Ja, ik zie de manoeuvre niet. Sterker nog, er was geen ruimte voor een manoeuvrequote:Op zondag 28 juli 2019 22:34 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Met de onboard van Leclerc ernaast (niet volledig sync met elkaar, maar close enough) :
[ afbeelding ]
De manoeuvre is dat Leclerc direct na het uitrijden naar rechts instuurt omdat hij Grosjean in de spiegels ziet komen. Hij had echter weinig uitwijkruimte naar rechts en Grosjean remde al, dus kon Leclerc zijn weg al gauw vervolgen.quote:Op zondag 28 juli 2019 22:38 schreef Blik het volgende:
Laatste post:
[..]
Ja, ik zie de manoeuvre niet. Sterker nog, er was geen ruimte voor een manoeuvre
Wanneer Red Bull zijn huidige snelheid tov de concurrentie weet te handhaven, dan is dat zeker mogelijk.quote:Op zondag 28 juli 2019 22:43 schreef manny het volgende:
Zou Bottas nog haalbaar zijn in de wk stand ?
Hij stuurt naar rechts op een gegeven moment, eerder kon niet wegens de pitcrew die klaarstond. Vervolgens blijft die gewoon op die lijn rijden, niet bijsturen daarna of wat dan ook. Dat die zag dat Grosjean eraan kwam, hoe kun je dat weten. Heb je Leclerc zn whatsapp?quote:Op zondag 28 juli 2019 22:40 schreef Gruj0 het volgende:
[..]
De manoeuvre is dat Leclerc direct na het uitrijden naar rechts instuurt omdat hij Grosjean in de spiegels ziet komen. Hij had echter weinig uitwijkruimte naar rechts en Grosjean remde al, dus kon Leclerc zijn weg al gauw vervolgen.
zelf de eerste plek is nog haal baar zo , er kan nog alle kanten op de laatste 3 races hebben dat wel laten zien en er komen nog leuke baantje voor de RBRquote:Op zondag 28 juli 2019 22:43 schreef manny het volgende:
Zou Bottas nog haalbaar zijn in de wk stand ?
Uiteindelijk heeft Mercedes wel de meest stabiele combo. Hamilton heeft met Bottas nog wel een goede secondant, Verstappen heeft weinig tot niks aan Gasly.quote:Op zondag 28 juli 2019 22:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
zelf de eerste plek is nog haal baar zo , er kan nog alle kanten op de laatste 3 races hebben dat wel laten zien en er komen nog leuke baantje voor de RBR
was een foutje in de systemen omdat Hamilton opeens crashte en daarna die mooie pitsstop had waarbij zelfs Haas en Ferrari er goed uit zagen.quote:Op zondag 28 juli 2019 23:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb niet alles teruggelezen maar hoe zat het met die investigation naar Hamilton wegens te langzaam achter de SC rijden?
quote:Op zondag 28 juli 2019 23:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
was een foutje in de systemen omdat Hamilton opeens crashte en daarna die mooie pitsstop had waarbij zelfs Haas en Ferrari er goed uit zagen.
En Russell nu de enige zonder punten!quote:
Dit.quote:Op maandag 29 juli 2019 01:00 schreef Jane het volgende:
Leclerc die klaagt over het asfalt naast de baan.
Daar hoor je ook helemaal niet te rijden, Charles.![]()
Ze maken zich er waarschijnlijk allemaal wel eens schuldig aan, maar na dat duel met VER in Oostenrijk en nu weer vandaag, zie ik Leclerc als typisch voorbeeld van waarom dat asfalt naast de baan weg moet. Hij neemt te vaak bewust het risico om naast de baan te komen.
Hij ging als een speer vandaag, vlak voor de crash, maar misschien was het toch handiger geweest om wat voorzichtiger door die bocht te gaan (het was al eerder bijna misgegaan) en dat had 'ie waarschijnlijk gedaan had als er geen asfalt had gelegen.
Dat is zijn leerproces. Dit is zijn tweede jaar in F1. Dit soort dingen horen er een beetje bij.quote:Op maandag 29 juli 2019 01:00 schreef Jane het volgende:
Leclerc die klaagt over het asfalt naast de baan.
Daar hoor je ook helemaal niet te rijden, Charles.![]()
Ze maken zich er waarschijnlijk allemaal wel eens schuldig aan, maar na dat duel met VER in Oostenrijk en nu weer vandaag, zie ik Leclerc als typisch voorbeeld van waarom dat asfalt naast de baan weg moet. Hij neemt te vaak bewust het risico om naast de baan te komen.
Hij ging als een speer vandaag, vlak voor de crash, maar misschien was het toch handiger geweest om wat voorzichtiger door die bocht te gaan (het was al eerder bijna misgegaan) en dat had 'ie waarschijnlijk gedaan had als er geen asfalt had gelegen.
Hoe is ham nou alsnog boven Williams gekomen? Heeft hij ze in de laatste 2 rondes allebei gepakt of was de registratie de laatste paar rondes niet up to date?quote:
Volgens mij heeft de FIA het bij de ontwijkende move over het moeten ontwijken van de pitcrew van het team voor ze. Maw hij kon er niet zoveel aan doen ofzo.quote:Op zondag 28 juli 2019 22:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, ik zie de manoeuvre niet. Sterker nog, er was geen ruimte voor een manoeuvre
Raikkonen en de Gio allebei 30 sec straf gekregenquote:Op maandag 29 juli 2019 07:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe is ham nou alsnog boven Williams gekomen? Heeft hij ze in de laatste 2 rondes allebei gepakt of was de registratie de laatste paar rondes niet up to date?
Ik heb hem alleen naar als laatste zien rijden, op enkele seconden achterstand.
Op een gegeven moment zag ik hem al voor Russel rijden. Het inhalen van Kubica heb ik gemist.quote:Op maandag 29 juli 2019 07:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe is ham nou alsnog boven Williams gekomen? Heeft hij ze in de laatste 2 rondes allebei gepakt of was de registratie de laatste paar rondes niet up to date?
Ik heb hem alleen naar als laatste zien rijden, op enkele seconden achterstand.
Hij rijdt nu in een Ferrari. Einde leerproces, welkom in de harde wereld van de grote teamsquote:Op maandag 29 juli 2019 07:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat is zijn leerproces. Dit is zijn tweede jaar in F1. Dit soort dingen horen er een beetje bij.
Die rijden niet voor Williamsquote:Op maandag 29 juli 2019 07:59 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Raikkonen en de Gio allebei 30 sec straf gekregen
Ja collega zei dat ook net, ik heb dat compleet gemist (euforie!)quote:Op maandag 29 juli 2019 08:01 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Op een gegeven moment zag ik hem al voor Russel rijden. Het inhalen van Kubica heb ik gemist.
Nee het zou gaan om de ronde waarin hij de muur aantikte en daarna die pitstop van 1 minuutnogwat had. Volgens de telemetrie had hij heel lang over die ronde gedaan maar dat kwam dus vanwege die achterlijk lange stop.quote:Op maandag 29 juli 2019 07:40 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de FIA het bij de ontwijkende move over het moeten ontwijken van de pitcrew van het team voor ze. Maw hij kon er niet zoveel aan doen ofzo.
mee eens maar in deze condities kan dit gewoon gebeurenquote:Op maandag 29 juli 2019 08:17 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Hij rijdt nu in een Ferrari. Einde leerproces, welkom in de harde wereld van de grote teams
Volgens mij heb jij het over Hamilton en Shaolin over de pitstop van Leclerc waar geen tijdstraf voor gegeven isquote:Op maandag 29 juli 2019 08:30 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nee het zou gaan om de ronde waarin hij de muur aantikte en daarna die pitstop van 1 minuutnogwat had. Volgens de telemetrie had hij heel lang over die ronde gedaan maar dat kwam dus vanwege die achterlijk lange stop.
op zich kan ik daar wel mee leven alleen is het natuurlijk lullig dat bij vorige unsafe releases er wel tijdstraffen werden uitgedeeldquote:Op maandag 29 juli 2019 08:40 schreef theclansman het volgende:
wat een race![]()
![]()
kan iemand mij nog even uitleggen waarom leclerc geen tijdstraf krijgt voor die unsafe release. ??? Dat gaat natuurlijk helemaal nergens over. Oh het is Ferrari die geven we enkel een boete ?????
Dan kan je dus gewoon tegenwoordig een plaats afkopen in de pitlane op deze manier
HEB JIJ DE RACE WEL GEZIEN?>???!?!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
Max heeft ook zat foutjes gemaakt in zijn 1e 3 jaarquote:Op maandag 29 juli 2019 08:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
mee eens maar in deze condities kan dit gewoon gebeuren
zelfs gisteren maar als je in F1 rijdt zijn er geen excuses of het nou je eerste of je 10e jaar isquote:Op maandag 29 juli 2019 08:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Max heeft ook zat foutjes gemaakt in zijn 1e 3 jaar
De definitie van belachelijk hoog is voor elk team verschillend.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:46 schreef mikieu het volgende:
Maar de boete moet dan wel belachelijk hoog zijn, anders ga je dit altijd gewoon doen..
ja daar hebben ze niet zo goed over nagedacht waarschijnlijkquote:Op maandag 29 juli 2019 08:46 schreef mikieu het volgende:
Maar de boete moet dan wel belachelijk hoog zijn, anders ga je dit altijd gewoon doen..
Dat is dan wel weer heel ver gezocht.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
zelfs gisteren maar als je in F1 rijdt zijn er geen excuses of het nou je eerste of je 10e jaar is
Fouten maken is geen probleem. Tijdens zo'n fout je auto heel en op de baan houden is wat een coureur zijn contract laat behoudenquote:Op maandag 29 juli 2019 08:45 schreef daNpy het volgende:
[..]
Max heeft ook zat foutjes gemaakt in zijn 1e 3 jaar
het is de absolute top van de autosport dan mag je de coureurs echt wel op fouten afrekenen, al weegt zo'n fout van Leclerc gisteren niet zo zwaar als die Gasly bijvoorbeeldquote:
Het is onderzocht en wat ik ervan begrijp is dat de stewards iets hebben gezien dat duidelijk maakte dat Leclerc de situatie nog probeerde te voorkomen. Geen idee hoe en wat, maar het bulletin erover is (dacht ik) in een eerder deel van dit topic gepost.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:40 schreef theclansman het volgende:
wat een race![]()
![]()
kan iemand mij nog even uitleggen waarom leclerc geen tijdstraf krijgt voor die unsafe release. ??? Dat gaat natuurlijk helemaal nergens over. Oh het is Ferrari die geven we enkel een boete ?????
Dan kan je dus gewoon tegenwoordig een plaats afkopen in de pitlane op deze manier
Max maakte ook fouten. Ook bij rbr. Bij zijn fouten waren helaas vaak andere coureurs ook de dupe. Begin periode van Lewis was hij ook wild. Ook hij reed bij een top team. Het is niet echt leren maar jong en gretig en nog niet het geduld hebben.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:17 schreef Lionheaad het volgende:
[..]
Hij rijdt nu in een Ferrari. Einde leerproces, welkom in de harde wereld van de grote teams
Je kunt percentages van t budget gebruiken.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
De definitie van belachelijk hoog is voor elk team verschillend.
Gewoon de eerst volgende pitstop (ook volgende race) met 1 man minder in de pitcrew
ja ik lees het document net op de fia website. hij zou zo gestuurd moeten hebben omdat ie anders een pitcrew member van een ander team geraakt zou hebben.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het is onderzocht en wat ik ervan begrijp is dat de stewards iets hebben gezien dat duidelijk maakte dat Leclerc de situatie nog probeerde te voorkomen. Geen idee hoe en wat, maar het bulletin erover is (dacht ik) in een eerder deel van dit topic gepost.
Vind ik ook, uiteraard wel afhankelijk van welke fouten, het is immers wel F1, maar deze vind ik hem wel te vergeven. Op de een of andere manier wordt het hem wel minder aangerekend dat Max destijds, kan aan de persoon liggen maar misschien is het ook het besef dat het er bij hoort bij jonge coureurs in hun eerste seizoenen.quote:Op maandag 29 juli 2019 07:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Dat is zijn leerproces. Dit is zijn tweede jaar in F1. Dit soort dingen horen er een beetje bij.
Een boete voor Ferrari is als een boete voor een miljardair op de weg.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:46 schreef mikieu het volgende:
Maar de boete moet dan wel belachelijk hoog zijn, anders ga je dit altijd gewoon doen..
Jup, gisteren zag je de verschillen ook wel tussen o.a. Ham, Max en Raikonen die hem in een spin nog redden en een Hulkenberg e.a. die gewoon stuurloos eraf gaan.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:49 schreef wdn het volgende:
[..]
Fouten maken is geen probleem. Tijdens zo'n fout je auto heel en op de baan houden is wat een coureur zijn contract laat behouden
https://www.gpupdate.net/(...)ms-pakt-eerste-punt/quote:Op maandag 29 juli 2019 09:19 schreef MakkieR het volgende:
Hey ik lees net dat Kimi en Gio een penalty hebben gekregen, Hamilton van 11 naar 9e plaats.
Raikonen liet bij de start even zien dat hij kan rijdenquote:Op maandag 29 juli 2019 09:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jup, gisteren zag je de verschillen ook wel tussen o.a. Ham, Max en Raikonen die hem in een spin nog redden en een Hulkenberg e.a. die gewoon stuurloos eraf gaan.
Ja, die gele banden bleken veel te hard voor de omstandigheden, kwamen niet op temperatuur omdat er geen grip was en kregen geen grip omdat ze niet op temperatuur kwamen.quote:Op maandag 29 juli 2019 09:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Raikonen liet bij de start even zien dat hij kan rijdenAlleen de auto laat hem helaas in de steek qua power.
Hamilton... die was ziek gisteren. Dat kan een effect hebben gehad op zijn reactievermogen. Het blijft een sport die over millisecondes gaat he. Maar Mercedes heeft wel een partij lopen KLOTEN.
Verstappen had ook zo zijn foutjes. Die 360 duidelijk in beeld maar hij zwabberde verschillende keren toen hij net die gele banden had gekregen.
Vettel is de enige die in de race zelf geen fouten heeft gemaakt. Maar die had hele discussies ovr de board radio over de strategie
Dat hij op die gele banden geen grip kreeg heeft toch niets met foutjes van hem te maken?Hooguit de keuze voor de medium, maar dat leek me een teamcall. Was meer een wonder dat hij hem op de baan hield. Dat die 360 goed afloopt is combinatie van geluk en kunde.quote:Op maandag 29 juli 2019 09:34 schreef wdn het volgende:
[..]
Hamilton... die was ziek gisteren. Dat kan een effect hebben gehad op zijn reactievermogen. Het blijft een sport die over millisecondes gaat he. Maar Mercedes heeft wel een partij lopen KLOTEN.
Verstappen had ook zo zijn foutjes. Die 360 duidelijk in beeld maar hij zwabberde verschillende keren toen hij net die gele banden had gekregen.
Een artikel op gpupdate van vanmorgen:quote:Op maandag 29 juli 2019 09:09 schreef theclansman het volgende:
[..]
ja ik lees het document net op de fia website. hij zou zo gestuurd moeten hebben omdat ie anders een pitcrew member van een ander team geraakt zou hebben.
maar dan doet het nog niets af aan de unsafe release. zijn pitcrew had gewoon moeten zien dat er een auto aankwam en dat hij niet terug de baan op kon. 2 seconden wachten dan maar
Ik weet niet welke eerdere straffen, maar vast en zeker iemand hier wel.quote:"Ter opheldering van het incident in Monaco: dat kreeg het label 'unsafe release' maar de straf was feitelijk voor het veroorzaken van een aanrijding in de pitstraat", begint wedstrijdleider Michael Masi zijn uitleg. "Daarom was het anders dan het incident in Hockenheim. Dat was overduidelijk een unsafe release. Voorafgaand aan de race hebben we dit met de teammanagers gesproken, in de wetenschap dat de omstandigheden wisselend konden zijn. We namen in de beoordeling mee dat het druk in de pitstraat kon worden als iedereen binnen zou komen voor een bandenwissel. Het team kreeg een boete van 5.000 euro, aardig in lijn met eerdere straffen."
Dit begrijp ik wederom niet. Het is niet alsof Redbull in Monaco expres het risico nam op schade. En was dat wel, dan zou je zeggen dat net dan het team een boete moet krijgen.quote:Op de vraag of het geen risico is dat de teams nu weten alleen het risico te lopen een geldboete te krijgen, antwoordt Masi: "Nee, dat denk ik niet. Ik geloof er stellig in, en alle teams zijn het daarmee eens, dat je ieder incident op zich moet beoordelen. Je kunt zaken wel proberen te groeperen, maar je moet alle omstandigheden meewegen en beoordelen. Dus dit was een vrij duidelijke beslissing. Het is niet dat dit regelmatig gebeurt. Het is een op zichzelf staande kwestie. Teams proberen ook zichzelf te beschermen. Ze lopen het risico de wagen te beschadigen en die gevolgen zijn veel groter."
Blijf jij ook meteen thuis bij een griepje?quote:Op maandag 29 juli 2019 09:44 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Dat hij op die gele banden geen grip kreeg heeft toch niets met foutjes van hem te maken?Hooguit de keuze voor de medium, maar dat leek me een teamcall. Was meer een wonder dat hij hem op de baan hield. Dat die 360 goed afloopt is combinatie van geluk en kunde.
En Hamilton maakt ook gewoon een fout, dat ziek zijn is een lam excuus. Als je in de auto gaat zitten ben je fit genoeg.
Vettel verloor in de laatste ronde, sector 2, controle en verloor daarmee bijna zijn tweede plek aan Kvyat die er vlak achter zat.quote:Op maandag 29 juli 2019 09:34 schreef wdn het volgende:
Knip
Vettel is de enige die in de race zelf geen fouten heeft gemaakt. Maar die had hele discussies ovr de board radio over de strategie
Als gevolg van... verhip, een unsafe release!quote:"Ter opheldering van het incident in Monaco: dat kreeg het label 'unsafe release' maar de straf was feitelijk voor het veroorzaken van een aanrijding in de pitstraat", begint wedstrijdleider Michael Masi zijn uitleg.
Ik was nog niet helemaal wakker zie ikquote:Op maandag 29 juli 2019 08:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij het over Hamilton en Shaolin over de pitstop van Leclerc waar geen tijdstraf voor gegeven is
Nee. Het was voor de race al bekend.quote:Op maandag 29 juli 2019 09:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Niet dat het belangrijk is, maar door het excuus aan te voeren dat je ziek bent, probeer je toch indirect de prestatie van de winnaar te bagatelliseren.
Natuurlijk. Maar dan is een opspelende neus best irritant als je je moet focussen op een race.quote:Op maandag 29 juli 2019 09:44 schreef TAV74 het volgende:
[..]
En Hamilton maakt ook gewoon een fout, dat ziek zijn is een lam excuus. Als je in de auto gaat zitten ben je fit genoeg.
Nee, maar als ik een hoog risico beroep zou hebben wel. Als hij zo ziek is dat het ten koste gaat van zijn reactievermogen moet hij niet in de F1 auto gaan zitten. Dat zou onverantwoord zijn. Dus al hij fit genoeg is om in te stappen is het geen excuus meer.quote:Op maandag 29 juli 2019 09:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Blijf jij ook meteen thuis bij een griepje?
Nee, nee en nog eens nee.quote:Op maandag 29 juli 2019 10:21 schreef opgebaarde het volgende:
Als ik er zo over nadenk en we houden nu ook rekening met de omstandigheden (weer, circuit en auto), is de vijf seconden straf die Hamilton kreeg best onterecht.
Hamilton reed niet tegen het verkeer in, er was geen sprake van een gevaarlijke situatie (geen andere auto's en er was geel), had Hamilton het rondje wel volledig afgelegd dan hadden stukken van zijn vleugel over het hele circuit gelegen én Hamilton had geen voordeel van de pitstop want die duurde bijna een minuut
Dus als we de argumenten aanhouden die de wedstrijdleiding vaak gebruikt, dan was Hamilton eigenlijk al genoeg gestraft, toch?
Doe niet zo malquote:Op maandag 29 juli 2019 10:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, nee en nog eens nee.
Een straf moet gebaseerd zijn op een (foute) actie, niet het resultaat daarvan.
Wat de neuk zeg.
Mooi beeld is dat, Leclerc die in de grindbank loopt en daarachter Hamilton die van de baan glijdtquote:Op maandag 29 juli 2019 10:23 schreef daNpy het volgende:
[..]
De bocht uit vliegen terwijl er geel hangt is al een straf waard. Want je moet voorzichtig rijden. Dáár had hij nóg een straf voor moeten krijgen.
Ja, dan kun je geel dus gewoon binnen houden. Hij ging er echt wel hard af.quote:Op maandag 29 juli 2019 10:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mooi beeld is dat, Leclerc die in de grindbank loopt en daarachter Hamilton die van de baan glijdt
De engineer die vlak na de race met de tandarts sprak riep dat ze al hun 9 pitstops onder de 2 seconden hadden gedaan. RBR gebruikte daarmee voor alle pitstops die ze in de race deden minder dan de helft van de tijd die ze bij Mercedes nodig hadden voor een pitstop van Hamilton.quote:Op maandag 29 juli 2019 10:26 schreef bokkepoot het volgende:
Red Bull weer het record van de snelste pitstop verbroken, het kleiner maken van de wielmoeren betaald zich wel uit zeg.
Hier zie je toch wat ervaring van de 'oude' Fin, die zorgt er toch netjes voor dat de boel niet blokkeert. Misschien moeten andere coureurs eens bij hem op slipcursus gaan.quote:
Die kans is duidelijk groter dan 50%. Ik denk dat RBR erg graag de 2e plek in het constructeurskampioenschap wil hebben (wat nog prima haalbaar is) en dat gaat ze met Gasly niet lukken.quote:Op maandag 29 juli 2019 10:48 schreef byah het volgende:
Gasly gaat eind van de zomer niet halen gok ik
Ricciardo is een betere 2e rijder als Gasly iddquote:Op maandag 29 juli 2019 10:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Die kans is duidelijk groter dan 50%. Ik denk dat RBR erg graag de 2e plek in het constructeurskampioenschap wil hebben (wat nog prima haalbaar is) en dat gaat ze met Gasly niet lukken.
Als Ricciardo was gebleven dan denk ik trouwens dat ze die plek al in handen hadden gehad.
is natuurlijk wel pijnlijk dat Kvyat in een TR eerder een podium heeft dan hij, die 2 omruilen lijkt de beste optiequote:Op maandag 29 juli 2019 10:48 schreef byah het volgende:
Gasly gaat eind van de zomer niet halen gok ik
Niet nagerekend, maar als de tweede Red Bull steeds voor alle auto's buiten de top 3 teams (dus minimaal 6e en bij het uitvallen van een Ferrari of mercedes hoger) was geëindigd zou dat gelukt zijn vermoed ik.quote:Op maandag 29 juli 2019 10:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als Ricciardo was gebleven dan denk ik trouwens dat ze die plek al in handen hadden gehad.
Ik vroeg me al af waarom er zo'n luid gejuich van de tribune kwam toen we Leclerc nog zagen lopenquote:Op maandag 29 juli 2019 10:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mooi beeld is dat, Leclerc die in de grindbank loopt en daarachter Hamilton die van de baan glijdt
Een 6e plek is 8 punten waard. 11 races x 8 punten = 88 punten. Gasly heeft momenteel 55 punten dus dat zou betekenen dat RBR er 33 punten bij zouden komen. De voorsprong van Ferrari op RBR is 44 punten dus dat is net niet voldoende dan.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:06 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Niet nagerekend, maar als de tweede Red Bull steeds voor alle auto's buiten de top 3 teams (dus minimaal 6e en bij het uitvallen van een Ferrari of mercedes hoger) was geëindigd zou dat gelukt zijn vermoed ik.
In ieder geval niet the best crowd voor Lewisquote:Op maandag 29 juli 2019 11:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af waarom er zo'n luid gejuich van de tribune kwam toen we Leclerc nog zagen lopen
Met een paar DNF's er bij zou hij ook een aantal keer meer dan 8 punten gehaald hebben.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:11 schreef beantherio het volgende:
[..]
Een 6e plek is 8 punten waard. 11 races x 8 punten = 88 punten. Gasly heeft momenteel 55 punten dus dat zou betekenen dat RBR er 33 punten bij zouden komen. De voorsprong van Ferrari op RBR is 44 punten dus dat is net niet voldoende dan.
Tuurlijk, dat is ook zo, maar wat me bij Leclerc wel stoorde was dat hij in het gesprek met Sjek eigenlijk zei dat hij weliswaar een fout maakte, maar dat dat hem niet de race had mogen kosten en dat het de schuld van het asfalt was dat hij z'n auto in de prak heeft gereden. M.a.w., 'Ik moet dit soort fouten gewoon kunnen maken, zonder dat het gevolgen heeft voor mijn race'. Heel verontwaardigd was 'ie.quote:Op maandag 29 juli 2019 08:59 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Max maakte ook fouten. Ook bij rbr. Bij zijn fouten waren helaas vaak andere coureurs ook de dupe. Begin periode van Lewis was hij ook wild. Ook hij reed bij een top team. Het is niet echt leren maar jong en gretig en nog niet het geduld hebben.
Dat moet Toto lekker blijven doen, zolang Verstappen maar niet naar Mercedes gaat (of Red Bull net zo bizar dominant wordt). Alle lol is er wel zo'n beetje af als Verstappen zo zou domineren als Hamilton in de sterkste Mercedesdagen of Vettel in de sterkste Red Bull-dagenquote:Op maandag 29 juli 2019 11:19 schreef MaGNeT het volgende:
Wat ook positief is: voor het eerst hebben we een F1 rijder uit Nederland die niet ieder seizoen maar weer moet zien of hij een stoeltje kan regelen maar juist kan meestrijden om het podium en de winst en waar ook altijd wel een team in geïnteresseerd zal zijn.
Gewoon echte wereldklasse!
En Toto doet ook z'n best om Max te vriend te houden
https://grandprix33.nl/toto-wolff-feliciteert-max-verstappen-na-de-race
Verstappen heeft meer races gewonnen dan Bottas, hoe bizar is datquote:Op maandag 29 juli 2019 10:14 schreef Tinos85 het volgende:
Trouwens wel bizar dat Bottas in 52 wedstrijden voor Mercedes maar 5 keer gewonnen heeft.
Toto en Max kennen elkaar al langer. Alsof 1 felicitatie meteen betekent dat Bottas wordt vervangen door Max, sjonge jongequote:Op maandag 29 juli 2019 11:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat moet Toto lekker blijven doen, zolang Verstappen maar niet naar Mercedes gaat (of Red Bull net zo bizar dominant wordt). Alle lol is er wel zo'n beetje af als Verstappen zo zou domineren als Hamilton in de sterkste Mercedesdagen of Vettel in de sterkste Red Bull-dagen
Als ik Toto zo hoor was de Mercedes ook moeilijk te besturen in de regen. En we wisten natuurlijk al dat hij niet tegen de hitte kon. Het lijkt de NS wel.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:19 schreef MaGNeT het volgende:
En Toto doet ook z'n best om Max te vriend te houden
https://grandprix33.nl/toto-wolff-feliciteert-max-verstappen-na-de-race
En daarvan zou je in zo'n hectische race nog kunnen zeggen dat hij door de omstandigheden komt. Het moment dat de safety car erin komt, op welke moment stoppen en dergelijke. Al betwijfel ik of dit hier het geval is. Maar als je dan ook nog door Albon wordt ingehaald op de baan.quote:Op maandag 29 juli 2019 11:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
is natuurlijk wel pijnlijk dat Kvyat in een TR eerder een podium heeft dan hij, die 2 omruilen lijkt de beste optie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |