 
		 
			 
			
			
			SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
 
			 
			
			
			Voor mij wel, het is een optelsom van factoren, terwijl bewust foutieve informatie verstrekt in een pitch, op zich al voldoende reden is om te annuleren.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 12:59 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ze zijn gehuwd (mogelijk wel op HV). Hypktheekrecht op schip en huis. De prognose gaat enkel uit van het exploiteren van het schip.
Mijn vrouw en ik zijn toen het bedrijf [...] in Sliedrecht gestart, dat zich bezighoudt met gespecialiseerde autoverzorging zoals belettering en reclame, reiniging en car wrapping. De werkzaamheden worden echter vooral door mijn vrouw gedaan
Stel dat dit er niet had gestaan, dan was dat bedrijfje buiten beeld. Had er minder aan de hand geweest? Het heeft geen significante impact op de aanvraag i.m.o.
Ik investeer obv de cijfers van het schip en niet obv het beletteringsbedrijfje. Al is al het extra inkomen hieruit en uit Herbalife natuurlijk meegenomen.
Anders gezegd; Dit is voor mij geen reden om te annuleren.
 
  
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Hieruit blijkt ook wel dat het geen succes was, want de eigen middelen die ze erin hebben gestoken hebben ze niet meer uit het bedrijf kunnen halen blijkbaar.quote:Onze eigen middelen hebben we in 2017 geïnvesteerd in ons autobedrijf.
 
			 
			
			
			Tja en dan ga je het schip in!quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:57 schreef Red_arrow het volgende:
[..]
Hieruit blijkt ook wel dat het geen succes was, want de eigen middelen die ze erin hebben gestoken hebben ze niet meer uit het bedrijf kunnen halen blijkbaar.
 
			 
			
			
			Ik laat hem ook varen, was aan 't twijfelen gisteren. Maar bij twijfel niet doen zeggen ze en word nu ook weer bevestigt.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Voor mij wel, het is een optelsom van factoren, terwijl bewust foutieve informatie verstrekt in een pitch, op zich al voldoende reden is om te annuleren.
- De woorden 'bezighoudt' en 'worden' zijn gesteld in de Tegenwoordige Tijd, wat impliceert dat het bedrijf er nog is.
- Een winstgevend bedrijf levert aanvullend inkomen waardoor vennoten minder geld hoeven te onttrekken aan het scheepsbedrijf
- Bij problemen in het scheepsbedrijf kan men terugvallen op inkomsten/vermogen in andere bedrijf (hetgeen nu dus niet zo blijkt te zijn).
- De liquidatie van het beletteringsbedrijfje, misschien waren er (grote) schulden, dat kan allerlei ongewenste gevolgen hebben voor de scheepvaart toko.
- 12 ambachten, 13 ongelukken? (edit: grappig, dezelfde gedachte gehad als PON)
- Het was al een beetje twijfelgeval gisteren, sommige collega's crowd deden al niet mee.
- Voor de zekerheden maakt het niet uit nee, maar dat is nooit de enige overweging voor een investering.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Pa en ma, opa en oma doen ook meequote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:55 schreef quepos het volgende:
Er wordt bij CCF even 2 keer 50K ingelegd bij maatschap HOH.
 goed teken wat mij betreft.
 goed teken wat mij betreft.
											 
			 
			
			
			Op het annuleren van mijn investering kwam de volgende reactie:quote:Op woensdag 7 augustus 2019 13:31 schreef obligataire het volgende:
[..]
Voor mij wel, het is een optelsom van factoren, terwijl bewust foutieve informatie verstrekt in een pitch, op zich al voldoende reden is om te annuleren.
- De woorden 'bezighoudt' en 'worden' zijn gesteld in de Tegenwoordige Tijd, wat impliceert dat het bedrijf er nog is.
- Een winstgevend bedrijf levert aanvullend inkomen waardoor vennoten minder geld hoeven te onttrekken aan het scheepsbedrijf
- Bij problemen in het scheepsbedrijf kan men terugvallen op inkomsten/vermogen in andere bedrijf (hetgeen nu dus niet zo blijkt te zijn).
- De liquidatie van het beletteringsbedrijfje, misschien waren er (grote) schulden, dat kan allerlei ongewenste gevolgen hebben voor de scheepvaart toko.
- 12 ambachten, 13 ongelukken? (edit: grappig, dezelfde gedachte gehad als PON)
- Het was al een beetje twijfelgeval gisteren, sommige collega's crowd deden al niet mee.
- Voor de zekerheden maakt het niet uit nee, maar dat is nooit de enige overweging voor een investering.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of mijn investering nu geannuleerd is wordt volledig in het midden gelaten.
Edit: geannuleerd inmiddels. Ik laat het daarbij.
Edit: A.C.H. belettering heeft in December 2018 de huidige naam "RISICO" op de naam van het aan te kopen schip geplakt.
[ Bericht 1% gewijzigd door ETphonehome op 07-08-2019 16:05:38 ]
 
			 
			
			
			Ik vrees dat er een GvE-pitchschrijver een tijdje niet meer in de buurt van een toetsenbord zal mogen komen van zijn werkgever.quote:Gisteren hebben wij u een bericht gestuurd inzake de publicatie van leningnummer 20382 | MBS C*nf**nza.
In de pitch stond helaas een onjuiste bedrijfsnaam en hyperlink naar A.C.H. Auto Complete, een activiteit die nooit van de grond is gekomen en waarvan de heer Hovestadt de site "op zwart" heeft gezet nu hij zich weer volledig op de vaart richt. Het had een hyperlink moeten zijn naar A.C.H. Belettering en Bedrukking, de onderneming die gevoerd wordt door mevrouw Hovestadt en die zij blijft voeren omdat zij door de weeks gewoon aan wal is.
Onze excuses hiervoor. Wij hebben dit inmiddels in de pitch gecorrigeerd.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice Geldvoorelkaar.nl
 
			 
			
			
			"Je mag op vakantie, en hoeft niet meer terug te komen!"quote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:36 schreef Gustaf86 het volgende:
Mailtje van GvE over het vrachtschip en het toch wel actieve beletteringsbedrijf van de echtgenote van de ondernemer:
[..]
Ik vrees dat er een GvE-pitchschrijver een tijdje niet meer in de buurt van een toetsenbord zal mogen komen van zijn werkgever.
 
			 
			
			
			Precies, wat een blunderquote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:36 schreef Gustaf86 het volgende:
Mailtje van GvE over het vrachtschip en het toch wel actieve beletteringsbedrijf van de echtgenote van de ondernemer:
[..]
Ik vrees dat er een GvE-pitchschrijver een tijdje niet meer in de buurt van een toetsenbord zal mogen komen van zijn werkgever.
 
  
			 
			
			
			Volgens google alleen op zaterdag tussen 9 en 12 openquote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:54 schreef obligataire het volgende:
[..]
Precies, wat een blunder
En het project liep al lekker vol tot vanochtend.....
Misschien doe ik alsnog mee maar ik heb inmiddels wel nagevraagd of het bedrijfje überhaupt winstgevend is. Iets in de Kvk inschrijven is niet zo moeilijk maar wordt er winst gemaakt is wel zo belangrijk hier.
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Het is zeker geen onaardig project. Maar door de vrij hoge kosten bij Collin zal netto rendement 4,4% zijn. Véél beter dan spaarrekening natuurlijk maar om er nou heel hard achteraan te hollen, dat gaat mij persoonlijk net wat te ver.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:55 schreef quepos het volgende:
Er wordt bij CCF even 2 keer 50K ingelegd bij maatschap HOH.
 
			 
			
			
			gedaan, n.a.v. mijn mail is de pitch aangepast.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:12 schreef zeeland6 het volgende:
Bij geblunder kan maar op een manier een signaal worden afgegeven: investering terug trekken/niet meedoen.
Het lijkt er wel op bij GvE dat een aantal stagiars de zomermaanden de burelen bemant. Voor de zittenblijvers: veel succes.
 
			 
			
			
			Dat is bij Collin afhankelijk van welke korting je op de fee hebt opgebouwd. In dit voorbeeld komt je netto rendement uit tussen de 4,3% en de 4,78% (voor eventuele defaults).quote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:18 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Het is zeker geen onaardig project. Maar door de vrij hoge kosten bij Collin zal netto rendement 4,4% zijn. Véél beter dan spaarrekening natuurlijk maar om er nou heel hard achteraan te hollen, dat gaat mij persoonlijk net wat te ver.
 
			 
			
			
			Het project loopt weer lekker door na het wijzigen van de link. Jammer van het slordigheidje, maar daar kan die schipper denk ik ook weinig aan doen. Ik heb nooit problemen ervaren met de boten op GvE, ik laat mijn investering dan ook gewoon staan.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 16:29 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
gedaan, n.a.v. mijn mail is de pitch aangepast.
% geïnvesteerd is nu gezakt van 51 naar 50%, ben benieuwd of dit verder gaat zakken.
 
			 
			
			
			Dit is/wordt mijn 7e scheepje (6x GVE, 1x Crowdparnters). Betalen netjes, nooit problemen. Tot nu toe.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 20:40 schreef Buurman_ het volgende:
[..]
Het project loopt weer lekker door na het wijzigen van de link. Jammer van het slordigheidje, maar daar kan die schipper denk ik ook weinig aan doen. Ik heb nooit problemen ervaren met de boten op GvE, ik laat mijn investering dan ook gewoon staan.
 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:19 schreef Horsemen het volgende:
Wat vinden jullie van de nieuwe op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Steekflens
Ik heb er echt de ballen verstand van maar financieel uiterst zwak, geen hoofdelijke aansprakelijkheid, en de verpanding heb je volgens mij in dit geval helemaal niets aan, maar nogmaals van flenzen heb ik totaal geen kaas gegeten.
quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:30 schreef bleyenburg het volgende:
Steekflens absolute no-go.
Geen hoofdelijke aansprakelijkheid en verder uitermate risicovol.
Omzet ¤ 210.000,00 en ze willen nu ¤ 150.000,00 lenen.
Ik doe niet mee.
quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:32 schreef MSR het volgende:
Ik doe ook niet mee met die flensjes.
Overigens, enerzijds schetsen ze 150.000,- te hebben geïnvesteerd en bij de samenvatting staat zelf ingebracht kapitaal 50.000,-.
quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:37 schreef Justme7005 het volgende:
Steekflens klinkt als een uit de hand gelopen hobby. 150K geïnvesteerd uit privé en toch maar 30K eigen vermogen. Ik pas
quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:39 schreef bleyenburg het volgende:
Ze hebben beiden sinds 2013 al anderhalve ton geïnvesteerd. Nu nog een keer 1,5 ton erbij. over 2014 omzet gedraaid (omzet hé......). van ff iets meer dan 2 ton
Ik blijf er héééél ver van weg
quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:47 schreef MSR het volgende:
[..]
Hun postadres en 'tweede magazijn' is gewoon het woonadres. Laat dat dan weg inderdaad, vooral omdat je ook al twee andere adressen hebt. Zak stro voor 50 cent
Overigens vind ik betreffende website ook maar dikke knudde. Ik vind het nog knap dat ze daarmee 2 ton omzet hebben weten te genereren.
quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:54 schreef bleyenburg het volgende:
Ik snap echt niet dat de steekflens het tot een pitch gehaald heeft.
KoM is in ieder geval wel lekker duidelijk: Hoog risico.
quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:54 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zo, daar zijn we dan uit. Op naar de volgende!
Het kan ook goed gaan ondanks deze recensies. Het project is deze week afbetaald. Termijnen zijn altijd netjes op tijd betaald.quote:Op dinsdag 21 april 2015 16:57 schreef bleyenburg het volgende:
En de verpanding (gedeeltelijk nota bene) is ook al een wassen neus.
In geval van nood krijg je voor die spullen echt geen ¤ 45.000,00 meer hoor.
5K lijkt me max.
 
											 
			 
			
			
			Ik was als enige nog een beetje positief volgens mijquote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:24 schreef KrekelJapie het volgende:
Het is altijd leuk om even terug te kijken naar de meningen bij de start van een project:
[..]
Het kan ook goed gaan ondanks deze recensies. Het project is deze week afbetaald. Termijnen zijn altijd netjes op tijd betaald.
Uiteraard had ik met de wetenschap van nu, nooit meer ingestapt
 (heb niet meegedaan uiteindelijk).
  (heb niet meegedaan uiteindelijk).quote:Op dinsdag 21 april 2015 23:12 schreef obligataire het volgende:
.....Overigens wint die verpanding van voorraad en inventaris aan waarde naarmate het bedrijf groeit en de lening door aflossing steeds lager wordt.
Op zich vind ik het wel een bedrijf met hoge gunfactor, stelletje techneuten die een gat in de markt hebben gevonden. Dit zou zomaar iets heel moois kunnen worden. Risico's zijn er ook genoeg. Daar staat een redelijke rente tegenover. Ik twijfel nog even door, ik heb al flink wat uitgeleend deze maand
 
			 
			
			
			Ik blijf ook aan boord, al is het maar omdat ik vrachtschepen als mijn standaardvoorbeeld geef als mijn gesprekspartner bij crowdfunding weer alleen maar denkt aan gofundme-bedelaars voor een wereldreis etc. En omdat ik tot nu toe iedere keer te laat was voor projecten met een vrachtschip.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 20:40 schreef Buurman_ het volgende:
[..]
Het project loopt weer lekker door na het wijzigen van de link. Jammer van het slordigheidje, maar daar kan die schipper denk ik ook weinig aan doen. Ik heb nooit problemen ervaren met de boten op GvE, ik laat mijn investering dan ook gewoon staan.
 
			 
			
			
			Hier zat ik ook in, las in 2015 nog niet mee hier volgens mij. Het is een project waar ik nu niet meer in zou stappen.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 21:24 schreef KrekelJapie het volgende:
Het is altijd leuk om even terug te kijken naar de meningen bij de start van een project:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Het kan ook goed gaan ondanks deze recensies. Het project is deze week afbetaald. Termijnen zijn altijd netjes op tijd betaald.
Uiteraard had ik met de wetenschap van nu, nooit meer ingestapt

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |