abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:23:42 #101
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_188315310
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:52 schreef McLaren_Fan het volgende:

[..]

Verbouwing aan pitscomplex zou natuurlijk al wel kunnen plaatsvinden!
maar kan natuurlijk net zo goed in oktober, dat is een relatief makkelijke ingreep. Ze hadden echter allang alle vergunningen klaar kunnen hebben liggen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:28:39 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_188315383
zo'n kombocht weet je dat voor de rechter gaat komen. Hogere snelheid dus daar gaat zeker een rechtzaak over komen. Zo zullen er vast nog meer lastige punten zijn wat risicopunten zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:31:06 #103
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_188315421
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar kan natuurlijk net zo goed in oktober, dat is een relatief makkelijke ingreep. Ze hadden echter allang alle vergunningen klaar kunnen hebben liggen
Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:32:04 #104
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_188315438
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:28 schreef rubbereend het volgende:
zo'n kombocht weet je dat voor de rechter gaat komen. Hogere snelheid dus daar gaat zeker een rechtzaak over komen. Zo zullen er vast nog meer lastige punten zijn wat risicopunten zijn
Een rechtszaak? Op welke gronden dan?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:33:51 #105
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188315471
Wat voor rechtszaak over een kombocht?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:34:10 #106
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_188315474
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:31 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.
ja klopt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:32 schreef zalkc het volgende:

[..]

Een rechtszaak? Op welke gronden dan?
aanpassing van het circuit, kan me prima voorstellen dat als je iets wezenlijks verandert aan het circuit dat de vergunning aangepast moet worden. Ik zeg niet dat het zo is.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:34:50 #107
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_188315486
Nou ja, hopen dat er geen vergunning komt om een kombocht te vernaggelen. Dan maar geen race :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:37:00 #108
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_188315521
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:34 schreef rubbereend het volgende:

[..]

ja klopt.
[..]

aanpassing van het circuit, kan me prima voorstellen dat als je iets wezenlijks verandert aan het circuit dat de vergunning aangepast moet worden. Ik zeg niet dat het zo is.
Ik linkte al naar de site van de gemeente Zandvoort net, maar die is best wel stellig dat een F1 race keurig binnen het huidige bestemmingsplan kan, er is natuurlijk wel iets een voorbehoud in opgenomen dat de FIA/FOM niet ineens kan eisen dat het circuit groter gaat worden buiten de huidige grenzen, maar daarbinnen zitten ze al goed qua vergunningen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_188315792
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:31 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.
Jij weet echt geen kont van vergunningen hè? :D

Wat denk je, dat je vergunningvrij mag bouwen, zolang het maar binnen het bestemmingsplan past?
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_188316337
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:57 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]

Jij weet echt geen kont van vergunningen hè? :D

Wat denk je, dat je vergunningvrij mag bouwen, zolang het maar binnen het bestemmingsplan past?
In onze gemeente mag je vergunningsvrij bouwen als je een meter achter de rooilijn tot max 50% bebouwd. Dat moet in Zandvoort geen probleem zijn. :+
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 6 augustus 2019 @ 17:49:12 #111
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_188316502
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 16:57 schreef DonVincenzo het volgende:

[..]

Jij weet echt geen kont van vergunningen hè? :D

Wat denk je, dat je vergunningvrij mag bouwen, zolang het maar binnen het bestemmingsplan past?
Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijk :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_188316674
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 17:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijk :P
Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.
Het bestemmingsplan bepaalt wat je met een vergunning mag bouwen.

En dat gaat dan om de omgevingsvergunning (zeg maar bouw- en milieuvergunning). Buiten dat is de NBW-vergunning (NBW=Natuurbeschermingswet) buitengewoon interessant. De F1 moet binnen hun huidige NBW-vergunning passen, want vanwege de uitspraak van de Raad van State over de stikstofdepositie (PAS) worden er voorlopig geen NBW-vergunningen verleend.

Volgens mij is het de bedoeling dat er extra tribunes worden gerealiseerd, en je kunt er vergif op innemen dat natuurorganisaties daartegen bezwaar gaan indienen vanwege de stikstofdepositie. Aangezien recent de verbreding van de [url=https://www.ad.nl/utrecht/raad-van-state-verbreding-a27-amelisweerd-mag-niet-doorgaan~ac04d77b]A27[\url] is tegengehouden ivm de stikstofdepositie, zal het circuit wel aan de slag moeten met een goede onderbouwing. En het maatschappelijk belang van de A27 is wel een tikkie hoger dan dat van een F1-race op Zandvoort.

Artikeltje met wat meer achtergrond over de vergunningen die Zandvoort nodig heeft
https://www.rtlz.nl/algem(...)rukmiddel-grand-prix

Het is nog zeker geen gelopen race.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:11:39 #113
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188316768
Maar misschien wel. Als de F1 er niet komt racen, dan kunnen ze de jongens misschien rondjes laten rennen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_188316787
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:11 schreef shiznuts het volgende:
Maar misschien wel. Als de F1 er niet komt racen, dan kunnen ze de jongens misschien rondjes laten rennen.
Dat kan:
https://www.zandvoortcircuitrun.nl/
in a crowd you lose humanity
pi_188316816
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 17:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijk :P
Wat dacht je? Laat ik ook eens iets zeggen over een onderwerp waar ik geen verstand van heb?
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:23:20 #116
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_188316901
Mooi alle speculaties hier. Maar aangezien ze allang weten welke aanpassingen er gedaan moeten worden mag je toch gewoon aannemen dat de tekeningen en plannen er gewoon liggen. Het moet wel een heel amteuristisch zooitje zijn als ze dit soort dingen nog niet uitgewerkt hebben: Ik heb er geen enkel zicht op, dus ik kan niets uitsluiten. Maar ik geloof niet dat ze dan contracten en financiering rond gekregen hadden en de kaartverkoop al in werking gezet zouden hebben. Dan zou met name dat laatste neigen naar oplichting.

Zou wel een mooi drama zijn als het alsnog volledig mis zou lopen iig :D
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 18:28:06 #117
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_188316952
:T 🍿
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_188317112
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:23 schreef TAV74 het volgende:
Mooi alle speculaties hier. Maar aangezien ze allang weten welke aanpassingen er gedaan moeten worden mag je toch gewoon aannemen dat de tekeningen en plannen er gewoon liggen. Het moet wel een heel amteuristisch zooitje zijn als ze dit soort dingen nog niet uitgewerkt hebben: Ik heb er geen enkel zicht op, dus ik kan niets uitsluiten. Maar ik geloof niet dat ze dan contracten en financiering rond gekregen hadden en de kaartverkoop al in werking gezet zouden hebben. Dan zou met name dat laatste neigen naar oplichting.

Zou wel een mooi drama zijn als het alsnog volledig mis zou lopen iig :D
Zandvoort heeft Dromo Circuit Design ingeschakeld, die de aanpassingen aan het circuit gaat uitwerken. Tot op heden zijn de plannen nog niet goedgekeurd en heeft Zandvoort de kaarten al verkocht. Dus ja, zo’n amateuristisch zooitje is het en het is dan ook zeker oplichting. De datum van de GP is nog niet bekend (gemaakt), aanpassingen aan en naast circuit nog niet goedgekeurd en de vergunningen - waarvan het verstrekken ervan erg twijfelachtig is - zijn nog niet aangevraagd.
  dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:15:40 #119
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_188317806
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.
Het bestemmingsplan bepaalt wat je met een vergunning mag bouwen.

En dat gaat dan om de omgevingsvergunning (zeg maar bouw- en milieuvergunning). Buiten dat is de NBW-vergunning (NBW=Natuurbeschermingswet) buitengewoon interessant. De F1 moet binnen hun huidige NBW-vergunning passen, want vanwege de uitspraak van de Raad van State over de stikstofdepositie (PAS) worden er voorlopig geen NBW-vergunningen verleend.

Volgens mij is het de bedoeling dat er extra tribunes worden gerealiseerd, en je kunt er vergif op innemen dat natuurorganisaties daartegen bezwaar gaan indienen vanwege de stikstofdepositie. Aangezien recent de verbreding van de [url=https://www.ad.nl/utrecht/raad-van-state-verbreding-a27-amelisweerd-mag-niet-doorgaan~ac04d77b]A27[\url] is tegengehouden ivm de stikstofdepositie, zal het circuit wel aan de slag moeten met een goede onderbouwing. En het maatschappelijk belang van de A27 is wel een tikkie hoger dan dat van een F1-race op Zandvoort.

Artikeltje met wat meer achtergrond over de vergunningen die Zandvoort nodig heeft
https://www.rtlz.nl/algem(...)rukmiddel-grand-prix

Het is nog zeker geen gelopen race.
Uit dat artikel komt naar voren dat een extra weg naar het circuit en de helikoptervluchten een uitdaging kunnen worden. Over het circuit zelf word niks gezegd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_188321169
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:23 schreef TAV74 het volgende:
Mooi alle speculaties hier. Maar aangezien ze allang weten welke aanpassingen er gedaan moeten worden mag je toch gewoon aannemen dat de tekeningen en plannen er gewoon liggen. Het moet wel een heel amteuristisch zooitje zijn als ze dit soort dingen nog niet uitgewerkt hebben: Ik heb er geen enkel zicht op, dus ik kan niets uitsluiten. Maar ik geloof niet dat ze dan contracten en financiering rond gekregen hadden en de kaartverkoop al in werking gezet zouden hebben. Dan zou met name dat laatste neigen naar oplichting.

Zou wel een mooi drama zijn als het alsnog volledig mis zou lopen iig :D
Het maken van de plannen zal het probleem waarschijnlijk niet zijn. Het uitvoeren van de plannen ook niet. Het gaat om het stukje daar tussenin: de procedures. Dat heeft de organisatie niet onder controle. En de gemeente evenmin.

Als de gemeente zich een beetje coöperatief op wil stellen kunnen de vergunningen vast snel verleend worden, maar ze kunnen niet om de bezwaarprocedures heen. Mensen kunnen desnoods doorprocederen tot aan de Raad van State en tegen die tijd ben je al gauw een jaar verder, als het niet meer is. Dat heeft niet per se een opschortende werking (lees: je kunt ondertussen wel bouwen), maar dan neem je wel een risico. En het kan zo zijn dat men naar de rechter stapt om een 'voorlopige voorziening' (lees: een bouwstop in afwachting van de rechtszaak) en die wellicht zelfs krijgt. In dat geval hebben ze écht een probleem.

Ik denk dat ze de kaartverkoop al hebben gestart, simpelweg omdat ze het geld nodig hebben. Ze zijn een verplichting aangegaan en die is niet gratis. Met de kaartverkoop hebben ze enkele tientallen miljoenen opgehaald en die zullen nodig zijn voor het betalen van de rechten, de aannemer, de juridische bijstand, etc.

En als het niet doorgaat mag je maar hopen dat je nog iets terug ziet van het betaalde geld. Als het niet door gaat heeft de Dutch GP BV (of hoe het ook heet) wel een hoop kosten gemaakt, een hoop verplichtingen aangegaan, maar geen inkomsten uit het evenement. Wie weet gaan ze dan wel failliet. Volgens de kleine lettertjes hebben ze zich wel verzekerd, maar krijg je je kaartje slechts gerestitueerd tot het maximaal verzekerde bedrag. En niemand weet wat dat bedrag is.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_188326589
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 18:04 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.
Het bestemmingsplan bepaalt wat je met een vergunning mag bouwen.

En dat gaat dan om de omgevingsvergunning (zeg maar bouw- en milieuvergunning). Buiten dat is de NBW-vergunning (NBW=Natuurbeschermingswet) buitengewoon interessant. De F1 moet binnen hun huidige NBW-vergunning passen, want vanwege de uitspraak van de Raad van State over de stikstofdepositie (PAS) worden er voorlopig geen NBW-vergunningen verleend.

Volgens mij is het de bedoeling dat er extra tribunes worden gerealiseerd, en je kunt er vergif op innemen dat natuurorganisaties daartegen bezwaar gaan indienen vanwege de stikstofdepositie. Aangezien recent de verbreding van de [url=https://www.ad.nl/utrecht/raad-van-state-verbreding-a27-amelisweerd-mag-niet-doorgaan~ac04d77b]A27[\url] is tegengehouden ivm de stikstofdepositie, zal het circuit wel aan de slag moeten met een goede onderbouwing. En het maatschappelijk belang van de A27 is wel een tikkie hoger dan dat van een F1-race op Zandvoort.

Artikeltje met wat meer achtergrond over de vergunningen die Zandvoort nodig heeft
https://www.rtlz.nl/algem(...)rukmiddel-grand-prix

Het is nog zeker geen gelopen race.
Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_188326620
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.
Zijn ze niet bang voor. Interesseert ze bovendien ook geen moer.
pi_188326652
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 10:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]

Zijn ze niet bang voor. Interesseert ze bovendien ook geen moer.
Met 'niet populair' denk ik wel iets meer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_188326874
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 09:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.
Het zijn natuurlijk niet alleen de tribunes zelf. Meer tribunes betekent meer bezoekers. Meer bezoekers betekent meer verkeersbewegingen, meer parkeeroverlast, meer uitstoot, etc.
"Who are you?"
"The Anti-Christ. You get me in a vendetta kind of mood. You tell the angels in heaven you never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you. My name is Vincent Cocotti."
pi_188327157
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 10:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Met 'niet populair' denk ik wel iets meer.
Wat dan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')