Zie dat ze in 1x reactie hebben verstuurd naar iedereen met vragen (?). Voor de volledigheid hieronder de reactie van GVE.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:39 schreef Horsemen het volgende:
Net een reactie ontvangen van GvE m.b.t. de CC rating.
De strekking is dat Graydon eind november van dit jaar de beoordelingsmethodiek heeft gewijzigd. Waar voorheen veel start-up (starters) bedrijven in een B-range classificatie vielen krijgen ze nu een C-range classificatie. Verder geven ze aan dat ze dit niet voldoende gecommuniceerd hebben en daarvoor bieden ze excuses aan. Vooralsnog zullen ze geen nieuwe projecten in een C-range meer publiceren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik pak hem mee.quote:Op woensdag 24 december 2014 13:12 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
Ik denk dat de markt onder christelijke mensen een beetje wordt overschat maar alsnog denk ik dat het plan wel kansrijk is. Ten eerste zeggen ze dat er twaalf christelijke basisscholen zijn maar dit zegt niets want bijna elke basisschool is ooit als christelijk opgericht. Wat denk ik relevanter is om te kijken naar de verkiezingsuitslag van 2012 om een goede indruk te krijgen van het markt potentieel. CDA, CU en SGP scoorden toen samen maar 10,8% van de stemmen. En dan kun je nog afvragen of CDA nog christelijk te noemen is en speelt ook het feit mee dat SGP-vrouwen vaak niet werken en dus alle tijd hebben om op de kinderen te passen. Stel op basis van deze gegevens dat 5% tot de mogelijke doelgroep behoort, en 10% daarvan kinderen heeft in de juiste leeftijd, dan heb je 0,5% x 56.000(aantal inwoners Den Helder)=280 als maximaal bereik van je bedrijf. Aangezien ze bij 50 kinderen alles al prima kunnen betalen hoeven ze maar een kleine 20% van deze potentiële markt te veroveren.
Ook een factor van belang is dat er maar een klein bedrag wordt geleend en hoofdelijke aansprakelijkheid geaccepteerd wordt en dat is wel wat waard bij zo'n klein bedrag.
BTW; als het in dit tempo doorgaat dan is het project vandaag nog vol
Dat zou kunnen maar hoeft niet. Ik denk dat het wel los loopt en dat e.e.a. op termijn alsnog ingevoerd gaat worden maar dan wel met de juiste communicatie. Dat is prima toch?quote:Op woensdag 24 december 2014 14:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gezien het grote aantal 5s'jes van de laatste tijd, zal het aantal projecten dan wel gaan afnemen. De fit20's enzo zouden dan niet meer op de site moeten verschijnen, omdat Graydon hier een C-rating op gaat plakken?
Het is mijn tweede. Tenminste, die tot stand gaat komen.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:15 schreef crowd_funder het volgende:
[..]
Ik heb hem ook meegepakt. Dit is m'n eerste KOM project.
Ik ook, goed verhaal, goede onderbouwing (fijn het business plan!). Met name de omvang van het bedrag en daarmee ook de benodigde cash flow zijn wat mij betreft doorslaggevend hierin.quote:
Die fit20s zouden sowieso niet op de site moeten komen als je het aan mij vraagt. Zeer gewaagd concept in allerlei kleinere plaatsen uitrollen is vragen om problemen.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gezien het grote aantal 5s'jes van de laatste tijd, zal het aantal projecten dan wel gaan afnemen. De fit20's enzo zouden dan niet meer op de site moeten verschijnen, omdat Graydon hier een C-rating op gaat plakken?
Ik zie het concept ook niet zitten maar vele investeerders wel dus de crowd heeft uiteindelijk het laatste woord.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:22 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Die fit20s zouden sowieso niet op de site moeten komen als je het aan mij vraagt. Zeer gewaagd concept in allerlei kleinere plaatsen uitrollen is vragen om problemen.
hier nog 1. dat zijn al 4 personen van dit forum dusquote:Op woensdag 24 december 2014 14:21 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik ook, goed verhaal, goede onderbouwing (fijn het business plan!). Met name de omvang van het bedrag en daarmee ook de benodigde cash flow zijn wat mij betreft doorslaggevend hierin.
Ik zie het concept ook niet zitten, maar ik was laatst bij Siemens en die vertelde dat zij voor hun medewerkers eenzelfde soort iets hadden met kort sporten voor het werk. Er is dus wel markt voor, maar ik vraag me af of die groot genoeg is.quote:Op woensdag 24 december 2014 14:25 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zie het concept ook niet zitten maar vele investeerders wel dus de crowd heeft uiteindelijk het laatste woord.
Ik doe ook mee en wacht het nieuwe voorstel af. Bedankt voor de info, kan ik er alvast over na denkenquote:Op woensdag 24 december 2014 14:33 schreef bleyenburg het volgende:
ik ook in de Christelijke kindertuin van KoM. Sympathiek ook....
Verder ter info:
Contact gehad met KoM over project special trees.
Loopt nog 5 dagen en gaat niet vol komen.
(ik doe mee)
KoM vertelt mij dat de recente ontwikkelingen bij special trees zeer voorspoedig zijn.
de inmiddels toegezegde 90K zal toereikend zijn voor de plannen.
Als KoM een goede onderbouwing krijgt van special trees, zal project doorgaan met aangepast doelbedrag van 100K.
elke investeerder krijgt bericht hierover en kan naar believen uitstappen, bijstorten of blijven zitten.
Lijkt mij prima, ik wacht rustig af.
Voor wie overweegt meet te doen met special trees, maar vanwege nog korte looptijd en ver weg liggend doelbedrag afhaakt, kan dit nieuw inzicht geven
Voor de concurrentie is het goed. Voor de veiligheid maakt het niet uit. Je hebt een contract met de schuldeiser, niet met GVE.quote:Op woensdag 24 december 2014 12:41 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Waarom doorgaan over dat vrouw ding, daar waren we bijna vanaf.
Ik vind het ook wel belangrijk dat er concurrentie voor GVE is, dat zou KOM kunnen zijn.
Bovendien kun je dan 2 x de 40k halen met bijbehorende bovenstaande cashflows halen
Het doet mij niet zoveel dat Louis van gaal en het NL elftal ergens (gratis) hebben gegetenquote:
Wow! Wat was dit voor een lening?quote:Op woensdag 24 december 2014 16:45 schreef mrbombastic het volgende:
Aflossingsprobleem geldlening
U heeft in of omstreeks juli 2013 via het platform van Geldvoorelkaar.nl een bedrag geïnvesteerd (geldlening) in het project (leningnummer 003764) van Wet en Dry B.V. Er zijn problemen ontstaan in de aflossing van de geldlening conform de schuldbekentenis.
Toiletrol houder volgens mijquote:Op woensdag 24 december 2014 16:51 schreef zoekie het volgende:
[..]
Wow! Wat was dit voor een lening?
Hij is nog wel te googlen, maar de link op GVE werkt niet meer. Over transparantie gesproken...quote:Op woensdag 24 december 2014 17:51 schreef mtv het volgende:
Toiletrol houder volgens mij
van Rob de Groot
Iets met nat wc papier toch? En je kreeg er een als incentive ofzo?quote:Op woensdag 24 december 2014 17:51 schreef mtv het volgende:
[..]
Toiletrol houder volgens mij
van Rob de Groot
zag het ookquote:Op woensdag 24 december 2014 17:56 schreef zoekie het volgende:
[..]
Hij is nog wel te googlen, maar de link op GVE werkt niet meer. Over transparantie gesproken...
http://www.geldvoorelkaar(...)oject.aspx?id=003764
Dat is wel fors Leoline, ik leg mn voorlopige max op 10k en daarna heb ik nog een stuk meer in obligaties en en aandelen zitten want die voelen toch iets fijner.quote:Op woensdag 24 december 2014 11:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mooie berekening. Ik hoop het komend jaar uit te kunnen bouwen richting 40k (haal het nog niet), maar dan moeten de projecten er wel naar zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |