https://www.nu.nl/binnenl(...)an-in-speeltuin.htmlquote:Overledene is 32-jarige man uit Assen
De man die zaterdag om het leven kwam is een 32-jarige man uit Assen. De vijf mannen die wegens het incident zijn aangehouden, zitten nog altijd vast. Het gaat om mannen van 27, 36, 38, 46 en 54, allen ook afkomstig uit de Drentse hoofdstad.
De man werd zaterdag in een speeltuin aan de Iemstukken door de vijf mannen aangevallen. Hij overleed ter plekke. Volgens de politie waren de vijf op de man afgegaan omdat ze hem verdachten van een zedendelict.
De politie kreeg tegen 13.00 uur een melding over een man op het veldje die onzedelijke handelingen zou uitvoeren met een vierjarig meisje.
twitter:poldrenthe twitterde op zaterdag 24-08-2019 om 13:55:53Aan de Iemstukke heeft zojuist een ernstige mishandeling plaatsgevonden. Daarbij is een man overleden en zijn vijf verdachten aangehouden. De politie is bezig met onderzoek. Updates volgen op dit account. reageer retweet
Jaquote:Op maandag 26 augustus 2019 15:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Dus als ik ergens langs loop en ik wil een appje sturen moet ik eerst kijken of ouders hun koters niet in de onderbroek laten lopen?
Dat klopt toch ook?quote:Op maandag 26 augustus 2019 15:47 schreef MikeyMo het volgende:
Doofstom, ik dacht altijd dat dat mensen waren die niet konden horen en praten.
Dat is het ook.quote:Op maandag 26 augustus 2019 15:47 schreef MikeyMo het volgende:
Ja, maar ik zag in het vorige deel dat iemand zich helemaal zat op te winden dat deze term echt niet kon.quote:
Als blijkt dat je ongelijk had en de beste man helemaal geen pedo blijkt te zijn, kun je gewoon wat briefjes ophangen dat je niet meer met de pers wilt praten.quote:Op maandag 26 augustus 2019 15:52 schreef Syd het volgende:
Nu er meer aannames komen over wat er nu afspeelde, ben ik benieuwd hoe de mensen nu denken die allemaal blij stonden te springen dat deze man dood moest? Want bij enkel verdenking vonden deze FOK!kers namelijk dat deze man terecht dood moest ook al was er nog geen bewijs.
Ook al zou er bewijs zijn, keur ik moord nog steeds niet goed. Maarja deze uitspraak is gevaarlijk hier op FOK! want nu ben ik ook een pedo
Ter illustratie: mevrouw heeft geen voortuin en ik stond te wachten op mijn hond die weer 6 huizen terug aan een boom aan het snuffelen was.quote:Hallo, ik woon op het einde bij de X richting Y. Ik zie zojuist een jongeman blanke man tussen de 20 en 30 met bril alle huizen aan de overkant naar binnen te kijken en omzich heen te kijken. Even goed opletten of weet iemand toevallig wie deze jonge man is ?
Ja, wat kijk je dan ook binnen bij mensenquote:Op maandag 26 augustus 2019 15:54 schreef MikeyMo het volgende:
Ter illustratie: mevrouw heeft geen voortuin en ik stond te wachten op mijn hond die weer 6 huizen terug aan een boom aan het snuffelen was.
quote:Op maandag 26 augustus 2019 15:54 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens beheer ik zelf zo'n Whatsappgroep voor de buurt en hebben we deze een tijd geleden zo ingericht dat alleen admins berichten kunnen plaatsen. Anders krijg je constant berichten over vermiste katten en zo maar ook van die valse opruiberichten
Dit is er één die over mij gaat namelijk:
[..]
Ter illustratie: mevrouw heeft geen voortuin en ik stond te wachten op mijn hond die weer 6 huizen terug aan een boom aan het snuffelen was.
Zo makkelijk gaat het in die groepen.
Jep. En iedereen hitst elkaar ook op.quote:Op maandag 26 augustus 2019 15:54 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens beheer ik zelf zo'n Whatsappgroep voor de buurt en hebben we deze een tijd geleden zo ingericht dat alleen admins berichten kunnen plaatsen. Anders krijg je constant berichten over vermiste katten en zo maar ook van die valse opruiberichten
Dit is er één die over mij gaat namelijk:
[..]
Zo makkelijk gaat het in die groepen.
Ditquote:Op maandag 26 augustus 2019 07:57 schreef Rectum het volgende:
Vanavond in Jinkek: Rodney, Delano, Wesley, Jayden en Henk over een tumultueus weekend waarin ze met z'n vijven op een doofstomme man gingen zitten met de dood tot gevolg en hoe ze vanochtend, na een heldenontvangst in de wijk, alweer in de voortuin zaten met een doos Schultenbräu.
[ afbeelding ]³
Die blijven gewoon weg. Klein detail er waren er een paar die het niet vonden kunnen als het toch allemaal wat minder ernstig zou zijn.quote:Op maandag 26 augustus 2019 15:52 schreef Syd het volgende:
Nu er meer aannames komen over wat er nu afspeelde, ben ik benieuwd hoe de mensen nu denken die allemaal blij stonden te springen dat deze man dood moest? Want bij enkel verdenking vonden deze FOK!kers namelijk dat deze man terecht dood moest ook al was er nog geen bewijs.
Ook al zou er bewijs zijn, keur ik moord nog steeds niet goed. Maarja deze uitspraak is gevaarlijk hier op FOK! want nu ben ik ook een pedo
Dat mag iemand vinden natuurlijk.quote:Op maandag 26 augustus 2019 15:50 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ja, maar ik zag in het vorige deel dat iemand zich helemaal zat op te winden dat deze term echt niet kon.
Nogmaals het kan best goed werken, gooi niet alles op 1 hoopquote:Op maandag 26 augustus 2019 16:12 schreef J.Caesar het volgende:
Sowieso bij al die buurtapps krijg ik een soort NSB gevoel en de inzet van mislukte agentjes.
Sodemieter een end op met je buurt app.
Net als een Negerzoen of Jodenkoek..quote:Op maandag 26 augustus 2019 15:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is het ook.
Alleen zijn er figuren die dat maar niet snappen en niet willen snappen.
Allicht niet. Jij kunt morgen doof worden, door een ziekte of een val. Dan kan je natuurlijk nog gewoon praten.quote:Op maandag 26 augustus 2019 16:41 schreef Captain_Ghost het volgende:
Dus niet alle doven zijn doofstom.
quote:Op maandag 26 augustus 2019 15:47 schreef MikeyMo het volgende:
Ik dus.quote:Op maandag 26 augustus 2019 15:50 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ja, maar ik zag in het vorige deel dat iemand zich helemaal zat op te winden dat deze term echt niet kon.
Nee, en ik ben niet doof, maar ik kan nog steeds geen fastoenslijk recht straatje leggen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 16:41 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Net als een Negerzoen of Jodenkoek..
Dus niet alle doven zijn doofstom.
Ja dat is het ook, maar sommige mensen komen niet voorbij het feit dat homoniem van 'stom' in deze betekenis van 'dom' heeft. Het is dus niet hetzelfde woord, en doen alsof het dat wel is, is een 'beetje dom'.quote:
Jouw uitleg is onjuist. Stom is gewoon de Nederlandse vertaling van mute.quote:Op maandag 26 augustus 2019 16:47 schreef Attitude het volgende:
[..]
[..]
Ik dus.
Vroeger , dan hebben we over heel lang geleden wisten mensen gewoon niet hoe ze met dove mensen moesten omgaan. En omdat er geen tot amper communicatie mogelijk was, konden die dove mensen van vroeger ook niets leren. Ze waren stom, want ze wisten niets en konden niets. Dus werden ze doofstom genoemd. Een later toen mensen begrepen wat doofheid nou precies was leerden ze manieren om met doven te communiceren, kregen de dove mensen meer kansen en konden ze dingen leren. Nu zijn er heleboel die een opleiding volgen op de MBO, HBO of de Universiteit.
Dat iemand niet kan communiceren wil niet zeggen dat hij stom is . Nee , hij is doof. En hij kan leren. Alleen praten lukt niet goed maar dat betekent niet dat hij stom is.
Nee, het zijn de horende mensen ( veelal rond 45 jaar en ouder ) die zich halsstarrig vasthouden aan het woord doofstom.
Het is voor mij, ik ben doof , heel moeilijk om met mensen die hier reageren , zoals StateOfMind en JordyB, die erbij blijven dat doofstom de juiste benaming is. Dat is het niet.
Ik ken de geschiedenis van de doven - dovencultuur maar toch zijn er horende mensen die beweren dat ze het beter weten. Hoe kan dat? Het slaat nergens op, ik probeer alleen uit te leggen dat doofstom een negatieve belading heeft maar ik merk wel dat het hier vechten tegen de bierkaai is.
Nu je weet dat doofstom niets te maken heeft met dat een doof persoon niet kan praten maar meer met het feit dat hij vroeger niets kon leren door gebrek aan communicatie, vraag je dan bij jezelf eens af: zou jij een neger een roetmop noemen, een chinees een spleetoog etc.
Het antwoord zal waarschijnlijk nee zijn, en om dezelfde reden willen doven geen doofstommen worden genoemd.
Ik zal hier niet meer reageren want ik word er moedeloos van.
Mute is een ander woord voor een " dom persoon"quote:Op maandag 26 augustus 2019 16:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw uitleg is onjuist. Stom is gewoon de Nederlandse vertaling van mute.
Als er al een verband is, zal het omgekeerd zijn.
Hoewel ik het niet eens ben met jouw mening over 'stom', ben ik het wel helemaal eens met je mening over zijn verhaal.quote:Op maandag 26 augustus 2019 16:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw uitleg is onjuist. Stom is gewoon de Nederlandse vertaling van mute.
Als er al een verband is, zal het omgekeerd zijn.
Een kleine geschiedenis aanvulling.quote:Op maandag 26 augustus 2019 16:47 schreef Attitude het volgende:
[..]
[..]
Ik dus.
Vroeger , dan hebben we over heel lang geleden wisten mensen gewoon niet hoe ze met dove mensen moesten omgaan. En omdat er geen tot amper communicatie mogelijk was, konden die dove mensen van vroeger ook niets leren. Ze waren stom, want ze wisten niets en konden niets. Dus werden ze doofstom genoemd. Een later toen mensen begrepen wat doofheid nou precies was leerden ze manieren om met doven te communiceren, kregen de dove mensen meer kansen en konden ze dingen leren. Nu zijn er heleboel die een opleiding volgen op de MBO, HBO of de Universiteit.
Dat iemand niet kan communiceren wil niet zeggen dat hij stom is . Nee , hij is doof. En hij kan leren. Alleen praten lukt niet goed maar dat betekent niet dat hij stom is.
Nee, het zijn de horende mensen ( veelal rond 45 jaar en ouder ) die zich halsstarrig vasthouden aan het woord doofstom.
Het is voor mij, ik ben doof , heel moeilijk om met mensen die hier reageren , zoals StateOfMind en JordyB, die erbij blijven dat doofstom de juiste benaming is. Dat is het niet.
Ik ken de geschiedenis van de doven - dovencultuur maar toch zijn er horende mensen die beweren dat ze het beter weten. Hoe kan dat? Het slaat nergens op, ik probeer alleen uit te leggen dat doofstom een negatieve belading heeft maar ik merk wel dat het hier vechten tegen de bierkaai is.
Nu je weet dat doofstom niets te maken heeft met dat een doof persoon niet kan praten maar meer met het feit dat hij vroeger niets kon leren door gebrek aan communicatie, vraag je dan bij jezelf eens af: zou jij een neger een roetmop noemen, een chinees een spleetoog etc.
Het antwoord zal waarschijnlijk nee zijn, en om dezelfde reden willen doven geen doofstommen worden genoemd.
Ik zal hier niet meer reageren want ik word er moedeloos van.
Ik heb met zwaar verstandelijk beperkten gewerkt, en die mensen laat je echt geen straat leggen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 16:59 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Een kleine geschiedenis aanvulling.
Vanaf 1880 werd gebarentaal verboden, toen moesten bijna alle dove mensen leren praten en spraak afzien. Daardoor liepen ze achter in de ontwikkeling. De doofstom ontstond het.
Pas na 1980 mocht men gebarentaal weer gebruiken.
Door de gebarentaal konden dove mensen met gebarentaal een gevoel, gedachte en mening uitingen. Dat resulteert een vooruitgang en men genoten inderdaad vaker van hoger onderwijs dan toen. Doordat doven zich kon uitingen en communiceren. Dus term dovenstom werd achterhaald.
Gebarentaal is ook een taal. (leuke taal ook nog)
Het kostte inderdaad veel energie en moeite om iedereen uit te leggen wat doof is en dat doofstom een oude term is dat huidige tijd achterhaald is. Kortom je bent niet de enige persoon die hier moedeloos van.
Ik bezoek ook regelmatig bij instituut verstandelijk beperking waar ze een gebarentaal les geven. Daar geef ik als een assistent docent gebarentaal in mijn vrije tijd (vrijwilliger).quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:00 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik heb met zwaar verstandelijk beperkten gewerkt, en die mensen laat je echt geen straat leggen.
Op journaal net, uit sectie moet nog blijken of de man om het leven is gekomen doordat ze op hem zijn gaan liggen. De vijf blijven nog verdachten in de zaak.quote:Op maandag 26 augustus 2019 16:56 schreef HiZ het volgende:
Begint de politie in Assen nu toch te bewegen in de richting dat er sprake is van één slachtoffer en vijf daders? Ik zag net iets langskomen bij NOS dat daar op leek. Dat dus de interpretatie in het vorige deel dat die man gewoon zijn telefoon in zijn hand had en dat daar allerlei conclusies met zijn dood tot gevolg aan werden verbonden?
Strikt taalkundig is het wel hetzelfde woord en bestaat er een semantische samenhang. Niet voor niets heeft het Engelse 'dumb' ook precies die twee betekenissen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 16:51 schreef HiZ het volgende:
Het is dus niet hetzelfde woord, en doen alsof het dat wel is, is een 'beetje dom'.
Die mensen weten wel wat doofstom betekent. Alleen vinden ze dat term niet meer past in huidige tijd. Je hebt ook woord Jodenkoek, Negerzoen enzovoort. Die is in de verloop van tijden aangepast. Dus waarom dovenstom ook niet.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:06 schreef HiZ het volgende:
Ok, en wij worden moedeloos van mensen die weigeren te erkennen dat in de gegeven context de betekenis van 'stom' is 'niet kunnen praten'. En de definitie van 'praten' is 'met de MOND communiceren'. Dus dat doofstom een prima woord is. Behalve dan voor mensen die stom alleen willen kennen in de ANDERE betekenis van dom.
Mensen dus die zielig zitten te doen, maar hun tijd beter kunnen besteden aan het leren van het bestaan van homoniemen. Dat zijn dus woorden die er precies hetzelfde uitzien, maar die iets anders betekenen en waarvan je de betekenis moet halen aan de context en/of uitspraak.
Het Nederlands kent heel veel homoniemen, we kunnen ze niet allemaal afschaffen omdat huilies zich niet willen informeren.
Eh, niet echt een bewijs gelet op het feit dat Nederlands en Engels dezelfde wortels hebben.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:05 schreef gombro het volgende:
[..]
Strikt taalkundig is het wel hetzelfde woord en bestaat er een semantische samenhang. Niet voor niets heeft het Engelse 'dumb' ook precies die twee betekenissen.
Dat zegt toch ook helemaal niemand? Of ben jij de zoveelste die de definitie doofstom niet begrijpt?quote:Op maandag 26 augustus 2019 16:39 schreef tesssssssss het volgende:
Die man in kwestie was helemaal niet verstandelijk beperkt,
Jodenkoeken zijn nog steeds te koop en het afschaffen van de negerzoenen was een publiciteitsstunt van de fabrikant zelf. Doofstom is een prima functioneel woord voor iemand die niet kan horen en kan praten en zegt verder niets over de intelligentie van de persoon in kwestie. Er is dus geen enkele reden om dat woord te gaan aanpassen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:08 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Die mensen weten wel wat doofstom betekent. Alleen vinden ze dat term niet meer past in huidige tijd. Je hebt ook woord Jodenkoek, Negerzoen enzovoort. Die is in de verloop van tijden aangepast. Dus waarom dovenstom ook niet.
je zegt tegen die iemand ie blind is toch ook niet " blind stom" ?quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:08 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Die mensen weten wel wat doofstom betekent. Alleen vinden ze dat term niet meer past in huidige tijd. Je hebt ook woord Jodenkoek, Negerzoen enzovoort. Die is in de verloop van tijden aangepast. Dus waarom dovenstom ook niet.
Omdat 'stom' een beschrijving is van een compleet andere orde.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:08 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:06 schreef HiZ het volgende:
Ok, en wij worden moedeloos van mensen die weigeren te erkennen dat in de gegeven context de betekenis van 'stom' is 'niet kunnen praten'. En de definitie van 'praten' is 'met de MOND communiceren'. Dus dat doofstom een prima woord is. Behalve dan voor mensen die stom alleen willen kennen in de ANDERE betekenis van dom.
Mensen dus die zielig zitten te doen, maar hun tijd beter kunnen besteden aan het leren van het bestaan van homoniemen. Dat zijn dus woorden die er precies hetzelfde uitzien, maar die iets anders betekenen en waarvan je de betekenis moet halen aan de context en/of uitspraak.
Het Nederlands kent heel veel homoniemen, we kunnen ze niet allemaal afschaffen omdat huilies zich niet willen informeren.
Wel als die persoon niet in staat is tot spreken (met de mond). En anders zit je gewoon domme vragen te stellen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:10 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
je zegt tegen die iemand ie blind is toch ook niet " blind stom" ?
Mijn eigen oom is blind en die heeft zijn hele leven een goede baan gehad, en een gezin.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zegt toch ook helemaal niemand? Of ben jij de zoveelste die de definitie doofstom niet begrijpt?
Je kan toch gewoon rekening houden met iemand's gevoelens, als hij of zij dat aangeeft?quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wel als die persoon niet in staat is tot spreken (met de mond). En anders zit je gewoon domme vragen te stellen.
Eh, wel echt een bewijs gelet op het feit dat het twee verschillende woorden met twee verschillende Indogermaanse wortelstammen betreft die allebei in beide talen voorkomen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:09 schreef HiZ het volgende:
Eh, niet echt een bewijs gelet op het feit dat Nederlands en Engels dezelfde wortels hebben.
Nee, want hij kan praten.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mijn eigen oom is blind en die heeft zijn hele leven een goede baan gehad, en een gezin.
Daar zeg je toch ook niet "blind stom: tegen?
De "stomme film" bestaat ook niet?quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mijn eigen oom is blind en die heeft zijn hele leven een goede baan gehad, en een gezin.
quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:12 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is ook niet echt wat hij zegt. Of probeert te zeggen. In ieder geval. Maar ik snap wel wat hij bedoelt, nu.quote:
Dat kan een dove evengoed ook. door middel training via logopedie en of gehoorapparaat (niet 100% en niet iedereen slaagt daarin)quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:16 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Hij kan toch gewoon praten en horen?
Er zijn grenzen. En mensen die op onjuiste gronden iets willen veranderen, maar geen zinvol alternatief te bieden hebben, dan kunnen ze wat mij betreft optiefen. Doofstom vervangen voor 'Doof' is geen goed alternatief. Doofstom is namelijk het woord voor iemand die én niet kan horen (in belangrijke mate) is én niet kan praten. Doof is het woord voor iemand die niet kan horen. De twee zijn niet hetzelfde. En soms, zoals in de onderhavige situatie, is het verschil van letterlijk levensbelang.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon rekening houden met iemand's gevoelens, als hij of zij dat aangeeft?
Ja, dat kan. Maar dan is het wel zo handig als de Nederlandse taal een alternatief zou hebben en die is er niet.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:13 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon rekening houden met iemand's gevoelens, als hij of zij dat aangeeft?
Dat is toch niet veel gevraagd. Nou ja, wat mij betreft dan.
Hiermee plaats je die mensen in de hokjes. Is dat wat je zo wilt? Hebben die mensen ook geen "stem" in de maatschappij. Mogen ze niet meedenken of zeggen?quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er zijn grenzen. En mensen die op onjuiste gronden iets willen veranderen, maar geen zinvol alternatief te bieden hebben, dan kunnen ze wat mij betreft optiefen. Doofstom vervangen voor 'Doof' is geen goed alternatief. Doofstom is namelijk het woord voor iemand die én niet kan horen (in belangrijke mate) is én niet kan praten. Doof is het woord voor iemand die niet kan horen. De twee zijn niet hetzelfde. En soms, zoals in de onderhavige situatie, is het verschil van letterlijk levensbelang.
quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er zijn grenzen. En mensen die op onjuiste gronden iets willen veranderen, maar geen zinvol alternatief te bieden hebben, dan kunnen ze wat mij betreft optiefen. Doofstom vervangen voor 'Doof' is geen goed alternatief. Doofstom is namelijk het woord voor iemand die én niet kan horen (in belangrijke mate) is én niet kan praten. Doof is het woord voor iemand die niet kan horen. De twee zijn niet hetzelfde. En soms, zoals in de onderhavige situatie, is het verschil van letterlijk levensbelang.
Iemand die op latere leeftijd doof wordt kan praten/ spreken en is dus gewoon doof. Iemand die aangeboren doof is en nooit heeft leren praten/ spreken is doofstom. Hoe ingewikkeld kan het zijn?quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:16 schreef tesssssssss het volgende:
Dat is ook niet echt wat hij zegt. Of probeert te zeggen. In ieder geval. Maar ik snap wel wat hij bedoelt, nu.
Ik zat het me ook af te vragen. Ze kunnen ook weer gaan doen alsof het weer allemaal heel privacy gevoelig is. Of dat nu al bekend maken een eerlijk proces onmogelijk maakt. Dat die figuren in de media worden 'afgemaakt'. Hoewel ik persoonlijk vind dat dat een heel stuk minder erg is dan wat ze hebben gedaan.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:20 schreef deedeetee het volgende:
We krijgen toch hopelijk wel de uitslag van de autopsie te horen ? Die zou vandaag plaatsvinden immers.
En dan ben je niet meer doofstom... Is dit rocketscience ofzo?quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:17 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dat kan een dove evengoed ook. door middel training via logopedie en of gehoorapparaat (niet 100% en niet iedereen slaagt daarin)
Laten we zeggen, het is niet makkelijk voor domme mensen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan ben je niet meer doofstom... Is dit rocketscience ofzo?
Volgens de vele schoolmeesters op Fok geldt de richtlijn : je mag deze vermeende zedendelinquent pas doofstom noemen als de rechter dat heeft bepaaldquote:Op maandag 26 augustus 2019 17:21 schreef AchJa het volgende:
Iemand die op latere leeftijd doof wordt kan praten/ spreken en is dus gewoon doof. Iemand die aangeboren doof is en nooit heeft leren praten/ spreken is doofstom.
Nou, klop jij jezelf maar even lekker op de borst, dan.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:24 schreef HiZ het volgende:
[..]
Laten we zeggen, het is niet makkelijk voor domme mensen.
Ik denk dat fok niet op de prioriteitenlijst staat.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:20 schreef deedeetee het volgende:
We krijgen toch hopelijk wel de uitslag van de autopsie te horen ? Die zou vandaag plaatsvinden immers.
Die mensen denken wsl ook dat doofstommen geen stemrecht hebben omdat ze geen "stem" hebben...quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:24 schreef HiZ het volgende:
Laten we zeggen, het is niet makkelijk voor domme mensen.
Ik vraag me af hoe dat komt.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:26 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat fok niet op de prioriteitenlijst staat.
Of is het heel ingewikkeld geworden. daardoor hebben ze meer tijd nodig voor de precieze dood.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zat het me ook af te vragen. Ze kunnen ook weer gaan doen alsof het weer allemaal heel privacy gevoelig is. Of dat nu al bekend maken een eerlijk proces onmogelijk maakt. Dat die figuren in de media worden 'afgemaakt'. Hoewel ik persoonlijk vind dat dat een heel stuk minder erg is dan wat ze hebben gedaan.
P.S. full disclosure over 'stom' discussie, ondergetekende is nog steeds pissig over veranderingen als panneNkoek. Ik krijg het rood voor de ogen als ik dat woord zie.
Ik heb ooit iets gehad met iemand die doof was geworden op zeer jonge leeftijd. Nooit leren spreken of zelfs gebarentaal of lezen geleerd. Het is verbazingwekkend wat je met sommige mensen op non-verbale weg kunt communiceren. Met andere mensen, daarentegen kun je hetzelfde 100 keer zeggen of schrijven zonder dat de boodschap aankomt.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:25 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, klop jij jezelf maar even lekker op de borst, dan.
Ik denk dat je nog niet beseft wat een dove persoon allemaal moet doen om in samenleving zien te overleven. Zelfs met non-verbaal communiceren is nog niet voldoende.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb ooit iets gehad met iemand die doof was geworden op zeer jonge leeftijd. Nooit leren spreken of zelfs gebarentaal of lezen geleerd. Het is verbazingwekkend wat je met sommige mensen op non-verbale weg kunt communiceren. Met andere mensen, daarentegen kun je hetzelfde 100 keer zeggen of schrijven zonder dat de boodschap aankomt.
In dit topic voel ik geen verbazing.
Die gast probeert uit te leggen dat hij niet dom, is en hier wordt een hele discussie gestart over het woord "stom"quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb ooit iets gehad met iemand die doof was geworden op zeer jonge leeftijd. Nooit leren spreken of zelfs gebarentaal of lezen geleerd. Het is verbazingwekkend wat je met sommige mensen op non-verbale weg kunt communiceren. Met andere mensen, daarentegen kun je hetzelfde 100 keer zeggen of schrijven zonder dat de boodschap aankomt.
In dit topic voel ik geen verbazing.
Als hij doofstom verstaat als doof en dom dan valt dat te betwijfelen.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:34 schreef tesssssssss het volgende:
Die gast probeert uit te leggen dat hij niet dom is
/te grote oren.quote:Op maandag 26 augustus 2019 17:43 schreef gombro het volgende:
Als je in de Sign Language Coffee Bar op de Amsteldijk ooit een cappuccino van de beeldschone dove Ellen hebt gekregen, ben je hé-le-maal verkocht....
daar smelt je toch van?
Doofstom is hetzelfde als nikker. Graag het woordje doofstom niet meer gebruiken aangezien het woord doofstom enorm kwetsend is voor mensen die niet doofstom zijn maar alleen doof.quote:Op maandag 26 augustus 2019 18:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Er is iemand dood, er is mogelijk een kind aangerand, er zijn 5 verdachten van het doden van iemand, en de discussie gaat over of het woord 'doofstom' wel gebruikt mag worden.
Lekker bezig weer, FOK!.
quote:“Uit de verhoren van de verdachten, de getuigenissen die we tot nu toe hebben opgetekend en het oordeel van de forensisch schouwarts zijn geen feiten en omstandigheden naar voren gekomen die wijzen op doodslag”, zegt politiewoordvoerder Paul Heidanus vandaag. “Wij denken niet dat de verdachten de intentie hadden het slachtoffer te doden. Het lijkt er op dat ze hem in bedwang wilden houden om hem aan de politie over te dragen.Het onderzoek naar het overlijden van de man gaat door. Volgens Heidanus kan uit het onderzoek blijken dat sprake is van een ander misdrijf. De vijf mannen blijven dan ook nog steeds formeel verdacht van betrokkenheid bij de dood van de dove Martin. Vandaag werd ook een autopsie verricht op het stoffelijk overschot van de overleden man. "Het is niet te zeggen wanneer we daar uitsluitsel over hebben. Dat kan binnen een paar dagen zijn, maar het kan ook een paar weken duren."
Hahaha heid anusquote:Op maandag 26 augustus 2019 18:12 schreef deedeetee het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)m-te-doden~a1320a49/
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |