maar kan natuurlijk net zo goed in oktober, dat is een relatief makkelijke ingreep. Ze hadden echter allang alle vergunningen klaar kunnen hebben liggenquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:52 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Verbouwing aan pitscomplex zou natuurlijk al wel kunnen plaatsvinden!
Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar kan natuurlijk net zo goed in oktober, dat is een relatief makkelijke ingreep. Ze hadden echter allang alle vergunningen klaar kunnen hebben liggen
Een rechtszaak? Op welke gronden dan?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:28 schreef rubbereend het volgende:
zo'n kombocht weet je dat voor de rechter gaat komen. Hogere snelheid dus daar gaat zeker een rechtzaak over komen. Zo zullen er vast nog meer lastige punten zijn wat risicopunten zijn
ja klopt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.
aanpassing van het circuit, kan me prima voorstellen dat als je iets wezenlijks verandert aan het circuit dat de vergunning aangepast moet worden. Ik zeg niet dat het zo is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:32 schreef zalkc het volgende:
[..]
Een rechtszaak? Op welke gronden dan?
Ik linkte al naar de site van de gemeente Zandvoort net, maar die is best wel stellig dat een F1 race keurig binnen het huidige bestemmingsplan kan, er is natuurlijk wel iets een voorbehoud in opgenomen dat de FIA/FOM niet ineens kan eisen dat het circuit groter gaat worden buiten de huidige grenzen, maar daarbinnen zitten ze al goed qua vergunningen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja klopt.
[..]
aanpassing van het circuit, kan me prima voorstellen dat als je iets wezenlijks verandert aan het circuit dat de vergunning aangepast moet worden. Ik zeg niet dat het zo is.
Jij weet echt geen kont van vergunningen hè?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.
In onze gemeente mag je vergunningsvrij bouwen als je een meter achter de rooilijn tot max 50% bebouwd. Dat moet in Zandvoort geen probleem zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:57 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Jij weet echt geen kont van vergunningen hè?
Wat denk je, dat je vergunningvrij mag bouwen, zolang het maar binnen het bestemmingsplan past?
Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijkquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:57 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Jij weet echt geen kont van vergunningen hè?
Wat denk je, dat je vergunningvrij mag bouwen, zolang het maar binnen het bestemmingsplan past?
Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijk
Dat kan:quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:11 schreef shiznuts het volgende:
Maar misschien wel. Als de F1 er niet komt racen, dan kunnen ze de jongens misschien rondjes laten rennen.
Wat dacht je? Laat ik ook eens iets zeggen over een onderwerp waar ik geen verstand van heb?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijk
Zandvoort heeft Dromo Circuit Design ingeschakeld, die de aanpassingen aan het circuit gaat uitwerken. Tot op heden zijn de plannen nog niet goedgekeurd en heeft Zandvoort de kaarten al verkocht. Dus ja, zo’n amateuristisch zooitje is het en het is dan ook zeker oplichting. De datum van de GP is nog niet bekend (gemaakt), aanpassingen aan en naast circuit nog niet goedgekeurd en de vergunningen - waarvan het verstrekken ervan erg twijfelachtig is - zijn nog niet aangevraagd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:23 schreef TAV74 het volgende:
Mooi alle speculaties hier. Maar aangezien ze allang weten welke aanpassingen er gedaan moeten worden mag je toch gewoon aannemen dat de tekeningen en plannen er gewoon liggen. Het moet wel een heel amteuristisch zooitje zijn als ze dit soort dingen nog niet uitgewerkt hebben: Ik heb er geen enkel zicht op, dus ik kan niets uitsluiten. Maar ik geloof niet dat ze dan contracten en financiering rond gekregen hadden en de kaartverkoop al in werking gezet zouden hebben. Dan zou met name dat laatste neigen naar oplichting.
Zou wel een mooi drama zijn als het alsnog volledig mis zou lopen iig
Uit dat artikel komt naar voren dat een extra weg naar het circuit en de helikoptervluchten een uitdaging kunnen worden. Over het circuit zelf word niks gezegd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.
Het bestemmingsplan bepaalt wat je met een vergunning mag bouwen.
En dat gaat dan om de omgevingsvergunning (zeg maar bouw- en milieuvergunning). Buiten dat is de NBW-vergunning (NBW=Natuurbeschermingswet) buitengewoon interessant. De F1 moet binnen hun huidige NBW-vergunning passen, want vanwege de uitspraak van de Raad van State over de stikstofdepositie (PAS) worden er voorlopig geen NBW-vergunningen verleend.
Volgens mij is het de bedoeling dat er extra tribunes worden gerealiseerd, en je kunt er vergif op innemen dat natuurorganisaties daartegen bezwaar gaan indienen vanwege de stikstofdepositie. Aangezien recent de verbreding van de [url=https://www.ad.nl/utrecht/raad-van-state-verbreding-a27-amelisweerd-mag-niet-doorgaan~ac04d77b]A27[\url] is tegengehouden ivm de stikstofdepositie, zal het circuit wel aan de slag moeten met een goede onderbouwing. En het maatschappelijk belang van de A27 is wel een tikkie hoger dan dat van een F1-race op Zandvoort.
Artikeltje met wat meer achtergrond over de vergunningen die Zandvoort nodig heeft
https://www.rtlz.nl/algem(...)rukmiddel-grand-prix
Het is nog zeker geen gelopen race.
Het maken van de plannen zal het probleem waarschijnlijk niet zijn. Het uitvoeren van de plannen ook niet. Het gaat om het stukje daar tussenin: de procedures. Dat heeft de organisatie niet onder controle. En de gemeente evenmin.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:23 schreef TAV74 het volgende:
Mooi alle speculaties hier. Maar aangezien ze allang weten welke aanpassingen er gedaan moeten worden mag je toch gewoon aannemen dat de tekeningen en plannen er gewoon liggen. Het moet wel een heel amteuristisch zooitje zijn als ze dit soort dingen nog niet uitgewerkt hebben: Ik heb er geen enkel zicht op, dus ik kan niets uitsluiten. Maar ik geloof niet dat ze dan contracten en financiering rond gekregen hadden en de kaartverkoop al in werking gezet zouden hebben. Dan zou met name dat laatste neigen naar oplichting.
Zou wel een mooi drama zijn als het alsnog volledig mis zou lopen iig
Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.
Het bestemmingsplan bepaalt wat je met een vergunning mag bouwen.
En dat gaat dan om de omgevingsvergunning (zeg maar bouw- en milieuvergunning). Buiten dat is de NBW-vergunning (NBW=Natuurbeschermingswet) buitengewoon interessant. De F1 moet binnen hun huidige NBW-vergunning passen, want vanwege de uitspraak van de Raad van State over de stikstofdepositie (PAS) worden er voorlopig geen NBW-vergunningen verleend.
Volgens mij is het de bedoeling dat er extra tribunes worden gerealiseerd, en je kunt er vergif op innemen dat natuurorganisaties daartegen bezwaar gaan indienen vanwege de stikstofdepositie. Aangezien recent de verbreding van de [url=https://www.ad.nl/utrecht/raad-van-state-verbreding-a27-amelisweerd-mag-niet-doorgaan~ac04d77b]A27[\url] is tegengehouden ivm de stikstofdepositie, zal het circuit wel aan de slag moeten met een goede onderbouwing. En het maatschappelijk belang van de A27 is wel een tikkie hoger dan dat van een F1-race op Zandvoort.
Artikeltje met wat meer achtergrond over de vergunningen die Zandvoort nodig heeft
https://www.rtlz.nl/algem(...)rukmiddel-grand-prix
Het is nog zeker geen gelopen race.
Zijn ze niet bang voor. Interesseert ze bovendien ook geen moer.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.
Met 'niet populair' denk ik wel iets meer.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Zijn ze niet bang voor. Interesseert ze bovendien ook geen moer.
Het zijn natuurlijk niet alleen de tribunes zelf. Meer tribunes betekent meer bezoekers. Meer bezoekers betekent meer verkeersbewegingen, meer parkeeroverlast, meer uitstoot, etc.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.
Wat dan?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met 'niet populair' denk ik wel iets meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |