abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_151775247

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2014) werd in Nederland 63 miljoen euro gefinancierd via crowdfunding (een verdubbeling t.o.v. het jaar ervoor). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL, vorm: leningen
KapitaalOpMaat (KOM), vanaf 25k eur, vorm: leningen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
CrowdAboutNow (CAN), food, horeca, retail. Vorm: leningen
Kickstarter, daar is een ander topic voor
Horecacrowdfunding geeft leningen uit aan horeca van 30k tot 250k
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
Collin Crowdfund, leningen tussen de 50k en 2.5mil, met crowdfundcoach voor bedrijven
Doorgaan.nl, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen
The Dutch Deal, regionaal platform (Z-O Brabant)
Lendahand, investeer in opkomende economieën met rentepercentages tussen 3-4%

Val niet buiten de boot!
Er zijn momenteel (2015) meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar en kapitaalopmaat bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" (voor mails van geldvoorelkaar of kapitaalopmaat) naar subscribe apenstaart cfmailserver punt nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" naar unsubscribe@cfmailserver.nl . Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Mislukte projecten:
SPOILER
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Graankorrel op 17-04-2015 16:28:57 ]
pi_151775301
Ik wil graag voorstellen Lendahand op te nemen in de OP. Dit Nederlandse platform investeert in buitenlandse opkomende economieën. De rente is 3% of 4% afhankelijk van de looptijd en regio. Per regio is er volledige garantie. Echter als een regio compleet omvalt door een (natuur)ramp ben je alle geld in die regio kwijt.

Behalve rente op je investering help je er ook mensen mee in (nog) wat minder florissante gebieden.

Lenahand, Nederlands platform wat investeert in opkomende economieën.
pi_151775362
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:32 schreef qajariaq het volgende:
Ik wil graag voorstellen Lendahand op te nemen in de OP. Dit Nederlandse platform investeert in buitenlandse opkomende economieën. De rente is 3% of 4% afhankelijk van de looptijd en regio. Per regio is er volledige garantie. Echter als een regio compleet omvalt door een (natuur)ramp ben je alle geld in die regio kwijt.

Behalve rente op je investering help je er ook mensen mee in (nog) wat minder florissante gebieden.
Helemaal mee eens. Heb dik duizend euro lopen bij LendaHand. Wordt allemaal netjes nagekomen
pi_151775379
Dank, graankorrel.
Zie mijn toevoeging.
  vrijdag 17 april 2015 @ 15:36:11 #5
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151775421
Het mooie van crowdfunding is toch dat het een marktplaats is waar een ondernemer zijn gewenste lening verhandelt aan investeerders? Dan is het toch het goed recht van deze investeerders om aan te geven dat ze een aanpassing van de voorwaarden willen? Nu is het weer aan de ondernemer om te zien of hij daar in mee wil gaan.
pi_151775558
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:34 schreef qajariaq het volgende:
Dank, graankorrel.
Zie mijn toevoeging.
Top, als je nog meer suggesties hebt, laat maar weten!
pi_151775585
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:36 schreef Coelho het volgende:
Het mooie van crowdfunding is toch dat het een marktplaats is waar een ondernemer zijn gewenste lening verhandelt aan investeerders? Dan is het toch het goed recht van deze investeerders om aan te geven dat ze een aanpassing van de voorwaarden willen? Nu is het weer aan de ondernemer om te zien of hij daar in mee wil gaan.
Ja, en als hij er niets aan wil doen is dat ook prima maar hij zal hem dan, normaal gesproken, niet vol gaan krijgen.
pi_151775707
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:34 schreef Justme7005 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Heb dik duizend euro lopen bij LendaHand. Wordt allemaal netjes nagekomen
Zo hard ben ik niet van stapel gelopen. Twee honderd euro om te beginnen. Als het echt gaat lopen dan ga ik zeker veel meer die kant op doen. De 3 of 4 procent is redelijk gegarandeerd. Per regio is er gewoon garantstelling. Zolang er geen enorme natuurrampen of andere financiële rampen zijn in een land dan is de investering in dat land behoorlijk zeker.

Er is geen fee per project, dus ook half jaar leningen zijn gewoon goed rendabel.

Alleen het platform zelf is een starter. Daarom even aanzien of het viral gaat voor er serieus geld heen gaat.
pi_151775727
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:47 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Zo hard ben ik niet van stapel gelopen. Twee honderd euro om te beginnen. Als het echt gaat lopen dan ga ik zeker veel meer die kant op doen. De 3 of 4 procent is redelijk gegarandeerd. Per regio is er gewoon garantstelling. Zolang er geen enorme natuurrampen of andere financiële rampen zijn in een land dan is de investering in dat land behoorlijk zeker.

Er is geen fee per project, dus ook half jaar leningen zijn gewoon goed rendabel.

Alleen het platform zelf is een starter. Daarom even aanzien of het viral gaat voor er serieus geld heen gaat.
Wie staat er in dit geval dan garant?
pi_151775753
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:48 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Wie staat er in dit geval dan garant?
Per land/regio is een local partner die hoofdelijk aansprakelijk is voor alle leningen. De rente die de lener betaald is dan ook vele malen hoger dan wij krijgen.
pi_151775800
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:49 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Per land/regio is een local partner die hoofdelijk aansprakelijk is voor alle leningen. De rente die de lener betaald is dan ook vele malen hoger dan wij krijgen.
Worden die mensen dan met ons geld niet alsnog uitgekleed?
pi_151775805
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:49 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Eigenlijk verstrek je dus een lening aan een (lokale) instelling die vervolgens weer microkredieten verstrekt aan lokale ondernemers?

Edit: ja dus. Zie https://www.lendahand.com/nl/partners-and-countries/ en https://www.lendahand.com/nl/faqs/

[ Bericht 12% gewijzigd door Graankorrel op 17-04-2015 15:58:05 ]
pi_151775983
Wat ik van Lendahand afhaal:

De rente die ondernemers op microkredieten betalen, ligt wereldwijd gemiddeld op 3.1% per maand of 37% per jaar (bron: New York Times, 2010). Het gaat hier om percentages die ondernemers betalen aan lokale partijen die de microkredieten verstrekken. Ook Lendahand werkt met dergelijke lokale partners.

En:

Wij streven er bij Lendahand dan ook naar om de gemiddelde rente die de ondernemers betalen lager te houden dan deze 25%.
pi_151776006
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:51 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Eigenlijk verstrek je dus een lening aan een (lokale) instelling die vervolgens weer microkredieten verstrekt aan lokale ondernemers?
Het betreft mesokredieten, vanaf duizend euro tot een vijftigduizend dacht ik. Geen micro maar net even meer.

Ja, ik heb ook de indruk dat je dus een lokale geldverstrekker ondersteund in zijn werkzaamheden. Echter wordt zijn handel wel op alle mogelijkheden tot op project gecontroleerd. Je schrijft zelf in op een project dus als dat niet klopt komt het alsnog niet vol.

De rente die lokaal betaald wordt is geen woekerrente maar uiteraard wel hoger dan wij vangen. Ik dacht iets tussen 10 en 20 %. Op de site van staat een en ander uitgebreid beschreven.
pi_151776179
Lendahand lijkt op dezelfde manier te werken als MyC4.com . Dit platform had ook een garantstelling die er netjes uitzag, maar nu het misgelopen is, blijkt die garantstelling toch niet zoveel waard te zijn - er is een juridisch getouwtrek bezig met 1 van de grootste lokale partners. In afwachting daarvan zijn de overige bezigheden stopgezet (voor meer info, zie blog: http://blog.myc4.com/

Het klinkt dus mooier dan het is, dus zou ik er geen serieus geld in stoppen, maar de combinatie van microfinanciering/goed doel/crowdfunding rechtvaardigd wel een bijdrage waar je niet wakker van ligt als over twee jaar de boel klapt :-)

Bij MyC4 sta ik zelf ook op een beperkt verlies - ben op tijd gestopt met investeren om grote bedragen te verliezen - maar heeft me wel duidelijk gemaakt dat er risico bestaat en dat het grootste risico eigenlijk is dat een platform omvalt.
pi_151776261
platforms of tussenpersonen die in een ander werelddeel opereren zijn voor mij een no-go
pi_151776264
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 16:04 schreef Beagle_W het volgende:
dus zou ik er geen serieus geld in stoppen
quote:
maar heeft me wel duidelijk gemaakt dat er risico bestaat en dat het grootste risico eigenlijk is dat een platform omvalt.
Daar ben ik het wel mee eens. Toch gun ik lendahand gewoon een goede start. Als er op den duur voldoende lokale partners zijn dan is het risico best wel goed verspreidt.
  vrijdag 17 april 2015 @ 16:10:37 #18
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151776314
quote:
Lendahand lijkt op dezelfde manier te werken als MyC4.com . Dit platform had ook een garantstelling die er netjes uitzag, maar nu het misgelopen is, blijkt die garantstelling toch niet zoveel waard te zijn - er is een juridisch getouwtrek bezig met 1 van de grootste lokale partners. In afwachting daarvan zijn de overige bezigheden stopgezet (voor meer info, zie blog: http://blog.myc4.com/

Het klinkt dus mooier dan het is, dus zou ik er geen serieus geld in stoppen, maar de combinatie van microfinanciering/goed doel/crowdfunding rechtvaardigd wel een bijdrage waar je niet wakker van ligt als over twee jaar de boel klapt :-)

Bij MyC4 sta ik zelf ook op een beperkt verlies - ben op tijd gestopt met investeren om grote bedragen te verliezen - maar heeft me wel duidelijk gemaakt dat er risico bestaat en dat het grootste risico eigenlijk is dat een platform omvalt.
Wederom en helaas een bevestiging van de juistheid van mijn besluit om niet in Afrikanen te investeren. Ook met Kiva ga ik ze uit de weg en wijk ik liever uit naar Azie omdat het werkethos daar duidelijk hoger ligt...
pi_151776383
Dankje Beagle-W voor de info over Myc4. Dat was mij nog niet bekend
  vrijdag 17 april 2015 @ 16:16:47 #20
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151776481
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2015 15:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Je helpt ze juist om niet uitgekleed te worden. Filipijnse ondernemers bijvoorbeeld zijn blij, dat ze slechts 2,5% per maand rente hoeven te betalen en niet overgeleverd zijn aan de woekeraars, die rustig 20% durven te vragen. Per maand. Meer daarover lees je op een blog op Lendahand. Uiteraard: preken voor eigen parochie. En toch maakt het mij duidelijk, dat een mesokrediet wel degelijk helpt. Het verschil tussen mesokrediet en microkrediet wordt ook duidelijk uitgelegd.
Nadeel van Lendahand: wij zijn gewend dat de rente begint te lopen zodra een lening tot stand is gekomen (nou ja, daar kan een maandje tussen zitten). Bij Lendahand begint het op de eerste van de maand nadat een lening is volgelopen. Nu uitlenen is nu betalen en hopelijk begint de lening dan dus te lopen op 1 mei, zodat je op 31 oktober je eerste rente + leningdeel terugkrijgt. Is-t-ie niet vol, ja, dan moet je nog een maandje wachten. Even uitkijken dus, waar je je eerste lening in stopt.
Zoals eerder gezegd: ik heb 35 leningen bij Lendahand en tot nog toe geen default. Kan ook haast nog niet. Er is nog maar voor 1,6mio uitgeleend. De buffers van de locale partners zijn nog lang niet leeg.
  vrijdag 17 april 2015 @ 16:27:34 #21
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151776737
Meneer "Laurion" reageert al net zo geprikkeld als meneer "Franschhoek".
De "kleine reizigers" hebben het dan toch beter begrepen: ondanks een B+ notering (dezelfde risico-categorie als Laurion) boden ze een hogere rente.
pi_151776808
Overigens heeft MyC4 jarenjang goed gedraaid met twee grote dips...:
- ze bestaan sinds 2007
- in 2009 waren er problemen met lokale partners en is er veel geld gedefault, daarvan is wel een deel terug gekomen, maar niet alles. Van deze tijd weet ik weinig omdat ik toen nog niet meedeed
- eind 2010 mijn eerste investments gedaan
- tot begin 2014 heeft alles goed gedraaid - op een enkele default na, wat uiteraard was ingecalculeerd
- daarna zijn er wederom problemen gekomen met locale partners, wat wederom geleid heeft tot het defaulten van concreet geld (dacht tegen de 1 miljoen), ondanks de 'garantstellingen'
- nu lopen dus de juridische procedures.

Dus een jaar of twee goed draaien zegt niet alles. (in Nederland hebben we uit die tijd ook Boober, waar het platform zelf onderuit ging)
Da's ook mijn 'angst' bij andere platformen (GvE, KoM, Symbid) - als er iets met het platform gebeurd, kan alles nog zo goed geregeld lijken, je hebt je geld toch niet zo maar weer terug. Dus vandaar is mijn moto: wel investeren, maar terughoudend en gespreid - ook over platformen.
pi_151776914
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 16:09 schreef qajariaq het volgende:

[..]

[..]

Daar ben ik het wel mee eens. Toch gun ik lendahand gewoon een goede start. Als er op den duur voldoende lokale partners zijn dan is het risico best wel goed verspreidt.
Het platform strijkt er ook nog een aardig deel van op 3 a 4% begrijp ik, net zoveel als de investeerders maximaal kunnen krijgen. Ik wacht het nog even af.
pi_151776948
Meneer vd Heuvel van Laurion reageert prima volgens mij.
Dat hij mij (nu nog) geen gelijk geeft is een ander verhaal.
Hij mag uiteraard zijn visie bepleiten evenals ik mijn mening mag geven.
Ik denk dat dit ook uiteindelijk is hoe crowdfunding bedoeld is....
pi_151776984
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 16:30 schreef Beagle_W het volgende:
als er iets met het platform gebeurd, kan alles nog zo goed geregeld lijken, je hebt je geld toch niet zo maar weer terug. Dus vandaar is mijn moto: wel investeren, maar terughoudend en gespreid - ook over platformen.
bij Lendahand is mijn geplande strategie om per lokale partner maximaal een paar honderd euro in te stoppen. Ik zie een lokale partner net iets steviger als een GvE project maar het kan inderdaad wel mis bij een natuurramp of politieke problemen. Juist vanwege de redenen die je noemt hou ik me dus in. Maar dan heb ik nog steeds de fun om zelf enige invloed uit te oefenen welke lener ik wel en niet iets gun. ;)
pi_151777079
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 16:35 schreef bleyenburg het volgende:
Ja, helemaal mee eens. Hij doet niets meer of minder dan zijn standpunt verdedigen. Ik stop er alleen pas geld in bij 8% maar dat zal er vermoedelijk niet komen. Ook prima, er komen nog zat andere projecten.
pi_151777143
Ik geloof dat ik het afgelopen jaar nog niet eerder een project zo weinig geld heb zien ophalen in de eerste 24 uur dan DiMarco.
  vrijdag 17 april 2015 @ 17:51:17 #28
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151778767
Er is weer een nieuwe binnen op GvE:
1
2
3
4
5
6
7
Naam:           Rocks & Lilies
Leendoel:       Opstart onderneming
Bedrag:         20.000 euro
Rente:          7,0%
Looptijd:       48 maanden
Classificatie:  5s
Graydon rating: B
Ik doe 'm niet, ik ga vrouwen met cup E+ niet stimuleren zich in bikini's te hijsen. Noem het een principe.

Daarnaast is het de hobby van een particulier zonder ervaring, geen onderneming
pi_151778781
Nieuw project op GvE : badkleding voor vrouwen met grote borsten :D
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_151778816
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 17:51 schreef Coelho het volgende:
Er is weer een nieuwe binnen op GvE:
[ code verwijderd ]

Ik doe 'm niet, ik ga vrouwen met cup E+ niet stimuleren zich in bikini's te hijsen. Noem het een principe.

Daarnaast is het de hobby van een particulier zonder ervaring, geen onderneming
en te lage rente irt de ratings.

In ieder geval wel iets van financiële informatie
pi_151778839
quote:
Wat is uw ervaring in deze branche?
Mijn ervaring in deze branche komt vooral voort uit mijn eigen zoektocht naar lingerie en badmode
;)
pi_151778892
Het is april 2015 en ze moet nog gaan produceren. En dan wil ze nog 500 stuks verkopen voor deze zomer.....Ik pas....
pi_151778949
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 17:51 schreef Coelho het volgende:
[...]
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 17:52 schreef komrad het volgende:
Nieuw project op GvE : badkleding voor vrouwen met grote borsten :D
Rosite, kom er maar in! :s)
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 19:50 schreef Rosite het volgende:
[...] ik kijk op GvE wel naar zijn het mannen/vrouwen; wat is de leeftijd/ervaring en ik weeg dat mee. Over een aantal jaren zal ik weten of ik het goed ingeschat heb of niet.
pi_151779478
wat een drama :(
pi_151780010
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 18:01 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ja, ik hoor haar al een tijdje niet meer nu je het zegt.
pi_151781097
Al dik 3k binnen bij dimarco. Die komt er wel.
https://geldvoorelkaar.nl(...)project.aspx?id=9948
జ్ఞ‌ా
pi_151781201
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:19 schreef µ het volgende:
Al dik 3k binnen bij dimarco. Die komt er wel.
https://geldvoorelkaar.nl(...)project.aspx?id=9948
Ik zou snel gaan investeren anders loop je de boot mis :Y
pi_151781254
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:22 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Ik zou snel gaan investeren anders loop je de boot mis :Y
Met jouw naam MOET je eigenlijk wel iets in Rocks & Lilies stoppen...Als jij het namelijk al niet doet, doet niemand het.
pi_151781383
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:23 schreef didi80 het volgende:

[..]

Met jouw naam MOET je eigenlijk wel iets in Rocks & Lilies stoppen...Als jij het namelijk al niet doet, doet niemand het.
Ik vind mijn borsten wel geweldig maar ze zijn helaas niet zo groot dat ik een cup E bikini nodig heb.... en ik heb ook geen budget meer.

Geen grote tieten en geen geld om te investeren :'(
pi_151781455
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:26 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Ik vind mijn borsten wel geweldig maar ze zijn helaas niet zo groot dat ik een cup E bikini nodig heb.... en ik heb ook geen budget meer.

Geen grote tieten en geen geld om te investeren :'(
Ahh....en dat met het weekend voor de boeg... -O-
pi_151781562
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:28 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ahh....en dat met het weekend voor de boeg... -O-
Gelukkig heb ik hier op het forum geleerd om alleen een verstandig bedrag investeren en genoeg geld achter de hand houden om een wild weekend te hebben. *O*
pi_151781568
Ben ik de enige die denkt dat deze dame zeker geen E+ is?

Haar graydon rating misschien :D
  vrijdag 17 april 2015 @ 19:49:19 #43
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_151782198
Hallo allen,

Ik ben relatief nieuw hier. Volg het al een tijdje maar nu pas geregistreerd. Ik zit voornamelijk op GVE en heel klein beetje op KOM. Om te proberen heb ik een kort projectje op Zencap, maar daar word ik niet warm van.

Ik wil jullie even wijzen op het volgende: Een platvorm voor leningen VAN particulieren AAN particulieren; Lendex.nl
Het staat nog echt in de kinderschoenen (momenteel slechts 4 leningen) maar onderstaande tekst op hun website zal jullie aanspreken:

Daarom gaat Lendex als eerste partij in Nederland de daadwerkelijke wanbetalingspercentages publiceren. Dit zal vragen oproepen bij consumenten, waardoor andere platforms in deze trend mee zullen gaan. Uiteindelijk zal het leiden tot meer transparantie in de hele financiële markt.
pi_151782786
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:49 schreef InVestEerder het volgende:
Daarom gaat Lendex als eerste partij in Nederland de daadwerkelijke wanbetalingspercentages publiceren. Dit zal vragen oproepen bij consumenten, waardoor andere platforms in deze trend mee zullen gaan. Uiteindelijk zal het leiden tot meer transparantie in de hele financiële markt.
Een beetje op die site zitten lezen. Zo transparant vind ik ze niet. Er staat geen enkele naam op wie er achter zitten. Er wordt gesproken over een team maar ik krijg sterk de indruk dat het gewoon een éénmanszaak is.

Het verhaal ziet er wel goed uit maar eerst maar eens wat meer duidelijkheid en wat waarmaken voor ik er een euro heen stuur.
pi_151782919
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 19:49 schreef InVestEerder het volgende:
Hallo allen,

Ik ben relatief nieuw hier. Volg het al een tijdje maar nu pas geregistreerd. Ik zit voornamelijk op GVE en heel klein beetje op KOM. Om te proberen heb ik een kort projectje op Zencap, maar daar word ik niet warm van.

Ik wil jullie even wijzen op het volgende: Een platvorm voor leningen VAN particulieren AAN particulieren; Lendex.nl
Het staat nog echt in de kinderschoenen (momenteel slechts 4 leningen) maar onderstaande tekst op hun website zal jullie aanspreken:

Ik vind het een beetje een vage site. Kan niet heel veel informatie vinden.
Wat zijn de kosten?
Wat bedoelde ze hier mee: Als investeerder moet u minimaal ¤ 200,- investeren. De minimum investering per lening is ¤ 20,-
En ik vind het vaag dat je de projecten pas ziet als je een account hebt. Ik wil eerst eens zien wat ze aanbieden voordat ik een account aanmaak.
En persoonlijk vind ik dit irritant: Let op, het is belangrijk dat alle betalingen van en naar u lopen via een Nederlandse bankrekening op uw naam. Deze rekening moet dezelfde zijn als de rekening die bij Lendex reeds is vermeld. Om veiligheidsredenen zal Lendex nooit andere rekeningen accepteren. Betalingen aan u worden ook uitsluitend via die bij ons bekende rekening verricht.
Ik maak mijn investeringen over vanaf een andere rekening dan waarop ik de terugbetaling ontvang.

Al met al wacht ik het voorlopig maar eens af tot er meer positieve verhalen komen hier.
pi_151783205
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:06 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Een beetje op die site zitten lezen. Zo transparant vind ik ze niet. Er staat geen enkele naam op wie er achter zitten. Er wordt gesproken over een team maar ik krijg sterk de indruk dat het gewoon een éénmanszaak is.

Het verhaal ziet er wel goed uit maar eerst maar eens wat meer duidelijkheid en wat waarmaken voor ik er een euro heen stuur.
Ze zijn in ieder geval met z'n 2e: http://finno.nl/2015/01/2(...)e-crowdfundingmarkt/
  vrijdag 17 april 2015 @ 20:19:29 #47
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151783234
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:06 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Hier vind je wat namen
pi_151783414
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:18 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ze zijn in ieder geval met z'n 2e: http://finno.nl/2015/01/2(...)e-crowdfundingmarkt/
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:19 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Hier vind je wat namen
Ok, maar dat doet nix af aan dat ze zelf niet heel duidelijk zijn imho. Ik wacht rustig af. Spreiding is goed maar eerst laten bewijzen is beter.
  vrijdag 17 april 2015 @ 20:37:18 #49
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_151783986
Over Lendex; terughoudendheid is altijd goed, maar concurrentie ook!

Van de week zeker een half uur met Martijn van Schelven (GVE) aan de lijn gehangen omdat ik per email onvrede had geuit, die op dit platform ook door anderen gedeeld wordt. Ik vond het zeker positief, hij was erg reëel. Hij ontkent niet dat er soms fouten bij hun worden gemaakt.
Net als wij is ook hij van mening dat sommige projecten veel te snel vollopen. Ook benadrukte hij dat GVE de "pitch" niet schrijft, dat doen de ondernemers altijd zelf. Inhoudelijk is hij niet altijd even gelukkig hoe omschrijvingen soms door aanvragers worden opgesteld.
Hij was oprecht pissig dat bij SilverLine niet vermeld was dat zij al eerder een lening hadden gedaan bij GVE. Dat was zonder meer een fout. Het achteraf toevoegen van deze info kon niet meer, want toen zat het project al weer vol.
Over Talamini; hij vindt het ronduit stuitend dat HCN al een dag na overlijden bekend maakte dat heer Talamini zelf een einde aan zijn leven heeft gemaakt. Verder vond hij het ongepast om nog geen week na begrafenis al bij familie aan de bel te gaan trekken. Ik deel zijn mening en vind dat 'geld' hier heel even op de tweede plaats komt. Binnenkort moet er natuurlijk wel duidelijkheid komen over hoe dit project nu verder moet.
Over 3 a 4 maanden verwacht hij op de website te komen met informatie over mislukte projecten. Ik weet niet of dit in de vorm van een defaultpercentage komt ofdat het een lijstje is met mislukte projecten.
pi_151784361
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 18:01 schreef Graankorrel het volgende:

Nu ook al een eigen platform voor Rosite!
De oprichtster Miglena Dobreva verliet ruim 20 jaar geleden onder minder goed gesternte haar geboorteland Bulgarije.
pi_151784472
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:37 schreef InVestEerder het volgende:

Van de week zeker een half uur met Martijn van Schelven (GVE) aan de lijn gehangen omdat ik per email onvrede had geuit, die op dit platform ook door anderen gedeeld wordt. Ik vond het zeker positief, hij was erg reëel. Hij ontkent niet dat er soms fouten bij hun worden gemaakt.
Net als wij is ook hij van mening dat sommige projecten veel te snel vollopen. Ook benadrukte hij dat GVE de "pitch" niet schrijft, dat doen de ondernemers altijd zelf. Inhoudelijk is hij niet altijd even gelukkig hoe omschrijvingen soms door aanvragers worden opgesteld.
Hij was oprecht pissig dat bij SilverLine niet vermeld was dat zij al eerder een lening hadden gedaan bij GVE. Dat was zonder meer een fout. Het achteraf toevoegen van deze info kon niet meer, want toen zat het project al weer vol.
Over Talamini; hij vindt het ronduit stuitend dat HCN al een dag na overlijden bekend maakte dat heer Talamini zelf een einde aan zijn leven heeft gemaakt. Verder vond hij het ongepast om nog geen week na begrafenis al bij familie aan de bel te gaan trekken. Ik deel zijn mening en vind dat 'geld' hier heel even op de tweede plaats komt. Binnenkort moet er natuurlijk wel duidelijkheid komen over hoe dit project nu verder moet.
Over 3 a 4 maanden verwacht hij op de website te komen met informatie over mislukte projecten. Ik weet niet of dit in de vorm van een defaultpercentage komt ofdat het een lijstje is met mislukte projecten.
Over het deel Talamini ben ik het niet helemaal met hem eens. Natuurlijk moet je de familie met rust laten nu, maar in de aanvraag is vermeld dat er een stichting administratiekantoor is opgericht om de voortgang van het bedrijf te waarborgen. Dat schijnt te werken, want de winkels zijn gewoon open, en draaien dus door.
Dan kan er in mijn ogen ook met de 2 zakenpartners gepraat worden over de lening. Daar hoeft de familie niet mee lastig gevallen te worden.
  vrijdag 17 april 2015 @ 21:02:40 #52
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_151784950
Vraag me wel eens af hoeveel geld er totaal vanuit dit topic uitstaat in Crowfunding..

Ik denk dat dat best wel heel veel is totaal :@
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 17 april 2015 @ 21:11:08 #53
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_151785321
Onderstaand project moet trouwens ook nog worden toegvoegd aan het kopje met mislukte projecten kun jij dat nog doen Graankorrel?

SPOILER
pi_151786155
Monitoring programma dat gecrowdfunde bedrijven verplicht moeten afnemen _O_

SPOILER
pi_151790143
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 17:57 schreef didi80 het volgende:
Het is april 2015 en ze moet nog gaan produceren. En dan wil ze nog 500 stuks verkopen voor deze zomer.....Ik pas....
Het gaat om bikini's, geen hele kostuums. Een beetje sweatshop heeft die 500 stuks zo klaar.
pi_151794954
Hoi hoi, mijn neus dan maar weer even laten zien. Ik ben kritisch waar ik in investeer en ga niet bij voorbaat in zee met een vrouwenbedrijf, dan kennen jullie mij toch echt niet. Dit bedrijf met de E-cups doe ik dus niet.
Ik heb jullie er op gewezen dat er van jullie uit vaak al bij voorbaat negatief gedaan wordt bij een vrouwenbedrijf. Ook nu weer dus. Ik ben dan juist wat extra geïnteresseerd, omdat ik vind dat ze tegen meer tegenstorm op moeten tornen. Maar ik blijf kritisch.

Tot nu toe heb ik al mijn maandbedragen netjes gekregen, van alle bedrijven waar ik in geinvesteerd heb, van GvE en van KoM, ook die van de vrouwenbedrijven. Ik ben een tevreden mens dus....!!!!
pi_151796217
quote:
bij Lendahand is mijn geplande strategie om per lokale partner maximaal een paar honderd euro in te stoppen. Ik zie een lokale partner net iets steviger als een GvE project maar het kan inderdaad wel mis bij een natuurramp of politieke problemen. Juist vanwege de redenen die je noemt hou ik me dus in. Maar dan heb ik nog steeds de fun om zelf enige invloed uit te oefenen welke lener ik wel en niet iets gun. ;)
Lijkt me slim! Zal me ook eens in dit platform verdiepen binnenkort - afgezien van rendement heeft zo'n platform ook een hoge gunfctor :-)
pi_151798081
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 23:06 schreef deezler het volgende:

[..]

Het gaat om bikini's, geen hele kostuums. Een beetje sweatshop heeft die 500 stuks zo klaar.
Een beetje vrouw heeft eind april haar bikini al in huis. :) Helemaal als het elk jaar weer zo'n grote zoektocht is zoals zij zegt. Dan begin je in januari al met zoeken.
pi_151799550
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 12:36 schreef didi80 het volgende:

[..]

Een beetje vrouw heeft eind april haar bikini al in huis. :) Helemaal als het elk jaar weer zo'n grote zoektocht is zoals zij zegt. Dan begin je in januari al met zoeken.
Nee hoor, de praktijk is dat ze pas gaan kopen op het moment dat ze het nodig hebben. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Overigens heb ik begrepen dat het in die maten echt een probleem is om leuke dingen te vinden, dus er is wel degelijk een (beperkte) markt voor.
  zaterdag 18 april 2015 @ 15:51:04 #60
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_151801720
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee hoor, de praktijk is dat ze pas gaan kopen op het moment dat ze het nodig hebben. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Overigens heb ik begrepen dat het in die maten echt een probleem is om leuke dingen te vinden, dus er is wel degelijk een (beperkte) markt voor.
En het bedrag is ook wel te overzien nog.

Mn 1e projecte was een plus maten dames winkel :+ Die deed het goed..
pi_151802300
De 'E-cups' krijgen ook nog de voorbelasting BTW terug van de Fiscus, dus de financieringsbehoefte is 5K lager of in ieder geval slechts tijdelijk. Vrouwelijke ondernemers hebben bij mij een streepje voor, zijn vaak wat conservatiever in hun beslissingen.

Het project zelf is inmiddels ook helemaal gevuld O-)

[ Bericht 11% gewijzigd door obligataire op 18-04-2015 16:32:29 ]
Pecunia non olet
pi_151804985
Heeft iemand hier al eens rondgekeken? http://www.eurocrowd.org/

Staat o.a. een crowdfunding guide op voor klein- en middenbedrijf, een opiniestuk van de EBA over loan-based crowdfunding, wat stukken met feiten en cijfers en veel evenementen (dit interesseert mij dan weer niet).
pi_151806022
KoM:
ik heb op de site nog wat aanvullende vragen gesteld over de hoogte en samenstelling van het vreemde vermogen van Dhr. Van der Heide van het Ned. Pensioen Bureau.
Als hij met een plausibel verhaal komt wil ik er nog eens over denken :)
4 jaar looptijd en 8% is toch wel aantrekkelijk.
Pecunia non olet
pi_151809176
DiMarco _O-. Ze willen dus, als startende toko, een omzet van 650 euro per pak ophalen? In een tijd dat veel mensen voor een eenvoudig pak naar SuitSupply ofzo gaan?

Wil je dat doen, dan moet je een naam vestigen. En dat gaat ze zo 1-2-3 niet lukken.
Schip ahoy!
pi_151814666
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 21:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
DiMarco _O-. Ze willen dus, als startende toko, een omzet van 650 euro per pak ophalen? In een tijd dat veel mensen voor een eenvoudig pak naar SuitSupply ofzo gaan?

Wil je dat doen, dan moet je een naam vestigen. En dat gaat ze zo 1-2-3 niet lukken.
Ze willen maat pakken maken. Kan je niet echt vergelijken met suit supply,
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_151818196
Klopt helemaal. Maar de markt voor maatpakken is niet zo groot. En de personen die al ergens zitten, stappen echt niet 'zomaar' over als ze tevreden zijn over hun huidige leverancier.
Schip ahoy!
  zondag 19 april 2015 @ 10:25:13 #67
340341 Blester
Membre très utile
pi_151818950
Hoe moet ik dit precies zien? Stel je financiert ¤10.000 in een project met looptijd 48 maanden en rente 8% per jaar. Ik neem aan dat de rente per kwartaal wordt uitbetaald? Hoe zit het met de aflossing?

Ben benieuwd wat je nu uiteindelijk na die 48 maanden boven het geïnvesteerde bedrag ontvangt. Als ze bijvoorbeeld na 1 jaar al de helft aflossen levert het allemaal niet bijzonder veel op.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151818979
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:25 schreef Blester het volgende:
Hoe moet ik dit precies zien? Stel je financiert ¤10.000 in een project met looptijd 48 maanden en rente 8% per jaar. Ik neem aan dat de rente per kwartaal wordt uitbetaald? Hoe zit het met de aflossing?

Ben benieuwd wat je nu uiteindelijk na die 48 maanden boven het geïnvesteerde bedrag ontvangt. Als ze bijvoorbeeld na 1 jaar al de helft aflossen levert het allemaal niet bijzonder veel op.
Je krijgt iedere maand de rente+aflossing.
జ్ఞ‌ా
pi_151818987
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:25 schreef Blester het volgende:

Annuïteit
Beneath the gold, the bitter steel
  zondag 19 april 2015 @ 10:42:43 #70
340341 Blester
Membre très utile
pi_151819150
quote:
14s.gif Op zondag 19 april 2015 10:27 schreef µ het volgende:

[..]

Je krijgt iedere maand de rente+aflossing.
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:28 schreef Kirov het volgende:

[..]

Annuïteit
Ah, duidelijk. Deze website is toch wel makkelijk: https://www.kapitaalopmaat.nl/Bereken-uw-rendement

+- 4% ROI is niet heel gek inderdaad.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_151819436
Vraagje van mijn kant.

Rekenen jullie de annuïteiten wel eens, of zelfs regelmatig uit, om die te vergelijken met de aflossingsschema's van GvE? Zelf maak ik (enigszins gemakzuchtig) gebruik van bepaalde sites op internet om die berekening voor mij te doen, zoals bijvoorbeeld: http://www.berekenhet.nl/wonen-en-hypotheek/annuiteit.html Deze sites geven m.i.consequent dezelfde uitkomsten. Sinds enige tijd maak ik de calculatie als een project is volgelopen. Later stem ik deze af met het definitieve schema van GvE.

Het is me al een paar keer opgevallen dat de maandtermijn bij GvE iets lager uitvalt (voorbeeld: # 8919 Wolfslaar). Nu gaat het niet om vreselijke verschillen, maar bijvoorbeeld, bij 500 euro inleg is de annuïteit bij GvE 9.63 euro terwijl 'mijn' calculator aangeeft 9.67 euro per maand aan rente+aflossing. Dat is 0.42% minder.

Op het eerste gezicht niet spannend, maar wel als je het over 60 miljoen euro aan gefunde projecten berekent :) En het vermindert je effectieve rendement uiteraard ook (met 0.42% gedeeld door het aantal jaren).

Geven jullie excelformules ook deze afwijkingen? Of is het misschien een kwestie van de ene keer omhoog, en de andere keer omlaag afronden? Ik heb het nog niet vaak genoeg gedaan om nu al met zekerheid te kunnen zeggen dat het altijd lager is.

[ Bericht 5% gewijzigd door obligataire op 19-04-2015 11:27:45 ]
Pecunia non olet
pi_151820419
Gebruik je de normale rente of de effectieve rente? GvE gaat uit van jaar%/12= maandrente en gebruikt niet een wortelformule. Daarom is de effectieve rente ook lager dan het enkelvoudige % dan gepresenteerd wordt.
pi_151820603
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 12:04 schreef komrad het volgende:
Gebruik je de normale rente of de effectieve rente? GvE gaat uit van jaar%/12= maandrente en gebruikt niet een wortelformule. Daarom is de effectieve rente ook lager dan het enkelvoudige % dan gepresenteerd wordt.
Dat verklaart inderdaad exact het verschil. Als ik op die site (zie hierboven) uitga van de effectieve rente dan kom je inderdaad op de annuïteit die GvE weergeeft. De vraag is dan nog wel of dit (principieel) juist is?

Volgens mij, bij nader inzien, gebruiken ze juist wel de 'wortelformule'. Zouden ze het nominale percentage simpelweg door 12 delen, dan zou je door het herbeleggen van de maandrente, effectief een hoger percentage genieten dan de geboden nominale rente volgens het contract.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 19-04-2015 12:26:42 ]
Pecunia non olet
  zondag 19 april 2015 @ 13:39:05 #74
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151822655
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 08:56 schreef Rosite het volgende:
Hoi hoi, mijn neus dan maar weer even laten zien. Ik ben kritisch waar ik in investeer en ga niet bij voorbaat in zee met een vrouwenbedrijf, dan kennen jullie mij toch echt niet. Dit bedrijf met de E-cups doe ik dus niet.
Ik heb jullie er op gewezen dat er van jullie uit vaak al bij voorbaat negatief gedaan wordt bij een vrouwenbedrijf. Ook nu weer dus. Ik ben dan juist wat extra geïnteresseerd, omdat ik vind dat ze tegen meer tegenstorm op moeten tornen. Maar ik blijf kritisch.

Tot nu toe heb ik al mijn maandbedragen netjes gekregen, van alle bedrijven waar ik in geinvesteerd heb, van GvE en van KoM, ook die van de vrouwenbedrijven. Ik ben een tevreden mens dus....!!!!
Hou toch op mens :') Dat hele onderscheid tussen mannen en vrouwen is te idioot voor woorden.
  zondag 19 april 2015 @ 13:42:03 #75
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151822731
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 10:42 schreef Blester het volgende:

[..]

[..]

Ah, duidelijk. Deze website is toch wel makkelijk: https://www.kapitaalopmaat.nl/Bereken-uw-rendement

+- 4% ROI is niet heel gek inderdaad.
Is veel hoger. Je krijgt je geld eerder terug dus kunt herinvesteren.
  zondag 19 april 2015 @ 13:44:16 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151822797
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 11:05 schreef obligataire het volgende:
Vraagje van mijn kant.

Rekenen jullie de annuïteiten wel eens, of zelfs regelmatig uit, om die te vergelijken met de aflossingsschema's van GvE?
Nee, ik geloof het wel :)
  zondag 19 april 2015 @ 14:17:21 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_151823821
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 13:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hou toch op mens :') Dat hele onderscheid tussen mannen en vrouwen is te idioot voor woorden.
Gaan we weer :')
  zondag 19 april 2015 @ 15:05:52 #78
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151825202
Heb nog altijd geen antwoord gehad van GvE wat betreft de transparantie / het vermelden van defaults.
pi_151826855
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 13:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Is veel hoger. Je krijgt je geld eerder terug dus kunt herinvesteren.
Dat is inderdaad wat het extra interessant maakt. Je herinvesteren van de inleg zorgt voor 'dubbel' rendement, waardoor het aantrekkelijker is. Geld op een spaarrekening moet je het hele jaar laten staan wil je daadwerkelijk die 1,5% halen.
Schip ahoy!
pi_151830884
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 08:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Klopt helemaal. Maar de markt voor maatpakken is niet zo groot. En de personen die al ergens zitten, stappen echt niet 'zomaar' over als ze tevreden zijn over hun huidige leverancier.
Daar ga ik je helemaal gelijk in geven, het lijkt me een ons kent ons wereldje.

Kom je niet zomaar tussen.
pi_151833782
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 13:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik zou het fijn vinden als je ophield met zo negatief op werkelijk alles te reageren als ik iets schrijf. Het is niet raar dat onderscheid, zeggen meer mensen hier. Je ben erg vervelend aan het worden. Ik mag een mening hebben en je hoeft niet zo denigrerend tegen me te doen. Dat bewijst alleen al dat ik geen onzin zeg.
pi_151851249
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 21:11 schreef AQuila360 het volgende:
Onderstaand project moet trouwens ook nog worden toegvoegd aan het kopje met mislukte projecten kun jij dat nog doen Graankorrel?

SPOILER
Probeerde het zojuist, maar kan de OP inderdaad niet meer aanpassen. Kennelijk zit op de 'edit-knop' ook een houdbaarheidsdatum?
  maandag 20 april 2015 @ 09:53:36 #83
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151851323
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 19:02 schreef Rosite het volgende:

[..]

Ik zou het fijn vinden als je ophield met zo negatief op werkelijk alles te reageren als ik iets schrijf. Het is niet raar dat onderscheid, zeggen meer mensen hier. Je ben erg vervelend aan het worden. Ik mag een mening hebben en je hoeft niet zo denigrerend tegen me te doen. Dat bewijst alleen al dat ik geen onzin zeg.
Bla bla :') Hou maar op, jij bent je geloofwaardigheid maanden geleden al verloren met je feministisch geleuter en het lijkt er niet beter op te worden.
  maandag 20 april 2015 @ 09:54:42 #84
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151851347
KoM ligt plat?
pi_151851372
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 09:54 schreef leolinedance het volgende:
KoM ligt plat?
Hier doet ie 't gewoon. (met firefox)
  maandag 20 april 2015 @ 10:17:35 #86
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151851800
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 09:55 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Hier doet ie 't gewoon. (met firefox)
Gek, in Chrome doet ie het niet en in IE wel.
pi_151851816
quote:
99s.gif Op zondag 19 april 2015 00:04 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ze willen maat pakken maken. Kan je niet echt vergelijken met suit supply,
Suit Supply maakt ook maatpakken. :)
pi_151851929
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:17 schreef leolinedance het volgende:
Gek, in Chrome doet ie het niet en in IE wel.
Werk ook met Chrome en hier doet hij het ook gewoon
pi_151851955
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 april 2015 16:26 schreef obligataire het volgende:
Vrouwelijke ondernemers hebben bij mij een streepje voor,
En dat in combinatie met bikini's...
pi_151853819
Even een update met betrekking tot Symbid. Ik heb 2 vragen gesteld zijnde:
• Wat is de policy met betrekking tot verlening van de financieringsperiode voor proposities?
• Waarom is er een onderscheid tussen beginnende en niet beginnende proposities?

Op beide vragen heb ik een antwoord gekregen. Allereerst de policy met betrekking tot het al dan niet verlengen van de financieringsperiode. Wanneer het project voor ten minste 60% is gefinancierd en de aanvrager duidelijk kan aangeven waarom hij of zij recht heeft op verlenging buigt Symbid zich over een mogelijke verlenging. Het zwaartepunt ligt hierbij op de onderbouwing.

Het onderscheid tussen beginnende en niet beginnende proposities wordt deze week aangepast. Dit was toevallig recentelijk intern besproken waarbij Symbid concludeerde dat het onderscheid ervoor zorgt dat beginnende projecten minder snel gefinancierd worden doordat ze moeilijker vindbaar zijn.
pi_151854813
quote:
7s.gif Op maandag 20 april 2015 10:18 schreef k_man het volgende:

[..]

Suit Supply maakt ook maatpakken. :)
Bij Suit Supply pak je wat van het rek en dit wordt op maat gemaakt.

Dat is wel wat anders dan een maatpak :{w
  maandag 20 april 2015 @ 12:21:36 #92
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151855153
GvE beantwoord mijn vragen betreffende transparantie gewoon helemaal niet! Slechte zaak, denk dat ik er maar eens mee ga stoppen bij GvE. Er zijn sowieso andere platformen die m.i. beter zijn (o.a. KoM, Collin afgezien van de fee).
pi_151856113
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 20:37 schreef InVestEerder het volgende:

Dat met Silverline vind ik pertinente onzin. Ze hadden na vollopen wel degelijk alsnog moeten informeren. Juridisch lijkt het me ook enigszins link.

Talamini is puur zakelijk. De familie staat er vooralsnog buiten en, zoals gesteld, die zaken draaien door.
pi_151857604
quote:
99s.gif Op maandag 20 april 2015 12:08 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Bij Suit Supply pak je wat van het rek en dit wordt op maat gemaakt.

Dat is wel wat anders dan een maatpak :{w
Ik ken het verschil en zoals ik zei: SS maakt ook maatpakken. Niet alleen MTM.
  maandag 20 april 2015 @ 14:27:11 #95
62913 Blik
The one and Only!
pi_151858708
quote:
0s.gif Op zondag 19 april 2015 19:02 schreef Rosite het volgende:

[..]

De enige die zich er mee bezig houdt ben jezelf.Voor volgens mij iedereen hier is dat echt een non-issue waar jij het over hebt
  maandag 20 april 2015 @ 14:33:21 #96
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151858947
Wist niet dat KoM ook een staffelkorting op de fee toepaste:

Niet dat het zo gek veel scheelt, maar toch wel leuk :)

edit: plaatje werkt zo niet. Hier staat ie: https://www.kapitaalopmaat.nl/Geld-Investeren
  maandag 20 april 2015 @ 14:35:34 #97
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151859022
Sjenkels zit trouwens op 90% en gaat dus zeker door. Hoop dat ie snel vol zit, mijn investering staat daar nu al een hele tijd niks te doen. Volgende projecten ga ik pas betalen als ze 90% vol zitten.
pi_151860505
Maar een saai dagje in crowdfundland
pi_151860576
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:33 schreef leolinedance het volgende:
Wist niet dat KoM ook een staffelkorting op de fee toepaste:

[ afbeelding ]

Niet dat het zo gek veel scheelt, maar toch wel leuk :)

edit: plaatje werkt zo niet. Hier staat ie: https://www.kapitaalopmaat.nl/Geld-Investeren
Ja, dat was vanaf het begin al zo.
pi_151862304
Zo juist een mail gehad over de incentive van Maatschap Teunissen:

De investeerders die een bedrag van minimaal ¤ 1.000,00 hebben ingelegd hebben wij een vleespakket toegezegd. Wilt u gebruik maken van dit aanbod, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen via ons e-mail adres
Wilt u in uw mail uw investeerdersnummer vermelden, dan kunnen wij contact met u opnemen voor het afstemmen van data waarop het pakket kan worden afgehaald. Wij stellen voor om dit aanstaande zomer te laten plaatsvinden, wanneer het barbecue seizoen is begonnen.

En zo werd het op de website verteld:

Incentive

Investeerders die een bedrag van minimaal ¤ 1.000,--investeren bieden wij gedurende de looptijd van de lening jaarlijks een vleespakket van onze eigen varkens aan. Dit ontvangt u rond de feestdagen.

1. Er wordt nu niet meer gesproken over ieder jaar?
2. Ophalen versus Ontvangt :{w
pi_151862747
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:25 schreef Morpheusk het volgende:

De investeerders die een bedrag van minimaal ¤ 1.000,00 hebben ingelegd hebben wij een vleespakket toegezegd. Wilt u gebruik maken van dit aanbod, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen via ons e-mail adres
Wilt u in uw mail uw investeerdersnummer vermelden, dan kunnen wij contact met u opnemen voor het afstemmen van data waarop het pakket kan worden afgehaald. Wij stellen voor om dit aanstaande zomer te laten plaatsvinden, wanneer het barbecue seizoen is begonnen.

Incentive

Investeerders die een bedrag van minimaal ¤ 1.000,--investeren bieden wij gedurende de looptijd van de lening jaarlijks een vleespakket van onze eigen varkens aan. Dit ontvangt u rond de feestdagen.

Dit was mij ook opgevallen toen ik de email las, gelukkig heb ik niet gekozen voor de incentive.
pi_151863379
En weer een project van GvE wat op de lijst erbij kan.
2867: Lumisa b.v.

Ik heb alleen geen informatie over rente en classificatie. Mensen die er in zitten die dat weten?

Ze zijn al in september 2014 failliet gegaan. Zou GvE weer een project zelf doorbetaald hebben?
  maandag 20 april 2015 @ 17:04:34 #103
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151863767
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:25 schreef Morpheusk het volgende:

Incentive

Klinkt als flinke misleiding :{ Stuur anders even een mailtje naar GvE? Als je geluk hebt krijg je reactie ;)
  maandag 20 april 2015 @ 17:09:56 #104
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151863905
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:52 schreef didi80 het volgende:

Ik heb alleen geen informatie over rente en classificatie. Mensen die er in zitten die dat weten?

Ze zijn al in september 2014 failliet gegaan. Zou GvE weer een project zelf doorbetaald hebben?
Dit is alles wat je er nog over kunt vinden. Zou de rest eerst in het register van "het recht om vergeten te worden" geplaatst zijn?
  maandag 20 april 2015 @ 17:11:13 #105
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151863941
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 16:52 schreef didi80 het volgende:

Er valt helemaal niks over te vinden helaas. Misschien nog in de google cache ofzo.
Misschien ook wel verstandig om de aanvragen hier op te slaan, of in ieder geval de tekst. Kan dat ook niet geautomatiseerd worden met een tooltje? :P
  maandag 20 april 2015 @ 17:17:22 #106
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_151864147
Incentive van familie Teunissen is inderdaad een beetje curieus. Wellicht kiezen ze nu voor 1x een vleespakket van 5 speklapjes i.p.v. jaarlijks 1 speklapje.
Over het opsturen van verse vleeswaren had ik al direct mijn vraagtekens.
Bij "ontvangen" ga je er vanuit dat het aan huis komt, maar dat hoeft natuurlijk niet per se. Je kunt het ook bij hen aan de deur ontvangen. Alleen hadden ze dit dan wel wat helderder mogen formuleren, dunkt mij.

De incentives daar staat GVE volgens mij los van, ze zijn alleen verantwoordelijk voor het financiële deel. Beter om een mailtje aan fam. Teunissen zelf te sturen.
pi_151865378
Hebben jullie ook een mail gekregen van GVE om een survey in te vullen?
  maandag 20 april 2015 @ 18:04:18 #108
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151865493
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:00 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:
Hebben jullie ook een mail gekregen van GVE om een survey in te vullen?
nee, niks gehad.
pi_151865588
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:04 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

nee, niks gehad.
Ik heb hem een kwartier geleden gekregen. Een lullige enquete van 5 minuten.
pi_151865930
Wat ik erger vind is het feit dat ze zeggen dat het anoniem is en toch veel informatie vragen over jou en je laatste project. Hierdoor is te achterhalen wie je bent. En verder dat ze zeggen dat ze 2x 200euro crowdfund tegoed verloten, maar ik nergens mijn email of iets dergelijks heb ingevuld. Hoe gaan ze die verloten en diegene dit laten weten dan, het is immers anoniem toch? ;-).
pi_151865989
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:18 schreef knaapke86 het volgende:
Wat ik erger vind is het feit dat ze zeggen dat het anoniem is en toch veel informatie vragen over jou en je laatste project. Hierdoor is te achterhalen wie je bent. En verder dat ze zeggen dat ze 2x 200euro crowdfund tegoed verloten, maar ik nergens mijn email of iets dergelijks heb ingevuld. Hoe gaan ze die verloten en diegene dit laten weten dan, het is immers anoniem toch? ;-).
Dat had ik dus ook, wel al mijn gegevens maar niet de belangrijkste waardoor ik die 200 euro kan innen :s) En zo word je dus bij de neus genomen!

[ Bericht 1% gewijzigd door Borstenzijngeweldig op 20-04-2015 18:26:21 ]
pi_151866144

[ Bericht 100% gewijzigd door Borstenzijngeweldig op 20-04-2015 18:25:38 ]
  maandag 20 april 2015 @ 18:53:49 #113
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151866970
Mijn betaalschema in GVE vandaag niet bijgewerkt, toch geld ontvangen.
  maandag 20 april 2015 @ 18:56:17 #114
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151867057
Nieuwe Colombiaanse lening op Lendahand: 4%, 24 maanden + 3 banen.
pi_151867288
Mijn eerste project dat achterloopt met betaling :(

Ik heb 23 van de 48 betalingen ontvangen.
Dus iets meer dan de helft van mijn inleg heb ik gelukkig al terug,
Schade valt te overzien, maar blijft wel s**t

pi_151867363
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 18:53 schreef crowd-fundi het volgende:
Mijn betaalschema in GVE vandaag niet bijgewerkt, toch geld ontvangen.
hier ook zo.

Wel raar dat je van zo'n mislukt project van GvE werkelijk niets meer kunt vinden wat een relatie met GvE impliceert.
Knap didi80, dat je het mislukken vond!

[ Bericht 0% gewijzigd door Camogli op 20-04-2015 19:12:02 ]
pi_151867404
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:02 schreef zifnaf het volgende:
Mijn eerste project dat achterloopt met betaling :(

Ik heb 23 van de 48 betalingen ontvangen.
Dus iets meer dan de helft van mijn inleg heb ik gelukkig al terug,
Schade valt te overzien, maar blijft wel s**t

[ afbeelding ]
kl**e voor je. Welk project is dat?
pi_151867470
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 19:05 schreef Camogli het volgende:

[..]

kl**e voor je. Welk project is dat?
Probeerde image te posten maar gaat niet goed?
Hier is de link:

http://postimg.org/image/530u2dmwt
pi_151867577
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:08 schreef zifnaf het volgende:

[..]

Probeerde image te posten maar gaat niet goed?
Hier is de link:

http://postimg.org/image/530u2dmwt
thnx. Weer een klasse 5.
pi_151867791
De status van 5790 Talamini Gelato is vandaag aangepast naar "incassobureau ingeschakeld" zie ik zojuist in mijn betaalschema. Hierover geen bericht ontvangen van GvE.
pi_151867878
quote:
thnx. Weer een klasse 5.
Ondanks klasse 5, wel sympathieke producten en terugbetaling in 4 jaar... dacht probeer het eens :(

Voortaan Klasse 5 projecten maar voorbij laten gaan.
pi_151867924
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 19:04 schreef Camogli het volgende:

[..]

hier ook zo.

Wel raar dat je van zo'n mislukt project van GvE werkelijk niets meer kunt vinden wat een relatie met GvE impliceert.
Knap didi80, dat je het mislukken vond!
Ik heb het niet zelf gevonden. Kreeg een berichtje van iemand die er inzit. (Heb naast hier nog een "clubje" met mensen die bij GvE investeren.)
Heb extra info gevraagd als rente en classificatie maar nog geen bericht gehad.
Wel schijnt er ook weer in deze mail te staan dat GvE het advies geeft om er niet over te praten omdat je daarmee het bedrijf in gevaar kunt brengen. Welk bedrijf? Dat bedrijf dat als sinds september failliet is?? |:(
pi_151867937
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 14:35 schreef leolinedance het volgende:
Sjenkels zit trouwens op 90% en gaat dus zeker door. Hoop dat ie snel vol zit, mijn investering staat daar nu al een hele tijd niks te doen. Volgende projecten ga ik pas betalen als ze 90% vol zitten.
Ik doe ook mee aan Sjenkels. Het project ging in het begin behoorlijk snel, maar de snelheid is er nu wel aardig uit. Hopelijk gaat die laatste10% weer iets sneller. Zelf doe ik altijd betaling bij 90%
pi_151868374
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:20 schreef zifnaf het volgende:

[..]

Ondanks klasse 5, wel sympathieke producten en terugbetaling in 4 jaar... dacht probeer het eens :(

Voortaan Klasse 5 projecten maar voorbij laten gaan.
ik neem een ruime marge: pas bij klasse 3 ga ik lezen. Is nieuw beleid: 6 van mijn 34 projecten hebben een vijfje; twee een viertje 😁
  maandag 20 april 2015 @ 19:38:50 #125
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151868585
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:21 schreef crowd_funder het volgende:

[..]

Ik doe ook mee aan Sjenkels. Het project ging in het begin behoorlijk snel, maar de snelheid is er nu wel aardig uit. Hopelijk gaat die laatste10% weer iets sneller. Zelf doe ik altijd betaling bij 90%
Ik wist niet dat dat kon. Heb het nu ook ingesteld, maar dat gaat dus pas in bij het volgende project.
  maandag 20 april 2015 @ 19:49:16 #126
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151869004
Ben een print aan het maken van mijn projecten. Wat opvalt: fish point breda (6562) geeft een error. Nog wel in het cachegeheugen van google. Tot nog toe was dat een slecht voorteken.
pi_151869709
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:49 schreef crowd-fundi het volgende:
Ben een print aan het maken van mijn projecten. Wat opvalt: fish point breda (6562) geeft een error. Nog wel in het cachegeheugen van google. Tot nog toe was dat een slecht voorteken.
Aantal pagina's terug was er iemand die regelmatig op Station Breda komt, en de FishPoint helemaal nog nooit had gezien.
pi_151870566
De tweede Fish Point is nog wel te zien op de site: https://www.geldvoorelkaa(...)project.aspx?id=9011
  maandag 20 april 2015 @ 20:24:04 #129
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151870585
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 20:05 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Aantal pagina's terug was er iemand die regelmatig op Station Breda komt, en de FishPoint helemaal nog nooit had gezien.
Dit zou hem moeten zijn: https://smakelijkbreda.nl(...)t-breda-1050x700.jpg
pi_151872647
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 19:49 schreef crowd-fundi het volgende:
Via Google komt die ook op een dode pagina uit. Ik vind het echt een goed concept maar weet niet of ik de mensen erachter wel kan vertrouwen. Er loopt momenteel een propositie van ze op Symbid zodat ze financiering voor een nieuwe vesteging kunnen vergaren.
pi_151872818
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 20:05 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
En dat was ik. Toch zijn er wel berichten op internet dat het Fish Point er al zou moeten zijn. Ik ga nog 'ns goed rondkijken, want kennelijk kijk ik er wekelijks overheen. Misschien speelt het mee dat ik van de bussen naar de treinen loop en dus het voorplein slechts van één kant zie.
pi_151873767
Zouden ze dimarco gewoon openhouden of het project binnenkort gaan terugtrekken ?
pi_151873966
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:30 schreef komrad het volgende:
Zouden ze dimarco gewoon openhouden of het project binnenkort gaan terugtrekken ?
Ik denk dat ze hem openhouden. Dat vuurwerkproject is uiteindelijk ook alsnog vol gekomen. Dus je weet nooit wat er met dit project gebeurt.
  maandag 20 april 2015 @ 21:36:41 #134
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151874024
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:09 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Via Google komt die ook op een dode pagina uit. Ik vind het echt een goed concept maar weet niet of ik de mensen erachter wel kan vertrouwen. Er loopt momenteel een propositie van ze op Symbid zodat ze financiering voor een nieuwe vesteging kunnen vergaren.
Ja, het concept sprak me ook wel aan. Het water liep me zogezegd in de mond en heb er dus ook op ingeschreven, hoewel het een 5s was. Dat het profiel, de bid, de pitch of hoe je het ook maar noemt, nu verdwenen lijkt te zijn van de GVE-site bevreemdt me zeer. Als ik inlog, kan ik het nog wel zien. Gewoon een groene knop. Ze hebben deze maand ook nog uitbetaald.
  maandag 20 april 2015 @ 21:40:38 #135
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151874223
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:35 schreef didi80 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze hem openhouden. Dat vuurwerkproject is uiteindelijk ook alsnog vol gekomen. Dus je weet nooit wat er met dit project gebeurt.
Als DiMarco in deze slakkengang doorgaat, redt-ie 't precies in 90 dagen. Kennelijk heeft nog niemand de behoefte gehad om 25% korting te pakken.
pi_151874254
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:35 schreef didi80 het volgende:

[..]

Precies mijn gedachten.
  maandag 20 april 2015 @ 21:43:56 #137
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151874378
Febo Rotterdam (7224) is voor GVE ook van de aardbodem verdwenen. Dat was een 4A, 36 maanden.
pi_151874417
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:36 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ja, het concept sprak me ook wel aan. Het water liep me zogezegd in de mond en heb er dus ook op ingeschreven, hoewel het een 5s was. Dat het profiel, de bid, de pitch of hoe je het ook maar noemt, nu verdwenen lijkt te zijn van de GVE-site bevreemdt me zeer. Als ik inlog, kan ik het nog wel zien. Gewoon een groene knop. Ze hebben deze maand ook nog uitbetaald.
Zie: https://www.symbid.nl/ideas/5444-fish-point

Jammer dat ze niet echt updates plaatsen en de stukken van ondermaatse kwaliteit zijn. Het is nogal tekenend dat er 9 vragen zijn gesteld en beantwoord en er slechts 8000 euro is vergaard onder financierders. Zij geven zelf dit aan in hun propositie:

quote:
Met de opening van 2 vestigingen binnen 2 weken hebben we 20.000 euro omzet gemaakt met de openingsactie.
Naar mijn weten zijn de vestegingen Breda, Den Bosch en Zutphen echter al een tijdje open. De vraag is dus waarom zij daar geen informatie over vrijgeven.
pi_151874576
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:43 schreef crowd-fundi het volgende:
Febo Rotterdam (7224) is voor GVE ook van de aardbodem verdwenen. Dat was een 4A, 36 maanden.
Ik hoop voor de personen die hier geld in hebben zitten dat het een foutje is. En dat ze niet binnen een paar weken een mailtje krijgen.
pi_151874729
Goedenavond allemaal

Ik lees al enige tijd met veel interesse mee op dit forum, maar wil nu toch graag reageren door alle berichten die ik lees over Fishpoint.

Ik heb zelf ook via GVE geïnvesteerd in project 6562, en kan deze nog normaal openen via GVE. Ook is deze altijd netjes betaald. Volgens mij is de vestiging in Breda tijdelijk even gesloten geweest als gevolg van bouwwerkzaamheden: zie ook http://www.bndestem.nl/re(...)-snel-open-1.4832796

Mbt hun incentive; ik heb deze keurig op tijd gekregen. Ik las dat enkele Forumgebruikers dit niet hadden ontvangen.

Ik heb enkele keren via de mail een prettig contact gehad met de eigenaar, op mij komen ze erg betrouwbaar over. Ik heb hen ook aangeven dat meerdere van jullie aangaven de Incentive (kortingsbonnen) niet ontvangen hebben, en dat spijt hen. Ze geven aan dat er tientallen vestuurd zijn, maar kennelijk is er iets tussendoor geglipt. Ze hebben aangegeven dat dit meteen in orde wordt gemaakt zodat jullie je bij hen via hun info mail melden.

Ik heb ook een investering gedaan via Symbid bij hun. Ik geloof absoluut in dit prachtige concept, en het lijkt mij een geweldige kans. Maar dat mag iedereen voor zichzelf beoordelen natuurlijk!
pi_151874818
Zojuist de eerste afmelding ooit ontvangen :o.
జ్ఞ‌ా
pi_151875139
Iemand die alle omgevallen projecten zat is, en voortaan zijn geld weer in een oude sok stopt?
pi_151875248
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:58 schreef didi80 het volgende:
Iemand die alle omgevallen projecten zat is, en voortaan zijn geld weer in een oude sok stopt?
Bij mij is er nog niets misgelopen :s).
జ్ఞ‌ా
  maandag 20 april 2015 @ 22:00:54 #144
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151875262
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:50 schreef Rottie99 het volgende:
Ik heb zelf ook via GVE geïnvesteerd in project 6562, en kan deze nog normaal openen via GVE. Ook is deze altijd netjes betaald.
Ik heb er dus ook in geïnvesteerd. En tot deze maand toe zijn ze hun verplichtingen zonder meer nagekomen.
Wat ik echter vreemd vond: via mijngeldvoorelkaar kan ik er inderdaad nog wel bij komen. Maar probeer hem eens op te zoeken als je niet bent ingelogd. Dat gaat je niet lukken. En ik ben al te vaak tegengekomen dat dat een voorbode kan zijn van minder prettige berichten.
pi_151875270
Ook Fishpoint blijkt springlevend. Het jonge bedrijf wil duurzame vis(snacks) aan de man brengen. Binnen een maand ging de zaak dicht. Een bordje dat de nieuwbouw verbouwd zou worden, leidde tot speculaties dat sprake was van failliet. Rijgersberg: "Het bedrijf is ook in Den Bosch en Zutphen begonnen. Met Breda erbij is het wat druk. We denken dat de winkel over een maand weer opengaat."

raar verhaal hoor! Huur en kosten etc lopen door lijkt mij.
pi_151875350
quote:
3s.gif Op maandag 20 april 2015 21:52 schreef µ het volgende:
Zojuist de eerste afmelding ooit ontvangen :o.
Die gaat zijn centjes vast in die oude sok stoppen.
pi_151875361
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 22:00 schreef µ het volgende:

[..]

Je bedoelt toch afmelding voor de mailservice? Heb je jezelf daar voor afgemeld?
pi_151875667
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:43 schreef crowd-fundi het volgende:
Ik hou mijn hart vast maar jullie gaan het anders zeker horen. Ik zit daar in. Op papier zijn ze overigens nog gewoon bij met betalen.
pi_151875798
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:01 schreef brulaap112 het volgende:
Ook Fishpoint blijkt springlevend. Het jonge bedrijf wil duurzame vis(snacks) aan de man brengen. Binnen een maand ging de zaak dicht. Een bordje dat de nieuwbouw verbouwd zou worden, leidde tot speculaties dat sprake was van failliet. Rijgersberg: "Het bedrijf is ook in Den Bosch en Zutphen begonnen. Met Breda erbij is het wat druk. We denken dat de winkel over een maand weer opengaat."

Fishpoint is met NS overeengekomen om een huurvrije periode te geven en deze vestiging tijdelijk te sluiten. Dit totdat de verbouwing rondom de vestiging klaar is.
pi_151875884
Hoe zoeken jullie dan precies projecten als je uitgelogd bent?
Ben wel eens benieuwd hoe het met alle projecten staat waar ik in zit.
pi_151875944
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:01 schreef brulaap112 het volgende:

Raar verhaal inderdaad, ook Fish point Den Bosch is gewoon bij met de betalingen, ook weer "op papier". We moeten wel oppassen dat we nu niet gaan onrust stoken en echt die gevallen bespreken waarvan het zeker is dat ze in de problemen zitten.
pi_151876036
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 22:11 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Fishpoint is met NS overeengekomen om een huurvrije periode te geven en deze vestiging tijdelijk te sluiten. Dit totdat de verbouwing rondom de vestiging klaar is.
Je bent niet toevallig iemand van Fishpoint?
  maandag 20 april 2015 @ 22:18:56 #153
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151876139
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:13 schreef didi80 het volgende:
Hoe zoeken jullie dan precies projecten als je uitgelogd bent?
Ben wel eens benieuwd hoe het met alle projecten staat waar ik in zit.
Bijvoorbeeld in google ingeven 6562 geldvoorelkaar. Dan zou je een verwijzing naar Fish point moeten krijgen. Maar je krijgt een errormelding.
  maandag 20 april 2015 @ 22:20:08 #154
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_151876202
Vwb Febo; ik ben benieuwd! Is inderdaad tot op heden keurig betaald. Betaling wordt altijd op de 23e gedaan dus binnenkort merken we misschien wat.

Vreemd dat Talamini al via deurwaarder loopt terwijl wij nog geen bericht hebben gehad. Kennelijk is er weinig hoop bij GVE dat deze zaak, met wat vertraging, de betalingen gaan hervatten.

Ik heb geen verzoek voor enquete ontvangen.

Ik ben echt benieuwd hoe we over een jaar of vijf met z'n allen tegen crowdfunding aankijken; als een verstandige investering of een wilde gok vergelijkbaar met IceSave.
Percentages van mislukkingen zeggen op dit moment eigenlijk nog helemaal niets, daar zijn deze platformen nog te jong voor. Al die risico percentages die worden opgegeven zijn volgens mij ook maar natte vingerwerk. Een tabelletje met mislukte projecten op ieder platform zou daarom zéér welkom zijn.
  maandag 20 april 2015 @ 22:20:30 #155
62913 Blik
The one and Only!
pi_151876214
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 22:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Raar verhaal inderdaad, ook Fish point Den Bosch is gewoon bij met de betalingen, ook weer "op papier". We moeten wel oppassen dat we nu niet gaan onrust stoken en echt die gevallen bespreken waarvan het zeker is dat ze in de problemen zitten.
Eens, laten we niet gaan "panikeren". Zolang ze bij zijn met betalingen zou ik hier niet allerlei dingen gaan insinueren
pi_151876377
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:18 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld in google ingeven 6562 geldvoorelkaar. Dan zou je een verwijzing naar Fish point moeten krijgen. Maar je krijgt een errormelding.
Als ik op die manier een paar van mijn oudste 10 projecten zoek vind ik ze ook niet. Sommige hoeven nog maar 3 of 4 betalingen te doen. Ik kan mij niet voorstellen dat die projecten nu dus op klappen staan. Dus ik denk dat deze manier van zoeken niet echt duidelijk aangeeft welke projecten slecht lopen.
  maandag 20 april 2015 @ 22:25:40 #157
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151876451
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:20 schreef Blik het volgende:

[..]

Eens, laten we niet gaan "panikeren". Zolang ze bij zijn met betalingen zou ik hier niet allerlei dingen gaan insinueren
Ik wil geen paniek. Daarmee snij ik alleen maar in mijn eigen vingers. Maar het is toch vreemd, dat projecten uit de lijst van GVE verdwijnen? Je kan op diverse manieren zoeken, bijvoorbeeld filteren op looptijd. Je krijgt dan alle projecten keurig op nummervolgorde. En als ik dan bij mijn projectnummer kom, maar dat blijkt onvindbaar, dan vind ik dat absoluut niet leuk.
pi_151876538
Als we over enge projecten hebben: ik ben ook even door mijn lijstje heen gegaan... En deze baart me wel zorgen:

https://geldvoorelkaar.nl(...)project.aspx?id=6590

Hun website ligt er uit... En er is geen nieuws meer hierover.

(maar een snelle zoektocht levert toch wat anders op : http://www.mothergoosehotel.com )

oftewel.. het zal handig zijn als er wat contact of nieuws van projecten komt. Ik mis toch het persoonlijke in de crowdfundingdingen.
pi_151876565
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 22:16 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Je bent niet toevallig iemand van Fishpoint?
Nee, zeker niet :-) Maar het valt me gewoon op dat er een bepaalde sfeer wordt gecreëerd en dit versterkt wordt door onjuistheden en speculaties en dat is erg jammer. Je kan beter bij de bron informeren zoals ik heb gedaan en niet onnodig paniek zaaien.
pi_151876977
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 22:28 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Nee, zeker niet :-) Maar het valt me gewoon op dat er een bepaalde sfeer wordt gecreëerd en dit versterkt wordt door onjuistheden en speculaties en dat is erg jammer. Je kan beter bij de bron informeren zoals ik heb gedaan en niet onnodig paniek zaaien.
Dat is helemaal waar en daar ben ik het ook helemaal mee eens. Het is alleen een beetje verdacht als iemand die hier net komt kijken met dit soort informatie komt.
pi_151877024
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 22:28 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Weet je toevallig wie er achter Fishpoint zitten? Ik weet alleen dat het ene D. A. Santi is wonend in Den Bosch met de opleiding Personeel & Arbeid. Heb tevergeefs geprobeerd om haar na te trekken, iets dat ik zelf altijd doe voordat ik investeer. De projecten waar ik in Symbid in heb geinvesteerd hebben allemaal iemand boven het project staan waarvan ik verwacht dat hij/zij redelijk optimale keuzes maakt.
pi_151877040
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 22:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is helemaal waar en daar ben ik het ook helemaal mee eens. Het is alleen een beetje verdacht als iemand die hier net komt kijken met dit soort informatie komt.
Dat dus.
pi_151877066
Bij deze van mijn kant wel gewoon een warm welkom Rottie99
pi_151877224
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:18 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Zo moeilijk hoeft het niet.
Je kan gewoon een open project nemen en de ID veranderen. Dus bv
1https://geldvoorelkaar.nl/geld-investeren/projecten/project.aspx?id=

en dan zet je 6562 achter de =
pi_151877236
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 22:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En dat is dus exact de reden dat ik reageerde. Omdat ik mij er aardig in verdiept heb en meer informatie heb ontvangen en veel contact heb gehad met de eigenaar, ook door mijn investering via Symbid. En ik kom niet net kijken hoor: ik ben al lange tijd investeerder in vele crowdfunding projecten (helaas ook in Talamini). Doe er je voordeel mee!
pi_151877423
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:39 schreef Moralitas het volgende:

[..]

Weet je toevallig wie er achter Fishpoint zitten? Ik weet alleen dat het ene D. A. Santi is wonend in Den Bosch met de opleiding Personeel & Arbeid. Heb tevergeefs geprobeerd om haar na te trekken, iets dat ik zelf altijd doe voordat ik investeer. De projecten waar ik in Symbid in heb geinvesteerd hebben allemaal iemand boven het project staan waarvan ik verwacht dat hij/zij redelijk optimale keuzes maakt.
Dat is inderdaad ook exact degene met wie ik het contact heb. Ik heb niet haar achtergrond verder nagetrokken, maar ze reageert meestal binnen een paar uur op mijn mails.
pi_151877476
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 22:40 schreef Moralitas het volgende:
Bij deze van mijn kant wel gewoon een warm welkom Rottie99
Dank je, Moralitas. Taai publiek hier, hoor!
pi_151877486
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 22:43 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

En dat is dus exact de reden dat ik reageerde. Omdat ik mij er aardig in verdiept heb en meer informatie heb ontvangen en veel contact heb gehad met de eigenaar, ook door mijn investering via Symbid. En ik kom niet net kijken hoor: ik ben al lange tijd investeerder in vele crowdfunding projecten (helaas ook in Talamini). Doe er je voordeel mee!
We gaan het zien. Bedankt voor je informatie tot nu toe.
pi_151877643
Net een mail gekregen van GVE over een enquete. Wat me wel heel erg opvalt

quote:
Uw deelname aan dit onderzoek is geheel anoniem.

Wij zijn erg blij met uw kritische blik op onze dienstverlening. Om die reden verloten wij 2 investeringstegoeden van EUR 200,- onder de deelnemers van dit onderzoek.
Juist....
pi_151877697
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 22:47 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook exact degene met wie ik het contact heb. Ik heb niet haar achtergrond verder nagetrokken, maar ze reageert meestal binnen een paar uur op mijn mails.
Ik heb ook een aantal keren contact met ze gehad. Het viel mij juist op dat er nooit een naam van de schrijver van de reactie onder stond maar het Fish point team.
pi_151877817
Ik ben benieuwd hoe de nieuwkomers (zoals Rottie99) dit topic hebben gevonden. Zijn jullie hier naar toe doorverwezen via een platform zelf? Of gewoon via google naar een crowdfundforum gezocht?

(Meen me te herinneren dat in het verleden namelijk wel eens mensen zijn doorverwezen vanaf GVE naar hier. Gebeurd dit nog steeds?
pi_151877873
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:57 schreef Graankorrel het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de nieuwkomers (zoals Rottie99) dit topic hebben gevonden. Zijn jullie hier naar toe doorverwezen via een platform zelf? Of gewoon via google naar een crowdfundforum gezocht?

(Meen me te herinneren dat in het verleden namelijk wel eens mensen zijn doorverwezen vanaf GVE naar hier. Gebeurd dit nog steeds?

Ik zocht op meer nieuws over Talamini en kwam toen op dit forum terecht. En ben het toen blijven volgen....
pi_151877959
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 22:53 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik heb ook een aantal keren contact met ze gehad. Het viel mij juist op dat er nooit een naam van de schrijver van de reactie onder stond maar het Fish point team.
Inderdaad bij de mails over GVE, maar bij de communicatie over Symbid werden ze ondertekent door Santi.
pi_151878888
Zelfstroom staat nu open op duurzaaminvesteren.nl
Ik heb dit bedrijf ook al via greencrowd en symbid langs zien komen.
Waarom zou die dat doen? Verschillende doelgroepen benaderen?
  dinsdag 21 april 2015 @ 00:30:54 #175
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_151880847
Zojuist een survey binnen gekregen van GvE.
Blijkbaar willen ze toch wat verbeteren.
pi_151882060
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:57 schreef Graankorrel het volgende:

Een nieuwkomer ben ik niet 😇 maar ik weet nog wel dat ik dit forum gevonden heb tijdens mijn zoektocht naar informatie over het platform GvE, gewoon via Google.
pi_151882097
Hier is het andersom gegaan. Ik ben me in crowdfunding gaan verdiepen nav dit topic.
pi_151882623
Ik ben hier enige tijd geleden terecht gekomen via een Google zoekopdracht. Ik was blij verrast dat er hier zo actief gediscussieerd wordt.
Pecunia non olet
pi_151882760
Volgens mij hebben de meeste mensen, die op dit topic actief zijn, zich speciaal ingeschreven op FOK voor dit topic
  dinsdag 21 april 2015 @ 08:31:40 #180
250643 FOOIJDONK
Een heer in het verkeer....
pi_151882890
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 05:59 schreef Makrolon het volgende:
Hier is het andersom gegaan. Ik ben me in crowdfunding gaan verdiepen nav dit topic.
me 2
LIEFF ZIJNN!!!
pi_151883030
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 23:28 schreef Camogli het volgende:
Zelfstroom staat nu open op duurzaaminvesteren.nl
Ik heb dit bedrijf ook al via greencrowd en symbid langs zien komen.
Waarom zou die dat doen? Verschillende doelgroepen benaderen?
Via Symbid kon je aandelen kopen in Zelfstroom. Hier gaat het om een obligatielening welke volgens mij wordt aangewend om 20 nieuwbouwwoningen van zonnepanelen te voorzien. De details ken ik niet maar 1 van Zelfstroom's activiteiten is de verhuur van zonnepanelen. Wellicht dat ze deze lening gebruiken om dat project te financieren zonder liquiditeit te verliezen. De CEO van Zelfstroom heeft een controllingachtergrond en ook de CFO slaat zeker de plank niet mis. Zelf heb ik dus wel vertrouwen in dat het management daar de juiste keuzes maakt.
pi_151883434
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 05:59 schreef Makrolon het volgende:
Voor mij idem dito :)
pi_151883529
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 08:21 schreef Goesten het volgende:
Volgens mij hebben de meeste mensen, die op dit topic actief zijn, zich speciaal ingeschreven op FOK voor dit topic
Ja, maar daarna ben ik me steeds minder op dit topic gaan richten en wel verder gaan FOK!en. Het aantal berichten hier is soms zo groot dat ik het niet bijhoudt. Maar zo nu en dan wel zeer nuttige informatie.
pi_151883801
Volgens mij werd er in het hoge-rente-topic over crowdfunding gepraat en toen ben ik ernaar gaan kijken :Y.
జ్ఞ‌ా
pi_151883805
In mei 2013 was dat :o.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 21 april 2015 @ 09:42:21 #186
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151884057
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 09:29 schreef µ het volgende:
Volgens mij werd er in het hoge-rente-topic over crowdfunding gepraat en toen ben ik ernaar gaan kijken :Y.
idem hier

Wel grappig wat ik allemaal aan Fok! te danken heb. Een flink bedrag in crowdfunding, een auto gekocht door een tip op Fok!, verschillende acties bij banken meegepakt etc.

Mooi toch :)
pi_151884629
quote:
Klopt!
  † In Memoriam † dinsdag 21 april 2015 @ 10:12:16 #188
230491 Zith
pls tip
pi_151884715
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 09:42 schreef leolinedance het volgende:

[..]

idem hier

Wel grappig wat ik allemaal aan Fok! te danken heb. Een flink bedrag in crowdfunding, een auto gekocht door een tip op Fok!, verschillende acties bij banken meegepakt etc.

Mooi toch :)
Heel vroegah was er op fok een 'casino bonushoeren' topic.

Dat jaar verdiende ik enkele tienduizenden euro's met een uurtje of twee per dag. Online casino zoeken, aanmelden, geld storten + 100% aanmeld bonus.

100+100 = 200 EUR. Roulette dit alles in 1x op zwart. 49% kans op 400 - 100(bonus) = 300 EUR, 51% kans op 100 EUR verlies. Verwachtte winst 49 EUR. En dat dan honderden keren bij honderden casino's en grotere bedragen :9~

Dat was een goed jaar.

Oh en toen een paar jaar later kwam er iets genaamd 'bitcoin', dat was ook een goed jaar :9~
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:20:54 #189
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151884875
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:12 schreef Zith het volgende:

[..]

Heel vroegah was er op fok een 'casino bonushoeren' topic.

Dat jaar verdiende ik enkele tienduizenden euro's met een uurtje of twee per dag. Online casino zoeken, aanmelden, geld storten + 100% aanmeld bonus.

100+100 = 200 EUR. Roulette dit alles in 1x op zwart. 49% kans op 400 - 100(bonus) = 300 EUR, 51% kans op 100 EUR verlies. Verwachtte winst 49 EUR. En dat dan honderden keren bij honderden casino's en grotere bedragen :9~

Dat was een goed jaar.

Oh en toen een paar jaar later kwam er iets genaamd 'bitcoin', dat was ook een goed jaar :9~

Tof! haha _O- Ik heb ooit nog in C1000 folders gehandeld. Was iets met als de prijs ergens anders lager was kreeg je je boodschappen gratis ofzo. En 'mijn' lokale C1000 had toen goedkope pizza en cola dus kreeg je met die folder je pizza en cola gratis bij de AH :')

GC / Gratis boodschappen bij AH waar een valse memo rondgaat

Liep nog als een trein ook, bakken folders verstuurd _O-

check die foto's: Albert Heijn faalt wederom met actie _O-
pi_151885080
Tsjonge: graag on topic blijven...

Ik heb geinvesteerd in die Febo in Rotterdam maar zie ik mijn overzicht alles normaal staan.
Ben benieuwd of de aflossing overmorgen normaal plaatsvindt.
pi_151885234
quote:
1s.gif Op maandag 20 april 2015 22:43 schreef Rottie99 het volgende:

[..]

Snap ik wel, maar gezien het verleden hebben we enige argwaan bij mensen die ineens met informatie op de proppen komen. Of lyrisch zijn over een project wat nog niet vol wil lopen.

Jij hebt toevallig de eigenaar kunnen vinden, de mensen hier konden online niets vinden. Een erg kwalijke zaak als je naamsbekendheid wil creeeren lijkt mij, misschien kan je de eigenaar verder informeren over het gebrek van informatie.

OT, gister GVE maar eens gemaild over de incentive van Multi-link :{

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij hebben de kredietnemer diverse keren benaderd voor het opsturen van de incentive, maar wij hebben nog niets ontvangen.
Wij hebben afgelopen vrijdag weer een e-mail gestuurd. Ik zal de vraag ook bij de kredietbeoordelaar leggen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
pi_151885316
Heb GvE maar ff gebeld: projecten worden van de algemene site van GvE gehaald vanwege beperkte capaciteit op die site. Op mijngeldvoorelkaar blijft het project wel zichtbaar.
En met de Febo loopt alles normaal 😊
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:45:02 #193
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151885364
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:32 schreef Camogli het volgende:
Tsjonge: graag on topic blijven...

Ik heb geinvesteerd in die Febo in Rotterdam maar zie ik mijn overzicht alles normaal staan.
Ben benieuwd of de aflossing overmorgen normaal plaatsvindt.
Doe aub niet zo zuur als de 3 posts off-topic zijn...

Ik zie niet in waarom Febo niet normaal zou betalen. Heb even gegoogled maar kan niets vinden dat wijst op vreemde praktijken.
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:46:06 #194
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151885386
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:43 schreef Camogli het volgende:
Heb GvE maar ff gebeld: projecten worden van de algemene site van GvE gehaald vanwege beperkte capaciteit op die site. Op mijngeldvoorelkaar blijft het project wel zichtbaar.
In Mijn GvE blijven zelfs projecten staan die niet tot stand zijn gekomen. Dat vind ik wel storend.
pi_151885388
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Doe aub niet zo zuur als de 3 posts off-topic zijn...

Ik zie niet in waarom Febo niet normaal zou betalen. Heb even gegoogled maar kan niets vinden dat wijst op vreemde praktijken.
Logische reactie als de site ineens weggehaald wordt zoals bij een default gebeurd.
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:47:37 #196
62913 Blik
The one and Only!
pi_151885422
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:46 schreef leolinedance het volgende:

[..]

In Mijn GvE blijven zelfs projecten staan die niet tot stand zijn gekomen. Dat vind ik wel storend.
Ja, vind ik ook storend. Nutteloze informatie
  dinsdag 21 april 2015 @ 10:48:52 #197
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151885457
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:46 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Logische reactie als de site ineens weggehaald wordt zoals bij een default gebeurd.
Maar Camogli schrijft dat het project nog gewoon zichtbaar was, dus ik zie niet in waarom het een slecht teken moet zijn.

Ik heb meerdere projecten waar niks meer over te vinden is (bijv. 4318) maar deze lopen ook gewoon door en niets wijst erop dat het slecht gaat.

edit: Oh apart, deze is nog wel zichtbaar als je uitgelogd bent. In Mijn GvE is alle info verdwenen...
pi_151885534
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:47 schreef Blik het volgende:

[..]

Ja, vind ik ook storend. Nutteloze informatie
allix cares?

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Maar Camogli schrijft dat het project nog gewoon zichtbaar was, dus ik zie niet in waarom het een slecht teken moet zijn.

Ik heb meerdere projecten waar niks meer over te vinden is (bijv. 4318) maar deze lopen ook gewoon door en niets wijst erop dat het slecht gaat.

edit: Oh apart, deze is nog wel zichtbaar als je uitgelogd bent. In Mijn GvE is alle info verdwenen...
Uberhaupt vind ik dat je dit soort dingen never nooit niet moet verwijderen maar dat is mijn mening.

Ruimte gebrek dient al helemaal geen reden te zijn
pi_151885576
Ten aanzien van de mensen die niet bergrijpen hoe je bij en anonieme enquête toch een incentive kan verloten zonder dat je je @mail hoeft in te vullen:
Je clickt op een link de survey site registreert wie de enquête invult en zet deze naam naar een tabel met reagerende respondenten. De antwoorden die je geeft zijn losgekoppeld van deze actie.
Op die manier kan je voorkomen dat iemand meer dan een keer aan de enquête meedoet. En kan je onder de daadwerkelijke deelnemers iets verloten. En ja geld voorelkaar weet wel wie er mee hebben gedaan maar niet wat je hebt ingevuld. Dus anoniem naar inhoud niet naar deelnemers.
Dus ik zou zeggen invullen die enquête en laat GVE weten wat je vindt.
pi_151885821
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ten aanzien van de mensen die niet bergrijpen hoe je bij en anonieme enquête toch een incentive kan verloten zonder dat je je @mail hoeft in te vullen:
Je clickt op een link de survey site registreert wie de enquête invult en zet deze naam naar een tabel met reagerende respondenten. De antwoorden die je geeft zijn losgekoppeld van deze actie.
Dat is toch helemaal niet het geval. De link is gewoon een algemene link naar de plek waar de enquete staat?

Gewoon vraag 27 beantwoorden:
quote:
27. Wilt u kans maken op een van de investeringstegoeden ter waarde van ¤ 200,-? Vul dan hieronder uw investeerdersnummer in. Let op dat u dan niet meer anoniem mee doet.

[ Bericht 14% gewijzigd door Graankorrel op 21-04-2015 11:08:38 ]
pi_151885939
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Op die manier kan je voorkomen dat iemand meer dan een keer aan de enquête meedoet. En kan je onder de daadwerkelijke deelnemers iets verloten. En ja geld voorelkaar weet wel wie er mee hebben gedaan maar niet wat je hebt ingevuld. Dus anoniem naar inhoud niet naar deelnemers.
Dus ik zou zeggen invullen die enquête en laat GVE weten wat je vindt.
Je dient je inversteerdersnummer door te geven in een tekstvak
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:09:39 #202
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151886040
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:52 schreef CaLeX het volgende:

[..]

allix cares?

Ja, en MotorKledingCenter
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:09:55 #203
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151886050
quote:
99s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:06 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Je dient je inversteerdersnummer door te geven in een tekstvak
Dat heb ik gemis dan.
pi_151886119
Krijg net de volgende email binnen van Bondora:

"Try Portfolio Managers without the risk of losing money

We are excited to announce a pilot campaign with the goal of ensuring trust in using Portfolio Managers for making investments on Bondora platform. We believe that using Portfolio Managers is the most efficient way to invest on our platform; and thus, welcome you to try them out without the risk of losing money*.

The investment amount placed using Portfolio Managers during the period from April 21, 2015 to April 30, 2015 is guaranteed by Bondora to produce no net loss on investment.

That’s correct! On November 30, 2015 Bondora will propose to buy the campaign bids in defaulted loans for the compensation amount equaling the total defaulted principal of campaign bids, less the total of received and scheduled interest.

In short, we guarantee to bring your pool of campaign bids into the black by December!"

Kortom, risicoloos investeren tegen een mooi rentepercentage? Niet helemaal waar natuurlijk, want we praten dan over de eerste 7 maanden van leningen. Lekker misleidend weer van Bondora: investing without risk of losing money. Ja, voor de eerste 7 maanden ja maar de meeste leningen duren veel langer.
pi_151886140
AH.
Dan toch anders dan eerdere enquete''s die ik gedaan heb. Die hadden een link met persoons kenmerk.
Dit zou dus betekenen dat je deze enquete meerder malen zou kunnen invullen tenzij de site kijkt en registreert van welk IP adres je invult.
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:12:24 #206
62913 Blik
The one and Only!
pi_151886144
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ja, en MotorKledingCenter
En nieuwe werk kracht, All New Things (dat zijn de 2 die ik heb)
pi_151886214
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:12 schreef Blik het volgende:

[..]

En nieuwe werk kracht, All New Things (dat zijn de 2 die ik heb)
De eerste, originele, Wakker staat bij mij ook nog als niet tot stand gekomen.
pi_151886318
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:09 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat heb ik gemis dan.
Blijkbaar ik de eerste keer ook, nu de enquete voor de tweede keer ingevuld. De laatste vraag is inderdaad:

27. Wilt u kans maken op een van de investeringstegoeden ter waarde van ¤ 200,-? Vul dan hieronder uw investeerdersnummer in. Let op dat u dan niet meer anoniem mee doet.

Dus de keuze is aan jezelf.
pi_151886526
Voor mij hoeft het ook niet anoniem te zijn. Van mij mogen ze gewoon weten hoe ik over dingen denk.
pi_151886569
quote:
Bedankt voor de info!
  dinsdag 21 april 2015 @ 11:27:18 #211
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151886665
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:17 schreef aAks het volgende:

[..]

Blijkbaar ik de eerste keer ook, nu de enquete voor de tweede keer ingevuld. De laatste vraag is inderdaad:

Ik kan hem niet meer invullen thuis. Vast iets met IP adres. Morgen nog maar even doen vanaf een ander adres dan.
pi_151887021
Projecten van de site af vanwege capaciteit ? GvE zegt zelf ruim 720 projecten te hebben gefund. Daarvan staan er nog ruim 550 op hun site. Zoals hier al eerder geconstateerd worden iig de probleemprojecten weggehaald.Ik kan me voorstellen dat er ook aanvragers zijn die zelf vragen om hun project er na verloop van tijd af te halen.

Als het om capaciteit gaat dan vind ik het vreemd dat er toch nog zoveel projecten op staan.
pi_151887266
quote:

[..]

Kan aan mij liggen maar volgens mij hebben ze die er pas aan toegevoegd. Eerste keer heb ik hem echt niet gezien

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:27 schreef leolinedance het volgende:
Ik kan hem niet meer invullen thuis. Vast iets met IP adres. Morgen nog maar even doen vanaf een ander adres dan.
Of andere browser gebruiken. Had hem eerst met chrome ingevuld, tweede keer ging dat niet maar wel met IE
pi_151887354
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:45 schreef Goesten het volgende:

[..]

Kan aan mij liggen maar volgens mij hebben ze die er pas aan toegevoegd. Eerste keer heb ik hem echt niet gezien

[..]

Of andere browser gebruiken. Had hem eerst met chrome ingevuld, tweede keer ging dat niet maar wel met IE
Dat zou ook heel goed kunnen, heb het de eerste keer ook echt niet gezien. Beide keren heb ik het thuis ingevuld, eerste keer op mobiel, tweede keer op pc.
pi_151887583
Sjenkels' Kapsalon loopt op KoM vlot door nu. Ik heb zelf nog een bedrag bijgeplaatst.
De rente (6%) kan beter maar het is geen project waar je van wakker hoeft te liggen lijkt me.
Pecunia non olet
pi_151887647
quote:

[..]

Die vraag 27 stond er gisteren zeker weten niet in. Belachelijk dat ik nog een keer moet gaan invullen voor een te verwaarlozen kans op een prijs.
Pecunia non olet
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:06:29 #217
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151887905
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Die vraag 27 stond er gisteren zeker weten niet in. Belachelijk dat ik nog een keer moet gaan invullen voor een te verwaarlozen kans op een prijs.
Inderdaad, weer een misser van GvE.
pi_151888054
Dit is inderdaad wel erg klungelig.
Ik heb inderdaad ook niet gezien dat ik mijn investeringsnummer in moest vullen. Dus vermoedelijk was die vraag er inderdaad bij mij ook nog niet en is die later toegevoegd.
Vandaar mijn gedacht aan die gepersonificeerde link die ik eerder gezien heb bij enquetes.
pi_151888212
Symbid wint Dutch FinTech Award in de categorie finance, klein- en middenbedrijf.
pi_151888418
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:11 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Vandaar mijn gedacht aan die gepersonificeerde link die ik eerder gezien heb bij enquetes.
Zo had ik het ook opgevat. Nou ja, als ik hem opnieuw zou invullen had ik nog weer een extra klachten item :)
Pecunia non olet
pi_151888648
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zou dit niet op het conto van de student komen?

Al had GVE wel een controle moeten doen.
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:29:47 #222
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151888705
Florine heeft wat extra informatie geplaatst met de begroting van jaar 1. Ik kan er geen chocola van maken. Hoe moet ik die optelsommen lezen? Bijv. in januari: cash in: 30992+1000+938= 6915. Volgens Florine dan. Waarom is dat geen 32930? Hetzelfde bij de cash out: al die bedragen van januari opgeteld volgens Florine 122125. Ik kom niet verder dan 97126.
  dinsdag 21 april 2015 @ 12:34:06 #223
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151888872
Mooi dat het "verdwijnen" van pitches ligt aan capaciteitsgebrek en niet aan duistere dingen. Dat lucht lekker op. Mijn vraag is dan wel: waarom ruim je random een aantal projecten op en niet die al volledig zijn uitbetaald of niet tot stand gekomen? Kost het geen capaciteit om ze voor investeerders te laten staan, maar voor de buitenwacht niet?
pi_151889997
quote:
Hier nog 1. Verder lees ik (nog) niks anders op FOK. Tips?
pi_151890159
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 12:06 schreef leolinedance het volgende:

[..]

vraag 27 ook niet gezien. Toegevoegd nadat ze hier op het forum gelezen hebben dat er vragen over gesteld worden?
pi_151890684
Denk dat gve wel meeleest hier ja :Y.
జ్ఞ‌ా
pi_151890833
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 11:02 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet het geval. De link is gewoon een algemene link naar de plek waar de enquete staat?

Gewoon vraag 27 beantwoorden:

[..]

Die vraag 27 had ik helemaal niet gehad gisteren. Blijkbaar hebben ze deze nu toegevoegd (en mag ik alsnog alles opnieuw invoeren)

Ook handig dat je door alle stappen heen kan lopen zonder ook maar iets in te vullen...
pi_151890904
quote:
Heb GvE maar ff gebeld: projecten worden van de algemene site van GvE gehaald vanwege beperkte capaciteit op die site.
Wat een onzinantwoord. Alsof 1 projectrecord zoveel opslagruimte inneemt.
pi_151891413
Meneer Laurion hapt nog niet erg ;)
pi_151891894
Net mail ontvangen van KoM:
Beste investeerder,

Henry Luehof wilt u graag bedanken voor uw investering in Luehof outdoor.

U heeft ¤1.000,- of meer geïnvesteerd en komt in aanmerking voor een cadeaubon ter waarde van ¤100,-.

Henry Luehof wil graag deze cadeaubon met u regelen en beschikt daarvoor graag over uw e-mailadres.

Onze vraag is, mogen wij uw e-mailadres aan de heer Luehof verstrekken?
Een eenvoudige reply op deze mail met ja of nee is voldoende.

Mooi dat dit ook soepel loopt!
pi_151891934
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 13:50 schreef bleyenburg het volgende:
Meneer Laurion hapt nog niet erg ;)
Nee, maar we wachten af. Ik ga het zeker niet doen als die rente niet omhoog gaat.
Laatste reactie: "Korneel van den Heuvel 20-4-2015 22:23
dank voor het vertrouwen, bevestiging van ons mooie project en (extra) investering. Wij verwachten nog wel een eindsprint te kunnen maken."
Of hij moet zelf nog familie, vrienden of investeerders achter de handd hebben maar anders gaat het niets worden, er komt nagenoeg geen euro meer bij. Of misschien toch de rente omhoog??? Het is volgens mij nu wel een beetje slikken of stikken geworden.

[ Bericht 27% gewijzigd door Horsemen op 21-04-2015 14:18:59 ]
pi_151892186
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Nee, maar we wachten af. Ik ga het zeker niet doen als die rente niet omhoog gaat.
dank voor het vertrouwen, bevestiging van ons mooie project en (extra) investering. Wij verwachten nog wel een eindsprint te kunnen maken."
Of hij moet zelf nog familie, vrienden of investeerders achter de handd hebben maar anders gaat het niets worden, er komt nagenoeg geen euro meer bij. Of misschien toch de rente omhoog??? Het is volgens mij nu wel een beetje slikken of stikken geworden.

Zal hij nu spijt hebben dat hij hem niet via GvE heeft aangeboden?
Denk dat hij daar wel binnen no time vol had gezeten
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:30:37 #233
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151892425
En Marco kan misschien alvast de schaar zetten in de lappen stof: de eerste die 25% korting op een pak wil is binnen.
pi_151892471
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:21 schreef Goesten het volgende:

[..]

Zal hij nu spijt hebben dat hij hem niet via GvE heeft aangeboden?
Denk dat hij daar wel binnen no time vol had gezeten
Ja, dat blijft inderdaad apart. GvE heeft duidelijk veel meer investeerders dan KoM. De informatie bij KoM is over het algemeen uitgebreider en beter maar blijkbaar is dat (nog) niet genoeg. Wat ik trouwens wel altijd mis bij kom is de BKR noteringen van de eigenaren.
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:40:45 #235
250643 FOOIJDONK
Een heer in het verkeer....
pi_151892699
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, dat blijft inderdaad apart. GvE heeft duidelijk veel meer investeerders dan KoM. De informatie bij KoM is over het algemeen uitgebreider en beter maar blijkbaar is dat (nog) niet genoeg. Wat ik trouwens wel altijd mis bij kom is de BKR noteringen van de eigenaren.
Wat is nu het grote verschil tussen Kom en GvE?
Hoe komt het dan dat GVE meer investeerders aantrekt?
LIEFF ZIJNN!!!
pi_151892762
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2015 16:35 schreef bleyenburg het volgende:
Helemaal mee eens! Het leuke van crowdfunding is dat het persoonlijk voelt! Investeren in projecten die in jou straatje passen.

Voor de echte fans is het misschien leuk om even op de site van www.crowdfundingday.nl te kijken, veel info en eventueel een interessant congres.
pi_151892878
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:40 schreef FOOIJDONK het volgende:

[..]

GvE is al een paar jaar langer actief dan KoM en heeft meer geïnvesteerd in haar naamsbekendheid. Toch lijkt het erop dat KoM en andere concurenten zoals Collin en Zencap terrein winnen.
pi_151892893
quote:

[..]

Denk dat GvE meer investeerders aantrekt omdat ze de grootste zijn. Hierdoor voelt het veiliger denk ik. Zelfde als waarom sparen mensen bij de Rabobank? Ook omdat zij een grote bank zijn en daardoor voelt het veiliger.
pi_151893132
bij GvE gaat de wal het schip keren...
pi_151893291
quote:

[..]

Ik denk vooral doordat GvE langer bestaat. Het heeft mij juist verbaast hoeveel geld KoM geïnfesteerd heeft in allerlei reclame, met name in het afgelopen jaar terwijl ze nog nagenoeg geen project vol hadden gekregen. Inmiddels begint het gelukkig een beetje te lopen bij KoM.
pi_151893425
Goedemiddag allen. Ik volg jullie berichten al een tijdje en heb me toch maar aangemeld. Wellicht kan ik soms iets toevoegen. Ik doe namelijk al mee vanaf 2012 en heb bij GvE al heel wat projecten.
Over projecten die met incasso te maken hebben : Lumisa heeft 2 keer gecrowdfund. Behalve projectnr 2867 is er ook nog een projectnr 2558 van eind 2012. Deze was een risicoklasse 3. Beiden hebben met incasso te maken nu........Dus risicoklasse 3 is nu ook al aan de beurt......
pi_151893591
Welkom Brabbel99 en dank voor je nuttige info !
pi_151893758
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:04 schreef Brabbel99 het volgende:
Goedemiddag allen. Ik volg jullie berichten al een tijdje en heb me toch maar aangemeld. Wellicht kan ik soms iets toevoegen. Ik doe namelijk al mee vanaf 2012 en heb bij GvE al heel wat projecten.
Over projecten die met incasso te maken hebben : Lumisa heeft 2 keer gecrowdfund. Behalve projectnr 2867 is er ook nog een projectnr 2558 van eind 2012. Deze was een risicoklasse 3. Beiden hebben met incasso te maken nu........Dus risicoklasse 3 is nu ook al aan de beurt......
Welkom!
Hoeveel projecten heb je ongeveer lopen en alleen bij GvE of ook nog elders?
pi_151893854
Ik ben ook maar eens begonnen bij KOM. Ik heb een bedrag gestort voor Sjenkels.. Al is het een lage rente. Heb ik wel weer een incentive gescoord waar ik wat mee kan. Of althans ik, nu hoeft me vriendin niet 70 euro elders uit te geven bij de kapper. Toch leuk van ze, daarbij moet ik wel zeggen dat ik het anders niet gedaan had. :-)
pi_151893867
welkom brabbel99
pi_151893898
ik ook mailtje voor de cadeaucheque van ¤ 100,00 van de outdoor shop. :)
pi_151894169
Ik heb intussen ruim 90 projecten bij GvE, een stuk of 25 bij KoM en ongeveer 35 bij Lendahand. En ik ben nu wat aan het proberen bij Zencap......eens kijken of dat nog iets gaat worden.
  dinsdag 21 april 2015 @ 15:36:15 #248
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151894461
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:26 schreef Brabbel99 het volgende:
Ik heb intussen ruim 90 projecten bij GvE, een stuk of 25 bij KoM en ongeveer 35 bij Lendahand. En ik ben nu wat aan het proberen bij Zencap......eens kijken of dat nog iets gaat worden.
Zo zeg, dat is de helft van alle projecten bij KOM! Wel een mooie spreiding.
pi_151894968
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:42 schreef Maaatje het volgende:

[..]

Voor de echte fans is het misschien leuk om even op de site van www.crowdfundingday.nl te kijken, veel info en eventueel een interessant congres.
:?
  dinsdag 21 april 2015 @ 16:02:10 #250
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_151895354
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:51 schreef didi80 het volgende:

[..]

En hij meldt zich alleen aan om dit even te melden. Hmmmm...
pi_151895406
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:51 schreef didi80 het volgende:

[..]

catagorietje Wij van WC-eend

Typjes als maaaatje zijn dus de reden waarom eerst de kat uit de boom gekeken wordt bij nieuwe leden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:26 schreef Brabbel99 het volgende:
welkom, aardige spreiding ^O^
pi_151895483
"fans"..... yeah right...
is gewoon keiharde business voor mij hoor.
  dinsdag 21 april 2015 @ 16:07:17 #253
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151895530
quote:

[..]Voor de echte fans is het misschien leuk om even op de site van www.crowdfundingday.nl te kijken, veel info en eventueel een interessant congres.
In #37/6 uitvoerig aan de orde geweest. Consensus: 300 euro is toch wel erg veel geld voor zo'n dag.
pi_151895621
quote:

[..]

Maaatje zien we hier vast niet erg lang. Op de site staat weinig en dat interessante congres daar vragen ze het achterlijke bedrag van ik geloof 400 euro voor.
pi_151895635
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:07 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

In #37/6 uitvoerig aan de orde geweest. Consensus: 300 euro is toch wel erg veel geld voor zo'n dag.
Ik had dit niet door dus ik schrok van het bedrag dat daar stond, het is trouwens geen 300 meer maar 400 geworden.
  dinsdag 21 april 2015 @ 16:10:35 #256
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_151895637
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:07 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ja inderdaad, een beetje gaan betalen om naar reclame uitingen van crowdfunding companies te gaan kijken :')
pi_151895659
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:10 schreef Borstenzijngeweldig het volgende:

[..]

Ik had dit niet door dus ik schrok van het bedrag dat daar stond, het is trouwens geen 300 meer maar 400 geworden.
En dat terwijl het waarschijnlijk nog niet vol zit. (Waarom anders hier aanmelden en promoten?)
pi_151895739
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:11 schreef didi80 het volgende:

[..]

En dat terwijl het waarschijnlijk nog niet vol zit. (Waarom anders hier aanmelden en promoten?)
Investeerders zien ze daar weinig denk ik, ja de leners vermoedelijk wel, maar ja die hebben daar eigenlijk de centjes niet voor........... (beetje kort door de bocht).
pi_151895770
Net nog even gekeken, de site is in ieder geval wat sneller geworden, dus dat is een pluspuntje. :')

Prijs is 345 ex en ruim 400 in de btw dus. Heftig hoor.
pi_151895879
Wat vinden jullie van de nieuwe op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Steekflens
Ik heb er echt de ballen verstand van maar financieel uiterst zwak, geen hoofdelijke aansprakelijkheid, en de verpanding heb je volgens mij in dit geval helemaal niets aan, maar nogmaals van flenzen heb ik totaal geen kaas gegeten.
pi_151896181
Steekflens absolute no-go.
Geen hoofdelijke aansprakelijkheid en verder uitermate risicovol.
Omzet ¤ 210.000,00 en ze willen nu ¤ 150.000,00 lenen.
Ik doe niet mee.
pi_151896193
Ik vraag me ook af hoe hun aansprakelijkheidsrisico is afgedekt
pi_151896224
Ik doe ook niet mee met die flensjes.

Overigens, enerzijds schetsen ze 150.000,- te hebben geïnvesteerd en bij de samenvatting staat zelf ingebracht kapitaal 50.000,-.
pi_151896246
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:31 schreef bleyenburg het volgende:
Ik vraag me ook af hoe hun aansprakelijkheidsrisico is afgedekt
Goed punt, het klinkt inderdaad als een 'ongeluk-gevoelig' product. Ik hoop dat ze er goed voor verzekerd zijn.
pi_151896330
check even op google maps hun magazijn adres in Zuidlaren :)
pi_151896349
Steekflens klinkt als een uit de hand gelopen hobby. 150K geïnvesteerd uit privé en toch maar 30K eigen vermogen. Ik pas
pi_151896391
Ze hebben beiden sinds 2013 al anderhalve ton geïnvesteerd. Nu nog een keer 1,5 ton erbij. over 2014 omzet gedraaid (omzet hé......). van ff iets meer dan 2 ton

Ik blijf er héééél ver van weg
pi_151896456
van hun website:

Het nadeel van lint is dat het verwaaid en in sommigte gevallen bewust of onbewust wordt verwijderd. De kans op een dodelijk ongeval neemt sterk toe, een medewerker die dan troch het vat betreed kan versikken, vergiftigd raken, of van grote hoogte in het vat vallen.
Allemaal zake die voorkomen moeten worden.

ik tel 6 taalfouten.... iemand meer?
:)
pi_151896635
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:37 schreef bleyenburg het volgende:
check even op google maps hun magazijn adres in Zuidlaren :)
Hun postadres en 'tweede magazijn' is gewoon het woonadres. Laat dat dan weg inderdaad, vooral omdat je ook al twee andere adressen hebt. Zak stro voor 50 cent |:(

Overigens vind ik betreffende website ook maar dikke knudde. Ik vind het nog knap dat ze daarmee 2 ton omzet hebben weten te genereren.
pi_151896702
website is idd ruk.
maar in zo'n gespecialiseerde markt maakt dat niet zoveel uit.
pi_151896813
Ik snap echt niet dat de steekflens het tot een pitch gehaald heeft.
KoM is in ieder geval wel lekker duidelijk: Hoog risico.
pi_151896835
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:50 schreef bleyenburg het volgende:
website is idd ruk.
Zo, daar zijn we dan uit. Op naar de volgende!
pi_151896842
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:50 schreef bleyenburg het volgende:
website is idd ruk.
Mjah, misschien heb je gelijk. Anderzijds kun je mijns inziens wel wat vertrouwen kweken met een nette website. Het is toch je visitekaartje en de eerste indruk die potentiële klanten van je krijgen.

Het meest interessante van dat project vind ik nog die (fabrieks)installatie op dat plaatje. Prachtig om die constructie van buizen en pijpen te zien lopen.
pi_151896910
En de verpanding (gedeeltelijk nota bene) is ook al een wassen neus.
In geval van nood krijg je voor die spullen echt geen ¤ 45.000,00 meer hoor.
5K lijkt me max.
pi_151896929
Ik maak geen woorden meer vuil aan Steekflens.
pi_151896943
Geachte, Wij zijn beiden eigenaar van meerdere B.V.'s. Beiden Steekflens + nog 1. De Nog 1 BV's worden ook gevoerd met een partner die niets te doen heeft met Steekflens B.V. Daarom is het voor ons niet mogelijk de risico's af te dekken middels hoofdelijke aansprakelijkheid. Als (deel) oplossing hebben wij hiervoor de inventaris en voorraad verpand en het berekende rentepercentage verhoogd. Ik vertrouw er op hiermee uw vraag voldoende te hebben beantwoord.

Snap ik niet echt. Je kunt als aandeelhouder toch ook persoonlijk failliet gaan zonder dat je je bv mee sleurt
pi_151897086
kul verhaal
  dinsdag 21 april 2015 @ 17:07:21 #278
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_151897161
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:41 schreef bleyenburg het volgende:
van hun website:

Het nadeel van lint is dat het verwaaid en in sommigte gevallen bewust of onbewust wordt verwijderd. De kans op een dodelijk ongeval neemt sterk toe, een medewerker die dan troch het vat betreed kan versikken, vergiftigd raken, of van grote hoogte in het vat vallen.
Allemaal zake die voorkomen moeten worden.

ik tel 6 taalfouten.... iemand meer?
:)
Ik tel er 7 (komma voor "of van grote hoogte in het vat vallen" hoeft daar niet te staan)
pi_151897212
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:59 schreef Goesten het volgende:
Geachte, Wij zijn beiden eigenaar van meerdere B.V.'s. Beiden Steekflens + nog 1. De Nog 1 BV's worden ook gevoerd met een partner die niets te doen heeft met Steekflens B.V. Daarom is het voor ons niet mogelijk de risico's af te dekken middels hoofdelijke aansprakelijkheid. Als (deel) oplossing hebben wij hiervoor de inventaris en voorraad verpand en het berekende rentepercentage verhoogd. Ik vertrouw er op hiermee uw vraag voldoende te hebben beantwoord.

Snap ik niet echt. Je kunt als aandeelhouder toch ook persoonlijk failliet gaan zonder dat je je bv mee sleurt
Waardeloos antwoord inderdaad.
pi_151897520
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 16:59 schreef Goesten het volgende:
[

Ja, raak hij alleen zijn aandeel in die bv ook kwijt.
Ik maak er ook geen woorden meer aan vuil.
pi_151897706
Het tempo tussen overmaken en het tot stand komen van de projecten zit er momenteel aardig in bij GvE. Ik heb er nu drie met een termijn van ongeveer een week.
pi_151897785
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:07 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ik tel er 7 (komma voor "of van grote hoogte in het vat vallen" hoeft daar niet te staan)
7 redenen om af te haken dan ;)
pi_151897793
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:28 schreef Horsemen het volgende:
Het tempo tussen overmaken en het tot stand komen van de projecten zit er momenteel aardig in bij GvE. Ik heb er nu drie met een termijn van ongeveer een week.
Hah, ze hebben er werk van gemaakt. Dat is mooi en een positief punt!
pi_151897840
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:31 schreef MSR het volgende:

[..]

Hah, ze hebben er werk van gemaakt. Dat is mooi en een positief punt!
Ja, maar kunnen ze vaak zelf niet zo veel aan doen. Als er maar 1 investeerder niet of veel later betaald lopen de termijnen al snel op.
pi_151899787
Het antwoord op het mysterie rond vraag 27 van de enquete;-)

Onze excuses, u heeft natuurlijk helemaal gelijk.

Wij hebben dit direct aangepast, maar daar heeft u natuurlijk weinig aan. U heeft de enquête reeds ingevuld.
Om die reden heb ik uw investeerdersnummer toegevoegd aan de lijst met investeerders die hebben aangegeven te willen meedingen voor de investeringstegoeden.

De winnaars zullen voor 1 juni bericht van ons ontvangen.

Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Berdien van C.
  dinsdag 21 april 2015 @ 19:00:24 #286
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_151900020
quote:
14s.gif Op maandag 20 april 2015 22:00 schreef µ het volgende:

[..]

De vrouwen doen het nog het best :o

quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 21:58 schreef didi80 het volgende:
Nee de hogere rente maakt dat nog wel goed, of het moet nu heel hard gaan met omvallers maar dat kan ik me niet voorstellen.

quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:27 schreef athlonkmf het volgende:
Als we over enge projecten hebben: ik ben ook even door mijn lijstje heen gegaan... En deze baart me wel zorgen:

https://geldvoorelkaar.nl(...)project.aspx?id=6590

Hun website ligt er uit... En er is geen nieuws meer hierover.

(maar een snelle zoektocht levert toch wat anders op : http://www.mothergoosehotel.com )

oftewel.. het zal handig zijn als er wat contact of nieuws van projecten komt. Ik mis toch het persoonlijke in de crowdfundingdingen.
Ik schrok joh want die heb ik ook :P

Ik ga denk ik dit weekend eens al mn projecten checken, gewoon even googlen en kijken of ik een site tegenkom en of ik daar kan boeken/bestellen/vragen stellen om te kijken wat er nog leeft.

[ Bericht 22% gewijzigd door AQuila360 op 21-04-2015 19:08:08 ]
pi_151901881
quote:
Klopt :-)
pi_151902351
Als je een Nederlandse website naar het Belgisch vertaalt; hoe komt dat er dan uit te zien? w/
Pecunia non olet
pi_151902823
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 17:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ja, raak hij alleen zijn aandeel in die bv ook kwijt.
Ik maak er ook geen woorden meer aan vuil.
Klopt, zo zie ik dat ook. Echter voor de andere aandeelhouder betekent dat, dat hij/zij met een andere compagnon te maken gaat krijgen. Eerlijk gezegd vraag ik me af hoe zoiets in zijn werk gaat.
Normaal in een B.V., moeten de aandelen van de uittredende partij conform de statuten eerst aan de andere DGA te koop worden aangeboden. Maar stel dat deze daarvoor niet de middelen heeft, kan de curator de aandelen van de gefailleerde dan vrijelijk op de markt brengen? Lijkt me iets voor een jurist. Mocht dit zo zijn kan ik me voorstellen dat dit ongewenst is voor die andere DGA. Anders gezegd: als mijn compagnon ook nog een andere toko heeft, zou ik van mijn compagnon ook verlangen dat deze zich niet hoofdelijk verbindt voor iets wat de eigen samenwerking niet raakt maar wat wel nare gevolgen kan hebben......?

[ Bericht 6% gewijzigd door obligataire op 21-04-2015 20:19:58 ]
Pecunia non olet
pi_151909837
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 20:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klopt, zo zie ik dat ook. Echter voor de andere aandeelhouder betekent dat, dat hij/zij met een andere compagnon te maken gaat krijgen. Eerlijk gezegd vraag ik me af hoe zoiets in zijn werk gaat.
Normaal in een B.V., moeten de aandelen van de uittredende partij conform de statuten eerst aan de andere DGA te koop worden aangeboden. Maar stel dat deze daarvoor niet de middelen heeft, kan de curator de aandelen van de gefailleerde dan vrijelijk op de markt brengen? Lijkt me iets voor een jurist. Mocht dit zo zijn kan ik me voorstellen dat dit ongewenst is voor die andere DGA. Anders gezegd: als mijn compagnon ook nog een andere toko heeft, zou ik van mijn compagnon ook verlangen dat deze zich niet hoofdelijk verbindt voor iets wat de eigen samenwerking niet raakt maar wat wel nare gevolgen kan hebben......?
Dat kan ik mij van die andere compagnon ook voorstellen, echter dat is een van de nadelen/risico's van samenwerken met compagnons. Alle begrip maar niet iets waar ik mij als investeerder druk om ga maken of extra risico voor ga lopen.
pi_151910772
Precies, en als hij dat niet wil dan moet hij een goed alternatief bieden. Overigens wint die verpanding van voorraad en inventaris aan waarde naarmate het bedrijf groeit en de lening door aflossing steeds lager wordt.
Op zich vind ik het wel een bedrijf met hoge gunfactor, stelletje techneuten die een gat in de markt hebben gevonden. Dit zou zomaar iets heel moois kunnen worden. Risico's zijn er ook genoeg. Daar staat een redelijke rente tegenover. Ik twijfel nog even door, ik heb al flink wat uitgeleend deze maand ;)
Pecunia non olet
pi_151913630
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 23:12 schreef obligataire het volgende:
Precies, en als hij dat niet wil dan moet hij een goed alternatief bieden. Overigens wint die verpanding van voorraad en inventaris aan waarde naarmate het bedrijf groeit en de lening door aflossing steeds lager wordt.
Op zich vind ik het wel een bedrijf met hoge gunfactor, stelletje techneuten die een gat in de markt hebben gevonden. Dit zou zomaar iets heel moois kunnen worden. Risico's zijn er ook genoeg. Daar staat een redelijke rente tegenover. Ik twijfel nog even door, ik heb al flink wat uitgeleend deze maand ;)
Ook de kosten zullen nu alleen maar fors gaan toenemen aangezien ze hun huidige werk gaan opzeggen. Nee geen twijfel hier, ik begin er niet aan.
pi_151916496
quote:
2s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:07 schreef Iwanius het volgende:
Even een vraag van een algemene orde: Hoe bevalt het zij die in het crowfunding zitten. Ik bedoel dus: Krijg je eruit wat je hoopte te behalen en wordt tevens iemand die je het gunde ook echt geholpen?
De belangrijkste motivatie is om iets meer te krijgen dan bij de bank. Tot nog toe is dat bij mij wel gelukt, geen defaults. De grens tussen meer rendement en verlies is echter flinterdun. Ik ben een aantal jaar bezig en heb de helft weer terug van wat ik ooit in heb gestoken. Strategie is lage totaal bedrag en eigenlijk liever op persoonlijke titel dan vanuit een bedrijf. Dit is precies tegengesteld aan wat de meesten hier doen.

Het beoordelen van leningen, vaak op gunfactor en het later nog eens naar gaan zoeken hoe dat loopt vind ik ook wel leuk maar is geen prio.

edit: Is de post waar ik op reageer opeens verdwenen of kijk ik weer eens scheef?

[ Bericht 3% gewijzigd door qajariaq op 22-04-2015 10:20:50 (confused.) ]
pi_151916577
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:18 schreef qajariaq het volgende:

[..]

De belangrijkste motivatie is om iets meer te krijgen dan bij de bank. Tot nog toe is dat bij mij wel gelukt, geen defaults. De grens tussen meer rendement en verlies is echter flinterdun. Ik ben een aantal jaar bezig en heb de helft weer terug van wat ik ooit in heb gestoken. Strategie is lage totaal bedrag en eigenlijk liever op persoonlijke titel dan vanuit een bedrijf. Dit is precies tegengesteld aan wat de meesten hier doen.

Het beoordelen van leningen, vaak op gunfactor en het later nog eens naar gaan zoeken hoe dat loopt vind ik ook wel leuk maar is geen prio.

edit: Is de post waar ik op reageer opeens verdwenen of kijk ik weer eens scheef?
Mee eens. Hier ook nog geen projecten die het niet hebben gehaald. Ik investeer zowel voor het rendement als in projecten waarbij de gunfactor mee speelt. Bij die laatste vindt ik het dan ook minder erg als er eens een keer eentje het niet haalt; dan wordt het een donatie ;)

(Klopt, die post waar we op reageren is vreemd genoeg opeens weer weg. Ik zag hem ook staan net.)
pi_151916616
Dat is onze plaatselijke FOK!-troll. Die post een post, maar leest later echt niets meer terug. Wanneer je erop reageert, is dat gewoon voor Jan L. (en nu plots zul je zien dat 'ie hier ineens quasi-geïnteresseerd gaat zitten doen :') )
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_151916623
laat maar, vraag was wel interessant.
pi_151916865
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 10:24 schreef qajariaq het volgende:
laat maar, vraag was wel interessant.
Ja, ik dacht ook even dat ik scheel was. Inderdaad, het is net alsof die oprecht geïnteresseerd is.
pi_151918220
Misschien is die wel oprecht geinteresseerd. Ik ken hem verder niet dus laat het oordeel aan de mods over.
pi_151918269
Kijk gerust even in z'n topic-geschiedenis. (en schrik niet van het debiele kleurenschema)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_151921703
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:10 schreef Horsemen het volgende:

[..]

de eerste grotere investeerder heeft zich gemeld: 5000 erbij.
pi_151921776
er zat er al een van 5K in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')