Nee, nee en nog eens nee.quote:Op maandag 29 juli 2019 10:21 schreef opgebaarde het volgende:
Als ik er zo over nadenk en we houden nu ook rekening met de omstandigheden (weer, circuit en auto), is de vijf seconden straf die Hamilton kreeg best onterecht.
Hamilton reed niet tegen het verkeer in, er was geen sprake van een gevaarlijke situatie (geen andere auto's en er was geel), had Hamilton het rondje wel volledig afgelegd dan hadden stukken van zijn vleugel over het hele circuit gelegen én Hamilton had geen voordeel van de pitstop want die duurde bijna een minuut
Dus als we de argumenten aanhouden die de wedstrijdleiding vaak gebruikt, dan was Hamilton eigenlijk al genoeg gestraft, toch?
Doe niet zo malquote:Op maandag 29 juli 2019 10:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, nee en nog eens nee.
Een straf moet gebaseerd zijn op een (foute) actie, niet het resultaat daarvan.
Wat de neuk zeg.
Mooi beeld is dat, Leclerc die in de grindbank loopt en daarachter Hamilton die van de baan glijdtquote:Op maandag 29 juli 2019 10:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
De bocht uit vliegen terwijl er geel hangt is al een straf waard. Want je moet voorzichtig rijden. Dáár had hij nóg een straf voor moeten krijgen.
Ja, dan kun je geel dus gewoon binnen houden. Hij ging er echt wel hard af.quote:Op maandag 29 juli 2019 10:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mooi beeld is dat, Leclerc die in de grindbank loopt en daarachter Hamilton die van de baan glijdt
De engineer die vlak na de race met de tandarts sprak riep dat ze al hun 9 pitstops onder de 2 seconden hadden gedaan. RBR gebruikte daarmee voor alle pitstops die ze in de race deden minder dan de helft van de tijd die ze bij Mercedes nodig hadden voor een pitstop van Hamilton.quote:Op maandag 29 juli 2019 10:26 schreef bokkepoot het volgende:
Red Bull weer het record van de snelste pitstop verbroken, het kleiner maken van de wielmoeren betaald zich wel uit zeg.
Hier zie je toch wat ervaring van de 'oude' Fin, die zorgt er toch netjes voor dat de boel niet blokkeert. Misschien moeten andere coureurs eens bij hem op slipcursus gaan.quote:
Die kans is duidelijk groter dan 50%. Ik denk dat RBR erg graag de 2e plek in het constructeurskampioenschap wil hebben (wat nog prima haalbaar is) en dat gaat ze met Gasly niet lukken.quote:Op maandag 29 juli 2019 10:48 schreef byah het volgende:
Gasly gaat eind van de zomer niet halen gok ik
Ricciardo is een betere 2e rijder als Gasly iddquote:Op maandag 29 juli 2019 10:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Die kans is duidelijk groter dan 50%. Ik denk dat RBR erg graag de 2e plek in het constructeurskampioenschap wil hebben (wat nog prima haalbaar is) en dat gaat ze met Gasly niet lukken.
Als Ricciardo was gebleven dan denk ik trouwens dat ze die plek al in handen hadden gehad.
is natuurlijk wel pijnlijk dat Kvyat in een TR eerder een podium heeft dan hij, die 2 omruilen lijkt de beste optiequote:Op maandag 29 juli 2019 10:48 schreef byah het volgende:
Gasly gaat eind van de zomer niet halen gok ik
Niet nagerekend, maar als de tweede Red Bull steeds voor alle auto's buiten de top 3 teams (dus minimaal 6e en bij het uitvallen van een Ferrari of mercedes hoger) was geëindigd zou dat gelukt zijn vermoed ik.quote:Op maandag 29 juli 2019 10:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als Ricciardo was gebleven dan denk ik trouwens dat ze die plek al in handen hadden gehad.
Ik vroeg me al af waarom er zo'n luid gejuich van de tribune kwam toen we Leclerc nog zagen lopenquote:Op maandag 29 juli 2019 10:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mooi beeld is dat, Leclerc die in de grindbank loopt en daarachter Hamilton die van de baan glijdt
Een 6e plek is 8 punten waard. 11 races x 8 punten = 88 punten. Gasly heeft momenteel 55 punten dus dat zou betekenen dat RBR er 33 punten bij zouden komen. De voorsprong van Ferrari op RBR is 44 punten dus dat is net niet voldoende dan.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:06 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Niet nagerekend, maar als de tweede Red Bull steeds voor alle auto's buiten de top 3 teams (dus minimaal 6e en bij het uitvallen van een Ferrari of mercedes hoger) was geëindigd zou dat gelukt zijn vermoed ik.
In ieder geval niet the best crowd voor Lewisquote:Op maandag 29 juli 2019 11:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af waarom er zo'n luid gejuich van de tribune kwam toen we Leclerc nog zagen lopen
Met een paar DNF's er bij zou hij ook een aantal keer meer dan 8 punten gehaald hebben.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een 6e plek is 8 punten waard. 11 races x 8 punten = 88 punten. Gasly heeft momenteel 55 punten dus dat zou betekenen dat RBR er 33 punten bij zouden komen. De voorsprong van Ferrari op RBR is 44 punten dus dat is net niet voldoende dan.
Tuurlijk, dat is ook zo, maar wat me bij Leclerc wel stoorde was dat hij in het gesprek met Sjek eigenlijk zei dat hij weliswaar een fout maakte, maar dat dat hem niet de race had mogen kosten en dat het de schuld van het asfalt was dat hij z'n auto in de prak heeft gereden. M.a.w., 'Ik moet dit soort fouten gewoon kunnen maken, zonder dat het gevolgen heeft voor mijn race'. Heel verontwaardigd was 'ie.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:59 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Max maakte ook fouten. Ook bij rbr. Bij zijn fouten waren helaas vaak andere coureurs ook de dupe. Begin periode van Lewis was hij ook wild. Ook hij reed bij een top team. Het is niet echt leren maar jong en gretig en nog niet het geduld hebben.
Dat moet Toto lekker blijven doen, zolang Verstappen maar niet naar Mercedes gaat (of Red Bull net zo bizar dominant wordt). Alle lol is er wel zo'n beetje af als Verstappen zo zou domineren als Hamilton in de sterkste Mercedesdagen of Vettel in de sterkste Red Bull-dagenquote:Op maandag 29 juli 2019 11:19 schreef MaGNeT het volgende:
Wat ook positief is: voor het eerst hebben we een F1 rijder uit Nederland die niet ieder seizoen maar weer moet zien of hij een stoeltje kan regelen maar juist kan meestrijden om het podium en de winst en waar ook altijd wel een team in geïnteresseerd zal zijn.
Gewoon echte wereldklasse!
En Toto doet ook z'n best om Max te vriend te houden
https://grandprix33.nl/toto-wolff-feliciteert-max-verstappen-na-de-race
Verstappen heeft meer races gewonnen dan Bottas, hoe bizar is datquote:Op maandag 29 juli 2019 10:14 schreef Tinos85 het volgende:
Trouwens wel bizar dat Bottas in 52 wedstrijden voor Mercedes maar 5 keer gewonnen heeft.
Toto en Max kennen elkaar al langer. Alsof 1 felicitatie meteen betekent dat Bottas wordt vervangen door Max, sjonge jongequote:Op maandag 29 juli 2019 11:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat moet Toto lekker blijven doen, zolang Verstappen maar niet naar Mercedes gaat (of Red Bull net zo bizar dominant wordt). Alle lol is er wel zo'n beetje af als Verstappen zo zou domineren als Hamilton in de sterkste Mercedesdagen of Vettel in de sterkste Red Bull-dagen
Als ik Toto zo hoor was de Mercedes ook moeilijk te besturen in de regen. En we wisten natuurlijk al dat hij niet tegen de hitte kon. Het lijkt de NS wel.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:19 schreef MaGNeT het volgende:
En Toto doet ook z'n best om Max te vriend te houden
https://grandprix33.nl/toto-wolff-feliciteert-max-verstappen-na-de-race
En daarvan zou je in zo'n hectische race nog kunnen zeggen dat hij door de omstandigheden komt. Het moment dat de safety car erin komt, op welke moment stoppen en dergelijke. Al betwijfel ik of dit hier het geval is. Maar als je dan ook nog door Albon wordt ingehaald op de baan.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
is natuurlijk wel pijnlijk dat Kvyat in een TR eerder een podium heeft dan hij, die 2 omruilen lijkt de beste optie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |