abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147916940
Net een reactie ontvangen van GvE m.b.t. de CC rating.
De strekking is dat Graydon eind november van dit jaar de beoordelingsmethodiek heeft gewijzigd. Waar voorheen veel start-up (starters) bedrijven in een B-range classificatie vielen krijgen ze nu een C-range classificatie. Verder geven ze aan dat ze dit niet voldoende gecommuniceerd hebben en daarvoor bieden ze excuses aan. Vooralsnog zullen ze geen nieuwe projecten in een C-range meer publiceren.
pi_147917177
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:39 schreef Horsemen het volgende:
Net een reactie ontvangen van GvE m.b.t. de CC rating.
De strekking is dat Graydon eind november van dit jaar de beoordelingsmethodiek heeft gewijzigd. Waar voorheen veel start-up (starters) bedrijven in een B-range classificatie vielen krijgen ze nu een C-range classificatie. Verder geven ze aan dat ze dit niet voldoende gecommuniceerd hebben en daarvoor bieden ze excuses aan. Vooralsnog zullen ze geen nieuwe projecten in een C-range meer publiceren.
Zie dat ze in 1x reactie hebben verstuurd naar iedereen met vragen (?). Voor de volledigheid hieronder de reactie van GVE.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147917921
Gezien het grote aantal 5s'jes van de laatste tijd, zal het aantal projecten dan wel gaan afnemen. De fit20's enzo zouden dan niet meer op de site moeten verschijnen, omdat Graydon hier een C-rating op gaat plakken?
Schip ahoy!
pi_147917977
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 13:12 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Ik denk dat de markt onder christelijke mensen een beetje wordt overschat maar alsnog denk ik dat het plan wel kansrijk is. Ten eerste zeggen ze dat er twaalf christelijke basisscholen zijn maar dit zegt niets want bijna elke basisschool is ooit als christelijk opgericht. Wat denk ik relevanter is om te kijken naar de verkiezingsuitslag van 2012 om een goede indruk te krijgen van het markt potentieel. CDA, CU en SGP scoorden toen samen maar 10,8% van de stemmen. En dan kun je nog afvragen of CDA nog christelijk te noemen is en speelt ook het feit mee dat SGP-vrouwen vaak niet werken en dus alle tijd hebben om op de kinderen te passen. Stel op basis van deze gegevens dat 5% tot de mogelijke doelgroep behoort, en 10% daarvan kinderen heeft in de juiste leeftijd, dan heb je 0,5% x 56.000(aantal inwoners Den Helder)=280 als maximaal bereik van je bedrijf. Aangezien ze bij 50 kinderen alles al prima kunnen betalen hoeven ze maar een kleine 20% van deze potentiële markt te veroveren.

Ook een factor van belang is dat er maar een klein bedrag wordt geleend en hoofdelijke aansprakelijkheid geaccepteerd wordt en dat is wel wat waard bij zo'n klein bedrag.

BTW; als het in dit tempo doorgaat dan is het project vandaag nog vol
Ik pak hem mee.
pi_147918194
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik pak hem mee.
Ik heb hem ook meegepakt. Dit is m'n eerste KOM project.
pi_147918258
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gezien het grote aantal 5s'jes van de laatste tijd, zal het aantal projecten dan wel gaan afnemen. De fit20's enzo zouden dan niet meer op de site moeten verschijnen, omdat Graydon hier een C-rating op gaat plakken?
Dat zou kunnen maar hoeft niet. Ik denk dat het wel los loopt en dat e.e.a. op termijn alsnog ingevoerd gaat worden maar dan wel met de juiste communicatie. Dat is prima toch?
pi_147918289
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:15 schreef crowd_funder het volgende:

[..]

Ik heb hem ook meegepakt. Dit is m'n eerste KOM project.
Het is mijn tweede. Tenminste, die tot stand gaat komen.
pi_147918375
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:09 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik pak hem mee.
Ik ook, goed verhaal, goede onderbouwing (fijn het business plan!). Met name de omvang van het bedrag en daarmee ook de benodigde cash flow zijn wat mij betreft doorslaggevend hierin.
pi_147918399
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:07 schreef Piet__Piraat het volgende:
Die fit20s zouden sowieso niet op de site moeten komen als je het aan mij vraagt. Zeer gewaagd concept in allerlei kleinere plaatsen uitrollen is vragen om problemen.
pi_147918491
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:22 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Die fit20s zouden sowieso niet op de site moeten komen als je het aan mij vraagt. Zeer gewaagd concept in allerlei kleinere plaatsen uitrollen is vragen om problemen.
Ik zie het concept ook niet zitten maar vele investeerders wel dus de crowd heeft uiteindelijk het laatste woord.
pi_147918708
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:21 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Ik ook, goed verhaal, goede onderbouwing (fijn het business plan!). Met name de omvang van het bedrag en daarmee ook de benodigde cash flow zijn wat mij betreft doorslaggevend hierin.
hier nog 1. dat zijn al 4 personen van dit forum dus :)

Businessplan toevoeging is inderdaad een meerwaarde !
pi_147918790
ik ook in de Christelijke kindertuin van KoM. Sympathiek ook....

Verder ter info:
Contact gehad met KoM over project special trees.
Loopt nog 5 dagen en gaat niet vol komen.
(ik doe mee)

KoM vertelt mij dat de recente ontwikkelingen bij special trees zeer voorspoedig zijn.
de inmiddels toegezegde 90K zal toereikend zijn voor de plannen.
Als KoM een goede onderbouwing krijgt van special trees, zal project doorgaan met aangepast doelbedrag van 100K.
elke investeerder krijgt bericht hierover en kan naar believen uitstappen, bijstorten of blijven zitten.

Lijkt mij prima, ik wacht rustig af.
Voor wie overweegt meet te doen met special trees, maar vanwege nog korte looptijd en ver weg liggend doelbedrag afhaakt, kan dit nieuw inzicht geven
pi_147919025
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik zie het concept ook niet zitten maar vele investeerders wel dus de crowd heeft uiteindelijk het laatste woord.
Ik zie het concept ook niet zitten, maar ik was laatst bij Siemens en die vertelde dat zij voor hun medewerkers eenzelfde soort iets hadden met kort sporten voor het werk. Er is dus wel markt voor, maar ik vraag me af of die groot genoeg is.
pi_147919033
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 14:33 schreef bleyenburg het volgende:
ik ook in de Christelijke kindertuin van KoM. Sympathiek ook....

Verder ter info:
Contact gehad met KoM over project special trees.
Loopt nog 5 dagen en gaat niet vol komen.
(ik doe mee)

KoM vertelt mij dat de recente ontwikkelingen bij special trees zeer voorspoedig zijn.
de inmiddels toegezegde 90K zal toereikend zijn voor de plannen.
Als KoM een goede onderbouwing krijgt van special trees, zal project doorgaan met aangepast doelbedrag van 100K.
elke investeerder krijgt bericht hierover en kan naar believen uitstappen, bijstorten of blijven zitten.

Lijkt mij prima, ik wacht rustig af.
Voor wie overweegt meet te doen met special trees, maar vanwege nog korte looptijd en ver weg liggend doelbedrag afhaakt, kan dit nieuw inzicht geven
Ik doe ook mee en wacht het nieuwe voorstel af. Bedankt voor de info, kan ik er alvast over na denken O-)
pi_147919099
Wel leuk dat dit forum nu wat actiever is, al is de reden misschien wat minder.
  woensdag 24 december 2014 @ 15:07:28 #291
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_147920014
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 12:41 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Waarom doorgaan over dat vrouw ding, daar waren we bijna vanaf.

Ik vind het ook wel belangrijk dat er concurrentie voor GVE is, dat zou KOM kunnen zijn.

Bovendien kun je dan 2 x de 40k halen met bijbehorende bovenstaande cashflows halen :)
Voor de concurrentie is het goed. Voor de veiligheid maakt het niet uit. Je hebt een contract met de schuldeiser, niet met GVE.
pi_147922370
Nog zin in Thais? Project 9172
pi_147923073
quote:
14s.gif Op woensdag 24 december 2014 16:12 schreef Horsemen het volgende:
Nog zin in Thais? Project 9172
Het doet mij niet zoveel dat Louis van gaal en het NL elftal ergens (gratis) hebben gegeten :')
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_147923274
Aflossingsprobleem geldlening

U heeft in of omstreeks juli 2013 via het platform van Geldvoorelkaar.nl een bedrag geïnvesteerd (geldlening) in het project (leningnummer 003764) van Wet en Dry B.V. Er zijn problemen ontstaan in de aflossing van de geldlening conform de schuldbekentenis.

Stopzetten betalingen naar investeerders

Ook na herinneringen van onze zijde bleef (volledige) betaling uit. Geldvoorelkaar.nl heeft tot vandaag de aflossingen naar de investeerders voorgeschoten in verband met onderhandelingen met Wet & Dry B.V. om nog tot een bepaalde financiële oplossing te komen. Inmiddels is duidelijk geworden dat deze oplossing niet kan worden gevonden.

Het gevolg is dat Geldlvoorelkaar.nl u geen termijnbedragen meer zal doorstorten. Het spijt ons u niet beter te kunnen berichten.

Ingevolge de aan Geldvoorelkaar.nl via de investeringsovereenkomst verstrekte last heeft Geldvoorelkaar.nl - gezien de ontstane betalingsachterstand - de vordering ten behoeve van u en de overige investeerders ter incasso uit handen gegeven aan Flanderijn en van Eck Gerechtsdeurwaarders te Rotterdam. Geldvoorelkaar.nl is genoodzaakt betalingen aan u op te schorten tot het moment dat genoemde deurwaarders voldoende bij Wet & Dry B.V. hebben kunnen incasseren om een (tussentijdse) afdracht te doen.

Incassoprocedure via deurwaarder

Het gerechtsdeurwaarderskantoor heeft Wet & Dry B.V. in de gelegenheid gesteld om de achterstand in de aflossingstermijnen te voldoen, aan welke sommatie Wet & Dry B.V. geen gevolg heeft gegeven. De opvolgende stap naar Wet & Dry B.V. is geweest dat de totale vordering (de achterstallige termijnen en de nog te vervallen toekomstige termijnen, vermeerderd met rente en kosten) bij vervroeging ineens en geheel is opgeëist. De buitengerechtelijke incassokosten zijn aan Wet & Dry B.V. doorbelast. Op grond van de schuldbekentenis, overeenkomst en algemene voorwaarden, alsmede op grond van de wet, dient Wet & Dry B.V. deze kosten te vergoeden.

Mocht de zaak minnelijk niet alsnog met Wet & Dry B.V. kunnen worden opgelost, dan zullen wij ingevolge de verstrekte last de deurwaarder ten behoeve van u en de overige investeerders (de informele vereniging) opdracht geven om rechtsmaatregelen te nemen jegens Wet & Dry B.V. Dit om een betaalvonnis te verkrijgen, waarmee betaling afdwingbaar kan worden gesteld. Voor zover noodzakelijk zal de deurwaarder een advocatenkantoor inschakelen.

Kosten invordering / buitengerechtelijke kosten

Op grond van de investeringsovereenkomst en de toepasselijke voorwaarden van Geldvoorelkaar.nl komen de kosten van een dergelijke gerechtelijke procedure (voor zover deze niet verhaalbaar zijn) voor rekening van de investeerders (per investeerder naar rato van het door hem/haar geïnvesteerde bedrag).

Nu Geldvoorelkaar.nl zeer teleurgesteld is over de ontwikkelingen bij Wet & Dry B.V. en de financiering destijds via het platform van de website van Geldvoorelkaar.nl tot stand is gekomen zal Geldvoorelkaar.nl coulance halve de buitengerechtelijke- en gerechtelijke kosten (zoals griffierechten, deurwaarderskosten en het honorarium voor de ingeschakelde gemachtigde en/of advocaat) niet aan de investeerders doorbelasten, maar - geheel onverplicht - voor haar eigen rekening nemen. Uiteraard zullen deze kosten waar rechtens mogelijk wel op Wet & Dry B.V. worden verhaald.
pi_147923464
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 16:45 schreef mrbombastic het volgende:
Aflossingsprobleem geldlening

U heeft in of omstreeks juli 2013 via het platform van Geldvoorelkaar.nl een bedrag geïnvesteerd (geldlening) in het project (leningnummer 003764) van Wet en Dry B.V. Er zijn problemen ontstaan in de aflossing van de geldlening conform de schuldbekentenis.

Wow! Wat was dit voor een lening?
pi_147925405
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 16:51 schreef zoekie het volgende:

[..]

Wow! Wat was dit voor een lening?
Toiletrol houder volgens mij
van Rob de Groot
pi_147925530
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:51 schreef mtv het volgende:
van Rob de Groot
Hij is nog wel te googlen, maar de link op GVE werkt niet meer. Over transparantie gesproken...
http://www.geldvoorelkaar(...)oject.aspx?id=003764
pi_147925624
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:51 schreef mtv het volgende:

[..]

van Rob de Groot
Iets met nat wc papier toch? En je kreeg er een als incentive ofzo?
pi_147925713
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 17:56 schreef zoekie het volgende:

[..]

Hij is nog wel te googlen, maar de link op GVE werkt niet meer. Over transparantie gesproken...
http://www.geldvoorelkaar(...)oject.aspx?id=003764
zag het ook :') Link doet het niet meer, misschien wel met cache.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 24 december 2014 @ 18:05:10 #300
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_147925770
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Mooie berekening. Ik hoop het komend jaar uit te kunnen bouwen richting 40k (haal het nog niet), maar dan moeten de projecten er wel naar zijn :)
Dat is wel fors Leoline, ik leg mn voorlopige max op 10k en daarna heb ik nog een stuk meer in obligaties en en aandelen zitten want die voelen toch iets fijner.

Maar als alle projecten gewoon blijven lopen waarom dan ook niet,
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')