Ja, ik zie de manoeuvre niet. Sterker nog, er was geen ruimte voor een manoeuvrequote:Op zondag 28 juli 2019 22:34 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Met de onboard van Leclerc ernaast (niet volledig sync met elkaar, maar close enough) :
[ afbeelding ]
De manoeuvre is dat Leclerc direct na het uitrijden naar rechts instuurt omdat hij Grosjean in de spiegels ziet komen. Hij had echter weinig uitwijkruimte naar rechts en Grosjean remde al, dus kon Leclerc zijn weg al gauw vervolgen.quote:Op zondag 28 juli 2019 22:38 schreef Blik het volgende:
Laatste post:
[..]
Ja, ik zie de manoeuvre niet. Sterker nog, er was geen ruimte voor een manoeuvre
Wanneer Red Bull zijn huidige snelheid tov de concurrentie weet te handhaven, dan is dat zeker mogelijk.quote:Op zondag 28 juli 2019 22:43 schreef manny het volgende:
Zou Bottas nog haalbaar zijn in de wk stand ?
Hij stuurt naar rechts op een gegeven moment, eerder kon niet wegens de pitcrew die klaarstond. Vervolgens blijft die gewoon op die lijn rijden, niet bijsturen daarna of wat dan ook. Dat die zag dat Grosjean eraan kwam, hoe kun je dat weten. Heb je Leclerc zn whatsapp?quote:Op zondag 28 juli 2019 22:40 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
De manoeuvre is dat Leclerc direct na het uitrijden naar rechts instuurt omdat hij Grosjean in de spiegels ziet komen. Hij had echter weinig uitwijkruimte naar rechts en Grosjean remde al, dus kon Leclerc zijn weg al gauw vervolgen.
zelf de eerste plek is nog haal baar zo , er kan nog alle kanten op de laatste 3 races hebben dat wel laten zien en er komen nog leuke baantje voor de RBRquote:Op zondag 28 juli 2019 22:43 schreef manny het volgende:
Zou Bottas nog haalbaar zijn in de wk stand ?
Uiteindelijk heeft Mercedes wel de meest stabiele combo. Hamilton heeft met Bottas nog wel een goede secondant, Verstappen heeft weinig tot niks aan Gasly.quote:Op zondag 28 juli 2019 22:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
zelf de eerste plek is nog haal baar zo , er kan nog alle kanten op de laatste 3 races hebben dat wel laten zien en er komen nog leuke baantje voor de RBR
was een foutje in de systemen omdat Hamilton opeens crashte en daarna die mooie pitsstop had waarbij zelfs Haas en Ferrari er goed uit zagen.quote:Op zondag 28 juli 2019 23:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb niet alles teruggelezen maar hoe zat het met die investigation naar Hamilton wegens te langzaam achter de SC rijden?
quote:Op zondag 28 juli 2019 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was een foutje in de systemen omdat Hamilton opeens crashte en daarna die mooie pitsstop had waarbij zelfs Haas en Ferrari er goed uit zagen.
En Russell nu de enige zonder punten!quote:
Dit.quote:Op maandag 29 juli 2019 01:00 schreef Jane het volgende:
Leclerc die klaagt over het asfalt naast de baan.
Daar hoor je ook helemaal niet te rijden, Charles.![]()
Ze maken zich er waarschijnlijk allemaal wel eens schuldig aan, maar na dat duel met VER in Oostenrijk en nu weer vandaag, zie ik Leclerc als typisch voorbeeld van waarom dat asfalt naast de baan weg moet. Hij neemt te vaak bewust het risico om naast de baan te komen.
Hij ging als een speer vandaag, vlak voor de crash, maar misschien was het toch handiger geweest om wat voorzichtiger door die bocht te gaan (het was al eerder bijna misgegaan) en dat had 'ie waarschijnlijk gedaan had als er geen asfalt had gelegen.
Dat is zijn leerproces. Dit is zijn tweede jaar in F1. Dit soort dingen horen er een beetje bij.quote:Op maandag 29 juli 2019 01:00 schreef Jane het volgende:
Leclerc die klaagt over het asfalt naast de baan.
Daar hoor je ook helemaal niet te rijden, Charles.![]()
Ze maken zich er waarschijnlijk allemaal wel eens schuldig aan, maar na dat duel met VER in Oostenrijk en nu weer vandaag, zie ik Leclerc als typisch voorbeeld van waarom dat asfalt naast de baan weg moet. Hij neemt te vaak bewust het risico om naast de baan te komen.
Hij ging als een speer vandaag, vlak voor de crash, maar misschien was het toch handiger geweest om wat voorzichtiger door die bocht te gaan (het was al eerder bijna misgegaan) en dat had 'ie waarschijnlijk gedaan had als er geen asfalt had gelegen.
Hoe is ham nou alsnog boven Williams gekomen? Heeft hij ze in de laatste 2 rondes allebei gepakt of was de registratie de laatste paar rondes niet up to date?quote:
Volgens mij heeft de FIA het bij de ontwijkende move over het moeten ontwijken van de pitcrew van het team voor ze. Maw hij kon er niet zoveel aan doen ofzo.quote:Op zondag 28 juli 2019 22:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, ik zie de manoeuvre niet. Sterker nog, er was geen ruimte voor een manoeuvre
Raikkonen en de Gio allebei 30 sec straf gekregenquote:Op maandag 29 juli 2019 07:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe is ham nou alsnog boven Williams gekomen? Heeft hij ze in de laatste 2 rondes allebei gepakt of was de registratie de laatste paar rondes niet up to date?
Ik heb hem alleen naar als laatste zien rijden, op enkele seconden achterstand.
Op een gegeven moment zag ik hem al voor Russel rijden. Het inhalen van Kubica heb ik gemist.quote:Op maandag 29 juli 2019 07:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe is ham nou alsnog boven Williams gekomen? Heeft hij ze in de laatste 2 rondes allebei gepakt of was de registratie de laatste paar rondes niet up to date?
Ik heb hem alleen naar als laatste zien rijden, op enkele seconden achterstand.
Hij rijdt nu in een Ferrari. Einde leerproces, welkom in de harde wereld van de grote teamsquote:Op maandag 29 juli 2019 07:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat is zijn leerproces. Dit is zijn tweede jaar in F1. Dit soort dingen horen er een beetje bij.
Die rijden niet voor Williamsquote:Op maandag 29 juli 2019 07:59 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Raikkonen en de Gio allebei 30 sec straf gekregen
Ja collega zei dat ook net, ik heb dat compleet gemist (euforie!)quote:Op maandag 29 juli 2019 08:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zag ik hem al voor Russel rijden. Het inhalen van Kubica heb ik gemist.
Nee het zou gaan om de ronde waarin hij de muur aantikte en daarna die pitstop van 1 minuutnogwat had. Volgens de telemetrie had hij heel lang over die ronde gedaan maar dat kwam dus vanwege die achterlijk lange stop.quote:Op maandag 29 juli 2019 07:40 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de FIA het bij de ontwijkende move over het moeten ontwijken van de pitcrew van het team voor ze. Maw hij kon er niet zoveel aan doen ofzo.
mee eens maar in deze condities kan dit gewoon gebeurenquote:Op maandag 29 juli 2019 08:17 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Hij rijdt nu in een Ferrari. Einde leerproces, welkom in de harde wereld van de grote teams
Volgens mij heb jij het over Hamilton en Shaolin over de pitstop van Leclerc waar geen tijdstraf voor gegeven isquote:Op maandag 29 juli 2019 08:30 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nee het zou gaan om de ronde waarin hij de muur aantikte en daarna die pitstop van 1 minuutnogwat had. Volgens de telemetrie had hij heel lang over die ronde gedaan maar dat kwam dus vanwege die achterlijk lange stop.
op zich kan ik daar wel mee leven alleen is het natuurlijk lullig dat bij vorige unsafe releases er wel tijdstraffen werden uitgedeeldquote:Op maandag 29 juli 2019 08:40 schreef theclansman het volgende:
wat een race![]()
![]()
kan iemand mij nog even uitleggen waarom leclerc geen tijdstraf krijgt voor die unsafe release. ??? Dat gaat natuurlijk helemaal nergens over. Oh het is Ferrari die geven we enkel een boete ?????
Dan kan je dus gewoon tegenwoordig een plaats afkopen in de pitlane op deze manier
HEB JIJ DE RACE WEL GEZIEN?>???!?!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Max heeft ook zat foutjes gemaakt in zijn 1e 3 jaarquote:Op maandag 29 juli 2019 08:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
mee eens maar in deze condities kan dit gewoon gebeuren
zelfs gisteren maar als je in F1 rijdt zijn er geen excuses of het nou je eerste of je 10e jaar isquote:Op maandag 29 juli 2019 08:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Max heeft ook zat foutjes gemaakt in zijn 1e 3 jaar
De definitie van belachelijk hoog is voor elk team verschillend.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:46 schreef mikieu het volgende:
Maar de boete moet dan wel belachelijk hoog zijn, anders ga je dit altijd gewoon doen..
ja daar hebben ze niet zo goed over nagedacht waarschijnlijkquote:Op maandag 29 juli 2019 08:46 schreef mikieu het volgende:
Maar de boete moet dan wel belachelijk hoog zijn, anders ga je dit altijd gewoon doen..
Dat is dan wel weer heel ver gezocht.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
zelfs gisteren maar als je in F1 rijdt zijn er geen excuses of het nou je eerste of je 10e jaar is
Fouten maken is geen probleem. Tijdens zo'n fout je auto heel en op de baan houden is wat een coureur zijn contract laat behoudenquote:Op maandag 29 juli 2019 08:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Max heeft ook zat foutjes gemaakt in zijn 1e 3 jaar
het is de absolute top van de autosport dan mag je de coureurs echt wel op fouten afrekenen, al weegt zo'n fout van Leclerc gisteren niet zo zwaar als die Gasly bijvoorbeeldquote:
Het is onderzocht en wat ik ervan begrijp is dat de stewards iets hebben gezien dat duidelijk maakte dat Leclerc de situatie nog probeerde te voorkomen. Geen idee hoe en wat, maar het bulletin erover is (dacht ik) in een eerder deel van dit topic gepost.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:40 schreef theclansman het volgende:
wat een race![]()
![]()
kan iemand mij nog even uitleggen waarom leclerc geen tijdstraf krijgt voor die unsafe release. ??? Dat gaat natuurlijk helemaal nergens over. Oh het is Ferrari die geven we enkel een boete ?????
Dan kan je dus gewoon tegenwoordig een plaats afkopen in de pitlane op deze manier
Max maakte ook fouten. Ook bij rbr. Bij zijn fouten waren helaas vaak andere coureurs ook de dupe. Begin periode van Lewis was hij ook wild. Ook hij reed bij een top team. Het is niet echt leren maar jong en gretig en nog niet het geduld hebben.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:17 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Hij rijdt nu in een Ferrari. Einde leerproces, welkom in de harde wereld van de grote teams
Je kunt percentages van t budget gebruiken.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
De definitie van belachelijk hoog is voor elk team verschillend.
Gewoon de eerst volgende pitstop (ook volgende race) met 1 man minder in de pitcrew
ja ik lees het document net op de fia website. hij zou zo gestuurd moeten hebben omdat ie anders een pitcrew member van een ander team geraakt zou hebben.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is onderzocht en wat ik ervan begrijp is dat de stewards iets hebben gezien dat duidelijk maakte dat Leclerc de situatie nog probeerde te voorkomen. Geen idee hoe en wat, maar het bulletin erover is (dacht ik) in een eerder deel van dit topic gepost.
Vind ik ook, uiteraard wel afhankelijk van welke fouten, het is immers wel F1, maar deze vind ik hem wel te vergeven. Op de een of andere manier wordt het hem wel minder aangerekend dat Max destijds, kan aan de persoon liggen maar misschien is het ook het besef dat het er bij hoort bij jonge coureurs in hun eerste seizoenen.quote:Op maandag 29 juli 2019 07:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat is zijn leerproces. Dit is zijn tweede jaar in F1. Dit soort dingen horen er een beetje bij.
Een boete voor Ferrari is als een boete voor een miljardair op de weg.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:46 schreef mikieu het volgende:
Maar de boete moet dan wel belachelijk hoog zijn, anders ga je dit altijd gewoon doen..
Jup, gisteren zag je de verschillen ook wel tussen o.a. Ham, Max en Raikonen die hem in een spin nog redden en een Hulkenberg e.a. die gewoon stuurloos eraf gaan.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:49 schreef wdn het volgende:
[..]
Fouten maken is geen probleem. Tijdens zo'n fout je auto heel en op de baan houden is wat een coureur zijn contract laat behouden
https://www.gpupdate.net/(...)ms-pakt-eerste-punt/quote:Op maandag 29 juli 2019 09:19 schreef MakkieR het volgende:
Hey ik lees net dat Kimi en Gio een penalty hebben gekregen, Hamilton van 11 naar 9e plaats.
Raikonen liet bij de start even zien dat hij kan rijdenquote:Op maandag 29 juli 2019 09:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jup, gisteren zag je de verschillen ook wel tussen o.a. Ham, Max en Raikonen die hem in een spin nog redden en een Hulkenberg e.a. die gewoon stuurloos eraf gaan.
Ja, die gele banden bleken veel te hard voor de omstandigheden, kwamen niet op temperatuur omdat er geen grip was en kregen geen grip omdat ze niet op temperatuur kwamen.quote:Op maandag 29 juli 2019 09:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Raikonen liet bij de start even zien dat hij kan rijdenAlleen de auto laat hem helaas in de steek qua power.
Hamilton... die was ziek gisteren. Dat kan een effect hebben gehad op zijn reactievermogen. Het blijft een sport die over millisecondes gaat he. Maar Mercedes heeft wel een partij lopen KLOTEN.
Verstappen had ook zo zijn foutjes. Die 360 duidelijk in beeld maar hij zwabberde verschillende keren toen hij net die gele banden had gekregen.
Vettel is de enige die in de race zelf geen fouten heeft gemaakt. Maar die had hele discussies ovr de board radio over de strategie
Dat hij op die gele banden geen grip kreeg heeft toch niets met foutjes van hem te maken?Hooguit de keuze voor de medium, maar dat leek me een teamcall. Was meer een wonder dat hij hem op de baan hield. Dat die 360 goed afloopt is combinatie van geluk en kunde.quote:Op maandag 29 juli 2019 09:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Hamilton... die was ziek gisteren. Dat kan een effect hebben gehad op zijn reactievermogen. Het blijft een sport die over millisecondes gaat he. Maar Mercedes heeft wel een partij lopen KLOTEN.
Verstappen had ook zo zijn foutjes. Die 360 duidelijk in beeld maar hij zwabberde verschillende keren toen hij net die gele banden had gekregen.
Een artikel op gpupdate van vanmorgen:quote:Op maandag 29 juli 2019 09:09 schreef theclansman het volgende:
[..]
ja ik lees het document net op de fia website. hij zou zo gestuurd moeten hebben omdat ie anders een pitcrew member van een ander team geraakt zou hebben.
maar dan doet het nog niets af aan de unsafe release. zijn pitcrew had gewoon moeten zien dat er een auto aankwam en dat hij niet terug de baan op kon. 2 seconden wachten dan maar
Ik weet niet welke eerdere straffen, maar vast en zeker iemand hier wel.quote:"Ter opheldering van het incident in Monaco: dat kreeg het label 'unsafe release' maar de straf was feitelijk voor het veroorzaken van een aanrijding in de pitstraat", begint wedstrijdleider Michael Masi zijn uitleg. "Daarom was het anders dan het incident in Hockenheim. Dat was overduidelijk een unsafe release. Voorafgaand aan de race hebben we dit met de teammanagers gesproken, in de wetenschap dat de omstandigheden wisselend konden zijn. We namen in de beoordeling mee dat het druk in de pitstraat kon worden als iedereen binnen zou komen voor een bandenwissel. Het team kreeg een boete van 5.000 euro, aardig in lijn met eerdere straffen."
Dit begrijp ik wederom niet. Het is niet alsof Redbull in Monaco expres het risico nam op schade. En was dat wel, dan zou je zeggen dat net dan het team een boete moet krijgen.quote:Op de vraag of het geen risico is dat de teams nu weten alleen het risico te lopen een geldboete te krijgen, antwoordt Masi: "Nee, dat denk ik niet. Ik geloof er stellig in, en alle teams zijn het daarmee eens, dat je ieder incident op zich moet beoordelen. Je kunt zaken wel proberen te groeperen, maar je moet alle omstandigheden meewegen en beoordelen. Dus dit was een vrij duidelijke beslissing. Het is niet dat dit regelmatig gebeurt. Het is een op zichzelf staande kwestie. Teams proberen ook zichzelf te beschermen. Ze lopen het risico de wagen te beschadigen en die gevolgen zijn veel groter."
Blijf jij ook meteen thuis bij een griepje?quote:Op maandag 29 juli 2019 09:44 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat hij op die gele banden geen grip kreeg heeft toch niets met foutjes van hem te maken?Hooguit de keuze voor de medium, maar dat leek me een teamcall. Was meer een wonder dat hij hem op de baan hield. Dat die 360 goed afloopt is combinatie van geluk en kunde.
En Hamilton maakt ook gewoon een fout, dat ziek zijn is een lam excuus. Als je in de auto gaat zitten ben je fit genoeg.
Vettel verloor in de laatste ronde, sector 2, controle en verloor daarmee bijna zijn tweede plek aan Kvyat die er vlak achter zat.quote:Op maandag 29 juli 2019 09:34 schreef wdn het volgende:
Knip
Vettel is de enige die in de race zelf geen fouten heeft gemaakt. Maar die had hele discussies ovr de board radio over de strategie
Als gevolg van... verhip, een unsafe release!quote:"Ter opheldering van het incident in Monaco: dat kreeg het label 'unsafe release' maar de straf was feitelijk voor het veroorzaken van een aanrijding in de pitstraat", begint wedstrijdleider Michael Masi zijn uitleg.
Ik was nog niet helemaal wakker zie ikquote:Op maandag 29 juli 2019 08:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het over Hamilton en Shaolin over de pitstop van Leclerc waar geen tijdstraf voor gegeven is
Nee. Het was voor de race al bekend.quote:Op maandag 29 juli 2019 09:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Niet dat het belangrijk is, maar door het excuus aan te voeren dat je ziek bent, probeer je toch indirect de prestatie van de winnaar te bagatelliseren.
Natuurlijk. Maar dan is een opspelende neus best irritant als je je moet focussen op een race.quote:Op maandag 29 juli 2019 09:44 schreef TAV74 het volgende:
[..]
En Hamilton maakt ook gewoon een fout, dat ziek zijn is een lam excuus. Als je in de auto gaat zitten ben je fit genoeg.
Nee, maar als ik een hoog risico beroep zou hebben wel. Als hij zo ziek is dat het ten koste gaat van zijn reactievermogen moet hij niet in de F1 auto gaan zitten. Dat zou onverantwoord zijn. Dus al hij fit genoeg is om in te stappen is het geen excuus meer.quote:Op maandag 29 juli 2019 09:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Blijf jij ook meteen thuis bij een griepje?
Nee, nee en nog eens nee.quote:Op maandag 29 juli 2019 10:21 schreef opgebaarde het volgende:
Als ik er zo over nadenk en we houden nu ook rekening met de omstandigheden (weer, circuit en auto), is de vijf seconden straf die Hamilton kreeg best onterecht.
Hamilton reed niet tegen het verkeer in, er was geen sprake van een gevaarlijke situatie (geen andere auto's en er was geel), had Hamilton het rondje wel volledig afgelegd dan hadden stukken van zijn vleugel over het hele circuit gelegen én Hamilton had geen voordeel van de pitstop want die duurde bijna een minuut
Dus als we de argumenten aanhouden die de wedstrijdleiding vaak gebruikt, dan was Hamilton eigenlijk al genoeg gestraft, toch?
Doe niet zo malquote:Op maandag 29 juli 2019 10:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, nee en nog eens nee.
Een straf moet gebaseerd zijn op een (foute) actie, niet het resultaat daarvan.
Wat de neuk zeg.
Mooi beeld is dat, Leclerc die in de grindbank loopt en daarachter Hamilton die van de baan glijdtquote:Op maandag 29 juli 2019 10:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
De bocht uit vliegen terwijl er geel hangt is al een straf waard. Want je moet voorzichtig rijden. Dáár had hij nóg een straf voor moeten krijgen.
Ja, dan kun je geel dus gewoon binnen houden. Hij ging er echt wel hard af.quote:Op maandag 29 juli 2019 10:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mooi beeld is dat, Leclerc die in de grindbank loopt en daarachter Hamilton die van de baan glijdt
De engineer die vlak na de race met de tandarts sprak riep dat ze al hun 9 pitstops onder de 2 seconden hadden gedaan. RBR gebruikte daarmee voor alle pitstops die ze in de race deden minder dan de helft van de tijd die ze bij Mercedes nodig hadden voor een pitstop van Hamilton.quote:Op maandag 29 juli 2019 10:26 schreef bokkepoot het volgende:
Red Bull weer het record van de snelste pitstop verbroken, het kleiner maken van de wielmoeren betaald zich wel uit zeg.
Hier zie je toch wat ervaring van de 'oude' Fin, die zorgt er toch netjes voor dat de boel niet blokkeert. Misschien moeten andere coureurs eens bij hem op slipcursus gaan.quote:
Die kans is duidelijk groter dan 50%. Ik denk dat RBR erg graag de 2e plek in het constructeurskampioenschap wil hebben (wat nog prima haalbaar is) en dat gaat ze met Gasly niet lukken.quote:Op maandag 29 juli 2019 10:48 schreef byah het volgende:
Gasly gaat eind van de zomer niet halen gok ik
Ricciardo is een betere 2e rijder als Gasly iddquote:Op maandag 29 juli 2019 10:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Die kans is duidelijk groter dan 50%. Ik denk dat RBR erg graag de 2e plek in het constructeurskampioenschap wil hebben (wat nog prima haalbaar is) en dat gaat ze met Gasly niet lukken.
Als Ricciardo was gebleven dan denk ik trouwens dat ze die plek al in handen hadden gehad.
is natuurlijk wel pijnlijk dat Kvyat in een TR eerder een podium heeft dan hij, die 2 omruilen lijkt de beste optiequote:Op maandag 29 juli 2019 10:48 schreef byah het volgende:
Gasly gaat eind van de zomer niet halen gok ik
Niet nagerekend, maar als de tweede Red Bull steeds voor alle auto's buiten de top 3 teams (dus minimaal 6e en bij het uitvallen van een Ferrari of mercedes hoger) was geëindigd zou dat gelukt zijn vermoed ik.quote:Op maandag 29 juli 2019 10:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als Ricciardo was gebleven dan denk ik trouwens dat ze die plek al in handen hadden gehad.
Ik vroeg me al af waarom er zo'n luid gejuich van de tribune kwam toen we Leclerc nog zagen lopenquote:Op maandag 29 juli 2019 10:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mooi beeld is dat, Leclerc die in de grindbank loopt en daarachter Hamilton die van de baan glijdt
Een 6e plek is 8 punten waard. 11 races x 8 punten = 88 punten. Gasly heeft momenteel 55 punten dus dat zou betekenen dat RBR er 33 punten bij zouden komen. De voorsprong van Ferrari op RBR is 44 punten dus dat is net niet voldoende dan.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:06 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Niet nagerekend, maar als de tweede Red Bull steeds voor alle auto's buiten de top 3 teams (dus minimaal 6e en bij het uitvallen van een Ferrari of mercedes hoger) was geëindigd zou dat gelukt zijn vermoed ik.
In ieder geval niet the best crowd voor Lewisquote:Op maandag 29 juli 2019 11:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af waarom er zo'n luid gejuich van de tribune kwam toen we Leclerc nog zagen lopen
Met een paar DNF's er bij zou hij ook een aantal keer meer dan 8 punten gehaald hebben.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een 6e plek is 8 punten waard. 11 races x 8 punten = 88 punten. Gasly heeft momenteel 55 punten dus dat zou betekenen dat RBR er 33 punten bij zouden komen. De voorsprong van Ferrari op RBR is 44 punten dus dat is net niet voldoende dan.
Tuurlijk, dat is ook zo, maar wat me bij Leclerc wel stoorde was dat hij in het gesprek met Sjek eigenlijk zei dat hij weliswaar een fout maakte, maar dat dat hem niet de race had mogen kosten en dat het de schuld van het asfalt was dat hij z'n auto in de prak heeft gereden. M.a.w., 'Ik moet dit soort fouten gewoon kunnen maken, zonder dat het gevolgen heeft voor mijn race'. Heel verontwaardigd was 'ie.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:59 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Max maakte ook fouten. Ook bij rbr. Bij zijn fouten waren helaas vaak andere coureurs ook de dupe. Begin periode van Lewis was hij ook wild. Ook hij reed bij een top team. Het is niet echt leren maar jong en gretig en nog niet het geduld hebben.
Dat moet Toto lekker blijven doen, zolang Verstappen maar niet naar Mercedes gaat (of Red Bull net zo bizar dominant wordt). Alle lol is er wel zo'n beetje af als Verstappen zo zou domineren als Hamilton in de sterkste Mercedesdagen of Vettel in de sterkste Red Bull-dagenquote:Op maandag 29 juli 2019 11:19 schreef MaGNeT het volgende:
Wat ook positief is: voor het eerst hebben we een F1 rijder uit Nederland die niet ieder seizoen maar weer moet zien of hij een stoeltje kan regelen maar juist kan meestrijden om het podium en de winst en waar ook altijd wel een team in geïnteresseerd zal zijn.
Gewoon echte wereldklasse!
En Toto doet ook z'n best om Max te vriend te houden
https://grandprix33.nl/toto-wolff-feliciteert-max-verstappen-na-de-race
Verstappen heeft meer races gewonnen dan Bottas, hoe bizar is datquote:Op maandag 29 juli 2019 10:14 schreef Tinos85 het volgende:
Trouwens wel bizar dat Bottas in 52 wedstrijden voor Mercedes maar 5 keer gewonnen heeft.
Toto en Max kennen elkaar al langer. Alsof 1 felicitatie meteen betekent dat Bottas wordt vervangen door Max, sjonge jongequote:Op maandag 29 juli 2019 11:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat moet Toto lekker blijven doen, zolang Verstappen maar niet naar Mercedes gaat (of Red Bull net zo bizar dominant wordt). Alle lol is er wel zo'n beetje af als Verstappen zo zou domineren als Hamilton in de sterkste Mercedesdagen of Vettel in de sterkste Red Bull-dagen
Als ik Toto zo hoor was de Mercedes ook moeilijk te besturen in de regen. En we wisten natuurlijk al dat hij niet tegen de hitte kon. Het lijkt de NS wel.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:19 schreef MaGNeT het volgende:
En Toto doet ook z'n best om Max te vriend te houden
https://grandprix33.nl/toto-wolff-feliciteert-max-verstappen-na-de-race
En daarvan zou je in zo'n hectische race nog kunnen zeggen dat hij door de omstandigheden komt. Het moment dat de safety car erin komt, op welke moment stoppen en dergelijke. Al betwijfel ik of dit hier het geval is. Maar als je dan ook nog door Albon wordt ingehaald op de baan.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
is natuurlijk wel pijnlijk dat Kvyat in een TR eerder een podium heeft dan hij, die 2 omruilen lijkt de beste optie
GP2 Honda powerquote:Op maandag 29 juli 2019 11:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verstappen heeft meer races gewonnen dan Bottas, hoe bizar is dat
..en dan vervolgens je vleugel verliest door er achterop te rijden... wat de 2e crash was voor Gasly dit weekend...quote:Op maandag 29 juli 2019 11:28 schreef maan_man het volgende:
[..]
En daarvan zou je in zo'n hectische race nog kunnen zeggen dat hij door de omstandigheden komt. Het moment dat de safety car erin komt, op welke moment stoppen en dergelijke. Al betwijfel ik of dit hier het geval is. Maar als je dan ook nog door Albon wordt ingehaald op de baan.
Ja, Ricciardo koos voor zekerheidquote:Op maandag 29 juli 2019 11:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Z'n eerste 5 waren nog met Renault powerZo nu en dan bleef dat ding heel.
Dat zeg ik natuurlijk ook niet, alleen wordt die hoop regelmatig uitgesproken.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Toto en Max kennen elkaar al langer. Alsof 1 felicitatie meteen betekent dat Bottas wordt vervangen door Max, sjonge jonge
Dan heb je júist gejank als hij niet op P1 rijdt. P1 is dan normaal (en dus niet meer 'leuk' of 'bijzonder'), de rest is tegenvallend. Het kan dan dus hooguit nog in een zeldzaam geval leuk zijn als hij zich van achteren naar voren moet knokken ofzo.quote:Met Max in de dominante auto hebben we tenminste wel een NLse WK. En geen gejank als hij een keer níet op P1 rijdt.
Je weet inderdaad vrij zeker dat die Renault het gaat begeven.quote:
Als je kijkt naar wat er nog op het programma staat, ziet dat er wel echt heel positief uit voor Max vs Bottas. Ik denk echt dat een 2e plek in het WDC er wel inzit.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:13 schreef manny het volgende:
Potjandikkie. Als ie dit weekend weer top 2 rijdt, dan begint het er toch aardig uit te zien.
Gejank van de diva bedoelde ik, niet van de toeschouwersquote:Op maandag 29 juli 2019 11:34 schreef heywoodu het volgende:
Dan heb je júist gejank als hij niet op P1 rijdt. P1 is dan normaal (en dus niet meer 'leuk' of 'bijzonder'), de rest is tegenvallend. Het kan dan dus hooguit nog in een zeldzaam geval leuk zijn als hij zich van achteren naar voren moet knokken ofzo.
Het is natuurlijk zinloze speculatie, maar ik vraag me wel eens af hoe de teamsamenstellingen zouden zijn geweest als Rosberg er niet zo onverwacht mee gekapt zou zijn in 2016. Ricciardo had een jaar later al best graag in die Mercedes willen gaan zitten, gok ik.quote:
In een auto die door velen als 3e snelste van het veld wordt beschouwd terwijl Bottas in de snelste auto van het veld rijdt.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verstappen heeft meer races gewonnen dan Bottas, hoe bizar is dat
Hij leest ook alleen maar voor wat er staatquote:Op maandag 29 juli 2019 11:44 schreef opgebaarde het volgende:
Nog even haten op Kamphues gisteren. Ben volgens mij heel dit seizoen niet negatief over hem geweest en ik vind het eigenlijk een prima seizoen van hem, ook gisteren, maar die laatste 5 minuten van de uitzending waren gênant.
Ziggo gaat eruit voor reclame en Kamphues begint: "we gaan er even tussenuit, na de reclame hebben we nog veel meer, beelden, onboards, allerlei akties, wat er allemaal nog in de pits verkeer ging plus nog een reactie van Kvyat die zomaar nog eventjes naar een podium reed. Dat allemaal (!!) na de reclame.
Reclame van 3,5 minuut (netjes!).
Dan komen ze terug, krijgen Leclerc te zien die er afschiet en auto redt, Leclerc die er in zelfde bocht nogmaals afschiet en crasht. Dan komt Kamphues met "de tijd zit er bijna op" gevolgd door interview Kvyat. Dan 8 sec over wie DotD is volgens de commentatoren en dan is de uitzending afgelopen.
Vier minuten duurde het laatste gedeelte en bijna niks van wat Kamphues aankondigde komt aan bod![]()
Ah normaliter vast en zeker en ook voor de studio was het een hectische race, maar hij kletste nu iets teveel uit zijn mond toen hij zag dat ze er nog even tussenuit moesten voor de reclame.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hij leest ook alleen maar voor wat er staat
Maar wat was het compleet geweest met Verstappen in de Spyker F1 auto.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:19 schreef MaGNeT het volgende:
Wat ook positief is: voor het eerst hebben we een F1 rijder uit Nederland die niet ieder seizoen maar weer moet zien of hij een stoeltje kan regelen maar juist kan meestrijden om het podium en de winst en waar ook altijd wel een team in geïnteresseerd zal zijn.
Gewoon echte wereldklasse!
En Toto doet ook z'n best om Max te vriend te houden
https://grandprix33.nl/toto-wolff-feliciteert-max-verstappen-na-de-race
Hulkenberg achter het stuur? Zal wel glad asfalt zijn.quote:Op maandag 29 juli 2019 12:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Renault op weg naar de Hungaroring....
bron: Reddit
Lekker neutraal van de Britten. Max had gisteren weer eens ontiegelijk veel geluk.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:59 schreef Jane het volgende:
Ik zag Britten op Twitter zeggen dat gisteren gewoon Lewis z'n gebruikelijke ene slechte race per jaar was. Maar volgens mij ging het in Oostenrijk ook al niet echt lekker? Reed 'ie toch ook z'n eigen auto kapot?
quote:Op maandag 29 juli 2019 12:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Renault op weg naar de Hungaroring....
bron: Reddit
En waar had hij geluk mee?quote:Op maandag 29 juli 2019 12:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Lekker neutraal van de Britten. Max had gisteren weer eens ontiegelijk veel geluk.
Wat?quote:Op maandag 29 juli 2019 12:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Lekker neutraal van de Britten. Max had gisteren weer eens ontiegelijk veel geluk.
Kimi is altijd talent geweestquote:Op maandag 29 juli 2019 10:43 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hier zie je toch wat ervaring van de 'oude' Fin, die zorgt er toch netjes voor dat de boel niet blokkeert. Misschien moeten andere coureurs eens bij hem op slipcursus gaan.
Uit de top 6 was er 1 die niet uit de red bull stal is gekomenquote:Op maandag 29 juli 2019 11:51 schreef BroesWillems het volgende:
Verstappen
![]()
Vettel
![]()
Kvyat
![]()
Helmut Marko Podium.
Zo!quote:Op maandag 29 juli 2019 12:16 schreef beantherio het volgende:
Nog een hachelijk momentje van Max bij het uitrijden van de pit: https://imgur.com/s8qz1aA
Een teambaas die een coureur feliciteert. Dat is wel echt een hele bijzondere gebeurtenis ja.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:19 schreef MaGNeT het volgende:
Wat ook positief is: voor het eerst hebben we een F1 rijder uit Nederland die niet ieder seizoen maar weer moet zien of hij een stoeltje kan regelen maar juist kan meestrijden om het podium en de winst en waar ook altijd wel een team in geïnteresseerd zal zijn.
Gewoon echte wereldklasse!
En Toto doet ook z'n best om Max te vriend te houden
https://grandprix33.nl/toto-wolff-feliciteert-max-verstappen-na-de-race
Renaults hele seizoen in 1 foto.quote:Op maandag 29 juli 2019 12:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Renault op weg naar de Hungaroring....
bron: Reddit
twitter:iamskk twitterde op maandag 29-07-2019 om 12:18:23Me: Reanult in HungaryEveryone: Renault during whole season!😃😃😄😄😄😁😁😂😂🤣 @RenaultF1Team @danielricciardo @F1 @SkySportsF1 #HungaryGP #GermanGP #Renault #F1 https://t.co/GxjfigkJyS reageer retweet
Heb je het niet gezien?quote:
Ah ja, geluk dat concurrenten fatale fouten maken en hij niet.quote:Op maandag 29 juli 2019 12:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb je het niet gezien?
Vettel start achteraan, Leclerc crasht, Hamilton crasht, Bottas crasht...
Ja grappig is dat, die coureurs maken een fout is dan heeft Verstappen 'ontiegelijk veel geluk', zelfs als hij (praktisch) voor hun rijdt en ook nog sneller is op het moment dat zij crashen.quote:Op maandag 29 juli 2019 12:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb je het niet gezien?
Vettel start achteraan, Leclerc crasht, Hamilton crasht, Bottas crasht...
Ja, Max had echt ongelofelijk veel geluk met z'n poepstart, de spin op de verkeerde banden en die 3 SC herstarts waar hij iedere keer z'n opgebouwde voorsprong kwijtraakte en het risico liep ingehaald te worden.quote:Op maandag 29 juli 2019 12:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb je het niet gezien?
Vettel start achteraan, Leclerc crasht, Hamilton crasht, Bottas crasht...
2 van de 3x een Mercedes achter hem, ook nog.quote:Op maandag 29 juli 2019 12:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, Max had echt ongelofelijk veel geluk met z'n poepstart, de spin op de verkeerde banden en die 3 SC herstarts waar hij iedere keer z'n opgebouwde voorsprong kwijtraakte en het risico liep ingehaald te worden.
Ook nogquote:Op maandag 29 juli 2019 12:40 schreef Jane het volgende:
[..]
2 van de 3x een Mercedes achter hem, ook nog.
Nee, Kvyat.quote:Op maandag 29 juli 2019 12:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ook nogWas de 3e keer niet met Stroll achter zich? Dat telt ook als Mercedes + extra risico om aangereden te worden toch?
Wat Nober zegt is zeggen dat Button geluk had in 2011 in Canada, of Hamilton in iedere willekeurige andere regenrace.
Een race winnen is:
- snel zijn
- geen fouten maken
- vooral geen fouten maken
Oh ja, nog ergerquote:
Ja, echt ook nog steeds zo blij voor Kvyat, he?quote:Op maandag 29 juli 2019 12:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oh ja, nog ergerEen torpedo achter je bij een herstart
Nah, Kvyat laat dit jaar een betere versie van zichzelf zien. Het is ook een vechter, in tegenstelling tot Gasly.
hoe zie je dat Gasly geen vechter is?quote:Op maandag 29 juli 2019 12:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oh ja, nog ergerEen torpedo achter je bij een herstart
Nah, Kvyat laat dit jaar een betere versie van zichzelf zien. Het is ook een vechter, in tegenstelling tot Gasly.
Weinig pogingen tot inhalen of verdedigen.quote:
OK op die manier, ik weet niet of dat aan het wel of niet vechten ligt, gewoon gebrek aan (zelf)vertrouwenquote:Op maandag 29 juli 2019 13:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Weinig pogingen tot inhalen of verdedigen.
Niet zo janken manquote:Op maandag 29 juli 2019 13:23 schreef Nattekat het volgende:
Poeh, ik ben gebroken...
Extreem spannende race aanzetten die pas om 1:30 afgelopen is terwijl je al doodmoe bent niet het beste idee
Met Frankrijk viel ik mooi op tijd in slaap
"Even" Max inhalen.quote:Op maandag 29 juli 2019 13:27 schreef Tijn het volgende:
Blijkbaar had Toto Wolff gezegd dat op basis van de komende twee races (Duitsland en Hongarije) wordt bepaald of Bottas' contract wordt verlengd. Dat wordt even je best doen in Hongarije, Valtteri
Heeft Verstappen weer 'ontiegelijk veel geluk'quote:Op maandag 29 juli 2019 13:32 schreef beantherio het volgende:
Marko zegt dat ze dit jaar geen rijders gaan wisselen bij RBR: Kvyat hopes ‘message’ sent, Marko says no change
Oef! Dan is de positie van Max voor dit seizoen gelukkig veilig.![]()
Jammer, Gasly mag ophoepelen van mij, heeft niets te zoeken bij Red Bull.quote:Op maandag 29 juli 2019 13:32 schreef beantherio het volgende:
Marko zegt dat ze dit jaar geen rijders gaan wisselen bij RBR: Kvyat hopes ‘message’ sent, Marko says no change
Oef! Dan is de positie van Max voor dit seizoen gelukkig veilig.![]()
Heeft iemand dat radiofragment nog? 'Je hoeft alleen nog eventjes Max in te halen en dan heb je de race gewonnen' en dan een ronde erna er af rijdenquote:
Idem bij Nico voor P2 in Braziliëquote:Op maandag 29 juli 2019 13:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heeft iemand dat radiofragment nog? 'Je hoeft alleen nog eventjes Max in te halen en dan heb je de race gewonnen' en dan een ronde erna er af rijden
Maar goed, dit zijn de mensen die nooit op pole hebben gestaan. Had jij 10 overwinningen en daarna je eerste pole, dan sta je niet op dit lijstje. Daarom was ik eigenlijk opzoek naar de rijder die de meeste overwinningen had op het moment dat het voor de eerste keer op pole stond. Maar dat kan ik even niet vinden. Iemand een idee?quote:Eddie Irvine and Bruce McLaren each won four grands prix but never qualified on pole position. Of course they will get their record back if Verstappen ever gets his first pole.
https://www.racefans.net/(...)wins-without-a-pole/
Ja, die zijn er. Zag ‘m op Reddit net.quote:Op maandag 29 juli 2019 14:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zijn er geen beelden van 1.88s pitstop van Max? Vorige week werd ik doodgegooid met toenmalige record van 1.91s
Jawel!quote:Op maandag 29 juli 2019 14:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zijn er geen beelden van 1.88s pitstop van Max? Twee weken terug werd ik doodgegooid met toenmalige record van 1.91s
quote:Op maandag 29 juli 2019 14:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zijn er geen beelden van 1.88s pitstop van Max? Twee weken terug werd ik doodgegooid met toenmalige record van 1.91s
Vet, strak. Hoe verhouden deze stops zich eigenlijk met die van Gasly? Want het is natuurlijk teamwerk. Schuift de coureur op dat natte asfalt 20 cm door, dan zit iedereen er slecht voor en zulle er geen toptijden worden neergezet.quote:
Ik denk eerder dat Hamilton weet wat hij doet en Bottas niet. Zie:quote:Op maandag 29 juli 2019 13:48 schreef Nattekat het volgende:
Wel grappig; Hamilton en Bottas spinnen van de baan op exact dezelfde plek op exact dezelfde manier binnen 3 ronden van elkaar
Bottas had alleen de pech dat hij meer snelheid had en wordt er voor afgerekend.
Grote verschil is dat Lewis hem de volledige 360 graden laat rondspinnen en dan pas rechttrekt en Bottas hem recht probeert te houden.quote:Op maandag 29 juli 2019 14:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Hamilton weet wat hij doet en Bottas niet. Zie:
Jacky Stewart met 8 overwinningen. Die was (samen met dit lijstje) een paar dagen geleden al eerder langsgekomen.quote:Op maandag 29 juli 2019 13:52 schreef maan_man het volgende:
In het lijstje van meeste overwinningen zonder dat je in je carrière één keer op pole hebt gestaan, staat Max met 7 overwinningen ook fier bovenaan.
[..]
Maar goed, dit zijn de mensen die nooit op pole hebben gestaan. Had jij 10 overwinningen en daarna je eerste pole, dan sta je niet op dit lijstje. Daarom was ik eigenlijk opzoek naar de rijder die de meeste overwinningen had op het moment dat het voor de eerste keer op pole stond. Maar dat kan ik even niet vinden. Iemand een idee?
Oké, top. Ja, hier komt zoveel voorbij dat ik niet alles meekrijg.quote:Op maandag 29 juli 2019 14:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jacky Stewart met 8 overwinningen. Die was (samen met dit lijstje) een paar dagen geleden al eerder langsgekomen.
En Hamilton kan hem nipt uit de muur houden, Bottas had meer snelheid doordat de baan weer iets droger was. Denk niet dat hij hem ooit had kunnen redden.quote:Op maandag 29 juli 2019 14:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Hamilton weet wat hij doet en Bottas niet. Zie:
Dat scheelde 8km/u op de apex, lijkt me niet heel doorslaggevend.quote:Op maandag 29 juli 2019 14:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En Hamilton kan hem nipt uit de muur houden, Bottas had meer snelheid doordat de baan weer iets droger was. Denk niet dat hij hem ooit had kunnen redden.
Als dat soort teksten in het voetbal worden gebezigd, is het meestal 'exit trainer' binnen 3 weken.quote:Op maandag 29 juli 2019 13:44 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Nouja in andere sporten is dat meestal wel het teken dat er snel een ontslag aan zit te komen.
'Nee hoor zijn positie is veilig en we staan 100% achter pietje puk'
Je onderschat die 8km/uquote:Op maandag 29 juli 2019 14:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat scheelde 8km/u op de apex, lijkt me niet heel doorslaggevend.
Ik hou het op verkeerd corrigeren van Bottas.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je onderschat die 8km/u
Dat is 2m/s, precies de marge die Hamilton nog had.
Dit. Hamilton maakt een 360 spin en kan daarna door terwijl Bottas nadat hij dwars staat weer de andere kant op draait de muur in.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik hou het op verkeerd corrigeren van Bottas.
Grotendeels met stuurkunst, maar in die seconde dat ze glijden is Bottas dus wel een paar meter verder als Hamilton.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit. Hamilton maakt een 360 spin en kan daarna door terwijl Bottas nadat hij dwars staat weer de andere kant op draait de muur in.
Dat lijkt me niets met de snelheid te maken te hebben.
Verschil tussen Ham, Max, Rai en een Bottas en Hulkenberg is daarin gewoon te zien.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:52 schreef Smacked_Actor het volgende:
Bottas zet op een gegeven moment zijn stuur weer recht terwijl Ham hem bijna full lock heeft. Auto van Bottas houdt daardoor richting aan naar de vangrail toe terwijl Hamilton hem er juist vanaf stuurt. En dat terwijl ze achteruit rijden, kan ook meer geluk dan wijsheid zijn.
Ja, vaag verhaal.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:03 schreef vosss het volgende:
Heeft de FIA nog verduidelijkt waarom hun het onder 28.13a gooien en niet onder 28.13c?
twitter:Secteur_F1 twitterde op maandag 29-07-2019 om 12:08:005 pilotes à la faute au virage 16 😬👀👉 Tour 19 : Sainz 🔄👉 Tour 29 : Leclerc 💥❌😠👉 Tour 29 : Hamilton 💥👉 Tour 40 : Räikkönen 😯👉 Tour 41 : Hülkenberg 💥❌😞#F1 #GermanGP 🇩🇪 https://t.co/kAdOkxeylK reageer retweet
Schaatsbaan des doodsquote:Op maandag 29 juli 2019 16:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat stuk rubber bij bocht 16, nondeju.twitter:Secteur_F1 twitterde op maandag 29-07-2019 om 12:08:005 pilotes à la faute au virage 16 😬👀👉 Tour 19 : Sainz 🔄👉 Tour 29 : Leclerc 💥❌😠👉 Tour 29 : Hamilton 💥👉 Tour 40 : Räikkönen 😯👉 Tour 41 : Hülkenberg 💥❌😞#F1 #GermanGP 🇩🇪 https://t.co/kAdOkxeylK reageer retweet
VER mag dan toch ook niet klagen voor GP Monaco of GP GB?quote:Op maandag 29 juli 2019 16:12 schreef vosss het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)-voor-unsafe-release
Compleet gelul dus. Man man man. Droefenis troef weer. Pas dan je regels aan als je te achterlijk bent om ze te hanteren
Eigenlijk is het dus omdat Grosjean vol in de remmen ging en een ongeluk voorkwam dat Leclerc geen straf krijgt. Bottas ging niet in de remmen en bleef gewoon stug doorrijden, waardoor Max een straf kreeg.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:12 schreef vosss het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)-voor-unsafe-release
Compleet gelul dus. Man man man. Droefenis troef weer. Pas dan je regels aan als je te achterlijk bent om ze te hanteren
Ik maakte er vanmorgen een gebbetje van maar veel straffen zijn afhankelijk van het resultaat en niet van de daad.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus omdat Grosjean vol in de remmen ging en een ongeluk voorkwam dat Leclerc geen straf krijgt. Bottas ging niet in de remmen en bleef gewoon stug doorrijden, waardoor Max een straf kreeg.
Ik vond straf voor Max terecht toen, maar dan moet je nu ook Leclerc straffen. Het was niet dat Leclerc een ongeluk voorkwam ... het was Grosjean.
Dit. Er wordt, om voor mij onduidelijke redenen, naar de uitkomst gekeken om een straf te bepalen. Maar het is de actie zélf die bestraft moet worden. Daarom ben ik het ook eens met de straf voor Vettel een paar races terug, híj maakt de fout en hindert Hamilton.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus omdat Grosjean vol in de remmen ging en een ongeluk voorkwam dat Leclerc geen straf krijgt. Bottas ging niet in de remmen en bleef gewoon stug doorrijden, waardoor Max een straf kreeg.
Ik vond straf voor Max terecht toen, maar dan moet je nu ook Leclerc straffen. Het was niet dat Leclerc een ongeluk voorkwam ... het was Grosjean.
De straf van Max was wellicht terecht, maar wel de verkeerde. Dat had volgens de regels ook gewoon 10s stop and go moeten zijnquote:Op maandag 29 juli 2019 16:24 schreef Kyran het volgende:
Ik vond straf voor Max terecht toen, maar dan moet je nu ook Leclerc straffen. Het was niet dat Leclerc een ongeluk voorkwam ... het was Grosjean.
Ja. "gaining a track position" is er ook zo 1.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik maakte er vanmorgen een gebbetje van maar veel straffen zijn afhankelijk van het resultaat en niet van de daad.
Dat is dus het gekke.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:28 schreef vosss het volgende:
[..]
De straf van Max was wellicht terecht, maar wel de verkeerde. Dat had volgens de regels ook gewoon 10s stop and go moeten zijn
Hamilton in Canada vorig jaar, bocht 1 ronde 1.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:29 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja. "gaining a track position" is er ook zo 1.
Je kunt dus afsnijden maar zolang je niet daarmee een auto inhaalt is het OK.
Dan is er nog steeds een klans dat je tijd kunt winnen (ja, een kleine kans ok)
Zoals Mexico 2016.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:29 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja. "gaining a track position" is er ook zo 1.
Je kunt dus afsnijden maar zolang je niet daarmee een auto inhaalt is het OK.
Dan is er nog steeds een klans dat je tijd kunt winnen (ja, een kleine kans ok)
Precies!quote:Op maandag 29 juli 2019 16:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is dus het gekke.
Ze hebben twee situaties, die zij beide onder "unsafe release" release scharen, maar twee verschillene straffen geven die ook nog eens niet eens in het boekje staan.
Dan kunnen ze achteraf het proberen recht te lullen met "ja, maar ongelukje van Max was eigenlijk geen unsafe release, maar causing an collision" of "ja, maar Leclerc kon er niks aan doen het was druk in de pitstraat en hij raakte Grosjean toch niet" ..... het wordt er alleen niet duidelijker/leuker op als ze straffen gaan uitdelen afhankelijk van hoe de wind staat die dag.
Max was een unsafe release, wat zegt het boekje? 10 seconden straf? Geven en klaar.
Leclerc was een unsafe release, wat zegt het boekje? 10 seconden straf? Geven en klaar.
Niet ja maar dit of zus of zo ... gewoon unsafe release > ja > 10 seconden straf
Bij een race incident tijdens het racen kan je nog mitsen en maaren hebben, maar hier gewoon niet. Anders kan je net zo goed geen regelement hebben en gewoon alles uit je duim zuigen zoals ze nu doen.
Was het Mexico ja? Ik dacht Canadaquote:Op maandag 29 juli 2019 16:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals Mexico 2016.
Verstappen kreeg voor het afsnijden 5 sec straf, maar Hamilton in ronde 1 in dezelfde bocht en veel minder tijd verloor mocht het weer wel.
Ik wil het graag begrijpen
Dus nu grosjean eens een keer een botsing vermijdt, is het weer niet goed !quote:Op maandag 29 juli 2019 16:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is dus het gekke.
Ze hebben twee situaties, die zij beide onder "unsafe release" release scharen, maar twee verschillene straffen geven die ook nog eens niet eens in het boekje staan.
Dan kunnen ze achteraf het proberen recht te lullen met "ja, maar ongelukje van Max was eigenlijk geen unsafe release, maar causing an collision" of "ja, maar Leclerc kon er niks aan doen het was druk in de pitstraat en hij raakte Grosjean toch niet" ..... het wordt er alleen niet duidelijker/leuker op als ze straffen gaan uitdelen afhankelijk van hoe de wind staat die dag.
Max was een unsafe release, wat zegt het boekje? 10 seconden straf? Geven en klaar.
Leclerc was een unsafe release, wat zegt het boekje? 10 seconden straf? Geven en klaar.
Niet ja maar dit of zus of zo ... gewoon unsafe release > ja > 10 seconden straf
Bij een race incident tijdens het racen kan je nog mitsen en maaren hebben, maar hier gewoon niet. Anders kan je net zo goed geen regelement hebben en gewoon alles uit je duim zuigen zoals ze nu doen.
Onzin, het is 95% geluk.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Verschil tussen Ham, Max, Rai en een Bottas en Hulkenberg is daarin gewoon te zien.
Hun proberen koers te houden en weten hoe te sturen om de auto de juiste draai te maken, wanneer te remmen en wanneer te lossen etc.
Ham en nog een andere coureur stampten nog even op het gas om de kont om te krijgen, meters voor de vangrail, net als Max deed in Brazilie in 2016.
Hulkenberg glijdt 100 meter met geblokkeerde wielen rechtdoor en stopt in de muur. Dát is het verschil.
Het is een gevaarlijk precedent wat ze nu gecreëerd hebben. Schade of niet, uitwijken of niet, het zou geen reet uit moeten maken, waar het om gaat is de veiligheid van de mensen in de pitstraat. Nu creëren ze een situatie waar het kan lonen om het risico te nemen op een unsafe release die je simpelweg kan afkopen met een boete. Dat komt de veiligheid van de mensen in de pitstraat niet ten goede natuurlijk.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:09 schreef vosss het volgende:
Bij 28.13c hoort een penalty volgens 38.3c en dat is een 10s stop en go.
Waarom vinden ze dat het niet 28.13c is? Ik kan uit de regels niet halen waarom leclerc NIET artikel 28.13c overtreden heeft en waarom hij dus NIET gestraft is volgens 38.3c.
Het staat er gewoon letterlijk in.
Als men vind dat de release unsafe was, dan 38.3c en dus 10s stop and go. Behalve als de coureur moet opgeven vanwege de unsafe release, dan krijgt het team een boete.
Leclerc kon gewoon door.
De regels zijn soms aardig ingewikkeld in de F1, maar volgens mij is deze heel simpel.
Als men vind unsafe release, en dat vind men, want die unsafe release is als feit genoemd in officiële stukken, dan 10seconden stopgo.
Ik begrijp het echt niet. Op grond van het artikel wat ze aanhalen had hij die straf moeten hebben. Alleen vonden ze dat het 28.13a was en niet 28.13c
Ik zou graag weten waarom.
quote:Op maandag 29 juli 2019 17:31 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Dus nu grosjean eens een keer een botsing vermijdt, is het weer niet goed !
Precies.quote:Op maandag 29 juli 2019 17:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het is een gevaarlijk precedent wat ze nu gecreëerd hebben. Schade of niet, uitwijken of niet, het zou geen reet uit moeten maken, waar het om gaat is de veiligheid van de mensen in de pitstraat. Nu creëren ze een situatie waar het kan lonen om het risico te nemen op een unsafe release die je simpelweg kan afkopen met een boete. Dat komt de veiligheid van de mensen in de pitstraat niet ten goede natuurlijk.
quote:Op maandag 29 juli 2019 18:28 schreef Lionheaad het volgende:
Probleem voor Renault.
Vrachtwagen in de greppel onderweg naar Hongarije.
https://m.gpupdate.net/nl(...)j-eenzijdig-ongeval/
Zelfs op Reddit, dat niet perse met een oranje bril op naar Max kijkt, waren de meningen vrij unaniem over dat dit toch echt niet konquote:Op maandag 29 juli 2019 18:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Precies.
Tevens vraag ik me af naar vergelijkbare situaties waarin eenzelfde straf werd gegeven. Ik kan ze me zo 123 niet heugen.
Maar toen dit Max overkwam was het 1 en al gehuil uit heel Nederland omdat het onterecht is dat een coureur straf krijgt.quote:Op maandag 29 juli 2019 17:43 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Het is een gevaarlijk precedent wat ze nu gecreëerd hebben. Schade of niet, uitwijken of niet, het zou geen reet uit moeten maken, waar het om gaat is de veiligheid van de mensen in de pitstraat. Nu creëren ze een situatie waar het kan lonen om het risico te nemen op een unsafe release die je simpelweg kan afkopen met een boete. Dat komt de veiligheid van de mensen in de pitstraat niet ten goede natuurlijk.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een terechte straf eentje voor het team moet zijn in zo een geval.quote:Op maandag 29 juli 2019 18:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar toen dit Max overkwam was het 1 en al gehuil uit heel Nederland omdat het onterecht is dat een coureur straf krijgt.
Beetje hypocriet dat mensen hier nou achter gaan staan nu het ineens niet om Max gaat.
Toen dit Max overkwam toen was iedereen er over eens dat het team straf moest krijgen niet Max.quote:Op maandag 29 juli 2019 18:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat een terechte straf eentje voor het team moet zijn in zo een geval.
Ik zie dat nergens. Men wil louter dat men hun eigen regels hanteert. Dat die niet fair zijn in het geval dat het team een fout maakt doet er niet zo veel toe. Unsafe release is geen boete voorr het team en geen 5s en 2 strafpunten.quote:Op maandag 29 juli 2019 18:41 schreef bianconeri het volgende:
Maar ik zie nu andere reactie dan dat jij ziet blijkbaar?
Nu het niet om Max gaat willen ze ineens dat coureur (ook) straf krijgt.
Niet iedereen. Die straf was gewoon terecht omdat hij er voordeel van had, net zoals Leclerc nu. Gelijke monikken, gelijke kappen, maar dat gebeurt hier niet.quote:Op maandag 29 juli 2019 18:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar toen dit Max overkwam was het 1 en al gehuil uit heel Nederland omdat het onterecht is dat een coureur straf krijgt.
Beetje hypocriet dat mensen hier nou achter gaan staan nu het ineens niet om Max gaat.
?quote:Op maandag 29 juli 2019 18:42 schreef daNpy het volgende:
Max veel fouten gemaakt, Red Bull goede strategie en Vettel geen fouten gezien... lol
Sja, die gele banden was gewoon een taktische blunder, met een heftige spin van Max tot gevolg.quote:Op maandag 29 juli 2019 18:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
?
Ferrari had pas een goede strategie met Leclerc
Meeste Max fans hebben dan ook geen idee hoe het werkt en roepen maar wat. Die straf was toen gewoon terecht.quote:Op maandag 29 juli 2019 18:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar toen dit Max overkwam was het 1 en al gehuil uit heel Nederland omdat het onterecht is dat een coureur straf krijgt.
Beetje hypocriet dat mensen hier nou achter gaan staan nu het ineens niet om Max gaat.
Nee. Een straf was terecht. Namelijk 10s stop and go. De 5s en 2 strafpunten-straf was iet terecht. En die staat, voor dat vergrijp, ook helemaal niet in hun regelsquote:Op maandag 29 juli 2019 18:56 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Meeste Max fans hebben dan ook geen idee hoe het werkt en roepen maar wat. Die straf was toen gewoon terecht.
Die straf is nooit uitgedeeld voor een unsafe release en is veel te zwaar.quote:Op maandag 29 juli 2019 19:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Nee. Een straf was terecht. Namelijk 10s stop and go. De 5s en 2 strafpunten-straf was iet terecht. En die staat, voor dat vergrijp, ook helemaal niet in hun regels
Het vreemde is dat in Monaco nog een straf voor Bottas miste: driving unnecessary slowly behind the safety car. Hij hield de coureurs achter hem bewust op om een double stack mogelijk te maken én werd hier actief in gestuurd door het team.quote:Op maandag 29 juli 2019 18:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet iedereen. Die straf was gewoon terecht omdat hij er voordeel van had, net zoals Leclerc nu. Gelijke monikken, gelijke kappen, maar dat gebeurt hier niet.
En over die DT van Vergne, waar eerder over gesproken werd, dat was toen de kleinste straf die ze hadden. Sinds die tijd zijn de 5 en 10 seconden straf erbij gekomen, dus niet te vergelijken.
De SC was toen nog net niet op de baan. Net zoals gisteren bij de eerste SCquote:Op maandag 29 juli 2019 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het vreemde is dat in Monaco nog een straf voor Bottas miste: driving unnecessary slowly behind the safety car. Hij hield de coureurs achter hem bewust op om een double stack mogelijk te maken én werd hier actief in gestuurd door het team.
Nee, maar SC-condities gelden wel en dat betekent gereduceerde snelheid, maar niet te langzaamquote:Op maandag 29 juli 2019 19:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De SC was toen nog net niet op de baan. Net zoals gisteren bij de eerste SC
Shoot!quote:Op maandag 29 juli 2019 19:15 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Die straf is nooit uitgedeeld voor een unsafe release en is veel te zwaar.
Je verwart unsafe release met released in an unsafe condition, oftewel als bijvoorbeeld niet alle wielen goed vast zitten na een pitstop.
Nou, precies daarom eigenlijk nietquote:Op maandag 29 juli 2019 20:04 schreef Elan het volgende:
Waarom zit Max eigenlijk niet gewoon bij Mercedes? Die is toch een stuk beter dan Hamilton
Bovendien reed Hamilton 34 van de 61 ronden geloof ik gewoon op pole, als je ziek bent dan kun je dit niet. Ze zeggen dan ook wel, de pijn voel je alleen wanneer je verliest, niet wanneer je wint.quote:Op maandag 29 juli 2019 09:44 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat hij op die gele banden geen grip kreeg heeft toch niets met foutjes van hem te maken?Hooguit de keuze voor de medium, maar dat leek me een teamcall. Was meer een wonder dat hij hem op de baan hield. Dat die 360 goed afloopt is combinatie van geluk en kunde.
En Hamilton maakt ook gewoon een fout, dat ziek zijn is een lam excuus. Als je in de auto gaat zitten ben je fit genoeg.
Na die 34 ronden was het dan ook op. Door ziekte (afhankelijk van wat en hoe ernstig) kun je best wel even presteren, maar ben je veel eerder moe dan normaal en dat lijkt hier het geval te zijn.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:20 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Bovendien reed Hamilton 34 van de 61 ronden geloof ik gewoon op pole, als je ziek bent dan kun je dit niet. Ze zeggen dan ook wel, de pijn voel je alleen wanneer je verliest, niet wanneer je wint.
Tis zijn eerste seizoen dat hij zo goed is. Begin vorig jaar behoorlijk wat punten laten liggen en andere laten spinnen. Ocon was gewoon Karma.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:04 schreef Elan het volgende:
Waarom zit Max eigenlijk niet gewoon bij Mercedes? Die is toch een stuk beter dan Hamilton
Marko zegt van niet maar de resultaten laten suggeren dat het een beter idee is om Kvyat weer om te ruilenquote:Op maandag 29 juli 2019 20:26 schreef MakkieR het volgende:
Even een andere vraag: Nu RBR met Max Verstappen het veel beter lijkt te doen dan van te voren verwacht was en RBR ineens op de constructor er beter voor staat. Heeft dit ook een negatieve gevolgen voor Gasly? Immers als de derde plaats het hoogst haalbaar is, dan is het geduld misschien groter bij RBR voor Gasly om te kunnen groeien. Verstappen zorgt er nu wel voor dat de druk bij Gasly steeds groter wordt niet alleen om de gap, maar ook om het geld dat te verdienen is met de constructor kampioenschap om de tweede plaats te halen. Met andere woorden Gasly zit echt in de problemen.
Leclerc 2 maal pole, zijn tweede of derde race bij een top team bijna gewonnen. Het niet winnen kwam niet door hem.... Nogmaals nu in het vijfde seizoen is Max zijn wilde fouten kwijt. Leclerc is in zijn 2de seizoen.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:20 schreef opreis het volgende:
Ik heb echt genoten, niet alleen van de actie maar ook bijna alle coureurs waar ik een voorkeur voor heb hadden een mooi resultaat en degene die ik wat overrated vind hadden vaak een slecht resultaat.
Max nu ook kunnen laten zien wat hij in de regen kan als hij vooraan rijdt zoals. Geen last van dirty air of spray van andere auto's, binnen een paar bochten heeft ie bijna 2 seconde voorsprong na een SC. Dan zie je ook meteen aan Lewis wat voor een verschil dat maakt of hij vooraan rijdt in 1 een snelle auto en 2. dus de extra voordelen heeft. Ook hoe dicht Max nog op Bottas kon rijden voor een groot deel in het begin.
Ik gun het Vettel ook dat hij een mooie P2 (vanaf P20) heeft na alle pech die hij de laatste tijd heeft bij Ferrari en de (in mijn ogen onterechte roep) dat LeClerk het beter doet terwijl hij al 3 crashes gehad heeft op belangrijke momenten in een half seizoen. Max had al veel meer laten zien voordat hij zn crashes had en Leklerc wat mij betreft nog niet zo heel veel laten zien om als Max zn gelijke gezien te mogen worden, maar de wens is de vader van de gedachte.
Kvyat ook zo iemand die ik het onwijs gun. Vecht zich goed terug na een zware periode en laat zien waarom hij in het zitje van Gasly moet zitten die er wederom niet veel van bakt, was ook vaak de langzaamste van alle Honda's en dat in een RB.
Stroll vind ik dat wel weer een beetje onterecht, hele race in de achterhoede en met 1 laatste pitstop op het juiste moment toch nog 4de worden, gelukkig wordt hij dan nog wel ingehaald door Vettel en Kvyat.
Sainz ben ik redelijk neutraal over, heeft ook vaak mazzel dit jaar, vandaag ook weer.
En dan verder eigenlijk de Merc's, Bottas wederom geen topper en Lewis die laat zien dat het als hij niet in de perfecte situatie ziet hij wel een stukje minder is.
EDIT:naja en Renault, ik vind het lekker voor Renault, maar erg jammer voor de coureurs
2017 was Max ook ijzersterk, en vorig jaar 3/4 van het jaarquote:Op maandag 29 juli 2019 20:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tis zijn eerste seizoen dat hij zo goed is. Begin vorig jaar behoorlijk wat punten laten liggen en andere laten spinnen. Ocon was gewoon Karma.
2015 in de Toro Rosso ook erg weinig fouten gemaakt geloof ik.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:52 schreef opreis het volgende:
[..]
2017 was Max ook ijzersterk, en vorig jaar 3/4 van het jaar
Wat is er zo geweldig aan 2 maal pole als dat is wat je auto kan, er zijn zat coureurs die wel eens het maximale uit hun auto halen, maar dan op P7 kwalificeren? 1x daarvan hoefde hij het ook niet op te nemen tegen Vettel. In Bahrein was hij goed, maar verder heb ik hem niet heel veel spectaculairs zien doen, in Silverstone was hij ook leuk bezig, maar had dan toch de mazzel dat zn teamgenoot Max eruit ramt. Het niet winnen in Oostenrijk kwam door hem, hij had Canada ook kunnen winnen. Hij had gister ook een goede kans om te winnen als hij niet gecrasht zou zijn.quote:Op maandag 29 juli 2019 20:51 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Leclerc 2 maal pole, zijn tweede of derde race bij een top team bijna gewonnen. Het niet winnen kwam niet door hem.... Nogmaals nu in het vijfde seizoen is Max zijn wilde fouten kwijt. Leclerc is in zijn 2de seizoen.
Uit mijn hoofd Monaco en Silverstone, maar verder wel een sloot aan inhaalacties waar je u tegen zegt, die ook het nodige risico met zich meenamenquote:Op maandag 29 juli 2019 20:58 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
2015 in de Toro Rosso ook erg weinig fouten gemaakt geloof ik.
Hij had Canada kunnen winnen ? Misschien laat mijn geheugen mij in de steek maar dacht dat Leclerc aardig wat pace tekort kwam in Canada.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:00 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat is er zo geweldig aan 2 maal pole als dat is wat je auto kan, er zijn zat coureurs die wel eens het maximale uit hun auto halen, maar dan op P7 kwalificeren? 1x daarvan hoefde hij het ook niet op te nemen tegen Vettel. In Bahrein was hij goed, maar verder heb ik hem niet heel veel spectaculairs zien doen, in Silverstone was hij ook leuk bezig, maar had dan toch de mazzel dat zn teamgenoot Max eruit ramt. Het niet winnen in Oostenrijk kwam door hem, hij had Canada ook kunnen winnen. Hij had gister ook een goede kans om te winnen als hij niet gecrasht zou zijn.
Die wilde fouten van Max zijn ook het resultaat in het willen halen van een podium met een auto die daar net niet goed genoeg voor is, dan neem je wel eens wat meer risico. En nogmaals, Max heeft met mindere auto's meer laten zien dan Charles. Die RB is bijna altijd de 3de auto geweest.
En in je 2de seizoen 3 grote fouten in een half jaar, ik denk dat er heel veel coureurs zijn die in hun 2de jaar minder crashes in een half jaar hadden dan hij nu.
Leclerc ja, er mankeerde toch niets aan die Ferrari waar hij in reed? Als Vettel zijn Ferrari op pole kan zetten en de race als eerste over de finish kan komen dan kan je toch zeggen dat het aan de coureur Leclerc lag dat hij daar niet won?quote:Op maandag 29 juli 2019 21:04 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij had Canada kunnen winnen ? Misschien laat mijn geheugen mij in de steek maar dacht dat Leclerc aardig wat pace tekort kwam in Canada.
quote:Op maandag 29 juli 2019 20:46 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Tis zijn eerste seizoen dat hij zo goed is. Begin vorig jaar behoorlijk wat punten laten liggen en andere laten spinnen. Ocon was gewoon Karma.
Ah op die manier.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:07 schreef opreis het volgende:
[..]
Leclerc ja, er mankeerde toch niets aan die Ferrari waar hij in reed? Als Vettel zijn Ferrari op pole kan zetten en de race als eerste over de finish kan komen dan kan je toch zeggen dat het aan de coureur Leclerc lag dat hij daar niet won?
Kvyatquote:Op maandag 29 juli 2019 20:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Marko zegt van niet maar de resultaten laten suggeren dat het een beter idee is om Kvyat weer om te ruilen
Kan Max daar mooi als 2e rijder zitten?quote:Op maandag 29 juli 2019 20:04 schreef Elan het volgende:
Waarom zit Max eigenlijk niet gewoon bij Mercedes? Die is toch een stuk beter dan Hamilton
Dat tijd gunnen vind ik z'n onzin. Welke echte toppers hadden veel tijd nodig? Leclerc is echt wel goed hoor, en hij zal ook nog wel wat beter worden dan hij nu is. Maar ik zie nog weinig uitzonderlijks in hem.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:17 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ah op die manier.
Gun hem nog wat tijd. Ik had sowieso niet verwacht dat hij gelijk Vettel de baas zou zijn. Ik vind dat hij het steeds beter gaat doen. Het is pas zijn 2de seizoen he.
Niet veel coureurs zitten in een Ferrari en de druk die daarbij komt kijken. Al met al doet hij het goed. Het wilde gaat er wel uit.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:00 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat is er zo geweldig aan 2 maal pole als dat is wat je auto kan, er zijn zat coureurs die wel eens het maximale uit hun auto halen, maar dan op P7 kwalificeren? 1x daarvan hoefde hij het ook niet op te nemen tegen Vettel. In Bahrein was hij goed, maar verder heb ik hem niet heel veel spectaculairs zien doen, in Silverstone was hij ook leuk bezig, maar had dan toch de mazzel dat zn teamgenoot Max eruit ramt. Het niet winnen in Oostenrijk kwam door hem, hij had Canada ook kunnen winnen. Hij had gister ook een goede kans om te winnen als hij niet gecrasht zou zijn.
Die wilde fouten van Max zijn ook het resultaat in het willen halen van een podium met een auto die daar net niet goed genoeg voor is, dan neem je wel eens wat meer risico. En nogmaals, Max heeft met mindere auto's meer laten zien dan Charles. Die RB is bijna altijd de 3de auto geweest.
En in je 2de seizoen 3 grote fouten in een half jaar, ik denk dat er heel veel coureurs zijn die in hun 2de jaar minder crashes in een half jaar hadden dan hij nu.
Wederom zn drogreden als de druk die bij Ferrari is. Geloof mij maar, tenzij je papa een F1 team voor je koopt hebben al die jongens druk om te presteren. Gasly heeft dat nu bij Red Bull. Een Norris moet ook presteren bij Mclaren, anders is hij ook weg. Dat is al bij de F2 en de F3. Massa kon jaren lang aanploeteren bij Ferrari, Kimi kon dat ook.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niet veel coureurs zitten in een Ferrari en de druk die daarbij komt kijken. Al met al doet hij het goed. Het wilde gaat er wel uit.
De wilde fouten vorig jaar warengewoon gretigheid. Op die momenten was de rbr de beste van het veld. Ric heeft die races gewonnen.
Leclerc heeft niet de agressie die een Verstappen of Hamilton hebben. Hij is een andere type rijder. Hierdoor heeft hij andere acties. Leclerc komt er wel.
Leclerc heeft NIET de agressie?!quote:Op maandag 29 juli 2019 21:25 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niet veel coureurs zitten in een Ferrari en de druk die daarbij komt kijken. Al met al doet hij het goed. Het wilde gaat er wel uit.
De wilde fouten vorig jaar warengewoon gretigheid. Op die momenten was de rbr de beste van het veld. Ric heeft die races gewonnen.
Leclerc heeft niet de agressie die een Verstappen of Hamilton hebben. Hij is een andere type rijder. Hierdoor heeft hij andere acties. Leclerc komt er wel.
Ik heb Max nog nooit zo roekeloos gezien als Leclerc in die races was.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:31 schreef opreis het volgende:
[..]
Wederom zn drogreden als de druk die bij Ferrari is. Geloof mij maar, tenzij je papa een F1 team voor je koopt hebben al die jongens druk om te presteren. Gasly heeft dat nu bij Red Bull. Een Norris moet ook presteren bij Mclaren, anders is hij ook weg. Dat is al bij de F2 en de F3. Massa kon jaren lang aanploeteren bij Ferrari, Kimi kon dat ook.
Wat voor garantie heb je dat dat wilde er wel uit gaat?
En Leclerc heeft zeker wel de agressie, heb je Monaco niet gezien? Silverstone niet gezien?
Jammer is dat, Ham kan echt wel prima rijden. Dat gedrag is totaal onnodig.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:31 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Onpopulaire mening: Hamilton heeft alleen maar geluk dat ie in een goede auto zit, echter zodra die in verkeer terecht komt of achter mensen zit, dan bakt ie er geen zak van.
En uiteindelijk zelfs gaat roepen dat ie de auto wil parkeren, nee, laat hem maar snel ophoepelen uit de Formule 1.
Voor een "onpopulaire mening" is het volgens mij nodig dat het merendeel van het volk het met je oneens is i.p.v. andersom hoor.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:31 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Onpopulaire mening: Hamilton heeft alleen maar geluk dat ie in een goede auto zit, echter zodra die in verkeer terecht komt of achter mensen zit, dan bakt ie er geen zak van.
En uiteindelijk zelfs gaat roepen dat ie de auto wil parkeren, nee, laat hem maar snel ophoepelen uit de Formule 1.
Oh, op vrijdag wint hij FP1 en 2 ook vaak.quote:
Hamilton over die handschoenen!quote:
Sinds z'n terugkeer doet hij het anders prima. Een wissel met Gasly heeft hij inmiddels wel verdiend.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kvyat
Man die gast heeft nog nooit echt wat goed gedaan. Alsof die het ook maar iets beter gaat doen in de RBR.
[..]
Max kneep te hard, toen Toto hem een hand gaf?quote:
Wat is eigenlijk de afweging dat Toto in de garage (aan z'n tafeltje) zit, en anderen (bijv Horner) aan de pitmuur?quote:Op dinsdag 30 juli 2019 06:12 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Max kneep te hard, toen Toto hem een hand gaf?![]()
...óf het tafeltje nam wraak en sloeg terug?
Hij heeft natuurlijk ook een goede leermeester.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 08:30 schreef Armani XL het volgende:
Leclerc is wel een beetje een zeikventje aan het worden. Klagen dat het zo glad was op de uitloopstrook.
Leclerc rijd zo roekeloos omdat hij anders de snelheid niet heeft om mensen als Ham en Max bij te benen imo. En dit was gewoon dom en Frans arrogant( Ja ik weet dat het een monegask is ): er al 2 x afgaan op dat stuk en hem houden met inters en dan denken dat je met slicks hetzelfde kunstje kan flikken. Dat ging dus niet.quote:Op maandag 29 juli 2019 21:41 schreef mikieu het volgende:
[..]
Ik heb Max nog nooit zo roekeloos gezien als Leclerc in die races was.
Kimi op Spa misschien, maar dan nog was dat niet op een manier dat het leek alsof hij een rode lap voor zich had.
Hij gaf wel toe dat het zijn eigen fout was.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 08:30 schreef Armani XL het volgende:
Leclerc is wel een beetje een zeikventje aan het worden. Klagen dat het zo glad was op de uitloopstrook.
In de race was ie er al twee keer op hetzelfde punt afgegaan dus hij wist dat het daar glad was. Hij neemt zelf het risico.
Iets wat iedereen weet. En zelfs een redelijke leek weet dat aan het begin van een dragstrip rubber en olie ligt, wat een zeepbaan wordt met regen. Dus daar moet je vanaf blijven. Als daar een muur zat, gingen ze er ook niet regelmatig tegen aan.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij gaf wel toe dat het zijn eigen fout was.
En Hulkenberg klaagde ook over dat stuk. Het asfalt is daar anders dan bij een normale uitloopstrook op de rest van het circuit, omdat daar een dragstrip ligt.
Slipcursus bij Kimi nemen, die hielt hem daar heel netjes.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij gaf wel toe dat het zijn eigen fout was.
En Hulkenberg klaagde ook over dat stuk. Het asfalt is daar anders dan bij een normale uitloopstrook op de rest van het circuit, omdat daar een dragstrip ligt.
Maar hij impliceerde gelijk ook dat 'zo'n klein foutje' hem niet de race had mogen kosten. Terwijl hij er al 2x bijna afgegaan was daar. Ik vond Leclercs reactie daarom ook ergerlijk en sluit me aan bij Allard Kalff: "Je hoort daar niet de rijden en gras is ook glad".quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hij gaf wel toe dat het zijn eigen fout was.
En Hulkenberg klaagde ook over dat stuk. Het asfalt is daar anders dan bij een normale uitloopstrook op de rest van het circuit, omdat daar een dragstrip ligt.
Niemand weet het, maar het schept wel een gevaarlijk precedent als rijke teams zo'n unsafe release gewoon kunnen afkopen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:24 schreef tja77 het volgende:
Geen zin om alle posts door te lezen, maar waarom kreeg bij de unsafe release van Leclerc afgelopen zondag het team een penal, en bij Max in Monaco de coureur?
Bedankt, mooi om even terug te zien.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:07 schreef Jane het volgende:
Die onboard van Max inclusief radio, na de restart in lap 46 is wel nice.
RB verwachtte ook dat Bottas Kvyat en Stroll wel ff in zou halen.
Op een gegeven moment, nadat Kvyat Stroll heeft ingehaald:
GP: The car behind you is Dany, Dany Kvyat
Max: What happened to Bottas?
GP: He's still behind Stroll.
![]()
En dat gesprekje daarna over de banden is ook grappig.
Max: Are you happy as well?
GP denkt, wat is dit voor een persoonlijke chit chat ineens? Kan dat niet na de race?
GP (droog): Yeah, I'm delighted at the moment
Max: That's good to hear, but I meant the tyres
https://streamable.com/gn0u9
ik denk niet dat zijn macht zover rijkt, de stewards wilden gewoon zijn race niet verpesten maar op zich een vreemde beslissing.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Niemand weet het, maar het schept wel een gevaarlijk precedent als rijke teams zo'n unsafe release gewoon kunnen afkopen.
Btw, nu ik weet dat Leclercs manager de zoon van Jean Todt is, vrees ik ook dat dat er iets mee te maken heeft.
Engineer:'Looking after these tires, aren't you Max?'quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:07 schreef Jane het volgende:
Die onboard van Max inclusief radio, na de restart in lap 46 is wel nice.
RB verwachtte ook dat Bottas Kvyat en Stroll wel ff in zou halen.
Op een gegeven moment, nadat Kvyat Stroll heeft ingehaald:
GP: The car behind you is Dany, Dany Kvyat
Max: What happened to Bottas?
GP: He's still behind Stroll.
![]()
En dat gesprekje daarna over de banden is ook grappig.
Max: Are you happy as well?
GP denkt, wat is dit voor een persoonlijke chit chat ineens? Kan dat niet na de race?
GP (droog): Yeah, I'm delighted at the moment
Max: That's good to hear, but I meant the tyres
https://streamable.com/gn0u9
Omdat die van Max werd gezien als "causing a collision" na een unsafe release en daar bij Leclerc geen sprake van was, aldus Masi.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:24 schreef tja77 het volgende:
Geen zin om alle posts door te lezen, maar waarom kreeg bij de unsafe release van Leclerc afgelopen zondag het team een penal, en bij Max in Monaco de coureur?
Ik hoop dat LEC de cheque naar GRO dan inmiddels op de post gedaan heeft.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat die van Max werd gezien als "causing a collision" na een unsafe release en daar bij Leclerc geen sprake van was, aldus Masi.
Feitelijk correct maar Grosjean remde. Oftewel de uitkomst en het handelen van het slachtoffer bepaald de strafmaat....quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat die van Max werd gezien als "causing a collision" na een unsafe release en daar bij Leclerc geen sprake van was, aldus Masi.
Dus omdat Grosjean vol in de ankers gaat, wordt Leclerc gematst?quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Omdat die van Max werd gezien als "causing a collision" na een unsafe release en daar bij Leclerc geen sprake van was, aldus Masi.
mee eens, op zich vind ik het beter dat het team bestraft wordt ipv de rijder maar dat moet je dan wel vanaf de eerste race doen en die boetes mogen dan ook wel wat hoger of constructeurspunten afpakkenquote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus omdat Grosjean vol in de ankers gaat, wordt Leclerc gematst?
Beetje kromme redenatie, het gaat mijn inziens om de fout, niet om het gevolg van die fout.
Zowel in Monaco als Hockenheim was er sprake van dezelfde fout.
Helemaal gemist, erg zwak van Hamilton.twitter:OdemzG twitterde op zondag 28-07-2019 om 23:22:23I can't believe Hamilton was proper ready to give up and somehow snuck 2 points 😔😔😔 #GermanGP https://t.co/UTDJTgp8Tq reageer retweet
ach hij kan het zich permitterenquote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:05 schreef BroesWillems het volgende:
Helemaal gemist, erg zwak van Hamilton.twitter:OdemzG twitterde op zondag 28-07-2019 om 23:22:23I can't believe Hamilton was proper ready to give up and somehow snuck 2 points 😔😔😔 #GermanGP https://t.co/UTDJTgp8Tq reageer retweet
"Still I Rise" Achter op je helm plakken, maar bij de eerste tegenslag de auto aan de kant willen zetten.quote:
Hamilton is gewoon een klein kind, janken als ie niet op P1 staat.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:05 schreef BroesWillems het volgende:
Helemaal gemist, erg zwak van Hamilton.twitter:OdemzG twitterde op zondag 28-07-2019 om 23:22:23I can't believe Hamilton was proper ready to give up and somehow snuck 2 points 😔😔😔 #GermanGP https://t.co/UTDJTgp8Tq reageer retweet
Én de voorvleugel werd aangepastquote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:37 schreef Jane het volgende:
Ook bizar: die wereldrecord-pitstop werd dus pas 3 bochten van te voren besloten.
quote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:08 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
"Still I Rise" Achter op je helm plakken, maar bij de eerste tegenslag de auto aan de kant willen zetten.
Jup. Dat is bij veel incidenten.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Feitelijk correct maar Grosjean remde. Oftewel de uitkomst en het handelen van het slachtoffer bepaald de strafmaat....
Over dat laatste heb ik ook na zitten denken, maar daarmee straf je de kleinere/lager geklasseerde teams ook onevenredig hard. Mercedes kan zich doorgaans wel een paar puntjes per race permitteren, terwijl het behoorlijk zuur zou zijn als je Williams straks hun ene punt weer gaat afnemen. En als ze dan weer op 0 staan, komen ze dan daarna in de min te staan of kunnen ze los gaan qua unsafe releases?quote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
mee eens, op zich vind ik het beter dat het team bestraft wordt ipv de rijder maar dat moet je dan wel vanaf de eerste race doen en die boetes mogen dan ook wel wat hoger of constructeurspunten afpakken
Nog zo'n bullshit ja, als je op P1 staat kun je dus alles makenquote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jup. Dat is bij veel incidenten.
Net zoals ik geloof 2017 dat ze niet wilde ingrijpen vanwege de stand in het WK.
Lewis is zo melodramatisch. Zijn laatste insta post bijvoorbeeld. Alsof hij zichzelf moed aan het inpraten is. #nevergiveup #keepbelievingquote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:08 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
"Still I Rise" Achter op je helm plakken, maar bij de eerste tegenslag de auto aan de kant willen zetten.
Zou kunnen, maar dat staat feitelijk los van de release op het moment dat Grosjean daar rijdt in de pitlane. Ferrari had Leclerc niet mogen releasen maar een seconde of wat moeten wachten.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:40 schreef TAV74 het volgende:
Volgens Mol in de F1 aan tafel podcast kreeg Leclerc geen tijdstraf omdat hij sneller naar links/de fastlane moest omdat hij een teamlid van een ander team moest ontwijken.
Cool!quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:07 schreef Jane het volgende:
Die onboard van Max inclusief radio, na de restart in lap 46 is wel nice.
RB verwachtte ook dat Bottas Kvyat en Stroll wel ff in zou halen.
Op een gegeven moment, nadat Kvyat Stroll heeft ingehaald:
GP: The car behind you is Dany, Dany Kvyat
Max: What happened to Bottas?
GP: He's still behind Stroll.
![]()
En dat gesprekje daarna over de banden is ook grappig.
Max: Are you happy as well?
GP denkt, wat is dit voor een persoonlijke chit chat ineens? Kan dat niet na de race?
GP (droog): Yeah, I'm delighted at the moment
Max: That's good to hear, but I meant the tyres
https://streamable.com/gn0u9
dat is natuurlijk in het normale leven ook zo.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 11:57 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dus omdat Grosjean vol in de ankers gaat, wordt Leclerc gematst?
Beetje kromme redenatie, het gaat mijn inziens om de fout, niet om het gevolg van die fout.
Zowel in Monaco als Hockenheim was er sprake van dezelfde fout.
Ja en nee.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:53 schreef manny het volgende:
[..]
dat is natuurlijk in het normale leven ook zo.
als ik door rood rij en een voetganger raak dan krijg ik meer straf dan dat ik door rood rij en de voetganger springt nog net op zij. in feite is de overtreding exact hetzelfde.
eens hoor. en je zou ook kunnen stellen dat F1 pro's gewoon straf moeten krijgen onafhankelijk van het handelen van (een eventueel) slachtofferquote:Op dinsdag 30 juli 2019 13:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja en nee.
Want een race is natuurlijk iets anders dan een voetganger die te allen tijden beschermd wordt in het verkeer.
Daarnaast krijg je een boete (voor rood licht) en een extra opgelegde sanctie voor het raken van een voetganger (rijontzegging of erger).
Dit weekend kreeg de TomTom van Leclerc een straf voor het door rood rijden van Leclercquote:Op dinsdag 30 juli 2019 12:53 schreef manny het volgende:
[..]
dat is natuurlijk in het normale leven ook zo.
als ik door rood rij en een voetganger raak dan krijg ik meer straf dan dat ik door rood rij en de voetganger springt nog net op zij. in feite is de overtreding exact hetzelfde.
Het is er heetquote:Op dinsdag 30 juli 2019 13:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Met deze erbij nu toch wel drie heerlijke races achter elkaar![]()
Hungaroring is doorgaans vrij saai maar misschien valt er komend weekend daar ook nog een drupje regen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |