Nee, omdat je in de aanloop er naar aan toe nog al fel was op mensen die Assen een warm hart toe droegen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat ik een pesthekel heb aan alles en iedereen die Zandvoort een kansloos project noemt? Ok.
Ik vind dat je het nog netjes zegt.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nee, omdat je in de aanloop er naar aan toe nog al fel was op mensen die Assen een warm hart toe droegen.
Je verwart me met iemand andersquote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nee, omdat je in de aanloop er naar aan toe nog al fel was op mensen die Assen een warm hart toe droegen.
Nee. Je posts in deze reeks zijn ronduit hilarisch voor de neutrale toeschouwer.quote:
Nou was er grote overlap tussen mensen die Assen wel zagen zitten en mensen die alleen maar konden zeiken over wat een kutplek zandvoort wel niet is, dus ik snap de verwarring.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:43 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
I'm pretty sure...
Pas je op dat je niet over die enorme plas hypocrisie struikelt die zich onder je vormt?quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou was er grote overlap tussen mensen die Assen wel zagen zitten en mensen die alleen maar konden zeiken over wat een kutplek zandvoort wel niet is, dus ik snap de verwarring.
Ik heb nooit gezegd dat Assen een kutplek is vergeleken met Zandvoort, ik heb gezegd dat ze beiden ongeschikt zijn en dat zandvoort daarom de beste keus is, om de TT te beschermen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:48 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Pas je op dat je niet over die enorme plas hypocrisie struikelt die zich onder je vormt?
Dan mag ik hopen dat dat heel goed bier is.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:51 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Maar goed Zandvoort. Zin in, is het al mei?
Min of meer samen met m'n broer besloten dat we de 2x 400 euro voor tickets die we niet kunnen krijgen, omzetten in bier voor tijdens de GP. Goed idee?
Wij hebben besloten het om te zetten voor Oostenrijk, voor het prijsverschil kun je overdekt zitten daar en de reis er van betalen. Vorig jaar ook goed bevallen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:51 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Maar goed Zandvoort. Zin in, is het al mei?
Min of meer samen met m'n broer besloten dat we de 2x 400 euro voor tickets die we niet kunnen krijgen, omzetten in bier voor tijdens de GP. Goed idee?
Wanneer je net zo'n sneuneus bent zou ik dat inderdaad doenquote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
zal ik hier persoonlijke gegevens gaan posten van profiteurs? heb al wat namen, adresjes en telefoonnummers.
ze zijn erg goed gelovig. 600 euro extra betalen voor twee kaartjes. eentje gooide er zelfs 1000 euro bovenop. En eentje gaf mij zelfs zijn dutchgp betaal-link, zodat ik de betaling alvast kon doen.
Hoewel ik een bloedhekel heb aan de situatie. En geen liefde voel voor de profiteurs, vind ik wraak maar sneu.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
zal ik hier persoonlijke gegevens gaan posten van profiteurs? heb al wat namen, adresjes en telefoonnummers.
ze zijn erg goed gelovig. 600 euro extra betalen voor twee kaartjes. eentje gooide er zelfs 1000 euro bovenop. En eentje gaf mij zelfs zijn dutchgp betaal-link, zodat ik de betaling alvast kon doen.
quote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik heb 18 souvenirs besteld, verzekering en gespreid betalen geselecteerd voor die meneer.
er stond in beeld dat je niet meer terug kon, dat het niet meer aangepast kan worden.
en dat klopt ook wel. als ik de link nu open, moet er direct betaald worden. ik zie er dan ook toch maar vanaf om dat te doen.
sneuneus
okayquote:Op dinsdag 30 juli 2019 16:57 schreef Luppie0110 het volgende:
Al mn 6 kaartjes voor het dubbele verkocht.
Zit in mei lekker gratis aan de andere kant vd wereld. Top systeem.
En mijn oma had een affaire met zowel Beatrix als Bernard.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 16:57 schreef Luppie0110 het volgende:
Al mn 6 kaartjes voor het dubbele verkocht.
Zit in mei lekker gratis aan de andere kant vd wereld. Top systeem.
Stom, ik had je het drie dubbele willen betalen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 16:57 schreef Luppie0110 het volgende:
Al mn 6 kaartjes voor het dubbele verkocht.
Zit in mei lekker gratis aan de andere kant vd wereld. Top systeem.
quote:In de Formule 1-paddock wordt gefluisterd dat een Nederlandse Grand Prix in mei 2020 wel eens krap kan worden. Van Wesenbeeck: "Die indruk heb ik niet, maar wij hebben ook niet inzicht in alle plannen. Er ligt best een uitdaging als het gaat om de verbouwing van het circuit, maar bouwbedrijf VolkerWessels [een van de partners van de Dutch Grand Prix] heeft aangegeven dat ze genoeg tijd hebben en dat het goed gaat komen. Als zo'n partij dat zegt, moet je daarop vertrouwen."
Goeie actiequote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:09 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik heb 18 souvenirs besteld, verzekering en gespreid betalen geselecteerd voor die meneer.
er stond in beeld dat je niet meer terug kon, dat het niet meer aangepast kan worden.
en dat klopt ook wel. als ik de link nu open, moet er direct betaald worden. ik zie er dan ook toch maar vanaf om dat te doen.
sneuneus
Koopjequote:Op zaterdag 3 augustus 2019 12:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Duinkaart race: 140 euro
F1 Experience Hero: 1437,34 euro
https://f1experiences.com/2020-dutch-grand-prix/hero
Best te doen qua prijs.quote:Op zaterdag 3 augustus 2019 12:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
Duinkaart race: 140 euro
F1 Experience Hero: 1437,34 euro
https://f1experiences.com/2020-dutch-grand-prix/hero
Ben alvast benieuwd naar je reactie als het doorgaat.quote:Op woensdag 31 juli 2019 18:21 schreef McLaren_Fan het volgende:
KNAF vertrouwen in Nederlandse GP na bezoek Hockenheim
https://m.gpupdate.net/nl(...)a-bezoek-hockenheim/
[..]
Nee, die DutchGP gaat er volgend jaar komen!
ben benieuwd of er ook wat geregeld is voor de mensen van scheivlak.nlquote:
Dit is het circuit van Zandvoort inderdaad. Gewoon een mooie foto of moeten we er iets specifieks op zien?quote:
meet z'n tweetjes plus hotel ruim over de 4kquote:
Daarom ga ik alleen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
meet z'n tweetjes plus hotel ruim over de 4k
betaal je nog steeds de volledige hotelkamerquote:
quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:06 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ben alvast benieuwd naar je reactie als het doorgaat.
Lolquote:Op maandag 5 augustus 2019 20:28 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Kijk alleen naar de staat van het circuit op de beelden van de crash met een Formule Renault dit weekend.
Veiligheid zeker niet op orde!
Die GP op Zandvoort gaat nooit door. Die ruïne afbreken en een nieuw F1 waardig circuit in Flevoland neerleggen!
Dit circuit heeft niets met de historie van de F1 te make , behalve dat de faciliteiten en de veiligheidsstandaard uit de beginjaren 80 dateert!
Bedankt Assenquote:Op maandag 5 augustus 2019 20:28 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Kijk alleen naar de staat van het circuit op de beelden van de crash met een Formule Renault dit weekend.
Veiligheid zeker niet op orde!
Die GP op Zandvoort gaat nooit door. Die ruïne afbreken en een nieuw F1 waardig circuit in Flevoland neerleggen!
Dit circuit heeft niets met de historie van de F1 te make , behalve dat de faciliteiten en de veiligheidsstandaard uit de beginjaren 80 dateert!
@heywoodu Nattekat is op jouw account ingelogdquote:
quote:Op maandag 5 augustus 2019 20:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
@:heywoodu Nattekat is op jouw account ingelogd
Ga langs, het hek is open. Kijk met je eigen ogen hoe het er bij ligt. Loop t kantoor ff in en maak een praatje.quote:Op maandag 5 augustus 2019 20:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wat gaan ze eigenlijk doen met die geluidswallen? Lijkt me dat die afgegraven moeten worden om daar tribunes te kunnen bouwen. Er zal heel wat beton naar toe gebracht moeten worden.
Sowieso... wat is er tot nu toe bekend dat er concreet aan opdrachten aan bouwbedrijven is uitgegaan? Wordt er al gegraven, gesloopt? Lopen er dagelijks landmeters en ambtenaren van gemeente en provincie?
Het gaat sowieso niet door heb ik zojuist gelezen, dus ik zou me er niet al te druk over maken.quote:Op maandag 5 augustus 2019 20:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben groot fan van Zandvoort Het enige waar ik gruwelijk van baal is het neerzetten van tribunes op de duinen bij de Tarzanbocht.
Ah, zojuist gelezen op F1GPMaximaalSuperMax365.nl.com?quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:06 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Het gaat sowieso niet door heb ik zojuist gelezen, dus ik zou me er niet al te druk over maken.
Nee, hierboven. Maar dat bericht zal deze week wel op F1GPMaximaalSuperMax365.nl.com overgenomen wordenquote:Op maandag 5 augustus 2019 21:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, zojuist gelezen op F1GPMaximaalSuperMax365.nl.com?
wow wow wow, dat soort beschuldigingen heeft Assen nooit geuitquote:
quote:Op maandag 5 augustus 2019 20:28 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Kijk alleen naar de staat van het circuit op de beelden van de crash met een Formule Renault dit weekend.
Veiligheid zeker niet op orde!
Die GP op Zandvoort gaat nooit door. Die ruïne afbreken en een nieuw F1 waardig circuit in Flevoland neerleggen!
Dit circuit heeft niets met de historie van de F1 te make , behalve dat de faciliteiten en de veiligheidsstandaard uit de beginjaren 80 dateert!
Helaas een fantasie, maar laten we nou toch eerlijk zijn. Niemand gelooft toch daadwerkelijk dat Zandvoort binnen een paar maanden tot F1-waardig circuit kan worden omgebouwd?quote:
Toch nog een stukje historie dusquote:Op maandag 5 augustus 2019 22:40 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Daarnaast slaat dat praatje over de F1 komt voor de historie naar Zandvoort nergens op. (...) De veiligheidsnormen dateren nog van de jaren 70.
Niets mis mee omdat soort figuren aan de digitale schandpaal te nagelen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Wanneer je net zo'n sneuneus bent zou ik dat inderdaad doen
Dit gaat mis.quote:Circuit Zandvoort misschien niet tijdig klaar F1-race
Er zijn nog steeds geen vergunningsaanvragen ingediend om het circuit van Zandvoort aan te passen, dat bevestigen de organisatie van de Dutch GP en de gemeente Zandvoort aan BNR. En hierdoor wordt het nog knap lastig om het circuit van Zandvoort op tijd klaar de krijgen voor de Formule 1-race. Want er worden zo goed als zeker bezwaren ingediend tegen die vergunningsaanvragen, zo laat de stichting Rust bij de Kust al aan BNR weten.
Het kaartenhuis beging langzamerhand al in elkaar te vallen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 08:03 schreef Pino112 het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)tijdig-klaar-f1-race
[..]
Dit gaat mis.
Ook Assen is niet geschikt voor de F1. Doe maar geen Nederlandse GP!quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 08:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Dan maar lekker naar Assen.
Ja wanneer je mentaal nog een beetje in de middeleeuwen vertoeft kan ik mij dat inderdaad voorstellen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 07:48 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Niets mis mee omdat soort figuren aan de digitale schandpaal te nagelen.
A2 dan?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 08:29 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Ook Assen is niet geschikt voor de F1. Doe maar geen Nederlandse GP!
Ach ja als het aan jou ligt moeten we iedereen maar lekker laten doen waar hij of zij mee bezig is. Als je anderen op zo'n manier moedwillig op onnodig veel kosten jaagt ben je een slecht mens.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 08:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja wanneer je mentaal nog een beetje in de middeleeuwen vertoeft kan ik mij dat inderdaad voorstellen.
zucht. die man heeft al genoeg media-aandacht gehad. met z'n Windows XP computer.quote:
Stuntelende marshallsquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zucht. die man heeft al genoeg media-aandacht gehad. met z'n Windows XP computer.
overigens zijn hier de beelden van de crash van afgelopen weekend:
Hahaha comedy!! Die mannen die komen aanrennen zijn trager dan dik trom en zet die nu gewoon al die hele spuitbus aan terwijl die rentquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zucht. die man heeft al genoeg media-aandacht gehad. met z'n Windows XP computer.
overigens zijn hier de beelden van de crash van afgelopen weekend:
Zoek ff naar het filmpje van Willem Vriend, daar zie je hoe laat die vlaggen zichtbaar zijn. De post ervoor is onbemand en de post daarvoor zwaaide niet met vlaggen. Sowieso een kutplek, door de lastwissel op de bult kan je bij een noodstop zomaar achterstevoren staan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:09 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Sjongejonge met dubbel geel nog zo als een stel debielen komen aanrijden.
moet er niet een vergrendeling losgehaald worden voordat je de brandblusser kunt gebruiken? als hij dat al rennende doet, prima.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:11 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hahaha comedy!! Die mannen die komen aanrennen zijn trager dan dik trom en zet die nu gewoon al die hele spuitbus aan terwijl die rent
De teringquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zucht. die man heeft al genoeg media-aandacht gehad. met z'n Windows XP computer.
overigens zijn hier de beelden van de crash van afgelopen weekend:
ter informatie: de coureur was bij bewustzijn en is met brandwonden naar het ziekenhuis gebracht.quote:
Verbaas me vooral om hoe hard de rest blijft rijden, maar de reacties op YT zijn het met me eens.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ter informatie: de coureur was bij bewustzijn en is met brandwonden naar het ziekenhuis gebracht.
https://www.haarlemsdagbl(...)op-circuit-zandvoort
Dat hele marshallgebeuren is sowieso onzin, redelijk bizar dat de FIA/F1 niet een eigen groep heeft die op elk circuit deze zaken voor hun rekening nemen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:43 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
De KNAF en Circuitpark Zandvoort maken op deze wijze een goede indruk op de FIA!
terwijl ze er internationaal volgens mij best goed opstaan want ze staan ook altijd op Le Mansquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:43 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
De KNAF en Circuitpark Zandvoort maken op deze wijze een goede indruk op de FIA!
dat is wel beroerd, had wel verwacht dat het hele vergunningsproces meteen in gang gezet zou worden om op tijd klaar te zijnquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 08:03 schreef Pino112 het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)tijdig-klaar-f1-race
[..]
Dit gaat mis.
Vorig jaar was pas begin oktober de nieuwe kalender bekend.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:07 schreef opgebaarde het volgende:
Iemand enig idee wanneer bekend kan gaan worden in welk weekend de GP plaats gaat vinden?
Of gaat dat nog maanden duren?
quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:10 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Vorig jaar was pas begin oktober de nieuwe kalender bekend.
Eind Augusts was de voorlopige kalender al gepresenteerd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:10 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Vorig jaar was pas begin oktober de nieuwe kalender bekend.
Circuit (plaatsing en bemensing) van de marshallposts is ook debet aan deze situatie zoals Mano_ ook aangeeft.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]
terwijl ze er internationaal volgens mij best goed opstaan want ze staan ook altijd op Le Mans
Daar zouden toch redelijk wat racelicenties ingetrokken moeten wordenquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zucht. die man heeft al genoeg media-aandacht gehad. met z'n Windows XP computer.
overigens zijn hier de beelden van de crash van afgelopen weekend:
Dat zou wel een gigantische afgang zijn, als het nu toch nog wordt afgeblazenquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 08:03 schreef Pino112 het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)tijdig-klaar-f1-race
[..]
Dit gaat mis.
Aan de mensen van 'Rust aan de Kust'. Wat hadden jullie dan verwacht als je in de buurt van een circuit gaan wonen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 08:03 schreef Pino112 het volgende:
https://www.bnr.nl/nieuws(...)tijdig-klaar-f1-race
[..]
Dit gaat mis.
Wie monteert 'm eronder?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zucht. die man heeft al genoeg media-aandacht gehad. met z'n Windows XP computer.
overigens zijn hier de beelden van de crash van afgelopen weekend:
Bedankt voor de tip maar ik lees net op Fok! dat er 9 maanden voor de race nog helemaal niets gedaan is. En al helemaal niet iets met zand, beton of staalconstructies.quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ga langs, het hek is open. Kijk met je eigen ogen hoe het er bij ligt. Loop t kantoor ff in en maak een praatje.
Men heeft nog geen eens vergunningen voor verbouwingen aangevraagd. En of de lopende vergunning volstaat voor de geplande verbouwingen is maar de vraag.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip maar ik lees net op Fok! dat er 9 maanden voor de race nog helemaal niets gedaan is. En al helemaal niet iets met zand, beton of staalconstructies.
dat zou sowieso pas na het raceseizoen gebeurenquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:44 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip maar ik lees net op Fok! dat er 9 maanden voor de race nog helemaal niets gedaan is. En al helemaal niet iets met zand, beton of staalconstructies.
Ik denk dat ze wel het gas loslaten maar ze zien pas boven op de bult dat er een auto om ligt,quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 10:31 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Verbaas me vooral om hoe hard de rest blijft rijden, maar de reacties op YT zijn het met me eens.
Verbouwing aan pitscomplex zou natuurlijk al wel kunnen plaatsvinden!quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:52 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat zou sowieso pas na het raceseizoen gebeuren
Klopt. Het is deels aan de coureurs te wijten, maar in dit geval zeker ook aan circuit/knaf. Voorgaande baanspost is onbemand! Kan hier geen aansprakelijkheid uit voortvloeien aan circuit/knaf?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel het gas loslaten maar ze zien pas boven op de bult dat er een auto om ligt,
De baanpost er voor had al geel moeten zijn.
Een aangekondigde GP kan ook afgeblazen worden, zoals op Donington Park en daar gaat het steeds meer op lijken met deze situatie op Zandvoort!quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:56 schreef Nattekat het volgende:
Mensen, het is een organisatie waar miljoenen euro's erdoorheen gegooid worden en jullie doen alsof er paniekvoetbal gespeeld wordt, kap daar eens mee.
Het is meer dan eens uitgelegd dat er pas in het najaar begonnen wordt met verbouwen. Voor de rest weten we helemaal niks van de plannen, ook dat sensatie-artikeltje weet niks. Weet je wanneer het lastig wordt? Wanneer het einde van het seizoen nadert en er dan nog niet begonnen kan worden, maar dat is pas over 3 maanden. En zelfs dan is het meer ongemakkelijk dan desastreus, er kan een hele hoop gebeuren in korte tijd, zeker met die milde winters in dit land.
Van jou zie ik ook niks meer dan onderbuik reacties dan onderbouwde feiten. Welke feiten liggen er op tafel die wijzen naar zo'n situatie?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:58 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Een aangekondigde GP kan ook afgeblazen worden, zoals op Donington Park en daar gaat het steeds meer op lijken met deze situatie op Zandvoort!
Een te krap circuit, ingesloten door strand, duin, camping en golfbaan, met verschrikkelijk verouderde faciliteiten en een te klein pitscomplex en 2 hele krappe plekken voor een paddock. 1 van deze paddockplekken gaat ten koste voor het uitbouwen van de pitboxen. (Welke 8 meter! dieper gemaakt moeten worden). Circuit voldoet niet aan de huidige veiligheidseisen (Grade-1) en hoeveel ervaring heeft de FIA (en de Circuit Comissie) met een kombocht van 18 graden!?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Van jou zie ik ook niks meer dan onderbuik reacties dan onderbouwde feiten. Welke feiten liggen er op tafel die wijzen naar zo'n situatie?
Waar je steeds aan voorbij gaat: al die feiten zijn bekend bij alle partijen die na lange onderhandelingen het contract getekend hebben. En desondanks zijn ze tot een overeenkomst gekomen. Hoe achterlijk moeten ze dan zijn om een miljoenenrisico te nemen?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 13:06 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Een te krap circuit, ingesloten door strand, duin, camping en golfbaan, met verschrikkelijk verouderde faciliteiten en een te klein pitscomplex en 2 hele krappe plekken voor een paddock. 1 van deze paddockplekken gaat ten koste voor het uitbouwen van de pitboxen. (Welke 8 meter! dieper gemaakt moeten worden). Circuit voldoet niet aan de huidige veiligheidseisen (Grade-1) en hoeveel ervaring heeft de FIA (en de Circuit Comissie) met een kombocht van 18 graden!?
Voor bouwen van tribunes moeten duingebieden verlegd worden.
Vergunningen zijn er nog niet (zelfs nog niet aangevraagd!). Aanpassingen nog niet goedkeurend en er dreigen nu al partijen met (kansrijke) bezwaren!
Dit zijn feiten en geen onderbuikgevoelens!
Dat zijn de risico’s die de organisatie neemt en niet de FOM. Ook het risico mbt de vergunningen heeft de organisatie bewust genomen, maar daarmee zijn de risico’s niet van tafel.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 13:25 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Waar je steeds aan voorbij gaat: al die feiten zijn bekend bij alle partijen die na lange onderhandelingen het contract getekend hebben. En desondanks zijn ze tot een overeenkomst gekomen. Hoe achterlijk moeten ze dan zijn om een miljoenenrisico te nemen?
ik geloof wel dat er een risico op de vergunningen ligt, maar als de andere feiten die je noemt het het per definitie onmogelijk zouden maken een GP te organiseren lag er geen getekend contract.
Juist in de periode dat er nog niet daadwerkelijk gebouwd kan worden moeten alle voorbereidingen getroffen worden. Je kunt maar niet zo een willekeurige asfaltcentrale bellen en vragen of ze volgende week even een kombocht komen aanleggen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:57 schreef zalkc het volgende:
Zoals het er nu uit ziet valt het meeste al in de huidige bestemmingsplannen en zijn er weinig zaken waar die stichting bezwaar tegen kan gaan maken. Pas als blijkt dat er iets niet in het huidige bestemmingsplan gaat vallen moet er een vergunning komen, en nu is gewoon nog niet duidelijk welke aanpassingen er gaan komen. Het is dus wat raar om een vergunning te gaan aanvragen voor niet bekende aanpassingen
Ik neem aan dat ze al wel van alles aan het tekenen zijn, ze moeten het wel goedgekeurd krijgen voordat ze het gaan aanleggen. Het zou me ook niet verbazen als ze al wat contacten hebben gelegd voor de uitvoering.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:05 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Juist in de periode dat er nog niet daadwerkelijk gebouwd kan worden moeten alle voorbereidingen getroffen worden. Je kunt maar niet zo een willekeurige asfaltcentrale bellen en vragen of ze volgende week even een kombocht komen aanleggen.
En misschien zijn ze al wel druk met tekenigen en berekeningen die bij een bouwaanvraag horen maar ze hebben nog weinig laten zien naar buiten.
maar kan natuurlijk net zo goed in oktober, dat is een relatief makkelijke ingreep. Ze hadden echter allang alle vergunningen klaar kunnen hebben liggenquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:52 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Verbouwing aan pitscomplex zou natuurlijk al wel kunnen plaatsvinden!
Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar kan natuurlijk net zo goed in oktober, dat is een relatief makkelijke ingreep. Ze hadden echter allang alle vergunningen klaar kunnen hebben liggen
Een rechtszaak? Op welke gronden dan?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:28 schreef rubbereend het volgende:
zo'n kombocht weet je dat voor de rechter gaat komen. Hogere snelheid dus daar gaat zeker een rechtzaak over komen. Zo zullen er vast nog meer lastige punten zijn wat risicopunten zijn
ja klopt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.
aanpassing van het circuit, kan me prima voorstellen dat als je iets wezenlijks verandert aan het circuit dat de vergunning aangepast moet worden. Ik zeg niet dat het zo is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:32 schreef zalkc het volgende:
[..]
Een rechtszaak? Op welke gronden dan?
Ik linkte al naar de site van de gemeente Zandvoort net, maar die is best wel stellig dat een F1 race keurig binnen het huidige bestemmingsplan kan, er is natuurlijk wel iets een voorbehoud in opgenomen dat de FIA/FOM niet ineens kan eisen dat het circuit groter gaat worden buiten de huidige grenzen, maar daarbinnen zitten ze al goed qua vergunningen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja klopt.
[..]
aanpassing van het circuit, kan me prima voorstellen dat als je iets wezenlijks verandert aan het circuit dat de vergunning aangepast moet worden. Ik zeg niet dat het zo is.
Jij weet echt geen kont van vergunningen hè?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.
In onze gemeente mag je vergunningsvrij bouwen als je een meter achter de rooilijn tot max 50% bebouwd. Dat moet in Zandvoort geen probleem zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:57 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Jij weet echt geen kont van vergunningen hè?
Wat denk je, dat je vergunningvrij mag bouwen, zolang het maar binnen het bestemmingsplan past?
Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijkquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:57 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Jij weet echt geen kont van vergunningen hè?
Wat denk je, dat je vergunningvrij mag bouwen, zolang het maar binnen het bestemmingsplan past?
Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijk
Dat kan:quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:11 schreef shiznuts het volgende:
Maar misschien wel. Als de F1 er niet komt racen, dan kunnen ze de jongens misschien rondjes laten rennen.
Wat dacht je? Laat ik ook eens iets zeggen over een onderwerp waar ik geen verstand van heb?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijk
Zandvoort heeft Dromo Circuit Design ingeschakeld, die de aanpassingen aan het circuit gaat uitwerken. Tot op heden zijn de plannen nog niet goedgekeurd en heeft Zandvoort de kaarten al verkocht. Dus ja, zo’n amateuristisch zooitje is het en het is dan ook zeker oplichting. De datum van de GP is nog niet bekend (gemaakt), aanpassingen aan en naast circuit nog niet goedgekeurd en de vergunningen - waarvan het verstrekken ervan erg twijfelachtig is - zijn nog niet aangevraagd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:23 schreef TAV74 het volgende:
Mooi alle speculaties hier. Maar aangezien ze allang weten welke aanpassingen er gedaan moeten worden mag je toch gewoon aannemen dat de tekeningen en plannen er gewoon liggen. Het moet wel een heel amteuristisch zooitje zijn als ze dit soort dingen nog niet uitgewerkt hebben: Ik heb er geen enkel zicht op, dus ik kan niets uitsluiten. Maar ik geloof niet dat ze dan contracten en financiering rond gekregen hadden en de kaartverkoop al in werking gezet zouden hebben. Dan zou met name dat laatste neigen naar oplichting.
Zou wel een mooi drama zijn als het alsnog volledig mis zou lopen iig
Uit dat artikel komt naar voren dat een extra weg naar het circuit en de helikoptervluchten een uitdaging kunnen worden. Over het circuit zelf word niks gezegd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.
Het bestemmingsplan bepaalt wat je met een vergunning mag bouwen.
En dat gaat dan om de omgevingsvergunning (zeg maar bouw- en milieuvergunning). Buiten dat is de NBW-vergunning (NBW=Natuurbeschermingswet) buitengewoon interessant. De F1 moet binnen hun huidige NBW-vergunning passen, want vanwege de uitspraak van de Raad van State over de stikstofdepositie (PAS) worden er voorlopig geen NBW-vergunningen verleend.
Volgens mij is het de bedoeling dat er extra tribunes worden gerealiseerd, en je kunt er vergif op innemen dat natuurorganisaties daartegen bezwaar gaan indienen vanwege de stikstofdepositie. Aangezien recent de verbreding van de [url=https://www.ad.nl/utrecht/raad-van-state-verbreding-a27-amelisweerd-mag-niet-doorgaan~ac04d77b]A27[\url] is tegengehouden ivm de stikstofdepositie, zal het circuit wel aan de slag moeten met een goede onderbouwing. En het maatschappelijk belang van de A27 is wel een tikkie hoger dan dat van een F1-race op Zandvoort.
Artikeltje met wat meer achtergrond over de vergunningen die Zandvoort nodig heeft
https://www.rtlz.nl/algem(...)rukmiddel-grand-prix
Het is nog zeker geen gelopen race.
Het maken van de plannen zal het probleem waarschijnlijk niet zijn. Het uitvoeren van de plannen ook niet. Het gaat om het stukje daar tussenin: de procedures. Dat heeft de organisatie niet onder controle. En de gemeente evenmin.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:23 schreef TAV74 het volgende:
Mooi alle speculaties hier. Maar aangezien ze allang weten welke aanpassingen er gedaan moeten worden mag je toch gewoon aannemen dat de tekeningen en plannen er gewoon liggen. Het moet wel een heel amteuristisch zooitje zijn als ze dit soort dingen nog niet uitgewerkt hebben: Ik heb er geen enkel zicht op, dus ik kan niets uitsluiten. Maar ik geloof niet dat ze dan contracten en financiering rond gekregen hadden en de kaartverkoop al in werking gezet zouden hebben. Dan zou met name dat laatste neigen naar oplichting.
Zou wel een mooi drama zijn als het alsnog volledig mis zou lopen iig
Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.
Het bestemmingsplan bepaalt wat je met een vergunning mag bouwen.
En dat gaat dan om de omgevingsvergunning (zeg maar bouw- en milieuvergunning). Buiten dat is de NBW-vergunning (NBW=Natuurbeschermingswet) buitengewoon interessant. De F1 moet binnen hun huidige NBW-vergunning passen, want vanwege de uitspraak van de Raad van State over de stikstofdepositie (PAS) worden er voorlopig geen NBW-vergunningen verleend.
Volgens mij is het de bedoeling dat er extra tribunes worden gerealiseerd, en je kunt er vergif op innemen dat natuurorganisaties daartegen bezwaar gaan indienen vanwege de stikstofdepositie. Aangezien recent de verbreding van de [url=https://www.ad.nl/utrecht/raad-van-state-verbreding-a27-amelisweerd-mag-niet-doorgaan~ac04d77b]A27[\url] is tegengehouden ivm de stikstofdepositie, zal het circuit wel aan de slag moeten met een goede onderbouwing. En het maatschappelijk belang van de A27 is wel een tikkie hoger dan dat van een F1-race op Zandvoort.
Artikeltje met wat meer achtergrond over de vergunningen die Zandvoort nodig heeft
https://www.rtlz.nl/algem(...)rukmiddel-grand-prix
Het is nog zeker geen gelopen race.
Zijn ze niet bang voor. Interesseert ze bovendien ook geen moer.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.
Met 'niet populair' denk ik wel iets meer.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Zijn ze niet bang voor. Interesseert ze bovendien ook geen moer.
Het zijn natuurlijk niet alleen de tribunes zelf. Meer tribunes betekent meer bezoekers. Meer bezoekers betekent meer verkeersbewegingen, meer parkeeroverlast, meer uitstoot, etc.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.
Wat dan?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met 'niet populair' denk ik wel iets meer.
Uitstoot? Welke uitstoot? Parkeeroverlast? Wat?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:24 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk niet alleen de tribunes zelf. Meer tribunes betekent meer bezoekers. Meer bezoekers betekent meer verkeersbewegingen, meer parkeeroverlast, meer uitstoot, etc.
Wellicht kan het best, maar de periode om het allemaal te regelen is in dit geval nogal kort. Als er juridische procedures komen en vooral als het dan een beetje tegen zit (door een bouwstop bijvoorbeeld), lijken 8 maanden me erg krap. Want het zijn natuurlijk ook niet echt 8 maanden: er wordt niet pas eind april besloten of de GP door kan gaan, dat moet ruim van tevoren duidelijk zijn. Misschien had de organisatie zich beter kunnen richten op een GP vanaf 2021.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 11:37 schreef Red_85 het volgende:
Dit is ook waarom dit soort evenementen in NL gewoon niet kunnen. Er zijn altijd magnieters en jammeraars en mensen die iedereen tevreden willen houden. Wat nooit lukt.
Uit hetzelfde artikel:quote:
Weet de organisatie van de F1 (FOM) hier ook al van? Vallen de helikoptervluchten voor de tv-beelden hier ook onder?quote:Helikoptervluchten
Wie denkt: nou, dan pak ik toch m'n heli, komt mogelijk ook bedrogen uit. Vier natuurbeschermingsorganisaties hebben een succesje geboekt in hun juridische strijd tegen een fiks aantal helikoptervluchten voor het vervoer van vips tijdens het raceweekend.
De organisatie heeft al een vergunning binnen van de provincie voor 50 vluchten per dag van en naar het circuit, maar een bezwaarcommissie van de provincie adviseert dat er extra onderzoek moet komen, laat Stichting Duinbehoud weten aan RTL Z.
De organisatie protesteert vooral tegen het 'ongebreidelde aantal' heli's dat als atrractie rondjes boven het circuit zal vliegen, laat woordvoerder Marc Janssen weten. "Een paar vluchten voor vips in de ochtend is niet zo erg, maar de hele dag door gaat te ver." Het gaat zijn organisatie niet om heli's van bijvoorbeeld hulpdiensten, die bovendien een doorlopende vergunning hebben, voegt hij toe.
Met afgesloten Zandvoort, wat ik heel verstandig vind, is er prima een route voor VIP bussen. Daar voorzie ik weinig problemen, zo groot is het land niet dat ze lang in de taxi of bus moeten zitten uit de goede hotels.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:32 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Uit hetzelfde artikel:
[..]
Weet de organisatie van de F1 (FOM) hier ook al van? Vallen de helikoptervluchten voor de tv-beelden hier ook onder?
Het is al de vraag waar de teams al hun VIPS moeten laten en nu is het ook de vraag hoe zij naar het circuit moeten komen? Ze moeten komen lopen
Bernie Ecclestone vond Zandvoort al een aftandse bende en -als het überhaupt door zou gaan- gaan ze zijn gelijk alleen maar bewijzen. De F1 heeft werkelijk waar niets te zoeken op die ruïne in de duinen!
Bouwplannen zijn twijfelachtig, tijdsbestek is twijfelachtig, vergunningen zijn twijfelachtig, organisatie is twijfelachtig (en ronduit amateuristisch), maar het geld hebben ze al op de bankrekening staan! Of is dit al doorgestort naar de FOM als (aanbetaling van de) fee?
Ik hoop dat iedereen die kaarten heeft terughoudend is met het (volle pond) betalen. Als het niet doorgaat zal je waarschijnlijk enkel recht hebben op het bedrag waartoe ze verzekerd zijn (oftewel veel gedupeerden!)
Volgens mij verwar je realisme met pessimismequote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:44 schreef Nattekat het volgende:
Je slaat echt helemaal door in het pessimisme.
Milieuverenigingen hebben sinds de Crisis en Herstelwet amper meer wat te vertellen helaas.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
zelfs de verbouwing van ziekenhuis Alkmaar is uitgesteld, want men krijgt geen vergunning om de nodige 111 bomen te mogen kappen. Het milieu gaat blijkbaar boven de volksgezondheid.
Klaar met die milieu-discussie.
Komend weekend lekker de Formule4 in Zandvoort kijken tijdens de ADAC GT Masters. Toegang gegarandeerd en gratis. 't broertje van Charles Leclerc gaat z'n best doen.
Zou leuk zijn als de Oranjes goed op hun bek gaantwitter:simongerman600 twitterde op maandag 10-06-2019 om 22:20:01 Maps shows fossil CO2 emissions per capita across Europe as of 2017. Source: https://t.co/czLvbMM0ZQ https://t.co/EAsx9MNjK9 reageer retweet
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:35 schreef SiGNe het volgende:
Of alle aanpassingen aan de infrastructuur dan ook klaar zijn ligt aan ... of er geen bezwaarschriften komen.
Ik weet niet hoor, maar Nederland heeft ongeveer 1.000.000 festivals elk jaar, dus de stelling dat er niets kan is nogal overdreven.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is ook waarom dit soort evenementen in NL gewoon niet kunnen. Er zijn altijd magnieters en jammeraars en mensen die iedereen tevreden willen houden. Wat nooit lukt.
lijkt me ook hoorquote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:48 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar Nederland heeft ongeveer 1.000.000 festivals elk jaar, dus de stelling dat er niets kan is nogal overdreven.
De deadline is natuurlijk al veel eerder dan mei. Straks is het oktober en moet de F1-kalender voor 2020 definitief worden vastgesteld. Mij lijkt dat men dan wel wil weten of het door kan gaan. Dat wil niet zeggen dat het dan al allemaal klaar moet zijn, maar als er op dat moment nog allemaal juridische procedures lopen, met ongewisse uitkomst...quote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
En hoe langer de organisatie wacht met het aanvragen van de vergunningen, hoe korter de beschikbare tijd om alle procedures af te handelen.
Maar aan de andere kant is het ook een mooi excuus om de deadline van mei 2020 niet te hoeven halen.
En wat als die weg noodzakelijk is voor veiligheid (bereikbaarheid door hulpdiensten bij calamiteiten)?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:04 schreef Meike26 het volgende:
Die extra weg gaan ze echt nog niet aanleggen vóór aanvang van de eerste GP. Dat zal kolder zijn. Ze hebben diverse plannen om de infrastructuur zo min mogelijk te belasten, een fietsen plan, pendelbussen vanaf meerdere PenR's en het spoor zijn een aantal ingrepen die ze WEL gaan doen vóór de eerste GP. Om dan gelijk ook een weg aan te leggen terwijl je het autoverkeer wil ontmoedigen, is wat mij betreft dan een strategische blunder.
Daar zijn busbanen voor.. Die gaan ze al realiseren op de bestaande wegen. Anders hebben pendelbussen ook geen zin lijkt mequote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:13 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
En wat als de weg noodzakelijk is voor veiligheid (bereikbaarheid door hulpdiensten bij calamiteiten)?
Wie zegt dat ze nog helemaal geen vergunningen hebben aangevraagd?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
En hoe langer de organisatie wacht met het aanvragen van de vergunningen, hoe korter de beschikbare tijd om alle procedures af te handelen.
Maar aan de andere kant is het ook een mooi excuus om de deadline van mei 2020 niet te hoeven halen.
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:01 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij dan afvraag, waar zou die nieuwe weg dan komen te liggen?
En zou het dan misschien een weg worden die deels onder de grond/duinen komt te liggen? Ik heb nu even niet de tijd en mogelijkheid om te photoshoppen, maar als ik de kaart van Zandvoort e.o. erbij pak, denk ik dat het, als de weg er komt, ten zuiden van Zandvoort zal komen te liggen?
Vanaf de Boulevard, Paulus Loot / BrederodeStraat een schuine rechte lijn onder de duinen en onder andere de Kattenberg door richting de N206.
Actiegroep Rust aan de Kust ziedend.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die 2 wegen worden aangepast en de boulevard ook.
De trein krijgt meer transformatorhuisjes langs het spoor zodat er meer treinen tegelijkertijd oop dat spoordeel kunnen rijden.
Heeft allemaal ook voordeel wanneer er geen F1 race is, op zomerse dagen is het dan ook makkelijker om in zandvoort te komen.
Die investering is dan ook niet alleen voor de F1 maar ligt er de rest van het jaar ook.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:15 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Actiegroep Rust aan de Kust ziedend.
Overigens wel behoorlijke investeringen voor een paar rondjes rijden op een saai circuit
Naast dat dit wensdenken is (door PAS komt er momenteel geen vergunning meer rond en met wat verbredinkjes kom je er niet lijkt mij) kunnen we naast de f1 nog 4 stranddagen meetellen inderdaad. Nog altijd behoorlijk uit proportie, vind ikquote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die investering is dan ook niet alleen voor de F1 maar ligt er de rest van het jaar ook.
Doordat auto's daar dan monder in de file komen te staan is het rustiger op de wegen en doordat er meer treinen per uur kunnen rijden is het rustiger op de stations.
Actiegroep Rust aan de Kust krijgt dus wat ze willen.
En zie hier de tegenhanger.. het doemdenken !quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:30 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Naast dat dit wensdenken is (door PAS komt er momenteel geen vergunning meer rond en met wat verbredinkjes kom je er niet lijkt mij) kunnen we naast de f1 nog 4 stranddagen meetellen inderdaad. Nog altijd behoorlijk uit proportie, vind ik
Over 10 jaar ligt het er nog, zijn er in elk geval 40 strandddagen geweest en kost 't uiteindelijk slechts 100.000 per stranddag.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:30 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Naast dat dit wensdenken is (door PAS komt er momenteel geen vergunning meer rond en met wat verbredinkjes kom je er niet lijkt mij) kunnen we naast de f1 nog 4 stranddagen meetellen inderdaad. Nog altijd behoorlijk uit proportie, vind ik
Dat zeggen zowel de organisatie als de gemeente.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:00 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze nog helemaal geen vergunningen hebben aangevraagd?
Zo werkt dat niet in Nederland.quote:Voor een hoop zaken op het terrein zelf hebben ze geen vergunning voor nodig, da's eigen terrein.
Hoe kom je daar bij?quote:Voor het vernieuwen van enkele bochten en de pitboxen hebben ze die vergunning ook al binnen.
De gemeente wil zich vast coöperatief opstellen, ook wat betreft vergunningen. De gemeente heeft echter geen controle over de eventuele juridische procedures.quote:Je zou dan eerder moeten denken aan bezwaren tegen bijv. verbreding van de toegangswegen, aanleggen van rotondes, etc., de gemeentelijke zaken.
de gemeente steekt zelf 4 miljoen in het project en heef took al toegezegd dat ze graag mee willen werken met het organiseren van de F1 race in Zandvoort.
Welnee. Dan is Dutch GP BV failliet en zijn de mensen met kaarten waarschijnlijk hun geld kwijt, maar Jan en de prins zullen er geen boterham minder door eten.quote:Als ze eenmaal officieel op de kalender staan is er sowieso geen weg meer terug, anders treden er boeteclausules in werking en dan is de organisatie meer geld kwijt dan dat ze verdiend hebben, dan kan Prins Bril wat huisjes gaan verkopen om z'n failissement te voorkomen.
Als ze over twee maanden willen gaan verbouwen zouden de vergunningen nu al aangevraagd moeten zijn.quote:Laten we eerst nou maar lekker afwachten tot het huidige raceseizoen is afgelopen, nog 2 maandjes en dan kunnen ze beginnen met verbouwen.
Als ze nog niks doen, dan kan je je pas zorgen gaan maken.
Wacht maar lekker af...quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:45 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Dat zeggen zowel de organisatie als de gemeente.
[..]
Zo werkt dat niet in Nederland.
[..]
Hoe kom je daar bij?
[..]
De gemeente wil zich vast coöperatief opstellen, ook wat betreft vergunningen. De gemeente heeft echter geen controle over de eventuele juridische procedures.
[..]
Welnee. Dan is Dutch GP BV failliet en zijn de mensen met kaarten waarschijnlijk hun geld kwijt, maar Jan en de prins zullen er geen boterham minder door eten.
[..]
Als ze over twee maanden willen gaan verbouwen zouden de vergunningen nu al aangevraagd moeten zijn.
Nee, vertel eens hoe je er bij komt dat de vergunningen voor het pitcomplex al binnen zijn?quote:
Die tribunes worden gebracht door vrachtwagens en die tribunes zorgen voor extra mensen. Die komen ook niet lopend of fietsend. Dus dat zorgt ook voor extra co2.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 20:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me ook hoor
ik was laatst bij een soort basketball (3x3) toernooi op het museumplein, echt het complete plein volgebouwd met veldjes, een klein stadionnetje en wat skatebanen
als dit niet lukt is het niet omdat Nederland maar omdat de organisatie nog geen taart kan bakken
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 23:50 schreef DonVincenzo het volgende:
Nee, vertel eens hoe je er bij komt dat de vergunningen voor het pitcomplex al binnen zijn?
https://www.zandvoort.nl/formule-1-naar-zandvoort/quote:Bestemmingsplan item openen / sluiten
Moet het bestemmingsplan worden aangepast?
Het geldende bestemmingsplan is toereikend om een F1 race te houden. Bij het vaststellen van deze plannen is daar in de jaren ‘90 al rekening mee gehouden. Tot aan de Raad van State in 2012 is dit zelfs getoetst en goedgekeurd.
Als het circuit met plannen komt waarvoor het bestemmingsplan geen ruimte geeft, zal aanpassing nodig zijn. Gezien de korte periode van voorbereiding van minder dan een jaar, verwacht de gemeente niet dat het circuit met plannen komt die niet binnen de bestemming liggen.
Het circuit heeft 12 geluidsdagen per jaar om dit soort races te kunnen organiseren. Het is dus niet nodig om voor de Formule 1 verruiming of uitbreiding van dagen aan te vragen. Alles wordt binnen deze dagen georganiseerd. Tijdens de opbouw en de afbouw van het evenement die zo’n drie weken in beslag neemt zijn er helemaal geen race-activiteiten op het circuit mogelijk en naar verwachting weiniggeluidsoverlast vanaf Circuit Zandvoort zijn.
Vallen aanpassingen aan het circuit onder de vergunningsplicht? Zo ja, om welke vergunningen gaat het?
Pas als duidelijk is om welke aanpassingen het gaat, weet de gemeente of er vergunningen voor nodig zijn en welk type vergunning het betreft. Dan weten we ook of gemeente Zandvoort daarvoor bevoegd gezag is, of dat andere overheden hierover besluiten.
Interessant artikelquote:Op donderdag 8 augustus 2019 03:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
[..]
https://www.zandvoort.nl/formule-1-naar-zandvoort/
Het pticomplex valt binnen het huidige bestemmingsplan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt tijd voor nieuw koffiezetapparaat op die redactie!
Dat betekent helemaal niet dat er geen vergunning voor de uitbreiding nodig is, het scheelt alleen in de lengte van de procedure.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 03:16 schreef SiGNe het volgende:
https://www.zandvoort.nl/formule-1-naar-zandvoort/
Het pticomplex valt binnen het huidige bestemmingsplan
Ik mag een schuur bouwen zonder vergunning volgens omgevingsloket, volgt dit loket niet het bestemmingsplan?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 08:46 schreef jpjedi het volgende:
Sinds wanneer mag je zonder vergunning bouwen omdat het al in het bestemmingsplan ligt? 🤔
Ik lees toch echt het volgende op die site:quote:Op donderdag 8 augustus 2019 03:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
[..]
https://www.zandvoort.nl/formule-1-naar-zandvoort/
Het pticomplex valt binnen het huidige bestemmingsplan
Dat zal een gevecht voor de rechter worden. De uitkomst is niet te voorspellen.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die investering is dan ook niet alleen voor de F1 maar ligt er de rest van het jaar ook.
Doordat auto's daar dan monder in de file komen te staan is het rustiger op de wegen en doordat er meer treinen per uur kunnen rijden is het rustiger op de stations.
Actiegroep Rust aan de Kust krijgt dus wat ze willen.
Dan heb je nog altijd een omgevingsvergunningsplicht.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 08:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik mag een schuur bouwen zonder vergunning volgens omgevingsloket, volgt dit loket niet het bestemmingsplan?
Die schuur zal dan vallen onder artikel 2 of 3 van het Bor waar de regels voor vergunningvrij bouwen zijn geregeld.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 08:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik mag een schuur bouwen zonder vergunning volgens omgevingsloket, volgt dit loket niet het bestemmingsplan?
En de berekening truc dat doordat er minder stilstaand verkeer door files is en meer rijdend verkeer en daardoor de totale uitstoot lager is die gaat ook niet op. Er wordt landelijk druk gewerkt aan nieuwe rekenmethoden maar die zijn er nog niet en het is maar de vraag of die dan worden toegestaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat zal een gevecht voor de rechter worden. De uitkomst is niet te voorspellen.
In de regel is meer wegen gelijk aan meer verkeer dat weer gelijk is aan meer uitstoot.
De 'truc' om elders te compenseren mag niet sinds kort niet meer toegepast worden.
Maar het loket geeft aan dat ik geen vergunning nodig heb en alleen melding hoef te doen?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:42 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dan heb je nog altijd een omgevingsvergunningsplicht.
Even googlen zegt mij dat het Bor, Besluit omgegevingsrecht is. Hier staat idd dat er bij bepaalde voorwaarden vergunningsvrij gebouwd mag worden. ( https://www.infomil.nl/on(...)ergunningsvrijbouwen )quote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:48 schreef Karstman het volgende:
[..]
Die schuur zal dan vallen onder artikel 2 of 3 van het Bor waar de regels voor vergunningvrij bouwen zijn geregeld.
Dat zou wel heel matig zijnquote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:36 schreef Nattekat het volgende:
Het bestemmingsplan van het circuit is heel erg mild. Enkel aan de oostkant van de baan is alle ruimte gebruikt die beschikbaar is. De Hugenholtzbocht kan zelfs zonder al te veel problemen afgesneden worden, heel dat stuk duin kan geasfalteerd worden.
Snap ik. Elke meter duin die ze rond het circuit verneuken is kut, hopelijk blijft de schade beperkt.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat het kan, betekent niet dat het gaat gebeuren
Ze kunnen niks.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Snap ik. Elke meter duin die ze rond het circuit verneuken is kut, hopelijk blijft de schade beperkt.
En zo te zien ook duinen direct naast de baan?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze kunnen niks.
[ afbeelding ]
Alleen rood en bruin kan geasfalteerd of bebouwd worden, en dat komt nu al praktisch overeen met de baan, paddock en uitloopstroken.
Waar precies bedoel je? Zo ver ik kan zien komt het zo goed als één op één overeen met waar de uitloopstroken eindigen.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En zo te zien ook duinen direct naast de baan?
Bijvoorbeeld de duinen waar je voor de Tarzanbocht op kunt zitten. Geeft altijd zo'n bijzondere sfeer als die hele duinen volgepakt staan van onder tot boven, met nog tien rijen mensen bovenop.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar precies bedoel je? Zo ver ik kan zien komt het zo goed als één op één overeen met waar de uitloopstroken eindigen.
Oh daar... dat is idd wel een dingetjequote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de duinen waar je voor de Tarzanbocht op kunt zitten. Geeft altijd zo'n bijzondere sfeer als die hele duinen volgepakt staan van onder tot boven, met nog tien rijen mensen bovenop.
Ik ging er altijd een beetje vanuit dat ze een tijdelijke tribune op die duinen neer zouden plempen, ik hoop echt dat die dingen niet afgegraven gaan wordenquote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh daar... dat is idd wel een dingetje
Er staat wel een tribune gepland.
Duin moet op die plek verplaatst worden. Is al een tijdje geleden bekend gemaakt dat de plannen zijn om die duin te verplaatsen en daarvoor een tribune te plaatsen. Een van de redenen waarom ik zo cynisch ben mbt de plannenquote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ging er altijd een beetje vanuit dat ze een tijdelijke tribune op die duinen neer zouden plempen, ik hoop echt dat die dingen niet afgegraven gaan worden
Een tribune plaatsen op de duin gaat lastig worden en de kaartjes zijn er al voor verkocht......quote:Op donderdag 8 augustus 2019 13:40 schreef jpjedi het volgende:
Duinen verplaatsen? Tja als je natuur organisaties ergens mee op de kast wil krijgen..
slapstick, ik zei het al.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 14:20 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Een tribune plaatsen op de duin gaat lastig worden en de kaartjes zijn er al voor verkocht......
Die race was zo briljant om mee te maken. Zat aan het begin van de Tarzan, de wave doen met de tribune aan de overkantquote:
Toen ik daar was, was ik natquote:Op donderdag 8 augustus 2019 15:04 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Die race was zo briljant om mee te maken. Zat aan het begin van de Tarzan, de wave doen met de tribune aan de overkant
quote:DGP [DGP Race B.V. ] is eindverantwoordelijk voor het opleveren van een regionaal gedragen mobiliteitsplan als onderdeel van de vergunningaanvraag
De extra weg is dus noodzakelijk uit veiligheidsoogpunt. Laat de komst van deze weg nu a ernstig twijfelachtig zijn. Diverse organisaties hebben hun bezwaar al kenbaar gemaakt.quote:Voor het organiseren van de Formule 1 is een extra ontsluitingsweg van/naar het circuit gewenst, met name vanuit veiligheidsoogpunt. De onderzoeken hiervoor lopen. Ook de consequenties naar aanleiding van de uitspraak vanuit het Programma Aanpak Stikstof (PAS) worden in de onderzoeken en aanpak meegenomen.
Er moeten dus nog vergunningen verstrekt worden. De huidige vergunning volstaat niet.quote:Vergunningen
Het proces voor de benodigde vergunningen is in volle gang. Door de gemeente is een totaaloverzicht opgesteld van de benodigde vergunningen en de daarbij behorende indieningsvereisten om het circuit zo goed mogelijk te faciliteren bij het juist en compleet indienen van de aanvragen. In de werkgroep met betrokken partijen (provincie Noord-Holland, ODIJmond, ODNHN, DGP, het circuit en de gemeente) worden alle aspecten van noodzakelijke en te verwachten vergunningsaanvragen afgestemd inclusief de planning.
2006quote:Op donderdag 8 augustus 2019 15:04 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Die race was zo briljant om mee te maken. Zat aan het begin van de Tarzan, de wave doen met de tribune aan de overkant
😳🙈😂quote:Op donderdag 8 augustus 2019 18:54 schreef McLaren_Fan het volgende:
Er moeten dus nog vergunningen verstrekt worden. De huidige vergunning volstaat niet.
=/=quote:Voor het organiseren van de Formule 1 is een extra ontsluitingsweg van/naar het circuit gewenst, met name vanuit veiligheidsoogpunt. De onderzoeken hiervoor lopen. Ook de consequenties naar aanleiding van de uitspraak vanuit het Programma Aanpak Stikstof (PAS) worden in de onderzoeken en aanpak meegenomen.
quote:De extra weg is dus noodzakelijk uit veiligheidsoogpunt. Laat de komst van deze weg nu a ernstig twijfelachtig zijn. Diverse organisaties hebben hun bezwaar al kenbaar gemaakt.
Ook wel een interessant stukjequote:De kaarten worden in februari pas op naam gezet, dit gebeurt nadat bezoekers een keuze hebben
gemaakt uit een van de aangeboden mobiliteitsopties. In de tussenliggende periode blijft DGP
onverminderd aangeven dat met de auto tot in Zandvoort afreizen geen optie is.
't Is wat meid.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 10:29 schreef PzKpfw het volgende:
Typisch Westerlingen, eerst een grote bek dat alles zo even geregeld gaat worden. Maar als puntje bij paaltje komt de deksel op de neus krijgen.
Hap hap meneer voelt zich aangesproken hoor.quote:
Neuh, niet bepaald. Het zijn simpelweg tamelijk kinderlijk en armoedige opmerkingen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 10:58 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hap hap meneer voelt zich aangesproken hoor.
Haha jij die over armoedige opmerkingen begint.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 10:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Neuh, niet bepaald. Het zijn simpelweg tamelijk kinderlijk en armoedige opmerkingen.
Kan je nagaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 11:09 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Haha jij die over armoedige opmerkingen begint.
Ze kunnen de PAS ook moeilijk ontkennen, zeker in een raadsbrief.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 18:54 schreef McLaren_Fan het volgende:
De gemeenteraad is middels een brief bijgepraat over de stand van zaken.
Link brief aan gemeenteraad: https://zandvoort.raadsin(...)mule%201%20Zandvoort
[..]
[..]
De extra weg is dus noodzakelijk uit veiligheidsoogpunt. Laat de komst van deze weg nu a ernstig twijfelachtig zijn. Diverse organisaties hebben hun bezwaar al kenbaar gemaakt.
PAS problematiek wordt dus al erkend. En de vergunningen zouden volgens de heer Lammers een formaliteit zijn?
[..]
Er moeten dus nog vergunningen verstrekt worden. De huidige vergunning volstaat niet.
Echt hè, van die droeftoeters die alleen maar bezwaar maken omdat het kán.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
gaat er ooit een dag voorbij zonder dat iemand ergens een bezwaar over heeft.
de bouw van een politiebureau in Amsterdam is stil gelegd vanwege 1 vogel.
een wielerevenement in Alkmaar, de vergunning is incorrect afgegeven. er is al 1 bezwaar gemaakt.
Tja het nivat-isme ten top. Men gebruikt handig het systeem dat we hebben dat je bezwaar mag maken als je vind dat je in je belangen wordt geschaad. En er zijn genoeg mensen die altijd maar wat te zeuren hebben.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
gaat er ooit een dag voorbij zonder dat iemand ergens een bezwaar over heeft.
de bouw van een politiebureau in Amsterdam is stil gelegd vanwege 1 vogel.
een wielerevenement in Alkmaar, de vergunning is incorrect afgegeven. er is al 1 bezwaar gemaakt.
Ga dan niet bij een circuit/spoor/vliegveld/snelweg wonen als je woongenot daaronder lijdt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:45 schreef golfer het volgende:
Dit weekend is er het DNRT Super Race Weekend.
Daarvoor zijn ze nu aan het trainen en die krengen maken volgens mij meer geluid dan een F1 wagen.
Alsof ze in onze achtertuin aan het racen zijn. Zo veel herrie.
Leuk toch. Welk geluid is het mooiste?quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:45 schreef golfer het volgende:
Dit weekend is er het DNRT Super Race Weekend.
Daarvoor zijn ze nu aan het trainen en die krengen maken volgens mij meer geluid dan een F1 wagen.
Alsof ze in onze achtertuin aan het racen zijn. Zo veel herrie.
quote:vandaag vrijdag 9 augustus 2019
08:00-09:00 ADAC GT4 Germany Free Practice 1
09:10-09:40 ADAC Formel 4 Free Practice 1
09:50-10:20 ADAC TCR Germany Free Practice 1
10:30-11:30 ADAC GT Masters Free Practice 1
11:35-12:05 ADAC GT Masters Trophy Free Practice
12:05-12:55 Break
12:55-13:55 ADAC GT4 Germany Free Practice 2
14:05-15:05 Porsche Carrera Cup Free Practice
15:15-15:45 ADAC Formel 4 Free Practice 2
15:55-16:25 ADAC TCR Germany Free Practice 2
16:35-17:35 ADAC GT Masters Free Practice 2
17:50-18:10 ADAC GT4 Germany Qualifying Practice 1
18:20-18:40 ADAC GT4 Germany Qualifying Practice 2
reageer zoals op de voorkant staat van het schadeformulier. blijf kalm, wees hoffelijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 13:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ga dan niet bij een circuit/spoor/vliegveld/snelweg wonen als je woongenot daaronder lijdt.
Daar woon ik ook niet bij. Ik woon ruim 10 kilometer verderop in Bloemendaal.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 13:11 schreef daNpy het volgende:
Ga dan niet bij een circuit/spoor/vliegveld/snelweg wonen als je woongenot daaronder lijdt.
Klinkt ver, maar hotel Bloemendaal is 8km over de weg. Aangenomen dat dit ca 4+4 is is de diagonaal slechts 6 km.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 13:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar woon ik ook niet bij. Ik woon ruim 10 kilometer verderop in Bloemendaal.
Ik snap dat dus echt totaal niet, wat er in het hoofd van zulke zeikwijven (m/v) om gaat. In de overgrote meerderheid van de gevallen merken ze er helemaal niks van.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:49 schreef Karstman het volgende:
[..]
Tja het nivat-isme ten top. Men gebruikt handig het systeem dat we hebben dat je bezwaar mag maken als je vind dat je in je belangen wordt geschaad. En er zijn genoeg mensen die altijd maar wat te zeuren hebben.
Nee hoor, maar ik vraag me gewoon af waarom mensen op plekken gaan wonen waar hun woongenot verstoord (kan) worden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 14:02 schreef Nattekat het volgende:
Heb ik een klacht gemist of hoe zit dat? Iedereen hier doet alsof golfer steen en been klaagt, terwijl het gewoon een opmerking was.
Dat dus. Maar je hebt altijd mensen die niet begrijpend kunnen lezen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 14:02 schreef Nattekat het volgende:
Heb ik een klacht gemist of hoe zit dat? Iedereen hier doet alsof golfer steen en been klaagt, terwijl het gewoon een opmerking was.
Heide?quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 13:58 schreef daNpy het volgende:
Klinkt ver, maar hotel Bloemendaal is 8km over de weg. Aangenomen dat dit ca 4+4 is is de diagonaal slechts 6 km.
Het geluid zal best ver kunnen dragen over de heide, dat geloof ik wel. Maar het circuit ligt er al langer, dus dit had je prima kunnen weten/onderzoeken voor je er ging wonen
Oke dan, duinen. Bos kun je het niet echt noemen.quote:
Duinen en bos zitten er tussen, hoor.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 14:09 schreef daNpy het volgende:
Oke dan, duinen. Bos kun je het niet echt noemen.
Mooie uitspraak.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 13:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
reageer zoals op de voorkant staat van het schadeformulier. blijf kalm, wees hoffelijk.
Helaas helpt het dus niet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 14:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Duinen en bos zitten er tussen, hoor.
De duinen langs de baan zijn niet zo heel hoog hoor.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ging er altijd een beetje vanuit dat ze een tijdelijke tribune op die duinen neer zouden plempen, ik hoop echt dat die dingen niet afgegraven gaan worden
Ik snap niet helemaal wat dat met mijn post - waarin ik hoop dat de duinen langs de baan behouden blijven - te maken heeft?quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 09:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
De duinen langs de baan zijn niet zo heel hoog hoor.
Geen idee vanuit het technische perspectief, daar weet ik te weinig van. Maar vanuit het commerciële perspectief, dat draait op volle toeren en stop je niet zomaar. Er zijn teveel belangen om het last minute af te blazen of uit te stellen, zie bijvoorbeeld de fotoshoot van ons. Even de baan afhuren, een heel fotografie team ter plekke hebben en de vele uren ontwikkeling/voorbereiding, dat is een aardige kostenpost. Dit is dan een klein deel van de investeringen die wij doen als sponsor. Je kan je voorstellen dat onze directeur sponsoring niet zomaar een uitstel gaat accepterenquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 03:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:ETA wat leuk! En: wat was jouw indruk, gaat het ze daadwerkelijk lukken om de Dutch GP in 2020 op Zandvoort te laten plaatsvinden?
Verbaasd mij niks, beveiliging was nou niet echt streng.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 08:57 schreef raptorix het volgende:
Gaaf @:eta zelf een keer illegaal gedaan op scooter 😁
hallo meneer van ongeveer hetzelfde Reddit topicquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 22:36 schreef ETA het volgende:
Leuk ochtendje gehad. Voor werk bij het circuit geweest voor een fotoshoot. Hierbij hadden wij toegang tot de paddock, pits, pitlane en blijkbaar ook de baan zelf. Fotoshoot op de baan was redelijk snel klaar. En tja, als je dan toch de baan hebt afgehuurd...
En verrassend genoeg mocht ik de baan op. Met eigen auto de geheel lege baan opgegaan voor paar rondjes.
jaquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 11:25 schreef underground1009 het volgende:
Heel vet! Zijn er eigenlijk vaker open racedagen of, nog beter, race-rijscholen om een (amateur-?)licentie te halen?
7.1k upvotesquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 12:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
hallo meneer van ongeveer hetzelfde Reddit topic
Houden ze er in de commerciële hoek eigenlijk nog wel rekening mee dat alles in feite onder voorbehoud is?quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 09:56 schreef ETA het volgende:
Geen idee vanuit het technische perspectief, daar weet ik te weinig van. Maar vanuit het commerciële perspectief, dat draait op volle toeren en stop je niet zomaar. Er zijn teveel belangen om het last minute af te blazen of uit te stellen
Prins is goede fixer.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 13:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Houden ze er in de commerciële hoek eigenlijk nog wel rekening mee dat alles in feite onder voorbehoud is?
https://www.nu.nl/binnenl(...)rix-in-mei-2020.htmlquote:Zandvoort wordt niet helemaal afgesloten voor autoverkeer als in mei 2020 de Grand Prix op het circuit van de Noord-Hollandse badplaats gehouden wordt. Het dorp blijft bereikbaar voor bewoners en nood- en hulpdiensten, zei wethouder Ellen Verheij van Zandvoort dinsdagavond tijdens een informatieavond voor bewoners.
De gemeente Zandvoort en Dutch Grand Prix (DGP), de organisator van de race, willen er wel alles aan doen om te voorkomen dat racefans met de auto het dorp binnenrijden. "Maar we gaan niet actief automobilisten weren", zei Hellas Schelleman, projectmanager van de gemeente Zandvoort.
Dat betekent dat bijvoorbeeld strandgasten tijdens de Grand Prix gewoon met de auto naar Zandvoort kunnen komen. Schelleman raadt dit echter wel af. "Je moet wel heel erg onder een steen hebben geleefd wil je niet weten dat de Grand Prix dan in Zandvoort is. Als het dat weekend strandweer is, zijn Noordwijk en IJmuiden ook hartstikke leuk", zei ze lachend.
Volgens Robert van Overdijk, algemeen directeur van Racecircuit Zandvoort, heeft bijna 30 procent van de mensen met kaarten voor de Grand Prix laten weten met de auto te komen. "Maar die kunnen niet op 100 meter van het circuit parkeren", zei hij.
Gelimiteerd aantal parkeerkaarten in Zandvoort
"Er is een gelimiteerd aantal parkeertickets beschikbaar in Zandvoort en verder werken we met grote park-and-rideterreinen, die dicht bij de snelwegen liggen. Daarnaast komen er park-and-biketerreinen. Mensen zullen vanaf die plekken gebruik kunnen maken van leenfietsen."
Waar die plekken precies komen te liggen, kon Van Overdijk nog niet zeggen. Dat wordt duidelijk tijdens latere bijeenkomsten. In totaal worden zo'n 200.000 racefans in Zandvoort verwacht.
Op de informatieavond waren zo'n honderd mensen afgekomen. De reacties op de komst van de Grand Prix naar de badplaats met zo'n zeventienduizend inwoners waren wisselend. Een introductiefilmpje met beelden van de laatste Grand Prix in Zandvoort van 1985 en Max Verstappen werd met applaus ontvangen.
Maar er waren ook mensen die hun zorgen uitten over de bereikbaarheid van het dorp tijdens het race-evenement.
'Niet-racefans proberen te weren uit Zandvoort'
Circuitdirecteur Van Overdijk benadrukte dat zoveel mogelijk geprobeerd zal worden om niet-racefans niet naar Zandvoort te trekken. "Het gerucht over een dance-evenement op het strand voor tienduizend mensen is dan ook niet waar. Dat trekt een ander soort publiek en dat gaan we dan ook niet doen."
De Dutch Grand Prix wordt in mei 2020 gehouden. Een exacte datum is nog niet bekend. Op een vrijdag en zaterdag worden trainingen en de kwalificatie gehouden. De race wordt op een zondag verreden.
Vanaf de woensdag voor de race worden er al evenementen op en rond het racecircuit van Zandvoort georganiseerd.
bron:quote:Pas begin 2020 zijn alle details rondom Formule 1 in Zandvoort duidelijk
Er is nog veel onduidelijk rondom de organisatie van de Formule 1 die volgend jaar terugkeert naar Zandvoort.
Acht maanden voor het evenement zijn nog niet alle aanvragen voor de vergunningen afgerond en nog niet alle details bekend. Dat is pas begin 2020 rond. Dan moet ook duidelijk zijn welke aanpassingen aan het spoor nodig zijn om grote groepen bezoekers per trein te vervoeren.
Dat werd duidelijk tijdens een informatieavond voor bewoners dinsdagavond waar de gemeente en directeur Robert van Overdijk van de Dutch Grand Prix uitleg gaven over de stand van zaken. Zowel de gemeente als de directeur zijn ervan overtuigd dat het een ’uniek evenement’ wordt dat de gemeente tachtig miljoen euro moet kunnen opleveren.
Van Overdijk gaf de Zandvoorters die eerder achter het net visten nog een sprankje hoop voor extra kaarten, zodat ze er toch bij kunnen zijn. In oktober wordt duidelijk of er extra kaarten vrijkomen, omdat mensen die waren ingeloot in de eerste ronde niet betaalden. Mogelijk komen er door een andere indeling van de tribunes nog extra kaarten vrij.
Je moet wel een behoorlijke kronkel hebben wanneer je denkt dat de gemeente Zandvoort hier geen geld aan verdient.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 01:29 schreef LorneMalvo het volgende:
Werkelijk denken hier geld aan te verdienen
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 07:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Je moet wel een behoorlijke kronkel hebben wanneer je denkt dat de gemeente Zandvoort hier geen geld aan verdient.
Direct zal het tegenvallen de bekendheid en meer toeristen over langere periode zal het om gaan.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 07:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Je moet wel een behoorlijke kronkel hebben wanneer je denkt dat de gemeente Zandvoort hier geen geld aan verdient.
Die investering van 4 miljoen die ze gaan doen hebben ze inderdaad zo terugverdiend uit de toeristenbelasting!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 07:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Je moet wel een behoorlijke kronkel hebben wanneer je denkt dat de gemeente Zandvoort hier geen geld aan verdient.
Deze mevrouw heeft het dus overduidelijk niet begrepen.quote:Zandvoort wordt niet helemaal afgesloten voor autoverkeer als in mei 2020 de Grand Prix op het circuit van de Noord-Hollandse badplaats gehouden wordt. Het dorp blijft bereikbaar voor bewoners en nood- en hulpdiensten, zei wethouder Ellen Verheij van Zandvoort dinsdagavond tijdens een informatieavond voor bewoners.
De gemeente Zandvoort en Dutch Grand Prix (DGP), de organisator van de race, willen er wel alles aan doen om te voorkomen dat racefans met de auto het dorp binnenrijden. "Maar we gaan niet actief automobilisten weren", zei Hellas Schelleman, projectmanager van de gemeente Zandvoort.
Dat betekent dat bijvoorbeeld strandgasten tijdens de Grand Prix gewoon met de auto naar Zandvoort kunnen komen. Schelleman raadt dit echter wel af. "Je moet wel heel erg onder een steen hebben geleefd wil je niet weten dat de Grand Prix dan in Zandvoort is. Als het dat weekend strandweer is, zijn Noordwijk en IJmuiden ook hartstikke leuk", zei ze lachend.
Tekeningen en plannen voor aanpassingen zijn dus nog niet eens goedgekeurd!quote:In november en december gaat het circuit daarom op slot voor verbouwingswerk. Drie bochten worden aangepast voor de veiligheid (de Hans Ernstbocht, Hugenholtzbocht en Gerlachbocht). Grootste klus is het komvormig maken van de laatste bocht, de Arie Luyendijkbocht, zodat de auto’s er harder door kunnen.
Op dit moment wordt er onder meer nog overlegd over de precieze hellingsgraad van de bocht. Directeur Lammers noemt het ‘een molen waaraan je je moet conformeren’. Want elke stap moet worden afgestemd met de FIA, Formule 1 en de gemeente Zandvoort.
Volgens hem liggen er ‘angstscenario’s’ op de plank voor als de werkzaamheden extreem uitlopen. Hij verwacht alleen dat die in de kast kunnen blijven. Dat denkt voormalig F1-coureur Michael Bleekemolen ook. Met zijn bedrijf Race Planet is hij de belangrijkste huurder van de baan. Jaarlijks rijden zo’n 13 duizend van zijn klanten in zijn auto’s op de baan voor clinics en cursussen.
quote:Vergunningen
De grootste horde voor de Formule 1-race is er een die vooraf als kleinste werd ingeschat: de Nederlandse bureaucratie. Toen sportminister Bruins begin februari schreef dat hij geen overheidsgeld wilde steken in een Formule 1-race, benadrukte hij dat hij zich flexibel zou opstellen op andere gebieden, zoals bijvoorbeeld het verlenen van vergunningen.
Dat schreef de minister alleen voor de uitspraak van de Raad van State eind mei, waarin werd geoordeeld dat de Nederlandse stikstofregels niet streng genoeg waren vanuit EU-oogpunt. Zeker lijkende vergunningen zijn daarmee plots onzeker. Vooral als het gaat om projecten dichtbij beschermd natuurgebied, zoals de Zandvoortse duinen.
Milieu- en actieclubs hebben zo ineens een flinke spaak om in het wiel te steken. Een van die clubs is Rust bij de Kust, een platform dat al langer ageert tegen geluidsoverlast van het circuit. Als haviken houden ze alle vergunningsaanvragen van de baan in de gaten. Zoals die voor de extra toegangsweg die het circuit wil aanleggen.
Rust bij de Kust-voorzitter Karel van Broekhoven sluit juridische stappen niet uit als het circuit niet luistert naar de eisen van het platform. ‘En daarbij gaat het ons niet om de Formule 1, want dan zitten er tenminste nog mensen op de tribune. Het gaat ons om die andere 100 dagen.’
GP-directeur Jan Lammers sluit niet uit dat vergunningproblematiek het evenement kan hinderen, ‘als zelfs de paringstijd van de meikever de aanleg van iets als de Noord/Zuidlijn kan stilleggen’. Hij zegt te hopen op ‘sportiviteit en redelijkheid’ bij actiegroepen als Rust bij de Kust. ‘Want door die GP krijgen ze zoveel aandacht.’
Van Broekhoven is er niet van onder de indruk, ook al wordt zijn strijd hem niet door iedereen in dank afgenomen. Zo deed hij al aangifte van bedreiging door iemand die een vrijwilliger van het circuit bleek te zijn. ‘In september zitten we weer om de tafel met het circuit. We hopen dat ze ons dan een beetje tegemoet willen komen. Het gaat ons om minder herriedagen. Zo niet, dan lopen we meteen weer de deur uit.’
Nou daardoor was het in 2019 bijna uitgestorven.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:04 schreef Nattekat het volgende:
Kan nooit erger zijn dan Frankrijk vorig jaar.
Een paar posts hierboven staat toch dat ze in november en december pas de grote aanpassingen gaan doen?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:45 schreef pvdplanet het volgende:
Wil niet negatief klinken maar als iemand die elke week het circuit bezoekt zie ik nul vooruitgang.
Ja, een oud hek wordt verplaatst en er zijn nieuwe camera's rond de baan maar that's it.
Lijkt mij dat er geen structureel plan is.
Fransozen zijn op dat gebied iets principiëler.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou daardoor was het in 2019 bijna uitgestorven.
Dus ik zie echt kansen in 2021.
Gewoon lekker achter de hoofdtribune parkeren dan!
Ideaal.
Er zijn maar heel weinig herrie-dagen te vergeven.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:10 schreef ViviRAWRS het volgende:
Dat die milieuclubs bezwaar gaan aantekenen is geheel in de lijn der verwachting. Dat "Rust bij de Kust" best een F1 wil in ruil voor minder herrie-dagen elders in het jaar vind ik wel een mooie oplossing. Niet dwarsliggen om het dwarsliggen, maar meedenken hoe het wél kan.
Dit. Belachelijk als ze weer aan het aantal geluidsdagen willen knagen. Ga dan niet in Zandvoort wonen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er zijn maar heel weinig herrie-dagen te vergeven.
Het is dus F1 en verder niks of iig nog een paar racedagen....
Of in Haarlem, Bloemendaal, Bentveld, Aerdenhout, Overveen en de rest van de hele omgeving die knettergek van het lawaai wordt.quote:
Raar. In Aardenhout het circuit nooit geluidsoverlast gehad, laat staan het circuit gehoord te hebben, laat staan dat dit in Haarlem (nota bene een grote stad ) , Bloemendaal, Overveen of Bentveld wel zo extreem het geval zou zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Of in Haarlem, Bloemendaal, Bentveld, Aerdenhout, Overveen en de rest van de hele omgeving die knettergek van het lawaai wordt.
Stel je niet aan man, als je al iets hoort is het omdat je je uiterste best doen om het te horen .quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Of in Haarlem, Bloemendaal, Bentveld, Aerdenhout, Overveen en de rest van de hele omgeving die knettergek van het lawaai wordt.
Naast schiphol wonen omdat de huizen relatief lekker goedkoop zijn en dan klagen over die vliegtuigenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 05:38 schreef Blik het volgende:
Is een beetje in de categorie, klagen over geluidsoverlast in de binnenstad terwijl je zelf in de binnenstad bent gaan wonen. Vrij kansloos, dat circuit ligt er al jaren.
Deal with it
Dat stinkt jonge. Bahbahquote:Op donderdag 29 augustus 2019 07:41 schreef BroesWillems het volgende:
Van die lui die op het platteland gaan wonen en klagen dat het land bemest word.
Dat volk.
Dus Barcelona 10 mei? Dat mag je uit concluderenquote:
yep! staat ook op f1 site de calendarquote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:20 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dus Barcelona 10 mei? Dat mag je uit concluderen
Lekker met windkracht 7/8 een gp in de dessert van zandvoort.quote:
Regen is altijd goed 👍quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:30 schreef Joene het volgende:
Afgelopen 03 mei , Regen en 11 graden op zandvoort
Vraag me wel af hoe die auto’s presteren met slechts 11 graden. Meeste races zijn toch een stuk warmer.quote:
De laatste jaren is het zeer geregeld 20+ graden begin Mei in Nederland.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 11:06 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe die auto’s presteren met slechts 11 graden. Meeste races zijn toch een stuk warmer.
Ze konden ook toch testen nadat sneeuw was gevallen op circuit van Barcelonaquote:Op donderdag 29 augustus 2019 11:06 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe die auto’s presteren met slechts 11 graden. Meeste races zijn toch een stuk warmer.
Wat voor dessert, banana split, creme brulee? Vragen, vragen....quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:25 schreef Joene het volgende:
[..]
Lekker met windkracht 7/8 een gp in de dessert van zandvoort.
Niks daarvan, dan is het nooit mooi weer op 5-5. En dat is wat mij betreft nog altijd belangrijker.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:30 schreef Joene het volgende:
Afgelopen 03 mei , Regen en 11 graden op zandvoort
Qreet krauwtquote:Op donderdag 29 augustus 2019 12:10 schreef nils7 het volgende:
Mercedes winst genot met die temperaturen.
autocorrect failquote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat voor dessert, banana split, creme brulee? Vragen, vragen....
Dat is goed cashen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:39 schreef golfer het volgende:
De gekte is al begonnen:
[ afbeelding ]
Iedere Zandvoortenaar (ofzo) die zeurt over geluid ipv dat ie mogelijkheden ziet is niet goed bij zijn koker.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:39 schreef golfer het volgende:
De gekte is al begonnen:
[ afbeelding ]
Aangezien de data voor het nabijgelegen IJmuiden momenteel niet beschikbaar is kiezen we voor het gemak voor het ook vergelijkbare Hoek van Holland waarbij wel genoteerd mag worden dat HvH in de regel warmer is. Overzixht van 10 jaar. Aantal twintigers in de eerste 5 dagen, max op 3 mei en max over de eerste vijf dagen :quote:Op donderdag 29 augustus 2019 11:06 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De laatste jaren is het zeer geregeld 20+ graden begin Mei in Nederland.
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 16:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Aangezien de data voor het nabijgelegen IJmuiden momenteel niet beschikbaar is kiezen we voor het gemak voor het ook vergelijkbare Hoek van Holland waarbij wel genoteerd mag worden dat HvH in de regel warmer is. Overzixht van 10 jaar. Aantal twintigers in de eerste 5 dagen, max op 3 mei en max over de eerste vijf dagen :
2019 : 0x 20+ | 3/5 11.3°C | max 12.6°C
2018 : 0x 20+ | 3/5 12.7°C | max 17.4°C
2017 : 0x 20+ | 3/5 14.8°C | max 16.1°C
2016 : 1x 20+ | 3/5 12.7°C | max 20.4°C
2015 : 1x 20+ | 3/5 15.8°C | max 21.1°C
2014 : 1x 20+ | 3/5 12.6°C | max 20.2°C
2013 : 0x 20+ | 3/5 14.0°C | max 16.0°C
2012 : 0x 20+ | 3/5 13.1°C | max 18.5°C
2011 : 1x 20+ | 3/5 14.7°C | max 20.2°C
2010 : 0x 20+ | 3/5 07.2°C / max 12.4°C
Van die tien jaar zijn er vier waar een warme dag genoteerd is en in geen enkel geval meer dan één. Van de 50 eerst 5 meidagen zijn er dus 4 boven de 20°C. Op 3 mei is dit nota bene geen enkele keer voorgevallen. De gemiddelde maximumtemperatuur op drie mei is een koele 12.9°C op basis van de afgelopen tien jaar.
Jouw post is dus gebaseerd op.. ja, waarop eigenlijk?
Gezien de baan willen ze er misschien een glibber- en regenspektakel van maken. Geen grip. Verraderlijke weersomstandigheden. Grindbakken. Weinig ruimte. Waar jongetjes van mannen onderscheiden zullen worden.
Prima keuze.
Edit : neerslaghoeveelheden 3 mei in de historie
2019 : 5mm
2018 : 0mm
2017 : 8mm
2016 : 0mm
2015 : 4mm
2014 : 0mm
2013 : 0mm
2012 : 2mm
2011 : 0mm
2010 : 14mm
Één keer was met mij en toen gingen we dood van de hittequote:Op donderdag 29 augustus 2019 16:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit klinkt als een van de betere races van het jaar wat weer betreft, zó veel beter dan bijvoorbeeld Spa (in elk geval de twee keer dat ik er was)
Dit wordt een gegarandeerde "best crowd" moment.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 16:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit klinkt als een van de betere races van het jaar wat weer betreft, zó veel beter dan bijvoorbeeld Spa (in elk geval de twee keer dat ik er was)
Ja precies, dat was echt niet leuk meerquote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Één keer was met mij en toen gingen we dood van de hitte
Ja. Een F1 is net te snel voor een pad om opzij te springen.quote:Op maandag 2 september 2019 22:34 schreef pvdplanet het volgende:
Ze zijn momenteel een 5.6 km lange paddenbarriere aan het aanleggen.
Om de padden en hagedissen te beschermen ivm de Grand Prix
Kosten enkele tonnen...
[ afbeelding ]
Zou nergens op slaan als die zonder kaartje toegang zou krijgen !quote:Op maandag 2 september 2019 22:38 schreef Smacked_Actor het volgende:
Jammer voor de eckte f1fanhagedis
appertementquote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:39 schreef golfer het volgende:
De gekte is al begonnen:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |