Neuh, niet bepaald. Het zijn simpelweg tamelijk kinderlijk en armoedige opmerkingen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 10:58 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hap hap meneer voelt zich aangesproken hoor.
Haha jij die over armoedige opmerkingen begint.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 10:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Neuh, niet bepaald. Het zijn simpelweg tamelijk kinderlijk en armoedige opmerkingen.
Kan je nagaan.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 11:09 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Haha jij die over armoedige opmerkingen begint.
Ze kunnen de PAS ook moeilijk ontkennen, zeker in een raadsbrief.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 18:54 schreef McLaren_Fan het volgende:
De gemeenteraad is middels een brief bijgepraat over de stand van zaken.
Link brief aan gemeenteraad: https://zandvoort.raadsin(...)mule%201%20Zandvoort
[..]
[..]
De extra weg is dus noodzakelijk uit veiligheidsoogpunt. Laat de komst van deze weg nu a ernstig twijfelachtig zijn. Diverse organisaties hebben hun bezwaar al kenbaar gemaakt.
PAS problematiek wordt dus al erkend. En de vergunningen zouden volgens de heer Lammers een formaliteit zijn?
[..]
Er moeten dus nog vergunningen verstrekt worden. De huidige vergunning volstaat niet.
Echt hè, van die droeftoeters die alleen maar bezwaar maken omdat het kán.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
gaat er ooit een dag voorbij zonder dat iemand ergens een bezwaar over heeft.
de bouw van een politiebureau in Amsterdam is stil gelegd vanwege 1 vogel.
een wielerevenement in Alkmaar, de vergunning is incorrect afgegeven. er is al 1 bezwaar gemaakt.
Tja het nivat-isme ten top. Men gebruikt handig het systeem dat we hebben dat je bezwaar mag maken als je vind dat je in je belangen wordt geschaad. En er zijn genoeg mensen die altijd maar wat te zeuren hebben.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
gaat er ooit een dag voorbij zonder dat iemand ergens een bezwaar over heeft.
de bouw van een politiebureau in Amsterdam is stil gelegd vanwege 1 vogel.
een wielerevenement in Alkmaar, de vergunning is incorrect afgegeven. er is al 1 bezwaar gemaakt.
Ga dan niet bij een circuit/spoor/vliegveld/snelweg wonen als je woongenot daaronder lijdt.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:45 schreef golfer het volgende:
Dit weekend is er het DNRT Super Race Weekend.
Daarvoor zijn ze nu aan het trainen en die krengen maken volgens mij meer geluid dan een F1 wagen.
Alsof ze in onze achtertuin aan het racen zijn. Zo veel herrie.
Leuk toch. Welk geluid is het mooiste?quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:45 schreef golfer het volgende:
Dit weekend is er het DNRT Super Race Weekend.
Daarvoor zijn ze nu aan het trainen en die krengen maken volgens mij meer geluid dan een F1 wagen.
Alsof ze in onze achtertuin aan het racen zijn. Zo veel herrie.
quote:vandaag vrijdag 9 augustus 2019
08:00-09:00 ADAC GT4 Germany Free Practice 1
09:10-09:40 ADAC Formel 4 Free Practice 1
09:50-10:20 ADAC TCR Germany Free Practice 1
10:30-11:30 ADAC GT Masters Free Practice 1
11:35-12:05 ADAC GT Masters Trophy Free Practice
12:05-12:55 Break
12:55-13:55 ADAC GT4 Germany Free Practice 2
14:05-15:05 Porsche Carrera Cup Free Practice
15:15-15:45 ADAC Formel 4 Free Practice 2
15:55-16:25 ADAC TCR Germany Free Practice 2
16:35-17:35 ADAC GT Masters Free Practice 2
17:50-18:10 ADAC GT4 Germany Qualifying Practice 1
18:20-18:40 ADAC GT4 Germany Qualifying Practice 2
reageer zoals op de voorkant staat van het schadeformulier. blijf kalm, wees hoffelijk.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 13:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ga dan niet bij een circuit/spoor/vliegveld/snelweg wonen als je woongenot daaronder lijdt.
Daar woon ik ook niet bij. Ik woon ruim 10 kilometer verderop in Bloemendaal.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 13:11 schreef daNpy het volgende:
Ga dan niet bij een circuit/spoor/vliegveld/snelweg wonen als je woongenot daaronder lijdt.
Klinkt ver, maar hotel Bloemendaal is 8km over de weg. Aangenomen dat dit ca 4+4 is is de diagonaal slechts 6 km.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 13:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar woon ik ook niet bij. Ik woon ruim 10 kilometer verderop in Bloemendaal.
Ik snap dat dus echt totaal niet, wat er in het hoofd van zulke zeikwijven (m/v) om gaat. In de overgrote meerderheid van de gevallen merken ze er helemaal niks van.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 12:49 schreef Karstman het volgende:
[..]
Tja het nivat-isme ten top. Men gebruikt handig het systeem dat we hebben dat je bezwaar mag maken als je vind dat je in je belangen wordt geschaad. En er zijn genoeg mensen die altijd maar wat te zeuren hebben.
Nee hoor, maar ik vraag me gewoon af waarom mensen op plekken gaan wonen waar hun woongenot verstoord (kan) worden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 14:02 schreef Nattekat het volgende:
Heb ik een klacht gemist of hoe zit dat? Iedereen hier doet alsof golfer steen en been klaagt, terwijl het gewoon een opmerking was.
Dat dus. Maar je hebt altijd mensen die niet begrijpend kunnen lezen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 14:02 schreef Nattekat het volgende:
Heb ik een klacht gemist of hoe zit dat? Iedereen hier doet alsof golfer steen en been klaagt, terwijl het gewoon een opmerking was.
Heide?quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 13:58 schreef daNpy het volgende:
Klinkt ver, maar hotel Bloemendaal is 8km over de weg. Aangenomen dat dit ca 4+4 is is de diagonaal slechts 6 km.
Het geluid zal best ver kunnen dragen over de heide, dat geloof ik wel. Maar het circuit ligt er al langer, dus dit had je prima kunnen weten/onderzoeken voor je er ging wonen
Oke dan, duinen. Bos kun je het niet echt noemen.quote:
Duinen en bos zitten er tussen, hoor.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 14:09 schreef daNpy het volgende:
Oke dan, duinen. Bos kun je het niet echt noemen.
Mooie uitspraak.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 13:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
reageer zoals op de voorkant staat van het schadeformulier. blijf kalm, wees hoffelijk.
Helaas helpt het dus niet.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 14:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Duinen en bos zitten er tussen, hoor.
De duinen langs de baan zijn niet zo heel hoog hoor.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ging er altijd een beetje vanuit dat ze een tijdelijke tribune op die duinen neer zouden plempen, ik hoop echt dat die dingen niet afgegraven gaan worden
Ik snap niet helemaal wat dat met mijn post - waarin ik hoop dat de duinen langs de baan behouden blijven - te maken heeft?quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 09:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
De duinen langs de baan zijn niet zo heel hoog hoor.
Geen idee vanuit het technische perspectief, daar weet ik te weinig van. Maar vanuit het commerciële perspectief, dat draait op volle toeren en stop je niet zomaar. Er zijn teveel belangen om het last minute af te blazen of uit te stellen, zie bijvoorbeeld de fotoshoot van ons. Even de baan afhuren, een heel fotografie team ter plekke hebben en de vele uren ontwikkeling/voorbereiding, dat is een aardige kostenpost. Dit is dan een klein deel van de investeringen die wij doen als sponsor. Je kan je voorstellen dat onze directeur sponsoring niet zomaar een uitstel gaat accepterenquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 03:02 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:ETA wat leuk! En: wat was jouw indruk, gaat het ze daadwerkelijk lukken om de Dutch GP in 2020 op Zandvoort te laten plaatsvinden?
Verbaasd mij niks, beveiliging was nou niet echt streng.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 08:57 schreef raptorix het volgende:
Gaaf @:eta zelf een keer illegaal gedaan op scooter 😁
hallo meneer van ongeveer hetzelfde Reddit topicquote:Op vrijdag 16 augustus 2019 22:36 schreef ETA het volgende:
Leuk ochtendje gehad. Voor werk bij het circuit geweest voor een fotoshoot. Hierbij hadden wij toegang tot de paddock, pits, pitlane en blijkbaar ook de baan zelf. Fotoshoot op de baan was redelijk snel klaar. En tja, als je dan toch de baan hebt afgehuurd...
En verrassend genoeg mocht ik de baan op. Met eigen auto de geheel lege baan opgegaan voor paar rondjes.
jaquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 11:25 schreef underground1009 het volgende:
Heel vet! Zijn er eigenlijk vaker open racedagen of, nog beter, race-rijscholen om een (amateur-?)licentie te halen?
7.1k upvotesquote:Op zaterdag 17 augustus 2019 12:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
hallo meneer van ongeveer hetzelfde Reddit topic
Houden ze er in de commerciële hoek eigenlijk nog wel rekening mee dat alles in feite onder voorbehoud is?quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 09:56 schreef ETA het volgende:
Geen idee vanuit het technische perspectief, daar weet ik te weinig van. Maar vanuit het commerciële perspectief, dat draait op volle toeren en stop je niet zomaar. Er zijn teveel belangen om het last minute af te blazen of uit te stellen
Prins is goede fixer.quote:Op zaterdag 17 augustus 2019 13:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Houden ze er in de commerciële hoek eigenlijk nog wel rekening mee dat alles in feite onder voorbehoud is?
https://www.nu.nl/binnenl(...)rix-in-mei-2020.htmlquote:Zandvoort wordt niet helemaal afgesloten voor autoverkeer als in mei 2020 de Grand Prix op het circuit van de Noord-Hollandse badplaats gehouden wordt. Het dorp blijft bereikbaar voor bewoners en nood- en hulpdiensten, zei wethouder Ellen Verheij van Zandvoort dinsdagavond tijdens een informatieavond voor bewoners.
De gemeente Zandvoort en Dutch Grand Prix (DGP), de organisator van de race, willen er wel alles aan doen om te voorkomen dat racefans met de auto het dorp binnenrijden. "Maar we gaan niet actief automobilisten weren", zei Hellas Schelleman, projectmanager van de gemeente Zandvoort.
Dat betekent dat bijvoorbeeld strandgasten tijdens de Grand Prix gewoon met de auto naar Zandvoort kunnen komen. Schelleman raadt dit echter wel af. "Je moet wel heel erg onder een steen hebben geleefd wil je niet weten dat de Grand Prix dan in Zandvoort is. Als het dat weekend strandweer is, zijn Noordwijk en IJmuiden ook hartstikke leuk", zei ze lachend.
Volgens Robert van Overdijk, algemeen directeur van Racecircuit Zandvoort, heeft bijna 30 procent van de mensen met kaarten voor de Grand Prix laten weten met de auto te komen. "Maar die kunnen niet op 100 meter van het circuit parkeren", zei hij.
Gelimiteerd aantal parkeerkaarten in Zandvoort
"Er is een gelimiteerd aantal parkeertickets beschikbaar in Zandvoort en verder werken we met grote park-and-rideterreinen, die dicht bij de snelwegen liggen. Daarnaast komen er park-and-biketerreinen. Mensen zullen vanaf die plekken gebruik kunnen maken van leenfietsen."
Waar die plekken precies komen te liggen, kon Van Overdijk nog niet zeggen. Dat wordt duidelijk tijdens latere bijeenkomsten. In totaal worden zo'n 200.000 racefans in Zandvoort verwacht.
Op de informatieavond waren zo'n honderd mensen afgekomen. De reacties op de komst van de Grand Prix naar de badplaats met zo'n zeventienduizend inwoners waren wisselend. Een introductiefilmpje met beelden van de laatste Grand Prix in Zandvoort van 1985 en Max Verstappen werd met applaus ontvangen.
Maar er waren ook mensen die hun zorgen uitten over de bereikbaarheid van het dorp tijdens het race-evenement.
'Niet-racefans proberen te weren uit Zandvoort'
Circuitdirecteur Van Overdijk benadrukte dat zoveel mogelijk geprobeerd zal worden om niet-racefans niet naar Zandvoort te trekken. "Het gerucht over een dance-evenement op het strand voor tienduizend mensen is dan ook niet waar. Dat trekt een ander soort publiek en dat gaan we dan ook niet doen."
De Dutch Grand Prix wordt in mei 2020 gehouden. Een exacte datum is nog niet bekend. Op een vrijdag en zaterdag worden trainingen en de kwalificatie gehouden. De race wordt op een zondag verreden.
Vanaf de woensdag voor de race worden er al evenementen op en rond het racecircuit van Zandvoort georganiseerd.
bron:quote:Pas begin 2020 zijn alle details rondom Formule 1 in Zandvoort duidelijk
Er is nog veel onduidelijk rondom de organisatie van de Formule 1 die volgend jaar terugkeert naar Zandvoort.
Acht maanden voor het evenement zijn nog niet alle aanvragen voor de vergunningen afgerond en nog niet alle details bekend. Dat is pas begin 2020 rond. Dan moet ook duidelijk zijn welke aanpassingen aan het spoor nodig zijn om grote groepen bezoekers per trein te vervoeren.
Dat werd duidelijk tijdens een informatieavond voor bewoners dinsdagavond waar de gemeente en directeur Robert van Overdijk van de Dutch Grand Prix uitleg gaven over de stand van zaken. Zowel de gemeente als de directeur zijn ervan overtuigd dat het een ’uniek evenement’ wordt dat de gemeente tachtig miljoen euro moet kunnen opleveren.
Van Overdijk gaf de Zandvoorters die eerder achter het net visten nog een sprankje hoop voor extra kaarten, zodat ze er toch bij kunnen zijn. In oktober wordt duidelijk of er extra kaarten vrijkomen, omdat mensen die waren ingeloot in de eerste ronde niet betaalden. Mogelijk komen er door een andere indeling van de tribunes nog extra kaarten vrij.
Je moet wel een behoorlijke kronkel hebben wanneer je denkt dat de gemeente Zandvoort hier geen geld aan verdient.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 01:29 schreef LorneMalvo het volgende:
Werkelijk denken hier geld aan te verdienen
quote:Op woensdag 28 augustus 2019 07:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Je moet wel een behoorlijke kronkel hebben wanneer je denkt dat de gemeente Zandvoort hier geen geld aan verdient.
Direct zal het tegenvallen de bekendheid en meer toeristen over langere periode zal het om gaan.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 07:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Je moet wel een behoorlijke kronkel hebben wanneer je denkt dat de gemeente Zandvoort hier geen geld aan verdient.
Die investering van 4 miljoen die ze gaan doen hebben ze inderdaad zo terugverdiend uit de toeristenbelasting!quote:Op woensdag 28 augustus 2019 07:07 schreef Dven het volgende:
[..]
Je moet wel een behoorlijke kronkel hebben wanneer je denkt dat de gemeente Zandvoort hier geen geld aan verdient.
Deze mevrouw heeft het dus overduidelijk niet begrepen.quote:Zandvoort wordt niet helemaal afgesloten voor autoverkeer als in mei 2020 de Grand Prix op het circuit van de Noord-Hollandse badplaats gehouden wordt. Het dorp blijft bereikbaar voor bewoners en nood- en hulpdiensten, zei wethouder Ellen Verheij van Zandvoort dinsdagavond tijdens een informatieavond voor bewoners.
De gemeente Zandvoort en Dutch Grand Prix (DGP), de organisator van de race, willen er wel alles aan doen om te voorkomen dat racefans met de auto het dorp binnenrijden. "Maar we gaan niet actief automobilisten weren", zei Hellas Schelleman, projectmanager van de gemeente Zandvoort.
Dat betekent dat bijvoorbeeld strandgasten tijdens de Grand Prix gewoon met de auto naar Zandvoort kunnen komen. Schelleman raadt dit echter wel af. "Je moet wel heel erg onder een steen hebben geleefd wil je niet weten dat de Grand Prix dan in Zandvoort is. Als het dat weekend strandweer is, zijn Noordwijk en IJmuiden ook hartstikke leuk", zei ze lachend.
Tekeningen en plannen voor aanpassingen zijn dus nog niet eens goedgekeurd!quote:In november en december gaat het circuit daarom op slot voor verbouwingswerk. Drie bochten worden aangepast voor de veiligheid (de Hans Ernstbocht, Hugenholtzbocht en Gerlachbocht). Grootste klus is het komvormig maken van de laatste bocht, de Arie Luyendijkbocht, zodat de auto’s er harder door kunnen.
Op dit moment wordt er onder meer nog overlegd over de precieze hellingsgraad van de bocht. Directeur Lammers noemt het ‘een molen waaraan je je moet conformeren’. Want elke stap moet worden afgestemd met de FIA, Formule 1 en de gemeente Zandvoort.
Volgens hem liggen er ‘angstscenario’s’ op de plank voor als de werkzaamheden extreem uitlopen. Hij verwacht alleen dat die in de kast kunnen blijven. Dat denkt voormalig F1-coureur Michael Bleekemolen ook. Met zijn bedrijf Race Planet is hij de belangrijkste huurder van de baan. Jaarlijks rijden zo’n 13 duizend van zijn klanten in zijn auto’s op de baan voor clinics en cursussen.
quote:Vergunningen
De grootste horde voor de Formule 1-race is er een die vooraf als kleinste werd ingeschat: de Nederlandse bureaucratie. Toen sportminister Bruins begin februari schreef dat hij geen overheidsgeld wilde steken in een Formule 1-race, benadrukte hij dat hij zich flexibel zou opstellen op andere gebieden, zoals bijvoorbeeld het verlenen van vergunningen.
Dat schreef de minister alleen voor de uitspraak van de Raad van State eind mei, waarin werd geoordeeld dat de Nederlandse stikstofregels niet streng genoeg waren vanuit EU-oogpunt. Zeker lijkende vergunningen zijn daarmee plots onzeker. Vooral als het gaat om projecten dichtbij beschermd natuurgebied, zoals de Zandvoortse duinen.
Milieu- en actieclubs hebben zo ineens een flinke spaak om in het wiel te steken. Een van die clubs is Rust bij de Kust, een platform dat al langer ageert tegen geluidsoverlast van het circuit. Als haviken houden ze alle vergunningsaanvragen van de baan in de gaten. Zoals die voor de extra toegangsweg die het circuit wil aanleggen.
Rust bij de Kust-voorzitter Karel van Broekhoven sluit juridische stappen niet uit als het circuit niet luistert naar de eisen van het platform. ‘En daarbij gaat het ons niet om de Formule 1, want dan zitten er tenminste nog mensen op de tribune. Het gaat ons om die andere 100 dagen.’
GP-directeur Jan Lammers sluit niet uit dat vergunningproblematiek het evenement kan hinderen, ‘als zelfs de paringstijd van de meikever de aanleg van iets als de Noord/Zuidlijn kan stilleggen’. Hij zegt te hopen op ‘sportiviteit en redelijkheid’ bij actiegroepen als Rust bij de Kust. ‘Want door die GP krijgen ze zoveel aandacht.’
Van Broekhoven is er niet van onder de indruk, ook al wordt zijn strijd hem niet door iedereen in dank afgenomen. Zo deed hij al aangifte van bedreiging door iemand die een vrijwilliger van het circuit bleek te zijn. ‘In september zitten we weer om de tafel met het circuit. We hopen dat ze ons dan een beetje tegemoet willen komen. Het gaat ons om minder herriedagen. Zo niet, dan lopen we meteen weer de deur uit.’
Nou daardoor was het in 2019 bijna uitgestorven.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 13:04 schreef Nattekat het volgende:
Kan nooit erger zijn dan Frankrijk vorig jaar.
Een paar posts hierboven staat toch dat ze in november en december pas de grote aanpassingen gaan doen?quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:45 schreef pvdplanet het volgende:
Wil niet negatief klinken maar als iemand die elke week het circuit bezoekt zie ik nul vooruitgang.
Ja, een oud hek wordt verplaatst en er zijn nieuwe camera's rond de baan maar that's it.
Lijkt mij dat er geen structureel plan is.
Fransozen zijn op dat gebied iets principiëler.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 15:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou daardoor was het in 2019 bijna uitgestorven.
Dus ik zie echt kansen in 2021.
Gewoon lekker achter de hoofdtribune parkeren dan!
Ideaal.
Er zijn maar heel weinig herrie-dagen te vergeven.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 16:10 schreef ViviRAWRS het volgende:
Dat die milieuclubs bezwaar gaan aantekenen is geheel in de lijn der verwachting. Dat "Rust bij de Kust" best een F1 wil in ruil voor minder herrie-dagen elders in het jaar vind ik wel een mooie oplossing. Niet dwarsliggen om het dwarsliggen, maar meedenken hoe het wél kan.
Dit. Belachelijk als ze weer aan het aantal geluidsdagen willen knagen. Ga dan niet in Zandvoort wonen.quote:Op woensdag 28 augustus 2019 21:50 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er zijn maar heel weinig herrie-dagen te vergeven.
Het is dus F1 en verder niks of iig nog een paar racedagen....
Of in Haarlem, Bloemendaal, Bentveld, Aerdenhout, Overveen en de rest van de hele omgeving die knettergek van het lawaai wordt.quote:
Raar. In Aardenhout het circuit nooit geluidsoverlast gehad, laat staan het circuit gehoord te hebben, laat staan dat dit in Haarlem (nota bene een grote stad ) , Bloemendaal, Overveen of Bentveld wel zo extreem het geval zou zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Of in Haarlem, Bloemendaal, Bentveld, Aerdenhout, Overveen en de rest van de hele omgeving die knettergek van het lawaai wordt.
Stel je niet aan man, als je al iets hoort is het omdat je je uiterste best doen om het te horen .quote:Op donderdag 29 augustus 2019 00:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Of in Haarlem, Bloemendaal, Bentveld, Aerdenhout, Overveen en de rest van de hele omgeving die knettergek van het lawaai wordt.
Naast schiphol wonen omdat de huizen relatief lekker goedkoop zijn en dan klagen over die vliegtuigenquote:Op donderdag 29 augustus 2019 05:38 schreef Blik het volgende:
Is een beetje in de categorie, klagen over geluidsoverlast in de binnenstad terwijl je zelf in de binnenstad bent gaan wonen. Vrij kansloos, dat circuit ligt er al jaren.
Deal with it
Dat stinkt jonge. Bahbahquote:Op donderdag 29 augustus 2019 07:41 schreef BroesWillems het volgende:
Van die lui die op het platteland gaan wonen en klagen dat het land bemest word.
Dat volk.
Dus Barcelona 10 mei? Dat mag je uit concluderenquote:
yep! staat ook op f1 site de calendarquote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:20 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dus Barcelona 10 mei? Dat mag je uit concluderen
Lekker met windkracht 7/8 een gp in de dessert van zandvoort.quote:
Regen is altijd goed 👍quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:30 schreef Joene het volgende:
Afgelopen 03 mei , Regen en 11 graden op zandvoort
Vraag me wel af hoe die auto’s presteren met slechts 11 graden. Meeste races zijn toch een stuk warmer.quote:
De laatste jaren is het zeer geregeld 20+ graden begin Mei in Nederland.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 11:06 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe die auto’s presteren met slechts 11 graden. Meeste races zijn toch een stuk warmer.
Ze konden ook toch testen nadat sneeuw was gevallen op circuit van Barcelonaquote:Op donderdag 29 augustus 2019 11:06 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Vraag me wel af hoe die auto’s presteren met slechts 11 graden. Meeste races zijn toch een stuk warmer.
Wat voor dessert, banana split, creme brulee? Vragen, vragen....quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:25 schreef Joene het volgende:
[..]
Lekker met windkracht 7/8 een gp in de dessert van zandvoort.
Niks daarvan, dan is het nooit mooi weer op 5-5. En dat is wat mij betreft nog altijd belangrijker.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 10:30 schreef Joene het volgende:
Afgelopen 03 mei , Regen en 11 graden op zandvoort
Qreet krauwtquote:Op donderdag 29 augustus 2019 12:10 schreef nils7 het volgende:
Mercedes winst genot met die temperaturen.
autocorrect failquote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat voor dessert, banana split, creme brulee? Vragen, vragen....
Dat is goed cashen.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:39 schreef golfer het volgende:
De gekte is al begonnen:
[ afbeelding ]
Iedere Zandvoortenaar (ofzo) die zeurt over geluid ipv dat ie mogelijkheden ziet is niet goed bij zijn koker.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 13:39 schreef golfer het volgende:
De gekte is al begonnen:
[ afbeelding ]
Aangezien de data voor het nabijgelegen IJmuiden momenteel niet beschikbaar is kiezen we voor het gemak voor het ook vergelijkbare Hoek van Holland waarbij wel genoteerd mag worden dat HvH in de regel warmer is. Overzixht van 10 jaar. Aantal twintigers in de eerste 5 dagen, max op 3 mei en max over de eerste vijf dagen :quote:Op donderdag 29 augustus 2019 11:06 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De laatste jaren is het zeer geregeld 20+ graden begin Mei in Nederland.
quote:Op donderdag 29 augustus 2019 16:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Aangezien de data voor het nabijgelegen IJmuiden momenteel niet beschikbaar is kiezen we voor het gemak voor het ook vergelijkbare Hoek van Holland waarbij wel genoteerd mag worden dat HvH in de regel warmer is. Overzixht van 10 jaar. Aantal twintigers in de eerste 5 dagen, max op 3 mei en max over de eerste vijf dagen :
2019 : 0x 20+ | 3/5 11.3°C | max 12.6°C
2018 : 0x 20+ | 3/5 12.7°C | max 17.4°C
2017 : 0x 20+ | 3/5 14.8°C | max 16.1°C
2016 : 1x 20+ | 3/5 12.7°C | max 20.4°C
2015 : 1x 20+ | 3/5 15.8°C | max 21.1°C
2014 : 1x 20+ | 3/5 12.6°C | max 20.2°C
2013 : 0x 20+ | 3/5 14.0°C | max 16.0°C
2012 : 0x 20+ | 3/5 13.1°C | max 18.5°C
2011 : 1x 20+ | 3/5 14.7°C | max 20.2°C
2010 : 0x 20+ | 3/5 07.2°C / max 12.4°C
Van die tien jaar zijn er vier waar een warme dag genoteerd is en in geen enkel geval meer dan één. Van de 50 eerst 5 meidagen zijn er dus 4 boven de 20°C. Op 3 mei is dit nota bene geen enkele keer voorgevallen. De gemiddelde maximumtemperatuur op drie mei is een koele 12.9°C op basis van de afgelopen tien jaar.
Jouw post is dus gebaseerd op.. ja, waarop eigenlijk?
Gezien de baan willen ze er misschien een glibber- en regenspektakel van maken. Geen grip. Verraderlijke weersomstandigheden. Grindbakken. Weinig ruimte. Waar jongetjes van mannen onderscheiden zullen worden.
Prima keuze.
Edit : neerslaghoeveelheden 3 mei in de historie
2019 : 5mm
2018 : 0mm
2017 : 8mm
2016 : 0mm
2015 : 4mm
2014 : 0mm
2013 : 0mm
2012 : 2mm
2011 : 0mm
2010 : 14mm
Één keer was met mij en toen gingen we dood van de hittequote:Op donderdag 29 augustus 2019 16:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit klinkt als een van de betere races van het jaar wat weer betreft, zó veel beter dan bijvoorbeeld Spa (in elk geval de twee keer dat ik er was)
Dit wordt een gegarandeerde "best crowd" moment.quote:Op donderdag 29 augustus 2019 16:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit klinkt als een van de betere races van het jaar wat weer betreft, zó veel beter dan bijvoorbeeld Spa (in elk geval de twee keer dat ik er was)
Ja precies, dat was echt niet leuk meerquote:Op donderdag 29 augustus 2019 17:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Één keer was met mij en toen gingen we dood van de hitte
Ja. Een F1 is net te snel voor een pad om opzij te springen.quote:Op maandag 2 september 2019 22:34 schreef pvdplanet het volgende:
Ze zijn momenteel een 5.6 km lange paddenbarriere aan het aanleggen.
Om de padden en hagedissen te beschermen ivm de Grand Prix
Kosten enkele tonnen...
[ afbeelding ]
Zou nergens op slaan als die zonder kaartje toegang zou krijgen !quote:Op maandag 2 september 2019 22:38 schreef Smacked_Actor het volgende:
Jammer voor de eckte f1fanhagedis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |