De korte looptijd en mogelijkheid om na 12 maanden boete vrij te kunnen aflossen zie ik als een nadeel. Wel beter dan bij GvE dat er na de eenmalige boete vrije optie er 3 maanden boete rente is na 12 maanden. Verder heb ik er weinig op aan te merken.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:45 schreef djh77 het volgende:
Vastgoed maatschap met 1e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/maatschap-hoh/
Ziet er erg goed uit. Linkje warm aanbevolen.quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:45 schreef djh77 het volgende:
Ik zit niet in dit project, vorige week is mijn tweede defaultquote:Op maandag 5 augustus 2019 17:03 schreef Benger het volgende:
[..]
Dat is heel goed nieuws. Dit is tot nu toe mijn enige default bij Estateguru. Heb momenteel 81 projecten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., succesvol afgehandeld: 100% recovery. Ook de eerste is met 100% recovery afgehandeld.
Heb nu nog 1 default pending:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., eerste veiling bracht niet genoeg op, dus staat nu voor de tweede keer in de etalage.
Op het moment 48 lopende projecten, de default die nog niet afgehandeld is vertegenwoordigt 3% van mijn huidige uitstaande bedrag bij EG.
quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:24 schreef ETphonehome het volgende:
[...]
Heb nu nog 1 default pending:Bij de default die ik heb was de eerste veiling ook mislukt, dus er is blijkbaar een kans dat het nog goed komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., eerste veiling bracht niet genoeg op, dus staat nu voor de tweede keer in de etalage.
Op het moment 48 lopende projecten, de default die nog niet afgehandeld is vertegenwoordigt 3% van mijn huidige uitstaande bedrag bij EG.
Hoezo minder krijg?quote:Op maandag 5 augustus 2019 17:14 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad zeggen dat het glas half vol is: je krijgt geen 6,0 procent, omdat je - als de waarde van het OG onder de 70% zakt - ook nog (een deel) van je geld terugkrijgt. Mooie deal! Je kunt er ook anders tegenaan kijken: in een schijf 1a had ik 4,5% rente gekregen. Nu krijg ik weliswaar 0,8% meer, maar daar staat tegenover dat ik bij een default de opbrengst moet delen met alle andere investeerders (en dus minder krijg). Daarbij komt nog dat dit commercieel vastgoed betreft en geen woonhuizen. En ik vrees dat in een eventuele economische crisis commercieel vastgoed nog moeilijker te verkopen is als huizen (waar immers een te kort aan is). Bij NF heb ik in twee projecten meegedaan. Deze laat ik lopen.
Volgens mij praten wij volledig langs elkaar heen. Mijn opmerking dat je bij GVE bij een default minder krijgt, is een vergelijking met Schijf 1a. Jij vergelijkt met Schijf 2; ik met Schijf 1a. We bedoelen nochtans hetzelfde. In het pand in Doetinchem is overigens inmiddels 5% geïnvesteerd.quote:Op maandag 5 augustus 2019 23:58 schreef jsuijker het volgende:
[..]
Hoezo minder krijg?
Je hebt voorrang als gve investeerder, namelijk 1e recht.
Buiten schijf 1a bij SIG deel je niet als eerste maar sta je gewoon in de rij met lege zakken. Pas als de waarde boven de 70% van huidige waarde is komt er iets in je zakken.
Anders gezegd bij zeg 75% value tov huidige waarde dan krijg je bij gve 75% van je inleg terug (uiteraard min kosten en uitgaande dat er niet afgelost is bij een huidige ltv van 100% dus vaak nog gunstiger)
Bij SIG (niet schijf 1a) gaat de eerste 70% (Dus de eerste 93.3% van die opbrengst) naar investeerders schijf 1a. De overige opbrengst wordt dan verdeeld over schijf 1b (wat dus slechts 1/3 van de totale schijf 1b is). Maw in zo'n geval krijg je slechts 33% van de inleg terug tegen 75% bij gve
Heb inmiddels 9 defaults bij EG. Twee daarvan is de veiling al twee keer mislukt.... heb er de rem even opgezet bij EGquote:Op maandag 5 augustus 2019 21:24 schreef ETphonehome het volgende:
, succesvol afgehandeld: 100% recovery. Ook de eerste is met 100% recovery afgehandeld.
Heb nu nog 1 default pending:
Idem, het risico op de inleg lijkt me erg geringquote:Op maandag 5 augustus 2019 19:34 schreef Horsemen het volgende:
[..]
De korte looptijd en mogelijkheid om na 12 maanden boete vrij te kunnen aflossen zie ik als een nadeel. Wel beter dan bij GvE dat er na de eenmalige boete vrije optie er 3 maanden boete rente is na 12 maanden. Verder heb ik er weinig op aan te merken.
Ik zie deze wel zitten. Is er een speurneus die misschien al een linkje heeft kunnen vinden? Ik hou mij van harte aanbevolen
Precies. Die heeft geen zin voor een jaar voor een bank. Ik wil in dit geval wel mijn bijdrage leveren kom maar op met die investeerders link.😀quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Idem, het risico op de inleg lijkt me erg geringAl denk ik inderdaad dat we na een jaartje alweer bedankt zijn, is gewoon een overbruggingskredietje waar de bank geen zin in had?
En deze laat ik dan weer lekker aan me voorbij gaan. Deze tweede hypotheek geeft mij te weinig comfort in combinatie met de al afgegeven andere zekerheden. Blijkbaar wil de Rabo niet verhogen met zijn 1 ste hypotheekrecht.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:13 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/waegen-motiv-e/
Nieuwe en nog niet vol.........
Ik pak 'm mee voor de basisinleg. Opgeteld geeft de ondernemer aardig wat zekerheden af en na een jaartje of zo is het risico er wel uit denk ik. Het is een gezond bedrijf, misschien groeien ze wat harder dan wijs is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
En deze laat ik dan weer lekker aan me voorbij gaan. Deze tweede hypotheek geeft mij te weinig comfort in combinatie met de al afgegeven andere zekerheden. Blijkbaar wil de Rabo niet verhogen met zijn 1 ste hypotheekrecht.
Ok my bad in je oorspronkelijk bericht had je het zowel over schijf 2 (de vergelijking die je maakte qua rentepercentages) en later ook schijf 1a en bquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 08:25 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Volgens mij praten wij volledig langs elkaar heen. Mijn opmerking dat je bij GVE bij een default minder krijgt, is een vergelijking met Schijf 1a. Jij vergelijkt met Schijf 2; ik met Schijf 1a. We bedoelen nochtans hetzelfde. In het pand in Doetinchem is overigens inmiddels 5% geïnvesteerd.
Heeft iemand al een linkje kunnen vinden aangaande De M**tschap HOH?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:18 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik pak 'm mee voor de basisinleg. Opgeteld geeft de ondernemer aardig wat zekerheden af en na een jaartje of zo is het risico er wel uit denk ik. Het is een gezond bedrijf, misschien groeien ze wat harder dan wijs is.
Klopt, maar aan de andere kant is het een subjectief oordeel mbt de kwaliteit die FnC levert. Ook met deze opbrengst kan FnC verder ontwikkelen zodat het risico voor ons als kleine investeerder lager wordt? (moeten er inderdaad wel leningen beschikbaar blijven.....quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.fundingcircle(...)er&utm_content=Avida
Dus weer minder leningen voor de crowd bij FNC!![]()
Maar wat is een "Noordse financiële instelling" of de "Noordse regio"? Leuk hè, Google Translate. Voor de goede orde: Avida Finans is gevestigd in Zweden. Met Noordse regio zal dus wel de Scandinavische regio bedoeld zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:
https://www.fundingcircle(...)er&utm_content=Avida
Dus weer minder leningen voor de crowd bij FNC!![]()
Tja, dat zou voor mij ook reden zijn om de rem er op te zetten. Zijn er van de overige 7 defaults al afgehandeld (al dan niet met verlies), of zijn ze allemaal nog in behandeling?quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:17 schreef Frandderouw het volgende:
[..]
Heb inmiddels 9 defaults bij EG. Twee daarvan is de veiling al twee keer mislukt.... heb er de rem even opgezet bij EG
quote:Op maandag 5 augustus 2019 18:45 schreef djh77 het volgende:
quote:Op maandag 5 augustus 2019 19:34 schreef Horsemen het volgende:
[..]
De korte looptijd en mogelijkheid om na 12 maanden boete vrij te kunnen aflossen zie ik als een nadeel. Wel beter dan bij GvE dat er na de eenmalige boete vrije optie er 3 maanden boete rente is na 12 maanden. Verder heb ik er weinig op aan te merken.
Ik zie deze wel zitten. Is er een speurneus die misschien al een linkje heeft kunnen vinden? Ik hou mij van harte aanbevolen
quote:Op maandag 5 augustus 2019 21:17 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ziet er erg goed uit. Linkje warm aanbevolen.
Deze onderneming is juridisch gezien een 'stille maatschap zonder onderneming' en heeft derhalve geen kvk-inschrijving.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 09:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Idem, het risico op de inleg lijkt me erg geringAl denk ik inderdaad dat we na een jaartje alweer bedankt zijn, is gewoon een overbruggingskredietje waar de bank geen zin in had?
Gevondenquote:Op dinsdag 6 augustus 2019 11:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Precies. Die heeft geen zin voor een jaar voor een bank. Ik wil in dit geval wel mijn bijdrage leveren kom maar op met die investeerders link.😀
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:45 schreef Horsemen het volgende:
Gevonden
Thanks! Daar ga ik, zodra ik thuis ben, 'ns rustig gebruik van maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Gevonden
Thx - doe ook mee. Lage rente, maar idd ook laag risico (en slechts 2 jaar)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |