Ik heb zelf een volledig gerestaureerde oldtimer. Het project heeft wel kans als hij het zelf doet, zijn begrote bedragen zijn realistisch voor enkel materiaal.quote:Op woensdag 17 december 2014 15:58 schreef Rosite het volgende:
[..]
Ja, ik zat ook te kijken: 200 euro erin, dan krijg je ruim 12 euro rente in 2 jaar. Dat vind ik dan de moeite niet waard. Alleen als ik zelf een passie voor oldtimers heb zou ik het doen, maar dat heb ik niet. Dus ik wacht op een volgend projectje.
Ik heb het uiteindelijk toch gedaan, korte projecten hebben toch wel iets meer voorkeur bij mij. 5 euro is natuurlijk niet veel, maar door herinvesteren (en anders rente trekken op de spaarrekening) wordt het al snel wat meer.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:05 schreef eenjongen... het volgende:
Ik zat erg te twijfelen over die auto's, maar die 5 euro over 2 jaar is het me niet waard.
Zeker, ik twijfel er niet aan dat dit gaat lukken. Ik vind alleen dat ik er zelf te weinig aan verdien. Dat doe ik dan alleen als ik een enorme gunfactor heb bij iemand/iets. Maar dat is het leuke ook, dat je je projecten kan kiezen, toch? En jij hebt dat bij dat project natuurlijk, omdat je zelf een oldtimer hebt.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:07 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ik heb zelf een volledig gerestaureerde oldtimer. Het project heeft wel kans als hij het zelf doet, zijn begrote bedragen zijn realistisch voor enkel materiaal.
Zeker vandaagquote:Op woensdag 17 december 2014 16:11 schreef Rosite het volgende:
Maar dat is het leuke ook, dat je je projecten kan kiezen, toch?
Pak ik ook effe meequote:Op woensdag 17 december 2014 16:11 schreef RDK_NL het volgende:
Weer een nieuwe:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9021
(en dat terwijl de website op dit moment voor geen meter performed)!
Nee ik heb het niet gedaan ivm verdiensten en de max voor mijzelf waar ik al op zitquote:Op woensdag 17 december 2014 16:11 schreef Rosite het volgende:
[..]
Zeker, ik twijfel er niet aan dat dit gaat lukken. Ik vind alleen dat ik er zelf te weinig aan verdien. Dat doe ik dan alleen als ik een enorme gunfactor heb bij iemand/iets. Maar dat is het leuke ook, dat je je projecten kan kiezen, toch? En jij hebt dat bij dat project natuurlijk, omdat je zelf een oldtimer hebt.
Kwamen net ook projecten langs die niet goed waren, zonder inhoud. Die zaten nog niet in de mailinglijst waar jullie op staanquote:Op woensdag 17 december 2014 16:11 schreef RDK_NL het volgende:
Weer een nieuwe:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9021
(en dat terwijl de website op dit moment voor geen meter performed)!
6 in 1 dagquote:Op woensdag 17 december 2014 17:33 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Jij pakt wel veel, al een beetje richting de 100?
Nee maar werkt gewoon op mobiel.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:48 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Er is nog geen mobiele site toch?
Pas op je bedragen dan. Zijn al mensen die spijt hebben zo'n lage bedragen ingelegd te hebben. Je zit er vaak 5 jaar aan vast, dus wel fijn als je wat ruimte (max. projecten) overhoud voor komende jaren.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:37 schreef mtv het volgende:
[..]
6 in 1 dag
Misschien ga ik wel voor de 100
Dat dus. Ik wacht rustig op volgend jaar.quote:Op woensdag 17 december 2014 17:31 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb maar snel gekeken maar de "projecten" (die auto's noem ik niet echt projecten) van vandaag vind ik maar niks. Vind het ook geen goed teken dat GVE hieraan mee doet.
Verder horeca en 5s projecten, ik skip ze allemaal.
hoeveel projecten is de max dan?quote:Op woensdag 17 december 2014 18:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Pas op je bedragen dan. Zijn al mensen die spijt hebben zo'n lage bedragen ingelegd te hebben. Je zit er vaak 5 jaar aan vast, dus wel fijn als je wat ruimte (max. projecten) overhoud voor komende jaren.
100quote:Op woensdag 17 december 2014 18:32 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
hoeveel projecten is de max dan?
Ik pas ook wel op, was niet van plan met dit tempo door te gaan.quote:Op woensdag 17 december 2014 18:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Pas op je bedragen dan. Zijn al mensen die spijt hebben zo'n lage bedragen ingelegd te hebben. Je zit er vaak 5 jaar aan vast, dus wel fijn als je wat ruimte (max. projecten) overhoud voor komende jaren.
mwah 100 x 100 is ¤10.000. Dat valt toch wel mee. ¤2.000,- per jaar.quote:
Klopt, daarom moet je erop letten. Nu denk je dat je 10k nooit vol gaat krijgen. Over 2 jaar zit je met 100 kleine projecten en zit je aan je max. projecten.quote:Op woensdag 17 december 2014 18:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
mwah 100 x 100 is ¤10.000. Dat valt toch wel mee. ¤2.000,- per jaar.
Dan heb je wel heel veel risico op het begin, lijkt me niet echt een goede investerings-strategiequote:Op woensdag 17 december 2014 19:25 schreef bleyenburg het volgende:
Leo heeft gelijk
beste is gewoon een keer 40K inleggen in een 10%/60 mnd project en met de opbrengst gefaseerd doorpakken.
Heb je gelijk een automatische rem op ongebreideld investeren.
Maar die heb je dan toch al weer voor een groot gedeelte terug? Ik wil over niet al te lange tijd een huis gaan kopen maar toch blijf ik investeren omdat alles in de hypotheek gooien ook niet zo veel opbrengt en ik gebruik dat dan als aanvullende inkomsten de eerste paar jaar en/of ik ga door met investeren dan.quote:Op woensdag 17 december 2014 16:00 schreef Scooper het volgende:
Hier zijn we bezig om in 2019 of 2020 een grote uitgave te moeten doen. De 60 maanden projecten zijn vanaf nu dus voor mij off-limit.
De projecten met een kortere looptijd zijn wat schaarser, dus dan is zo'n 24-maanden projectje wel ideaal om toch mijn herinvesteringen te kunnen doen. Anders staat het toch maar tegen 1,7% op de rekening stil te staan...
100 euro per jaar? Als jaar bedrag? Daar zit je toch al heel gauw aan?quote:Op woensdag 17 december 2014 20:09 schreef AQuila360 het volgende:
Leo heeft inderdaad gelijk, die 40k is niet zo'n probleem want als je daar aanzit krijg je misschien wel 1000,- per maand terug en kun je gewoon door blijven investeren. Die 100 projecten zitten misschien wel voor jaren vast.
Dus 100,- per project was een goeide strategie als je onbeperkt projecten kon doen maar in deze situatie dus niet.
Iemand had hier ook een systeem van 100,- per jaar als minimum en dat hanteer ik zelf ook zo zit ik ook meestal op minimaal 10,- terug per maand.
Nee als minimum bedrag en je mag maar 100 projecten tegelijk hebben dus heb je er 100 kun je niet meer investren totdat er weer eentje klaar is.quote:Op woensdag 17 december 2014 20:27 schreef kapiteinwim het volgende:
[..]
100 euro per jaar? Als jaar bedrag? Daar zit je toch al heel gauw aan?
Klopt. Aan de andere kant kun je ook niet te groot beginnen. Je kunt het wel langzaamaan gaan opschroeven natuurlijk. Als je tien projecten hebt van 100, je return opnieuw investeren en dan gaan plussen naar 200. En op goede projecten wat meer.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klopt, daarom moet je erop letten. Nu denk je dat je 10k nooit vol gaat krijgen. Over 2 jaar zit je met 100 kleine projecten en zit je aan je max. projecten.
Oké ik begrijp het. Je kunt dus beter niet te laag inzetten per project, zodat je langer door kunt blijven investeren met je rendement en ook verder kunt blijven investeren met wat je nog aan extra geld wilt investeren. Klinkt goed. Maar ik vraag me af waarom dat bedrag van 100 per investeringsjaar?quote:Op woensdag 17 december 2014 20:29 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nee als minimum bedrag en je mag maar 100 projecten tegelijk hebben dus heb je er 100 kun je niet meer investren totdat er weer eentje klaar is.
Zie je nu wat je bedoeld, ik bedoelde bij een project van 5 jaar leg ik sowieso 500,- in en bij een project van 2 jaar sowieso 200,-
Nou, dat zou mij wat ver gaanquote:Op woensdag 17 december 2014 19:25 schreef bleyenburg het volgende:
Leo heeft gelijk
beste is gewoon een keer 40K inleggen in een 10%/60 mnd project en met de opbrengst gefaseerd doorpakken.
Heb je gelijk een automatische rem op ongebreideld investeren.
Dat doe ik dus ook, precies hetzelfdequote:Op woensdag 17 december 2014 19:58 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar die heb je dan toch al weer voor een groot gedeelte terug? Ik wil over niet al te lange tijd een huis gaan kopen maar toch blijf ik investeren omdat alles in de hypotheek gooien ook niet zo veel opbrengt en ik gebruik dat dan als aanvullende inkomsten de eerste paar jaar en/of ik ga door met investeren dan.
Wat een hoog bedrag is is maar relatief. Ik heb zelf 15-20% in crowdfunding zitten overigens. Ik hoop het komende jaren nog wat op te kunnen schroeven naar 25 -30%, maar dat is uiteraard afhankelijk van de resultaten en komende projecten.quote:Op woensdag 17 december 2014 21:21 schreef athlonkmf het volgende:
Naja. ik weet het niet. 100x100 euro is nog steeds 10.000 euro. Dat is een vrij hoog bedrag om op een redelijk risicovolle markt te zetten.
Je moet ook gaan spreiden, niet alleen in projecten maar ook in beleggingsmodellen.
Crowdfunding moet maar een klein percentage zijn van je inleg. Ik denk dat ik deze hou onder de 10% van mijn portefeuille.
net op de valreep nog eventjes in geïnvesteerdquote:Op woensdag 17 december 2014 21:37 schreef eenjongen... het volgende:
Nieuwe: Happy Tent
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8644
Weet jij toevallig ook tegen welke rente percentage en risico classificatie?? Ben ik wel benieuwd naarquote:Op woensdag 17 december 2014 22:05 schreef zoekie het volgende:
Die twee oldtimers heeft trouwens lange tijd op Lendico gestaan. Op GVE was ie in no time vol.
Staat gewoon op de site.quote:Op donderdag 18 december 2014 07:11 schreef Goesten het volgende:
[..]
Weet jij toevallig ook tegen welke rente percentage en risico classificatie?? Ben ik wel benieuwd naar
Nee bedoel op Lendico. Daar halen ze de projecten van de site af als de tijd verstreken is of vol zit.quote:Op donderdag 18 december 2014 08:14 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Staat gewoon op de site.
hier nog 1. Zie alleen dat er ook een tententtoko is geweest met class 2 en 7,5%. die was wel leuk om te hebben, maar helaas gemistquote:Op woensdag 17 december 2014 17:31 schreef leolinedance het volgende:
Ik heb maar snel gekeken maar de "projecten" (die auto's noem ik niet echt projecten) van vandaag vind ik maar niks. Vind het ook geen goed teken dat GVE hieraan mee doet.
Verder horeca en 5s projecten, ik skip ze allemaal.
het zijn echt de 2 dolle dagen inderdaad.quote:
En als je aan de 100 projecten / 40k zit... dan richt je toch gewoon een BV op en ga je vanuit de BV investeren? Dan gelden je limieten nietquote:Op woensdag 17 december 2014 23:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een hoog bedrag is is maar relatief. Ik heb zelf 15-20% in crowdfunding zitten overigens. Ik hoop het komende jaren nog wat op te kunnen schroeven naar 25 -30%, maar dat is uiteraard afhankelijk van de resultaten en komende projecten.
Wellicht hebben ze een earn out regelingetje afgesproken?quote:Op donderdag 18 december 2014 09:04 schreef NB1908 het volgende:
[..]
het zijn echt de 2 dolle dagen inderdaad.
GVE wil nog even het jaarresultaat opkrikken en gooien alle projecten die ze kunnen vinden in de strijd
Of je gebruikt een rekening onder de naam van je partnerquote:Op donderdag 18 december 2014 09:05 schreef NB1908 het volgende:
[..]
En als je aan de 100 projecten / 40k zit... dan richt je toch gewoon een BV op en ga je vanuit de BV investeren? Dan gelden je limieten niet
En dan uit elkaar zijn en 25k kwijt zijnquote:Op donderdag 18 december 2014 10:18 schreef Zith het volgende:
[..]
Of je gebruikt een rekening onder de naam van je partner
ohjaquote:Op donderdag 18 december 2014 10:26 schreef CaLeX het volgende:
[..]
En dan uit elkaar zijn en 25k kwijt zijn
ik sla overquote:Op donderdag 18 december 2014 09:59 schreef NB1908 het volgende:
en weer een OAMKB'tje.
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8572
Hahaha idd.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:26 schreef CaLeX het volgende:
[..]
En dan uit elkaar zijn en 25k kwijt zijn
Via mijn bank (ING) kost het 0 euro om via IBAN naar IBAN in een ander Europees land te sturen. Je kan bij Trustbuddy kiezen in welke landen je wilt gaan uitlenen (Polen, Noorwegen, Denemarken, Spanje, Finland, enz.). Ik heb voor Denemarken gekozen (geen reden voor eigenlijk) en het is dus naar DKK gewisseld.quote:Op donderdag 18 december 2014 11:29 schreef PvN1 het volgende:
Hoi,
Ik heb een paar projectjes op GVE met minimale inzet en las op dit forum ook iets over Trustbuddy.
Ik vroeg mij of iemand weet hoeveel het kost om bijv. geld over te maken naar Trustbuddy, in welke valuta dit gebeurt, wanneer je er weer uit kunt stappen.
Groeten,
Als ik zou blijven herinvesteren (wat het meest logisch is), dan zou je tegen die tijd xK aan direct beschikbaar geld missen.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:58 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar die heb je dan toch al weer voor een groot gedeelte terug? Ik wil over niet al te lange tijd een huis gaan kopen maar toch blijf ik investeren omdat alles in de hypotheek gooien ook niet zo veel opbrengt en ik gebruik dat dan als aanvullende inkomsten de eerste paar jaar en/of ik ga door met investeren dan.
Je leent in principe aan mensen die super-hoge rente's willen betalen voor een paar weken om de maand door te komen.* Kans op niet terugbetalen lijkt mij reeel.quote:Op donderdag 18 december 2014 12:30 schreef tongytongylickylicky het volgende:
@zith: en wat zijn de risico's?
Je mag alles direct terug laten storten. Hoeveel dagen dat duurt weet ik niet maar ik kan nu klikken op 'withdraw ... EUR'.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:22 schreef PvN1 het volgende:
@ Zith, Bedankt voor de info!!
Weet jij toevallig ook hoe snel jij je geld weer terug op je rekening kan hebben?
quote:If you have no avalible funds in your account, loans equal to the amount you want to withdraw will be moved to other investors.
Any accrued interest related to loans transferred to other Buddies may be lost as a result.
Ik heb in dit geval dus 10.57 DKK 'winst', 20070 DKK staat utigeleend en zal dus mogelijk 'loss of interest' hebben.quote:Avaliable without loss of interest: 10.57 DKK
Avaliable : 20070.1 DKK
quote:TrustBuddy on average declines 60% of loan applicants in the Nordic region and 90% in Poland and Spain. All Borrowers need to qualify for a loan under our strict credit evaluation, allowing TrustBuddy to sustain a very low loss rate of around 3-4% for the Lenders.
Each lender should expect to get a better return after losses per annum than at the bank. The return on the platform may vary from year to year. Since we started in April of 2010 we have delivered on average each year; 2010 13.4%, 2011, 13.3%, 2012 18.8%, 2013 11%
Mensen kinderen wat een tempo ineens. Op de een of andere manier zitten er voor mij geen leuke projecten tussen. Wel leuk dat er eindelijk weer eens een beetje keus is!quote:Op donderdag 18 december 2014 13:25 schreef µ het volgende:
De ProjectGoedkeurder van GVE is kennelijk terug van vakantie.
quote:Op donderdag 18 december 2014 13:25 schreef µ het volgende:
Ja, maar momenteel meer met mijn investeringsbudgetquote:Op donderdag 18 december 2014 14:02 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
Houden juillie nog veel rekening met de ratings trouwens?
Ook daarmee hou ik zeker rekening maar met nog veel meer dingenquote:Op donderdag 18 december 2014 14:02 schreef RedFever007 het volgende:
[..]![]()
Heeft zeker zijn aandeel in de beoordelingsroute tussen mijn orenquote:Op donderdag 18 december 2014 14:02 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
In ieder geval niet met de rating van GvE die heeft voor mij weinig waarde.quote:Op donderdag 18 december 2014 14:02 schreef RedFever007 het volgende:
Ik heb hem gedaan voor een klein bedrag.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:23 schreef Zith het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9098
Naam: Thijssen Translations
Leendoel: Overige bedrijfsmiddelen
Bedrag: 35.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 5
Graydon rating: A
Dat is zeker een optie. Ik heb als het goed is binnenkort trouwens een BV, maar daar komen ook andere zaken onder te hangen. Deze BV is samen met andere mensen dus denk ik niet dat dat gaat lukken.quote:Op donderdag 18 december 2014 09:05 schreef NB1908 het volgende:
[..]
En als je aan de 100 projecten / 40k zit... dan richt je toch gewoon een BV op en ga je vanuit de BV investeren? Dan gelden je limieten niet
Uit mijn hoofd werd de oldtimerlening bij Lendico aangeboden voor iets van 6% voor een looptijd van 2 jaar met risico classificatie A of B.quote:Op donderdag 18 december 2014 07:11 schreef Goesten het volgende:
[..]
Weet jij toevallig ook tegen welke rente percentage en risico classificatie?? Ben ik wel benieuwd naar
Die kosten gaan natuurlijk wel van je rendement af maar als je een paar ton investeert is dit natuurlijk weer verwaarloosbaar, dit nog los van tal van andere haken en ogen.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is zeker een optie. Ik heb als het goed is binnenkort trouwens een BV, maar daar komen ook andere zaken onder te hangen. Deze BV is samen met andere mensen dus denk ik niet dat dat gaat lukken.
Anders maar een nieuwe openen tegen die tijd.
Eind van het jaar = gauw nog even financiering voor plannen in het nieuwe jaar regelen.quote:Op donderdag 18 december 2014 13:25 schreef µ het volgende:
pff niet normaal, hoeveel projecten hebben we nu gehad in 2/3 dagen: 12 ofzo?quote:Op donderdag 18 december 2014 13:25 schreef µ het volgende:
één bv is geen bv zeggen ze toch altijd? Gelijk een holding bv erboven hangen joh, kun je daar mooi je resultaten opsparen en investeren in crowdfundingquote:Op donderdag 18 december 2014 15:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is zeker een optie. Ik heb als het goed is binnenkort trouwens een BV, maar daar komen ook andere zaken onder te hangen. Deze BV is samen met andere mensen dus denk ik niet dat dat gaat lukken.
Anders maar een nieuwe openen tegen die tijd.
ben niet overtuigd van het verhaal eerlijk gezegd. 3 ton omzet -> geen winst en dan 1,3 miljoen omzet en 70k winst, volgens mij is het wat mager?quote:Op vrijdag 19 december 2014 00:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wat is hier de mening over Tring BV trouwens?
Wel opvallend dat er een investeerder bij zit voor 100.000 euro! Dat mag volgens de regels niet eens. Als je die niet meetelt, gaat het niet heel hard. Ik vind de tekst wat onprofessioneel en de ramingen wat uit de lucht gegrepen, dat maakt dat ik het niet ga doen waarschijnlijk.
Wel jammer dat het project met de hoge gunfactor, maar daarmee ook de lage rente (IIC), niet zo snel gaat op dit moment.
Er stond vannacht 100k. Had eigenlijk een screenshotje moeten maken.quote:
Als alle kleintjes vol zitten zal het wel weer gaan lopenquote:Op vrijdag 19 december 2014 00:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wel jammer dat het project met de hoge gunfactor, maar daarmee ook de lage rente (IIC), niet zo snel gaat op dit moment.
gek, 2de keer al. vorige keer was er een van 120k bij internetkerk verdwenenquote:Op vrijdag 19 december 2014 09:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Er stond vannacht 100k. Had eigenlijk een screenshotje moeten maken.
Maar die investering is nu alweer van de lijst, zie ik.
Klopt ja, had al het idee dat het een (relatieve?) nieuweling was.quote:Op vrijdag 19 december 2014 09:51 schreef RDK_NL het volgende:
Ik heb die 100k ook gezien, en was overigens een heel erg hoog investeerdernummer.
Moet overigens iemand zijn met een zakelijk account, want particulier wordt het softwarematig "afgevangen" dat je boven je investeringsruimte kunt investeren.
Vanmorgen, half uurtje geleden stond het er ook nog tussen zag ikquote:Op vrijdag 19 december 2014 09:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Er stond vannacht 100k. Had eigenlijk een screenshotje moeten maken.
Maar die investering is nu alweer van de lijst, zie ik.
Toch zitten bijna alle projecten vol, de mensen die door hun budget heen zijn zullen er zeker zijn (al zijn budgetten er wel om te overschrijdenquote:Op vrijdag 19 december 2014 13:55 schreef NB1908 het volgende:
heb het idee dat er meer mensen zijn die (net al mensen hier op het forum) voor dit jaar door het GVE budget heen zijn. Of het zijn gewoon niet zulke goede projecten.
Dit is je 3de post op dit forum en de 2de keer dat je dit zegt. Alleen hier al om zou ik er niet in investeren.quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:07 schreef Horecaexpert het volgende:
Ik zit te wachten op een nieuw Cubanita project. Volgens de website van La Cubanita staan er veel op de planning anders gaan ze geen aparte pagina aanmaken. Die zaken zitten allemaal dagelijks ram vol.
Ik vind het gewoon leuk, als ik over 5 jaar kan zeggen "ik heb er 5k eigen geld in gegooit en met de terugstortingen weer als investering te gebruiken zit er inmiddels 9k+ lopend in" heb ik het al goed gedaanquote:Op vrijdag 19 december 2014 14:37 schreef bleyenburg het volgende:
De gunfactor staat bij mij bovenaan: Ik gun mezelf een hoog rendement met een minimum aan risico.
Daar gaat in ieder geval geen cent in.quote:Op vrijdag 19 december 2014 15:07 schreef Horecaexpert het volgende:
Ik zit te wachten op een nieuw xxx project. Volgens de website van La Cubanita staan er veel op de planning anders gaan ze geen aparte pagina aanmaken. Die zaken zitten allemaal dagelijks ram vol.
Dat zou netjes zijn ja. Dat is het voordeel aan GvE: je krijgt al meteen een deel van je investering terug, die je kan herinvesteren. Daar krijg na een tijdje rente op rente. Alleen ben je dan wel je geld weer langer kwijtquote:Op vrijdag 19 december 2014 15:16 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dit is je 3de post op dit forum en de 2de keer dat je dit zegt. Alleen hier al om zou ik er niet in investeren.
Wanneer komt je zaak van de grond?
[..]
Ik vind het gewoon leuk, als ik over 5 jaar kan zeggen "ik heb er 5k eigen geld in gegooit en met de terugstortingen weer als investering te gebruiken zit er inmiddels 9k+ lopend in" heb ik het al goed gedaan
Gelukkig doen we het niet met geld wat we niet kunnen missenquote:Op vrijdag 19 december 2014 15:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat zou netjes zijn ja. Dat is het voordeel aan GvE: je krijgt al meteen een deel van je investering terug, die je kan herinvesteren. Daar krijg na een tijdje rente op rente. Alleen ben je dan wel je geld weer langer kwijt
Heb er 1 gevonden voor jequote:Op vrijdag 19 december 2014 15:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die van mij viel ook mee, maar stiekem hoop ik nog op een leuk 8%-project in de komende dagen, of iets met een kortere termijn dan 60 maanden.
En anders IIC mogelijk omhoog ja, misschien toch die incentive maar pakken. Heb toevallig vandaag ook gemaild voor m'n kilo kunstmest
Wat een onzin die zaken zitten en hebben nooit dagelijks ramvol gezetenquote:Op vrijdag 19 december 2014 15:07 schreef Horecaexpert het volgende:
Ik zit te wachten op een nieuw Cubanita project. Volgens de website van La Cubanita staan er veel op de planning anders gaan ze geen aparte pagina aanmaken. Die zaken zitten allemaal dagelijks ram vol.
Ik ookquote:Op vrijdag 19 december 2014 15:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Heb toevallig vandaag ook gemaild voor m'n kilo kunstmest
http://www.nu.nl/ondernem(...)r-snel-gegroeid.htmlquote:Crowdfunding in Nederland dit jaar snel gegroeid
Crowdfunding is nog een kleine markt, maar sterk in ontwikkeling. Dit jaar zijn er negentien nieuwe crowdfundingplatforms geregistreerd in Nederland.
Dat meldt de Autoriteit Financiële Markten (AFM) vrijdag op basis van een onderzoek naar de sector.
Dergelijke platforms willen projecten financieren met bijdragen van particulieren. Via deze platforms zal in 2014 naar verwachting ongeveer 37 miljoen euro aan financiering verstrekt worden. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2013.
Crowdfunding voorziet volgens de toezichthouder duidelijk in een maatschappelijke behoefte als alternatieve financiering voor onder meer het midden- en kleinbedrijf. AFM verwelkomt crowdfunding-initiatieven, zolang die in het belang van geldgevers en -vragers zijn.
Verantwoord
AFM vindt het belangrijk dat de crowdfundingsector de ruimte krijgt om op een verantwoorde manier te groeien. ''Dat betekent dat ze voldoet aan een aantal randvoorwaarden, zoals professionele platforms, een minimumniveau aan transparantie en een bepaalde mate van bescherming van de geldgever en geldvrager.''
De toezichthouder vindt dat de sector daarin zelf een belangrijke verantwoordelijkheid draagt. Maar er zijn volgens AFM ook een aantal wettelijke aanpassingen voor nodig.
Zo wil de toezichthouder op de korte termijn het aantal soorten vergunningen voor crowdfunding van vier naar drie brengen.
Om ook een kilo kunstmest te krijgen, ben ik bijna geneigd om in la Cubadinges te investerenquote:
quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:46 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Om ook een kilo kunstmest te krijgen, ben ik bijna geneigd om in la Cubadinges te investeren
Sowieso slaat dat limiet nergens op. Genoeg manieren om meer te investeren, via andere platformen of een BV. Daarbij, wie bepaalt wat jouw limiet is? Voor de één is 5k veel geld, voor de ander 40k een schijntje.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:28 schreef AQuila360 het volgende:
Wat Piet Piraat zegt ja, ik snap trouwens die limiet van 100 projecten ook helemaal niet want je hebt al een limiet van 40k en dat is een limiet die mensen kan beschermen maar die 100 projecten limiet doet dat niet.
100p x 100 euro = 10k en dan zit vol
50p x 500 = 25k en dan kun je nog wel doorgaan ook
Raar systeem.
40k is een wettelijke beperkingquote:Op zaterdag 20 december 2014 13:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sowieso slaat dat limiet nergens op. Genoeg manieren om meer te investeren, via andere platformen of een BV. Daarbij, wie bepaalt wat jouw limiet is? Voor de één is 5k veel geld, voor de ander 40k een schijntje.
Dat weet ik.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:32 schreef pahlawan het volgende:
[..]
40k is een wettelijke beperking
Ook idd,quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sowieso slaat dat limiet nergens op. Genoeg manieren om meer te investeren, via andere platformen of een BV. Daarbij, wie bepaalt wat jouw limiet is? Voor de één is 5k veel geld, voor de ander 40k een schijntje.
Vreemd ik heb geen account bij fd en kon het gewoon gelezen. Maar als ik op de link klik dik ik hier heb geplaatst moet ik ook inloggen. Terwijl ik gewoon copy paste deed toen ie werkte zonder inlog. Exact dezelfde link werkt wel bij de google zoekresultaten en niet als ik hem hier plaats.quote:Op zondag 21 december 2014 20:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Bij het FD moet je een account hebben. En dat artikel is vooral een korte blog, er wordt weinig onderbouwd. Ik lees vooral een kritische noot op onderbuikgevoel.
Ja, dat heb ik uiteraard ook maar of iedereen dat doet....quote:Op zondag 21 december 2014 21:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb inderdaad ook alle investeringen in een Excelletje staan en alle schuldbekentenissen hier op schijf, maar toch.
Ik behoor bij die mensen die dat (nog) hebben. Wel verstandig om dat eens te doen.quote:Op zondag 21 december 2014 22:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik uiteraard ook maar of iedereen dat doet....
Zo'n vaart zal het ook wel niet lopen en moeten ze gewoon aan de eisen van de AFM blijven voldoen.
Hoezo een 5s rating voor een tent die al bijna 1,5 jaar open is? Verder heb ik geen interesse, horeca en 5s/BBquote:Op maandag 22 december 2014 10:21 schreef CaLeX het volgende:
Naam: Grand cafe De Smederij
Leendoel: Overige bedrijfsmiddelen
Bedrag: 125.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 5s
Graydon rating: BB
Vroeg het me ook af, daarvoor had het ook al een history.quote:Op maandag 22 december 2014 10:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoezo een 5s rating voor een tent die al bijna 1,5 jaar open is? Verder heb ik geen interesse, horeca en 5s/BB
Dank voor je info! Ik weet nog niet welke landen, maar Spanje zal het in elk geval niet worden. Daarover lees ik te vaak slecht nieuws.quote:Op zondag 21 december 2014 13:42 schreef PvN1 het volgende:
@ Zoekie, het National Insurance Number is inderdaad je burgers service nummer.
De terms and condition is niet beschikbaar in NL of Engels. Ik heb mij donderdag aangemeld en vrijdag geld overgemaakt. Wacht nu af tot het beschikbaar is.
Weet jij al welk land je kiest?
Ik kwam via de volgende website http://trustbuddyinternational.com/ extra info te weten over de keuze van de landen. (Halverwege staat "Downlaod the presentation", nederland selecteren, en dan pagina 27) Staat het total Lenders - Return per land per jaar in percentages.
Voor de investeerders van GVE, pagina 12 en 13 kunnen zeer interessant zijn ivm omzet cijfers en de trends van het totaal uitgegeven leningen etc.
Kreeg eind vorige week wel even dit idee met een hoop kleine, mijns inziens waardeloze, projecten. Hopelijk zet het niet door.quote:Op maandag 22 december 2014 13:29 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zou het vooral jammer vinden als GVE misschien wel wat minder streng gaat controleren en dat we dus ook veel van die probleem gevallen krijgen die wel hoge rente's opleveren maar ook weer meer risico. Ik wil geen mensen met schulden die nog een nieuwe tv enzulks nodig hebben en daar voor willen lenen @ 15%
Want dan gaan we de boober kant uit met alle gevolgen van dien, maar Trustbuddy is dus wel zón site waar dat kan dus misschien voeren ze dat door naar GVE.
Dat GvE een nieuwe en fatsoenlijke website krijgt vind ik fijn maar ik ben wel een beetje bang dat ze voor kwantiteit ipv kwaliteit zullen gaan bij de beoordeling van projecten.quote:Op zondag 21 december 2014 21:06 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Vreemd ik heb geen account bij fd en kon het gewoon gelezen. Maar als ik op de link klik dik ik hier heb geplaatst moet ik ook inloggen. Terwijl ik gewoon copy paste deed toen ie werkte zonder inlog. Exact dezelfde link werkt wel bij de google zoekresultaten en niet als ik hem hier plaats.
Dus google op "Platforms voor crowdfunding komen in elkaars vaarwater" en je kan het artikel waarschijnlijk wel lezen.
Strekking van de artikelen zijn in elk geval GvE is overgenomen door Trustbuddy en in het FD artikel staat:
"TrustBuddy zelf is in 2009 opgericht, twee jaar voor Symbid en Geldvoorelkaar. Met honderd werknemers en zo'n ¤ 100 mln aan leningen die zijn gefaciliteerd, is dit bedrijf een van de grootste crowdfundingbedrijven in Europa. De platforms van de nieuwe dochters in Rhenen en Milaan worden binnenkort uit de lucht gehaald. Uit 'kostenoverwegingen' komt er in de loop van 2015 één platform voor heel Europa, aldus het bedrijf."
Zou dat onderbuik zijn? Of kunnen er zaken bij gve en trustbuddy gaan veranderen?
Bedankt voor de link. Op pagina 12 kwam ik onder de tabel de volgende opmerking tegen:quote:Op zondag 21 december 2014 13:42 schreef PvN1 het volgende:
@ Zoekie, het National Insurance Number is inderdaad je burgers service nummer.
De terms and condition is niet beschikbaar in NL of Engels. Ik heb mij donderdag aangemeld en vrijdag geld overgemaakt. Wacht nu af tot het beschikbaar is.
Weet jij al welk land je kiest?
Ik kwam via de volgende website http://trustbuddyinternational.com/ extra info te weten over de keuze van de landen. (Halverwege staat "Downlaod the presentation", nederland selecteren, en dan pagina 27) Staat het total Lenders - Return per land per jaar in percentages.
Voor de investeerders van GVE, pagina 12 en 13 kunnen zeer interessant zijn ivm omzet cijfers en de trends van het totaal uitgegeven leningen etc.
Ja, volgens mij wel. Ik begrijp er uit dat ze voor dit jaar (2014) een voorziening hebben genomen van 330k voor betaling aan kredietverstrekkers die te maken krijgen met wanbetaling. Deze reservering hebben ze gemaakt om te gebruiken als marketing strategie. De planning is om dit stop te zetten als de overname afgerond is.quote:Op maandag 22 december 2014 15:29 schreef Mynheer007 het volgende:
Mag ik op basis van het bovenstaande concluderen dat GvE sommige failliete projecten probeert te maskeren(of iig het idee had omdat te doen) door de kredietverstrekkers uit eigenzak terug te betalen?
Zo interpreteer ik het ook ja; een heel verdacht regeltje tekst... Lijkt me alleen wel dat doorbetalingen bij failliete bedrijven wel aan het licht gekomen zouden zijn, dus misschien meer als schadeloosstelling dan om de cijfers op te krikken.quote:Mag ik op basis van het bovenstaande concluderen dat GvE sommige failliete projecten probeert te maskeren(of iig het idee had omdat te doen) door de kredietverstrekkers uit eigenzak terug te betalen?
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:50 schreef Scooper het volgende:
Met voorgaande verhaal als voorkennis verbaas ik mij dan ook dat op GvE nog geen verhalen te horen zijn over wanbetalers. En eigenlijk geloof ik dat dan ook gewoon niet. Ik heb het vermoeden dat GvE bij de start-up een potje heeft gereserveerd om zelf betalingen over te nemen van kredietnemers die niet meer aan de betalingsverplichtingen kunnen voldoen. Misschien dat een dergelijke kredietnemer wel afstand kan doen van zijn betalingsverplichting met als tegenprestatie dat hij daar geen ruchtbaarheid aan geeft. Het belang voor GvE is namelijk zeer groot dat de opstartperiode vlekkeloos en zonder imagoschade doorstaan wordt. Als er eenmaal voldoende schapen over de dam zijn zullen de eerste defaults wel publiekelijk worden gemaakt. Maar ik denk wel dat bij voldoende spreiding alsnog een redelijk rendement behaald moet kunnen blijven worden.
welllicht om in een goed blaadje bij de paus te komen?quote:Op maandag 22 december 2014 13:21 schreef abominabel het volgende:
Met wat voor idee wordt er nog geld aan de Internetkerk toegezegd, vraag ik me af.
Nog vier dagen, 260k te gaan, laat ik er eens 100 euro insteken?
Des te meer reden voor mij om toch ook bij Kapitaal op Maat te blijven investeren. Er moet concurrentie zijn voor GvE.quote:Op maandag 22 december 2014 15:49 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel. Ik begrijp er uit dat ze voor dit jaar (2014) een voorziening hebben genomen van 330k voor betaling aan kredietverstrekkers die te maken krijgen met wanbetaling. Deze reservering hebben ze gemaakt om te gebruiken als marketing strategie. De planning is om dit stop te zetten als de overname afgerond is.
Het eerste puntje waar we als investeerders dus slechter van worden.
10-20% kans op wantbetaling... Zulke projecten moet je er niet op willen hebben, ik ben benieuwd waarom GvE het nu toch doet.quote:Op maandag 22 december 2014 19:45 schreef deezler het volgende:
CC? Dan ben je bijna failliet lijkt me?
Als ik blijkbaar niet meer op de beoordeling van GvE kan vertrouwen, dan heb ik er mijn laatste investering gedaan.
stuur ze het topic meteen door. Zitten aardig wat euros 'via' fok in gve.quote:Op maandag 22 december 2014 19:54 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb per email om een toelichting gevraagd.
Als ik die niet krijg, of als die me niet bevalt, gaat er geen cent meer in.
Ik heb nog één betaalverzoek lopen, maar die wordt echt niet gehonoreerd op deze manier..
Ik ben echt pislink
Is natuurlijk wel een hele mooie stok achter de deur!quote:Op maandag 22 december 2014 19:54 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb per email om een toelichting gevraagd.
Als ik die niet krijg, of als die me niet bevalt, gaat er geen cent meer in.
Ik heb nog één betaalverzoek lopen, maar die wordt echt niet gehonoreerd op deze manier..
Ik ben echt pislink
Graydon doet dat ook niet voor niets lijkt mij.quote:GRAYDON HEEFT DE RATINGMETHODE AANGEPAST WAARDOOR STARTERS SNELLER IN EEN C-KLASSE RATING VALLEN. GELDVOORELKAAR WIL STARTENDE BEDRIJVEN OOK HELPEN EN ACCEPTEERT HIERDOOR DEZE RATINGS. - GvE
Wat natuurlijk niet echt rijmt met:quote:NB: GRAYDON HEEFT DE RATINGMETHODE AANGEPAST WAARDOOR STARTERS SNELLER IN EEN C-KLASSE RATING VALLEN. GELDVOORELKAAR WIL STARTENDE BEDRIJVEN OOK HELPEN EN ACCEPTEERT HIERDOOR DEZE RATINGS. - GvE
Deze regel is er om investeerders te beschermen tegen te hoge risico's, leners te beschermen tegen ondraaglijke schuldenlasten en GvE zelf te beschermen tegen imagoschade door een hogere default ratio op termijn. Dit gooien ze overboord door Graydon niet meer al te serieus te nemen.quote:Vanaf classificatie CCC vinden we aanvullende financiering niet verantwoord en zullen we niet overgaan tot publicatie.
Hele slechte zaak, juist ook op basis van ervaring steek ik mijn geld in gve. Als er dan eigenlijk meer projecten mislukt zijn, word je ewoon voorgelogen! Als dit het geval is trek ik mij niet alleen terug, maar eis ik mijn geld ook terug ivm misleidingquote:Op maandag 22 december 2014 15:55 schreef Horsemen het volgende:
Ik denk vooral om negatieve publiciteit over mislukte projecten te voorkomen en investeerders dus schadeloos te stellen. Op zich toch niets mis mee en een goede zaak wat mij betreft. Jammer dat ze het nu schrappen.
Ben ik opzich ook niet blij mee nee.quote:Op maandag 22 december 2014 19:37 schreef bleyenburg het volgende:
Vanaf classificatie CCC vinden we aanvullende financiering niet verantwoord en zullen we niet overgaan tot publicatie.
en kijk dan even naar de rating van project 9104.
de schaamte voorbij
Dat is wel een punt ja daar doelde ik nog niet eens op maar heb je wel gelijk in,quote:Op maandag 22 december 2014 20:58 schreef bleyenburg het volgende:
Uiteraard maken wij zelf keuzes en zijn ratings helder. Maar als ik iedere keer als ik inlog na moet gaan lopen gaan of hun beleid, hun statements en hun voorwaarden nog hetzelfde zijn schei ik er echt mee uit. Dit is géén manier van communiceren en neigt naar minachting.
Basically komt het erop neer dat communiceren een issue aan het worden is bij GvE.
GvE heeft die regel niet voor niets eerst ingevoerd, namelijk om investeerders, leners en hun eigen imago te beschermen. Nu gaan ze tegen hun eigen regels in met een smoesje dat de risico's door Graydon worden overdreven. Door slechtere projecten te plaatsen glijden ze naar mijn mening wel weer een stuk af, een stukje kwaliteit inleveren voor extra kwantiteit. Ik vind dat je dit GvE prima mag aanrekenen en er vraagtekens bij mag plaatsen, want dit schaadt de betrouwbaarheid van GvE natuurlijk wel.quote:Op maandag 22 december 2014 22:22 schreef Scooper het volgende:
Ik vind wel dat we het niet met z'n allen moeten overdrijven. Er is geen reden om pislink te zijn. Er komt juist veel kritiek (juist ook hier op Fok) op het feit dat projecten zo snel vol zitten en dat je daardoor lastig kunt investeren. Dat betekent dat het aanbod van leningaanvragen omhoog moet.
Ze doen dit nu door risicovollere leningen ook te plaatsen. Ze geven de rating netjes aan, dus dan is aan jou de keuze om wel of niet te investeren.
Als je niet wilt investeren in een CC-project, dan doe je dat lekker niet. Maar dan hoef je toch niet met je vinger naar GvE te wijzen? Ik ben het er wel mee eens dat ze hun tekst dan even moeten aanpassen. Maar het is toch logisch dan een bedrijf en hun voorwaarden met de tijd mee gaat?
Er staat trouwens ook geen BKR score bij dit project.quote:Op maandag 22 december 2014 22:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik hoop hiernaast iig dat dit project niet vol komt.
Eens. Maar om er nou 'pislink' over te worden... We moeten nou ook weer niet gaan doen alsof GVE bestaat door het groepjes investeerders dat in dit topic komt. Wij zijn slechts een druppel op de gloeiende plaat.quote:Op maandag 22 december 2014 22:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
GvE heeft die regel niet voor niets eerst ingevoerd, namelijk om investeerders, leners en hun eigen imago te beschermen. Nu gaan ze tegen hun eigen regels in met een smoesje dat de risico's door Graydon worden overdreven. Door slechtere projecten te plaatsen glijden ze naar mijn mening wel weer een stuk af, een stukje kwaliteit inleveren voor extra kwantiteit. Ik vind dat je dit GvE prima mag aanrekenen en er vraagtekens bij mag plaatsen, want dit schaadt de betrouwbaarheid van GvE natuurlijk wel.
Ik hoop hiernaast iig dat dit project niet vol komt.
Hier heb ik gisteren een mail over gestuurd naar GVE. Gisteren middag werd ik terug gebeld door Trustbuddy hierover. Het online GVE platform gaat niet zomaar uit de lucht. Dit was een misopvatting van het FD. De 3 verschillende websites zullen in de toekomst samengevoegd gaan worden om IT kosten te besparen. Het platform word dus tzt verplaatst.quote:"TrustBuddy zelf is in 2009 opgericht, twee jaar voor Symbid en Geldvoorelkaar. Met honderd werknemers en zo'n ¤ 100 mln aan leningen die zijn gefaciliteerd, is dit bedrijf een van de grootste crowdfundingbedrijven in Europa. De platforms van de nieuwe dochters in Rhenen en Milaan worden binnenkort uit de lucht gehaald. Uit 'kostenoverwegingen' komt er in de loop van 2015 één platform voor heel Europa, aldus het bedrijf."
Hierover heb ik ook naar gevraagd: GVE heeft een buffer gebouwd om moeizame projecten die nog potentie hebben voor te schieten. Dat de GVE inprincipe de lening overneemt van de geld verstrekkers.quote:Total Costs forecast in 2014 includes a provision for EUR330k (EUR 190k 2013) for
payment to lenders by GVK against loan payment defaults; which the existing GVK
management have chosen to do as a marketing strategy. This strategy is expected to be
discontinued subsequent to completion of the acquisition.
Mag ik op basis van het bovenstaande concluderen dat GvE sommige failliete projecten probeert te maskeren(of iig het idee had omdat te doen) door de kredietverstrekkers uit eigenzak terug te betalen?
ligt een beetje in de lijn van de afgelopen week. alleen maar 5s projecten en/of projecten met een minder goed onderbouwd verhaal.quote:
Ik ook. Wacht de ontwikkelingen nu even af wat betreft die ratings en wacht op betere projecten. Tot die tijd in andere markten investeren, of even rustig aan doenquote:Op dinsdag 23 december 2014 09:31 schreef NB1908 het volgende:
[..]
ligt een beetje in de lijn van de afgelopen week. alleen maar 5s projecten en/of projecten met een minder goed onderbouwd verhaal.
ik verwacht dat ik mijn laatste investering voor 2014 gedaan heb (of er moet nog een topper komen) en afwacht of er weer mooiere projecten in 2015 komen.
Je hebt helemaal gelijk, maar doordat ze uiteindelijk plaatsen dat Graydon zijn ratings aanpast, maar niemand weet per wanneer e.d., daarmee creëren ze verwarring. Want hoe weten wij als investeerders, die privé geld investeren, nou zeker dat de ratings van de laatste tijd wel kloppen met onze verwachtingen?quote:Op maandag 22 december 2014 22:22 schreef Scooper het volgende:
Ik vind wel dat we het niet met z'n allen moeten overdrijven. Er is geen reden om pislink te zijn. Er komt juist veel kritiek (juist ook hier op Fok) op het feit dat projecten zo snel vol zitten en dat je daardoor lastig kunt investeren. Dat betekent dat het aanbod van leningaanvragen omhoog moet.
Ze doen dit nu door risicovollere leningen te plaatsen. Ze geven de rating netjes aan, dus dan is aan jou de keuze om wel of niet te investeren.
Als je niet wilt investeren in een CC-project, dan doe je dat lekker niet. Maar dan hoef je toch niet met je vinger naar GvE te wijzen? Ik ben het er wel mee eens dat ze hun tekst dan even moeten aanpassen. Maar het is toch logisch dat een bedrijf en hun voorwaarden met de tijd mee gaan?
@ Zith, ik heb een oefen bedrag van 250 euro gestort in Trustbuddy Finland. Het valt mij nu op als ik inderdaad op withdraw druk zou ik maar 225 euro terug krijgen. Of wel ik krijg maar 90% terug.... Heb jij dit ook? Dan moet je wel heel veel rente krijgen om 10% te compenseren.quote:Je mag alles direct terug laten storten. Hoeveel dagen dat duurt weet ik niet maar ik kan nu klikken op 'withdraw ... EUR'.
Er staat echter ook bij dat uitstaande leningen naar anderen worden doorgezet, en dat zij ook de toekomstige rente op deze uitstaande leningen krijgen. Als je dus halverwege een lening je geld terug vraagt krijg krijg je dus niet die paar weken rente.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:25 schreef Rosite het volgende:
Overigens wel opvallend dat het een project van 2 vrouwen is en dat het CC krijgt. Ik maak me sterk dat hetzelfde project van 2 mannen anders beoordeeld was, maar dat is mijn idee........
Misschien zijn vrouwen minder goed in een bedrijf opzetten?quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:25 schreef Rosite het volgende:
Ik heb ook GvE gemaild. Ik wil duidelijkheid over de Graydonratings en over hun beleid in deze. Eigenlijk weet ik nu niet welk risico ik loop immers. Overigens wel opvallend dat het een project van 2 vrouwen is en dat het CC krijgt. Ik maak me sterk dat hetzelfde project van 2 mannen anders beoordeeld was, maar dat is mijn idee........ Ik heb er trouwens wel 200 in gestopt, want ik denk dat er zeker een markt is voor hun produkten en deze 2 vrouwen gaan het echt wel redden hoor.
Maar dit impliceert dat het gepubliceerde project (stylehunters met rating CC) ook onder hun nieuwe beleid niet gepubliceerd zou mogen worden! Immers is dit de volgorde:quote:Vanaf classificatie CCC vinden we aanvullende financiering niet verantwoord en zullen we niet overaan tot publicatie.
Ik vind dit allemaal erg zorgwekkend en kan niet anders dan concluderen dat dit deze nalatigheden een direct gevolg zijn van de overname door Trustbuddy. Tot op dat moment was er immers niets dan vooral lof over GVE van onze kant...quote:Kans op wanbetaling:
PD-Rating PD-Range
AAA 0,00% - 0,15%
AA 0,16% - 0,30%
A 0,31% - 0,62%
BBB 0,63% - 1,24%
BB 1,25% - 2,49%
B 2,50% - 4,99%
CCC 5,00% - 9,99%
CC 10,00% - 19,99%
C hoger dan 20%
D insolventie
is dit ook een no go? Ik ben me nog aan het inlezen. De website ziet er redelijk uit toch?quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:50 schreef RDK_NL het volgende:
Weer een nieuwe:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9123
Ben zo'n 3 maanden geleden gestart met portefuille opbouwen, en heb veel moois voorbij zien komen, maar wat een no_go's de laatste weken zeg Pfffff.
Dat is inderdaad belangrijk!quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef RDK_NL het volgende:
Ja, want ik zit niet te wachten op een 5BBB60 verder heb ik he-le-maal niets met deze 'prullaria', en dat laatste is misschien nog wel het belangrijkste.
Een bescheiden bedrag, maar ook een heel overbodig luxe / hobbyproduct dat iedereen als eerste laat vallen als het economisch even tegenvalt. Zelfde voor die Stylehunters en de bbq-boer overigens.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb er ook niks mee, maar het is een bescheiden bedrag, dat scheelt. Geen tonnen die hoofdelijk geleend worden.
En 8,5% compenseert weer een beetje voor de 6% van IIC
Als ze op dezelfde manier door zouden blijven gaan misschien wel, niet als je gaat uitbreiden en daarvoor geld moet lenen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is waar. Maar als je bedenkt dat het sinds 2007 bestaat en dus de ergste crisis al heeft overleefd, dan kun je ook stellen dat het juist alleen nog maar kan gaan aantrekken
Scheelt dat alle economische vooruitzichten lichtgroen gekleurd zijn en er dus weer ruimte komt voor dat soort uitgavesquote:Op dinsdag 23 december 2014 12:25 schreef deezler het volgende:
[..]
Een bescheiden bedrag, maar ook een heel overbodig luxe / hobbyproduct dat iedereen als eerste laat vallen als het economisch even tegenvalt. Zelfde voor die Stylehunters en de bbq-boer overigens.
En toch zijn mensen nog heel erg behoudend. En het is maar de vraag, of het geld wat mensen hebben leren besparen tussen 2008-2014 ook echt ooit nog de economie inpompen. Ikzelf heb geen last ervaren van de crisis, maar ben wel heel erg bewust tegen bepaalde geldstromen gaan kijken, en aanpassingen aan gedaan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Scheelt dat alle economische vooruitzichten lichtgroen gekleurd zijn en er dus weer ruimte komt voor dat soort uitgaves
Dit is natuurlijk niet sluitend, maar wel één van de vele indicaties dat het beter gaat:quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:08 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
En toch zijn mensen nog heel erg behoudend. En het is maar de vraag, of het geld wat mensen hebben leren besparen tussen 2008-2014 ook echt ooit nog de economie inpompen. Ikzelf heb geen last ervaren van de crisis, maar ben wel heel erg bewust tegen bepaalde geldstromen gaan kijken, en aanpassingen aan gedaan.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 22 december 2014 22:22 schreef Scooper het volgende:
Ze doen dit nu door risicovollere leningen te plaatsen. Ze geven de rating netjes aan, dus dan is aan jou de keuze om wel of niet te investeren.
Als je niet wilt investeren in een CC-project, dan doe je dat lekker niet. Maar dan hoef je toch niet met je vinger naar GvE te wijzen? Ik ben het er wel mee eens dat ze hun tekst dan even moeten aanpassen. Maar het is toch logisch dat een bedrijf en hun voorwaarden met de tijd mee gaan?
Ik maak me nu sterk dat jij een kort en pittig kapsel hebt, geitenwollensokken draagt en elke kindervakantie vrij moet zijn omdat je 15-jarige dan ook vrij is, maar dat is mijn idee........quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:25 schreef Rosite het volgende:
Overigens wel opvallend dat het een project van 2 vrouwen is en dat het CC krijgt. Ik maak me sterk dat hetzelfde project van 2 mannen anders beoordeeld was, maar dat is mijn idee........
Je weet wel welk risico je loopt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:25 schreef Rosite het volgende:
Ik heb ook GvE gemaild. Ik wil duidelijkheid over de Graydonratings en over hun beleid in deze. Eigenlijk weet ik nu niet welk risico ik loop immers. Overigens wel opvallend dat het een project van 2 vrouwen is en dat het CC krijgt. Ik maak me sterk dat hetzelfde project van 2 mannen anders beoordeeld was, maar dat is mijn idee........ Ik heb er trouwens wel 200 in gestopt, want ik denk dat er zeker een markt is voor hun produkten en deze 2 vrouwen gaan het echt wel redden hoor.
Je kunt het natuurlijk dood gaan redeneren met allemaal verklaarbare redenen, maar feit blijft dat alle signalen licht positief zijn voor het eerst in jaren en dat dat ook zijn impact gaat hebben op de consumptie van luxegoederen en sieraden.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:18 schreef RDK_NL het volgende:
Een Vespa Scooter en Electrische fiets heb ik beiden toevallig afgelopen jaar in bezit gehad, en de reden dat ik ze beiden heb gehad, was doordat ik op zoek was naar een alternatief vervoermiddel, omdat ik mijn auto (om financiele redenen) aan de kant had gezet.
Ik ben blij dat je het stukje plaatst, maar ik vind een electrische fiets of Vespa helemaal geen luxe artikel, maar een zeer goed(koop) alternatief voor een auto.
Dat er veel gezocht is op PS3 is natuurlijk ook te verklaren doordat het ding massaal gedumpt is op MP wegens aanschaf PS4
hij is ook al vol. Weer is eentje die met 4 uurtjes vol zit. Zal GVE ook blij mee zijn zo vlak voor kerst.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je weet wel welk risico je loopt.
Daarbij is je punt over dat het een project van 2 vrouwen is en daardoor een een lagere rating krijgt natuurlijk grote onzin. Maar dat weet je zelf hopelijk ook wel.
Ik investeer overigens niet in die prullaria.
Ik zie het dus niet als onzin, anders zou ik het niet opschrijven. Het zou me een groot genoegen doen als het project vol komt en als ze het gaan redden.......!! En een beetje risico, oké, a la. Ik heb andere projecten gezien, die ik een groter risico vond hebben. We gaan het zien.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je weet wel welk risico je loopt.
Daarbij is je punt over dat het een project van 2 vrouwen is en daardoor een een lagere rating krijgt natuurlijk grote onzin. Maar dat weet je zelf hopelijk ook wel.
Ik investeer overigens niet in die prullaria.
Wat jij vindt interesseert de crowdfunder echter niets wat de rating betreft. Het gaat voor de rating om de harde cijfers, niet om een gevoelskwestie.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:26 schreef Rosite het volgende:
[..]
Ik zie het dus niet als onzin, anders zou ik het niet opschrijven. Het zou me een groot genoegen doen als het project vol komt en als ze het gaan redden.......!! En een beetje risico, oké, a la. Ik heb andere projecten gezien, die ik een groter risico vond hebben. We gaan het zien.
Natuurlijk niet, hoe kom je daar nou bij, gewoon hetzelfde, het zou niet uit moeten maken. Ik vind het er erg op lijken dat het dat soms wel doet en daar ageer ik tegen.Maar het zij zo, deze vrouwen gaan het redden denk ik en daarom investeer ik en ik hoop dat ze via GvE een kans krijgen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:31 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat jij vindt interesseert de crowdfunder echter niets wat de rating betreft. Het gaat voor de rating om de harde cijfers, niet om een gevoelskwestie.
Als ik het goed begrijp vind jij dat een bedrijf gerund door een vrouw een hogere rating moet krijgen dan wanneer er een man aan het roer zou staan bij dezelfde financiële uitgangspunten?
Hoe ik daarbij kom? Nou, omdat ik geen enkele andere reden kan bedenken waarom je zo iets raars zou verwachten van professionele bedrijven (GvE en Graydon).quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:00 schreef Rosite het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, hoe kom je daar nou bij, gewoon hetzelfde, het zou niet uit moeten maken. Ik vind het er erg op lijken dat het dat soms wel doet en daar ageer ik tegen.Maar het zij zo, deze vrouwen gaan het redden denk ik en daarom investeer ik en ik hoop dat ze via GvE een kans krijgen.
Valt wel mee hoor, in veel banen worden vrouwen ook nog steeds voor hetzelfde werk slechter betaald. Is overal op Internet info over te vinden. Dat is pas genant.quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:09 schreef bleyenburg het volgende:
@ Rosite: Ik vind jouw aanname te genant voor woorden.
Dat is zo maar we hebben het nu niet over banen maar over de rating en om de harde cijfers, niets meer of minder. Ik stop deze discussie, die toch al nergens op slaat. Sorry…..quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:43 schreef Rosite het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, in veel banen worden vrouwen ook nog steeds voor hetzelfde werk slechter betaald. Is overal op Internet info over te vinden. Dat is pas genant.
Voor jezelf mag je altijd een discussie stoppen, hoor, gewoon niet meer reageren. Geen probleem. Voor een ander kun je hem niet stoppen, gelukkig. Deze discussie gaat in het leven echt nog wel door, het gaat namelijk over die harde cijfers waar jij het ook over hebt!!quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:52 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat is zo maar we hebben het nu niet over banen maar over de rating en om de harde cijfers, niets meer of minder. Ik stop deze discussie, die toch al nergens op slaat. Sorry…..
Daar gaat het hier toch helemaal niet over. Damnquote:Op dinsdag 23 december 2014 16:43 schreef Rosite het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, in veel banen worden vrouwen ook nog steeds voor hetzelfde werk slechter betaald. Is overal op Internet info over te vinden. Dat is pas genant.
Laat de gegevens van GvE/Graydon dan maar zien waar je onderbouwing uit blijkt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 18:07 schreef Rosite het volgende:
[..]
Voor jezelf mag je altijd een discussie stoppen, hoor, gewoon niet meer reageren. Geen probleem. Voor een ander kun je hem niet stoppen, gelukkig. Deze discussie gaat in het leven echt nog wel door, het gaat namelijk over die harde cijfers waar jij het ook over hebt!!
Haha... van je bewering klopt helemaal niets. De wetenschapsjournalisten achter Freakonomics hebben hier uitgebreid onderzoek naar gedaan, zowel in hun boek als op hun blogs: http://freakonomics.com/tag/gender-gap/quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:43 schreef Rosite het volgende:
[..]
http://www.loonwijzer.nl/(...)e-beloning/onderzoekquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:40 schreef papernote het volgende:
[..]
Haha... van je bewering klopt helemaal niets. De wetenschapsjournalisten achter Freakonomics hebben hier uitgebreid onderzoek naar gedaan, zowel in hun boek als op hun blogs: http://freakonomics.com/tag/gender-gap/
De conclusie: "the gender pay gap, much of which is not attributable to discrimination, as is commonly invoked."
Ik kan je aanraden hun boek te lezen en/of je beter te verdiepen in de feiten en gerelateerde wetenschappelijk onderbouwde studies.
edit: het boek Superfreakonomics, hoofdstuk 1, "what really accounts for the male-female wage gap".
Dus als 2 projecten hetzelfde zijn, maar de één is een man en de ander een vrouw, dan kies jij sowieso voor de vrouw?quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:50 schreef Rosite het volgende:
[..]
http://www.loonwijzer.nl/(...)e-beloning/onderzoek
Veel onderzoeken. Niet alles gaat over waar ik het over had; ik had het over zelfde functie, minder salaris, en dat is hier ook terug te vinden in sommige van de artikelen. Maar waar het mij om gaat: ik kijk op GvE wel naar zijn het mannen/vrouwen; wat is de leeftijd/ervaring en ik weeg dat mee. Over een aantal jaren zal ik weten of ik het goed ingeschat heb of niet.
Jaquote:Op dinsdag 23 december 2014 19:58 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Dus als 2 projecten hetzelfde zijn, maar de één is een man en de ander een vrouw, dan kies jij sowieso voor de vrouw?
Nee, dat staat daar dus niet (altijd) compleet los van, daar gaat de discussie over.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:03 schreef AQuila360 het volgende:
Rosite de rating staat natuurlijk compleet los van man/vrouw kwestie.
Je zult maar een gehandicapte lesbische Moslima zijn met een leuk project - financiering kun je dan wel op je buik schrijven.quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:22 schreef Horsemen het volgende:
Naast vrouwen krijgen ook allochtonen een lagere rating bij GvE, ECHT waar…….
Hou toch op zeg, wat een onzin, dit slaat echt helemaal nergens op.
Rosite wel!quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:11 schreef Rosite het volgende:
[..]
Nee, dat staat daar dus niet (altijd) compleet los van, daar gaat de discussie over.
Geef nou eens bewijs waaruit dat blijkt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:11 schreef Rosite het volgende:
[..]
Nee, dat staat daar dus niet (altijd) compleet los van, daar gaat de discussie over.
quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Je zult maar een gehandicapte lesbische Moslima zijn met een leuk project - financiering kun je dan wel op je buik schrijven.
Ook als het een zwangere vrouw is? Ik kan me voorstellen dat het voor een gemiddelde startende vrouw van 30 - 40 wellicht lastiger is om de eerste tropenjaren van een startende onderneming door te komen, dan een even oude man. Simpelweg omdat de startende vrouw er wellicht af en toe even tussen uit moet omdat ze zwanger is.quote:Ja
Af en toe hebben we van die rare discussies hier ja, wat was dat laatst nu ook al weer dat ging ook 1,5 topics lang door kwam ook geen eind aan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:36 schreef bleyenburg het volgende:
o man. wat een ellende. zijn we nou in dit soort discussies beland?
Kom eens met een bron naar de oorzaak van de "loonkloof". Ik ontken niet dat er een verschil is in beloning tussen mannen en vrouwen; maar ik ontken wel dat deze wordt veroorzaakt door discriminatie op geslacht. Dat is pertinent onwaar.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:50 schreef Rosite het volgende:
[..]
http://www.loonwijzer.nl/(...)e-beloning/onderzoek
Veel onderzoeken. Niet alles gaat over waar ik het over had; ik had het over zelfde functie, minder salaris, en dat is hier ook terug te vinden in sommige van de artikelen. Maar waar het mij om gaat: ik kijk op GvE wel naar zijn het mannen/vrouwen; wat is de leeftijd/ervaring en ik weeg dat mee. Over een aantal jaren zal ik weten of ik het goed ingeschat heb of niet.
Klaarblijkelijk heb jij zelf echter geen enkele moeite met discriminatie.quote:
Dit dus.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:52 schreef papernote het volgende:
Klaarblijkelijk heb jij zelf echter geen enkele moeite met discriminatie.
Dat krijg je bij gebrek aan goede projecten 😉quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:36 schreef bleyenburg het volgende:
o man. wat een ellende. zijn we nou in dit soort discussies beland?
Ja, niet verkeerd. Is die max van 40k in de toekomst ook bespreekbaar, als ze dan ook de max van 100 projecten maar bespreekbaar maken.quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:18 schreef Imperatore het volgende:
Bedankt trouwens crowd_funder voor de tip van het TrustBuddy rapport. Is dit artikel ook al opgemerkt? http://www.afm.nl/nl-nl/p(...)rapport-crowdfunding Ik zag wel een nu.nl artikel voorbij komen op basis van deze bevindingen. Maar hier dus het hele artikel. Ik ben erg benieuwd wat de marktpartijen voor een input gaan leveren (en wat er dus uitkomt).
Bij de link die Imperatore geeft staat rechts "Crowdfunding - Naar een duurzame sector". Dit is een pdf, onderin staat:quote:Op dinsdag 23 december 2014 23:57 schreef Horsemen het volgende:
Ja, niet verkeerd. Is die max van 40k in de toekomst ook bespreekbaar, als ze dan ook de max van 100 projecten maar bespreekbaar maken.
Hele goede zaak. Dan heeft het klagen hierover door ongetwijfeld verschillende mensen misschien toch zin gehad.quote:Op woensdag 24 december 2014 00:03 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Bij de link die Imperatore geeft staat rechts "Crowdfunding - Naar een duurzame sector". Dit is een pdf, onderin staat:
5. De AFM stelt voor dat ze een aantal voorschriften die zien op de bescherming van consumenten die nu als belemmerend worden ervaren voor de groei zal wijzigen dan wel zal intrekken. Wij hebben de volgende oplossingsrichtingen in gedachte:
- Het voorschrift van maximaal 100 keer investeren voor consumenten komt te vervallen. Hiervan is gebleken dat dit aantal te weinig is en juist belemmerend werkt om risico goed te spreiden.
Dus het voorstel is ook om die 100 projecten limiet eraf te halen.
quote:De omzet over 2014 laat een positieve ontwikkeling zien. Over de eerste 3 kwartalen werd er een winst gerealiseerd van ¤ 54.000,00
Dit betekend dat ze een winst marge hadden in 3 kwartalen van 54 / ( 151/4 * 3) = 47.7 %quote:De omzet (prognose) over 2014 zal liggen op ¤ 151.000,00 .
Zoiets heet positieve discriminatie, nooit van gehoord? Je valt trouwens in herhaling, want dit is al opgemerkt, misschien moet je wat beter alles lezen....quote:Op woensdag 24 december 2014 09:41 schreef nikao het volgende:
[..]
Lol! En wie is hier nu aan het gender discrimineren... damn de stupiditeit is stuitend zeg.
positieve discriminatie bestaat nietquote:
Zeker goede zaak. Dan kun je nog meer spreiden (400 projecten om de 40.000 te halen)quote:Op woensdag 24 december 2014 07:40 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Hele goede zaak. Dan heeft het klagen hierover door ongetwijfeld verschillende mensen misschien toch zin gehad.
Gezien de betalingen lopen, zal je al snel aan meer dan 400 projecten zitten om die 40k vol te houdenquote:Op woensdag 24 december 2014 09:57 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Zeker goede zaak. Dan kun je nog meer spreiden (400 projecten om de 40.000 te halen)![]()
Dan krijg je gemiddeld per dag 13 terugbetalingen binnen, toch maar een nieuwe bankrekening ernaast openen?![]()
En op zaterdag/zondag wordt er niet uitbetaald. Dus al snel 30 per dagquote:Op woensdag 24 december 2014 10:27 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Gezien de betalingen lopen, zal je al snel aan meer dan 400 projecten zitten om die 40k vol te houdenop zijn max een stuk of 650 denk ik.
Dat zijn al 20 per dag
Je moet dan ongeveer in ieder project investeren wat er voorbij komt.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Holy shit. Dan loopt het lekker op
. Maar dan heb je er ook wel serieus kapitaal in zitten.
wow, inderdaad lekker: Zeg 100 euro per project bij 60 maanden a 8% is 2 euro per project per maand teruggaaf gemiddeld.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Holy shit. Dan loopt het lekker op
. Maar dan heb je er ook wel serieus kapitaal in zitten.
Valt wel mee toch, je hebt 15 goede projecten per maand nodig = 0,75 per werkdag dus bij 1 goed project per dag zijn we meer dan tevreden.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Je moet dan ongeveer in ieder project investeren wat er voorbij komt.
Wel een bedrijf met een vrouw aan het roer toch?quote:Op woensdag 24 december 2014 09:32 schreef Rosite het volgende:
Flexipol Composites bij Kapitaal op Maat heeft de 90% bereikt, gaat dus van start. Prima zaak dat dat gebeurt. Mijn eerste KoM project dat gaat draaien. Ik blijf het belangrijk vinden voor mezelf een tegenwicht tegenover GvE te hebben.
Bij 8% even de aflossing elke 10de maand:quote:Op woensdag 24 december 2014 11:38 schreef NB1908 het volgende:
[..]
wow, inderdaad lekker: Zeg 100 euro per project bij 60 maanden a 8% is 2 euro per project per maand teruggaaf gemiddeld.
Dus 45 x 2 euro = 90 euro rolt er dan per dag binnen x 20 dagen is 1800 per maand. Hoeveel moet ik daarvan dan herinvesteren om aan die 90 euro per dag te blijven zitten?
Van de 900 projecten lopen er gemiddeld per maand 15 af of niet? (900 / 60 maanden) dus er moet dan 1500 geherinvesteerd worden?
Het restant van 300 is dan aanvullend inkomen, nog niet genoeg om van te leven helaas![]()
Toch maar die BV ernaast dan
1 2 3 4 5 6 7 8 | aflossing bedrag Fee Aflossing Rente 1 ¤ 1,11 ¤ 0,90 ¤ 1,37 ¤ 0,64 10 ¤ 2,01 ¤ 1,45 ¤ 0,56 20 ¤ 2,01 ¤ 1,54 ¤ 0,47 30 ¤ 2,01 ¤ 1,65 ¤ 0,36 40 ¤ 2,01 ¤ 1,76 ¤ 0,25 50 ¤ 2,01 ¤ 1,87 ¤ 0,14 60 ¤ 2,27 ¤ 2,26 ¤ 0,01 |
Mooie berekening. Ik hoop het komend jaar uit te kunnen bouwen richting 40k (haal het nog niet), maar dan moeten de projecten er wel naar zijnquote:Op woensdag 24 december 2014 11:38 schreef NB1908 het volgende:
[..]
wow, inderdaad lekker: Zeg 100 euro per project bij 60 maanden a 8% is 2 euro per project per maand teruggaaf gemiddeld.
Dus 45 x 2 euro = 90 euro rolt er dan per dag binnen x 20 dagen is 1800 per maand. Hoeveel moet ik daarvan dan herinvesteren om aan die 90 euro per dag te blijven zitten?
Van de 900 projecten lopen er gemiddeld per maand 15 af of niet? (900 / 60 maanden) dus er moet dan 1500 geherinvesteerd worden?
Het restant van 300 is dan aanvullend inkomen, nog niet genoeg om van te leven helaas![]()
Toch maar die BV ernaast dan
En dat zou een rentebedrag van 140euro per maand opleverenquote:Op woensdag 24 december 2014 11:48 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Bij 8% even de aflossing elke 10de maand:
[ code verwijderd ]
aantal projecten maal de aflossing is wat je opnieuw kan investeren. Gemiddeld is dat 1,67 dus uitgaande van perfect geballanceerde investeringen qua termijnen is dat 668¤
Gezien het aantal projecten is 900 misschien zelfs risicovoller want dan zal je bijna overal in moeten springenquote:Op woensdag 24 december 2014 11:53 schreef Graankorrel het volgende:
Of is 900 projecten beter dan laten we eens zeggen 500 m.b.t. risicospreiding? Lijkt me dat het dan uitgemiddeld is?
Afhankelijk van de omvang van het bedrag (van het project) en of iedereen netjes op tijd betaald. Normaal tussen 2 en 14 dagen maar er zitten natuurlijk nu ook nog wat feestdagen tussen.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:09 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik heb gister mijn eerste geld overgemaakt naar gve. Hoelang moet ik nu nog wachten tot de daadwerkelijke start van het project?
Waarom doorgaan over dat vrouw ding, daar waren we bijna vanaf.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wel een bedrijf met een vrouw aan het roer toch?
Waarom niet alle projecten bij GvE?
ja bij meer dan 500 projecten moet je wel iemand parttime gaan aannemen voor de administratie inderdaadquote:Op woensdag 24 december 2014 12:02 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik denk dat je dan een heel eind klaar bent met je spreiding ja. Bovendien is er ook nog zoiets als overzicht.
Mee eens. Deze gaat ook zo vol zitten denk ik!quote:Op woensdag 24 december 2014 12:28 schreef zoekie het volgende:
https://www.kapitaalopmaat.nl/De-Kleine-Reiziger
De markt voor kinderopvang is de afgelopen jaren helemaal ingeklapt (met dank aan de overheid). Maar de niche van de christelijke oriëntatie zou wel eens kunnen werken. Ze halen klandizie binnen via hun christelijke netwerk.
voor die 8~10 inschrijvingen en stortingen per maand?quote:Op woensdag 24 december 2014 12:42 schreef NB1908 het volgende:
[..]
ja bij meer dan 500 projecten moet je wel iemand parttime gaan aannemen voor de administratie inderdaad
Ik denk dat de markt onder christelijke mensen een beetje wordt overschat maar alsnog denk ik dat het plan wel kansrijk is. Ten eerste zeggen ze dat er twaalf christelijke basisscholen zijn maar dit zegt niets want bijna elke basisschool is ooit als christelijk opgericht. Wat denk ik relevanter is om te kijken naar de verkiezingsuitslag van 2012 om een goede indruk te krijgen van het markt potentieel. CDA, CU en SGP scoorden toen samen maar 10,8% van de stemmen. En dan kun je nog afvragen of CDA nog christelijk te noemen is en speelt ook het feit mee dat SGP-vrouwen vaak niet werken en dus alle tijd hebben om op de kinderen te passen. Stel op basis van deze gegevens dat 5% tot de mogelijke doelgroep behoort, en 10% daarvan kinderen heeft in de juiste leeftijd, dan heb je 0,5% x 56.000(aantal inwoners Den Helder)=280 als maximaal bereik van je bedrijf. Aangezien ze bij 50 kinderen alles al prima kunnen betalen hoeven ze maar een kleine 20% van deze potentiële markt te veroveren.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:28 schreef zoekie het volgende:
https://www.kapitaalopmaat.nl/De-Kleine-Reiziger
De markt voor kinderopvang is de afgelopen jaren helemaal ingeklapt (met dank aan de overheid). Maar de niche van de christelijke oriëntatie zou wel eens kunnen werken. Ze halen klandizie binnen via hun christelijke netwerk.
Zie dat ze in 1x reactie hebben verstuurd naar iedereen met vragen (?). Voor de volledigheid hieronder de reactie van GVE.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:39 schreef Horsemen het volgende:
Net een reactie ontvangen van GvE m.b.t. de CC rating.
De strekking is dat Graydon eind november van dit jaar de beoordelingsmethodiek heeft gewijzigd. Waar voorheen veel start-up (starters) bedrijven in een B-range classificatie vielen krijgen ze nu een C-range classificatie. Verder geven ze aan dat ze dit niet voldoende gecommuniceerd hebben en daarvoor bieden ze excuses aan. Vooralsnog zullen ze geen nieuwe projecten in een C-range meer publiceren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik pak hem mee.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:12 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik denk dat de markt onder christelijke mensen een beetje wordt overschat maar alsnog denk ik dat het plan wel kansrijk is. Ten eerste zeggen ze dat er twaalf christelijke basisscholen zijn maar dit zegt niets want bijna elke basisschool is ooit als christelijk opgericht. Wat denk ik relevanter is om te kijken naar de verkiezingsuitslag van 2012 om een goede indruk te krijgen van het markt potentieel. CDA, CU en SGP scoorden toen samen maar 10,8% van de stemmen. En dan kun je nog afvragen of CDA nog christelijk te noemen is en speelt ook het feit mee dat SGP-vrouwen vaak niet werken en dus alle tijd hebben om op de kinderen te passen. Stel op basis van deze gegevens dat 5% tot de mogelijke doelgroep behoort, en 10% daarvan kinderen heeft in de juiste leeftijd, dan heb je 0,5% x 56.000(aantal inwoners Den Helder)=280 als maximaal bereik van je bedrijf. Aangezien ze bij 50 kinderen alles al prima kunnen betalen hoeven ze maar een kleine 20% van deze potentiële markt te veroveren.
Ook een factor van belang is dat er maar een klein bedrag wordt geleend en hoofdelijke aansprakelijkheid geaccepteerd wordt en dat is wel wat waard bij zo'n klein bedrag.
BTW; als het in dit tempo doorgaat dan is het project vandaag nog vol
Dat zou kunnen maar hoeft niet. Ik denk dat het wel los loopt en dat e.e.a. op termijn alsnog ingevoerd gaat worden maar dan wel met de juiste communicatie. Dat is prima toch?quote:Op woensdag 24 december 2014 14:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gezien het grote aantal 5s'jes van de laatste tijd, zal het aantal projecten dan wel gaan afnemen. De fit20's enzo zouden dan niet meer op de site moeten verschijnen, omdat Graydon hier een C-rating op gaat plakken?
Het is mijn tweede. Tenminste, die tot stand gaat komen.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:15 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Ik heb hem ook meegepakt. Dit is m'n eerste KOM project.
Ik ook, goed verhaal, goede onderbouwing (fijn het business plan!). Met name de omvang van het bedrag en daarmee ook de benodigde cash flow zijn wat mij betreft doorslaggevend hierin.quote:
Die fit20s zouden sowieso niet op de site moeten komen als je het aan mij vraagt. Zeer gewaagd concept in allerlei kleinere plaatsen uitrollen is vragen om problemen.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gezien het grote aantal 5s'jes van de laatste tijd, zal het aantal projecten dan wel gaan afnemen. De fit20's enzo zouden dan niet meer op de site moeten verschijnen, omdat Graydon hier een C-rating op gaat plakken?
Ik zie het concept ook niet zitten maar vele investeerders wel dus de crowd heeft uiteindelijk het laatste woord.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:22 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Die fit20s zouden sowieso niet op de site moeten komen als je het aan mij vraagt. Zeer gewaagd concept in allerlei kleinere plaatsen uitrollen is vragen om problemen.
hier nog 1. dat zijn al 4 personen van dit forum dusquote:Op woensdag 24 december 2014 14:21 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik ook, goed verhaal, goede onderbouwing (fijn het business plan!). Met name de omvang van het bedrag en daarmee ook de benodigde cash flow zijn wat mij betreft doorslaggevend hierin.
Ik zie het concept ook niet zitten, maar ik was laatst bij Siemens en die vertelde dat zij voor hun medewerkers eenzelfde soort iets hadden met kort sporten voor het werk. Er is dus wel markt voor, maar ik vraag me af of die groot genoeg is.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:25 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zie het concept ook niet zitten maar vele investeerders wel dus de crowd heeft uiteindelijk het laatste woord.
Ik doe ook mee en wacht het nieuwe voorstel af. Bedankt voor de info, kan ik er alvast over na denkenquote:Op woensdag 24 december 2014 14:33 schreef bleyenburg het volgende:
ik ook in de Christelijke kindertuin van KoM. Sympathiek ook....
Verder ter info:
Contact gehad met KoM over project special trees.
Loopt nog 5 dagen en gaat niet vol komen.
(ik doe mee)
KoM vertelt mij dat de recente ontwikkelingen bij special trees zeer voorspoedig zijn.
de inmiddels toegezegde 90K zal toereikend zijn voor de plannen.
Als KoM een goede onderbouwing krijgt van special trees, zal project doorgaan met aangepast doelbedrag van 100K.
elke investeerder krijgt bericht hierover en kan naar believen uitstappen, bijstorten of blijven zitten.
Lijkt mij prima, ik wacht rustig af.
Voor wie overweegt meet te doen met special trees, maar vanwege nog korte looptijd en ver weg liggend doelbedrag afhaakt, kan dit nieuw inzicht geven
Voor de concurrentie is het goed. Voor de veiligheid maakt het niet uit. Je hebt een contract met de schuldeiser, niet met GVE.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:41 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Waarom doorgaan over dat vrouw ding, daar waren we bijna vanaf.
Ik vind het ook wel belangrijk dat er concurrentie voor GVE is, dat zou KOM kunnen zijn.
Bovendien kun je dan 2 x de 40k halen met bijbehorende bovenstaande cashflows halen
Het doet mij niet zoveel dat Louis van gaal en het NL elftal ergens (gratis) hebben gegetenquote:
Wow! Wat was dit voor een lening?quote:Op woensdag 24 december 2014 16:45 schreef mrbombastic het volgende:
Aflossingsprobleem geldlening
U heeft in of omstreeks juli 2013 via het platform van Geldvoorelkaar.nl een bedrag geïnvesteerd (geldlening) in het project (leningnummer 003764) van Wet en Dry B.V. Er zijn problemen ontstaan in de aflossing van de geldlening conform de schuldbekentenis.
Toiletrol houder volgens mijquote:Op woensdag 24 december 2014 16:51 schreef zoekie het volgende:
[..]
Wow! Wat was dit voor een lening?
Hij is nog wel te googlen, maar de link op GVE werkt niet meer. Over transparantie gesproken...quote:Op woensdag 24 december 2014 17:51 schreef mtv het volgende:
Toiletrol houder volgens mij
van Rob de Groot
Iets met nat wc papier toch? En je kreeg er een als incentive ofzo?quote:Op woensdag 24 december 2014 17:51 schreef mtv het volgende:
[..]
Toiletrol houder volgens mij
van Rob de Groot
zag het ookquote:Op woensdag 24 december 2014 17:56 schreef zoekie het volgende:
[..]
Hij is nog wel te googlen, maar de link op GVE werkt niet meer. Over transparantie gesproken...
http://www.geldvoorelkaar(...)oject.aspx?id=003764
Dat is wel fors Leoline, ik leg mn voorlopige max op 10k en daarna heb ik nog een stuk meer in obligaties en en aandelen zitten want die voelen toch iets fijner.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mooie berekening. Ik hoop het komend jaar uit te kunnen bouwen richting 40k (haal het nog niet), maar dan moeten de projecten er wel naar zijn
Die wou ik eerst wel doen maar toch uiteindelijk niet gedaan, maar weer een goeie waarschuwing dat we hier met echt geld bezig zijn en niet te snel vol er in moeten gaan. Dat heb ik wel gedaan voorheen en dat is tot nu toe nog goed gegaan maar toch.quote:Op woensdag 24 december 2014 16:45 schreef mrbombastic het volgende:
Aflossingsprobleem geldlening
U heeft in of omstreeks juli 2013 via het platform van Geldvoorelkaar.nl een bedrag geïnvesteerd (geldlening) in het project (leningnummer 003764) van Wet en Dry B.V. Er zijn problemen ontstaan in de aflossing van de geldlening conform de schuldbekentenis.
Stopzetten betalingen naar investeerders
Ook na herinneringen van onze zijde bleef (volledige) betaling uit. Geldvoorelkaar.nl heeft tot vandaag de aflossingen naar de investeerders voorgeschoten in verband met onderhandelingen met Wet & Dry B.V. om nog tot een bepaalde financiële oplossing te komen. Inmiddels is duidelijk geworden dat deze oplossing niet kan worden gevonden.
Het gevolg is dat Geldlvoorelkaar.nl u geen termijnbedragen meer zal doorstorten. Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.
Ingevolge de aan Geldvoorelkaar.nl via de investeringsovereenkomst verstrekte last heeft Geldvoorelkaar.nl - gezien de ontstane betalingsachterstand - de vordering ten behoeve van u en de overige investeerders ter incasso uit handen gegeven aan Flanderijn en van Eck Gerechtsdeurwaarders te Rotterdam. Geldvoorelkaar.nl is genoodzaakt betalingen aan u op te schorten tot het moment dat genoemde deurwaarders voldoende bij Wet & Dry B.V. hebben kunnen incasseren om een (tussentijdse) afdracht te doen.
Incassoprocedure via deurwaarder
Het gerechtsdeurwaarderskantoor heeft Wet & Dry B.V. in de gelegenheid gesteld om de achterstand in de aflossingstermijnen te voldoen, aan welke sommatie Wet & Dry B.V. geen gevolg heeft gegeven. De opvolgende stap naar Wet & Dry B.V. is geweest dat de totale vordering (de achterstallige termijnen en de nog te vervallen toekomstige termijnen, vermeerderd met rente en kosten) bij vervroeging ineens en geheel is opgeëist. De buitengerechtelijke incassokosten zijn aan Wet & Dry B.V. doorbelast. Op grond van de schuldbekentenis, overeenkomst en algemene voorwaarden, alsmede op grond van de wet, dient Wet & Dry B.V. deze kosten te vergoeden.
Mocht de zaak minnelijk niet alsnog met Wet & Dry B.V. kunnen worden opgelost, dan zullen wij ingevolge de verstrekte last de deurwaarder ten behoeve van u en de overige investeerders (de informele vereniging) opdracht geven om rechtsmaatregelen te nemen jegens Wet & Dry B.V. Dit om een betaalvonnis te verkrijgen, waarmee betaling afdwingbaar kan worden gesteld. Voor zover noodzakelijk zal de deurwaarder een advocatenkantoor inschakelen.
Kosten invordering / buitengerechtelijke kosten
Op grond van de investeringsovereenkomst en de toepasselijke voorwaarden van Geldvoorelkaar.nl komen de kosten van een dergelijke gerechtelijke procedure (voor zover deze niet verhaalbaar zijn) voor rekening van de investeerders (per investeerder naar rato van het door hem/haar geïnvesteerde bedrag).
Nu Geldvoorelkaar.nl zeer teleurgesteld is over de ontwikkelingen bij Wet & Dry B.V. en de financiering destijds via het platform van de website van Geldvoorelkaar.nl tot stand is gekomen zal Geldvoorelkaar.nl coulance halve de buitengerechtelijke- en gerechtelijke kosten (zoals griffierechten, deurwaarderskosten en het honorarium voor de ingeschakelde gemachtigde en/of advocaat) niet aan de investeerders doorbelasten, maar - geheel onverplicht - voor haar eigen rekening nemen. Uiteraard zullen deze kosten waar rechtens mogelijk wel op Wet & Dry B.V. worden verhaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |