Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot!! In 2018 is in Nederland 329 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 223 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 8700 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden..
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.
Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cijfers en statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
GVE U hebt onlangs geïnvesteerd in een project van Noordermeer Vastgoed. Wij hebben vandaag een onjuistheid in de 'Toelichting van Geldvoorelkaar.nl' in de pitches van projecten III (20155) en IV (20259) geconstateerd. De BKR score van mevrouw Meurs was ten tijde van publicatie van project I (19569) en II (19884) een 'G' (gemiddeld risico). Doordat de leningen van project I en II door Geldvoorelkaar.nl geregistreerd zijn bij BKR - volgens regulier beleid - is de score verhoogd naar 'J' (verhoogd risico). Deze score is gelijk aan die van de heer Noordermeer. Hoewel de scorewijziging bekend was bij Geldvoorelkaar.nl, is deze per abuis niet goed overgenomen in de pitch. Onze excuses hiervoor. Wij vertrouwen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Ze mogen de rente verhogen naar 5,5% anders wordt mijn investering geannuleerd.
[ Bericht 5% gewijzigd door zeeland6 op 30-07-2019 11:39:36 ]
GvE: Netto rendement 365d (na aftrek fee en achterstand) 5,59%
Over misschien wel 100 projecten..waarvan er nog maar een handjevol lopen nu.
KoM: Netto rendement per jaar 6,74 % 2 projecten bijna afgerond
CCF: Netto rendement per jaar 6,64 % 1 project bijna afgerond.
Aygodutch: Netto rendement per jaar -80% ofzo 1 project, 2 betalingen ontvangen en toen was het gedaan
Over het algemeen dus niet slecht, maar dat komt vast ook doordat de tijd 5 jaar geleden anders was. De rente/risico verhouding is er volgens mij niet beter op geworden.
Mijn rendement bij GVE, geinvesteerd in 109 projecten in de afgelopen 6 jaar. Genoeg spreiding zou je zeggen: Netto rendement 365d na aftrek fee en achterstand: 0,04% Netto rendement 90d: na aftrek fee en achterstand 0,04% Netto rendement na aftrek fee en achterstand: 0,77%
Als er niet nog behoorlijk wat terugkomt van de achterstanden had ik het beter bij de bank kunnen laten staan...nou ja, je probeert eens wat he.
<a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" > InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.</a>
Eigenlijk komt het er dus op neer dat de 4 units niet verkocht raken en zij nu zelf willen gaan kijken voor de verhuur
Metrage • A1 circa 224,21 m² (188,99 m² bedrijfsruimte, 35,22 m² kantooruimte) (Verkocht) • A2 circa 222,47 m² (186,72 m² bedrijfsruimte, 35,75 m² kantooruimte) (Verkocht) • A3 circa 222,47 m2(186,72 m² bedrijfsruimte, 35,75 m² kantooruimte) (OPTIE) • A4 circa 226,61 m2(190,85 m² bedrijfsruimte, 35,76 m² kantooruimte) (OPTIE)
Eigenlijk komt het er dus op neer dat de 4 units niet verkocht raken en zij nu zelf willen gaan kijken voor de verhuur
Metrage • A1 circa 224,21 m² (188,99 m² bedrijfsruimte, 35,22 m² kantooruimte) (Verkocht) • A2 circa 222,47 m² (186,72 m² bedrijfsruimte, 35,75 m² kantooruimte) (Verkocht) • A3 circa 222,47 m2(186,72 m² bedrijfsruimte, 35,75 m² kantooruimte) (OPTIE) • A4 circa 226,61 m2(190,85 m² bedrijfsruimte, 35,76 m² kantooruimte) (OPTIE)
Verkoopgeschiedenis Aangeboden sinds14 februari 2019 Verkoopdatum11 juli 2019 Looptijd4 1/2 maand
Succesvolle (volledige) verkoop had ze dus in theorie 4*235K minus bouwkosten ad 780K , 160K aan winst opgeleverd. Maar nu worden de heren wat zenuwachtig blijkbaar. Er is een overbruggingskrediet nodig. Ik denk dat ze helemaal niet serieus van plan zijn te verhuren. Als ze die hokken alsnog weten te verkopen kan het hele bedrag ineens boetevrij worden afgelost. Eéntje is in principe al voldoende om afscheid te nemen van GvE.
Dat aannemingsbedrijfje, daar blijft ook nog een deel winstopslag hangen voor de mannen neem ik aan.
Verhuur, slechte spreiding want slechts 2 objecten, als één appt. leeg staat kunnen ze eigenlijk al niet meer aan hun verplichtingen voldoen, en privé hebben ze blijkbaar niets.
Kortom als het allemaal goed gaat is de hele buit voor Nick&Dave, als het beroerd blijkt te gaan dan is het aanzienlijke risico voor de crowdfunders. Voor zo'n beetje rente bij zo'n onvolledig gedocumenteerd project, ga ik voor de mannen niet mijn nek uitsteken, ze zoeken het maar uit daar in Almere.
[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 30-07-2019 12:25:51 ]
Succesvolle (volledige) verkoop had ze dus in theorie 4*235K minus bouwkosten ad 780K , 160K aan winst opgeleverd. Maar nu worden de heren wat zenuwachtig blijkbaar. Er is een overbruggingskrediet nodig. Ik denk dat ze helemaal niet serieus van plan zijn te verhuren. Als ze die hokken alsnog weten te verkopen kan het hele bedrag ineens boetevrij worden afgelost. Eéntje is in principe al voldoende om afscheid te nemen van GvE.
Dat aannemingsbedrijfje, daar blijft ook nog een deel winstopslag hangen voor de mannen neem ik aan.
Verhuur, slechte spreiding want slechts 2 objecten, als één appt. leeg staat kunnen ze eigenlijk al niet meer aan hun verplichtingen voldoen, en privé hebben ze blijkbaar niets.
Kortom als het allemaal goed gaat is de hele buit voor Nick&Dave, als het beroerd blijkt te gaan dan is het aanzienlijke risico voor de crowdfunders. Voor zo'n beetje rente bij zo'n onvolledig gedocumenteerd project, ga ik voor de mannen niet mijn nek uitsteken, ze zoeken het maar uit daar in Almere.
Goede analyse. Lijkt me iid het verhaal.
Ze kunnen natuurlijk ook altijd nog met de prijs omlaag :-)
En als ze niet snel met de bouw beginnen, dan zal de aannemer zijn capaciteit wel ergens anders inzetten en zullen de 2 koopcontracten wel vervallen
[ Bericht 4% gewijzigd door PON op 30-07-2019 13:20:07 (aanvulling) ]
Ik denk inderdaad dat je conclusie juist is. Naast de verhoogde risico’s zijn met name de mogelijkheid om boetevrij af te lossen voor mij reden om hem niet mee te nemen. Als er 6 maanden boeterente tegenover zou hebben gestaan zou ik hem misschien nog overwogen hebben.
Ik denk inderdaad dat je conclusie juist is. Naast de verhoogde risico’s zijn met name de mogelijkheid om boetevrij af te lossen voor mij reden om hem niet mee te nemen. Als er 6 maanden boeterente tegenover zou hebben gestaan zou ik hem misschien nog overwogen hebben.
Helaas, op naar de volgende.
Ik blijf het ook niet snappen hoe dit als het project volkomt gaat werken. ze hebben dan toch nog maar 2 ton. De grondverkoper wil 3,50 ton, gve krijgt eerste hypotheek op 2 units dus denk ik dat verkoper grond gewoon z'n geld wil. de kopers van de 2 units dan, zouden die een groot deel of de volle mep gaan betalen terwijl er nog niks gebouwd is. De bouwer, stuurt die z''n eerste factuur als het helemaal klaar is. iemand daar een idee over hoe dit zou kunnen gaan, wil het graag begrijpen.
Ik blijf het ook niet snappen hoe dit als het project volkomt gaat werken. ze hebben dan toch nog maar 2 ton. De grondverkoper wil 3,50 ton, gve krijgt eerste hypotheek op 2 units dus denk ik dat verkoper grond gewoon z'n geld wil. de kopers van de 2 units dan, zouden die een groot deel of de volle mep gaan betalen terwijl er nog niks gebouwd is. De bouwer, stuurt die z''n eerste factuur als het helemaal klaar is. iemand daar een idee over hoe dit zou kunnen gaan, wil het graag begrijpen.
Ik begrijp je vragen en zou het op zich ook wel willen weten. Aan de andere kant ga ik geen tijd en energie steken in een project waarvan ik nu al weet dat ik hem toch niet ga meenemen.
De aannemer, dat zijn ze toch zelf? Tenminste zo begreep ik het, vandaar die opmerking over winstopslag. Misschien dat ze bepaalde delen uitbesteden, maar onder eigen regie....
De aannemer, dat zijn ze toch zelf? Tenminste zo begreep ik het, vandaar die opmerking over winstopslag. Misschien dat ze bepaalde delen uitbesteden, maar onder eigen regie....
ik las in het begin van de pitch Met een aannemer is overeenstemming voor de realisatie van het pand. ga er dus vanuit dat ze dat niet zelf zijn.
ik las in het begin van de pitch Met een aannemer is overeenstemming voor de realisatie van het pand. ga er dus vanuit dat ze dat niet zelf zijn.
Inderdaad maar verderop staat: Geldnemer is Aannemersbedrijf H*gekant ........Dit is de vennootschap onder firma van de heer N. Ble**kenhorst en de heer D. Sc**eich die hiermee tekenen voor hoofdelijke aansprakelijkheid in privé. Ze noemen het toch niet voor niets zo, zou je zeggen
Ik zou me kunnen voorstellen dat de kopers van de 2 units in project-termijnen betalen naar rato van voortgang. Maar ik denk verder net als Horsemen, ik ga zeer zeker niet investeren dus....
Op dinsdag 30 juli 2019 11:33 schreef zeeland6 het volgende: GVE U hebt onlangs geïnvesteerd in een project van Noordermeer Vastgoed. Wij hebben vandaag een onjuistheid in de 'Toelichting van Geldvoorelkaar.nl' in de pitches van projecten III (20155) en IV (20259) geconstateerd. De BKR score van mevrouw M**** was ten tijde van publicatie van project I (19569) en II (19884) een 'G' (gemiddeld risico). Doordat de leningen van project I en II door Geldvoorelkaar.nl geregistreerd zijn bij BKR - volgens regulier beleid - is de score verhoogd naar 'J' (verhoogd risico). Deze score is gelijk aan die van de heer N****. Hoewel de scorewijziging bekend was bij Geldvoorelkaar.nl, is deze per abuis niet goed overgenomen in de pitch. Onze excuses hiervoor. Wij vertrouwen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Ze mogen de rente verhogen naar 5,5% anders wordt mijn investering geannuleerd.
Het is toch bijzonder dat dit soort vergissingen/slordigheden nog steeds voorkomen.
De inflatie was in Nederland op jaarbasis in mei 2,44%. Boven het heffingsvrij vermogen moet je minimaal 3,02% maken om koopkracht te behouden. Wie in de tweede schijf zit, moet minimaal 3,78% maken om koopkracht te behouden. Met een alsmaar dalende rentevergoeding op crowdfundingprojecten komt er een moment dat het rendement het risico niet meer waard is.
Voilà, wederom zo'n fuifnummer waarbij alle alarmbellen af(zouden moeten) gaan
Even checken of ik ze allemaal zie: - Geen cijfers over 2018. - Dalende omzet. - Dalende winst. - Toegenomen kortlopende schulden. - Raar bestedingsdoel: een 'sterke internetnaam' meer bekendheid geven. + Flink positief EV. + Current ratio > 1. + Geen langlopende schulden.
Het is een BV en ik vermoed dat jij de post 'vlottende activia' niet vertrouwt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Groepfunder op 31-07-2019 08:26:01 ]
Even checken of ik ze allemaal zie: - Geen cijfers over 2018. - Dalende omzet. - Dalende winst. - Toegenomen kortlopende schulden. - Raar bestedingsdoel: een 'sterke internetnaam' meer bekendheid geven. + Flink positief EV. + Current ratio > 1. + Geen langlopende schulden.
Het is een BV en ik vermoed dat jij de post 'vlottende activia' niet vertrouwd.
Precies. Plus al die andere negatieve kenmerken. Ondanks het ogenschijnlijk grote EV, zou het zomaar kunnen zijn dat hij aan de rand van de afgrond zit. Oorzaak wellicht te hoge privé opnamen.
Op woensdag 31 juli 2019 11:17 schreef bleyenburg het volgende: Projectenstroom bij FNC lijkt opgedroogd. Al enige dagen geen enkel nieuw project meer daar
Bij de meeste platforms is de komkommertijd aangebroken.
Is deze (inter)nationale autohandelaar nog niet besproken toch?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I.m.o. deels vaag product, wel 2e hypotheek met materiële waarde. Wel achter een eerste van 1,5 mio.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn AI stond nog uit. Heeft iemand (al) een linkje?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn AI stond nog uit. Heeft iemand (al) een linkje?
Mijne ook, maar ik vind de rente ook wel een dieptepunt .
Daarbij vraag ik me ook af waarom een ondernemer met behoorlijk wat filialen(zowel eigen beheer en als franchisegever) 90k moet ophalen voor online activiteiten.
Daarbij vraag ik me ook af waarom een ondernemer met behoorlijk wat filialen(zowel eigen beheer en als franchisegever) 90k moet ophalen voor online activiteiten.
Dit is voor hem ook weer een stuk marketing; geld ophalen tegen een voor hem schappelijke rente en naamsbekendheid.
Bij staat hij wel aan maar met een minimum van 7% dus ik doe ook niet geautomatiseerd mee. Handmatig ga ik het ook niet doen aangezien 6,5% bij een dergelijk horecaproject m.i. gewoon te laag is.
Dit is voor hem ook weer een stuk marketing; geld ophalen tegen een voor hem schappelijke rente en naamsbekendheid.
Ik geloof er niet in dat deze kosten opwegen tegen de naamsbekendheid die hij hier mee krijgt.
Daarbij blijf ik van mening dat ik het vreemd vind dat zo'n grote formule zonder aanwijsbare reden een degelijk bedrag moet lenen voor online activiteit. Dit zou gewoon meegenomen moeten zijn in je jaarbegroting.
Ik geloof er niet in dat deze kosten opwegen tegen de naamsbekendheid die hij hier mee krijgt.
Daarbij blijf ik van mening dat ik het vreemd vind dat zo'n grote formule zonder aanwijsbare reden een degelijk bedrag moet lenen voor online activiteit. Dit zou gewoon meegenomen moeten zijn in je jaarbegroting.
Dit project heeft hij ook al via HCN gefinancierd a 350k.
Dat lijkt op het eerste gezicht wel erg hebberig en ongepast om op twee platformen voor het zelfde project geld op te halen zonder daar melding van te maken in de betreffende pitches!😠
Geld ophalen via HCN zie ik niet als zelf voorschieten!
Ik heb sterk de indruk dat bij HcN de auto invest gebruikt wordt om de rente te optimaliseren (voor de lener dan in ieder geval). Sinds de auto invest ingevoerd is pak ik nagenoeg niks meer mee op HcN, omdat de projecten niet aan mijn rente-criterium voldoen, terwijl er voor de auto invest regelmatig projecten voorbijkwamen die aan de andere criteria + het rente criterium voldeden.
Dat is dan maar zoals het is, ik ga zeker in horeca niet mee in de race to the bottom vwb rente.
Bij de meeste platforms is de komkommertijd aangebroken.
Over KoMkommers gesproken: KoM gaat volgens mij met de eer strijken om met de meeste openstaande projecten augustus in te gaan. (correctie: gelijke stand met GvE zie ik, beide 4 projecten). Wel halen ze bij KoM alle trucs uit de kast om projecten gefinancierd te krijgen: lampjes project van 300K wordt voor 185K succesvol gefinancierd, en kamperen bij de boer voor zwevers van 150K wordt voor 80K succesvol gefinancierd.
Over KoMkommers gesproken: KoM gaat volgens mij met de eer strijken om met de meeste openstaande projecten augustus in te gaan.
Kapitaal Op Maat gaat per 2 t/m 14 augustus even op vakantie en dit betekent niet dat we volledig onbereikbaar zijn, maar wel dat we misschien iets minder snel dan normaal reageren en dat er minder nieuwe projecten gepubliceerd zullen worden in die periode
Ik hou het voorlopig ook even bij mijn eerdere investering via HcN in dit WOK paleis. Deze was gelukkig nog tegen 7,5%.
Volgens mij zat er ook een restaurant van wok to go aan lange poten den haag. Deze is maar paar maanden open geweest en nu vervangen door een vegan restaurant. Geen idee waarom die maar kort open is geweest. Voor 6.5 procent ga ik me er niet aan wagen
Ook de rentevergoeding bij vervroegde aflossing is versoberd tot 1%. Ik investeer voorlopig niet meer. Steeds lagere rente, belachelijk veel fouten in de pitches en er wordt meer aan de aanvragers gedacht dan aan de financiers.
Ook de rentevergoeding bij vervroegde aflossing is versoberd tot 1%. Ik investeer voorlopig niet meer. Steeds lagere rente, belachelijk veel fouten in de pitches en er wordt meer aan de aanvragers gedacht dan aan de financiers.
Sluit me bij je aan... netto rente onder de 4 procent voor schijf 1A. Voorlopig maar geen crowdfunding meer tot de rente weer in verhouding staat tot het risico. Helaas is er nog genoeg geld beschikbaar en zijn mensen blind geworden voor de risico's. Zolang ze binnen no-time vol zitten zal het blijven dalen. Maar niet met mijn geld...
Dat lijkt op het eerste gezicht wel erg hebberig en ongepast om op twee platformen voor het zelfde project geld op te halen zonder daar melding van te maken in de betreffende pitches!😠
Geld ophalen via HCN zie ik niet als zelf voorschieten!
Op woensdag 31 juli 2019 14:44 schreef ETphonehome het volgende: Ik heb sterk de indruk dat bij HcN de auto invest gebruikt wordt om de rente te optimaliseren (voor de lener dan in ieder geval). Sinds de auto invest ingevoerd is pak ik nagenoeg niks meer mee op HcN, omdat de projecten niet aan mijn rente-criterium voldoen, terwijl er voor de auto invest regelmatig projecten voorbijkwamen die aan de andere criteria + het rente criterium voldeden.
Dat is dan maar zoals het is, ik ga zeker in horeca niet mee in de race to the bottom vwb rente.
In ieder geval kunnen we constateren dat de gemiddeld geboden rente op dit soort projecten flink gezakt is van minimaal 7,5 a 8% nasr 6,5%... bij 7% lag voor mij wel de grens.
Over KoMkommers gesproken: KoM gaat volgens mij met de eer strijken om met de meeste openstaande projecten augustus in te gaan. (correctie: gelijke stand met GvE zie ik, beide 4 projecten). Wel halen ze bij KoM alle trucs uit de kast om projecten gefinancierd te krijgen: lampjes project van 300K wordt voor 185K succesvol gefinancierd, en kamperen bij de boer voor zwevers van 150K wordt voor 80K succesvol gefinancierd.
Bij KoM is de KoMkommertijd toch niet helemaal ingegaan.
Nieuw project: Instituut Voor Preventie en Gezondheid (IVPG)
Kapitaal Op Maat gaat per 2 t/m 14 augustus even op vakantie en dit betekent niet dat we volledig onbereikbaar zijn, maar wel dat we misschien iets minder snel dan normaal reageren en dat er minder nieuwe projecten gepubliceerd zullen worden in die periode
Vraagje, misschien weet iemand dit. Stort HCN de termijnen altijd op de bankrekening vanwaar de betreffende investering is gedaan, of kijken ze naar het oudste bij hun bekende bankrekening nummer?
Op woensdag 31 juli 2019 18:26 schreef obligataire het volgende: Vraagje, misschien weet iemand dit. Stort HCN de termijnen altijd op de bankrekening vanwaar de betreffende investering is gedaan, of kijken ze naar het oudste bij hun bekende bankrekening nummer?
Recent heb ik een wijziging doorgevoerd. Storten maakt niet uit van welke rekening. Uitkering naar het nummer in je persoonlijke profiel. Dat kan er maar 1 zijn.
Recent heb ik een wijziging doorgevoerd. Storten maakt niet uit van welke rekening. Uitkering naar het nummer in je persoonlijke profiel. Dat kan er maar 1 zijn.
Tnx. Ik had vandaag Nederweert vanaf een foute rekening betaald...
Mooi. Het stond me voor de geest dat bij (o.a.) IVM de terugbetalingen altijd gebeuren op de rekening van herkomst. Het is toch al zo'n gruwelijke administratie aan het worden, dan wil je niet ook hebben dat de betalingen kris kras door elkaar gaan plaats vinden
Volgens mij moest de pitch-opsteller van KoM zijn vlucht naar zonniger oorden halen of zo. De voorstel tekst van de ondernemer lijken meer aantekeningen in snelschrift stijl. Verder weer een pareltje dit project: 11! aandeelhouders die er bij elkaar 60K ingestoken hebben, en blijkbaar de andere 50K er niet bij willen leggen.
Volgens mij moest de pitch-opsteller van KoM zijn vlucht naar zonniger oorden halen of zo. De voorstel tekst van de ondernemer lijken meer aantekeningen in snelschrift stijl. Verder weer een pareltje dit project: 11! aandeelhouders die er bij elkaar 60K ingestoken hebben, en blijkbaar de andere 50K er niet bij willen leggen.
KOM lees ik überhaupt al niets meer van. Meest waardeloze CF-platform.
25,- voor een fles azijn die je waarschijnlijk zelf moet ophalen in Adam ?
Bij voorgaande pitches kreeg ik hele aardige pakketjes toegestuurd. Ik verwacht dat hier ook wel, zoals ik deze organisatie met Duitse roots inschat. Géén Zeeuwse zuunigheid dus
Toch 12,5% extra rendement, bovenop de normale rente.
Het project op NF in Blokker blijft vooralsnog hangen op 81%. Er zijn nog 5 dagen om ¤55.500,- euro te vinden.
Bij GVE is Noordermeer Vastgoed IV in drie dagen volgelopen. Ik heb 'm uiteindelijk ook meegenomen, maar denk er sterk over om het voorbeeld van Zeeland6 in deze te volgen. Die andere twee vastgoedprojecten staan stil. Het project Uitbreiding Vastgoedportefeuille staat na 11 dagen op 13% gefund. En het project Aankoop beleggingspand na 7 dagen op 11%, Ik ben benieuwd of een grote partij wordt gevonden om op die leningen in te schrijven of dat er uiteindelijk een verbeterd voorstel zal komen.
[Bewerking]De kogel is door de mailbox. Ik vind een pitch met foutieve informatie not done, ongeacht wiens schuld dat is. Ik heb die investering inmiddels geannuleerd. De bruto rente van 4,5% bij een LTV van 90% was krap, maar als de kredietwaardigheid van een van de leners dan ook lager blijkt te zijn dan ik eerder dacht, dan vraag ik mij af of de rente en het risico nog wel in verhouding tot elkaar staan. Dan misschien liever vrijdag in olievaatjes investeren.
[ Bericht 10% gewijzigd door Groepfunder op 31-07-2019 22:30:48 ]
Op dinsdag 30 juli 2019 11:45 schreef tsagld het volgende: Mijn rendement bij GVE, geinvesteerd in 109 projecten in de afgelopen 6 jaar. Genoeg spreiding zou je zeggen: Netto rendement 365d na aftrek fee en achterstand: 0,04% Netto rendement 90d: na aftrek fee en achterstand 0,04% Netto rendement na aftrek fee en achterstand: 0,77%
Als er niet nog behoorlijk wat terugkomt van de achterstanden had ik het beter bij de bank kunnen laten staan...nou ja, je probeert eens wat he.
Hmm dat valt wel tegen ja, helemaal omdat we de afgelopen periode de wind wel in de rug hadden qua economie. Wat gaan die rendementen dan doen als we straks in een recessie komen?
Hmm dat valt wel tegen ja, helemaal omdat we de afgelopen periode de wind wel in de rug hadden qua economie. Wat gaan die rendementen dan doen als we straks in een recessie komen?
Dat hangt natuurlijk af van de zwaarte van de recessie maar het aantal faillissementen loopt dan logischerwijs op en ik denk dat het met name bij de platformen die weinig aan ballotage doen en/of zekerheden vastleggen (FNC, KOM) een bloedbad wordt.
Bij GVE is Noordermeer Vastgoed IV in drie dagen volgelopen. Ik heb 'm uiteindelijk ook meegenomen, maar denk er sterk over om het voorbeeld van Zeeland6 in deze te volgen. Die andere twee vastgoedprojecten staan stil. Het project Uitbreiding Vastgoedportefeuille staat na 11 dagen op 13% gefund. En het project Aankoop beleggingspand na 7 dagen op 11%, Ik ben benieuwd of een grote partij wordt gevonden om op die leningen in te schrijven of dat er uiteindelijk een verbeterd voorstel zal komen.
[Bewerking]De kogel is door de mailbox. Ik vind een pitch met foutieve informatie not done, ongeacht wiens schuld dat is. Ik heb die investering inmiddels geannuleerd. De bruto rente van 4,5% bij een LTV van 90% was krap, maar als de kredietwaardigheid van een van de leners dan ook lager blijkt te zijn dan ik eerder dacht, dan vraag ik mij af of de rente en het risico nog wel in verhouding tot elkaar staan. Dan misschien liever vrijdag in olievaatjes investeren.
had iemand hier niet eerder vermeld dat bij NF de projecten vol komen door andere investeerders na aflopen van projectperiode (fundinggarantie)?
had iemand hier niet eerder vermeld dat bij NF de projecten vol komen door andere investeerders na aflopen van projectperiode (fundinggarantie)?
Sta op het punt Blokker van NF mee te nemen. Maar heb echter het project hier op het Forum niet gevolgd i.v.m. prettige bezigheden buitenshuis. Project ziet er op het eerste gezicht goed uit. Welke beren heb ik hier op het forum gemist?
Bij voorgaande pitches kreeg ik hele aardige pakketjes toegestuurd. Ik verwacht dat hier ook wel, zoals ik deze organisatie met Duitse roots inschat. Géén Zeeuwse zuunigheid dus
Toch 12,5% extra rendement, bovenop de normale rente.
Ik hoop voor je dat het geen Duitse azijnpissers zijn!
Sta op het punt Blokker van NF mee te nemen. Maar heb echter het project hier op het Forum niet gevolgd i.v.m. prettige bezigheden buitenshuis. Project ziet er op het eerste gezicht goed uit. Welke beren heb ik hier op het forum gemist?
Jij hebt geen beren gemist. Althans, ze zijn hier (nog) niet langs gekomen bij dat project. Gaanmetdiebanaan zag dat het tabelletje niet helemaal klopte. Obligataire en Horsemen waren positief en hebben gezegd in dat project te zullen investeren. Ik heb de indruk dat jsuijker datzelfde heeft gedaan. Ik overigens ook.
Jij hebt geen beren gemist. Althans, ze zijn hier (nog) niet langs gekomen bij dat project. Gaanmetdiebanaan zag dat het tabelletje niet helemaal klopte. Obligataire en Horsemen waren positief en hebben gezegd in dat project te zullen investeren. Ik heb de indruk dat jsuijker datzelfde heeft gedaan. Ik overigens ook.
Jij hebt geen beren gemist. Althans, ze zijn hier (nog) niet langs gekomen bij dat project. Gaanmetdiebanaan zag dat het tabelletje niet helemaal klopte.
Dat foutje heeft mij er niet van weerhouden om te investeren. Lijkt me een realistisch project met genoeg comfort (om met de pitchschrijvers van CCF te spreken) in de LTV, zelfs voor een bedrijfspand.
ET steekt ook zijn hand op, ik heb ook een duit in het zakje gedaan voor dit project.
Als ik dat zo lees zit ik nu dus ook tussen het goede gezelschap! Mijn eerste project bij dit platform. Zag dat men ook intersolve als provider heeft. Ben benieuw of deze Provider bij dit platform net zoveel fouten in de schoenen geschoven krijgt als bij SIG.
[ Bericht 8% gewijzigd door NaRegenDeZon op 01-08-2019 13:16:22 ]
Ik heb inderdaad ingelegd en nog vrij stevig ook. Hij zal best wel volkomen denk ik, deze mensen hebben voldoende netwerk
Op donderdag 1 augustus 2019 13:10 schreef NaRegenDeZon het volgende: . Zag dat men ook intersolve als provider heeft. Ben benieuw of deze Provider bij dit platform net zoveel fouten in de schoenen geschoven krijgt als bij SIG.
Pfff, bij SIG, sinds de laatste 'leegboeking' zijn er precies 4 mutaties geweest en nu klopt het saldo al niet meer. Kàn toch niet?
Deze maand geen betaling mogen ontvangen van Bosveld Nederland. Op https://www.bosveldnederland.nl/ staat dat ze failliet zijn verklaard. Uiteraard nog niks vernomen van KoM.
Vorig jaar heeft dochterlief geld opgehaald bij gve om activiteiten over te nemen van haar vader omdat hij het te druk had met de Biltong. Denk ook wel dat hij wist dat het niet meer goed zou komen met Bosveld.
Met de kennis van nu had ik nooit in dit project geïnvesteerd, net als mytripbooker. Leergeld zullen we dan maar zeggen.
dat leegboeken was een goede tip.scheelt een hoog gereken
Vanaf welk moment of saldo ben je gaan wegboeken. Als je weet wat je slotsaldo is en wat je komende maand verwacht zou je zeggen dat er niet veel fout kan gaan
Ik heb inderdaad ingelegd en nog vrij stevig ook. Hij zal best wel volkomen denk ik, deze mensen hebben voldoende netwerk
Ik heb zojuist ook ingelegd; ook ik had de eerdere discussie over dit project blijkbaar over het hoofd gezien. Ook voor mij mijn eerste project bij dit platform.
Ik heb het vrijgekomen geld van de Aaf Bouberstraat in de 2 openstaande Rotterdamse projecten op SIG gestoken, aangezien hierna de nieuwe projecten onder de nieuwe voorwaarden zijn.
Vanaf welk moment of saldo ben je gaan wegboeken. Als je weet wat je slotsaldo is en wat je komende maand verwacht zou je zeggen dat er niet veel fout kan gaan
Dat zou je denken ja maar helaas is de werkelijkheid anders. Ik doe dat maandelijks als ik het saldo in de eerste twee weken nog niet gebruikt heb om een nieuw project mee te betalen. Ik zit een beetje te twijfelen of er voor mij nog nieuwe projecten komen bij SiG. De rente is onder mijn minimum rentevergoeding gezakt en de verslechterde voorwaarde bij een vervroegde aflossing helpen hier ook niet bij.
Voor wie niet mee gedaan heeft aan herfinanciering Vlasstraat 3a Utrecht van die knuppel van Kre-Direct staat het geld van de slotaflossing nu in je wallet.
Vlasstraat 3A is naar Blokker!
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 01-08-2019 14:31:02 ]
Op het moment dat je een saldo in het scherm ziet staan dat bewezen juist is, is het wijs/handig om de rekening leeg te boeken. Normaliter is dat ongeveer op de 3e of 4e van de maand, als alle termijnen zijn bijgeschreven.
Op het moment dat je een saldo in het scherm ziet staan dat bewezen juist is, is het wijs/handig om de rekening leeg te boeken. Normaliter is dat ongeveer op de 3e of 4e van de maand, als alle termijnen zijn bijgeschreven.
Wordt er nog steeds ¤0.25 gerekend per uitboeking door intersolve/SIG?
Op donderdag 1 augustus 2019 13:10 schreef NaRegenDeZon het volgende: Als ik dat zo lees zit ik nu dus ook tussen het goede gezelschap! Mijn eerste project bij dit platform. Zag dat men ook intersolve als provider heeft. Ben benieuw of deze Provider bij dit platform net zoveel fouten in de schoenen geschoven krijgt als bij SIG.
Ook mijn eerste project op dit platform. Zag bij het registreren dat NF geen postcodetabel gekocht heeft. Vind ik wel wat knullig.
Bij project bij GvE Voetfit Velp https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=20027 dat maar moeizaam volraakt heeft de ondernemer het doelbedrag van 275k verlaagd naar 262k waardoor het gat nog maar ¤ 7.700 is waarvoor ze 3 dagen hebben. LTV verbetert hierdoor iets. Ze hebben de lening wel erg hard nodig. PS; Ik doen in dit project mee en overigens ook in Blokker.
Voor wie niet mee gedaan heeft aan herfinanciering Vlasstraat 3a Utrecht van die knuppel van Kre-Direct staat het geld van de slotaflossing nu in je wallet.
Op donderdag 1 augustus 2019 15:18 schreef Thomas88 het volgende: Hoe komen ze bij het pand in blokker (NF) aan 98k aan huurinkomsten terwijl dat rijtje met opsommingen van huurders lager is ?
Goede vraag/opmerking, heb de vraag bij NewF gelegd.
Op donderdag 1 augustus 2019 14:25 schreef NaRegenDeZon het volgende: Voor wie niet mee gedaan heeft aan herfinanciering Vlasstraat 3a Utrecht van die knuppel van Kre-Direct staat het geld van de slotaflossing nu in je wallet.
U hebt onlangs geïnvesteerd in project 20027 | Herfinanciering Bedrijfspand VoetFit Velp. Zojuist hebben wij het doelbedrag van deze lening verlaagd van ¤ 275.000,- naar ¤ 262.000,-.
De onderneemster heeft aangegeven het leenbedrag te willen verlagen met ¤ 13.000,-, omdat er inmiddels een extra aflossing op de te herfinancieren lening heeft plaatsgevonden ter hoogte van dit bedrag. Geldvoorelkaar.nl heeft dit geverifieerd en vastgesteld dat de extra aflossing niet ten koste is gegaan van de eigen inbreng van ¤ 15.000,-. Met de aanpassing van het doelbedrag zal het aflossingsvrije deel van deze Vastgoedlening lager worden. De Loan-to-Value en de betaalcapaciteit zijn hierdoor verbeterd.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Edit; zie dat dit er boven ook al vermeld was sorry. Vraag me ook af hoe de projecten van 900k gaan volkomen trouwens...?
Vlasstraat, Utrecht, SIG bij mij eveneens afgelopen nacht bijgeboekt. Jammer van de verslechtering van de condities voor ons. Ik denk dat ze aan het testen zijn hoe ver ze de boel nog kunnen uitkleden. How low can you go? Volgens mij lopen de projecten al minder snel vol als voorheen. Wanneer zal schijf 1a/1b niet meer als eerste vol zijn?
Op donderdag 1 augustus 2019 15:14 schreef ML45 het volgende: Bij project bij GvE Voetfit Velp https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=20027 dat maar moeizaam volraakt heeft de ondernemer het doelbedrag van 275k verlaagd naar 262k waardoor het gat nog maar ¤ 7.700 is waarvoor ze 3 dagen hebben. LTV verbetert hierdoor iets. Ze hebben de lening wel erg hard nodig. PS; Ik doen in dit project mee en overigens ook in Blokker.
Bedankt. Ben nu alsnog ingestapt met een klein bedrag. Staat op 97%.
Bedankt. Ben nu alsnog ingestapt met een klein bedrag. Staat op 97%.
Ook klein ingestapt. Is dit rente percentage de nieuwe norm?
Zie ook nog 2 andere GVE projecten staan (900K elk). Maar lange looptijd/lage percentages/hoge LTV. Ik denk dat de rente + 1% moet zijn voor dat die gaan lopen.
Ook klein ingestapt. Is dit rente percentage de nieuwe norm?
Zie ook nog 2 andere GVE projecten staan (900K elk). Maar lange looptijd/lage percentages/hoge LTV. Ik denk dat de rente + 1% moet zijn voor dat die gaan lopen.
Ik twijfel nog. Ik wil niet aan leeftijdsdiscriminatie doen, maar vind 62 en 66 jaar best aan de hoge kant. de BKR-scores zijn wel goed.
EINDHOVEN (AFN) - Personal Fitness Nederland opende dit jaar al 21 vestigingen. Daarmee ligt de fitnessketen volgens franchisegever Jos Vermeer op schema voor zijn doelstelling van 160 filialen in de zomer van 2021. "We openen momenteel twee à drie vestigingen per maand", zegt hij in een interview met Franchiseplus.nl.
"Naast de groei met nieuwe franchise-ondernemers, openen bestaande franchise-ondernemers ook meerdere vestigingen. In het najaar staan er nog minimaal vijftien nieuwe vestigingen op de planning waardoor we uitkomen op circa 95 vestigingen eind 2019."
Met een crowdfunding-project heeft Personal Fitness Nederland 200.000 euro opgehaald om ook nieuwe, eigen vestigingen te kunnen openen. "In 3,5 jaar hebben wij 80 locaties geopend", vertelt Vermeer. "Hoewel dit een ongekend snelle groei is, zijn wij er nog lang niet. Eind 2018 hebben wij besloten om ook eigen vestigingen te openen om de groeidoelstelling te realiseren. Hiervoor hebben wij de samenwerking gezocht met drie partners."
Het bedrijf opent in augustus verder zijn eerste vestiging in België, een markt met "ontzettend veel potentieel". In Nederland ziet Vermeer ook nog ruimte voor verdere groei. "Op basis van een rayonanalyse, zijn er circa 225 Personal Fitness Nederland vestigingen mogelijk in Nederland maar dat is geen doel op zich. Eerst maar eens naar de 160", zegt hij.
Sluit me bij je aan... netto rente onder de 4 procent voor schijf 1A. Voorlopig maar geen crowdfunding meer tot de rente weer in verhouding staat tot het risico. Helaas is er nog genoeg geld beschikbaar en zijn mensen blind geworden voor de risico's. Zolang ze binnen no-time vol zitten zal het blijven dalen. Maar niet met mijn geld...
Pfff, bij SIG, sinds de laatste 'leegboeking' zijn er precies 4 mutaties geweest en nu klopt het saldo al niet meer. Kàn toch niet?
quote:
Op donderdag 1 augustus 2019 14:24 schreef Red_arrow het volgende: Ik heb het vrijgekomen geld van de Aaf Bouberstraat in de 2 openstaande Rotterdamse projecten op SIG gestoken, aangezien hierna de nieuwe projecten onder de nieuwe voorwaarden zijn.
Dat zou je denken ja maar helaas is de werkelijkheid anders. Ik doe dat maandelijks als ik het saldo in de eerste twee weken nog niet gebruikt heb om een nieuw project mee te betalen. Ik zit een beetje te twijfelen of er voor mij nog nieuwe projecten komen bij SiG. De rente is onder mijn minimum rentevergoeding gezakt en de verslechterde voorwaarde bij een vervroegde aflossing helpen hier ook niet bij.
quote:
Op donderdag 1 augustus 2019 15:33 schreef Aster1X het volgende: Jammer van de verslechtering van de condities voor ons. Ik denk dat ze aan het testen zijn hoe ver ze de boel nog kunnen uitkleden. How low can you go? Volgens mij lopen de projecten al minder snel vol als voorheen. Wanneer zal schijf 1a/1b niet meer als eerste vol zijn?
Ik ga ook definitief stoppen met investeren bij SIG. Niet dat dit project slechter is dan gemiddeld maar wel dat de rente nu onder mijn minimale percentage van 4% is gezakt (als je de opstarttijd en de jaarlijks vooraf te betalen kosten meeneemt). Ook de verslechtering bij een vervroegde aflossing is een hele slechte zaak.
We moeten niet uit het oog verliezen dat projecten zoals dit laatste Amsterdamse project in een zwaar overspannen markt gewaardeerd is geworden. Dergelijke panden gingen 4 a 5 jaar geleden voor minder dan de helft van de hand. Wat snel omhoog gaat kan ook snel naar beneden dus risicovrij is dit project in de 1a schijf zeker niet en dat voor minder dan 4%. Ik verwacht overigens dat andere investeerders nog wel even door investeren en de projecten gewoon vol komen. Het geld klotst klaarblijkelijk nog steeds tegen de plinten.
Mijn ondergrens is echter wel bereikt. Helaas, want verder was het een leuk product waarin ik de afgelopen jaren met plezier heb geïnvesteerd.
Op donderdag 1 augustus 2019 17:40 schreef zeeland6 het volgende: Mij e-wallet bij SIG bevat wel een saldo maar alle transacties uit het verleden en heden zijn weg
Tja, dat komt helaas wel vaker voor. Meestal komen de gegevens weer vrij snel terug. Wel afwachten of er niets in de historische gegevens is aangepast. Dat is de reden waarom investeerders regelmatig het saldo (na controle) terug boeken.
Tja, dat komt helaas wel vaker voor. Meestal komen de gegevens weer vrij snel terug. Wel afwachten of er niets in de historische gegevens is aangepast. Dat is de reden waarom investeerders regelmatig het saldo (na controle) terug boeken.
Kan iemand een voorbeeld geven van betalingen die fout gaan in de wallet van SIG. In casu: ik neem nagenoeg alleen schijf 1 mee en dam het minimum van ¤250. Op ¤0,01-afronding in het voordeel van SIG klopt het eigenlijk altijd zover ik zie.
Kan iemand een voorbeeld geven van betalingen die fout gaan in de wallet van SIG. In casu: ik neem nagenoeg alleen schijf 1 mee en dam het minimum van ¤250. Op ¤0,01-afronding in het voordeel van SIG klopt het eigenlijk altijd zover ik zie.
Er zijn allerlei manieren voorbij gekomen de afgelopen jaren maar het komt o.a. voor dat bedragen wel in het overzicht staan maar dat het totaal saldo hiermee niet overeenkomt.
Mijn ervaringen; - saldo stijgt wel doch de individuele boeken zijn niet zichtbaar( op dit moment zo) - optelling individuele boekingen komt niet overeen met saldo - individuele boekingen verdwijnen en komen weer terug( voorbeeld gisteren zag ik twee boeking van begin juli staan met een datum 30 juli, vandaan zijn deze weer geboekt met datum begin juli). Uiteindelijk klopt het allemaal wel heb ik kunnen constateren gedurende een halfjaar nakijken maar vertrouwenwekkend is het niet.
Ik ga ook definitief stoppen met investeren bij SIG. Niet dat dit project slechter is dan gemiddeld maar wel dat de rente nu onder mijn minimale percentage van 4% is gezakt (als je de opstarttijd en de jaarlijks vooraf te betalen kosten meeneemt). Ook de verslechtering bij een vervroegde aflossing is een hele slechte zaak.
We moeten niet uit het oog verliezen dat projecten zoals dit laatste Amsterdamse project in een zwaar overspannen markt gewaardeerd is geworden. Dergelijke panden gingen 4 a 5 jaar geleden voor minder dan de helft van de hand. Wat snel omhoog gaat kan ook snel naar beneden dus risicovrij is dit project in de 1a schijf zeker niet en dat voor minder dan 4%. Ik verwacht overigens dat andere investeerders nog wel even door investeren en de projecten gewoon vol komen. Het geld klotst klaarblijkelijk nog steeds tegen de plinten.
Mijn ondergrens is echter wel bereikt. Helaas, want verder was het een leuk product waarin ik de afgelopen jaren met plezier heb geïnvesteerd.
Ook voor mij is het stop bij SIG, vanochtend mijn saldo laten terugboeken. B Heb bovendien mijn buikvol van de problemen met intersolve en het niet kloppen van de overzichten. Die kennelijk ook nog handmatig gewijzigd kunnen worden.
Ook bij Newfunding is het over en uit. Werken ook met Intersolve en geeft ook daar problemen. Wilde daar weer eens een project meepakken, maar daar wordt weer moeilijk gedaan. Moet perse hetzelfde ID twee keer uploaden. Bovendien hebben andere platforums dit ook al aan Intersolve verstrekt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik volg even niet, is dit project gecancelled? Heb hem destijds meegenomen, maar zie in mijn overzicht of mail niks over dat dit niet doorgaat.
Ook voor mij is het stop bij SIG, vanochtend mijn saldo laten terugboeken. B Heb bovendien mijn buikvol van de problemen met intersolve en het niet kloppen van de overzichten. Die kennelijk ook nog handmatig gewijzigd kunnen worden.
Ook bij Newfunding is het over en uit. Werken ook met Intersolve en geeft ook daar problemen. Wilde daar weer eens een project meepakken, maar daar wordt weer moeilijk gedaan. Moet perse hetzelfde ID twee keer uploaden. Bovendien hebben andere platforums dit ook al aan Intersolve verstrekt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een ongelofelijke starre en bureaucratische houding.
Waarschijnlijk vinden ze zichzelf heel veel beter dan de banken e.d. (want modern en Fintech). In werkelijkheid doen ze dingen die een bank niet in zijn hoofd zou halen.
Klein bedrag (50% jaarwinst 2018), goede winst, 8.5% rente. Ziet er okay uit. Alleen die vlottende activa ... 85% van de jaaromzet
(Inz. CCF/Zus)
Ja, die is opvallend. Maar het is geen B.V., dus kan het geen rekening-courant directie zijn. Voorraad lijkt me ook niet, debiteuren met 1 a 2 maanden betaaltermijn hooguit 30 à 60K, liquide middelen, waarom dan lenen? Blijft een raadsel.
Edit: misschien is het een lening aan die B.V. of aan Dhr. Rodenburg.
Kijkend naar de balans en resultaten zouden ze de lening makkelijk moeten kunnen terugbetalen..............
Ik overweeg m bescheiden mee te pakken. Linkje delen = lief
Ja, die is opvallend. Maar het is geen B.V., dus kan het geen rekening-courant directie zijn. Voorraad lijkt me ook niet, debiteuren met 1 a 2 maanden betaaltermijn hooguit 30 à 60K, liquide middelen, waarom dan lenen? Blijft een raadsel.
Edit: misschien is het een lening aan die B.V. of aan Dhr. Rodenburg.
Kijkend naar de balans en resultaten zouden ze de lening makkelijk moeten kunnen terugbetalen..............
Ik overweeg m bescheiden mee te pakken. Linkje delen = lief
Het is een Collin Direct lening en daar zijn geen linkjes van.
Bijstorting wallet gebeurd dan in een behoorlijk lang tijdsbestek. Bij mij kwamen de eerste bijschrijvingen pas na 15uur en zijn nog steeds niet allemaal bijgeschreven. De grootste storting (aflossing Vlasstraat) is nog niet bijgestort.
Bijstorting wallet gebeurd dan in een behoorlijk lang tijdsbestek. Bij mij kwamen de eerste bijschrijvingen pas na 15uur en zijn nog steeds niet allemaal bijgeschreven. De grootste storting (aflossing Vlasstraat) is nog niet bijgestort.
Vreemd, die stond er bij mij gisterochtend al bij. Ik mis nu nog slechts 1 klein bedragje.
Inmiddels de nieuwe GVE gelezen. Dit zijn mijn gedachten:
Er is een omgevingsvergunning verleend. Om een aanvraag in te kunnen dienen moet je belanghebbende zijn, dus ik neem aan dat hij de grond al bezit. Toch is de lening voor GVE bedoeld voor "aankoop van de grond en de bouw van het bedrijfspand". De grondprijs is hoger dan zijn, overigens niet bescheiden, eigen inbreng. Zou daar een lening voor zijn afgesloten die met het bij GVE op te halen geld wordt afgelost? Dat staat niet in de pitch.
De ondernemer is op zoek naar een mede-investeerder. Als die gevonden is: lopen de investeerders via GVE dan het risico dat de lening vervroegd wordt afgelost? Anderzijds: gelet op de groeiplannen is dat risico wellicht niet zo groot.
Volgens mij is dit de locatie. Wel heel mooi bij openbaar vervoer.
De ondernemer is van plan kopieën van deze units neer te zetten. Ik zie de in de pitch genoemde voordelen daarvan, maar is een mogelijk nadeel niet dat als de vraag naar dit type units wegzakt alle units meegaan? En dan is er nog het punt dat de bedrijfsunits in deze pitch de "zeldzame mogelijkheid" bieden om "winkel en opslag op één locatie te vestigen". Dat lijkt mij een pré, maar je weet niet of die toestemming ook voor toekomstige bedrijfsunits verleend zal worden.
De LTV lijkt mij wel hoog t.o.v. de geboden rente. Of vergis ik mij daarin? Ik ben benieuwd hoe anderen dit project beoordelen.
Ach ik ga wel mijn incentive ophalen in Amsterdam. Als men inderdaad verfijnde spullen heeft is dat wel lekker in de sla. Daarnaast denk ik dat er wel markt is in Amsterdam voor deze handel. Gaat het mis dan zijn er twee personen hoofdelijk aansprakelijk. Dus 27500 per persoon dat moet toch wel op te brengen zijn. Zeker als er al het een en ander op normale wijze is afgelost.
[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 02-08-2019 14:50:57 ]
Misschien dat ik het in het verleden niet goed heb zitten opletten maar ik zag net dat het bij SiG tegenwoordig mogelijk is om reacties bij een project te plaatsen. Is dit iets nieuws of heb ik zitten slapen?
Ach ik ga wel mijn incentive ophalen in Amsterdam. Als men inderdaad verfijnde spullen heeft is dat wel lekker in de sla. Daarnaast denk ik dat er wel markt is in Amsterdam voor deze handel. Gaat het mis dan zijn er twee personen hoofdelijk aansprakelijk. Dus 27500 per persoon dat moet toch wel op te brengen zijn. Zeker als er al het een en ander op normale wijze is afgelost.
Heb je voorbeelden waarbij er inderdaad zulke bedragen terugkomen? ik heb vooral de ervaring dat er nauwelijks recovery is en dan zeker niet als er geen zekerheden zijn
Op vrijdag 2 augustus 2019 15:02 schreef Horsemen het volgende: Misschien dat ik het in het verleden niet goed heb zitten opletten maar ik zag net dat het bij SiG tegenwoordig mogelijk is om reacties bij een project te plaatsen. Is dit iets nieuws of heb ik zitten slapen?
Om iets te kunnen verdienen moeten ze eerst heel wat litertjes olie verkopen om de huur (80k per jaar/ruim 1500 euro in de week) te kunnen opbrengen. Van dit huurcontract kunnen ze vast niet op kort termijn af als het toch niet zo goed loopt. De verhuurder van de winkelruimte is niet voor niets “razend enthousiast”. Het eventuele vermogen van de eigenaren is dan snel op.
Om iets te kunnen verdienen moeten ze eerst heel wat litertjes olie verkopen om de huur (80k per jaar/ruim 1500 euro in de week) te kunnen opbrengen. Van dit huurcontract kunnen ze vast niet op kort termijn af als het toch niet zo goed loopt. De verhuurder van de winkelruimte is niet voor niets “razend enthousiast”. Het eventuele vermogen van de eigenaren is dan snel op.
Heb je voorbeelden waarbij er inderdaad zulke bedragen terugkomen? ik heb vooral de ervaring dat er nauwelijks recovery is en dan zeker niet als er geen zekerheden zijn
Ik ben meestal ook wel risico mijdend ( zeker door schade en schande geworden) @Horsemen Soms neem je wel eens een gokje. Dit zijn zeer hoge marge producten die vele malen over de kop gaan. Maar mee eens het is natuurlijk altijd de vraag of de vaste lasten terug verdient worden en de ondernemers er zelf ook nog iets aan over houden. Heb er dan ook slechts het incentive bedrag ingestopt.
@ j. Suiker. Ja er zijn zeker voorbeelden waarbij de ondernemer(s) de meeste schulden binnen de B.V. hebben gehouden (belasting, etc.) en na het vallen van het doek voor de B.V. ,de restschuld vanuit prive door hebben betaald aan leninggever. Dit vindt met name plaats bij de wat kleinere leningen. Het is nog steeds niet leuk om de schuldsanering in te gaan. Natuurlijk duurt het wel wat langer voor je geld terug is en ja er zijn ook meer dan genoeg voorbeelden waarbij dit niet gebeurd. Zeker als de leenbedragen boven de 100K liggen en aansprakelijkheden niet over meerdere personen gespreid worden kan je naar je naar je geld fluiten als het mis gaat en er verder geen zekerheden zijn.
Tja, zoals iemand al schreef, het geld klotst tegen de plinten... (En al helemaal m.b.t. de Amsterdamse regio.)
Ik heb dit Hokje in Amsterdam niet meegenomen. Vind de rente in schijf 1 op deze lening voor een dergelijk onderpand te laag. Voor mij heeft SIG een grens overschreden. Zeker als je erbij neemt dat je positie bij vervroegd aflossen ook behoorlijk achteruit gaat. Voor mij voorlopig geen SIG meer bij dit soort tweederangs-OG.
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 02-08-2019 17:30:51 ]
Nog 29 uur voor project Gildenweg Blokker bij NF, https://www.newfunding.nl/project/gildenweg-te-blokker. Ik ben benieuwd of het zo nog gaat lukken of deze door een grote investeerder wordt volgegooid. Gisteren overigens een goed gesprek gehad met een van de mensen achter NewFunding nav de slordigheid in de pitch die er gisteren uitgehaald is.
Op zaterdag 3 augustus 2019 18:13 schreef ML45 het volgende: Nog 29 uur voor project Gildenweg Blokker bij NF, https://www.newfunding.nl/project/gildenweg-te-blokker. Ik ben benieuwd of het zo nog gaat lukken of deze door een grote investeerder wordt volgegooid. Gisteren overigens een goed gesprek gehad met een van de mensen achter NewFunding nav de slordigheid in de pitch die er gisteren uitgehaald is.
11. Kan de periode van een geldaanvraag worden verlengd? Als in een geldvraag nog niet geheel is geïnvesteerd, maar er gegronde redenen zijn dat bij een verlenging van de investeringsperiode dit wel gaat gebeuren, dan kan NewFunding de termijn verlengen.
Op zaterdag 3 augustus 2019 18:13 schreef ML45 het volgende: Nog 29 uur voor project Gildenweg Blokker bij NF, https://www.newfunding.nl/project/gildenweg-te-blokker. Ik ben benieuwd of het zo nog gaat lukken of deze door een grote investeerder wordt volgegooid. Gisteren overigens een goed gesprek gehad met een van de mensen achter NewFunding nav de slordigheid in de pitch die er gisteren uitgehaald is.
Geldvoorelkaar Onroerend Goed staat open. Gaat - ook deze - nog niet heel hard. Toch neem ik de meeste OG-pitches wel mee. Gve onderscheidt zich wel positief door de pitches te publiceren tegen enigszins accptsbel tarief en het klopt dat banken terughoudend zijn.
Op maandag 5 augustus 2019 10:49 schreef Jaco078 het volgende: Geldvoorelkaar Onroerend Goed staat open. Gaat - ook deze - nog niet heel hard. Toch neem ik de meeste OG-pitches wel mee. Gve onderscheidt zich wel positief door de pitches te publiceren tegen enigszins accptsbel tarief en het klopt dat banken terughoudend zijn.
Achterhoek is een krimpregio, vergrijzing etc. Pak deze zelf niet mee. (En door Blokker is het toch al een dure week )
Met een LTV van 86% is de geboden rente (5,3%) bij de pitch die vandaag online is gegaan wel lager dan bij SIG de 6,00% die SIG biedt op Schijf 2 (LTV: 70 - 85%). GVE rekent 0,4% per jaar looptijd over het investeringsbedrag aan kosten. Bij SIG is dat het eerste jaar 0,5% en de jaren daarna 0,25%. Tenzij ik het verkeerd zie: - Zijn de kosten bij GVE hoger (Leentermijn: 60 maanden). - Is de geboden rente bij GVE lager + Kan ik met een kleiner bedrag investeren.
De kans dat je na een default nog (een deel) van je inleg terugziet lijkt mij bij de leningen op GVE kleiner dan bij SIG in Schijf 1a of Schijf 1b en, tenzij ik mij verreken, dat risico lijkt niet in het geboden renteprecentage tot uitdrukking gebracht te worden.
Ik denk dat SIG ook beter is dan GVE vwb vastgoedleningen met het tussentijds aflossen, SIG is 1% boeterente over openstaand bedrag geloof ik en GVE mag 20% per jaar boetevrij aflossen.
Op maandag 5 augustus 2019 11:12 schreef Groepfunder het volgende: Met een LTV van 86% is de geboden rente (5,3%) bij de pitch die vandaag online is gegaan wel lager dan bij SIG de 6,00% die SIG biedt op Schijf 2 (LTV: 70 - 85%).
Ik denk dat je dat niet zo mag vergelijken, schijf 2 kent alleen het risico deel van 70%-85% terwijl bij GVE je investeert in het hele stuk van 0-86%, je zou dan bij SIG een gewogen gemiddelde moeten nemen om tot een vergelijking te komen. Neemt niet weg dat het rente percentage (zeker voor zakelijke og) gewoon te laag is in mijn ogen ten opzichte van het risico. Dat banken niet vooraan staan bij dit soort financieringen zal wel een reden hebben denk ik zo, een jaar geleden kreeg ik van een van de grootbanken in NL een aanbod van 4.2%, looptijd 5 jaar en LTV 30%, ik heb ze vriendelijk bebankt en afscheid van ze genomen... En ik heb nu niet het idee dat ze momenteel zoveel anders zijn gaan denken.
Collin de Hamburgerij Eindhoven Gestel al vol, (zonder mij) (had graag de locatie geweten) toch benieuwd waar die komt te zitten, rijd er dan toch een keer langs.
GVE Doetinchem bedrijfsunits, nog ff goed lezen vwb de + en de -/- .
Ik laat deze bewust lopen, net als de meeste investeerders want hij loopt nauwelijks vol.
De beste man zit in een krimpregio, zijn 2e pand staat momenteel leeg en nu start hij een omvangrijk bouwproject waarvoor hij ook nog geen huur-gegadigden heeft. Met zijn bedrijf verdient hij 30K, daar kun je van leven maar biedt geen comfort om extra vaste lasten op te brengen. Dat hij krap zit kun je ook afleiden uit de omstandigheid dat hij een mede-investeerder zoekt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zit die al vanaf het begin niet betaald heeft goed nieuws.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. zit die al vanaf het begin niet betaald heeft goed nieuws.
SPOILER
Dat is heel goed nieuws. Dit is tot nu toe mijn enige default bij Estateguru. Heb momenteel 81 projecten.
Op maandag 5 augustus 2019 11:12 schreef Groepfunder het volgende: Met een LTV van 86% is de geboden rente (5,3%) bij de pitch die vandaag online is gegaan wel lager dan bij SIG de 6,00% die SIG biedt op Schijf 2 (LTV: 70 - 85%). GVE rekent 0,4% per jaar looptijd over het investeringsbedrag aan kosten. Bij SIG is dat het eerste jaar 0,5% en de jaren daarna 0,25%. Tenzij ik het verkeerd zie: - Zijn de kosten bij GVE hoger (Leentermijn: 60 maanden). - Is de geboden rente bij GVE lager + Kan ik met een kleiner bedrag investeren.
De kans dat je na een default nog (een deel) van je inleg terugziet lijkt mij bij de leningen op GVE kleiner dan bij SIG in Schijf 1a of Schijf 1b en, tenzij ik mij verreken, dat risico lijkt niet in het geboden renteprecentage tot uitdrukking gebracht te worden.
Bij SIG heb je wel de kans om totaal mis te grijpen doordat het OG zakt door de 70%. Bij GVE zal je bij verkoop altijd een gedeelte terugkrijgen (je hebt 1e hypotheekrecht)
Op maandag 5 augustus 2019 17:04 schreef jsuijker het volgende: [..] Bij SIG heb je wel de kans om totaal mis te grijpen doordat het OG zakt door de 70%. Bij GVE zal je bij verkoop altijd een gedeelte terugkrijgen (je hebt 1e hypotheekrecht)
Je kunt inderdaad zeggen dat het glas half vol is: je krijgt geen 6,0 procent, omdat je - als de waarde van het OG onder de 70% zakt - ook nog (een deel) van je geld terugkrijgt. Mooie deal! Je kunt er ook anders tegenaan kijken: in een schijf 1a had ik 4,5% rente gekregen. Nu krijg ik weliswaar 0,8% meer, maar daar staat tegenover dat ik bij een default de opbrengst moet delen met alle andere investeerders (en dus minder krijg). Daarbij komt nog dat dit commercieel vastgoed betreft en geen woonhuizen. En ik vrees dat in een eventuele economische crisis commercieel vastgoed nog moeilijker te verkopen is als huizen (waar immers een te kort aan is). Bij NF heb ik in twee projecten meegedaan. Deze laat ik lopen.
De korte looptijd en mogelijkheid om na 12 maanden boete vrij te kunnen aflossen zie ik als een nadeel. Wel beter dan bij GvE dat er na de eenmalige boete vrije optie er 3 maanden boete rente is na 12 maanden. Verder heb ik er weinig op aan te merken.
Ik zie deze wel zitten. Is er een speurneus die misschien al een linkje heeft kunnen vinden? Ik hou mij van harte aanbevolen
Ziet er erg goed uit. Linkje warm aanbevolen. Deze onderneming is juridisch gezien een 'stille maatschap zonder onderneming' en heeft derhalve geen kvk-inschrijving.
Dat is heel goed nieuws. Dit is tot nu toe mijn enige default bij Estateguru. Heb momenteel 81 projecten.
Ik zit niet in dit project, vorige week is mijn tweede default
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., succesvol afgehandeld: 100% recovery. Ook de eerste is met 100% recovery afgehandeld. Heb nu nog 1 default pending:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., eerste veiling bracht niet genoeg op, dus staat nu voor de tweede keer in de etalage. Op het moment 48 lopende projecten, de default die nog niet afgehandeld is vertegenwoordigt 3% van mijn huidige uitstaande bedrag bij EG.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., eerste veiling bracht niet genoeg op, dus staat nu voor de tweede keer in de etalage. Op het moment 48 lopende projecten, de default die nog niet afgehandeld is vertegenwoordigt 3% van mijn huidige uitstaande bedrag bij EG.
Bij de default die ik heb was de eerste veiling ook mislukt, dus er is blijkbaar een kans dat het nog goed komt.
Je kunt inderdaad zeggen dat het glas half vol is: je krijgt geen 6,0 procent, omdat je - als de waarde van het OG onder de 70% zakt - ook nog (een deel) van je geld terugkrijgt. Mooie deal! Je kunt er ook anders tegenaan kijken: in een schijf 1a had ik 4,5% rente gekregen. Nu krijg ik weliswaar 0,8% meer, maar daar staat tegenover dat ik bij een default de opbrengst moet delen met alle andere investeerders (en dus minder krijg). Daarbij komt nog dat dit commercieel vastgoed betreft en geen woonhuizen. En ik vrees dat in een eventuele economische crisis commercieel vastgoed nog moeilijker te verkopen is als huizen (waar immers een te kort aan is). Bij NF heb ik in twee projecten meegedaan. Deze laat ik lopen.
Hoezo minder krijg? Je hebt voorrang als gve investeerder, namelijk 1e recht. Buiten schijf 1a bij SIG deel je niet als eerste maar sta je gewoon in de rij met lege zakken. Pas als de waarde boven de 70% van huidige waarde is komt er iets in je zakken.
Anders gezegd bij zeg 75% value tov huidige waarde dan krijg je bij gve 75% van je inleg terug (uiteraard min kosten en uitgaande dat er niet afgelost is bij een huidige ltv van 100% dus vaak nog gunstiger) Bij SIG (niet schijf 1a) gaat de eerste 70% (Dus de eerste 93.3% van die opbrengst) naar investeerders schijf 1a. De overige opbrengst wordt dan verdeeld over schijf 1b (wat dus slechts 1/3 van de totale schijf 1b is). Maw in zo'n geval krijg je slechts 33% van de inleg terug tegen 75% bij gve
[ Bericht 1% gewijzigd door jsuijker op 06-08-2019 05:51:53 ]
Hoezo minder krijg? Je hebt voorrang als gve investeerder, namelijk 1e recht. Buiten schijf 1a bij SIG deel je niet als eerste maar sta je gewoon in de rij met lege zakken. Pas als de waarde boven de 70% van huidige waarde is komt er iets in je zakken.
Anders gezegd bij zeg 75% value tov huidige waarde dan krijg je bij gve 75% van je inleg terug (uiteraard min kosten en uitgaande dat er niet afgelost is bij een huidige ltv van 100% dus vaak nog gunstiger) Bij SIG (niet schijf 1a) gaat de eerste 70% (Dus de eerste 93.3% van die opbrengst) naar investeerders schijf 1a. De overige opbrengst wordt dan verdeeld over schijf 1b (wat dus slechts 1/3 van de totale schijf 1b is). Maw in zo'n geval krijg je slechts 33% van de inleg terug tegen 75% bij gve
Volgens mij praten wij volledig langs elkaar heen. Mijn opmerking dat je bij GVE bij een default minder krijgt, is een vergelijking met Schijf 1a. Jij vergelijkt met Schijf 2; ik met Schijf 1a. We bedoelen nochtans hetzelfde. In het pand in Doetinchem is overigens inmiddels 5% geïnvesteerd.
[ Bericht 1% gewijzigd door Groepfunder op 06-08-2019 08:38:52 ]
Op maandag 5 augustus 2019 21:24 schreef ETphonehome het volgende: , succesvol afgehandeld: 100% recovery. Ook de eerste is met 100% recovery afgehandeld. Heb nu nog 1 default pending:
Heb inmiddels 9 defaults bij EG. Twee daarvan is de veiling al twee keer mislukt.... heb er de rem even opgezet bij EG
De korte looptijd en mogelijkheid om na 12 maanden boete vrij te kunnen aflossen zie ik als een nadeel. Wel beter dan bij GvE dat er na de eenmalige boete vrije optie er 3 maanden boete rente is na 12 maanden. Verder heb ik er weinig op aan te merken.
Ik zie deze wel zitten. Is er een speurneus die misschien al een linkje heeft kunnen vinden? Ik hou mij van harte aanbevolen
Idem, het risico op de inleg lijkt me erg gering Al denk ik inderdaad dat we na een jaartje alweer bedankt zijn, is gewoon een overbruggingskredietje waar de bank geen zin in had?
[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 06-08-2019 09:45:47 ]
Idem, het risico op de inleg lijkt me erg gering Al denk ik inderdaad dat we na een jaartje alweer bedankt zijn, is gewoon een overbruggingskredietje waar de bank geen zin in had?
Precies. Die heeft geen zin voor een jaar voor een bank. Ik wil in dit geval wel mijn bijdrage leveren kom maar op met die investeerders link.😀
[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-08-2019 11:12:53 ]
En deze laat ik dan weer lekker aan me voorbij gaan. Deze tweede hypotheek geeft mij te weinig comfort in combinatie met de al afgegeven andere zekerheden. Blijkbaar wil de Rabo niet verhogen met zijn 1 ste hypotheekrecht. Voor mij was het anders geweest als de Rabo was afgelost en hier een (eventueel hogere) lening met recht van eerste hypotheek gepresenteerd werd.
En deze laat ik dan weer lekker aan me voorbij gaan. Deze tweede hypotheek geeft mij te weinig comfort in combinatie met de al afgegeven andere zekerheden. Blijkbaar wil de Rabo niet verhogen met zijn 1 ste hypotheekrecht.
Ik pak 'm mee voor de basisinleg. Opgeteld geeft de ondernemer aardig wat zekerheden af en na een jaartje of zo is het risico er wel uit denk ik. Het is een gezond bedrijf, misschien groeien ze wat harder dan wijs is.
Volgens mij praten wij volledig langs elkaar heen. Mijn opmerking dat je bij GVE bij een default minder krijgt, is een vergelijking met Schijf 1a. Jij vergelijkt met Schijf 2; ik met Schijf 1a. We bedoelen nochtans hetzelfde. In het pand in Doetinchem is overigens inmiddels 5% geïnvesteerd.
Ok my bad in je oorspronkelijk bericht had je het zowel over schijf 2 (de vergelijking die je maakte qua rentepercentages) en later ook schijf 1a en b
Ik pak 'm mee voor de basisinleg. Opgeteld geeft de ondernemer aardig wat zekerheden af en na een jaartje of zo is het risico er wel uit denk ik. Het is een gezond bedrijf, misschien groeien ze wat harder dan wijs is.
Heeft iemand al een linkje kunnen vinden aangaande De M**tschap HOH?
Klopt, maar aan de andere kant is het een subjectief oordeel mbt de kwaliteit die FnC levert. Ook met deze opbrengst kan FnC verder ontwikkelen zodat het risico voor ons als kleine investeerder lager wordt? (moeten er inderdaad wel leningen beschikbaar blijven..... )
Maar wat is een "Noordse financiële instelling" of de "Noordse regio"? Leuk hè, Google Translate. Voor de goede orde: Avida Finans is gevestigd in Zweden. Met Noordse regio zal dus wel de Scandinavische regio bedoeld zijn.
[Bewerking] Ik las overigens ook dat FNC voornemens was om in 2019 in Canada actief te worden, maar dat plan 'on hold' heeft gezet.
[ Bericht 8% gewijzigd door Groepfunder op 06-08-2019 12:00:25 ]
Gisteren in de buurt, eens is langs Red Moon Veldhoven gereden, HCN project 180 / status 5 van 48 termijnen. Inrichting) is nu bijna helemaal klaar, aanplakbiljet voor personeel. Ik denk streven is na de schoolvakanties open.
Heb inmiddels 9 defaults bij EG. Twee daarvan is de veiling al twee keer mislukt.... heb er de rem even opgezet bij EG
Tja, dat zou voor mij ook reden zijn om de rem er op te zetten. Zijn er van de overige 7 defaults al afgehandeld (al dan niet met verlies), of zijn ze allemaal nog in behandeling? Hoeveel % van je portefeuille bij EG betreft dit?
Ziet er erg goed uit. Linkje warm aanbevolen. Deze onderneming is juridisch gezien een 'stille maatschap zonder onderneming' en heeft derhalve geen kvk-inschrijving.
vind 84 maanden veel te lang. Als er een crisisje ontstaat is de binnenvaart de eerste sector die op zijn gat ligt. Hypotheekrechten op een bootje zijn dan bijna niets meer waard.
vind 84 maanden veel te lang. Als er een crisisje ontstaat is de binnenvaart de eerste sector die op zijn gat ligt. Hypotheekrechten op een bootje zijn dan bijna niets meer waard.
Investeerders krijgen ook geen hypotheekrechten op de boot maar een 2e hypotheekrecht op een woonhuis. Ik laat hem overigens toch lopen.
[ Bericht 35% gewijzigd door Horsemen op 06-08-2019 13:51:09 ]
Investeerders krijgen ook geen hypotheekrechten op de boot maar een 2e hypotheekrecht op een woonhuis. Ik laat hem overigens toch lopen.
Beiden,
A. ten bedrage van ¤ 150.000,- op het woonhuis te Sliedrecht, met een marktwaarde van ¤ 237.000,- (taxatiedatum 8-3-2019), een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 183.000,- en een restschuld op de eerste hypothecaire lening van ¤ 173.000,-.
De overwaarde bedraagt ¤ 237.000,- minus ¤ 173.000,- = ¤ 64.000,-.
B. ten bedrage van ¤ 150.000,- op het aan te kopen schip, met een marktwaarde van ¤ 637.500,- (taxatiedatum 31-7-2019).
Qua zekerheden is deze niet zo slecht. Economie draait ook door als het even iets minder gaat. De varkens moeten nog steeds worden gevoerd en huizen zijn er nog steeds tekort...
A. ten bedrage van ¤ 150.000,- op het woonhuis te Sliedrecht, met een marktwaarde van ¤ 237.000,- (taxatiedatum 8-3-2019), een eerste hypothecaire inschrijving van ¤ 183.000,- en een restschuld op de eerste hypothecaire lening van ¤ 173.000,-.
De overwaarde bedraagt ¤ 237.000,- minus ¤ 173.000,- = ¤ 64.000,-.
B. ten bedrage van ¤ 150.000,- op het aan te kopen schip, met een marktwaarde van ¤ 637.500,- (taxatiedatum 31-7-2019).
Qua zekerheden is deze niet zo slecht. Economie draait ook door als het even iets minder gaat. De varkens moeten nog steeds worden gevoerd en huizen zijn er nog steeds tekort...
Mijn fout. Ook een 2e hypotheek op de boot. Ik hecht nog steeds weinig waarde aan beide 2e hypotheken dus ben het in deze met zeeland6 eens. Ik laat hem ondanks de 8% rente lopen.
Mijn fout. Ook een 2e hypotheek op de boot. Ik hecht nog steeds weinig waarde aan beide 2e hypotheken dus ben het in deze met zeeland6 eens. Ik laat hem ondanks de 8% rente lopen.
Ik heb hem wel -bescheiden- meegepakt. 8% Vind ik een fair rendement voor dit risico, tot dusver geen enkel probleem gehad met vrachtschepen, en een ondernemer die hypotheek geeft op zijn woonhuis heeft bij mij een streepje voor. Voorlopig valt er nog genoeg te vervoeren en tegen de tijd dat het minder wordt is de lening al een stuk afgelost.
En deze laat ik dan weer lekker aan me voorbij gaan. Deze tweede hypotheek geeft mij te weinig comfort in combinatie met de al afgegeven andere zekerheden. Blijkbaar wil de Rabo niet verhogen met zijn 1 ste hypotheekrecht. Voor mij was het anders geweest als de Rabo was afgelost en hier een (eventueel hogere) lening met recht van eerste hypotheek gepresenteerd werd.
Wat hoogst irritant is bij Collin, je stelt een m.i. relevante vraag op de Q&A, en je krijgt gewoonweg géén antwoord. Ik ben er een beetje klaar mee.
Niet heel bijzonder en matige zekerheden maar ik zou hem wel mee durven nemen als het toevallig zo uitkomt. Helaas een direct lening dus geen linkjes beschikbaar.
Op dinsdag 6 augustus 2019 13:14 schreef wilan het volgende: De ondernemer van de saeck in Breda is inmiddels in loondienst werkzaam voor loff in Breda.
Zijn zaak zelf wordt ter overname aangeboden.
Feit dat de ondernemer weer werk heeft stemt mij wel positief voor het openstaande bedrag(zo'n 80k).
Klein mailtje naar HCN met deze wetenschap is denk ik verstandig. Vaak weet de crowd meer dan het platform.
Niet heel bijzonder en matige zekerheden maar ik zou hem wel mee durven nemen als het toevallig zo uitkomt. Helaas een direct lening dus geen linkjes beschikbaar.
Ik zou hem ook wel meenemen. Helaas vis ik bij Collin Direct altijd achter het net. Heeft iemand al een regelmaat ontdekt in het openstellen van deze direct leningen van Collin?
Dat is wel een beetje laag aan de andere kant er is ongeveer 500m2 woonoppervlak dus na splitsing zal die woz waarde behoorlijk oplopen. Een appartement in de regio Wageningen van 100m2 brengt rond de 200k op.
Dat is wel een beetje laag aan de andere kant er is ongeveer 500m2 woonoppervlak dus na splitsing zal die woz waarde behoorlijk oplopen. Een appartement in de regio Wageningen van 100m2 brengt rond de 200k op.
Ik verwacht die stijging ook.
Wolfheze is verder geen onaardig dorp en het ligt in een groene bosrijke omgeving .Er is niet veel te beleven en er zijn weinig voorzieningen. Op wat problemen door patiënte van het Psychiatrisch ziekenhuis na is er ook weinig criminaliteit/overlast. Op een aantal kilometer afstand zijn er toegangswegen naar de A50 en de A12 en het station is op loopafstand.
Pfff, wel veel schulden om dit lopende bedrijf over te nemen. Na de overige schulden is de CCF lening 500k, 1e hypotheek op een Haags pand met een WOZ-waarde per 1-1-2018 van 198k tegen 8%. Verder geen H.A. en is alles moreel van aard. Vader is al eens op de fles geweest en niet aansprakelijk maar wel betrokken bij de bedrijfsvoering. De lening is 48 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing dus na ongeveer 2 jaar kom je als investeerder uit de gevarenzone Ik twijfel een beetje...
Pfff, wel veel schulden om dit lopende bedrijf over te nemen. Na de overige schulden is de CCF lening 500k, 1e hypotheek op een Haags pand met een WOZ-waarde per 1-1-2018 van 198k tegen 8%. Verder geen H.A. en is alles moreel van aard. Vader is al eens op de fles geweest en niet aansprakelijk maar wel betrokken bij de bedrijfsvoering. De lening is 48 maanden met een lineaire maandelijkse aflossing dus na ongeveer 2 jaar kom je als investeerder uit de gevarenzone Ik twijfel een beetje...
De vraag is voor mij ook waarom/op welke wijze is pa op de fles gegaan met zijn 7 winkels. Hier wil ik eerst duidelijkheid over.
De vraag is voor mij ook waarom/op welke wijze is pa op de fles gegaan met zijn 7 winkels.
Ik neem aan dat zoonlief juridisch eigenaar is omdat a) pa al eens op de fles is geweest b) het bedrijf geen onderdeel van een mogelijke erfenis wordt.
Sla denk ik over. (Als ik naar de belangrijkste klanten kijk die vooral in Rusland zijn, wordt ik ook niet warm van)
GVE 20027 Herfinanciering pand Voetfit Velp blijkbaar niet tot stand gekomen 262k gevraagd, 261,3k opgehaald, die 0,7k kan toch nog wel bij elkaar gesprokkeld worden door een van de belanghebbenden, neem ik aan.
Op dinsdag 6 augustus 2019 18:27 schreef peterc het volgende: GVE 20027 Herfinanciering pand Voetfit Velp blijkbaar niet tot stand gekomen 262k gevraagd, 261,3k opgehaald, die 0,7k kan toch nog wel bij elkaar gesprokkeld worden door een van de belanghebbenden, neem ik aan.
Komt meestal doordat investesteerders niet betaald hebben. Eindsaldo zal wel aangepast worden.
Ik heb de inschrijving inmiddels weer geannuleerd. Blijkbaar stelt Collin het niet op prijs als er te lastige vragen worden gesteld. Komt op geen enkele wijze reactie op. Dan is het klaar wat mij betreft.
Ik heb de inschrijving inmiddels weer geannuleerd. Blijkbaar stelt Collin het niet op prijs als er te lastige vragen worden gesteld. Komt op geen enkele wijze reactie op. Dan is het klaar wat mij betreft.
Wat was je vraag? Mogelijk annuleer ik ook en doe dubbele portie in de vastgoedmaatschap
Voor Collin is het klaar. Lastige vragen negeren ze gewoon
Op dinsdag 6 augustus 2019 12:25 schreef ETphonehome het volgende: Tja, dat zou voor mij ook reden zijn om de rem er op te zetten. Zijn er van de overige 7 defaults al afgehandeld (al dan niet met verlies), of zijn ze allemaal nog in behandeling? Hoeveel % van je portefeuille bij EG betreft dit?
Zijn nog wel allemaal in behandeling. Al zijn sommige dat al 1.5 jaar :-(
Current 174 4-15 days late 3 16-30 days late 7 31-60 days late 3 60+ days late 2 In default 9 Loss of capital 0 Total 198
Tja, dat zou voor mij ook reden zijn om de rem er op te zetten. Zijn er van de overige 7 defaults al afgehandeld (al dan niet met verlies), of zijn ze allemaal nog in behandeling? Hoeveel % van je portefeuille bij EG betreft dit?
In verband met een wijziging in de directie en aandeelhouders bij Smart Reta*l Servic*s B.V. (‘P*ff Stores’) wordt onderstaand verzoek aan de investeerders voorgelegd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betreft deze pitch: https://www.collincrowdfund.nl/puff-stores/ wat zouden jullie doen? Ik ga 'Oneens' stemmen, omdat ik liever een borgsteller heb dan een extra rente. Hoewel ik benieuwd ben of de investeerders het tegen kunnen houden.
In verband met een wijziging in de directie en aandeelhouders bij Smart Reta*l Servic*s B.V. (‘P*ff Stores’) wordt onderstaand verzoek aan de investeerders voorgelegd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betreft deze pitch: https://www.collincrowdfund.nl/puff-stores/ wat zouden jullie doen? Ik ga 'Oneens' stemmen, omdat ik liever een borgsteller heb dan een extra rente. Hoewel ik benieuwd ben of de investeerders het tegen kunnen houden.
Verwacht nooit dat een meerderheid tegen gaat stemmen.
Als ik mijn ene pending default afschrijf zou ik nu op 6.7% zitten. Nu denk ik dat 100% afschrijvingen niet voor zullen komen op projecten met 1e hypotheek, dit zou gevallen van fraude met de lening / registratie van de hypotheek betekenen bijvoorbeeld. Wel waren alle 3 mijn default gevallen full bullets. Misschien toeval, misschien niet. Heb dat al eens eerder vermeld. Ik vermijd full bullets sinds een half jaar. Alles bij elkaar ruim 1.5 jaar actief op EG.
@Frandderouw, dat is een flinke portefeuille, ruim 170 actieve projecten. Ik pak er slechts een stuk of 3 per maand mee, en hanteer een max LTV van 65%, gecombineerd met een min. rente van 11%.
Als ik mijn ene pending default afschrijf zou ik nu op 6.7% zitten. Nu denk ik dat 100% afschrijvingen niet voor zullen komen op projecten met 1e hypotheek, dit zou gevallen van fraude met de lening / registratie van de hypotheek betekenen bijvoorbeeld. Wel waren alle 3 mijn default gevallen full bullets. Misschien toeval, misschien niet. Heb dat al eens eerder vermeld. Ik vermijd full bullets sinds een half jaar. Alles bij elkaar ruim 1.5 jaar actief op EG.
@:Frandderouw, dat is een flinke portefeuille, ruim 170 actieve projecten. Ik pak er slechts een stuk of 3 per maand mee, en hanteer een max LTV van 65%, gecombineerd met een min. rente van 11%.
De meeste projecten via de auto invest.
Alles wat bij mij default status heeft bereikt was vrij vlot opgelost. Ongeveer zelfde selectie criteria als jij.
Op dinsdag 6 augustus 2019 21:18 schreef Jaco078 het volgende: […] wat zouden jullie doen? Ik ga 'Oneens' stemmen, omdat ik liever een borgsteller heb dan een extra rente. Hoewel ik benieuwd ben of de investeerders het tegen kunnen houden. [/i]
Ik zou het denk ik accepteren. Het probleem is dat je gezien de rechtbankuitspraak geen keuze hebt tussen of een borgsteller, of extra rente. Collin heeft nagelaten dat uit te leggen, maar als de investeerders tegen stemmen, dan moet de lening worden ingelost. Dat kunnen ze natuurlijk niet, waardoor je het risico loopt dat je (een deel van) je geld kwijt raakt.
Ik zat het zojuist nog even rustig door te lezen en ging ook kijken naar de website van de andere onderneming...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verklaard wel de hoge prive opnamen, zijn vrouw verdient niet meer zelf geld...
Ik zat het zojuist nog even rustig door te lezen en ging ook kijken naar de website van de andere onderneming...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verklaard wel de hoge prive opnamen, zijn vrouw verdient niet meer zelf geld...
Jawel, zij werkt bij/ verdient aan Herbalife:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is doorgaans een bijbaan en geeft geen volwaardig inkomen waarschijnlijk.
Ik zou het denk ik accepteren. Het probleem is dat je gezien de rechtbankuitspraak geen keuze hebt tussen of een borgsteller, of extra rente. Collin heeft nagelaten dat uit te leggen, maar als de investeerders tegen stemmen, dan moet de lening worden ingelost. Dat kunnen ze natuurlijk niet, waardoor je het risico loopt dat je (een deel van) je geld kwijt raakt.
SPOILER
Dank voor het hier vermelden! Ik heb inmiddels een pittige mail naar GvE gestuurd. Dit is (bewust of onbewust) misleidende informatie. Het maakt nogal verschil of er een volwaardig bedrijf actief is met inkomen, of niet, eventueel met achterlating van schuldeisers. Ik doe niet meer mee in ieder geval.......
Wat was je vraag? Mogelijk annuleer ik ook en doe dubbele portie in de vastgoedmaatschap
Dat ging over tussentijdse cijfers 2019. Zeer relevant denk ik in het kader van deze aanvraag. Ze zouden het alsnog gaan opvragen. Weinig professioneel m.i., bij een bedrijf van die omvang zullen cijfers echt wel voorhanden zijn.
Ik heb gisteren al geannuleerd en HOH opgehoogd, leek me een betere bestemming.
SPOILER
Thanks! Goede observatie. Heb hem ook geannuleerd.
.....Het probleem is dat je gezien de rechtbankuitspraak geen keuze hebt tussen of een borgsteller, of extra rente. .....
Iedere jurist kan je vertellen dat er hier maar één partij is die de uittredende vennoot kan ontslaan uit zijn hoofdelijke aansprakelijkheid en dat is de crowd...
De rechtbank heeft waarschijnlijk bevolen dat partijen gezamenlijk aan Collin moeten verzoeken om de uittreder te hulp te schieten, wellicht met een dwangsom als stok achter de deur. Collin geeft daar dan een dossierversnellende twist aan en presenteert het alsof er geen keus is.
Ik zit niet in dit dossier maar iemand zou Collin om een kopie van het vonnis kunnen vragen, wat je vervolgens niet krijgt omdat Collin denkt dat ze de baas zijn. Terwijl het juridisch gewogen juist andersom is, de Crowd is lastgever en Collin moet als lastnemer rekening en verantwoording af leggen.
Iedere jurist kan je vertellen dat er hier maar één partij is die de uittredende vennoot kan ontslaan uit zijn hoofdelijke aansprakelijkheid en dat is de crowd...
De rechtbank heeft waarschijnlijk bevolen dat partijen gezamenlijk aan Collin moeten verzoeken om de uittreder te hulp te schieten, wellicht met een dwangsom als stok achter de deur. Collin geeft daar dan een dossierversnellende twist aan en presenteert het alsof er geen keus is.
Ik zit niet in dit dossier maar iemand zou Collin om een kopie van het vonnis kunnen vragen, wat je vervolgens niet krijgt omdat Collin denkt dat ze de baas zijn. Terwijl het juridisch gewogen juist andersom is, de Crowd is lastgever en Collin moet als lastnemer rekening en verantwoording af leggen.
Precies dit dus! Crowd is geen partij in de rechtszaak en kan tot niets veroordeeld worden.
Ontslag uit hoofdelijkheid kan (ook) bewerkstelligd worden door aflossing van de lening
Ontslag uit hoofdelijkheid kan (ook) bewerkstelligd worden door aflossing van de lening
Een rechtbank vonnis is openbaar, (privacy gevoelige gegevens worden weggelaten), Op basis van uitspraaknr, datum. rechtbank moet het te achterhalen zijn, neem aan dat CCF de uitspraak heeft
In ondernemersland komt het voor dat bestuurders uit elkaar gaan omdat in de tijd de inzichten veranderen. Dus zal er een scheiding plaats vinden. Met scheidingsvoorwaarden.
Dus wat jij schrijft is waarschijnlijk formeel waar maar de vraag is wat verstandig is. De lening opeisen met alle gevolgen van dien of de extra rente accepteren en de morele HA van de andere bestuurder los laten.
Denk dat het een ander verhaal was als de uittredende partij een andere zekerheid als morele HA had ingebracht. Ik denk dat ik dit voorstel wel zou accepteren.
Overigens zit ik niet in het project, daar ik de zekerheden te minimaal vond.
[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 07-08-2019 11:48:56 ]
Dank voor het hier vermelden! Ik heb inmiddels een pittige mail naar GvE gestuurd. Dit is (bewust of onbewust) misleidende informatie. Het maakt nogal verschil of er een volwaardig bedrijf actief is met inkomen, of niet, eventueel met achterlating van schuldeisers. Ik doe niet meer mee in ieder geval.......
Houd je ons op de hoogte van hun reactie? Ik denk er ook aan om mijn investering terug te trekken.
Houd je ons op de hoogte van hun reactie? Ik denk er ook aan om mijn investering terug te trekken.
Ze zijn gehuwd (mogelijk wel op HV). Hypktheekrecht op schip en huis. De prognose gaat enkel uit van het exploiteren van het schip.
Mijn vrouw en ik zijn toen het bedrijf [...] in Sliedrecht gestart, dat zich bezighoudt met gespecialiseerde autoverzorging zoals belettering en reclame, reiniging en car wrapping. De werkzaamheden worden echter vooral door mijn vrouw gedaan
Stel dat dit er niet had gestaan, dan was dat bedrijfje buiten beeld. Had er minder aan de hand geweest? Het heeft geen significante impact op de aanvraag i.m.o.
Ik investeer obv de cijfers van het schip en niet obv het beletteringsbedrijfje. Al is al het extra inkomen hieruit en uit Herbalife natuurlijk meegenomen.
Anders gezegd; Dit is voor mij geen reden om te annuleren.
Ik vind het wel degelijk van belang. Daar teert een heel gezin met twee kinderen op het inkomen één persoon. De privé onttrekkingen zijn in mijn ogen al erg hoog, deze zullen alleen maar hoger worden.
Ze zijn gehuwd (mogelijk wel op HV). Hypktheekrecht op schip en huis. De prognose gaat enkel uit van het exploiteren van het schip.
Mijn vrouw en ik zijn toen het bedrijf [...] in Sliedrecht gestart, dat zich bezighoudt met gespecialiseerde autoverzorging zoals belettering en reclame, reiniging en car wrapping. De werkzaamheden worden echter vooral door mijn vrouw gedaan
Stel dat dit er niet had gestaan, dan was dat bedrijfje buiten beeld. Had er minder aan de hand geweest? Het heeft geen significante impact op de aanvraag i.m.o.
Ik investeer obv de cijfers van het schip en niet obv het beletteringsbedrijfje. Al is al het extra inkomen hieruit en uit Herbalife natuurlijk meegenomen.
Krijg hierdoor wel het beeld van: 12 ambachten - 13 ongelukken. Voor mij reden om er vanaf te zien.
Voor mij wel, het is een optelsom van factoren, terwijl bewust foutieve informatie verstrekt in een pitch, op zich al voldoende reden is om te annuleren.
- De woorden 'bezighoudt' en 'worden' zijn gesteld in de Tegenwoordige Tijd, wat impliceert dat het bedrijf er nog is.
- Een winstgevend bedrijf levert aanvullend inkomen waardoor vennoten minder geld hoeven te onttrekken aan het scheepsbedrijf
- Bij problemen in het scheepsbedrijf kan men terugvallen op inkomsten/vermogen in andere bedrijf (hetgeen nu dus niet zo blijkt te zijn).
- De liquidatie van het beletteringsbedrijfje, misschien waren er (grote) schulden, dat kan allerlei ongewenste gevolgen hebben voor de scheepvaart toko.
- 12 ambachten, 13 ongelukken? (edit: grappig, dezelfde gedachte gehad als PON)
- Het was al een beetje twijfelgeval gisteren, sommige collega's crowd deden al niet mee.
- Voor de zekerheden maakt het niet uit nee, maar dat is nooit de enige overweging voor een investering.
U hebt onlangs geïnvesteerd in project 20275 | vomFASS Amsterdam, dat inmiddels volledig volgeschreven is. Bij het opmaken van de leenovereenkomsten voor deze lening is gebleken dat de franchisegever een andere interpretatie heeft gehad van het achterstellen van haar lening aan de ondernemers. Franchisegever verlangt dat op de lening wordt afgelost gedurende de looptijd van de lening via Geldvoorelkaar.nl en is niet bereid om de voorwaarden van achterstelling van Geldvoorelkaar.nl te accepteren. Deze zekerheid zal daarom komen te vervallen.
Echter, de franchisegever heeft kenbaar gemaakt de franchisefee te zullen verlagen. De besparing op de franchisefee is hoger dan de aflossing op de lening aan de franchisegever. Daarmee verbeteren het verwachte bedrijfsresultaat en de vrij beschikbare cashflow en wordt de betaalcapaciteit iets ruimer ten opzichte van de gepubliceerde pitch.
Mocht u naar aanleiding van deze wijziging vragen hebben of uw investering terug willen trekken, dan kunt u dat kenbaar maken via info@geldvoorelkaar.nl of telefoonnummer 085-2733465. Wij verzoeken u dit uiterlijk vrijdag 9 augustus om 13.00 uur aan ons door te geven, zodat de afhandeling van dit project niet te veel vertraging op zal lopen.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Vervelend dat dit nu pas op tafel komt! Eens nadenken wat ik hier mee aan moet!
Onze eigen middelen hebben we in 2017 geïnvesteerd in ons autobedrijf.
Hieruit blijkt ook wel dat het geen succes was, want de eigen middelen die ze erin hebben gestoken hebben ze niet meer uit het bedrijf kunnen halen blijkbaar.
Hieruit blijkt ook wel dat het geen succes was, want de eigen middelen die ze erin hebben gestoken hebben ze niet meer uit het bedrijf kunnen halen blijkbaar.
Voor mij wel, het is een optelsom van factoren, terwijl bewust foutieve informatie verstrekt in een pitch, op zich al voldoende reden is om te annuleren.
- De woorden 'bezighoudt' en 'worden' zijn gesteld in de Tegenwoordige Tijd, wat impliceert dat het bedrijf er nog is.
- Een winstgevend bedrijf levert aanvullend inkomen waardoor vennoten minder geld hoeven te onttrekken aan het scheepsbedrijf
- Bij problemen in het scheepsbedrijf kan men terugvallen op inkomsten/vermogen in andere bedrijf (hetgeen nu dus niet zo blijkt te zijn).
- De liquidatie van het beletteringsbedrijfje, misschien waren er (grote) schulden, dat kan allerlei ongewenste gevolgen hebben voor de scheepvaart toko.
- Het was al een beetje twijfelgeval gisteren, sommige collega's crowd deden al niet mee.
- Voor de zekerheden maakt het niet uit nee, maar dat is nooit de enige overweging voor een investering.
Ik laat hem ook varen, was aan 't twijfelen gisteren. Maar bij twijfel niet doen zeggen ze en word nu ook weer bevestigt.
Ook ik heb de e-mail van GVE over v*mFASS ontvangen. Ik ben er nog niet helemaal over uit. De vraag is m.i.: hoe belangrijk was die zekerheid die nu wegvalt? Doordat de lening van de franchisegever niet achtergesteld is aan die van GVE, hebben GVE en franchisegever straks evenveel recht op geld als er een faillissement optreedt. Dat is een achteruitgang voor de investeerders van GVE. Anderzijds zullen er bij een faillissement wel meer schuldeisers zijn. Dat er één lening dan wordt achtergesteld is een voordeel, maar is geen harde zekerheid. Het project had al niet zulke harde zekerheden en die worden nu nog iets zwakker. Maar ik neig ernaar hem te behouden.
Ik ben ook dankbaar voor de informatie die Tjalala met ons heeft gedeeld. Ik behoor tot de groep investeerders die wel een toezegging voor het bootje heeft gedaan. Maar die trek ik nu waarschijnlijk terug. Nog één keer de pitch goed doorlezen.
Vorige week heb ik ook al een investering teruggetrokken omdat de kredietrating van de lener plots lager bleek te zijn dan in de pitch stond. Om Martien Meiland te quoten: "Wat een gezeik weer!"
[ Bericht 7% gewijzigd door Groepfunder op 07-08-2019 15:39:37 ]
Op het annuleren van mijn investering kwam de volgende reactie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of mijn investering nu geannuleerd is wordt volledig in het midden gelaten. Edit: geannuleerd inmiddels. Ik laat het daarbij.
Edit: A.C.H. belettering heeft in December 2018 de huidige naam "RISICO" op de naam van het aan te kopen schip geplakt.
[ Bericht 1% gewijzigd door ETphonehome op 07-08-2019 16:05:38 ]
Mailtje van GvE over het vrachtschip en het toch wel actieve beletteringsbedrijf van de echtgenote van de ondernemer:
quote:
Gisteren hebben wij u een bericht gestuurd inzake de publicatie van leningnummer 20382 | MBS C*nf**nza.
In de pitch stond helaas een onjuiste bedrijfsnaam en hyperlink naar A.C.H. Auto Complete, een activiteit die nooit van de grond is gekomen en waarvan de heer Hovestadt de site "op zwart" heeft gezet nu hij zich weer volledig op de vaart richt. Het had een hyperlink moeten zijn naar A.C.H. Belettering en Bedrukking, de onderneming die gevoerd wordt door mevrouw Hovestadt en die zij blijft voeren omdat zij door de weeks gewoon aan wal is.
Onze excuses hiervoor. Wij hebben dit inmiddels in de pitch gecorrigeerd. Met vriendelijke groet,
Klantenservice Geldvoorelkaar.nl
Ik vrees dat er een GvE-pitchschrijver een tijdje niet meer in de buurt van een toetsenbord zal mogen komen van zijn werkgever.
[ Bericht 5% gewijzigd door Gustaf86 op 07-08-2019 15:37:46 (quote ipv spoiler) ]
Op woensdag 7 augustus 2019 15:36 schreef Gustaf86 het volgende: Mailtje van GvE over het vrachtschip en het toch wel actieve beletteringsbedrijf van de echtgenote van de ondernemer: [..]
Ik vrees dat er een GvE-pitchschrijver een tijdje niet meer in de buurt van een toetsenbord zal mogen komen van zijn werkgever.
"Je mag op vakantie, en hoeft niet meer terug te komen!"
Op woensdag 7 augustus 2019 15:36 schreef Gustaf86 het volgende: Mailtje van GvE over het vrachtschip en het toch wel actieve beletteringsbedrijf van de echtgenote van de ondernemer: [..]
Precies, wat een blunder
En het project liep al lekker vol tot vanochtend.....
Misschien doe ik alsnog mee maar ik heb inmiddels wel nagevraagd of het bedrijfje überhaupt winstgevend is. Iets in de Kvk inschrijven is niet zo moeilijk maar wordt er winst gemaakt is wel zo belangrijk hier.
En het project liep al lekker vol tot vanochtend.....
Misschien doe ik alsnog mee maar ik heb inmiddels wel nagevraagd of het bedrijfje überhaupt winstgevend is. Iets in de Kvk inschrijven is niet zo moeilijk maar wordt er winst gemaakt is wel zo belangrijk hier.
Volgens google alleen op zaterdag tussen 9 en 12 open
Bij geblunder kan maar op een manier een signaal worden afgegeven: investering terug trekken/niet meedoen. Het lijkt er wel op bij GvE dat een aantal stagiars de zomermaanden de burelen bemant. Voor de zittenblijvers: veel succes.
Het is zeker geen onaardig project. Maar door de vrij hoge kosten bij Collin zal netto rendement 4,4% zijn. Véél beter dan spaarrekening natuurlijk maar om er nou heel hard achteraan te hollen, dat gaat mij persoonlijk net wat te ver.
Op woensdag 7 augustus 2019 16:12 schreef zeeland6 het volgende: Bij geblunder kan maar op een manier een signaal worden afgegeven: investering terug trekken/niet meedoen. Het lijkt er wel op bij GvE dat een aantal stagiars de zomermaanden de burelen bemant. Voor de zittenblijvers: veel succes.
gedaan, n.a.v. mijn mail is de pitch aangepast. % geïnvesteerd is nu gezakt van 51 naar 50%, ben benieuwd of dit verder gaat zakken.
Het is zeker geen onaardig project. Maar door de vrij hoge kosten bij Collin zal netto rendement 4,4% zijn. Véél beter dan spaarrekening natuurlijk maar om er nou heel hard achteraan te hollen, dat gaat mij persoonlijk net wat te ver.
Dat is bij Collin afhankelijk van welke korting je op de fee hebt opgebouwd. In dit voorbeeld komt je netto rendement uit tussen de 4,3% en de 4,78% (voor eventuele defaults).
[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 07-08-2019 19:57:19 ]
gedaan, n.a.v. mijn mail is de pitch aangepast. % geïnvesteerd is nu gezakt van 51 naar 50%, ben benieuwd of dit verder gaat zakken.
Het project loopt weer lekker door na het wijzigen van de link. Jammer van het slordigheidje, maar daar kan die schipper denk ik ook weinig aan doen. Ik heb nooit problemen ervaren met de boten op GvE, ik laat mijn investering dan ook gewoon staan.
Het project loopt weer lekker door na het wijzigen van de link. Jammer van het slordigheidje, maar daar kan die schipper denk ik ook weinig aan doen. Ik heb nooit problemen ervaren met de boten op GvE, ik laat mijn investering dan ook gewoon staan.
Dit is/wordt mijn 7e scheepje (6x GVE, 1x Crowdparnters). Betalen netjes, nooit problemen. Tot nu toe.
Het is altijd leuk om even terug te kijken naar de meningen bij de start van een project:
quote:
Op dinsdag 21 april 2015 16:19 schreef Horsemen het volgende: Wat vinden jullie van de nieuwe op KoM: https://www.kapitaalopmaat.nl/Steekflens Ik heb er echt de ballen verstand van maar financieel uiterst zwak, geen hoofdelijke aansprakelijkheid, en de verpanding heb je volgens mij in dit geval helemaal niets aan, maar nogmaals van flenzen heb ik totaal geen kaas gegeten.
quote:
Op dinsdag 21 april 2015 16:30 schreef bleyenburg het volgende: Steekflens absolute no-go. Geen hoofdelijke aansprakelijkheid en verder uitermate risicovol. Omzet ¤ 210.000,00 en ze willen nu ¤ 150.000,00 lenen. Ik doe niet mee.
Overigens, enerzijds schetsen ze 150.000,- te hebben geïnvesteerd en bij de samenvatting staat zelf ingebracht kapitaal 50.000,-.
quote:
Op dinsdag 21 april 2015 16:37 schreef Justme7005 het volgende: Steekflens klinkt als een uit de hand gelopen hobby. 150K geïnvesteerd uit privé en toch maar 30K eigen vermogen. Ik pas
quote:
Op dinsdag 21 april 2015 16:39 schreef bleyenburg het volgende: Ze hebben beiden sinds 2013 al anderhalve ton geïnvesteerd. Nu nog een keer 1,5 ton erbij. over 2014 omzet gedraaid (omzet hé......). van ff iets meer dan 2 ton
Hun postadres en 'tweede magazijn' is gewoon het woonadres. Laat dat dan weg inderdaad, vooral omdat je ook al twee andere adressen hebt. Zak stro voor 50 cent
Overigens vind ik betreffende website ook maar dikke knudde. Ik vind het nog knap dat ze daarmee 2 ton omzet hebben weten te genereren.
quote:
Op dinsdag 21 april 2015 16:54 schreef bleyenburg het volgende: Ik snap echt niet dat de steekflens het tot een pitch gehaald heeft. KoM is in ieder geval wel lekker duidelijk: Hoog risico.
Op dinsdag 21 april 2015 16:57 schreef bleyenburg het volgende: En de verpanding (gedeeltelijk nota bene) is ook al een wassen neus. In geval van nood krijg je voor die spullen echt geen ¤ 45.000,00 meer hoor. 5K lijkt me max.
Het kan ook goed gaan ondanks deze recensies. Het project is deze week afbetaald. Termijnen zijn altijd netjes op tijd betaald.
Uiteraard had ik met de wetenschap van nu, nooit meer ingestapt
Het kan ook goed gaan ondanks deze recensies. Het project is deze week afbetaald. Termijnen zijn altijd netjes op tijd betaald.
Ik was als enige nog een beetje positief volgens mij (heb niet meegedaan uiteindelijk).
quote:
Op dinsdag 21 april 2015 23:12 schreef obligataire het volgende: .....Overigens wint die verpanding van voorraad en inventaris aan waarde naarmate het bedrijf groeit en de lening door aflossing steeds lager wordt. Op zich vind ik het wel een bedrijf met hoge gunfactor, stelletje techneuten die een gat in de markt hebben gevonden. Dit zou zomaar iets heel moois kunnen worden. Risico's zijn er ook genoeg. Daar staat een redelijke rente tegenover. Ik twijfel nog even door, ik heb al flink wat uitgeleend deze maand
Ik blijf ook aan boord, al is het maar omdat ik vrachtschepen als mijn standaardvoorbeeld geef als mijn gesprekspartner bij crowdfunding weer alleen maar denkt aan gofundme-bedelaars voor een wereldreis etc. En omdat ik tot nu toe iedere keer te laat was voor projecten met een vrachtschip.
Hier zat ik ook in, las in 2015 nog niet mee hier volgens mij. Het is een project waar ik nu niet meer in zou stappen. Mijn beweegreden om in te stappen in 2015 komt eigenlijk overeen met @obligataire zijn mening uit 2015 over dit project.
Tip voor gve: reken volgend jaar in de zomer geen kosten door aan de investeerders. Daar hebben ondernemers meer aan dan een gratis publicatie waarna de projecten niet gefund worden.
quote:
Profiteer tijdens de zomermaanden van kosteloze publicatie en PR met onze zomeractie!
Kredietaanvragen van ¤ 250.000,- of meer die tussen 17 juni en 1 oktober 2019 worden ingediend en gefund, worden zonder publicatiekosten gepubliceerd. Dit bespaart uw klant ¤ 499,- aan kosten! Daarnaast bieden wij uw kantoor een week lang 'zendtijd' op het LED-scherm aan de zijgevel van ons pand. Langs de A12, met zo'n 100.000 voorbijgangers per dag.
Met de zomeractie biedt u een mooie korting aan uw relatie en uw merknaam blijft volop zichtbaar in de zomer!
De vraag is voor mij ook waarom/op welke wijze is pa op de fles gegaan met zijn 7 winkels. Hier wil ik eerst duidelijkheid over.
Ik heb zelf niets kunnen vinden over de faillissementen van Pa, er zijn hier ook geen speurneuzen geweest die dit hebben kunnen opdiepen. Voor mij te veel "Dierservice van KOM " ingrediënten zonder verdere info. Ik sla deze dus definitief over.
Leuk om na te lezen! Ik zat hier ook in, met name vanwege de gunfactor (dat ik weet wat een steekflens is en ze ook wel eens zie in mijn werkpraktijk).
Overigens gaat mijn rendement bij KoM aardig door het dak - 0 defaults en wel een paar leuke incentives :-)
Ik heb zelf niets kunnen vinden over de faillissementen van Pa, er zijn hier ook geen speurneuzen geweest die dit hebben kunnen opdiepen. Voor mij te veel "Dierservice van KOM " ingrediënten zonder verdere info. Ik sla deze dus definitief over.
Blijkbaar zit de vader in de schuldsanering na het faillissement. Daardoor zijn er geen faillissementsverslagen. Haak dus nog steeds definitief af.
Ik loop er met een wijde boog omheen: handel met kleine marges, voor zover ik kan nagaan is het over te nemen bedrijf geen waarde-toevoeger, maar een "dozen schuiver". De dozen schuivers zijn m.i. gedoemd te verdwijnen (deze schakel wordt al jaren door steeds meer kwekers en eind afnemers uit de keten geknipt).
Ik loop er met een wijde boog omheen: handel met kleine marges, voor zover ik kan nagaan is het over te nemen bedrijf geen waarde-toevoeger, maar een "dozen schuiver". De dozen schuivers zijn m.i. gedoemd te verdwijnen (deze schakel wordt al jaren door steeds meer kwekers en eind afnemers uit de keten geknipt).
Op zich eens met de lage marges, maar voor zelfstandige bloemenwinkels blijft een handelaar volgens mij nog wel toegevoegde waarde hebben. De concurrentie is wel moordend.
Blijkbaar zit de vader in de schuldsanering na het faillissement. Daardoor zijn er geen faillissementsverslagen. Haak dus nog steeds definitief af.
Dit laat wel zien waarom vader zichzelf tot mede-directeur laat benoemen en zijn zoon op papier het bedrijf laat runnen. Een constructie waar ik ook niet veel vertrouwen in heb. Zeker niet zonder nadere toelichting. Ik vrees ook dat de onderlinge verhoudingen hier wel eens onder zouden kunnen gaan leiden. Zoon is op papier baas over zijn vader, maar die heeft er vermoed ik hele andere ideeën bij.
De tuinbouwsector heeft voor mij als Westlander wel een extra gunfactor, maar ik stap hier ook niet in. Vanaf mijn stoel achter de pc kan ik door het raam het Veilinggebouw zien waar dit bedrijf bij gevestigd is. Ik doe trouwens sowieso al niet veel bij Collin.
Even wat research gedaan (o.b.v. Google en Company.info) op de eigenaar genoemd in de pitch:
1. Hij heeft een grandcafé gehad in Spakenburg genaamd De Postkamer. Failliet gegaan in 2013.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2. Hij is mede-eigenaar geweest van Dutch Global Trading Company B.V. Dit bedrijf wordt in verband gebracht met drugssmokkel. Voor zover ik kan zien nog geen rechterlijke uitspraak. Eind 2018 liep de rechtszaak nog.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.RTV Utrecht noemt hem in hun berichtgeving een "grote vis". Wellicht bracht hem dat op ideëen om in 2017 juist in te stappen in de vishandel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3. Het oogt voor mij niet professioneel om op de Facebookpagina van je bedrijf het schoonheidssalon van je vrouw? te promoten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Genoeg redenen voor mij om af te haken bij deze crowdfundingaanvraag.
[ Bericht 4% gewijzigd door djtiesto8 op 08-08-2019 14:56:09 ]
Ik zou hem ook wel meenemen. Helaas vis ik bij Collin Direct altijd achter het net. Heeft iemand al een regelmaat ontdekt in het openstellen van deze direct leningen van Collin?
Het gevraagde bedrag is klaarblijkelijk gehalveerd naar 25k. De tekst in de pitch is (nog?) niet aangepast.
Voor de mensen die nog in vrachtschip MBS C*nf**nz* willen investeren via de link die eerder gedeeld werd (https://www.geldvoorelkaa(...)=20382&code=8fmw0hn4): je moet snel zijn, of maandagochtend klaar gaan zitten:
quote:
Afgelopen dinsdag ontving u bericht over de mogelijkheid om als eerste te investeren in de nieuwe propositie van de familie H*v*st*dt. In deze mail stond een termijn van veertien dagen, waarin u kon investeren via de link in de mail. Het project is op deze manier inmiddels voor 57% gefund. In overleg met de ondernemers wordt de termijn van veertien dagen verkort. Morgenmiddag om 15.00 uur zal het project regulier voorgepubliceerd worden op de homepage van Geldvoorelkaar.nl en maandagochtend zal het project worden opengesteld voor overige investeerders. Dat betekent dat de investeringslink vanaf morgenmiddag 15.00 uur niet meer werkt. Mocht u nog willen investeren, dan kan dat tot het moment van voorpublicatie via de ontvangen link, en anders weer vanaf maandagochtend. Met vriendelijke groet,
Even iets heel anders: ik wil alle meer en minder regelmatige deelnemers aan deze topics bedanken. Ik ben nu sinds april 2018 aan het investeren in crowdfunding en ik vind het hartstikke leuk, en dat komt voornamelijk door deze community. Ik zit nu op 23 projecten en doe mee op lenderspender.
Het is leuk om de cash flow binnen te zien komen. Ik zie meer direct resultaat dan met normale beleggingen, die abstracte saldi die naar boven en naar beneden gaan is toch anders dan het geld daadwerkelijk op je bankrekening binnen zien komen.
Het is voor mij erg leerzaam, ik heb dingen geleerd over industriëen die mij voorheen totaal onbekend waren en dat heeft me ook geholpen in mijn dagelijkse werk. Er kwam laatst een vent binnen op kantoor die in een industrie zat waar ik toevallig net over gelezen had dankzij een Crowdfunding project. Dat schepte direct een band en nu is het een leuke cliënt.
Voor de platformen: ik kwam in aanraking met crowdfunding nadat een vriend van mij zijn nieuwe bedrijf, dat hij had gefinancierd via CapitalCircle, op facebook had gepromoot. Daarvoor had ik geen idee wat crowdfunding was. Sindsdien heb ik nooit meer een crowdfundingproject op social media gedeeld zien worden. Wellicht willen de platformen meer stimuleren dat ondernemers hun projecten via social media promoten om nieuwe investeerders en ondernemers te bereiken.
Op donderdag 8 augustus 2019 15:29 schreef Gustaf86 het volgende: Even iets heel anders: ik wil alle meer en minder regelmatige deelnemers aan deze topics bedanken. Ik ben nu sinds april 2018 aan het investeren in crowdfunding en ik vind het hartstikke leuk, en dat komt voornamelijk door deze community. Ik zit nu op 23 projecten en doe mee op lenderspender.
Het is leuk om de cash flow binnen te zien komen. Ik zie meer direct resultaat dan met normale beleggingen, die abstracte saldi die naar boven en naar beneden gaan is toch anders dan het geld daadwerkelijk op je bankrekening binnen zien komen.
Het is voor mij erg leerzaam, ik heb dingen geleerd over industriëen die mij voorheen totaal onbekend waren en dat heeft me ook geholpen in mijn dagelijkse werk. Er kwam laatst een vent binnen op kantoor die in een industrie zat waar ik toevallig net over gelezen had dankzij een Crowdfunding project. Dat schepte direct een band en nu is het een leuke cliënt.
Voor de platformen: ik kwam in aanraking nadat een vriend van mij zijn nieuwe bedrijf, dat hij had gefinancierd via crowdfunding, op facebook had gepromoot. Daarvoor had ik geen idee wat crowdfunding was. Sindsdien heb ik nooit meer een crowdfundingproject op social media gedeeld zien worden. Wellicht willen de platformen meer stimuleren dat ondernemers hun projecten via social media promoten om nieuwe investeerders en ondernemers te bereiken.
Dank voor de positieve reactie en je bijdragen aan dit forum. Ik ben het met je eens. Het is wat mij betreft zorgwekkend dat crowdfunding al jaren stil staat qua technische ontwikkeling. De integratie met sociale media bijvoorbeeld is in bijna elke bedrijfstak tegenwoordig bijna standaard. Zelfs banken doen er van alles mee. Maar deze 'fintech' bedrijven lopen qua tech keihard achter op de traditionele financiële sector. Ze doen niet veel meer dan een linkje posten op facebook.
Hoe zien jullie de toekomst van crowdfunding eigenlijk nog in? De rente blijft maar dalen. Tijdens een crisis denk ik dat er best een aardig grote default ratio gaat ontstaan. En kijkend naar de project waar ik in zit die default zijn wordt je daar niet echt vrolijk van. Je zou het ondernemers bijna aanraden om te defaulten op crowd leningen.
P2p heb ik mij helemaal uit terug getrokken. Dat was uiteindelijk het meest interessante qua winsten, eenvoudig te overzien en nog aardig stabiel. Misschien ga ik er over een aantal jaar nog wat sireuzer geld in stoppen, eerst maar eens kijken hoe ze de crisis gaan doorstaan. (Ik vermoed niet dat al de p2p platformen dat gaan doorstaan).
Als een Nederlandse platform de storm doorstaat ga ik misschien ook daar weer wat geld in stoppen, sommige projecten waren best interessant qua risk/reward. Al waren dat er wel een beetje weinig voor een goede spreiding.
Op donderdag 8 augustus 2019 15:34 schreef Benger het volgende: Dank voor de positieve reactie en je bijdragen aan dit forum. Ik ben het met je eens. Het is wat mij betreft zorgwekkend dat crowdfunding al jaren stil staat qua technische ontwikkeling. De integratie met sociale media bijvoorbeeld is in bijna elke bedrijfstak tegenwoordig bijna standaard. Zelfs banken doen er van alles mee. Maar deze 'fintech' bedrijven lopen qua tech keihard achter op de traditionele financiële sector. Ze doen niet veel meer dan een linkje posten op facebook.
Mee eens dat een aantal platformen stil lijkt te staan als je regelmatig hoort over handmatig bolletjeskleuren, fouten in saldi en pitches die maar gemaakt blijven worden, etc.
Dat is net als in andere sectoren waar wij als 'het westen' een beetje in slaap gevallen zijn en met kop-in-het-zand hopen dat alles hetzelfde blijft, terwijl veel mensen in 'het oosten' keihard doorwerken en ons links en rechts inhalen als we niet uitkijken (en als dat niet al lang gebeurd is). Natuurlijk bijzonder generaliserend, maar wel met kern van waarheid, vooral als je de zoveelste discussie in Europa hoort over pensioenleeftijd weer verlagen naar wat het 'vroeger' was. En dan zijn we in Nederland nog niet de ergste...
De tuinbouwsector heeft voor mij als Westlander wel een extra gunfactor, maar ik stap hier ook niet in. Vanaf mijn stoel achter de pc kan ik door het raam het Veilinggebouw zien waar dit bedrijf bij gevestigd is
Dan zit je hemelsbreed maximaal nog geen halve kilometer bij mij vandaan. Straks biertje bij Mirell op het terras?
Van die twee vastgoedprojecten op GvE die totaal niet lopen wordt er eentje teruggetrokken, die gaan ze opnieuw publiceren:
quote:
U hebt onlangs geïnvesteerd in project 20152 | Uitbreiding Vastgoedportefeuille. De ondernemer heeft besloten de gevraagde financiering anders te structureren en het gepubliceerde project terug te trekken. Uw investering in project 20152 is zojuist gedeactiveerd.
Vandaag of morgen zullen wij een tweede aanvraag van de ondernemer publiceren: 20464 | Uitbreiding Vastgoedportefeuille. Het project zal na de reguliere 48-uurstermijn op maandagochtend worden opengesteld voor investeringen. Wanneer u wederom wilt investeren in het nieuwe project, kunt u vanaf dat moment een nieuwe investering doen.
Dat onderscheid tussen Nederland en buitenland is me ook niet zo duidelijk, maar je moet ergens onderscheid gaan maken, om te voorkomen dat er te veel verschillende discussies door elkaar gaan lopen. Zencap heet tegenwoording Funding Circle en is Brits. Er is nu ook een Frans platform actief in Nederland. En ook andere platformen zullen zich hier steeds meer gaan roeren, omdat er veel geld is in Nederland, terwijl er weinig concurrentie is (er zijn geen serieuze Nederlandse crowdfundplatformen).
Op donderdag 8 augustus 2019 15:56 schreef Gustaf86 het volgende: Van die twee vastgoedprojecten op GvE die totaal niet lopen wordt er eentje teruggetrokken, die gaan ze opnieuw publiceren: [..]
Dan zit je hemelsbreed maximaal nog geen halve kilometer bij mij vandaan. Straks biertje bij Mirell op het terras?
Dan delen we onze roots, ben ook geboren en getogen in die regio, maar nu alweer jaren buiten Nederland in de tuinbouw actief. Mirell is een beetje te ver weg dus voor mij. --Sorry voor deze off topic mededeling.--
Op donderdag 8 augustus 2019 15:56 schreef Gustaf86 het volgende: Van die twee vastgoedprojecten op GvE die totaal niet lopen wordt er eentje teruggetrokken, die gaan ze opnieuw publiceren: [..]
Ik vind het wel vreemd dat de huidige investeerders geen investeringslink krijgen. Niet dat het project opeens snel zal vollopen.
Volgens mij staat die gewoon al publiek. Ik zie hem althans, zonder ingelogd te zijn, gewoon op de website staan en kan op 'investeren' klikken. Daar heb je geen 'code' voor nodig. https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=20382
De inmiddels bekende nabetaling van FNC, in dit geval voor juli, vandaag ontvangen.
Daarin o.a. opgenomen de vervroegde aflossing van project #569368436 "Dealer Bedrijfswagens" (na 13 van de 36 maanden). Helaas, ik vond het een mooi project. Betaalde altijd keurig op tijd.