abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 juni 2019 @ 00:55:36 #101
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_187626225
Alsof die zaak van de gevluchte republikeinse senatoren in Oregon op zich nog niet raar genoeg was... denk niet dat iemand dit staartje had verwacht.
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 01:02:30 #102
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187626297
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 00:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Alsof die zaak van de gevluchte republikeinse senatoren in Oregon op zich nog niet raar genoeg was... denk niet dat iemand dit staartje had verwacht.
Welk staartje doel je op?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 27 juni 2019 @ 01:09:29 #103
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_187626343
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 01:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Welk staartje doel je op?
Ik had de post van trein gemist, maar het staartje was de quarantaine van /r/the_donald. Dat detail had ik oorspronkelijk overheen gelezen. /basta
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 01:11:46 #104
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187626361
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 01:09 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik had de post van trein gemist, maar het staartje was de quarantaine van /r/the_donald. Dat detail had ik oorspronkelijk overheen gelezen. /basta
Ooooooh, op die fiets, nu snap ik hem :D

Ik dacht dat ik in de berichtgeving over Oregon iets gemist had. Ik zag de gebruikelijke figuren wel wat brabbelen over Reddit maar ik heb de posts niet eens gelezen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 27 juni 2019 @ 07:28:16 #105
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_187627183
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2019 23:48 schreef Re het volgende:
Mooi dat die stront in quarantaine zit, iedereen die die subreddit ophemelt is besmet met een soort degeneratief virus

https://www.reddit.com/r/(...)ion&utm_term=control

Ben benieuwd naar de primary debatten, Warren lijkt me het meest te kunnen winnen, Biden het meest te verliezen
Eens. En er zijn ook 'goede' donald subreddits. Zoals Askthedonald (of askdonald) waar ik zelfs af en toe heen ging om te kijken hoe mensen dachten over de standpunten van Trump. Ookal ben ik het er niet mee eens er was altijd wel een redelijk normale discussie. The_Donald is gewoon een soort cult. Meer kan je er niet van maken. Zelfs pro Trump supporters zijn daar geband als ze een keertje niet eens waren met wat Trump doet.

Maar ze hoeven het niet te bannen. Dat vind ik te ver gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 27-06-2019 07:36:13 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 27 juni 2019 @ 07:51:04 #106
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_187627314
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2019 07:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Eens. En er zijn ook 'goede' donald subreddits. Zoals Askthedonald (of askdonald) waar ik zelfs af en toe heen ging om te kijken hoe mensen dachten over de standpunten van Trump. Ookal ben ik het er niet mee eens er was altijd wel een redelijk normale discussie. The_Donald is gewoon een soort cult. Meer kan je er niet van maken. Zelfs pro Trump supporters zijn daar geband als ze een keertje niet eens waren met wat Trump doet.

Maar ze hoeven het niet te bannen. Dat vind ik te ver gaan.
Hebben ze eindelijk iets aan die belachelijk subredit gedaan? Fijn :)
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 07:52:19 #107
236264 crew  capricia
pi_187627319
Ophouden over Reddit nu.
Definitely not CIA
  donderdag 27 juni 2019 @ 07:59:04 #108
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_187627363
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 07:52 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Ophouden over Reddit nu.
[/modbreak]
Maar waarom? Ik las eerder hier dat het geen politiek is, maar het is zelfs voorpagina nieuws op verschillende politieke websites.... Ik bedoel, The_Donald was misschien wel verantwoordelijk voor de overwinning van Trump... is geen klein dingetje.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 08:01:08 #109
236264 crew  capricia
pi_187627375
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2019 07:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar waarom? Ik las eerder hier dat het geen politiek is, maar het is zelfs voorpagina nieuws op verschillende politieke websites.... Ik bedoel, The_Donald was misschien wel verantwoordelijk voor de overwinning van Trump... is geen klein dingetje.
Kom dan met het artikel. Zodat we het allemaal kunnen lezen.
Dan kan iedereen er over mee praten.
Definitely not CIA
  donderdag 27 juni 2019 @ 08:04:49 #110
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_187627397
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2019 08:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Kom dan met het artikel. Zodat we het allemaal kunnen lezen.
Dan kan iedereen er over mee praten.
The Guardian
https://www.theguardian.c(...)uarantined-subreddit

Politico:
https://www.politico.com/(...)ule-breaking-1384221

Washington Post:
https://www.washingtonpos(...)m_term=.d2f1809d6a9c

Tweakers heeft er nu ook een artikel over in het Nederlands:
https://tweakers.net/nieu(...)-trump-subforum.html
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 27 juni 2019 @ 08:10:13 #111
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_187627428
Ik word daar blij van. Iedereen die daar weleens heeft gekeken weet wat voor een gruwelijke, racistische, seksistische cult bende het daar is.

Elke vorm van kritiek op de Grote Leider en je hebt meteen een ban.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_187627474
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 08:10 schreef DustPuppy het volgende:
Ik word daar blij van. Iedereen die daar weleens heeft gekeken weet wat voor een gruwelijke, racistische, seksistische cult bende het daar is.

Elke vorm van kritiek op de Grote Leider en je hebt meteen een ban.
Echt waar halen jullie deze onzin vandaan? Je kunt simpelweg naar t_d toegaan en zien dat het allemaal niet waar is wat je zegt.
  donderdag 27 juni 2019 @ 08:24:06 #113
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_187627516
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 08:18 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Echt waar halen jullie deze onzin vandaan? Je kunt simpelweg naar t_d toegaan en zien dat het allemaal niet waar is wat je zegt.
Ok, man.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 27 juni 2019 @ 08:29:06 #114
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_187627545

Heb het zelf nog niet gekeken, maar voor wie het wil terug kijken.
  donderdag 27 juni 2019 @ 08:40:10 #115
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187627625
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 23:27 schreef Monolith het volgende:
Wat een nonderwerp. :')

FP had nog een aardig interview met Stiglitz:
https://buff.ly/2EpK8BP

In zijn ogen moeten de Democratische kandidaten niet te ver naar links hellen vanwege het risico op electoraal verlies.
Daar heeft hij gelijk in, het is veel beter om je aan je script te houden, dan proberen het wiel in de VS opnieuw uit te vinden. Daar zijn ze in de VS toch net een beetje te conservatief voor. Vandaar dat ik Biden als grotere kanshebber zie dan Bernie Sanders.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 27 juni 2019 @ 08:48:07 #116
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_187627689
quote:
Tweek haalde overigens gisteren hier al het NY Times artikel aan hier over, wat wat overschaduwd werd doordat Refragmental en ik in veel algemenere termen enigszins offtopic erop door gingen.

Het lijkt een gevolg te zijn geweest van de op de vlucht geslagen republikeinen in Oregon, waar de politie achteraan gestuurd werd om ze terug te halen. Een van hen gaf in een interview aan dat ze beter zwaargewapende vrijgezellen konden sturen om hem terug te halen... om maar aan te geven dat er in ieder geval 1 rabiate gek tussen zit.

Een aantal mensen in t_d heeft daar schijnbaar een voorbeeld aangenomen, zoals opgetekend in dit MediaMatters artikeltje.

Samengevat:
quote:
A user wrote, “None of this gets fixed without people picking up rifles,” to which another user responded, “If that's what it takes for us and our marginalized community to be heard I suppose it may become necessary sooner than we think.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A user wrote, “Rifles are the only way we're going to get any peace in our lives ever again,” adding, “It's either war and we get rid of these guys or a lifetime of listening to this shit over and over again start getting yourself ready.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A user wrote, “There is only one way to get rid of a dictatorship like this. You don't want to acknowledge it and they made it illegal to do so but you have a choice - bite the bullet or let the collapse fall onto your kids instead of you.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A user called for “burn[ing] Portland and Eugene to the ground.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Citing the Second Amendment, another user criticized the lack of armed action from others “against government tyrany,” adding, “Now there is proven government tyrany and you do nothing?”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A user wrote, "Hopefully all State Police in Oregon refuse, hes serious. No problems shooting a cop trying to strip rights from Citizens. If he calls for help I'd come."
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A user called for “more militia men in Oregon. Michigan, Idaho, Washington, Nevada, Utah, Colorado,” adding, “You know what to do. Flood Oregon and take over Portland. Let's make this happen.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A user wrote, “Everyone needs to start getting into shape, sharpening up your marksmanship and learning the ins and outs of all your fire arms. Stock upon that ammo too.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Another user wrote that it was “good” to “threaten violence … because nothing else is working.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A user wrote in response to the governor’s order, “Tree of Liberty seems thirsty,” a reference to former President Thomas Jefferson’s quote that “the tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots & tyrants.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A user wrote that they were “at the point where I hope [violence] happens” as a “catalyst to purge their ideology from government.” Regarding the governor’s order, another user wrote: “The soap box has been forbidden to be used. The ballot box has been abused. The ammo box is what they then choose.”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor zover ik heb nagegaan zijn deze zaken inmiddels wel verwijderd.

Dit artikel wordt op frontpage van t_d een "hit piece" en set up genoemd. Misschien dat ze beter aan een stukje introspectie kunnen doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 27-06-2019 08:59:03 ]
  donderdag 27 juni 2019 @ 08:50:22 #117
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_187627707
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 08:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dit artikel wordt op frontpage van t_d een "hit piece" en set up genoemd. Misschien dat ze beter aan een stukje introspectie kunnen doen.
Like that's gonna happen...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 27 juni 2019 @ 09:05:14 #118
8369 speknek
Another day another slay
pi_187627863
Blue lives matter alleen als ze zwarten neerschieten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_187627894
Een beetje zwijmelen over de te komen gewelddadige revolutie waarin je de tegenstander eindelijk te pakken kan nemen zie je bij alle extremere clubjes wel, en the_donald is niet anders.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 27 juni 2019 @ 09:13:27 #120
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187627931
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 08:10 schreef DustPuppy het volgende:
Ik word daar blij van. Iedereen die daar weleens heeft gekeken weet wat voor een gruwelijke, racistische, seksistische cult bende het daar is.

Elke vorm van kritiek op de Grote Leider en je hebt meteen een ban.
Hier gebeurt dit ook, ik merk dat de moderatie ons elke keer als vechtende katten uit elkaar moet halen, maar wegkijkt hoe dit allemaal ontstaat. Er komt van sommige users een constante politieke pressie vandaan, alsof ze ons willen bekeren ergens voor, met veel gesar, gezuig, dubieuze links en een ongebreidelde haat tegenover alles wat tegen Trump is.

En veel users storen zich hier aan, waaronder ik. Dan lijkt het me nuttig dat de moderatie zich hier over moet buigen. Als ik bij mijn Amerikaanse familie ben en vraag wat Trump voor ze betekent, zeggen ze allemaal dat hij bij het republikeins stemmende deel van de familie wordt beschouwd als een exentriekeling, en bij de Democratische deel als een volslagen idioot.

Aldaar is de polarisatie niet zo diep al op hier, waar de pogingen om in deze topicreeks een echokamer voor Trump support te vormen verontrustend wordt. User martijnde3de bijvoorbeeld voelt zich verbonden met de Republikeinse politiek, maar is geen klakkeloze volgeling die probeert andere users te ridiculiseren of te overtuigen. Hij heeft een sterke mening en heeft oprechte interesse in de amerikaanse politiek, en dat respecteer ik. Maar er zijn er anderen die een constante druk en onrust tentoonstellen hier, al dan niet opzettelijk.

En dit is de reden waarom er zo vaak de rem op gaat hier. Ik zou zeggen dat de moderatie de oorzaak bij de kern moet gaan zoeken, en niet bij het randgebeuren.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_187627934
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 08:40 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Daar heeft hij gelijk in, het is veel beter om je aan je script te houden, dan proberen het wiel in de VS opnieuw uit te vinden. Daar zijn ze in de VS toch net een beetje te conservatief voor. Vandaar dat ik Biden als grotere kanshebber zie dan Bernie Sanders.
Gisteren gaf men bij M al een inkijkje in de presidentskandidaten verwoord door Twan Huys. Daar zit echt niks fatsoenlijks tussen. Ik zou me als partij nu echt zorgen gaan maken. Alleen die homoseksuele jonge burgemeester werd nog als een betere debater gezien. (sorry, ben even zijn naam kwijt)

Ik vermoed ook dat het uiteindelijk toch Biden wordt bij gebrek aan andere volwaardige kandidaten. Maar Joe gaat het echt niet redden tegen de verbaal veel sterkere Trump.
  donderdag 27 juni 2019 @ 09:20:32 #122
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187628016
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik vermoed ook dat het uiteindelijk toch Biden wordt bij gebrek aan andere volwaardige kandidaten. Maar Joe gaat het echt niet redden tegen de verbaal veel sterkere Trump.
Verbale kracht kan weinig betekenen tegen koude feiten. En je kunt er gif op innemen dat Biden zich goed heeft ingelezen in die feiten. Dat trump on the fly debatteert weten ze daar nu wel. Vooral op het onderwerp zorg kan Biden hem stevig aan de tand voelen waarom hij gefaald heeft om de affordable care act af te breken terwijl hij zowel het huis als het congres onder controle had. En of hij nu WEL een solide zorgplan heeft bedacht (Obama deed dit namelijk wel, vandaar dat hij dit niet kon afbreken)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_187628148
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:20 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Verbale kracht kan weinig betekenen tegen koude feiten. En je kunt er gif op innemen dat Biden zich goed heeft ingelezen in die feiten. Dat trump on the fly debatteert weten ze daar nu wel. Vooral op het onderwerp zorg kan Biden hem stevig aan de tand voelen waarom hij gefaald heeft om de affordable care act af te breken terwijl hij zowel het huis als het congres onder controle had. En of hij nu WEL een solide zorgplan heeft bedacht (Obama deed dit namelijk wel, vandaar dat hij dit niet kon afbreken)
Die verkiezingen gaan veel meer over vormgeving en het uiterlijke plaatje (in combinatie met de hoeveelheid campagne spotjes) dan over de concrete inhoud waar je het wel of niet mee eens kan zijn.

Twan Huys benoemde gisteren Joe Biden zwakke punt en dat is dat hij zich vaak verspreekt waar hij vervolgens later zijn excuses voor aanbiedt. Een dodelijke combinatie in de rol als presidentskandidaat.

Bovendien wordt ook Biden regelmatig beschuldigd handtastelijk te zijn. De dag nadat Trump zijn kandidatuur aankondigde kwam de eerste vrouw alweer in de media claimen dat ze 23 jaar geleden door Trump zou zijn aangerand. Geloof maar dat de Republikeinen eenzelfde munitie inzetten tegen Joe Biden.

Het wordt hard en dirty. Betwijfel of Joe Biden hiertegen bestand is. Van Trump daarentegen weten we dat hij alle shit moeiteloos pareert en weet om te zetten in zijn rol als underdog.
  donderdag 27 juni 2019 @ 09:36:58 #124
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_187628201
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:32 schreef Elzies het volgende:
Het wordt hard en dirty.
Nu het weer hierover gaat, had je nog een antwoord op mijn vraag van eerder?

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 12:08 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Maar je hebt wel een persoonlijke voorkeur, toch? Of zou je een eventueel in 2020 verkozen democraat net zo hard verdedigen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 27 juni 2019 @ 09:41:30 #125
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_187628260
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bovendien wordt ook Biden regelmatig beschuldigd handtastelijk te zijn. De dag nadat Trump zijn kandidatuur aankondigde kwam de eerste vrouw alweer in de media claimen dat ze 23 jaar geleden door Trump zou zijn aangerand. Geloof maar dat de Republikeinen eenzelfde munitie inzetten tegen Joe Biden.

Donald "Grab them by the pussy." Trump kan maar beter dit onderwerp niet aansnijden. Die opmerking die hij indertijd PUBLIEKELIJK heeft gedaan, gaat hem nog lang achtervolgen. Dan heb je als politieke tegenstander eigenlijk geen munitie meer nodig.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')