Grotendeels met stuurkunst, maar in die seconde dat ze glijden is Bottas dus wel een paar meter verder als Hamilton.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit. Hamilton maakt een 360 spin en kan daarna door terwijl Bottas nadat hij dwars staat weer de andere kant op draait de muur in.
Dat lijkt me niets met de snelheid te maken te hebben.
Verschil tussen Ham, Max, Rai en een Bottas en Hulkenberg is daarin gewoon te zien.quote:Op maandag 29 juli 2019 15:52 schreef Smacked_Actor het volgende:
Bottas zet op een gegeven moment zijn stuur weer recht terwijl Ham hem bijna full lock heeft. Auto van Bottas houdt daardoor richting aan naar de vangrail toe terwijl Hamilton hem er juist vanaf stuurt. En dat terwijl ze achteruit rijden, kan ook meer geluk dan wijsheid zijn.
Ja, vaag verhaal.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:03 schreef vosss het volgende:
Heeft de FIA nog verduidelijkt waarom hun het onder 28.13a gooien en niet onder 28.13c?
twitter:Secteur_F1 twitterde op maandag 29-07-2019 om 12:08:005 pilotes à la faute au virage 16 😬👀👉 Tour 19 : Sainz 🔄👉 Tour 29 : Leclerc 💥❌😠👉 Tour 29 : Hamilton 💥👉 Tour 40 : Räikkönen 😯👉 Tour 41 : Hülkenberg 💥❌😞#F1 #GermanGP 🇩🇪 https://t.co/kAdOkxeylK reageer retweet
Schaatsbaan des doodsquote:Op maandag 29 juli 2019 16:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat stuk rubber bij bocht 16, nondeju.twitter:Secteur_F1 twitterde op maandag 29-07-2019 om 12:08:005 pilotes à la faute au virage 16 😬👀👉 Tour 19 : Sainz 🔄👉 Tour 29 : Leclerc 💥❌😠👉 Tour 29 : Hamilton 💥👉 Tour 40 : Räikkönen 😯👉 Tour 41 : Hülkenberg 💥❌😞#F1 #GermanGP 🇩🇪 https://t.co/kAdOkxeylK reageer retweet
VER mag dan toch ook niet klagen voor GP Monaco of GP GB?quote:Op maandag 29 juli 2019 16:12 schreef vosss het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)-voor-unsafe-release
Compleet gelul dus. Man man man. Droefenis troef weer. Pas dan je regels aan als je te achterlijk bent om ze te hanteren
Eigenlijk is het dus omdat Grosjean vol in de remmen ging en een ongeluk voorkwam dat Leclerc geen straf krijgt. Bottas ging niet in de remmen en bleef gewoon stug doorrijden, waardoor Max een straf kreeg.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:12 schreef vosss het volgende:
https://www.gptoday.net/n(...)-voor-unsafe-release
Compleet gelul dus. Man man man. Droefenis troef weer. Pas dan je regels aan als je te achterlijk bent om ze te hanteren
Ik maakte er vanmorgen een gebbetje van maar veel straffen zijn afhankelijk van het resultaat en niet van de daad.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus omdat Grosjean vol in de remmen ging en een ongeluk voorkwam dat Leclerc geen straf krijgt. Bottas ging niet in de remmen en bleef gewoon stug doorrijden, waardoor Max een straf kreeg.
Ik vond straf voor Max terecht toen, maar dan moet je nu ook Leclerc straffen. Het was niet dat Leclerc een ongeluk voorkwam ... het was Grosjean.
Dit. Er wordt, om voor mij onduidelijke redenen, naar de uitkomst gekeken om een straf te bepalen. Maar het is de actie zélf die bestraft moet worden. Daarom ben ik het ook eens met de straf voor Vettel een paar races terug, híj maakt de fout en hindert Hamilton.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:24 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eigenlijk is het dus omdat Grosjean vol in de remmen ging en een ongeluk voorkwam dat Leclerc geen straf krijgt. Bottas ging niet in de remmen en bleef gewoon stug doorrijden, waardoor Max een straf kreeg.
Ik vond straf voor Max terecht toen, maar dan moet je nu ook Leclerc straffen. Het was niet dat Leclerc een ongeluk voorkwam ... het was Grosjean.
De straf van Max was wellicht terecht, maar wel de verkeerde. Dat had volgens de regels ook gewoon 10s stop and go moeten zijnquote:Op maandag 29 juli 2019 16:24 schreef Kyran het volgende:
Ik vond straf voor Max terecht toen, maar dan moet je nu ook Leclerc straffen. Het was niet dat Leclerc een ongeluk voorkwam ... het was Grosjean.
Ja. "gaining a track position" is er ook zo 1.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik maakte er vanmorgen een gebbetje van maar veel straffen zijn afhankelijk van het resultaat en niet van de daad.
Dat is dus het gekke.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:28 schreef vosss het volgende:
[..]
De straf van Max was wellicht terecht, maar wel de verkeerde. Dat had volgens de regels ook gewoon 10s stop and go moeten zijn
Hamilton in Canada vorig jaar, bocht 1 ronde 1.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:29 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja. "gaining a track position" is er ook zo 1.
Je kunt dus afsnijden maar zolang je niet daarmee een auto inhaalt is het OK.
Dan is er nog steeds een klans dat je tijd kunt winnen (ja, een kleine kans ok)
Zoals Mexico 2016.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:29 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja. "gaining a track position" is er ook zo 1.
Je kunt dus afsnijden maar zolang je niet daarmee een auto inhaalt is het OK.
Dan is er nog steeds een klans dat je tijd kunt winnen (ja, een kleine kans ok)
Precies!quote:Op maandag 29 juli 2019 16:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is dus het gekke.
Ze hebben twee situaties, die zij beide onder "unsafe release" release scharen, maar twee verschillene straffen geven die ook nog eens niet eens in het boekje staan.
Dan kunnen ze achteraf het proberen recht te lullen met "ja, maar ongelukje van Max was eigenlijk geen unsafe release, maar causing an collision" of "ja, maar Leclerc kon er niks aan doen het was druk in de pitstraat en hij raakte Grosjean toch niet" ..... het wordt er alleen niet duidelijker/leuker op als ze straffen gaan uitdelen afhankelijk van hoe de wind staat die dag.
Max was een unsafe release, wat zegt het boekje? 10 seconden straf? Geven en klaar.
Leclerc was een unsafe release, wat zegt het boekje? 10 seconden straf? Geven en klaar.
Niet ja maar dit of zus of zo ... gewoon unsafe release > ja > 10 seconden straf
Bij een race incident tijdens het racen kan je nog mitsen en maaren hebben, maar hier gewoon niet. Anders kan je net zo goed geen regelement hebben en gewoon alles uit je duim zuigen zoals ze nu doen.
Was het Mexico ja? Ik dacht Canadaquote:Op maandag 29 juli 2019 16:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zoals Mexico 2016.
Verstappen kreeg voor het afsnijden 5 sec straf, maar Hamilton in ronde 1 in dezelfde bocht en veel minder tijd verloor mocht het weer wel.
Ik wil het graag begrijpen
Dus nu grosjean eens een keer een botsing vermijdt, is het weer niet goed !quote:Op maandag 29 juli 2019 16:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is dus het gekke.
Ze hebben twee situaties, die zij beide onder "unsafe release" release scharen, maar twee verschillene straffen geven die ook nog eens niet eens in het boekje staan.
Dan kunnen ze achteraf het proberen recht te lullen met "ja, maar ongelukje van Max was eigenlijk geen unsafe release, maar causing an collision" of "ja, maar Leclerc kon er niks aan doen het was druk in de pitstraat en hij raakte Grosjean toch niet" ..... het wordt er alleen niet duidelijker/leuker op als ze straffen gaan uitdelen afhankelijk van hoe de wind staat die dag.
Max was een unsafe release, wat zegt het boekje? 10 seconden straf? Geven en klaar.
Leclerc was een unsafe release, wat zegt het boekje? 10 seconden straf? Geven en klaar.
Niet ja maar dit of zus of zo ... gewoon unsafe release > ja > 10 seconden straf
Bij een race incident tijdens het racen kan je nog mitsen en maaren hebben, maar hier gewoon niet. Anders kan je net zo goed geen regelement hebben en gewoon alles uit je duim zuigen zoals ze nu doen.
Onzin, het is 95% geluk.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Verschil tussen Ham, Max, Rai en een Bottas en Hulkenberg is daarin gewoon te zien.
Hun proberen koers te houden en weten hoe te sturen om de auto de juiste draai te maken, wanneer te remmen en wanneer te lossen etc.
Ham en nog een andere coureur stampten nog even op het gas om de kont om te krijgen, meters voor de vangrail, net als Max deed in Brazilie in 2016.
Hulkenberg glijdt 100 meter met geblokkeerde wielen rechtdoor en stopt in de muur. Dát is het verschil.
Het is een gevaarlijk precedent wat ze nu gecreëerd hebben. Schade of niet, uitwijken of niet, het zou geen reet uit moeten maken, waar het om gaat is de veiligheid van de mensen in de pitstraat. Nu creëren ze een situatie waar het kan lonen om het risico te nemen op een unsafe release die je simpelweg kan afkopen met een boete. Dat komt de veiligheid van de mensen in de pitstraat niet ten goede natuurlijk.quote:Op maandag 29 juli 2019 16:09 schreef vosss het volgende:
Bij 28.13c hoort een penalty volgens 38.3c en dat is een 10s stop en go.
Waarom vinden ze dat het niet 28.13c is? Ik kan uit de regels niet halen waarom leclerc NIET artikel 28.13c overtreden heeft en waarom hij dus NIET gestraft is volgens 38.3c.
Het staat er gewoon letterlijk in.
Als men vind dat de release unsafe was, dan 38.3c en dus 10s stop and go. Behalve als de coureur moet opgeven vanwege de unsafe release, dan krijgt het team een boete.
Leclerc kon gewoon door.
De regels zijn soms aardig ingewikkeld in de F1, maar volgens mij is deze heel simpel.
Als men vind unsafe release, en dat vind men, want die unsafe release is als feit genoemd in officiële stukken, dan 10seconden stopgo.
Ik begrijp het echt niet. Op grond van het artikel wat ze aanhalen had hij die straf moeten hebben. Alleen vonden ze dat het 28.13a was en niet 28.13c
Ik zou graag weten waarom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |