ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Een aardige klaagzang in een opiniestuk over de Beneluxtrein op de website van de VRT. Is het op die verbinding nog altijd zo treurig gesteld als daarin geschetst wordt?
Een aardige klaagzang in een opiniestuk over de Beneluxtrein op de website van de VRT. Is het op die verbinding nog altijd zo treurig gesteld als daarin geschetst wordt?
Ik ben in vroeger tijden een vaste reiziger geweest op het traject Breda-Brussel. Dat was in de oude tijd met een overstap op Roosendaal en dat je gewoon aan het loket in Brussel Centraal "een ticket Breda met korting op het Nederlandse traject" kon kopen. En dat dan altijd evenveel kostte of je het nou een maand of of 5 minuten voor vertrek kocht. De betrouwbaarheid was in die tijd te overzien. En in elk geval stukken beter dan wat er in dat opiniestuk wordt beschreven.
Ik ben dit jaar een paar keer naar Noorderkempen gereisd en mijn grootste ergernis was wel het omslachtige gedoe van internationale tickets moeten kopen met rare dynamische prijzen. Voor een lange afstandsrit met gereserveerde zitplaatsen en beperkte capaciteit als een Eurostar of Thalys kan ik daar nog wel iets van begrijpen. Maar Brussel Amsterdam is een doorsnee lijndienst als alle andere intercity's in Nederland en België (althans, dat zou het moeten zijn).
Overigens, over Brussel gesproken, ik heb afgelopen woensdag nog een mooie ervaring met DB gehad. Het toppunt was dat ik, na in Frankfurt Flughafen wegens technische problemen al naar een ander treinstel te zijn overgestapt (na drie kwartier wachten), in Limburg-Süd uit de trein werd gezet omdat die volgens de omroep in brand dreigde te vliegen vanwege oververhitting Uiteindelijk overigens wel in Brussel aangekomen met nog twee andere treinen en na 2,5 vertraging. Ook alleen maar doordat de hotels in Keulen en Aken blijkbaar al vol zaten, want de laatste ICE was al volgeboekt maar daar heb ik uiteindelijk toch nog (staand tot Aken) mee naar Brussel mogen reizen.
Op zaterdag 29 juni 2019 14:12 schreef J.B. het volgende: Ook alleen maar doordat de hotels in Keulen en Aken blijkbaar al vol zaten, want de laatste ICE was al volgeboekt maar daar heb ik uiteindelijk toch nog (staand tot Aken) mee naar Brussel mogen reizen.
Huh.
Ik ben soort van in de veronderstelling dat treinreizen - ondanks reizigersrechten - neerkomt op "red jezelf". En dat als je echt niet meer verder kan de vervoerder wel een taxi of desnoods hotel regelt. Als je tenminste niet met honderden anderen strand. Dan zijn er even geen bussen beschikbaar. Jouw verhaal klinkt welhaast als de omgekeerde wereld waarin de Duitse Spoorwegen je liever in een hotel stopten maar je vanwege het "gestrande reizigersoverschot" toch maar meenamen?
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Dat Arriva-stel van Winsum is kennelijk nog steeds niet terug in Nederland. Volgens mij gebruikt Arriva het voor testen of iets dergelijks, want dit weekend is het stel gespot in Bantein (zuidelijk van Hannover, samen met een driedelige van de tweelandentrein) en ook bij Himmelstadt (oostelijk van Frankfurt am Main)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hoe heb je het kaartje gemaakt? Gewoon al beunend lijntjes trekken in mymaps of heb je daar wat slimmers voor? Wil hetzelfde nml doen voor mijn reis.
Via https://brouter.damsy.net en dan profile linksboven op 'Rail' zetten. Vervolgens kun je van punt tot punt aangeven waar je heen wil en dan maakt ie er zelf de kortste spoorroute van. Die kun je vervolgens exporteren als o.a. GPX en KML. En KML kun je weer importeren in MyMaps.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Via https://brouter.damsy.net en dan profile linksboven op 'Rail' zetten. Vervolgens kun je van punt tot punt aangeven waar je heen wil en dan maakt ie er zelf de kortste spoorroute van. Die kun je vervolgens exporteren als o.a. GPX en KML. En KML kun je weer importeren in MyMaps.
Dankjewel! Was al een tijdje aan het zoeken en kon een goede site maar niet vinden.
Via https://brouter.damsy.net en dan profile linksboven op 'Rail' zetten. Vervolgens kun je van punt tot punt aangeven waar je heen wil en dan maakt ie er zelf de kortste spoorroute van. Die kun je vervolgens exporteren als o.a. GPX en KML. En KML kun je weer importeren in MyMaps.
Op dinsdag 2 juli 2019 19:57 schreef Dr_Flash het volgende: maar je kunt ook gewoon brouter zelf printscreenen, alleen wordt je lijntje dan frambozenlikstokroze ipv zwart.
In mijn geval zou dat op de heenweg Bentheim-Praag al misgaan: ik stap in Berlijn namelijk over van Hbf naar Hbf tief. En dat snapt ie niet, want daar ligt natuurlijk geen spoorlijn op de roltrap
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
In mijn geval zou dat op de heenweg Bentheim-Praag al misgaan: ik stap in Berlijn namelijk over van Hbf naar Hbf tief. En dat snapt ie niet, want daar ligt natuurlijk geen spoorlijn op de roltrap
Ik heb ons rondje van een paar maanden geleden eens uitgetekend: Edinburgh Gateway - North Queensferry - York - Londen = 662,1 km Londen - Rotterdam = 499,1 km Rotterdam - Breda = 46,1 km
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
In Duitsland zijn wat problemen met de ICE4. Een aantal wordt daarom nu vervangen door IC's, maar er is ook een verlengde ICE2 samengesteld uit wat restbakken:
twitter:
MarcusGrahnert twitterde op vrijdag 28-06-2019 om 20:15:08 Neue ICE-Variante: Ein neunteiliger ICE 2 (BR 402). Demnächst vsl. täglich als ICE 587 & ICE 782 zwischen Hamburg und München unterwegs.Reihung:Triebkopf 12. Kl (Wagen 19)2. Kl (20)2. Kl (21)2. Kl (22)2. Kl (23)2. Kl (24)Restaur. (25)1. Kl (26)1. Kl (27)Triebkopf 2 reageerretweet
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Pimpel 141 (die ik wou nemen naar Berlijn) viel uit vandaag... Gelukkig keerde DB de trein naar Amsterdam in Bentheim waardoor ik er nu toch mee onderweg ben. Het is wel heel druk: in rijtuig 6 zit wel één andere reiziger
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Te vroeg gejuicht: we staan nu in Velpe (Ibbenbüren-Osnabrück) aan de kant vanwege een bovenleidingsstoring. Loc gaat zo omlopen en dan gaan we terug naar Ibbenbüren
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik had gelukkig 3,5 uur in Berlijn gepland ipv 1,5 uur. In die tijd wou ik het Spy Museum bezoeken, maar dat kan ik nu wel schudden. We staan nu nog in Velpe, maar de loc zit weer gewoon aan de voorkant: de lijn is weer enkelsporig berijdbaar. Verwachte aankomst Osnabrück is nu 11u, +60 dus.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Er wordt hier net omgeroepen dat vanwege een probleem met de bovenleiding er geen internationale treinen rijden tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort. Tsja, zo kun je het ook noemen
De ov-chipkaart verdwijnt mogelijk in 2023. Volgens staatssecretaris Van Veldhoven is de techniek toe aan vervanging. In een brief aan vervoerders en andere overheden schrijft ze dat het gebruiksgemak van de kaart door de reizigers wordt gewaardeerd, maar dat toch een meer eigentijds systeem de voorkeur verdient. Bovendien is de ov-chipkaart relatief duur, benadrukt de staatssecretaris.
Van Veldhoven wil toe naar een systeem waarbij het reissaldo niet meer op een ov-chipkaart wordt bijgehouden, maar waarbij de reiziger zelf kiest of hij bijvoorbeeld via een bankpas of mobiel wil betalen. Het saldo wordt dan bijgehouden in de centrale backoffice van het betaalsysteem.
De staatssecretaris onderstreept dat ook in de toekomst anoniem reizen, dus zonder account, mogelijk blijft. Er zijn al diverse proeven gedaan met nieuwe methoden en ook nu lopen nog experimenten.
Van Veldhoven hoopt dat de nieuwe manieren van betalen uiterlijk over twee jaar kunnen worden ingevoerd. Als het nieuwe systeem voldoet, zou de ov-chipkaart dan weer twee jaar later, dus in 2023, kunnen worden afgeschaft. Een woordvoerder van het ministerie van Infrastructuur benadrukt dat dat laatste alleen gebeurt als aan allerlei voorwaarden is voldaan. "Dan moet echt zijn aangetoond dat de reiziger er beter van wordt", zegt het ministerie.
Wel handig. Dan kan ik gewoon met mijn telefoon uit- en weer inchecken als ik van Nijmegen naar Doetinchem wil
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Het werd uiteindelijk een half uurtje: de medewerker van het DB Reisezentrum was zo vriendelijk om mijn Zugbindung op EC 179 op te heffen, waardoor ik nu met EC 177 op weg ben met -120 ten opzichte van het oorspronkelijke reisplan
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het werd uiteindelijk een half uurtje: de medewerker van het DB Reisezentrum was zo vriendelijk om mijn Zugbindung op EC 179 op te heffen, waardoor ik nu met EC 177 op weg ben met -120 ten opzichte van het oorspronkelijke reisplan
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
@b2py Kun jij dit in de OP knallen alsjeblieftdankjewel?
Het is prima informatie voor onder het kopje 'Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereisd?', want alle links daar lopen dood en de site waar Dennis naar linkt is wel verrekte handig.
Via https://brouter.damsy.net en dan profile linksboven op 'Rail' zetten. Vervolgens kun je van punt tot punt aangeven waar je heen wil en dan maakt ie er zelf de kortste spoorroute van.
Het is prima informatie voor onder het kopje 'Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereisd?', want alle links daar lopen dood en de site waar Dennis naar linkt is wel verrekte handig. [..]
Op donderdag 4 juli 2019 00:58 schreef James1988 het volgende: Opvallende beelden uit Oostenrijk: Arriva Limburg FLIRT3 551 is daar voor testritten. En wordt gesleept door een KISS van WESTBahn.
Op donderdag 4 juli 2019 06:56 schreef dennistd het volgende: Als België niet lukt gaan ze maar door naar Oostenrijk om het toch een Drielandentrein te kunnen noemen?
Op donderdag 4 juli 2019 21:24 schreef boriq het volgende: Iemand die toevallig weet hoe lang de aanvraag van een mobib kaart duurt?
Bij de MIVB maken ze die aan het loket, moet wel een foto meenemen. Zal bij De Lijn en NMBS wel een vergelijkbaar proces zijn. Neem wel een fatsoenlijke foto mee, want als er eenmaal een in het systeem staat kom je er niet zomaar meer vanaf
Bij de MIVB maken ze die aan het loket, moet wel een foto meenemen. Zal bij De Lijn en NMBS wel een vergelijkbaar proces zijn. Neem wel een fatsoenlijke foto mee, want als er eenmaal een in het systeem staat kom je er niet zomaar meer vanaf
Syrukton Rail gaat circa zeven en een halve kilometer spoor vernieuwen tussen Maastricht en Bunde. Dat gebeurt in de eerste week van de zomervakantie van zaterdag 6 tot en met zondag 14 juli. www.prorail.nl/nieuws/neg(...)g-maastricht-sittard
Eigenlijk overal groei, de "krimpers" zijn stations die naar andere vervoerders zijn gegaan.
Mja, het zijn echt alleen NS in- en uitstappers zo te zien. Vind ik wel jammer. Ik hoor diverse berichten dat het aantal reizigers met 50% gestegen is op Zwolle-Enschede sinds de introductie van de IC bijvoorbeeld.
Mja, het zijn echt alleen NS in- en uitstappers zo te zien. Vind ik wel jammer. Ik hoor diverse berichten dat het aantal reizigers met 50% gestegen is op Zwolle-Enschede sinds de introductie van de IC bijvoorbeeld.
Ik ben ook wel benieuwd naar de cijfers op de gedecentraliseerde lijnen. Ik ben ook best wel benieuwd naar de cijfers van het Limburgse stoptreinennetwerk sinds dat naar Arriva is gegaan. Helaas mag/kan NS niets met die cijfers doen.
Ik ben ook wel benieuwd naar de cijfers op de gedecentraliseerde lijnen. Ik ben ook best wel benieuwd naar de cijfers van het Limburgse stoptreinennetwerk sinds dat naar Arriva is gegaan. Helaas mag/kan NS niets met die cijfers doen.
Die cijfers kunnen sowieso geWOBt worden want belastinggeld. Laten we hopen dat het niet nodig is.
Die cijfers kunnen sowieso geWOBt worden want belastinggeld. Laten we hopen dat het niet nodig is.
Het lijkt me dat de opdrachtgevers daar wel cijfers over hebben, ja. Dat is dan te combineren met de getallen die NS vrijgeeft. Idealiter zou het niet nodig hoeven te zijn om dat te WOBben.
Mocht het je interesseren, aan de overkant van de plas worden er jaarlijks cijfers vrijgegeven voor alle stations. Deze worden verzameld en gepubliceerd door de toezichthouder, ORR.
Opvallend aan die cijfers is dat de groei eruit lijkt te zijn. De laatste jaren is het totaal aantal reizigers minder snel gestegen dan de jaren ervoor.
Een onverwachte trein op Berlin Ostbahnhof net. 2x per week een Talgo die naar Moskou rijdt. Een goede reden om.even naar het perron te lopen. Iemand wel eens meegeweest met zo'n trein?
Het lijkt me dat de opdrachtgevers daar wel cijfers over hebben, ja. Dat is dan te combineren met de getallen die NS vrijgeeft. Idealiter zou het niet nodig hoeven te zijn om dat te WOBben.
Mocht het je interesseren, aan de overkant van de plas worden er jaarlijks cijfers vrijgegeven voor alle stations. Deze worden verzameld en gepubliceerd door de toezichthouder, ORR.
Opvallend aan die cijfers is dat de groei eruit lijkt te zijn. De laatste jaren is het totaal aantal reizigers minder snel gestegen dan de jaren ervoor.
Dat is niet opvallend, dat is simpelweg een bevestiging van Brexit=kutidee.
Een onverwachte trein op Berlin Ostbahnhof net. 2x per week een Talgo die naar Moskou rijdt. Een goede reden om.even naar het perron te lopen. Iemand wel eens meegeweest met zo'n trein?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Gaat prima hoor, zit nu in Polen maar ben alweer op weg terug naar Tsjechië met deze trein:
Qua vertragingen weinig last gehad tot nu toe, alleen op de heenweg dat uur (wat uiteindelijk dus min twee uur werd), nog een keer moeten rennen voor een overstap van 11 minuten (en 10 minuten vertraging..) en gisteren vanuit Brno een trein eerder genomen om twee uur vertraging te voorkomen (de EC die ik eigenlijk zou nemen had dik een half uur, waardoor ik de overstap zou missen. Nu kostte het mij maar drie kwartier).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Qua vertragingen weinig last gehad tot nu toe, alleen op de heenweg dat uur (wat uiteindelijk dus min twee uur werd), nog een keer moeten rennen voor een overstap van 11 minuten (en 10 minuten vertraging..) en gisteren vanuit Brno een trein eerder genomen om twee uur vertraging te voorkomen (de EC die ik eigenlijk zou nemen had dik een half uur, waardoor ik de overstap zou missen. Nu kostte het mij maar drie kwartier).
Daar ben ik ook geweest, kom je straks weer aan in Liberec met 2 spoorbreedtes in het tramnetwerk? In Jelenia Gora hadden ze vroeger ook trams er is er eentje achtergebleven in het centrum .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Daar ben ik ook geweest, kom je straks weer aan in Liberec met 2 spoorbreedtes in het tramnetwerk? In Jelenia Gora hadden ze vroeger ook trams er is er eentje achtergebleven in het centrum .
Ik ben niet verder geweest dan het station in Jelenia Gora
In Liberec heb ik gisteravond de buitenlijn naar Jablonec gedaan. Zometeen eerst naar het technisch museum (meer een voertuigententoonstelling, o.a. trams). Daarna nog even de normaalspoortram op het deel dat wel rijdt: vanaf het station tot de eindpunt bij de dierentuin ligt eruit door werkzaamheden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
China is tegenwoordig recordhouder met een gemiddelde snelheid van 317,7 km/h van station tot station, meer dan 40 km/h sneller dan de volgende hoogste gemiddelde snelheid!
In Utrecht, Den Haag en Rotterdam komt weer een groot bord met alle vertrekkende treinen te hangen.Al zijn die in Den Haag en Rotterdam nog relatief klein. https://nieuws.ns.nl/eind(...)nieuwde-klapperbord/
Op woensdag 10 juli 2019 17:50 schreef Salatrel het volgende: Ik heb vandaag de beste trein van Schotland gezien! Een schattig klein stoomlocje met een platte kar vol whiskyvaten
Oh die in Aberfeldy in de tuin? Of staat er op nog honderd andere plekken ook zoiets?
Op woensdag 10 juli 2019 19:00 schreef dennistd het volgende: Waarschijnlijk stonden die de afgelopen jaren wel in de top zoveel maar nu niet meer, dus zijn er geen cijfers van
Al vraag ik me dan wel weer af waar die 69,2 bij Raalte dan weg komt...
Vreemde mensen wonen er in Overijssel. Die ene stuurt een deel van hem/haarzelf met de trein naar het werk en de rest kiest een ander vervoermiddel
Op woensdag 10 juli 2019 18:56 schreef dennistd het volgende: Ik weet niet wie in dit lijstje de verkortingen omgezet heeft naar de volledige namen, maar diegene is lekker bezig geweest [ afbeelding ]
Op woensdag 10 juli 2019 18:56 schreef dennistd het volgende: Ik weet niet wie in dit lijstje de verkortingen omgezet heeft naar de volledige namen, maar diegene is lekker bezig geweest
Brute smiley.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ben even aan het puzzelen, wil in m'n vakantie aantal dagen rond Duitsland toeren, denk met de trein. Goed voor het milieu enzo, kan ik weer een paar schnitzels extra eten
Wou wat objecten van de "Route der Industriekultur" bekijken en vervolgens een bezoekje aan Berlijn doen. Nu is in de trein zitten geen doel op zich en loop ik liever buiten de trein met m'n camera te ouwehoeren, dus zit het liefst in IC/EC of ICE en daar waar nodig RE. Maar goed, de kosten vielen me een beetje tegen.
Globaal idee 21/8 9:30 Meppen-Duisburg ¤19,90 ~19:00 Duisburg-Dortmund: enige prijs die ik zie is ¤19.90 voor de ICE, moet goedkoper kunnen toch?
Zonder honderd keer overstappen en met RB's te moeten, kan ik dit op een of andere manier goedkoper maken? Krijg je nog iets van korting als je het in een keer boekt ofzo bij een DB Reisezentrum? Denk dat ik gewoon even daar langs ga om dat te regelen
Op woensdag 10 juli 2019 20:50 schreef derLudolf het volgende: Ben even aan het puzzelen, wil in m'n vakantie aantal dagen rond Duitsland toeren, denk met de trein. Goed voor het milieu enzo, kan ik weer een paar schnitzels extra eten
Wou wat objecten van de "Route der Industriekultur" bekijken en vervolgens een bezoekje aan Berlijn doen. Nu is in de trein zitten geen doel op zich en loop ik liever buiten de trein met m'n camera te ouwehoeren, dus zit het liefst in IC/EC of ICE en daar waar nodig RE. Maar goed, de kosten vielen me een beetje tegen.
Globaal idee 21/8 9:30 Meppen-Duisburg ¤19,90 ~19:00 Duisburg-Dortmund: enige prijs die ik zie is ¤19.90 voor de ICE, moet goedkoper kunnen toch?
Zonder honderd keer overstappen en met RB's te moeten, kan ik dit op een of andere manier goedkoper maken? Krijg je nog iets van korting als je het in een keer boekt ofzo bij een DB Reisezentrum? Denk dat ik gewoon even daar langs ga om dat te regelen
Sparpreisfinder gebruiken en eventueel zo’n Europese reisplanner?
Wat bij DB ook nog wel eens interessant kan zijn is een via-station opgeven, en daar dan een 'minimaler Aufenthalt' opgeven voor hoe lang je ergens wil zijn. Dat kan goedkoper zijn dan A-B + B-C.
Edit: 21/8: Meppen - Duisburg - Dortmund
[ Bericht 29% gewijzigd door James1988 op 10-07-2019 22:25:31 ]
Zonder honderd keer overstappen en met RB's te moeten, kan ik dit op een of andere manier goedkoper maken? Krijg je nog iets van korting als je het in een keer boekt ofzo bij een DB Reisezentrum? Denk dat ik gewoon even daar langs ga om dat te regelen
Zeker 56 maanden van te voren boeken en zelfs dan kun je het volle pond betalen, niet een paar weken vantevoren.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Zeker 56 maanden van te voren boeken en zelfs dan kun je het volle pond betalen, niet een paar weken vantevoren.
Dat valt mee, ook kort van tevoren kun je bij DB soms nog best goedkoop kaartjes scoren. Wat in mijn ervaring ook wel eens een verschil kan maken, is het moment waarop je naar kaartjes kijkt.
Toen ik een tijd geleden van Kopenhagen naar Breda wilde reizen, zag ik een bepaald kaartje voor ¤ 39,90. De dag erop was dat ineens ¤ 79,90 geworden (voor dezelfde treinen, tijden en reisklasse). Twee dagen later was dat ¤ 69,90. En weer een paar dagen later had ik 'm weer voor ¤ 39,90.
Dat valt mee, ook kort van tevoren kun je bij DB soms nog best goedkoop kaartjes scoren. Wat in mijn ervaring ook wel eens een verschil kan maken, is het moment waarop je naar kaartjes kijkt.
Toen ik een tijd geleden van Kopenhagen naar Breda wilde reizen, zag ik een bepaald kaartje voor ¤ 39,90. De dag erop was dat ineens ¤ 79,90 geworden (voor dezelfde treinen, tijden en reisklasse). Twee dagen later was dat ¤ 69,90. En weer een paar dagen later had ik 'm weer voor ¤ 39,90.
Ja, de beschikbaarheid hangt af van de mensen met Bahncards enzo. Die stoelen komen uit dezelfde pool als de Sparpreistickets. Als er dan opeens een stoel omgeboekt wordt, dan zijn ze weer beschikbaar.
Ik blijf het overigens een belachelijk lage prijs vinden, Kopenhagen - Breda voor ¤39,90. Ik klaag niet, het was een prachtige rit en de overtocht met de ferry was ook erg tof.
Ik denk dat ik dit najaar nog maar eens een ritje naar Kopenhagen ga maken. Vanaf 29 september rijdt de EC weer de hele Vogelfluglinie Hamburg - Kopenhagen en de plannen zijn dat dit vanaf dienstregeling 2020 voorbij gaat zijn ivm de bouw van de Fehmarnbelttunnel en de opwaardering van aansluitende spoorlijnen in Duitsland en Denemarken. De EC gaat dan tijdelijk via Flensburg rijden.
[ Bericht 2% gewijzigd door James1988 op 11-07-2019 03:53:50 ]
Op woensdag 10 juli 2019 22:20 schreef James1988 het volgende: Wat bij DB ook nog wel eens interessant kan zijn is een via-station opgeven, en daar dan een 'minimaler Aufenthalt' opgeven voor hoe lang je ergens wil zijn. Dat kan goedkoper zijn dan A-B + B-C.
Op woensdag 10 juli 2019 22:20 schreef James1988 het volgende: Wat bij DB ook nog wel eens interessant kan zijn is een via-station opgeven, en daar dan een 'minimaler Aufenthalt' opgeven voor hoe lang je ergens wil zijn. Dat kan goedkoper zijn dan A-B + B-C.
Op donderdag 11 juli 2019 01:33 schreef James1988 het volgende: Ik blijf het overigens een belachelijk lage prijs vinden, Kopenhagen - Breda voor ¤39,90. Ik klaag niet, het was een prachtige rit en de overtocht met de ferry was ook erg tof.
Ik denk dat ik dit najaar nog maar eens een ritje naar Kopenhagen ga maken. Vanaf 29 september rijdt de EC weer de hele Vogelfluglinie Hamburg - Kopenhagen en de plannen zijn dat dit vanaf dienstregeling 2020 voorbij gaat zijn ivm de bouw van de Fehmarnbelttunnel en de opwaardering van aansluitende spoorlijnen in Duitsland en Denemarken. De EC gaat dan tijdelijk via Flensburg rijden.
Ik ben hetzelfde van plan in Oktober vanwege de Ferry, ik neem aan dat de 39,90 2e klas is? Heb zelf vanaf Enschede/Gronau geen lage 1e klas prijzen voor de verbinding kunnen vinden.
Alleen de beenruimte houdt niet over omdat het allemaal vierzitters zijn.
quote:
Op donderdag 11 juli 2019 12:06 schreef James1988 het volgende: Wat voor wazige route neemt die tweede ICE? Hij is 10 minuten langer onderweg dan die RE uit mijn reisadvies
Dezelfde als de RE, maar dan met een stop van drie minuten op Gelsenkirchen en zelfs vijf op Wanne-Eickel. En dan nog zal ie wel ergens flink uitgebogen zijn
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Deze omroep heeft in Duitsland tot de nodige ophef geleid:
quote:
"Liebe Fahrgäste, unser Zug hat wegen der Entschärfung einer Bombe, die die Westalliierten auf die unschuldige Bevölkerung Frankfurts abgeworfen haben, zur Zeit fünfundvierzig Minuten Verspätung."
De laatste 2 jaar heb ik het idee dat de conducteurs in Nederland hun riedeltje vrijwel altijd via een bepaald script uitspreken. Is dit om hen te helpen als leidraad of verplichtend? Het komt bij mij altijd zo robot-achtig over, als een voorbode voor het compleet overbodig zijn van conducteurs.
Op donderdag 11 juli 2019 14:09 schreef Bitlord het volgende: De laatste 2 jaar heb ik het idee dat de conducteurs in Nederland hun riedeltje vrijwel altijd via een bepaald script uitspreken. Is dit om hen te helpen als leidraad of verplichtend? Het komt bij mij altijd zo robot-achtig over, als een voorbode voor het compleet overbodig zijn van conducteurs.
Dat lijkt inderdaad steeds erger te worden ja.. Blijkbaar zit daar een of andere manager die zich iets teveel laat leiden door een onderzoekje of zo
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
RSSB research creates train seat comfort rating Research by the Rail Safety and Standards Board (RSSB) has led to the first comfort rating scale for creating an appropriate level of comfort into train seats.
Rail experts from across the industry have encouraged designers and specifiers to adopt the new research findings in future specifications for new rolling stock.
Op woensdag 10 juli 2019 22:20 schreef James1988 het volgende: Wat bij DB ook nog wel eens interessant kan zijn is een via-station opgeven, en daar dan een 'minimaler Aufenthalt' opgeven voor hoe lang je ergens wil zijn. Dat kan goedkoper zijn dan A-B + B-C.
Op donderdag 11 juli 2019 12:06 schreef James1988 het volgende: Wat voor wazige route neemt die tweede ICE? Hij is 10 minuten langer onderweg dan die RE uit mijn reisadvies
maakt me niks uit, nog nooit in een ice gezeten, dus zou ik sowieso die nemen
Zijn de Belgen niet bezig om de boel tot aan Hamont te elektrificeren? Om dan een diesel te laten rijden voor dat piseindje naar Weert (het is 10 kilometer) is ook zomaar wat.
Bezopen idee: breng de lijn op 3 kV en leg in Weert een extra perron aan waar de trein uit België kan keren, en hang hier ook 3 kV boven. Dan kan NMBS gewoon doorrijden naar Hamont met wat voor elektrisch materieel ze ook willen gebruiken. En dan hoeven er geen dure bicourante treinstellen te komen voor een 'internationale' verbinding.
Op zaterdag 13 juli 2019 21:36 schreef James1988 het volgende: Zijn de Belgen niet bezig om de boel tot aan Hamont te elektrificeren? Om dan een diesel te laten rijden voor dat piseindje naar Weert (het is 10 kilometer) is ook zomaar wat.
Bezopen idee: breng de lijn op 3 kV en leg in Weert een extra perron aan waar de trein uit België kan keren, en hang hier ook 3 kV boven. Dan kan NMBS gewoon doorrijden naar Hamont met wat voor elektrisch materieel ze ook willen gebruiken. En dan hoeven er geen dure bicourante treinstellen te komen voor een 'internationale' verbinding.
Als prorail 100 miljoen wilt zien dan kun je beter kijken naar dieseltractie, zeker als je 1/2 stellen gebruikt die vrijkomen nadat de maaslijn eindelijk is geëlektrificeerd.
Dieseltractie, waarvoor? Om Hamont<>Weert te gaan pendelen?
Dan weet je op voorhand al dat het helemaal niks wordt. Dan kun je dat geld beter uitgeven aan wat bussen om een sneldienst Weert-Antwerpen mee op te zetten.
Op zaterdag 13 juli 2019 21:36 schreef James1988 het volgende:Bezopen : breng de lijn op 3 kV en leg in Weert een extra perron aan waar de trein uit België kan keren, en hang hier ook 3 kV boven.
Helaas moeten treinen uit België een stukje over hetzelfde spoor (inclusief een brug over een kanaal) als de NS-treinen rijden om station Weert te bereiken. Daar een derde spoor naast leggen wordt een dure grap.
Helaas moeten treinen uit België een stukje over hetzelfde spoor (inclusief een brug over een kanaal) als de NS-treinen rijden om station Weert te bereiken. Daar een derde spoor naast leggen wordt een dure grap.
accu in de trein en dat stukkie naar Weert en terug op de accu rijden. klaar.
Belgische treinen rijden al sinds de electrificatie van grensbaanvakken op halve kracht onder 1500V=. Dat kan dus ook gewoon als ze Hamont-Weert aansluiting (of Budel grens) met 3kV elektrificeren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Op zondag 14 juli 2019 01:59 schreef Janneke141 het volgende: Belgische treinen rijden al sinds de electrificatie van grensbaanvakken op halve kracht onder 1500V=. Dat kan dus ook gewoon als ze Hamont-Weert aansluiting (of Budel grens) met 3kV elektrificeren.
Moderne treinen zijn voorzien van een onderspanningsbeveiliging en kunnen derhalve niet naar Nederland rijden als ze maar de helft van de prik krijgen, tenzij ze uitgerust zijn met een 1500V pakket of Nederland omschakelt naar 3kV
Gister is er een SNG 2711 vanaf Onnen via Zwolle en Arnhem-Breda ev naar Leidschendam afgesleept. Althans, dat was de bedoeling. Bij Olst zijn ze gestrand, want er was een as waar de remmen nog vast van zaten. De schade was dermate, dat ze niet meer verder konden en het op asbreukwagens naar Leidschendam moesten afslepen in de donkere uurtjes...
Moderne treinen zijn voorzien van een onderspanningsbeveiliging en kunnen derhalve niet naar Nederland rijden als ze maar de helft van de prik krijgen, tenzij ze uitgerust zijn met een 1500V pakket of Nederland omschakelt naar 3kV
Een Desiro valt geheel uit als de stroom onder de 2,1kV komt. Bij 2,5kV zijn er al problemen met tractievermogen ed.
Helaas moeten treinen uit België een stukje over hetzelfde spoor (inclusief een brug over een kanaal) als de NS-treinen rijden om station Weert te bereiken. Daar een derde spoor naast leggen wordt een dure grap.
Bovendien stopt de stationstunnel in station Weert bij het eilandperron, die tunnel zal je dan moeten doortrekken of je moet het derde spoor alleen van de achterkant bereikbaar maken. Op zich niet helemaal onmogelijk, want er ligt een wegtunnel naast, maar handig is het zeker niet.
Ik vraag me overigens af of die trein überhaupt in de dienstregeling zou passen, een kopmakende trein op twee sporen waar per spoor 6 treinen per uur rijden lijkt me vrij krap. Dan ga ik er nog even vanuit dat er geen stoptreinen vanuit Roermond bij komen, dat is namelijk een grote wens van de provincie.
[ Bericht 7% gewijzigd door J.B. op 14-07-2019 11:08:40 ]
Op zondag 14 juli 2019 10:12 schreef greavy het volgende: Gister is er een SNG 2711 vanaf Onnen via Zwolle en Arnhem-Breda ev naar Leidschendam afgesleept. Althans, dat was de bedoeling. Bij Olst zijn ze gestrand, want er was een as waar de remmen nog vast van zaten. De schade was dermate, dat ze niet meer verder konden en het op asbreukwagens naar Leidschendam moesten afslepen in de donkere uurtjes...
Stonden ze op spoor 1 of hielden ze in Olst een echt perronspoor bezet?
Op zondag 14 juli 2019 10:12 schreef greavy het volgende: Gister is er een SNG 2711 vanaf Onnen via Zwolle en Arnhem-Breda ev naar Leidschendam afgesleept. Althans, dat was de bedoeling. Bij Olst zijn ze gestrand, want er was een as waar de remmen nog vast van zaten. De schade was dermate, dat ze niet meer verder konden en het op asbreukwagens naar Leidschendam moesten afslepen in de donkere uurtjes...
Bij zo'n route ben je meerdere nachten onderweg volgens mij
[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 14-07-2019 12:09:35 ]
Stonden ze op spoor 1 of hielden ze in Olst een echt perronspoor bezet?
Staan volgens de buren van Somda nog steeds in Olst op spoor 1. Het plan is om vannacht naar Arnhem te rijden. Dan kun je wel nagaan dat het nog wel een paar nachten duurt voordat zo'n stel in Leidschendam is
Bovendien stopt de stationstunnel in station Weert bij het eilandperron, die tunnel zal je dan moeten doortrekken of je moet het derde spoor alleen van de achterkant bereikbaar maken. Op zich niet helemaal onmogelijk, want er ligt een wegtunnel naast, maar handig is het zeker niet.
Ik vraag me overigens af of die trein überhaupt in de dienstregeling zou passen, een kopmakende trein op twee sporen waar per spoor 6 treinen per uur rijden lijkt me vrij krap. Dan ga ik er nog even vanuit dat er geen stoptreinen vanuit Roermond bij komen, dat is namelijk een grote wens van de provincie.
Het limburgs parlement heeft eerder een zij perron geopperd die met een tijdelijke brug is verbonden met het eilandperron.
Het eerder geopperde idee (accu's inbouwen) vond ik goed bedacht. Dat bestaat zelfs al -Siemens en ÖBB onlangs de "CityJet ECO" gepresenteerd, een Desiro ML met accu's. Zoiets zou wellicht ook te retrofitten zijn naar de Belgische treinen.
Ik ga er dan maar even vanuit dat NMBS Desiro's gaat inzetten naar Hamont, wanneer de lijn geëlektrificeerd is. Er rijden nu MW41's (losse stellen?), dus met een Desiro kan die lijn vast uit de voeten.
Een losse treindienst met bicourant materieel (bijvoorbeeld Weert-Neerpelt) zie ik niet van de grond komen. Het brengt hoge kosten met zich mee, en een stop ergens halverwege de lijn is niet aantrekkelijk voor reizigers.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zondag 14 juli 2019 16:05 schreef James1988 het volgende: Het eerder geopperde idee (accu's inbouwen) vond ik goed bedacht. Dat bestaat zelfs al -Siemens en ÖBB onlangs de "CityJet ECO" gepresenteerd, een Desiro ML met accu's. Zoiets zou wellicht ook te retrofitten zijn naar de Belgische treinen.
Ik ga er dan maar even vanuit dat NMBS Desiro's gaat inzetten naar Hamont, wanneer de lijn geëlektrificeerd is. Er rijden nu MW41's (losse stellen?), dus met een Desiro kan die lijn vast uit de voeten.
Een losse treindienst met bicourant materieel (bijvoorbeeld Weert-Neerpelt) zie ik niet van de grond komen. Het brengt hoge kosten met zich mee, en een stop ergens halverwege de lijn is niet aantrekkelijk voor reizigers.
Klopt, Hamont wordt Desiro. Net als Mol-Hasselt wat ook geëlektrificeerd zou gaan worden. De P-treinen naar Mol en de L-treinen Antwerpen-Mol vv(enkel ma-vr) rijden nu al met Desiro
Ik moet in Italië de trein pakken richting Genua vanuit La Spezia. Wel wat ervaring met Italiaanse treinen; niet per sé slecht maar ik kwam nu een Frecciabianca tegen die maar een paar euro duurder is dan de normale regionale veloce.
Welk type trein kan ik hier verwachten? Ik loop de oude fyra ongetwijfeld mis (rijdt tussen Milaan en Ancona). maar welke is het ongeveer wel?
Op maandag 15 juli 2019 08:26 schreef extra-dun het volgende: Ik moet in Italië de trein pakken richting Genua vanuit La Spezia. Wel wat ervaring met Italiaanse treinen; niet per sé slecht maar ik kwam nu een Frecciabianca tegen die maar een paar euro duurder is dan de normale regionale veloce.
Welk type trein kan ik hier verwachten? Ik loop de oude fyra ongetwijfeld mis (rijdt tussen Milaan en Ancona). maar welke is het ongeveer wel?
Meestal helpt het wel om 'Frecciabiancia xxxx' (treinnummer) te googelen. Dan is er vast iemand die er een video of foto van heeft gemaakt
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Toch matig dat ieder artiekel alleen maar rept over de conducteur, terwijl zoiets gewoon in samenspraak gaat met de machinist (en dat ook degene is die uiteindelijk bepaalt of je er wel of niet stopt
Toch matig dat ieder artiekel alleen maar rept over de conducteur, terwijl zoiets gewoon in samenspraak gaat met de machinist (en dat ook degene is die uiteindelijk bepaalt of je er wel of niet stopt
Op maandag 15 juli 2019 08:26 schreef extra-dun het volgende:Welk type trein kan ik hier verwachten? Ik loop de oude fyra ongetwijfeld mis (rijdt tussen Milaan en Ancona). maar welke is het ongeveer wel?
Op die route kan je een Pendolino verwachten, ETR460 of iets soortgelijks.
Op maandag 15 juli 2019 08:26 schreef extra-dun het volgende: Ik moet in Italië de trein pakken richting Genua vanuit La Spezia. Wel wat ervaring met Italiaanse treinen; niet per sé slecht maar ik kwam nu een Frecciabianca tegen die maar een paar euro duurder is dan de normale regionale veloce.
Welk type trein kan ik hier verwachten? Ik loop de oude fyra ongetwijfeld mis (rijdt tussen Milaan en Ancona). maar welke is het ongeveer wel?
Ik vind het wel komisch dat de IC net zo ‘snel’ is als de stoptrein
Op maandag 15 juli 2019 17:45 schreef Dr_Flash het volgende: Ik vind het wel komisch dat wij die route volgend jaar ook gaan doen. Tenminste, die langs het water
*Tilburg – ’s-Hertogenbosch – Utrecht Centraal: vertrek uit Tilburg om 01.36 uur en 02.37 uur.
* De treinen van Tilburg naar Utrecht Centraal rijden via Nijmegen i.v.m. werkzaamheden aan het spoor tussen Den Bosch en Geldermalsen. De treinen stoppen niet in Nijmegen.
Op zondag 14 juli 2019 16:05 schreef James1988 het volgende: Het eerder geopperde idee (accu's inbouwen) vond ik goed bedacht. Dat bestaat zelfs al -Siemens en ÖBB onlangs de "CityJet ECO" gepresenteerd, een Desiro ML met accu's. Zoiets zou wellicht ook te retrofitten zijn naar de Belgische treinen.
Ik ga er dan maar even vanuit dat NMBS Desiro's gaat inzetten naar Hamont, wanneer de lijn geëlektrificeerd is. Er rijden nu MW41's (losse stellen?), dus met een Desiro kan die lijn vast uit de voeten.
Een losse treindienst met bicourant materieel (bijvoorbeeld Weert-Neerpelt) zie ik niet van de grond komen. Het brengt hoge kosten met zich mee, en een stop ergens halverwege de lijn is niet aantrekkelijk voor reizigers.
Zijn er straks dan nog diensten waar de mw41 nodig is?? Of gaan ze in de verkoop??
Op maandag 15 juli 2019 20:14 schreef James1988 het volgende: Ja, kijk maar naar de Buffels. Die staan ook nog altijd in Nijmegen weg te roesten.
Dat komt meer omdat ns voor de tweede keer in zee is gegaan met een malafide organisatie. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen........
Dat komt meer omdat ns voor de tweede keer in zee is gegaan met een malafide organisatie. Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen........
Poprad-Kosice boeken via zssk.sk boeken. Mijn tip is om een InterCity ticket op voorhand te boeken als homeprint, die is goedkoper en reservering inclusief. Voor Kosice-Budapest kun je via https://www.mavcsoport.hu/ een online een homeprint ticket krijgen.
Poprad-Kosice boeken via zssk.sk boeken. Mijn tip is om een InterCity ticket op voorhand te boeken als homeprint, die is goedkoper en reservering inclusief. Voor Kosice-Budapest kun je via https://www.mavcsoport.hu/ een online een homeprint ticket krijgen.
Oh kan dat gewoon? Dacht dat MAV-tickets alleen geldig waren als het vertrekstation in Hongarije is.
Vervoerder Keolis is nog bezig met de analyse van de proefperiode van twee weken, begin juni. Toen hield de trein tussen Kampen en Zwolle tijdelijk halt in de vinexwijk.
We zijn een maand verder. Wat zijn ze in godesnaam allemaal aan het analyseren dan?
Op zondag 14 juli 2019 14:58 schreef ReisT het volgende: Omdat de Belgen bij het bestellen vergeten waren dat ze ook weleens een stukje de grens overgaan. Dat kan Siemens vast ook wel anders instellen.
Nee, omdat er gewoon Europese regels zijn voor spanningsgrenzen waar het materieel aan moet voldoen. Een trein moet bij een te lage bovenleidingspanning gewoon uit.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Nee. Denk dat dat momenteel ook iets te veel gevraagd is. Je kunt vragen of Google zoiets wil ontwikkelen, dat is denk ik de enige partij die het zou kunnen en willen. Het moet zeker gratis zijn ook? Ja, dacht ik wel Nou ja, ruikammereet rekenmaaruit wat daar de kans op is
Was klaarblijkelijk de 7618 volgens Somda, kwam voorbij ivm gescheurde stoelbekleding. Mij viel vooral op dat, dat ding enorm wiebelde. Zat achterin, leek af en toe alsof het rijtuig los van het wielstel zat.
Als en hele familie door 1 deur wil en zich niet naar het volgende balkon verplaatst om sneller uit te stappen is dat niet slim. Maar als mij het zou overkomen was de noodrem vast dichtbij..
Op zaterdag 20 juli 2019 22:17 schreef boriq het volgende: Voldoende ventilatie op de snelweg in deze Flixbus, verklaard ook de goedkope tickets (ja, dat is (of was) inderdaad het dakraam. [ afbeelding ]
Beetje rondtreinen in Duitsland is ook best prima. RB75, RB67, RB10, S8 en RB14 afgevinkt. Zometeen nog terug naar de mand.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Jep, die gaat naar de klimaatkamer in Wenen. Het stel heeft ook nog geen volledig interieur, dus ook dit is gewoon nog een echt testreinstel en zal uiteindelijk weer teruggaan naar de fabriek om 'm gelijk te krijgen met de uiteindelijke productiestellen.
Uiteindelijk via oebb.at het deel bratislava budapest kunnen regelen voor 29 euro. Als je 2 tickets koopt kun je er geen reservering bij krijgen trouwens, bij 1 wel Die regelen we wel in Slowakije.
Zie dit topic. Is er een soort europees, ticketswap topic voor treinkaartjes?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Op dinsdag 23 juli 2019 18:29 schreef derLudolf het volgende: Zo kaartjes binnen voor de vakantie. Meppen-Dortmund met tussenstop van 10 uur in Duisburg, Dortmund-Berlin en Berlin-Haren.
edit: dat klote-digidipscript van Danny vernaggelt vakkundig de URL en redirect je naar oui.sncf (met een referrallinkje natuurlijk). Heb je dus helemaal niks aan.
edit: dat klote-digidipscript van Danny vernaggelt vakkundig de URL en redirect je naar oui.sncf (met een referrallinkje natuurlijk). Heb je dus helemaal niks aan.
probeer het eens door hem in een code tag te zetten. Dan wordt hij niet omgezet naar een url
Op dinsdag 23 juli 2019 18:58 schreef Goverman het volgende: Ik word nu geëvacueerd uit een gestrande IC van Groningen naar Zwolle, ter hoogte van Staphorst...
ik neem aan dat vanwege de ramp de kerk al is opengesteld?
Op dinsdag 23 juli 2019 18:58 schreef Goverman het volgende: Ik word nu geëvacueerd uit een gestrande IC van Groningen naar Zwolle, ter hoogte van Staphorst...
Hopelijk wel een beetje snel, gezien de hitte. Sterkte!
edit: dat klote-digidipscript van Danny vernaggelt vakkundig de URL en redirect je naar oui.sncf (met een referrallinkje natuurlijk). Heb je dus helemaal niks aan.
En als je de links tussen nosml tags zet, of code?
Nummers heb ik nooit op gelet maar ik weet wel dat er vlak voor OF Düsseldorf OF Köln Hbf aan de linkerkant (komende vanuit NL) een enorme flat staat vol met rode en paarse ramen
Op dinsdag 23 juli 2019 20:45 schreef Dr_Flash het volgende: Nummers heb ik nooit op gelet maar ik weet wel dat er vlak voor OF Düsseldorf OF Köln Hbf aan de linkerkant (komende vanuit NL) een enorme flat staat vol met rode en paarse ramen
Op de terugweg zag ik het rechts, dus klopt opzich wel. Was niet in Köln. Dus Düsseldorf. Daar zijn we doorgereden toch?
ik neem aan dat vanwege de ramp de kerk al is opengesteld?
Nee, de kerk werd niet opengesteld. Waarschijnlijk was dat omdat half Staphorst was uitgerukt om de boel vast te leggen voor het nageslacht.
Het was eigenlijk wel een leuk avontuur. Vanuit mijn beleidsdirectie deed een aantal collega's samen met een paar NS-ers en ProRailers een studietripje langs de projecten en OV-indeling in Noord-Nederland. Het was een rondje dat begon in Lelystad, dan naar Zwolle (busstation/busbrug, Zwolle-Herfte e.d.), via Heerenveen (ff buurten bij Arriva) en Leeuwarden over de werkzaamheden bij Extra Sneltrein Groningen-Leeuwarden en daarna hebben we nog het emplacement bij Groningen Spoorzone bezocht.
Op de terugweg naar Zwolle (waar we ff een hapje zouden eten) ging het dus mis bij Hoogeveen: door overwegstoringen reed onze DDZ al veel langzamer dan normaal. Bij Staphorst klapte de snelschakelaar eruit, waarschijnlijk door oververhitting. Er is nog geprobeerd de trein om te bouwen om ons te droppen in Meppel, maar dat is niet gelukt. Dus kwam er een evacuatietrein, waarschijnlijk een trein achter ons die werd leeggemaakt in Hoogeveen of Meppel.
We zaten helemaal vooraan (boven de motorbak) en konden dus vanalles meekrijgen via de machinist, die ook wel door had dat die club bijdehante mensen in zijn trein bovengemiddeld geïnteresseerd (maar niet negatief) was... En her en der kregen we op de achtergrond ook nog wel wat mee van NS-ers en ProRailers die nog wel een treindienstleider e.d. kenden. De organisatie was best strak, al duurt het voor reizigers toch wel lang allemaal. Er werden flesjes water uitgedeeld door ProRail (in de trein) en op station Zwolle (door NS), maar toch raakte een vrouw onwel (geen idee wat de oorzaak daarvan was).
Uiteindelijk duurde het twee uur van de stilstand bij Staphorst tot we in Zwolle aankwamen, waar we een mooi evaluatie onderwerp voor de borrel en frieten na afloop hadden. Wel fijn dat het een redelijk onschuldige treinstoring was waarvoor de evacuatie werd ingezet en niet door een aanrijding. Dat was eigenlijk de consensus, net als de wijze waarop dit alles geregeld is door ProRail en NS.
[ Bericht 0% gewijzigd door Goverman op 24-07-2019 16:18:43 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.