Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar kan natuurlijk net zo goed in oktober, dat is een relatief makkelijke ingreep. Ze hadden echter allang alle vergunningen klaar kunnen hebben liggen
Een rechtszaak? Op welke gronden dan?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:28 schreef rubbereend het volgende:
zo'n kombocht weet je dat voor de rechter gaat komen. Hogere snelheid dus daar gaat zeker een rechtzaak over komen. Zo zullen er vast nog meer lastige punten zijn wat risicopunten zijn
ja klopt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.
aanpassing van het circuit, kan me prima voorstellen dat als je iets wezenlijks verandert aan het circuit dat de vergunning aangepast moet worden. Ik zeg niet dat het zo is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:32 schreef zalkc het volgende:
[..]
Een rechtszaak? Op welke gronden dan?
Ik linkte al naar de site van de gemeente Zandvoort net, maar die is best wel stellig dat een F1 race keurig binnen het huidige bestemmingsplan kan, er is natuurlijk wel iets een voorbehoud in opgenomen dat de FIA/FOM niet ineens kan eisen dat het circuit groter gaat worden buiten de huidige grenzen, maar daarbinnen zitten ze al goed qua vergunningen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ja klopt.
[..]
aanpassing van het circuit, kan me prima voorstellen dat als je iets wezenlijks verandert aan het circuit dat de vergunning aangepast moet worden. Ik zeg niet dat het zo is.
Jij weet echt geen kont van vergunningen hè?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:31 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wie zegt dat de verbouwing van het pitscomplex al niet binnen het huidige bestemmingsplan valt? Als het binnen de bestemmingsplannen valt is het eerder een melding als dat er vergunning moet worden aangevraagd.
In onze gemeente mag je vergunningsvrij bouwen als je een meter achter de rooilijn tot max 50% bebouwd. Dat moet in Zandvoort geen probleem zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:57 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Jij weet echt geen kont van vergunningen hè?
Wat denk je, dat je vergunningvrij mag bouwen, zolang het maar binnen het bestemmingsplan past?
Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijkquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 16:57 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Jij weet echt geen kont van vergunningen hè?
Wat denk je, dat je vergunningvrij mag bouwen, zolang het maar binnen het bestemmingsplan past?
Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijk
Dat kan:quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:11 schreef shiznuts het volgende:
Maar misschien wel. Als de F1 er niet komt racen, dan kunnen ze de jongens misschien rondjes laten rennen.
Wat dacht je? Laat ik ook eens iets zeggen over een onderwerp waar ik geen verstand van heb?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 17:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een bestemmingsplan vermeld wat er vergunningvrij gebouwd kan worden, dus technisch gezien heeft ie gelijk
Zandvoort heeft Dromo Circuit Design ingeschakeld, die de aanpassingen aan het circuit gaat uitwerken. Tot op heden zijn de plannen nog niet goedgekeurd en heeft Zandvoort de kaarten al verkocht. Dus ja, zo’n amateuristisch zooitje is het en het is dan ook zeker oplichting. De datum van de GP is nog niet bekend (gemaakt), aanpassingen aan en naast circuit nog niet goedgekeurd en de vergunningen - waarvan het verstrekken ervan erg twijfelachtig is - zijn nog niet aangevraagd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:23 schreef TAV74 het volgende:
Mooi alle speculaties hier. Maar aangezien ze allang weten welke aanpassingen er gedaan moeten worden mag je toch gewoon aannemen dat de tekeningen en plannen er gewoon liggen. Het moet wel een heel amteuristisch zooitje zijn als ze dit soort dingen nog niet uitgewerkt hebben: Ik heb er geen enkel zicht op, dus ik kan niets uitsluiten. Maar ik geloof niet dat ze dan contracten en financiering rond gekregen hadden en de kaartverkoop al in werking gezet zouden hebben. Dan zou met name dat laatste neigen naar oplichting.
Zou wel een mooi drama zijn als het alsnog volledig mis zou lopen iig
Uit dat artikel komt naar voren dat een extra weg naar het circuit en de helikoptervluchten een uitdaging kunnen worden. Over het circuit zelf word niks gezegd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.
Het bestemmingsplan bepaalt wat je met een vergunning mag bouwen.
En dat gaat dan om de omgevingsvergunning (zeg maar bouw- en milieuvergunning). Buiten dat is de NBW-vergunning (NBW=Natuurbeschermingswet) buitengewoon interessant. De F1 moet binnen hun huidige NBW-vergunning passen, want vanwege de uitspraak van de Raad van State over de stikstofdepositie (PAS) worden er voorlopig geen NBW-vergunningen verleend.
Volgens mij is het de bedoeling dat er extra tribunes worden gerealiseerd, en je kunt er vergif op innemen dat natuurorganisaties daartegen bezwaar gaan indienen vanwege de stikstofdepositie. Aangezien recent de verbreding van de [url=https://www.ad.nl/utrecht/raad-van-state-verbreding-a27-amelisweerd-mag-niet-doorgaan~ac04d77b]A27[\url] is tegengehouden ivm de stikstofdepositie, zal het circuit wel aan de slag moeten met een goede onderbouwing. En het maatschappelijk belang van de A27 is wel een tikkie hoger dan dat van een F1-race op Zandvoort.
Artikeltje met wat meer achtergrond over de vergunningen die Zandvoort nodig heeft
https://www.rtlz.nl/algem(...)rukmiddel-grand-prix
Het is nog zeker geen gelopen race.
Het maken van de plannen zal het probleem waarschijnlijk niet zijn. Het uitvoeren van de plannen ook niet. Het gaat om het stukje daar tussenin: de procedures. Dat heeft de organisatie niet onder controle. En de gemeente evenmin.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:23 schreef TAV74 het volgende:
Mooi alle speculaties hier. Maar aangezien ze allang weten welke aanpassingen er gedaan moeten worden mag je toch gewoon aannemen dat de tekeningen en plannen er gewoon liggen. Het moet wel een heel amteuristisch zooitje zijn als ze dit soort dingen nog niet uitgewerkt hebben: Ik heb er geen enkel zicht op, dus ik kan niets uitsluiten. Maar ik geloof niet dat ze dan contracten en financiering rond gekregen hadden en de kaartverkoop al in werking gezet zouden hebben. Dan zou met name dat laatste neigen naar oplichting.
Zou wel een mooi drama zijn als het alsnog volledig mis zou lopen iig
Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 18:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee. Wat vergunningvrij gebouwd mag worden wordt in de wet geregeld.
Het bestemmingsplan bepaalt wat je met een vergunning mag bouwen.
En dat gaat dan om de omgevingsvergunning (zeg maar bouw- en milieuvergunning). Buiten dat is de NBW-vergunning (NBW=Natuurbeschermingswet) buitengewoon interessant. De F1 moet binnen hun huidige NBW-vergunning passen, want vanwege de uitspraak van de Raad van State over de stikstofdepositie (PAS) worden er voorlopig geen NBW-vergunningen verleend.
Volgens mij is het de bedoeling dat er extra tribunes worden gerealiseerd, en je kunt er vergif op innemen dat natuurorganisaties daartegen bezwaar gaan indienen vanwege de stikstofdepositie. Aangezien recent de verbreding van de [url=https://www.ad.nl/utrecht/raad-van-state-verbreding-a27-amelisweerd-mag-niet-doorgaan~ac04d77b]A27[\url] is tegengehouden ivm de stikstofdepositie, zal het circuit wel aan de slag moeten met een goede onderbouwing. En het maatschappelijk belang van de A27 is wel een tikkie hoger dan dat van een F1-race op Zandvoort.
Artikeltje met wat meer achtergrond over de vergunningen die Zandvoort nodig heeft
https://www.rtlz.nl/algem(...)rukmiddel-grand-prix
Het is nog zeker geen gelopen race.
Zijn ze niet bang voor. Interesseert ze bovendien ook geen moer.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.
Met 'niet populair' denk ik wel iets meer.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Zijn ze niet bang voor. Interesseert ze bovendien ook geen moer.
Het zijn natuurlijk niet alleen de tribunes zelf. Meer tribunes betekent meer bezoekers. Meer bezoekers betekent meer verkeersbewegingen, meer parkeeroverlast, meer uitstoot, etc.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik denk dat als dit soort bezwaren op komma's en zelfs op tribune's gebezigd gaan worden, ze zich niet populair gaan maken.
Wat dan?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Met 'niet populair' denk ik wel iets meer.
Uitstoot? Welke uitstoot? Parkeeroverlast? Wat?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 10:24 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Het zijn natuurlijk niet alleen de tribunes zelf. Meer tribunes betekent meer bezoekers. Meer bezoekers betekent meer verkeersbewegingen, meer parkeeroverlast, meer uitstoot, etc.
Wellicht kan het best, maar de periode om het allemaal te regelen is in dit geval nogal kort. Als er juridische procedures komen en vooral als het dan een beetje tegen zit (door een bouwstop bijvoorbeeld), lijken 8 maanden me erg krap. Want het zijn natuurlijk ook niet echt 8 maanden: er wordt niet pas eind april besloten of de GP door kan gaan, dat moet ruim van tevoren duidelijk zijn. Misschien had de organisatie zich beter kunnen richten op een GP vanaf 2021.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 11:37 schreef Red_85 het volgende:
Dit is ook waarom dit soort evenementen in NL gewoon niet kunnen. Er zijn altijd magnieters en jammeraars en mensen die iedereen tevreden willen houden. Wat nooit lukt.
Uit hetzelfde artikel:quote:
Weet de organisatie van de F1 (FOM) hier ook al van? Vallen de helikoptervluchten voor de tv-beelden hier ook onder?quote:Helikoptervluchten
Wie denkt: nou, dan pak ik toch m'n heli, komt mogelijk ook bedrogen uit. Vier natuurbeschermingsorganisaties hebben een succesje geboekt in hun juridische strijd tegen een fiks aantal helikoptervluchten voor het vervoer van vips tijdens het raceweekend.
De organisatie heeft al een vergunning binnen van de provincie voor 50 vluchten per dag van en naar het circuit, maar een bezwaarcommissie van de provincie adviseert dat er extra onderzoek moet komen, laat Stichting Duinbehoud weten aan RTL Z.
De organisatie protesteert vooral tegen het 'ongebreidelde aantal' heli's dat als atrractie rondjes boven het circuit zal vliegen, laat woordvoerder Marc Janssen weten. "Een paar vluchten voor vips in de ochtend is niet zo erg, maar de hele dag door gaat te ver." Het gaat zijn organisatie niet om heli's van bijvoorbeeld hulpdiensten, die bovendien een doorlopende vergunning hebben, voegt hij toe.
Met afgesloten Zandvoort, wat ik heel verstandig vind, is er prima een route voor VIP bussen. Daar voorzie ik weinig problemen, zo groot is het land niet dat ze lang in de taxi of bus moeten zitten uit de goede hotels.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:32 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Uit hetzelfde artikel:
[..]
Weet de organisatie van de F1 (FOM) hier ook al van? Vallen de helikoptervluchten voor de tv-beelden hier ook onder?
Het is al de vraag waar de teams al hun VIPS moeten laten en nu is het ook de vraag hoe zij naar het circuit moeten komen? Ze moeten komen lopen
Bernie Ecclestone vond Zandvoort al een aftandse bende en -als het überhaupt door zou gaan- gaan ze zijn gelijk alleen maar bewijzen. De F1 heeft werkelijk waar niets te zoeken op die ruïne in de duinen!
Bouwplannen zijn twijfelachtig, tijdsbestek is twijfelachtig, vergunningen zijn twijfelachtig, organisatie is twijfelachtig (en ronduit amateuristisch), maar het geld hebben ze al op de bankrekening staan! Of is dit al doorgestort naar de FOM als (aanbetaling van de) fee?
Ik hoop dat iedereen die kaarten heeft terughoudend is met het (volle pond) betalen. Als het niet doorgaat zal je waarschijnlijk enkel recht hebben op het bedrag waartoe ze verzekerd zijn (oftewel veel gedupeerden!)
Volgens mij verwar je realisme met pessimismequote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:44 schreef Nattekat het volgende:
Je slaat echt helemaal door in het pessimisme.
Milieuverenigingen hebben sinds de Crisis en Herstelwet amper meer wat te vertellen helaas.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
zelfs de verbouwing van ziekenhuis Alkmaar is uitgesteld, want men krijgt geen vergunning om de nodige 111 bomen te mogen kappen. Het milieu gaat blijkbaar boven de volksgezondheid.
Klaar met die milieu-discussie.
Komend weekend lekker de Formule4 in Zandvoort kijken tijdens de ADAC GT Masters. Toegang gegarandeerd en gratis. 't broertje van Charles Leclerc gaat z'n best doen.
Zou leuk zijn als de Oranjes goed op hun bek gaantwitter:simongerman600 twitterde op maandag 10-06-2019 om 22:20:01 Maps shows fossil CO2 emissions per capita across Europe as of 2017. Source: https://t.co/czLvbMM0ZQ https://t.co/EAsx9MNjK9 reageer retweet
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:35 schreef SiGNe het volgende:
Of alle aanpassingen aan de infrastructuur dan ook klaar zijn ligt aan ... of er geen bezwaarschriften komen.
Ik weet niet hoor, maar Nederland heeft ongeveer 1.000.000 festivals elk jaar, dus de stelling dat er niets kan is nogal overdreven.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 11:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is ook waarom dit soort evenementen in NL gewoon niet kunnen. Er zijn altijd magnieters en jammeraars en mensen die iedereen tevreden willen houden. Wat nooit lukt.
lijkt me ook hoorquote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:48 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar Nederland heeft ongeveer 1.000.000 festivals elk jaar, dus de stelling dat er niets kan is nogal overdreven.
De deadline is natuurlijk al veel eerder dan mei. Straks is het oktober en moet de F1-kalender voor 2020 definitief worden vastgesteld. Mij lijkt dat men dan wel wil weten of het door kan gaan. Dat wil niet zeggen dat het dan al allemaal klaar moet zijn, maar als er op dat moment nog allemaal juridische procedures lopen, met ongewisse uitkomst...quote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
En hoe langer de organisatie wacht met het aanvragen van de vergunningen, hoe korter de beschikbare tijd om alle procedures af te handelen.
Maar aan de andere kant is het ook een mooi excuus om de deadline van mei 2020 niet te hoeven halen.
En wat als die weg noodzakelijk is voor veiligheid (bereikbaarheid door hulpdiensten bij calamiteiten)?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:04 schreef Meike26 het volgende:
Die extra weg gaan ze echt nog niet aanleggen vóór aanvang van de eerste GP. Dat zal kolder zijn. Ze hebben diverse plannen om de infrastructuur zo min mogelijk te belasten, een fietsen plan, pendelbussen vanaf meerdere PenR's en het spoor zijn een aantal ingrepen die ze WEL gaan doen vóór de eerste GP. Om dan gelijk ook een weg aan te leggen terwijl je het autoverkeer wil ontmoedigen, is wat mij betreft dan een strategische blunder.
Daar zijn busbanen voor.. Die gaan ze al realiseren op de bestaande wegen. Anders hebben pendelbussen ook geen zin lijkt mequote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:13 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
En wat als de weg noodzakelijk is voor veiligheid (bereikbaarheid door hulpdiensten bij calamiteiten)?
Wie zegt dat ze nog helemaal geen vergunningen hebben aangevraagd?quote:Op woensdag 7 augustus 2019 18:45 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
En hoe langer de organisatie wacht met het aanvragen van de vergunningen, hoe korter de beschikbare tijd om alle procedures af te handelen.
Maar aan de andere kant is het ook een mooi excuus om de deadline van mei 2020 niet te hoeven halen.
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:01 schreef Meike26 het volgende:
Wat ik mij dan afvraag, waar zou die nieuwe weg dan komen te liggen?
En zou het dan misschien een weg worden die deels onder de grond/duinen komt te liggen? Ik heb nu even niet de tijd en mogelijkheid om te photoshoppen, maar als ik de kaart van Zandvoort e.o. erbij pak, denk ik dat het, als de weg er komt, ten zuiden van Zandvoort zal komen te liggen?
Vanaf de Boulevard, Paulus Loot / BrederodeStraat een schuine rechte lijn onder de duinen en onder andere de Kattenberg door richting de N206.
Actiegroep Rust aan de Kust ziedend.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die 2 wegen worden aangepast en de boulevard ook.
De trein krijgt meer transformatorhuisjes langs het spoor zodat er meer treinen tegelijkertijd oop dat spoordeel kunnen rijden.
Heeft allemaal ook voordeel wanneer er geen F1 race is, op zomerse dagen is het dan ook makkelijker om in zandvoort te komen.
Die investering is dan ook niet alleen voor de F1 maar ligt er de rest van het jaar ook.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:15 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Actiegroep Rust aan de Kust ziedend.
Overigens wel behoorlijke investeringen voor een paar rondjes rijden op een saai circuit
Naast dat dit wensdenken is (door PAS komt er momenteel geen vergunning meer rond en met wat verbredinkjes kom je er niet lijkt mij) kunnen we naast de f1 nog 4 stranddagen meetellen inderdaad. Nog altijd behoorlijk uit proportie, vind ikquote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die investering is dan ook niet alleen voor de F1 maar ligt er de rest van het jaar ook.
Doordat auto's daar dan monder in de file komen te staan is het rustiger op de wegen en doordat er meer treinen per uur kunnen rijden is het rustiger op de stations.
Actiegroep Rust aan de Kust krijgt dus wat ze willen.
En zie hier de tegenhanger.. het doemdenken !quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:30 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Naast dat dit wensdenken is (door PAS komt er momenteel geen vergunning meer rond en met wat verbredinkjes kom je er niet lijkt mij) kunnen we naast de f1 nog 4 stranddagen meetellen inderdaad. Nog altijd behoorlijk uit proportie, vind ik
Over 10 jaar ligt het er nog, zijn er in elk geval 40 strandddagen geweest en kost 't uiteindelijk slechts 100.000 per stranddag.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:30 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Naast dat dit wensdenken is (door PAS komt er momenteel geen vergunning meer rond en met wat verbredinkjes kom je er niet lijkt mij) kunnen we naast de f1 nog 4 stranddagen meetellen inderdaad. Nog altijd behoorlijk uit proportie, vind ik
Dat zeggen zowel de organisatie als de gemeente.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:00 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze nog helemaal geen vergunningen hebben aangevraagd?
Zo werkt dat niet in Nederland.quote:Voor een hoop zaken op het terrein zelf hebben ze geen vergunning voor nodig, da's eigen terrein.
Hoe kom je daar bij?quote:Voor het vernieuwen van enkele bochten en de pitboxen hebben ze die vergunning ook al binnen.
De gemeente wil zich vast coöperatief opstellen, ook wat betreft vergunningen. De gemeente heeft echter geen controle over de eventuele juridische procedures.quote:Je zou dan eerder moeten denken aan bezwaren tegen bijv. verbreding van de toegangswegen, aanleggen van rotondes, etc., de gemeentelijke zaken.
de gemeente steekt zelf 4 miljoen in het project en heef took al toegezegd dat ze graag mee willen werken met het organiseren van de F1 race in Zandvoort.
Welnee. Dan is Dutch GP BV failliet en zijn de mensen met kaarten waarschijnlijk hun geld kwijt, maar Jan en de prins zullen er geen boterham minder door eten.quote:Als ze eenmaal officieel op de kalender staan is er sowieso geen weg meer terug, anders treden er boeteclausules in werking en dan is de organisatie meer geld kwijt dan dat ze verdiend hebben, dan kan Prins Bril wat huisjes gaan verkopen om z'n failissement te voorkomen.
Als ze over twee maanden willen gaan verbouwen zouden de vergunningen nu al aangevraagd moeten zijn.quote:Laten we eerst nou maar lekker afwachten tot het huidige raceseizoen is afgelopen, nog 2 maandjes en dan kunnen ze beginnen met verbouwen.
Als ze nog niks doen, dan kan je je pas zorgen gaan maken.
Wacht maar lekker af...quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:45 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Dat zeggen zowel de organisatie als de gemeente.
[..]
Zo werkt dat niet in Nederland.
[..]
Hoe kom je daar bij?
[..]
De gemeente wil zich vast coöperatief opstellen, ook wat betreft vergunningen. De gemeente heeft echter geen controle over de eventuele juridische procedures.
[..]
Welnee. Dan is Dutch GP BV failliet en zijn de mensen met kaarten waarschijnlijk hun geld kwijt, maar Jan en de prins zullen er geen boterham minder door eten.
[..]
Als ze over twee maanden willen gaan verbouwen zouden de vergunningen nu al aangevraagd moeten zijn.
Nee, vertel eens hoe je er bij komt dat de vergunningen voor het pitcomplex al binnen zijn?quote:
Die tribunes worden gebracht door vrachtwagens en die tribunes zorgen voor extra mensen. Die komen ook niet lopend of fietsend. Dus dat zorgt ook voor extra co2.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 20:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me ook hoor
ik was laatst bij een soort basketball (3x3) toernooi op het museumplein, echt het complete plein volgebouwd met veldjes, een klein stadionnetje en wat skatebanen
als dit niet lukt is het niet omdat Nederland maar omdat de organisatie nog geen taart kan bakken
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 23:50 schreef DonVincenzo het volgende:
Nee, vertel eens hoe je er bij komt dat de vergunningen voor het pitcomplex al binnen zijn?
https://www.zandvoort.nl/formule-1-naar-zandvoort/quote:Bestemmingsplan item openen / sluiten
Moet het bestemmingsplan worden aangepast?
Het geldende bestemmingsplan is toereikend om een F1 race te houden. Bij het vaststellen van deze plannen is daar in de jaren ‘90 al rekening mee gehouden. Tot aan de Raad van State in 2012 is dit zelfs getoetst en goedgekeurd.
Als het circuit met plannen komt waarvoor het bestemmingsplan geen ruimte geeft, zal aanpassing nodig zijn. Gezien de korte periode van voorbereiding van minder dan een jaar, verwacht de gemeente niet dat het circuit met plannen komt die niet binnen de bestemming liggen.
Het circuit heeft 12 geluidsdagen per jaar om dit soort races te kunnen organiseren. Het is dus niet nodig om voor de Formule 1 verruiming of uitbreiding van dagen aan te vragen. Alles wordt binnen deze dagen georganiseerd. Tijdens de opbouw en de afbouw van het evenement die zo’n drie weken in beslag neemt zijn er helemaal geen race-activiteiten op het circuit mogelijk en naar verwachting weiniggeluidsoverlast vanaf Circuit Zandvoort zijn.
Vallen aanpassingen aan het circuit onder de vergunningsplicht? Zo ja, om welke vergunningen gaat het?
Pas als duidelijk is om welke aanpassingen het gaat, weet de gemeente of er vergunningen voor nodig zijn en welk type vergunning het betreft. Dan weten we ook of gemeente Zandvoort daarvoor bevoegd gezag is, of dat andere overheden hierover besluiten.
Interessant artikelquote:Op donderdag 8 augustus 2019 03:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
[..]
https://www.zandvoort.nl/formule-1-naar-zandvoort/
Het pticomplex valt binnen het huidige bestemmingsplan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wordt tijd voor nieuw koffiezetapparaat op die redactie!
Dat betekent helemaal niet dat er geen vergunning voor de uitbreiding nodig is, het scheelt alleen in de lengte van de procedure.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 03:16 schreef SiGNe het volgende:
https://www.zandvoort.nl/formule-1-naar-zandvoort/
Het pticomplex valt binnen het huidige bestemmingsplan
Ik mag een schuur bouwen zonder vergunning volgens omgevingsloket, volgt dit loket niet het bestemmingsplan?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 08:46 schreef jpjedi het volgende:
Sinds wanneer mag je zonder vergunning bouwen omdat het al in het bestemmingsplan ligt? 🤔
Ik lees toch echt het volgende op die site:quote:Op donderdag 8 augustus 2019 03:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
[..]
https://www.zandvoort.nl/formule-1-naar-zandvoort/
Het pticomplex valt binnen het huidige bestemmingsplan
Dat zal een gevecht voor de rechter worden. De uitkomst is niet te voorspellen.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 22:25 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die investering is dan ook niet alleen voor de F1 maar ligt er de rest van het jaar ook.
Doordat auto's daar dan monder in de file komen te staan is het rustiger op de wegen en doordat er meer treinen per uur kunnen rijden is het rustiger op de stations.
Actiegroep Rust aan de Kust krijgt dus wat ze willen.
Dan heb je nog altijd een omgevingsvergunningsplicht.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 08:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik mag een schuur bouwen zonder vergunning volgens omgevingsloket, volgt dit loket niet het bestemmingsplan?
Die schuur zal dan vallen onder artikel 2 of 3 van het Bor waar de regels voor vergunningvrij bouwen zijn geregeld.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 08:56 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik mag een schuur bouwen zonder vergunning volgens omgevingsloket, volgt dit loket niet het bestemmingsplan?
En de berekening truc dat doordat er minder stilstaand verkeer door files is en meer rijdend verkeer en daardoor de totale uitstoot lager is die gaat ook niet op. Er wordt landelijk druk gewerkt aan nieuwe rekenmethoden maar die zijn er nog niet en het is maar de vraag of die dan worden toegestaan.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat zal een gevecht voor de rechter worden. De uitkomst is niet te voorspellen.
In de regel is meer wegen gelijk aan meer verkeer dat weer gelijk is aan meer uitstoot.
De 'truc' om elders te compenseren mag niet sinds kort niet meer toegepast worden.
Maar het loket geeft aan dat ik geen vergunning nodig heb en alleen melding hoef te doen?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:42 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Dan heb je nog altijd een omgevingsvergunningsplicht.
Even googlen zegt mij dat het Bor, Besluit omgegevingsrecht is. Hier staat idd dat er bij bepaalde voorwaarden vergunningsvrij gebouwd mag worden. ( https://www.infomil.nl/on(...)ergunningsvrijbouwen )quote:Op donderdag 8 augustus 2019 09:48 schreef Karstman het volgende:
[..]
Die schuur zal dan vallen onder artikel 2 of 3 van het Bor waar de regels voor vergunningvrij bouwen zijn geregeld.
Dat zou wel heel matig zijnquote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:36 schreef Nattekat het volgende:
Het bestemmingsplan van het circuit is heel erg mild. Enkel aan de oostkant van de baan is alle ruimte gebruikt die beschikbaar is. De Hugenholtzbocht kan zelfs zonder al te veel problemen afgesneden worden, heel dat stuk duin kan geasfalteerd worden.
Snap ik. Elke meter duin die ze rond het circuit verneuken is kut, hopelijk blijft de schade beperkt.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat het kan, betekent niet dat het gaat gebeuren
Ze kunnen niks.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Snap ik. Elke meter duin die ze rond het circuit verneuken is kut, hopelijk blijft de schade beperkt.
En zo te zien ook duinen direct naast de baan?quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze kunnen niks.
[ afbeelding ]
Alleen rood en bruin kan geasfalteerd of bebouwd worden, en dat komt nu al praktisch overeen met de baan, paddock en uitloopstroken.
Waar precies bedoel je? Zo ver ik kan zien komt het zo goed als één op één overeen met waar de uitloopstroken eindigen.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En zo te zien ook duinen direct naast de baan?
Bijvoorbeeld de duinen waar je voor de Tarzanbocht op kunt zitten. Geeft altijd zo'n bijzondere sfeer als die hele duinen volgepakt staan van onder tot boven, met nog tien rijen mensen bovenop.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waar precies bedoel je? Zo ver ik kan zien komt het zo goed als één op één overeen met waar de uitloopstroken eindigen.
Oh daar... dat is idd wel een dingetjequote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de duinen waar je voor de Tarzanbocht op kunt zitten. Geeft altijd zo'n bijzondere sfeer als die hele duinen volgepakt staan van onder tot boven, met nog tien rijen mensen bovenop.
Ik ging er altijd een beetje vanuit dat ze een tijdelijke tribune op die duinen neer zouden plempen, ik hoop echt dat die dingen niet afgegraven gaan wordenquote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oh daar... dat is idd wel een dingetje
Er staat wel een tribune gepland.
Duin moet op die plek verplaatst worden. Is al een tijdje geleden bekend gemaakt dat de plannen zijn om die duin te verplaatsen en daarvoor een tribune te plaatsen. Een van de redenen waarom ik zo cynisch ben mbt de plannenquote:Op donderdag 8 augustus 2019 12:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ging er altijd een beetje vanuit dat ze een tijdelijke tribune op die duinen neer zouden plempen, ik hoop echt dat die dingen niet afgegraven gaan worden
Een tribune plaatsen op de duin gaat lastig worden en de kaartjes zijn er al voor verkocht......quote:Op donderdag 8 augustus 2019 13:40 schreef jpjedi het volgende:
Duinen verplaatsen? Tja als je natuur organisaties ergens mee op de kast wil krijgen..
slapstick, ik zei het al.quote:Op donderdag 8 augustus 2019 14:20 schreef McLaren_Fan het volgende:
[..]
Een tribune plaatsen op de duin gaat lastig worden en de kaartjes zijn er al voor verkocht......
Die race was zo briljant om mee te maken. Zat aan het begin van de Tarzan, de wave doen met de tribune aan de overkantquote:
Toen ik daar was, was ik natquote:Op donderdag 8 augustus 2019 15:04 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Die race was zo briljant om mee te maken. Zat aan het begin van de Tarzan, de wave doen met de tribune aan de overkant
quote:DGP [DGP Race B.V. ] is eindverantwoordelijk voor het opleveren van een regionaal gedragen mobiliteitsplan als onderdeel van de vergunningaanvraag
De extra weg is dus noodzakelijk uit veiligheidsoogpunt. Laat de komst van deze weg nu a ernstig twijfelachtig zijn. Diverse organisaties hebben hun bezwaar al kenbaar gemaakt.quote:Voor het organiseren van de Formule 1 is een extra ontsluitingsweg van/naar het circuit gewenst, met name vanuit veiligheidsoogpunt. De onderzoeken hiervoor lopen. Ook de consequenties naar aanleiding van de uitspraak vanuit het Programma Aanpak Stikstof (PAS) worden in de onderzoeken en aanpak meegenomen.
Er moeten dus nog vergunningen verstrekt worden. De huidige vergunning volstaat niet.quote:Vergunningen
Het proces voor de benodigde vergunningen is in volle gang. Door de gemeente is een totaaloverzicht opgesteld van de benodigde vergunningen en de daarbij behorende indieningsvereisten om het circuit zo goed mogelijk te faciliteren bij het juist en compleet indienen van de aanvragen. In de werkgroep met betrokken partijen (provincie Noord-Holland, ODIJmond, ODNHN, DGP, het circuit en de gemeente) worden alle aspecten van noodzakelijke en te verwachten vergunningsaanvragen afgestemd inclusief de planning.
2006quote:Op donderdag 8 augustus 2019 15:04 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Die race was zo briljant om mee te maken. Zat aan het begin van de Tarzan, de wave doen met de tribune aan de overkant
😳🙈😂quote:Op donderdag 8 augustus 2019 18:54 schreef McLaren_Fan het volgende:
Er moeten dus nog vergunningen verstrekt worden. De huidige vergunning volstaat niet.
=/=quote:Voor het organiseren van de Formule 1 is een extra ontsluitingsweg van/naar het circuit gewenst, met name vanuit veiligheidsoogpunt. De onderzoeken hiervoor lopen. Ook de consequenties naar aanleiding van de uitspraak vanuit het Programma Aanpak Stikstof (PAS) worden in de onderzoeken en aanpak meegenomen.
quote:De extra weg is dus noodzakelijk uit veiligheidsoogpunt. Laat de komst van deze weg nu a ernstig twijfelachtig zijn. Diverse organisaties hebben hun bezwaar al kenbaar gemaakt.
Ook wel een interessant stukjequote:De kaarten worden in februari pas op naam gezet, dit gebeurt nadat bezoekers een keuze hebben
gemaakt uit een van de aangeboden mobiliteitsopties. In de tussenliggende periode blijft DGP
onverminderd aangeven dat met de auto tot in Zandvoort afreizen geen optie is.
't Is wat meid.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 10:29 schreef PzKpfw het volgende:
Typisch Westerlingen, eerst een grote bek dat alles zo even geregeld gaat worden. Maar als puntje bij paaltje komt de deksel op de neus krijgen.
Hap hap meneer voelt zich aangesproken hoor.quote:
Neuh, niet bepaald. Het zijn simpelweg tamelijk kinderlijk en armoedige opmerkingen.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 10:58 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Hap hap meneer voelt zich aangesproken hoor.
Haha jij die over armoedige opmerkingen begint.quote:Op vrijdag 9 augustus 2019 10:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Neuh, niet bepaald. Het zijn simpelweg tamelijk kinderlijk en armoedige opmerkingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |