abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:23:42 #101
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_188315310
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:52 schreef McLaren_Fan het volgende:

[..]

Verbouwing aan pitscomplex zou natuurlijk al wel kunnen plaatsvinden!
maar kan natuurlijk net zo goed in oktober, dat is een relatief makkelijke ingreep. Ze hadden echter allang alle vergunningen klaar kunnen hebben liggen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:28:39 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_188315383
zo'n kombocht weet je dat voor de rechter gaat komen. Hogere snelheid dus daar gaat zeker een rechtzaak over komen. Zo zullen er vast nog meer lastige punten zijn wat risicopunten zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:31:06 #103
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_188315421
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar kan natuurlijk net zo goed in oktober, dat is een relatief makkelijke ingreep. Ze hadden echter allang alle vergunningen klaar kunnen hebben liggen
Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:32:04 #104
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_188315438
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:28 schreef rubbereend het volgende:
zo'n kombocht weet je dat voor de rechter gaat komen. Hogere snelheid dus daar gaat zeker een rechtzaak over komen. Zo zullen er vast nog meer lastige punten zijn wat risicopunten zijn
Een rechtszaak? Op welke gronden dan?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:33:51 #105
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188315471
Wat voor rechtszaak over een kombocht?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:34:10 #106
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_188315474
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:31 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.
ja klopt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:32 schreef zalkc het volgende:

[..]

Een rechtszaak? Op welke gronden dan?
aanpassing van het circuit, kan me prima voorstellen dat als je iets wezenlijks verandert aan het circuit dat de vergunning aangepast moet worden. Ik zeg niet dat het zo is.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:34:50 #107
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188315486
Nou ja, hopen dat er geen vergunning komt om een kombocht te vernaggelen. Dan maar geen race :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:37:00 #108
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_188315521
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja klopt.
[..]

aanpassing van het circuit, kan me prima voorstellen dat als je iets wezenlijks verandert aan het circuit dat de vergunning aangepast moet worden. Ik zeg niet dat het zo is.
Ik linkte al naar de site van de gemeente Zandvoort net, maar die is best wel stellig dat een F1 race keurig binnen het huidige bestemmingsplan kan, er is natuurlijk wel iets een voorbehoud in opgenomen dat de FIA/FOM niet ineens kan eisen dat het circuit groter gaat worden buiten de huidige grenzen, maar daarbinnen zitten ze al goed qua vergunningen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_188315792
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:31 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.
Jij weet echt geen kont van vergunningen hè? :D

Wat denk je, dat je vergunningvrij mag bouwen, zolang het maar binnen het bestemmingsplan past?
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_188316337
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:57 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]

Jij weet echt geen kont van vergunningen hè? :D

Wat denk je, dat je vergunningvrij mag bouwen, zolang het maar binnen het bestemmingsplan past?
In onze gemeente mag je vergunningsvrij bouwen als je een meter achter de rooilijn tot max 50% bebouwd. Dat moet in Zandvoort geen probleem zijn. :+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:49:12 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188316502
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:57 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]

Jij weet echt geen kont van vergunningen hè? :D

Wat denk je, dat je vergunningvrij mag bouwen, zolang het maar binnen het bestemmingsplan past?
Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijk :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_188316674
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 17:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijk :P
Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.
Het bestemmingsplan bepaalt wat je met een vergunning mag bouwen.

En dat gaat dan om de omgevingsvergunning (zeg maar bouw- en milieuvergunning). Buiten dat is de NBW-vergunning (NBW=Natuurbeschermingswet) buitengewoon interessant. De F1 moet binnen hun huidige NBW-vergunning passen, want vanwege de uitspraak van de Raad van State over de stikstofdepositie (PAS) worden er voorlopig geen NBW-vergunningen verleend.

Volgens mij is het de bedoeling dat er extra tribunes worden gerealiseerd, en je kunt er vergif op innemen dat natuurorganisaties daartegen bezwaar gaan indienen vanwege de stikstofdepositie. Aangezien recent de verbreding van de [url=https://www.ad.nl/utrecht/raad-van-state-verbreding-a27-amelisweerd-mag-niet-doorgaan~ac04d77b]A27[\url] is tegengehouden ivm de stikstofdepositie, zal het circuit wel aan de slag moeten met een goede onderbouwing. En het maatschappelijk belang van de A27 is wel een tikkie hoger dan dat van een F1-race op Zandvoort.

Artikeltje met wat meer achtergrond over de vergunningen die Zandvoort nodig heeft
https://www.rtlz.nl/algem(...)rukmiddel-grand-prix

Het is nog zeker geen gelopen race.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:11:39 #113
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188316768
Maar misschien wel. Als de F1 er niet komt racen, dan kunnen ze de jongens misschien rondjes laten rennen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_188316787
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:11 schreef shiznuts het volgende:
Maar misschien wel. Als de F1 er niet komt racen, dan kunnen ze de jongens misschien rondjes laten rennen.
Dat kan:
https://www.zandvoortcircuitrun.nl/
in a crowd you lose humanity
pi_188316816
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 17:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijk :P
Wat dacht je? Laat ik ook eens iets zeggen over een onderwerp waar ik geen verstand van heb?
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:23:20 #116
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188316901
Mooi alle speculaties hier. Maar aangezien ze allang weten welke aanpassingen er gedaan moeten worden mag je toch gewoon aannemen dat de tekeningen en plannen er gewoon liggen. Het moet wel een heel amteuristisch zooitje zijn als ze dit soort dingen nog niet uitgewerkt hebben: Ik heb er geen enkel zicht op, dus ik kan niets uitsluiten. Maar ik geloof niet dat ze dan contracten en financiering rond gekregen hadden en de kaartverkoop al in werking gezet zouden hebben. Dan zou met name dat laatste neigen naar oplichting.

Zou wel een mooi drama zijn als het alsnog volledig mis zou lopen iig :D
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:28:06 #117
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188316952
:T 🍿
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_188317112
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:23 schreef TAV74 het volgende:
Mooi alle speculaties hier. Maar aangezien ze allang weten welke aanpassingen er gedaan moeten worden mag je toch gewoon aannemen dat de tekeningen en plannen er gewoon liggen. Het moet wel een heel amteuristisch zooitje zijn als ze dit soort dingen nog niet uitgewerkt hebben: Ik heb er geen enkel zicht op, dus ik kan niets uitsluiten. Maar ik geloof niet dat ze dan contracten en financiering rond gekregen hadden en de kaartverkoop al in werking gezet zouden hebben. Dan zou met name dat laatste neigen naar oplichting.

Zou wel een mooi drama zijn als het alsnog volledig mis zou lopen iig :D
Zandvoort heeft Dromo Circuit Design ingeschakeld, die de aanpassingen aan het circuit gaat uitwerken. Tot op heden zijn de plannen nog niet goedgekeurd en heeft Zandvoort de kaarten al verkocht. Dus ja, zo’n amateuristisch zooitje is het en het is dan ook zeker oplichting. De datum van de GP is nog niet bekend (gemaakt), aanpassingen aan en naast circuit nog niet goedgekeurd en de vergunningen - waarvan het verstrekken ervan erg twijfelachtig is - zijn nog niet aangevraagd.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:15:40 #119
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_188317806
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.
Het bestemmingsplan bepaalt wat je met een vergunning mag bouwen.

En dat gaat dan om de omgevingsvergunning (zeg maar bouw- en milieuvergunning). Buiten dat is de NBW-vergunning (NBW=Natuurbeschermingswet) buitengewoon interessant. De F1 moet binnen hun huidige NBW-vergunning passen, want vanwege de uitspraak van de Raad van State over de stikstofdepositie (PAS) worden er voorlopig geen NBW-vergunningen verleend.

Volgens mij is het de bedoeling dat er extra tribunes worden gerealiseerd, en je kunt er vergif op innemen dat natuurorganisaties daartegen bezwaar gaan indienen vanwege de stikstofdepositie. Aangezien recent de verbreding van de [url=https://www.ad.nl/utrecht/raad-van-state-verbreding-a27-amelisweerd-mag-niet-doorgaan~ac04d77b]A27[\url] is tegengehouden ivm de stikstofdepositie, zal het circuit wel aan de slag moeten met een goede onderbouwing. En het maatschappelijk belang van de A27 is wel een tikkie hoger dan dat van een F1-race op Zandvoort.

Artikeltje met wat meer achtergrond over de vergunningen die Zandvoort nodig heeft
https://www.rtlz.nl/algem(...)rukmiddel-grand-prix

Het is nog zeker geen gelopen race.
Uit dat artikel komt naar voren dat een extra weg naar het circuit en de helikoptervluchten een uitdaging kunnen worden. Over het circuit zelf word niks gezegd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_188321169
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:23 schreef TAV74 het volgende:
Mooi alle speculaties hier. Maar aangezien ze allang weten welke aanpassingen er gedaan moeten worden mag je toch gewoon aannemen dat de tekeningen en plannen er gewoon liggen. Het moet wel een heel amteuristisch zooitje zijn als ze dit soort dingen nog niet uitgewerkt hebben: Ik heb er geen enkel zicht op, dus ik kan niets uitsluiten. Maar ik geloof niet dat ze dan contracten en financiering rond gekregen hadden en de kaartverkoop al in werking gezet zouden hebben. Dan zou met name dat laatste neigen naar oplichting.

Zou wel een mooi drama zijn als het alsnog volledig mis zou lopen iig :D
Het maken van de plannen zal het probleem waarschijnlijk niet zijn. Het uitvoeren van de plannen ook niet. Het gaat om het stukje daar tussenin: de procedures. Dat heeft de organisatie niet onder controle. En de gemeente evenmin.

Als de gemeente zich een beetje coöperatief op wil stellen kunnen de vergunningen vast snel verleend worden, maar ze kunnen niet om de bezwaarprocedures heen. Mensen kunnen desnoods doorprocederen tot aan de Raad van State en tegen die tijd ben je al gauw een jaar verder, als het niet meer is. Dat heeft niet per se een opschortende werking (lees: je kunt ondertussen wel bouwen), maar dan neem je wel een risico. En het kan zo zijn dat men naar de rechter stapt om een 'voorlopige voorziening' (lees: een bouwstop in afwachting van de rechtszaak) en die wellicht zelfs krijgt. In dat geval hebben ze écht een probleem.

Ik denk dat ze de kaartverkoop al hebben gestart, simpelweg omdat ze het geld nodig hebben. Ze zijn een verplichting aangegaan en die is niet gratis. Met de kaartverkoop hebben ze enkele tientallen miljoenen opgehaald en die zullen nodig zijn voor het betalen van de rechten, de aannemer, de juridische bijstand, etc.

En als het niet doorgaat mag je maar hopen dat je nog iets terug ziet van het betaalde geld. Als het niet door gaat heeft de Dutch GP BV (of hoe het ook heet) wel een hoop kosten gemaakt, een hoop verplichtingen aangegaan, maar geen inkomsten uit het evenement. Wie weet gaan ze dan wel failliet. Volgens de kleine lettertjes hebben ze zich wel verzekerd, maar krijg je je kaartje slechts gerestitueerd tot het maximaal verzekerde bedrag. En niemand weet wat dat bedrag is.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_188326589
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.
Het bestemmingsplan bepaalt wat je met een vergunning mag bouwen.

En dat gaat dan om de omgevingsvergunning (zeg maar bouw- en milieuvergunning). Buiten dat is de NBW-vergunning (NBW=Natuurbeschermingswet) buitengewoon interessant. De F1 moet binnen hun huidige NBW-vergunning passen, want vanwege de uitspraak van de Raad van State over de stikstofdepositie (PAS) worden er voorlopig geen NBW-vergunningen verleend.

Volgens mij is het de bedoeling dat er extra tribunes worden gerealiseerd, en je kunt er vergif op innemen dat natuurorganisaties daartegen bezwaar gaan indienen vanwege de stikstofdepositie. Aangezien recent de verbreding van de [url=https://www.ad.nl/utrecht/raad-van-state-verbreding-a27-amelisweerd-mag-niet-doorgaan~ac04d77b]A27[\url] is tegengehouden ivm de stikstofdepositie, zal het circuit wel aan de slag moeten met een goede onderbouwing. En het maatschappelijk belang van de A27 is wel een tikkie hoger dan dat van een F1-race op Zandvoort.

Artikeltje met wat meer achtergrond over de vergunningen die Zandvoort nodig heeft
https://www.rtlz.nl/algem(...)rukmiddel-grand-prix

Het is nog zeker geen gelopen race.
Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_188326620
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.
Zijn ze niet bang voor. Interesseert ze bovendien ook geen moer.
pi_188326652
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 10:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Zijn ze niet bang voor. Interesseert ze bovendien ook geen moer.
Met 'niet populair' denk ik wel iets meer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_188326874
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.
Het zijn natuurlijk niet alleen de tribunes zelf. Meer tribunes betekent meer bezoekers. Meer bezoekers betekent meer verkeersbewegingen, meer parkeeroverlast, meer uitstoot, etc.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_188327157
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 10:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Met 'niet populair' denk ik wel iets meer.
Wat dan?
pi_188327882
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 10:24 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]

Het zijn natuurlijk niet alleen de tribunes zelf. Meer tribunes betekent meer bezoekers. Meer bezoekers betekent meer verkeersbewegingen, meer parkeeroverlast, meer uitstoot, etc.
Uitstoot? Welke uitstoot? Parkeeroverlast? Wat?
3/4 van de mensen komen toch met de trein? Jumbo racedagen zijn nauwelijks noemenswaardige problemen geweest? 2 dagen 100.000 man

Of gaan ze ook bezwaar maken tegen als het 25 graden+ is en 100.000 man komen op het strand liggen? Komen toch ook meer bezoeker?
Of qua logistiek en opbouw van het evenement, gaan ze ook bezwaar maken tegen alle andere evenementen die in de gemeente plaats vinden? Of tegen een concert in de JC Arena of De Kuip? Of tegen een uitbreiding van een willekeurig gebouw/stad waar meer mensen gaan komen dan eerder?

Het is gewoon hypocriet. Voor de rest houden ze hun smoelwerk, maar als het gaat om iets met een factor waar ze media aandacht mee krijgen, vinden ze het leuk.

Dit is ook waarom dit soort evenementen in NL gewoon niet kunnen. Er zijn altijd magnieters en jammeraars en mensen die iedereen tevreden willen houden. Wat nooit lukt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Red_85 op 07-08-2019 11:42:21 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_188328673
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:37 schreef Red_85 het volgende:
Dit is ook waarom dit soort evenementen in NL gewoon niet kunnen. Er zijn altijd magnieters en jammeraars en mensen die iedereen tevreden willen houden. Wat nooit lukt.
Wellicht kan het best, maar de periode om het allemaal te regelen is in dit geval nogal kort. Als er juridische procedures komen en vooral als het dan een beetje tegen zit (door een bouwstop bijvoorbeeld), lijken 8 maanden me erg krap. Want het zijn natuurlijk ook niet echt 8 maanden: er wordt niet pas eind april besloten of de GP door kan gaan, dat moet ruim van tevoren duidelijk zijn. Misschien had de organisatie zich beter kunnen richten op een GP vanaf 2021.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_188329293
Die Dutch GP wordt een slapstick om van te smullen. Paar zichzelf belangrijk vindende mensen hebben een gewaagd plan gelanceerd en geld opgehaald bij sponsoren en financiering dmv vooruitbetaling. Echter je voelt aan je theewater dat dit helemaal spaak loopt op alle vlakken vanwege de korte termijn en onderschatte complexe procedures.
pi_188330339
zelfs de verbouwing van ziekenhuis Alkmaar is uitgesteld, want men krijgt geen vergunning om de nodige 111 bomen te mogen kappen. Het milieu gaat blijkbaar boven de volksgezondheid.

Klaar met die milieu-discussie.

Komend weekend lekker de Formule4 in Zandvoort kijken tijdens de ADAC GT Masters. Toegang gegarandeerd en gratis. 't broertje van Charles Leclerc gaat z'n best doen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 augustus 2019 @ 14:57:31 #130
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_188331144
Zandvoort op slot tijdens Formule 1-weekend, fans kunnen beter fietsen

Dus toch wat wij hier eerst bedacht hadden, Zandtvoort ga je met de auto niet zomaar komen.

Ik had het sterker gevonden als de plannen wat beter in elkaar hadden gezeten vooraf.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_188332840
quote:
Uit hetzelfde artikel:
quote:
Helikoptervluchten

Wie denkt: nou, dan pak ik toch m'n heli, komt mogelijk ook bedrogen uit. Vier natuurbeschermingsorganisaties hebben een succesje geboekt in hun juridische strijd tegen een fiks aantal helikoptervluchten voor het vervoer van vips tijdens het raceweekend.

De organisatie heeft al een vergunning binnen van de provincie voor 50 vluchten per dag van en naar het circuit, maar een bezwaarcommissie van de provincie adviseert dat er extra onderzoek moet komen, laat Stichting Duinbehoud weten aan RTL Z.

De organisatie protesteert vooral tegen het 'ongebreidelde aantal' heli's dat als atrractie rondjes boven het circuit zal vliegen, laat woordvoerder Marc Janssen weten. "Een paar vluchten voor vips in de ochtend is niet zo erg, maar de hele dag door gaat te ver." Het gaat zijn organisatie niet om heli's van bijvoorbeeld hulpdiensten, die bovendien een doorlopende vergunning hebben, voegt hij toe.
Weet de organisatie van de F1 (FOM) hier ook al van? Vallen de helikoptervluchten voor de tv-beelden hier ook onder?

Het is al de vraag waar de teams al hun VIPS moeten laten en nu is het ook de vraag hoe zij naar het circuit moeten komen? Ze moeten komen lopen _O- _O-

Bernie Ecclestone vond Zandvoort al een aftandse bende en -als het überhaupt door zou gaan- gaan ze zijn gelijk alleen maar bewijzen. De F1 heeft werkelijk waar niets te zoeken op die ruïne in de duinen!

Bouwplannen zijn twijfelachtig, tijdsbestek is twijfelachtig, vergunningen zijn twijfelachtig, organisatie is twijfelachtig (en ronduit amateuristisch), maar het geld hebben ze al op de bankrekening staan! Of is dit al doorgestort naar de FOM als (aanbetaling van de) fee?

Ik hoop dat iedereen die kaarten heeft terughoudend is met het (volle pond) betalen. Als het niet doorgaat zal je waarschijnlijk enkel recht hebben op het bedrag waartoe ze verzekerd zijn (oftewel veel gedupeerden!)
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 augustus 2019 @ 16:44:38 #132
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188333019
Je slaat echt helemaal door in het pessimisme.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 7 augustus 2019 @ 16:56:28 #133
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_188333213
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:32 schreef McLaren_Fan het volgende:

[..]

Uit hetzelfde artikel:
[..]

Weet de organisatie van de F1 (FOM) hier ook al van? Vallen de helikoptervluchten voor de tv-beelden hier ook onder?

Het is al de vraag waar de teams al hun VIPS moeten laten en nu is het ook de vraag hoe zij naar het circuit moeten komen? Ze moeten komen lopen _O- _O-

Bernie Ecclestone vond Zandvoort al een aftandse bende en -als het überhaupt door zou gaan- gaan ze zijn gelijk alleen maar bewijzen. De F1 heeft werkelijk waar niets te zoeken op die ruïne in de duinen!

Bouwplannen zijn twijfelachtig, tijdsbestek is twijfelachtig, vergunningen zijn twijfelachtig, organisatie is twijfelachtig (en ronduit amateuristisch), maar het geld hebben ze al op de bankrekening staan! Of is dit al doorgestort naar de FOM als (aanbetaling van de) fee?

Ik hoop dat iedereen die kaarten heeft terughoudend is met het (volle pond) betalen. Als het niet doorgaat zal je waarschijnlijk enkel recht hebben op het bedrag waartoe ze verzekerd zijn (oftewel veel gedupeerden!)
Met afgesloten Zandvoort, wat ik heel verstandig vind, is er prima een route voor VIP bussen. Daar voorzie ik weinig problemen, zo groot is het land niet dat ze lang in de taxi of bus moeten zitten uit de goede hotels.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_188333263
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:44 schreef Nattekat het volgende:
Je slaat echt helemaal door in het pessimisme.
Volgens mij verwar je realisme met pessimisme

Toen de geruchten nog maar gingen over de Dutch GP, was ik al realistisch. Iedereen die de staat van het circuit kent, de krapte van het circuit en de ligging van het circuit beseft dat -wanneer men een succesvolle GP wil organiseren- de organisatie heel veel tijd nodig heeft om alles (als het al mogelijk is) rond te krijgen en de verbouwingen te kunnen uitvoeren. De aankondiging van de GP voor 2020 heb ik altijd al als pure oplichting beschouwd, zeker nadat men al is gaan incasseren, omdat het nimmer op tijd gereed kan zijn in mei 2020.
pi_188333285
Toch denk ik dat het de realiteit is om eerlijk te zijn. Er is nergens uit af te leiden dat ze dit huzarenstukje in enkele maanden gaan uithalen. De lijst risico’s groeit met de dag zolang de klok loopt.

Mochten ze het wel onder controle hebben dan demonstreren ze dat niet. Dan zou het sowieso wijs zijn in ieder geval regelmatig voortgang te presenteren ipv al die tegensprekingen in interviews.

Je leent publiek geld, dat is een enorme verantwoording.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 18:35:14 #136
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_188334663
Asfalt leggen is in een week of 2 klaar en de pitboxen aanpassen hoeft ook niet heel lang te duren.
Het circuit zal ongetwijfeld klaar zijn in mei, of alle aanpassingen aan de infrastructuur dan ook klaar zijn ligt aan hoe snel de gemeente is en of er geen bezwaarschriften komen.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 18:40:30 #137
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_188334750
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 14:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
zelfs de verbouwing van ziekenhuis Alkmaar is uitgesteld, want men krijgt geen vergunning om de nodige 111 bomen te mogen kappen. Het milieu gaat blijkbaar boven de volksgezondheid.

Klaar met die milieu-discussie.

Komend weekend lekker de Formule4 in Zandvoort kijken tijdens de ADAC GT Masters. Toegang gegarandeerd en gratis. 't broertje van Charles Leclerc gaat z'n best doen.
Milieuverenigingen hebben sinds de Crisis en Herstelwet amper meer wat te vertellen helaas.

Met dit tot gevolg:

simongerman600 twitterde op maandag 10-06-2019 om 22:20:01 Maps shows fossil CO2 emissions per capita across Europe as of 2017. Source: https://t.co/czLvbMM0ZQ https://t.co/EAsx9MNjK9 reageer retweet
Zou leuk zijn als de Oranjes goed op hun bek gaan :)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 7 augustus 2019 @ 18:45:52 #138
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_188334810
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 18:35 schreef SiGNe het volgende:
Of alle aanpassingen aan de infrastructuur dan ook klaar zijn ligt aan ... of er geen bezwaarschriften komen.
Wat denk je zelf?

En hoe langer de organisatie wacht met het aanvragen van de vergunningen, hoe korter de beschikbare tijd om alle procedures af te handelen.

Maar aan de andere kant is het ook een mooi excuus om de deadline van mei 2020 niet te hoeven halen.
Wie dit leest is gek
  woensdag 7 augustus 2019 @ 18:48:56 #139
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188334861
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 11:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit is ook waarom dit soort evenementen in NL gewoon niet kunnen. Er zijn altijd magnieters en jammeraars en mensen die iedereen tevreden willen houden. Wat nooit lukt.
Ik weet niet hoor, maar Nederland heeft ongeveer 1.000.000 festivals elk jaar, dus de stelling dat er niets kan is nogal overdreven.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  woensdag 7 augustus 2019 @ 20:23:49 #140
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_188336168
stond er al.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 7 augustus 2019 @ 20:27:17 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_188336212
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 18:48 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar Nederland heeft ongeveer 1.000.000 festivals elk jaar, dus de stelling dat er niets kan is nogal overdreven.
lijkt me ook hoor

ik was laatst bij een soort basketball (3x3) toernooi op het museumplein, echt het complete plein volgebouwd met veldjes, een klein stadionnetje en wat skatebanen

als dit niet lukt is het niet omdat Nederland maar omdat de organisatie nog geen taart kan bakken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_188336245
quote:
99s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 18:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?

En hoe langer de organisatie wacht met het aanvragen van de vergunningen, hoe korter de beschikbare tijd om alle procedures af te handelen.

Maar aan de andere kant is het ook een mooi excuus om de deadline van mei 2020 niet te hoeven halen.
De deadline is natuurlijk al veel eerder dan mei. Straks is het oktober en moet de F1-kalender voor 2020 definitief worden vastgesteld. Mij lijkt dat men dan wel wil weten of het door kan gaan. Dat wil niet zeggen dat het dan al allemaal klaar moet zijn, maar als er op dat moment nog allemaal juridische procedures lopen, met ongewisse uitkomst...
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_188336781
Die extra weg gaan ze echt nog niet aanleggen vóór aanvang van de eerste GP. Dat zal kolder zijn. Ze hebben diverse plannen om de infrastructuur zo min mogelijk te belasten, een fietsen plan, pendelbussen vanaf meerdere PenR's en het spoor zijn een aantal ingrepen die ze WEL gaan doen vóór de eerste GP. Om dan gelijk ook een weg aan te leggen terwijl je het autoverkeer wil ontmoedigen, is wat mij betreft dan een strategische blunder.
pi_188336893
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 21:04 schreef Meike26 het volgende:
Die extra weg gaan ze echt nog niet aanleggen vóór aanvang van de eerste GP. Dat zal kolder zijn. Ze hebben diverse plannen om de infrastructuur zo min mogelijk te belasten, een fietsen plan, pendelbussen vanaf meerdere PenR's en het spoor zijn een aantal ingrepen die ze WEL gaan doen vóór de eerste GP. Om dan gelijk ook een weg aan te leggen terwijl je het autoverkeer wil ontmoedigen, is wat mij betreft dan een strategische blunder.
En wat als die weg noodzakelijk is voor veiligheid (bereikbaarheid door hulpdiensten bij calamiteiten)?
pi_188337020
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 21:13 schreef McLaren_Fan het volgende:

[..]

En wat als de weg noodzakelijk is voor veiligheid (bereikbaarheid door hulpdiensten bij calamiteiten)?
Daar zijn busbanen voor.. Die gaan ze al realiseren op de bestaande wegen. Anders hebben pendelbussen ook geen zin lijkt me ;)
Ik zou het zelf een domme zet vinden van de gemeente Zandvoort en de organisatie om te zeggen Kom niet met de auto, kom met de fiets of het OV en dan een extra weg openen in het eerste jaar.. Dat is het ene adviseren, maar een misplaatste boodschap afgeven "Joh kom maar gewoon met je kar, niets aan de hand, we hebben een extra weg voor je aanglegd". Ook al gebruiken ze die weg alleen voor hulp én pendeldiensten, dan nog blijft het een verkeerde boodschap.

Bovendien heb je op beide wegen aan beide kanten van de weg een fietspad, ook die kan je (één van de twee) tijdelijk inzetten als extra rijbaan voor de hulpdiensten.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 22:00:25 #146
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_188337500
quote:
99s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 18:45 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?

En hoe langer de organisatie wacht met het aanvragen van de vergunningen, hoe korter de beschikbare tijd om alle procedures af te handelen.

Maar aan de andere kant is het ook een mooi excuus om de deadline van mei 2020 niet te hoeven halen.
Wie zegt dat ze nog helemaal geen vergunningen hebben aangevraagd?
Voor een hoop zaken op het terrein zelf hebben ze geen vergunning voor nodig, da's eigen terrein.
Voor het vernieuwen van enkele bochten en de pitboxen hebben ze die vergunning ook al binnen.
Je zou dan eerder moeten denken aan bezwaren tegen bijv. verbreding van de toegangswegen, aanleggen van rotondes, etc., de gemeentelijke zaken.
de gemeente steekt zelf 4 miljoen in het project en heef took al toegezegd dat ze graag mee willen werken met het organiseren van de F1 race in Zandvoort.

Als ze eenmaal officieel op de kalender staan is er sowieso geen weg meer terug, anders treden er boeteclausules in werking en dan is de organisatie meer geld kwijt dan dat ze verdiend hebben, dan kan Prins Bril wat huisjes gaan verkopen om z'n failissement te voorkomen.

Wat zijn er hier een hoop mensen negatief overigens, dat kan je kritiek noemen maar 't is wel negatieve kritiek.
Laten we eerst nou maar lekker afwachten tot het huidige raceseizoen is afgelopen, nog 2 maandjes en dan kunnen ze beginnen met verbouwen.
Als ze nog niks doen, dan kan je je pas zorgen gaan maken.
pi_188337522
Wat ik mij dan afvraag, waar zou die nieuwe weg dan komen te liggen?

En zou het dan misschien een weg worden die deels onder de grond/duinen komt te liggen? Ik heb nu even niet de tijd en mogelijkheid om te photoshoppen, maar als ik de kaart van Zandvoort e.o. erbij pak, denk ik dat het, als de weg er komt, ten zuiden van Zandvoort zal komen te liggen?

Vanaf de Boulevard, Paulus Loot / BrederodeStraat een schuine rechte lijn onder de duinen en onder andere de Kattenberg door richting de N206.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 22:07:43 #148
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_188337606
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 22:01 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij dan afvraag, waar zou die nieuwe weg dan komen te liggen?

En zou het dan misschien een weg worden die deels onder de grond/duinen komt te liggen? Ik heb nu even niet de tijd en mogelijkheid om te photoshoppen, maar als ik de kaart van Zandvoort e.o. erbij pak, denk ik dat het, als de weg er komt, ten zuiden van Zandvoort zal komen te liggen?

Vanaf de Boulevard, Paulus Loot / BrederodeStraat een schuine rechte lijn onder de duinen en onder andere de Kattenberg door richting de N206.

Die 2 wegen worden aangepast en de boulevard ook.
De trein krijgt meer transformatorhuisjes langs het spoor zodat er meer treinen tegelijkertijd oop dat spoordeel kunnen rijden.

Heeft allemaal ook voordeel wanneer er geen F1 race is, op zomerse dagen is het dan ook makkelijker om in zandvoort te komen.
pi_188337740
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 22:07 schreef SiGNe het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die 2 wegen worden aangepast en de boulevard ook.
De trein krijgt meer transformatorhuisjes langs het spoor zodat er meer treinen tegelijkertijd oop dat spoordeel kunnen rijden.

Heeft allemaal ook voordeel wanneer er geen F1 race is, op zomerse dagen is het dan ook makkelijker om in zandvoort te komen.
Actiegroep Rust aan de Kust ziedend.

Overigens wel behoorlijke investeringen voor een paar rondjes rijden op een saai circuit
  woensdag 7 augustus 2019 @ 22:25:45 #150
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_188337949
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 22:15 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Actiegroep Rust aan de Kust ziedend.

Overigens wel behoorlijke investeringen voor een paar rondjes rijden op een saai circuit
Die investering is dan ook niet alleen voor de F1 maar ligt er de rest van het jaar ook.
Doordat auto's daar dan monder in de file komen te staan is het rustiger op de wegen en doordat er meer treinen per uur kunnen rijden is het rustiger op de stations.

Actiegroep Rust aan de Kust krijgt dus wat ze willen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')