mensen dus die zielig zitten te doen, maar hun tijd beter kunnen besteden aan het leren van het bestaan van homoniemen. Dat zijn dus woorden die er precies hetzelfde uitzien, maar die iets anders betekenen en waarvan je de betekenis moet halen aan de context en/of uitspraak.

Het Nederlands kent heel veel homoniemen, we kunnen ze niet allemaal afschaffen omdat huilies zich niet willen informeren.
Die mensen weten wel wat doofstom betekent. Alleen vinden ze dat term niet meer past in huidige tijd. Je hebt ook woord Jodenkoek, Negerzoen enzovoort. Die is in de verloop van tijden aangepast. Dus waarom dovenstom ook niet.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:09:41 #37
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188635459
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:05 schreef gombro het volgende:

[..]

Strikt taalkundig is het wel hetzelfde woord en bestaat er een semantische samenhang. Niet voor niets heeft het Engelse 'dumb' ook precies die twee betekenissen.
Eh, niet echt een bewijs gelet op het feit dat Nederlands en Engels dezelfde wortels hebben.

Ik ga het niet nazoeken trouwens, maar volgens mij is de betekenis van Duitser in het Russisch oorspronkelijk Russische woord voor 'stom'.

Hoe gaat het trouwens verder in Assen? Is er al iets bekend over de mate waarin men denkt dat de daders verantwoordelijk zijn voor de dood van het slachtoffer? Ik hoop dat als blijkt dat hun 'heldhaftigheid' doorslaggevend is geweest, ze voor een LANGE tijd uit de maatschappij worden gehaald en niet een paar weken bladeren moeten gaan aanharken.
pi_188635464
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:39 schreef tesssssssss het volgende:
Die man in kwestie was helemaal niet verstandelijk beperkt,
Dat zegt toch ook helemaal niemand? Of ben jij de zoveelste die de definitie doofstom niet begrijpt?
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:10:14 #39
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188635469
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:08 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Die mensen weten wel wat doofstom betekent. Alleen vinden ze dat term niet meer past in huidige tijd. Je hebt ook woord Jodenkoek, Negerzoen enzovoort. Die is in de verloop van tijden aangepast. Dus waarom dovenstom ook niet.
Jodenkoeken zijn nog steeds te koop en het afschaffen van de negerzoenen was een publiciteitsstunt van de fabrikant zelf. Doofstom is een prima functioneel woord voor iemand die niet kan horen en kan praten en zegt verder niets over de intelligentie van de persoon in kwestie. Er is dus geen enkele reden om dat woord te gaan aanpassen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188635475
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:08 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Die mensen weten wel wat doofstom betekent. Alleen vinden ze dat term niet meer past in huidige tijd. Je hebt ook woord Jodenkoek, Negerzoen enzovoort. Die is in de verloop van tijden aangepast. Dus waarom dovenstom ook niet.
je zegt tegen die iemand ie blind is toch ook niet " blind stom" ?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:10:46 #41
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188635477
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:08 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Die mensen weten wel wat doofstom betekent. Alleen vinden ze dat term niet meer past in huidige tijd. Je hebt ook woord Jodenkoek, Negerzoen enzovoort. Die is in de verloop van tijden aangepast. Dus waarom dovenstom ook niet.
Omdat 'stom' een beschrijving is van een compleet andere orde.
pi_188635479
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:06 schreef HiZ het volgende:
Ok, en wij worden moedeloos van mensen die weigeren te erkennen dat in de gegeven context de betekenis van 'stom' is 'niet kunnen praten'. En de definitie van 'praten' is 'met de MOND communiceren'. Dus dat doofstom een prima woord is. Behalve dan voor mensen die stom alleen willen kennen in de ANDERE betekenis van dom.

Mensen dus die zielig zitten te doen, maar hun tijd beter kunnen besteden aan het leren van het bestaan van homoniemen. Dat zijn dus woorden die er precies hetzelfde uitzien, maar die iets anders betekenen en waarvan je de betekenis moet halen aan de context en/of uitspraak.

Het Nederlands kent heel veel homoniemen, we kunnen ze niet allemaal afschaffen omdat huilies zich niet willen informeren.
:Y ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:12:05 #43
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188635507
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:10 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

je zegt tegen die iemand ie blind is toch ook niet " blind stom" ?
Wel als die persoon niet in staat is tot spreken (met de mond). En anders zit je gewoon domme vragen te stellen.
pi_188635511
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat zegt toch ook helemaal niemand? Of ben jij de zoveelste die de definitie doofstom niet begrijpt?
Mijn eigen oom is blind en die heeft zijn hele leven een goede baan gehad, en een gezin.

Daar zeg je toch ook niet "blind stom: tegen?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_188635527
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wel als die persoon niet in staat is tot spreken (met de mond). En anders zit je gewoon domme vragen te stellen.
Je kan toch gewoon rekening houden met iemand's gevoelens, als hij of zij dat aangeeft?

Dat is toch niet veel gevraagd. Nou ja, wat mij betreft dan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_188635552
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:09 schreef HiZ het volgende:

Eh, niet echt een bewijs gelet op het feit dat Nederlands en Engels dezelfde wortels hebben.

Eh, wel echt een bewijs gelet op het feit dat het twee verschillende woorden met twee verschillende Indogermaanse wortelstammen betreft die allebei in beide talen voorkomen.
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:14:14 #47
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188635553
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Mijn eigen oom is blind en die heeft zijn hele leven een goede baan gehad, en een gezin.

Daar zeg je toch ook niet "blind stom: tegen?
Nee, want hij kan praten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_188635566
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:14 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Nee, want hij kan praten.
Dat is niet echt het punt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:15:38 #50
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188635578
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:12 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Mijn eigen oom is blind en die heeft zijn hele leven een goede baan gehad, en een gezin.

Daar zeg je toch ook niet "blind stom: tegen?
:|W
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:15:44 #51
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_188635579
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

De "stomme film" bestaat ook niet?
Als genoeg mensen het vervelend vinden niet meer nee.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_188635589
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

De "stomme film" bestaat ook niet?
Dat is ook niet echt wat hij zegt. Of probeert te zeggen. In ieder geval. Maar ik snap wel wat hij bedoelt, nu.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_188635591
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is niet echt het punt.
Hij kan toch gewoon praten en horen?
pi_188635619
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:16 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Hij kan toch gewoon praten en horen?
Dat kan een dove evengoed ook. door middel training via logopedie en of gehoorapparaat (niet 100% en niet iedereen slaagt daarin)
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:17:42 #55
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188635623
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:13 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon rekening houden met iemand's gevoelens, als hij of zij dat aangeeft?
Er zijn grenzen. En mensen die op onjuiste gronden iets willen veranderen, maar geen zinvol alternatief te bieden hebben, dan kunnen ze wat mij betreft optiefen. Doofstom vervangen voor 'Doof' is geen goed alternatief. Doofstom is namelijk het woord voor iemand die én niet kan horen (in belangrijke mate) is én niet kan praten. Doof is het woord voor iemand die niet kan horen. De twee zijn niet hetzelfde. En soms, zoals in de onderhavige situatie, is het verschil van letterlijk levensbelang.
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:18:25 #56
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188635633
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:14 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dat is niet echt het punt.
Dat is nou precies WEL het punt.
pi_188635653
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:13 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Je kan toch gewoon rekening houden met iemand's gevoelens, als hij of zij dat aangeeft?

Dat is toch niet veel gevraagd. Nou ja, wat mij betreft dan.
Ja, dat kan. Maar dan is het wel zo handig als de Nederlandse taal een alternatief zou hebben en die is er niet.
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:20:24 #58
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188635661
We krijgen toch hopelijk wel de uitslag van de autopsie te horen ? Die zou vandaag plaatsvinden immers.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_188635677
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er zijn grenzen. En mensen die op onjuiste gronden iets willen veranderen, maar geen zinvol alternatief te bieden hebben, dan kunnen ze wat mij betreft optiefen. Doofstom vervangen voor 'Doof' is geen goed alternatief. Doofstom is namelijk het woord voor iemand die én niet kan horen (in belangrijke mate) is én niet kan praten. Doof is het woord voor iemand die niet kan horen. De twee zijn niet hetzelfde. En soms, zoals in de onderhavige situatie, is het verschil van letterlijk levensbelang.
Hiermee plaats je die mensen in de hokjes. Is dat wat je zo wilt? Hebben die mensen ook geen "stem" in de maatschappij. Mogen ze niet meedenken of zeggen?
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:21:11 #60
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188635684
Gezeik over een woord, eens met deze post. Ga die hele taal discussie en het beledigen van mensen lekker ergens anders voeren. Alsof dat erachter zit omdat het zo gezegd wordt.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er zijn grenzen. En mensen die op onjuiste gronden iets willen veranderen, maar geen zinvol alternatief te bieden hebben, dan kunnen ze wat mij betreft optiefen. Doofstom vervangen voor 'Doof' is geen goed alternatief. Doofstom is namelijk het woord voor iemand die én niet kan horen (in belangrijke mate) is én niet kan praten. Doof is het woord voor iemand die niet kan horen. De twee zijn niet hetzelfde. En soms, zoals in de onderhavige situatie, is het verschil van letterlijk levensbelang.
pi_188635687
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:16 schreef tesssssssss het volgende:

Dat is ook niet echt wat hij zegt. Of probeert te zeggen. In ieder geval. Maar ik snap wel wat hij bedoelt, nu.
Iemand die op latere leeftijd doof wordt kan praten/ spreken en is dus gewoon doof. Iemand die aangeboren doof is en nooit heeft leren praten/ spreken is doofstom. Hoe ingewikkeld kan het zijn?
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:22:47 #62
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188635717
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:20 schreef deedeetee het volgende:
We krijgen toch hopelijk wel de uitslag van de autopsie te horen ? Die zou vandaag plaatsvinden immers.
Ik zat het me ook af te vragen. Ze kunnen ook weer gaan doen alsof het weer allemaal heel privacy gevoelig is. Of dat nu al bekend maken een eerlijk proces onmogelijk maakt. Dat die figuren in de media worden 'afgemaakt'. Hoewel ik persoonlijk vind dat dat een heel stuk minder erg is dan wat ze hebben gedaan.

P.S. full disclosure over 'stom' discussie, ondergetekende is nog steeds pissig over veranderingen als panneNkoek. Ik krijg het rood voor de ogen als ik dat woord zie.
pi_188635721
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:17 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Dat kan een dove evengoed ook. door middel training via logopedie en of gehoorapparaat (niet 100% en niet iedereen slaagt daarin)
En dan ben je niet meer doofstom... Is dit rocketscience ofzo?
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:24:14 #64
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188635741
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

En dan ben je niet meer doofstom... Is dit rocketscience ofzo?
Laten we zeggen, het is niet makkelijk voor domme mensen.
pi_188635752
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:21 schreef AchJa het volgende:

Iemand die op latere leeftijd doof wordt kan praten/ spreken en is dus gewoon doof. Iemand die aangeboren doof is en nooit heeft leren praten/ spreken is doofstom.
Volgens de vele schoolmeesters op Fok geldt de richtlijn : je mag deze vermeende zedendelinquent pas doofstom noemen als de rechter dat heeft bepaald O~) Tot die tijd dien je niks te vinden en stommetje te spelen...
pi_188635770
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Laten we zeggen, het is niet makkelijk voor domme mensen.
Nou, klop jij jezelf maar even lekker op de borst, dan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_188635784
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:20 schreef deedeetee het volgende:
We krijgen toch hopelijk wel de uitslag van de autopsie te horen ? Die zou vandaag plaatsvinden immers.
Ik denk dat fok niet op de prioriteitenlijst staat.
pi_188635805
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:24 schreef HiZ het volgende:

Laten we zeggen, het is niet makkelijk voor domme mensen.
Die mensen denken wsl ook dat doofstommen geen stemrecht hebben omdat ze geen "stem" hebben...
pi_188635821
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik denk dat fok niet op de prioriteitenlijst staat.
Ik vraag me af hoe dat komt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_188635826
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:22 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik zat het me ook af te vragen. Ze kunnen ook weer gaan doen alsof het weer allemaal heel privacy gevoelig is. Of dat nu al bekend maken een eerlijk proces onmogelijk maakt. Dat die figuren in de media worden 'afgemaakt'. Hoewel ik persoonlijk vind dat dat een heel stuk minder erg is dan wat ze hebben gedaan.

P.S. full disclosure over 'stom' discussie, ondergetekende is nog steeds pissig over veranderingen als panneNkoek. Ik krijg het rood voor de ogen als ik dat woord zie.
Of is het heel ingewikkeld geworden. daardoor hebben ze meer tijd nodig voor de precieze dood.
Ze willen vast een uitslag pas delen als het daadwerkelijk in de gehele plaat past. Zo voorkomt je ook complotten enz.

Op de sociale media is er al sprake van heksenjacht of zwartmakerij. Dat moeten we niet hebben.
Anders is dader of slachtoffers, wat het ook is, hierdoor al voorbaat veroordeeld.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:29:15 #71
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188635829
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:25 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Nou, klop jij jezelf maar even lekker op de borst, dan.
Ik heb ooit iets gehad met iemand die doof was geworden op zeer jonge leeftijd. Nooit leren spreken of zelfs gebarentaal of lezen geleerd. Het is verbazingwekkend wat je met sommige mensen op non-verbale weg kunt communiceren. Met andere mensen, daarentegen kun je hetzelfde 100 keer zeggen of schrijven zonder dat de boodschap aankomt.

In dit topic voel ik geen verbazing.
pi_188635883
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik heb ooit iets gehad met iemand die doof was geworden op zeer jonge leeftijd. Nooit leren spreken of zelfs gebarentaal of lezen geleerd. Het is verbazingwekkend wat je met sommige mensen op non-verbale weg kunt communiceren. Met andere mensen, daarentegen kun je hetzelfde 100 keer zeggen of schrijven zonder dat de boodschap aankomt.

In dit topic voel ik geen verbazing.
Ik denk dat je nog niet beseft wat een dove persoon allemaal moet doen om in samenleving zien te overleven. Zelfs met non-verbaal communiceren is nog niet voldoende.

Het ligt niet aan de communicatie, maar aan of persoon deze boodschap wilt horen of niet.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_188635886
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik heb ooit iets gehad met iemand die doof was geworden op zeer jonge leeftijd. Nooit leren spreken of zelfs gebarentaal of lezen geleerd. Het is verbazingwekkend wat je met sommige mensen op non-verbale weg kunt communiceren. Met andere mensen, daarentegen kun je hetzelfde 100 keer zeggen of schrijven zonder dat de boodschap aankomt.

In dit topic voel ik geen verbazing.
Die gast probeert uit te leggen dat hij niet dom, is en hier wordt een hele discussie gestart over het woord "stom"

....over al iemand's gevoelens wordt totaal heen gewalst.

Om hun punt te maken.

Het lijkt wel een fokkng apenrots.

Maar goed, ik ben er wel klaar mee.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:37:07 #74
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188635919
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:34 schreef tesssssssss het volgende:
Die gast probeert uit te leggen dat hij niet dom is
Als hij doofstom verstaat als doof en dom dan valt dat te betwijfelen.
pi_188636008
Als je in de Sign Language Coffee Bar op de Amsteldijk ooit een cappuccino van de beeldschone dove Ellen hebt gekregen, ben je hé-le-maal verkocht....


daar smelt je toch van?
pi_188636228
Er is iemand dood, er is mogelijk een kind aangerand, er zijn 5 verdachten van het doden van iemand, en de discussie gaat over of het woord 'doofstom' wel gebruikt mag worden.
Lekker bezig weer, FOK!. :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188636239
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:43 schreef gombro het volgende:
Als je in de Sign Language Coffee Bar op de Amsteldijk ooit een cappuccino van de beeldschone dove Ellen hebt gekregen, ben je hé-le-maal verkocht....

daar smelt je toch van?
/te grote oren. :{w
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_188636267
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Er is iemand dood, er is mogelijk een kind aangerand, er zijn 5 verdachten van het doden van iemand, en de discussie gaat over of het woord 'doofstom' wel gebruikt mag worden.
Lekker bezig weer, FOK!. :')
Doofstom is hetzelfde als nikker. Graag het woordje doofstom niet meer gebruiken aangezien het woord doofstom enorm kwetsend is voor mensen die niet doofstom zijn maar alleen doof.

Doofstom niet meer gebruiken. DOOFSTOM doofstom doofstom
  maandag 26 augustus 2019 @ 18:12:59 #79
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188636272
https://www.hln.be/nieuws(...)m-te-doden~a1320a49/

quote:
“Uit de verhoren van de verdachten, de getuigenissen die we tot nu toe hebben opgetekend en het oordeel van de forensisch schouwarts zijn geen feiten en omstandigheden naar voren gekomen die wijzen op doodslag”, zegt politiewoordvoerder Paul Heidanus vandaag. “Wij denken niet dat de verdachten de intentie hadden het slachtoffer te doden. Het lijkt er op dat ze hem in bedwang wilden houden om hem aan de politie over te dragen.Het onderzoek naar het overlijden van de man gaat door. Volgens Heidanus kan uit het onderzoek blijken dat sprake is van een ander misdrijf. De vijf mannen blijven dan ook nog steeds formeel verdacht van betrokkenheid bij de dood van de dove Martin. Vandaag werd ook een autopsie verricht op het stoffelijk overschot van de overleden man. "Het is niet te zeggen wanneer we daar uitsluitsel over hebben. Dat kan binnen een paar dagen zijn, maar het kan ook een paar weken duren."
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_188636401
quote:
8s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:12 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Doofstom is hetzelfde als nikker. Graag het woordje doofstom niet meer gebruiken aangezien het woord doofstom enorm kwetsend is voor mensen die niet doofstom zijn maar alleen doof.

Doofstom niet meer gebruiken. DOOFSTOM doofstom doofstom
Maar het woord 'doof' is niet echt een goed alternatief.
pi_188636425
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 06:55 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Jij mag nooit meer fantaseren! :{w
[..]

https://nos.nl/artikel/22(...)or-mishandeling.html
Het is niet moeilijk om de uitkomst in de soort zaken te voorspellen, wanneer je eenmaal begrijpt dat het rechtsapparaat in Nederland nu eenmaal meer gericht is op het welbevinden van de dader dan het lot van het slachtoffer. Dat is economisch zeer goed te verklaren; zonder daders hadden deze rechters geen werk. Ze zullen de daders dus nooit te zwaar straffen. Een korte straf, zodat ze daarna nogmaals een misdrijf kunnen plegen - en des rechters schoorsteen blijft roken.
  maandag 26 augustus 2019 @ 18:29:48 #83
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188636437
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Het is niet moeilijk om de uitkomst in de soort zaken te voorspellen, wanneer je eenmaal begrijpt dat het rechtsapparaat in Nederland nu eenmaal meer gericht is op het welbevinden van de dader dan het lot van het slachtoffer. Dat is economisch zeer goed te verklaren; zonder daders hadden deze rechters geen werk. Ze zullen de daders dus nooit te zwaar straffen. Een korte straf, zodat ze daarna nogmaals een misdrijf kunnen plegen - en des rechters schoorsteen blijft roken.
BNW is een paar deuren verder.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_188636450
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Er is iemand dood, er is mogelijk een kind aangerand, er zijn 5 verdachten van het doden van iemand, en de discussie gaat over of het woord 'doofstom' wel gebruikt mag worden.
Lekker bezig weer, FOK!. :')
En ondertussen gaan mods on topic post verwijderen en dit geneuzel laten ze staan. Dus ze lezen selectief mee :')
  maandag 26 augustus 2019 @ 18:31:48 #85
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188636462
Ik moet zeggen dat ik zwaar twijfel of ze niet het oogmerk hadden hem te vermoorden. Uit dit topic alleen al blijkt dat het vermoorden van een 'pedo' altijd eigenlijk wel gerechtvaardigd wordt gevonden door veel mensen. En aangezien hij al veroordeeld was (door de daders) ....
pi_188636470
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:25 schreef gombro het volgende:

[..]

Maar het woord 'doof' is niet echt een goed alternatief.
Het houdt niet op, niet vanzelf...
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188636471
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:29 schreef HiZ het volgende:

Met andere mensen, daarentegen kun je hetzelfde 100 keer zeggen of schrijven zonder dat de boodschap aankomt.
Misschien moet je je eens afvragen of je dan geen onzin uitkraamt. Zoals op deze pagina..
  maandag 26 augustus 2019 @ 18:33:12 #88
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_188636472
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:31 schreef HiZ het volgende:
Ik moet zeggen dat ik zwaar twijfel of ze niet het oogmerk hadden hem te vermoorden. Uit dit topic alleen al blijkt dat het vermoorden van een 'pedo' altijd eigenlijk wel gerechtvaardigd wordt gevonden door veel mensen. En aangezien hij al veroordeeld was (door de daders) ....
Ik neem aan dat de schouwarts wel kan beoordelen of iemand actief mishandeld is, of alleen maar vastgehouden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 26 augustus 2019 @ 18:36:39 #89
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188636518
Het heeft ze in ieder geval geen reet geïnteresseerd toen ze bovenop hem lagen, of hij het zou overleven of niet.
  maandag 26 augustus 2019 @ 18:36:43 #90
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188636519
Met 5 man bovenop iemand die op de grond ( stil ) ligt zitten noem ik ook mishandeling.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_188636550
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:36 schreef Woelwater het volgende:
Het heeft ze in ieder geval geen reet geïnteresseerd toen ze bovenop hem lagen, of hij het zou overleven of niet.
Alsof die mannen verwacht hadden dat dat zou gebeuren.
pi_188636568
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:28 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe dat komt.
Ja, schandalig eigenlijk!
  maandag 26 augustus 2019 @ 18:41:18 #93
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188636581
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:38 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Alsof die mannen verwacht hadden dat dat zou gebeuren.
Dat ze zo ver nog konden denken lijkt me niet inderdaad.
  maandag 26 augustus 2019 @ 18:42:10 #94
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188636595
quote:
Goh, intentie. Een woord dat ik gisteren meermaals heb gebruikt, maar dat voor velen aan dovemansoren (niet lollig bedoeld ten opzichte van het slachtoffer) was gericht. Niet om in deze gelijk te krijgen, want alle feiten zijn nog steeds niet honderd procent duidelijk.

De discussie werd echter nogal paradoxaal: dat de overleden man iets had misdaan werd met veel nuance benaderd. Wellicht verkeerde plek, verkeerde tijd, misverstand.

Maar de vijf 'tokkies' hadden de man 'vermoord', zijn barbaren, untermenschen, laf, etc. Dat was zo klaar als een klontje op basis van een aantal berichten. En die verdienden de hoogst mogelijke straf. Ik heb 20 jaar tot zelfs 'de doodstraf' voorbij zien komen. :')

Ik heb gemerkt dat de uitkomst van een situatie nogal leidend is voor het oordeel van een aantal mensen hier. Zodra je overlijdt na een incident als dit, ben je per definitie uitsluitend slachtoffer en de ander direct moordenaar. Zelfs zonder bekende doodsoorzaak. Zonder enige verdere feitenkennis staat dit dan vast.
pi_188636604
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:41 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat ze zo ver nog konden denken lijkt me niet inderdaad.
Waarschijnlijk dachten ze dat hij zijn verzet had opgegeven en daarom stil bleef.
pi_188636699
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:42 schreef Repentless het volgende:

[..]

Goh, intentie. Een woord dat ik gisteren meermaals heb gebruikt, maar dat voor velen aan dovemansoren (niet lollig bedoeld ten opzichte van het slachtoffer) was gericht. Niet om in deze gelijk te krijgen, want alle feiten zijn nog steeds niet honderd procent duidelijk.

De discussie werd echter nogal paradoxaal: dat de overleden man iets had misdaan werd met veel nuance benaderd. Wellicht verkeerde plek, verkeerde tijd, misverstand.

Maar de vijf 'tokkies' hadden de man 'vermoord', zijn barbaren, untermenschen, laf, etc. Dat was zo klaar als een klontje op basis van een aantal berichten. En die verdienden de hoogst mogelijke straf. Ik heb 20 jaar tot zelfs 'de doodstraf' voorbij zien komen. :')

Ik heb gemerkt dat de uitkomst van een situatie nogal leidend is voor het oordeel van een aantal mensen hier. Zodra je overlijdt na een incident als dit, ben je per definitie uitsluitend slachtoffer en de ander direct moordenaar. Zelfs zonder bekende doodsoorzaak. Zonder enige verdere feitenkennis staat dit dan vast.
Als die gasten met hun poten van deze kwetsbare doofstomme man waren afgebleven, had hij nog geleefd. Tuurlijk hadden ze niet de intentie om hem dood te maken, dat moet er nog bij komen. Maar een vorm van causaal verband is er wel. Dus dan wordt het poging tot doodslag of dood door schuld.
pi_188636716
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:06 schreef HiZ het volgende:
Ok, en wij worden moedeloos van mensen die weigeren te erkennen dat in de gegeven context de betekenis van 'stom' is 'niet kunnen praten'. En de definitie van 'praten' is 'met de MOND communiceren'. Dus dat doofstom een prima woord is. Behalve dan voor mensen die stom alleen willen kennen in de ANDERE betekenis van dom.

Mensen dus die zielig zitten te doen, maar hun tijd beter kunnen besteden aan het leren van het bestaan van homoniemen. Dat zijn dus woorden die er precies hetzelfde uitzien, maar die iets anders betekenen en waarvan je de betekenis moet halen aan de context en/of uitspraak.

Het Nederlands kent heel veel homoniemen, we kunnen ze niet allemaal afschaffen omdat huilies zich niet willen informeren.
En flikkerniem is weer synoniem voor homoniem :P
-
pi_188636733
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als die gasten met hun poten van deze kwetsbare doofstomme man waren afgebleven, had hij nog geleefd. Tuurlijk hadden ze niet de intentie om hem dood te maken, dat moet er nog bij komen. Maar een vorm van causaal verband is er wel. Dus dan wordt het poging tot doodslag of dood door schuld.
En als blijkt dat hij inderdaad bij het zedendelict betrokken was? Alle op heterdaad betrapte viezerikken maar laten lopen?
pi_188636763
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:50 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

En als blijkt dat hij inderdaad bij het zedendelict betrokken was? Alle op heterdaad betrapte viezerikken maar laten lopen?
Ja maar met 5 man erop gaan zitten is een ander uiterste
pi_188636816
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:50 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

En als blijkt dat hij inderdaad bij het zedendelict betrokken was? Alle op heterdaad betrapte viezerikken maar laten lopen?
Ik geloof er niet in dat hij iets in die richting heeft gedaan..vind het neigen naar massahysterie. Maar we zullen zien. Overigens zie ik dat er opeens moeilijk wordt gedaan over het woord 'doofstom' Wat is dat voor flauwekul, dat is een woord dat al lang gebruikt wordt en waar niks mis mee is. Dus alle Snowflakes hier..terug je hok in.
pi_188636817
Weten we al iets meer uit de media?

Pedo's moeten hun handen thuishouden hoe aangetrokken ze ook zijn, maar moord is nog veel erger in mijn ogen.
pi_188636894
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:52 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Ja maar met 5 man erop gaan zitten is een ander uiterste
In de berichtgeving staat dat het een grote kerel was, het zou kunnen dat hij zichzelf dusdanig verzet heeft dat dit de beste oplossing leek. Uiteraard praat ik dit niet goed maar die 5 mannen worden al bijna opgehangen aan de hoogste boom, terwijl de man die zich in een speeltuin met kleine kinderen bevond probeerde te vluchten toen hij aangesproken werd ineens een arme kwetsbare stakker is die er niks aan kon doen want hij was doof
pi_188636906
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:50 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

En als blijkt dat hij inderdaad bij het zedendelict betrokken was? Alle op heterdaad betrapte viezerikken maar laten lopen?
Je hoeft hem niet laten lopen, je kan hem ook achtervolgen tot politie het overneemt. Dat zouden beter zijn dan op hem zitten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_188636914
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:59 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Je hoeft hem niet laten lopen, je kan hem ook achtervolgen tot politie het overneemt. Dat zouden beter zijn dan op hem zitten.
Ja lekker achter een fietser aanrennen. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188636923
quote:
15s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:55 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Weten we al iets meer uit de media?

Pedo's moeten hun handen thuishouden hoe aangetrokken ze ook zijn, maar moord is nog veel erger in mijn ogen.
Er lijkt sowieso geen sprake van moord anders waren ze niet weer buiten.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_188636931
quote:
16s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:00 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Er lijkt sowieso geen sprake van moord anders waren ze niet weer buiten.
Owww, niet gelezen :P
pi_188636934
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:59 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Je hoeft hem niet laten lopen, je kan hem ook achtervolgen tot politie het overneemt. Dat zouden beter zijn dan op hem zitten.
Met 5 man kun je hem ook gewoon vasthouden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188636937
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:59 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Je hoeft hem niet laten lopen, je kan hem ook achtervolgen tot politie het overneemt. Dat zouden beter zijn dan op hem zitten.
Indien hij onschuldig was kon hij zelf dus ook wachten op de politie.
pi_188636949
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:01 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Indien hij onschuldig was kon hij zelf dus ook wachten op de politie.
Hij was doofstom. Hij had waarschijnlijk niet eens een flauw benul waarom die 5 gasten zo agressief op hem af kwamen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:02:51 #110
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188636952
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als die gasten met hun poten van deze kwetsbare doofstomme man waren afgebleven, had hij nog geleefd. Tuurlijk hadden ze niet de intentie om hem dood te maken, dat moet er nog bij komen. Maar een vorm van causaal verband is er wel. Dus dan wordt het poging tot doodslag of dood door schuld.
Zelfs dat weet je niet, of hij dan nog had geleefd. Lijkt me wel zeer waarschijnlijk, maar is ook niet zeker.

Echter, dan komt inderdaad de vraag kijken of er een zedendelict heeft plaatsgevonden. In dat geval mag je namelijk een burgerarrest uitvoeren, wat betekent dat je iemand in bedwang mag houden tot de politie er is. Voor zover ik weet, bestaat er geen quotum voor het aantal mensen dat iemand in bedwang mag houden.

Daarnaast is het ook de vraag bij wie het geweld is gestart. Je mag namelijk met gelijk geweld reageren uit zelfbescherming.

Nogmaals: de uitkomst in deze is leidend voor een hoop mensen, terwijl het om de intentie gaat.
pi_188636983
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:01 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Indien hij onschuldig was kon hij zelf dus ook wachten op de politie.
Als er 5 doorgedraaide tokkies op mij af komen stormen, terwijl ik me van geen kwaad bewust ben, blijf ik ook niet rustig staan om te vragen wat er aan de hand is.
En daarnaast was het slachtoffer én doof én hij kon niet praten (doofstom dus :6 ), dus had hij ze ook niet tot bedaren kunnen brengen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:05:47 #112
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188636989
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hij was doofstom. Hij had waarschijnlijk niet eens een flauw benul waarom die 5 gasten zo agressief op hem af kwamen.
Dit..

En toen hij onder die vijf lag wist hij waarschijnlijk ook niet eens dat er politie onderweg was.

Vraag me ook af hoe ze een doof persoon op zo'n moment uitleggen dat hij zich zojuist aan een kind heeft vergrepen.
pi_188636996
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Hij was doofstom. Hij had waarschijnlijk niet eens een flauw benul waarom die 5 gasten zo agressief op hem af kwamen.
In de berichtgeving staat dat de vader hem eerst alleen aansprak en toen hij probeerde te vluchten schoten 4 buurtbewoners hem te hulp. En waarom vluchtte hij? Hij leek me groot genoeg om een paar rake klappen uit te delen. De wouten waren al onderweg.
pi_188636998
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:38 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Alsof die mannen verwacht hadden dat dat zou gebeuren.
Dat weten we dus niet en zullen we ook nooit weten. De man zelf zal dat heus niet verklaren. Het is zelfs mogelijk dat 4 van de 5 zich van geen kwaad bewust zijn, maar dat nummer 5 gewoon zachtjes zijn keel een paar minuten heeft dichtgeknepen.
pi_188637008
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:59 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

In de berichtgeving staat dat het een grote kerel was, het zou kunnen dat hij zichzelf dusdanig verzet heeft dat dit de beste oplossing leek. Uiteraard praat ik dit niet goed maar die 5 mannen worden al bijna opgehangen aan de hoogste boom, terwijl de man die zich in een speeltuin met kleine kinderen bevond probeerde te vluchten toen hij aangesproken werd ineens een arme kwetsbare stakker is die er niks aan kon doen want hij was doof
Ik snap wat je bedoeld maar als je iemand gewoon met 2 man vasthoudt dan is dat toch meestal wel voldoende, 3 zeker, toen de politie kwam was hij al dood dus veel verzet zal er niet meer geweest zijn
pi_188637032
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat weten we dus niet en zullen we ook nooit weten. De man zelf zal dat heus niet verklaren. Het is zelfs mogelijk dat 4 van de 5 zich van geen kwaad bewust zijn, maar dat nummer 5 gewoon zachtjes zijn keel een paar minuten heeft dichtgeknepen.
Daar heb je behoorlijk wat kracht voor nodig, zijn er wurgsporen gevonden? En zouden ze die mannen echt laten lopen indien iemand hem gewurgd heeft? Dat lijkt me niet.
pi_188637048
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:07 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld maar als je iemand gewoon met 2 man vasthoudt dan is dat toch meestal wel voldoende, 3 zeker, toen de politie kwam was hij al dood dus veel verzet zal er niet meer geweest zijn
Wie weet kreeg hij een hartwip door acute stress.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:11:09 #118
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188637049
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:09 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Daar heb je behoorlijk wat kracht voor nodig, zijn er wurgsporen gevonden? En zouden ze die mannen echt laten lopen indien iemand hem gewurgd heeft? Dat lijkt me niet.
Ze zijn nog verdachten, de doodsoorzaak moet nog vastgesteld worden..
pi_188637063
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:10 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Wie weet kreeg hij een hartwip door acute stress.
Kan ,de doodsoorzaak is nog niet bekend en dat kan nog wel even duren voordat dat bekend is
pi_188637079
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:06 schreef Cryptocoryne het volgende:
In de berichtgeving staat dat de vader hem eerst alleen aansprak en toen hij probeerde te vluchten schoten 4 buurtbewoners hem te hulp. En waarom vluchtte hij? Hij leek me groot genoeg om een paar rake klappen uit te delen. De wouten waren al onderweg.
Niet iedereen wil gaan vechten. Flight or fight-response. Zoek maar op.
En hij wist waarschijnlijk niet dat de politie onderweg was, want hij. was. doofstom.
Denk je eens in dat je op een bankje zit en niks van de omgeving hoort en je met je eigen ding bezig bent. Dan komt er opeens een agressieve vent naar je toe gestormd. Dan denk je "wegwezen van deze mafkees". En dan komen er nóg eens 4 agressieve mannen naar je toe rennen.
Nee, lekker dan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:14:22 #121
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188637084
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Dat weten we dus niet en zullen we ook nooit weten. De man zelf zal dat heus niet verklaren. Het is zelfs mogelijk dat 4 van de 5 zich van geen kwaad bewust zijn, maar dat nummer 5 gewoon zachtjes zijn keel een paar minuten heeft dichtgeknepen.
Het wordt steeds mooier. :') Je weet dat je behoorlijk wat kracht nodig hebt om iemands keel dicht te knijpen? En dat de sporen van wurging op een lichaam overduidelijk zijn?

Ik merk dat veel mensen hier gewoon maar al te graag willen dat het doel van de vijf mannen was om deze persoon, zonder aanleiding, om het leven te brengen. Feiten (of het nog ontbreken daarvan), doen dan niet meer ter zake. :')
pi_188637112
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:13 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Niet iedereen wil gaan vechten. Flight or fight-response. Zoek maar op.
En hij wist waarschijnlijk niet dat de politie onderweg was, want hij. was. doofstom.
Denk je eens in dat je op een bankje zit en niks van de omgeving hoort en je met je eigen ding bezig bent. Dan komt er opeens een agressieve vent naar je toe gestormd. Dan denk je "wegwezen van deze mafkees". En dan komen er nóg eens 4 agressieve mannen naar je toe rennen.
Nee, lekker dan.
Maar dan is het niet echt logisch dat hij op de fiets probeerde te vluchten.
pi_188637118
Tenzij je een kind aan het aanranden bent, dan kan je zelf bedenken waarom je aangevallen wordt.

Als hij niets verkeerd deed en dus geen flauw idee had wat hem overkwam is dit wel een hele bizarre en intens trieste manier om aan je einde te komen.

Dat sensatiebeluste gekonkel van huisvrouwen via die buurtapps is ook een walgelijk fenomeen zeg, bah.
What's the name of the game?
pi_188637133
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:16 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar dan is het niet echt logisch dat hij op de fiets probeerde te vluchten.
Waarom in godsnaam niet?
Je wilt zo snel mogelijk zo ver mogelijk weg van een agressieve vent. Jij hebt een fiets en hij niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188637154
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:14 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het wordt steeds mooier. :') Je weet dat je behoorlijk wat kracht nodig hebt om iemands keel dicht te knijpen? En dat de sporen van wurging op een lichaam overduidelijk zijn?

Ik merk dat veel mensen hier gewoon maar al te graag willen dat het doel van de vijf mannen was om deze persoon, zonder aanleiding, om het leven te brengen. Feiten (of het nog ontbreken daarvan), doen dan niet meer ter zake. :')
Nog vreemder dat iedereen zo over een mogelijk zedendelict waar een 4 jarige bij betrokken zou zijn heenstapt. Blijkbaar is hij PE definitie al onschuldig want doofstom en dus zielig.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:20:30 #126
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188637161
De meeste mensen zouden in de situatie dat er een tokkie voor je neus staat te schreeuwen weggaan.
Dus zo gek is het niet.
pi_188637188
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Waarom in godsnaam niet?
Je wilt zo snel mogelijk zo ver mogelijk weg van een agressieve vent. Jij hebt een fiets en hij niet.
Euh, van het slot halen, opstappen, stuur in de juiste richting draaien, beginnen te trappen om vaart te maken, stoep op, stoep af vs rennen als de neten en laat die fiets maar zitten.
pi_188637239
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:22 schreef Cryptocoryne het volgende:
Euh, van het slot halen, opstappen, stuur in de juiste richting draaien, beginnen te trappen om vaart te maken, stoep op, stoep af vs rennen als de neten en laat die fiets maar zitten.
Het komt er gewoon op neer dat het vluchten van de dode man niet direct een bewijs is dat hij dat kind iets heeft aangedaan. Er zijn andere logische redenen voor dat hij weg uit die situatie wilde.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:25:53 #129
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188637242
quote:
2s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:05 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dit..

En toen hij onder die vijf lag wist hij waarschijnlijk ook niet eens dat er politie onderweg was.

Vraag me ook af hoe ze een doof persoon op zo'n moment uitleggen dat hij zich zojuist aan een kind heeft vergrepen.
Als hij zich écht aan dat meisje had vergrepen hadden we allang geweten hoor. Dat zou als een lopend vuurtje rondgaan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:26:27 #130
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188637248
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:19 schreef Cryptocoryne het volgende:
Blijkbaar is hij PE definitie al onschuldig want doofstom en dus zielig.
Plus een zooi mensen die hem gekend hebben die datzelfde zeggen. De foto's die hij gemaakt zou hebben zijn nooit aangetroffen, of dat kind naakt op de grond lag, in haar blootje of in ondergoed stond staat blijkbaar ook nog niet vast.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:22 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Euh, van het slot halen, opstappen, stuur in de juiste richting draaien, beginnen te trappen om vaart te maken, stoep op, stoep af vs rennen als de neten en laat die fiets maar zitten.
Daarom klinkt dat "van zijn fiets gevallen" verhaal ook al ongeloofwaardig.
pi_188637253
Maar wie heeft er dan aan dat meisje gezeten?
pi_188637266
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:25 schreef spijkerbroek het volgende:

Het komt er op neer dat het vluchten van de dode man niet direct een bewijs is dat hij dat kind iets heeft aangedaan.
Nee inderdaad, het vluchten van een dode man is alleen een bewijs dat er meer is tussen hemel en aarde.
pi_188637271
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:26 schreef Bottendaal het volgende:
Maar wie heeft er dan aan dat meisje gezeten?
Dat er iemand aan dat meisje heeft gezeten, zijn voorlopig alleen maar geruchten.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188637319
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:19 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Nog vreemder dat iedereen zo over een mogelijk zedendelict waar een 4 jarige bij betrokken zou zijn heenstapt. Blijkbaar is hij PE definitie al onschuldig want doofstom en dus zielig.
Het makkelijk oordelen in dit topic gaat natuurlijk alle kanten op.
"Mooi, weer een pedofiel minder!"
"Daders hebben waarschijnlijk een kleurtje dus levenslang!"
"Tokkiewijk, dus moord / doodslag!"
"Overledene was doofstom dus onschuldig!"

Volgens mij mag het voor veel mensen vooral eens een les zijn dat gedegen recherchewerk in dit soort situaties vereist is en lang niet zo eenvoudig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_188637385
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het makkelijk oordelen in dit topic gaat natuurlijk alle kanten op.
"Mooi, weer een pedofiel minder!"
"Daders hebben waarschijnlijk een kleurtje dus levenslang!"
"Tokkiewijk, dus moord / doodslag!"
"Overledene was doofstom dus onschuldig!"

Volgens mij mag het voor veel mensen vooral eens een les zijn dat gedegen recherchewerk in dit soort situaties vereist is en lang niet zo eenvoudig.
De feiten even afwachten kan nooit kwaad.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:38:36 #136
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188637414
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:19 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Nog vreemder dat iedereen zo over een mogelijk zedendelict waar een 4 jarige bij betrokken zou zijn heenstapt. Blijkbaar is hij PE definitie al onschuldig want doofstom en dus zielig.
Tja, dat moet allemaal maar met een korrel zout worden genomen, want "zo erg kan het toch niet zijn."

Een furieuze reactie van een vader is ook geen enkel begrip voor in zo'n situatie. Dat is een 'tokkie'.

Niet dat het zedendelict bewezen is, laat ik dat duidelijk stellen. Maar ik vraag me toch echt af wanneer een Robert Mikelsons door ouders te grazen was genomen, met de intentie om hem vast te houden voor de politie, en hij was hierbij onverhoopt overleden, of dat dan ook meteen 'tokkies' zouden zijn. En dat hun reactie onbegrijpelijk zou zijn.

Het zijn twee verschillende situaties, dat begrijp ik, maar de uitkomst van dit hele verhaal (overlijden van de man) is voor veel mensen het enige dat leidend is. Terwijl er wel wat meer aan zo'n situatie vastzit.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:38:42 #137
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188637416
quote:
De politie doet ook onderzoek naar het zedendelict dat aan de dood van de man zou zijn voorafgegaan. Vanwege de privacy van de betrokkenen zullen hierover geen mededelingen worden gedaan.
Dan kunnen we dus lang wachten op opheldering.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_188637454
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:38 schreef deedeetee het volgende:

Dan kunnen we dus lang wachten op opheldering.
En in de tussentijd gaan hier zeker tien agenten van de Fok gedachtenpolitie dag in dag uit doorzeiken dat niemand iets mag denken of vinden voor de rechter een oordeel uitspreekt. Wat zulke lui op een forum doen is me een raadsel. Ja schoolmeesteren...
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:41:31 #139
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637459
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de schouwarts wel kan beoordelen of iemand actief mishandeld is, of alleen maar vastgehouden.
Het gaat mij over de intentie meer dan over wat ze feitelijk hebben gedaan. Ik ga er voor het gemak vanuit dat ze geen professionele killers zijn.
pi_188637467
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als er 5 doorgedraaide tokkies op mij af komen stormen, terwijl ik me van geen kwaad bewust ben, blijf ik ook niet rustig staan om te vragen wat er aan de hand is.
En daarnaast was het slachtoffer én doof én hij kon niet praten (doofstom dus :6 ), dus had hij ze ook niet tot bedaren kunnen brengen.
"En daarnaast was het slachtoffer én doof én hij kon niet praten (doofstom dus :6 ), "

Een verbetering.

"En daarnaast was het slachtoffer en doof en hij kon zijn stem gebruiken en hij kon gebaren. Hij had geen enkele kans gehad om iets duidelijk te maken. Dus `doofstom` is ook niet nodig en past niet in huidige tijdgeest."
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:43:59 #141
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637508
quote:
15s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:55 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:
Weten we al iets meer uit de media?

Pedo's moeten hun handen thuishouden hoe aangetrokken ze ook zijn, maar moord is nog veel erger in mijn ogen.
Zullen we even niet aannemen dat die man een pedo was?
pi_188637520
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zullen we even niet aannemen dat die man een pedo was?
Zul je dat even voor jezelf beslissen en niet voor een ander?
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:46:24 #143
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637544
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:59 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

In de berichtgeving staat dat het een grote kerel was, het zou kunnen dat hij zichzelf dusdanig verzet heeft dat dit de beste oplossing leek. Uiteraard praat ik dit niet goed maar die 5 mannen worden al bijna opgehangen aan de hoogste boom, terwijl de man die zich in een speeltuin met kleine kinderen bevond probeerde te vluchten toen hij aangesproken werd ineens een arme kwetsbare stakker is die er niks aan kon doen want hij was doof
Als ik naar de foto's kijk was het gewoon een soort van trapveldje. En als je daar op een bankje gaat zitten vind ik dat je er in principe geen rekening mee hoeft te houden dat dat tot je dood leidt. Ik vraag me af waarom jij dat anders ziet? Welk recht had die vader om hem te confronteren? Zat die man in zijn tuin of zo? Hebben we iets gemist over de feiten?
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:47:22 #144
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637557
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 18:59 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Je hoeft hem niet laten lopen, je kan hem ook achtervolgen tot politie het overneemt. Dat zouden beter zijn dan op hem zitten.
Als hij daar gewoon zat met zijn telefoon in zijn hand is wat zij hebben gedaan ook al strafbaar. En onacceptabel gedrag in het algemeen.
pi_188637561
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:19 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Nog vreemder dat iedereen zo over een mogelijk zedendelict waar een 4 jarige bij betrokken zou zijn heenstapt. Blijkbaar is hij PE definitie al onschuldig want doofstom en dus zielig.
Natuurlijk niet maar voor dat soort zaken is de politie, daarom zijn burgeraresten dus niets. Dan heb je dus ongetrainde lui die op iets afgaan met dit als gevolg nu moet er dus onderzoek gedaan worden naar dat zedendelict en de dood van die man.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188637575
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:38 schreef Repentless het volgende:

[..]

Tja, dat moet allemaal maar met een korrel zout worden genomen, want "zo erg kan het toch niet zijn."

Een furieuze reactie van een vader is ook geen enkel begrip voor in zo'n situatie. Dat is een 'tokkie'.

Niet dat het zedendelict bewezen is, laat ik dat duidelijk stellen. Maar ik vraag me toch echt af wanneer een Robert Mikelsons door ouders te grazen was genomen, met de intentie om hem vast te houden voor de politie, en hij was hierbij onverhoopt overleden, of dat dan ook meteen 'tokkies' zouden zijn. En dat hun reactie onbegrijpelijk zou zijn.

Het zijn twee verschillende situaties, dat begrijp ik, maar de uitkomst van dit hele verhaal (overlijden van de man) is voor veel mensen het enige dat leidend is. Terwijl er wel wat meer aan zo'n situatie vastzit.
Ik zit mij nu af te vragen wat de mensen die de reactie van de vader en omstanders niet begrijpen zouden doen als het hun kind was geweest. Laat maar lopen en tegen hun 4jarige dochter zeggen dat het allemaal niet zo erg is en ze er wel overheen komt.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:48:32 #147
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637580
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:01 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Indien hij onschuldig was kon hij zelf dus ook wachten op de politie.
Huh ? Waarom moet iemand die onschuldig is op de politie gaan zitten wachten?
pi_188637590
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:47 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als hij daar gewoon zat met zijn telefoon in zijn hand is wat zij hebben gedaan ook al strafbaar. En onacceptabel gedrag in het algemeen.
Ook al heeft hij een mogelijke strafbare feit gepleegd. (dat weten we nog niet). Hoeft hij nog niet doodgaan bij de aanhouding!
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_188637594
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zullen we even niet aannemen dat die man een pedo was?
Oké.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:50:05 #150
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637598
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:06 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

In de berichtgeving staat dat de vader hem eerst alleen aansprak en toen hij probeerde te vluchten schoten 4 buurtbewoners hem te hulp. En waarom vluchtte hij? Hij leek me groot genoeg om een paar rake klappen uit te delen. De wouten waren al onderweg.
In Nederland is de jurisprudentie zodanig dat als je weg kunt lopen van geweld en er dan toch voor kiest te slaan je strafbaar bent.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:52:11 #151
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188637632
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:48 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik zit mij nu af te vragen wat de mensen die de reactie van de vader en omstanders niet begrijpen zouden doen als het hun kind was geweest. Laat maar lopen en tegen hun 4jarige dochter zeggen dat het allemaal niet zo erg is en ze er wel overheen komt.
Denk dat ik maar beter niet in de buurt kan gaan zitten waar jij je kinderen uitlaat ;(
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:52:22 #152
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637635
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:16 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Maar dan is het niet echt logisch dat hij op de fiets probeerde te vluchten.
Sneller fietsen dan een rennende man is makkelijker dan sneller rennen. En als hij een e-bike had, dan denk ik dat hij die waarschijnlijk niet onbeheerd wilde achterlaten.

EN als hij niks had gedaan dan hoefde hij daar niks uit te leggen of te gaan zitten wachten op de politie.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:53:23 #153
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637649
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:19 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Nog vreemder dat iedereen zo over een mogelijk zedendelict waar een 4 jarige bij betrokken zou zijn heenstapt. Blijkbaar is hij PE definitie al onschuldig want doofstom en dus zielig.
oh ja, na het incident gaan ze appen over een pedo en jij gaat er voor het gemak maar vanuit dat er sprake is van een zedendelict.
pi_188637655
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Huh ? Waarom moet iemand die onschuldig is op de politie gaan zitten wachten?
Omdat vluchten in een situatie waarin jij schuldig lijkt gewoon niet verstandig is. Dat blijkt wel weer.
pi_188637656
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:41 schreef gombro het volgende:

[..]

En in de tussentijd gaan hier zeker tien agenten van de Fok gedachtenpolitie dag in dag uit doorzeiken dat niemand iets mag denken of vinden voor de rechter een oordeel uitspreekt. Wat zulke lui op een forum doen is me een raadsel. Ja schoolmeesteren...
Tja, je kunt je net zo goed afvragen waarom je een forum vol zou moeten plempen met allerhande voorbarige speculatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_188637660
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:50 schreef HiZ het volgende:

In Nederland is de jurisprudentie zodanig dat als je weg kunt lopen van geweld en er dan toch voor kiest te slaan je strafbaar bent.
Misschien moet jij moeilijke woorden eerst even checken voor je ze zo pedant gebruikt. Het heeft met jurisprudentie namelijk geen fuck te maken, maar gewoon met de wet.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:54:34 #157
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637676
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:22 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Euh, van het slot halen, opstappen, stuur in de juiste richting draaien, beginnen te trappen om vaart te maken, stoep op, stoep af vs rennen als de neten en laat die fiets maar zitten.
Ja hoor, iedereen die naast zijn fiets zit zet hem op slot. De fiets die ik op de foto's zag was ook een tamelijk standaard model
pi_188637678
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

oh ja, na het incident gaan ze appen over een pedo en jij gaat er voor het gemak maar vanuit dat er sprake is van een zedendelict.
Nee in tegenstelling tot jou volg ik wel het nieuws.
pi_188637687
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:53 schreef Monolith het volgende:

Tja, je kunt je net zo goed afvragen waarom je een forum vol zou moeten plempen met allerhande voorbarige speculatie.
Tja en je kunt het je net zo goed niet afvragen en het gewoon doen. Daar leeft dit forum van.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:55:09 #160
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637688
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:25 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als hij zich écht aan dat meisje had vergrepen hadden we allang geweten hoor. Dat zou als een lopend vuurtje rondgaan.
Dan was het bestaan van die zogenaamde foto's wel bevestigd. Zo moeilijk is dat niet.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:55:59 #161
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637703
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:26 schreef Bottendaal het volgende:
Maar wie heeft er dan aan dat meisje gezeten?
Waarschijnlijk helemaal niemand.
pi_188637706
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:53 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Omdat vluchten in een situatie waarin jij schuldig lijkt gewoon niet verstandig is. Dat blijkt wel weer.
Dat is maar de vraag. Was hij niet overleden als hij niet had geprobeerd weg te komen? Wat was de kans dat hij succesvol was weggekomen? Je conclusie is veel te voorbarig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_188637710
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:55 schreef gombro het volgende:

[..]

Tja en je kunt het je net zo goed niet afvragen en het gewoon doen. Daar leeft dit forum van. Ongeacht of de gedachtenpolitie daar opgewonden van raakt.
pi_188637728
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:06 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

In de berichtgeving staat dat de vader hem eerst alleen aansprak en toen hij probeerde te vluchten schoten 4 buurtbewoners hem te hulp. En waarom vluchtte hij? Hij leek me groot genoeg om een paar rake klappen uit te delen. De wouten waren al onderweg.
Waarom zou hij iemand rake klappen uitdelen? Vluchten is volstrekt normale reactie bij agressie

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 26-08-2019 20:00:57 ]
pi_188637735
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:56 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is maar de vraag. Was hij niet overleden als hij niet had geprobeerd weg te komen? Wat was de kans dat hij succesvol was weggekomen? Je conclusie is veel te voorbarig.
Dat vind ik eigenlijk van alle conclusies die hier worden getrokken op basis van halve feiten.
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:58:04 #167
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637736
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:44 schreef gombro het volgende:

[..]

Zul je dat even voor jezelf beslissen en niet voor een ander?
Oh, jij vindt het wel ok om zonder dat er daarvoor enige aanleiding is iemand uit te maken voor pedo? Welk bewijs heb jij dat hij ook maar iets heeft gedaan behalve op een bankje zitten?
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:58:46 #168
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_188637744
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:48 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik zit mij nu af te vragen wat de mensen die de reactie van de vader en omstanders niet begrijpen zouden doen als het hun kind was geweest. Laat maar lopen en tegen hun 4jarige dochter zeggen dat het allemaal niet zo erg is en ze er wel overheen komt.
Als pappie met eigen ogen deze man met zijn tengels in zijn dochter heeft zien poeren dan had hij alle aanleiding met nogal wat geweld in te grijpen. Niet met de dood tot gevolg, maar best stevig.

Ik heb nog steeds niet het idee dat dat de daadwerkelijke situatie was. Het causale verband tussen een wellicht deels ontklede dochter en een man die zat te appen op een bankje lijkt nog niet gelegd te zijn. Zelfs de mate van ongekleedheid lijkt niet vast te staan.

altijd blijven nadenken en niet zomaar conclusies trekken blijft altijd handig. Niet altijd zomaar je kinderen geloven ook. En bedenken dat de oorzaak van een situatie die je aantreft best heel anders kan zijn ook.

Geen idee of dergelijke zaken hier spelen, maar de drang die sommigen voelen om er maar direct op los te slaan/schoppen is niet echt gezond lijkt mij
  maandag 26 augustus 2019 @ 19:59:41 #169
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637757
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:48 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik zit mij nu af te vragen wat de mensen die de reactie van de vader en omstanders niet begrijpen zouden doen als het hun kind was geweest. Laat maar lopen en tegen hun 4jarige dochter zeggen dat het allemaal niet zo erg is en ze er wel overheen komt.
Ja, want we moeten iedereen die roept dat zijn dochtertje is betast altijd meteen geloven he? Er zijn helemaal geen hysterische ouders in Nederland namelijk. Allemaal toonbeelden van redelijkheid.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:01:02 #170
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637776
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:49 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Ook al heeft hij een mogelijke strafbare feit gepleegd. (dat weten we nog niet). Hoeft hij nog niet doodgaan bij de aanhouding!
Je begreep me niet. Het strafbare feit is het tegen zijn wil vasthouden van iemand die alleen maar op een bankje heeft gezeten. Je hoeft niet dood te gaan om slachtoffer van een misdaad te zijn.
pi_188637787
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:59 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, want we moeten iedereen die roept dat zijn dochtertje is betast altijd meteen geloven he? Er zijn helemaal geen hysterische ouders in Nederland namelijk. Allemaal toonbeelden van redelijkheid.
Ik zou het iig wel serieus nemen.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:01:44 #172
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637789
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:52 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Denk dat ik maar beter niet in de buurt kan gaan zitten waar jij je kinderen uitlaat ;(
Hij is de enige niet.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:02:36 #173
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637803
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:53 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Omdat vluchten in een situatie waarin jij schuldig lijkt gewoon niet verstandig is. Dat blijkt wel weer.
Schuldig aan het zitten op een bankje bij een trapveldje? In welke wet staat dat?
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:02:54 #174
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188637810
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:48 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik zit mij nu af te vragen wat de mensen die de reactie van de vader en omstanders niet begrijpen zouden doen als het hun kind was geweest. Laat maar lopen en tegen hun 4jarige dochter zeggen dat het allemaal niet zo erg is en ze er wel overheen komt.
Zo zou het inderdaad moeten blijkbaar. Want anders ben je direct een 'tokkie', als je je vaderinstinct volgt en erop afgaat.

Nu zeg ik zelf steeds dat iedere situatie uniek is en ook als zodanig moet behandelen, maar om nog een vergelijking te maken:

Stel dat je Anne Faber op die fatale dag hoorde schreeuwen, poolshoogte ging nemen en Michael Panhuis kon weerhouden van zijn daad, desnoods met geweld.

Ben je dan ook een 'tokkie'? Indien niet op dat moment, ben je dan wel een 'tokkie' als je hem met vijf man in bedwang houdt en hij op niet nader te verklaren wijze overlijdt?

Of is een Anne Faber dan slechts collateral damage en is het goed dat je niet zelf hebt ingegrepen?

Wellicht demagogisch, maar dat interesseert me niet zoveel. Het gaat erom dat een situatie zich vaak in een split second ontvouwt en er niet veel tijd is om te denken of je te realiseren wat er allemaal gebeurt. Al helemaal als het een naaste zoals je bloedeigen kind is.

Dat is (nogmaals) niet goedpraten, maar wel begrip hebben voor een rollercoaster aan emoties en adrenaline die op dat moment de boventoon voeren.
pi_188637819
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:01 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik zou het iig wel serieus nemen.
Iets dergelijks serieus nemen is natuurlijk iets heel anders dan met 5 man iemand in bedwang houden met de dood van die persoon tot gevolg.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:03:16 #176
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637820
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:53 schreef gombro het volgende:

[..]

Misschien moet jij moeilijke woorden eerst even checken voor je ze zo pedant gebruikt. Het heeft met jurisprudentie namelijk geen fuck te maken, maar gewoon met de wet.
Nou, kom maar met het betreffende artikel dan.
pi_188637821
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:58 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Als pappie met eigen ogen deze man met zijn tengels in zijn dochter heeft zien poeren dan had hij alle aanleiding met nogal wat geweld in te grijpen. Niet met de dood tot gevolg, maar best stevig.

Ik heb nog steeds niet het idee dat dat de daadwerkelijke situatie was. Het causale verband tussen een wellicht deels ontklede dochter en een man die zat te appen op een bankje lijkt nog niet gelegd te zijn. Zelfs de mate van ongekleedheid lijkt niet vast te staan.

altijd blijven nadenken en niet zomaar conclusies trekken blijft altijd handig. Niet altijd zomaar je kinderen geloven ook. En bedenken dat de oorzaak van een situatie die je aantreft best heel anders kan zijn ook.

Geen idee of dergelijke zaken hier spelen, maar de drang die sommigen voelen om er maar direct op los te slaan/schoppen is niet echt gezond lijkt mij
Ja dat lijkt mij erg goed voor het vertrouwen wat je kind in jou heeft.
pi_188637846
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:02 schreef HiZ het volgende:

[..]

Schuldig aan het zitten op een bankje bij een trapveldje? In welke wet staat dat?
Artikel 1 Wetboek van Tokkie
1. Een ieder die zonder reden verdacht wordt van misbruik van minderjarigen verspeelt al zijn rechten en kan standrechtelijk geëxecuteerd worden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188637847
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je begreep me niet. Het strafbare feit is het tegen zijn wil vasthouden van iemand die alleen maar op een bankje heeft gezeten. Je hoeft niet dood te gaan om slachtoffer van een misdaad te zijn.
Oh, dat is nu wel duidelijk.
Iemand tegen wil vast houden is idd. strafbaar. Maar stel dat die persoon een strafbaar feit heeft gepleegd, mag je overgaan tot burgerarrest. Dat moet ook wel netjes gaan gebeuren.

Helaas zijn er iemand omgekomen bij de burgerarrest. Dus er zal iemand een kop gaan rollen.
Ook moeten we straks goed gaan kijken hoe dat anders moet.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_188637861
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:53 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Omdat vluchten in een situatie waarin jij schuldig lijkt gewoon niet verstandig is. Dat blijkt wel weer.
Blijven zitten terwijl een woedende man (of vijf) al dingen schreeuwend die je niet kan verstaan op je afstormt is dat natuurlijk ook niet.
pi_188637864
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:58 schreef HiZ het volgende:

Oh, jij vindt het wel ok om zonder dat er daarvoor enige aanleiding is iemand uit te maken voor pedo? Welk bewijs heb jij dat hij ook maar iets heeft gedaan behalve op een bankje zitten?
Die stupide conclusie dat ik dat ok vind zet jou alleen maar als een irritante betweter te kakken. Jij hebt hier niemand te vertellen wat ze moeten vinden, denken of opperen. Basta. Geldt ook voor alle andere strontvermoeiende schoolmeesters en pedante agenten van de gedachtenpolitie.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:06:22 #182
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637877
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:01 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik zou het iig wel serieus nemen.
Ja, en met jou half facebook die meteen riepen dat die jongen verdiende om doodgeslagen te worden.

Ik geef er de voorkeur aan dingen niet zomaar aan te nemen omdat iemand dat zegt. Het is mijn bestendige ervaring dat mensen liegen of gewoon maar wat zeggen.
pi_188637886
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:05 schreef gombro het volgende:

[..]

Die stupide conclusie dat ik dat ok vind zet jou alleen maar als een irritante betweter te kakken. Jij hebt hier niemand te vertellen wat ze moeten vinden, denken of opperen. Basta. Geldt ook voor alle andere strontvermoeiende schoolmeesters en pedante agenten van de gedachtenpolitie. Als niemand nog iets mag vinden, hoepel dan op!
pi_188637917
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:06 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, en met jou half facebook die meteen riepen dat die jongen verdiende om doodgeslagen te worden.

Ik geef er de voorkeur aan dingen niet zomaar aan te nemen omdat iemand dat zegt. Het is mijn bestendige ervaring dat mensen liegen of gewoon maar wat zeggen.
Dus als je dochter je vertelt dat ze verkracht of aangerand is geloof je haar niet? Ongelooflijk.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:08:37 #185
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637924
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:03 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Iets dergelijks serieus nemen is natuurlijk iets heel anders dan met 5 man iemand in bedwang houden met de dood van die persoon tot gevolg.
Je kunt ook een foto maken van de dader en hem eventueel volgen, terwijl één van je maten 112 belt. Dan hoeft er niemand achteraf spijt te hebben van onschuldige doden terwijl echte daders dan ook worden gepakt. Maar goed, dat soort dingen mag je niet eisen van mensen die een (vermeende) pedo te grazen moeten nemen.
pi_188637925
Weet iemand wat voor straffen er staan op “betrokkenheid bij de dood”?
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:09:08 #187
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188637932
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:46 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als ik naar de foto's kijk was het gewoon een soort van trapveldje. En als je daar op een bankje gaat zitten vind ik dat je er in principe geen rekening mee hoeft te houden dat dat tot je dood leidt. Ik vraag me af waarom jij dat anders ziet? Welk recht had die vader om hem te confronteren? Zat die man in zijn tuin of zo? Hebben we iets gemist over de feiten?
https://www.google.com/ma(...)53.020474!4d6.558794

Geeft wellicht een beter beeld van hoe het eruit ziet.

quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:08 schreef Ronaldsen het volgende:
Weet iemand wat voor straffen er staan op “betrokkenheid bij de dood”?
Dood door schuld staat max 2 jaar op.
pi_188637960
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je kunt ook een foto maken van de dader en hem eventueel volgen, terwijl één van je maten 112 belt. Dan hoeft er niemand achteraf spijt te hebben van onschuldige doden terwijl echte daders dan ook worden gepakt. Maar goed, dat soort dingen mag je niet eisen van mensen die een (vermeende) pedo te grazen moeten nemen.
Natuurlijk mag je dat wel eisen (sterker nog: dat eist de wet). Dat sommige mensen volledig door het lint gaan en elke vorm van ratio vakkundig onderdrukken, is een andere kwestie.

En jouw oplossing is een prima idee. Win-win. De politie zal dan wel uitzoeken hoe de vork in de steel zit.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:12:33 #189
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188637984
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:05 schreef gombro het volgende:

[..]

Die stupide conclusie dat ik dat ok vind zet jou alleen maar als een irritante betweter te kakken. Jij hebt hier niemand te vertellen wat ze moeten vinden, denken of opperen. Basta. Geldt ook voor alle andere strontvermoeiende schoolmeesters en pedante agenten van de gedachtenpolitie.
Weet je wat zo grappig is? Je mag kennelijk wel ongestraft roepen dat iemand een pedo is, maar niet dat je daar eerst het bewijs van wilt. Dat heeft niks te maken met gedachtenpolitie, het heeft te maken dat dit land meer naar de kloten gaat van tokkies in een massa-hysterie dan van een falende overheid.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:15:00 #190
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638026
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:08 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dus als je dochter je vertelt dat ze verkracht of aangerand is geloof je haar niet? Ongelooflijk.
Geweldig, gaan we die kaart spelen. Leuk excuus he? Maak jezelf kwaad en dan is alle schade die je aan anderen toebrengt gerechtvaardigd. Het gaat er niet om of dat kind is betast, gefotografeerd of dat er helemaal niks is gebeurd. Het gaat erom dat jij het zit te projecteren op je eigen kutkind.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:15:28 #191
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_188638035
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:03 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja dat lijkt mij erg goed voor het vertrouwen wat je kind in jou heeft.
Het feit dat veel ouders niet meer over het vermogen beschikken leugentjes van hun eigen kinderen te herkennen of erger nog die te ontkennen veroorzaakt inderdaad veel leed.

Het meeste leed bij de betrokken kinderen die van verwende kutkinderen naar verwende volwassen sneeuwklokjes doorgroeien. We kennen ze allemaal wel. Die typjes die denken het middelpunt van de wereld te zijn.
pi_188638058
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Geweldig, gaan we die kaart spelen. Leuk excuus he? Maak jezelf kwaad en dan is alle schade die je aan anderen toebrengt gerechtvaardigd. Het gaat er niet om of dat kind is betast, gefotografeerd of dat er helemaal niks is gebeurd. Het gaat erom dat jij het zit te projecteren op je eigen kutkind.
Omdat jij je kennelijk niet kunt voorstellen hoe dat is. Maar ipv je dochter mag het ook je zusje, moeder of vrouw of vriendin zijn.
pi_188638067
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:04 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Oh, dat is nu wel duidelijk.
Iemand tegen wil vast houden is idd. strafbaar. Maar stel dat die persoon een strafbaar feit heeft gepleegd, mag je overgaan tot burgerarrest. Dat moet ook wel netjes gaan gebeuren.

Helaas zijn er iemand omgekomen bij de burgerarrest. Dus er zal iemand een kop gaan rollen.
Ook moeten we straks goed gaan kijken hoe dat anders moet.
Stel dat ook nog eens blijkt dat deze man volledig onschuldig was.
Was het burgerarrest dan wel gerechtvaardigd ?
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:17:17 #194
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638068
quote:
6s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:09 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

https://www.google.com/ma(...)53.020474!4d6.558794

Geeft wellicht een beter beeld van hoe het eruit ziet.
[..]

Dood door schuld staat max 2 jaar op.
Waar heeft het zich afgespeeld? Ik zie niet zo snel een echt typische speeltuin. Op de foto's die in de media kwamen zag ik alleen gras en een metalen doel.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:18:25 #195
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638085
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:10 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je dat wel eisen (sterker nog: dat eist de wet). Dat sommige mensen volledig door het lint gaan en elke vorm van ratio vakkundig onderdrukken, is een andere kwestie.

En jouw oplossing is een prima idee. Win-win. De politie zal dan wel uitzoeken hoe de vork in de steel zit.
Het was niet helemaal serieus dat je dat soort dingen niet mag eisen. Ik bedoelde daarmee de lynch mentaliteit die een flink deel van de deelnemers hier hardnekkig goed zit te praten.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:18:30 #196
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188638087
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:16 schreef Cryptocoryne het volgende:
Omdat jij je kennelijk niet kunt voorstellen hoe dat is.
Ik denk dat heel veel mensen zich wel kunnen voorstellen hoe een tokkie door het lint gaat.
pi_188638089
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:08 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dus als je dochter je vertelt dat ze verkracht of aangerand is geloof je haar niet? Ongelooflijk.
Er is een verschil tussen:
- "papa, die man heeft mij betast" en er dan meteen met 5 man op los beuken
en
- "papa, die man heeft mij betast" en dan vragen "waar dan? hoe dan? wat heeft hij precies gedaan?", de politie inschakelen, naar de huisarts gaan om het kind te laten onderzoeken, een zedendeskundige met het kind laten praten en dan het recht zijn beloop laten gaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188638096
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:15 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het feit dat veel ouders niet meer over het vermogen beschikken leugentjes van hun eigen kinderen te herkennen of erger nog die te ontkennen veroorzaakt inderdaad veel leed.

Het meeste leed bij de betrokken kinderen die van verwende kutkinderen naar verwende volwassen sneeuwklokjes doorgroeien. We kennen ze allemaal wel. Die typjes die denken het middelpunt van de wereld te zijn.
Je gelooft dat een 4 jarige hier moedwillig over liegt?
Je schat kleuters iets te hoog in.
pi_188638101
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:48 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik zit mij nu af te vragen wat de mensen die de reactie van de vader en omstanders niet begrijpen zouden doen als het hun kind was geweest. Laat maar lopen en tegen hun 4jarige dochter zeggen dat het allemaal niet zo erg is en ze er wel overheen komt.
Er zit een heel verschil tussen laten lopen en deze gebeurtenis he, in jouw poging je je dat af te vragen omdat er misschien een zeden delict is gepleegd kun je je ook afvragen of burger arresten de juiste methode zijn als het enige wat nu zeker is dat 5 mannen iemand hebben vastgepakt en dat diegene nu dood is en nog maar moet blijken of er wat gebeurd is.
Ook pedo's hebben gewoon recht op een proces dat wordt best lastig als mensen iemand per ongeluk ombrengen bij een poging om de politie werk uit handen te nemen en het OM van werk te voorzien
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188638105
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:18 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Je gelooft dat een 4 jarige hier moedwillig over liegt?
Ja. Absoluut.
Geen ervaring met kinderen zeker ?
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:20:24 #201
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638123
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:16 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Omdat jij je kennelijk niet kunt voorstellen hoe dat is. Maar ipv je dochter mag het ook je zusje, moeder of vrouw of vriendin zijn.
Nee, ik ga mij niks zitten voorstellen van wat jij je allemaal zit in te beelden om goed te praten dat er de volgende week een onschuldige man van 32 de grond in wordt geschoven.
pi_188638124
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:18 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen:
- "papa, die man heeft mij betast" en er dan meteen met 5 man op los beuken
en
- "papa, die man heeft mij betast" en dan vragen "waar dan? hoe dan? wat heeft hij precies gedaan?", de politie inschakelen, naar de huisarts gaan om het kind te laten onderzoeken, een zedendeskundige met het kind laten praten en dan het recht zijn beloop laten gaan.
Waar lees jij dat er op los gebeukt werd?
pi_188638129
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:14 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het wordt steeds mooier. :') Je weet dat je behoorlijk wat kracht nodig hebt om iemands keel dicht te knijpen? En dat de sporen van wurging op een lichaam overduidelijk zijn?

Ik merk dat veel mensen hier gewoon maar al te graag willen dat het doel van de vijf mannen was om deze persoon, zonder aanleiding, om het leven te brengen. Feiten (of het nog ontbreken daarvan), doen dan niet meer ter zake. :')
Als je weet waar je moet drukken, is het zachtjes indrukken van de halsslagader ook voldoende. Dan ben je er ook binnen een paar minuten geweest.

Wat betreft de feiten - die kennen we grotendeels. Vijf man tegen één. Hij wordt tegen de grond gewerkt. Ze gaan er met vier of vijf man bovenop zitten of liggen, net zolang tot hij is overleden.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:20:44 #204
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638130
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:17 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Stel dat ook nog eens blijkt dat deze man volledig onschuldig was.
Was het burgerarrest dan wel gerechtvaardigd ?
Nee, dan was het strafbaar handelen.
pi_188638138
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:18 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het was niet helemaal serieus dat je dat soort dingen niet mag eisen. Ik bedoelde daarmee de lynch mentaliteit die een flink deel van de deelnemers hier hardnekkig goed zit te praten.
Precies.
Als het woord pedo ergens valt, worden de messen al geslepen en dan MOETEN er ergens koppen, al dan niet letterlijk. Echt als een rode lap op een stier. Dom volk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:21:25 #206
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188638143
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je kunt ook een foto maken van de dader en hem eventueel volgen, terwijl één van je maten 112 belt. Dan hoeft er niemand achteraf spijt te hebben van onschuldige doden terwijl echte daders dan ook worden gepakt. Maar goed, dat soort dingen mag je niet eisen van mensen die een (vermeende) pedo te grazen moeten nemen.
Dat kan inderdaad, en dat mag je wat mij betreft ook eisen. Dat zou ook beter zijn, want dan zou het allemaal perfect verlopen.

Het is echter niet realistisch om te denken dat dit altijd in praktijk zo plaatsvindt of kan plaatsvinden. Het leven is niet alleen maar volgens vaste regels te volgen. Het enige dat je dan hebt, zijn trieste gevolgen. Die gevolgen kun je dan toetsen aan de wet.
pi_188638146
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, ik ga mij niks zitten voorstellen van wat jij je allemaal zit in te beelden om goed te praten dat er de volgende week een onschuldige man van 32 de grond in wordt geschoven.
Komt het dan te dicht bij ofzo? En dat was ook niet de vraag.
pi_188638157
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:17 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Stel dat ook nog eens blijkt dat deze man volledig onschuldig was.
Was het burgerarrest dan wel gerechtvaardigd ?
De vermoorde man wás per definitie onschuldig. Je bent immers pas schuldig totdat het tegendeel is bewezen.
pi_188638158
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:20 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Waar lees jij dat er op los gebeukt werd?
Waar lees jij dat ik zei dat er bij dit geval in Assen op los gebeukt werd?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:21:55 #210
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188638161
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:17 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Stel dat ook nog eens blijkt dat deze man volledig onschuldig was.
Was het burgerarrest dan wel gerechtvaardigd ?
Dat is het sowieso niet als ze hem niet op heterdaad betrapt hebben.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:22:53 #211
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638182
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:18 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ik denk dat heel veel mensen zich wel kunnen voorstellen hoe een tokkie door het lint gaat.
Ik ben een keertje bijna overhoop gereden (opzettelijk) door een ongelukkige samenhang van zwaaien naar de auto van een kennis (ik wist niet dat zij er zelf niet inzat) en het opspringen van een steentje van het wegdek. Ik heb weinig fantasie nodig om me daarbij iets voor te stellen.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:23:43 #212
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638196
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:18 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Je gelooft dat een 4 jarige hier moedwillig over liegt?
Je schat kleuters iets te hoog in.
Nee, zo'n kind kun je weinig verwijten. Maar de ouders, de ouders....
pi_188638197
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:21 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

De vermoorde man wás per definitie onschuldig. Je bent immers pas schuldig totdat het tegendeel is bewezen.
Dan zou je nooit een burgerarrest kunnen uitvoeren. De inbreker die je op heterdaad betrapt is dan immers nog niet veroordeeld en dus "onschuldig".

Deze man was echter niet aan het inbreken, noch een meisje aan het aanranden - maar zat op een bankje. Misschien had hij daarvoor wel aan het meisje gezeten. Misschien niet.
Is misschien genoeg reden voor een burgerarrest ?
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:23:55 #214
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_188638202
Volgens mij ken ik die man. En dan weet ik dat hij zeer moeilijk te verstaan is.

Dus als hij dan uberhaupt iets gezegd heeft dan vraag ik me af of het wel goed begrepen is.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:26:03 #215
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638244
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:21 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad, en dat mag je wat mij betreft ook eisen. Dat zou ook beter zijn, want dan zou het allemaal perfect verlopen.

Het is echter niet realistisch om te denken dat dit altijd in praktijk zo plaatsvindt of kan plaatsvinden. Het leven is niet alleen maar volgens vaste regels te volgen. Het enige dat je dan hebt, zijn trieste gevolgen. Die gevolgen kun je dan toetsen aan de wet.
We hebben het wel over Assen he? Bij uitstek een plek waar een gematigde aanpak zoals ik dat beschreef een goede kans van succes heeft.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:27:27 #216
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638270
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:21 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Komt het dan te dicht bij ofzo? En dat was ook niet de vraag.
Ha, kennelijk kun je in dit land niet in de buurt van zo'n kutkind op een bankje zitten zonder het risico dood te gaan. Dus ja, het komt heel dichtbij, voor iedereen waar die fijne ouders van tegenwoordig hysterisch op reageren.
pi_188638276
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:23 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dan zou je nooit een burgerarrest kunnen uitvoeren. De inbreker die je op heterdaad betrapt is dan immers nog niet veroordeeld en dus "onschuldig".

Deze man was echter niet aan het inbreken, noch een meisje aan het aanranden - maar zat op een bankje. Misschien had hij daarvoor wel aan het meisje gezeten. Misschien niet.
Is misschien genoeg reden voor een burgerarrest ?
quote:
Mag ik als burger een verdachte aanhouden?
Op grond van artikel 53 van het Wetboek van Strafvordering is bij ontdekking van een strafbaar feit iedereen bevoegd om een verdachte aan te houden. Wel zijn er veel eisen en voorwaarden aan dit zogeheten burgerarrest verbonden.

- De aangehoudene moet meteen aan de politie worden overgedragen.
- De aanhouder mag om te voorkomen dat de verdachte de benen neemt, dwang uitoefenen. Bijvoorbeeld door hem of haar tegen de grond te houden. Het gebruikte geweld mag niet verder gaan dan nodig om te bereiken dat de verdachte er niet vandoor gaat.
- Er is een duidelijke grens waar de geweldstoepassing moet ophouden. Heeft de verdachte zich overgegeven of is hij of zij weerloos? Dan is het doel bereikt en is er geen geweld meer nodig. Dat geldt voor een aanhouding door de politie, maar ook voor een aanhouding door burgers.
https://www.politie.nl/th(...)-verdachte-aanhouden
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188638285
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:23 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dan zou je nooit een burgerarrest kunnen uitvoeren. De inbreker die je op heterdaad betrapt is dan immers nog niet veroordeeld en dus "onschuldig".

Deze man was echter niet aan het inbreken, noch een meisje aan het aanranden - maar zat op een bankje. Misschien had hij daarvoor wel aan het meisje gezeten. Misschien niet.
Is misschien genoeg reden voor een burgerarrest ?
Een burgerarrest is wat anders dat iemand vermoorden.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:28:48 #219
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188638297
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Als je weet waar je moet drukken, is het zachtjes indrukken van de halsslagader ook voldoende. Dan ben je er ook binnen een paar minuten geweest.

Wat betreft de feiten - die kennen we grotendeels. Vijf man tegen één. Hij wordt tegen de grond gewerkt. Ze gaan er met vier of vijf man bovenop zitten of liggen, net zolang tot hij is overleden.
Ah, dat laat dus geen sporen na volgens jou.

De 'feiten' die jij noemt, zijn geen feiten. Er is op dit moment geem bewijs dat men op dusdanige wijze op deze man heeft gezeten, dat hij daaraan is overleden.
pi_188638339
quote:
Hmm. Onduidelijk dus - het feit was immers niet "ontdekt', het werd slechts vermoed.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:30:21 #221
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188638345
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

We hebben het wel over Assen he? Bij uitstek een plek waar een gematigde aanpak zoals ik dat beschreef een goede kans van succes heeft.
Het gaat er niet om of het een kans van succes heeft op een bepaalde plek. Het gaat erom dat niet elke situatie verloopt of kan verlopen zoals jij beschrijft.
pi_188638353
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:01 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik zou het iig wel serieus nemen.
Serieus, de dochter van een vriend van mij vertelde thuis dat iemand haar op school had geslagen. Omdat er niets te zien was geloofde hij haar niet. Hij vroeg door zij bleef met details volhouden. Hij heeft de juf gebeld die zei dat er niets gebeurd was. Zo kan ik nog wel meer voorbeelden opnoemen van kinderen die een levendige fantasie hebben.
Dan is het inderdaad jouw taak als ouder om dingen serieus te nemen, maar ook om niet te ver te gaan hoe moeilijk dat in zo'n situatie ook is.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:35:43 #223
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188638456
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:22 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik ben een keertje bijna overhoop gereden (opzettelijk) door een ongelukkige samenhang van zwaaien naar de auto van een kennis (ik wist niet dat zij er zelf niet inzat) en het opspringen van een steentje van het wegdek. Ik heb weinig fantasie nodig om me daarbij iets voor te stellen.
Ik woon tussen dat soort volk en heb het hier ook al een paar keer bijna mis zien gaan doordat er een paar hun "vaderinstinct" volgde.. De laatste keer zat ik bij iemand in de woonkamer mee te luisteren hoe hij in de gang werd bedreigd om 's nachts overhoop geschoten te worden als hij nog een keer bij die persoon zijn dochter zou aanbellen.. En dat ging ook om een misverstand..
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:36:08 #224
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188638470
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:17 schreef HiZ het volgende:

[..]

Waar heeft het zich afgespeeld? Ik zie niet zo snel een echt typische speeltuin. Op de foto's die in de media kwamen zag ik alleen gras en een metalen doel.
In het midden van al die huizen, waar die 4 paden naartoe lopen, als je max zoom gaat zie je de hekken+doelen staan.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:36:21 #225
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638475
De daders zijn niet geloofwaardig; in het 'burgerarrest' zit de suggestie verborgen dat ze die man op heterdaad hebben betrapt bij (volgens de oorspronkelijke berichten) het betasten van een vierjarig meisje, danwel het (gedeeltelijk) uitkleden van een 4-jarig meisje en/of het maken van foto's van een grotendeels of geheel ontkleedt 4-jarig meisje.

En dat heeft die vader dus met zijn eigen ogen gezien. En toen ging hij alleen maar naar die man om zijn verhaal te halen en riep hij zijn vrienden om de 'pedo' vast te houden. :D

Het gaat nog heel spannend worden om te zien hoe de tijdslijn er precies uit gaat zien. En wanneer de politie is gebeld.
pi_188638489
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:30 schreef vipergts het volgende:

[..]

Serieus, de dochter van een vriend van mij vertelde thuis dat iemand haar op school had geslagen. Omdat er niets te zien was geloofde hij haar niet. Hij vroeg door zij bleef met details volhouden. Hij heeft de juf gebeld die zei dat er niets gebeurd was. Zo kan ik nog wel meer voorbeelden opnoemen van kinderen die een levendige fantasie hebben.
Dan is het inderdaad jouw taak als ouder om dingen serieus te nemen, maar ook om niet te ver te gaan hoe moeilijk dat in zo'n situatie ook is.
De vader heeft de man toch aangesproken waarop hij probeerde te vluchten.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:37:09 #227
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188638495
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:28 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Een burgerarrest is wat anders dat iemand vermoorden.
Dat is inderdaad iets anders, dat is iedereen met je eens.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:37:49 #228
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638512
quote:
6s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:36 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

In het midden van al die huizen, waar die 4 paden naartoe lopen, als je max zoom gaat zie je de hekken+doelen staan.
Ok, trapveldje dus.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:39:00 #229
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638531
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:36 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

De vader heeft de man toch aangesproken waarop hij probeerde te vluchten.
Ja en wat hoort een vader te doen als hij net heeft gezien dat zijn dochter is misbruikt?

Ik zit met spanning te wachten op je antwoord :D
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:39:56 #230
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188638550
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:36 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

De vader heeft de man toch aangesproken waarop hij probeerde te vluchten.
Ja, een doof persoon.. Hoe duidelijk zal het geweest zijn voor die jongen wat er aan de hand was?
pi_188638571
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:39 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja, een doof persoon.. Hoe duidelijk zal het geweest zijn voor die jongen wat er aan de hand was?
Dat kon de vader ook niet ruiken hè.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:40:55 #232
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_188638576
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:39 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja, een doof persoon.. Hoe duidelijk zal het geweest zijn voor die jongen wat er aan de hand was?
Precies
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:42:10 #233
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188638599
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:40 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dat kon de vader ook niet ruiken hè.
Ben jij niet toevallig die vader? :o
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:42:13 #234
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638600
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:39 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Ja, een doof persoon.. Hoe duidelijk zal het geweest zijn voor die jongen wat er aan de hand was?
Nou kennelijk vroeg pappie beleefd of meneer aan zijn vierjarige dochter had gezeten. En die wist toen wel hoe laat het was en probeerde te vluchten nadat hij op heterdaad was betrapt. En vier goede burgers die niks hadden gezien gingen hem toen tegenhouden. Waarna die viezerik zomaar dood was gegaan.
pi_188638602
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja en wat hoort een vader te doen als hij net heeft gezien dat zijn dochter is misbruikt?

Ik zit met spanning te wachten op je antwoord :D
Geen idee. Ik spreek niet voor alle vaders ofzo.
pi_188638603
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:36 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

De vader heeft de man toch aangesproken waarop hij probeerde te vluchten.
"Aangesproken" of is hij luid schreeuwend en armzwaaiend op de man afgestormd ?
pi_188638608
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:16 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Omdat jij je kennelijk niet kunt voorstellen hoe dat is. Maar ipv je dochter mag het ook je zusje, moeder of vrouw of vriendin zijn.
Hoeveel mensen ken jij eigenlijk die verkracht misbruikt of onzedelijk betast zijn. Het lijkt mij voor jouw erg vervelend om met je dochter naar buiten te gaan en in iedere schaduw gevaar te zien.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188638609
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

"Aangesproken" of is hij luid schreeuwend en armzwaaiend op de man afgestormd ?
Dat weten we niet.
pi_188638620
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Hoeveel mensen ken jij eigenlijk die verkracht misbruikt of onzedelijk betast zijn. Het lijkt mij voor jouw erg vervelend om met je dochter naar buiten te gaan en in iedere schaduw gevaar te zien.
1.
pi_188638621
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:40 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dat kon de vader ook niet ruiken hè.
Hoezo niet ? Ken jij je buren niet minstens van gezicht ?
pi_188638635
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:43 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Hoezo niet ? Ken jij je buren niet minstens van gezicht ?
Oh het was een buurman? Ik dacht dat hij bij een maat op bezoek ging?
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:44:33 #242
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638636
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:42 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Dat weten we niet.
Maar we weten wel dat het terecht was, want er zijn kinderen die worden aangerand. En dan is elke verdere verdenking gerechtvaardigd.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:45:53 #243
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188638649
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:36 schreef HiZ het volgende:
De daders zijn niet geloofwaardig; in het 'burgerarrest' zit de suggestie verborgen dat ze die man op heterdaad hebben betrapt bij (volgens de oorspronkelijke berichten) het betasten van een vierjarig meisje, danwel het (gedeeltelijk) uitkleden van een 4-jarig meisje en/of het maken van foto's van een grotendeels of geheel ontkleedt 4-jarig meisje.

En dat heeft die vader dus met zijn eigen ogen gezien. En toen ging hij alleen maar naar die man om zijn verhaal te halen en riep hij zijn vrienden om de 'pedo' vast te houden. :D

Het gaat nog heel spannend worden om te zien hoe de tijdslijn er precies uit gaat zien. En wanneer de politie is gebeld.
Als ze niet geloofwaardig zouden zijn, hadden ze nog wel in voorarrest gezeten. Maar dat is een aanname mijnerzijds.
pi_188638662
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:42 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

"Aangesproken" of is hij luid schreeuwend en armzwaaiend op de man afgestormd ?
De man was natuurlijk de rust zelve. Zwaaide van 30 meter afstand even vriendelijk naar de man op het bankje om aan te geven dat hij naderbij zou komen en vroeg vriendelijk of dat mocht. En voor de vader het wist gooide die man zich onder 5 mensen waardoor hij zelfmoord pleegde. Eigenlijk zijn die 5 mannen gewoon slachtoffer!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:48:35 #245
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638716
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:45 schreef Repentless het volgende:

[..]

Als ze niet geloofwaardig zouden zijn, hadden ze nog wel in voorarrest gezeten. Maar dat is een aanname mijnerzijds.
Ik denk dat de verdenking niet in de richting van moord of doodslag gaat. En dan worden ze ook wel bij een wat minder coherent verhaal naar huis gestuurd. De vader is voor zover ik weet ook zelf naar de politie gegaan.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:49:09 #246
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188638732
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De man was natuurlijk de rust zelve. Zwaaide van 30 meter afstand even vriendelijk naar de man op het bankje om aan te geven dat hij naderbij zou komen en vroeg vriendelijk of dat mocht. En voor de vader het wist gooide die man zich onder 5 mensen waardoor hij zelfmoord pleegde. Eigenlijk zijn die 5 mannen gewoon slachtoffer!
Leuk hoor, dat cynisme. Maar je weet het zelf net zo min als ieder ander hier.
pi_188638737
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:36 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

De vader heeft de man toch aangesproken waarop hij probeerde te vluchten.
Waardoor het volledig uit de hand liep met nog 4 mannen, dat is nu net mijn punt over het kalm blijven en waar je kennelijk overheen hebt gelezen. Geeft niet ik ben best bereid om het tot in den treuren te herhalen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:50:09 #248
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188638771
Hoe waarschijnlijk is het dat iemand een klein kind iets aandoet in het volle zicht op een trapveldje met overal mensen in de buurt ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_188638772
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

De man was natuurlijk de rust zelve. Zwaaide van 30 meter afstand even vriendelijk naar de man op het bankje om aan te geven dat hij naderbij zou komen en vroeg vriendelijk of dat mocht. En voor de vader het wist gooide die man zich onder 5 mensen waardoor hij zelfmoord pleegde. Eigenlijk zijn die 5 mannen gewoon slachtoffer!
Overduidelijk.
Maar mijn vraag was meer omdat mensen het de man kwalijk lijken te nemen dat hij probeerde te vluchten; als ware het een schuldbekentenis.

Terwijl ik zomaar gok dat er wel meer mensen op de vlucht slaan als er een woedende meute mannen op je afstormt.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:50:30 #250
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638783
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:49 schreef Repentless het volgende:

[..]

Leuk hoor, dat cynisme. Maar je weet het zelf net zo min als ieder ander hier.
Oh, in het begin werd ons heel duidelijk te kennen gegeven dat er een pedo dood was, en dat hij geen beter lot verdiende. Maar nu weten we het allemaal niet meer?
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:50:43 #251
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188638790
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik denk dat de verdenking niet in de richting van moord of doodslag gaat. En dan worden ze ook wel bij een wat minder coherent verhaal naar huis gestuurd. De vader is voor zover ik weet ook zelf naar de politie gegaan.
Verdenk jij ze wel van moord of doodslag?
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:51:57 #252
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_188638828
Punt blijft dat er door die 5 gewoon iemand dood is.

Linksom of rechtsom maakt het geen reet uit hoe ze het voor elkaar hebben gekregen of wat ze gedaan hebben, want als ze niks hadden gedaan had hij gewoon geleefd.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:52:21 #253
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638842
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:50 schreef deedeetee het volgende:
Hoe waarschijnlijk is het dat iemand een klein kind iets aandoet in het volle zicht op een trapveldje met overal mensen in de buurt ?
Tja, dan moet je wel echt stom zijn.

Maar ik zat nog even te denken aan de plek waar het gebeurde. Het zou me niks verbazen als heeft meegespeeld dat ze vonden dat die man sowieso niks te maken had op dat veldje. Het ligt tussen huizen en dan krijg je ondanks het feit dat het openbaar is al snel ongerechtvaardigd territoir gedrag.
pi_188638851
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:45 schreef Repentless het volgende:

[..]

Als ze niet geloofwaardig zouden zijn, hadden ze nog wel in voorarrest gezeten. Maar dat is een aanname mijnerzijds.
Als er geen vluchtgevaar of gevaar voor anderen of henzelf bestaat, dan worden veruit de meeste verdachten vrijgelaten in afwachting op hun proces. Dat ze op vrije voeten zijn, betekent helemaal niets voor een eventuele straf.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:53:03 #255
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188638872
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:50 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oh, in het begin werd ons heel duidelijk te kennen gegeven dat er een pedo dood was, en dat hij geen beter lot verdiende. Maar nu weten we het allemaal niet meer?
Wie zijn "ons"? Er zijn nogal wat verschillende opvattingen hier zoals ik het lees.
pi_188638876
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:49 schreef Repentless het volgende:

[..]

Leuk hoor, dat cynisme. Maar je weet het zelf net zo min als ieder ander hier.
Precies wat je zegt. Waarom er dan zoveel aannames worden gedaan hier is me dan ook een volslagen raadsel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:53:33 #257
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188638885
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:50 schreef Repentless het volgende:

[..]

Verdenk jij ze wel van moord of doodslag?
Nee, ik denk dat het gewoon mensen zijn die helaas niet geleerd hebben om hun ergste impulsen te beheersen.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:54:14 #258
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188638915
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:52 schreef HiZ het volgende:
Het ligt tussen huizen en dan krijg je ondanks het feit dat het openbaar is al snel ongerechtvaardigd territoir gedrag.
Ook nog inderdaad.. Ons kent ons en er zit een vreemde bij hun kinderen, dat moet wel verdacht zijn. ook niet voor niets dat er zo snel vier buren opgetrommeld konden worden.
pi_188638950
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:52 schreef spijkerbroek het volgende:

Als er geen vluchtgevaar of gevaar voor anderen of henzelf bestaat, dan worden veruit de meeste verdachten vrijgelaten in afwachting op hun proces. Dat ze op vrije voeten zijn, betekent helemaal niets voor een eventuele straf.
Het betekent wel degelijk iets over de inschatting van hun schuldigheid. Als die hoog geweest was, waren ze niet heengezonden. Jaarlijks worden talloze verdachten in voorarrest gezet en gehouden. Omdat de verdenking zwaar is.
pi_188638981
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Hoeveel mensen ken jij eigenlijk die verkracht misbruikt of onzedelijk betast zijn. Het lijkt mij voor jouw erg vervelend om met je dochter naar buiten te gaan en in iedere schaduw gevaar te zien.
Ik ken er minstens 20 in mijn directe omgeving. Oh en ik ken ook een dader, die meerdere kinderen seksueel heeft misbruikt. Ik kende die jongen al mijn hele leven, vertrouwde hem 100%, hij was echt de laatste van wie ik ooit gedacht had dat hij tot zoiets in staat zou zijn. Zo zie je maar weer dat je niemand ooit 100% kunt vertrouwen.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:56:30 #261
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188638990
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:52 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als er geen vluchtgevaar of gevaar voor anderen of henzelf bestaat, dan worden veruit de meeste verdachten vrijgelaten in afwachting op hun proces. Dat ze op vrije voeten zijn, betekent helemaal niets voor een eventuele straf.
Dat klopt, maar vaak wel pas nadat het onderzoek is afgerond. Bij verdenking van moord, doodslag of zelfs poging tot doodslag sta je vrijwel nooit zo snel buiten.
  maandag 26 augustus 2019 @ 20:59:44 #262
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188639104
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:53 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Precies wat je zegt. Waarom er dan zoveel aannames worden gedaan hier is me dan ook een volslagen raadsel.
Je doet zelf ook aannames.
pi_188639153
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:59 schreef Repentless het volgende:

Je doet zelf ook aannames.
Maar hij poneert ze alsof het keiharde feiten zijn, da's het verschil :)
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:01:07 #264
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188639155
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat het gewoon mensen zijn die helaas niet geleerd hebben om hun ergste impulsen te beheersen.
Dat kan. :)
pi_188639310
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:01 schreef gombro het volgende:

[..]

Maar hij poneert ze alsof het keiharde feiten zijn, da's het verschil :)
Welke "keiharde feiten" over deze zaak heb ik "geponeerd" dan?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188639385
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:53 schreef HiZ het volgende:

Nee, ik denk dat het gewoon mensen zijn die helaas niet geleerd hebben om hun ergste impulsen te beheersen.
Ja, dan kan jij je beter voelen dan die tokkies die je zo veracht. Walgelijk zoals Groen Links Fokkers de bewoners van een volkswijk als tokkies = halve nazi's neerzet. Voordat er ook maar één feit bekend is, snoeren ze iedereen de mond maar roeptoeteren hun verachting voor beneden-modale volksgroepen. Zum Kotzen!
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:10:00 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188639451
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:02 schreef Repentless het volgende:

Stel dat je Anne Faber op die fatale dag hoorde schreeuwen, poolshoogte ging nemen en Michael Panhuis kon weerhouden van zijn daad, desnoods met geweld.

Ben je dan ook een 'tokkie'? Indien niet op dat moment, ben je dan wel een 'tokkie' als je hem met vijf man in bedwang houdt en hij op niet nader te verklaren wijze overlijdt?
Ja.
pi_188639474
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:05 schreef spijkerbroek het volgende:

Welke "keiharde feiten" over deze zaak heb ik "geponeerd" dan?

Je laatste was:

"Als er geen vluchtgevaar of gevaar voor anderen of henzelf bestaat, dan worden veruit de meeste verdachten vrijgelaten in afwachting op hun proces."


Dat is totale onzin. En jij poneert het zonder blikken of blozen.
pi_188639487
----------------------------
pi_188639495
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:10 schreef gombro het volgende:

Je laatste was: "Als er geen vluchtgevaar of gevaar voor anderen of henzelf bestaat, dan worden veruit de meeste verdachten vrijgelaten in afwachting op hun proces."


Dat is totale onzin. En jij poneert het zonder blikken of blozen.
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Welke "keiharde feiten" over deze zaak heb ik "geponeerd" dan?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_188639537
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:43 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

1.
Dat spijt me oprecht voor jouw en die persoon.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Spellchecker maandag 26 augustus 2019 @ 21:12:50 #272
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188639543
Speeltuindode werd gepest met doofheid
quote:
Familie van de zaterdag onder verdachte omstandigheden in een Assens speeltuintje overleden Martin (32) zegt dat hij al sinds z’n vijfde gepest werd met zijn totale doofheid en verbale onkunde. „Hij klonk als een zeehond. Dan zeg ik het natuurlijk heel cru, maar het was wel echt zo”, vertelt een neef in de deuropening. „Ik beheers gebarentaal en heb altijd gewerkt met doven.”

Een tante was erbij toen Martin op vijfjarige leeftijd achterover van een krukje viel. „Op zijn hoofd. Daarna kon hij niks meer horen. Eerst hadden ze dat niet door”, weet ze. „Hij was heel lief.”

Beide familieleden geven aan dat de jongen sindsdien enorm werd gepest vanwege zijn hoor- en spraakgebrek. Hij liep zelfs brandwonden op en moest een keer naar het ziekenhuis. „Ze hebben ’m vaak in elkaar geschopt, omdat hij doof is. Zijn moeder, die aan de overkant woont, is altijd al bang geweest dat het ooit eens mis zou gaan met hem…”

Zij geloven niets van verhalen dat de dove dertiger afgelopen zaterdag in de stad een jong meisje lastiggevallen zou hebben en wijzen erop dat een vriend van hem daar in de buurt woont, wat mogelijk zijn aanwezigheid daar verklaart. „Dat ken ik niet van hem”, zegt de man over z’n jongste neefje. „Hopelijk blijkt dat ook uit de berichtjes op zijn telefoon, want die is in beslag genomen. Dat hij er foto’s van gemaakt zou hebben of zoiets.”

"Martin had niets met de meissies"
Volgens hem keek Martin niet eens naar ’de meissies’. „Daar had hij helemaal niets mee. Vissen, dat was zijn lust en leven. Karpers, snoeken. Dat interesseerde hem.” De Assenaar vermoedt dat iemand op een gegeven moment het vuurtje opstookte en dat dit zijn neef het leven heeft gekost. „Iedereen is enorm verdrietig. Zijn hele kennissenkring denkt dat-ie het slachtoffer is geworden, doordat hij doof is.”

"Politie: verdachten wilden slachtoffer overdragen"
De politie benadrukt dat er geen feiten of omstandigheden zijn die erop wijzen dat Martin opzettelijk omgebracht zou zijn. „Sterker nog, we hebben het beeld dat de mannen het slachtoffer wilden vasthouden om hem daarna over te dragen aan de politie”, verduidelijkt politiewoordvoerder Paul Heidanus. „Deze verdenking van doodslag is er toen ook vanaf gegaan. Dus was er ook geen noodzaak meer om de verdachten langer vast te houden.”

Hij wijst erop dat verder onderzoek nog moet uitwijzen of er sprake is van een ander strafbaar feit, zoals bijvoorbeeld het onthouden van medische zorg aan iemand die dat onmiskenbaar nodig heeft. Het vijftal blijft daarom nog als verdacht aangemerkt. Of zij strafrechtelijk vervolgd zullen worden is aan het Openbaar Ministerie om te bepalen. „Het kan zijn dat ze opnieuw gehoord moeten worden, zodra de doodsoorzaak bekend is.”
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:16:02 #273
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188639610
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja.
Oké, waarom?
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:17:09 #274
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188639637
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:07 schreef gombro het volgende:

[..]

Ja, dan kan jij je beter voelen dan die tokkies die je zo veracht. Walgelijk zoals Groen Links Fokkers de bewoners van een volkswijk als tokkies = halve nazi's neerzet. Voordat er ook maar één feit bekend is, snoeren ze iedereen de mond maar roeptoeteren hun verachting voor beneden-modale volksgroepen. Zum Kotzen!
Alle berichtgeving omtrent de uirspraken van de bewoners gemist? Alle: "Ze motte met hun poten van kinderen afblijven!", "Terecht dat ie dood is" en dat soort FB retoriek? Ja, dan heb je het over een verzameling Tokkies, ook al was het in Zonnedael gebeurd.
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:19:25 #275
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_188639674
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 19:02 schreef Repentless het volgende:
In dat geval mag je namelijk een burgerarrest uitvoeren, wat betekent dat je iemand in bedwang mag houden tot de politie er is. Voor zover ik weet, bestaat er geen quotum voor het aantal mensen dat iemand in bedwang mag houden.
Dat is nou net wat ik bedoelde met dat er best nog wel eens naar het burgerarrest gekeken mag worden. Dat is allemaal zo onduidelijk. Zou je met 5 volwassen mannen een jonge vrouw in bedwang mogen houden? Of hoe moet dat met een kind of een bejaarde? Mag je iemand alleen vasthouden of mag je op iemand zitten? Is iemand insluiten in je eigen huis verboden? Er zal misschien enige jurisprudentie uit deze zaak volgen maar momenteel is het volstrekt onbekend wat redelijk is.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_188639688
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:56 schreef Repentless het volgende:

Dat klopt, maar vaak wel pas nadat het onderzoek is afgerond. Bij verdenking van moord, doodslag of zelfs poging tot doodslag sta je vrijwel nooit zo snel buiten.
Natuurlijk niet. Maar Links Fok liegt glashard dat de heenzending van deze 5 mannen niets betekent. Omdat het tokkies zijn. En tokkies zijn nu eenmaal schuldig.
pi_188639715
-------------------------
pi_188639771
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 20:56 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik ken er minstens 20 in mijn directe omgeving. Oh en ik ken ook een dader, die meerdere kinderen seksueel heeft misbruikt. Ik kende die jongen al mijn hele leven, vertrouwde hem 100%, hij was echt de laatste van wie ik ooit gedacht had dat hij tot zoiets in staat zou zijn. Zo zie je maar weer dat je niemand ooit 100% kunt vertrouwen.
Ik vroeg het niet aan jouw, maar aan die andere user vanwege zijn post ondanks dat we het niet eens zijn lijkt het voor hem heel persoonlijk.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:24:51 #279
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188639789
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:16 schreef Repentless het volgende:

Oké, waarom?
Omdat jij op dat moment helemaal niet weet wie Panhuis feitelijk is en wat de uitkomst zal zijn als jij niet in ingrijpt. Of kan jij in de toekomst kijken? Een soort Minority Report?
pi_188639928
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:27 schreef AchJa het volgende:

Zonder die vijf had het slachtoffer nog geleefd he?
Jammer voor jou, maar zelfs dat is maar helemaal de vraag. Correcte rechtspleging gaat ervan uit dat mensen ook spontaan dood kunnen vallen. Of jij dat nou waarschijnlijk vindt of niet.
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:33:04 #281
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188639973
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Omdat jij op dat moment helemaal niet weet wie Panhuis feitelijk is en wat de uitkomst zal zijn als jij niet in ingrijpt. Of kun jij in de toekomst kijken? Een soort Minority Report?
Nee, dat kan ik niet. Maar afgaan op hulpgeroep van een meisje in de bosjes en constateren (met de inschatting die je op dat moment kunt maken) dat ze daar wordt vastgehouden, is dus niet voldoende om in te grijpen, desnoods fysiek? Dat is 'tokkie'?

Dat vind ik vrijwel net zo treurig als dit hele voorval. :{ Dat je niets van je medemens hoeft te verwachten, omdat hij wel eens 'een verkeerde inschatting' zou kunnen maken.
pi_188640014
Die 5 mannen dachten: dit is onze kans, nu worden we de helden van Facebook. Tsja, heldje spelen kan je beter thuis doen, als niemand er last van heeft.
pi_188640065
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:24 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik vroeg het niet aan jouw, maar aan die andere user vanwege zijn post ondanks dat we het niet eens zijn lijkt het voor hem heel persoonlijk.
Snap ik, maar wilde je even duidelijk maken dat zulke dingen veel vaker voorkomen dan men vaak denkt en dat het wantrouwen gewoon gerechtvaardigd is.
pi_188640130
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:37 schreef madam-april het volgende:

[..]

Snap ik, maar wilde je even duidelijk maken dat zulke dingen veel vaker voorkomen dan men vaak denkt en dat het wantrouwen gewoon gerechtvaardigd is.
En dat was een heel zinnige bijdrage. Dankjewel. Misschien wel de zinnigste van deze hele thread.
pi_188640186
De 5 mannen worden hier neergezet als Tokkie, hoewel ik het niet helemaal eens ben met hun handelingen kan ik het wel begrijpen, hoe zal je zelf reageren als zoiets met je kind gebeurd?
Voor het waarschijnlijk onschuldig slachtoffer is het een zeer trieste zaak
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:43:38 #286
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188640201
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:30 schreef gombro het volgende:

Jammer voor jou, maar zelfs dat is maar helemaal de vraag. Correcte rechtspleging gaat ervan uit dat mensen ook spontaan dood kunnen vallen. Of jij dat nou waarschijnlijk vindt of niet.
Dat zal best maar is bijzonder onwaarschijnlijk in dit geval.
pi_188640204
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:42 schreef Bottendaal het volgende:
De 5 mannen worden hier neergezet als Tokkie, hoewel ik het niet helemaal eens ben met hun handelingen kan ik het wel begrijpen, hoe zal je zelf reageren als zoiets met je kind gebeurd?
Voor het waarschijnlijk onschuldig slachtoffer is het een zeer trieste zaak
Als WAT met je kind gebeurt?
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:45:28 #288
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188640237
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:33 schreef Repentless het volgende:

[..]

Nee, dat kan ik niet. Maar afgaan op hulpgeroep van een meisje in de bosjes en constateren (met de inschatting die je op dat moment kunt maken) dat ze daar wordt vastgehouden, is dus niet voldoende om in te grijpen, desnoods fysiek? Dat is 'tokkie'?
Om mijn verhaal even te verduidelijken. Waar kan ik lezen dat het slachtoffer met zijn leuter in dat kind zat en hij alle kleren van haar lijf gerukt had?
pi_188640246
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:43 schreef AchJa het volgende:

Dat zal best maar is bijzonder onwaarschijnlijk in dit geval.
Dat zal best en sommige mensen vinden volmaakte onschuld van de tuinman in dit geval ook bijzonder onwaarschijnlijk.
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:46:24 #290
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188640255
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:42 schreef Bottendaal het volgende:
De 5 mannen worden hier neergezet als Tokkie, hoewel ik het niet helemaal eens ben met hun handelingen kan ik het wel begrijpen, hoe zal je zelf reageren als je vermoed dat zoiets met je kind is gebeurd?
Voor het waarschijnlijk onschuldig slachtoffer is het een zeer trieste zaak
Even iets meer van toepassing gemaakt voor dit specifieke geval.
pi_188640257
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Om mijn verhaal even te verduidelijken. Waar kan ik lezen dat het slachtoffer met zijn leuter in dat kind zat en hij alle kleren van haar lijf gerukt had?
Dat kan je nergens lezen omdat je het uit je duim zuigt.
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:48:09 #292
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188640271
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:45 schreef gombro het volgende:

Dat zal best en sommige mensen vinden volmaakte onschuld van de tuinman in dit geval ook bijzonder onwaarschijnlijk.
Tsja, van alle "beschuldigingen" die voorbij zijn gekomen is vooralsnog alleen het plaatsnemen op een bankje overgebleven...
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:49:40 #293
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188640295
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:47 schreef gombro het volgende:

Dat kan je nergens lezen omdat je het uit je duim zuigt.
Dus? De vergelijking (Anne Faber) die gemaakt wordt gaat compleet mank. Of heb je dat echt niet door?
pi_188640310
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:49 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dus? De vergelijking (Anne Faber) die gemaakt wordt gaat compleet mank. Of heb je dat echt niet door?
Dat heeft niemand door. Alleen jij.
pi_188640318
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:50 schreef gombro het volgende:

[..]

Dat heeft niemand door. Alleen jij.
En ik.
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:51:09 #296
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_188640322
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:42 schreef Bottendaal het volgende:
De 5 mannen worden hier neergezet als Tokkie, hoewel ik het niet helemaal eens ben met hun handelingen kan ik het wel begrijpen, hoe zal je zelf reageren als zoiets met je kind gebeurd?
Voor het waarschijnlijk onschuldig slachtoffer is het een zeer trieste zaak
Als wat precies gebeurt? Iemand die op een bankje gaat zitten?
pi_188640338
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als wat precies gebeurt? Iemand die op een bankje gaat zitten?
Da's verdacht gedrag. Moet dood.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 26 augustus 2019 @ 21:52:50 #298
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188640356
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 21:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Om mijn verhaal even te verduidelijken. Waar kan ik lezen dat het slachtoffer met zijn leuter in dat kind zat en hij alle kleren van haar lijf gerukt had?
Dat lees je nergens. Ik maakte een vergelijking, zoals ik aangaf.

Waarbij ik ook nog eens duidelijk maakte dat elke situatie uniek is. Maar mijn punt was: kun je dan nooit ingrijpen, omdat je het wel eens verkeerd zou kunnen hebben, of dat de uitkomst van je ingrijpen onbedoeld iemands dood is?

Dat vind ik ook een wrange conclusie. :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')