SPOILER: Het Kabinet-TrumpOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amerikaans Congres:
Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)
Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)SPOILER: Overzicht van lopende onderzoekenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Extra aanwijzingen voor dit topic:
Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.
Daarom de volgende afspraken:
Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen:
Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie.
Wat je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
-Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
-We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken.
-ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.
-We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
En er zijn geen mensenrechten organisaties, juristen etc die toegang af kunnen dwingen?quote:Op woensdag 26 juni 2019 13:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is niet zo'n moeilijke vraag he![]()
De mensen die de leiding hebben over die kampen zijn ook niet gek en snappen ook wel dat dat een PR-ramp van bijbelse proporties zou opleveren.(voor zover het dat al niet is)
Dat lijkt me de republikeinse primaryquote:Op woensdag 26 juni 2019 13:24 schreef martijnde3de het volgende:
2020 National Democratic Primary:
Trump 83% Weld 17%
@EmersonPolling 6/21-24
Thx, heb het aangepastquote:Op woensdag 26 juni 2019 13:28 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat lijkt me de republikeinse primary.
Het is dan ook niet waar. Althans: het nieuws krijgt een high rating. Mixed is ivm guest pundits. Zoek zelf maar opquote:Op woensdag 26 juni 2019 11:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat wist ik dan weer niet. Maar goed punt.
Gewoon je nieuws onderbouwen met betrouwbare bronnen, zou moeten kunnen.
Overigens is het hier niet een nieuws-topic pur sang. Er is wel enige overlap met NWS. Maar voel je vrij om ook daar te posten (als je dat niet al deed). Wil het hier toch wat meer over politiek hebben dan over nieuws alleen.
Aangezien er begin-tijden bij staan en Fox & Friends maar één keer per dag wordt uitgezonden lijkt dit per tijdszone te zijn. In het hele land keken dus zo'n 4 miljoen mensen naar Fox & Friends.quote:Op woensdag 26 juni 2019 13:21 schreef martijnde3de het volgende:
Interessant. Fox news is de meest populaire zender, al kijken er nog steeds bagger weinig mensen.1,5 miljoen, er kijken meer mensen naar het vrouwen voetbal.
[ afbeelding ]
geen idee, Rode Kruis misschien.quote:Op woensdag 26 juni 2019 13:26 schreef capricia het volgende:
[..]
En er zijn geen mensenrechten organisaties, juristen etc die toegang af kunnen dwingen?
Het gaat om 1 dag. Zondag 23 juni.quote:Op woensdag 26 juni 2019 13:35 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Aangezien er begin-tijden bij staan en Fox & Friends maar één keer per dag wordt uitgezonden lijkt dit per tijdszone te zijn. In het hele land keken dus zo'n 4 miljoen mensen naar Fox & Friends.
Overigens wel een vreemd onderzoek als ze dit inderdaad op die manier presenteren.
Écht.quote:Op woensdag 26 juni 2019 13:39 schreef Ulx het volgende:
Ze hadden toch de visa van VN inspecteurs ingetrokken die in de pencentratiekampen wilden komen kijken?
Hebben ze daar ook een geloofwaardige verklaring gegeven waarom ze dit hebben gedaan?quote:Op woensdag 26 juni 2019 13:39 schreef Ulx het volgende:
Ze hadden toch de visa van VN inspecteurs ingetrokken die in de pencentratiekampen wilden komen kijken?
Dat bedoelde ik ookquote:
Het zegt mij dan ook niet zoveel, een zo'n plaatje.quote:Op woensdag 26 juni 2019 13:42 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook. Fox & Friends wordt één keer per dag uitgezonden, dus die drie entries met alle drie een andere tijd lijken me dan in andere tijdszones te zijn. Dus in totaal 4 miljoen voor het hele programma op de 23e.
Maar dan vind ik het alsnog vreemd, want bijvoorbeeld Apollo 11 komt maar twee keer voor, Sunday Morning Futures zou zelfs maar in één tijdszone bekeken worden. En mainland USA heeft vier tijdszones...
quote:Get started
IN A VICTORY FOR THE CONSTITUTION, JUDGE REJECTS DELAY & ORDERS DISCOVERY IN BLUMENTHAL V. TRUMP, LAWSUIT BROUGHT BY BLUMENTHAL, NADLER & 213 MEMBERS OF CONGRESS
House Judiciary Dems
House Judiciary Dems
Jun 25 · 2 min read
In a victory for the Constitution and 215 Congressional plaintiffs, Judge Emmet Sullivan of the U.S. District Court for the District of Columbia denied President Trump’s request to delay the challenge brought by U.S. Senator Richard Blumenthal (D-CT), House Judiciary Committee Chairman Jerrold Nadler (D-NY), and members of the Senate and House of Representatives to hold him accountable to the Constitution’s Foreign Emoluments Clause, and ordered discovery to begin on Friday, June 28. The Members of Congress are represented in this case by the Constitutional Accountability Center.
Ze peuteren en sleuren, en het kost ze tijd , maar omdat de Dems het allemaal volgens de regels doen, krijgen ze wél voor elkaar wat ze willen. Dan kun je stonewallen wat je wilt. Of boos twitteren..quote:Op woensdag 26 juni 2019 13:58 schreef Ulx het volgende:
Zware klap voor Trump: Emolumentszaak gaat gewoon beginnen
Dit is wel nieuws. De rechtzaak tegen Trump omdat hij zich laat omkopen gaat gewoon door. Trump hoopte het te kunnen vertragen tot sint juttemis, maar dat is een no-no, zei de rechter.
[..]
Trump verliest al die zaken omdat zijn argumenten gewoon kut zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2019 14:07 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ze peuteren en sleuren, en het kost ze tijd , maar omdat de Dems het allemaal volgens de regels doen, krijgen ze wél voor elkaar wat ze willen. Dan kun je stonewallen wat je wilt. Of boos twitteren..
Ze hebben veel meer middelen. Het huidige beleid van kinderen onder erbarmelijke omstandigheden opvangen en weigeren een stap extra te zetten is gewoon afschrikbeleid. Ik denk niet dat je je dit helemaal realiseert. Alles is bedoeld om migranten te laten denken 'Hmm, laat ik het maar niet proberen'. Kinderen geestelijk martelen in concentratiekampen (want dat is het, zo is al vaak genoeg uitgelegd) hoort daar ook gewoon bij. Dit zijn gewoon de hardliners binnen de Trumpregering zoals Miller die dit voorstaan. Niets meer niets minder. Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat Trump hier van veel van binnenkrijgt door het filter heen waarmee hij afgeschermd wordt.quote:Op woensdag 26 juni 2019 12:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zo goed als mogelijk is met de middelen die ze hebben.
Eigenlijk kun je ook zien aan het verstop gedrag van de republikeinen dat die ook geen uitweg kunnen vinden voor Trump. Op gegeven moment staat die er alleen voor. Ik zou de republikeinen adviseren om toch maar Bill Weld naar voren te schuiven als kandidaat. dan kan trump zich het komende jaar bezighouden met alle rechtszaken die op hem afkomen. En misschien nog een beetje aan besturen toekomenquote:Op woensdag 26 juni 2019 14:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump verliest al die zaken omdat zijn argumenten gewoon kut zijn.
Die gedachtegang is eigenlijk te simpel voor woorden, de meeste vluchtelingen die daar zitten zijn gevlucht voor georganiseerde gangs en drugs. Voor die mensen is het de keus: springen we in het vuur of op de rotsen?quote:Op woensdag 26 juni 2019 14:16 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Elzies zegt het ook letterlijk: Je weet wat je te wachten staat als je het probeert, dus als je het toch doet is het je eigen schuld. Dat is precies de gedachtengang om dit beleid in stand te houden en willekeurig welke oplossing tegen te houden en te vertragen.
Kom even naar de FB.quote:Op woensdag 26 juni 2019 15:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jammer dat dit soort uitbarstingen niet eens als wereldnieuws worden gezien door wat hier een kleurtje heeft. Hij gooide er ook nog even een dreigement bij.twitter:AFP twitterde op woensdag 26-06-2019 om 15:13:04#BREAKING US war against Iran would 'not last very long:' Trump https://t.co/T1TnTTduT2 reageer retweet
onderbuiknieuws dus.quote:Op woensdag 26 juni 2019 15:33 schreef KoosVogels het volgende:
Verder is die obsessie met AOC wel bijzonder om te aanschouwen. In NWS leeft zelfs al het idee dat ze in 2020 een gooi doet naar het presidentschap, wat alles zegt over hoe slecht haar 'tegenstanders' op de hoogte zijn.
Ach, vind het wel knap wat ze doet. Meid heeft het hart op de juiste plaats en doet het politiek gezien ook helemaal niet onaardig. Af en toe maakt ze wat missers, maar dat is haar, gezien d'r leeftijd, wel vergeven.quote:Op woensdag 26 juni 2019 16:23 schreef Refragmental het volgende:
Die photo-op van AOC is overigens gewoon echt gebeurd... en wat mij betreft een ontzettend goedkope mediastunt met matig acteerwerk van AOC zelf.
Gelukkig neemt niemand haar echt serieus, ook niet hier.
Al was er laatst wel op de NPO, die vervanging van dwdd, een heel propaganda segment aan haar besteed en hoe geweldig ze wel niet was, nieuw gezicht van de politiek, jadajada, volgens mij was Twan Huys (:r) en ook en kon ie em nog net in de broek houden.
Jonge latino vrouw die zich niet in vage taal met veel woorden uitdrukt. Dat wordt gewoon gezien als een bedreiging.quote:Op woensdag 26 juni 2019 16:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, vind het wel knap wat ze doet. Meid heeft het hart op de juiste plaats en doet het politiek gezien ook helemaal niet onaardig. Af en toe maakt ze wat missers, maar dat is haar, gezien d'r leeftijd, wel vergeven.
Snap ook niet waarom complete volksstammen een rode waas voor de ogen krijgen als AOC iets doet.
Neem nou alle paniek om die Green New Deal. Ik pretendeer niet de inhoud te kennen van dat voorstel, maar in essentie is gewoon een routeplan voor een groener en meer duurzaam Amerika. Geloof graag dat er twijfelachtige en domme ideeën in staan, maar met de gedachte achter het voorstel is weinig mis. En in overleg kun je immers de scherpe kantjes eraf halen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 16:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jonge latino vrouw die zich niet in vage taal met veel woorden uitdrukt. Dat wordt gewoon gezien als een bedreiging.
Dat ze dat zinloze ego projectje van Trump niet steunen wil niet zeggen dat ze stil zitten natuurlijk.quote:“This situation is child abuse. It is an atrocity that violates every value we have,” Pelosi said on the House floor before the bill’s passage. “Today our legislation is a vote against the cruel attitude toward children of this administration.”
Een dreiging is werkelijk het laatste wat ik in haar zie, neem haar absoluut niet serieus.quote:Op woensdag 26 juni 2019 16:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Jonge latino vrouw die zich niet in vage taal met veel woorden uitdrukt. Dat wordt gewoon gezien als een bedreiging.
Ja, maar dat is dus gewoon pure angstquote:Op woensdag 26 juni 2019 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neem nou alle paniek om die Green New Deal. Ik pretendeer niet de inhoud te kennen van dat voorstel, maar in essentie is gewoon een routeplan voor een groener en meer duurzaam Amerika. Geloof graag dat er twijfelachtige en domme ideeën in staan, maar met de gedachte achter het voorstel is weinig mis. En in overleg kun je immers de scherpe kantjes eraf halen.
Maar haar critici doen alsof ze zojuist het meest verschrikkelijke plan sinds de Neurenberg-wetten heeft gepresenteerd.
Dat mag je zeker bespreken hier.quote:Op woensdag 26 juni 2019 16:47 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Een dreiging is werkelijk het laatste wat ik in haar zie, neem haar absoluut niet serieus.
Helaas is ze wel politicus en daarom kunnen haar veelvuldige missers hier wel eens in dit topic besproken worden, waarna iedere keer op voorspelbare wijze wordt gezegd dat er vooral geen aandacht besteed moet worden.
Echter werkt dat niet zo, ze wordt tenslotte door de Dems zelf naar voren geschoven als het gezicht van de nieuwe politieke generatie.
Dat kan alleen maar een verbetering zijn, vergeleken met het gespuis dat nu in het Witte Huis zit.quote:Op woensdag 26 juni 2019 16:47 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Een dreiging is werkelijk het laatste wat ik in haar zie, neem haar absoluut niet serieus.
Helaas is ze wel politicus en daarom kunnen haar veelvuldige missers hier wel eens in dit topic besproken worden, waarna iedere keer op voorspelbare wijze wordt gezegd dat er vooral geen aandacht besteed moet worden.
Echter werkt dat niet zo, ze wordt tenslotte door de Dems zelf naar voren geschoven als het gezicht van de nieuwe politieke generatie.
Het was dan ook een verschrikkelijk plan. Let wel, ben het eens met je dat het idee erachter goed is, verduurzamen van je samenleving en beter omgaan met onze planeet.quote:Op woensdag 26 juni 2019 16:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neem nou alle paniek om die Green New Deal. Ik pretendeer niet de inhoud te kennen van dat voorstel, maar in essentie is gewoon een routeplan voor een groener en meer duurzaam Amerika. Geloof graag dat er twijfelachtige en domme ideeën in staan, maar met de gedachte achter het voorstel is weinig mis. En in overleg kun je immers de scherpe kantjes eraf halen.
Maar haar critici doen alsof ze zojuist het meest verschrikkelijke plan sinds de Neurenberg-wetten heeft gepresenteerd.
en allemaal met een muilkorf om. Hoe democratisch..quote:Op woensdag 26 juni 2019 16:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat mag je zeker bespreken hier.
De enige voorwaarde is op normale toon en met normale bronnen.
Eensquote:Op woensdag 26 juni 2019 16:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat mag je zeker bespreken hier.
De enige voorwaarde is op normale toon en met normale bronnen.
Ze is een freshmen congress woman, dudequote:Op woensdag 26 juni 2019 16:47 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Sorry?quote:Op woensdag 26 juni 2019 16:51 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
en allemaal met een muilkorf om. Hoe democratisch..
Anderen niet constant uitschelden voor troll, Russische bot, pizzaboy, alt-rechts, nazi, etc is niet een muilkorf maar een fatsoensnorm.quote:Op woensdag 26 juni 2019 16:51 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
en allemaal met een muilkorf om. Hoe democratisch..
Waar klaag ik over het ingaan op missers van Trump/Gop?quote:Op woensdag 26 juni 2019 16:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ze is een freshmen congress woman, dudeJe zegt dit terwijl je klaagt dat men hier teveel ingaat op de missers van de president en een moreel failliete gop? C'mon...
En ze wordt niet door de dems als zodanig naar voren geschoven, maar door de pers. Want iemand als zij verkoopt gewoon beter.
Dat doe je de hele tijd joh, met tig posts in fb dat dit een circle jerk topic is geworden. Ga je nu niet heiliger voordoen als de paus.quote:Op woensdag 26 juni 2019 16:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Waar klaag ik over het ingaan op missers van Trump/Gop?
Hooguit over de manier waarop, verder kan me Trump/Gop gestolen worden.
Haar verkiezing was een kleine politieke aardverschuiving. Maar ik moet nog maar zien hoe ze het op de lange termijn gaat doen. Over het algemeen mag ik haar wel, kan me wel vinden in veel dingen die ze doet.quote:Op woensdag 26 juni 2019 16:58 schreef speknek het volgende:
Natuurlijk wordt AOC extreem serieus genomen. Ze heeft 4x zoveel Twittervolgers als de nummer 2 lawmaker en ze is verkozen zonder smeergeld aan te nemen. Die combinatie maakt de GOP extreem nerveus.
Dat is helemaal niet wat ik doe in fb, het bespreken van missers heb ik helemaal geen problemen mee. Wel hoe er met afwijkende meningen wordt omgegaan. Hoe snel er gegrepen wordt naar persoonlijke aanvallen en mogelijkheden om het topic te laten ontsporen simpelweg omdat iemand niet gezellig mee doet met het anti trump sentiment.quote:Op woensdag 26 juni 2019 16:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat doe je de hele tijd joh, met tig posts in fb dat dit een circle jerk topic is geworden. Ga je nu niet heiliger voordoen als de paus.
En laten we on topic blijven. Wat vind je van het budget welke is gepasseerd door de dems inzake de situatie aan de grens?
Dan zijn we het daar over eensquote:Op woensdag 26 juni 2019 17:08 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat budget van de Dems, prima.
Ben sowieso voorstander voor betere omstandigheden daar en het sneller afhandelen van verzoeken door meer judges aan te stellen. Hoe korter de periode in zo'n opvangcentrum hoe beter en hoe meer geld er vrij komt om op zijn minst de kwaliteit van de opvang te verbeteren.
Koeien en vliegtuigen verbieden?quote:Op woensdag 26 juni 2019 16:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het was dan ook een verschrikkelijk plan. Let wel, ben het eens met je dat het idee erachter goed is, verduurzamen van je samenleving en beter omgaan met onze planeet.
Dat doe je alleen niet door op drastische wijze alle koeien en vliegtuigen te verbieden, zoiets debiels had simpelweg nooit in dat rapport mogen staan, dan vliegt al je geloofwaardigheid namelijk volledig uit het raam.
Dat stond geloof in een van concepten. Men maakt van een vlieg een olifant. Het welbekende ridiculiseren van 1 klein punt, ook al staat het er niet meer, zodat je niet meer in hoeft te gaan op of na te denken over de rest. Gaslighting.quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Koeien en vliegtuigen verbieden?Waar staat dat dan in die deal?
https://www.cnbc.com/amp/(...)ng-cows-for-now.htmlquote:Op woensdag 26 juni 2019 17:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Koeien en vliegtuigen verbieden?Waar staat dat dan in die deal?
quote:Why "net zero"? The lawmakers explained: "We set a goal to get to net-zero, rather than zero emissions, in 10 years because we aren't sure that we'll be able to fully get rid of farting cows and airplanes that fast."
Onzin natuurlijk.quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:18 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat stond geloof in een van concepten. Men maakt van een vlieg een olifant. Het welbekende ridiculiseren van 1 klein punt, ook al staat het er niet meer, zodat je niet meer in hoeft te gaan op of na te denken over de rest. Gaslighting.
Nee, dat lees jij er in. Maar dat hoeft niet zo te zijn. Volgens diezelfde redenering zouden we onze anus luchtdicht moeten naaien, als je dan toch absurd wilt gaan doen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:21 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk.
Wanneer je aangeeft 0 uitlaatgassen te willen, dan houdt dat dus praktisch in het verbieden/verwijderen van alle machines/fabrieken/wezens die uitstoten. Simpelweg onhaalbaar.
Of het opvangen van die gassen en omzetten in onschadelijke stoffen. Dan heb je netto ook geen uitstoot. Fabrieken en voertuigen kun je zo aanpassen dat ze geen uitlaatgassen meer hebben. Er zijn meer mogelijkheden dan je nu noemt.quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:21 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk.
Wanneer je aangeeft 0 uitlaatgassen te willen, dan houdt dat dus praktisch in het verbieden/verwijderen van alle machines/fabrieken/wezens die uitstoten. Simpelweg onhaalbaar.
Het is een soort creatieve armoede in mijn ogen om te denken dat dingen nu eenmaal zijn zoals ze zijn en we hebben dat maar te accepterenquote:Op woensdag 26 juni 2019 17:28 schreef archito het volgende:
[..]
Of het opvangen van die gassen en omzetten in onschadelijke stoffen. Dan heb je netto ook geen uitstoot. Fabrieken en voertuigen kun je zo aanpassen dat ze geen uitlaatgassen meer hebben. Er zijn meer mogelijkheden dan je nu noemt.
Dan staat dat er dus niet in...quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:19 schreef Refragmental het volgende:
[..]
https://www.cnbc.com/amp/(...)ng-cows-for-now.html
[..]
Maakt niet uit, gewoon roepen dat het zo is en weer wegwezen.quote:
Het was gewoon onderdeel van de gehele discussie rondom de green deal en ook uitgesproken door AOC zelf. Niet vreemd dat dat dan mee wordt genomen in de discussie eromheen en dat het ook tussen de regels door wordt gelezen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 18:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maakt niet uit, gewoon roepen dat het zo is en weer wegwezen.
https://nypost.com/2019/0(...)-green-new-deal/amp/quote:
Dat staat dus niet in de tekst van de resolution... En ja, koeien (en vee in het algemeen) produceren broeikasgassen. Dat proberen te beperken is heel iets anders dan koeien geheel verbieden.quote:Op woensdag 26 juni 2019 18:24 schreef Refragmental het volgende:
[..]
https://nypost.com/2019/0(...)-green-new-deal/amp/
Rep. Alexandria Ocasio-Cortez spent plenty of air time explaining “farting cows,” as she defended her so-called Green New Deal on the premiere of Showtime’s “Desus & Mero.”
According to an initial outline of the measure, the freshman Democrat and Sen. Edward Markey (D-Mass.) said they “set a goal to get to net-zero, rather than zero emissions, in 10 years because we aren’t sure that we’ll be able to fully get rid of farting cows and airplanes that fast.”
The language was later changed to “emissions from cows.”
On Thursday night, comedy duo Desus Nice and The Kid Mero asked Ocasio-Cortez why she thought the initial reaction to the Green New Deal focused on bovine exhaust.
“In the deal, what we talk about, and it’s true, is that we need to take a look at factory farming, you know? Period. It’s wild,” Ocasio-Cortez said, according to Fox News.
Aangezien je het verschil tussen net zero en daadwerkelijk zero dat ze zelf maken al negeert kan ik echt niet anders concluderen dan dat 'koeien verbieden' een dusdanige oversimplificering van het standpunt is dat je het of expres doet, of gewoon alles gelooft wat op the_donald staat.quote:Op woensdag 26 juni 2019 18:22 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Het was gewoon onderdeel van de gehele discussie rondom de green deal en ook uitgesproken door AOC zelf. Niet vreemd dat dat dan mee wordt genomen in de discussie eromheen en dat het ook tussen de regels door wordt gelezen.
Verder mag je je stemmingmakerij voor je houden
Als jij wil dat mensen je video gaan bekijken, dan zou ik er zeker wat bijzetten. Waarom het interessant is. Welk punt je wil maken of welke discussie je er mee wil starten.quote:Op woensdag 26 juni 2019 18:09 schreef LelijKnap het volgende:
Hallo, voor mijn neus heb ik een filmpje van de algemeen geaccepteerde bron CNBC met de titel: Bill Gates-Backed Carbon Capture Plant Does The Work Of 40 Million Trees, gepubliceerd op 22 jun. 2019. Het onderwerp sluit aan op het hier meest recent besproken onderwerp. Nu is mijn vraag: mag ik dit filmpje in dit topic delen zonder de 'dump' van een verhaaltje te voorzien?
https://www.nytimes.com/2(...)ump-quarantined.htmlquote:Reddit Restricts Pro-Trump Community Because of Threats
The forum The_Donald was “quarantined” for threats of violence toward police officers and politicians in Oregon.
Reddit limited access to a forum popular with supporters of President Trump on Wednesday, saying that its users had violated rules prohibiting content that incites violence.
Visitors to the subreddit The_Donald were greeted Wednesday with a warning that the section had been “quarantined” and asking if they still wanted to enter.
Site administrators said that users of the online community, which has about 750,0000 members, had made threats against police officers and public officials.
Kom je wel eens op T_D of praat je anderen na?quote:Op woensdag 26 juni 2019 21:16 schreef Tweek het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)ump-quarantined.html
Werd tijd dat er wat aangedaan werd.
Bij td word je gebanned als je tegen de stroom in zwemt cq. zijne heerlijkheid afvalt, bij politics krijg je slechts wat downvotes en mogelijk iemand die je van repliek dient als je hem ophemelt.quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:24 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Kom je wel eens op T_D of praat je anderen na?
Ik kom met grote regelmaat op politics en ook t_d, en ik moet zeggen dat politics velen malen meer toxisch en haatvol is. Zelden dat ik zoiets zie op t_d, het is een redelijk zichzelf regulerende subreddit omdat ze weten dat ze behoorlijk onder een ontzettende biased vergrootglas liggen. In hot en rising is men zeer beschaafd ten opzichte van die in politics.
Jep kijk er weleens.quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:24 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Kom je wel eens op T_D of praat je anderen na?
Ik kom met grote regelmaat op politics en ook t_d, en ik moet zeggen dat politics velen malen meer toxisch en haatvol is. Zelden dat ik zoiets zie op t_d, het is een redelijk zichzelf regulerende subreddit omdat ze weten dat ze behoorlijk onder een ontzettende biased vergrootglas liggen. In hot en rising is men zeer beschaafd ten opzichte van die in politics.
Pardon? Dit bedoel je andersom toch? Zie vaak genoeg voorbeelden van td'ers die gebanned worden simpelweg omdat ze posten in t_d.quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Bij td word je gebanned als je tegen de stroom in zwemt cq. zijne heerlijkheid afvalt, bij politics krijg je slechts wat downvotes en mogelijk iemand die je van repliek dient.
Ben al lang geleden gebanned in t_d en conservative omdat ik iemand corrigeerde.quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Pardon? Dit bedoel je andersom toch? Zie vaak genoeg voorbeelden van td'ers die gebanned worden simpelweg omdat ze posten in t_d.
Zou zeggen, post eens voor de grap een week/maand lang met een nieuw account in t_d op een fatsoenlijke manier en ga dan eens posten in politics. De haat zal je zo om de oren vliegen, puur omdat je post in t_d, genoeg subreddits waar je niet eens kunt post, die bannen preventief al alles wat ook maar post in t_d.
Politics is echt pure kanker voor een sub waar zogenaamd alle politiek besproken kan worden. Post eens een topic wat als pro-trump opgevat kan worden en ook dan ervaar je echte haat.
T_D pretendeert daarnaast ook niet een open platform voor iedereen te zijn zoals politics dat wel doet. T_D is een 24/7 pro trump circlejerk.
Mwa, het is het grootste pro trump forum waar Trump zelf ook weleens aanwezig is geweest.quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ja hallo, dit gaat over Reddit. Niet over Amerikaanse politiek...
Als dat gebeurt zoals het er hier soms aan toe gaat dan snap ik dat wel.quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:39 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ben al lang geleden gebanned in t_d en conservative omdat ik iemand corrigeerde.
Eens. Hoort hier eigenlijk niet eens thuis.quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ja hallo, dit gaat over Reddit. Niet over Amerikaanse politiek...
Nog steeds geen Amerikaanse politiekquote:Op woensdag 26 juni 2019 22:45 schreef Tweek het volgende:
[..]
Mwa, het is het grootste pro trump forum waar Trump zelf ook weleens aanwezig is geweest.
Je bent het er niet mee eens dat anti trump geluiden gebanned worden, terwijl je wel zegt dat het een circlejerk is? Ik zou het zelf overigens meer als een cult omschrijven.quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:36 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Pardon? Dit bedoel je andersom toch? Zie vaak genoeg voorbeelden van td'ers die gebanned worden simpelweg omdat ze posten in t_d.
Zou zeggen, post eens voor de grap een week/maand lang met een nieuw account in t_d op een fatsoenlijke manier en ga dan eens posten in politics. De haat zal je zo om de oren vliegen, puur omdat je post in t_d, genoeg subreddits waar je niet eens kunt post, die bannen preventief al alles wat ook maar post in t_d.
Politics is echt pure kanker voor een sub waar zogenaamd alle politiek besproken kan worden. Post eens een topic wat als pro-trump opgevat kan worden en ook dan ervaar je echte haat.
T_D pretendeert daarnaast ook niet een open platform voor iedereen te zijn zoals politics dat wel doet. T_D is een 24/7 pro trump circlejerk.
Dat heb ik daar dus daadwerkelijk nog nooit gezien.quote:Op woensdag 26 juni 2019 22:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als men trouwens zegt dat die sub een haatsub is, heeft men het over irrationele haat tegen bv. minderheden, vluchtelingen, geleerden.
Kun je nog even aangeven waar exact letterlijk in het rapport staat dat alle koeien en vliegtuigen verboden worden? En dan niet in een versie die per ongeluk op internet verscheen, maar de officiele?quote:Op woensdag 26 juni 2019 16:51 schreef Refragmental het volgende:
Dat doe je alleen niet door op drastische wijze alle koeien en vliegtuigen te verbieden, zoiets debiels had simpelweg nooit in dat rapport mogen staan, dan vliegt al je geloofwaardigheid namelijk volledig uit het raam.
Ah ok, never mind. Het was dus weer fake-news & misinformatie.quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:19 schreef Refragmental het volgende:
[..]
https://www.cnbc.com/amp/(...)ng-cows-for-now.html
[..]
Ik zit mobiel en het gaat idd wel een tikje off topic, dus Ik kan er niet al te veel op in gaan, maar je bent echt blind als je dat niet ziet. Staat bomvol op het internet er mee en heb het zelf ook geconstateerd, bv.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:20 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dat heb ik daar dus daadwerkelijk nog nooit gezien.
Wel tegen "journalisten" en liberals. Maar das redelijk te verwachten wanneer je door die groepen constant voor nazi wordt uitgemaakt.
Er worden regelmatig topics gepost met positieve geluiden over minderheden (african-americans, hispanics, gays) en migranten. Geen idee waar je geleerden vandaan tovert.
Er kunnen er wel eens een paar door glippen.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik zit mobiel en het gaat idd wel een tikje off topic, dus Ik kan er niet al te veel op in gaan, maar je bent echt blind als je dat niet ziet. Staat bomvol op het internet er mee en heb het zelf ook geconstateerd, bv. [ afbeelding ]
Verder vind Ik liberals in algemene zin haten wel vreemd, net als conservatives. Extremisten haten snap ik wel, maar dat zijn de democraten niet, laat staan liberals. Daarnaast worden normale journalisten gehaat.
Maar laten we het vooral over subreddits hebben.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Oja, vandaag en morgen zijn twee debatten voor de democratische primaries. Vandaag: Warren, O’Rourke, Booker, Klobuchar, Castro, Gabbard, Ryan, Inslee, de Blasio en Delaney.
Morgen: Biden, Sanders, Buttigieg, Harris, Yang, Gillibrand, Hickenlooper, Williamson, Bennet, Swalwell.
Morgen worden btw ook drie belangwekkende uitspraken van de Supreme Court verwacht over gerrymandering in Maryland, gerrymandering in North Carolina en de toegevoegde censusvraag.
Oké. Jammer, ik weet er niet echt iets bij te vermelden.quote:Op woensdag 26 juni 2019 18:51 schreef capricia het volgende:
Als jij wil dat mensen je video gaan bekijken, dan zou ik er zeker wat bijzetten. Waarom het interessant is. Welk punt je wil maken of welke discussie je er mee wil starten.
Ik neem aan dat je ook graag wil dat mensen reageren.
Als je alleen een linkdump van een filmje doet, voegt dat weinig toe. En zie ik het nut niet voor dit topic.
Ah leuk, een collage van onidentificeerbare meuk. Je vindt the_donald geen haatsub? En deze teksten die verwijderd zijn, gedownvote worden of voor zover Ik zie nogal een gezochte betekenis zouden hebben wel? Zinloos om overal op in te gaan en het zegt geen reet over the_donald, leuke whataboutism dus van je. Maar bv. “pull the plug” kan in het geval van Sanders denk ik plausible op einde dienstverband slaan, een gevangenisstraf toewensen aan wat nazi’s vind ik niet heel gek om er wat zaken uit te lichten.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:52 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Er kunnen er wel eens een paar door glippen.
En het staat er inderdaad vol mee.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zeg gelijke monniken, gelijke kappen r/politics en r/bad_cop_no_donut dicht als zijnde haatsubs. Eens toch?
Zou spez overigens zelf haat berichten hebben geplaatst of op onzichtbare wijze berichten van gebruikers aangepast? Heeft hij namelijk in een verleden vaker gedaan en de wens om t_d te sluiten, desnoods met gefakete berichten, ligt er al heel lang en wordt ook door de forumadmins onderling besproken
Ah ja, eens. Ik stop daar maar eens mee. Zinloos en oninteressant inderdaad.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:56 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maar laten we het vooral over subreddits hebben.
Je hebt 3 berichtjes gevonden. Hoera fantastisch. Als we lang genoeg graven vinden we dat soort berichten hier ook op fok.quote:Op donderdag 27 juni 2019 00:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ah leuk, een collage van onidentificeerbare meuk. Je vindt the_donald geen haatsub? En deze teksten die verwijderd zijn, gedownvote worden of voor zover Ik zie nogal een gezochte betekenis zouden hebben wel? Zinloos om overal op in te gaan en het zegt geen reet over the_donald, leuke whataboutism dus van je. Maar bv. “pull the plug” kan in het geval van Sanders denk ik plausible op einde dienstverband slaan, een gevangenisstraf toewensen aan wat nazi’s vind ik niet heel gek om er wat zaken uit te lichten.
Elke sub heeft natuurlijk wel wat gekken er tussen bovendien en het gaat er om hoe je er mee om gaat. Bij t_d worden die op eens schild gehesen. De tekst die ik net liet zien staat er gewooon nog na een half jaar.
Absoluut. Bizar hoe hatelijk deze zogenaamde tolerante liberalen zijn naar alles wat niet eenzelfde mening deelt. Maar tis genoeg geweest over reddit. Hoop dat ze zich hiermee in de eigen voeten schieten.quote:Op donderdag 27 juni 2019 00:14 schreef LelijKnap het volgende:
Hatesub numero uno is en blijft /r/pol.
Mwoa, sinds de vluchtelingencrisis was Reddit al in censuurnodus gegaan. The Donald was het laatste bastion, maar het weglopen van de volhouders zal verder ook niet al te veel verschil meer maken.quote:Op donderdag 27 juni 2019 00:32 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Absoluut. Bizar hoe hatelijk deze zogenaamde tolerante liberalen zijn naar alles wat niet eenzelfde mening deelt. Maar tis genoeg geweest over reddit. Hoop dat ze zich hiermee in de eigen voeten schieten.
Zeikstraal, is zelfs een NYT artikel overquote:Op woensdag 26 juni 2019 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hey echt. Als tweets over de politieke actualiteit met een op ed moeten komen vind ik een discussie over Reddit in dit topic echt niet ok. Ga maar naar DIG ofzo..
Ik ook. Dus klaar nu.quote:Op donderdag 27 juni 2019 00:38 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik kan me voorstellen dat er relevantere plekken zijn voor dit gecalimero over reddit.
Welk staartje doel je op?quote:Op donderdag 27 juni 2019 00:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Alsof die zaak van de gevluchte republikeinse senatoren in Oregon op zich nog niet raar genoeg was... denk niet dat iemand dit staartje had verwacht.
Ik had de post van trein gemist, maar het staartje was de quarantaine van /r/the_donald. Dat detail had ik oorspronkelijk overheen gelezen. /bastaquote:
Ooooooh, op die fiets, nu snap ik hemquote:Op donderdag 27 juni 2019 01:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik had de post van trein gemist, maar het staartje was de quarantaine van /r/the_donald. Dat detail had ik oorspronkelijk overheen gelezen. /basta
Eens. En er zijn ook 'goede' donald subreddits. Zoals Askthedonald (of askdonald) waar ik zelfs af en toe heen ging om te kijken hoe mensen dachten over de standpunten van Trump. Ookal ben ik het er niet mee eens er was altijd wel een redelijk normale discussie. The_Donald is gewoon een soort cult. Meer kan je er niet van maken. Zelfs pro Trump supporters zijn daar geband als ze een keertje niet eens waren met wat Trump doet.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:48 schreef Re het volgende:
Mooi dat die stront in quarantaine zit, iedereen die die subreddit ophemelt is besmet met een soort degeneratief virus
https://www.reddit.com/r/(...)ion&utm_term=control
Ben benieuwd naar de primary debatten, Warren lijkt me het meest te kunnen winnen, Biden het meest te verliezen
Hebben ze eindelijk iets aan die belachelijk subredit gedaan? Fijnquote:Op donderdag 27 juni 2019 07:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eens. En er zijn ook 'goede' donald subreddits. Zoals Askthedonald (of askdonald) waar ik zelfs af en toe heen ging om te kijken hoe mensen dachten over de standpunten van Trump. Ookal ben ik het er niet mee eens er was altijd wel een redelijk normale discussie. The_Donald is gewoon een soort cult. Meer kan je er niet van maken. Zelfs pro Trump supporters zijn daar geband als ze een keertje niet eens waren met wat Trump doet.
Maar ze hoeven het niet te bannen. Dat vind ik te ver gaan.
Maar waarom? Ik las eerder hier dat het geen politiek is, maar het is zelfs voorpagina nieuws op verschillende politieke websites.... Ik bedoel, The_Donald was misschien wel verantwoordelijk voor de overwinning van Trump... is geen klein dingetje.quote:Op donderdag 27 juni 2019 07:52 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Ophouden over Reddit nu.
[/modbreak]
Kom dan met het artikel. Zodat we het allemaal kunnen lezen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 07:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar waarom? Ik las eerder hier dat het geen politiek is, maar het is zelfs voorpagina nieuws op verschillende politieke websites.... Ik bedoel, The_Donald was misschien wel verantwoordelijk voor de overwinning van Trump... is geen klein dingetje.
The Guardianquote:Op donderdag 27 juni 2019 08:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Kom dan met het artikel. Zodat we het allemaal kunnen lezen.
Dan kan iedereen er over mee praten.
Echt waar halen jullie deze onzin vandaan? Je kunt simpelweg naar t_d toegaan en zien dat het allemaal niet waar is wat je zegt.quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:10 schreef DustPuppy het volgende:
Ik word daar blij van. Iedereen die daar weleens heeft gekeken weet wat voor een gruwelijke, racistische, seksistische cult bende het daar is.
Elke vorm van kritiek op de Grote Leider en je hebt meteen een ban.
Ok, man.quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:18 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Echt waar halen jullie deze onzin vandaan? Je kunt simpelweg naar t_d toegaan en zien dat het allemaal niet waar is wat je zegt.
Daar heeft hij gelijk in, het is veel beter om je aan je script te houden, dan proberen het wiel in de VS opnieuw uit te vinden. Daar zijn ze in de VS toch net een beetje te conservatief voor. Vandaar dat ik Biden als grotere kanshebber zie dan Bernie Sanders.quote:Op woensdag 26 juni 2019 23:27 schreef Monolith het volgende:
Wat een nonderwerp.
FP had nog een aardig interview met Stiglitz:
https://buff.ly/2EpK8BP
In zijn ogen moeten de Democratische kandidaten niet te ver naar links hellen vanwege het risico op electoraal verlies.
Tweek haalde overigens gisteren hier al het NY Times artikel aan hier over, wat wat overschaduwd werd doordat Refragmental en ik in veel algemenere termen enigszins offtopic erop door gingen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
The Guardian
https://www.theguardian.c(...)uarantined-subreddit
Politico:
https://www.politico.com/(...)ule-breaking-1384221
Washington Post:
https://www.washingtonpos(...)m_term=.d2f1809d6a9c
Tweakers heeft er nu ook een artikel over in het Nederlands:
https://tweakers.net/nieu(...)-trump-subforum.html
quote:A user wrote, “None of this gets fixed without people picking up rifles,” to which another user responded, “If that's what it takes for us and our marginalized community to be heard I suppose it may become necessary sooner than we think.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A user wrote, “Rifles are the only way we're going to get any peace in our lives ever again,” adding, “It's either war and we get rid of these guys or a lifetime of listening to this shit over and over again start getting yourself ready.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A user wrote, “There is only one way to get rid of a dictatorship like this. You don't want to acknowledge it and they made it illegal to do so but you have a choice - bite the bullet or let the collapse fall onto your kids instead of you.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A user called for “burn[ing] Portland and Eugene to the ground.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Citing the Second Amendment, another user criticized the lack of armed action from others “against government tyrany,” adding, “Now there is proven government tyrany and you do nothing?”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A user wrote, "Hopefully all State Police in Oregon refuse, hes serious. No problems shooting a cop trying to strip rights from Citizens. If he calls for help I'd come."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A user called for “more militia men in Oregon. Michigan, Idaho, Washington, Nevada, Utah, Colorado,” adding, “You know what to do. Flood Oregon and take over Portland. Let's make this happen.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A user wrote, “Everyone needs to start getting into shape, sharpening up your marksmanship and learning the ins and outs of all your fire arms. Stock upon that ammo too.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Another user wrote that it was “good” to “threaten violence … because nothing else is working.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A user wrote in response to the governor’s order, “Tree of Liberty seems thirsty,” a reference to former President Thomas Jefferson’s quote that “the tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots & tyrants.”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A user wrote that they were “at the point where I hope [violence] happens” as a “catalyst to purge their ideology from government.” Regarding the governor’s order, another user wrote: “The soap box has been forbidden to be used. The ballot box has been abused. The ammo box is what they then choose.”Voor zover ik heb nagegaan zijn deze zaken inmiddels wel verwijderd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit artikel wordt op frontpage van t_d een "hit piece" en set up genoemd. Misschien dat ze beter aan een stukje introspectie kunnen doen.
[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 27-06-2019 08:59:03 ]![]()
Like that's gonna happen...quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dit artikel wordt op frontpage van t_d een "hit piece" en set up genoemd. Misschien dat ze beter aan een stukje introspectie kunnen doen."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Blue lives matter alleen als ze zwarten neerschieten.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Een beetje zwijmelen over de te komen gewelddadige revolutie waarin je de tegenstander eindelijk te pakken kan nemen zie je bij alle extremere clubjes wel, en the_donald is niet anders.Hoeren neuken, nooit meer werken.![]()
Hier gebeurt dit ook, ik merk dat de moderatie ons elke keer als vechtende katten uit elkaar moet halen, maar wegkijkt hoe dit allemaal ontstaat. Er komt van sommige users een constante politieke pressie vandaan, alsof ze ons willen bekeren ergens voor, met veel gesar, gezuig, dubieuze links en een ongebreidelde haat tegenover alles wat tegen Trump is.quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:10 schreef DustPuppy het volgende:
Ik word daar blij van. Iedereen die daar weleens heeft gekeken weet wat voor een gruwelijke, racistische, seksistische cult bende het daar is.
Elke vorm van kritiek op de Grote Leider en je hebt meteen een ban.
En veel users storen zich hier aan, waaronder ik. Dan lijkt het me nuttig dat de moderatie zich hier over moet buigen. Als ik bij mijn Amerikaanse familie ben en vraag wat Trump voor ze betekent, zeggen ze allemaal dat hij bij het republikeins stemmende deel van de familie wordt beschouwd als een exentriekeling, en bij de Democratische deel als een volslagen idioot.
Aldaar is de polarisatie niet zo diep al op hier, waar de pogingen om in deze topicreeks een echokamer voor Trump support te vormen verontrustend wordt. User martijnde3de bijvoorbeeld voelt zich verbonden met de Republikeinse politiek, maar is geen klakkeloze volgeling die probeert andere users te ridiculiseren of te overtuigen. Hij heeft een sterke mening en heeft oprechte interesse in de amerikaanse politiek, en dat respecteer ik. Maar er zijn er anderen die een constante druk en onrust tentoonstellen hier, al dan niet opzettelijk.
En dit is de reden waarom er zo vaak de rem op gaat hier. Ik zou zeggen dat de moderatie de oorzaak bij de kern moet gaan zoeken, en niet bij het randgebeuren.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Gisteren gaf men bij M al een inkijkje in de presidentskandidaten verwoord door Twan Huys. Daar zit echt niks fatsoenlijks tussen. Ik zou me als partij nu echt zorgen gaan maken. Alleen die homoseksuele jonge burgemeester werd nog als een betere debater gezien. (sorry, ben even zijn naam kwijt)quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:40 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Daar heeft hij gelijk in, het is veel beter om je aan je script te houden, dan proberen het wiel in de VS opnieuw uit te vinden. Daar zijn ze in de VS toch net een beetje te conservatief voor. Vandaar dat ik Biden als grotere kanshebber zie dan Bernie Sanders.
Ik vermoed ook dat het uiteindelijk toch Biden wordt bij gebrek aan andere volwaardige kandidaten. Maar Joe gaat het echt niet redden tegen de verbaal veel sterkere Trump.![]()
Verbale kracht kan weinig betekenen tegen koude feiten. En je kunt er gif op innemen dat Biden zich goed heeft ingelezen in die feiten. Dat trump on the fly debatteert weten ze daar nu wel. Vooral op het onderwerp zorg kan Biden hem stevig aan de tand voelen waarom hij gefaald heeft om de affordable care act af te breken terwijl hij zowel het huis als het congres onder controle had. En of hij nu WEL een solide zorgplan heeft bedacht (Obama deed dit namelijk wel, vandaar dat hij dit niet kon afbreken)quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:13 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat het uiteindelijk toch Biden wordt bij gebrek aan andere volwaardige kandidaten. Maar Joe gaat het echt niet redden tegen de verbaal veel sterkere Trump.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Die verkiezingen gaan veel meer over vormgeving en het uiterlijke plaatje (in combinatie met de hoeveelheid campagne spotjes) dan over de concrete inhoud waar je het wel of niet mee eens kan zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:20 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Verbale kracht kan weinig betekenen tegen koude feiten. En je kunt er gif op innemen dat Biden zich goed heeft ingelezen in die feiten. Dat trump on the fly debatteert weten ze daar nu wel. Vooral op het onderwerp zorg kan Biden hem stevig aan de tand voelen waarom hij gefaald heeft om de affordable care act af te breken terwijl hij zowel het huis als het congres onder controle had. En of hij nu WEL een solide zorgplan heeft bedacht (Obama deed dit namelijk wel, vandaar dat hij dit niet kon afbreken)
Twan Huys benoemde gisteren Joe Biden zwakke punt en dat is dat hij zich vaak verspreekt waar hij vervolgens later zijn excuses voor aanbiedt. Een dodelijke combinatie in de rol als presidentskandidaat.
Bovendien wordt ook Biden regelmatig beschuldigd handtastelijk te zijn. De dag nadat Trump zijn kandidatuur aankondigde kwam de eerste vrouw alweer in de media claimen dat ze 23 jaar geleden door Trump zou zijn aangerand. Geloof maar dat de Republikeinen eenzelfde munitie inzetten tegen Joe Biden.
Het wordt hard en dirty. Betwijfel of Joe Biden hiertegen bestand is. Van Trump daarentegen weten we dat hij alle shit moeiteloos pareert en weet om te zetten in zijn rol als underdog.![]()
Nu het weer hierover gaat, had je nog een antwoord op mijn vraag van eerder?quote:quote:Op zaterdag 22 juni 2019 12:08 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar je hebt wel een persoonlijke voorkeur, toch? Of zou je een eventueel in 2020 verkozen democraat net zo hard verdedigen?Mary had a little lamb
Then Mary had dessert![]()
Donald "Grab them by the pussy." Trump kan maar beter dit onderwerp niet aansnijden. Die opmerking die hij indertijd PUBLIEKELIJK heeft gedaan, gaat hem nog lang achtervolgen. Dan heb je als politieke tegenstander eigenlijk geen munitie meer nodig.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:32 schreef Elzies het volgende:
[..]
Bovendien wordt ook Biden regelmatig beschuldigd handtastelijk te zijn. De dag nadat Trump zijn kandidatuur aankondigde kwam de eerste vrouw alweer in de media claimen dat ze 23 jaar geleden door Trump zou zijn aangerand. Geloof maar dat de Republikeinen eenzelfde munitie inzetten tegen Joe Biden.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Had ik toch een antwoord op gegeven?quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nu het weer hierover gaat, had je nog een antwoord op mijn vraag van eerder?
[..]
Het is aan de Amerikanen zelf welke president ze in 2020 kiezen. Of dat nu een Democraat of een Republikein is, dat doet er feitelijk niet toe. Dat wisselt toch iedere keer. Vaak zie je dat een president twee termijnen uit dient, maar het hoeft natuurlijk niet zoals bij Carter.
Ik verwijt de Democraten dit keer wel dat ze de uitslag van 2016 niet hebben gerespecteerd en vanaf dag 1 een heksenjacht opende op deze president. Want je zult als nieuwbakken president maar beschuldigd worden met heulen met de Russen, wat gelijk staat aan landverraad. Dat is geen lichte beschuldiging.
Nu Trump is vrijgesproken blijft men maar doorgaan terwijl de volgende presidentsverkiezingen al zijn begonnen. Een bizarre situatie die denk ik uiteindelijk in het voordeel van Trump zal worden beslecht. Zeker met deze weinig aansprekende groep kandidaten. Dat is mijn analyse. Maar in 2020 weten we het zeker. Maar het gaat uiteindelijk om de gekozen democratie, de kiezer bepaalt.![]()
Je grijsgedraaide plaat met eindeloze leugens en verdraaingen blijft weer eens hangenquote:Op donderdag 27 juni 2019 09:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Had ik toch een antwoord op gegeven?
Het is aan de Amerikanen zelf welke president ze in 2020 kiezen. Of dat nu een Democraat of een Republikein is, dat doet er feitelijk niet toe. Dat wisselt toch iedere keer. Vaak zie je dat een president twee termijnen uit dient, maar het hoeft natuurlijk niet zoals bij Carter.
Ik verwijt de Democraten dit keer wel dat ze de uitslag van 2016 niet hebben gerespecteerd en vanaf dag 1 een heksenjacht opende op deze president. Want je zult als nieuwbakken president maar beschuldigd worden met heulen met de Russen, wat gelijk staat aan landverraad. Dat is geen lichte beschuldiging.
Nu Trump is vrijgesproken blijft men maar doorgaan terwijl de volgende presidentsverkiezingen al zijn begonnen. Een bizarre situatie die denk ik uiteindelijk in het voordeel van Trump zal worden beslecht. Zeker met deze weinig aansprekende groep kandidaten. Dat is mijn analyse. Maar in 2020 weten we het zeker. Maar het gaat uiteindelijk om de gekozen democratie, de kiezer bepaalt.
[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 27-06-2019 10:08:00 ]ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Ik heb geen tijd om het terug te kijken maar heb wel de highlights gezien.quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:29 schreef Tweek het volgende:
Heb het zelf nog niet gekeken, maar voor wie het wil terug kijken.
Ik praat nu de spin na maar de grote winnaars lijken Castro (tot dusver volstrekt onzichtbaar maar had een sterk optreden) en Warren (enige van de top tier in dit debat en kreeg veel kansen haar beleidsvoorstellen uit te leggen). Verliezers waren O'Rourke (blijkt toch te zwak voor dit niveau en had een aantal rare momenten) en de nobodies on stage (hebben immers waarschijnlijk hun enige kans gemist om een goede indruk te maken).![]()
Alleen als je al fan bent van Trump kun je hem wellicht verbaal sterk noemen. Objectief en inhoudelijk gezien is hij verbaal immers uiterst zwak. Kan niet debatteren. Kan geen focus houden. Kan geen rehearsed talking points helder verwoorden. Alleen bij matige moderatie en veel vrijheid voor de kandidaten en een pro-trump publiek dat hem bij elke onzinopmerking luid toejuicht zou hij wellicht sterk uit de hoek kunnen komen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 09:13 schreef Elzies het volgende:
Ik vermoed ook dat het uiteindelijk toch Biden wordt bij gebrek aan andere volwaardige kandidaten. Maar Joe gaat het echt niet redden tegen de verbaal veel sterkere Trump.beter een knipoog dan een blauw oog![]()
Nee, en nu doe je dat feitelijk nog steeds nietquote:Op donderdag 27 juni 2019 09:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Had ik toch een antwoord op gegeven?. Het ging over de harde campagnes, jij gaf aan daar wel moeite mee te hebben maar dat uiteindelijk de kiezer bepaald.
Mijn vraag is dus, aangezien de democraten in jouw ogen net zo 'hard' of 'fout' bezig zijn, als ze in 2020 zouden winnen, ga je ze dan net zo hard verdedigen, omdat de kiezer dan blijkbaar bepaald heeft dat het in orde is?Mary had a little lamb
Op het moment zijn die debatten allemaal witte ruis. Pas als de eerste filtering is geweest en het aantal kandidaten een beetje is uitgedund zal de kiezer een beleid kunnen ontdekken over wat de Dems als plan van aanpak zullen gebruiken. Ons richten op één of andere kandidaat is op dit moment nog een beetje voorbarig.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Zijn er nog vragen geweest over hun steun aan de green new deal en het gebrek aan steun in de senaat? Of worden die vragen zoals ik verwacht helemaal niet meer gesteld?![]()
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 27 juni 2019 10:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Alleen als je al fan bent van Trump kun je hem wellicht verbaal sterk noemen. Objectief en inhoudelijk gezien is hij verbaal immers uiterst zwak. Kan niet debatteren. Kan geen focus houden. Kan geen rehearsed talking points helder verwoorden. Alleen bij matige moderatie en veel vrijheid voor de kandidaten en een pro-trump publiek dat hem bij elke onzinopmerking luid toejuicht zou hij wellicht sterk uit de hoek kunnen komen.
Met de beste wil van de wereld kun je Trump geen begenadigd spreker nemen. Persoonlijk krijg ik hoofdpijn als ik de man hoor praten. Zijn woordenschat is klein en simplistisch, zijn formuleringen om te janken en zijn betogen - als je ze al zo kunt noemen - hangen van leugens aan elkaar. Hij is niet grappig en zijn 'beledigingen' (Sleepy Joe, Crazy Nancy, etc) zijn vooral treurig in plaats van scherp en gevat.
Om over de inhoud van zijn speeches nog maar te zwijgen. Trump heeft letterlijk nergens verstand van. Maar in bepaalde kringen slaat onwetendheid aan. Wellicht dat de meer simpele kiezers zich geïntimideerd voelen wanneer een politicus een verhaal afsteekt dat enigszins ingewikkeld is en je uitdaagt om je hersens te gebruiken. Dat hoeft bij Trump natuurlijk niet. Zijn toespraken zijn de politieke equivalent van een Adam Sandler-film: zelfs de grootste idioot begrijpt de plot en snapt de grappen. Wat dat betreft mag het geen verrassing heten dat Trump zoveel succes heeft in minder begaafde kringen.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
Trump verbaal sterk, ik weet ook niet wat ik lees. Wanneer heeft hij voor het laatst een zin afgemaakt? Trump zijn enige verbale kwaliteit is dat hij een pestkop is en dat hij dus weet wat voor pestnamen blijven plakken. Je moet er maar voor willen juichen.
Ik vind de debatten ook niet echt ruis. Het lijkt me inmiddels overduidelijk tussen Biden en Pocahon eh Warren te gaan. Hooguit dat Buttigieg nog kan surgen.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Uhm, how about 'NO'!quote:VS wil militaire steun Nederland 'op de grond' in Syrië
De Verenigde Staten willen dat Nederland de nieuwe missie in Syrië militair gaat steunen. De Amerikaanse ambassadeur in Den Haag Pete Hoekstra zegt tegen de Volkskrant dat Nederland wordt gevraagd om "militaire middelen op de grond".
President Trump kondigde eind vorig jaar aan de Amerikaanse militairen terug te trekken uit Syrië. "We hebben IS verslagen, voor mij de enige reden om daar te zijn", lichtte hij toe. Het besluit kwam de regering-Trump in binnen- en buitenland op veel kritiek te staan, ook van Nederland.
Een maand later zei John Bolton, de veiligheidsadviseur van Trump, dat de VS Syrië pas zal verlaten als IS volledig is verslagen en Turkije de veiligheid kan garanderen van Koerdische YPG-milities.
De VS heeft zijn aanwezigheid in Syrië inmiddels gehalveerd naar duizend militairen. "Het doel is zorgen dat IS zichzelf niet kan hergroeperen in Syrië en voorkomen dat IS opnieuw opduikt in Irak", zegt Hoekstra.
'Geen wederopbouwmissie'
Volgens de ambassadeur moet ook Nederland na de "heel scherpe kritiek" de handen uit de mouwen steken. "We zijn optimistisch dat de Nederlanders na deze retoriek en deze kritiek zullen doorpakken en bijdragen aan wat volgens hen nodig is in Syrië." Hoekstra benadrukt dat militaire steun daarbij noodzakelijk is. "Het is geen wederopbouwmissie."
Vorige week werd bekend dat het kabinet gaat onderzoeken of Nederland een bijdrage kan leveren in de strijd tegen IS, na een verzoek van de VS. Een "veiligheidsmechanisme" in het noordoosten van Syrië moet voorkomen dat in het gebied een machtsvacuüm ontstaat. Nu blijkt dat de Amerikanen van Nederland militaire steun verwachten.
Volgens Hoekstra is voor de missie geen nieuw VN-mandaat nodig en vallen eventuele grondtroepen onder hetzelfde mandaat als de F-16's waarmee Nederland als onderdeel van een internationale coalitie in Irak en Syrië IS bestreed.
Bron: NOS
Also, I have questions:
Was het niet zo dat wij wel met onze F-16's over Irak vlogen, maar per se niet over Syrië, aangezien dat land ons niet gevraagd heeft daar te komen helpen en we dan in principe illegaal aanwezig zijn?
Hoe gaat dat werken als we daadwerkelijk troepen stationeren in het noorden?
En als we daar troepen naar toe sturen, dan kunnen we ook wel (vrouwen en) kinderen terughalen, maar dat gingen we niet doen, toch?"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”![]()
Die troepen zijn in principe niet bedoeld om in Syrie te opereren, de VS wil genoeg internationale soldaten in die regio hebben voor als het in Iran uit de klauwen gaat lopen. Wat Trump nu probeert is doorzichtig, hij wil zich zo voordelig mogelijk uit het conflict met Iran onttrekken, nu hij doorkrijgt dat ze in Teheran niet met de ogen knipperen en ook niet in zijn dreigement-truukje trappen. Als er meer soldaten in de directe regio van Iran worden gestationeerd, heeft hij een soort van buffer, kan hij dus doorgaan met Iran uit te dagen en te bestoken. Ik zou er niet meer soldaten naar toe sturen..quote:Op donderdag 27 juni 2019 10:54 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Uhm, how about 'NO'!
Also, I have questions:
Was het niet zo dat wij wel met onze F-16's over Irak vlogen, maar per se niet over Syrië, aangezien dat land ons niet gevraagd heeft daar te komen helpen en we dan in principe illegaal aanwezig zijn?
Hoe gaat dat werken als we daadwerkelijk troepen stationeren in het noorden?
En als we daar troepen naar toe sturen, dan kunnen we ook wel (vrouwen en) kinderen terughalen, maar dat gingen we niet doen, toch?Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Ze wachten met die vragen tot het moment dat de Republikeinse delegatie terug uit hun onderduikadres in Oregon arriveren.quote:Op donderdag 27 juni 2019 10:41 schreef Chivaz het volgende:
Zijn er nog vragen geweest over hun steun aan de green new deal en het gebrek aan steun in de senaat? Of worden die vragen zoals ik verwacht helemaal niet meer gesteld?Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Biden zou wel echt verliezen zijn. Die Democraten hebben 4 jaar de tijd gehad om iemand te vinden en veel verder dan twee bejaarden komen ze niet?quote:Op donderdag 27 juni 2019 10:45 schreef speknek het volgende:
Trump verbaal sterk, ik weet ook niet wat ik lees. Wanneer heeft hij voor het laatst een zin afgemaakt? Trump zijn enige verbale kwaliteit is dat hij een pestkop is en dat hij dus weet wat voor pestnamen blijven plakken. Je moet er maar voor willen juichen.
Ik vind de debatten ook niet echt ruis. Het lijkt me inmiddels overduidelijk tussen Biden en Pocahon eh Warren te gaan. Hooguit dat Buttigieg nog kan surgen.
Die Buttigieg is nog wel een nieuwe naam, doe die maar dan.![]()
Je hebt ook Harris als grote kanshebber. Daarbij hoeven ze het ook maar op te nemen tegen een bejaarde, dus op zich zal dat simpele feit niet zoveel uit maken lijkt me.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Biden zou wel echt verliezen zijn. Die Democraten hebben 4 jaar de tijd gehad om iemand te vinden en veel verder dan twee bejaarden komen ze niet?
Die Buttigieg is nog wel een nieuwe naam, doe die maar dan.![]()
op zich is dit geen bezwaar, hun tegenstander is ook geen vief kuikentje meer. Ik zou zelf Warren wel een geschikte kandidaat vinden. maar dat is een persoonlijke voorkeur.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Biden zou wel echt verliezen zijn. Die Democraten hebben 4 jaar de tijd gehad om iemand te vinden en veel verder dan twee bejaarden komen ze niet?Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Ja, het is zo dat er natuurlijk ook een bejaarde aan de andere kant van de arena staat. Dan nog, ik zou zelf niet gauw stemmen op iemand van boven de pensioengerechtigde leeftijd.![]()
Kortom die vragen zijn niet gesteld en ik hoef ook niet te verwachten dat die gesteld worden.quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:18 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Ze wachten met die vragen tot het moment dat de Republikeinse delegatie terug uit hun onderduikadres in Oregon arriveren.
Hoezo media bias......![]()
Er is je bij herhaling uitgelegd waarom wat je hierover steeds blijft herhalen onzin is. Geen media bias in dezen, maar Chivaz bias.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kortom die vragen zijn niet gesteld en ik hoef ook niet te verwachten dat die gesteld worden.
Hoezo media bias......![]()
Ik denk dat Sanders zijn fifteen minutes of fame ook wel voorbij zijn. Hij heeft deze primary sowieso al veel meer concurrentie van kandidaten met vergelijkbare standpunten. Biden is als kandidaat wel een stuk unieker.quote:Op donderdag 27 juni 2019 08:40 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Daar heeft hij gelijk in, het is veel beter om je aan je script te houden, dan proberen het wiel in de VS opnieuw uit te vinden. Daar zijn ze in de VS toch net een beetje te conservatief voor. Vandaar dat ik Biden als grotere kanshebber zie dan Bernie Sanders.
Aangezien veel staten een WTA primary hebben is dat voor Biden een fors voordeel.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
i rest my case.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Er is je bij herhaling uitgelegd waarom wat je hierover steeds blijft herhalen onzin is. Geen media bias in dezen, maar Chivaz bias.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
De enige reden dat jij wilt dat ze het over Green New Deal hebben is omdat je een stok wilt om ze ermee te slaan. Het is meelijwekkend. Temeer omdat je het debat gewoon kon volgen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kortom die vragen zijn niet gesteld en ik hoef ook niet te verwachten dat die gesteld worden.
Hoezo media bias......Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Warren kwam er gisteren ook goed uit de blokken. Die krijgt nog wel momentum.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik denk dat Sanders zijn fifteen minutes of fame ook wel voorbij zijn. Hij heeft deze primary sowieso al veel meer concurrentie van kandidaten met vergelijkbare standpunten. Biden is als kandidaat wel een stuk unieker.
Aangezien veel staten een WTA primary hebben is dat voor Biden een fors voordeel.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
De spin is in den treure uitgelegd, maar een beetje journalist wilt toch wel weten waar de kandidaten staan als het gaat om de green new deal en het gebrek aan steun in de senaat.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Er is je bij herhaling uitgelegd waarom wat je hierover steeds blijft herhalen onzin is. Geen media bias in dezen, maar Chivaz bias.
Van Twitter heb ik vernomen dat ze Gabbard hebben gevraagd om haar uitspraken over LGBT rechten die ze jaren geleden had gedaan.
Blijkbaar is dat wel relevant, maar iets recents waar elke kandidaat waaronder enkele senatoren voor waren is niet relevant, helder.![]()
Wedden dat Trump zich binnenkort moet verantwoorden voor elke uitspraak die hij heeft gedaan.
Uiteraard vinden jullie dat relevant want Trump maar andersom kan natuurlijk niet.
Ik begin steeds beter te begrijpen waarom de DNC heeft besloten om geen debatten te doen bij FOX. Stel je eens voor dat je vervelende vragen krijgt die ook nog eens relevant zijn.![]()
Kies je er nu voor om zo stupide te zijn? Zoals al meerdere keren is verteld; er was een goede reden waarom McConnels stemming geen steun kreeg van de democraten. Ga het hier niet nog een keer uitleggen. Het enige wat je bereikt met je gezuig is dat iedereen je een idioot vind. Doe eens wat meer je best in argumenteren.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:06 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De spin is in den treure uitgelegd, maar een beetje journalist wilt toch wel weten waar de kandidaten staan als het gaat om de green new deal en het gebrek aan steun in de senaat.
Van Twitter heb ik vernomen dat ze Gabbard hebben gevraagd om haar uitspraken over LGBT rechten die ze jaren geleden had gedaan.
Blijkbaar is dat wel relevant, maar iets recents waar elke kandidaat waaronder enkele senatoren voor waren is niet relevant, helder.Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Toch wonderlijk dat er dingen worden opgerakeld in de aanloop naar die debatten die decennia jaren geleden al helemaal uit hun context zijn gehaald door de media en op het moment helemaal niet meer ter zake zijn. Politieke keuzes moeten centraal staan, geen politieke misstappen of interpretaties.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Die zat oneerbiedig gezegd ook wel in het kneuzendebat.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:05 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Warren kwam er gisteren ook goed uit de blokken. Die krijgt nog wel momentum.
De overige serieuze kanshebbers lijken in het debat van vanavond te zitten.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
ik denk dat ze haar hebben opgeofferd om het eerste debat wat sjeu te geven.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die zat oneerbiedig gezegd ook wel in het kneuzendebat.
De overige serieuze kanshebbers lijken in het debat van vanavond te zitten.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Nogmaals de spin intresseert me niet, ik wil horen van de desbetreffende senatoren waarom ze het niet steunden en als ze het wel steunen om welke redenen ze tegen hebben gestemd. Zo moeilijk is het allemaal niet.0quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kies je er nu voor om zo stupide te zijn? Zoals al meerdere keren is verteld; er was een goede reden waarom McConnels stemming geen steun kreeg van de democraten. Ga het hier niet nog een keer uitleggen. Het enige wat je bereikt met je gezuig is dat iedereen je een idioot vind. Doe eens wat meer je best in argumenteren.![]()
Hoewel ze me een prima gekwalificeerde president zou lijken, vrees ik voor de campagne tegen Trump als zij de nominatie wint. Dat Pocahontas gedoe gaat enorm uitvergroot worden en weegt voor velen vast emotioneel zwaarder dan Trump die vrouwen bij de kut grijpt en schijt heeft aan eerlijkheid, deugdelijkheid, democratische principes, vrije en onafhankelijke pers, etcetera.![]()
En terecht, liegen over je afkomst om voordeeltjes te behalen over de rug van anderen die het wel verdienen is ook een erg kwalijke zaak.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoewel ze me een prima gekwalificeerde president zou lijken, vrees ik voor de campagne tegen Trump als zij de nominatie wint. Dat Pocahontas gedoe gaat enorm uitvergroot worden en weegt voor velen vast emotioneel zwaarder dan Trump die vrouwen bij de kut grijpt en schijt heeft aan eerlijkheid, deugdelijkheid, democratische principes, vrije en onafhankelijke pers, etcetera.![]()
Volgorde van deelnemers is bepaald op basis van een willekeurige trekking.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:22 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
ik denk dat ze haar hebben opgeofferd om het eerste debat wat sjeu te geven.![]()
Ze heeft voor zover ik weet geen voordeel er van gehad. Los daarvan is het niet terecht dat dit zwaarder zou wegen dan de dingen die ik op noemde. Ik kan me er zelfs geen eens een voorstelling bij maken waarom 1 dingetje veel zwaarder weegt dan de schieroneindige lijst die Trump diskwalificeert.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En terecht, liegen over je afkomst om voordeeltjes te behalen over de rug van anderen die het wel verdienen is ook een erg kwalijke zaak.![]()
Dan is liegen over alles wat los en vast zit van ondergeschikt belang. De teller van Trump staat al op ruim 10.000 leugens. Het kwalijke is dat je dan bijna geen keuze kan maken.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En terecht, liegen over je afkomst om voordeeltjes te behalen over de rug van anderen die het wel verdienen is ook een erg kwalijke zaak.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ze heeft voor zover ik weet geen voordeel er van gehad. Los daarvan is het niet terecht dat dit zwaarder zou wegen dan de dingen die ik op noemde. Ik kan me er zelfs geen eens een voorstelling bij maken waarom 1 dingetje veel zwaarder weegt dan de schieroneindige lijst die Trump diskwalificeert.Zoals jullie zouden zeggen... Whataboutisms.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:38 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Dan is liegen over alles wat los en vast zit van ondergeschikt belang. De teller van Trump staat al op ruim 10.000 leugens. Het kwalijke is dat je dan bijna geen keuze kan maken.![]()
Nope. Lees nog eens hoe dit begon.quote:Op donderdag 27 juni 2019 12:54 schreef Refragmental het volgende:
[..]
[..]
Zoals jullie zouden zeggen... Whataboutisms.![]()
Castro was inderdaad vrij sterk, net als Warren. Booker ook prima. De Blasio had nog wel een goede visie over wat democratische partij moet zijn, heb het idee dat hij vooral het debat daarmee wil sturen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 10:14 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ik heb geen tijd om het terug te kijken maar heb wel de highlights gezien.
Ik praat nu de spin na maar de grote winnaars lijken Castro (tot dusver volstrekt onzichtbaar maar had een sterk optreden) en Warren (enige van de top tier in dit debat en kreeg veel kansen haar beleidsvoorstellen uit te leggen). Verliezers waren O'Rourke (blijkt toch te zwak voor dit niveau en had een aantal rare momenten) en de nobodies on stage (hebben immers waarschijnlijk hun enige kans gemist om een goede indruk te maken).
O'Rourke had op iedere vraag een ingestudeerd antwoord en dat komt niet authentiek over, toen hij werd geconfronteerd door Castro over een stem die hij had uitgebracht viel hij ook wel door de mand.
Uit deze groep zie ik eigenlijk alleen Warren en Booker het langer volhouden. Misschien dat Castro een boost krijgt, hij zal ongetwijfeld wel op de lijstjes voor VP komen.![]()
Ik vond Warren top. Beetje jammer dat zij de enige van de huidige top in deze groep zat. De rest van die groep mag het wat mij betreft al opgeven."Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."![]()
Booker vind ik eigenlijk wat minder geschikt. Die laat zich wat sneller in een straatgevecht verlokken dan Warren. en dat is nu juist datgene wat je probeert te voorkomen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:01 schreef Tweek het volgende:
[..]
Castro was inderdaad vrij sterk, net als Warren. Booker ook prima. De Blasio had nog wel een goede visie over wat democratische partij moet zijn, heb het idee dat hij vooral het debat daarmee wil sturen.
O'Rourke had op iedere vraag een ingestudeerd antwoord en dat komt niet authentiek over, toen hij werd geconfronteerd door Castro over een stem die hij had uitgebracht viel hij ook wel door de mand.
Uit deze groep zie ik eigenlijk alleen Warren en Booker het langer volhouden. Misschien dat Castro een boost krijgt, hij zal ongetwijfeld wel op de lijstjes voor VP komen.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Vanochtend zag ik flarden van het debat.
Erg ingestudeerd allemaal óf goed voorbereid.
Mijn vraag vanwege de border crisis: hoe komt het dat de regering wél/ niks doet aan de reden waarom mensen (willen) komen?
Afschrikken is éen. Zou een soort Marshall plan dan niet verstandiger zijn?![]()
Waar schrik je meer van? van een locale bende keiharde criminelen of van een grens elders? Er IS een reden waarom die "karavaan" nog steeds loopt.quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:15 schreef AnneX het volgende:
Mijn vraag vanwege de border crisis: hoe komt het dat de regering wél/ niks doet aan de reden waarom mensen (willen) komen?
Afschrikken is éen. Zou een soort Marshall plan dan niet verstandiger zijn?Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Natuurlijk niet. Dat is socialisme. De huidige regering heeft zelfs gedreigd hulp naar landen als Guatemala te korten als het aantal immigranten niet afneemt. Een maatregel die juist zal zorgen voor een toename. Men wilt dan ook niet het probleem aanpakken. Men heeft een vijand dichtbij nodig.quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:15 schreef AnneX het volgende:
Afschrikken is éen. Zou een soort Marshall plan dan niet verstandiger zijn?Aut viam inveniam, aut faciam
Zekers, omdat iedere democratisch gekozen president uiteindelijk de keuze is van een meerderheid van kiezers. (of in het geval van de VS een meerderheid via het bestaande Kiesstelsel)quote:Op donderdag 27 juni 2019 10:23 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nee, en nu doe je dat feitelijk nog steeds niet. Het ging over de harde campagnes, jij gaf aan daar wel moeite mee te hebben maar dat uiteindelijk de kiezer bepaald.
Mijn vraag is dus, aangezien de democraten in jouw ogen net zo 'hard' of 'fout' bezig zijn, als ze in 2020 zouden winnen, ga je ze dan net zo hard verdedigen, omdat de kiezer dan blijkbaar bepaald heeft dat het in orde is?
Wanneer de eigen favoriet verliest voelt dat net als wanneer het Nederlands elftal een finalewedstrijd verliest. Het doet pijn maar je accepteert de uitkomst.
Bij deze president zie je voor het eerst dat men een uitslag niet accepteert, ongeacht Trump die zonder noemenswaardige hertellingen op zijn conto heeft geschreven. Gaan de Republikeinen straks hetzelfde spelletje spelen door de positie van een net gekozen Democraten president te ondermijnen zal ik dat net als bij Trump veroordelen.
Keihard oppositie voeren? Natuurlijk! Maar insinueren dat de net gekozen president een landverrader is en een verkrachter zonder dat je hiervoor juridisch bewijs kunt tonen. Ongeacht in welk land ook, dit zaagt aan de geloofwaardigheid van de gekozen democratie.![]()
Aantal van de democratische kandidaten (probeerde) kaarten dat ook aan in het debat.quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:15 schreef AnneX het volgende:
Afschrikken is éen. Zou een soort Marshall plan dan niet verstandiger zijn?![]()
Het afschrikwekkende van de onmenselijke behandeling en de sterfgevallen, bedoel ik, schrikt niet af om te gaan.quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:19 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Waar schrik je meer van? van een locale bende keiharde criminelen of van een grens elders? Er IS een reden waarom die "karavaan" nog steeds loopt.
Weet iemand of de verdronken vader met kind het nieuws halen in die landen, die men ontvlucht?Blijkbaarquote:Op donderdag 27 juni 2019 13:20 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Dat is socialisme. De huidige regering heeft zelfs gedreigd hulp naar landen als Guatemala te korten als het aantal immigranten niet afneemt. Een maatregel die juist zal zorgen voor een toename. Men wilt dan ook niet het probleem aanpakken. Men heeft een vijand dichtbij nodig.![]()
De klootzakken.![]()
Waarom lieg je constant en pretendeer je dat men niet accepteert dat Trump President is?quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zekers, omdat iedere democratisch gekozen president uiteindelijk de keuze is van een meerderheid van kiezers. (of in het geval van de VS een meerderheid via het bestaande Kiesstelsel)
Wanneer de eigen favoriet verliest voelt dat net als wanneer het Nederlands elftal een finalewedstrijd verliest. Het doet pijn maar je accepteert de uitkomst.
Bij deze president zie je voor het eerst dat men een uitslag niet accepteert, ongeacht Trump die zonder noemenswaardige hertellingen op zijn conto heeft geschreven. Gaan de Republikeinen straks hetzelfde spelletje spelen door de positie van een net gekozen Democraten president te ondermijnen zal ik dat net als bij Trump veroordelen.
Keihard oppositie voeren? Natuurlijk! Maar insinueren dat de net gekozen president een landverrader is en een verkrachter zonder dat je hiervoor juridisch bewijs kunt tonen. Ongeacht in welk land ook, dit zaagt aan de geloofwaardigheid van de gekozen democratie.![]()
Hij is door het electoraat als president gekozen. dan zit hij er schijnbaar terecht. Het volk kreeg waar het om vroeg. Acceptatie is irrelevant.quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom lieg je constant en pretendeer je dat men niet accepteert dat Trump President is?Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Wat was dat ook alweer met het geboortebewijs van Obama?quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Zekers, omdat iedere democratisch gekozen president uiteindelijk de keuze is van een meerderheid van kiezers. (of in het geval van de VS een meerderheid via het bestaande Kiesstelsel)
Het geheugen is kort.quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:48 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Wat was dat ook alweer met het geboortebewijs van Obama?Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah![]()
quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:51 schreef Re het volgende:
De enige die de uitslag van de presidentsverkiezingen van 2016 niet accepteert is trouwens Trump zelf, die blijft er maar over doorgaanquote:Nee hoor. Gewoon hopeloos selectief.quote:Aut viam inveniam, aut faciam
De enige die de uitslag van de presidentsverkiezingen van 2016 niet accepteert is trouwens Trump zelf, die blijft er maar over doorgaan04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15![]()
je bedoelt de peoples vote?quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:51 schreef Re het volgende:
De enige die de uitslag van de presidentsverkiezingen van 2016 niet accepteert is trouwens Trump zelf, die blijft er maar over doorgaanMag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Ok, fuckìng up quotes now
Kut mobiel quoten
Aut viam inveniam, aut faciam
Haha, wat de fuck? We hebben net een heksenjacht van 2 jaar achter de rug waarin media, politici en acteurs aan één stuk door leuteren over Poetin, e-mails, hacks, pis-dossiers, pornosterren, geheime ontmoetingen, etc. En nu hij definitief is vrijgesproken houdt men er nog niet over op.quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:51 schreef Re het volgende:
De enige die de uitslag van de presidentsverkiezingen van 2016 niet accepteert is trouwens Trump zelf, die blijft er maar over doorgaan
Maar Trump is geobsedeerd door 2016. Hoooooo-kay.![]()
![]()
Daar werd geen impeachment mee bedwongen. Het was een verhaal die de ronde ging, maar ik begrijp dat je dit als ondermijning kunt interpreteren. Alleen zat Obama al in zijn tweede en laatste termijn toen Trump het als presidentskandidaat aankaartte.quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:48 schreef DrParsifal het volgende:
[..]
Wat was dat ook alweer met het geboortebewijs van Obama?
Stel dat Joe Biden wordt gekozen en vanaf dag 1 roepen de Republikeinen dat er een ernstige verdenking bestaat dat Joe als nieuwbakken president heult met de Russen en dat Joe bovendien een verkrachter en aanrander is. Vervolgens trek je er drie jaar voor uit om te concluderen dat eerstgenoemde aanklacht berust op een onwaarheid. Voor de tweede beschuldiging is geen direct bewijs.
Dat is toch voor het aanzien van een gekozen democratie rampzalig, ongeacht welke president er ook zit?![]()
be that as it may maar iedereen acceptert dat hij president is en dat men de uitslag respecteert, dat er verder een shitload aan criminaliteit rondom captain bone-spurs hangt heeft daar weinig mee te makenquote:Op donderdag 27 juni 2019 13:56 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Haha, wat de fuck? We hebben net een heksenjacht van 2 jaar achter de rug waarin media, politici en acteurs aan één stuk door leuteren over Poetin, e-mails, hacks, pis-dossiers, pornosterren, geheime ontmoetingen, etc. En nu hij definitief is vrijgesproken houdt men er nog niet over op.
Maar Trump is geobsedeerd door 2016. Hoooooo-kay.04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15![]()
In Alabama trouwens gaan ze full blown bat shit crazy...
https://theweek.com/speed(...)ndicted-manslaughter
doodslag omdat je kind in je buik wordt doodgeschoten... ach ja, ze willen naar SCOTUS voor een uitspraak waarschijnlijk04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15![]()
Dat is al dan niet opzettelijk een leugen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Daar werd geen impeachment mee bedwongen. Het was een verhaal die de ronde ging, maar ik begrijp dat je dit als ondermijning kunt interpreteren. Alleen zat Obama al in zijn tweede en laatste termijn toen Trump het als presidentskandidaat aankaartte.Vroegste tweet uit 2011:twitter:realDonaldTrump twitterde op maandag 06-08-2012 om 22:23:00An 'extremely credible source' has called my office and told me that @BarackObama's birth certificate is a fraud. reageer retweet
Ergo, Trump heeft de herverkiezing van Obama al willen voorkomen door moedwillig leugens te verspreiden. Zoals Trump het zou zeggen is dat:twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 18-11-2011 om 16:54:21Made in America? @BarackObama called his 'birthplace' Hawaii "here in Asia." http://t.co/dQka2PIr reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 26-06-2019 om 04:34:41Presidential Harassment! reageer retweet
[ Bericht 17% gewijzigd door archito op 27-06-2019 14:12:02 ]![]()
We dwalen 3 jaar teug in de tijd. De argumenten die hier nu worden aangeboord doet me denken aan mijn demente tante Stien.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
De rest van de post gaat men hieronder al op in, maar: Trump is dus wel degelijk je favoriet, ondanks die verharding? Was Trump ook al je favoriet in 2016, en neem je hem zijn aandeel in die verharding kwalijk?quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wanneer de eigen favoriet verliest voelt dat net als wanneer het Nederlands elftal een finalewedstrijd verliest. Het doet pijn maar je accepteert de uitkomst.Mary had a little lamb
Dat Trump de uitslag niet accepteerde was wel duidelijk toch? Hij riep er nota bene een commissie voor in het leven, wat hij ontbond toen democraten toegang tot documenten dreigden te krijgen.![]()
What the fuck?quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:01 schreef Re het volgende:
In Alabama trouwens gaan ze full blown bat shit crazy...
https://theweek.com/speed(...)ndicted-manslaughter
doodslag omdat je kind in je buik wordt doodgeschoten... ach ja, ze willen naar SCOTUS voor een uitspraak waarschijnlijkAut viam inveniam, aut faciam
Als ik Amerikaan zou zijn zou ik op dit moment op Trump stemmen. Redenen:quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:10 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De rest van de post gaat men hieronder al op in, maar: Trump is dus wel degelijk je favoriet, ondanks die verharding? Was Trump ook al je favoriet in 2016, en neem je hem zijn aandeel in die verharding kwalijk?
-Want de Amerikaanse economie draait goed.
-Afhankelijk wat er gaat gebeuren met Iran toont Trump zich niet als een oncontroleerbare oorlogspresident.
-Het handelsconflict met China is weliswaar niet gunstig maar Trump heeft wel een punt inzake de oneerlijke handelspositie met China. Zelfs de VVD klaagt nu over de oneerlijke tarieven van pakjes bezorging door oa bedrijven als Alibaba. (mede gefinancierd door de Chinese overheid) Het AD had er vanmorgen nog een artikel over geplaatst.
-Er zijn positieve stappen gezet tussen de verhouding Noord- en Zuid Korea.
-Trump heeft betere handelsakkoorden weten te bedingen met Canada en Mexico, toch niet bepaald de beste vrienden van Trump. Een handelsconflict met de EU werd afgeblazen.
-NAVO landen voelen zich toch geroepen financieel bij te dragen aan hun gezamenlijke defensie en ondernemen nu eindelijk actie. .
-Trump bleek niet het politieke schoothondje van Poetin te worden. De onderlinge verhoudingen tussen beide landen zijn slechter dan ooit.
Maar het is inderdaad niet de meest charismatische man om te zien. Onbehouden, vissenogen en een grote mond die nooit stilstaat. En natuurlijk zijn Twittergedrag als Trumps werkwijze om zijn werknemers in te wisselen zonder enige gene.
Tegelijkertijd is het ongekend overeind te kunnen blijven staan als je dagelijks zoveel shit over je heen krijgt. Trump blijft pareren, door knokken, vechten en weet uiteindelijk zijn zin door te drijven. Als onvoorspelbare factor waarmee hij de verkiezingen in 2016 won. Nu als zittende president.
Ik blijf het dus een interessant fenomeen vinden. Mede de aversie die deze man bij zijn tegenstanders oproept. Zijn strijd met de media die hem voordat hij presidentskandidaat werd Trump omarmde als een mediagenieke zakenman.
Maar als een andere kandidaat in 2020 wint, so be it. Ik lig er echt niet wakker van. Elke gekozen Amerikaanse president komt en gaat. Ik denk wel dat we over tien jaar met een andere bril op hierna terug zullen kijken.![]()
Je vergeet nog het absolute pluspunt dat hij kinderen opsluit in concentratiekampen en dat daar zelfs kinderen dood gaan!! Eindelijk iemand die eens wat doet aan die vervelende jonge gelukszoeker!quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als ik Amerikaan zou zijn zou ik op dit moment op Trump stemmen. Redenen:
-Want de Amerikaanse economie draait goed.
-Afhankelijk wat er gaat gebeuren met Iran toont Trump zich niet als een oncontroleerbare oorlogspresident.
-Het handelsconflict met China is weliswaar niet gunstig maar Trump heeft wel een punt inzake de oneerlijke handelspositie met China. Zelfs de VVD klaagt nu over de oneerlijke tarieven van pakjes bezorging door oa bedrijven als Alibaba. (mede gefinancierd door de Chinese overheid) Het AD had er vanmorgen nog een artikel over geplaatst.
-Er zijn positieve stappen gezet tussen de verhouding Noord- en Zuid Korea.
-Trump heeft betere handelsakkoorden weten te bedingen met Canada en Mexico, toch niet bepaald de beste vrienden van Trump. Een handelsconflict met de EU werd afgeblazen.
-NAVO landen voelen zich toch geroepen financieel bij te dragen aan hun gezamenlijke defensie en ondernemen nu eindelijk actie. .
-Trump bleek niet het politieke schoothondje van Poetin te worden. De onderlinge verhoudingen tussen beide landen zijn slechter dan ooit.
Maar het is inderdaad niet de meest charismatische man om te zien. Onbehouden, vissenogen en een grote mond die nooit stilstaat. En natuurlijk zijn Twittergedrag als Trumps werkwijze om zijn werknemers in te wisselen zonder enige gene.
Tegelijkertijd is het ongekend overeind te kunnen blijven staan als je dagelijks zoveel shit over je heen krijgt. Trump blijft pareren, door knokken, vechten en weet uiteindelijk zijn zin door te drijven. Als onvoorspelbare factor waarmee hij de verkiezingen in 2016 won. Nu als zittende president.
Ik blijf het dus een interessant fenomeen vinden. Mede de aversie die deze man bij zijn tegenstanders oproept. Zijn strijd met de media die hem voordat hij presidentskandidaat werd Trump omarmde als een mediagenieke zakenman.
Maar als een andere kandidaat in 2020 wint, so be it. Ik lig er echt niet wakker van. Elke gekozen Amerikaanse president komt en gaat. Ik denk wel dat we over tien jaar met een andere bril op hierna terug zullen kijken.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Een hoop 'positieve' argumenten waar de onwetendheid vanaf straalt. Alsof je de laatste 3 jaar in een bubble hebt gezeten.![]()
Die staat had ook beter Alabatshitcrazy kunnen heten.quote:Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Echt he?quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die staat had ook beter Alabatshitcrazy kunnen heten.Idioterie is hip tegenwoordig.
Maar dat is niet wat ik vroegquote:Op donderdag 27 juni 2019 14:31 schreef Elzies het volgende:
Als ik Amerikaan zou zijn zou ik op dit moment op Trump stemmen.. Je had het zelf over favoriet in de zin van 'pijn doen als hij verliest', is Trump jouw favoriet, en was hij dat in 2016, ondanks zijn bijdrage aan die verharding van het politieke klimaat waar je zo tegen zei te zijn?
Mary had a little lamb
Kan dit verzoek niet in een sub-topic komen? Het is geen wonder waarom deze topicreeks al 637 delen heeft. Anders hebben we straks 1650 delen nodig om alle rectificaties te plaatsen..quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:41 schreef archito het volgende:
[..]
Wil je je onwaarheid nog rectificeren die ik daarnet aangaf?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Het is te hopen dat een rechter op een hoger niveau dit vonnis vernietigt.quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Echt he?Idioterie is hip tegenwoordig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Doe vooral je best, op dit moment worden er geen verkiezingen gehouden. die hebben ze pas volgend jaar in november. Bovendien ben je geen Amerikaans staatsburger, is zou dus niet weten hoe je dit wilt doen..quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als ik Amerikaan zou zijn zou ik op dit moment op Trump stemmen.
[ Bericht 0% gewijzigd door klappernootopreis op 27-06-2019 14:59:29 ]Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Ik hoop het voor alle vrouwen in Gilead/Alabama..quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:49 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is te hopen dat een rechter op een hoger niveau dit vonnis vernietigt.Aut viam inveniam, aut faciam
en voor het gezond verstand.quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:52 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik hoop het voor alle vrouwen in Gilead/Alabama..Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Die verharding komt van beide kanten en is niet eenzijdig te noemen. Het is wel een zorgelijke ontwikkeling, maar ik maak me geen illusie dat deze ontwikkeling stopt als er een andere president komt te zitten.quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:44 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar dat is niet wat ik vroeg. Je had het zelf over favoriet in de zin van 'pijn doen als hij verliest', is Trump jouw favoriet, en was hij dat in 2016, ondanks zijn bijdrage aan die verharding van het politieke klimaat waar je zo tegen zei te zijn?
Trump lijkt wel het belichaamde symbool geworden van het ongegeneerd kunnen shamen en blamen waarbij waarheidsvinding ondergeschikt is geworden.
Dat bedoel ik ook met de stelling dat we over tien jaar met een andere bril op erna zullen kijken. Het Facebook debacle met Analytica is onder Trumps regeerperiode naar voren gekomen. Alsmede de wijze waarop de media op gefilterde wijze hun nieuws aanbieden. Want wie wil je als kijker geloven, Fox News of CNN? Er is voor elk wat wils.
Dat zijn toch allemaal interessante maatschappelijke ontwikkelingen die allemaal onder Trumps regeerperiode naar boven zijn gekomen en ook in eigen land vergelijkbare discussies oproepen.
Momenteel is Trump mijn favoriet, maar doet het pijn als Trump niet wordt herkozen? Nee, want of het nu in 2020 of in 2024 eindigt. Eindigen doet het toch.![]()
Dat is simpelweg niet waar:quote:Op donderdag 27 juni 2019 13:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Alleen zat Obama al in zijn tweede en laatste termijn toen Trump het als presidentskandidaat aankaartte.
https://www.politico.com/(...)trump-birther-051473Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah![]()
Wie er ook president wordt in de toekomst, de nalatenschap van Trump zal alleen maar polarisatie opleveren. Het kan in de VS zo maar helemaal de andere kant op draaien. De roep naar een socialistisch model daar is nu luider dan ooit. Of we daar blij mee moeten zijn is een tweede.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Bedoel je dan dat, voor jou, Trump niet meer of minder schuld heeft aan die verharding en het dus niet uitmaakt voor je steun? Of juist dat die verharding er nu eenmaal is en je dus maar beter iemand kunt steunen die 'het beste' is in dat 'spel'?quote:Op donderdag 27 juni 2019 15:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die verharding komt van beide kanten en is niet eenzijdig te noemen. Het is wel een zorgelijke ontwikkeling, maar ik maak me geen illusie dat deze ontwikkeling stopt als er een andere president komt te zitten.
Trump lijkt wel het belichaamde symbool geworden van het ongegeneerd kunnen shamen en blamen waarbij waarheidsvinding ondergeschikt is geworden.Mary had a little lamb
.quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als ik Amerikaan zou zijn zou ik op dit moment op Trump stemmen. Redenen:
-Want de Amerikaanse economie draait goed
Grotendeels te danken aan het beleid van zijn voorganger. Trump lift mee op het succes. Als je je in de laatste cijfers verdiept dan gaat het helemaal niet zo goed meer met de economie.Maar hij heeft wel twee van de grootste oorlogsfetisjisten aangesteld, nl. Bolton en Pompeo. Aangezien Trump makkelijk te bespelen is omdat ie geen kaas heeft gegeten van politiek, hoeven ze hem maar wat toe te fluisteren en de oorlog is een feit. Dat hebben we de laatste paar weken wel gezien. Dit hele conflict had voorkomen kunnen worden door niet uit het atoomakkoord te stappen. Trump roept 'Bad Deal!' maar verder komt ie niet met argumenten.quote:-Afhankelijk wat er gaat gebeuren met Iran toont Trump zich niet als een oncontroleerbare oorlogspresident.Welk punt is dat dan? Graag uitleg. Geklaag van de VVD bij je argument betrekken is wel een beetje lachwekkend en bewijst verder niks.quote:-Het handelsconflict met China is weliswaar niet gunstig maar Trump heeft wel een punt inzake de oneerlijke handelspositie met China. Zelfs de VVD klaagt nu over de oneerlijke tarieven van pakjes bezorging door oa bedrijven als Alibaba. (mede gefinancierd door de Chinese overheid) Het AD had er vanmorgen nog een artikel over geplaatst.Die positieve stappen waren al gezet toen Moon Jae-in werd beëdigd als president van Zuid Korea en meteen de relatie met Noord Korea heeft aangepakt. Trump heeft helemaal niks bijgedragen aan die eerste stappen, ook al wij hij dit de wereld graag doen geloven. De verhoudingen tussen de VS en Noord Korea zijn echter, ondanks de summits, geen steek verder. Noord Korea blijft lekker kernwapens ontwikkelen terwijl Trump zwijmelend zijn liefdesbrieven aan Kim nog eens naleest en droomt van militaire parades zoals Noord Korea ze heeft.quote:-Er zijn positieve stappen gezet tussen de verhouding Noord- en Zuid Korea.Handelsconflicten die door Trump zelf zijn gecreëerd. De NAFTA 2.0 deal is misschien beter voor de VS, maar zeker niet voor Canada en Mexico.quote:-Trump heeft betere handelsakkoorden weten te bedingen met Canada en Mexico, toch niet bepaald de beste vrienden van Trump. Een handelsconflict met de EU werd afgeblazen.Er is niks veranderd na Trump’s gebral over geld dat NAVO-landen schuldig zouden zijn aan de VS. Zo werkt het namelijk helemaal niet. Trump is alleen te dom om dat te snappen.quote:-NAVO landen voelen zich toch geroepen financieel bij te dragen aan hun gezamenlijke defensie en ondernemen nu eindelijk actie.Ook niet waar. Dat is de mening van ene Sergei Ryabkov, een Russische diplomaat. Trump blijft Putin steunen ondanks dat feitelijk bewezen is dat Rusland zich met de verkiezingen in 2016 heeft bemoeid en ook in het MH17 debacle heeft Trump zich van zijn slechtste kant laten zien. Daarbij hebben de twee regelmatig contact, iets wat met vorige Amerikaanse presidenten wel anders was. Hij heeft gisteren nog hard uitgehaald naar de pers toen die vroegen naar de besprekingen tussen hem en Putin. Zo erg gesteld is het dus niet wat betreft de relatie tussen de VS en Rusland.quote:-Trump bleek niet het politieke schoothondje van Poetin te worden. De onderlinge verhoudingen tussen beide landen zijn slechter dan ooit.![]()
Goed weerlegd.quote:Op donderdag 27 juni 2019 15:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
.
Grotendeels te danken aan het beleid van zijn voorganger. Trump lift mee op het succes. Als je je in de laatste cijfers verdiept dan gaat het helemaal niet zo goed meer met de economie.
[..]
Maar hij heeft wel twee van de grootste oorlogsfetisjisten aangesteld, nl. Bolton en Pompeo. Aangezien Trump makkelijk te bespelen is omdat ie geen kaas heeft gegeten van politiek, hoeven ze hem maar wat toe te fluisteren en de oorlog is een feit. Dat hebben we de laatste paar weken wel gezien. Dit hele conflict had voorkomen kunnen worden door niet uit het atoomakkoord te stappen. Trump roept 'Bad Deal!' maar verder komt ie niet met argumenten.
[..]
Welk punt is dat dan? Graag uitleg. Geklaag van de VVD bij je argument betrekken is wel een beetje lachwekkend en bewijst verder niks.
[..]
Die positieve stappen waren al gezet toen Moon Jae-in werd beëdigd als president van Zuid Korea en meteen de relatie met Noord Korea heeft aangepakt. Trump heeft helemaal niks bijgedragen aan die eerste stappen, ook al wij hij dit de wereld graag doen geloven. De verhoudingen tussen de VS en Noord Korea zijn echter, ondanks de summits, geen steek verder. Noord Korea blijft lekker kernwapens ontwikkelen terwijl Trump zwijmelend zijn liefdesbrieven aan Kim nog eens naleest en droomt van militaire parades zoals Noord Korea ze heeft.
[..]
Handelsconflicten die door Trump zelf zijn gecreëerd. De NAFTA 2.0 deal is misschien beter voor de VS, maar zeker niet voor Canada en Mexico.
[..]
Er is niks veranderd na Trump’s gebral over geld dat NAVO-landen schuldig zouden zijn aan de VS. Zo werkt het namelijk helemaal niet. Trump is alleen te dom om dat te snappen.
[..]
Ook niet waar. Dat is de mening van ene Sergei Ryabkov, een Russische diplomaat. Trump blijft Putin steunen ondanks dat feitelijk bewezen is dat Rusland zich met de verkiezingen in 2016 heeft bemoeid en ook in het MH17 debacle heeft Trump zich van zijn slechtste kant laten zien. Daarbij hebben de twee regelmatig contact, iets wat met vorige Amerikaanse presidenten wel anders was. Hij heeft gisteren nog hard uitgehaald naar de pers toen die vroegen naar de besprekingen tussen hem en Putin. Zo erg gesteld is het dus niet wat betreft de relatie tussen de VS en Rusland.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
https://www.politico.com/(...)yanne-conway-1383284
Zal ze door haar man nu naar die hoorzitting geschopt worden?Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Wel opvallend dat ook hier Amash mee stemde met de democraten. Zou hij een 2020 run als republikein, libertarian of independent voor ogen hebben?!quote:Op donderdag 27 juni 2019 16:07 schreef klappernootopreis het volgende:
https://www.politico.com/(...)yanne-conway-1383284
Zal ze door haar man nu naar die hoorzitting geschopt worden?![]()
geen idee, dit zou zo maar kunnen, wat moet hij anders?quote:Op donderdag 27 juni 2019 16:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Wel opvallend dat ook hier Amash mee stemde met de democraten. Zou hij een 2020 run als republikein, libertarian of independent voor ogen hebben?!Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Omdat dit nadelig voor hem zelf kan uitpakken?quote:Op donderdag 27 juni 2019 16:29 schreef Tweek het volgende:
SCOTUS gaat zich niet bemoeien met gerrymandering, jammer slechte zaak voor iedereen.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
De uitspraak in de census vraag oogt ingewikkeld. Allemaal verschillende coalities over verschillende stukken.![]()
![]()
Die verharding is niet louter toe te schrijven aan Trump alleen. Ik vraag me weleens af hoe Trump zich als president zou hebben ontwikkeld zonder al die continue rits van aantijgingen, onderzoeken en negatieve media-hype.quote:Op donderdag 27 juni 2019 15:48 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Bedoel je dan dat, voor jou, Trump niet meer of minder schuld heeft aan die verharding en het dus niet uitmaakt voor je steun? Of juist dat die verharding er nu eenmaal is en je dus maar beter iemand kunt steunen die 'het beste' is in dat 'spel'?
Waarschijnlijk zou Trump zich hebben ontwikkeld tot een meer mainstream president. Nu zit Trump vanaf dag 1 sinds zijn aantreden in the battle-mode en dat zal waarschijnlijk tot aan zijn aftreden voortduren. Zelfs mocht Trump worden herkozen, dan gaat het circus rondom zijn persoon gewoon verder.
Ik denk dat men zich beter de vraag kan stellen waarom die verharding in polarisatie binnen Westerse landen zoals de VS en Europa zo'n enorme vlucht neemt. Ik denk dat de continue beschikbaarheid van social media (inclusief beeldbepalende nieuwsgaring) daar een grote rol in speelt.
Kijk naar die nare gepubliceerde foto van gisteren. Een aangespoelde vader en dochtertje die een overtocht met fatale afloop moet bekopen. De ene media geeft Trump de schuld, de andere media vindt dit juist dit het bewijs dat zo'n Muur nodig is.
Terwijl de simpele waarheid laat zien dat vergelijkbare dodelijke ongelukken zich altijd al hebben voortgedaan. Onder iedere president. Maar nu wordt zo'n beeld geframed en probeert men de publieke opinie te beïnvloeden. Van beide kanten. Daarin schuilt de echte verharding.![]()
Dat creëert hij toch echt allemaal zelf. Kijk naar zijn voorganger. Respect moet je verdienen. Trump zit al vanaf het moment dat hij zich kandidaat stelde in de aanvalsmodus. Volgens mij kent ie ook niks anders.quote:Op donderdag 27 juni 2019 16:45 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die verharding is niet louter toe te schrijven aan Trump alleen. Ik vraag me weleens af hoe Trump zich als president zou hebben ontwikkeld zonder al die continue rits van aantijgingen, onderzoeken en negatieve media-hype.![]()
als ik die statements lees geven ze eigenlijk allebei Trump hiervan de schuld. De een doet dit direct, de ander vind dat een muur Trump er van moet weerhouden om nog een slachtoffer te maken..quote:Kijk naar die nare gepubliceerde foto van gisteren. Een aangespoelde vader en dochtertje die een overtocht met fatale afloop moet bekopen. De ene media geeft Trump de schuld, de andere media vindt dit juist dit het bewijs dat zo'n Muur nodig is.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Valt weer mee van Roberts.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nou ja, afgezien van partisan gerrymandering gewoon in zijn geheel toestaan (tenzij er op staatsniveau wetten of processen/commissies tegen zijn, waar hij in een eerdere zaak ooit tegen stemde).quote:![]()
Maar dat ze vinden dat de uitvoerende macht geen goede rationale had voor de poging die deden is ergens ook wel zorgelijk.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Inderdaad en dat er 4 conservatieve rechters anders over dachten bevreemd me ook. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar waarom zou vonden wat ze vonden. Misschien dat ik dat vonnis zo toch maar eens ga lezen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:30 schreef Ulx het volgende:
Maar dat ze vinden dat de uitvoerende macht geen goede rationale had voor de poging die deden is ergens ook wel zorgelijk.![]()
Media hoeven over zoiets helemaal geen mening te hebben. Ik verwacht van een fatsoenlijk medium ook gewoon objectieve berichtgeving over zo'n voorval. Meningen over de oorzaken en oplossingen mogen in opiniestukken.quote:Op donderdag 27 juni 2019 16:55 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
als ik die statements lees geven ze eigenlijk allebei Trump hiervan de schuld. De een doet dit direct, de ander vind dat een muur Trump er van moet weerhouden om nog een slachtoffer te maken..
Hier komen we ook weer uit op het fundamentele onbegrip van de rol van de media door bepaalde mensen. Neem de berichtgeving door NPR:
https://www.npr.org/2019/(...)ntion-on-immigration
Nergens velt het medium zelf een oordeel.
Ook het geciteerde NYT artikel velt geen oordeel over beleid:
https://www.nytimes.com/2(...)-picture-mexico.html
Dat is natuurlijk ook problematisch aan mensen die "nieuws" op het niveau van Fox news gewend zijn. Dat is geen feitelijke berichtgeving, maar puur het door de strot rammen van een mening.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Schandalig wat ze Jones trouwens flikken. Dat is toch gewoon onmenselijk? Als dit standhoudt dan kun je vrouwen gevangen nemen voor het eten van een broodje filet americain. Want daar kun theoretisch ziek van worden.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Heeft die staat eigenlijk geen SYG wet? Want dat kan ook juridisch vuurwerk geven. Wat heeft dan prioriteit?
Wat denken jullie?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Een dag voor vertrek naar de top, beledigde hij doodleuk de eerste drie landen met wier leiders hij een gesprek gaat hebben.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik vind dit wel lullig, want hij zorgde wel voor momentum voor zijn partij in zijn staat. Dus hem zo afzeiken alsof hij onbelangrijk is, is niet echt eerlijk.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Labels voor berichten die niet waar zijn of de regels breken. Dat zal wel implicaties kunnen hebben.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Over wie heb jij het?
Jones is die vrouw die in Alabama is aangeklaagd omdat iemand haar in de maag schoot waardoor ze haar kind verloor.quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Daarna Trump, dan O'Rourke en vervolgens Jack en Trump.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op donderdag 27 juni 2019 19:21 schreef Ulx het volgende:
Daarna Trump, dan O'Rourke en vervolgens Jack en Trump.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah![]()
Dit.quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Media hoeven over zoiets helemaal geen mening te hebben. Ik verwacht van een fatsoenlijk medium ook gewoon objectieve berichtgeving over zo'n voorval. Meningen over de oorzaken en oplossingen mogen in opiniestukken.
Hier komen we ook weer uit op het fundamentele onbegrip van de rol van de media door bepaalde mensen. Neem de berichtgeving door NPR:
Dat is natuurlijk ook problematisch aan mensen die "nieuws" op het niveau van Fox news gewend zijn. Dat is geen feitelijke berichtgeving, maar puur het door de strot rammen van een mening.
Maar ik heb de energie niet meer om dat keer op keer te moeten uitleggen. We hebben het immers over figuren die een opiniestuk posten, om vervolgens hard te roepen: 'kijk, dit vindt de NYT!'
Dan heb ik er al geen zin meer in.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
Trump gaat proberen de census uit te stellen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Wat vonden jullie van het eerste dem debat?
Trouwens de Jim Webb award ging naar Jay Inslee (de persoon die nauwelijks aan het woord komt award).
Samenvatting in het Nederlands door de NOS:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook leuk om te lezen:
Who won the debate?
https://www.politico.com/(...)n-the-debate-1385127
7 big takeaways from the first Democratic debate
https://www.politico.com/(...)bate-results-1385018
Democrats lead with their left
https://www.politico.com/(...)h-their-left-1385147Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.![]()
Not guilty gepleit in hypotheekfraudezaak. Dat was toch volkomen duidelijk? Ik snap hem niet helemaal.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Volgens Tillerson runde/runt Kushner het buitenlandbeleid. Het zou het falen wel verklaren. Die prutser wordt door iedereen uitgelachen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ulx je posts zijn warrig en niet te volgen kerelLekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.![]()
Voor het eerst Kushner wel 10 min. horen/zien spreken over zijn geheime plan - no leaksquote:Op donderdag 27 juni 2019 20:48 schreef Ulx het volgende:
Volgens Tillerson runde/runt Kushner het buitenlandbeleid. Het zou het falen wel verklaren. Die prutser wordt door iedereen uitgelachen.terwijl het halve M-O op de hoogte is - in een interview met Wolf Blizer,cnn.
Klonkt gelikt en logisch en monotoon: als een “sprekende Kenny doll”, klonk als zijn schoonvader met een woordenschat van 1200 woorden.
En gek hoor, dat jij/jou tussen Jared en Wolf.
En inderdaad kwam Tillerson pissed off ter sprake, dat de mexicaanse minister van buza zat te dineren in Washington met Kushner.
Tillerson wist niet blijkbaar, dat zijn collega in town was.![]()
Blijft raar dat illigalen worden meegeteld voor de kiesmannen terwijl ze niet mogen stemmen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 19:44 schreef Ulx het volgende:
Trump gaat proberen de census uit te stellen.Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.![]()
Ach dan moet je bij de founding fathers zijn, zo staat het nou eenmaal in de constitution.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:03 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Blijft raar dat illigalen worden meegeteld voor de kiesmannen terwijl ze niet mogen stemmen.![]()
Er lijkt trouwens wel een soort pro-Beto-backlash te ontstaan in de twitterverse. Een gedeelte van de pers serveerde hem af na het debat, maar niet iedereen is het daarmee eens. Napraten van de oude Bernie opmerkingen en je oordeel al klaarhebben voor het debat begon zijn dingen die men noemt.
Ik ben benieuwd hoe het verder loopt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Of elk jaar een census organiseren.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:10 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ach dan moet je bij de founding fathers zijn, zo staat het nou eenmaal in de constitution.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Wowie!
Asylum officers zijn een zaak gestart wegens de inhumane Trumppolicies. Ze zijn niet zachtzinnig in de verklaringen naar de rechtbank.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nou ja, het 14e amendement uit 1868 is waar dat in staat... of althans, daar spreken ze niet over citizens, maar person, dus zodoende. Daarvoor werden zwarten nog maar deels meegeteld, dus dat was een wat ander verhaal.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:10 schreef Tweek het volgende:
[..]
Ach dan moet je bij de founding fathers zijn, zo staat het nou eenmaal in de constitution.![]()
@Ulx: kun je ook linkjes plaatsen in je posts? Want nu komt het over als onsamendhangend gezever.Aut viam inveniam, aut faciam
Dat ga ik pas doen als een mod dat vraagt. (En het magische woird gebruikt.)quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:54 schreef Barbusse het volgende:
@:Ulx: kun je ook linkjes plaatsen in je posts? Want nu komt het over als onsamendhangend gezever.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op donderdag 27 juni 2019 14:31 schreef Elzies het volgende:
De onderlinge verhoudingen tussen beide landen zijn slechter dan ooit
Tuurlijk joh. Al die nukes komen uit betere tijden.![]()
volgens mij gaat het om de 5th amendmentquote:Op donderdag 27 juni 2019 21:03 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Blijft raar dat illigalen worden meegeteld voor de kiesmannen terwijl ze niet mogen stemmen.04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15![]()
Gast, dit is zinloosquote:Op donderdag 27 juni 2019 21:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat ga ik pas doen als een mod dat vraagt. (En het magische woird gebruikt.)
Abracadabra?quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat ga ik pas doen als een mod dat vraagt. (En het magische woird gebruikt.)![]()
Dat was het punt toch niet? Zolang het geen tweet linkdump is moest het dacht ik gewoon kunnen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 21:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat ga ik pas doen als een mod dat vraagt. (En het magische woird gebruikt.)
Edit: POL / [POL-Feedback]quote:Het is prima om een tweet te plaatsen. Meerdere ook. Maar niet gewoon als linkdump.
Vertel dan op zijn minst dingen als waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van? Kom met context. Een tweet zou eigenlijk een discussieopener moeten zijn, een mini-OP zo je wil. Geen gekopieerde statements.
[ Bericht 31% gewijzigd door ATuin-hek op 27-06-2019 22:27:07 ]Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah![]()
Dit is dus het probleem met de Trump kliek hier. Ze komen even buurten, gooien wat onzin de groep in en verdwijnen weer. Het heeft geen enkele zin erop in te gaan, want je krijgt toch geen antwoord.![]()
De tering ik zie wat stukken terug van het afgelopen debat, heb hardop zitten lachen met Booker en Beto. Dat Spaanse gebrabbel is wel erg opzichtig flirten naar de latino’s.![]()
Zou het? Lijkt me een gewaagde stelling.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:29 schreef Chivaz het volgende:
De tering ik zie wat stukken terug van het afgelopen debat, heb hardop zitten lachen met Booker en Beto. Dat Spaanse gebrabbel is wel erg opzichtig flirten naar de latino’s.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Jezus, Manafort ziet er niet uit. Grijs haar, asgrauw, boevenpak, handboeien.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Wow. 24% van de Republikeinen is van mening dat bedrijven joden mogen weigeren van dienst te zijn.
Van de Democraten is 17% het daarmee eens.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ja, een beetje zoals "Latinos for Trump", maar dan in het Spaans.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:29 schreef Chivaz het volgende:
De tering ik zie wat stukken terug van het afgelopen debat, heb hardop zitten lachen met Booker en Beto. Dat Spaanse gebrabbel is wel erg opzichtig flirten naar de latino’s.
Het werd ook uitgezonden op telemundo.![]()
Matt Schlapp van de American Conservatives Union wil Chief Justice Roberts impeachen.
Waarom?
Wegens liegen.
Dat mensen in de uitvoerende macht ook voor leugens zouden moeten worden afgezet zegt hij dan weer niet.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nou ja, hij kan het proberen..tenminste als hij een lid van het Congress is.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:52 schreef Ulx het volgende:
Matt Schlapp van de American Conservatives Union wil Chief Justice Roberts impeachen.
Waarom?
Wegens liegen.
Dat mensen in de uitvoerende macht ook voor leugens zouden moeten worden afgezet zegt hij dan weer niet.![]()
Ze spreken beide prima Spaans, dat Beto ze eerste antwoord in het Spaans geeft vind ik dan wel weer een beetje ver gezocht. Vooral omdat hij later in het debat te kijk gezet wordt door Castro, de enige latino in het debat.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:29 schreef Chivaz het volgende:
De tering ik zie wat stukken terug van het afgelopen debat, heb hardop zitten lachen met Booker en Beto. Dat Spaanse gebrabbel is wel erg opzichtig flirten naar de latino’s.
Nou ben ik sowieso van mening dat alles wat Beto een leuke kandidaat voor Texas maakten te niet gedaan is door zijn run voor president. Had zich beter op een senaats race kunnen richten, zie hem dat nu ook niet meer redden.
Sowieso de mensen die even populair zijn, die meteen denken mee te kunnen doen om de hoofdprijs. Geloof dat ze bij Sanders hebben gezegd dat ze Stacy Abrahams zouden overwegen voor VP. En dan denk ik ook, dan ben je vakjes aan het af vinken.
Op basis van dit debat, en neem het niet heel serieus, zou ik Warren/Castro en Harris/Castro best interessante tickets vinden.![]()
Castro was een beetje de pitbull van Warren. Hij schijnt op haar lijstje met mogelijke VP kandidaten te staan.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Waanzinnig. Ik heb dat stuk van de uitspraak gelezen en als er al een aantal liegen dan zouden het de conservatieve rechters zijn. De uitspraak van Roberts, waar wisselend liberal en conservative rechters mee eens zijn in delen stelt een aantal zaken.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:52 schreef Ulx het volgende:
Waarom?
Wegens liegen.
Dat mensen in de uitvoerende macht ook voor leugens zouden moeten worden afgezet zegt hij dan weer niet.
Om het heel erg samen te vatten komt het er denk ik op neer dat de uitspraak stelt dat de uitvoerende macht het recht heeft om zelfstandig iets als dit te bepalen, wat niet een vrijbrief is om dan maar van alles te mogen doen. Je moet een legitieme plausibele reden hebben om dingen te doen en de gegeven reden strookt niet met het aanwezige bewijs (het later verkregen bewijs, wat stelde dat de vraag toegevoegd moest worden om bepaalde minderheden te benadelen werd meen ik niet eens genoemd zelfs).
De 4 andere conservatieven stelden dat het feit dat de uitspraak gebaseerd was op het feit dat de DOJ niet de waarheid sprak, maar zo is het niet. Het is gestoeld op het feit dat er geen legitimering gegeven werd (en ze werd wel de oren gewassen dat ze idd bullshit verkochten) ... zoals ik het begreep althans.
[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 27-06-2019 23:27:12 ]![]()
Biden heeft sowieso de media tegen zich. Die willen zo te zien een 3-strijd tussen Sanders, Warren en Biden. Warren wordt best opgehemeld nu (terecht vind ik overigens, los van de media-agenda die er achter zit).quote:Op donderdag 27 juni 2019 11:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Biden zou wel echt verliezen zijn. Die Democraten hebben 4 jaar de tijd gehad om iemand te vinden en veel verder dan twee bejaarden komen ze niet?
Die Buttigieg is nog wel een nieuwe naam, doe die maar dan.
Vanavond gaat men Biden uitroepen tot verliezer enzo om zijn polling nog meer richting de anderen te laten lopen. Althans, dat is mijn voorspelling.beter een knipoog dan een blauw oog![]()
https://arstechnica.com/g(...)-hardware-prices-25/
Sony, Nintendo en Microsoft proberen onder 25% duurdere consoles uit te komen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Ik denk dat Biden ook gewoon gaat verliezen, gister is hij niet aangevallen, want hij stond er niet. Maar vanavond kan hij best eens de boksbal worden van de andere kandidaten. Hij peilt momenteel goed puur op naamsbekendheid. Sanders, Harris en Buttigieg lijken mij ook allemaal beter in een debat. VP geweest zijn is leuk, maar het is ook weer niet een functie die hoog aangeschreven staat. Daarnaast heeft hij nog wel eens de neiging om domme uitspraken te doen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:22 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Biden heeft sowieso de media tegen zich. Die willen zo te zien een 3-strijd tussen Sanders, Warren en Biden. Warren wordt best opgehemeld nu (terecht vind ik overigens, los van de media-agenda die er achter zit).
Vanavond gaat men Biden uitroepen tot verliezer enzo om zijn polling nog meer richting de anderen te laten lopen. Althans, dat is mijn voorspelling.
538 probeert het effect van debatten trouwens beter in te schatten: https://projects.fivethirtyeight.com/democratic-debate-poll/
Ben zeer benieuwd wat daar uit komt. Van wat ze gister live schreven, was booker populair bij zoek resultaten op het internet, maar Gabbard nog populairder. Castro viel daar weer wat tegen.![]()
Harley Rouda is nu ook voor impeachment. Dat zegt wel iets. Hij versloeg Rorabacher in een behoorlijk rood district.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nou, vind ik wel meevallen.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:41 schreef Ulx het volgende:
Jezus, Manafort ziet er niet uit. Grijs haar, asgrauw, boevenpak, handboeien.
Geen plofkop meer, natuurlijk grijs en niet eens een oranje overall en blijkbaar kan die weer op zijn benen staan na de zielige act in rolstoel.
#geenmeelij. Heeft genoeg mooie herinneringen.
Foto:https://www.politico.com/(...)e-fraud-case-1385819![]()
Dat is de blik van een man die een pardon verwacht.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Nou, vind ik wel meevallen.
Geen plofkop meer, natuurlijk grijs en niet eens een oranje overall en blijkbaar kan die weer op zijn benen staan na de zielige act in rolstoel.
#geenmeelij. Heeft genoeg mooie herinneringen.
Foto:https://www.politico.com/(...)e-fraud-case-1385819![]()
Ja zeg, op deze foto straalt de arrogantie eraf.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 00:23 schreef Tweek het volgende:
[..]
Dat is de blik van een man die een pardon verwacht.![]()
![]()
En hij geeft net door dat hij een bedankje kreeg van Warren na afloop.quote:Op donderdag 27 juni 2019 23:19 schreef Ulx het volgende:
Castro was een beetje de pitbull van Warren. Hij schijnt op haar lijstje met mogelijke VP kandidaten te staan.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Op die andere foto ziet hij er slechter uit.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Misschien is het een idee dat je je posts in 1 post houd en niet als enige 5 keer achter elkaar post.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 01:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
En hij geeft net door dat hij een bedankje kreeg van Warren na afloop.![]()
Dit kwam uit een andere bron.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Alan Dershowitz zei een tijdje terug over die rechtzaak tegen hem: "Kom maar op, dan maak ik gehakt van je leugens."
Vandaag: "Ik wil geen rechtzaak tegen mij."I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Aan tafel bij het eerste bilaterale gesprek van de VS op de g20:
Ivanka Trump
Jared Kushner
Mick Mulvaney
Wilbur Ross
Mike Pompeo
Trump
Steve Mnuchin
Bob Lighthizer
John Bolton
Dan Scavino
Peter Navarro.
Zijn mediachef/golfcaddy en een paar mensen zonder clearance doen vrolijk mee met de onderhandelingen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Als politici trouwens racistisch gedrag vertonen gaat Twitter daar wat aan doen.
https://www.cnbc.com/2019(...)break-its-rules.html
Er is dus kans dat de de tweets van Trump niet meer boven aan de tijdlijn staan.![]()
Shit ik dacht niet dat de media zo hard en idee had, maar ze hebben het.
De groep aan jongeren die ze hebben is Biden.![]()
Green new deal is genoemd in het debat.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:29 schreef Chivaz het volgende:
De tering ik zie wat stukken terug van het afgelopen debat, heb hardop zitten lachen met Booker en Beto. Dat Spaanse gebrabbel is wel erg opzichtig flirten naar de latino’s.![]()
Warren mag het van mij worden. 3/4 van dit veld mag het meteen opgeven."Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."![]()
En die Marianne Williamson, is die per ongeluk het gebouw in en het podium opgelopen? Wie de hell is dat?!"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."![]()
Persoonlijk vond ik vanavond die Harris wel goed uit de verf komen.
Maar bijna allemaal zijn het voorgeprogrammeerde robots die als ze 2 woorden moeten zeggen alleen maar hun ingestudeerde riedeltje opdreunen.Hell To The Liars![]()
Er staat schrijver, bizar dat als haar gevraagd wordt in 2 woorden "wat ga je als eerste doen in het witte huis" ze gewoon zegt: Ik heb pas geleden een artikel gelezen over Nieuw Zeeland en daar blablabla. Eigenlijk tenenkrommend.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 04:27 schreef OMG het volgende:
En die Marianne Williamson, is die per ongeluk het gebouw in en het podium opgelopen? Wie de hell is dat?!Hell To The Liars![]()
Geef me een podium met Warren, Harris, Sanders, Biden, Castro, Booker, en gaan met die banaan. De rest is niks."Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."![]()
Ik volg het nieuws en politiek toch wel redelijk, maar had geen idee wie zij was. Moet je voorstellen wat swingvoters hier van denken.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 05:05 schreef Droopie het volgende:
[..]
Er staat schrijver, bizar dat als haar gevraagd wordt in 2 woorden "wat ga je als eerste doen in het witte huis" ze gewoon zegt: Ik heb pas geleden een artikel gelezen over Nieuw Zeeland en daar blablabla. Eigenlijk tenenkrommend."Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."![]()
https://www.buzzfeednews.(...)n-president-campaignquote:Op vrijdag 28 juni 2019 05:07 schreef OMG het volgende:
[..]
Ik volg het nieuws en politiek toch wel redelijk, maar had geen idee wie zij was. Moet je voorstellen wat swingvoters hier van denken.
Een spirituele bekende in Amerika schijnbaar.Hell To The Liars![]()
Het is een live debat, en Spaans is in veel staten de tweede taal, met flirten heeft dit weinig te maken. Je probeert zoveel mogelijk mensen te bereiken.quote:Op donderdag 27 juni 2019 22:29 schreef Chivaz het volgende:
De tering ik zie wat stukken terug van het afgelopen debat, heb hardop zitten lachen met Booker en Beto. Dat Spaanse gebrabbel is wel erg opzichtig flirten naar de latino’s.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Ik denk dan ook dat het niet zozeer een mening van de media is, maar je ziet wel duidelijk de echo van de directe beschuldiging van Trump aan het adres van de Democraten opduiken. En dit wordt vooralsnog stilletjes geaccepteerd door een bias media. Hoe het ook zij, het gaat puur om de beeldvorming. Waar in de jaren 70 het beeld van de door napalm getroffen Vietnamese meisje en de foto van de standrechtelijke executie met pistool van een Vietcong soldaat een langslepende oorlog mede hebben beeïndigd, zullen de beelden van die verdronken kinderen en beelden van de erbarmelijke omstandigheden ook bepalend zijn. Trump is de eerste geweest die een andere groep de schuld hiervan aansmeerde. In basis kun je namelijk zeggen dat die situatie aldaar door het voorgaande beleid is ontstaan. maar dit beleid werkte wél in 2016, maar NIET in 2019. Dan kun je afvragen waarom? Dan kun je concluderen dat dit gebeurde onder de het HUIDIGE beleid. en niet onder het beleid van 2016.quote:Op donderdag 27 juni 2019 17:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Media hoeven over zoiets helemaal geen mening te hebben. Ik verwacht van een fatsoenlijk medium ook gewoon objectieve berichtgeving over zo'n voorval. Meningen over de oorzaken en oplossingen mogen in opiniestukken.
Dat is natuurlijk ook problematisch aan mensen die "nieuws" op het niveau van Fox news gewend zijn. Dat is geen feitelijke berichtgeving, maar puur het door de strot rammen van een mening.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Ik vind het onnodig en het komt kruiperig over.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:36 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Het is een live debat, en Spaans is in veel staten de tweede taal, met flirten heeft dit weinig te maken. Je probeert zoveel mogelijk mensen te bereiken.
Stel je voor dat Kuzu tijdens een debat ineens een antwoord geeft in het Turks of Azarkan ineens in het Berbers/Arabisch.
Nederland zou te klein zijn geweest en uiteindelijk zou het ze potentieel stemmen kunnen kosten.
Dat is nu eenmaal het gevaar ook met dit soort fratsen, ik geloof best dat er Amerikanen naar dat debat hebben zitten kijken en walgen van het feit dat er ineens Spaans gesproken word.
Ik snap dat de VS geen officiële taal heeft maar Engels is gewoon de norm, spreek het dan ook gewoon zodat een ieder kan horen waar je het over hebt.![]()
Als je je alleen druk maakt over de taal in een campagne, maar niet over het onderwerp, dan heb je eigenlijk ook niks van die debatten begrepen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind het onnodig en het komt kruiperig over.
Stel je voor dat Kuzu tijdens een debat ineens een antwoord geeft in het Turks of Azarkan ineens in het Berbers/Arabisch.
Nederland zou te klein zijn geweest en uiteindelijk zou het ze potentieel stemmen kunnen kosten.
Dat is nu eenmaal het gevaar ook met dit soort fratsen, ik geloof best dat er Amerikanen naar dat debat hebben zitten kijken en walgen van het feit dat er ineens Spaans gesproken word.
Ik snap dat de VS geen officiële taal heeft maar Engels is gewoon de norm, spreek het dan ook gewoon zodat een ieder kan horen waar je het over hebt.Mag ik je vandaag weer eens irriteren?![]()
Winnaars van de debatten:
- Booker
- Buttigieg
- Castro
- Harris
- Warren
Verliezers:
- Biden
- O'Rourke
- Een hele trits mafkezen die om de een of andere reden ook mee mochten doen
De boel niet verkloot maar wel een kans gemist:
- Gillibrand
- Klobuchar
- Sanders![]()
Voor ongeveer 15% van de inwoners van de V.S. is Spaans de voertaal. Dan heb je het dus over ongeveer 50 miljoen mensen. De "norm" is dus lang niet overal hetzelfde.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik vind het onnodig en het komt kruiperig over.
Ik snap dat de VS geen officiële taal heeft maar Engels is gewoon de norm, spreek het dan ook gewoon zodat een ieder kan horen waar je het over hebt.
En mensen die "walgen" van het feit dat er Spaans gesproken wordt zijn over het algemeen Trumpstemmers en geen Democratische stemmers.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: