Heb er 1 gevonden voor jequote:Op vrijdag 19 december 2014 15:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die van mij viel ook mee, maar stiekem hoop ik nog op een leuk 8%-project in de komende dagen, of iets met een kortere termijn dan 60 maanden.
En anders IIC mogelijk omhoog ja, misschien toch die incentive maar pakken. Heb toevallig vandaag ook gemaild voor m'n kilo kunstmest
Wat een onzin die zaken zitten en hebben nooit dagelijks ramvol gezetenquote:Op vrijdag 19 december 2014 15:07 schreef Horecaexpert het volgende:
Ik zit te wachten op een nieuw Cubanita project. Volgens de website van La Cubanita staan er veel op de planning anders gaan ze geen aparte pagina aanmaken. Die zaken zitten allemaal dagelijks ram vol.
Ik ookquote:Op vrijdag 19 december 2014 15:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Heb toevallig vandaag ook gemaild voor m'n kilo kunstmest
http://www.nu.nl/ondernem(...)r-snel-gegroeid.htmlquote:Crowdfunding in Nederland dit jaar snel gegroeid
Crowdfunding is nog een kleine markt, maar sterk in ontwikkeling. Dit jaar zijn er negentien nieuwe crowdfundingplatforms geregistreerd in Nederland.
Dat meldt de Autoriteit Financiële Markten (AFM) vrijdag op basis van een onderzoek naar de sector.
Dergelijke platforms willen projecten financieren met bijdragen van particulieren. Via deze platforms zal in 2014 naar verwachting ongeveer 37 miljoen euro aan financiering verstrekt worden. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2013.
Crowdfunding voorziet volgens de toezichthouder duidelijk in een maatschappelijke behoefte als alternatieve financiering voor onder meer het midden- en kleinbedrijf. AFM verwelkomt crowdfunding-initiatieven, zolang die in het belang van geldgevers en -vragers zijn.
Verantwoord
AFM vindt het belangrijk dat de crowdfundingsector de ruimte krijgt om op een verantwoorde manier te groeien. ''Dat betekent dat ze voldoet aan een aantal randvoorwaarden, zoals professionele platforms, een minimumniveau aan transparantie en een bepaalde mate van bescherming van de geldgever en geldvrager.''
De toezichthouder vindt dat de sector daarin zelf een belangrijke verantwoordelijkheid draagt. Maar er zijn volgens AFM ook een aantal wettelijke aanpassingen voor nodig.
Zo wil de toezichthouder op de korte termijn het aantal soorten vergunningen voor crowdfunding van vier naar drie brengen.
Om ook een kilo kunstmest te krijgen, ben ik bijna geneigd om in la Cubadinges te investerenquote:
quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:46 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Om ook een kilo kunstmest te krijgen, ben ik bijna geneigd om in la Cubadinges te investeren
Sowieso slaat dat limiet nergens op. Genoeg manieren om meer te investeren, via andere platformen of een BV. Daarbij, wie bepaalt wat jouw limiet is? Voor de één is 5k veel geld, voor de ander 40k een schijntje.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:28 schreef AQuila360 het volgende:
Wat Piet Piraat zegt ja, ik snap trouwens die limiet van 100 projecten ook helemaal niet want je hebt al een limiet van 40k en dat is een limiet die mensen kan beschermen maar die 100 projecten limiet doet dat niet.
100p x 100 euro = 10k en dan zit vol
50p x 500 = 25k en dan kun je nog wel doorgaan ook
Raar systeem.
40k is een wettelijke beperkingquote:Op zaterdag 20 december 2014 13:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sowieso slaat dat limiet nergens op. Genoeg manieren om meer te investeren, via andere platformen of een BV. Daarbij, wie bepaalt wat jouw limiet is? Voor de één is 5k veel geld, voor de ander 40k een schijntje.
Dat weet ik.quote:Op zaterdag 20 december 2014 14:32 schreef pahlawan het volgende:
[..]
40k is een wettelijke beperking
Ook idd,quote:Op zaterdag 20 december 2014 13:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sowieso slaat dat limiet nergens op. Genoeg manieren om meer te investeren, via andere platformen of een BV. Daarbij, wie bepaalt wat jouw limiet is? Voor de één is 5k veel geld, voor de ander 40k een schijntje.
Vreemd ik heb geen account bij fd en kon het gewoon gelezen. Maar als ik op de link klik dik ik hier heb geplaatst moet ik ook inloggen. Terwijl ik gewoon copy paste deed toen ie werkte zonder inlog. Exact dezelfde link werkt wel bij de google zoekresultaten en niet als ik hem hier plaats.quote:Op zondag 21 december 2014 20:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
Bij het FD moet je een account hebben. En dat artikel is vooral een korte blog, er wordt weinig onderbouwd. Ik lees vooral een kritische noot op onderbuikgevoel.
Ja, dat heb ik uiteraard ook maar of iedereen dat doet....quote:Op zondag 21 december 2014 21:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb inderdaad ook alle investeringen in een Excelletje staan en alle schuldbekentenissen hier op schijf, maar toch.
Ik behoor bij die mensen die dat (nog) hebben. Wel verstandig om dat eens te doen.quote:Op zondag 21 december 2014 22:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik uiteraard ook maar of iedereen dat doet....
Zo'n vaart zal het ook wel niet lopen en moeten ze gewoon aan de eisen van de AFM blijven voldoen.
Hoezo een 5s rating voor een tent die al bijna 1,5 jaar open is? Verder heb ik geen interesse, horeca en 5s/BBquote:Op maandag 22 december 2014 10:21 schreef CaLeX het volgende:
Naam: Grand cafe De Smederij
Leendoel: Overige bedrijfsmiddelen
Bedrag: 125.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 5s
Graydon rating: BB
Vroeg het me ook af, daarvoor had het ook al een history.quote:Op maandag 22 december 2014 10:25 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hoezo een 5s rating voor een tent die al bijna 1,5 jaar open is? Verder heb ik geen interesse, horeca en 5s/BB
Dank voor je info! Ik weet nog niet welke landen, maar Spanje zal het in elk geval niet worden. Daarover lees ik te vaak slecht nieuws.quote:Op zondag 21 december 2014 13:42 schreef PvN1 het volgende:
@ Zoekie, het National Insurance Number is inderdaad je burgers service nummer.
De terms and condition is niet beschikbaar in NL of Engels. Ik heb mij donderdag aangemeld en vrijdag geld overgemaakt. Wacht nu af tot het beschikbaar is.
Weet jij al welk land je kiest?
Ik kwam via de volgende website http://trustbuddyinternational.com/ extra info te weten over de keuze van de landen. (Halverwege staat "Downlaod the presentation", nederland selecteren, en dan pagina 27) Staat het total Lenders - Return per land per jaar in percentages.
Voor de investeerders van GVE, pagina 12 en 13 kunnen zeer interessant zijn ivm omzet cijfers en de trends van het totaal uitgegeven leningen etc.
Kreeg eind vorige week wel even dit idee met een hoop kleine, mijns inziens waardeloze, projecten. Hopelijk zet het niet door.quote:Op maandag 22 december 2014 13:29 schreef AQuila360 het volgende:
Ik zou het vooral jammer vinden als GVE misschien wel wat minder streng gaat controleren en dat we dus ook veel van die probleem gevallen krijgen die wel hoge rente's opleveren maar ook weer meer risico. Ik wil geen mensen met schulden die nog een nieuwe tv enzulks nodig hebben en daar voor willen lenen @ 15%
Want dan gaan we de boober kant uit met alle gevolgen van dien, maar Trustbuddy is dus wel zón site waar dat kan dus misschien voeren ze dat door naar GVE.
Dat GvE een nieuwe en fatsoenlijke website krijgt vind ik fijn maar ik ben wel een beetje bang dat ze voor kwantiteit ipv kwaliteit zullen gaan bij de beoordeling van projecten.quote:Op zondag 21 december 2014 21:06 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Vreemd ik heb geen account bij fd en kon het gewoon gelezen. Maar als ik op de link klik dik ik hier heb geplaatst moet ik ook inloggen. Terwijl ik gewoon copy paste deed toen ie werkte zonder inlog. Exact dezelfde link werkt wel bij de google zoekresultaten en niet als ik hem hier plaats.
Dus google op "Platforms voor crowdfunding komen in elkaars vaarwater" en je kan het artikel waarschijnlijk wel lezen.
Strekking van de artikelen zijn in elk geval GvE is overgenomen door Trustbuddy en in het FD artikel staat:
"TrustBuddy zelf is in 2009 opgericht, twee jaar voor Symbid en Geldvoorelkaar. Met honderd werknemers en zo'n ¤ 100 mln aan leningen die zijn gefaciliteerd, is dit bedrijf een van de grootste crowdfundingbedrijven in Europa. De platforms van de nieuwe dochters in Rhenen en Milaan worden binnenkort uit de lucht gehaald. Uit 'kostenoverwegingen' komt er in de loop van 2015 één platform voor heel Europa, aldus het bedrijf."
Zou dat onderbuik zijn? Of kunnen er zaken bij gve en trustbuddy gaan veranderen?
Bedankt voor de link. Op pagina 12 kwam ik onder de tabel de volgende opmerking tegen:quote:Op zondag 21 december 2014 13:42 schreef PvN1 het volgende:
@ Zoekie, het National Insurance Number is inderdaad je burgers service nummer.
De terms and condition is niet beschikbaar in NL of Engels. Ik heb mij donderdag aangemeld en vrijdag geld overgemaakt. Wacht nu af tot het beschikbaar is.
Weet jij al welk land je kiest?
Ik kwam via de volgende website http://trustbuddyinternational.com/ extra info te weten over de keuze van de landen. (Halverwege staat "Downlaod the presentation", nederland selecteren, en dan pagina 27) Staat het total Lenders - Return per land per jaar in percentages.
Voor de investeerders van GVE, pagina 12 en 13 kunnen zeer interessant zijn ivm omzet cijfers en de trends van het totaal uitgegeven leningen etc.
Ja, volgens mij wel. Ik begrijp er uit dat ze voor dit jaar (2014) een voorziening hebben genomen van 330k voor betaling aan kredietverstrekkers die te maken krijgen met wanbetaling. Deze reservering hebben ze gemaakt om te gebruiken als marketing strategie. De planning is om dit stop te zetten als de overname afgerond is.quote:Op maandag 22 december 2014 15:29 schreef Mynheer007 het volgende:
Mag ik op basis van het bovenstaande concluderen dat GvE sommige failliete projecten probeert te maskeren(of iig het idee had omdat te doen) door de kredietverstrekkers uit eigenzak terug te betalen?
Zo interpreteer ik het ook ja; een heel verdacht regeltje tekst... Lijkt me alleen wel dat doorbetalingen bij failliete bedrijven wel aan het licht gekomen zouden zijn, dus misschien meer als schadeloosstelling dan om de cijfers op te krikken.quote:Mag ik op basis van het bovenstaande concluderen dat GvE sommige failliete projecten probeert te maskeren(of iig het idee had omdat te doen) door de kredietverstrekkers uit eigenzak terug te betalen?
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:50 schreef Scooper het volgende:
Met voorgaande verhaal als voorkennis verbaas ik mij dan ook dat op GvE nog geen verhalen te horen zijn over wanbetalers. En eigenlijk geloof ik dat dan ook gewoon niet. Ik heb het vermoeden dat GvE bij de start-up een potje heeft gereserveerd om zelf betalingen over te nemen van kredietnemers die niet meer aan de betalingsverplichtingen kunnen voldoen. Misschien dat een dergelijke kredietnemer wel afstand kan doen van zijn betalingsverplichting met als tegenprestatie dat hij daar geen ruchtbaarheid aan geeft. Het belang voor GvE is namelijk zeer groot dat de opstartperiode vlekkeloos en zonder imagoschade doorstaan wordt. Als er eenmaal voldoende schapen over de dam zijn zullen de eerste defaults wel publiekelijk worden gemaakt. Maar ik denk wel dat bij voldoende spreiding alsnog een redelijk rendement behaald moet kunnen blijven worden.
welllicht om in een goed blaadje bij de paus te komen?quote:Op maandag 22 december 2014 13:21 schreef abominabel het volgende:
Met wat voor idee wordt er nog geld aan de Internetkerk toegezegd, vraag ik me af.
Nog vier dagen, 260k te gaan, laat ik er eens 100 euro insteken?
Des te meer reden voor mij om toch ook bij Kapitaal op Maat te blijven investeren. Er moet concurrentie zijn voor GvE.quote:Op maandag 22 december 2014 15:49 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ja, volgens mij wel. Ik begrijp er uit dat ze voor dit jaar (2014) een voorziening hebben genomen van 330k voor betaling aan kredietverstrekkers die te maken krijgen met wanbetaling. Deze reservering hebben ze gemaakt om te gebruiken als marketing strategie. De planning is om dit stop te zetten als de overname afgerond is.
Het eerste puntje waar we als investeerders dus slechter van worden.
10-20% kans op wantbetaling... Zulke projecten moet je er niet op willen hebben, ik ben benieuwd waarom GvE het nu toch doet.quote:Op maandag 22 december 2014 19:45 schreef deezler het volgende:
CC? Dan ben je bijna failliet lijkt me?
Als ik blijkbaar niet meer op de beoordeling van GvE kan vertrouwen, dan heb ik er mijn laatste investering gedaan.
stuur ze het topic meteen door. Zitten aardig wat euros 'via' fok in gve.quote:Op maandag 22 december 2014 19:54 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb per email om een toelichting gevraagd.
Als ik die niet krijg, of als die me niet bevalt, gaat er geen cent meer in.
Ik heb nog één betaalverzoek lopen, maar die wordt echt niet gehonoreerd op deze manier..
Ik ben echt pislink
Is natuurlijk wel een hele mooie stok achter de deur!quote:Op maandag 22 december 2014 19:54 schreef bleyenburg het volgende:
Ik heb per email om een toelichting gevraagd.
Als ik die niet krijg, of als die me niet bevalt, gaat er geen cent meer in.
Ik heb nog één betaalverzoek lopen, maar die wordt echt niet gehonoreerd op deze manier..
Ik ben echt pislink
Graydon doet dat ook niet voor niets lijkt mij.quote:GRAYDON HEEFT DE RATINGMETHODE AANGEPAST WAARDOOR STARTERS SNELLER IN EEN C-KLASSE RATING VALLEN. GELDVOORELKAAR WIL STARTENDE BEDRIJVEN OOK HELPEN EN ACCEPTEERT HIERDOOR DEZE RATINGS. - GvE
Wat natuurlijk niet echt rijmt met:quote:NB: GRAYDON HEEFT DE RATINGMETHODE AANGEPAST WAARDOOR STARTERS SNELLER IN EEN C-KLASSE RATING VALLEN. GELDVOORELKAAR WIL STARTENDE BEDRIJVEN OOK HELPEN EN ACCEPTEERT HIERDOOR DEZE RATINGS. - GvE
Deze regel is er om investeerders te beschermen tegen te hoge risico's, leners te beschermen tegen ondraaglijke schuldenlasten en GvE zelf te beschermen tegen imagoschade door een hogere default ratio op termijn. Dit gooien ze overboord door Graydon niet meer al te serieus te nemen.quote:Vanaf classificatie CCC vinden we aanvullende financiering niet verantwoord en zullen we niet overgaan tot publicatie.
Hele slechte zaak, juist ook op basis van ervaring steek ik mijn geld in gve. Als er dan eigenlijk meer projecten mislukt zijn, word je ewoon voorgelogen! Als dit het geval is trek ik mij niet alleen terug, maar eis ik mijn geld ook terug ivm misleidingquote:Op maandag 22 december 2014 15:55 schreef Horsemen het volgende:
Ik denk vooral om negatieve publiciteit over mislukte projecten te voorkomen en investeerders dus schadeloos te stellen. Op zich toch niets mis mee en een goede zaak wat mij betreft. Jammer dat ze het nu schrappen.
Ben ik opzich ook niet blij mee nee.quote:Op maandag 22 december 2014 19:37 schreef bleyenburg het volgende:
Vanaf classificatie CCC vinden we aanvullende financiering niet verantwoord en zullen we niet overgaan tot publicatie.
en kijk dan even naar de rating van project 9104.
de schaamte voorbij
Dat is wel een punt ja daar doelde ik nog niet eens op maar heb je wel gelijk in,quote:Op maandag 22 december 2014 20:58 schreef bleyenburg het volgende:
Uiteraard maken wij zelf keuzes en zijn ratings helder. Maar als ik iedere keer als ik inlog na moet gaan lopen gaan of hun beleid, hun statements en hun voorwaarden nog hetzelfde zijn schei ik er echt mee uit. Dit is géén manier van communiceren en neigt naar minachting.
Basically komt het erop neer dat communiceren een issue aan het worden is bij GvE.
GvE heeft die regel niet voor niets eerst ingevoerd, namelijk om investeerders, leners en hun eigen imago te beschermen. Nu gaan ze tegen hun eigen regels in met een smoesje dat de risico's door Graydon worden overdreven. Door slechtere projecten te plaatsen glijden ze naar mijn mening wel weer een stuk af, een stukje kwaliteit inleveren voor extra kwantiteit. Ik vind dat je dit GvE prima mag aanrekenen en er vraagtekens bij mag plaatsen, want dit schaadt de betrouwbaarheid van GvE natuurlijk wel.quote:Op maandag 22 december 2014 22:22 schreef Scooper het volgende:
Ik vind wel dat we het niet met z'n allen moeten overdrijven. Er is geen reden om pislink te zijn. Er komt juist veel kritiek (juist ook hier op Fok) op het feit dat projecten zo snel vol zitten en dat je daardoor lastig kunt investeren. Dat betekent dat het aanbod van leningaanvragen omhoog moet.
Ze doen dit nu door risicovollere leningen ook te plaatsen. Ze geven de rating netjes aan, dus dan is aan jou de keuze om wel of niet te investeren.
Als je niet wilt investeren in een CC-project, dan doe je dat lekker niet. Maar dan hoef je toch niet met je vinger naar GvE te wijzen? Ik ben het er wel mee eens dat ze hun tekst dan even moeten aanpassen. Maar het is toch logisch dan een bedrijf en hun voorwaarden met de tijd mee gaat?
Er staat trouwens ook geen BKR score bij dit project.quote:Op maandag 22 december 2014 22:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik hoop hiernaast iig dat dit project niet vol komt.
Eens. Maar om er nou 'pislink' over te worden... We moeten nou ook weer niet gaan doen alsof GVE bestaat door het groepjes investeerders dat in dit topic komt. Wij zijn slechts een druppel op de gloeiende plaat.quote:Op maandag 22 december 2014 22:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
GvE heeft die regel niet voor niets eerst ingevoerd, namelijk om investeerders, leners en hun eigen imago te beschermen. Nu gaan ze tegen hun eigen regels in met een smoesje dat de risico's door Graydon worden overdreven. Door slechtere projecten te plaatsen glijden ze naar mijn mening wel weer een stuk af, een stukje kwaliteit inleveren voor extra kwantiteit. Ik vind dat je dit GvE prima mag aanrekenen en er vraagtekens bij mag plaatsen, want dit schaadt de betrouwbaarheid van GvE natuurlijk wel.
Ik hoop hiernaast iig dat dit project niet vol komt.
Hier heb ik gisteren een mail over gestuurd naar GVE. Gisteren middag werd ik terug gebeld door Trustbuddy hierover. Het online GVE platform gaat niet zomaar uit de lucht. Dit was een misopvatting van het FD. De 3 verschillende websites zullen in de toekomst samengevoegd gaan worden om IT kosten te besparen. Het platform word dus tzt verplaatst.quote:"TrustBuddy zelf is in 2009 opgericht, twee jaar voor Symbid en Geldvoorelkaar. Met honderd werknemers en zo'n ¤ 100 mln aan leningen die zijn gefaciliteerd, is dit bedrijf een van de grootste crowdfundingbedrijven in Europa. De platforms van de nieuwe dochters in Rhenen en Milaan worden binnenkort uit de lucht gehaald. Uit 'kostenoverwegingen' komt er in de loop van 2015 één platform voor heel Europa, aldus het bedrijf."
Hierover heb ik ook naar gevraagd: GVE heeft een buffer gebouwd om moeizame projecten die nog potentie hebben voor te schieten. Dat de GVE inprincipe de lening overneemt van de geld verstrekkers.quote:Total Costs forecast in 2014 includes a provision for EUR330k (EUR 190k 2013) for
payment to lenders by GVK against loan payment defaults; which the existing GVK
management have chosen to do as a marketing strategy. This strategy is expected to be
discontinued subsequent to completion of the acquisition.
Mag ik op basis van het bovenstaande concluderen dat GvE sommige failliete projecten probeert te maskeren(of iig het idee had omdat te doen) door de kredietverstrekkers uit eigenzak terug te betalen?
ligt een beetje in de lijn van de afgelopen week. alleen maar 5s projecten en/of projecten met een minder goed onderbouwd verhaal.quote:
Ik ook. Wacht de ontwikkelingen nu even af wat betreft die ratings en wacht op betere projecten. Tot die tijd in andere markten investeren, of even rustig aan doenquote:Op dinsdag 23 december 2014 09:31 schreef NB1908 het volgende:
[..]
ligt een beetje in de lijn van de afgelopen week. alleen maar 5s projecten en/of projecten met een minder goed onderbouwd verhaal.
ik verwacht dat ik mijn laatste investering voor 2014 gedaan heb (of er moet nog een topper komen) en afwacht of er weer mooiere projecten in 2015 komen.
Je hebt helemaal gelijk, maar doordat ze uiteindelijk plaatsen dat Graydon zijn ratings aanpast, maar niemand weet per wanneer e.d., daarmee creëren ze verwarring. Want hoe weten wij als investeerders, die privé geld investeren, nou zeker dat de ratings van de laatste tijd wel kloppen met onze verwachtingen?quote:Op maandag 22 december 2014 22:22 schreef Scooper het volgende:
Ik vind wel dat we het niet met z'n allen moeten overdrijven. Er is geen reden om pislink te zijn. Er komt juist veel kritiek (juist ook hier op Fok) op het feit dat projecten zo snel vol zitten en dat je daardoor lastig kunt investeren. Dat betekent dat het aanbod van leningaanvragen omhoog moet.
Ze doen dit nu door risicovollere leningen te plaatsen. Ze geven de rating netjes aan, dus dan is aan jou de keuze om wel of niet te investeren.
Als je niet wilt investeren in een CC-project, dan doe je dat lekker niet. Maar dan hoef je toch niet met je vinger naar GvE te wijzen? Ik ben het er wel mee eens dat ze hun tekst dan even moeten aanpassen. Maar het is toch logisch dat een bedrijf en hun voorwaarden met de tijd mee gaan?
@ Zith, ik heb een oefen bedrag van 250 euro gestort in Trustbuddy Finland. Het valt mij nu op als ik inderdaad op withdraw druk zou ik maar 225 euro terug krijgen. Of wel ik krijg maar 90% terug.... Heb jij dit ook? Dan moet je wel heel veel rente krijgen om 10% te compenseren.quote:Je mag alles direct terug laten storten. Hoeveel dagen dat duurt weet ik niet maar ik kan nu klikken op 'withdraw ... EUR'.
Er staat echter ook bij dat uitstaande leningen naar anderen worden doorgezet, en dat zij ook de toekomstige rente op deze uitstaande leningen krijgen. Als je dus halverwege een lening je geld terug vraagt krijg krijg je dus niet die paar weken rente.
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:25 schreef Rosite het volgende:
Overigens wel opvallend dat het een project van 2 vrouwen is en dat het CC krijgt. Ik maak me sterk dat hetzelfde project van 2 mannen anders beoordeeld was, maar dat is mijn idee........
Misschien zijn vrouwen minder goed in een bedrijf opzetten?quote:Op dinsdag 23 december 2014 09:25 schreef Rosite het volgende:
Ik heb ook GvE gemaild. Ik wil duidelijkheid over de Graydonratings en over hun beleid in deze. Eigenlijk weet ik nu niet welk risico ik loop immers. Overigens wel opvallend dat het een project van 2 vrouwen is en dat het CC krijgt. Ik maak me sterk dat hetzelfde project van 2 mannen anders beoordeeld was, maar dat is mijn idee........ Ik heb er trouwens wel 200 in gestopt, want ik denk dat er zeker een markt is voor hun produkten en deze 2 vrouwen gaan het echt wel redden hoor.
Maar dit impliceert dat het gepubliceerde project (stylehunters met rating CC) ook onder hun nieuwe beleid niet gepubliceerd zou mogen worden! Immers is dit de volgorde:quote:Vanaf classificatie CCC vinden we aanvullende financiering niet verantwoord en zullen we niet overaan tot publicatie.
Ik vind dit allemaal erg zorgwekkend en kan niet anders dan concluderen dat dit deze nalatigheden een direct gevolg zijn van de overname door Trustbuddy. Tot op dat moment was er immers niets dan vooral lof over GVE van onze kant...quote:Kans op wanbetaling:
PD-Rating PD-Range
AAA 0,00% - 0,15%
AA 0,16% - 0,30%
A 0,31% - 0,62%
BBB 0,63% - 1,24%
BB 1,25% - 2,49%
B 2,50% - 4,99%
CCC 5,00% - 9,99%
CC 10,00% - 19,99%
C hoger dan 20%
D insolventie
is dit ook een no go? Ik ben me nog aan het inlezen. De website ziet er redelijk uit toch?quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:50 schreef RDK_NL het volgende:
Weer een nieuwe:
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9123
Ben zo'n 3 maanden geleden gestart met portefuille opbouwen, en heb veel moois voorbij zien komen, maar wat een no_go's de laatste weken zeg Pfffff.
Dat is inderdaad belangrijk!quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:09 schreef RDK_NL het volgende:
Ja, want ik zit niet te wachten op een 5BBB60 verder heb ik he-le-maal niets met deze 'prullaria', en dat laatste is misschien nog wel het belangrijkste.
Een bescheiden bedrag, maar ook een heel overbodig luxe / hobbyproduct dat iedereen als eerste laat vallen als het economisch even tegenvalt. Zelfde voor die Stylehunters en de bbq-boer overigens.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik heb er ook niks mee, maar het is een bescheiden bedrag, dat scheelt. Geen tonnen die hoofdelijk geleend worden.
En 8,5% compenseert weer een beetje voor de 6% van IIC
Als ze op dezelfde manier door zouden blijven gaan misschien wel, niet als je gaat uitbreiden en daarvoor geld moet lenen.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is waar. Maar als je bedenkt dat het sinds 2007 bestaat en dus de ergste crisis al heeft overleefd, dan kun je ook stellen dat het juist alleen nog maar kan gaan aantrekken
Scheelt dat alle economische vooruitzichten lichtgroen gekleurd zijn en er dus weer ruimte komt voor dat soort uitgavesquote:Op dinsdag 23 december 2014 12:25 schreef deezler het volgende:
[..]
Een bescheiden bedrag, maar ook een heel overbodig luxe / hobbyproduct dat iedereen als eerste laat vallen als het economisch even tegenvalt. Zelfde voor die Stylehunters en de bbq-boer overigens.
En toch zijn mensen nog heel erg behoudend. En het is maar de vraag, of het geld wat mensen hebben leren besparen tussen 2008-2014 ook echt ooit nog de economie inpompen. Ikzelf heb geen last ervaren van de crisis, maar ben wel heel erg bewust tegen bepaalde geldstromen gaan kijken, en aanpassingen aan gedaan.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Scheelt dat alle economische vooruitzichten lichtgroen gekleurd zijn en er dus weer ruimte komt voor dat soort uitgaves
Dit is natuurlijk niet sluitend, maar wel één van de vele indicaties dat het beter gaat:quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:08 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
En toch zijn mensen nog heel erg behoudend. En het is maar de vraag, of het geld wat mensen hebben leren besparen tussen 2008-2014 ook echt ooit nog de economie inpompen. Ikzelf heb geen last ervaren van de crisis, maar ben wel heel erg bewust tegen bepaalde geldstromen gaan kijken, en aanpassingen aan gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |