abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147852034
van de GvE website:

[b]Toelichting Graydon rating (PD-Range geeft kans op wanbetaling in procenten aan)
PD-Rating PD-Range
AAA 0,00% - 0,15%
AA 0,16% - 0,30%
A 0,31% - 0,62%
BBB 0,63% - 1,24%
BB 1,25% - 2,49%
B 2,50% - 4,99%
CCC 5,00% - 9,99%
CC 10,00% - 19,99%
C hoger dan 20%
D insolventie

Bij de classificaties AAA en AA is de kans op wanbetaling lager dan gemiddeld.

Bij de classificaties A tot en met BB is de kans op wanbetaling gemiddeld

Bij de classificatie B is de kans op wanbetaling hoger dan gemiddeld.

[b]Vanaf classificatie CCC vinden we aanv[b][/b]ullende financiering niet verantwoord en zullen we niet overgaan tot publicatie.[/b][/b][/b]

[b]en dan project 9104:

Stylehunters
Leendoel:
Financiering werkkapitaal
Project:
9104 Zakelijk
Classificatie:
5s Graydon-rating: CC
Inschrijfperiode nog 120 dagen
Kredietbedrag:
¤ 50.000
Geinvesteerd:
¤ 600
Rente per jaar:
8,0%
Looptijd:
60 maanden

Hier Mag wel even een verklaring voor komen.
Zo niet, ben ik wel even klaar met GvE.
Althans klaar met investeren.
Of ik verder klaar met ze ben, valt nog te bezien.
pi_147852220
Ik heb per email om een toelichting gevraagd.
Als ik die niet krijg, of als die me niet bevalt, gaat er geen cent meer in.
Ik heb nog één betaalverzoek lopen, maar die wordt echt niet gehonoreerd op deze manier..
Ik ben echt pislink
pi_147852242
Inderdaad ik begin pas net met investeren, maar dit is heel erg vreemd.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_147852286
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:54 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb nog één betaalverzoek lopen, maar die wordt echt niet gehonoreerd op deze manier..
Ik ben echt pislink
stuur ze het topic meteen door. Zitten aardig wat euros 'via' fok in gve.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_147852477
In de voetnoot voeren ze een wijziging van Graydon in het waarderingssysteem op.
Heel fijn dat GvE dat even naar mij communiceert (NOT!!)
Ik wil details omtrent de nieuwe methode.
Wat denken ze nou? dat ik gekke Henkie ben?
Dit is écht enorm slecht!!!!
pi_147852682
Ik ga ze ook om opheldering vragen. Jammer en een slechte ontwikkeling. Als ze investeerders naar andere platformen willen jagen moeten ze vooral zo doorgaan.
pi_147852691
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:54 schreef bleyenburg het volgende:
Ik ben echt pislink
Is natuurlijk wel een hele mooie stok achter de deur!
pi_147852774
quote:
GRAYDON HEEFT DE RATINGMETHODE AANGEPAST WAARDOOR STARTERS SNELLER IN EEN C-KLASSE RATING VALLEN. GELDVOORELKAAR WIL STARTENDE BEDRIJVEN OOK HELPEN EN ACCEPTEERT HIERDOOR DEZE RATINGS. - GvE
Graydon doet dat ook niet voor niets lijkt mij.
pi_147852775
Ah ja zie het

quote:
NB: GRAYDON HEEFT DE RATINGMETHODE AANGEPAST WAARDOOR STARTERS SNELLER IN EEN C-KLASSE RATING VALLEN. GELDVOORELKAAR WIL STARTENDE BEDRIJVEN OOK HELPEN EN ACCEPTEERT HIERDOOR DEZE RATINGS. - GvE
Wat natuurlijk niet echt rijmt met:

quote:
Vanaf classificatie CCC vinden we aanvullende financiering niet verantwoord en zullen we niet overgaan tot publicatie.
Deze regel is er om investeerders te beschermen tegen te hoge risico's, leners te beschermen tegen ondraaglijke schuldenlasten en GvE zelf te beschermen tegen imagoschade door een hogere default ratio op termijn. Dit gooien ze overboord door Graydon niet meer al te serieus te nemen.
pi_147852918
Ik denk dat KoM en andere concurrenten het helemaal niet erg vinden dat GvE voor kwantiteit ipv kwaliteit gaat.
pi_147853713
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 15:55 schreef Horsemen het volgende:
Ik denk vooral om negatieve publiciteit over mislukte projecten te voorkomen en investeerders dus schadeloos te stellen. Op zich toch niets mis mee en een goede zaak wat mij betreft. Jammer dat ze het nu schrappen.
Hele slechte zaak, juist ook op basis van ervaring steek ik mijn geld in gve. Als er dan eigenlijk meer projecten mislukt zijn, word je ewoon voorgelogen! Als dit het geval is trek ik mij niet alleen terug, maar eis ik mijn geld ook terug ivm misleiding
  maandag 22 december 2014 @ 20:54:23 #165
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_147854717
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 19:37 schreef bleyenburg het volgende:
Vanaf classificatie CCC vinden we aanvullende financiering niet verantwoord en zullen we niet overgaan tot publicatie.

en kijk dan even naar de rating van project 9104.
de schaamte voorbij
Ben ik opzich ook niet blij mee nee.

Aan de ene kant moet iedereen zelf die keuze maken en de ratings zijn duidelijk maar dadelijk krijg je steeds meer van dit soort projecten en dat is denk ik toch slecht voor GVE.

Had liever een subsite gehad dan met dit soort nog wat linkere projecten.

Hoop wel dat deze niet volkomt want de rente is ook ruk, dus het is aan ''ons'' om te laten zien dat dit niets is.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_147854918
Uiteraard maken wij zelf keuzes en zijn ratings helder. Maar als ik iedere keer als ik inlog na moet lopen gaan of hun beleid, hun statements en hun voorwaarden nog hetzelfde zijn schei ik er echt mee uit. Dit is géén manier van communiceren en neigt naar minachting.
Basically komt het erop neer dat communiceren een issue aan het worden is bij GvE.
  maandag 22 december 2014 @ 21:00:34 #167
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_147854995
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 20:58 schreef bleyenburg het volgende:
Uiteraard maken wij zelf keuzes en zijn ratings helder. Maar als ik iedere keer als ik inlog na moet gaan lopen gaan of hun beleid, hun statements en hun voorwaarden nog hetzelfde zijn schei ik er echt mee uit. Dit is géén manier van communiceren en neigt naar minachting.
Basically komt het erop neer dat communiceren een issue aan het worden is bij GvE.
Dat is wel een punt ja daar doelde ik nog niet eens op maar heb je wel gelijk in,

Ik wil sowieso geen Crowdfunding platform met hele hoge rente's en risico, liever alleen wat betere projecten met een goeie kans dat die het gaan halen. Dus hoop niet dat nu die selectie aan de poort slechter gaat worden maar dat is feitelijk dus al aan de hand.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_147855704
Het lijkt erop dat de kwaliteit op het eind van het jaar nog even flink achteruit holt ja. Jammer. Dan maar even niet investeren.
Schip ahoy!
pi_147855913
Ik sta toch wel even te kijken van project 9104. Het goede nieuws is: slechts 4% van het gevraagde bedrag - dat voor GVE-begrippen laag is - is op dit moment toegezegd. In de noot onder het project staat dat de formule voor de berekening van de Graydon-rating is aangescherpt. Per wanneer? Daarover had ik graag een e-mail ontvangen, inclusief de nieuwe uitleg. Het beleid om geen projecten met een rating van CCC (of lager) op te nemen, is aan de kant geschoven om starters meer kansen te bieden. Kennelijk gaat GVE er vanuit dat dit project eerder minstens een Graydon-rating B zou hebben gekregen. Dat klinkt sympathiek, maar gaat er wel aan voorbij dat de oude formule kennelijk de risico's voor investeerders te laag inschatte. oftewel: hoe veilig zijn die veilige projecten waarin wij al geïnvesteerd hebben eigenlijk?

Enfin, wat mij betreft onderstreept het de wenselijkheid van een echte concurrent voor GVE.
  maandag 22 december 2014 @ 22:08:44 #170
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147858461
Ben er ook niet gelukkig mee.
pi_147859130
GvE heeft mij na navraag laten weten dat ze nog van plan zijn om de investeerders te informeren over de nieuwe gradonrating en dat ze het zelf achteraf gezien ook geen goede gang van zaken vinden dat deze uitleg pas na het publiceren van het project komt. De graydonrating schijnt nogal veranderd te zijn dus ik weet niet of cc nog steeds betekebd dat er een kans van 10-20% is op wanbetaling.
pi_147859185
Ik vind wel dat we het niet met z'n allen moeten overdrijven. Er is geen reden om pislink te zijn. Er komt juist veel kritiek (juist ook hier op Fok) op het feit dat projecten zo snel vol zitten en dat je daardoor lastig kunt investeren. Dat betekent dat het aanbod van leningaanvragen omhoog moet.

Ze doen dit nu door risicovollere leningen te plaatsen. Ze geven de rating netjes aan, dus dan is aan jou de keuze om wel of niet te investeren.

Als je niet wilt investeren in een CC-project, dan doe je dat lekker niet. Maar dan hoef je toch niet met je vinger naar GvE te wijzen? Ik ben het er wel mee eens dat ze hun tekst dan even moeten aanpassen. Maar het is toch logisch dat een bedrijf en hun voorwaarden met de tijd mee gaan?
pi_147859548
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:22 schreef Scooper het volgende:
Ik vind wel dat we het niet met z'n allen moeten overdrijven. Er is geen reden om pislink te zijn. Er komt juist veel kritiek (juist ook hier op Fok) op het feit dat projecten zo snel vol zitten en dat je daardoor lastig kunt investeren. Dat betekent dat het aanbod van leningaanvragen omhoog moet.

Ze doen dit nu door risicovollere leningen ook te plaatsen. Ze geven de rating netjes aan, dus dan is aan jou de keuze om wel of niet te investeren.

Als je niet wilt investeren in een CC-project, dan doe je dat lekker niet. Maar dan hoef je toch niet met je vinger naar GvE te wijzen? Ik ben het er wel mee eens dat ze hun tekst dan even moeten aanpassen. Maar het is toch logisch dan een bedrijf en hun voorwaarden met de tijd mee gaat?
GvE heeft die regel niet voor niets eerst ingevoerd, namelijk om investeerders, leners en hun eigen imago te beschermen. Nu gaan ze tegen hun eigen regels in met een smoesje dat de risico's door Graydon worden overdreven. Door slechtere projecten te plaatsen glijden ze naar mijn mening wel weer een stuk af, een stukje kwaliteit inleveren voor extra kwantiteit. Ik vind dat je dit GvE prima mag aanrekenen en er vraagtekens bij mag plaatsen, want dit schaadt de betrouwbaarheid van GvE natuurlijk wel.

Ik hoop hiernaast iig dat dit project niet vol komt.
pi_147863327
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Er staat trouwens ook geen BKR score bij dit project.
  maandag 22 december 2014 @ 23:41:34 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_147863728
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

GvE heeft die regel niet voor niets eerst ingevoerd, namelijk om investeerders, leners en hun eigen imago te beschermen. Nu gaan ze tegen hun eigen regels in met een smoesje dat de risico's door Graydon worden overdreven. Door slechtere projecten te plaatsen glijden ze naar mijn mening wel weer een stuk af, een stukje kwaliteit inleveren voor extra kwantiteit. Ik vind dat je dit GvE prima mag aanrekenen en er vraagtekens bij mag plaatsen, want dit schaadt de betrouwbaarheid van GvE natuurlijk wel.

Eens. Maar om er nou 'pislink' over te worden... We moeten nou ook weer niet gaan doen alsof GVE bestaat door het groepjes investeerders dat in dit topic komt. Wij zijn slechts een druppel op de gloeiende plaat.
pi_147864896
Is Graydon niet gewoon strenger geworden met de classificaties omdat gebleken is dat bepaalde investeringen toch risicovoller zijn dan gedacht? Als dit zo is betekend dit gewoon dat GvE risicovollere projecten gaat toelaten.

CC is voor mij in elk geval een reden om niet te investeren. Leuk dat GvE starters wil helpen, maar het als de risico classificatie te groot is doe ik er in elk geval niet aan mee.
pi_147865114
Als de vergoeding in verhouding staat tot het risico kan het een optie zijn.

Misschien dat gve heeft gezien dat alles zi snel volloopt dat ze nu all in gaan oid.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." - Bertrand Russell
pi_147866440
Ik heb alles even terug gelezen en een paar dingen vallen mij wel op.

Ten eerste vind ik het wel raar dat gve een regel maakt en daar zelf tegenin gaat. Maar ik vind het sowieso al raar dat ze die regel voor zichzelf gemaakt hebben. Als er een project met groot risico is, dan is het aan de investeerder om daarop te bedenken of hij wel of niet wilt investeren. Bij een risico tussen de 5 en 20% lijkt het mij heel duidelijk dat het risico veel te groot is. Neemt niet weg dat er altijd mensen zijn die het risico wilt nemen, maar dat risico is dan voor de investeerder. Juist zoals scooper zegt, is het zo dat er hier(en ik denk ook wel terecht) veel geklaagd is over hoe snel projecten vol zitten. Maar dan lijkt het mij juist goed dat er een keer een slecht project op komt om men ook wakker te schudden dat je niet in alles moet investeren.

Als gve alle projecten zou toelaten die amper risicovol zijn, dan hoef je toch het verhaal niet meer te lezen en kan je overal toch lekker je geld in stoppen. Dat zou ook raar zijn en lijkt mij een verkeerde zaak.

Wat ik ook nog even wil zeggen is dat het inderdaad heel duidelijk gecommuniceerd moet worden als er ratings etc veranderen. Dit heeft toch veel invloed op mijn beslissing en ik denk dat dit voor meerderen geld. Als dit verandert moet dit veel duidelijker aan worden gegeven dan nu is gebeurd.
pi_147871630
quote:
"TrustBuddy zelf is in 2009 opgericht, twee jaar voor Symbid en Geldvoorelkaar. Met honderd werknemers en zo'n ¤ 100 mln aan leningen die zijn gefaciliteerd, is dit bedrijf een van de grootste crowdfundingbedrijven in Europa. De platforms van de nieuwe dochters in Rhenen en Milaan worden binnenkort uit de lucht gehaald. Uit 'kostenoverwegingen' komt er in de loop van 2015 één platform voor heel Europa, aldus het bedrijf."
Hier heb ik gisteren een mail over gestuurd naar GVE. Gisteren middag werd ik terug gebeld door Trustbuddy hierover. Het online GVE platform gaat niet zomaar uit de lucht. Dit was een misopvatting van het FD. De 3 verschillende websites zullen in de toekomst samengevoegd gaan worden om IT kosten te besparen. Het platform word dus tzt verplaatst.

quote:
Total Costs forecast in 2014 includes a provision for EUR330k (EUR 190k 2013) for
payment to lenders by GVK against loan payment defaults; which the existing GVK
management have chosen to do as a marketing strategy. This strategy is expected to be
discontinued subsequent to completion of the acquisition.

Mag ik op basis van het bovenstaande concluderen dat GvE sommige failliete projecten probeert te maskeren(of iig het idee had omdat te doen) door de kredietverstrekkers uit eigenzak terug te betalen?
Hierover heb ik ook naar gevraagd: GVE heeft een buffer gebouwd om moeizame projecten die nog potentie hebben voor te schieten. Dat de GVE inprincipe de lening overneemt van de geld verstrekkers.

Het is heel vervelend als dit vervalt waardoor het wij, als geldverstrekker, meer risico lopen. GVE heeft dus eigenlijk risico wat van ons was overgenomen als dienst of gunst. Dus eigenlijk krijgen wij het risico weer terug.

Huidig heeft GVE een default rate (projecten die mislukken) van 2% op basis van 590 leningen. Wie kan mij vertellen welke (0.02*590 =) 11.8 projecten er tot nu toe mislukt zijn?
pi_147871798
GVE is overgenomen door TrustBuddy. Daarmee heeft GVE minder te zeggen over de eigen strategie. Het ligt in de lijn van de verwachtingen dat TrustBuddy GVE doelstellingen zal geven die alleen te halen zijn met meer risicovolle leningen. Deze is waarschijnlijk gewoon om even te 'testen' hoeveel belangstelling er is voor dit soort leningen.
pi_147871866
Ik heb ook GvE gemaild. Ik wil duidelijkheid over de Graydonratings en over hun beleid in deze. Eigenlijk weet ik nu niet welk risico ik loop immers. Overigens wel opvallend dat het een project van 2 vrouwen is en dat het CC krijgt. Ik maak me sterk dat hetzelfde project van 2 mannen anders beoordeeld was, maar dat is mijn idee........ Ik heb er trouwens wel 200 in gestopt, want ik denk dat er zeker een markt is voor hun produkten en deze 2 vrouwen gaan het echt wel redden hoor.
pi_147871943
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 22:08 schreef leolinedance het volgende:
Ben er ook niet gelukkig mee.
ligt een beetje in de lijn van de afgelopen week. alleen maar 5s projecten en/of projecten met een minder goed onderbouwd verhaal.

ik verwacht dat ik mijn laatste investering voor 2014 gedaan heb (of er moet nog een topper komen) en afwacht of er weer mooiere projecten in 2015 komen.
  dinsdag 23 december 2014 @ 09:34:05 #183
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147871983
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 09:31 schreef NB1908 het volgende:

[..]

ligt een beetje in de lijn van de afgelopen week. alleen maar 5s projecten en/of projecten met een minder goed onderbouwd verhaal.

ik verwacht dat ik mijn laatste investering voor 2014 gedaan heb (of er moet nog een topper komen) en afwacht of er weer mooiere projecten in 2015 komen.
Ik ook. Wacht de ontwikkelingen nu even af wat betreft die ratings en wacht op betere projecten. Tot die tijd in andere markten investeren, of even rustig aan doen :P
pi_147872094
quote:

Ze doen dit nu door risicovollere leningen te plaatsen. Ze geven de rating netjes aan, dus dan is aan jou de keuze om wel of niet te investeren.

Als je niet wilt investeren in een CC-project, dan doe je dat lekker niet. Maar dan hoef je toch niet met je vinger naar GvE te wijzen? Ik ben het er wel mee eens dat ze hun tekst dan even moeten aanpassen. Maar het is toch logisch dat een bedrijf en hun voorwaarden met de tijd mee gaan?
Je hebt helemaal gelijk, maar doordat ze uiteindelijk plaatsen dat Graydon zijn ratings aanpast, maar niemand weet per wanneer e.d., daarmee creëren ze verwarring. Want hoe weten wij als investeerders, die privé geld investeren, nou zeker dat de ratings van de laatste tijd wel kloppen met onze verwachtingen?
Schip ahoy!
pi_147872201
quote:
Je mag alles direct terug laten storten. Hoeveel dagen dat duurt weet ik niet maar ik kan nu klikken op 'withdraw ... EUR'.

Er staat echter ook bij dat uitstaande leningen naar anderen worden doorgezet, en dat zij ook de toekomstige rente op deze uitstaande leningen krijgen. Als je dus halverwege een lening je geld terug vraagt krijg krijg je dus niet die paar weken rente.
@ Zith, ik heb een oefen bedrag van 250 euro gestort in Trustbuddy Finland. Het valt mij nu op als ik inderdaad op withdraw druk zou ik maar 225 euro terug krijgen. Of wel ik krijg maar 90% terug.... Heb jij dit ook? Dan moet je wel heel veel rente krijgen om 10% te compenseren.
  dinsdag 23 december 2014 @ 09:54:38 #186
62913 Blik
The one and Only!
pi_147872322
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 09:25 schreef Rosite het volgende:
Overigens wel opvallend dat het een project van 2 vrouwen is en dat het CC krijgt. Ik maak me sterk dat hetzelfde project van 2 mannen anders beoordeeld was, maar dat is mijn idee........
Wat een onzin.
pi_147872361
quote:
Ik heb ook GvE gemaild. Ik wil duidelijkheid over de Graydonratings en over hun beleid in deze. Eigenlijk weet ik nu niet welk risico ik loop immers. Overigens wel opvallend dat het een project van 2 vrouwen is en dat het CC krijgt. Ik maak me sterk dat hetzelfde project van 2 mannen anders beoordeeld was, maar dat is mijn idee........ Ik heb er trouwens wel 200 in gestopt, want ik denk dat er zeker een markt is voor hun produkten en deze 2 vrouwen gaan het echt wel redden hoor.
Misschien zijn vrouwen minder goed in een bedrijf opzetten? 8-)

Maar nee, het lijkt me niet dat geslacht meeweegt bij de Graydonrating. De zeer hoge risico's staan hier in geen verhouding tot het rendement, er zijn ook vergelijkbare 5s projecten met een veel betere rating (=kans op een default een aantal maal kleiner).
pi_147872690
Ik ontving gisteravond ook de mail met het de aankondiging van het project met rating CC; dacht eigenlijk dat het een foutje betrof en dat dit nog wel gecorrigeerd zou worden.

Na dit topic bij te lezen blijkt dit kennelijk geen fout te zijn. En niet te stroken met GVE's eigen beleid waarbij te risicovolle projecten (<BBB) niet gepubliceerd worden. Dat ze hun beleid aanpassen zonder ons hierover vooraf te informeren vind ik beschamend.

Overigens valt me op dat nu op hun website onder het kopje 'zekerheid' de tekst snel is aangepast:
quote:
Vanaf classificatie CCC vinden we aanvullende financiering niet verantwoord en zullen we niet overaan tot publicatie.
Maar dit impliceert dat het gepubliceerde project (stylehunters met rating CC) ook onder hun nieuwe beleid niet gepubliceerd zou mogen worden! Immers is dit de volgorde:
quote:
Kans op wanbetaling:
PD-Rating PD-Range
AAA 0,00% - 0,15%
AA 0,16% - 0,30%
A 0,31% - 0,62%
BBB 0,63% - 1,24%
BB 1,25% - 2,49%
B 2,50% - 4,99%
CCC 5,00% - 9,99%
CC 10,00% - 19,99%
C hoger dan 20%
D insolventie
Ik vind dit allemaal erg zorgwekkend en kan niet anders dan concluderen dat dit deze nalatigheden een direct gevolg zijn van de overname door Trustbuddy. Tot op dat moment was er immers niets dan vooral lof over GVE van onze kant...

Ik heb nog een openstaande rekening (betaalverzoek) en zou graag voordat ik mijn toezegging overmaak van GVE horen of de toegekende rating ook nog steeds met de "nieuwe Graydonberekening" geldt. Zo niet, trek ik me direct terug. Zodra ik hier iets over terug hoor koppel ik dit aan jullie terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door Graankorrel op 23-12-2014 10:39:46 ]
pi_147875170
Weer een nieuwe:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9123

Ben zo'n 3 maanden geleden gestart met portefuille opbouwen, en heb veel moois voorbij zien komen, maar wat een no_go's de laatste weken zeg Pfffff.
pi_147875427
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:50 schreef RDK_NL het volgende:
Weer een nieuwe:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9123

Ben zo'n 3 maanden geleden gestart met portefuille opbouwen, en heb veel moois voorbij zien komen, maar wat een no_go's de laatste weken zeg Pfffff.
is dit ook een no go? Ik ben me nog aan het inlezen. De website ziet er redelijk uit toch?
http://www.ilonaswebgems.nl/

8,5% voor relatief klein bedrag (55k) met BBB 60 MND, gemiddelde BKR score.
pi_147875760
Ja, want ik zit niet te wachten op een 5BBB60 verder heb ik he-le-maal niets met deze 'prullaria', en dat laatste is misschien nog wel het belangrijkste.
pi_147875918
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef RDK_NL het volgende:
Ja, want ik zit niet te wachten op een 5BBB60 verder heb ik he-le-maal niets met deze 'prullaria', en dat laatste is misschien nog wel het belangrijkste.
Dat is inderdaad belangrijk! ;)
pi_147876098
Ik heb er ook niks mee, maar het is een bescheiden bedrag, dat scheelt. Geen tonnen die hoofdelijk geleend worden.

En 8,5% compenseert weer een beetje voor de 6% van IIC :P
Schip ahoy!
pi_147876290
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb er ook niks mee, maar het is een bescheiden bedrag, dat scheelt. Geen tonnen die hoofdelijk geleend worden.

En 8,5% compenseert weer een beetje voor de 6% van IIC :P
Een bescheiden bedrag, maar ook een heel overbodig luxe / hobbyproduct dat iedereen als eerste laat vallen als het economisch even tegenvalt. Zelfde voor die Stylehunters en de bbq-boer overigens.
pi_147876370
Dat is waar. Maar als je bedenkt dat het sinds 2007 bestaat en dus de ergste crisis al heeft overleefd, dan kun je ook stellen dat het juist alleen nog maar kan gaan aantrekken :)
Schip ahoy!
pi_147876463
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is waar. Maar als je bedenkt dat het sinds 2007 bestaat en dus de ergste crisis al heeft overleefd, dan kun je ook stellen dat het juist alleen nog maar kan gaan aantrekken :)
Als ze op dezelfde manier door zouden blijven gaan misschien wel, niet als je gaat uitbreiden en daarvoor geld moet lenen.
pi_147876581
Mja, ook daarbij kun je weer stellen dat ze mogelijk juist dubbel zo goed kunnen profiteren van een aantrekkende markt.

Maar ik ben ook wat gereserveerd hoor. Maar 20k eigen vermogen en wel nog -los van de hypotheek- ergens anders 48k uit hebben staan. Da's toch een aardige schuldenlast.
Schip ahoy!
  dinsdag 23 december 2014 @ 12:49:27 #198
62913 Blik
The one and Only!
pi_147877001
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:25 schreef deezler het volgende:

[..]

Een bescheiden bedrag, maar ook een heel overbodig luxe / hobbyproduct dat iedereen als eerste laat vallen als het economisch even tegenvalt. Zelfde voor die Stylehunters en de bbq-boer overigens.
Scheelt dat alle economische vooruitzichten lichtgroen gekleurd zijn en er dus weer ruimte komt voor dat soort uitgaves
pi_147877602
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 12:49 schreef Blik het volgende:

[..]

Scheelt dat alle economische vooruitzichten lichtgroen gekleurd zijn en er dus weer ruimte komt voor dat soort uitgaves
En toch zijn mensen nog heel erg behoudend. En het is maar de vraag, of het geld wat mensen hebben leren besparen tussen 2008-2014 ook echt ooit nog de economie inpompen. Ikzelf heb geen last ervaren van de crisis, maar ben wel heel erg bewust tegen bepaalde geldstromen gaan kijken, en aanpassingen aan gedaan.
  dinsdag 23 december 2014 @ 13:11:08 #200
62913 Blik
The one and Only!
pi_147877674
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:08 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

En toch zijn mensen nog heel erg behoudend. En het is maar de vraag, of het geld wat mensen hebben leren besparen tussen 2008-2014 ook echt ooit nog de economie inpompen. Ikzelf heb geen last ervaren van de crisis, maar ben wel heel erg bewust tegen bepaalde geldstromen gaan kijken, en aanpassingen aan gedaan.
Dit is natuurlijk niet sluitend, maar wel één van de vele indicaties dat het beter gaat:

http://www.telegraaf.nl/d(...)p_Marktplaats__.html
pi_147877908
Een Vespa Scooter en Electrische fiets heb ik beiden toevallig afgelopen jaar in bezit gehad, en de reden dat ik ze beiden heb gehad, was doordat ik op zoek was naar een alternatief vervoermiddel, omdat ik mijn auto (om financiele redenen) aan de kant had gezet.

Ik ben blij dat je het stukje plaatst, maar ik vind een electrische fiets of Vespa helemaal geen luxe artikel, maar een zeer goed(koop) alternatief voor een auto.

Dat er veel gezocht is op PS3 is natuurlijk ook te verklaren doordat het ding massaal gedumpt is op MP wegens aanschaf PS4
pi_147878011
quote:

Helemaal mee eens.
pi_147880419
quote:
Overigens wel opvallend dat het een project van 2 vrouwen is en dat het CC krijgt. Ik maak me sterk dat hetzelfde project van 2 mannen anders beoordeeld was, maar dat is mijn idee........
Ik maak me nu sterk dat jij een kort en pittig kapsel hebt, geitenwollensokken draagt en elke kindervakantie vrij moet zijn omdat je 15-jarige dan ook vrij is, maar dat is mijn idee........

Wat een kul.

Verder denk ik dat de sieraden wel gaan lopen, want vrouwen houden nu eenmaal van die rommel. Voor de rest is het huilen met de pet op.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  dinsdag 23 december 2014 @ 14:37:52 #204
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147880646
quote:
Je weet wel welk risico je loopt.
Daarbij is je punt over dat het een project van 2 vrouwen is en daardoor een een lagere rating krijgt natuurlijk grote onzin. Maar dat weet je zelf hopelijk ook wel.

Ik investeer overigens niet in die prullaria.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')