abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 juli 2019 @ 10:28:10 #1
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187964200
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187964365
In de winter de thermo panty's van de Hema.. (Ik heb geen aandelen :')) die zijn echt heerlijk O+

Toch bizar he dat ze tegenwoordig vanalles kunnen. Maar een maat aanhouden.. Ho maar..
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 17 juli 2019 @ 10:47:45 #3
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187964434
In de winter heb ik gewoon leggings. Bij extreme kou draag ik een dikkere broek. :+ (Of ik pak d'n auto, toch warm zat op kantoor.)

Maar die maten, het blijft een gok inderdaad. _O- Al zit ik bij die site ook precies op een maatgrens, dus ik denk dat ik maar voor de maat kleiner ga. :') (Tenminste, ik ga er vanuit dat de lengte in ft de leidende is, dat klopt dus niet helemaal met de cm. :+ )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187964496
Ik hou zoveel van deze fruitperiode. O+

O: Beetje vreemd maar: andere helft van de berg bloemkool, half blikje witte bonen in tomatensaus en 100 gram kip
T: Halve bak kersen
L: Havermout met amandelmelk, blauwe bessen, aardbeien en frambozen
D: Dim sum mix en een halve broccoli

Wil ook 10.000 stappen (nu 5000 gelopen) en vanavond een uurtje baantjes trekken.
pi_187964770
Na een dieettechnisch slecht weekend zit ik vanmorgen toch op 75.2. De vijf kilo gewichtsverlies heb ik dus ruim gehaald en nog maar een klein beetje en dan weer een minimijlpaal en onder de 75 kilo.

Ik blijf het lastig vinden om nadat ik weer wat gezondigd heb terug te keren naar mijn dieet. Inmiddels merk ik wel dat bepaalde keuzes qua eten steeds gewoner worden, en dat maakt het makkelijker volhouden.

Verder eigenlijk niks nieuws en vooral een kwestie van volhouden.
pi_187964939
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:10 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Na een dieettechnisch slecht weekend zit ik vanmorgen toch op 75.2. De vijf kilo gewichtsverlies heb ik dus ruim gehaald en nog maar een klein beetje en dan weer een minimijlpaal en onder de 75 kilo.

Ik blijf het lastig vinden om nadat ik weer wat gezondigd heb terug te keren naar mijn dieet. Inmiddels merk ik wel dat bepaalde keuzes qua eten steeds gewoner worden, en dat maakt het makkelijker volhouden.

Verder eigenlijk niks nieuws en vooral een kwestie van volhouden.
Ik heb dat altijd na vakanties. Dan kan het voor de vakantie echt tijden goed gaan dan word ik uit mijn ritme geknikkerd en dan gaat het weer helemaal mis.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187965077
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb dat altijd na vakanties. Dan kan het voor de vakantie echt tijden goed gaan dan word ik uit mijn ritme geknikkerd en dan gaat het weer helemaal mis.
Dat heb ik ook gehad. Echt drama wat er na de vakantie allemaal naar binnen ging :@ maar inmiddels bijna weer op mijn laagste punt.
pi_187965112
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:33 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gehad. Echt drama wat er na de vakantie allemaal naar binnen ging :@ maar inmiddels bijna weer op mijn laagste punt.
Ja ik moet echt weer die knop zien te vinden is gewoon bwuh op deze manier.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187965281
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja ik moet echt weer die knop zien te vinden is gewoon bwuh op deze manier.
Ik heb op een gegeven moment een datum geprikt waarbij ik weer op de weegschaal moest bij mijn begeleidster. Dat betekende toen dat ik nog een week "mocht" eten. En daarna weer streng.

Misschien kan je zoiets proberen? Nog even een paar dagen gigantisch uit je dakpan gaan en (vr)eten waar je zin in hebt. En dan ook zorgen dat de kasten leeg zijn en je weer kan beginnen?
  woensdag 17 juli 2019 @ 11:51:17 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187965375
@Thinkk-Pinkk
Heeft HEMA dan ook hele korte panties voor dat anti-schuur-doel? Omdat jij zegt dat ze onder je jurkje uit piepen? :o
***
pi_187965501
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb dat altijd na vakanties. Dan kan het voor de vakantie echt tijden goed gaan dan word ik uit mijn ritme geknikkerd en dan gaat het weer helemaal mis.
:Y dit

en weekenden :P
  woensdag 17 juli 2019 @ 12:15:54 #12
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187965753
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:59 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

:Y dit

en weekenden :P
Check. :+

quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:51 schreef Brighteyes het volgende:
@:Thinkk-Pinkk
Heeft HEMA dan ook hele korte panties voor dat anti-schuur-doel? Omdat jij zegt dat ze onder je jurkje uit piepen? :o
Die van TP zijn van die shapewear-broekjes toch? Niet panty.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 17 juli 2019 @ 12:18:15 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187965788
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:15 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Check. :+
[..]

Die van TP zijn van die shapewear-broekjes toch? Niet panty.
Hier lijkt ze het toch te hebben over korte panties van de hema, dacht ik.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 10:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zit altijd verkeerd met mijn maat. Maar die van de Hema zijn prima en goedkoper. Dus blijf daar maar gewoon bij.

Enige nadeel is dat ze bij mij altijd vrij lang zijn. Dus moet ze een beetje afknippen anders piept het onder mijn jurk vandaan.
***
  woensdag 17 juli 2019 @ 12:23:09 #14
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187965868
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hier lijkt ze het toch te hebben over korte panties van de hema, dacht ik.
[..]

Oh, zou kunnen. Ik dacht dat het nog over de "chub rub shorts" ging. :)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187966083
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb op een gegeven moment een datum geprikt waarbij ik weer op de weegschaal moest bij mijn begeleidster. Dat betekende toen dat ik nog een week "mocht" eten. En daarna weer streng.

Misschien kan je zoiets proberen? Nog even een paar dagen gigantisch uit je dakpan gaan en (vr)eten waar je zin in hebt. En dan ook zorgen dat de kasten leeg zijn en je weer kan beginnen?
Haha ja kan het proberen. Ik moet ook iets verzinnen om te eten bij de film. Wij hebben zo'n pathé kaart en ik eindig iets te vaak met nachos in die zaal daar :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_187966096
Ik gebruik de shape ware broekjes idd. Alleen dan gewoon een maat wat gewoon lekker zit dus niet perse shaped ofzo. Ik vind ze echt zalig iig O+
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:02:40 #17
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187966401
Filmsnacks. O+

Goed, iets lijstigs:
O: 1x snee brood, pure chocopasta
L: 4x snee brood, pure chocopasta, vegetarische "filet americain"
D: Couscousprutje
T: kersen, (bak lactosevrije yoghurt met chocodingen/eiwitreepding/dropjes/nader te bepalen)
S: Intensief lesje op de sportschool

D is aardig licht/laag in calorieën (veel groente, voornamelijk op smaak gebracht met kruiden ipv een sausje ofzo en vegetarisch), dus ik heb nog aardig wat ruimte (zeg zo'n 600/700kcal) voor tussendoortjes. :9

En de intensieve sportdagen blijven interessant, ik ben er ondertussen wel achter dat ik écht niet onder m'n doel moet gaan zitten op die dagen, dan rammel ik om 4 uur m'n bed uit van de honger. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_187966803
Lijstje, bijna hetzelfde als gisteren

O: groene smoothie
L: couscoussalade
D: curry
T: watermeloen en 0.0 biertje
B: 10k stappen
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:48:01 #19
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187967100
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:46 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb op een gegeven moment een datum geprikt waarbij ik weer op de weegschaal moest bij mijn begeleidster. Dat betekende toen dat ik nog een week "mocht" eten. En daarna weer streng.

Misschien kan je zoiets proberen? Nog even een paar dagen gigantisch uit je dakpan gaan en (vr)eten waar je zin in hebt. En dan ook zorgen dat de kasten leeg zijn en je weer kan beginnen?
Zoiets doe ik eigenlijk ook steeds.
Afgelopen weekend en de dagen ervoor heb ik behoorlijk gezondigd, maandag mocht het nog beetje van myself maar dinsdagochtend stond ik op de weegschaal en ging ik weer terug in het gareel.
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:52:17 #20
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187967159
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha ja kan het proberen. Ik moet ook iets verzinnen om te eten bij de film. Wij hebben zo'n pathé kaart en ik eindig iets te vaak met nachos in die zaal daar :@
Ja nachos zijn echt levensgevaarlijk. Veel te lekker.

Ik heb zo'n pas van Vue. Maar ik smokkel vaak een bak worteltjes of een chocoladereepje 85% van Moser Roth (Aldi) mee. Die laatste passen binnen m'n dieet (eentje per dag) en zijn per stuk van 25 gram verpakt. Moet je wel in staat zijn de overige vier in het pak te laten zitten, maar eerlijk gezegd krijg ik die hele pure chocolade toch niet zo snel weg dus.
  woensdag 17 juli 2019 @ 15:45:46 #21
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_187968942
Ik had kanjer stroopwafels gekocht voor een collega. Ik had er over en dacht, ik neem er 1. Tot ik ging lezen. 196 kcal per koek, dus een pakje van 2 is bijna 400kcal. Dat vond ik het niet waard.

Ik hoop voor zaterdag onder die 80 te duiken, maar daar zal ik wel niet blijven. (Afgelopen vrijdag 80 kilo en de dagen erna steeds 80.2, 80.3, 80.1 etc) We gaan 2 weken op vakantie naar Frankrijk met vrienden. Misschien dat ik daar ook gewoon netjes met yoghurt en muesli ga ontbijten ipv stokbrood. Tussen de middag wel gewoon stokbrood. Ik hoop de schade te kunnen beperken. Gewoon veel zwemmen en lopen 😇!
pi_187970817
Mijn bmi is omlaag gegaan vandaag *O*

Iemand bij de dokter wilde mijn lengte even opmeten en kwam tot een +1 cm conclusie tov andere mensen die mijn lengte hebben opgemeten :+

En ik heb de longen van een 20-jarige _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187971114
Heb je goed gestretched de afgelopen jaren.
Ja doei.
  woensdag 17 juli 2019 @ 19:13:07 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187972681
Of recent een goeie rugmassage gehad. ;)

Vandaag, so far, een karige, maar op zich prima dag.
Na een hele middag met grote punten Limburgse vlaai, saucijzenbroodjes en kaasbroodjes ontweken te hebben zwichtte ik thuis voor 1 hap boterkoek, maar verder:

O: Griekse yoghurt met blauwe bessen, frambozen en keto-granola
T: gekookt eitje
L: 2 tartaartjes, halve gegrilde courgette
T: niks
D: Curry van kipfilet, paprika, ui, courgette, peultjes, wat patak's curry pasta en kookroom

Best karig, dus ik pak vanavond nog wel een flink stuk kaas. ;)
***
pi_187973173
Ik at een stuk appeltaart. En liep ruim 1112km. En dat op een werkdag :s)

Ik reken het goed..

[ Bericht 5% gewijzigd door Sunnythesun op 17-07-2019 20:50:39 ]
pi_187974632
Net al m'n eten voor morgen ingepakt. Het is best veel, qua volume meer dan ik at. Maar ik word wel vrolijk van alle kleurtjes.

Vond het wel een beetje jammer dat m'n collega's de vorige keer zo overdreven reageerde op de hoeveelheid. En er dan een beetje om lachen wanneer om 11 uur al een gedeelte had gegeten. Alsof ik dan de grootste vreetzak ben. Laat me lekker. Al bedoelen ze het niet verkeerd.

Misschien moet ik de hoeveelheid nog wel iets afbouwen, maar ik eet nu liever teveel van het goede dan dat ik de hele tijd met trek loop en iets verkeerds ga eten. En qua kcal is het prima.

  woensdag 17 juli 2019 @ 21:13:20 #27
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_187975341
Ziet er lekker uit Myr!
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_187975380
Heeft iemand goeie salade recepten?
Gaarne vega en zonder wazige vleesvervangers

Deze gaat er bijvoorbeeld goed in hier:
https://www.ah.nl/allerha(...)mmus-en-kikkererwten
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:22:37 #29
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_187975540
Iets met tomaat, mozzarella en pesto?

Of met appel, geitenkaas en walnoten?

Of met vijgen en gekonfijte ui?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_187975609
Ik heb echt meer 'spannende recepten' nodig (En dus echt een recept ook zeg maar)... want gewoon een bak sla met wat toppings is het voor mij niet
Ik hou ook helemaal niet van sla :') dus dat helpt niet

Die salade van de link is ook maar 100 gr sla en verder andere dingen
pi_187975962
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:40 schreef Myraela het volgende:
Net al m'n eten voor morgen ingepakt. Het is best veel, qua volume meer dan ik at. Maar ik word wel vrolijk van alle kleurtjes.

Vond het wel een beetje jammer dat m'n collega's de vorige keer zo overdreven reageerde op de hoeveelheid. En er dan een beetje om lachen wanneer om 11 uur al een gedeelte had gegeten. Alsof ik dan de grootste vreetzak ben. Laat me lekker. Al bedoelen ze het niet verkeerd.

Misschien moet ik de hoeveelheid nog wel iets afbouwen, maar ik eet nu liever teveel van het goede dan dat ik de hele tijd met trek loop en iets verkeerds ga eten. En qua kcal is het prima.

[ afbeelding ]
Niks mis met de hoeveelheid. Ik zie vooral veel kcalarme rauwkost, wat fruit en 2 belegde boterhammen (?) Wat is daar veel aan? :?
Toen ik nog geen IF deed nam ik zo 6-8 boterhammen mee op een werkdag. Als ik dan om 7 uur ontbeten had, had ik ook om 10 uur alweer gierende honger.
pi_187976567
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:35 schreef littlemindy het volgende:

[..]

Niks mis met de hoeveelheid. Ik zie vooral veel kcalarme rauwkost, wat fruit en 2 belegde boterhammen (?) Wat is daar veel aan? :?
Toen ik nog geen IF deed nam ik zo 6-8 boterhammen mee op een werkdag. Als ik dan om 7 uur ontbeten had, had ik ook om 10 uur alweer gierende honger.
Vier boterhammen. Het is ook niet veel qua kcal, maar mensen vinden het er blijkbaar wel uitzien als veel.

Moet ik eerlijk zeggen dat sommige collega’s altijd opmerkingen maken als mensen tussendoortjes eten, dat we altijd aan het eten zijn. En alles voor de maatschappelijk geaccepteerde lunchtijd van 12 uur schijnt ook vreemd te zijn.
pi_187976723
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:24 schreef Allures het volgende:
Ik heb echt meer 'spannende recepten' nodig (En dus echt een recept ook zeg maar)... want gewoon een bak sla met wat toppings is het voor mij niet
Ik hou ook helemaal niet van sla :') dus dat helpt niet

Die salade van de link is ook maar 100 gr sla en verder andere dingen
Mag het wel wat werk kosten of moet het ook snel zijn?

Ik vind zoete aardappel, wortel, courgette en paprika in stukken gesneden uit de oven lekker. Dat eet ik dan als een soort aardappelsalade met rucola, pijnboompitten en geitenkaas.

Maar weet niet of dat echt onder de definitie van salade valt.
pi_187976802
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 22:01 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mag het wel wat werk kosten of moet het ook snel zijn?

Ik vind zoete aardappel, wortel, courgette en paprika in stukken gesneden uit de oven lekker. Dat eet ik dan als een soort aardappelsalade met rucola, pijnboompitten en geitenkaas.

Maar weet niet of dat echt onder de definitie van salade valt.
nee het mag best wat werk kosten! Als het maar gezond en slank is zeg maar

Dat is wel een goeie tip ja
Nu moet ik ook denken aan gegrilde pastinaak waar man erg fan van was ooit
pi_187976940
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:55 schreef Myraela het volgende:

Vier boterhammen. Het is ook niet veel qua kcal, maar mensen vinden het er blijkbaar wel uitzien als veel.

Moet ik eerlijk zeggen dat sommige collega’s altijd opmerkingen maken als mensen tussendoortjes eten, dat we altijd aan het eten zijn. En alles voor de maatschappelijk geaccepteerde lunchtijd van 12 uur schijnt ook vreemd te zijn.
Weet je wat pas raar is? Opmerkingen maken over wat of hoeveel een ander eet 8)7 :{w
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187977548
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 22:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Weet je wat pas raar is? Opmerkingen maken over wat of hoeveel een ander eet 8)7 :{w
Eens!
pi_187978694
Wasr bemoeien mensen zich toch ook mee? 8)7
  donderdag 18 juli 2019 @ 07:20:01 #38
248821 Rauw.
op je bord.
pi_187981417
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:40 schreef Myraela het volgende:
Net al m'n eten voor morgen ingepakt. Het is best veel, qua volume meer dan ik at. Maar ik word wel vrolijk van alle kleurtjes.

Vond het wel een beetje jammer dat m'n collega's de vorige keer zo overdreven reageerde op de hoeveelheid. En er dan een beetje om lachen wanneer om 11 uur al een gedeelte had gegeten. Alsof ik dan de grootste vreetzak ben. Laat me lekker. Al bedoelen ze het niet verkeerd.

Misschien moet ik de hoeveelheid nog wel iets afbouwen, maar ik eet nu liever teveel van het goede dan dat ik de hele tijd met trek loop en iets verkeerds ga eten. En qua kcal is het prima.

[ afbeelding ]
Ik word al healthy als ik ernaar kijk.
Lekker laten lullen!
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 18 juli 2019 @ 07:22:49 #39
248821 Rauw.
op je bord.
pi_187981432
Waar ik voorheen altijd aangesproken werd op m'n eigen geprepte maaltijd mee te nemen zie ik tegenwoordig om mij heen het veel meer collega's doen.
Ondersteund door een paar buitenlandse collega's (waar het blijkbaar veel normaler is om te preppen) is 't hier best aan het veranderen in de kantine.
Er is overigens ook een groepje wat 3 dagen per week voor elkaar prept _O_
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 18 juli 2019 @ 07:23:49 #40
248821 Rauw.
op je bord.
pi_187981437
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 22:01 schreef Myraela het volgende:
Ik vind zoete aardappel, wortel, courgette en paprika in stukken gesneden uit de oven lekker. Dat eet ik dan als een soort aardappelsalade met rucola, pijnboompitten en geitenkaas.

Chorizo erover :9~
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 18 juli 2019 @ 09:25:38 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_187982426
Nou, ik moet wel zeggen dat ik 1 collega heb met adhd en die eet letterlijk alleen maar snoep, koek, cola, ontbijtkoek etc en dat gaat echt de hele dag door, bij hem heb ik wel moeite om er niks van te zeggen :@ :')
Maar t is ook gewoon kut, constant dat geknaag naast je :')
disclaimer
pi_187982656
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 09:25 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, ik moet wel zeggen dat ik 1 collega heb met adhd en die eet letterlijk alleen maar snoep, koek, cola, ontbijtkoek etc en dat gaat echt de hele dag door, bij hem heb ik wel moeite om er niks van te zeggen :@ :')
Maar t is ook gewoon kut, constant dat geknaag naast je :')
Hier ook iemand... En ik zeg niets, uiteraard, maar jemig. Gaat om half 9 al een blikje cola open enzo...

En bij m'n vorige baan, m'n manager/kamergenoot at de HELE dag door, vooral ongezond en vet en zoet spul, gesmak en etensluchten de hele dag door. ;(

Maar goed, not my circus, not my monkeys!

Na een weekend Silverstone met onregelmatig eten en wat bier hier en daar maar 700g meer op 73.2kg, wat ook best gewoon een schommel zal zijn.
Ja doei.
  donderdag 18 juli 2019 @ 09:52:53 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_187982730
Da's best netjes moblo!

Ik zit op mijn menstruatie te wachten, ben al drie dagen te laat en ik spons daardoor ook als een malle, laat maar snel losbreken want dan deflate ik hopelijk weer :')
disclaimer
pi_187983495
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:40 schreef Myraela het volgende:
Net al m'n eten voor morgen ingepakt. Het is best veel, qua volume meer dan ik at. Maar ik word wel vrolijk van alle kleurtjes.

Vond het wel een beetje jammer dat m'n collega's de vorige keer zo overdreven reageerde op de hoeveelheid. En er dan een beetje om lachen wanneer om 11 uur al een gedeelte had gegeten. Alsof ik dan de grootste vreetzak ben. Laat me lekker. Al bedoelen ze het niet verkeerd.

Misschien moet ik de hoeveelheid nog wel iets afbouwen, maar ik eet nu liever teveel van het goede dan dat ik de hele tijd met trek loop en iets verkeerds ga eten. En qua kcal is het prima.

[ afbeelding ]
ik hou van volume eten. Proppen voor volk en vaderland.

Mijn bmi is 25.3 nog 1.5 kg. en dan sta ik in het groen
o: banaan en perzik
t: Starbucks signature chocolate
l: Twee boterhammen met roomkaas
t: Lindahl straciatella kwark
d: burrito met tempeh, rijst en groente
t: stukje chocolade

ik heb onbewust een chocolade-dag gepland haha *O*

op de gok een jurk gekocht op marktplaats - maat 38. Hij past heel erg bijna - maar ik heb een vetrol die over het rugdeel uitkomt. Denken jullie dat als ik de hele avond met mijn rug tegen de muur sta het iemand opvalt? :P
  donderdag 18 juli 2019 @ 11:08:43 #45
248821 Rauw.
op je bord.
pi_187983552
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 09:25 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, ik moet wel zeggen dat ik 1 collega heb met adhd en die eet letterlijk alleen maar snoep, koek, cola, ontbijtkoek etc en dat gaat echt de hele dag door, bij hem heb ik wel moeite om er niks van te zeggen :@ :')
Maar t is ook gewoon kut, constant dat geknaag naast je :')
Zo'n collega heb ik ook. Geen probleem dat hij zoveel suiker eet maar de drukte die hij meebrengt ben ik minder over te spreken.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  donderdag 18 juli 2019 @ 12:11:15 #46
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187984568
Grazen. O+

Silverstone. O+

Ochtendcola. :') D'n vent ontbijt áltijd met een glas cola, hij liever dan ik. :+

Goed, lunchtijd hier. Lijst is tot nu toe hetzelfde als gisteren, dus da's simpel. :Y)
O: 1x snee brood, pure chocopasta
L: 4x snee brood, pure chocopasta, vegetarische "filet americain"
D: AVG, alleen de G en de V moet ik nog even bedenken. :+

T's worden waarschijnlijk kersen en een bak yoghurt met chocodingetjes erin, want de yoghurt moet op. Verder nog geen idee, ik heb nog ruimte voor het een en ander in ieder geval. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 18 juli 2019 @ 12:58:50 #47
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_187985274
Klein dropje, laagste gewicht van dit jaar op de weegschaal! *O* Nu lekker doorzetten! *O*

Granola was op dus ik moest eerst boodschappen doen voor ik kon ontbijten en toen granola maken dus nu zit ik aan een grote schaal yoghurt met fruit en granola en ik krijg het niet eens op. :')
***
  donderdag 18 juli 2019 @ 13:00:59 #48
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_187985305
Hier een redelijk gezonde werk- cultuur.. offshore zijn het stevigere maaltijden maar daar heb je het ook nodig. En zelfs daar nemen mensen voor 2 weken eten mee naartoe.. bijna normaal.. ;)

Hier een saai dagje
O: lactose vrije vanille/proteine kwark met bosbessen
T: 2 gekookte eieren
L: rundersoep + pokebowl
T: radijsjes (hele mooie... witte en rode)
B: 45 min zwemmen
D: salade
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator / Miss SHO donderdag 18 juli 2019 @ 16:14:31 #49
22592 crew  Ole
pi_187988539
Goed stuk dit!
https://www.rd.nl/meer-rd(...)Q681s6k1V8BJ2EYHAy5E
quote:
Waarom sommige matige eters dik zijn en diëten niet werken
Maarten Costerus
09-07-2019
Gewijzigd

10-07-2019
Gezondheid
2019-07-06-rdMAG46-Vet1-4-FC-V_web
beeld iStock
4
beeld iStock
Hoe kan het dat sommigen weinig eten en toch dik worden? Waarom werken de meeste diëten niet? Wat is wel effectief om af te vallen? Vragen waar half Nederland mee worstelt. Twee artsen en wetenschappers schreven er een boek over.

Vijf zakken chips. Dat zou voldoende moeten zijn. Een vrouw doet inkopen voor de verjaardag van haar dochter en verwacht flink wat familie en vrienden. Zelf zal ze de chips met geen vinger aanroeren.

Sinds ze medicijnen slikt, is ze enorm aangekomen. Door goed op haar voedingspatroon te letten probeert ze nog enigszins op gewicht te blijven, zo goed en zo kwaad als dat gaat.

Ze manoeuvreert haar boodschappenkarretje richting de kassa. Maar voordat ze die bereikt, komt een man naar haar toe die de zakken chips uit haar karretje begint te laden. „Dat is niet goed voor u, mevrouw!”

Verbouwereerd en beschaamd laat ze de man zijn gang gaan. Ze verlaat de supermarkt, zonder chips. Dan eet de familie maar wat minder.

Dit overkwam een patiënte van Liesbeth van Rossum, internist-endocrinoloog en obesitashoogleraar aan het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Dergelijke schrijnende voorvallen stimuleerden haar tot het schrijven van het boek ”Vet belangrijk”, samen met collega-arts en -onderzoeker Mariëtte Boon, waarin ze de stigmatisering van dikke mensen hekelt. Boon is internist in opleiding bij het Leids Universitair Medisch Centrum en doet onderzoek naar de rol van zogeheten bruin vet (zie kader) in de vetstofwisseling. Beide auteurs behaalden zowel hun artsendiploma als doctoraat cum laude, en sleepten voor hun onderzoek diverse prestigieuze internationale beurzen en prijzen in de wacht.

Het boek beleefde in drie weken tijd drie drukken, en wordt momenteel vertaald in onder meer Engels, Duits en Chinees. Op een vlot leesbare manier beschrijven de auteurs wat er op dit moment in de wetenschap bekend is over het belang van vetweefsel voor onze gezondheid, welke factoren bijdragen aan overgewicht en hoe we overgewicht effectief kunnen tegengaan. Het boek eindigt met een pleidooi voor meer begrip voor mensen die worstelen met zwaarlijvigheid.

Dikke mensen krijgen vaak de schuld van hun overgewicht. U bent het echter niet eens met de gevleugelde uitspraak ”elk pondje gaat door het mondje.” Waarom niet?

Van Rossum: „Het is een klassieke denkfout dat je dik wordt puur en alleen door te veel eten. Natuurlijk is het zo dat een overmaat aan ongezond, bewerkt voedsel flink kan bijdragen tot het ontwikkelen van overgewicht. Maar er zijn mensen die niet te veel eten en voldoende bewegen en toch te zwaar zijn. Dat toont dat er ook allerlei andere oorzaken zijn voor overgewicht. Zo wordt de aanleg om dik te worden voor 40 tot 70 procent bepaald door hoe je genetisch in elkaar zit.

Ook verschilt de samenstelling van darmbacteriën per persoon. Omdat darmbacteriën bijdragen aan de vertering, heeft dat invloed op hoe goed voedingsstoffen opgenomen worden.

Een andere factor is stress. Hierdoor krijg je niet alleen snacktrek, maar ook opstapeling van buikvet. Ook slaaptekort en medicijngebruik kunnen bijdragen aan overgewicht. Er is dus een heel rijtje aan factoren waar vaak niet bij stilgestaan wordt. Alleen een dieet volgen is daarom meestal onvoldoende om effectief gewichtsverlies te bereiken, als je niet al die andere factoren ook aanpakt.”

Boon: „Mensen weten dat lengte in de genen zit, maar voor gewicht geldt dat net zo. Genen dragen bijvoorbeeld bij aan hoe snel je verzadigd raakt. Ook bepalen genen voor een deel hoeveel bruin vet je hebt en hoe hoog je verbranding is. De energie die iemand in rust verbruikt, kan tussen individuen enkele honderden kilocalorieën verschillen.

Zelfs je karakter, hoe actief je bent, zit waarschijnlijk voor een deel in je genen.”

Waarom werken veel diëten niet?

Van Rossum: „Veel mensen doen crashdiëten om gewicht te verliezen. Probleem daarbij is dat je hongerhormoonsysteem ontregeld raakt en je –ook als je na verloop van tijd weer bent aangekomen in gewicht– hongeriger blijft dan voor het strenge dieet. Ook de verbranding kan omlaag gaan.

Dat laat een studie uit 2016 mooi zien. Hierbij keken de onderzoekers naar de langetermijngevolgen van een extreem afvalregime met heel veel beweging en een laagcalorisch dieet bij deelnemers aan de ”Biggest Loser”-televisieserie. Mensen met een ernstig overgewicht moesten in dertig weken tijd zo veel mogelijk afvallen. Gemiddeld vielen ze zo’n 60 kg af, maar algauw kwamen ze 41 kg weer aan.

Het basaal metabolisme, dus de energie die het lichaam in rust nodig heeft, nam tijdens de studie af met maar liefst 600 kcal per dag. Zes jaar na de studie was dat zelfs 700 kcal. Dit betekent dat ze nog lang na de interventie minder energie verbruikten dan anderen en dus eerder aankomen. In feite hebben ze dus levenslang: ze moeten hun leven lang meer moeite doen dan andere mensen om op gewicht te blijven. Concreet moeten ze zo’n 85 minuten matig intensief bewegen per dag, of minimaal een halfuur echt intensief, zoals hardlopen. Dat is voor veel mensen onhaalbaar.

We kijken vaak neer op mensen die weer aankomen na een dieet, en denken dan dat het ontbreekt aan wilskracht. Maar het probleem is dat het lichaam door een dergelijk crashdieet op de spaarstand komt te staan en daar langdurig op blijft. Iets energierijks eten zet dan eerder aan.”

Kan het grootste deel van de mensen met overgewicht er zelf echt niks aan doen?

Boon: „Dat hangt af van wat je daarmee bedoelt; alleen een dieet helpt vaak niet.”

Van Rossum: „Wat wél kan werken is een combinatie van gezond en zoveel mogelijk onbewerkt eten, voldoende beweging met tegelijk begeleiding bij de psychische component. Leefstijlcoaching wordt overigens sinds januari 2019 via de basisverzekering vergoed.

En áls de oorzaak van iemands overgewicht al ligt bij een overmaat aan ongezonde, bewerkte voeding, ligt de schuld in feite ook deels bij de maatschappij. Veel mensen reageren lichamelijk met de aanmaak van extra hongerhormonen op visuele prikkels, zoals een reclamebord met een saucijzenbroodje erop. Dat geeft snacktrek en helpt niet mee in een omgeving met overal fastfoodketens en voedsel dat je snel weg kauwt, waardoor je minder snel verzadigd raakt.”

Wat kan de overheid meer doen dan ze nu al doet?

Van Rossum: „De huidige aanpak van overgewicht, die met name gericht is op het volgen van een dieet, is dweilen met de kraan open. Nu wachten we tot er een ziekte is waarbij overgewicht een grote rol speelt, zoals suikerziekte, bepaalde soorten kanker, hart- en vaatziekten, depressie en gewrichtsklachten. Voor deze klachten krijgen patiënten vervolgens medicijnen, waar ze echter als bijwerking soms nog dikker van worden. Intussen blijft de kraan openstaan, namelijk een continue stroom van geraffineerde producten. Bovendien nodigt de omgeving onvoldoende uit om te gaan bewegen: alles is comfortabeler geworden. De overheid moet daarom veel meer maatregelen nemen dan nu het geval is. Te meer aangezien het probleem gigantisch is: meer dan de helft van de Nederlanders heeft overgewicht en 15 procent heeft obesitas, bleek in 2018.

Ik heb meegewerkt aan het Nationaal Preventieakkoord, waarin met zeventig verschillende organisaties in Nederland afspraken zijn gemaakt gericht op het terugdringen van overgewicht, roken en alcoholconsumptie. Echter is dat volgens het RIVM onvoldoende om het groeiende probleem van overgewicht terug te dringen. Een suikertaks, waardoor bijvoorbeeld frisdranken duurder worden, zou een goede maatregel zijn. Of extra belasting op geraffineerde producten. Er wordt nu onder andere gewerkt aan een duidelijk voedselkeuzelogo in stoplichtkleuren, waarmee de consument makkelijk kan bepalen wat gezond is en wat niet.”

In het boek noemt u twee dieetstijlen die veelbelovend lijken: ”intermittent fasting” –periodiek vasten– en ”time-restricted fasting” – tijdgebonden vasten. Hoe werken die?

Boon: „Bij intermittent fasting eet je de ene dag minder dan 25 procent van je dagelijkse calorieën en de andere dag onbeperkt. Dit sluit mooi aan op een eerdere vraag, want het basaal metabolisme –de energie die het lichaam in rust verbrandt– blijft hierbij wél gelijk. Het beste is daarom om geduld te hebben, en niet te snel af te willen vallen.”

Van Rossum: „De langetermijnresultaten van intermittent fasting zijn nog niet bekend, dus we moeten nog gaan zien of dit inderdaad een methode is die helpt om blijvend op een gezonder gewicht te komen.”

Boon: „Bij de andere dieetstijl, time-restricted fasting, eet je dezelfde hoeveelheid als normaal, maar in een kortere tijdsspanne. Onlangs is er een mooie publicatie over verschenen in het wetenschappelijke tijdschrift Cell Metabolism. Onderzoekers lieten mensen die eerder de hele dag door aten, evenveel voedsel eten als ze gewend waren, maar dan in een periode van niet langer dan tien tot elf uur. Dan zie je dat deze mensen afvallen, zich beter voelen en beter slapen. Bij proefdieren treedt er bovendien veel minder aderverkalking op als ze een kortere periode van een dag gevoerd worden. Ook vertoonden zowel mensen als muizen gewichtsverlies.”

Van Rossum: „Deze resultaten tonen het belang van onze biologische klok. In de hersenen zit een meesterklok die reageert op licht/donker en verschillende kleine klokjes in de organen aanstuurt. Als je tijdig ontbijt is dat een trigger voor die orgaanklokjes om actief te worden en zal bijvoorbeeld de alvleesklier insuline aanmaken. Dit houdt de suikerspiegel en het gewicht onder controle. Maar als je middenin de nacht iets eet, raken deze klokjes van slag en dat is ongunstig voor je stofwisseling, suikerhuishouding en je gewicht.

Zorg er voor dat het zwaartepunt van de calorieën in je ontbijt en lunch zit, en niet in je diner. Ontbijt als een keizer, lunch als een prins, en dineer als een bedelaar.”

Een manier om af te slanken zou zijn om vaak in de kou te zitten. Door zo’n koudebehandeling maakt het lichaam meer bruin vet aan, dat energie verbrandt ten bate van warmteproductie. Is dat een haalbare afslankstrategie?

Boon: „Bij muizen zagen we dat al na enkele minuten van blootstelling aan kou, bruin vet actiever werd en de stofwisseling steeg. De vetvoorraad die in bruin vet is opgeslagen is na ongeveer vier uur op, daarna worden vetten vanuit wit vet aangevoerd om te verbranden. De activiteit van bruin vet neemt al aanzienlijk toe als mensen twee uur per dag voor een periode van zes weken doorbrengen bij een temperatuur van 17 graden Celsius. Door die hogere verbranding verliezen ze bijna een kilo aan lichaamsvet.

Wel moet gezegd worden dat de proefpersonen in deze studie slechts een korte broek en een T-shirt droegen. Dat is dus even wennen aan het begin.”

Van Rossum: „Tegenwoordig worden we veel minder dan vroeger blootgesteld aan lage temperaturen. We zitten in goed geīsoleerde gebouwen, in een verwarmde auto, en kinderen spelen minder buiten. Dit is ook een van de vele factoren die bijdragen aan de huidige overgewichtepidemie. Een praktisch advies zou zijn om meer in de kou door te brengen of om dagelijks koud af te douchen.”

Een van de eerste afslankpillen was dinitrofenol, een stofje dat in de jaren dertig van de vorige eeuw werd ontwikkeld. Rond 1950 werden eitjes van lintwormen voorgeschreven om af te vallen. Is er op dit moment een effectieve afslankpil, of verwacht u dat die in de nabije toekomst nog zal komen?

Boon: „Het gebruik van afslankpillen die op internet verkrijgbaar zijn, kan heel gevaarlijk zijn. Dinitrofenol werd veel gebruikt en wordt nog steeds aangeboden. Het doet hetzelfde als bruin vet, maar dan bij alle lichaamscellen tegelijk. Dus vetverbranding waarbij geen energie, maar warmte wordt geproduceerd. Sommige vrouwen die het middel gebruikten, raakten letterlijk oververhit en zijn overleden.”

Van Rossum: „In Europa zijn twee effectieve afslankmedicijnen goedgekeurd. Een daarvan is liraglutide, dat de werking van een van de darmhormonen imiteert. Het geeft een verzadigingsgevoel en lijkt een gunstig effect op de verbranding te hebben. Dat geven we alleen als mensen eerst hun leefstijl geoptimaliseerd hebben. Mensen dienen eerst een gecombineerde leefstijlinterventie te volgen. Als dat na een jaar nog niet voldoende werkt, krijgen ze volgens de richtlijnen dit middel. Helaas is liraglutide duur en vergoeden verzekeraars het middel niet.

Het andere middel heet Naltrexon/bupropion. Dat werkt in op de hersenen, vermindert onder andere het beloningsgevoel van eten en zorgt voor gewichtsverlies. Mensen worden er geen slanke den van, maar vallen wel wat kilo’s extra af. En slechts een paar procent gewichtsverlies zorgt er al voor dat organen minder vervet raken, dat het risico op hart- en vaatziekten afneemt, en dat het mentale welzijn verbetert.”

Uw boek heeft als titel ”Vet belangrijk”. Welke functies heeft vetweefsel?

Boon: „Als eerste heeft vet een belangrijke opslagfunctie. Vetcellen slaan vetten op die circuleren in het bloed, en voorkomen daarmee dat vet in organen terechtkomt waar dat schadelijk is. Wordt vet niet goed opgeslagen, dan kan dat leiden tot suikerziekte of een lever en hart die vervetten en dan niet goed meer functioneren. Bovendien kan de vetvoorraad aangesproken worden als je een tijdje niet gegeten hebt. Dat was voor onze voorouders cruciaal in tijden van honger.

Lichaamsvet is ook belangrijk voor de vruchtbaarheid. Vetcellen produceren ongeveer 600 verschillende hormonen, waaronder leptine. Naast het remmen van de eetlust en stimuleren van de verbranding beīnvloedt leptine ook het vruchtbaarheidscentrum in de hersenen. Je hebt een bepaalde hoeveelheid vet nodig om genoeg leptine te produceren en vruchtbaar te blijven. Vrouwen hebben tenminste 17 procent lichaamsvet nodig. Als vetcellen te weinig leptine produceren vindt de eisprong niet langer plaats, en daar staat of valt de vruchtbaarheid mee.”

Van Rossum: „Omgekeerd is ook waar: een teveel aan lichaamsvet vermindert de vruchtbaarheid bij zowel mannen als vrouwen. Zwaarlijvige mannen hebben een lager testosteronniveau, en daardoor een lagere zaadkwaliteit. Het gaat er dus om een gezond gewicht te hebben: niet te licht en niet te zwaar.”

„We moeten als maatschappij meer respect tonen voor mensen die worstelen met hun overgewicht”, schrijft u in uw boek. Op welke manieren worden dikke mensen gediscrimineerd?

Boon: „Mensen met obesitas hebben een lagere banenkans. Zelfs als het gaat om een zittend beroep, wordt gedacht dat ze daar minder geschikt voor zijn. Discriminatie gebeurt ook impliciet. Als een zwaarlijvig persoon in de bus gaat zitten met een broodje in zijn hand, gebeurt het dat hij of zij blikken krijgt van: zie je wel. Soms ook expliciet, doordat deze mensen erop worden aangesproken als ze een zak chips in hun boodschappenkar hebben liggen.”

Van Rossum: „De teksten die mensen af en toe naar hun hoofd geslingerd krijgen, zijn verschrikkelijk. Ze worden uitgescholden voor vetklep of slappeling. Ook komt het regelmatig voor dat mensen met obesitas het vliegtuig instappen en blikken krijgen van: ik hoop niet dat die naast mij gaat zitten.

Wij artsen denken bij overgewicht aan een groter risico op diabetes, kanker en hart- en vaatziektes. Maar uit onderzoek blijkt dat mensen met obesitas veel meer last hebben van het sociale stigma dat ze krijgen, dat ze continu met de nek worden aangekeken en anders behandeld worden. Daarnaast hebben velen ook last van functionele beperkingen. Dus dat hun buik in de weg zet en ze hun eigen schoenen niet eens aan kunnen doen of hun billen af kunnen vegen.”

Wat is de belangrijkste boodschap die u met het boek wilt meegeven?

Boon: „Het begrip vergroten voor dikke mensen. De oorzaken van overgewicht zijn heel complex en daarom moeten we mensen niet zomaar veroordelen. En we willen met het boek de kennis vergroten over ons mooie vetorgaan.”

Van Rossum: „Als mensen beseffen hoe complex overgewicht is en hoe moeilijk het is om bij ernstig overgewicht af te vallen, hopen we dat dat begrip er makkelijker komt en dat we mensen meer gaan steunen in plaats van veroordelen.”

Het boek gaat weinig in op vet in voeding. Waarom?

Boon: „Onderzoek toont dat het niet zozeer om deze macronutriënten gaat, maar meer om de mate van bewerking van voeding. In een grote studie die recent werd gepubliceerd, kreeg de ene helft van de proefpersonen een vetarm, de andere helft een koolhydraatarm dieet. Gemiddeld vielen de deelnemers in beide dieetgroepen 5 tot 6 kilo af. Maar wat beide diëten gemeen hadden, was dat ze veel onbewerkt voedsel bevatten.”

Van Rossum: „Interessant was dat de individuele verschillen in beide groepen enorm waren. Gemiddeld viel men evenveel af, maar de variatie was groot: de een viel 30 kilo af, de ander kwam 10 kilo aan. In de toekomst moeten we daarom naar een op maat gemaakt dieet. Echter is het op dit moment nog niet mogelijk om te voorspellen welk dieet voor wie het beste werkt.

Een belangrijk onderzoek dat in mei werd gepubliceerd liet zien dat proefpersonen die onbewerkt voedsel aten –bijvoorbeeld een bloemkool waar geen stoffen aan toegevoegd zijn– snel verzadigd raakten en afvielen. De deelnemers die daarentegen bewerkt voedsel voorgeschoteld kregen –denk aan de pakjes en zakjes in de supermarkt– aten per dag ruim 500 kilocalorieën meer en kwamen aan in gewicht. Het voedselaanbod van beide groepen bevatte overigens evenveel koolhydraten, vetten, eiwitten, zout en vezels. Wij adviseren daarom: eet gevarieerd en niet te bewerkt.”

Stel dat u 10 miljoen euro onderzoeksgeld zou krijgen, wat zou u daarmee doen?

Van Rossum: „Op dit moment hebben de meeste behandelingen voor obesitas onvoldoende blijvende resultaten. Daar moeten we oplossingen voor vinden. Bij maagoperaties is de kans het grootst dat mensen met ernstig overgewicht op een gezond gewicht komen. Maar ook een operatie is geen eenvoudige oplossing, zoals weleens gedacht wordt. Waar we naartoe moeten, is bij elk individu alle bijdragende factoren aan overgewicht opsporen en vervolgens een therapie op maat ontwikkelen. Als we uiteindelijk met veel gegevens en een algoritme kunnen voorspellen welke therapie voor iemand werkt, kunnen we hopelijk obesitas effectiever behandelen. Daarbij kijken we niet alleen naar de welbekende leefstijlfactoren, maar ook naar andere zaken zoals hormonen, medicatiegebruik, stress, slaap, darmflora en verbranding.”

Boon: „Met dat geld zou ik graag onderzoek willen doen naar stoffen in het bloed die kunnen voorspellen welke therapie voor iemand werkt. We zouden die 10 miljoen dus goed kunnen gebruiken, alleen al voor onderzoek naar bruin vet. Ook daarover is nog veel onbekend. Zo weten we nog niet eens welk ontvangertje in de cellen bruin vet aanzet. Zelfs het meten van de hoeveelheid bruin vet die iemand heeft, is momenteel nog heel lastig en duur.”

Bruinvet: de verbrandingsmotor van het lichaam

Bruin vet is vetweefsel dat energie –calorieën– uit voeding omzet in warmte, waardoor je lichaam op temperatuur blijft. Wit vet daarentegen slaat energie op. Door in de kou te gaan zitten, wordt bruin vet actiever en verbrandt het meer energie. Het vetweefsel is bruin door de aanwezigheid van talrijke mitochondriën, de energiefabriekjes van het lichaam. Bruin vet zit met name langs de slagaders, in de nek en rondom het hart. Onderzoek is gaande naar afslankpillen die bruin vet activeren en zo het energieverbruik van het lichaam opschroeven.

Diëten die mogelijk wel werken

Intermittent fasting is een vorm van afwisselend vasten die op twee manieren gedaan kan worden, namelijk om de dag vasten of via periodiek vasten. Bij om de dag vasten eet je de ene dag heel weinig –minder dan 25 procent van je energiebehoefte– en de andere dag weer normaal. Periodiek vasten houdt in dat je een of twee dagen per week niet eet, en de andere vijf of zes dagen wel.

Bij time-restricted fasting gaat het er niet om dat je minder calorieën binnenkrijgt, maar dat je eet over een kortere periode van de dag. Meestal wordt gekozen voor een tijdsspanne van 6 tot 12 uur.

Beide vormen van vasten kunnen de gezondheid bevorderen en effectief zijn voor gewichtsverlies. Langetermijneffecten zijn echter nog niet bekend.

Boekgegevens

Vet belangrijk. Feiten en fabels over voeding, vetverbranding en verborgen dikmakers, Mariëtte Boon en Liesbeth van Rossum; uitg. Ambo/Anthos, 248 blz.; 20,99 euro.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 18 juli 2019 @ 16:58:19 #50
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_187989298
Weinig echt nieuws toch? Tenminste, ik haal er vooral uit dat afvallen/op gewicht blijven maatwerk is en dat er geen één oplossing is.

D wordt bloemkool/aardappel/kaasschijf. Nu eerst een T want trek en vent zou eerst hardlopen. :Y)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator / Miss SHO donderdag 18 juli 2019 @ 17:03:28 #51
22592 crew  Ole
pi_187989390
Voor ons geen nieuws. Veel mensen geloven helaas nog steeds dat ieder pondje door het mondje gaat en spaarstand niet bestaat
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  donderdag 18 juli 2019 @ 18:02:23 #52
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_187990292
M8jn hoofd maakt steeds maarten van Rossum er van en dat werkt niet echt.. :X
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_187992761
Okay, en nu doorzetten.
Ben bezig met poging 2 tot afvallen. Afgelopen poging was september tot december. Ik ging toen van 95 naar 90.

Nieuwe poging iets meer dan anderhalve maand geleden gestart. Was weer opgeklommen naar 94. Vanochtend woog ik 89,5. Nu doorzetten naar doel van 82 - daar hoop ik oktober te zitten. Ik (m) ben 1,82m lang dus dat vind ik een mooi getal.

Methode: max 1880 calorieën per dag. (50% van de tijd zit ik eroverheen, maar blijf meestal wel onder de 2000) Elke dag half uurtje tot uurtje hometrainer.
  Moderator / Miss SHO donderdag 18 juli 2019 @ 20:37:45 #54
22592 crew  Ole
pi_187992932
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 20:30 schreef Bot13 het volgende:
Okay, en nu doorzetten.
Ben bezig met poging 2 tot afvallen. Afgelopen poging was september tot december. Ik ging toen van 95 naar 90.

Nieuwe poging iets meer dan anderhalve maand geleden gestart. Was weer opgeklommen naar 94. Vanochtend woog ik 89,5. Nu doorzetten naar doel van 82 - daar hoop ik oktober te zitten. Ik (m) ben 1,82m lang dus dat vind ik een mooi getal.

Methode: max 1880 calorieën per dag. (50% van de tijd zit ik eroverheen, maar blijf meestal wel onder de 2000) Elke dag half uurtje tot uurtje hometrainer.
Succes!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_188000193
Vandaag vanuit huis aan het werk, dus straks maar even een rondje gaan lopen zodat ik toch nog een beetje beweeg. Misschien kijken of ik mijn vriend een keer meekrijg om te gaan rolschaatsen. Die dingen een jaar geleden gekocht, en pas 1 keer met een vriendin naar de rollerdisco geweest. :')

Lijstje vandaag:
O: Havermout met amandelmelk en cacao, kleine banaan en blauwe bessen
L: Drie volkoren boterhammen met kipfilet en tomaat
T: Halve bak kersen
D: Kip, rijst en broccoli
T: Watermeloen
  vrijdag 19 juli 2019 @ 11:52:41 #56
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_188001639
Yay, vandaag woog ik precies 75 kilo. Dat is dus al 5,6 kilo eraf. En nog 10 te gaan. *O*

Komend weekend wordt 't weer interessant, morgen een foodtruck festival (al kan ik het dan wel bij 1 gerechtje laten) en zondag Efteling. En we gaan daar dus waarschijnlijk ook pannenkoeken eten. Ik zal m'n ontbijt en lunch iig maar heel eenvoudig houden.
pi_188001849
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 17:03 schreef Ole het volgende:
Voor ons geen nieuws. Veel mensen geloven helaas nog steeds dat ieder pondje door het mondje gaat en spaarstand niet bestaat
Je hoort zoveel indianenverhalen, echt -O- en het is lastig om dat in het kort te weerleggen. Toch probeer ik het ook elke keer weer.
Lees hier regelmatig mee, en na een ziekteperiode waarin ik onbedoeld omdat ik niet goed kon eten een paar kilo ben afgevallen wil ik het regime dat ik even met een dieëtiste in het ziekenhuis heb doorgenomen doorzetten.
Zodat ik nu ruim 6k ben afgevallen. Door méér te eten maar dan in kleinere porties en meer vezels/volkorenproducten en gestopt met alcohol. Het gaat en schommelt nu heel langzaam verder naar beneden.
In mei woog ik 96 nog wat (ik ben 1.75) en nu schommel ik rond de 89.6, iets eronder iets erboven.
Benieuwd hoe het nu verder gaat, ben wel gemotiveerd en heb zin om er nog zéker 5k af te krijgen. Het bewegen bouw ik ook weer verder op dus dat moet lukken én ik ben weer 's morgens overgegaan op de havermout dankzij dit topic. Was het gewoon helemaal vergeten wat een topvoeding dit is *O*

O: 3 gedroogde/gewelde of verse pruimen op mn nuchtere maag (ivm darmprobs voortvloeiend uit ziekte)
havermout een nacht geweld in melk met 0% procent yoghurt en bessen
T: banaan
L: 2 VK boterhammen met appelstroop/pindakaas
T : w.s. haringkie aan de kar / zojuist een handje kersen :9
B: wandelen in de stad/bril uitzoeken en als ik thuiskom nog een 30 min. proberen te lopen
D: rest tokovoer; aubergine/kip/rijst
T: Kwark met aardbeien
T: handje noten

Veel thee/heel veel water met schijfjes citroen/1x cassislight/1x latte koffie verdeeld over de hele dag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 19-07-2019 13:27:04 ]
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:20:51 #58
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188002128
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 17:03 schreef Ole het volgende:
Voor ons geen nieuws. Veel mensen geloven helaas nog steeds dat ieder pondje door het mondje gaat en spaarstand niet bestaat
Mja, ik vermoed dat díe mensen het stuk toch niet gaan lezen. Want hun waarheid klopt gewoon (in hun hoofd dan he). :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188002228
Foutje bedankt
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:36:07 #60
248821 Rauw.
op je bord.
pi_188002399
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:20 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Mja, ik vermoed dat díe mensen het stuk toch niet gaan lezen. Want hun waarheid klopt gewoon (in hun hoofd dan he). :+
"Jullie" mensen hebben nu natuurlijk een houvast om díe mensen om hun oren te slaan.

Confirmation bias.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:38:48 #61
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188002444
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:36 schreef Rauw. het volgende:

[..]

"Jullie" mensen hebben nu natuurlijk een houvast om díe mensen om hun oren te slaan.

Confirmation bias.
Ik ben zelf meer van het schouders ophalen en m'n energie in andere dingen steken, tbh.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:39:44 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_188002469
Conclusie: iedereen is stom.
disclaimer
pi_188002634
Ik ben ook stom.
Telefoon laten vallen scherm aan diggelen :'(

En ik heb choco pops als ontbijt op.. Het gaat zo lekker hier :') gisteren wel weer wezen hardlopen.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:51:37 #64
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188002709
Chocopops. O+ Breakfast of champions. *O*

Ik hou van "kinderontbijtgranen" als tussendoortje. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:54:08 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_188002751
Ik eet nu zo'n k&k maaltijdsalade van jumbo, kip guacamole. Beste tot nu toe!

Lunchpreppen staat tijdelijk in de ijskast, ik kom er niet meer aan toe.
disclaimer
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:54:52 #66
248821 Rauw.
op je bord.
pi_188002762
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:38 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik ben zelf meer van het schouders ophalen en m'n energie in andere dingen steken, tbh.
Is dat dan het hoofd in het zand steken omdat je bang bent dat het misschien jouw visie op het onderwerp aanvalt? Omdat je waarheid klopt?
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:57:06 #67
248821 Rauw.
op je bord.
pi_188002795
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ik eet nu zo'n k&k maaltijdsalade van jumbo, kip guacamole. Beste tot nu toe!

Lunchpreppen staat tijdelijk in de ijskast, ik kom er niet meer aan toe.
Jumbo maaltijdsalades zijn best prima vind ik. Alleen de prijs per stuk zonder aanbieding is wel aan de hoge kant.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:57:13 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_188002796
En nu is mijn eten op dus ben ik weer droevig.
disclaimer
  vrijdag 19 juli 2019 @ 12:58:23 #69
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188002810
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:54 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Is dat dan het hoofd in het zand steken omdat je bang bent dat het misschien jouw visie op het onderwerp aanvalt? Omdat je waarheid klopt?
Ander keertje weer Rauw, geen zin in dit soort heen en weer geneuzel vandaag.
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ik eet nu zo'n k&k maaltijdsalade van jumbo, kip guacamole. Beste tot nu toe!

Lunchpreppen staat tijdelijk in de ijskast, ik kom er niet meer aan toe.
Zijn die verbeterd ja? De laatste keer (een paar jaar geleden) ben ik er nogal op afgeknapt omdat plasticig. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:25:05 #70
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188003225
Ik had als lunch een bakje warm vleesch en een raketje (want maar 40 kcal :+ )

Rommelig dagje hier:
O: 2 gebakken eieren met 2 plakken spek
T: handje cranberrymix
L: bakje warm vleesch + raketje
T: grapefruit + 6 kippeppotjes
D: iets met groenten.. :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188012415
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 17:03 schreef Ole het volgende:
Voor ons geen nieuws. Veel mensen geloven helaas nog steeds dat ieder pondje door het mondje gaat en spaarstand niet bestaat
Ja, ik ben zo iemand. Het gedeelte over de spaarstand dan, dat niet ieder pondje door het mondje gaat lijkt me evident (al is dat in veel gevallen ook wel zo). Ik ken bovenstaand onderzoek niet en ik kan de officiële rapporten van dit onderzoek ook niet zo snel vinden, maar als iemand die wel heeft; ik zou ze graag lezen.

Het ligt er ook maar net aan wat je verstaat onder “spaarstand”. Het hele begrip is een beetje vaag. Hebben we het over een BMR dat daalt met 500/1000 kcal per dag waar mensen soms over spreken? Of hebben we het over (de al lang en breed bewezen) verschillen van hooguit een paar honderd kcal die veel mensen hebben na het volgen van een dieet?
  vrijdag 19 juli 2019 @ 22:02:27 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188012592
@Bluezz Lekker bezig al, al is het dan door ziekte, maar goed van je om meteen door te pakken nu, zo'n eerst beginnetje is altijd heerlijk motiverend! :Y
***
pi_188012697
Overigens: hoi, ik ben dik! :W

22 juni is bij mij de knop omgegaan. Met een gewicht van 95,5kg bij een lengte van 1,72m (BMI van 32,3) vond ik het tijd worden om het roer om te gooien. Inmiddels zijn we bijna een maand verder en zit ik op een gewicht van 88,0kg (BMI van 29,7).

Tot op heden gaat het hartstikke goed. Ik probeer af te vallen door calorieën te tellen en dagelijks tenminste 10K stappen te lopen. Cravings heb ik, ik klop nog maar even af, helemaal niet gehad tot nog toe. In de afgelopen weken heb ik slechts 2 (geplande) cheatmeals gehad. Een flinke lunch op de verjaardag van mijn hubby en een avondje AYCE-sushi de dag er na.

Bij deze gelijk mijn dank voor jullie activiteit in deze reeks. Sinds ik gestart ben met calorieën tellen heb ik de laatste 30 topics uit deze reeks allemaal gelezen en het heeft me erg geholpen en veel inspiratie en motivatie opgeleverd. Ja, echt. Het voelt nu direct alsof ik jullie al een beetje ken. :s)

In het kort over mij: 28 jaar, mannetje, al 9 jaar samenwonend met vriend, boekenwurm/filmfanaat, huismus en gek op lekker eten en koken.



[ Bericht 3% gewijzigd door Sequoias op 19-07-2019 22:12:15 ]
  vrijdag 19 juli 2019 @ 22:11:09 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188012794
Ook al zo goed bezig! _O_ Netjes hoor!

Welkom!
***
pi_188012878
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 22:06 schreef Sequoias het volgende:
Overigens: hoi, ik ben dik! :W

Hoi! Goed bezig!
Ja doei.
pi_188013400
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 22:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ook al zo goed bezig! _O_ Netjes hoor!

Welkom!
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 22:14 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi! Goed bezig!
Dank! Dank! _O_

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 21:52 schreef Sequoias het volgende:
Ik ken bovenstaand onderzoek niet en ik kan de officiële rapporten van dit onderzoek ook niet zo snel vinden, maar als iemand die wel heeft; ik zou ze graag lezen.
Toch gevonden. Het is een beetje taaie stof, maar voor de liefhebbers: KLIK

Het lijkt dus iets genuanceerder te liggen dan het nieuwsbericht doet overkomen. Het gaat er met name over dat het BMR niet evenredig meestijgt nadat de deelnemers waren afgevallen en vervolgens weer aankwamen. Het BMR van de deelnemers ná het afvallen (voor dat ze weer aankwamen) lijkt niet heel veel af te wijken van een regulier BMR van iemand met dat gewicht. Het is dus niet zozeer een bevestiging van de spaarstaand, eerder een onderbouwing van het jojo-effect.
pi_188017921
Welkom sequoias!
pi_188018952
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 21:52 schreef Sequoias het volgende:

[..]

Ja, ik ben zo iemand. Het gedeelte over de spaarstand dan, dat niet ieder pondje door het mondje gaat lijkt me evident (al is dat in veel gevallen ook wel zo). Ik ken bovenstaand onderzoek niet en ik kan de officiële rapporten van dit onderzoek ook niet zo snel vinden, maar als iemand die wel heeft; ik zou ze graag lezen.

Het ligt er ook maar net aan wat je verstaat onder “spaarstand”. Het hele begrip is een beetje vaag. Hebben we het over een BMR dat daalt met 500/1000 kcal per dag waar mensen soms over spreken? Of hebben we het over (de al lang en breed bewezen) verschillen van hooguit een paar honderd kcal die veel mensen hebben na het volgen van een dieet?
BMR is dan ook niet iets waarnaar je moet kijken om aankomen na het afvallen te vermijden.

Het staat ook wel in het onderzoek waarnaar jij linkte.
quote:
insulin sensitivity was not significantly improved 6 years after the competition compared with baseline despite significant sustained weight loss.
Een verhoogde insulineresistentie draai je niet terug met gewichtsverlies. Je verkleint de kans dat het uitgroeit tot diabetes wel maar het voorkomt dus niet dat je lichaam nog steeds slecht met overvloed kan omgaan.
Dus als je ooit te dik bent geweest en daardoor een verhoogde insulineresistentie hebt zit je daar aan vast tenzij je meer doet dan alleen afvallen.

Elke keer dat je dan weer overgewicht krijgt verhoogt ook weer de insulineresistentie en de enige reden dat jojo-ers minder snel diabetes krijgen dan iemand die constant dik is, zijn de tussenpozen van geen overgewicht.

Als je dan kijkt naar hoe je wel je insulineresistentie verlaagt is er maar 1 antwoord en dat is intensief sporten. Niet normaal, niet bovengemiddeld, maar intensief sporten.
quote:
Only the intensive group showed a significant improvement in insulin sensitivity (23% increase, P=0.006 vs. 9% in the modest group, P=0.23). This was associated with a significant improvement in aerobic fitness
Afvallen heeft dus niets te maken met voorkomen dat je snel aankomt. Want je kunt ook afvallen door alleen minder te eten, het probleem is dan alleen dat je harder zult aankomen bij een overschot aan kcal dan iemand met precies dezelfde lichaamssamenstelling die geen verhoogde insulineresistentie heeft.
Zelfs al heb je dezelfde BMR, of zelfs een hogere. Want BMR kent geen overschot en overschot plus hoe je lichaam daarmee omgaat is het probleem.

Des te hoger je dus ooit je insulineresistentie hebt opgebouwd, des te meer zul je dat moeten tegengaan om weer op het niveau te komen van iemand die nooit die resistentie heeft opgebouwd.

Dus leuk zo'n onderzoek naar bruin vet en hoe je BMR dan 200kcal hoger komt te liggen. Dan kun je uiteindelijk een boterham meer per dag eten maar zodra je over je verbruik heen gaat telt dat nog steeds zwaarder aan als je insulineresistentie niet verlaagd is.

Dat ze een boekje proberen te verkopen zegt eigenlijk al weer genoeg :{w
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 20 juli 2019 @ 10:29:30 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188019337
Tx Viz! Nu snap ik eindelijk wat er nou gezegd wordt. :Y *;
***
pi_188019364
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 09:53 schreef V1z0R het volgende:
Lang verhaal
_O_

Overigens +0,5kg vanmorgen. Hoort er natuurlijk bij die schommelingen, maar als je de dag er voor keurig hebt gegeten en gesport is dat altijd wel frustrerend. ;(
pi_188019534
Ach ja ik schoot ook weer over de 80-grens heen vanochtend :') en voor vanavond niet heel mager eten bedacht..

Gister bbq en zat na 1 hertenburger en 1 hertenbiefstukje, paar stukjes stokbrood met heksenkaas en een schepje aardappelsalade bomvol. Terwijl ik normaal een vuilnisvat ben :@ Heb het worstje wat ik nog kreeg grotendeels aan de hond gegeven :+
Oh en 2 biertjes..
pi_188019652
@Sequoias Is 6,5 kilo afvallen in een maand niet veels te veel? Welk calorieënbudget hou je aan?

Ik ben zelf bezig met een drop van 94 naar 82, maar ik verwacht niet dat dat in minder dan een half jaar kan (als ik een halve kilo afvallen per week aanhoud). Jij bent afgevallen met anderhalve kilo per week? Ga je dan niet helemaal kapot?

Mijn progress (blauw is richtlijn zodat ik eind dit jaar op 82 zit):


[ Bericht 19% gewijzigd door Bot13 op 20-07-2019 11:17:33 ]
pi_188019941
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 10:46 schreef Sunnythesun het volgende:
Ach ja ik schoot ook weer over de 80-grens heen vanochtend :') en voor vanavond niet heel mager eten bedacht..
Dan maar hopen dat het morgen op magische wijze weer verdwenen is. *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 10:55 schreef Bot13 het volgende:
@:Sequoias Is 6,5 kilo afvallen in een maand niet veels te veel? Welk calorieënbudget hou je aan?

Ik ben zelf bezig met een drop van 94 naar 82, maar ik verwacht niet dat dat in minder dan een half jaar kan (als ik een halve kilo afvallen per week aanhoud). Jij bent afgevallen met anderhalve kilo per week? Ga je dan niet helemaal kapot?
7,5kg. :+

Volgens mijn app met cijfertjes is dat gemiddeld 1,84kg per week. Dat is inderdaad fors maar ik heb nu veel meer energie dan ik van tevoren had. Ik eet ongeveer 2100 calorieën per dag. Soms iets meer, soms iets minder. Ik denk dat het vooral komt omdat ik van niet sporten naar 4 keer per week sporten ben gegaan. Ik moet ook wel zeggen dat het grootste gewichtsverlies in de eerste paar weken was, het gaat nu wat langzamer.

En nee, ik ga niet kapot. Ik heb ook niet minder eetmomenten dan ik had vķķr ik het roer omgooide maar de dingen die ik eet zijn gewoon een stuk gezonder (veel groenten en tussendoortjes die wel vullen maar weinig calorieën hebben). Dit kan ik prima de rest van mijn leven volhouden. Het voelt niet alsof ik hier hard voor moet werken of dingen moet laten.

quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 10:55 schreef Bot13 het volgende:
Mijn progress (blauw is richtlijn zodat ik eind dit jaar op 82 zit):
[ afbeelding ]
Mooie start! *O*
pi_188020379
Hoe vaak wegen jullie je? Eens per week?
pi_188020387
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 11:59 schreef Bluezz het volgende:
Hoe vaak wegen jullie je? Eens per week?
Wanneer ik durf.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188020403
Die grote sprong en fluctuaties heeft met water te maken. Zoek maar eens naar adp/atp-cyclus en hydrolyse.

Als je veel vet hebt heb je bij lange na niet genoeg water om alles vrij te maken. Je gebruikt echter wel het water dat erbij opgeslagen is. en dat raak je dus in het begin allemaal kwijt.

Dat moet bijgevuld worden en zo stijg je dus weer iets. Zonder die fluctuaties zou je dus ook geen vet meer verliezen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 10:32 schreef Sequoias het volgende:

[..]

_O_

Overigens +0,5kg vanmorgen. Hoort er natuurlijk bij die schommelingen, maar als je de dag er voor keurig hebt gegeten en gesport is dat altijd wel frustrerend. ;(
Die ;( moet dus een ^O^ zijn :P

Wel geinig als je ziet dat er ook onderzoek wordt gedaan naar precies het omgekeerde. Het tegengaan van hydrolyse van triglyceride zodat je het vet niet eens kunt opslaan :+

Maar daarom dus vooral veel water drinken! :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door V1z0R op 20-07-2019 12:06:57 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 20 juli 2019 @ 12:14:15 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188020560
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 11:59 schreef Bluezz het volgende:
Hoe vaak wegen jullie je? Eens per week?
Twee keer per dag, en soms als ik denk dat ik heel goed bezig ben ga ik boven plassen eind van de middag en dan schatten hoe ik uit kom. :D _O- :@
***
pi_188020579
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 12:00 schreef V1z0R het volgende:
Zonder die fluctuaties zou je dus ook geen vet meer verliezen.

Wat een heerlijke zin O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 12:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Twee keer per dag, en soms als ik denk dat ik heel goed bezig ben ga ik boven plassen eind van de middag en dan schatten hoe ik uit kom. :D _O- :@
:o :o
Ik weeg me elke maandagochtend, voor p**pen en soms na p**pen nog een keer maar dan moet ik met weer uitkleden _O- *zucht
  zaterdag 20 juli 2019 @ 12:17:52 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188020608
Het scheelt dat ik mezelf niet helemaal vast pin op wat die weegschaal zegt hoor, ik weet heel goed van fluctuaties en dat je beter een gemiddelde over een week kan aanhouden.
Mijn weegschaal is aan de wifi gekoppeld en kiepert alles zo in mijn app en rekent en passant het gemiddelde over die week uit.

Bij 1 keer in de week zou ik me altijd af vragen of ik niet toevallig die dag wat meer vocht vast hou of juist niet. ;)

Maar goed, er is hier geen right or wrong natuurlijk.
***
pi_188020662
Een weegschaal met wifi :o Mijn oren klapperden ff _O-
Ik leer véél hier, heel veel ;)
pi_188020760
Vanmorgen eindelijk onder de 75kg, dus nu 5 kg kwijt sinds ik begon! Dat is 70 dagen geleden volgens MFP, dus heel hard gaat het niet. Hopelijk is het daardoor duurzaam.
pi_188020777
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 11:59 schreef Bluezz het volgende:
Hoe vaak wegen jullie je? Eens per week?
Elke dag en net zoals BE een weegschaal met Wi-Fi :Y
pi_188020859
Ik weeg me als ik er aan denk.

Vernochtend weer op 72.9. Not bad.
Ja doei.
pi_188020875
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 12:21 schreef Bluezz het volgende:
Een weegschaal met wifi :o Mijn oren klapperden ff _O-
Ik leer véél hier, heel veel ;)
Oh wauw ik heb gewoon weer een weegschaal gekocht begin dit jaar. Ik had eentje met wifi kunnen hebben :o
pi_188020881
Ohja ik weeg me als ik er smorgens tijd voor heb. Dat ontbreekt nogal eens dus weeg minder dan ik zou willen... Door de drukte in de ochtenden vergeet ik het wel eens :@

Bij voorkeur weeg ik vrijdagsmorgs
pi_188020900
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 12:21 schreef Bluezz het volgende:
Een weegschaal met wifi :o Mijn oren klapperden ff _O-
Ik leer véél hier, heel veel ;)
Ja, die heeft mijn vader ook. Ging ik ooit op staan. Begon direct te juichen dat ik mijn doel gehaald had *O* Pa stond minder te juichen, want die moest uitzoeken hoe hij mijn weging er weer uit kreeg :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 20 juli 2019 @ 12:45:19 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_188020908
Hey hier zijn heel veel mensen die 16:8 doen toch?
Geeft dat nou echt resultaat en in hoeverre hou je dan bij wat je eet?

Ik overweeg om ook zoiets te doen, maar dan zonder allemaal snacken, dus eigenlijk 2 grote maaltijden op een dag, en dan niet meer eke calorie tellen maar gewoon eten tot ik verzadigd ben.

Maar hoe groot is dan het risico op overeten?
disclaimer
pi_188020936
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 12:45 schreef Stormqueen het volgende:
Hey hier zijn heel veel mensen die 16:8 doen toch?
Geeft dat nou echt resultaat en in hoeverre hou je dan bij wat je eet?

Ik overweeg om ook zoiets te doen, maar dan zonder allemaal snacken, dus eigenlijk 2 grote maaltijden op een dag, en dan niet meer eke calorie tellen maar gewoon eten tot ik verzadigd ben.

Maar hoe groot is dan het risico op overeten?
Ik. Al sinds November. Goed en gestaag naar beneden. Geen last met overeten. Sterker nog: heb eigenlijk een stuk minder trek dan wanneer ik zou ontbijten.

Houd niet echt bij wat ik eet. Doe normaal is m'n mantra. Alcohol alleen in weekenden enzo, gewoon zoals altijd pasta en rijst enzo afwegen.
Ja doei.
pi_188021320
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 11:59 schreef Bluezz het volgende:
Hoe vaak wegen jullie je? Eens per week?
Ik weeg elke morgen. Alleen al om een mooie grafiek te kunnen krijgen in mijn cijfertjesapp. O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 12:31 schreef Tuindier het volgende:
Vanmorgen eindelijk onder de 75kg, dus nu 5 kg kwijt sinds ik begon! Dat is 70 dagen geleden volgens MFP, dus heel hard gaat het niet. Hopelijk is het daardoor duurzaam.
Liever 5 duurzame kilo’s dan 50 verloren kilo’s die net zo hard weer terug komen. *O*
pi_188021323
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 12:48 schreef motorbloempje het volgende:

Ik. Al sinds November. Goed en gestaag naar beneden. Geen last met overeten. Sterker nog: heb eigenlijk een stuk minder trek dan wanneer ik zou ontbijten.

Houd niet echt bij wat ik eet. Doe normaal is m'n mantra. Alcohol alleen in weekenden enzo, gewoon zoals altijd pasta en rijst enzo afwegen.
Alles wat Moblo zegt ^^ Alleen deed ik het al sinds februari vorig jaar. Afgelopen weken laten verslonzen, maar mijn ervaring was dus heel goed. Moet het gewoon weer doen eigenlijk :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188021706
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 11:59 schreef Bluezz het volgende:
Hoe vaak wegen jullie je? Eens per week?
Ik elke dag maar echt waarde aan de trendlijn, niet aan de fluctuaties. Maar een flinke drop of piek is voor mij dus wel signalerend.. als ik per week ga wegen mis ik die signalen.
  zaterdag 20 juli 2019 @ 13:46:05 #102
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188021744
Hier ook elke dag.. en Libra maakt er een mooie trend van.. ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188021861
Hoe werkt dat 16:8 precies eigenlijk?
pi_188021899
16 uur niet eten, 8 uur wel eten
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_188021922
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 13:54 schreef Sunnythesun het volgende:
Hoe werkt dat 16:8 precies eigenlijk?
16 uur lang niet eten en vervolgens 8 uur wel: hier staat het een beetje uitgelegd.
pi_188021982
Ja ok, maar hoe werkt dat voor de ervaren mensen hier dan in de praktijk.

En is dat niet gewoon 'normaal' doen? Ok iets korter op elkaar maar toch? Scheelt niet heel veel met mijn normale ritme igg.
pi_188022140
6u30 ontbijt
10u iets
12u lunch
14u iets
16u iets
17u30 iets
20u30/21u avondeten
22u iets

8.30:15.30 dus eerder het tegenovergestelde.

Of ik val dan niet onder 'normaal' dat kan ook :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_188022201
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 14:01 schreef Sunnythesun het volgende:
Ja ok, maar hoe werkt dat voor de ervaren mensen hier dan in de praktijk.

En is dat niet gewoon 'normaal' doen? Ok iets korter op elkaar maar toch? Scheelt niet heel veel met mijn normale ritme igg.
Ik eet brunch om 13.00 en avondeten om 19.00 of 21.00 en stop met eten na 21.00.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188022230
16:8 voor mij is ontbijt skippen.

12.00 appel
12.30 lunch
15.00 banaan
20.00 op z'n laatst avondeten op hebben

Als ik een keer later eet dan is het 13.00 dat ik stop met vasten.
Ja doei.
pi_188022285
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 14:11 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik eet brunch om 13.00 en avondeten om 19.00 of 21.00 en stop met eten na 21.00.
Ja dat dus. Zo heb ik het járen gedaan.. werd er net zo makkelijk dik mee maar dat had meer te maken met wát dan met wanneer vrees ik.

Nu ontbijt ik ook nog er bij en ziet het er zo uit:
9.30 ontbijt op basis van yoghurt
12-13 ergens lunch (meestal salade)
18-19 ergens avondeten.
In principe zonder tussendoortjes, hooguit een appel of zo. En na het avondeten niets meer.
pi_188022532
16:8 hier, al is dat vaak ook 18:6. Ontbijt en lunch als 1 grote maaltijd, 's middags nog een snack, dan avondeten. Ik hou kcal niet meer specifiek bij, maar heb dat zo lang gedaan dat ik automatisch toch wel wat inschat.
Ik noteer wel elke dagg m'n gewicht en vinkje, +- of kruisje voor m'n eten. Dat geeft me toch een beetje overzicht, zonder eindeloos invoeren, tellen, of snaaizin na het ontbijt ^O^
  zaterdag 20 juli 2019 @ 14:51:38 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_188022797
En hoe vallen jullie daar zo gemiddeld op af?
disclaimer
pi_188022974
Ontbijt skippen en rest zoals gewoonlijk: 5 of 7 * 300 (?) is 1500-2100 per week minder
Ontbijt en lunch samen zal uiteindelijk toch vaak minder zijn dan ze apart dus misschien een 200 minder, en dus 1000-1400 per week minder

Een half jaar verder is de eerste zo'n 4,3-6kg vet en die andere 2,8-4kg.

Kan dus zo maar het verschil zijn tussen jaarlijks 2-6kg vet afvallen of aankomen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zaterdag 20 juli 2019 @ 15:07:38 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_188023102
Ja, de logica kan ik zelf ook wel berekenen, maar wat is de ervaring?
disclaimer
pi_188023138
Ik heb juist als ik ontbijt veel meer honger tot de lunch.. Toch vreemd hoe dat werkt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188023221
Ik zit qua kcal niet echt lager, gewoon gezond eetpatroon. Maar ik hou van (veel) eten, en met ontbijt heb ik binnen no time zin in iets anders. Nu ontbijt en lunch ik ineen, of zeg binnen een uurtje, anderhalf. Voelt als flinke portie waar ik echt vol van zit, en heb geen cravings nadien. Dat is voor mij de winst, puur mentaal.

Afvallen hoef ik niet echt, kilo of 2 zou leuk zijn, maar dat gaat dus ook prima zo, en stabiel blijven ook. Ik heb eerder het gevoel dat ik heel veel mag eten door die grote portie om mee te beginnen, i.p.v. alles tellen en de tijd wegkijken.
pi_188023538
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 15:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb juist als ik ontbijt veel meer honger tot de lunch.. Toch vreemd hoe dat werkt.
Op zich is het niet vreemd. Als je niet ontbijt, heb je ook geen bloedsuikerstijging na een nacht vasten, dus ook geen insulineafgifte, dus ook geen dip die de trek in de loop v/d ochtend veelal veroorzaakt.
pi_188025984
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 15:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb juist als ik ontbijt veel meer honger tot de lunch.. Toch vreemd hoe dat werkt.
Wel echt vervelend. En omdat ik vroeg weg moet, ontbijt ik ook altijd vroeg en heb ik dus ook alweer heel snel trek. Maar ik wil wel iets ontbijten, heb het gevoel dat ik anders uit m'n mond stink. Misschien komt dat omdat ik vaak maagpijn/maagzuur heb 's nachts.

Ik ben vandaag wel trots op mijn lijstje. Niet omdat het het mooiste lijstje is, maar omdat ik enorm heb genoten, maar het toch in balans heb gehouden. Ik vind het normaal lastig om dan niet te denken 'joh, vandaag is toch al verpest, laten we patat eten.'. En omdat we een plank voor twee personen kregen, maar ik gewoon van alles wat gesnoept heb maar niet van alles de helft op heb.

O: Brunch buiten de deur - Roerei met kruidentoast, Griekse yoghurt met granola en mango, mini croissant met jam en verschillende kaasjes met notenbrood. Latte macchiato en een sinaasappelsapje.
T: Kiwi gold
D: Pasta salade met sla, tomaat, gerookte kip en een avocadosaus met koriander

Fotootje van de brunch: :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_188027344
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 17:18 schreef Myraela het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na het zien van deze foto ben ik zķ blij dat ik de rest van de avond nog 1000 calorieën weg mag werken. :9~
pi_188035647
Gisteren naar hardcore festival, 60k stappen :D

Mijn benen :')
pi_188037370
Lijstje van vandaag zoals het er nu naar uit ziet:

O: 500ml Kvark Stracciatella (aanradertje!) en een appel.
T: Granolareep
L: 2 geroosterde boterhammen met petit filet ā l'américain van de Vegetarische Slager, sla en 2 eitjes.
T: Wat fruit en een paar noten.
D: Mango-avocadomousse met een klein stukje stokbrood, bonen-groenteburger en een flinke salade.
B: Tot nu toe 14K stappen, daar komen er nog ongeveer 5K bij.

Vanmorgen weer 0,6kg lichter op de weegschaal! *O*

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 09:35 schreef emmyemmy2 het volgende:
Gisteren naar hardcore festival, 60k stappen :D

Mijn benen :')
60K stappen! Respect hoor! _O_

[ Bericht 27% gewijzigd door Sequoias op 21-07-2019 12:54:18 ]
  zondag 21 juli 2019 @ 13:00:43 #122
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_188037752
Ik vond mijn record van iets meer dan 40k op Mysteryland vorig jaar al best wel wat _O-

Impressive :D
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 21 juli 2019 @ 13:19:58 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_188038053
Het ligt er aan hoe hard je doorhaalt denk ik, maar 60k zou ik dansend niet redden zonder pep :')
Ik haal op een goede dansnacht wellicht 30k _O- maar da's met alleen alcohol.
disclaimer
  zondag 21 juli 2019 @ 13:33:10 #124
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188038264
Ik ben niet zo'n danser, mijn festivals blijven meestal steken op zo'n 25k stappen. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188038528
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 13:19 schreef Stormqueen het volgende:
Het ligt er aan hoe hard je doorhaalt denk ik, maar 60k zou ik dansend niet redden zonder pep :')
Ik haal op een goede dansnacht wellicht 30k _O- maar da's met alleen alcohol.
Was na die 60k stappen nog een uur naar huis gelopen, zegt wel genoeg denk ik :P
  zondag 21 juli 2019 @ 14:02:20 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_188038672
:+

Mijn dagmenu:

L: gebakken groenten (350g broccoli, 500g champignons) in roomboter, en het gebakken ei dat mijn zoon niet opvrat :')
T: smoothie van vers fruit (banaan, kiwi, perzik, kers)
D: 2 wortelwraps met mager rundergehakt, kidneybonen, guacamole, ijsbergsla en paprika

Ik hoop dat dat vasten tot 12 uur me op werkdagen beter af gaat dan in het weekend. Tegen de tijd dat ik mag eten hebben mijn kinderen er namelijk al 2-3 eetmomenten op zitten en dat vind ik kennelijk toch wel lastig :')
disclaimer
  zondag 21 juli 2019 @ 15:03:31 #127
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188039658
Dagmenu,, drinken (wijn) en eten her en der.
Want... Zwarte cross :D
pi_188040480
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 09:35 schreef emmyemmy2 het volgende:
Gisteren naar hardcore festival, 60k stappen :D

Mijn benen :')
60k, damn. _O_

Ik moet vandaag nog beginnen met stappen zetten. Erg luie zondag.

Eetlijstje:
O: Havermout, amandelmelk, cacao, blauwe bessen en een kleine banaan
L: Salade caprese: 2 tomaten, halve bol mozzarella, basilicum, balsamico-azijn en wat olijven
T: Gebakken kipfilet
D: Linzensoep
T: Als ik er zin in heb watermeloen
pi_188040988
Laaaaat uit bed, want Netflix bingen tot 3 uur *)

Brunch: 3 pruimen op nuchtere maag :+ 1 VK boterham met likkie boter,likkie pindakaas likkie appelstroop, magere yogurt met kiwi. Gekookt ei uit t vuistje.
Tussen: bakje kersen, handje olijven met kiprolletjes waar roomkaas in zit
Beweging: tuin doen/grasmaaien/wandelen/paar x trappen op en af en aardig wat hh werk
Na wandelen: bakje magere kwark
Avond: Lamsworstjes, gekookte aardappelen en een ovenschotel van paprika/venkel/courgette
Toetje wat later w.s. nog iets van kwark of mag. yoghurt met aardbeien die op moeten.
Hele dag water, water, water, thee, 1 latte koffie, 0.0% witbiertje zometeen :9

Ik doe eigenlijk maar wat met de tips van de dieëtiste in mijn achterhoofd en mijn kennis als ex-voedingsassistent en geen idee of ik genoeg kcal of te weinig of teveel binnen krijg..zal eens een app zoeken om dat een tijdje bij te houden.
Nog suggesties?
pi_188042179
Grasmaaien Bluezz! Kan dat wel?

Ik ben dol op Cronometer, maar de rest van de wereld schijnt myfitnesspal te gebruikklen, maar dat vond ik echt vreselijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188042203
Zie overigens een prima lijstje hoor *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188042225
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 16:35 schreef Bluezz het volgende:
Ik doe eigenlijk maar wat met de tips van de dieëtiste in mijn achterhoofd en mijn kennis als ex-voedingsassistent en geen idee of ik genoeg kcal of te weinig of teveel binnen krijg..zal eens een app zoeken om dat een tijdje bij te houden.
Nog suggesties?
Klinkt met mijn kennis als ex-diëtist ( :') ) als een prima dagmenu. Even héél snel en globaal gerekend denk ik dat je rond de 1800-1900 calorieën zit. Mooie, gevarieerde lijst.
pi_188042272
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 17:31 schreef Isabeau het volgende:
Grasmaaien Bluezz! Kan dat wel?

Ik ben dol op Cronometer, maar de rest van de wereld schijnt myfitnesspal te gebruikklen, maar dat vond ik echt vreselijk.
Gaat prima! Is niet zwaar en geen enooorme lap grond.

Heb inmiddels op mijn samsungtelefoon de app die er al opzit geactiveerd. Voor wandelen en bijhouden gewicht en voeding *O*
pi_188042275
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 17:34 schreef Sequoias het volgende:

[..]

Klinkt met mijn kennis als ex-diëtist ( :') ) als een prima dagmenu. Even héél snel en globaal gerekend denk ik dat je rond de 1800-1900 calorieën zit. Mooie, gevarieerde lijst.
Txx!!
pi_188042372
Ik gebruik ook de app MyFitnessPal om eten in te voeren, en de Fitbit app om de rest in de gaten te houden.

Ik vind eten invoeren in de Fitbit-app een gedoe. Ik heb ook de Fitbit weegschaal, dus in de Fitbit app staan alle automatische gegevens van m'n gewicht, hartslag, slapen en stappen. En de eetlijstjes die ik aanmaak in MyFitnessPal stuurt die ook door naar Fitbit. Dus puur het gemak van fijner invullen. :')
pi_188042413
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 17:47 schreef Myraela het volgende:
Ik gebruik ook de app MyFitnessPal om eten in te voeren, en de Fitbit app om de rest in de gaten te houden.

Ik vind eten invoeren in de Fitbit-app een gedoe. Ik heb ook de Fitbit weegschaal, dus in de Fitbit app staan alle automatische gegevens van m'n gewicht, hartslag, slapen en stappen. En de eetlijstjes die ik aanmaak in MyFitnessPal stuurt die ook door naar Fitbit. Dus puur het gemak van fijner invullen. :')
Zo deed ik het ook :Y Heb nu virtuagym via de sportschool, die werkt ook fijn.

Kom vandaag nog niet eens aan 3000 stappen :@ had de hangdag blijkbaar ff nodig..
pi_188042507
Tja die stappenteller zit er bij mij ook op, maar ik heb geen fitbit (gaat me ook te ver om alles de hele dag bij te houden) en ik loop niet de hele dag met mijn telefoon op zak :D
  maandag 22 juli 2019 @ 09:25:11 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_188050685
Ik zweer bij FatSecret, maar ik heb ook al iets van 7 jaar historie in die app ofzo :')

Zo, dag 3 van mijn IF avontuur. Heb straks meetings van 9:30 tot 12:30 dus dat klinkt lekker haalbaar, kan ik daarna als een malle mijn eten wegschrokken :')

L: maaltijdsalade Marokkaanse kip/couscous
T: 4 wilde perziken, bakje paprika/ tomaat/ wortel
D: 1 groot blik goulashsoep, 1 klein afbak turks broodje

Ik heb "vers en zelfgemaakt" dus maar even op een lager pitje gezet, totaal niet haalbaar momenteel. Komt wel weer als ik straks mijn uberkeuken heb ;)
disclaimer
pi_188051058
One of us.
One of us.
One of us.
Ja doei.
  maandag 22 juli 2019 @ 09:56:24 #140
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188051071
Zo, weekend weer overleefd. Zondag was netter dan vooraf verwacht, rijpe bramen uit de tuin om op te snacken hielp vast. (En te druk zijn met een game om me te bedenken dat ik ergens trek in zou kunnen hebben. :+)

Vandaag is de lijst tot nu toe:
O: volkoren puntje chocopasta
L: volkoren puntje chocopasta, 3 snee volkoren + chocopasta
D: aardappel, vegaschijf, bloemkool
S: hardlooptraining van een uur (en al een tijdje niet geweest, dus dat zal wel tegenvallen)
T: nader te bepalen, waarschijnlijk yoghurt met chocoloops, fruit, eiwitwafel.

Net afgesproken om een lang eind te gaan wandelen in oktober, dus nog een reden om afstanden te gaan trainen. En om geschiktere schoenen te gaan regelen. Hebben de aanwezige wandelaars nog tips waarop te letten?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 22 juli 2019 @ 09:58:11 #141
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188051099
En IF, ik heb het geprobeerd, maar ik werd er echt te chagrijnig van 's ochtends. En 's avonds. Tijdsrestrictie als extra motivatie om dingen te laten liggen werkt voor velen, maar het is niet voor mij.

O+ Heel de dag door grazen O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 22 juli 2019 @ 10:58:56 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_188051881
Ja, sokken! Koop goede wandelsokken, want daarmee verminder je de kans op blaren aanzienlijk :)

Godnakkende ik heb honger. Gaat dit wennen? :')
disclaimer
pi_188051949
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 10:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, sokken! Koop goede wandelsokken, want daarmee verminder je de kans op blaren aanzienlijk :)

Godnakkende ik heb honger. Gaat dit wennen? :')
Ja.
En koffie. Zwarte sterke koffie.
Ja doei.
  maandag 22 juli 2019 @ 11:02:51 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188051955
Volgens mij is het zo dat het voor sommige mensen ideaal is en dat het voor anderen nooit went.
Ik heb gisteren pas om 13 uur geluncht en daarvoor nog een stuk gewandeld en ik heb dan echt pas op het laatst trek. Nu ook, heel af en toe voel ik een vleugje honger, maar niet dat ik er echt last van heb.

Toen ik 5:2 vasten deed ging ik zelfs eerst een half uur hardlopen voor ik om 13 uur mijn eerste 250kcal at. ;)
***
  maandag 22 juli 2019 @ 11:03:02 #145
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188051960
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 10:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, sokken! Koop goede wandelsokken, want daarmee verminder je de kans op blaren aanzienlijk :)
Goeie! Even kijken of ik later deze week toekom aan een tripje naar Bever, die zit gewoon nog in de stad hier. :+
quote:
Godnakkende ik heb honger. Gaat dit wennen? :')
Wellicht. Hopelijk. Bij mij dus niet. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188052030
IF lijkt mij ook fijn, ik merk ook dat ik niet zo heel veel moeite heb om pas laat te eten.
Enige waarom ik twijfel is dat er ook onderzoeken zijn die laten zien dat vrouwen en mannen wel anders reageren op IF en dat het mogelijk nadelige effecten heeft op vruchtbaarheid waardoor het voor vrouwen die zwanger willen worden niet wordt aangeraden zolang er niet meer onderzoek naar effecten bij vrouwen is. En ik wil nu niet zwanger worden (nou ja, ik wel, maar vriend niet) maar ik hoop toch ook dat dat niet al te lang gaat duren, en weet niet hoe snel die evt nadelige effecten weer weg zijn als je stopt met IF.

Maargoed, aan de andere kant heb ik nu in het weekend sowieso vaak al dat ik ontbijt over sla, dus dan doe ik het 2 dagen per week toch al.

Heb wel moeite met gaan sporten, zeker nu die hitte er weer aan komt. Schop onder m'n kont dus.
pi_188052247
Doe mij die verminderde vruchtbaarheid maar. :D
Ja doei.
  maandag 22 juli 2019 @ 11:25:33 #148
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188052252
Zijn die effecten niet ook deels doordat er stomweg een maaltijd weggehaald wordt, dus een lagere totaalinname, in plaats van een andere timing van je eten?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188052533
Dagmenu:
O: Gevulde paprika met tomatensaus, witte bonen, kaas, etc.
T: Appel.
L: 500ml Kvarg en een boterham met pico de gallo.
T: Granolabar.
D: Waarschijnlijk 2 mozzarella-tomaat tosti’s en een stuk fruit.
T: Iets lekkers. Geen idee.

Vanmorgen -0,6kg op de weegschaal, dus vandaag zijn we weer even vriendjes. O+

quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 11:25 schreef IJsdraakje het volgende:
Zijn die effecten niet ook deels doordat er stomweg een maaltijd weggehaald wordt, dus een lagere totaalinname, in plaats van een andere timing van je eten?
Ja, klopt. De totale inname per dag is lager.
  maandag 22 juli 2019 @ 11:47:35 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_188052545
Die verminderde vruchtbaarheid krijg je volgens mij pas als je extreem gaat vasten hoor, niet van een 16:8 schema ;)

Maar dat effect zal elke extreme vorm van diëten op vruchtbaarheid hebben. Da's een eenvoudige survivaltechniek van moeder natuur. Als je lichaam aan het afbreken is kun je beter niet ook nog proberen een nieuw lichaam er bij te maken :+
Hoe fitter het lichaam, hoe hoger de vruchtbaarheid ;)

[ Bericht 12% gewijzigd door SQ op 22-07-2019 11:53:14 ]
disclaimer
pi_188052618
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
Die verminderde vruchtbaarheid krijg je volgens mij pas als je extreem gaat vasten hoor, niet van een 16:8 schema ;)

Maar dat effect zal elke extreme vorm van diëten op vruchtbaarheid hebben. Da's een eenvoudige survivaltechniek van moeder natuur. Als je lichaam aan het afbreken is kun je beter niet ook nog proberen een nieuw lichaam er bij te maken :+
Hoe bevalt het IF tot nog toe? Je bent natuurlijk pas een paar dagen bezig, maar is het goed te doen voor je?
  maandag 22 juli 2019 @ 11:58:30 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_188052673
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 11:52 schreef Sequoias het volgende:

[..]

Hoe bevalt het IF tot nog toe? Je bent natuurlijk pas een paar dagen bezig, maar is het goed te doen voor je?
Ik vind het vooral in de avonden superrelaxed. Ik was altijd bezig met wat ik dan nog kon eten als ik op de bank zat, maar dat hoef ik nu niet :')

Ik moet wel zeggen dat het laatste uur van de 16 me zwaar valt. Maar ik was ook nogal een heilig ontbijter.
disclaimer
pi_188052764
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 11:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het vooral in de avonden superrelaxed. Ik was altijd bezig met wat ik dan nog kon eten als ik op de bank zat, maar dat hoef ik nu niet :')
Lekker bunkeren op de bank ‘s avonds! *O*
  maandag 22 juli 2019 @ 12:25:53 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_188053041
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 12:05 schreef Sequoias het volgende:

[..]

Lekker bunkeren op de bank ‘s avonds! *O*
Nee, juist niet! Ik mag gewoon niks meer, zoveel relaxter!
disclaimer
pi_188053060
Het ligt ook heel erg aan wat ik de dag ervoor heb gegeten of ik trek heb of niet. Relatief veel carbs = honger om 10 uur. Gematigd = eitje.

Vandaag pas om 1 uur omdat we gisteren om 9 uur pas klaar waren met eten. En dan ook nog eens wat meer rijst dan normaal, dus heb nu wel wat trek. Maar trek is niet per se slecht.
Ja doei.
pi_188053063
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 12:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, juist niet! Ik mag gewoon niks meer, zoveel relaxter!
Ja maar.... :@ :'(
pi_188053140
Meestal stop ik met iets eten rond een uurtje of 20.00 (dat is dan nog iets van fruit en/of yoghurt of kwark als een soort 'toetje) en soms nog een handje noten of olijven om 22.30. Als ik vrij ben eet ik dan pas weer rond 11.30 uur dus onbedoeld eet ik ook zo'n 12 uur lang niets. Wist niet dat dat een soort schema was :D
Als ik werk ga ik eerder naar bed en eet dat handje noten/olijven ook meestal niet en dan is het 20.30 dat 'toetje' en dan om 7.30 pas weer een bak havermout/vers fruit.
Dat is dan 11 uur 'vasten'.
Is daar iets over te lezen waarom dit goed zou zijn?

Weegschaal vanochtend na een week: + 2 ons :{w
pi_188053302
Wat ik me kan herinneren van wat ik destijds gelezen had ging dat wel ook op bij een schema van 16:8 vasten en had het iets te maken met bepaalde hormonen die meer/minder aangemaakt worden in de vastenperiode. En dat het dus niet kwam door extreem kcal tekort of puur door de mindere intake ook als je dat niet in het extreme trekt.

Maar ik ga dat nog even terugzoeken en zal me melden als ik klok/klepel helder heb ;)

Edit: alvast een klein stukje gelezen nav de link die sequoias iets eerder in dit topic postte, daar vonden ze in een onderzoek bij proefdieren dat meer vrouwelijke ratten die op een IF dieet gezet werden, onregelmatige cyclussen kregen ten opzichte van normaal voeren. Maar dat was wel bij alternate day fasting en dus niet 16:8. En dus bij dieren.

Ik ga dit weekend eens kijken of ik meer literatuur over IF 16:8 schema's bij vrouwen kan vinden. Wel interessant ook gewoon om te lezen.

[ Bericht 32% gewijzigd door vlindertje89 op 22-07-2019 12:58:47 ]
  maandag 22 juli 2019 @ 12:58:29 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_188053484
11/12 uur is normaal he bluezz, dat geldt voor iedereen ;) maar voor mij klinkt het vooral plausibel dat door dit te rekken naar 16 uur, ik minder tijd en gelegenheid heb om te veel te eten.
disclaimer
  maandag 22 juli 2019 @ 13:07:25 #160
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188053638
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 12:47 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat ik me kan herinneren van wat ik destijds gelezen had ging dat wel ook op bij een schema van 16:8 vasten en had het iets te maken met bepaalde hormonen die meer/minder aangemaakt worden in de vastenperiode. En dat het dus niet kwam door extreem kcal tekort of puur door de mindere intake ook als je dat niet in het extreme trekt.

Maar ik ga dat nog even terugzoeken en zal me melden als ik klok/klepel helder heb ;)

Edit: alvast een klein stukje gelezen nav de link die sequoias iets eerder in dit topic postte, daar vonden ze in een onderzoek bij proefdieren dat meer vrouwelijke ratten die op een IF dieet gezet werden, onregelmatige cyclussen kregen ten opzichte van normaal voeren. Maar dat was wel bij alternate day fasting en dus niet 16:8. En dus bij dieren.

Ik ga dit weekend eens kijken of ik meer literatuur over IF 16:8 schema's bij vrouwen kan vinden. Wel interessant ook gewoon om te lezen.
Ik kwam deze tegen: https://www.marksdailyapple.com/women-and-intermittent-fasting/ Staan zo op het oog best wat onderzoeken bij elkaar verzameld.

Wel een noot op het rattenonderzoek: daar wordt wel degelijk een verlaagde calorie-inname genoemd.

Het is niet zo druk op het werk en ik vind het leuk om door te spitten. :@
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188054594
Ik vind het heel interessant, IF. Ik doe dat op vrije dagen eigenlijk altijd, al jaren, zonder te weten dat dat een ding is. Ik merk ook dat ik overdag minder honger heb op die dagen dan op werkdagen, terwijl ik een zittend beroep heb en dus geen reet verbrand. Ik ben nu aan t bedenken of ik daar niet wat mee kan. Maar mijn dreumes eet wel s ochtends en ik vind het erg stom/ongezellig om dan niks te eten. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:12:10 #162
217702 Lonaa
Honger!
pi_188054672
Hai. :')

Nog iets meer dan een week tot aan vakantie, na augustus misschien IF maar eens een kans geven omdat ik, net als SQ, 's avonds altijd een het bedenken ben wat ik nog kan/mag/ga eten. NIET MEER MOGEN geeft wel rust, denk ik.

Voor voorlopig, as usual, proberen gewoon normaal te doen en dat is al moeilijk genoeg. :')

Vandaag:
O: boterham smeerkaas
S: WOD. PR getild.
T: shakieshake.
L: broodje met filet americain
D: pasta, kip, champignons
T: minneola.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188054681
Oja, hoi. :@ Ik lees al een flinke poos mee, omdat ik nu toch echt die laatste 6 kilos van mijn zwangerschap er af wil. En gewoon over het algemeen weer wat beter voor mezelf zorgen en fitter worden. Dus het abonnement bij de sportschool is gestart en ik let weer netter op mijn (hoeveelheden) eten. Het meelezen hier werkt goed voor de motivatie.

Hoe komen jullie trouwens in vredesnaam aan al die stapjes. Ik moet echt mķeite doen om op werkdagen de 6k te halen, laat staan meer. :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:14:49 #164
217702 Lonaa
Honger!
pi_188054742
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:12 schreef Nanuke het volgende:

Hoe komen jullie trouwens in vredesnaam aan al die stapjes. Ik moet echt mķeite doen om op werkdagen de 6k te halen, laat staan meer. :o
Meer lopen. :7

Ik vind het wel lastig hoor, 10k zonder hond.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188054752
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:12 schreef Nanuke het volgende:
Oja, hoi. :@ Ik lees al een flinke poos mee, omdat ik nu toch echt die laatste 6 kilos van mijn zwangerschap er af wil. En gewoon over het algemeen weer wat beter voor mezelf zorgen en fitter worden. Dus het abonnement bij de sportschool is gestart en ik let weer netter op mijn (hoeveelheden) eten. Het meelezen hier werkt goed voor de motivatie.

Hoe komen jullie trouwens in vredesnaam aan al die stapjes. Ik moet echt mķeite doen om op werkdagen de 6k te halen, laat staan meer. :o
Misschien heb je een zuinig afgestelde meter, die dingen geven allemaal wat anders aan
  maandag 22 juli 2019 @ 14:16:19 #166
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188054775
Ik haal ook nooit zoveel stappen op een werkdag hoor, overdag eigenlijk alleen maar zittend werk, woon-werk verkeer is meestal fietsen, dus alles "moet" in de avond.

Mijn doel is dan ook vooral "actieve minuten", oftewel (liefst) dagelijks een half uur beweging.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188054858
quote:
2s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:14 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Meer lopen. :7

Ik vind het wel lastig hoor, 10k zonder hond.
Maar hoe zijn jullie dat gaan doen dan?

Ik sta op (7.00), maak werklunch klaar, haal dreumes uit bed, we gaan ontbijten, breng dreumes weg, ik ga werken, dan naar huis, koken (18.00) en dan s avonds vaak nog even een rondje boodschappen en wat huishouden. Dreumes op bed en ik moe op de bank (20.00). 22.00 slapen. Tussen 20 en 22 is mijn energie echt wel op en wil ik ook nog wat aandacht aan mijn man besteden.

Okee, dus eigenlijk weet ik wel wanneer ik nog meer kan stappen maar kies ik ervoor het niet te doen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:22:19 #168
217702 Lonaa
Honger!
pi_188054877
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:21 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Maar hoe zijn jullie dat gaan doen dan?

Ik sta op (7.00), maak werklunch klaar, haal dreumes uit bed, we gaan ontbijten, breng dreumes weg, ik ga werken, dan naar huis, koken (18.00) en dan s avonds vaak nog even een rondje boodschappen en wat huishouden. Dreumes op bed en ik moe op de bank (20.00). 22.00 slapen. Tussen 20 en 22 is mijn energie echt wel op en wil ik ook nog wat aandacht aan mijn man besteden.

Okee, dus eigenlijk weet ik wel wanneer ik nog meer kan stappen maar kies ik ervoor het niet te doen.
Ik werk niet en ik heb geen kind. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_188054895
Ah shit. Dus daar ging ik de fout in. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:23:15 #170
217702 Lonaa
Honger!
pi_188054899
Ik zit nu fulltime aan de studie + gebrek aan hond = moeilijk aan 10k. Soms wandel ik een rondje, of ik doe lopend boodschappen. Er zit ook nog wel vaak hardlopen in mn sportsessies.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 22 juli 2019 @ 14:52:19 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_188055478
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:21 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Maar hoe zijn jullie dat gaan doen dan?

Ik sta op (7.00), maak werklunch klaar, haal dreumes uit bed, we gaan ontbijten, breng dreumes weg, ik ga werken, dan naar huis, koken (18.00) en dan s avonds vaak nog even een rondje boodschappen en wat huishouden. Dreumes op bed en ik moe op de bank (20.00). 22.00 slapen. Tussen 20 en 22 is mijn energie echt wel op en wil ik ook nog wat aandacht aan mijn man besteden.

Okee, dus eigenlijk weet ik wel wanneer ik nog meer kan stappen maar kies ik ervoor het niet te doen.
Ik doe sowieso al alles lopend of fietsend. Op het werk loop ik intern al gauw 4k omdat we zo wijd verspreid zitten. Dan nog 4k stappen in de pauze. Dan nog alles wat ik er van mijn (gemiddeld 20 km) fietsen gratis bij krijg en dan zit je al snel op 10k. Half uurtje rennen er bij en het is 15k.

Juist op vrije dagen met 2 kinderen om me heen lukt het me niet. Zij kunnen niet zo veel en lang lopen nog, dus als we weg gaan is dat meestal met de fiets en niet lopend . En binnenshuis kom ik krap aan de 6k.

Maar goed, de situatie is voor iedereen anders, dit is de mijne ;)
disclaimer
  maandag 22 juli 2019 @ 15:01:25 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_188055617
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:07 schreef Nanuke het volgende:
Ik vind het heel interessant, IF. Ik doe dat op vrije dagen eigenlijk altijd, al jaren, zonder te weten dat dat een ding is. Ik merk ook dat ik overdag minder honger heb op die dagen dan op werkdagen, terwijl ik een zittend beroep heb en dus geen reet verbrand. Ik ben nu aan t bedenken of ik daar niet wat mee kan. Maar mijn dreumes eet wel s ochtends en ik vind het erg stom/ongezellig om dan niks te eten. :')
Ik drink dan gewoon een kopje koffie met ze mee aan tafel. Gezelligheid hoeft niet in eten te zitten ;) ik sla wel vaker maaltijden over en heb er nog nooit een rare reactie op gekregen. We dwingen onze kinderen niet om te eten (jij neem ik aan ook niet ;)) en dus is "niets eten" ķķk voor papa en mama en prima geaccepteerde optie toch?
Het enige wat ik niet doe is zeggen waarķm ik niet eet, daar lieg ik wel over :P
disclaimer
  maandag 22 juli 2019 @ 15:18:14 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188055890
Wandelen tijdens de lunch! :Y
***
pi_188055958
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:18 schreef Brighteyes het volgende:
Wandelen tijdens de lunch! :Y
Ja! Als ik weer helemaal topfit ben ga ik dat ook weer doen als het lukt *)
pi_188056298
Het was vannacht rustig op het werk en ik had me voorgenomen om elk uur een stukje te wandelen, maar toen kwam om half 1 een bijzonder leuke collega met me kletsen (die had het ook rustig) en ze is tot 4 uur blijven kletsen. En al die tijd heb ik dus gezeten met minimale uitzonderingen (koffie pakken en zo :') ).

Vandaag pas na het slapen gaan weer gegeten, dus tussen 21.15 en 15.30 niets gehad. Nu ontbijt op, zit best vol, straks sportschool, dan 7 km naar oppaspoes fietsen, hobby, slapen tussen 19.00 en 21.00 en hopen dat vriendlief wil koken voor 21.00 want nu moet ik er niet aan denken over 3 uur alweer te eten :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188056371
@IJsdraakje dank! Ik ga het lezen, ben benieuwd!

Ik kom op werkdagen ook moeilijk aan zoveel stappen hoor. Vandaag werk ik thuis, zit op zolder en moet voor thee/water/eten dus naar beneden en weer omhoog twee trappen. Ik zit nu op 967 stappen..

Ik heb dan ook werk waarvoor ik achter mijn computer moet zitten en werk-wise een uiterst productieve dag. Op minder productieve dagen loop ik tussendoor wat meer rondjes. Ook loop ik op kantoor meer dan thuis (afstand bureau - wc/keukentje/lunch plek is stuk groter + lopen van trein naar kantoor en terug).

Straks als ik m'n werk eindelijk af heb dus maar wel nog even naar buiten voor een lange wandeling. Denk dat het te warm is om te skeeleren, maar anders misschien dat.
  maandag 22 juli 2019 @ 16:16:42 #177
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188057058
Interessant dat artikel..

Voorlopig maak ik me geen zorgen:
quote:
Don’t fast unless you have a good reason. Good reasons include:

Having significant amounts of fat to lose.
:7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_188058214
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:01 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik drink dan gewoon een kopje koffie met ze mee aan tafel. Gezelligheid hoeft niet in eten te zitten ;) ik sla wel vaker maaltijden over en heb er nog nooit een rare reactie op gekregen. We dwingen onze kinderen niet om te eten (jij neem ik aan ook niet ;)) en dus is "niets eten" ķķk voor papa en mama en prima geaccepteerde optie toch?
Het enige wat ik niet doe is zeggen waarķm ik niet eet, daar lieg ik wel over :P
Dank voor dit inzicht! Zo had ik het nog niet bekeken. Wij hebben een behoorlijk minimale eter dus we hebben vaste (eet)momenten om er structuur in te houden, het snacken tussendoor te beperken en zo het eten te bevorderen. Maar ik mag natuurlijk ook niks eten, dat had ik nog niet zo bedacht. :)

Knap dat je alles fietsend en lopend doet. Ik woon 20km van m'n werk af en ruim 2km van de opvang dus voor mij is de tijdswinst tov de stapjes leidend. Op vrije dagen doen we wel bijna alles lopend, en dan sport ik ook. Dat maakt de stapjes dan dus veel makkelijker. :) Wel leuk om te lezen hoe een ander dat doet.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188058433
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:12 schreef Nanuke het volgende:
Oja, hoi. :@ Ik lees al een flinke poos mee, omdat ik nu toch echt die laatste 6 kilos van mijn zwangerschap er af wil. En gewoon over het algemeen weer wat beter voor mezelf zorgen en fitter worden. Dus het abonnement bij de sportschool is gestart en ik let weer netter op mijn (hoeveelheden) eten. Het meelezen hier werkt goed voor de motivatie.
Welkom en veel succes! :W

quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:12 schreef Nanuke het volgende:Hoe komen jullie trouwens in vredesnaam aan al die stapjes. Ik moet echt mķeite doen om op werkdagen de 6k te halen, laat staan meer. :o
Op sommige dagen loop ik erg veel op mijn werk en op andere dagen kom ik niet verder dan 3000 stappen. Ik probeer wat winst te halen uit een keer extra koffie halen voor collega’s, af en toe bewust een stukje omlopen; dat soort dingen.

Na mijn werk loop ik (afhankelijk van hoeveel stappen ik al heb gezet) nog 1 á 1,5 uur. Ik probeer elke dag mijn playlist te updaten of een leuke podcast te vinden om naar te luisteren, zodat ik iets te doen heb tijdens het wandelen. Ik kan er dan ook echt naar uitkijken om te gaan wandelen.

(En ik heb geen kinderen, dat scheelt natuurlijk ook :+ )

[ Bericht 2% gewijzigd door Sequoias op 22-07-2019 17:38:57 ]
pi_188058804
Hai! Ik mag ook weer aanhaken. Vier maanden geleden ben ik bevallen van mijn tweede kindje en ik krijg het nog niet echt voor elkaar om het eten onder controle te krijgen.

Ik zit nu op 75 kilo en ik hoop in de komende maanden onder de 70 te komen en uiteindelijk weer richting de 65 te gaan. De knop moet om, maar ik heb daar nog wat moeite mee. Ik weet wel hoe het moet, maar ik geef toch vrij makkelijk toe aan de verleiding.
pi_188058842
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:33 schreef Sequoias het volgende:

[..]

Welkom en veel succes! :W
[..]

Op sommige dagen loop ik erg veel op mijn werk en op andere dagen kom ik niet verder dan 3000 stappen. Ik probeer wat winst te halen uit een keer extra koffie halen voor collega’s, af en toe bewust een stukje omlopen; dat soort dingen.

Na mijn werk loop ik (afhankelijk van hoeveel stappen ik al heb gezet) nog 1 á 1,5 uur. Ik probeer elke dag mijn playlist te updaten of een leuke podcast te vinden om naar te luisteren, zodat ik iets te doen heb tijdens het wandelen. Ik kan er dan ook echt naar uitkijken om te gaan wandelen.

(En ik heb geen kinderen, dat scheelt natuurlijk ook :+ )
Podcasts en geen kinderen :Y dat helpt zeker met dagelijks de 10k halen
pi_188058853
Vandaag geen lunchpauzewandeling en heb ruim 8000 stappen. Vooral dus van woon-werkverkeer en koffie halen. Wel handig want heb na mijn werk vaak niet veel puf om nog meer te doen.. :P
pi_188059075
Ik heb ongeveer 5000 stappen met normaal woon-werk verkeer. Probeer tegenwoordig 's avonds nog wat te lopen. Bij voorkeur door even naar de supermarkt te lopen, lopen met een doel vind ik zoveel fijner dan doelloos lopen om maar te lopen.

Ik had er vanavond eigenlijk voor mijn vriend lasagne uit gehaald en zou zelf de rest van de linzensoep van gisteren eten. Maar ik had keiveel honger, dus ik heb gewoon de helft van de lasagne op in plaatst van dat soepje. Weet alleen nooit wat ik dan qua kcal in moet vullen, echt te lui om alles los in te vullen en daarbij kwam deze lasagne uit de vriezer, dus ik heb geen idee meer wat en hoeveel er precies in is gegaan. Maar boeiend, het is wel best.

O: Kiwi gold en een kleine banaan
L: 4 volkoren crackers met eru balans smeerkaas
T: Blauwe besjes en druiven
T: Zo'n pakje met 5 mini crackers van Lu
D: Lasagne met extra snoeptomaatjes en olijven
  maandag 22 juli 2019 @ 18:26:59 #184
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188059129
Ik had zin in iets lekkers en ik vo d de bloemkoolpizzabodem te duur.. dus ik eet vanavond nachos met bruine bonen..
Lekker met dit weer :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 22 juli 2019 @ 18:43:09 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_188059385
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 18:05 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Podcasts en geen kinderen :Y dat helpt zeker met dagelijks de 10k halen
Het hebben van kinderen hoeft echt niet uit te maken, hupje en ik scoren structureel vrij hoog in de challenges :P
disclaimer
pi_188059682
Als je geinteresseerd bent in IF is alles van Jason Fung interessant:


Gaat uitgebreid in op het beīnvloeden van hormonen (met name insuline) voor gewichtsverlies (wat vasten doet) tov een dieet dat slechts gericht is op een calorie deficit.

Edit: hier goed uitgelegd:


Meer van hem:

https://www.youtube.com/user/drjasonfung/videos

[ Bericht 10% gewijzigd door littlemindy op 22-07-2019 20:48:55 ]
  maandag 22 juli 2019 @ 19:06:41 #187
149959 SQ
snelle trees
pi_188059844
Mooi hoe zoveel bronnen elkaar altijd tegenspreken :')
disclaimer
pi_188059949
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 19:06 schreef Stormqueen het volgende:
Mooi hoe zoveel bronnen elkaar altijd tegenspreken :')
Daarom ook gewoon doen wat goed voelt en werkt voor jou.
Ja doei.
pi_188059996
Je niet volvreten, daar zijn ze het iig allemaal over eens :+
  maandag 22 juli 2019 @ 19:16:33 #190
149959 SQ
snelle trees
pi_188060085
Check, maar dát gaat dus best aardig als ik alleen tussen 12 en 8 mag eten :P
Net mijn tweede grote maaltijd op en zit nokjevol. Dat bevalt me wel, twee keer per dag gewoon stevig eten.
disclaimer
pi_188062299
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 19:13 schreef Sunnythesun het volgende:
Je niet volvreten, daar zijn ze het iig allemaal over eens :+
Wil je dat de volgende keer zeggen vķķr ik een kaasbroodje naar binnen werk? :+

(Ik had nog 600 calorieën over dus ik vond dat het mocht)
pi_188062482
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 21:03 schreef Sequoias het volgende:

[..]

Wil je dat de volgende keer zeggen vķķr ik een kaasbroodje naar binnen werk? :+

(Ik had nog 600 calorieën over dus ik vond dat het mocht)
:P
  maandag 22 juli 2019 @ 21:14:01 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_188062571
600 kcal over?? Eet je overdag zo weinig, of ben je een man? :D
disclaimer
pi_188062620
Haha, 600 kcal over na het avondeten overkomt mij helaas ook nooit. Kaasbroodjes O+
pi_188062625
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 21:14 schreef Stormqueen het volgende:
600 kcal over?? Eet je overdag zo weinig, of ben je een man? :D
Ik ben een man(netje) en het was druk op mijn werk dus ik heb geen tijd gehad om tussendoor te eten. Maar ik weiger om structureel veel te weinig te eten dus dan maar even een kaasbroodje voor wat snelle calorieën (en eerlijk is eerlijk, zo’n vet broodje is ook wel eens lekker). :X
  maandag 22 juli 2019 @ 21:24:05 #196
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188062822
Zo, een mooie stap gemaakt richting mijn wekelijkse tekort. De Fitbit zegt dat ik nog 1200kcal "over" heb en daarvan ga ik nog ongeveer 150-200 innemen vandaag. :+

Maar eerst douchen. Overal gras. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  maandag 22 juli 2019 @ 21:41:34 #197
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188063220
Zo, net rondje van 18km gefietst en gisteren ook 20. *O*
Morgen sauna (ja, I know, I know...) dus ik ga zo nog even een opkikkertje doen voor het zout.
Niet veel gegeten vandaag, plus dat fietsen, wil niet onderuit gaan. :@

L: megabord griekse yoghurt met bessen en zelfgemaakte granola
T: 2 gekookte eitjes
T: stuk kaas
T: zalm-geitekaas-boter vetbommetjes
D: curry v kipfilet, paprika, courgette, peultjes en broccoli-rijst
T: 2 handjes cashews

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 22-07-2019 21:59:19 ]
***
pi_188063659
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 19:13 schreef Sunnythesun het volgende:
Je niet volvreten, daar zijn ze het iig allemaal over eens :+
Tenzij rauwe groente :7

Sterkte in de sauna, BE! _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 22 juli 2019 @ 22:10:45 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188063866
Zonnen in mijn blote kont! *O*

Onze kinders zijn een weekje kamperen met opa en oma dus wij gaan een dagje welnessen. Wisten wij veel dat de mussen dood van het dak zouden vallen. :D Maar goed, behandeling, tukjes, boek mee, we komen de dag wel door hoor. En anders de hele dag in het dompelbad. :D
***
  maandag 22 juli 2019 @ 22:19:02 #200
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188064017
Klinkt beter dan mijn airco-loze kantoor! :D

Ben wel echt blij dat ik het weerbericht bekeken heb vķķr ik me inschreef voor mijn les. Het idee was eerst donderdag een ander type les doen, maar dan hou ik het bij zo min mogelijk bewegen vermoed ik. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188065152
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:10 schreef Brighteyes het volgende:
Zonnen in mijn blote kont! *O*

Onze kinders zijn een weekje kamperen met opa en oma dus wij gaan een dagje welnessen. Wisten wij veel dat de mussen dood van het dak zouden vallen. :D Maar goed, behandeling, tukjes, boek mee, we komen de dag wel door hoor. En anders de hele dag in het dompelbad. :D
Ooit met hitte in een sauna geweest. Hele dag in de tuin liggen zonnen, beetje zwemmen, boekje lezen. Niet in een saunacabine geweest :D bubbelbad ook veel te heet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 23 juli 2019 @ 07:50:00 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_188068195
Haha, geniet er van BE!
Ik moest net mijn kleuter overtuigen dat een maillot écht niet nodig is vandaag :')

Verder at ik soep, dus keurig een pond zwaarder vandaag. En nog steeds niet ongesteld }:|
disclaimer
  dinsdag 23 juli 2019 @ 08:24:53 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188068425
Ben je inmiddels niet al een week te laat ofzo?
***
pi_188068485
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:24 schreef Brighteyes het volgende:
Ben je inmiddels niet al een week te laat ofzo?
Oh wat leuk *O*

*)

8-)

Op de weegschaal gaan staan, Verwachtte te zijn aangekomen. Gelijk gebleven O+ Ben blijkbaar, met veel te veel eten/snoepen, nog steeds wel in balans met sporten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 23 juli 2019 @ 08:51:48 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_188068647
Jup, 8 dagen, maar zwangerschap is technisch onmogelijk dus al die opmerkingen mogen worden ingeslikt :P
Het is gewoon irritant, want ik blijf dus al dat vocht vasthouden. En dan ook nog 40 graden :')!
disclaimer
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:02:18 #206
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_188068770
Weet je het zeker SQ :P :7 *)

Anyway.. Ik trok vandaag de doos met kleding die te klein is eens uit de kast.. en het past *O*

Tevens gister een heerlijke cheat-dag gehad.. nu kan ik er weer een weekje tegen aan ^O^ :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:03:42 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_188068793
Ja, ik weet het zeker, ik heb namelijk al 3 maanden geen seks gehad :6

Fijn dat je te kleine kleren weer passen! Nog steeds onder de 90?
disclaimer
pi_188068798
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 08:51 schreef Stormqueen het volgende:
Jup, 8 dagen, maar zwangerschap is technisch onmogelijk dus al die opmerkingen mogen worden ingeslikt :P
Het is gewoon irritant, want ik blijf dus al dat vocht vasthouden. En dan ook nog 40 graden :')!
Dat is ook gruwelijk vervelend. Veel stress? Dat kan hier de boel in de wacht zetten en dat lang volhouden }:|
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:08:25 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_188068858
Misschien, ik voel me niet gestresst maar het leven is wel anders momenteel met een man die van 7 tot 21:30 van huis is elke dag, mijn schoonmaakster die met vakantie is en een klushuis waar elke dag meer verrassingen omhoog komen. Toch heb ik het idee dat ik het nog redelijk goed trek, maar wellicht is mijn onderbewustzijn wel zwaar overspannen 8-)
disclaimer
pi_188068870
In het kader van gezond eten ben ik voor het afronden van een schakelprogramma benieuwd naar de effecten van gekleurde labels op groenteverpakkingen. Het geven van je mening hierover duurt zo’n 4 minuten en voor elk 10e persoon die deelneemt, doneer ik ¤5 aan de Johan Cruyff Foundation.

Voor vragen over de enquete kun je me natuurlijk even een persoonlijk bericht sturen. Als je mee wilt doen dan kun je navigeren naar de volgende website: https://vueconomics.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_9skgDSa0TXUyvTT.

Groetjes,
Nick
pi_188068874
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 09:08 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien, ik voel me niet gestresst maar het leven is wel anders momenteel met een man die van 7 tot 21:30 van huis is elke dag, mijn schoonmaakster die met vakantie is en een klushuis waar elke dag meer verrassingen omhoog komen. Toch heb ik het idee dat ik het nog redelijk goed trek, maar wellicht is mijn onderbewustzijn wel zwaar overspannen 8-)
Ja dat klinkt wel als gestrest :+
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:11:41 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_188068885
Ik maak me vooral zorgen om het moment dat mijn man instort. Dat het uiteindelijk gaat gebeuren is evident, maar wanneer??
disclaimer
pi_188068924
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 09:11 schreef Stormqueen het volgende:
Ik maak me vooral zorgen om het moment dat mijn man instort. Dat het uiteindelijk gaat gebeuren is evident, maar wanneer??
Gossie -O- er even tussenuit met het gezin of met zijn twee zit er ook niet in?

Ik snap het wel wij zijn 5 maanden bezig geweest met het huis waar we nu wonen en waren op een gegeven moment helemaal kapot. Die momenteel weg waren echt nodig om even bij te tanken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188068953
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 09:09 schreef NicolaasJacobus het volgende:
In het kader van gezond eten ben ik voor het afronden van een schakelprogramma benieuwd naar de effecten van gekleurde labels op groenteverpakkingen. Het geven van je mening hierover duurt zo’n 4 minuten en voor elk 10e persoon die deelneemt, doneer ik ¤5 aan de Johan Cruyff Foundation.

Voor vragen over de enquete kun je me natuurlijk even een persoonlijk bericht sturen. Als je mee wilt doen dan kun je navigeren naar de volgende website: https://vueconomics.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_9skgDSa0TXUyvTT.

Groetjes,
Nick
Wilde hem invullen, maar loop vast bij 'in welke provincie woont u' want Utrecht staat er niet bij!
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:18:08 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_188068977
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 09:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Gossie -O- er even tussenuit met het gezin of met zijn twee zit er ook niet in?

Ik snap het wel wij zijn 5 maanden bezig geweest met het huis waar we nu wonen en waren op een gegeven moment helemaal kapot. Die momenteel weg waren echt nodig om even bij te tanken.
Nee, daar heeft hij geen ruimte voor in zijn hoofd. De deadline is nogal strak. Dus het moet en daarom kan hij ook doorgaan. Als straks die badkamer stucklaar is komt er echt wel weer ruimte voor een avondje niks. Kunnen we weer eens seksen :+

Ik zou best graag met het gezin weg gaan maar ja, vakantiedagen zijn niet oneindig en die hebben we écht nodig voor het huis nu. Dus we gaan in de winter een mooie tent uitzoeken zodat we er volgend jaar lekker 2 weken uit kunnen O+
disclaimer
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:19:15 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_188068989
En nu weer ontopic :@ :P

Vandaag:

L: maaltijdsalade gerookte kip / guacamole, banaan
T: 4 perziken
D: pasta met kip en groenten in tomatensaus
disclaimer
pi_188069010
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 09:16 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Wilde hem invullen, maar loop vast bij 'in welke provincie woont u' want Utrecht staat er niet bij!
Bedankt, heb het even aangepast. :)
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:22:16 #218
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188069013
Ik benijd jullie in ieder geval niet, met die klus. :+

Weegschaal was liev, lijst is saai en nog niet compleet. En ik haat mezelf voor m'n haar niet vasthebben. Hopelijk houdt de pen het. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188069014
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 09:08 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien, ik voel me niet gestresst maar het leven is wel anders momenteel met een man die van 7 tot 21:30 van huis is elke dag, mijn schoonmaakster die met vakantie is en een klushuis waar elke dag meer verrassingen omhoog komen. Toch heb ik het idee dat ik het nog redelijk goed trek, maar wellicht is mijn onderbewustzijn wel zwaar overspannen 8-)
Ik raak al in de stress door dit te lezen! Ik hoop dat je goede keuzes blijft maken, in stress situaties kan dat nogal een uitdaging zijn :* Je dagmenu planning is in ieder geval in orde. (gaat de banaan ook in de maaltijdsalade met kip?)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:25:53 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188069048
SQ-ke :*
***
pi_188069066
Ik krijg mijn fitbit niet in gesprek met nieuwe telefoon en nu ook niet meer met pc :') Bonding failed, pairing failed. Ze lijken wel getrouwd. Nou ja, in scheiding dan dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_188069074
Ik zie jullie praten over fitbit challenges. Hoe doe ik mee?
  dinsdag 23 juli 2019 @ 09:28:50 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_188069077
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 09:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik raak al in de stress door dit te lezen! Ik hoop dat je goede keuzes blijft maken, in stress situaties kan dat nogal een uitdaging zijn :* Je dagmenu planning is in ieder geval in orde. (gaat de banaan ook in de maaltijdsalade met kip?)
Dat vroeg mijn dochter ook al _O- nee, die eet ik apart :+
Ik denk dat ik er na het diner nog een cornetto bij schurk trouwens :9

En weet je, de eerste dagen dat het leven zo was voelde ik me ook finaal afgeragd, maar ik heb besloten om het even over een andere boeg te gooien. Dus geen focus op dingen die teveel kruim vreten zoals schoonmaken, de tuin bijhouden, grote hoeveelheden vers voedsel koken en sporten, maar zo gezond en gezellig mogelijk survivallen met zijn allen. De robotstofzuiger draait dus dubbele diensten, door alle oppiepmaaltijden heb ik minder afwas, gelukkig is het warm en dragen we dus weinig kleren, #omdenk alles :')
disclaimer
pi_188069361
En toch SQ ondanks de focus verschuiving, lijkt het me rete zwaar. Ik vind het echt knap van jullie, dit volhouden! Hopelijk komen er nu geen onverwachte dingen meer in de verbouwing naar boven..

Zo geconcentreerd als ik gisteren kon werken thuis, zo ruk is het nu. Heb wel wat dingen gedaan die moesten gebeuren, maar het 'grote' ding waar ik steeds tegenaan zit te hikken moet nu ook wel echt gaan gebeuren. Inleiding en discussie van een artikel schrijven, m'n minst favo onderdeel. Zo maar eens kijken of ik me er toch toe kan zetten.

Eten: geen idee. Vanavond volkoren pasta met tomatensaus met gehakt, courgette en paprika, rest moet ik nog zien. We hebben geen eitjes meer, maar misschien ga ik die wel even halen straks. Anders is er gerookte kipfilet en smeerkaas light voor op brood en we hebben nog meloen, nectarines, aardbeien en blauwe bessen liggen dus met fruit komt het ook wel goed :9
pi_188069501
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 09:09 schreef NicolaasJacobus het volgende:
In het kader van gezond eten ben ik voor het afronden van een schakelprogramma benieuwd naar de effecten van gekleurde labels op groenteverpakkingen. Het geven van je mening hierover duurt zo’n 4 minuten en voor elk 10e persoon die deelneemt, doneer ik ¤5 aan de Johan Cruyff Foundation.

Voor vragen over de enquete kun je me natuurlijk even een persoonlijk bericht sturen. Als je mee wilt doen dan kun je navigeren naar de volgende website: https://vueconomics.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_9skgDSa0TXUyvTT.

Groetjes,
Nick
Neuh.
Ja doei.
pi_188069531
O: een liter zwarte koffie
T: appel
L: Skyr met 100g muesli
T: banaan
D: pasta met m'n tomatenpaprikapompoensaus, uitgebakken spekjes, rode en gele paprika, geraspte kaas en rucola

Wilde nog gaan fietsen ofzo, maar 30 graden, fuck die shit. :')
Ja doei.
pi_188070332
Ik geef je geen ongelijk motorbloempje, ik mag vanavond sporten, daar kijk ik ook niet echt naar uit maar hierna 3 weken niet ivm vakanties dus ik geef het gewoon alles 💪🏻

O: Halfvolle yoghurt met muesli, goji bessen en lijnzaad. Glas water en koffie.
T: Water en ik pak zo wat aardbeien.
L: 3 meergranen boterhammen met kaas en grillworst, een stuk of 8 snoeptomaatjes en 2 snoepkomkommers. Gembershotje er bij, lekker fris :9
T: Weet ik nog niet.
D: Kipstukjes met aardappelschijfjes en wortels.
S: Uur trainen met mijn trainer.

Bijna -11, ondanks wat slechter eten van de week, maar niet over mijn daglimiet gegaan qua calorieën.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_188071012
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 18:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Het hebben van kinderen hoeft echt niet uit te maken, hupje en ik scoren structureel vrij hoog in de challenges :P
Dit 'moet' dan maar mijn aanhaakmoment zijn. De laatste maanden ging niet zo goed (understatement). Veel te veel stress op het werk en dat werkt dan op alle gebieden door. Op vakantie heb ik het nog even gelaten, maar nu ik weer thuis ben, ga ik weer letten op wat ik eet.
Die eerste dagen voelen zo stom, ik denk dan steeds aan wat ik zou kunnen eten. Grmbl.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 12:04:04 #229
248821 Rauw.
op je bord.
pi_188071071
Of het nou 20 of 35 graden is ik zweet toch wel bij het trainen. _O-
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
pi_188071102
O: yoghurt en muesli (~300kcal)
L: 3 boterhammen, kipfilet, rosbief, komkommer/tomaat/augurk (~500kcal)
T: misschien een appel
D: gevulde bolcourgettes met champignons, bonen, mais (~600kcal)
T: blokje chocolade, als ik nog kcal over heb kwark/yoghurt

Mijn O en L zijn tegenwoordig op werkdagen altijd hetzelfde, tenzij er iets bijzonders geregeld is voor de lunch. Dat helpt wel om de rest van de dag wat beter te plannen/te weten hoeveel ik s’s avonds nog kan eten. En ik merk dat ik op deze manier ook ruimte houd voor een keer een koekje/chocolade/biertje, dat maakt het ook veel beter vol te houden.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 12:13:55 #231
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188071196
Nog steeds geen idee wat m'n avondeten gaat worden, in ieder geval iets met veel kleur, want tot nu toe is m'n lijst erg beige.

O: volkoren puntje met chocopasta
T: 2x kaasrijstwafel
L: volkoren puntje, 3x snee brood, allen met chocopasta
T: hopelijk ligt er nog een appel
D: geen idee nog.
T: ook geen idee nog.

En respect voor iedereen die zich inspant met Heet Weer, ik kan het niet. _O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188071336
Ik kan het wel, maar hebben gisteren al hardgelopen, dus het moet MOET niet. Morgen ga ik hardlopen naar het werk vroeg in de ochtend als het nog koel is en 's avonds Rounders (soort slagbal) training met het werk, dus avondje niet kan wel. :P

Misschien wel wat yoga vanmiddag in de tuin als de sluierbewolking wat doorzet. Soort outdoor Bikram yoga. :')
Ja doei.
pi_188071423
Brunch: 3 pruimen, een grOte thee, 1 grOte latte koffie met extra melk, 2 vk boterhammen waarvan 1 met appelstroop/1 met 30+ kaas en een gebakken ei
T: sinaasappel, die ik vanaaf neem, stop de tijd :P
T: avocado op een vk cracker mislukt, 2 miniquiches gevroten :X :D
A: mango/courgette/aubergine/komkommer salade met lamsrackjes
B: niet al teveel, een rustige wandelingrondje ergens in de schaduw
T: handje noten/handje olijven/3 kiprolletjes met roomkaas
Rest literzzz water, thee en 1 glas cassis zero vanaaf.

[ Bericht 12% gewijzigd door Blues op 23-07-2019 17:19:26 ]
  dinsdag 23 juli 2019 @ 12:40:40 #234
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188071522
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 12:26 schreef motorbloempje het volgende:
Ik kan het wel, maar hebben gisteren al hardgelopen, dus het moet MOET niet. Morgen ga ik hardlopen naar het werk vroeg in de ochtend als het nog koel is en 's avonds Rounders (soort slagbal) training met het werk, dus avondje niet kan wel. :P

Misschien wel wat yoga vanmiddag in de tuin als de sluierbewolking wat doorzet. Soort outdoor Bikram yoga. :')
Met zo'n planning zou ik het ook lekker laten zitten inderdaad. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188075599
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 10:09 schreef motorbloempje het volgende:
Wilde nog gaan fietsen ofzo, maar 30 graden, fuck die shit. :')
Dit dus. Misschien dat ik vanavond nog even ga wandelen om aan mijn 10K stappen te komen, maar voorlopig blijf ik binnen voor de ventilator hangen. Daarnaast ook nog eens vreselijk beroerd gegeten vandaag (want geen tijd/eten vergeten mee te nemen naar mijn werk) én ben ik ook nog eens niets afgevallen vandaag. Maar verder heb ik een prima leven en niets te klagen.

O: Nakd Cocoa Delight reep + Liga kokos/haverofzohetklonkenigsindsverantwoordreep
T: Mijn O was eigenlijk mijn T dus FML vandaag.
L: Groenteomelet met 2 meergranen boterhammen.
D: Gevulde paprika (die ik gisteren zou eten) met gebakken aardappeltjes en salade.
T: Eiwitshake omdat alle dunne mensen eiwitshakes drinken en ik dus in een opwelling zo’n pot heb besteld en nu wil weten hoe het smaakt.
pi_188078594
Hier gaf de thermometer 32 aan maar ben wel wezen sporten :7 wie wil me aanraken?

Nu nog even bedenken wat m'n avondeten gaat worden.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 19:30:40 #237
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188078659
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:27 schreef V1z0R het volgende:
Hier gaf de thermometer 32 aan maar ben wel wezen sporten :7 wie wil me aanraken?

Nu nog even bedenken wat m'n avondeten gaat worden.
Alleen als je gedoucht hebt. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188078774
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:30 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Alleen als je gedoucht hebt. :+
Nee, dat zou ook zonde zijn want nu 30min later zweet ik nog :')

En ik ga bami maken denk ik.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_188079643
Ik heb baantjes gezwommen en 13.5k stappen gezet :P Vind t wel prima zo

Morgen liften :)
pi_188080078
O: Griekse yoghurt met cruesli
L: salade met rode paprika, rode ui, walnoten en gebakken spekjes met daarbij een broodje met filet americain.
T: 2 nectarines
A: restje paprikasoep + chiabatta met kaas.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_188080324
Hier gaat het nu vrij goed. Ben op vakantie maar zijn vrij actief, eten normaal en kook in het huisje is wel zo handig met 2 kinderen die echt op zijn.
Lekker zwemmen in de zee, naar het strand zelf is 5 min lopen maar vanaf de Duin tot de waterkant een kwartier ofzo dus lekker lopen.
Proberen het zo normaal mogelijk qua eten en drinken houden en kinderen vallen rond 7 uur/half 8 ongeveer in slaap op de bank dus uit eten is wat lastiger als je om 5 uur van het strand komt, douchen en dan is de koek op
  dinsdag 23 juli 2019 @ 21:25:15 #242
248821 Rauw.
op je bord.
pi_188081515
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:35 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Nee, dat zou ook zonde zijn want nu 30min later zweet ik nog :')

Vond t zelf wel meevallen met de hitte. Voor het eerst in een paar maanden weer eens een rondje hardgelopen van 3km met wat sprintjes tussendoor op 't trapveldje.
Als je een beetje door de schaduw manoeuvreert gaat 't wel.

Wel behoorlijk nazweten maar moet morgenvroeg toch weer douchen.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  dinsdag 23 juli 2019 @ 22:09:40 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188083073
Sauna was heerlijk, alleen een keer infrarood en om 21 uur nog een sauna. Verder lekker liggen lezen en relaxen en behandeling etc.
Zoveel mogelijk low carb gegeten (maar ik heb niet de vermicelli uit de soep zitten zeven) maar wel meer dan de afgelopen dagen en nu heb ik HONGER!!!
-O- :+ Zo maar even kwark thuis.
***
  woensdag 24 juli 2019 @ 07:55:42 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_188087775
Ik krijg van zwemmen/wellnessen sowieso buitenproportioneel veel honger, dus daar kan het ook aan liggen ;)

Fijn dat t fijn was!

Net op de weegschaal al bijna 3 kilo lichter dan zaterdag. Nu was dat ongetwijfeld vals gewicht vanwege vocht, maar toch. Lijn omlaag staat er weer, nu weer vet gaan verbranden O+
disclaimer
pi_188088273
gister voor het eerst weer een rokje aan zonder panty deze zomer. Dat heeft ongeveer 20 jaar geduurd voordat ik het weer durfde.
Het heeft een uurtje geduurd voordat ik heel hard op mn smoel ging en mezelf ook nog even geblesseerd heb _O-
dus niet hardlopen, geen rokje aan en een ei op mn knie + blauwe schenen.
Tot volgend jaar, blote benen :W

maandag:
o: 2 x perzik en 1 mineola sap van een mineola want deze was vloeibaar
l: broodje met zalmslaatje
t: peeryoghurt van de lidl O+ O+
d: Tortilla met spinazie, tempeh en tomaat
t: Ijsje en stukje chocolade

dinsdag:
o: 2 perziken en een mineola! Deze viel niet uit elkaar
t: een magnum
l: een grote bol met kruidenkaas
t: stukje chocolade
d: gegrilde groentes uit de oven (zoete aardappel, pastinaak etc.) met 2 stukken hartige taart
t: weinig - warm.

vandaag:
o: 2 perziken en een mineola
l: een walnootbroodje met kruidenkaas
t: kersenyoghurt van de lidl
d: salade met o.a. watermeloen, feta en basilicum
t: ijsje en stukje chocolade

morgen ga ik twee uur eerder werken, geen pauze en smeer ik hem vroeg zodat ik in alle stilte vanachter de airco the walking dead kan kijken.
pi_188088874
Vandaag:
O: Twee volkoren boterhammen met sla, gebakken brie, walnoten, rozijnen en balsamicoazijn.
L: Tosti met 2 volkoren boterhammen, mozzarella en tomaat en een héél klein beetje pesto.
T: Appel en een passievrucht.
B: Vega quesedilla met bosui, mais, kaas, paprika, tomaat, vegetarisch gehakt, zelfgemaakte guacemole (en natuurlijk een forse lading kruiden).
T: Stukje fruit of wat snackgroentes.

SPOILER: Foto van O omdat lekker
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het past nét binnen mijn caloriedoel en ik was vanmorgen weer 0,3kg lichter! *O*
pi_188088976
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 09:37 schreef Sequoias het volgende:
Vandaag:
O: Twee volkoren boterhammen met sla, gebakken brie, walnoten, rozijnen en balsamicoazijn.
L: Tosti met 2 volkoren boterhammen, mozzarella en tomaat en een héél klein beetje pesto.
T: Appel en een passievrucht.
B: Vega quesedilla met bosui, mais, kaas, paprika, tomaat, vegetarisch gehakt, zelfgemaakte guacemole (en natuurlijk een forse lading kruiden).
T: Stukje fruit of wat snackgroentes.

SPOILER: Foto van O omdat lekker
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het past nét binnen mijn caloriedoel en ik was vanmorgen weer 0,3kg lichter! *O*
Aaaaaah dat ziet er lekker uit!
pi_188089268
jam jam, van die foto krijg ik trek
  woensdag 24 juli 2019 @ 10:24:10 #249
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188089519
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 08:55 schreef DrSauvignon het volgende:

morgen ga ik twee uur eerder werken, geen pauze en smeer ik hem vroeg zodat ik in alle stilte vanachter de airco the walking dead kan kijken.
Multi-interpretabel, deze. Als een zombie buiten lopen. :+

Ik ben blij met mijn informele kantoor. Slippers en blote benen ftw. *O*

En ik zat me af te vragen waarom ik ineens zo'n trek heb, maar vanmorgen m'n ontbijt vergeten geloof ik. Niet op m'n scherpst vandaag. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188089633
Dat ontbijt ziet er goed uit ja!

Hier een saai lijstje weer:
O: yoghurt/muesli
T: appel
L: 3bth, rosbief, kipfilet, komkommer, tomaat
D: krieltjes uit de airfryer, vegaunit, maar weer iets met courgette (iemand nog een creatieve suggestie? Moestuin, dus overvloed)

Verder heb ik een jurk en blote benen vandaag op kantoor, maar is het door de airco zo fris dat ik maar een vestje heb aangedaan en een sjaal om heb. Dat zal vanmiddag als ik naar huis fiets wel weer tegenvallen, maar dan hebben we al een dag-met-temperaturen-des-doods gehad.
pi_188090333
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 09:43 schreef Goitske het volgende:
Aaaaaah dat ziet er lekker uit!
Dat was het ook. Dat het ook nog binnen mijn calorieënbudget viel was extra mooi meegenomen. :Y

Stiekem wel een beetje trots op mezelf. Vandaag een vrije dag en normaal slaap ik dan lekker uit. Vanmorgen ben ik om 7 uur opgestaan zodat ik op tijd kon ontbijten en aan mijn 10K stappen kon komen voordat het bloedheet zou worden. En guess what? Ik heb het gewoon gedaan! Het was net al 31 graden hier maar gevoelsmatig een prima temperatuur om even flink door te stappen (en me helemaal het lazerus te zweten, dat dan weer wel).

  woensdag 24 juli 2019 @ 12:22:55 #252
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188091131
Pff, net maar weer eens ingevoerd wat ik eigenlijk op m'n werk eet zo'n beetje. Zit al rond de 1300 kcal. En dat is soms wel meer.
Grumbl, moet ik gaan strepen / andere dingen verzinnen weer. Heb ik zo geen zin in -O-
pi_188091148
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 09:37 schreef Sequoias het volgende:
Vandaag:
O: Twee volkoren boterhammen met sla, gebakken brie, walnoten, rozijnen en

SPOILER: Foto van O omdat lekker
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ow wow dat ziet er lekker uit!!
pi_188091194
Oh dat ontbijtje :9~
I solemnly swear i'm up to no good
pi_188091218
Dat ontbijt ziet er lekker uit :9
pi_188091344
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:22 schreef Cue_ het volgende:
Pff, net maar weer eens ingevoerd wat ik eigenlijk op m'n werk eet zo'n beetje. Zit al rond de 1300 kcal. En dat is soms wel meer.
Grumbl, moet ik gaan strepen / andere dingen verzinnen weer. Heb ik zo geen zin in -O-
1300 voor alleen overdag, bedoel je? Dus daar komt de avond dan nog bij?
pi_188091402
Als ik alles in mijn app gooi kom ik veel lager uit qua kcal dan ik zelf zo ongeveer uitreken }:|
En als ik te weinig eet val ik zeker ook niet af mensen? -O-

app zegt dat ik 2551 kcal moet eten op basis van mijn lengte/gewicht/leeftijd.
Zondag had ik 1460 kcal (eerste dag begonnen en ik vul echt elke 'scheet' in) Maandag 1548 en gisteren 1521 kcal.
Hoe kan dat in godsnaam :(
  woensdag 24 juli 2019 @ 12:41:04 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_188091512
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:35 schreef Bluezz het volgende:
Als ik alles in mijn app gooi kom ik veel lager uit qua kcal dan ik zelf zo ongeveer uitreken }:|
En als ik te weinig eet val ik zeker ook niet af mensen -O-

app zegt dat ik 2551 kcal moet eten op basis van mijn lengte/gewicht/leeftijd.
Zondag had ik 1460 kcal (eerste dag begonnen en ik vul elke 'scheet' in) Maandag 1548 en gisteren 1521 kcal.
Hoe kan dat in godsnaam :(
Ten eerste moet je echt voor langere tijd extreem weinig eten wil je niet meer afvallen.
Ten tweede is die berekening van die app echt véél te hoog. Dat is meer dan ik verbruik, en ik ben 37 / 75 kilo / en ik beweeg actief gemiddeld zo'n anderhalf tot 2 uur per dag (intensief wandelen, intensief fietsen en matig hardlopen).

Wat zijn je stats?
disclaimer
pi_188091537
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ten eerste moet je echt voor langere tijd extreem weinig eten wil je niet meer afvallen.
Ten tweede is die berekening van die app echt véél te hoog. Dat is meer dan ik verbruik, en ik ben 37 / 75 kilo / en ik beweeg actief gemiddeld zo'n anderhalf tot 2 uur per dag (intensief wandelen, intensief fietsen en matig hardlopen).

Wat zijn je stats?
Wat zijn stats :@ Wat bedoel je daarmee?

Ik heb in 2010 voor 't laatst (mijn 2e) crashdieet gedaan... dus daar kan het toch niet meer aan liggen?
  woensdag 24 juli 2019 @ 12:43:01 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_188091564
Oh, en weeg je alles af? Want apps houden er soms aparte ideeën op na. Zo las ik op de FatSecret blog iemand zeggen dat ze geen avocado durfde te eten omdat de app zei dat 1 avocado 350 kcal bevatte. Ja, Californische avocados. Die zijn 3 keer zo groot als de Nederlandse :D
disclaimer
  woensdag 24 juli 2019 @ 12:43:36 #261
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188091579
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:42 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wat zijn stats :@

Ik heb in 2010 voor 't laatst (mijn 2e) crashdieet gedaan... dus daar kan het toch niet meer aan liggen?
Hoe lang, hoe zwaar (hoe actief). Dan kan je uitrekenen wat je lichaam minimaal nodig heeft en dat aanpassen naar hoe actief je bezig bent.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 24 juli 2019 @ 12:43:37 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_188091583
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:42 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Wat zijn stats :@ Wat bedoel je daarmee?

Ik heb in 2010 voor 't laatst (mijn 2e) crashdieet gedaan... dus daar kan het toch niet meer aan liggen?
Stats: leeftijd, lengte, gewicht. En hoe actief ben je.
disclaimer
pi_188091597
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:43 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, en weeg je alles af? Want apps houden er soms aparte ideeën op na. Zo las ik op de FatSecret blog iemand zeggen dat ze geen avocado durfde te eten omdat de app zei dat 1 avocado 350 kcal bevatte. Ja, Californische avocados. Die zijn 3 keer zo groot als de Nederlandse :D
Ik weeg soms wel bessen af, havermout, maar niet constant.. ik wijzig in de app wel de hoeveelheden/grammen... maar als er staat 1 stuks dan vul ik dat in.
@avocado bijv.
pi_188091602
Geeft de app dat aan als behoud van je gewicht of als afvallen? Mijn doel om af te vallen is volgens mijn app 1530 kcal. En daar doet hij dan nog alles wat ik verbrand met extra beweging bovenop, maar dat eet ik er meestal eigenlijk niet bij.
pi_188091631
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:43 schreef Stormqueen het volgende:
Oh, en weeg je alles af? Want apps houden er soms aparte ideeën op na. Zo las ik op de FatSecret blog iemand zeggen dat ze geen avocado durfde te eten omdat de app zei dat 1 avocado 350 kcal bevatte. Ja, Californische avocados. Die zijn 3 keer zo groot als de Nederlandse :D
Oh, dit is wel goed om te weten. Ik dacht ook dat die dingen zoveel kcal hadden. :D
  woensdag 24 juli 2019 @ 12:45:46 #266
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188091639
Sowieso zou ik de aanbevolen inname van een My Fitness Pal écht links laten liggen, die houden geen rekening met BMR (als ik 'm zou volgen, mag ik nog maar 1540 kcal op een dag. Mijn BMR is 1523. :+ )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 24 juli 2019 @ 12:46:53 #267
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188091661
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:34 schreef Myraela het volgende:

1300 voor alleen overdag, bedoel je? Dus daar komt de avond dan nog bij?
Yup, daar komt alles na werktijd nog bij (avondeten dus vooral)
En als ik beetje wil afvallen, moet ik max 1800 (liefst 1600) hebben volgens mij.

En ik ben juist pro avondeten :')
  woensdag 24 juli 2019 @ 12:47:38 #268
149959 SQ
snelle trees
pi_188091675
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:45 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh, dit is wel goed om te weten. Ik dacht ook dat die dingen zoveel kcal hadden. :D
Nee, een avocado van de AH bevat eerder rond de 200 ;)
disclaimer
  woensdag 24 juli 2019 @ 12:48:54 #269
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188091703
Weeg je dan het hele ding of alleen het eetbare spul eigenlijk?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 24 juli 2019 @ 12:49:26 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_188091719
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:48 schreef IJsdraakje het volgende:
Weeg je dan het hele ding of alleen het eetbare spul eigenlijk?
Alleen het eetbare. De rest eet ik niet.
disclaimer
  woensdag 24 juli 2019 @ 12:49:34 #271
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188091723
quote:
6s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:46 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Yup, daar komt alles na werktijd nog bij (avondeten dus vooral)
En als ik beetje wil afvallen, moet ik max 1800 (liefst 1600) hebben volgens mij.

En ik ben juist pro avondeten :')
Crap. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 24 juli 2019 @ 12:50:23 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_188091746
Maar cue, 1300 is toch wel eenvoudig terug te brengen naar 1000 zonder echt honger te lijden? Wat eet je dan zoal?
disclaimer
  woensdag 24 juli 2019 @ 12:50:54 #273
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188091759
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Alleen het eetbare. De rest eet ik niet.
Check. Ik eet ze eigenlijk nooit, dus ik was even nieuwsgierig naar hoe je met de pitgroottevariatie omging. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 24 juli 2019 @ 12:51:22 #274
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188091773
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:50 schreef Stormqueen het volgende:
Maar cue, 1300 is toch wel eenvoudig terug te brengen naar 1000 zonder echt honger te lijden? Wat eet je dan zoal?
Ow zeker goed terug te draaien, ik vreet aan 1 stuk door zowat op m'n werk. Maar de wil uhm, ik bedoel, de ruggengraat is er nog niet helemaal. (en blijkbaar de wil daardoor dus ook niet echt ofzo)
  woensdag 24 juli 2019 @ 12:55:10 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_188091866
Hehehe. Ja, die is wel belangrijk om weer te vinden ;)

Nu heb ik zin in avocado :')
disclaimer
pi_188092019
B stond hij nog op man en onderhoud of zo? :D
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:06:02 #277
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_188092100
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:35 schreef Bluezz het volgende:
Als ik alles in mijn app gooi kom ik veel lager uit qua kcal dan ik zelf zo ongeveer uitreken }:|
En als ik te weinig eet val ik zeker ook niet af mensen? -O-

app zegt dat ik 2551 kcal moet eten op basis van mijn lengte/gewicht/leeftijd.
Zondag had ik 1460 kcal (eerste dag begonnen en ik vul echt elke 'scheet' in) Maandag 1548 en gisteren 1521 kcal.
Hoe kan dat in godsnaam :(
zou idd een calculator als deze invullen:

https://happyhealthy.nl/bmi-berekenen/

dan krijg je denk ik een beter beeld van hoeveel calorieën je ongeveer moet eten om je doel te behalen (die je daar zelf ook dus kan invullen). :)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:10:58 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_188092184
Zo, beweging weer gehad. *O*
Om 10 uur op de fiets naar een vriendinnetje, zo’n 7km, terug om 12u met een omweg nog eens zo’n 13km erbij. Niet slecht! :s)

Nu al uitwasemend net mijn kwark op en ik kieper er nog een stukje kipfilet tegenaan wegens honger. ;)

Alles zit hier potdicht en het is een aangename 25graden hier binnen. *O*
***
pi_188092288
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:35 schreef Bluezz het volgende:
En als ik te weinig eet val ik zeker ook niet af mensen? -O-
Als je minder eet + meer verbruikt dan je inneemt dan val je af. Ook als je te weinig eet. Is het gezond? Nee. Ga je daar gelukkig van worden? Nee. Maar je valt wel af.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Qua app kan ik je overigens ‘Lose It!’ aanraden. Ik gebruikte tot kort geleden MyFitnessPal, maar ik moest iedere product nakijken omdat de voedingswaarden vaker niet dan wel klopte (of maar half waren ingevuld). ‘Lose It!’ is tot nu toe een stuk accurater en werkt ongeveer hetzelfde. Bovendien is de interface een stuk vrolijker (met icoontjes bij de voedingsmiddelen O+ ).
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:16:40 #280
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188092304
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:06 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

zou idd een calculator als deze invullen:

https://happyhealthy.nl/bmi-berekenen/

dan krijg je denk ik een beter beeld van hoeveel calorieën je ongeveer moet eten om je doel te behalen (die je daar zelf ook dus kan invullen). :)
Even gekeken, maar ik vind 'm wel erg "streng" zodra je invult dat je wilt afvallen. 600kcal is echt veel om van je totaal af te halen. (Plus dat 'ie bij bepaalde opties vér onder m'n BMR duikt. :+ )
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:21:27 #281
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_188092393
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:16 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Even gekeken, maar ik vind 'm wel erg "streng" zodra je invult dat je wilt afvallen. 600kcal is echt veel om van je totaal af te halen. (Plus dat 'ie bij bepaalde opties vér onder m'n BMR duikt. :+ )
Ik weet niet welke stats je invult dus vind het ook lastig om er op te reageren. Ik vergelijk deze zelf altijd met wat mijn eigen personal trainer me voorschrijft en die waardes komen dan altijd wel erg overeen met hoe ik het invul.

Maar bijvoorbeeld als het gaat om 'beweging' is dat nogal subjectief en is ook een beetje een kwestie van schatting. Je kunt ook nog met waardes vermenigvuldigen die tussen licht en normaal inzitten bijv. Of je pakt een bandbreedte van die twee en gaat er ergens net onder/boven/tussen zitten.

Het is allemaal geen exacte wetenschap maar geeft wel goede houvast in mijn ervaring.

Ik ben trouwens de laatste die zou aanraden om (veels) te weinig te eten, dus zeker als je daar skeptisch naar blijft kijken en daarvoor waakt, want dat is een veelgemaakte fout. Het is natuurlijk wel zo dat als je de wat strengere uitkomst aanhoudt het afvallen waarschijnlijk wel wat sneller gaat. Maar je wilt wel uitkijken dat je niet aan het crashdiëten bent (maar dat lijkt me met die calculater wel meevallen).
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:37:41 #282
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188092703
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:21 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ik weet niet welke stats je invult dus vind het ook lastig om er op te reageren. Ik vergelijk deze zelf altijd met wat mijn eigen personal trainer me voorschrijft en die waardes komen dan altijd wel erg overeen met hoe ik het invul.

Maar bijvoorbeeld als het gaat om 'beweging' is dat nogal subjectief en is ook een beetje een kwestie van schatting. Je kunt ook nog met waardes vermenigvuldigen die tussen licht en normaal inzitten bijv. Of je pakt een bandbreedte van die twee en gaat er ergens net onder/boven/tussen zitten.

Het is allemaal geen exacte wetenschap maar geeft wel goede houvast in mijn ervaring.

Ik ben trouwens de laatste die zou aanraden om (veels) te weinig te eten, dus zeker als je daar skeptisch naar blijft kijken en daarvoor waakt, want dat is een veelgemaakte fout. Het is natuurlijk wel zo dat als je de wat strengere uitkomst aanhoudt het afvallen waarschijnlijk wel wat sneller gaat. Maar je wilt wel uitkijken dat je niet aan het crashdiëten bent (maar dat lijkt me met die calculater wel meevallen).
Ik heb mijn "normale" stats gepakt, dus op het moment V, 32, 175cm en 75kg. BMR zit volgens meerdere calculators/formules zo rond de 1500/1600 (dus voor mezelf hou ik die 1600 ook als absolute ondergrens aan). Als ik dat bij die happyhealthy-site invul met een "ik wil op gewicht blijven", dan komen er nog wel geloofwaardige getallen uit (wel met kanttekening dat ik een beetje mis wat ze onder beweging verstaan). Bij "ik wil afvallen" en "geen tot weinig lichaamsbeweging" geeft 'ie echter 1282kcal aan, da's serieus te weinig bij mijn stats.

Zelf gebruik ik liever deze: https://www.calculator.net/bmr-calculator.html

Dat zijn uiteraard ook alleen maar indicaties, maar ik vind het weergeven in stapjes met een minimum-inname zelf prettiger. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188092719
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:21 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik ben trouwens de laatste die zou aanraden om (veels) te weinig te eten, dus zeker als je daar skeptisch naar blijft kijken en daarvoor waakt, want dat is een veelgemaakte fout. Het is natuurlijk wel zo dat als je de wat strengere uitkomst aanhoudt het afvallen waarschijnlijk wel wat sneller gaat. Maar je wilt wel uitkijken dat je niet aan het crashdiëten bent (maar dat lijkt me met die calculater wel meevallen).
Een crashdieet kan heel zinvol, effectief en soms zelfs noodzakelijk zijn, maar zonder professionele begeleiding is het echt een no-go (en nee, een Sonja Bakker-boek of een middagje Googlen is geen professionele begeleiding).

Er zijn legio mensen gezond en gelukkig afgevallen met een >1000cal tekort, maar dat is niet iets wat je op eigen houtje moet willen doen. Niet alleen omdat het ongelooflijk moeilijk is om je lichaam dan te geven wat het nodig heeft, maar vooral ook om niet in een zwart gat te vallen wanneer je je streefgewicht hebt bereikt.
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:42:13 #284
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_188092792
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:37 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ik heb mijn "normale" stats gepakt, dus op het moment V, 32, 175cm en 75kg. BMR zit volgens meerdere calculators/formules zo rond de 1500/1600 (dus voor mezelf hou ik die 1600 ook als absolute ondergrens aan). Als ik dat bij die happyhealthy-site invul met een "ik wil op gewicht blijven", dan komen er nog wel geloofwaardige getallen uit (wel met kanttekening dat ik een beetje mis wat ze onder beweging verstaan). Bij "ik wil afvallen" en "geen tot weinig lichaamsbeweging" geeft 'ie echter 1282kcal aan, da's serieus te weinig bij mijn stats.

Zelf gebruik ik liever deze: https://www.calculator.net/bmr-calculator.html

Dat zijn uiteraard ook alleen maar indicaties, maar ik vind het weergeven in stapjes met een minimum-inname zelf prettiger. :Y
Als ik jouwzelfde stats invul, met 'ik wil afvallen' en 'geen tot weinig lichaamsbeweging', kom ik uit op 1712 kcal.

Dus ergens gaat het bij jou mis...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:47:47 #285
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188092911
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:42 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Als ik jouwzelfde stats invul, met 'ik wil afvallen' en 'geen tot weinig lichaamsbeweging', kom ik uit op 1712 kcal.

Dus ergens gaat het bij jou mis...
Dan vertrouw ik die site helemaal niet meer, als er blijkbaar verschillende uitkomsten gegenereerd worden. :+

Echt niets raars aan te zien als gebruiker, m'n invoer klopt gewoon.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188092967
En het is dus de bedoeling dat je niet onder je BMR gaat? Ik dacht dat ik wel prima bezig was, maar volgens die berekeningen eet ik dan te weinig.
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:51:56 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_188092972
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:42 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Als ik jouwzelfde stats invul, met 'ik wil afvallen' en 'geen tot weinig lichaamsbeweging', kom ik uit op 1712 kcal.

Dus ergens gaat het bij jou mis...
Ik kom ook op 1282 hoor :P
disclaimer
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:52:04 #288
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_188092976
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:47 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dan vertrouw ik die site helemaal niet meer, als er blijkbaar verschillende uitkomsten gegenereerd worden. :+

Echt niets raars aan te zien als gebruiker, m'n invoer klopt gewoon.
het zal dan vooral aan de techniek zijn, dat het net ff niet lekker werkt in een andere browser of ander device. Hier op PC met Chrome gaat het verder prima.

Vaak zit het hem erin dat als je ergens een optie anders aanvinkt of kiest, dat ie hem dan niet meer goed doorrekent. Misschien refreshen en dan van boven naar beneden in 1 keer goed aflopen, moet wel goed werken lijkt me ;)

(en als je het niet gebruikt ook prima hoor, wil er alleen maar mee zeggen dat het rekenmodel er achter niet fout is, in elk geval niet in de marges waar jij het over hebt. Want ik zou zelf niemand aanraden om te gaan diëten op 1200 kcal per dag)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:53:55 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_188093020
Ik kom voor mezelf op 1600 kcal trouwens. Met "normale lichaamsbeweging". Whatever that may mean.
disclaimer
pi_188093076
Al jullie visies even doorgelezen, ik ga me straks eens goed verdiepen in BMR/BMI (daar ben ik niet zo'n fan van, van die laatste, zegt niet zoveel) en apps. Txx!
Met mijn voedingsachtergrond en hulp van een bevriende dietist en jullie komt het wel goed.
Ik kom er op terug ^O^
Vond die 2500+ kcal belachelijk veel ook :D
Ik weeg nu tussen de 89 en 90, 1.75 lang, 60 jaar, vrouw en beweeg matig intensief.
Elke dag wel 30 - 45 minuten lopen in redelijk tempo en/of fietsen, veel trappen loop ik, en op het werk loop ik me helemaal renjerot in die ziekenhuisgangen en neem bij voorkeur de trap ipv de lift.
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:57:05 #291
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188093077
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:52 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

het zal dan vooral aan de techniek zijn, dat het net ff niet lekker werkt in een andere browser of ander device. Hier op PC met Chrome gaat het verder prima.

Vaak zit het hem erin dat als je ergens een optie anders aanvinkt of kiest, dat ie hem dan niet meer goed doorrekent. Misschien refreshen en dan van boven naar beneden in 1 keer goed aflopen, moet wel goed werken lijkt me ;)

(en als je het niet gebruikt ook prima hoor, wil er alleen maar mee zeggen dat het rekenmodel er achter niet fout is, in elk geval niet in de marges waar jij het over hebt. Want ik zou zelf niemand aanraden om te gaan diëten op 1200 kcal per dag)
Even gespiekt of een andere browser het triggert, maar Firefox, Edge en m'n mobiel geven allen 1282. Blijven ze ook doen, harde refresh deed noppes voor het resultaat. Dus op basis van die ervaringen raad ik 'm niet aan. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:51 schreef Myraela het volgende:
En het is dus de bedoeling dat je niet onder je BMR gaat? Ik dacht dat ik wel prima bezig was, maar volgens die berekeningen eet ik dan te weinig.
Daarmee bedoelen ze wat je lichaam nodig heeft om als kasplantje stabiel te blijven, dus daaronder gaan zitten raad ik niet aan nee.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 24 juli 2019 @ 13:58:29 #292
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_188093100
Oke, I stand corrected, niet meer die site gebruiken. :+

Ik denk dat het dan te maken heeft met dat ze wat shit gewijzigd hebben, want het is een andere calculator dan ik van ze gewend was (zat het 'nieuwe bmi' bijv nog niet in').

Genoeg andere sites om het mee te berekenen, het is iig allemaal op dezelfde manier, bmr berekenen, doel aan koppelen, vermenigvulden met factor beweging en dan krijg je er een kcal uit :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_188093128
Puur uit interesse/nieuwsgierigheid: houden meer mensen hun gewicht bij in een app (met leuke grafiekjes enzo)? Ben benieuwd naar jullie voortgang in de afgelopen weken/maanden/jaren. Raak soms de draad een beetje kwijt door alle posts hier. :D
  woensdag 24 juli 2019 @ 14:02:26 #294
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188093143
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 14:01 schreef Sequoias het volgende:
Puur uit interesse/nieuwsgierigheid: houden meer mensen hun gewicht bij in een app (met leuke grafiekjes enzo)? Ben benieuwd naar jullie voortgang in de afgelopen weken/maanden/jaren. Raak soms de draad een beetje kwijt door alle posts hier. :D
Ooit wel gedaan, laatste jaar niet meer. Is te depressief :')
Helaas zit de grafiek wel in de app.. dus ontkom er toch niet aan (net even gekeken :+ )
pi_188093160
Even snel deze BMR gedaan:
1,559 zegt ie als ik m op normaal bewegen zet.
  woensdag 24 juli 2019 @ 14:03:33 #296
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188093162
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 14:01 schreef Sequoias het volgende:
Puur uit interesse/nieuwsgierigheid: houden meer mensen hun gewicht bij in een app (met leuke grafiekjes enzo)? Ben benieuwd naar jullie voortgang in de afgelopen weken/maanden/jaren. Raak soms de draad een beetje kwijt door alle posts hier. :D
:Y

Mooi berglandschap levert het op. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188093168
Hier ook een eerste keer zonder panty op het werk, want fuck die shit.

En m'n lunch was een heerlijke lams seekh kebab op een naam met wat salade en raita uit de kantine. Heb naar het werk hardgelopen en vanavond een uur Rounders training, dus wilde wat substantielers dan Skyr met muesli.

Lijstje:
S: 9.5 km hardlopen met 5.47min/km (heuvelaf, mind)
T: appel
L: seekh kebab
T: banaan
S: Rounders training (rennen, ballen vangen enzo)
D: couscoussalade met feta en broccoli
Ja doei.
  woensdag 24 juli 2019 @ 14:04:20 #298
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188093181
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 13:57 schreef Bluezz het volgende:
Al jullie visies even doorgelezen, ik ga me straks eens goed verdiepen in BMR/BMI (daar ben ik niet zo'n fan van, van die laatste, zegt niet zoveel) en apps. Txx!
Met mijn voedingsachtergrond en hulp van een bevriende dietist en jullie komt het wel goed.
Ik kom er op terug ^O^
Vond die 2500+ kcal belachelijk veel ook :D
Ik weeg nu tussen de 89 en 90, 1.75 lang, 60 jaar, vrouw en beweeg matig intensief.
Elke dag wel 30 - 45 minuten lopen in redelijk tempo en/of fietsen, veel trappen loop ik, en op het werk loop ik me helemaal renjerot in die ziekenhuisgangen en neem bij voorkeur de trap ipv de lift.
Op zich is voor "gelijk blijven" zo te lezen die 2500 niet zo heel gek. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_188093185
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 14:04 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Op zich is voor "gelijk blijven" zo te lezen die 2500 niet zo heel gek. :P
Draak! :D
  woensdag 24 juli 2019 @ 14:05:38 #300
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_188093205
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 14:04 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Draak! :D
Nee, serieus! Alleen ga je dan inderdaad wel op die 89/90 kilo blijven hangen. ;)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  woensdag 24 juli 2019 @ 14:06:21 #301
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_188093214
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 14:01 schreef Sequoias het volgende:
Puur uit interesse/nieuwsgierigheid: houden meer mensen hun gewicht bij in een app (met leuke grafiekjes enzo)? Ben benieuwd naar jullie voortgang in de afgelopen weken/maanden/jaren. Raak soms de draad een beetje kwijt door alle posts hier. :D
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2019 14:01 schreef Sequoias het volgende:
Puur uit interesse/nieuwsgierigheid: houden meer mensen hun gewicht bij in een app (met leuke grafiekjes enzo)? Ben benieuwd naar jullie voortgang in de afgelopen weken/maanden/jaren. Raak soms de draad een beetje kwijt door alle posts hier. :D


alleen synct ie ergens sinds juni m'n gewicht niet meer omdat er iets mis is gegaan tussen mijn weegschaal en deze app die eigenlijk al obsolete is. Krijg ook geen ondersteuning meer. Wat jammer is, want ik vond het een fijne en duidelijke app met een mooi grafiekje.

Nog wel steeds stabiel overigens, schommelend tussen de 82 en 83 dus de grafiek zou daar nog steeds zo enigszins horizontaal gebleven zijn :7
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')