abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188301808
Vastgoed maatschap met 1e hypotheek op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/maatschap-hoh/
pi_188302559
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 18:45 schreef djh77 het volgende:
De korte looptijd en mogelijkheid om na 12 maanden boete vrij te kunnen aflossen zie ik als een nadeel. Wel beter dan bij GvE dat er na de eenmalige boete vrije optie er 3 maanden boete rente is na 12 maanden. Verder heb ik er weinig op aan te merken.

Ik zie deze wel zitten. Is er een speurneus die misschien al een linkje heeft kunnen vinden? Ik hou mij van harte aanbevolen O-)
pi_188304915
quote:
Ziet er erg goed uit. Linkje warm aanbevolen.
Deze onderneming is juridisch gezien een 'stille maatschap zonder onderneming' en heeft derhalve geen kvk-inschrijving.
pi_188305073
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:03 schreef Benger het volgende:

[..]

Dat is heel goed nieuws. Dit is tot nu toe mijn enige default bij Estateguru. Heb momenteel 81 projecten.
Ik zit niet in dit project, vorige week is mijn tweede default
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, succesvol afgehandeld: 100% recovery. Ook de eerste is met 100% recovery afgehandeld.
Heb nu nog 1 default pending:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, eerste veiling bracht niet genoeg op, dus staat nu voor de tweede keer in de etalage.
Op het moment 48 lopende projecten, de default die nog niet afgehandeld is vertegenwoordigt 3% van mijn huidige uitstaande bedrag bij EG.
pi_188306940
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:24 schreef ETphonehome het volgende:

[...]
SPOILER
, eerste veiling bracht niet genoeg op, dus staat nu voor de tweede keer in de etalage.
Op het moment 48 lopende projecten, de default die nog niet afgehandeld is vertegenwoordigt 3% van mijn huidige uitstaande bedrag bij EG.
Bij de default die ik heb was de eerste veiling ook mislukt, dus er is blijkbaar een kans dat het nog goed komt.
pi_188308279
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 17:14 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Je kunt inderdaad zeggen dat het glas half vol is: je krijgt geen 6,0 procent, omdat je - als de waarde van het OG onder de 70% zakt - ook nog (een deel) van je geld terugkrijgt. Mooie deal! Je kunt er ook anders tegenaan kijken: in een schijf 1a had ik 4,5% rente gekregen. Nu krijg ik weliswaar 0,8% meer, maar daar staat tegenover dat ik bij een default de opbrengst moet delen met alle andere investeerders (en dus minder krijg). Daarbij komt nog dat dit commercieel vastgoed betreft en geen woonhuizen. En ik vrees dat in een eventuele economische crisis commercieel vastgoed nog moeilijker te verkopen is als huizen (waar immers een te kort aan is). Bij NF heb ik in twee projecten meegedaan. Deze laat ik lopen.
Hoezo minder krijg?
Je hebt voorrang als gve investeerder, namelijk 1e recht.
Buiten schijf 1a bij SIG deel je niet als eerste maar sta je gewoon in de rij met lege zakken. Pas als de waarde boven de 70% van huidige waarde is komt er iets in je zakken.

Anders gezegd bij zeg 75% value tov huidige waarde dan krijg je bij gve 75% van je inleg terug (uiteraard min kosten en uitgaande dat er niet afgelost is bij een huidige ltv van 100% dus vaak nog gunstiger)
Bij SIG (niet schijf 1a) gaat de eerste 70% (Dus de eerste 93.3% van die opbrengst) naar investeerders schijf 1a. De overige opbrengst wordt dan verdeeld over schijf 1b (wat dus slechts 1/3 van de totale schijf 1b is). Maw in zo'n geval krijg je slechts 33% van de inleg terug tegen 75% bij gve

[ Bericht 1% gewijzigd door jsuijker op 06-08-2019 05:51:53 ]
pi_188309711
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 23:58 schreef jsuijker het volgende:

[..]

Hoezo minder krijg?
Je hebt voorrang als gve investeerder, namelijk 1e recht.
Buiten schijf 1a bij SIG deel je niet als eerste maar sta je gewoon in de rij met lege zakken. Pas als de waarde boven de 70% van huidige waarde is komt er iets in je zakken.

Anders gezegd bij zeg 75% value tov huidige waarde dan krijg je bij gve 75% van je inleg terug (uiteraard min kosten en uitgaande dat er niet afgelost is bij een huidige ltv van 100% dus vaak nog gunstiger)
Bij SIG (niet schijf 1a) gaat de eerste 70% (Dus de eerste 93.3% van die opbrengst) naar investeerders schijf 1a. De overige opbrengst wordt dan verdeeld over schijf 1b (wat dus slechts 1/3 van de totale schijf 1b is). Maw in zo'n geval krijg je slechts 33% van de inleg terug tegen 75% bij gve
Volgens mij praten wij volledig langs elkaar heen. Mijn opmerking dat je bij GVE bij een default minder krijgt, is een vergelijking met Schijf 1a. Jij vergelijkt met Schijf 2; ik met Schijf 1a. We bedoelen nochtans hetzelfde. In het pand in Doetinchem is overigens inmiddels 5% geïnvesteerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Groepfunder op 06-08-2019 08:38:52 ]
pi_188310123
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:24 schreef ETphonehome het volgende:
, succesvol afgehandeld: 100% recovery. Ook de eerste is met 100% recovery afgehandeld.
Heb inmiddels 9 defaults bij EG. Twee daarvan is de veiling al twee keer mislukt.... heb er de rem even opgezet bij EG
pi_188310311
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

De korte looptijd en mogelijkheid om na 12 maanden boete vrij te kunnen aflossen zie ik als een nadeel. Wel beter dan bij GvE dat er na de eenmalige boete vrije optie er 3 maanden boete rente is na 12 maanden. Verder heb ik er weinig op aan te merken.

Ik zie deze wel zitten. Is er een speurneus die misschien al een linkje heeft kunnen vinden? Ik hou mij van harte aanbevolen O-)
Idem, het risico op de inleg lijkt me erg gering :7 Al denk ik inderdaad dat we na een jaartje alweer bedankt zijn, is gewoon een overbruggingskredietje waar de bank geen zin in had?

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 06-08-2019 09:45:47 ]
Pecunia non olet
pi_188311539
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

Idem, het risico op de inleg lijkt me erg gering :7 Al denk ik inderdaad dat we na een jaartje alweer bedankt zijn, is gewoon een overbruggingskredietje waar de bank geen zin in had?
Precies. Die heeft geen zin voor een jaar voor een bank. Ik wil in dit geval wel mijn bijdrage leveren kom maar op met die investeerders link.😀

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 06-08-2019 11:12:53 ]
pi_188311589
https://www.collincrowdfund.nl/waegen-motiv-e/

Nieuwe en nog niet vol.........
Pecunia non olet
pi_188311621
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:13 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/waegen-motiv-e/

Nieuwe en nog niet vol.........
En deze laat ik dan weer lekker aan me voorbij gaan. Deze tweede hypotheek geeft mij te weinig comfort in combinatie met de al afgegeven andere zekerheden. Blijkbaar wil de Rabo niet verhogen met zijn 1 ste hypotheekrecht.
Voor mij was het anders geweest als de Rabo was afgelost en hier een (eventueel hogere) lening met recht van eerste hypotheek gepresenteerd werd.
pi_188311653
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

En deze laat ik dan weer lekker aan me voorbij gaan. Deze tweede hypotheek geeft mij te weinig comfort in combinatie met de al afgegeven andere zekerheden. Blijkbaar wil de Rabo niet verhogen met zijn 1 ste hypotheekrecht.
Ik pak 'm mee voor de basisinleg. Opgeteld geeft de ondernemer aardig wat zekerheden af en na een jaartje of zo is het risico er wel uit denk ik. Het is een gezond bedrijf, misschien groeien ze wat harder dan wijs is.
Pecunia non olet
pi_188311688
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 08:25 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Volgens mij praten wij volledig langs elkaar heen. Mijn opmerking dat je bij GVE bij een default minder krijgt, is een vergelijking met Schijf 1a. Jij vergelijkt met Schijf 2; ik met Schijf 1a. We bedoelen nochtans hetzelfde. In het pand in Doetinchem is overigens inmiddels 5% geïnvesteerd.
Ok my bad in je oorspronkelijk bericht had je het zowel over schijf 2 (de vergelijking die je maakte qua rentepercentages) en later ook schijf 1a en b
pi_188311701
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik pak 'm mee voor de basisinleg. Opgeteld geeft de ondernemer aardig wat zekerheden af en na een jaartje of zo is het risico er wel uit denk ik. Het is een gezond bedrijf, misschien groeien ze wat harder dan wijs is.
Heeft iemand al een linkje kunnen vinden aangaande De M**tschap HOH?
pi_188311836
https://www.fundingcircle(...)er&utm_content=Avida

Dus weer minder leningen voor de crowd bij FNC! :(
pi_188311900
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Klopt, maar aan de andere kant is het een subjectief oordeel mbt de kwaliteit die FnC levert. Ook met deze opbrengst kan FnC verder ontwikkelen zodat het risico voor ons als kleine investeerder lager wordt? (moeten er inderdaad wel leningen beschikbaar blijven..... ;) )
pi_188312040
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Maar wat is een "Noordse financiële instelling" of de "Noordse regio"? Leuk hè, Google Translate. Voor de goede orde: Avida Finans is gevestigd in Zweden. Met Noordse regio zal dus wel de Scandinavische regio bedoeld zijn.

[Bewerking] Ik las overigens ook dat FNC voornemens was om in 2019 in Canada actief te worden, maar dat plan 'on hold' heeft gezet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Groepfunder op 06-08-2019 12:00:25 ]
pi_188312392
Gisteren in de buurt, eens is langs Red Moon Veldhoven gereden, HCN project 180 / status 5 van 48 termijnen. Inrichting) is nu bijna helemaal klaar, aanplakbiljet voor personeel.
Ik denk streven is na de schoolvakanties open.
pi_188312402
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:17 schreef Frandderouw het volgende:

[..]

Heb inmiddels 9 defaults bij EG. Twee daarvan is de veiling al twee keer mislukt.... heb er de rem even opgezet bij EG
Tja, dat zou voor mij ook reden zijn om de rem er op te zetten. Zijn er van de overige 7 defaults al afgehandeld (al dan niet met verlies), of zijn ze allemaal nog in behandeling?
Hoeveel % van je portefeuille bij EG betreft dit?
pi_188312653
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 19:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2019 21:17 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Ziet er erg goed uit. Linkje warm aanbevolen.
Deze onderneming is juridisch gezien een 'stille maatschap zonder onderneming' en heeft derhalve geen kvk-inschrijving.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 09:31 schreef obligataire het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 11:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Precies. Die heeft geen zin voor een jaar voor een bank. Ik wil in dit geval wel mijn bijdrage leveren kom maar op met die investeerders link.😀
Gevonden :P

SPOILER
pi_188312728
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:45 schreef Horsemen het volgende:

SPOILER
Thanks! Daar ga ik, zodra ik thuis ben, 'ns rustig gebruik van maken.
pi_188313030
De ondernemer van de saeck in Breda is inmiddels in loondienst werkzaam voor loff in Breda.

Zijn zaak zelf wordt ter overname aangeboden.

Feit dat de ondernemer weer werk heeft stemt mij wel positief voor het openstaande bedrag(zo'n 80k).
pi_188313072
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 12:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

SPOILER
Thx - doe ook mee. Lage rente, maar idd ook laag risico (en slechts 2 jaar)
pi_188313163
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')