GP2 Honda powerquote:Op maandag 29 juli 2019 11:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verstappen heeft meer races gewonnen dan Bottas, hoe bizar is dat
..en dan vervolgens je vleugel verliest door er achterop te rijden... wat de 2e crash was voor Gasly dit weekend...quote:Op maandag 29 juli 2019 11:28 schreef maan_man het volgende:
[..]
En daarvan zou je in zo'n hectische race nog kunnen zeggen dat hij door de omstandigheden komt. Het moment dat de safety car erin komt, op welke moment stoppen en dergelijke. Al betwijfel ik of dit hier het geval is. Maar als je dan ook nog door Albon wordt ingehaald op de baan.
Ja, Ricciardo koos voor zekerheidquote:Op maandag 29 juli 2019 11:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Z'n eerste 5 waren nog met Renault powerZo nu en dan bleef dat ding heel.
Dat zeg ik natuurlijk ook niet, alleen wordt die hoop regelmatig uitgesproken.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Toto en Max kennen elkaar al langer. Alsof 1 felicitatie meteen betekent dat Bottas wordt vervangen door Max, sjonge jonge
Dan heb je júist gejank als hij niet op P1 rijdt. P1 is dan normaal (en dus niet meer 'leuk' of 'bijzonder'), de rest is tegenvallend. Het kan dan dus hooguit nog in een zeldzaam geval leuk zijn als hij zich van achteren naar voren moet knokken ofzo.quote:Met Max in de dominante auto hebben we tenminste wel een NLse WK. En geen gejank als hij een keer níet op P1 rijdt.
Je weet inderdaad vrij zeker dat die Renault het gaat begeven.quote:
Als je kijkt naar wat er nog op het programma staat, ziet dat er wel echt heel positief uit voor Max vs Bottas. Ik denk echt dat een 2e plek in het WDC er wel inzit.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:13 schreef manny het volgende:
Potjandikkie. Als ie dit weekend weer top 2 rijdt, dan begint het er toch aardig uit te zien.
Gejank van de diva bedoelde ik, niet van de toeschouwersquote:Op maandag 29 juli 2019 11:34 schreef heywoodu het volgende:
Dan heb je júist gejank als hij niet op P1 rijdt. P1 is dan normaal (en dus niet meer 'leuk' of 'bijzonder'), de rest is tegenvallend. Het kan dan dus hooguit nog in een zeldzaam geval leuk zijn als hij zich van achteren naar voren moet knokken ofzo.
Het is natuurlijk zinloze speculatie, maar ik vraag me wel eens af hoe de teamsamenstellingen zouden zijn geweest als Rosberg er niet zo onverwacht mee gekapt zou zijn in 2016. Ricciardo had een jaar later al best graag in die Mercedes willen gaan zitten, gok ik.quote:
In een auto die door velen als 3e snelste van het veld wordt beschouwd terwijl Bottas in de snelste auto van het veld rijdt.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verstappen heeft meer races gewonnen dan Bottas, hoe bizar is dat
Hij leest ook alleen maar voor wat er staatquote:Op maandag 29 juli 2019 11:44 schreef opgebaarde het volgende:
Nog even haten op Kamphues gisteren. Ben volgens mij heel dit seizoen niet negatief over hem geweest en ik vind het eigenlijk een prima seizoen van hem, ook gisteren, maar die laatste 5 minuten van de uitzending waren gênant.
Ziggo gaat eruit voor reclame en Kamphues begint: "we gaan er even tussenuit, na de reclame hebben we nog veel meer, beelden, onboards, allerlei akties, wat er allemaal nog in de pits verkeer ging plus nog een reactie van Kvyat die zomaar nog eventjes naar een podium reed. Dat allemaal (!!) na de reclame.
Reclame van 3,5 minuut (netjes!).
Dan komen ze terug, krijgen Leclerc te zien die er afschiet en auto redt, Leclerc die er in zelfde bocht nogmaals afschiet en crasht. Dan komt Kamphues met "de tijd zit er bijna op" gevolgd door interview Kvyat. Dan 8 sec over wie DotD is volgens de commentatoren en dan is de uitzending afgelopen.
Vier minuten duurde het laatste gedeelte en bijna niks van wat Kamphues aankondigde komt aan bod![]()
Ah normaliter vast en zeker en ook voor de studio was het een hectische race, maar hij kletste nu iets teveel uit zijn mond toen hij zag dat ze er nog even tussenuit moesten voor de reclame.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hij leest ook alleen maar voor wat er staat
Maar wat was het compleet geweest met Verstappen in de Spyker F1 auto.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:19 schreef MaGNeT het volgende:
Wat ook positief is: voor het eerst hebben we een F1 rijder uit Nederland die niet ieder seizoen maar weer moet zien of hij een stoeltje kan regelen maar juist kan meestrijden om het podium en de winst en waar ook altijd wel een team in geïnteresseerd zal zijn.
Gewoon echte wereldklasse!
En Toto doet ook z'n best om Max te vriend te houden
https://grandprix33.nl/toto-wolff-feliciteert-max-verstappen-na-de-race
Hulkenberg achter het stuur? Zal wel glad asfalt zijn.quote:Op maandag 29 juli 2019 12:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Renault op weg naar de Hungaroring....
bron: Reddit
Lekker neutraal van de Britten. Max had gisteren weer eens ontiegelijk veel geluk.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:59 schreef Jane het volgende:
Ik zag Britten op Twitter zeggen dat gisteren gewoon Lewis z'n gebruikelijke ene slechte race per jaar was. Maar volgens mij ging het in Oostenrijk ook al niet echt lekker? Reed 'ie toch ook z'n eigen auto kapot?
quote:Op maandag 29 juli 2019 12:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Renault op weg naar de Hungaroring....
bron: Reddit
En waar had hij geluk mee?quote:Op maandag 29 juli 2019 12:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Lekker neutraal van de Britten. Max had gisteren weer eens ontiegelijk veel geluk.
Wat?quote:Op maandag 29 juli 2019 12:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Lekker neutraal van de Britten. Max had gisteren weer eens ontiegelijk veel geluk.
Kimi is altijd talent geweestquote:Op maandag 29 juli 2019 10:43 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Hier zie je toch wat ervaring van de 'oude' Fin, die zorgt er toch netjes voor dat de boel niet blokkeert. Misschien moeten andere coureurs eens bij hem op slipcursus gaan.
Uit de top 6 was er 1 die niet uit de red bull stal is gekomenquote:Op maandag 29 juli 2019 11:51 schreef BroesWillems het volgende:
Verstappen
![]()
Vettel
![]()
Kvyat
![]()
Helmut Marko Podium.
Zo!quote:Op maandag 29 juli 2019 12:16 schreef beantherio het volgende:
Nog een hachelijk momentje van Max bij het uitrijden van de pit: https://imgur.com/s8qz1aA
Een teambaas die een coureur feliciteert. Dat is wel echt een hele bijzondere gebeurtenis ja.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:19 schreef MaGNeT het volgende:
Wat ook positief is: voor het eerst hebben we een F1 rijder uit Nederland die niet ieder seizoen maar weer moet zien of hij een stoeltje kan regelen maar juist kan meestrijden om het podium en de winst en waar ook altijd wel een team in geïnteresseerd zal zijn.
Gewoon echte wereldklasse!
En Toto doet ook z'n best om Max te vriend te houden
https://grandprix33.nl/toto-wolff-feliciteert-max-verstappen-na-de-race
Renaults hele seizoen in 1 foto.quote:Op maandag 29 juli 2019 12:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Renault op weg naar de Hungaroring....
bron: Reddit
twitter:iamskk twitterde op maandag 29-07-2019 om 12:18:23Me: Reanult in HungaryEveryone: Renault during whole season!😃😃😄😄😄😁😁😂😂🤣 @RenaultF1Team @danielricciardo @F1 @SkySportsF1 #HungaryGP #GermanGP #Renault #F1 https://t.co/GxjfigkJyS reageer retweet
Heb je het niet gezien?quote:
Ah ja, geluk dat concurrenten fatale fouten maken en hij niet.quote:Op maandag 29 juli 2019 12:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb je het niet gezien?
Vettel start achteraan, Leclerc crasht, Hamilton crasht, Bottas crasht...
Ja grappig is dat, die coureurs maken een fout is dan heeft Verstappen 'ontiegelijk veel geluk', zelfs als hij (praktisch) voor hun rijdt en ook nog sneller is op het moment dat zij crashen.quote:Op maandag 29 juli 2019 12:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb je het niet gezien?
Vettel start achteraan, Leclerc crasht, Hamilton crasht, Bottas crasht...
Ja, Max had echt ongelofelijk veel geluk met z'n poepstart, de spin op de verkeerde banden en die 3 SC herstarts waar hij iedere keer z'n opgebouwde voorsprong kwijtraakte en het risico liep ingehaald te worden.quote:Op maandag 29 juli 2019 12:25 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb je het niet gezien?
Vettel start achteraan, Leclerc crasht, Hamilton crasht, Bottas crasht...
2 van de 3x een Mercedes achter hem, ook nog.quote:Op maandag 29 juli 2019 12:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, Max had echt ongelofelijk veel geluk met z'n poepstart, de spin op de verkeerde banden en die 3 SC herstarts waar hij iedere keer z'n opgebouwde voorsprong kwijtraakte en het risico liep ingehaald te worden.
Ook nogquote:Op maandag 29 juli 2019 12:40 schreef Jane het volgende:
[..]
2 van de 3x een Mercedes achter hem, ook nog.
Nee, Kvyat.quote:Op maandag 29 juli 2019 12:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ook nogWas de 3e keer niet met Stroll achter zich? Dat telt ook als Mercedes + extra risico om aangereden te worden toch?
Wat Nober zegt is zeggen dat Button geluk had in 2011 in Canada, of Hamilton in iedere willekeurige andere regenrace.
Een race winnen is:
- snel zijn
- geen fouten maken
- vooral geen fouten maken
Oh ja, nog ergerquote:
Ja, echt ook nog steeds zo blij voor Kvyat, he?quote:Op maandag 29 juli 2019 12:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oh ja, nog ergerEen torpedo achter je bij een herstart
Nah, Kvyat laat dit jaar een betere versie van zichzelf zien. Het is ook een vechter, in tegenstelling tot Gasly.
hoe zie je dat Gasly geen vechter is?quote:Op maandag 29 juli 2019 12:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oh ja, nog ergerEen torpedo achter je bij een herstart
Nah, Kvyat laat dit jaar een betere versie van zichzelf zien. Het is ook een vechter, in tegenstelling tot Gasly.
Weinig pogingen tot inhalen of verdedigen.quote:
OK op die manier, ik weet niet of dat aan het wel of niet vechten ligt, gewoon gebrek aan (zelf)vertrouwenquote:Op maandag 29 juli 2019 13:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Weinig pogingen tot inhalen of verdedigen.
Niet zo janken manquote:Op maandag 29 juli 2019 13:23 schreef Nattekat het volgende:
Poeh, ik ben gebroken...
Extreem spannende race aanzetten die pas om 1:30 afgelopen is terwijl je al doodmoe bent niet het beste idee
Met Frankrijk viel ik mooi op tijd in slaap
"Even" Max inhalen.quote:Op maandag 29 juli 2019 13:27 schreef Tijn het volgende:
Blijkbaar had Toto Wolff gezegd dat op basis van de komende twee races (Duitsland en Hongarije) wordt bepaald of Bottas' contract wordt verlengd. Dat wordt even je best doen in Hongarije, Valtteri
Heeft Verstappen weer 'ontiegelijk veel geluk'quote:Op maandag 29 juli 2019 13:32 schreef beantherio het volgende:
Marko zegt dat ze dit jaar geen rijders gaan wisselen bij RBR: Kvyat hopes ‘message’ sent, Marko says no change
Oef! Dan is de positie van Max voor dit seizoen gelukkig veilig.![]()
Jammer, Gasly mag ophoepelen van mij, heeft niets te zoeken bij Red Bull.quote:Op maandag 29 juli 2019 13:32 schreef beantherio het volgende:
Marko zegt dat ze dit jaar geen rijders gaan wisselen bij RBR: Kvyat hopes ‘message’ sent, Marko says no change
Oef! Dan is de positie van Max voor dit seizoen gelukkig veilig.![]()
Heeft iemand dat radiofragment nog? 'Je hoeft alleen nog eventjes Max in te halen en dan heb je de race gewonnen' en dan een ronde erna er af rijdenquote:
Idem bij Nico voor P2 in Braziliëquote:Op maandag 29 juli 2019 13:44 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Heeft iemand dat radiofragment nog? 'Je hoeft alleen nog eventjes Max in te halen en dan heb je de race gewonnen' en dan een ronde erna er af rijden
Maar goed, dit zijn de mensen die nooit op pole hebben gestaan. Had jij 10 overwinningen en daarna je eerste pole, dan sta je niet op dit lijstje. Daarom was ik eigenlijk opzoek naar de rijder die de meeste overwinningen had op het moment dat het voor de eerste keer op pole stond. Maar dat kan ik even niet vinden. Iemand een idee?quote:Eddie Irvine and Bruce McLaren each won four grands prix but never qualified on pole position. Of course they will get their record back if Verstappen ever gets his first pole.
https://www.racefans.net/(...)wins-without-a-pole/
Ja, die zijn er. Zag ‘m op Reddit net.quote:Op maandag 29 juli 2019 14:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zijn er geen beelden van 1.88s pitstop van Max? Vorige week werd ik doodgegooid met toenmalige record van 1.91s
Jawel!quote:Op maandag 29 juli 2019 14:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zijn er geen beelden van 1.88s pitstop van Max? Twee weken terug werd ik doodgegooid met toenmalige record van 1.91s
quote:Op maandag 29 juli 2019 14:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zijn er geen beelden van 1.88s pitstop van Max? Twee weken terug werd ik doodgegooid met toenmalige record van 1.91s
Vet, strak. Hoe verhouden deze stops zich eigenlijk met die van Gasly? Want het is natuurlijk teamwerk. Schuift de coureur op dat natte asfalt 20 cm door, dan zit iedereen er slecht voor en zulle er geen toptijden worden neergezet.quote:
Ik denk eerder dat Hamilton weet wat hij doet en Bottas niet. Zie:quote:Op maandag 29 juli 2019 13:48 schreef Nattekat het volgende:
Wel grappig; Hamilton en Bottas spinnen van de baan op exact dezelfde plek op exact dezelfde manier binnen 3 ronden van elkaar
Bottas had alleen de pech dat hij meer snelheid had en wordt er voor afgerekend.
Grote verschil is dat Lewis hem de volledige 360 graden laat rondspinnen en dan pas rechttrekt en Bottas hem recht probeert te houden.quote:Op maandag 29 juli 2019 14:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Hamilton weet wat hij doet en Bottas niet. Zie:
Jacky Stewart met 8 overwinningen. Die was (samen met dit lijstje) een paar dagen geleden al eerder langsgekomen.quote:Op maandag 29 juli 2019 13:52 schreef maan_man het volgende:
In het lijstje van meeste overwinningen zonder dat je in je carrière één keer op pole hebt gestaan, staat Max met 7 overwinningen ook fier bovenaan.
[..]
Maar goed, dit zijn de mensen die nooit op pole hebben gestaan. Had jij 10 overwinningen en daarna je eerste pole, dan sta je niet op dit lijstje. Daarom was ik eigenlijk opzoek naar de rijder die de meeste overwinningen had op het moment dat het voor de eerste keer op pole stond. Maar dat kan ik even niet vinden. Iemand een idee?
Oké, top. Ja, hier komt zoveel voorbij dat ik niet alles meekrijg.quote:Op maandag 29 juli 2019 14:31 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jacky Stewart met 8 overwinningen. Die was (samen met dit lijstje) een paar dagen geleden al eerder langsgekomen.
En Hamilton kan hem nipt uit de muur houden, Bottas had meer snelheid doordat de baan weer iets droger was. Denk niet dat hij hem ooit had kunnen redden.quote:Op maandag 29 juli 2019 14:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Hamilton weet wat hij doet en Bottas niet. Zie:
Dat scheelde 8km/u op de apex, lijkt me niet heel doorslaggevend.quote:Op maandag 29 juli 2019 14:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En Hamilton kan hem nipt uit de muur houden, Bottas had meer snelheid doordat de baan weer iets droger was. Denk niet dat hij hem ooit had kunnen redden.
Als dat soort teksten in het voetbal worden gebezigd, is het meestal 'exit trainer' binnen 3 weken.quote:Op maandag 29 juli 2019 13:44 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Nouja in andere sporten is dat meestal wel het teken dat er snel een ontslag aan zit te komen.
'Nee hoor zijn positie is veilig en we staan 100% achter pietje puk'
Je onderschat die 8km/uquote:Op maandag 29 juli 2019 14:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat scheelde 8km/u op de apex, lijkt me niet heel doorslaggevend.
Ik hou het op verkeerd corrigeren van Bottas.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je onderschat die 8km/u
Dat is 2m/s, precies de marge die Hamilton nog had.
Dit. Hamilton maakt een 360 spin en kan daarna door terwijl Bottas nadat hij dwars staat weer de andere kant op draait de muur in.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik hou het op verkeerd corrigeren van Bottas.
Grotendeels met stuurkunst, maar in die seconde dat ze glijden is Bottas dus wel een paar meter verder als Hamilton.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit. Hamilton maakt een 360 spin en kan daarna door terwijl Bottas nadat hij dwars staat weer de andere kant op draait de muur in.
Dat lijkt me niets met de snelheid te maken te hebben.
Verschil tussen Ham, Max, Rai en een Bottas en Hulkenberg is daarin gewoon te zien.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:52 schreef Smacked_Actor het volgende:
Bottas zet op een gegeven moment zijn stuur weer recht terwijl Ham hem bijna full lock heeft. Auto van Bottas houdt daardoor richting aan naar de vangrail toe terwijl Hamilton hem er juist vanaf stuurt. En dat terwijl ze achteruit rijden, kan ook meer geluk dan wijsheid zijn.
Ja, vaag verhaal.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:03 schreef vosss het volgende:
Heeft de FIA nog verduidelijkt waarom hun het onder 28.13a gooien en niet onder 28.13c?
twitter:Secteur_F1 twitterde op maandag 29-07-2019 om 12:08:005 pilotes à la faute au virage 16 😬👀👉 Tour 19 : Sainz 🔄👉 Tour 29 : Leclerc 💥❌😠👉 Tour 29 : Hamilton 💥👉 Tour 40 : Räikkönen 😯👉 Tour 41 : Hülkenberg 💥❌😞#F1 #GermanGP 🇩🇪 https://t.co/kAdOkxeylK reageer retweet
Schaatsbaan des doodsquote:Op maandag 29 juli 2019 16:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat stuk rubber bij bocht 16, nondeju.twitter:Secteur_F1 twitterde op maandag 29-07-2019 om 12:08:005 pilotes à la faute au virage 16 😬👀👉 Tour 19 : Sainz 🔄👉 Tour 29 : Leclerc 💥❌😠👉 Tour 29 : Hamilton 💥👉 Tour 40 : Räikkönen 😯👉 Tour 41 : Hülkenberg 💥❌😞#F1 #GermanGP 🇩🇪 https://t.co/kAdOkxeylK reageer retweet
VER mag dan toch ook niet klagen voor GP Monaco of GP GB?quote:Op maandag 29 juli 2019 16:12 schreef vosss het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)-voor-unsafe-release
Compleet gelul dus. Man man man. Droefenis troef weer. Pas dan je regels aan als je te achterlijk bent om ze te hanteren
Eigenlijk is het dus omdat Grosjean vol in de remmen ging en een ongeluk voorkwam dat Leclerc geen straf krijgt. Bottas ging niet in de remmen en bleef gewoon stug doorrijden, waardoor Max een straf kreeg.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:12 schreef vosss het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)-voor-unsafe-release
Compleet gelul dus. Man man man. Droefenis troef weer. Pas dan je regels aan als je te achterlijk bent om ze te hanteren
Ik maakte er vanmorgen een gebbetje van maar veel straffen zijn afhankelijk van het resultaat en niet van de daad.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus omdat Grosjean vol in de remmen ging en een ongeluk voorkwam dat Leclerc geen straf krijgt. Bottas ging niet in de remmen en bleef gewoon stug doorrijden, waardoor Max een straf kreeg.
Ik vond straf voor Max terecht toen, maar dan moet je nu ook Leclerc straffen. Het was niet dat Leclerc een ongeluk voorkwam ... het was Grosjean.
Dit. Er wordt, om voor mij onduidelijke redenen, naar de uitkomst gekeken om een straf te bepalen. Maar het is de actie zélf die bestraft moet worden. Daarom ben ik het ook eens met de straf voor Vettel een paar races terug, híj maakt de fout en hindert Hamilton.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus omdat Grosjean vol in de remmen ging en een ongeluk voorkwam dat Leclerc geen straf krijgt. Bottas ging niet in de remmen en bleef gewoon stug doorrijden, waardoor Max een straf kreeg.
Ik vond straf voor Max terecht toen, maar dan moet je nu ook Leclerc straffen. Het was niet dat Leclerc een ongeluk voorkwam ... het was Grosjean.
De straf van Max was wellicht terecht, maar wel de verkeerde. Dat had volgens de regels ook gewoon 10s stop and go moeten zijnquote:Op maandag 29 juli 2019 16:24 schreef Kyran het volgende:
Ik vond straf voor Max terecht toen, maar dan moet je nu ook Leclerc straffen. Het was niet dat Leclerc een ongeluk voorkwam ... het was Grosjean.
Ja. "gaining a track position" is er ook zo 1.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik maakte er vanmorgen een gebbetje van maar veel straffen zijn afhankelijk van het resultaat en niet van de daad.
Dat is dus het gekke.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:28 schreef vosss het volgende:
[..]
De straf van Max was wellicht terecht, maar wel de verkeerde. Dat had volgens de regels ook gewoon 10s stop and go moeten zijn
Hamilton in Canada vorig jaar, bocht 1 ronde 1.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:29 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja. "gaining a track position" is er ook zo 1.
Je kunt dus afsnijden maar zolang je niet daarmee een auto inhaalt is het OK.
Dan is er nog steeds een klans dat je tijd kunt winnen (ja, een kleine kans ok)
Zoals Mexico 2016.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:29 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja. "gaining a track position" is er ook zo 1.
Je kunt dus afsnijden maar zolang je niet daarmee een auto inhaalt is het OK.
Dan is er nog steeds een klans dat je tijd kunt winnen (ja, een kleine kans ok)
Precies!quote:Op maandag 29 juli 2019 16:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is dus het gekke.
Ze hebben twee situaties, die zij beide onder "unsafe release" release scharen, maar twee verschillene straffen geven die ook nog eens niet eens in het boekje staan.
Dan kunnen ze achteraf het proberen recht te lullen met "ja, maar ongelukje van Max was eigenlijk geen unsafe release, maar causing an collision" of "ja, maar Leclerc kon er niks aan doen het was druk in de pitstraat en hij raakte Grosjean toch niet" ..... het wordt er alleen niet duidelijker/leuker op als ze straffen gaan uitdelen afhankelijk van hoe de wind staat die dag.
Max was een unsafe release, wat zegt het boekje? 10 seconden straf? Geven en klaar.
Leclerc was een unsafe release, wat zegt het boekje? 10 seconden straf? Geven en klaar.
Niet ja maar dit of zus of zo ... gewoon unsafe release > ja > 10 seconden straf
Bij een race incident tijdens het racen kan je nog mitsen en maaren hebben, maar hier gewoon niet. Anders kan je net zo goed geen regelement hebben en gewoon alles uit je duim zuigen zoals ze nu doen.
Was het Mexico ja? Ik dacht Canadaquote:Op maandag 29 juli 2019 16:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals Mexico 2016.
Verstappen kreeg voor het afsnijden 5 sec straf, maar Hamilton in ronde 1 in dezelfde bocht en veel minder tijd verloor mocht het weer wel.
Ik wil het graag begrijpen
Dus nu grosjean eens een keer een botsing vermijdt, is het weer niet goed !quote:Op maandag 29 juli 2019 16:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is dus het gekke.
Ze hebben twee situaties, die zij beide onder "unsafe release" release scharen, maar twee verschillene straffen geven die ook nog eens niet eens in het boekje staan.
Dan kunnen ze achteraf het proberen recht te lullen met "ja, maar ongelukje van Max was eigenlijk geen unsafe release, maar causing an collision" of "ja, maar Leclerc kon er niks aan doen het was druk in de pitstraat en hij raakte Grosjean toch niet" ..... het wordt er alleen niet duidelijker/leuker op als ze straffen gaan uitdelen afhankelijk van hoe de wind staat die dag.
Max was een unsafe release, wat zegt het boekje? 10 seconden straf? Geven en klaar.
Leclerc was een unsafe release, wat zegt het boekje? 10 seconden straf? Geven en klaar.
Niet ja maar dit of zus of zo ... gewoon unsafe release > ja > 10 seconden straf
Bij een race incident tijdens het racen kan je nog mitsen en maaren hebben, maar hier gewoon niet. Anders kan je net zo goed geen regelement hebben en gewoon alles uit je duim zuigen zoals ze nu doen.
Onzin, het is 95% geluk.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Verschil tussen Ham, Max, Rai en een Bottas en Hulkenberg is daarin gewoon te zien.
Hun proberen koers te houden en weten hoe te sturen om de auto de juiste draai te maken, wanneer te remmen en wanneer te lossen etc.
Ham en nog een andere coureur stampten nog even op het gas om de kont om te krijgen, meters voor de vangrail, net als Max deed in Brazilie in 2016.
Hulkenberg glijdt 100 meter met geblokkeerde wielen rechtdoor en stopt in de muur. Dát is het verschil.
Het is een gevaarlijk precedent wat ze nu gecreëerd hebben. Schade of niet, uitwijken of niet, het zou geen reet uit moeten maken, waar het om gaat is de veiligheid van de mensen in de pitstraat. Nu creëren ze een situatie waar het kan lonen om het risico te nemen op een unsafe release die je simpelweg kan afkopen met een boete. Dat komt de veiligheid van de mensen in de pitstraat niet ten goede natuurlijk.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:09 schreef vosss het volgende:
Bij 28.13c hoort een penalty volgens 38.3c en dat is een 10s stop en go.
Waarom vinden ze dat het niet 28.13c is? Ik kan uit de regels niet halen waarom leclerc NIET artikel 28.13c overtreden heeft en waarom hij dus NIET gestraft is volgens 38.3c.
Het staat er gewoon letterlijk in.
Als men vind dat de release unsafe was, dan 38.3c en dus 10s stop and go. Behalve als de coureur moet opgeven vanwege de unsafe release, dan krijgt het team een boete.
Leclerc kon gewoon door.
De regels zijn soms aardig ingewikkeld in de F1, maar volgens mij is deze heel simpel.
Als men vind unsafe release, en dat vind men, want die unsafe release is als feit genoemd in officiële stukken, dan 10seconden stopgo.
Ik begrijp het echt niet. Op grond van het artikel wat ze aanhalen had hij die straf moeten hebben. Alleen vonden ze dat het 28.13a was en niet 28.13c
Ik zou graag weten waarom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |