stuur ze het topic meteen door. Zitten aardig wat euros 'via' fok in gve.quote:Op maandag 22 december 2014 19:54 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb per email om een toelichting gevraagd.
Als ik die niet krijg, of als die me niet bevalt, gaat er geen cent meer in.
Ik heb nog één betaalverzoek lopen, maar die wordt echt niet gehonoreerd op deze manier..
Ik ben echt pislink
Is natuurlijk wel een hele mooie stok achter de deur!quote:Op maandag 22 december 2014 19:54 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb per email om een toelichting gevraagd.
Als ik die niet krijg, of als die me niet bevalt, gaat er geen cent meer in.
Ik heb nog één betaalverzoek lopen, maar die wordt echt niet gehonoreerd op deze manier..
Ik ben echt pislink
Graydon doet dat ook niet voor niets lijkt mij.quote:GRAYDON HEEFT DE RATINGMETHODE AANGEPAST WAARDOOR STARTERS SNELLER IN EEN C-KLASSE RATING VALLEN. GELDVOORELKAAR WIL STARTENDE BEDRIJVEN OOK HELPEN EN ACCEPTEERT HIERDOOR DEZE RATINGS. - GvE
Wat natuurlijk niet echt rijmt met:quote:NB: GRAYDON HEEFT DE RATINGMETHODE AANGEPAST WAARDOOR STARTERS SNELLER IN EEN C-KLASSE RATING VALLEN. GELDVOORELKAAR WIL STARTENDE BEDRIJVEN OOK HELPEN EN ACCEPTEERT HIERDOOR DEZE RATINGS. - GvE
Deze regel is er om investeerders te beschermen tegen te hoge risico's, leners te beschermen tegen ondraaglijke schuldenlasten en GvE zelf te beschermen tegen imagoschade door een hogere default ratio op termijn. Dit gooien ze overboord door Graydon niet meer al te serieus te nemen.quote:Vanaf classificatie CCC vinden we aanvullende financiering niet verantwoord en zullen we niet overgaan tot publicatie.
Hele slechte zaak, juist ook op basis van ervaring steek ik mijn geld in gve. Als er dan eigenlijk meer projecten mislukt zijn, word je ewoon voorgelogen! Als dit het geval is trek ik mij niet alleen terug, maar eis ik mijn geld ook terug ivm misleidingquote:Op maandag 22 december 2014 15:55 schreef Horsemen het volgende:
Ik denk vooral om negatieve publiciteit over mislukte projecten te voorkomen en investeerders dus schadeloos te stellen. Op zich toch niets mis mee en een goede zaak wat mij betreft. Jammer dat ze het nu schrappen.
Ben ik opzich ook niet blij mee nee.quote:Op maandag 22 december 2014 19:37 schreef bleyenburg het volgende:
Vanaf classificatie CCC vinden we aanvullende financiering niet verantwoord en zullen we niet overgaan tot publicatie.
en kijk dan even naar de rating van project 9104.
de schaamte voorbij
Dat is wel een punt ja daar doelde ik nog niet eens op maar heb je wel gelijk in,quote:Op maandag 22 december 2014 20:58 schreef bleyenburg het volgende:
Uiteraard maken wij zelf keuzes en zijn ratings helder. Maar als ik iedere keer als ik inlog na moet gaan lopen gaan of hun beleid, hun statements en hun voorwaarden nog hetzelfde zijn schei ik er echt mee uit. Dit is géén manier van communiceren en neigt naar minachting.
Basically komt het erop neer dat communiceren een issue aan het worden is bij GvE.
GvE heeft die regel niet voor niets eerst ingevoerd, namelijk om investeerders, leners en hun eigen imago te beschermen. Nu gaan ze tegen hun eigen regels in met een smoesje dat de risico's door Graydon worden overdreven. Door slechtere projecten te plaatsen glijden ze naar mijn mening wel weer een stuk af, een stukje kwaliteit inleveren voor extra kwantiteit. Ik vind dat je dit GvE prima mag aanrekenen en er vraagtekens bij mag plaatsen, want dit schaadt de betrouwbaarheid van GvE natuurlijk wel.quote:Op maandag 22 december 2014 22:22 schreef Scooper het volgende:
Ik vind wel dat we het niet met z'n allen moeten overdrijven. Er is geen reden om pislink te zijn. Er komt juist veel kritiek (juist ook hier op Fok) op het feit dat projecten zo snel vol zitten en dat je daardoor lastig kunt investeren. Dat betekent dat het aanbod van leningaanvragen omhoog moet.
Ze doen dit nu door risicovollere leningen ook te plaatsen. Ze geven de rating netjes aan, dus dan is aan jou de keuze om wel of niet te investeren.
Als je niet wilt investeren in een CC-project, dan doe je dat lekker niet. Maar dan hoef je toch niet met je vinger naar GvE te wijzen? Ik ben het er wel mee eens dat ze hun tekst dan even moeten aanpassen. Maar het is toch logisch dan een bedrijf en hun voorwaarden met de tijd mee gaat?
Er staat trouwens ook geen BKR score bij dit project.quote:Op maandag 22 december 2014 22:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik hoop hiernaast iig dat dit project niet vol komt.
Eens. Maar om er nou 'pislink' over te worden... We moeten nou ook weer niet gaan doen alsof GVE bestaat door het groepjes investeerders dat in dit topic komt. Wij zijn slechts een druppel op de gloeiende plaat.quote:Op maandag 22 december 2014 22:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
GvE heeft die regel niet voor niets eerst ingevoerd, namelijk om investeerders, leners en hun eigen imago te beschermen. Nu gaan ze tegen hun eigen regels in met een smoesje dat de risico's door Graydon worden overdreven. Door slechtere projecten te plaatsen glijden ze naar mijn mening wel weer een stuk af, een stukje kwaliteit inleveren voor extra kwantiteit. Ik vind dat je dit GvE prima mag aanrekenen en er vraagtekens bij mag plaatsen, want dit schaadt de betrouwbaarheid van GvE natuurlijk wel.
Ik hoop hiernaast iig dat dit project niet vol komt.
Hier heb ik gisteren een mail over gestuurd naar GVE. Gisteren middag werd ik terug gebeld door Trustbuddy hierover. Het online GVE platform gaat niet zomaar uit de lucht. Dit was een misopvatting van het FD. De 3 verschillende websites zullen in de toekomst samengevoegd gaan worden om IT kosten te besparen. Het platform word dus tzt verplaatst.quote:"TrustBuddy zelf is in 2009 opgericht, twee jaar voor Symbid en Geldvoorelkaar. Met honderd werknemers en zo'n ¤ 100 mln aan leningen die zijn gefaciliteerd, is dit bedrijf een van de grootste crowdfundingbedrijven in Europa. De platforms van de nieuwe dochters in Rhenen en Milaan worden binnenkort uit de lucht gehaald. Uit 'kostenoverwegingen' komt er in de loop van 2015 één platform voor heel Europa, aldus het bedrijf."
Hierover heb ik ook naar gevraagd: GVE heeft een buffer gebouwd om moeizame projecten die nog potentie hebben voor te schieten. Dat de GVE inprincipe de lening overneemt van de geld verstrekkers.quote:Total Costs forecast in 2014 includes a provision for EUR330k (EUR 190k 2013) for
payment to lenders by GVK against loan payment defaults; which the existing GVK
management have chosen to do as a marketing strategy. This strategy is expected to be
discontinued subsequent to completion of the acquisition.
Mag ik op basis van het bovenstaande concluderen dat GvE sommige failliete projecten probeert te maskeren(of iig het idee had omdat te doen) door de kredietverstrekkers uit eigenzak terug te betalen?
ligt een beetje in de lijn van de afgelopen week. alleen maar 5s projecten en/of projecten met een minder goed onderbouwd verhaal.quote:
Ik ook. Wacht de ontwikkelingen nu even af wat betreft die ratings en wacht op betere projecten. Tot die tijd in andere markten investeren, of even rustig aan doenquote:Op dinsdag 23 december 2014 09:31 schreef NB1908 het volgende:
[..]
ligt een beetje in de lijn van de afgelopen week. alleen maar 5s projecten en/of projecten met een minder goed onderbouwd verhaal.
ik verwacht dat ik mijn laatste investering voor 2014 gedaan heb (of er moet nog een topper komen) en afwacht of er weer mooiere projecten in 2015 komen.
Je hebt helemaal gelijk, maar doordat ze uiteindelijk plaatsen dat Graydon zijn ratings aanpast, maar niemand weet per wanneer e.d., daarmee creëren ze verwarring. Want hoe weten wij als investeerders, die privé geld investeren, nou zeker dat de ratings van de laatste tijd wel kloppen met onze verwachtingen?quote:Op maandag 22 december 2014 22:22 schreef Scooper het volgende:
Ik vind wel dat we het niet met z'n allen moeten overdrijven. Er is geen reden om pislink te zijn. Er komt juist veel kritiek (juist ook hier op Fok) op het feit dat projecten zo snel vol zitten en dat je daardoor lastig kunt investeren. Dat betekent dat het aanbod van leningaanvragen omhoog moet.
Ze doen dit nu door risicovollere leningen te plaatsen. Ze geven de rating netjes aan, dus dan is aan jou de keuze om wel of niet te investeren.
Als je niet wilt investeren in een CC-project, dan doe je dat lekker niet. Maar dan hoef je toch niet met je vinger naar GvE te wijzen? Ik ben het er wel mee eens dat ze hun tekst dan even moeten aanpassen. Maar het is toch logisch dat een bedrijf en hun voorwaarden met de tijd mee gaan?
@ Zith, ik heb een oefen bedrag van 250 euro gestort in Trustbuddy Finland. Het valt mij nu op als ik inderdaad op withdraw druk zou ik maar 225 euro terug krijgen. Of wel ik krijg maar 90% terug.... Heb jij dit ook? Dan moet je wel heel veel rente krijgen om 10% te compenseren.quote:Je mag alles direct terug laten storten. Hoeveel dagen dat duurt weet ik niet maar ik kan nu klikken op 'withdraw ... EUR'.
Er staat echter ook bij dat uitstaande leningen naar anderen worden doorgezet, en dat zij ook de toekomstige rente op deze uitstaande leningen krijgen. Als je dus halverwege een lening je geld terug vraagt krijg krijg je dus niet die paar weken rente.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:25 schreef Rosite het volgende:
Overigens wel opvallend dat het een project van 2 vrouwen is en dat het CC krijgt. Ik maak me sterk dat hetzelfde project van 2 mannen anders beoordeeld was, maar dat is mijn idee........
Misschien zijn vrouwen minder goed in een bedrijf opzetten?quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:25 schreef Rosite het volgende:
Ik heb ook GvE gemaild. Ik wil duidelijkheid over de Graydonratings en over hun beleid in deze. Eigenlijk weet ik nu niet welk risico ik loop immers. Overigens wel opvallend dat het een project van 2 vrouwen is en dat het CC krijgt. Ik maak me sterk dat hetzelfde project van 2 mannen anders beoordeeld was, maar dat is mijn idee........ Ik heb er trouwens wel 200 in gestopt, want ik denk dat er zeker een markt is voor hun produkten en deze 2 vrouwen gaan het echt wel redden hoor.
Maar dit impliceert dat het gepubliceerde project (stylehunters met rating CC) ook onder hun nieuwe beleid niet gepubliceerd zou mogen worden! Immers is dit de volgorde:quote:Vanaf classificatie CCC vinden we aanvullende financiering niet verantwoord en zullen we niet overaan tot publicatie.
Ik vind dit allemaal erg zorgwekkend en kan niet anders dan concluderen dat dit deze nalatigheden een direct gevolg zijn van de overname door Trustbuddy. Tot op dat moment was er immers niets dan vooral lof over GVE van onze kant...quote:Kans op wanbetaling:
PD-Rating PD-Range
AAA 0,00% - 0,15%
AA 0,16% - 0,30%
A 0,31% - 0,62%
BBB 0,63% - 1,24%
BB 1,25% - 2,49%
B 2,50% - 4,99%
CCC 5,00% - 9,99%
CC 10,00% - 19,99%
C hoger dan 20%
D insolventie
is dit ook een no go? Ik ben me nog aan het inlezen. De website ziet er redelijk uit toch?quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:50 schreef RDK_NL het volgende:
Weer een nieuwe:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9123
Ben zo'n 3 maanden geleden gestart met portefuille opbouwen, en heb veel moois voorbij zien komen, maar wat een no_go's de laatste weken zeg Pfffff.
Dat is inderdaad belangrijk!quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef RDK_NL het volgende:
Ja, want ik zit niet te wachten op een 5BBB60 verder heb ik he-le-maal niets met deze 'prullaria', en dat laatste is misschien nog wel het belangrijkste.
Een bescheiden bedrag, maar ook een heel overbodig luxe / hobbyproduct dat iedereen als eerste laat vallen als het economisch even tegenvalt. Zelfde voor die Stylehunters en de bbq-boer overigens.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb er ook niks mee, maar het is een bescheiden bedrag, dat scheelt. Geen tonnen die hoofdelijk geleend worden.
En 8,5% compenseert weer een beetje voor de 6% van IIC
Als ze op dezelfde manier door zouden blijven gaan misschien wel, niet als je gaat uitbreiden en daarvoor geld moet lenen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is waar. Maar als je bedenkt dat het sinds 2007 bestaat en dus de ergste crisis al heeft overleefd, dan kun je ook stellen dat het juist alleen nog maar kan gaan aantrekken
Scheelt dat alle economische vooruitzichten lichtgroen gekleurd zijn en er dus weer ruimte komt voor dat soort uitgavesquote:Op dinsdag 23 december 2014 12:25 schreef deezler het volgende:
[..]
Een bescheiden bedrag, maar ook een heel overbodig luxe / hobbyproduct dat iedereen als eerste laat vallen als het economisch even tegenvalt. Zelfde voor die Stylehunters en de bbq-boer overigens.
En toch zijn mensen nog heel erg behoudend. En het is maar de vraag, of het geld wat mensen hebben leren besparen tussen 2008-2014 ook echt ooit nog de economie inpompen. Ikzelf heb geen last ervaren van de crisis, maar ben wel heel erg bewust tegen bepaalde geldstromen gaan kijken, en aanpassingen aan gedaan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Scheelt dat alle economische vooruitzichten lichtgroen gekleurd zijn en er dus weer ruimte komt voor dat soort uitgaves
Dit is natuurlijk niet sluitend, maar wel één van de vele indicaties dat het beter gaat:quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:08 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
En toch zijn mensen nog heel erg behoudend. En het is maar de vraag, of het geld wat mensen hebben leren besparen tussen 2008-2014 ook echt ooit nog de economie inpompen. Ikzelf heb geen last ervaren van de crisis, maar ben wel heel erg bewust tegen bepaalde geldstromen gaan kijken, en aanpassingen aan gedaan.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 22 december 2014 22:22 schreef Scooper het volgende:
Ze doen dit nu door risicovollere leningen te plaatsen. Ze geven de rating netjes aan, dus dan is aan jou de keuze om wel of niet te investeren.
Als je niet wilt investeren in een CC-project, dan doe je dat lekker niet. Maar dan hoef je toch niet met je vinger naar GvE te wijzen? Ik ben het er wel mee eens dat ze hun tekst dan even moeten aanpassen. Maar het is toch logisch dat een bedrijf en hun voorwaarden met de tijd mee gaan?
Ik maak me nu sterk dat jij een kort en pittig kapsel hebt, geitenwollensokken draagt en elke kindervakantie vrij moet zijn omdat je 15-jarige dan ook vrij is, maar dat is mijn idee........quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:25 schreef Rosite het volgende:
Overigens wel opvallend dat het een project van 2 vrouwen is en dat het CC krijgt. Ik maak me sterk dat hetzelfde project van 2 mannen anders beoordeeld was, maar dat is mijn idee........
Je weet wel welk risico je loopt.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:25 schreef Rosite het volgende:
Ik heb ook GvE gemaild. Ik wil duidelijkheid over de Graydonratings en over hun beleid in deze. Eigenlijk weet ik nu niet welk risico ik loop immers. Overigens wel opvallend dat het een project van 2 vrouwen is en dat het CC krijgt. Ik maak me sterk dat hetzelfde project van 2 mannen anders beoordeeld was, maar dat is mijn idee........ Ik heb er trouwens wel 200 in gestopt, want ik denk dat er zeker een markt is voor hun produkten en deze 2 vrouwen gaan het echt wel redden hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |