maar kan natuurlijk net zo goed in oktober, dat is een relatief makkelijke ingreep. Ze hadden echter allang alle vergunningen klaar kunnen hebben liggenquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:52 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Verbouwing aan pitscomplex zou natuurlijk al wel kunnen plaatsvinden!
Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar kan natuurlijk net zo goed in oktober, dat is een relatief makkelijke ingreep. Ze hadden echter allang alle vergunningen klaar kunnen hebben liggen
Een rechtszaak? Op welke gronden dan?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:28 schreef rubbereend het volgende:
zo'n kombocht weet je dat voor de rechter gaat komen. Hogere snelheid dus daar gaat zeker een rechtzaak over komen. Zo zullen er vast nog meer lastige punten zijn wat risicopunten zijn
ja klopt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.
aanpassing van het circuit, kan me prima voorstellen dat als je iets wezenlijks verandert aan het circuit dat de vergunning aangepast moet worden. Ik zeg niet dat het zo is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:32 schreef zalkc het volgende:
[..]
Een rechtszaak? Op welke gronden dan?
Ik linkte al naar de site van de gemeente Zandvoort net, maar die is best wel stellig dat een F1 race keurig binnen het huidige bestemmingsplan kan, er is natuurlijk wel iets een voorbehoud in opgenomen dat de FIA/FOM niet ineens kan eisen dat het circuit groter gaat worden buiten de huidige grenzen, maar daarbinnen zitten ze al goed qua vergunningen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja klopt.
[..]
aanpassing van het circuit, kan me prima voorstellen dat als je iets wezenlijks verandert aan het circuit dat de vergunning aangepast moet worden. Ik zeg niet dat het zo is.
Jij weet echt geen kont van vergunningen hè?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.
In onze gemeente mag je vergunningsvrij bouwen als je een meter achter de rooilijn tot max 50% bebouwd. Dat moet in Zandvoort geen probleem zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:57 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Jij weet echt geen kont van vergunningen hè?
Wat denk je, dat je vergunningvrij mag bouwen, zolang het maar binnen het bestemmingsplan past?
Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijkquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:57 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Jij weet echt geen kont van vergunningen hè?
Wat denk je, dat je vergunningvrij mag bouwen, zolang het maar binnen het bestemmingsplan past?
Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijk
Dat kan:quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:11 schreef shiznuts het volgende:
Maar misschien wel. Als de F1 er niet komt racen, dan kunnen ze de jongens misschien rondjes laten rennen.
Wat dacht je? Laat ik ook eens iets zeggen over een onderwerp waar ik geen verstand van heb?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijk
Zandvoort heeft Dromo Circuit Design ingeschakeld, die de aanpassingen aan het circuit gaat uitwerken. Tot op heden zijn de plannen nog niet goedgekeurd en heeft Zandvoort de kaarten al verkocht. Dus ja, zo’n amateuristisch zooitje is het en het is dan ook zeker oplichting. De datum van de GP is nog niet bekend (gemaakt), aanpassingen aan en naast circuit nog niet goedgekeurd en de vergunningen - waarvan het verstrekken ervan erg twijfelachtig is - zijn nog niet aangevraagd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:23 schreef TAV74 het volgende:
Mooi alle speculaties hier. Maar aangezien ze allang weten welke aanpassingen er gedaan moeten worden mag je toch gewoon aannemen dat de tekeningen en plannen er gewoon liggen. Het moet wel een heel amteuristisch zooitje zijn als ze dit soort dingen nog niet uitgewerkt hebben: Ik heb er geen enkel zicht op, dus ik kan niets uitsluiten. Maar ik geloof niet dat ze dan contracten en financiering rond gekregen hadden en de kaartverkoop al in werking gezet zouden hebben. Dan zou met name dat laatste neigen naar oplichting.
Zou wel een mooi drama zijn als het alsnog volledig mis zou lopen iig
Uit dat artikel komt naar voren dat een extra weg naar het circuit en de helikoptervluchten een uitdaging kunnen worden. Over het circuit zelf word niks gezegd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.
Het bestemmingsplan bepaalt wat je met een vergunning mag bouwen.
En dat gaat dan om de omgevingsvergunning (zeg maar bouw- en milieuvergunning). Buiten dat is de NBW-vergunning (NBW=Natuurbeschermingswet) buitengewoon interessant. De F1 moet binnen hun huidige NBW-vergunning passen, want vanwege de uitspraak van de Raad van State over de stikstofdepositie (PAS) worden er voorlopig geen NBW-vergunningen verleend.
Volgens mij is het de bedoeling dat er extra tribunes worden gerealiseerd, en je kunt er vergif op innemen dat natuurorganisaties daartegen bezwaar gaan indienen vanwege de stikstofdepositie. Aangezien recent de verbreding van de [url=https://www.ad.nl/utrecht/raad-van-state-verbreding-a27-amelisweerd-mag-niet-doorgaan~ac04d77b]A27[\url] is tegengehouden ivm de stikstofdepositie, zal het circuit wel aan de slag moeten met een goede onderbouwing. En het maatschappelijk belang van de A27 is wel een tikkie hoger dan dat van een F1-race op Zandvoort.
Artikeltje met wat meer achtergrond over de vergunningen die Zandvoort nodig heeft
https://www.rtlz.nl/algem(...)rukmiddel-grand-prix
Het is nog zeker geen gelopen race.
Het maken van de plannen zal het probleem waarschijnlijk niet zijn. Het uitvoeren van de plannen ook niet. Het gaat om het stukje daar tussenin: de procedures. Dat heeft de organisatie niet onder controle. En de gemeente evenmin.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:23 schreef TAV74 het volgende:
Mooi alle speculaties hier. Maar aangezien ze allang weten welke aanpassingen er gedaan moeten worden mag je toch gewoon aannemen dat de tekeningen en plannen er gewoon liggen. Het moet wel een heel amteuristisch zooitje zijn als ze dit soort dingen nog niet uitgewerkt hebben: Ik heb er geen enkel zicht op, dus ik kan niets uitsluiten. Maar ik geloof niet dat ze dan contracten en financiering rond gekregen hadden en de kaartverkoop al in werking gezet zouden hebben. Dan zou met name dat laatste neigen naar oplichting.
Zou wel een mooi drama zijn als het alsnog volledig mis zou lopen iig
Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.
Het bestemmingsplan bepaalt wat je met een vergunning mag bouwen.
En dat gaat dan om de omgevingsvergunning (zeg maar bouw- en milieuvergunning). Buiten dat is de NBW-vergunning (NBW=Natuurbeschermingswet) buitengewoon interessant. De F1 moet binnen hun huidige NBW-vergunning passen, want vanwege de uitspraak van de Raad van State over de stikstofdepositie (PAS) worden er voorlopig geen NBW-vergunningen verleend.
Volgens mij is het de bedoeling dat er extra tribunes worden gerealiseerd, en je kunt er vergif op innemen dat natuurorganisaties daartegen bezwaar gaan indienen vanwege de stikstofdepositie. Aangezien recent de verbreding van de [url=https://www.ad.nl/utrecht/raad-van-state-verbreding-a27-amelisweerd-mag-niet-doorgaan~ac04d77b]A27[\url] is tegengehouden ivm de stikstofdepositie, zal het circuit wel aan de slag moeten met een goede onderbouwing. En het maatschappelijk belang van de A27 is wel een tikkie hoger dan dat van een F1-race op Zandvoort.
Artikeltje met wat meer achtergrond over de vergunningen die Zandvoort nodig heeft
https://www.rtlz.nl/algem(...)rukmiddel-grand-prix
Het is nog zeker geen gelopen race.
Zijn ze niet bang voor. Interesseert ze bovendien ook geen moer.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.
Met 'niet populair' denk ik wel iets meer.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Zijn ze niet bang voor. Interesseert ze bovendien ook geen moer.
Het zijn natuurlijk niet alleen de tribunes zelf. Meer tribunes betekent meer bezoekers. Meer bezoekers betekent meer verkeersbewegingen, meer parkeeroverlast, meer uitstoot, etc.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.
Wat dan?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met 'niet populair' denk ik wel iets meer.
Uitstoot? Welke uitstoot? Parkeeroverlast? Wat?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:24 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk niet alleen de tribunes zelf. Meer tribunes betekent meer bezoekers. Meer bezoekers betekent meer verkeersbewegingen, meer parkeeroverlast, meer uitstoot, etc.
Wellicht kan het best, maar de periode om het allemaal te regelen is in dit geval nogal kort. Als er juridische procedures komen en vooral als het dan een beetje tegen zit (door een bouwstop bijvoorbeeld), lijken 8 maanden me erg krap. Want het zijn natuurlijk ook niet echt 8 maanden: er wordt niet pas eind april besloten of de GP door kan gaan, dat moet ruim van tevoren duidelijk zijn. Misschien had de organisatie zich beter kunnen richten op een GP vanaf 2021.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 11:37 schreef Red_85 het volgende:
Dit is ook waarom dit soort evenementen in NL gewoon niet kunnen. Er zijn altijd magnieters en jammeraars en mensen die iedereen tevreden willen houden. Wat nooit lukt.
Uit hetzelfde artikel:quote:
Weet de organisatie van de F1 (FOM) hier ook al van? Vallen de helikoptervluchten voor de tv-beelden hier ook onder?quote:Helikoptervluchten
Wie denkt: nou, dan pak ik toch m'n heli, komt mogelijk ook bedrogen uit. Vier natuurbeschermingsorganisaties hebben een succesje geboekt in hun juridische strijd tegen een fiks aantal helikoptervluchten voor het vervoer van vips tijdens het raceweekend.
De organisatie heeft al een vergunning binnen van de provincie voor 50 vluchten per dag van en naar het circuit, maar een bezwaarcommissie van de provincie adviseert dat er extra onderzoek moet komen, laat Stichting Duinbehoud weten aan RTL Z.
De organisatie protesteert vooral tegen het 'ongebreidelde aantal' heli's dat als atrractie rondjes boven het circuit zal vliegen, laat woordvoerder Marc Janssen weten. "Een paar vluchten voor vips in de ochtend is niet zo erg, maar de hele dag door gaat te ver." Het gaat zijn organisatie niet om heli's van bijvoorbeeld hulpdiensten, die bovendien een doorlopende vergunning hebben, voegt hij toe.
Met afgesloten Zandvoort, wat ik heel verstandig vind, is er prima een route voor VIP bussen. Daar voorzie ik weinig problemen, zo groot is het land niet dat ze lang in de taxi of bus moeten zitten uit de goede hotels.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:32 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Uit hetzelfde artikel:
[..]
Weet de organisatie van de F1 (FOM) hier ook al van? Vallen de helikoptervluchten voor de tv-beelden hier ook onder?
Het is al de vraag waar de teams al hun VIPS moeten laten en nu is het ook de vraag hoe zij naar het circuit moeten komen? Ze moeten komen lopen
Bernie Ecclestone vond Zandvoort al een aftandse bende en -als het überhaupt door zou gaan- gaan ze zijn gelijk alleen maar bewijzen. De F1 heeft werkelijk waar niets te zoeken op die ruïne in de duinen!
Bouwplannen zijn twijfelachtig, tijdsbestek is twijfelachtig, vergunningen zijn twijfelachtig, organisatie is twijfelachtig (en ronduit amateuristisch), maar het geld hebben ze al op de bankrekening staan! Of is dit al doorgestort naar de FOM als (aanbetaling van de) fee?
Ik hoop dat iedereen die kaarten heeft terughoudend is met het (volle pond) betalen. Als het niet doorgaat zal je waarschijnlijk enkel recht hebben op het bedrag waartoe ze verzekerd zijn (oftewel veel gedupeerden!)
Volgens mij verwar je realisme met pessimismequote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:44 schreef Nattekat het volgende:
Je slaat echt helemaal door in het pessimisme.
Milieuverenigingen hebben sinds de Crisis en Herstelwet amper meer wat te vertellen helaas.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
zelfs de verbouwing van ziekenhuis Alkmaar is uitgesteld, want men krijgt geen vergunning om de nodige 111 bomen te mogen kappen. Het milieu gaat blijkbaar boven de volksgezondheid.
Klaar met die milieu-discussie.
Komend weekend lekker de Formule4 in Zandvoort kijken tijdens de ADAC GT Masters. Toegang gegarandeerd en gratis. 't broertje van Charles Leclerc gaat z'n best doen.
Zou leuk zijn als de Oranjes goed op hun bek gaantwitter:simongerman600 twitterde op maandag 10-06-2019 om 22:20:01 Maps shows fossil CO2 emissions per capita across Europe as of 2017. Source: https://t.co/czLvbMM0ZQ https://t.co/EAsx9MNjK9 reageer retweet
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:35 schreef SiGNe het volgende:
Of alle aanpassingen aan de infrastructuur dan ook klaar zijn ligt aan ... of er geen bezwaarschriften komen.
Ik weet niet hoor, maar Nederland heeft ongeveer 1.000.000 festivals elk jaar, dus de stelling dat er niets kan is nogal overdreven.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is ook waarom dit soort evenementen in NL gewoon niet kunnen. Er zijn altijd magnieters en jammeraars en mensen die iedereen tevreden willen houden. Wat nooit lukt.
lijkt me ook hoorquote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:48 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar Nederland heeft ongeveer 1.000.000 festivals elk jaar, dus de stelling dat er niets kan is nogal overdreven.
De deadline is natuurlijk al veel eerder dan mei. Straks is het oktober en moet de F1-kalender voor 2020 definitief worden vastgesteld. Mij lijkt dat men dan wel wil weten of het door kan gaan. Dat wil niet zeggen dat het dan al allemaal klaar moet zijn, maar als er op dat moment nog allemaal juridische procedures lopen, met ongewisse uitkomst...quote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
En hoe langer de organisatie wacht met het aanvragen van de vergunningen, hoe korter de beschikbare tijd om alle procedures af te handelen.
Maar aan de andere kant is het ook een mooi excuus om de deadline van mei 2020 niet te hoeven halen.
En wat als die weg noodzakelijk is voor veiligheid (bereikbaarheid door hulpdiensten bij calamiteiten)?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:04 schreef Meike26 het volgende:
Die extra weg gaan ze echt nog niet aanleggen vóór aanvang van de eerste GP. Dat zal kolder zijn. Ze hebben diverse plannen om de infrastructuur zo min mogelijk te belasten, een fietsen plan, pendelbussen vanaf meerdere PenR's en het spoor zijn een aantal ingrepen die ze WEL gaan doen vóór de eerste GP. Om dan gelijk ook een weg aan te leggen terwijl je het autoverkeer wil ontmoedigen, is wat mij betreft dan een strategische blunder.
Daar zijn busbanen voor.. Die gaan ze al realiseren op de bestaande wegen. Anders hebben pendelbussen ook geen zin lijkt mequote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:13 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
En wat als de weg noodzakelijk is voor veiligheid (bereikbaarheid door hulpdiensten bij calamiteiten)?
Wie zegt dat ze nog helemaal geen vergunningen hebben aangevraagd?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
En hoe langer de organisatie wacht met het aanvragen van de vergunningen, hoe korter de beschikbare tijd om alle procedures af te handelen.
Maar aan de andere kant is het ook een mooi excuus om de deadline van mei 2020 niet te hoeven halen.
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:01 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij dan afvraag, waar zou die nieuwe weg dan komen te liggen?
En zou het dan misschien een weg worden die deels onder de grond/duinen komt te liggen? Ik heb nu even niet de tijd en mogelijkheid om te photoshoppen, maar als ik de kaart van Zandvoort e.o. erbij pak, denk ik dat het, als de weg er komt, ten zuiden van Zandvoort zal komen te liggen?
Vanaf de Boulevard, Paulus Loot / BrederodeStraat een schuine rechte lijn onder de duinen en onder andere de Kattenberg door richting de N206.
Actiegroep Rust aan de Kust ziedend.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die 2 wegen worden aangepast en de boulevard ook.
De trein krijgt meer transformatorhuisjes langs het spoor zodat er meer treinen tegelijkertijd oop dat spoordeel kunnen rijden.
Heeft allemaal ook voordeel wanneer er geen F1 race is, op zomerse dagen is het dan ook makkelijker om in zandvoort te komen.
Die investering is dan ook niet alleen voor de F1 maar ligt er de rest van het jaar ook.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:15 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Actiegroep Rust aan de Kust ziedend.
Overigens wel behoorlijke investeringen voor een paar rondjes rijden op een saai circuit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |