abonnement Unibet Coolblue
pi_188608531


Man overleden na mishandeling in speeltuin

ASSEN - Een man is zaterdagmiddag in Assen om het leven gekomen nadat hij was mishandeld. Dat gebeurde in een speeltuin aan de Iemstukken, een straat in een woonwijk.

De politie heeft vijf verdachten aangehouden. De politie doet onderzoek naar de mishandeling en is opzoek naar getuigen.Verdere details over wat er is gebeurd, ontbreken.

Later meer.
https://www.telegraaf.nl/(...)ndeling-in-speeltuin

poldrenthe twitterde op zaterdag 24-08-2019 om 13:55:53 Aan de Iemstukke heeft zojuist een ernstige mishandeling plaatsgevonden. Daarbij is een man overleden en zijn vijf verdachten aangehouden. De politie is bezig met onderzoek. Updates volgen op dit account. reageer retweet
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:14:02 #2
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_188608547
Gettunoiu twitterde op zaterdag 24-08-2019 om 20:43:12 @bertitolino Stel, het meisje knoeit wat ijs, de nu overleden man zag het, veegt het weg, iemand ziet dat zonder de aanleiding etc. . Zomaar een mogelijkheid, waarbij aangetekend moet worden dat ook in geval misdrijf iemand doodslaan not done is.#Assen reageer retweet
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_188608557
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:07 schreef tesssssssss het volgende: [..] In dat artikel staat ook dat de mannen zou hebben gezien dat dat meisje onzedelijk werd benaderd.
Ik heb geen reden om te twijfelen aan dat ze echt dachten dat hij het kind iets aan wilde doen. Maar ongeacht wat er is gebeurd is dit gewoon volstrekt buitensporig, met 5 (!) man.
pi_188608567
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:06 schreef Repentless het volgende:

[..]

Je maakt onbedoeld mijn punt duidelijk. Zelfs bij getrainde agenten is het mis gegaan. De kans dat het bij ongetrainde burgers dan onbedoeld misgaat, is dan nog veel groter. Maar ratio is op zulke momenten ver te zoeken.
Dat snap ik. Maar ik zie niet 123 een alternatief.Er mag sowieso wel weer een keer naar het burgerarrest gekeken worden. Sinds de invoering van het boerkaverbod is het eigenlijk wachten tot dat ook een keertje misgaat(ik heb er het niet over dat iemand dood gaat).
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
pi_188608572
Die worden allemaal vrijgesproken want er kan niet bewezen worden wie de fatale handeling toediende.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb geen reden om te twijfelen aan dat ze echt dachten dat hij het kind iets aan wilde doen. Maar ongeacht wat er is gebeurd is dit gewoon volstrekt buitensporig, met 5 (!) man.
5 verdachten.
pi_188608599
De TT; is dat nou nodig?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188608608
@Repentless: iemand doden is strafbaar. Je zal dus echt een strafuitsluitingsgrond moeten hebben om hier straffeloos vandaan te lopen.

Zeg het maar: welke denk jij aan?
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:18:19 #9
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_188608617
Gevolg mogelijk 6 gezinnen nu naar de klote. Er vanuit gaande dat ze allemaal getrouwd waren en het slachtoffer mogelijk ook.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_188608621
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:16 schreef Nober het volgende:
Die worden allemaal vrijgesproken want er kan niet bewezen worden wie de fatale handeling toediende.
Minstens alle 5 medeplichtig aan moord.
pindazakje
pi_188608623
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:16 schreef Nober het volgende:
Die worden allemaal vrijgesproken want er kan niet bewezen worden wie de fatale handeling toediende.
[..]

5 verdachten.
Sowieso was het een groepshandeling.
pi_188608625
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, het is #2... :(
Ik doelde op het machtig mooi opgelost gedeelte.

5 man hebben iemand finaal doodgeslagen. Ik noem dat geen mooie oplossing.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188608636
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:07 schreef tesssssssss het volgende:

In dat artikel staat ook dat de mannen zou hebben gezien dat dat meisje onzedelijk werd benaderd.
Tsja...

quote:
„Je moet gewoon van kinderen afblijven. Dat is z’n dood geworden. Hij had al een hersenbloeding gehad. Ik ken hem”, zegt een buurtbewoner. Een andere buurtbewoonster reageert: „Serieus, als het mijn kindje zou zijn, was ik ook geflipt. Dan word ik één of andere ’ninjamoeder’, of zoiets.”

Volgens een buurjongen zou de man doodgeschopt zijn door een groepje mannen die op een verjaardagsfeestje aanwezig waren. De buurjongen vertelt daarbij dat „die mannen zagen dat die kerel een jong meisje lastigviel.”
Fijn buurtje met fijne bewoners...
pi_188608645
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik doelde op het machtig mooi opgelost gedeelte.

5 man hebben iemand finaal doodgeslagen. Ik noem dat geen mooie oplossing.
Dat is inderdaad te laag voor woorden. Zelfs op fok.
pi_188608655
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat begreep ik ook wel. ;)
Dat weet ik :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188608656
Er staat nog Man in de TT maar moest Pedo zijn.
pindazakje
pi_188608682
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 20:56 schreef IriYe het volgende:
Volgens een buurtbewoner had de man al eerder een hersenbloeding gehad.

Je moet gewoon van kinderen afblijven. Dat is z’n dood geworden. Hij had al een hersenbloeding gehad. Ik ken hem”, zegt een buurtbewoner. [Telegraaf]
Ha, daar is ie al: de hersenbloeding! Lees even mijn post #51 in het vorige topic. Ik wist gewoon dat dit naar voren zou komen, al had ik het niet zo snel verwacht. De verdediging is al rond.
pi_188608706
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, en "overleden" moet "vermoord" zijn...
Pedo vermoord door 5 tokkies in speeltuin
pindazakje
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:22:52 #21
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188608714
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tsja...
[..]

Fijn buurtje met fijne bewoners...
Een ninjamoeder :')

Het niveau is inderdaad weer hoog
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:23:25 #22
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188608723
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:24:18 #23
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188608738
Wat is het nu? Doodgeslagen of doodgeschopt? Of hersenbloeding?
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:24:38 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188608748
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:24 schreef maily het volgende:
Wat is het nu? Doodgeslagen of doodgeschopt? Of hersenbloeding?
Of geplet, dat kan ook.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:27:04 #25
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188608787
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:15 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Dat snap ik. Maar ik zie niet 123 een alternatief.Er mag sowieso wel weer een keer naar het burgerarrest gekeken worden. Sinds de invoering van het boerkaverbod is het eigenlijk wachten tot dat ook een keertje misgaat(ik heb er het niet over dat iemand dood gaat).
Als er een burgerarrest voor het verbod op gezichtsbedekkende kleding zou worden gedaan, zou ik dat debiel vinden. Op dat moment is er namelijk geen directe dreiging, of sprake van dat de persoon in kwestie een naaste van je iets heeft aangedaan. In dat geval volstaat dus het bellen van de politie (als je dat nodig vindt, ik niet).

Dit geval vind ik anders. Het principe van burgerarrest is hetzelfde, maar de aanleiding en situatie totaal verschillend.
  Moderator zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:27:28 #26
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188608793
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:20 schreef Hyaenidae het volgende:
Er staat nog Man in de TT maar moest Pedo zijn.
Alsof pedo's geen mannen kunnen zijn
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_188608801
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:24 schreef maily het volgende:
Wat is het nu? Doodgeslagen of doodgeschopt? Of hersenbloeding?
Als ik heel eerlijk ben heb ik geen idee, hoe hij om het leven is gekomen.

De politie noemde het in een artikel " een schermutseling"

Nou.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:29:34 #28
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188608829
Idioot.. compleet idioot. Hoe ga je jezelf verdedigen tegen iets wat niet waar blijkt te zijn? Stel nou dat deze vent inderdaad een meisje probeerde te troosten dat, ik noem maar wat, gevallen was. Een tokkie roept ''EEJ BLIJF VAN DAT MEISJE AF'' en andere oppertokkies krijgen een waas voor de ogen. Dat sus je nooit meer.

Top geregeld dit in ieder geval. Een vent dood, meisje getraumatiseerd, met een beetje mazzel 5 gezinnen naar de kloteritus omdat papa de cel in moet, maar hey. '' Wel effuh die kk pedo aangepakt tog''
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Spellchecker zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:31:09 #29
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188608855
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Idioot.. compleet idioot. Hoe ga je jezelf verdedigen tegen iets wat niet waar blijkt te zijn? Stel nou dat deze vent inderdaad een meisje probeerde te troosten dat, ik noem maar wat, gevallen was. Een tokkie roept ''EEJ BLIJF VAN DAT MEISJE AF'' en andere oppertokkies krijgen een waas voor de ogen. Dat sus je nooit meer.

Top geregeld dit in ieder geval. Een vent dood, meisje getraumatiseerd, met een beetje mazzel 5 gezinnen naar de kloteritus omdat papa de cel in moet, maar hey. '' Wel effuh die kk pedo aangepakt tog''
Ja inderdaad ... "stel" ....

Niemand hier weet nog precies wat er gebeurd is.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:31:41 #30
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188608869
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Idioot.. compleet idioot. Hoe ga je jezelf verdedigen tegen iets wat niet waar blijkt te zijn? Stel nou dat deze vent inderdaad een meisje probeerde te troosten dat, ik noem maar wat, gevallen was. Een tokkie roept ''EEJ BLIJF VAN DAT MEISJE AF'' en andere oppertokkies krijgen een waas voor de ogen. Dat sus je nooit meer.

Top geregeld dit in ieder geval. Een vent dood, meisje getraumatiseerd, met een beetje mazzel 5 gezinnen naar de kloteritus omdat papa de cel in moet, maar hey. '' Wel effuh die kk pedo aangepakt tog''
Precies.

Plus, als je dit goed praat, dan kan je het ook goedpraten dat de ouder van de doodgeslagen man wraak komen nemen op die 5 mannen... etc.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:32:31 #31
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_188608884
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:31 schreef maily het volgende:

[..]

Ja inderdaad ... "stel" ....

Niemand hier weet nog precies wat er gebeurd is.
Meen je niet joh.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_188608911
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:27 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Alsof pedo's geen mannen kunnen zijn
Ja maar pedo is specifieker.
Je kunt het natuurlijk ook allemaal heel algemeen houden maar dan zou er iets komen te staan als "Er is iets gebeurd" en daar heeft niemand niks aan dubbele ontkenning
pindazakje
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:33:50 #33
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188608914
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:17 schreef VEM2012 het volgende:
@:repentless: iemand doden is strafbaar. Je zal dus echt een strafuitsluitingsgrond moeten hebben om hier straffeloos vandaan te lopen.

Zeg het maar: welke denk jij aan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:17 schreef VEM2012 het volgende:
@:repentless: iemand doden is strafbaar. Je zal dus echt een strafuitsluitingsgrond moeten hebben om hier straffeloos vandaan te lopen.

Zeg het maar: welke denk jij aan?
Geen enkele. Ik ben niet op zoek naar een strafuitsluitingsgrond, noch heb ik ookcmaar ergens gezegd dat dat zou moeten gebeuren.

Ik reageer op de mensen die hun oordeel al helemaal klaar hebben op basis van een aantal berichten en precies weten wat voor personen de vijf mannen zijn en wat hun intenties waren.

Daarbij reageer ik ook op al die mensen die van de zijlijn precies vertellen hoe je theoretisch in zo'n situatie moet handelen, zonder emoties in ogenschouw te nemen en denken dat je heel rationeel kunt blijven, terwijl ze nog nooit zoiets hebben meegemaakt, inclusief mijzelf.
pi_188608926
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:31 schreef maily het volgende:

[..]

Ja inderdaad ... "stel" ....

Niemand hier weet nog precies wat er gebeurd is.
Nou ja, ook als die man inderdaad een pedo blijkt te zijn geweest blijft zijn verhaal overeind.

Heel cliché, maar zulke incidenten kennen alleen verliezers.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_188608966
Wanneer weten we nou eindelijk wat er precies gebeurd is en welke straffen er worden opgelegd, morgenavond of moeten we weer maanden/jaren wachten? Dit vind ik altijd zo jammer in dit soort zaken, doorlooptijd en informatievoorziening gaat weer helemaal nergens over.

Ik wil gewoon direct weten hoe het afloopt, liefst dezelfde avond nog.
pindazakje
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:37:26 #37
407525 BlackNero
De zwarte Nero
pi_188608981
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:27 schreef Repentless het volgende:

[..]

Als er een burgerarrest voor het verbod op gezichtsbedekkende kleding zou worden gedaan, zou ik dat debiel vinden. Op dat moment is er namelijk geen directe dreiging, of sprake van dat de persoon in kwestie een naaste van je iets heeft aangedaan. In dat geval volstaat dus het bellen van de politie (als je dat nodig vindt, ik niet).

Dit geval vind ik anders. Het principe van burgerarrest is hetzelfde, maar de aanleiding en situatie totaal verschillend.
Jij ziet het misschien niet als directe dreiging, maar er zijn ongetwijfeld mensen die dat anders zien. Ik zie het echt nog wel gebeuren. Zonder burgerarrest zou je niet meer een inbreker in je eigen huis mogen aanhouden. Ik weet nog dat Rutte in campagnetijd daar ooit iets over heeft geroepen die had het over een 'ferme tik' en ook dat kan misgaan.Nou heeft dat weinig met de praktijk te maken, maar het is gewoon voor niemand duidelijk en als het zo fout gaat als vandaag heb je niks aan een uitspraak van de rechter achter af.
Legend has it that while a fire destroyed the city of Rome, the emperor Nero played his violin, thus revealing his total lack of concern for his people and his empire.
  Moderator zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:38:27 #38
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188609000
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ja maar pedo is specifieker.
Je kunt het natuurlijk ook allemaal heel algemeen houden maar dan zou er iets komen te staan als "Er is iets gebeurd" en daar heeft niemand niks aan dubbele ontkenning
Ja goed, maar zo sluit je vrouwelijke pedo's wel buiten. Die verdienen ook erkenning
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_188609024
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:38 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ja goed, maar zo sluit je vrouwelijke pedo's wel buiten. Die verdienen ook erkenning
Met pedo toch niet? Dat doe je nu juist door er man neer te zetten.
pindazakje
pi_188609039
"De Pedo van Peelo", werktitel van de volgende Suske & Wiske.
pi_188609040
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Wanneer weten we nou eindelijk wat er precies gebeurd is en welke straffen er worden opgelegd, morgenavond of moeten we weer maanden/jaren wachten? Dit vind ik altijd zo jammer in dit soort zaken, doorlooptijd en informatievoorziening gaat weer helemaal nergens over.

Ik wil gewoon direct weten hoe het afloopt, liefst dezelfde avond nog.
Uiteindelijk zal de intentie niet zijn geweest om hem te doden, niemand zal daadwerkelijk worden berecht voor de dood zelf, er wordt rekening gehouden met de gezin/werksituatie van de daders en zal hoogstwaarschijnlijk alleen voorarrest hoeven uit te zitten.

Verwacht dat ze over weekje weer aan het werk zijn alle 5 in afwachting van de rechtzaak. En dan krijgen ze een voorwaardelijke straf.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:40:38 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188609048
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:36 schreef Hyaenidae het volgende:
Wanneer weten we nou eindelijk wat er precies gebeurd is en welke straffen er worden opgelegd, morgenavond of moeten we weer maanden/jaren wachten? Dit vind ik altijd zo jammer in dit soort zaken, doorlooptijd en informatievoorziening gaat weer helemaal nergens over.

Ik wil gewoon direct weten hoe het afloopt, liefst dezelfde avond nog.
Ja, dat wilden die vijf mannen ook :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:41:10 #43
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188609057
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:39 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Met pedo toch niet? Dat doe je nu juist door er man neer te zetten.
Ja maar dan lijkt het net alsof het ook een vrouw had kunnen zijn en dan worden ze in een kwaad daglicht gezet
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:41:30 #44
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188609065
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:40 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Uiteindelijk zal de intentie niet zijn geweest om hem te doden, niemand zal daadwerkelijk worden berecht voor de dood zelf, er wordt rekening gehouden met de gezin/werksituatie van de daders en zal hoogstwaarschijnlijk alleen voorarrest hoeven uit te zitten.

Verwacht dat ze over weekje weer aan het werk zijn alle 5 in afwachting van de rechtzaak. En dan krijgen ze een voorwaardelijke straf.
Bij mishandeling met de dood tot gevolg? Ik denk het niet :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_188609067
We hebben een strafstelsel en die zorgt er nu voor dat 0 mensen de gevangenis in gaan.
Er is namelijk niet te bepalen wie de fatale slag gaf als ze het voor elkaar opnemen.
pi_188609078
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:41 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ja maar dan lijkt het net alsof het ook een vrouw had kunnen zijn en dan worden ze in een kwaad daglicht gezet
Ja wat wil je nou, vrouwelijke pedo's erkenning geven of ze buiten beschouwing laten? Je spreekt jezelf nu een beetje tegen he vriend
pindazakje
pi_188609083
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:40 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Uiteindelijk zal de intentie niet zijn geweest om hem te doden
Wat weet jij daar nou weer van? :D
pi_188609085
Dat noemden ze vroeger lynchen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_188609086
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:24 schreef maily het volgende:
Wat is het nu? Doodgeslagen of doodgeschopt? Of hersenbloeding?
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Of geplet, dat kan ook.
Of allemaal tegelijk.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_188609094
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:40 schreef Butjekef het volgende:
"De Pedo van Peelo", werktitel van de volgende Suske & Wiske.
:D _O_
pindazakje
  Moderator zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:43:41 #51
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_188609099
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:42 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ja wat wil je nou, vrouwelijke pedo's erkenning geven of ze buiten beschouwing laten? Je spreekt jezelf nu een beetje tegen he vriend
Ze verdienen erkenning maar ze hoeven niet onnodig geassocieerd t worden met iets wat ze niet gedaan hebben
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_188609112
Nou .. lijkt op 5x moord dus.
"Pools are perfect for holding water"
  Spellchecker zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:46:41 #53
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188609154
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:40 schreef Butjekef het volgende:
"De Pedo van Peelo", werktitel van de volgende Suske & Wiske.
Goffer :X
pi_188609163
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:43 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ze verdienen erkenning maar ze hoeven niet onnodig geassocieerd t worden met iets wat ze niet gedaan hebben
Er wordt toch ook nergens beweerd dat die pedo iets misdaan zou hebben.
pindazakje
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:47:05 #55
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_188609165
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:16 schreef Nober het volgende:
Die worden allemaal vrijgesproken want er kan niet bewezen worden wie de fatale handeling toediende.
[..]

5 verdachten.
Nee hoor, wie de fatale handeling toediende hoeft niet altijd vastgesteld te kunnen worden om toch de gehele groep verantwoordelijk te kunnen houden voor de gevolgen.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_188609203
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:47 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Nee hoor, wie de fatale handeling toediende hoeft niet altijd vastgesteld te kunnen worden om toch de gehele groep verantwoordelijk te kunnen houden voor de gevolgen.
Misschien niet altijd, dat weet ik niet, ken de nieuwsberichten waarin het wel nodig was en die werden vrijgesproken. Zou niet weten waarom dat nu anders zou zijn
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:53:09 #57
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188609286
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:48 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Misschien niet altijd, dat weet ik niet, ken de nieuwsberichten waarin het wel nodig was en die werden vrijgesproken. Zou niet weten waarom dat nu anders zou zijn
Deze twee bleven toch ook elkaar aanwijzen als dader:

https://www.omroepgelderl(...)oodrijden-voetganger

Zou ook wel wrang zijn als je met meerdere personen ongestraft een doodseskader kan vormen zolang je elkaar maar blijft aanwijzen als dader.
pi_188609316
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:53 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Deze twee bleven toch ook elkaar aanwijzen als dader:

https://www.omroepgelderl(...)oodrijden-voetganger

Zou ook wel wrang zijn als je met meerdere personen ongestraft een doodseskader kan vormen zolang je elkaar maar blijft aanwijzen als dader.
Hoe moeten die vijf mannen weten wie de fatale klap heeft uitgedeeld?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 21:58:56 #59
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_188609382
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:48 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Misschien niet altijd, dat weet ik niet, ken de nieuwsberichten waarin het wel nodig was en die werden vrijgesproken. Zou niet weten waarom dat nu anders zou zijn
Je grijpt niet in, en helpt juist mee. Ben je toch medeplichtig?
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:00:12 #60
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188609402
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:55 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Hoe moeten die vijf mannen weten wie de fatale klap heeft uitgedeeld?
Mag toch hopen dat de verhoren daar wat duidelijkheid in gaan scheppen, lijkt me heel erg sterk dat dit onbestraft gaat blijven.
pi_188609504
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:00 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Mag toch hopen dat de verhoren daar wat duidelijkheid in gaan scheppen, lijkt me heel erg sterk dat dit onbestraft gaat blijven.
Dit gaat keihard klinken. Maar ik bedoel, als ze alle vijf tegelijk hebben geschopt en geslagen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Spellchecker zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:07:07 #62
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188609531
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:53 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Deze twee bleven toch ook elkaar aanwijzen als dader:

https://www.omroepgelderl(...)oodrijden-voetganger

Zou ook wel wrang zijn als je met meerdere personen ongestraft een doodseskader kan vormen zolang je elkaar maar blijft aanwijzen als dader.
Ja, maar die waren maar met twee (en hun hele protesterende familie bij het ziekenhuis)
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:08:04 #63
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188609546
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:37 schreef BlackNero het volgende:

[..]

Jij ziet het misschien niet als directe dreiging, maar er zijn ongetwijfeld mensen die dat anders zien. Ik zie het echt nog wel gebeuren. Zonder burgerarrest zou je niet meer een inbreker in je eigen huis mogen aanhouden. Ik weet nog dat Rutte in campagnetijd daar ooit iets over heeft geroepen die had het over een 'ferme tik' en ook dat kan misgaan.Nou heeft dat weinig met de praktijk te maken, maar het is gewoon voor niemand duidelijk en als het zo fout gaat als vandaag heb je niks aan een uitspraak van de rechter achter af.
Ik ben niet degene die vindt dat er nog eens naar dat burgerarrest 'gekeken' moet worden.

Het kan inderdaad fout gaan, alles in het leven kan fout gaan. Als je tijdens het uitgaan ongewild in een vechtpartij terecht komt en iemand die je aanvalt een fatale klap voor zijn smoel geeft (al is het er maar één), is dat ook niet je intentie.

Elke situatie is verschillend, en moet ook individueel behandeld worden.

Het paradoxale van een aantal reacties hier is dat men het zonder bewijs handelen hekelt en vraagtekens zet bij eventuele schuld van de overleden man, maar geen enkele nuance vertoont in de veroordeling van de vijf personen waar men net zo min iets van weet.

Dat zijn tokkies, barbaren, untermenschen, moordenaars, lafhartigen etc. Ze zijn ook onvoorwaardelijk schuldig en moeten jaren de bak in. :')
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:13:24 #64
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_188609660
Met 5 man op 1 man inhakken is gewoon te veel. Daarbij was de man een bekende dus zelfs als hij zou ontsnappen dan kon de politie hem gewoon thuis oppakken.
Kijk eens naar t fimpje waar die moordernaar die met een mes liep te zwaaien in Sydney, zonder al te veel verwondingen werd aangehouden door burgers waarbij 1 van hen nog wilde trappen naar de man op de grond en werd tegengehouden door een ander.
Wat in Assen plaatsvond lijkt meer op een lynchpartij voor zo ver we nu info erover hebben.

[ Bericht 52% gewijzigd door deedeetee op 24-08-2019 22:18:34 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:17:28 #65
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_188609732
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dit gaat keihard klinken. Maar ik bedoel, als ze alle vijf tegelijk hebben geschopt en geslagen.
Maar wat als enkele betrokkenen beweren slechts een poging te hebben gedaan om de boel te sussen?
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_188609769
Heeft er niemand een filmpje gemaakt van dit incident?
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:23:00 #67
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188609842
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:19 schreef Mr.Ping het volgende:
Heeft er niemand een filmpje gemaakt van dit incident?
Misschien die pedo, maar die kan hem niet meer delen ;(
pi_188609876
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:17 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Maar wat als enkele betrokkenen beweren slechts een poging te hebben gedaan om de boel te sussen?
Ja dan wordt er eentje keihard genaaid. Want die getuigenverklaringen worden allemaal apart afgenomen.

Zo is er ook een gast uit Amerika die ter dood veroordeeld is voor een moord die hij niet gepleegd heeft, maar omdat die andere drie verdachten hadden gezegd dat hij het had gedaan in ruil voor strafvermindering.

Dus dat is dan ook best vervelend.

Ben helaas even zijn naam kwijt, maar ik had er laatst een hele documentaire over gezien.

Owh, hier.

[ Bericht 14% gewijzigd door tesssssssss op 24-08-2019 22:30:49 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_188610124
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ja dan wordt er eentje keihard genaaid. Want die getuigenverklaringen worden allemaal apart afgenomen.

Zo is er ook een gast uit Amerika die ter dood veroordeeld is voor een moord die hij niet gepleegd heeft, maar omdat die andere drie verdachten hadden gezegd dat hij het had gedaan in ruil voor strafvermindering.

Dus dat is dan ook best vervelend.

Ben helaas even zijn naam kwijt, maar ik had er laatst een hele documentaire over gezien.

Owh, hier.
Ken heel het verhaal niet, maar als dit echt waar is dan laat je die docu toch aan de rechter zien zodat hij vrij kan worden gelaten?
pindazakje
pi_188610162
Las dat die onzedelijk aan een 4-jarig meisje heeft gezeten. Klopt dat? Zo ja, opflikkeren naar het hiernamaals. Petje af voor die mannen. Pedoseksuelen verdienen het niet om te leven. Zo niet, dan beschouw deze post als niet verzonden.
pi_188610172
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:38 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ken heel het verhaal niet, maar als dit echt waar is dan laat je die docu toch aan de rechter zien zodat hij vrij kan worden gelaten?
Ik dacht dat ze de zaak niet opnieuw voor wilden laten komen, maar ik ken die documentaire niet letterlijk uit mijn hoofd.

Als je hem kijkt, weet je in ieder geval wel zeker dat hij het niet gedaan kan hebben.

Ik dacht dat hij (nu nog) wel leefde.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:41:38 #72
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188610195
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:40 schreef Jellereppe het volgende:
Las dat die onzedelijk aan een 4-jarig meisje heeft gezeten. Klopt dat?
De eerste getuige die dat daadwerkelijk heeft gezien moet zich nog melden.
pi_188610257
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:38 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Ken heel het verhaal niet, maar als dit echt waar is dan laat je die docu toch aan de rechter zien zodat hij vrij kan worden gelaten?
Daar komt ook nog bij, dat als je arm bent in Amerika, je hele slechte advocaten toegewezen krijgt. Hij dus ook.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:44:11 #74
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188610258
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:13 schreef deedeetee het volgende:
Met 5 man op 1 man inhakken is gewoon te veel. Daarbij was de man een bekende dus zelfs als hij zou ontsnappen dan kon de politie hem gewoon thuis oppakken.
Kijk eens naar t fimpje waar die moordernaar die met een mes liep te zwaaien in Sydney, zonder al te veel verwondingen werd aangehouden door burgers waarbij 1 van hen nog wilde trappen naar de man op de grond en werd tegengehouden door een ander.
Wat in Assen plaatsvond lijkt meer op een lynchpartij voor zo ver we nu info erover hebben.
Zoals dat in Sydney gebeurde is inderdaad uitstekend, en een uiterst heldhaftig optreden van die omstanders.

Zo kan het inderdaad gaan. Maar dat betekent niet dat het altijd zo gaat, en dat iedereen de tegenwoordigheid van geest heeft om op die manier te handelen.

Ik ben (gelukkig) slechts eenmaal in mijn leven met vrienden in een massale vechtpartij beland tijdens het uitgaan. Nooit ruzie gehad daarvoor, sindsdien ook nooit weer. (Ik had er persoonlijk niet eens iets mee te maken).

Het gaat allemaal heel snel, en je perceptie van tijd en wat er allemaal gebeurt verandert direct compleet. De situatie is opeens zo compleet anders dan wat je gewend bent, en door de instant enorme adrenaline (het hormoon dat door het overlevingsinstinct van de mens vrijkomt) ben je jezelf niet en rationeel denken is er al helemaal niet bij. Je moet dan geweld gebruiken of vluchten om zelf overeind te blijven.

Mijn broer (die nogal groot is) was er ook bij en die is direct door een aantal man tegen de grond gewerkt, gekopschopt met gebroken neus tot gevolg. Had er ook helemaal niets mee te maken, en is de rust zelve.

Ik ben totaal geen agressief persoon, maar als je ziet dat iemand die je dierbaar is zonder iets misdaan te hebben zo ontiegelijk hard in elkaar wordt gebeukt, gebeurt er iets met je. De welbekende waas voor de ogen, waarbij je direct in full killing mode staat. Kapotmaken is dan alles dat je denkt, ratio is compleet afwezig.

Ik zet dit niet neer om stoer te doen, maar om aan te geven dat zelfs bij de meest relaxte, rustige personen een bepaalde gebeurtenis iets extreems kan triggeren, waarbij je niet meer helder kunt nadenken. Dat maakt je niet meteen een untermensch, tokkie, barbaar of moordenaar.
pi_188610394
Gewoon allemaal een paar jaar de gevangenis in voor moord.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_188610439
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:41 schreef phoenyx het volgende:
We hebben een strafstelsel en die zorgt er nu voor dat 0 mensen de gevangenis in gaan.
Er is namelijk niet te bepalen wie de fatale slag gaf als ze het voor elkaar opnemen.
We weten helemaal niet of er geslagen is joh
pi_188610458
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:50 schreef Discombobulate het volgende:
Gewoon allemaal een paar jaar de gevangenis in voor moord.
Moord is volgens mij bewust dat doel hebben. Dat hadden ze niet. Het was waarschijnlijk puur op in rammen zonder erbij na te denken. Dood door schuld is max (onopzettelijk iemand zijn leven beëindigen). Ik zou ze een medaille geven uitgereikt door Willem Alexander en Maxima en een dikke handdruk met een lekkere cheque voor bewezen nationale diensten als blijkt dat die dode een vierjarige meisje heeft zitten te betasten.

http://www.wetrecht.nl/doodslag/

[ Bericht 6% gewijzigd door Jellereppe op 24-08-2019 23:09:39 ]
pi_188610504
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:40 schreef Jellereppe het volgende:
Las dat die onzedelijk aan een 4-jarig meisje heeft gezeten. Klopt dat? Zo ja, opflikkeren naar het hiernamaals. Petje af voor die mannen. Pedoseksuelen verdienen het niet om te leven. Zo niet, dan beschouw deze post als niet verzonden.
Ik durf er een snicker op in te zetten dat jouw IQ de 100 niet haalt.
pi_188610523
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:56 schreef koemleit het volgende:

[..]

Ik durf er een snicker op in te zetten dat jouw IQ de 100 niet haalt.
Als je een koffer goudstaven op inzet dan en je adres PM't kom ik morgen richting je toegesneld.
pi_188610575
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:57 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Als je een koffer goudstaven op inzet dan en je adres PM't kom ik morgen richting je toegesneld.
Zoveel fouten in 1 zin :').

Maar ik zal nog even serieus reageren. Eigen rechter spelen is nooit een goed idee. Je moet altijd alles aan de wet toetsen. Anders kan iedereen z'n eigen waarden als wet gaan zien, en als mensen dan dus handelen naar andere waarden die persoon dood schoppen?
pi_188610585
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:53 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

We weten helemaal niet of er geslagen is joh
Je snapt het wel toch? Of ben je zo'n persoon die op 1 woordje gaat hangen? Dacht er zelfs nog aan terwijl ik het typte maar ik hoef hier niet als een jurist te gaan typen om maar dit soort rare reacties te ontwijken of wel?
pi_188610731
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:40 schreef Jellereppe het volgende:
Las dat die onzedelijk aan een 4-jarig meisje heeft gezeten. Klopt dat? Zo ja, opflikkeren naar het hiernamaals. Petje af voor die mannen. Pedoseksuelen verdienen het niet om te leven. Zo niet, dan beschouw deze post als niet verzonden.
Ja laten we iedereen die wat verkeerd doet gewoon doodschoppen. Idioot
pi_188610776
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:06 schreef 20100 het volgende:

[..]

Ja laten we iedereen die wat verkeerd doet gewoon doodschoppen. Idioot
Dat zegt hij toch helemaal niet?
pi_188610791
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:08 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch helemaal niet?
Daar kwam het wel op neer!!
pi_188610827
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:09 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Daar kwam het wel op neer!!
Nee hoor. Hij had het enkel over mensen die onzedelijk aan kinderen zitten.
pi_188610849
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:40 schreef Jellereppe het volgende:
Las dat die onzedelijk aan een 4-jarig meisje heeft gezeten. Klopt dat? Zo ja, opflikkeren naar het hiernamaals. Petje af voor die mannen. Pedoseksuelen verdienen het niet om te leven. Zo niet, dan beschouw deze post als niet verzonden.
Aan dat niet heeft die man zo weinig als het enige wat je kunt doen het op zijn grafsteen zetten is
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:13:12 #87
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188610874
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:59 schreef koemleit het volgende:

[..]

Zoveel fouten in 1 zin :').

Maar ik zal nog even serieus reageren. Eigen rechter spelen is nooit een goed idee. Je moet altijd alles aan de wet toetsen. Anders kan iedereen z'n eigen waarden als wet gaan zien, en als mensen dan dus handelen naar andere waarden die persoon dood schoppen?
Dat is zeker nooit een goed idee. Maar op het moment dat zoiets onverwacht in je eigen leven gebeurt, ben je niet bezig om alles aan de wet te toetsen. Niet dat het dan goed is, maar wel begrijpelijk.

Ik geloof er helemaal niets van dat de intentie was dat deze persoon zou overlijden. Ook ik heb daar geen enkel bewijs voor of enige kennis van de situatie, maar in mijn beleving is het fysiek aanvallen van iemand gigantisch uit de hand gelopen, met de dood tot gevolg.
pi_188610894
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Moord is volgens mij bewust dat doel hebben. Dat hadden ze niet. Het was waarschijnlijk puur op in rammen zonder erbij na te denken. Moordslag is max. Ik zou ze een medaille geven uitgereikt door Willem Alexander en Maxima en een dikke handdruk met een lekkere cheque voor bewezen nationale diensten als blijkt dat die dode een vierjarige meisje heeft zitten te betasten.
Ik snap heus het sentiment wel, maar als we eigen rechter gaan spelen wordt het gewoon een chaos, want dan mag ik ook om wat voor rede dan ook iemand invalide slaan omdat mijn gedragingen rechtvaardig zijn enkel en alleen omdat ik mijn eigen rechter ben. Ze moeten wat mij part gewoon gevangenisstraf krijgen voor doodslag. Hoe 'onrechtvaardig' het volk dat ook vind.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_188610900
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:10 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij had het enkel over mensen die onzedelijk aan kinderen zitten.
Nah, alleen aan 4-jarige kinderen om precies te zijn.
pi_188610909
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:11 schreef vipergts het volgende:

[..]

Aan dat niet heeft die man zo weinig als het enige wat je kunt doen het op zijn grafsteen zetten is
Dat 'niet' is een hele duidelijke nuance in zijn post. Hij geeft aan dat hij het enkel eens is met wat die mannen hebben gedaan als die man daadwerkelijk dat meisje heeft betast..
pi_188610928
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:13 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat is zeker nooit een goed idee. Maar op het moment dat zoiets onverwacht in je eigen leven gebeurt, ben je niet bezig om alles aan de wet te toetsen. Niet dat het dan goed is, maar wel begrijpelijk.

Ik geloof er helemaal niets van dat de intentie was dat deze persoon zou overlijden. Ook ik heb daar geen enkel bewijs voor of enige kennis van de situatie, maar in mijn beleving is het fysiek aanvallen van iemand gigantisch uit de hand gelopen, met de dood tot gevolg.
Je hebt een punt
pi_188610948
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:41 schreef phoenyx het volgende:
We hebben een strafstelsel en die zorgt er nu voor dat 0 mensen de gevangenis in gaan.
Er is namelijk niet te bepalen wie de fatale slag gaf als ze het voor elkaar opnemen.
Lijkt me flauwekul, dan kun je dus altijd iemand vermoorden in groepsverband en er mee weg komen.

Zo simpel werkt dat gelukkig niet, anders ben je in feite vogelvrij als iemand toevallig een hekel aan je heeft.
٩๏̯͡๏)۶
pi_188610979
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:17 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Lijkt me flauwekul, dan kun je dus altijd iemand vermoorden in groepsverband en er mee weg komen.

Zo simpel werkt dat gelukkig niet, anders ben je in feite vogelvrij als iemand toevallig een hekel aan je heeft.
Tjah wat jij denkt is jammer genoeg flauwekul. En wat je denkt verandert niks aan de praktijk. Zijn veel zaken geweest waarin niemand is veroordeeld omdat niet kon worden bepaald wie de fatale slag gaf. Misschien je wat inlezen voor je mening te presenteren als feit
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:21:33 #94
1234 HiZ
Istanbullu
pi_188611015
Ik ben heel benieuwd of we ooit de werkelijke toedracht van dit drama zullen kennen.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:21:42 #95
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188611019
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ik snap heus het sentiment wel, maar als we eigen rechter gaan spelen wordt het gewoon een chaos, want dan mag ik ook om wat voor rede dan ook iemand invalide slaan omdat mijn gedragingen rechtvaardig zijn enkel en alleen omdat ik mijn eigen rechter ben. Ze moeten wat mij part gewoon gevangenisstraf krijgen voor doodslag. Hoe 'onrechtvaardig' het volk dat ook vind.
Waarom doodslag? Waaruit concludeer jij zo snel dat de intentie was om de man dood te maken?
pi_188611023
quote:
99s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:14 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Nah, alleen aan 4-jarige kinderen om precies te zijn.
En om precies te zijn eigenlijk ook alleen maar over die ene man..
pi_188611063
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:13 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat is zeker nooit een goed idee. Maar op het moment dat zoiets onverwacht in je eigen leven gebeurt, ben je niet bezig om alles aan de wet te toetsen. Niet dat het dan goed is, maar wel begrijpelijk.

Ik geloof er helemaal niets van dat de intentie was dat deze persoon zou overlijden. Ook ik heb daar geen enkel bewijs voor of enige kennis van de situatie, maar in mijn beleving is het fysiek aanvallen van iemand gigantisch uit de hand gelopen, met de dood tot gevolg.
Een beetje zelfbeheersing hoort ook bij beschaving, dit lijkt op een ordinaire lynchpartij. Op geen enkele manier goed te praten naar mijn mening,
٩๏̯͡๏)۶
pi_188611070
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:19 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Tjah wat jij denkt is jammer genoeg flauwekul. En wat je denkt verandert niks aan de praktijk. Zijn veel zaken geweest waarin niemand is veroordeeld omdat niet kon worden bepaald wie de fatale slag gaf. Misschien je wat inlezen voor je mening te presenteren als feit
Je bent nu onzin aan het verzinnen

Ik begreep het in eerste instantie vanwege dat scootertuig in Arnhem die een man doodreden. Maar er is door iemand anders al aan jou doorgegeven dat jouw waarheid achterhaald is, maar dat je blijft volhouden is enorm kwalijk.

Dus voor jou

Misschien moet je even inlezen

Misschien moet je even proberen na te denken
pi_188611100
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je bent nu onzin aan het verzinnen

Ik begreep het in eerste instantie vanwege dat scootertuig in Arnhem die een man doodreden. Maar er is door iemand anders al aan jou doorgegeven dat jouw waarheid achterhaald is, maar dat je blijft volhouden is enorm kwalijk.

Dus voor jou

Misschien moet je even inlezen

Misschien moet je even proberen na te denken
Ik doe mijn best maar kan uit deze post niks maken. Kan je het op een andere manier formuleren?
pi_188611114
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:25 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ik doe mijn best maar kan uit deze post niks maken. Kan je het op een andere manier formuleren?
Jij

Praat

Onzin.

Lees jezelf in


Je bent gewoon een lul
pi_188611125
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:19 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Tjah wat jij denkt is jammer genoeg flauwekul. En wat je denkt verandert niks aan de praktijk. Zijn veel zaken geweest waarin niemand is veroordeeld omdat niet kon worden bepaald wie de fatale slag gaf. Misschien je wat inlezen voor je mening te presenteren als feit
Dat hoor ik anders maar zeer zelden. Ken wel dat scooter incident wat al hier gepost was, waarbij ze elkaar de schuld gaven. Maar ik acht de kans klein dat deze mannen hier zomaar mee weg komen.
٩๏̯͡๏)۶
pi_188611143
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:15 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat 'niet' is een hele duidelijke nuance in zijn post. Hij geeft aan dat hij het enkel eens is met wat die mannen hebben gedaan als die man daadwerkelijk dat meisje heeft betast..
Nou dat zal zijn nabestaanden troost geven.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188611152
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:13 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat is zeker nooit een goed idee. Maar op het moment dat zoiets onverwacht in je eigen leven gebeurt, ben je niet bezig om alles aan de wet te toetsen. Niet dat het dan goed is, maar wel begrijpelijk.

Ik geloof er helemaal niets van dat de intentie was dat deze persoon zou overlijden. Ook ik heb daar geen enkel bewijs voor of enige kennis van de situatie, maar in mijn beleving is het fysiek aanvallen van iemand gigantisch uit de hand gelopen, met de dood tot gevolg.
Net zeg je "petje af voor deze mannen". Omdat ze (wellicht eerst de feiten afwachten) als primaire apen gereageerd hebben.

Mooi ook dat je zegt "in mijn beleving". Je hebt toch net zoveel kennis over de zaak als wij? Dus totaal geen idee wat er precies gebeurd is.
pi_188611189
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:40 schreef Jellereppe het volgende:
Las dat die onzedelijk aan een 4-jarig meisje heeft gezeten. Klopt dat? Zo ja, opflikkeren naar het hiernamaals. Petje af voor die mannen. Pedoseksuelen verdienen het niet om te leven. Zo niet, dan beschouw deze post als niet verzonden.
Zoiets dus ?!

^O^
pi_188611197
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:26 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat hoor ik anders maar zeer zelden. Ken wel dat scooter incident wat al hier gepost was, waarbij ze elkaar de schuld gaven.
Misschien dan maar wat vaker dossiers gaan lezen. Die zijn gewoon online beschikbaar. Alleen de meest erge komen in de media en daar hoor jij dan inderdaad pas over.
pi_188611216
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jij

Praat

Onzin.

Lees jezelf in

Je bent gewoon een lul
Dronkenlapje op zaterdag
  Redactie Frontpage zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:32:59 #107
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_188611247
Iemstukken in Peelo, tokkiewijk. Had nog even de hoop dat het een FOK!ker was die er woont, maar helaas...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_188611259
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:30 schreef r_one het volgende:

[..]

Zoiets dus ?!
[ afbeelding ]
^O^
Vind dit wel heel scherp/passend/terecht
pi_188611262
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:32 schreef Djeez het volgende:
Iemstukken in Peelo, tokkiewijk. Had nog even de hoop dat het een FOK!ker was die er woont, maar helaas...
:o
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_188611269
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:27 schreef vipergts het volgende:

[..]

Nou dat zal zijn nabestaanden troost geven.
Jij denkt dat het zijn nabestaanden troost geeft als mensen hier op het forum roepen dat het echt verschrikkelijk is dat hij dood is?
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:34:10 #111
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188611277
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:28 schreef koemleit het volgende:

[..]

Net zeg je "petje af voor deze mannen". Omdat ze (wellicht eerst de feiten afwachten) als primaire apen gereageerd hebben.

Mooi ook dat je zegt "in mijn beleving". Je hebt toch net zoveel kennis over de zaak als wij? Dus totaal geen idee wat er precies gebeurd is.
Punt 1 heb ik nergens gezegd, je verwart me met iemand anders.

Punt 2 wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen? :? Ik zeg inderdaad dat ik net zo weinig kennis heb over de zaak als anderen. Vandaar dat ik "mijn beleving" neerzet. Daarmee zeg ik dus niet dat dat waar is, maar wat ik vermoed.
pi_188611285
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:31 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dronkenlapje op zaterdag
Of jij doet niet zo stoer en jij komt met een paar van die voorbeelden die jij beloofde.

Maar dat wel niet lukken. Je hebt niet eens het fatsoen om post #57 te lezen en je ongelijk te accepteren. Laat staan je ongelijk toe te geven.

Nee je meldt het gewoon nog een keer _O-
pi_188611332
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Of jij doet niet zo stoer en jij komt met een paar van die voorbeelden die jij beloofde.

Maar dat wel niet lukken. Je hebt niet eens het fatsoen om post #57 te lezen en je ongelijk te accepteren. Laat staan je ongelijk toe te geven.

Nee je meldt het gewoon nog een keer _O-
Waar heb je het over?
Bedoel ik ben 1 van de laatsten die iets gaat negeren, heb in dit geval geen idee waar je het over hebt.
pi_188611347
Hoe kom ik bij post 57?
pi_188611381
Zou ook niet weten wat ik moet accepteren wat dit betreft, heb juist vrij neutraal gereageerd omdat er nog weinig bekend is over de situatie. Dit is voor mij wel een soort van wtf moment

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2019 23:39:12 ]
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:43:22 #116
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188611466
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:23 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Een beetje zelfbeheersing hoort ook bij beschaving, dit lijkt op een ordinaire lynchpartij. Op geen enkele manier goed te praten naar mijn mening,
Beschaving is een uiterst dun randje. 75 jaar geleden was vrijwel geheel Europa nog in oorlog, waarbij de meest vreselijke dingen zijn gebeurd. De mensheid is sindsdien echt niet in zo'n korte tijd geëvolueerd naar een 'beschaafde' soort. Gelukkig leven we op dit moment in een samenleving die we grotendeels 'beschaafd' kunnen noemen. Maar bij extreme gebeurtenissen zoals deze treden hele andere mechanismen in werking, zelfs bij mensen waarvan je het totaal niet zou verwachten. Zelfs voor jezelf zou je niet kunnen zeggen wat je in zo'n geval zou doen omdat, nogmaals, de ratio in zulke gevallen vaak compleet zoek is. En de gevolgen zijn op dat moment ook niet geheel te overzien.

Dat is geen goedpraterij, maar wel begrip kunnen opbrengen voor handelingen in bepaalde situaties. Als je zelf helemaal rustig bent, er niets mee te maken hebt, er emotioneel niet bij betrokken bent en er achteraf over leest, kun je vanuit die state of mind conclusies zoals die van jou trekken. Maar dat wil niet zeggen dat je zelf op dat moment ook niet op deze manier zou kunnen handelen.
  Redactie Frontpage zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:48:15 #117
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_188611549
Als Assenaar ken ik Peelo goed. Het is een achterstandswijk met veel sociale huurwoningen. In tegenstelling tot andere wijken, zijn de asocialen meer van Hollandse origine. Veel werkloosheid, lage sociale klasse. Ooit eens gekeken voor een eigen huis, omdat die daar zo 30k goedkoper zijn dan in de wijk waar ik nu woon. Blij dat ik dat niet heb gedaan
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:55:01 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188611646
Eerst slaon dan praotn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Redactie Frontpage zaterdag 24 augustus 2019 @ 23:57:10 #119
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_188611681
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:55 schreef Ringo het volgende:
Eerst slaon houwn dan praotn.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_188611717
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:33 schreef madam-april het volgende:

[..]

Jij denkt dat het zijn nabestaanden troost geeft als mensen hier op het forum roepen dat het echt verschrikkelijk is dat hij dood is?
Het is in ieder geval beter dan het goedpraten wat jij en die andere users doen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188611721
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:48 schreef Djeez het volgende:
Als Assenaar ken ik Peelo goed. Het is een achterstandswijk met veel sociale huurwoningen. In tegenstelling tot andere wijken, zijn de asocialen meer van Hollandse origine. Veel werkloosheid, lage sociale klasse.
Dat vermoeden had ik al zo'n beetje toen ik de streetview aanslingerde...
pi_188611726
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:55 schreef Ringo het volgende:
Eerst slaon dan praotn.
Volgens in ieder geval 1 getuige sprak de vader de man eerst aan op zijn gedrag, daarop sloeg de man de vader en toen is het uit de hand gelopen..
pi_188611728
Van de andere kant we zitten te praten over 1 uit de 7 miljard terwijl tienduizenden op dezelfde of ergere manieren doodgaan. Het is nu 1 keer een niet ver van het bed show en dan moet iedereen zijn ei kwijt
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:01:40 #124
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_188611756
Iemand doodschoppen is nooit okay eigenlijk.

Iemand de tering schoppen nadat ie zoiets doet, vind ik nog wel terecht en hem daarna aan de politie overdragen.

Er even vanuit gaande dat ie überhaupt iets heeft gedaan.
pi_188611806
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:59 schreef vipergts het volgende:

[..]

Het is in ieder geval beter dan het goedpraten wat jij en die andere users doen.
Je mist de nuance nog steeds.. Als blijkt dat hij ONschuldig is, dan vinden wij het ook absoluut niet goed te praten.
pi_188611819
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je mist de nuance nog steeds.. Als blijkt dat hij ONschuldig is, dan vinden wij het ook absoluut niet goed te praten.
Dus als het slachtoffer wel schuldig zou zijn (aan welk vergrijp dan wel?) dan zou je het wel prima vinden? :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Redactie Frontpage zondag 25 augustus 2019 @ 00:05:52 #127
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_188611829
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:01 schreef SugeLucky het volgende:
Iemand doodschoppen is nooit okay eigenlijk.

Iemand de tering schoppen nadat ie zoiets doet, vind ik nog wel terecht en hem daarna aan de politie overdragen.

Er even vanuit gaande dat ie überhaupt iets heeft gedaan.
Ik doe zelf al een jaar zeer actief aan kickboksen. Als iemand van mijn drie kinderen iets zou aandoen, weet ik mijn mannetje te staan. Maar iemand doodmaken? Er is maar een iemand die ik zou kunnen vermoorden, maar daar hoort deze knuppel niet bij
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_188611866
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:59 schreef madam-april het volgende:

[..]

Volgens in ieder geval 1 getuige sprak de vader de man eerst aan op zijn gedrag, daarop sloeg de man de vader en toen is het uit de hand gelopen..
Als iemand mij zomaar even het gedrag van een pedo toedicht, recht in mijn gezicht, kan-ie ook een passende reactie verwachten.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:09:21 #129
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188611880
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:59 schreef vipergts het volgende:

[..]

Het is in ieder geval beter dan het goedpraten wat jij en die andere users doen.
Op een enkeling na die het toejuicht, zie ik vrijwel niemand het goedpraten. Begrip hebben waarom iets op een bepaalde wijze gebeurt, waarbij de uitkomst zeer ongelukkig is (en waarvan ik vermoed dat het niet de intentie was), is iets anders dan goedpraten.
pi_188611890
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je mist de nuance nog steeds.. Als blijkt dat hij ONschuldig is, dan vinden wij het ook absoluut niet goed te praten.
Maar het kwaad is dan al geschied he ;)

Zie de cartoon van Paul Kusters.
pi_188611915
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:05 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dus als het slachtoffer wel schuldig zou zijn (aan welk vergrijp dan wel?) dan zou je het wel prima vinden? :')
Als het waar is dat hij een meisje van 4 heeft aangerand dan vind ik het absoluut begrijpelijk en goed dat ze hem hebben aangepakt. En het zal absoluut niet hun bedoeling zijn geweest om hem dood te slaan/schoppen, maar als blijkt dat hij onzedelijk aan dat meisje heeft gezeten kan ik er niet rouwig om zijn dat hij dood is..
pi_188611942
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je mist de nuance nog steeds.. Als blijkt dat hij ONschuldig is, dan vinden wij het ook absoluut niet goed te praten.
Ben je achterlijk of zo als blijkt dat het slachtoffer onschuldig is heeft hij daar geen zak aan want hij is zo dood als een pier. Maar verder fijn dat je zo denkt alles is geoorloofd zolang je het maar kunt goedpraten onder het mom van het slachtoffer was onschuldig en dan is het niet in orde. Ben je ook van mening dat zoiets jouw mag gebeuren als Mensen denken dat je wat misdaan hebt en mensen nemen het recht in eigen hand en maken je dood.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:14:00 #133
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_188611952
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:11 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als het waar is dat hij een meisje van 4 heeft aangerand dan vind ik het absoluut begrijpelijk en goed dat ze hem hebben aangepakt. En het zal absoluut niet hun bedoeling zijn geweest om hem dood te slaan/schoppen, maar als blijkt dat hij onzedelijk aan dat meisje heeft gezeten kan ik er niet rouwig om zijn dat hij dood is..
Jij woont zeker ook in Peelo?
pi_188611956
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:11 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als het waar is dat hij een meisje van 4 heeft aangerand dan vind ik het absoluut begrijpelijk en goed dat ze hem hebben aangepakt. En het zal absoluut niet hun bedoeling zijn geweest om hem dood te slaan/schoppen, maar als blijkt dat hij onzedelijk aan dat meisje heeft gezeten kan ik er niet rouwig om zijn dat hij dood is..
Dus op het onzedelijk betasten staat voor jou de doodstraf?
pi_188611958
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:10 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar het kwaad is dan al geschied he ;)

Zie de cartoon van Paul Kusters.
Klopt. Maar ik snap de reactie van de vader en zijn vrienden absoluut.
pi_188611964
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:13 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ben je achterlijk of zo als blijkt dat het slachtoffer onschuldig is heeft hij daar geen zak aan want hij is zo dood als een pier. Maar verder fijn dat je zo denkt alles is geoorloofd zolang je het maar kunt goedpraten onder het mom van het slachtoffer was onschuldig en dan is het niet in orde. Ben je ook van mening dat zoiets jouw mag gebeuren als Mensen denken dat je wat misdaan hebt en mensen nemen het recht in eigen hand en maken je dood.
En dan vraag jij aan madam-april of ze achterlijk is...

De fuckingtering wtf _O-
pi_188611973
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:11 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als het waar is dat hij een meisje van 4 heeft aangerand dan vind ik het absoluut begrijpelijk en goed dat ze hem hebben aangepakt. En het zal absoluut niet hun bedoeling zijn geweest om hem dood te slaan/schoppen, maar als blijkt dat hij onzedelijk aan dat meisje heeft gezeten kan ik er niet rouwig om zijn dat hij dood is..
De kans dat het NIET waar is, is niet veel kleiner. Wat heeft die dode man dan nog aan jouw begrip? “Foutje bedankt”?
pi_188611974
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:13 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ben je achterlijk of zo als blijkt dat het slachtoffer onschuldig is heeft hij daar geen zak aan want hij is zo dood als een pier. Maar verder fijn dat je zo denkt alles is geoorloofd zolang je het maar kunt goedpraten onder het mom van het slachtoffer was onschuldig en dan is het niet in orde. Ben je ook van mening dat zoiets jouw mag gebeuren als Mensen denken dat je wat misdaan hebt en mensen nemen het recht in eigen hand en maken je dood.
Jij denkt dat die kerel ineens weer tot leven komt op het moment dat maar genoeg mensen roepen dat het compleet onterecht is wat er gebeurd is?
pi_188611986
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:11 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als het waar is dat hij een meisje van 4 heeft aangerand dan vind ik het absoluut begrijpelijk en goed dat ze hem hebben aangepakt. En het zal absoluut niet hun bedoeling zijn geweest om hem dood te slaan/schoppen, maar als blijkt dat hij onzedelijk aan dat meisje heeft gezeten kan ik er niet rouwig om zijn dat hij dood is..
Ik begrijp dergelijke primitieve emoties dus totaal niet.

Ook vind ik een verschil bestaan tussen onzedelijk betasten of daadwerkelijk aanranden of zelfs misbruiken.

Nee, ik vind alle ratio ontbreken bij dergelijke beredeneringen waardoor je tot buitenproportioneel geweld overgaat.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_188611996
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:14 schreef madam-april het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik snap de reactie van de vader en zijn vrienden absoluut.
Ik niet. De reactie van die man daarentegen ....
pi_188611999
Bij het vermoorden van deze man dachten de 5 huisvaders niet aan hun toekijkende kindjes.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:17:45 #142
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188612004
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:05 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ik doe zelf al een jaar zeer actief aan kickboksen. Als iemand van mijn drie kinderen iets zou aandoen, weet ik mijn mannetje te staan. Maar iemand doodmaken? Er is maar een iemand die ik zou kunnen vermoorden, maar daar hoort deze knuppel niet bij
Ik denk dat dit in essentie is waar het om gaat.

Als jij die persoon bij het "je mannetje staan" met een high kick verkeerd raakt (bijvoorbeeld op zijn slaap) of een interne bloeding veroorzaakt en die persoon overlijdt om die reden, dan was dat vast niet je intentie.

Maar je hebt hem onbedoeld dan wel doodgemaakt. De uitkomst van je acties staan niet bij voorbaat vast en vallen ook niet altijd te voorspellen.
pi_188612014
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:09 schreef Repentless het volgende:

[..]

Op een enkeling na die het toejuicht, zie ik vrijwel niemand het goedpraten. Begrip hebben waarom iets op een bepaalde wijze gebeurt, waarbij de uitkomst zeer ongelukkig is (en waarvan ik vermoed dat het niet de intentie was), is iets anders dan goedpraten.
Het is ook vaak niet de intentie om iemand dood te rijden als je met drank op in de auto stapt. Moeten die mensen ook maar dood. Ook jouw begrip hebben voor wat leidt tot een zeer ongelukkige uitkomst is gewoon iets goedpraten. Mensen hebben de meest verschrikkelijke dingen gedaan met wat ze goede bedoelingen noemen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188612029
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:16 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik begrijp dergelijke primitieve emoties dus totaal niet.

Ook vind ik een verschil bestaan tussen onzedelijk betasten of daadwerkelijk aanranden of zelfs misbruiken.

Nee, ik vind alle ratio ontbreken bij dergelijke beredeneringen waardoor je tot buitenproportioneel geweld overgaat.
Heb jij kinderen?
pi_188612034
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:17 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik niet. De reactie van die man daarentegen ....
Heb jij kinderen?
pi_188612036
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb jij kinderen?
Zo'n heerlijke dooddoener dit :') :D
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188612042
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb jij kinderen?
Ja. En nu?
Wedervraag: heb jij een man of vriend?
pi_188612044
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb jij kinderen?
Krijgen we die dooddoener weer. :')

Toevallig wel ja. Nog jong ook (10 maanden).

en nu?

Het hebben van kinderen vergoed niet dat je alle ratio verliest als je kind iets verschrikkelijks overkomt hoor. Misschien zelfs eerder integendeel.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:22:41 #149
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_188612046
Alsof je er alleen wat van mag vinden als je kinderen hebt
pi_188612047
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:15 schreef madam-april het volgende:

[..]

Jij denkt dat die kerel ineens weer tot leven komt op het moment dat maar genoeg mensen roepen dat het compleet onterecht is wat er gebeurd is?
Nee dat is mijn punt juist die 5 mensen hebben hem dat afgepakt en jij vind wel best kennelijk omdat je in sprookjes geloofd en je schuldgevoel goedpraat door op het einde te zeggen maar als hij onschuldig is kan het echt niet. Nou zelfs als hij schuldig zou zijn kan het nog steeds niet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188612064
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:22 schreef SugeLucky het volgende:
Alsof je er alleen wat van mag vinden als je kinderen hebt
Ja maar als je kinderen zou hebben zou je weten dat iemand doodtrappen gewoon mag hoor :o
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188612075
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:22 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja. En nu?
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Krijgen we die dooddoener weer. :')

Toevallig wel ja. Nog jong ook (10 maanden).

en nu?

Het hebben van kinderen vergoed niet dat je alle ratio verliest als je kind iets verschrikkelijks overkomt hoor. Misschien zelfs eerder integendeel.
Dan snap ik echt niet dat je de reactie van die vader niet snapt..
pi_188612076
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:21 schreef madam-april het volgende:

[..]

Heb jij kinderen?
Ik begrijp nu weer waarom vosss jou op negeer heeft
pi_188612091
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:24 schreef madam-april het volgende:

[..]


[..]

Dan snap ik echt niet dat je de reactie van die vader niet snapt..
Nu nog mijn wedervraag ...
pi_188612093
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:24 schreef madam-april het volgende:

[..]

[..]

Dan snap ik echt niet dat je de reactie van die vader niet snapt..
Dan heb je waarschijnlijk zelf ook een steekje los, of psychopatische trekjes?

Ik vind dat het feit dat je kinderen hebt niet goedpraat dat je alle ratio verliest als je kind iets verschrikkelijks overkomt. Sterker nog; rationeel en kalm blijven is dan zelfs misschien wel je plicht, of in ieder geval het beste dat je voor je kind kunt doen op zo'n moment.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_188612101
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:22 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja. En nu?
Wedervraag: heb jij een man of vriend?
Ja heb ik ^O^ Die denkt er net zo over als ik ^O^
pi_188612109
Stel dat die man daadwerkelijk zich vergrepen heeft aan een kind als ouder gaat het natuurlijk rood voor de ogen met alle gevolgen van dien maar met 5 man tot de dood erop volgt ?
I will do what i must !!
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:28:08 #158
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_188612110
Als je kind verkracht wordt, snap ik nog wel dat je wil dat de dader gedood wordt.

Maar als je kind onzedelijk betast wordt in een park waar nog heel veel andere mensen bij zijn kennelijk, is iemand dood willen wel erg extreem.

Hoe vreselijk ook, maar hoe erg kan het incident geweest zijn?
pi_188612111
Heeft Rutte al een reactie gegeven?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_188612131
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:28 schreef SugeLucky het volgende:
Hoe vreselijk ook, maar hoe erg kan het incident geweest zijn?
Vreemde trekt broek van een 4 jarig kind naar beneden. Dat is duidelijk erger dan met 5 man voor de ogen van dat kind iemand dood trappen. Hopelijk heeft ze geen therapie nodig voor het incident met de broek.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188612149
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:28 schreef superniger het volgende:
Heeft Rutte al een reactie gegeven?
Nederland is een broos vaasje.
pi_188612151
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:29 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Vreemde trekt broek van een 4 jarig kind naar beneden. Dat is duidelijk erger dan met 5 man voor de ogen van dat kind iemand dood trappen. Hopelijk heeft ze geen therapie nodig voor het incident met de broek.
Inderdaad zeg.

Of een levenslang trauma van het incident van het doodschoppen / slaan / vechten van die man (of dat haar vader mogelijk 10 jaar vastzit).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_188612154
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:27 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja heb ik ^O^ Die denkt er net zo over als ik ^O^
Ik neem aan dat jij hem volledig vertrouwt in de buurt van kinderen. Beeld je dan eens in dat hij belaagd wordt door 5 buurtbewoners die hem zomaar even van onzedelijk gedrag met een 4-jarig meisje betichten. Hoe zou hij reageren en wat zou jij van dit alles vinden?
pi_188612155
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:28 schreef SugeLucky het volgende:
Als je kind verkracht wordt, snap ik nog wel dat je wil dat de dader gedood wordt.

Maar als je kind onzedelijk betast wordt in een park waar nog heel veel andere mensen bij zijn kennelijk, is iemand dood willen wel erg extreem.

Hoe vreselijk ook, maar hoe erg kan het incident geweest zijn?
Maar dan ga je er dus vanuit dat het de intentie van die mannen was om hem te doden. Ik vind het veel aannemelijker dat ze uit emotie hebben gehandeld en ervoor wilde zorgen dat hij niet kon ontkomen, maar dat het nooit hun intentie was om hem te doden.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:32:21 #165
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188612159
"Ik vind het ook niet kunnen wat er is gebeurd, maar als het waar is wat er wordt gezegd, heb ik er nu alvast wel vrede mee."
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:32:41 #166
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188612165
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:28 schreef superniger het volgende:
Heeft Rutte al een reactie gegeven?
Die zal het wel schokkend vinden en zorgelijk. Iemand al Bingo?
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:33:33 #167
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188612166
Rutte heeft geen kinderen, dus die houdt wijselijk zijn mond.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:33:36 #168
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_188612167
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar dan ga je er dus vanuit dat het de intentie van die mannen was om hem te doden. Ik vind het veel aannemelijker dat ze uit emotie hebben gehandeld en ervoor wilde zorgen dat hij niet kon ontkomen, maar dat het nooit hun intentie was om hem te doden.
Je mag aannemen wat je wil. Dat is iets wat we nooit zullen weten want dat gaan ze hoe dan ook niet toegeven.

De uitkomst blijft echter hetzelfde.
pi_188612168
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:28 schreef BoonDockSaint het volgende:
Stel dat die man daadwerkelijk zich vergrepen heeft aan een kind als ouder gaat het natuurlijk rood voor de ogen met alle gevolgen van dien maar met 5 man tot de dood erop volgt ?
Misschien is die vent per ongeluk gestikt
pi_188612179
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:32 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar dan ga je er dus vanuit dat het de intentie van die mannen was om hem te doden. Ik vind het veel aannemelijker dat ze uit emotie hebben gehandeld en ervoor wilde zorgen dat hij niet kon ontkomen, maar dat het nooit hun intentie was om hem te doden.
Daar ga ik ook niet vanuit.

Maar als je het acceptabel vindt om iemand helemaal de tering te slaan omdat hij mogelijk een kind heeft aangeraakt dan ben je sowieso een simpele tokkie en neem je bewust het risico dat er per ongeluk of opzettelijk groot letsel ontstaat.

Als dat het geval is geweest. Deze persoon kan ook een beroerte hebben gekregen doordat 5 man hem in bedwang wilden houden. Maar dat lijkt mij niet het meest aannemelijke scenario.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_188612186
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij hem volledig vertrouwt in de buurt van kinderen. Beeld je dan eens in dat hij belaagd wordt door 5 buurtbewoners die hem zomaar even van onzedelijk gedrag met een 4-jarig meisje betichten. Hoe zou hij reageren en wat zou jij van dit alles vinden?
Ik vertrouw niemand 100%, dat heeft te maken met dingen die ik heb meegemaakt.. Ik wil het je morgen in DM wel vertellen als je wilt.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:35:43 #172
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188612187
"We wilden hem helemaal niet vermoorden. We wilden alleen zijn vieze gore kankerpedokop kapot slaan."
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:36:09 #173
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188612191
"Oh, dan is het goed!"
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_188612212
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:34 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Daar ga ik ook niet vanuit.

Maar als je het acceptabel vindt om iemand helemaal de tering te slaan omdat hij mogelijk een kind heeft aangeraakt dan ben je sowieso een simpele tokkie en neem je bewust het risico dat er per ongeluk of opzettelijk groot letsel ontstaat.
En neem je het risico dat iemand vermoord wordt die onschuldig is
pi_188612214
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:35 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik vertrouw niemand 100%, dat heeft te maken met dingen die ik heb meegemaakt.. Ik wil het je morgen in DM wel vertellen als je wilt.
Prima ^O^
Respect alvast voor je openheid.
  Grootste filosoof 2022 zondag 25 augustus 2019 @ 00:38:06 #176
442397 UitStraling
pi_188612218
Snelrecht door wat mannen die aan het BBQ-en waren, mooi dit.
pi_188612222
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:35 schreef Ringo het volgende:
"We wilden hem helemaal niet vermoorden. We wilden alleen zijn vieze gore kankerpedokop kapot slaan."
Geloof het of niet, maar de 'intentie' is nogal een belangrijke factor in de rechtspraak.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:38:31 #178
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188612224
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jij

Praat

Onzin.

Lees jezelf in

Je bent gewoon een lul
Ziedend woest.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:39:28 #179
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188612232
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:35 schreef Ringo het volgende:
"We wilden hem helemaal niet vermoorden. We wilden alleen zijn vieze gore kankerpedokop kapot slaan."
Boude uitspraak hoor.
pi_188612235
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:38 schreef madam-april het volgende:

[..]

Geloof het of niet, maar de 'intentie' is nogal een belangrijke factor in de rechtspraak.
Wel voor een vonnis doodslag of moord inderdaad.

Dan mag papa 7 jaar de cel in (ik noem maar wat). Daar zal de dochter blij mee zijn. Dan is ze pas 11 als papa weer thuis is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_188612238
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:38 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Ziedend woest.
Zeker.
Uitstekende constatering
pi_188612239
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:38 schreef madam-april het volgende:

[..]

Geloof het of niet, maar de 'intentie' is nogal een belangrijke factor in de rechtspraak.
Ik zou de vader proberen te kalmeren niet meehelpen met moord
I will do what i must !!
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:40:10 #183
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188612242
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Zeker.
Uitstekende constatering
Ik ook.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:40:20 #184
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188612246
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:39 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Ik zou de vader proberen te kalmeren niet meehelpen met moord
Cuck.
pi_188612251
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 23:43 schreef Repentless het volgende:

[..]

Beschaving is een uiterst dun randje. 75 jaar geleden was vrijwel geheel Europa nog in oorlog, waarbij de meest vreselijke dingen zijn gebeurd. De mensheid is sindsdien echt niet in zo'n korte tijd geëvolueerd naar een 'beschaafde' soort. Gelukkig leven we op dit moment in een samenleving die we grotendeels 'beschaafd' kunnen noemen. Maar bij extreme gebeurtenissen zoals deze treden hele andere mechanismen in werking, zelfs bij mensen waarvan je het totaal niet zou verwachten. Zelfs voor jezelf zou je niet kunnen zeggen wat je in zo'n geval zou doen omdat, nogmaals, de ratio in zulke gevallen vaak compleet zoek is. En de gevolgen zijn op dat moment ook niet geheel te overzien.

Dat is geen goedpraterij, maar wel begrip kunnen opbrengen voor handelingen in bepaalde situaties. Als je zelf helemaal rustig bent, er niets mee te maken hebt, er emotioneel niet bij betrokken bent en er achteraf over leest, kun je vanuit die state of mind conclusies zoals die van jou trekken. Maar dat wil niet zeggen dat je zelf op dat moment ook niet op deze manier zou kunnen handelen.
In een extreme oorlogssituatie kan een mens gekke dingen doen, maar in het huidige Nederland heb ik geen enkel begrip voor dit soort barbaarse praktijken. Het doet me denken aan Pakistan of andere Sharia achtige gebieden.
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:41:40 #186
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188612260
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:40 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

In een extreme oorlogssituatie kan een mens gekke dingen doen, maar in het huidige Nederland heb ik geen enkel begrip voor dit soort barbaarse praktijken. Het doet me denken aan Pakistan of andere Sharia achtige gebieden.
Dit. Maar Rico van het park blijft mooi PVV stemmen, tegen die Barbaarse IS gasten met hun lijftsraffen en oog om oog tand om tand.
pi_188612265
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik begrijp nu weer waarom vosss jou op negeer heeft
En d'r reacties zijn altijd zo leuk, ik heb eens na een abortus discussie met haar waar de leugens rijkelijk waren, gedoneerd aan een pro abortus organisatie. Nu had ik natuurlijk vipergts bij de naam in kunnen vullen maar dan is de lol van het discussiëren met haar ook weg.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_188612268
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:40 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Cuck.
?
I will do what i must !!
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:42:56 #189
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188612277
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:18 schreef vipergts het volgende:

[..]

Het is ook vaak niet de intentie om iemand dood te rijden als je met drank op in de auto stapt. Moeten die mensen ook maar dood. Ook jouw begrip hebben voor wat leidt tot een zeer ongelukkige uitkomst is gewoon iets goedpraten. Mensen hebben de meest verschrikkelijke dingen gedaan met wat ze goede bedoelingen noemen.
Je reacties zijn niet erg logisch te noemen.

Welke vergelijking probeer je nu te maken? Wil je de beschonken chauffeur nu vergelijken met de vijf personen (aangezien je het over "intentie" hebt, waarmee ik refereerde aan de vijf mannen), of met de overleden man, aangezien je daarna de vraag stelt "moeten die dan ook maar dood?"

In geval 1: dronken achter het stuur kruipen is bij voorbaat al een misdrijf, waarbij je een onaanvaardbaar risico neemt waardoor mensen dood kunnen gaan. Als je in dat geval iemand doodrijdt, is die persoon op geen enkele wijze daarvoor betrokken in de situatie. Het is dus geen reactie op wat diegene daarvoor richting jou heeft gedaan. In het geval van de vijf mannen is het wel een reactie. Maar dat betekent niet dat hij dood moet, nee.

In geval 2: de bestuurder is wederom bij voorbaat al strafbaar, en rijdt ook nog eens iemand dood. Maar daarvoor hoeft hij ook niet dood, nee.

Ik kan niet echt goed reageren op deze vergelijking, ondat je beide partijen lijkt te willen verenigen in 1 figuur: de dronken bestuurder die iemand doodrijdt. Echter is het in jouw voorbeeld slechts 1 partij die volledig fout zit, en daardoor niet vergelijkbaar.

Goede bedoelingen hebben er al helemaal niets mee te maken. In de huidige bekende situatie is er niemand met goede bedoelingen aan te wijzen. Man wilde aan kind zitten, mannen wilden dit met geweld stoppen. Dat zijn beide geen goede bedoelingen, waarbij de uitkomst helaas uiterst treurig is.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:43:13 #190
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188612282
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:42 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

?
Jer gaat mensen kalmeren ja? Als zoiets gebeurt?
  Grootste filosoof 2022 zondag 25 augustus 2019 @ 00:43:21 #191
442397 UitStraling
pi_188612284
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:40 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

In een extreme oorlogssituatie kan een mens gekke dingen doen, maar in het huidige Nederland heb ik geen enkel begrip voor dit soort barbaarse praktijken. Het doet me denken aan Pakistan of andere Sharia achtige gebieden.
Zoveel verschil zit er niet tussen een Somaliër, Afghaan en een Nederlander, zeker niet als het 30 graden is en biertjestijd op zaterdagmiddag.
pi_188612290
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:43 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Jer gaat mensen kalmeren ja? Als zoiets gebeurt?
proberen
I will do what i must !!
pi_188612296
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:43 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Jer gaat mensen kalmeren ja? Als zoiets gebeurt?
En we weten niet eens wat er gebeurd is
I will do what i must !!
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:45:46 #194
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188612313
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:44 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

En we weten niet eens wat er gebeurd is
Ok.
pi_188612342
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:43 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Jer gaat mensen kalmeren ja? Als zoiets gebeurt?
Ik lijk mischien advocaat van de duivel maar volgens mij wel het best
I will do what i must !!
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:49:26 #196
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188612354
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:48 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Ik lijk mischien advocaat van de duivel maar volgens mij wel het best
Zou ik ook doen, maar ja. Soms lopen de emoties hoog op blijkbaar.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:50:14 #197
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188612366
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:48 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Ik lijk mischien advocaat van de duivel maar volgens mij wel het best
Ik denk dat je gelijk hebt.
pi_188612368
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:49 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Zou ik ook doen, maar ja. Soms lopen de emoties hoog op blijkbaar.
yup
I will do what i must !!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 augustus 2019 @ 00:51:38 #199
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188612379
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:43 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Jer gaat mensen kalmeren ja? Als zoiets gebeurt?
In plaats van toezien hoe iemand letterlijk vermoord wordt? Ja, dat lijkt me niet zo'n verkeerd plan. En als het niet is om de bijna dode te beschermen, dan wel om (de kinderen van) degene die volle bak tekeer gaat te beschermen, wat heeft hij aan jaren cel?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Grootste filosoof 2022 zondag 25 augustus 2019 @ 00:52:38 #200
442397 UitStraling
pi_188612390
Wat doet een oudere kerel die al een hersenbloeding heeft gehad dan ook in een speeltuintje van een achterstandswijk.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:52:50 #201
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188612391
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In plaats van toezien hoe iemand letterlijk vermoord wordt? Ja, dat lijkt me niet zo'n verkeerd plan. En als het niet is om de bijna dode te beschermen, dan wel om (de kinderen van) degene die volle bak tekeer gaat te beschermen, wat heeft hij aan jaren cel?
Sorry, liet me even gaan. Ik blijf dit lastig vinden, omdat mijn empatisch vermogen ook omgekeerd werkt, richting mijn eigen dochter. Dan snap je de wilde barbaarse manier van reageren.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:52:53 #202
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188612392
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:40 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

In een extreme oorlogssituatie kan een mens gekke dingen doen, maar in het huidige Nederland heb ik geen enkel begrip voor dit soort barbaarse praktijken. Het doet me denken aan Pakistan of andere Sharia achtige gebieden.
Je mist mijn punt. Het gaat er niet om dat een mens in een extreme oorlogssituatie gekke dingen kan doen. Ik wil aangeven dat dit nog maar 75 jaar geleden is, en we in die tijd evolutionair niet opeens ontwikkeld kunnen zijn naar een volledig beschaafde soort. Gelukkig biedt de huidige maatschappij genoeg redenen voor vrijwel iedereen om zich beschaafd te gedragen.

Maar, en dat wil ik aangeven, een persoonlijke extreme gebeurtenis kan iedereen, ook jou, vanuit het niets triggeren om 'onbeschaafd' gedrag te vertonen. Met gevolgen die je op het moment van gebeuren niet kunt overzien of die niet eens je uiteindelijke doel waren.
pi_188612399
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:52 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Sorry, liet me even gaan. Ik blijf dit lastig vinden, omdat mijn empatisch vermogen ook omgekeerd werkt, richting mijn eigen dochter. Dan snap je de wilde barbaarse manier van reageren.
Nee hoor.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:54:10 #204
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188612405
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nee hoor.
We hebben een moreel verhevene _O_
pi_188612408
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:52 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Sorry, liet me even gaan. Ik blijf dit lastig vinden, omdat mijn empatisch vermogen ook omgekeerd werkt, richting mijn eigen dochter. Dan snap je de wilde barbaarse manier van reageren.
Ik snap dat heel goed
I will do what i must !!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 augustus 2019 @ 00:54:33 #206
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188612410
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:52 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Sorry, liet me even gaan. Ik blijf dit lastig vinden, omdat mijn empatisch vermogen ook omgekeerd werkt, richting mijn eigen dochter. Dan snap je de wilde barbaarse manier van reageren.
Ja, ook zonder een kind te hebben snap ik echt wel dat je enorm de neiging hebt om iemand naar de tyfus te slaan als je ziet dat dit of dat gebeurde (waarvan wij niet weten óf dat ook het geval was natuurlijk). Maar dan mag je toch hopen dat er iemand bij is die je tegenhoudt en ervoor zorgt dat de vermoedelijke dader niet weg kan, maar ook niet dood is. Stel dat een en ander echt plaats heeft gevonden, dan heeft je dochter je toch meer dan ooit nodig in plaats van een vader die in de cel zit?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_188612412
quote:
8s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:52 schreef UitStraling het volgende:
Wat doet een oudere kerel die al een hersenbloeding heeft gehad dan ook in een speeltuintje van een achterstandswijk.
Snoepjes uitdelen, what else.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:55:30 #208
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188612426
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:52 schreef Repentless het volgende:

[..]

Je mist mijn punt. Het gaat er niet om dat een mens in een extreme oorlogssituatie gekke dingen kan doen. Ik wil aangeven dat dit nog maar 75 jaar geleden is, en we in die tijd evolutionair niet opeens ontwikkeld kunnen zijn naar een volledig beschaafde soort. Gelukkig biedt de huidige maatschappij genoeg redenen voor vrijwel iedereen om zich beschaafd te gedragen.

Maar, en dat wil ik aangeven, een persoonlijke extreme gebeurtenis kan iedereen, ook jou, vanuit het niets triggeren om 'onbeschaafd' gedrag te vertonen. Met gevolgen die je op het moment van gebeuren niet kunt overzien of die niet eens je uiteindelijke doel waren.
Komt vaak ook wat drank enzo bij kijken. Warme dagen etc.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:55:47 #209
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188612428
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja, ook zonder een kind te hebben snap ik echt wel dat je enorm de neiging hebt om iemand naar de tyfus te slaan als je ziet dat dit of dat gebeurde (waarvan wij niet weten óf dat ook het geval was natuurlijk). Maar dan mag je toch hopen dat er iemand bij is die je tegenhoudt en ervoor zorgt dat de vermoedelijke dader niet weg kan, maar ook niet dood is. Stel dat een en ander echt plaats heeft gevonden, dan heeft je dochter je toch meer dan ooit nodig in plaats van een vader die in de cel zit?
Zeker, En ik zeg het ook veel stelliger dan ik zelf waarschijnlijk denk. Maar zitten aan kinderen is wel gewoon GROTE X
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:56:33 #210
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188612441
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:55 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Zeker, En ik zeg het ook veel stelliger dan ik zelf waarschijnlijk denk. Maar zitten aan kinderen is wel gewoon GROTE X
Is iedereen het over eens, lijkt mij.
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:56:37 #211
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188612442
Vaders die lekker stoer doen en wraak nemen en zelf 10 jaar zitten zijn natuurlijk alleen in the hood nog helden.
pi_188612447
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:54 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

We hebben een moreel verhevene _O_
Nou ja, in dat opzicht misschien wel ja.

Gewoon een kwestie van verder kunnen nadenken dan je neus lang is, en beschikken over zelfbeheersing.

Natuurlijk emotioneert het mij als mijn dochter iets verschrikkelijks overkomt, maar de gedachte dat mijn dochtertje moet toezien hoe haar vader iemand te lijf gaat, of haar vader jarenlang zal moeten missen omdat hij zijn straf uitzit, emotioneert mij net zo goed, en misschien wel zelfs nog meer.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:57:17 #213
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188612450
quote:
14s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:56 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Is iedereen het over eens, lijkt mij.
Ja, duhh, maar in de zin van dat je dan begrijpt dat er in de reactie niet meer zo rationeel gedacht wordt.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 augustus 2019 @ 00:58:43 #214
408813 crew  trein2000
pi_188612462
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:17 schreef VEM2012 het volgende:
@:repentless: iemand doden is strafbaar. Je zal dus echt een strafuitsluitingsgrond moeten hebben om hier straffeloos vandaan te lopen.

Zeg het maar: welke denk jij aan?
Het meest in de buurt komt nog noodweerexces. Maar dit lijkt me zelfs voor exces te excessief.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 25 augustus 2019 @ 00:59:13 #215
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188612465
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:57 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Ja, duhh, maar in de zin van dat je dan begrijpt dat er in de reactie niet meer zo rationeel gedacht wordt.
Ik ben een vrouwmens dus iets minder snel geneigd aan te vallen, maar ik snap de vaders wel alleen de tomeloze agressie snap ik niet. Met 5 op 1 en dan doorslaan.
pi_188612472
Hoeft ook niet per se barbaars te zijn, misschien was hij wel na 1 ongelukkige klap dood.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 25 augustus 2019 @ 01:00:16 #217
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188612476
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:55 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Zeker, En ik zeg het ook veel stelliger dan ik zelf waarschijnlijk denk. Maar zitten aan kinderen is wel gewoon GROTE X
Dat moge duidelijk zijn ja. Het gaat me er vooral om dat het handelen daarna toch zoveel mogelijk als steun voor het kind zou moeten zijn, dus inclusief jezelf inhouden en zorgen dat je gewoon thuis kunt zijn.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:02:02 #218
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188612488
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat moge duidelijk zijn ja. Het gaat me er vooral om dat het handelen daarna toch zoveel mogelijk als steun voor het kind zou moeten zijn, dus inclusief jezelf inhouden en zorgen dat je gewoon thuis kunt zijn.
En mijn reactie is weer bedoeld als weerwoord tegen verstandig denken. Natuurlijk wil je het liefst rationeel omgaan met dingen en de dader zn terechte proces door laten staan. Maar het liefste sla je hem helemaal de tyfus in, terwijl iemand anders m vasthoudt. Dat is wat ik voel van binnen.
pi_188612494
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:59 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Ik ben een vrouwmens dus iets minder snel geneigd aan te vallen, maar ik snap de vaders wel alleen de tomeloze agressie snap ik niet. Met 5 op 1 en dan doorslaan.
Ik kan heel goed aanvallen 30 jaar vechtsport training mischien dat ik daarom anders reageer als andere hier
I will do what i must !!
  Grootste filosoof 2022 zondag 25 augustus 2019 @ 01:03:16 #220
442397 UitStraling
pi_188612500
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:56 schreef Bugno2 het volgende:
Vaders die lekker stoer doen en wraak nemen en zelf 10 jaar zitten zijn natuurlijk alleen in the hood nog helden.
En Ans had zo'n lekkere braadworstjes en het was zo gezellig en het wedstrijdje scheten laten om het hardst was nog niet afgelopen.
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:03:56 #221
479054 Bugno2
Campeone del Mondo
pi_188612505
quote:
8s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:03 schreef UitStraling het volgende:

[..]

En Ans had zo'n lekkere braadworstjes en het was zo gezellig en het wedstrijdje scheten laten om het hardst was nog niet afgelopen.
Maar stiekem wil je zelf ook stoer zijn.
  Grootste filosoof 2022 zondag 25 augustus 2019 @ 01:04:35 #222
442397 UitStraling
pi_188612511
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:02 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Ik kan heel goed aanvallen 30 jaar vechtsport training mischien dat ik daarom anders reageer als andere hier
Als je 60 bent kun je beter stoeltje pakken en toekijken met biertje.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 augustus 2019 @ 01:05:13 #223
408813 crew  trein2000
pi_188612518
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Moord is volgens mij bewust dat doel hebben. Dat hadden ze niet. Het was waarschijnlijk puur op in rammen zonder erbij na te denken. Dood door schuld is max (onopzettelijk iemand zijn leven beëindigen). Ik zou ze een medaille geven uitgereikt door Willem Alexander en Maxima en een dikke handdruk met een lekkere cheque voor bewezen nationale diensten als blijkt dat die dode een vierjarige meisje heeft zitten te betasten.

http://www.wetrecht.nl/doodslag/
Primair zou ik gewoon voor doodslag gaan. Subsidiair zware mishandeling met de dood tot gevolg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188612525
quote:
10s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:04 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Als je 60 bent kun je beter stoeltje pakken en toekijken met biertje.
Zo oud ben ik niet ben bijna 40 :s)
I will do what i must !!
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:06:05 #225
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188612530
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:02 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Ik kan heel goed aanvallen 30 jaar vechtsport training mischien dat ik daarom anders reageer als andere hier
Vechtsport heeft een hele andere inval toch? Dat is meer gericht op zo min mogelijk schade, daar is een code voor. Respect daarvoor, maar met 5 1 persoon de vernieling inslaan...Mja, ik weet ook niet alles, misschien had hij die hersenbloeding direct al.
pi_188612550
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:06 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Vechtsport heeft een hele andere inval toch? Dat is meer gericht op zo min mogelijk schade, daar is een code voor. Respect daarvoor, maar met 5 1 persoon de vernieling inslaan...Mja, ik weet ook niet alles, misschien had hij die hersenbloeding direct al.
Dat probeerde ik te zeggen disipline gaat nergens over om met 5 man iemand aantevallen met eind resultaat de dood
I will do what i must !!
  Grootste filosoof 2022 zondag 25 augustus 2019 @ 01:09:15 #227
442397 UitStraling
pi_188612555
Met zijn vijven een oude man die een hersenbloeding heeft gehad doodslaan omdat hij aan een kind zit (ga er even vanuit dat de heren het live hebben gezien), tik hem gewoon 12 tanden uit zijn bek en lever hem daarna uit aan justitie.
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:10:24 #228
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188612566
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:51 schreef heywoodu het volgende:

[..]

In plaats van toezien hoe iemand letterlijk vermoord wordt? Ja, dat lijkt me niet zo'n verkeerd plan. En als het niet is om de bijna dode te beschermen, dan wel om (de kinderen van) degene die volle bak tekeer gaat te beschermen, wat heeft hij aan jaren cel?
"Letterlijk vermoord" is op dit moment echt niet vast te stellen, en lijkt mij op basis van wat nu bekend is ook vrijwel onwaarschijnlijk.

Er zijn nog wat variabelen, maar in het allerzwaarste geval zou je dan van doodslag spreken. Dat zou betekenen dat je op dat moment, in razernij, besluit om de man dood te maken. Moord zou betekenen dat je vooraf, in kalmte, hebt besloten om de man van het leven te beroven.

Variabelen zijn ook:

- is het de intentie geweest om de man op dat moment dood te maken?
- is alleen mishandeling als vergelding het doel geweest, waarop onbedoeld de dood volgde?
- is het doel geweest om de man hardhandig uit te schakelen en hem vast te houden, om hem zodoende aan de politie te kunnen overdragen?
- hadden de mannen door of kunnen vermoeden dat hun acties de dood van deze man tot gevolg had? Was de man al overleden in hun bijzijn, of pas later als gevolg van hun acties?

Nogal wat vragen dus, waar niet direct simpel antwoord op te geven is mijns inziens. Ik wil voor de laatste keer aangeven dat ik niks goedpraat, echter zou ik wel graag de volledige details weten alvorens allerlei oordelen te vellen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 augustus 2019 @ 01:10:25 #229
408813 crew  trein2000
pi_188612567
Ik snap de emotie van het hele verhaal. Maar eigenrichting is altijd afkeurenswaardig. Ontwricht de hele samenleving als je dit gaat toestaan
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188612576
Doortrappen op iemands hoofd die op de grond ligt kan alleen het werk van een lafaard zijn. Zo iets doe je niet.
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:12:40 #231
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188612590
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:08 schreef BoonDockSaint het volgende:

[..]

Dat probeerde ik te zeggen disipline gaat nergens over om met 5 man iemand aantevallen met eind resultaat de dood
Is aangekomen en afgevinkt. Staat los van elkaar.
pi_188612593
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:28 schreef superniger het volgende:
Heeft Rutte al een reactie gegeven?
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 augustus 2019 @ 01:13:19 #233
408813 crew  trein2000
pi_188612596
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:10 schreef Repentless het volgende:

[..]

"Letterlijk vermoord" is op dit moment echt niet vast te stellen, en lijkt mij op basis van wat nu bekend is ook vrijwel onwaarschijnlijk.

Er zijn nog wat variabelen, maar in het allerzwaarste geval zou je dan van doodslag spreken. Dat zou betekenen dat je op dat moment, in razernij, besluit om de man dood te maken. Moord zou betekenen dat je vooraf, in kalmte, hebt besloten om de man van het leven te beroven.

Variabelen zijn ook:

- is het de intentie geweest om de man op dat moment dood te maken?
- is alleen mishandeling als vergelding het doel geweest, waarop onbedoeld de dood volgde?
- is het doel geweest om de man hardhandig uit te schakelen en hem vast te houden, om hem zodoende aan de politie te kunnen overdragen?
- hadden de mannen door of kunnen vermoeden dat hun acties de dood van deze man tot gevolg had? Was de man al overleden in hun bijzijn, of pas later als gevolg van hun acties?

Nogal wat vragen dus, waar niet direct simpel antwoord op te geven is mijns inziens. Ik wil voor de laatste keer aangeven dat ik niks goedpraat, echter zou ik wel graag de volledige details weten alvorens allerlei oordelen te vellen.
De lat voor doodslag ligt al bij het willens en wetens aanvaarden van de aanmerkelijke kans. Dat is net iets lager dan echt doelopzet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:14:34 #234
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188612610
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:09 schreef UitStraling het volgende:
Met zijn vijven een oude man die een hersenbloeding heeft gehad doodslaan omdat hij aan een kind zit (ga er even vanuit dat de heren het live hebben gezien), tik hem gewoon 12 tanden uit zijn bek en lever hem daarna uit aan justitie.
"12 tanden uit zijn bek tikken" kan ook tot gevolg hebben dat iemand overlijdt. Je weet van geen enkele klap die je geeft de uiteindelijke gevolgen.
  Grootste filosoof 2022 zondag 25 augustus 2019 @ 01:16:12 #235
442397 UitStraling
pi_188612623
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:14 schreef Repentless het volgende:

[..]

"12 tanden uit zijn bek tikken" kan ook tot gevolg hebben dat iemand overlijdt. Je weet van geen enkele klap die je geeft de uiteindelijke gevolgen.
Is ook zo, maar zou toch mijn best doen om hem net niet dood te maken voor mijn gezinnetje en voor mezelf, die gasten zijn echt wel hun leven kwijt.
pi_188612663
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:20:25 #238
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188612666
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:16 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Is ook zo, maar zou toch mijn best doen om hem net niet dood te maken voor mijn gezinnetje en voor mezelf, die gasten zijn echt wel hun leven kwijt.
Terecht? Blijf het lastig vinden.
pi_188612703
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 21:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik heb geen reden om te twijfelen aan dat ze echt dachten dat hij het kind iets aan wilde doen. Maar ongeacht wat er is gebeurd is dit gewoon volstrekt buitensporig, met 5 (!) man.
Lekker belangrijk.Die vent had met zijn gore klauwen van het kind af moeten blijven.
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:23:51 #240
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188612709
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De lat voor doodslag ligt al bij het willens en wetens aanvaarden van de aanmerkelijke kans. Dat is net iets lager dan echt doelopzet.
Dat klopt. Maar dat is bijvoorbeeld in gevallen als je iemands kop verrot schopt, ook als deze al roerloos op de grond ligt. Als iemand uitgeschakeld is en op de grond ligt en je gaat door, is alle geweld daarna ook volledig zinloos en kun je ook wel vermoeden wat de gevolgen zijn, hoe furieus je ook bent.

Wellicht is dat hier ook gebeurd, maar dat is mij op basis van de huidige informatie niet volledig duidelijk.
pi_188612711
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 00:52 schreef Repentless het volgende:

[..]

Je mist mijn punt. Het gaat er niet om dat een mens in een extreme oorlogssituatie gekke dingen kan doen. Ik wil aangeven dat dit nog maar 75 jaar geleden is, en we in die tijd evolutionair niet opeens ontwikkeld kunnen zijn naar een volledig beschaafde soort. Gelukkig biedt de huidige maatschappij genoeg redenen voor vrijwel iedereen om zich beschaafd te gedragen.

Maar, en dat wil ik aangeven, een persoonlijke extreme gebeurtenis kan iedereen, ook jou, vanuit het niets triggeren om 'onbeschaafd' gedrag te vertonen. Met gevolgen die je op het moment van gebeuren niet kunt overzien of die niet eens je uiteindelijke doel waren.
Dat laatste lijkt me hier niet aan de orde, het is niet zo dat de nieuwe Marc Dutroux zojuist is vermoord. Het was een vermoeden van een zedenmisdrijf, meer weten we niet.
٩๏̯͡๏)۶
  Grootste filosoof 2022 zondag 25 augustus 2019 @ 01:28:48 #242
442397 UitStraling
pi_188612755
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:20 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Terecht? Blijf het lastig vinden.
Tja, dat zal onderzoek uit moeten wijzen voor zover dat nog mogelijk is, ik weer wel dat als de rechtstaat verloren raakt en het recht in eigen handen nemen dat we niets meer dan chimpansees zijn.

Ga ik morgen naar de plaatselijke autodealer, trap verkoper Jantje zijn hoofd plat op de harde vloer, kies de mooiste auto uit en geef mijn buurmeisje Marietje een reisje naar Euro Disney als ze zegt dat Jantje aan haar heeft gezeten :)
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:31:36 #243
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188612785
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:24 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me hier niet aan de orde, het is niet zo dat de nieuwe Marc Dutroux zojuist is vermoord. Het was een vermoeden van een zedenmisdrijf, meer weten we niet.
Lijkt jou, maar dat weet je niet. Je weet ook niet of de man is vermoord. Als laatste weet je ook niet hoe je zelf zou reageren in een dergelijke situatie.

Net zo min als ik dat weet.
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:32:22 #244
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188612789
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:28 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Tja, dat zal onderzoek uit moeten wijzen voor zover dat nog mogelijk is, ik weer wel dat als de rechtstaat verloren raakt en het recht in eigen handen nemen dat we niets meer dan chimpansees zijn.

Ga ik morgen naar de plaatselijke autodealer, trap verkoper Jantje zijn hoofd plat op de harde vloer, kies de mooiste auto uit en geef mijn buurmeisje Marietje een reisje naar Euro Disney als ze zegt dat Jantje aan haar heeft gezeten :)
Het is een corrupt systeem maar we moeten het ermee doen, klopt. Afentoe eens schoppen ertegen kan geen kwaad. :7
pi_188612794
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:11 schreef Werkperd het volgende:
Doortrappen op iemands hoofd die op de grond ligt kan alleen het werk van een lafaard zijn. Zo iets doe je niet.
Jullie nemen het werkelijk voor een pedofiel op?
Ik begrijp de verdachte heel goed.
pi_188612801
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:32 schreef Fokkie83 het volgende:

[..]

Jullie nemen het werkelijk voor een pedofiel op?
Ik begrijp de verdachte heel goed.
Kromme redenering.
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:33:58 #247
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_188612807
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:16 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Is ook zo, maar zou toch mijn best doen om hem net niet dood te maken voor mijn gezinnetje en voor mezelf, die gasten zijn echt wel hun leven kwijt.
Dat begrijp ik, maar je kunt helaas niet volledig voorspellen hoe je reageert, en ook niet wat de exacte gevolgen van al je acties zijn.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 augustus 2019 @ 01:34:17 #248
408813 crew  trein2000
pi_188612810
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:32 schreef Fokkie83 het volgende:

[..]

Jullie nemen het werkelijk voor een pedofiel op?
Ik begrijp de verdachte heel goed.
Ik neem het op voor het slachtoffer van een levensdelict.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Grootste filosoof 2022 zondag 25 augustus 2019 @ 01:36:33 #249
442397 UitStraling
pi_188612824
quote:
6s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:32 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Het is een corrupt systeem maar we moeten het ermee doen, klopt. Afentoe eens schoppen ertegen kan geen kwaad. :7
Corrupt niet, te zacht en te geitenwollensokkerig en teveel op de dader gericht i.p.v. slachtoffer/nabestaanden.
pi_188612862
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:33 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Kromme redenering.
Oké hij had niet dood gehoeven, hij had moeten lijden voor de rest van zijn leven.
Met pedofielen heb ik 0,0 % medelijden.
pi_188612878
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:41 schreef Fokkie83 het volgende:

[..]

Oké hij had niet dood gehoeven, hij had moeten lijden voor de rest van zijn leven.
Met pedofielen heb ik 0,0 % medelijden.
Pedofielen mogen zeker harder bestraft worden. Maar dit is over aan het rechtssysteem en niet aan de burgers. Dat is mijn standpunt.
pi_188612905
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:41 schreef Fokkie83 het volgende:

[..]

Oké hij had niet dood gehoeven, hij had moeten lijden voor de rest van zijn leven.
Met pedofielen heb ik 0,0 % medelijden.
Zo te zien ben jij nog zieker in je hoofd dan de gemiddelde pedofiel, met je psychopatische trekjes.

Overigens plaats ik een levensdelict boven een zedendelict als je het niet erg vindt.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_188612925
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:43 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Pedofielen mogen zeker harder bestraft worden. Maar dit is over aan het rechtssysteem en niet aan de burgers. Dat is mijn standpunt.
Het rechtssysteem, daar noem je ook wat..De straffen zijn veels te laag in Nederland .
Maar goed, als deze pedofiel in de bak terecht was gekomen en de mede gevangenen waren erachter gekomen waarvoor hij zou hebben gezeten, had deze pedo alsnog in elkaar gemept geworden.
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:51:36 #254
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188612929
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:43 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Pedofielen mogen zeker harder bestraft worden. Maar dit is over aan het rechtssysteem en niet aan de burgers. Dat is mijn standpunt.
Zeker, maar wat als het rechtssysteem faalt?
pi_188612938
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:47 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zo te zien ben jij nog zieker in je hoofd dan de gemiddelde pedofiel, met je psychopatische trekjes.

Overigens plaats ik een levensdelict boven een zedendelict als je het niet erg vindt.
Levensdelict? Hij zegt toch dat-ie niet dood had gehoeven. Dat is toch lievvvv?
pi_188612944
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:51 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Zeker, maar wat als het rechtssysteem faalt?
Ja en wie bepaalt wat wel of niet faalt?
pi_188612950
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja en wie bepaalt wat wel of niet faalt?
Het klootjesvolk.
  zondag 25 augustus 2019 @ 01:58:58 #258
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_188612970
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:54 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja en wie bepaalt wat wel of niet faalt?
Wij B-)
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 augustus 2019 @ 02:03:46 #259
408813 crew  trein2000
pi_188612997
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:51 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Zeker, maar wat als het rechtssysteem faalt?
Onterechte veroordelingen zijn altijd zuur ja.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_188613263
Al die mensen hier die het wangedrag van die 5 mannen goedkeuren, omdat het slachtoffer een pedofiel is. Man man man. Hoeveel pedofielen gaan er wel niet op vakantie naar arme landen om daar aan hun trekken te komen. Moeten die ook maar gelijk dood zodra ze uit het vliegtuig stappen? Zelfs pedofielen verdienen het niet om dood gemaakt te worden vanwege hun daden. Dan maar een hoge straf.
  Miss 200.000.000! zondag 25 augustus 2019 @ 02:54:45 #261
367000 roos94
pi_188613273
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:53 schreef Rock92 het volgende:
Al die mensen hier die het wangedrag van die 5 mannen goedkeuren, omdat het slachtoffer een pedofiel is. Man man man. Hoeveel pedofielen gaan er wel niet op vakantie naar arme landen om daar aan hun trekken te komen. Moeten die ook maar gelijk dood zodra ze uit het vliegtuig stappen? Zelfs pedofielen verdienen het niet om dood gemaakt te worden vanwege hun daden. Dan maar een hoge straf.
Pedo gespot
pi_188613328
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:54 schreef roos94 het volgende:

[..]

Pedo gespot
Dus jij keurt het gedrag van die 5 mannen goed?
pi_188613440
Je mag niet zomaar iemand met een groepje doodschopen klaar uit dit topic kan dicht
I will do what i must !!
pi_188613481
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:43 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Pedofielen mogen zeker harder bestraft worden. Maar dit is over aan het rechtssysteem en niet aan de burgers. Dat is mijn standpunt.
Nederlands rechtsysteem is een lachertje.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 25 augustus 2019 @ 07:14:08 #265
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188613574
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:54 schreef roos94 het volgende:

[..]

Pedo gespot
Nou, dat heeft nog lang geduurd :') Vertel het even aan een paar vrienden, misschien willen ze hem wel doodtrappen voor je.
  zondag 25 augustus 2019 @ 07:15:53 #266
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_188613578
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:54 schreef roos94 het volgende:

[..]

Pedo gespot
Kortzichtige ouder gespot.
pi_188613594
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zondag 25 augustus 2019 @ 07:35:44 #268
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_188613603
quote:
10s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:58 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Wij B-)
Misschien kunnen we een feesboekpagina oprichten waar Henk en Ingrid kunnen stemmen wat er moet gebeuren met criminelen. Gewoon even kort en bondig de misdaad posten, want de attentiespanne is niet zo groot 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 25 augustus 2019 @ 09:49:22 #269
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_188614303
Wat we nu dus weten is dat een blijkbaar niet al te gezonde man (hersenbloeding ) al dan niet aan een kind heeft gezeten, al dan niet met seksuele bedoelingen en dat in het vervolg daarop vijf mannen hem al dan niet bewust hebben gedood.

Iedereen is onschuldig tot bewezen schuldig. De twee meest extreme uitkomsten zijn dus:
- vijf mannen hebben een onschuldig persoon doodgeslagen/geschopt
- vijf mannen hebben een pedo proberen aan te houden en dat is helaas gruwelijk misgegaan.

Ergens tussen die twee uitersten zal de waarheid liggen. Ik heb voldoende vertrouwen in het rechtssysteem dat die waarheid wel boven water zal komen. Ik hoop voor iedereen dat de waarheid dichter bij de tweede dan bij de eerste uitkomst ligt.
pi_188614340
Veel speculaties na speeltuindrama Assen volgens burgemeester
https://www.parool.nl/ned(...)%2Fwww.google.com%2F
pi_188614350
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:49 schreef mcmlxiv het volgende:
Wat we nu dus weten is dat een blijkbaar niet al te gezonde man (hersenbloeding ) al dan niet aan een kind heeft gezeten, al dan niet met seksuele bedoelingen en dat in het vervolg daarop vijf mannen hem al dan niet bewust hebben gedood.

Iedereen is onschuldig tot bewezen schuldig. De twee meest extreme uitkomsten zijn dus:
- vijf mannen hebben een onschuldig persoon doodgeslagen/geschopt
- vijf mannen hebben een pedo proberen aan te houden en dat is helaas gruwelijk misgegaan.

Ergens tussen die twee uitersten zal de waarheid liggen. Ik heb voldoende vertrouwen in het rechtssysteem dat die waarheid wel boven water zal komen. Ik hoop voor iedereen dat de waarheid dichter bij de tweede dan bij de eerste uitkomst ligt.
Uitkomst drie:
- Vijf mannen hebben een pedo gegrepen en ter plaatse berecht en vermoord.
  zondag 25 augustus 2019 @ 09:59:02 #272
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_188614381
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 01:43 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Pedofielen mogen zeker harder bestraft worden.
Ik herstel 'm even voor je:
Pedoseksuelen mogen zeker harder bestraft worden.
pi_188614458
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:53 schreef Rock92 het volgende:
Al die mensen hier die het wangedrag van die 5 mannen goedkeuren, omdat het slachtoffer een pedofiel is. Man man man. Hoeveel pedofielen gaan er wel niet op vakantie naar arme landen om daar aan hun trekken te komen. Moeten die ook maar gelijk dood zodra ze uit het vliegtuig stappen? Zelfs pedofielen verdienen het niet om dood gemaakt te worden vanwege hun daden. Dan maar een hoge straf.
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik zal ze persoonlijk niet missen. Zwaar straffen is ook geen optie, na de straf is het probleem niet opgelost.
pi_188614490
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:05 schreef aloa het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen over verdeeld.
Ik zal ze persoonlijk niet missen. Zwaar straffen is ook geen optie, na de straf is het probleem niet opgelost.
Nu weet ik niet waar jij aan denkt als iets wel 'opgelost' is, maar wanneer of bij welke strafbare feiten is het na de straf wel opgelost? Nooit toch?
pi_188614499
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nu weet ik niet waar jij aan denkt als iets wel 'opgelost' is, maar wanneer of bij welke strafbare feiten is het na de straf wel opgelost? Nooit toch?
Het pedofiel zijn.
pi_188614534
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:09 schreef aloa het volgende:

[..]

Het pedofiel zijn.
Dat is niet strafbaar, dus daarvoor kom je überhaupt al niet in het gevang.
pi_188614566
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:54 schreef roos94 het volgende:

[..]

Pedo gespot
Nou dit komt ook in mij op als ik sommige reacties hier lees. :r

Volgens mij hebben mensen ook geen idee wat voor gevolgen dit voor een slachtoffer van een pedo kan hebben.
Ik ken namelijk een slachtoffer, zelfs meerdere.
Pedo's s zijn zware psychopaten zonder geweten.Je moet echt heel, heel gestoord zijn als er in je hoofd opkomt om even lekker aan een " jong " kind te gaan zitten.
Het enige " fijne " is dat als ze uiteindelijk in de bak komen, zij daar niet " veilig " zitten.
pi_188614586
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:17 schreef Fokkie83 het volgende:

[..]

Nou dit komt ook in mij op als ik sommige reacties hier lees. :r

Volgens mij hebben mensen ook geen idee wat voor gevolgen dit voor een slachtoffer van een pedo kan hebben.
Ik ken namelijk een slachtoffer, zelfs meerdere.
Pedo's s zijn zware psychopaten zonder geweten.Je moet echt heel, heel gestoord zijn als er in je hoofd opkomt om even lekker aan een " jong " kind te gaan zitten.
Het enige " fijne " is dat als ze uiteindelijk in de bak komen, zij daar niet " veilig " zitten.
Ah wat Ben je zielig zeg. Bijna 40 en nog steeds aan het janken. #supervervelendman
pi_188614618
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:17 schreef Fokkie83 het volgende:

[..]

Nou dit komt ook in mij op als ik sommige reacties hier lees. :r

Volgens mij hebben mensen ook geen idee wat voor gevolgen dit voor een slachtoffer van een pedo kan hebben.
Ik ken namelijk een slachtoffer, zelfs meerdere.
Pedo's s zijn zware psychopaten zonder geweten.Je moet echt heel, heel gestoord zijn als er in je hoofd opkomt om even lekker aan een " jong " kind te gaan zitten.
Het enige " fijne " is dat als ze uiteindelijk in de bak komen, zij daar niet " veilig " zitten.
Goed voor jou en roos.
De genuanceerde reacties die je niet bevalt, de reacties waar mensen vinden dat pedos niet gelyncht mogen worden, die maak je uit voor pedo

Nou ik zie je vierletterige reactie tegemoet
pi_188614640
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:17 schreef Fokkie83 het volgende:

[..]

Nou dit komt ook in mij op als ik sommige reacties hier lees. :r

Volgens mij hebben mensen ook geen idee wat voor gevolgen dit voor een slachtoffer van een pedo kan hebben.
Ik ken namelijk een slachtoffer, zelfs meerdere.
Pedo's s zijn zware psychopaten zonder geweten.Je moet echt heel, heel gestoord zijn als er in je hoofd opkomt om even lekker aan een " jong " kind te gaan zitten.
Het enige " fijne " is dat als ze uiteindelijk in de bak komen, zij daar niet " veilig " zitten.
Je bent wel heel erg tegen pedos, misschien ben je er stiekem zelf wel een. Zeggen ze ook altijd over mensen die homofoob zijn.
pi_188614651
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 02:53 schreef Rock92 het volgende:
Al die mensen hier die het wangedrag van die 5 mannen goedkeuren, omdat het slachtoffer een pedofiel is. Man man man. Hoeveel pedofielen gaan er wel niet op vakantie naar arme landen om daar aan hun trekken te komen. Moeten die ook maar gelijk dood zodra ze uit het vliegtuig stappen? Zelfs pedofielen verdienen het niet om dood gemaakt te worden vanwege hun daden. Dan maar een hoge straf.
'Alleged'. Volgens mij staat niet vast dat de man dat was überhaupt. We moeten wachten op meer informatie.
I´m back.
pi_188614723
Ik liep een keer van huis naar de bushalte, daarvoor moest ik langs een school.
Ik liep voorbij een meisje van een jaar of 6, toen ik haar een paar meter gepasseerd was hoor ik een man bij een auto roepen dat ik moest stoppen, hij kwam boos op me aflopen en zij dat ik tijdens het passeren aan zijn dochter had gezeten.
Ik van geen kwaad bewust, zei dat het niet zo was maar die man werd steeds bozer, hij pakte mij vast, ik bleef kalm.
Ik kreeg allerlei verwensingen naar mijn hoofd geslingerd, en de situatie eerst wat benauwd.
Gelukkig kwam het meisje er aan en die zei dat ik niks gedaan had.
De man liet me los en liep weg, excuses van die Tokkie kon er nog niet eens af

Dit is dus even een voorbeeld dat mensen ook fout kunnen oordelen.
Laat dit over aan de rechter en niet aan burgers
pi_188614730
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:32 schreef Bottendaal het volgende:
Ik liep een keer van huis naar de bushalte, daarvoor moest ik langs een school.
Ik liep voorbij een meisje van een jaar of 6, toen ik haar een paar meter gepasseerd was hoor ik een man bij een auto roepen dat ik moest stoppen, hij kwam boos op me aflopen en zei dat ik tijdens het passeren aan zijn dochter had gezeten.
Ik van geen kwaad bewust, zei dat het niet zo was maar die man werd steeds bozer, hij pakte mij vast, ik bleef kalm.
Ik kreeg allerlei verwensingen naar mijn hoofd geslingerd, en de situatie eerst wat benauwd.
Gelukkig kwam het meisje er aan en die zei dat ik niks gedaan had.
De man liet me los en liep weg, excuses van die Tokkie kon er nog niet eens af

Dit is dus even een voorbeeld dat mensen ook fout kunnen oordelen.
Laat dit over aan de rechter en niet aan burgers
pi_188614738
Dubbel
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:39:00 #285
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_188614775
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:32 schreef Bottendaal het volgende:
Ik van geen kwaad bewust, zei dat het niet zo was maar die man werd steeds bozer
Dat is een beetje het beeld dat ik bij Assen heb, vijf van die tokkies die elkaar op staan te fokken.
pi_188614780
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:17 schreef Fokkie83 het volgende:

[..]

Nou dit komt ook in mij op als ik sommige reacties hier lees. :r

Volgens mij hebben mensen ook geen idee wat voor gevolgen dit voor een slachtoffer van een pedo kan hebben.
Ik ken namelijk een slachtoffer, zelfs meerdere.
Pedo's s zijn zware psychopaten zonder geweten.Je moet echt heel, heel gestoord zijn als er in je hoofd opkomt om even lekker aan een " jong " kind te gaan zitten.
Het enige " fijne " is dat als ze uiteindelijk in de bak komen, zij daar niet " veilig " zitten.
Je moet ook echt heel, heel, heel, heel erg gestoord zijn als je meent dat het best wel prima is dat iemand die aan kleine kinderen heeft gezeten dood wordt gemept door een woedende menigte.
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:40:54 #287
8369 speknek
Another day another slay
pi_188614792
Ik vind het sowieso curieus dat een meisje van vier om help weet te roepen. Als ze al weet wat het betekent weet de gemiddelde net-kleuter dat volgens mij niet in te zetten. Die beginnen (lijkt me, geen expert obv) gewoon te janken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_188614798
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:39 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dat is een beetje het beeld dat ik bij Assen heb, vijf van die tokkies die elkaar op staan te fokken.
Ja dat denk ik ook wel, de stoppen zijn echt doorgeslagen
pi_188614818
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je moet ook echt heel, heel, heel, heel erg gestoord zijn als je meent dat het best wel prima is dat iemand die aan kleine kinderen heeft gezeten dood wordt gemept door een woedende menigte.
Dat deden ze in de middeleeuwen.
Niet normaal.
pi_188614820
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:40 schreef speknek het volgende:
Ik vind het sowieso curieus dat een meisje van vier om help weet te roepen. Als ze al weet wat het betekent weet de gemiddelde net-kleuter dat volgens mij niet in te zetten. Die beginnen (lijkt me, geen expert obv) gewoon te janken.
Überhaupt vreemd is de beschuldiging. Een kinderlokker die actief is in een park met veel andere kinderen en flink wat ouders direct in de buurt???
I´m back.
pi_188614834
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Überhaupt vreemd is de beschuldiging. Een kinderlokker die actief is in een park met veel andere kinderen en flink wat ouders direct in de buurt???
Dat vind ik ook vreemd, een domme pedo dan en een pedo die zeer veel risico neemt
pi_188614870
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:45 schreef Bottendaal het volgende:

[..]

Dat vind ik ook vreemd, een domme pedo dan en een pedo die zeer veel risico neemt
Ik ben geneigd om die bewering dus voorshands met een korreltje zout te nemen. Maar nogmaals we beschikken over te weinig informatie. Misschien is de man gestorven, wat hierboven ook wordt gesteld in feite, aan een 'pre-condition', alhoewel uit de beschrijving van gebeurtenissen wel duidelijk wordt dat er op zich geweld is gebruikt dat verder gaat dan alleen aanhouden.
I´m back.
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:52:35 #293
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188614913
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:43 schreef aloa het volgende:

[..]

Dat deden ze in de middeleeuwen.
Niet normaal.
Zelfs dat was in de middeleeuwen verboden.
pi_188614950
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Überhaupt vreemd is de beschuldiging. Een kinderlokker die actief is in een park met veel andere kinderen en flink wat ouders direct in de buurt???
En uitgenodigd, volgens sommige berichten.

Het zal je vader, zoon of broer maar zijn over wie heel Nederland op 'Social Media' elkaar nablaat dat het wel een pedo moet zijn. En straks blijkt het heel anders in elkaar te zitten..
Vooralsnog geen enkele achtergrond over de man maar iedereen 'weet' hoe het zit.
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:57:09 #295
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_188614966
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:40 schreef speknek het volgende:
Ik vind het sowieso curieus dat een meisje van vier om help weet te roepen. Als ze al weet wat het betekent weet de gemiddelde net-kleuter dat volgens mij niet in te zetten. Die beginnen (lijkt me, geen expert obv) gewoon te janken.
Misschien riep ze om hulp voor iets anders, de vermeende pedo staat het dichtst bij en helpt direct, de anderen zien net iets later waar het hulpgeroep vandaan komt en zien een "pedoseksuele handeling".

Daarom mag je als professional nooit in je eentje kinderen helpen.
En als een kind naar je toekomt voor hulp en er is niemand bij je, mag je niet helpen.
Voor je het weet zit je met een pedobeschuldiging of wordt je doodgemept.
pi_188614967
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:55 schreef IriYe het volgende:

[..]

En uitgenodigd, volgens sommige berichten.

Het zal je vader, zoon of broer maar zijn over wie heel Nederland op 'Social Media' elkaar nablaat dat het wel een pedo moet zijn. En straks blijkt het heel anders in elkaar te zitten..
Vooralsnog geen enkele achtergrond over de man maar iedereen 'weet' hoe het zit.
Uitgenodigd?
I´m back.
pi_188614985
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uitgenodigd?
Een genodigde.
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:58:43 #298
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_188614992
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uitgenodigd?
Hij was een genodigde op het feest ja.
pi_188615005
quote:
7s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:58 schreef IriYe het volgende:

[..]

Een genodigde.
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:58 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hij was een genodigde op het feest ja.
Dus, wacht even, er was een feest in dat park, waarbij de man was uitgenodigd?
I´m back.
  zondag 25 augustus 2019 @ 10:59:53 #300
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_188615012
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 10:57 schreef Ryan3 het volgende:
Uitgenodigd?
Dat pedoverhaal is sowieso verzonnen door de media.
Hij was uitgenodigd voor een buurtfeest maar hij had geen bier meegenomen.
Eigen schuld dikke bult, dus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_188615020
quote:
Wat moet hij dan zeggen?
Het politieonderzoek is nog niet eens klaar, laat staan de rechtzaak.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')