Vandaag had gelukkig m'n allerlievelingste lievelingsverpleger dienst. Ze heeft roze en paars haarquote:Op maandag 17 juni 2019 09:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit bedoelde ik eigenlijk te zeggen
Het 'laten gaan' stuk gericht op de kritiek naar/op jezelf. Wel wat doen met het gevoel dat het je geeft en welk gedrag je ermee ging vertonen, uit automatisme.
Dat is leerstof, hoe vervelend ook qua timing
Fijn zeg, dat je er toch over gesproken hebt!quote:Op maandag 17 juni 2019 13:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vandaag had gelukkig m'n allerlievelingste lievelingsverpleger dienst. Ze heeft roze en paars haar
Ik heb het met haar gehad over wat er was gebeurd gisteren en het was een erg goed gesprek
Als ik zeg dat ik een hele middag niks gedaan heb, heb ik eigenlijk altijd wel van alles gedaan. Niks doen is lezen, puzzelen, muziek luisteren, filmpjes kijken bij mij. Ik hoef mezelf dan helemaal niet kwalijk te nemen dat ik "niets goeds" gedaan heb. Zelf dingen doen is ook gewoon goed, ik hoef niet continu nuttig te zijn. Ik mag evenveel ruimte in de wereld als wat ik aan de mensen om me heen gun. Veel meer dan wat ik nu aan mezelf gun.
Leerzaam idd
Kijk eens (ik heb het artikel nog gelezen)quote:Op maandag 17 juni 2019 13:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vandaag had gelukkig m'n allerlievelingste lievelingsverpleger dienst. Ze heeft roze en paars haar
Ik heb het met haar gehad over wat er was gebeurd gisteren en het was een erg goed gesprek
Als ik zeg dat ik een hele middag niks gedaan heb, heb ik eigenlijk altijd wel van alles gedaan. Niks doen is lezen, puzzelen, muziek luisteren, filmpjes kijken bij mij. Ik hoef mezelf dan helemaal niet kwalijk te nemen dat ik "niets goeds" gedaan heb. Zelf dingen doen is ook gewoon goed, ik hoef niet continu nuttig te zijn. Ik mag evenveel ruimte in de wereld als wat ik aan de mensen om me heen gun. Veel meer dan wat ik nu aan mezelf gun.
Leerzaam idd
Mooi!quote:Op maandag 17 juni 2019 13:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Leerzaam idd
Leven is best lastig als je erover nadenkt.quote:Op maandag 17 juni 2019 13:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Leerzaam idd
Heb jij je werktelefoon doorgeschakeld naar thuis danquote:Op maandag 17 juni 2019 13:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Haha, ik ben vandaag vrij en krijg ik net een telefoontje van iemand van de BHV. Die wist niet door dat ik niet op kantoor ben, en hij vroeg me om naar beneden te gaan want er is zo een ontruimingsoefening. Dat had ik gevraagd omdat ik zo moeilijk de trap af kon toen ik zo'n pijn had. Fijn zulke collega's (ik had toegezegd bij een echte ontruiming wel gewoon naar beneden te lopen)
Nee, de telefoontjes op de vaste lijn worden doorgezet naar mijn werkmobiel. En die ging (en ik hoorde 'm, had al 2 telefoontjes gemist zag ik).quote:Op maandag 17 juni 2019 14:16 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Heb jij je werktelefoon doorgeschakeld naar thuis dan
Op de BBQ met een aardappelsalade en een berg rauwkost?quote:Op maandag 17 juni 2019 15:59 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb speklappen die op moeten. Wat ga ik eten?
Waar was je het niet mee eens dan?quote:
Laaaanngzaam uitgepiept, indirect, op de BBQquote:Op maandag 17 juni 2019 15:59 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb speklappen die op moeten. Wat ga ik eten?
Überhaupt de hele boete..quote:
Duh. Beide bbq. Dat is altijd een prima optie.quote:
Niet zo bijdehand jij.quote:Op maandag 17 juni 2019 16:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Duh. Beide bbq. Dat is altijd een prima optie.
quote:Op maandag 17 juni 2019 16:15 schreef Barreltje het volgende:
Überhaupt de hele boete..
Ik heb dat helemaal niet gedaan en er is geen bewijs.. dus dat wil ik eerst maar eens zien..
Nou Ja.. wel in de straat er naast. Maar ik kan me niet Herrineren dat ik in deze specifieke straat ben geweest..quote:Op maandag 17 juni 2019 16:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]klinkt niet tof. Je was daar ook niet op dat moment?
Ben benieuwd. Ik zou ook bezwaar aantekenen als het onrechtvaardig is.quote:Op maandag 17 juni 2019 16:22 schreef Barreltje het volgende:
Nou Ja.. wel in de straat er naast. Maar ik kan me niet Herrineren dat ik in deze specifieke straat ben geweest..
Nou Ja.. onrechtvaardig weet ik niet.. Ik kan het me gewoon niet meer herinneren..quote:Op maandag 17 juni 2019 16:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Ik zou ook bezwaar aantekenen als het onrechtvaardig is.
Ah ok.quote:Op maandag 17 juni 2019 14:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, de telefoontjes op de vaste lijn worden doorgezet naar mijn werkmobiel. En die ging (en ik hoorde 'm, had al 2 telefoontjes gemist zag ik).
Hoe gaat het met je? Hopelijk weer een staptje beter? Want heb je nog pijn of is dat nu weg?
Ik heb gelijk een vrije middag genomen na het lezen hier van.quote:Op maandag 17 juni 2019 13:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kijk eens (ik heb het artikel nog gelezen)
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r4aXYYwgr2qW4QqK8m7c
Ik hoop zo dat je snel geholpen kunt worden. Steeds die angst dat het weer terugkomt is ook niet goed lijkt me.quote:Op maandag 17 juni 2019 16:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ah ok.
Nou nog niet met sprongen vooruit.
Vannacht slechte nacht, weer daar hoog in de buik behoorlijke last, trok door naar rug, bang dat het weer overnieuw begon..maar even goed nagedacht over mijn eetpatroon. Er werd in het ziekenhuis gezegd dat, omdat ik niet echt goed kan eten, ik maar om de 2 a 3 uur wat moet eten. Maar dan krijgt tegelijkertijd je pancreas die dus ontstoken is, steeds maar voedsel te verwerken.
Gisteravond laat voor het naar bed gaan nog fruit met kwark gegeten.. wie weet was dat wel de oorzaak.
Dus ik laat er nu meer tijd tussen zitten en eet iets meer en doe er langer over. Dat maar proberen
Verder af en toe een gemeen hoofdpijntje en ik heb 0 conditie.
Koorts was gisteren en vandaag weg, nog 1 antiB pilletje te verwerken en de PCM heb ik bijna helemaal afgebouwd. (slikte 4x2)
Dat is 't wel
Had je je auto uitgeleend dan of zo? Anders is het gek toch.quote:Op maandag 17 juni 2019 16:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Überhaupt de hele boete..
Ik heb dat helemaal niet gedaan en er is geen bewijs.. dus dat wil ik eerst maar eens zien..
*lezen gaatquote:Op maandag 17 juni 2019 13:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Kijk eens (ik heb het artikel nog gelezen)
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r4aXYYwgr2qW4QqK8m7c
Leuk stuk...quote:Op maandag 17 juni 2019 16:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb gelijk een vrije middag genomen na het lezen hier van.
En dit doe ik nog steeds graag met dochterlief.quote:Denk eens aan de tijd dat je op de basisschool zat. Toen kon je nog op weg naar huis ineens een andere weg nemen, struinen, op bankjes klimmen, wat besjes plukken. Beetje kattekwaad uithalen. Alle gevoel voor tijd verliezen en pas uren later thuis komen.
Dat heb ik ook. Kan prima niets doen. Soms niet, dan heb ik zo'n "hup hup hup" bui. Prima, dan maak ik er gebruik van. Vanochtend ook pas om 9 uur m'n bed uit, en pas om 11.30 onder de douche gestapt. En wat ik nou gedaan heb, krant gelezen maar verder...quote:Op maandag 17 juni 2019 17:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
*lezen gaat
edit; herken mezelf hier gelukkig niet in.
Ik leidt gelukkig tegenwoordig een prima rustig leven, lummel genoeg door de dag (altijd al gedaan overigens voor ik wist dat het nog goed voor je was ookbehalve die 3 dagen in de week als ik werk word ik nogal door de tijd en de waan van de dag en door die sneltrein meegevoerd. Maar dat is oké.
't Was ook dat er onverwacht uitval van kinderopvang was.quote:
Detailquote:Op maandag 17 juni 2019 17:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
't Was ook dat er onverwacht uitval van kinderopvang was.
Tussendoor wel genoeg gelummeltquote:Op maandag 17 juni 2019 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Lange dag maar succesvol, Legal intercept en monitoringservers met een paar kleine issues overgezet naar een nieuw datacenter.
Ommetjes met de fiets doe ik ook vaak, andere routes loop ik ook regelmatig naar mijn werk.quote:Op maandag 17 juni 2019 17:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Kan prima niets doen. Soms niet, dan heb ik zo'n "hup hup hup" bui. Prima, dan maak ik er gebruik van. Vanochtend ook pas om 9 uur m'n bed uit, en pas om 11.30 onder de douche gestapt. En wat ik nou gedaan heb, krant gelezen maar verder...
ik draai op mijn poten en moet nog kokenquote:
Laat je man koken of ga ff lekker op een hoekje van de straat bij een tentje etenquote:Op maandag 17 juni 2019 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
ik draai op mijn poten en moet nog koken
En dat moet iemand verbazen?quote:Op maandag 17 juni 2019 17:56 schreef Bluezz het volgende:
Het eten in dit rusthuis is overigens 1000% lekkerder en met meer liefde verzorgd dan in het vorige![]()
Minder moeite ff zelf wat te maken. Salade, karbonade vd grill, tzaziki en kruidenboter zijn al klaar, brood afbakken.quote:Op maandag 17 juni 2019 17:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Laat je man koken of ga ff lekker op een hoekje van de straat bij een tentje eten
Jij eet echt vaak gewoon zo'n zak gemende groente met nog een stukje vlees oid, he? Is wel gezond. Maar ik krijg dat nooit lekker.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:35 schreef borisz het volgende:
Een zak Mexicaanse groentemix in de pan gedaan.
Volgens mij gaat t er om als je druk druk bent (in je hoofd) gejaagd, gestresst en continue op je klokje kijkt om allerlei doelen te halen dat lummelen, niksen ontspannend werkt en je ruimte in je kope krijgt en ontstresst. En je op meer inzichten brengt.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:14 schreef Isabeau het volgende:
Mijn man heeft straks lekker het eten klaar. Na de hele dag lummelen . Waar is lummelen goed voor dan? En kon je ook teveel lummelen? Leuk woord eigenlijk. Lummelen.
Kijk aan, daar had je zo te lezen heel wat meer aan dan 'ga gewoon even iets leuks doen'.quote:Op maandag 17 juni 2019 13:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Leerzaam idd
Goed zomervoer!quote:Op maandag 17 juni 2019 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Minder moeite ff zelf wat te maken. Salade, karbonade vd grill, tzaziki en kruidenboter zijn al klaar, brood afbakken.
Ik gooi er wel eens een woksausje doorheen, vanavond een beetje Teriyaki van TerraSanaquote:Op maandag 17 juni 2019 18:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jij eet echt vaak gewoon zo'n zak gemende groente met nog een stukje vlees oid, he? Is wel gezond. Maar ik krijg dat nooit lekker.
quote:Op maandag 17 juni 2019 18:43 schreef minilot het volgende:
Ook zomers: ik ben van top tot teen bedekt met stoepkrijt.
Ik heb spinaziesoep in wording. Ik zal er nog eens wat blaadjes uithalen voor de salade straks en de smoothie voor morgen.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:55 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ook de koelkast uitgeruimd. Geen melk met brokjes maar wel spinaziesoep van verse spinazie in plastic.
Dat herken ik welquote:Op maandag 17 juni 2019 18:40 schreef Myraela het volgende:
Juist als ik druk in m'n hoofd ben kan ik echt niet lummelen. Dan moet ik eerst even de belangrijkste dingen afronden.
Dit triggert anxiety bij mijquote:Op maandag 17 juni 2019 18:40 schreef minilot het volgende:
Het leven is er veel, veel te kort voor!
Hey vakantieganger! Zo, wat hadden jullie een idyllische foto's gemaakt. Alsof je filmsets aan het bezoeken was!quote:Op maandag 17 juni 2019 18:55 schreef Sunnythesun het volgende:
Heb net twee kommen kippensoep gegeten en het zweet gutst van mijn hoofd![]()
![]()
Hoi trouwens
Hoihoi, welkom terug!!!quote:Op maandag 17 juni 2019 18:55 schreef Sunnythesun het volgende:
Heb net twee kommen kippensoep gegeten en het zweet gutst van mijn hoofd![]()
![]()
Hoi trouwens
Ja, of ik doe half wat ik moet doen, waardoor dat 4x zo lang duurt en ik zit half niets te doen, waarbij ik helemaal niet ontspan.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:03 schreef Isabeau het volgende:
Dat herken ik welDan kan ik ook boos op mezelf worden als ik ga ziten niksen. Eerst af. Dan niksen. Maar waarschijnlijk helpt niksen dus weer om iets af te krijgen. Het leven is ingewikkeld
quote:Op maandag 17 juni 2019 18:55 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ook de koelkast uitgeruimd. Geen melk met brokjes maar wel spinaziesoep van verse spinazie in plastic.
Jij doet dat beterquote:Op maandag 17 juni 2019 18:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb spinaziesoep in wording. Ik zal er nog eens wat blaadjes uithalen voor de salade straks en de smoothie voor morgen.
Lastige shizzlequote:Op maandag 17 juni 2019 19:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, of ik doe half wat ik moet doen, waardoor dat 4x zo lang duurt en ik zit half niets te doen, waarbij ik helemaal niet ontspan.
Haha ja was mooi daarquote:Op maandag 17 juni 2019 19:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat herken ik welDan kan ik ook boos op mezelf worden als ik ga ziten niksen. Eerst af. Dan niksen. Maar waarschijnlijk helpt niksen dus weer om iets af te krijgen. Het leven is ingewikkeld
[..]
Dit triggert anxiety bij mijWant ik wil nog zoveel!
[..]
Hey vakantieganger! Zo, wat hadden jullie een idyllische foto's gemaakt. Alsof je filmsets aan het bezoeken was!
Het was erg lekker, en nu draait het mangosorbetquote:Op maandag 17 juni 2019 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Minder moeite ff zelf wat te maken. Salade, karbonade vd grill, tzaziki en kruidenboter zijn al klaar, brood afbakken.
Met een rietje, siroop en binnenkamervuurwerk? En waarom zou je dat laten draaien?quote:Op maandag 17 juni 2019 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het was erg lekker, en nu draait het mangosorbet
Omdat ijsmachine?quote:Op maandag 17 juni 2019 19:39 schreef fietsie het volgende:
Met een rietje, siroop en binnenkamervuurwerk? En waarom zou je dat laten draaien?
Hij was duur maar oh wat ben ik er al 11 jaar blij mee.quote:
Klinkt wel goedquote:Op maandag 17 juni 2019 19:50 schreef Candaasje het volgende:
Het wordt hier zo qua avondeten iets van mie met wat verschillende groentes, pepertje, tempeh. Ofzo, nog even kijken wat het precies wordt
Oh ja, dat is die van de shinende sink toch?quote:Op maandag 17 juni 2019 20:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier semi aanhanger van FLYlady
Is een methode van opruimen lijkt het... maar eigenlijk komt het uiteindelijk er op neer dat als je jezelf niet overstresst van alles dat moet.
Regelmatig aan jezelf denkt.
En je routines opbouwt in huis.. waarna je meer tijd hebt voor jezelf... het leven een stuk leuker wordt.
En FLYlady doet dus ook niet aan “eerst afmaken en dan pas niksen” want stelt flylady... dan ga je te lang door waardoor je daarna moe bent en geen zin meer hebt en dus per saldo minder doet.
Ze werken met kwartiertjes EN met een kookwekker.
Dus kwartiertje nuttig zijn en dan 5 minuten even wat anders.. kopje thee/koffie wat je wil.
En als je dan nog energie over hebt... nog een keer dat kwartier plus die 5 minuten.
En ook echt stoppen dus.. niet nog even doorgaan.
En als je dat structureel doet... hou je meer tijd over om te “fly-en”
Want FLY staat voor: finally loving yourself.
So far my 2 cents mbt niksen.
Ik heb mijn sink ooit geshined en daar hield het wel bij op.quote:Op maandag 17 juni 2019 20:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier semi aanhanger van FLYlady
Is een methode van opruimen lijkt het... maar eigenlijk komt het uiteindelijk er op neer dat als je jezelf niet overstresst van alles dat moet.
Regelmatig aan jezelf denkt.
En je routines opbouwt in huis.. waarna je meer tijd hebt voor jezelf... het leven een stuk leuker wordt.
En FLYlady doet dus ook niet aan “eerst afmaken en dan pas niksen” want stelt flylady... dan ga je te lang door waardoor je daarna moe bent en geen zin meer hebt en dus per saldo minder doet.
Ze werken met kwartiertjes EN met een kookwekker.
Dus kwartiertje nuttig zijn en dan 5 minuten even wat anders.. kopje thee/koffie wat je wil.
En als je dan nog energie over hebt... nog een keer dat kwartier plus die 5 minuten.
En ook echt stoppen dus.. niet nog even doorgaan.
En als je dat structureel doet... hou je meer tijd over om te “fly-en”
Want FLY staat voor: finally loving yourself.
So far my 2 cents mbt niksen.
Ja, zo gaat het hier ook ongeveer. Ik probeer er beter op te letten. Lummelen is helemaal prima. En het is ook prima als dat pas mag na 'nuttig zijn' maar half lummelen maakt me echt ongelukkig.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, of ik doe half wat ik moet doen, waardoor dat 4x zo lang duurt en ik zit half niets te doen, waarbij ik helemaal niet ontspan.
Wat is het?quote:Op maandag 17 juni 2019 20:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat is Chateau Meiland een enig programma
Vandaag voor het eerst aan het kijken.quote:
Nog even een paar uur later een reactie.quote:Op maandag 17 juni 2019 13:15 schreef Barreltje het volgende:
Ben je net gewend![]()
Anyway.. mag je straatje keren in de opening van een straat waar je niet in mag?
Jaaaquote:Op maandag 17 juni 2019 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, dat is die van de shinende sink toch?
Een kwartiertje per dag zou ik ook wel weer in kunnen voeren. Het huishouden gaat wel goed op zich maar het is net wat te onregelmatig naar mijn zin.quote:Op maandag 17 juni 2019 21:10 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Jaaa
Moet bekennen dat ik het vaak toch lastig vind hoor.. ook EEN kwartiertje is vaak al heel wat na een hele werkdag en dochter.
Vaak tegen de tijd daar tijd voor is het half 9 geweest en wil ik nog maar 1 ding: bank.
Bedankt voor die verduidelijkingquote:Op maandag 17 juni 2019 21:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Nog even een paar uur later een reactie.
Het inrij verbod is geldig vanaf het bord. Zit het bord tegen een gevel geschroefd dan kun je er niet in. Ook niet om te keren. Staat het bord op een paal 2 meter de straat in, wat meestal het geval is. dan kun je 2 meter de straat in steken om te keren.
Dit lijkt er meer op om een quota te halen.
Ik word helemaal iebelig van die lui!quote:Op maandag 17 juni 2019 20:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat is Chateau Meiland een enig programma
....zou er een script worden gevolgd?quote:Op maandag 17 juni 2019 21:26 schreef fietsie het volgende:
Ik kijk nu al een paar maanden zo af en toe op History Channel van die schatzoek programma's.
En vandaag viel me iets op: bij de zoveelse "clue" die de makers van het programma aannemelijk maken, en vervolgens verheffen tot bewijs, roept 1 van de prominent in beeld komende mensen "the tunnel could be right under here!". "Could" ja. Hij is het nooit.
Waarom kijk ik dit.
/liefdagboek.
quote:Op maandag 17 juni 2019 21:32 schreef borisz het volgende:
Zozo. Groningen krijgt voor het eerst sinds 1951 een VVD'ert als Burgemeester.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)eester-van-Groningen
Er zit een knop op je TV die helpt je zo uit de pureequote:Op maandag 17 juni 2019 21:32 schreef fietsie het volgende:
Now they have discovered a rock that John believes may have the shape of a turtle, as Grandpa predicted.
Turtle Rocks can be found in many forms througout Japan.
John believes
my have
enz
Daar heb ik van de week een artikel over gelezen. Was indrukwekkend, ga van de week wel terug kijkenquote:Op maandag 17 juni 2019 22:39 schreef golfer het volgende:
Kijken nu een interessante 3Doc terug over een 17-jarige gast die 14 jaar TBS heeft gehad.
edit: naar nu blijkt waarschijnlijk ten onrechte.
De moeite waard.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 00:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Daar heb ik van de week een artikel over gelezen. Was indrukwekkend, ga van de week wel terug kijken
Hey! Jij bent nu drie dagen aan het lummelen toch?quote:
Hola, gemist! *holt naar SunTavsite*quote:Op maandag 17 juni 2019 19:03 schreef Isabeau het volgende:
Hey vakantieganger! Zo, wat hadden jullie een idyllische foto's gemaakt. Alsof je filmsets aan het bezoeken was!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 06:12 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhKutnacht
Nou ja, voor wat het waard is: dit klinkt toevallig wel als nuttig piekerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
I know maar ik heb sinds de vrijdag voor de Roparun niet heel zo lekker geslapen zeg maar en ik begin het wel een beetje te voelen :’)quote:Op dinsdag 18 juni 2019 06:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou ja, voor wat het waard is: dit klinkt toevallig wel als nuttig piekeren
Muh, dat is balen ja! Succes met een beslissing nemenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 06:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
I know maar ik heb sinds de vrijdag voor de Roparun niet heel zo lekker geslapen zeg maar en ik begin het wel een beetje te voelen :’)
MogguhKutnacht
Bij twijfel niet doen lijkt meSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R911232/quiche-capresequote:Op dinsdag 18 juni 2019 05:34 schreef minilot het volgende:
Jongens, help ondertussen even. Broertje van J. komt vanavond eten en het toetje staat al vast: Eton Mess met aardbeien en rode bessen uit de achtertuin. Graag een lichte, non-bbq, ultiem zomerse hoofdmaaltijd ervoor.Maar wat? Ik heb nog een zak kervel die op moet, maar daar kan ik eerder op de dag ook wel een omelet mee toedekken. Verder lege koelkast, dus boodschappen moeten sowieso
Vaak valt het in de praktijk wel mee.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 07:14 schreef Clubsoda het volgende:
Gaat niet altijd op bij koudwatervrees bij een nieuwe baan vind ik. Als je werk 'ok' is, dan is een nieuwe functie altijd eng en anders. Ik ben meer dan eens blij geweest dat ik ondanks de twijfels en onzekerheid over wat er ging veranderen toch achteraf heel blij dat ik de stap gezet heb. Maar nou heb ik vrij makkelijk praten want nog nooit een vaste aanstelling gehad dus ik had bij elke baanswissel weinig keusMaar de twijfels bleken meestal wel onterecht.
Eensquote:Op dinsdag 18 juni 2019 07:14 schreef Clubsoda het volgende:
Gaat niet altijd op bij koudwatervrees bij een nieuwe baan vind ik. Als je werk 'ok' is, dan is een nieuwe functie altijd eng en anders. Ik ben meer dan eens blij geweest dat ik ondanks de twijfels en onzekerheid over wat er ging veranderen toch achteraf heel blij dat ik de stap gezet heb. Maar nou heb ik vrij makkelijk praten want nog nooit een vaste aanstelling gehad dus ik had bij elke baanswissel weinig keusMaar de twijfels bleken meestal wel onterecht.
MogguhKutnacht
Ik zat nog eens terug te lezen he...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vind jij dat je er te weinig verstand van hebt of kun je daadwerkelijk je werk niet doen.
Want in geval van dat je er ECHT te weinig verstand van hebt.... had je huidige werkgever vast genoeg te mopperen gehad.
Dus vraag me af if je er daadwerkelijk in de praktijk te weinig verstand van hebt of dat het vooral zo voelt.
Misschien de moeite van het overwegen tijdens je nachtelijke interacties met jezelf.
(En als ht alleen zo voelt zou je bijv op een cursus kunnen gaan om het officieel voor jezelf ook gewoon te kunnen)
Ja na 8 dagen lunch en diner rijst met loempia en varkensvlees, ben je wel toe aan iets anders.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 05:10 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Hey! Jij bent nu drie dagen aan het lummelen toch?
Heb je al zin in aardappelen, groente en vlees?
Je hebt ver terug zitten lezenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik zat nog eens terug te lezen he...
vind jij dat je er te weinig verstand van hebt of kun je daadwerkelijk je werk niet doen.
Want in geval van dat je er ECHT te weinig verstand van hebt.... had je huidige werkgever vast genoeg te mopperen gehad.
Dus vraag me af if je er daadwerkelijk in de praktijk te weinig verstand van hebt of dat het vooral zo voelt.
Misschien de moeite van het overwegen tijdens je nachtelijke interacties met jezelf.
(En als ht alleen zo voelt zou je bijv op een cursus kunnen gaan om het officieel voor jezelf ook gewoon te kunnen)
Hm mja.. werd getriggerd door een recentere post er overquote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je hebt ver terug zitten lezen![]()
In het tweede gesprek werd me al veel meer duidelijk in welk stadium ze zijn qua ontwikkeling. Ik pas daar perfect bij. Ik denk dat het bedrijf en ik tegelijk kunnen groeien qua ontwikkeling dus dat is wel fijn.
Ik heb vanmorgen ook nog eens alles gewoon op een rijtje gezet en uiteindelijk gaat het er op neer komen dat, mits het aanbod is wat ik verwacht, ik gewoon ga.
Mijn grootste twijfel zit hem erin dat, als ik daadwerkelijk weg ga waar ik nu zit, er een grote kans is dat de boel instort aangezien mijn directe collega het werk dat ik doe niet goed kan overnemen.
Eigenlijk zou ik er ook zo over denken, dus ik begrijp je twijfels volkomen. Maar het is dus niet JOUW probleem. Daar heeft je werkgever steken laten vallen, en volgens mij wel vaker als ik me goed kan herinneren.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je hebt ver terug zitten lezen![]()
In het tweede gesprek werd me al veel meer duidelijk in welk stadium ze zijn qua ontwikkeling. Ik pas daar perfect bij. Ik denk dat het bedrijf en ik tegelijk kunnen groeien qua ontwikkeling dus dat is wel fijn.
Ik heb vanmorgen ook nog eens alles gewoon op een rijtje gezet en uiteindelijk gaat het er op neer komen dat, mits het aanbod is wat ik verwacht, ik gewoon ga.
Mijn grootste twijfel zit hem erin dat, als ik daadwerkelijk weg ga waar ik nu zit, er een grote kans is dat de boel instort aangezien mijn directe collega het werk dat ik doe niet goed kan overnemen. En het inwerken van een nieuwe collega, mocht je die al op tijd vinden, kost tijd.
Toen ik hier begon, kreeg ik op elke vraag over de applicaties het antwoord "Goeie vraag. Ik weet het niet." Ik vermoed dat we dat stadium nog niet gepasseerd zijn en dat baart me zorgen.
Nee klopt, tot nu toe alleen telefoonfoto´s op Facebook gedeeld en een paar van de camera. Even geduld nog, dit weekend is het wel klaar hoop ik. Geen tijd gehad na terugkomst. Foto´s staan inmiddels klaar, maar het moet nog in de site verwerkt worden.quote:
Dat is helaas onbegonnen werk.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:35 schreef Uhmmpie het volgende:
Enige dat jij kunt doen als is alles zo gedocumenteerd mogelijk achterlaten zodat mensen kunnen nalezen wat ze moeten doen en je collega zo goed mogelijk voorbereiden op een zelfstandig werkzaam leven zonder jou.
ITquote:Want het klinkt wel als een aanrader toch zoals je het nu brengt
Ben wel benieuwd wat voor werk je precies doet.
I knowquote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:35 schreef Tele6 het volgende:
Klinkt ook niet als een goede situatie waar je nu in zit dan Pee. Onvervangbaar zijn is volgens mij niet de bedoeling in werk. Dat hadden ze anders moeten regelen.
Dat de boel instort als je gaat, is niet jouw zaak
Mee eens hoorquote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Eigenlijk zou ik er ook zo over denken, dus ik begrijp je twijfels volkomen. Maar het is dus niet JOUW probleem. Daar heeft je werkgever steken laten vallen, en volgens mij wel vaker als ik me goed kan herinneren.
Jij wilt ook verder, je wilt uitdagingen, nieuwe dingen. En jij bent voor jou toch belangrijker dan je werkgever.
Veel plezier straksquote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:46 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nee klopt, tot nu toe alleen telefoonfoto´s op Facebook gedeeld en een paar van de camera. Even geduld nog, dit weekend is het wel klaar hoop ik. Geen tijd gehad na terugkomst. Foto´s staan inmiddels klaar, maar het moet nog in de site verwerkt worden.
En straks naar Tool dus vandaag ook geen tijd![]()
Hallo, ik moet werken, en nu zit ik hiermee in m'n kop!quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:00 schreef Tele6 het volgende:
Ik voel me lekker vanochtend
In m'n vriendengroep hebben we een tweede groepsapp geopend, puur voor het spelen van een raadspelletje. Ik doe nu ook mee en het is echt lachen. De bedoeling is dat één iemand de eerste letter noemt van een naam. Vervolgens gaan de andere mensen cryptische omschrijvingen geven van personen met een naam beginnend met die letter. Als een tweede persoon de omschrijving backupt, moet de spelleider raden wie er bedoeld werd. Als hij het niet weet, gaat degene die backupte zeggen wie het was en dat moet kloppen met wat degene die de omschrijving gaf bedoelde. Dan moet de spelleider nog een letter geven en gaan mensen weer omschrijvingen geven. Uiteindelijk raad je wie de spelleider in gedachten had.
Vanochtend hadden we een M. Ik had als omschrijving gegeven "is-ie weer scherp?". Die werd al gauw gebackupt door m'n vriend B.Ik bedoelde Lionel Messi, want z'n messie is weer geslepen en nu is het weer spits
Nu hebben we MI en ik heb er al weer twee omschrijvingen in gegooid: "is hij een peulvrucht?" en "is hij het, die geen mos vergaart?" Die tweede is al gebackupt, benieuwd of de spelleider 'm raadt
Deze relevante vraag stel ik mezelf ook al een paar dagenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:28 schreef Vanyel het volgende:
@:Tele6, hebben jouw schatjes ook echt namen met A en B?
Soort vanquote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:28 schreef Vanyel het volgende:
@:Tele6, hebben jouw schatjes ook echt namen met A en B?
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Soort van
Ik kan niet bevestigen dat het de eerste letters zijn van de namen
Zit je wel in het goede subforumquote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Nu moet ik bedenken wat we moeten eten deze week.....
Ik kan thuis even voor je kijken, maar volgens mij kan dit wisselen per serie/film. Wij keken GoT altijd zonder ondertiteling, maar die kan wel ook aan.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand hier Ziggo Movies & Series XL? Ik wil graag weten of er standaard Nederlandse ondertitels bij zitten of dat die uit kunnen.
Het gaat me om GoT inderdaad. Ik weiger om naar Nederlandse subs te kijken, daar raak ik van in de war. Dan ga ik de vertalingen controleren en zit ik steedsquote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:27 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik kan thuis even voor je kijken, maar volgens mij kan dit wisselen per serie/film. Wij keken GoT altijd zonder ondertiteling, maar die kan wel ook aan.
Wat een idiote late tijd.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:08 schreef Jagärtrut het volgende:
Schatje A, wil je een biertje? Schatje B, kom, gaan we naar bed?
Gister zouden we een hellofresh box krijgen. Tussen 16.30 en 19.30 zou hij bezorgd worden. Eerst een berichtje dat hij 100 minuten vertraagd zou zijn. Toen 150 minuten. UIteindelijk zou hij tussen 23.00 en 23.15 bezorgd worden. Daar heb ik voor bedankt. Nu moet ik bedenken wat we moeten eten deze week.....
Ja. (nog wel. Al weer opgezegd)quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand hier Ziggo Movies & Series XL? Ik wil graag weten of er standaard Nederlandse ondertitels bij zitten of dat die uit kunnen.
Ik weet dat jullie fotokwaliteit niet te vergelijken is met die van ons cameraatje, maar ben toch altijd blij dat wij ons fotoblogje dagelijks al op vakantie afmaken, zou bang zijn dat het anders gewoon bleef liggen tot de vlg vakantiequote:Op dinsdag 18 juni 2019 09:46 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Nee klopt, tot nu toe alleen telefoonfoto´s op Facebook gedeeld en een paar van de camera. Even geduld nog, dit weekend is het wel klaar hoop ik. Geen tijd gehad na terugkomst. Foto´s staan inmiddels klaar, maar het moet nog in de site verwerkt worden.
En straks naar Tool dus vandaag ook geen tijd![]()
Je bent net te laat... Corendon is al overgenomenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Man man man, in een volgend leven ga ik een luchtvaartbedrijf beginnen, wat een prijzen. Naar Boston in september 1600 euro economie
Ook leuk voor het meelezende volk thuisquote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:07 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik weet dat jullie fotokwaliteit niet te vergelijken is met die van ons cameraatje, maar ben toch altijd blij dat wij ons fotoblogje dagelijks al op vakantie afmaken, zou bang zijn dat het anders gewoon bleef liggen tot de vlg vakantie
Klopt helemaal hoorquote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:12 schreef Bluezz het volgende:
@:Pee, wel goed lijkt me ook om je gedachten te ordenen in het beantwoorden van vragen die o.a. hier gesteld worden.
Mmmm vreemde zin, maar je snapt het wel.
Nieuwe baan is altijd koudwatervrees en niemand is onmisbaar @:werk dat je achterlaat.. wat hier al wordt gezegd, je betrokkenheid is een goede eigenschap maar je moet zelf 'verder' of een andere keuze maken.
Je bent niet voor niets aan het rondkijken gegaan en gaan solliciteren.
Succes met je keuze!
Ja, en geen idee. Ik kijk vanavond.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het zou op zich prima en redelijk snel iedere dag kunnen als ik mijn laptop meeneem. Maar tot nu toe heb ik er nog geen zin in die mee te nemen en daar iedere dag mee bezig te zijn. Vind het juist wel leuk om na de vakantie pas alle foto´s door te lopen. Dat blijft ook niet liggen, het maken van een beetje mooi fysiek fotoboek echter...quote:Op dinsdag 18 juni 2019 12:07 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik weet dat jullie fotokwaliteit niet te vergelijken is met die van ons cameraatje, maar ben toch altijd blij dat wij ons fotoblogje dagelijks al op vakantie afmaken, zou bang zijn dat het anders gewoon bleef liggen tot de vlg vakantie
Kunnen uitquote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
c.h.a.o.s = can't have anyone over syndromequote:Op dinsdag 18 juni 2019 05:52 schreef minilot het volgende:
FlyLady. Het principe klonk zo goed, en oei, wat hielp het voor geen meter..
Het enige dat hier consequent goed gaat is de was, de afwas en ik stofzuig eens per week het hele huis. Alle (en dan bedoel ik ook echt alle) andere klusjes zijn chaos.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I had an opinion.
Haal m zo wel weer weg denk ik zo.
Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:46 schreef Lonaa het volgende:
I had an opinion.
Ik hoop echt van een paar andere dingen nog foto's te vinden.quote:
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik hoop echt van een paar andere dingen nog foto's te vinden.![]()
Er heeft iig iemand uitgebreid foto's staan maken van hoe ik in de modder crashte, face first.Die wil ik wel.
As shown on my face, had ik het best wel zwaar ja.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:52 schreef Candaasje het volgende:
Goed bezig Lonaa! Man dat lijkt me echt loodzwaar! Superstoer!
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 10:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Soort van
Ik kan niet bevestigen dat het de eerste letters zijn van de namen
Stoerquote:Op dinsdag 18 juni 2019 13:46 schreef Lonaa het volgende:
I had an opinion.
Woah!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I had an opinion.
Haal m zo wel weer weg denk ik zo.![]()
Let me see you stripped down to the bone
Woeste stoere vrouwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I had an opinion.
Haal m zo wel weer weg denk ik zo.Leuke foto joh!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:34 schreef Bluezz het volgende:
We zijn net even een visje bij de kar wezen eten aan het strand van IJmuiden, heerlijk om er even 'uit' te zijn, lekker in de auto stukje toeren, maar mijn energie is totaal weg. Moet overal even zitten, uitrusten en dat is echt zo stom!!! Lijk wel een bejaarde 🤢Maar je hebt een flinke ontsteking in je lijf (gehad). Ook van een griep raak je energie kwijt, en hiervan natuurlijk helemaal. "voetje voor voetje" zouden ze in Syrië zeggen (en mijn moeder zou "mak an" gezegd hebben)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Vikingen moeten óók weer opladenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:36 schreef Lonaa het volgende:
Lookin' good hoor Bluezz.![]()
En verder voel ik me ook zo. Lijf is heftig herstellende. ging even wandelend boodschappen doen en voor het einde van de straat al spijt. Moe, zwaar, zweten, hijgen. Blerf.
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:34 schreef Bluezz het volgende:
We zijn net even een visje bij de kar wezen eten aan het strand van IJmuiden, heerlijk om er even 'uit' te zijn, lekker in de auto stukje toeren, maar mijn energie is totaal weg. Moet overal even zitten, uitrusten en dat is echt zo stom!!! Lijk wel een bejaarde 🤢Toch lekker weg geweestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moe gaat weer voorbij, dat is nu even zo. Maar dat weet je wel
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Voel je je ook al minder overreden door een truck?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lekker bezig Bluezz!
Ik heb even in de schaduw getuinierd. Het was best te doen. Twee courgettes, twee tomatillo's en een komkommer hebben een nieuw huisje. Eens kijken of ze niet door de slakken worden opgegeten.
Nu back to work.
Ja, stukken beter. Gewoon normaal eigenlijk. Gisterenmiddag ging het ook alweer beter. Ik merk dat ik sneller bijkom dus dat is handig. Snel moe zijn is mee te leven, eeuwig lang moeten bijkomen is vervelender.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voel je je ook al minder overreden door een truck?
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, stukken beter. Gewoon normaal eigenlijk. Gisterenmiddag ging het ook alweer beter. Ik merk dat ik sneller bijkom dus dat is handig. Snel moe zijn is mee te leven, eeuwig lang moeten bijkomen is vervelender.
Door zand lopen is ook best vermoeiend natuurlijkquote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:13 schreef golfer het volgende:
Het strand van IJmuiden is nogal breed en normaal gesproken gaan we altijd even pootje baden in de zee, maar dit keer kwam B. niet verder dan halverwege dat strand en 'moesten' we na teruglopen nodig even pauzeren met een glaasje ranja ( ze verdraagt nog geen prik) op een terras van een strandtent.
Yup. En dingen vermijden en uiteindelijk leven als een bejaarde.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]ja, als het herstel elke keer heel lang duurt ga je ook tegen dingen opzien
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:24 schreef Barreltje het volgende:
VertelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Terwijl ze toch vaak onder communistisch regime in rijen moesten staanquote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:27 schreef Barreltje het volgende:
Ze kennen het concept van een rij niet..
Wel het concept van "Ik eerst"
Daarom nu de compensatiequote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Terwijl ze toch vaak onder communistisch regime in rijen moesten staan
Althans, dat was het beeld wat ik hier kreeg in het westen.
Weet je al wat je gaat eten?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:54 schreef minilot het volgende:
Uuuuuuuugh, geen beste dag voor ons hooikoortsigen.
Ik heb er vooral last van dat de boerenboel het nu de top tijd vindt om gras te maaien, te drogen en er vervolgens zo veel mogelijk stof uit gaat lopen klopperen....quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:54 schreef minilot het volgende:
Is hartstikke goed dat ze dat nu doen, de weidevogels zijn klaar met broeden. Althans, met hun eerste nestje. Wel lullig voor jou verder.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb er vooral last van dat de boerenboel het nu de top tijd vindt om gras te maaien, te drogen en er vervolgens zo veel mogelijk stof uit gaat lopen klopperen....
Is al tweede rondje maaien op dit land dit jaar, daar hebben vogels nie zo veel invloed op gehad als ik het zo kan inschatten (weiland naast woonwijk --> katten)quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is hartstikke goed dat ze dat nu doen, de weidevogels zijn klaar met broeden. Althans, met hun eerste nestje. Wel lullig voor jou verder.
Dat wel.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar je gebruikt wel consequent A voor A en B voor B?
Geen idee, misschien weet men het hier: CUL / [ALDI] #5 Wat kopen jullie er meestal?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:35 schreef TjjWester het volgende:
Ik zie de laatste tijd bij aldi nutella in een rode pot, wat is dat?? Heeft iemand het geprobeerd??
Is het geen vaderdageditie of iets dergelijks?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:35 schreef TjjWester het volgende:
Ik zie de laatste tijd bij aldi nutella in een rode pot, wat is dat?? Heeft iemand het geprobeerd??
Na een heftig HK voorjaar nergens meer last van wat dat betreft. Slik en spuit ook niks meerquote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:54 schreef minilot het volgende:
Yup. 2 uur liggen slapenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toch lekker weg geweestMoe gaat weer voorbij, dat is nu even zo. Maar dat weet je wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kortom...afwachten maar weer. Ik ben er alleen niet over uit of dit de manier is om met mensen om te gaan of dat ik hier nu mijn diepe teleurstelling teveel laat spreken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:25 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmmmmm.....Het lijkt me beide! Dit is niet echt netjes. Rare gang van zaken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kortom...afwachten maar weer. Ik ben er alleen niet over uit of dit de manier is om met mensen om te gaan of dat ik hier nu mijn diepe teleurstelling teveel laat spreken
[ afbeelding ]
Nou, ben naar de echo geweest. Voorlopig, niets (meer) aan de hand. Er zit wel vocht (dat voel ik ook wel) maar zou niet heel bezwaarlijk moeten zijn volgens de man die de echo deed. Morgen zal het naar de huisarts gestuurd worden.
Schiet mij maar lek, wat het nou geweest is.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Het lijkt me beide! Dit is niet echt netjes. Rare gang van zaken.
Nou, ben naar de echo geweest. Voorlopig, niets (meer) aan de hand. Er zit wel vocht (dat voel ik ook wel) maar zou niet heel bezwaarlijk moeten zijn volgens de man die de echo deed. Morgen zal het naar de huisarts gestuurd worden.
Schiet mij maar lek, wat het nou geweest is.
Hmmmmmm.....Ik ben ook eens op een 2e gesprek geweest en bla ka ze wisten allang dat ik t niet ging woren. Eerst een kutsmoes en toen bleek dat de stagiare bleef dus er gen plek vrij keam. Wisten ze ook al.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kortom...afwachten maar weer. Ik ben er alleen niet over uit of dit de manier is om met mensen om te gaan of dat ik hier nu mijn diepe teleurstelling teveel laat spreken
[ afbeelding ]![]()
Eerste baan. Daar wisten ze al dat er iemand anders zou komen, maar die had 2 maanden opzegtermijn. Uitzendkracht was te duur. 1 dag voor einde proeftijd "mocht" ik gaan. Echt, ik wist niet wat me overkwam, nog jaren last van gehad.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:57 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ben ook eens op een 2e gesprek geweest en bla ka ze wisten allang dat ik t niet ging woren. Eerst een kutsmoes en toen bleek dat de stagiare bleef dus er gen plek vrij keam. Wisten ze ook al.
Beter dan je vervelen. Heb je nog wat bijkomtijd als je terug bent? Of mag je meteen weer aan het werk?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 18:06 schreef Kreator het volgende:
Best dronken door ultra-gezelligheid in lampionstad Hoi An. Te toeristisch hier, verder wel prima bier. Morgen excursie nummer 147. Ze houden je wel bezig bij fox.
Hmmmmmm.....Niet erg netjes van die organisatie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kortom...afwachten maar weer. Ik ben er alleen niet over uit of dit de manier is om met mensen om te gaan of dat ik hier nu mijn diepe teleurstelling teveel laat spreken
Geeft misschien ook meteen te denken hoe ze met personeel omgaan.
Kan je niet bij een bestaand personeelslid proberen wat referenties over die organisatie zien te verkrijgen?
Net zoals bedrijven referenties van kandidaten nagaan, mag jij dat ook doen bij bedrijven.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Ook zoquote:Op dinsdag 18 juni 2019 18:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Eerste baan. Daar wisten ze al dat er iemand anders zou komen, maar die had 2 maanden opzegtermijn. Uitzendkracht was te duur. 1 dag voor einde proeftijd "mocht" ik gaan. Echt, ik wist niet wat me overkwam, nog jaren last van gehad.
Goed. Beetje last nu omdat hij moest "doorduwen" zowel van boven als in de knieholte. Maar alleen dus wat vocht, wel nog wat te zien in de kuit (van een flinke zweepslag een paar maanden geleden). Maar echt iets wat zoveel pijn heeft kunnen veroorzaken is niet te zien. Morgen kijk een radioloog er naar en dan gaat het verslag naar de huisarts.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 18:42 schreef Bluezz het volgende:
Oh en Kaat hoe nu verder met been na echo?
Ik ken verder niemand daar. En ze hebben nooit keihard gezegd dat ze verder willen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 18:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Niet erg netjes van die organisatie.
Geeft misschien ook meteen te denken hoe ze met personeel omgaan.
Kan je niet bij een bestaand personeelslid proberen wat referenties over die organisatie zien te verkrijgen?
Net zoals bedrijven referenties van kandidaten nagaan, mag jij dat ook doen bij bedrijven.
Ja, normale Nutella. Gewoon een etiket met de gedachte om het aan iemand anders te geven. Maar dat doen we natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:35 schreef TjjWester het volgende:
Dat is echt het meest rukke wat je kan hebbenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 18:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Eerste baan. Daar wisten ze al dat er iemand anders zou komen, maar die had 2 maanden opzegtermijn. Uitzendkracht was te duur. 1 dag voor einde proeftijd "mocht" ik gaan. Echt, ik wist niet wat me overkwam, nog jaren last van gehad.
Weet je toevallig of ze nog steeds ¤3,99 zijn??quote:Op dinsdag 18 juni 2019 19:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, normale Nutella. Gewoon een etiket met de gedachte om het aan iemand anders te geven. Maar dat doen we natuurlijk niet.
Ik eet geen zoete geiten maar Aldi heeft steeds meer merkproductenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:35 schreef TjjWester het volgende:
Nee, geen idee.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 19:24 schreef TjjWester het volgende:
Weet je toevallig of ze nog steeds ¤3,99 zijn??
Ik las melkproduktenquote:Op dinsdag 18 juni 2019 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik eet geen zoete geiten maar Aldi heeft steeds meer merkproducten
Dat wilde de iPad er ook 3 keer van makenquote:
Lag het toch niet alleen aan mijquote:Op dinsdag 18 juni 2019 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat wilde de iPad er ook 3 keer van maken
Kennen ze wel. Vooral thuis. Maar die gene de we op vakantie tegen komen zijn die gene die geld hebben. En het niet altijd met hard werken verdient hebben.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:27 schreef Barreltje het volgende:
Ze kennen het concept van een rij niet..
Wel het concept van "Ik eerst"
"Een te hoge verwachting is niets anders dan een toekomstige teleurstelling" is juist iets waar ik ook vandaag mee bezig was hierquote:Op dinsdag 18 juni 2019 17:25 schreef PdeHoog het volgende:
Hmmmmmm.....
Kortom...afwachten maar weer. Ik ben er alleen niet over uit of dit de manier is om met mensen om te gaan of dat ik hier nu mijn diepe teleurstelling teveel laat spreken
[ afbeelding ]
SPOILER: wat langer verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 21:15 schreef Tele6 het volgende:
[..]
"Een te hoge verwachting is niets anders dan een toekomstige teleurstelling" is juist iets waar ik ook vandaag mee bezig was hier
Ik heb vandaag geleerd dat teleurgesteld zijn niet verboden is, en dat het hebben van verwachtingen dus ook niet verboden is.Fascinerend inzicht wel.SPOILER: wat langer verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
[..]
"Een te hoge verwachting is niets anders dan een toekomstige teleurstelling" is juist iets waar ik ook vandaag mee bezig was hier
Ik heb vandaag geleerd dat teleurgesteld zijn niet verboden is, en dat het hebben van verwachtingen dus ook niet verboden is.Ik ben in mijn leven heel vaak teleurgesteld omdat ik ook vaak verwachtte van anderen dat wat ik ze zelf gaf.SPOILER: wat langer verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daar klopt gewoon geen zak van, dus dat probeer ik steeds beter af te leren.
Ik wéét dat het zo werkt en ik probeer anderen ook altijd te vertéllen dat je niet van de ander weet wat zijn/haar verwachtingen zijn, nu nog zelf goed kunnen accepteren zonder weer teleurgesteld te zijn.
Dat ik dan vervolgens opvreet en soms erg verdrietig over ben
Het blijft gewoon lastig allemaal.
Ook voor ouwe 60 jarige oma's![]()
Check check check check check (laatste niet, want ben geen omaquote:Op dinsdag 18 juni 2019 22:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ben in mijn leven heel vaak teleurgesteld omdat ik ook vaak verwachtte van anderen dat wat ik ze zelf gaf.
Ik wéét dat het zo werkt en ik probeer anderen ook altijd te vertéllen dat je niet van de ander weet wat zijn/haar verwachtingen zijn, nu nog zelf goed kunnen accepteren zonder weer teleurgesteld te zijn.
Ook voor ouwe 60 jarige oma's
[..]
Ik heb vandaag geleerd dat teleurgesteld zijn niet verboden is, en dat het hebben van verwachtingen dus ook niet verboden is.SPOILER: wat langer verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je bent stevig bezig met aan jezelf te werken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
En geen 60 nog.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 22:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Check check check check check (laatste niet, want ben geen oma)
Herkenbaar welquote:Op dinsdag 18 juni 2019 22:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ben in mijn leven heel vaak teleurgesteld omdat ik ook vaak verwachtte van anderen dat wat ik ze zelf gaf.
Ook voor ouwe 60 jarige oma's
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 22:09 schreef Bluezz het volgende:
Voorbeeld: ik weet dat zoonlief niet naar het zkh huis heeft kunnen komen en eigenlijk ook niet nu naar mijn huis op 'ziekenbezoek'. Daar heeft hij allerlei redenen voor die ik hier niet ga vertellen.
Dat vond ik best heel jammer, had m graag gezien toen ik op mijn allerslechtst was vorige week.
Hij vraagt wél elke dag hoe het gaat, appt/belt. Toch ergens spookt er een steekje rond dat ik zelfs geen kaartje kreeg. (mijn verwachting, kleine moeite dacht ik)
Tot vanavond om 21 uur de bel gaat; nalevering van postnl, pakket met daarin een boek en een enorme kaart met heel veel liefs van zoonlief + gezin omdat ze het zo k*t vinden dat ze niet konden/kunnen komen.. meteen gebeld en zitten we allebei jankend aan de telefoon. (hij op zijn werk![]()
)
/meteen afgestraft![]()
Uiteindelijk...wat een gave zoon heb jij!quote:Op dinsdag 18 juni 2019 22:09 schreef Bluezz het volgende:
Voorbeeld: ik weet dat zoonlief niet naar het zkh huis heeft kunnen komen en eigenlijk ook niet nu naar mijn huis op 'ziekenbezoek'. Daar heeft hij allerlei redenen voor die ik hier niet ga vertellen.
Dat vond ik best heel jammer, had m graag gezien toen ik op mijn allerslechtst was vorige week.
Hij vraagt wél elke dag hoe het gaat, appt/belt. Toch ergens spookt er een steekje rond dat ik zelfs geen kaartje kreeg. (mijn verwachting, kleine moeite dacht ik)
Tot vanavond om 21 uur de bel gaat; nalevering van postnl, pakket met daarin een boek en een enorme kaart met heel veel liefs van zoonlief + gezin omdat ze het zo k*t vinden dat ze niet konden/kunnen komen.. meteen gebeld en zitten we allebei jankend aan de telefoon. (hij op zijn werk![]()
)
/meteen afgestraft![]()
[..]
Ik heb vandaag geleerd dat teleurgesteld zijn niet verboden is, en dat het hebben van verwachtingen dus ook niet verboden is.Dat is geen gemakkelijk concept.SPOILER: wat langer verhaalOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij hebben heel veel mensen het daar oprecht moeilijk mee
Tips welkom![]()
Jouw zoonquote:Op dinsdag 18 juni 2019 22:09 schreef Bluezz het volgende:
)
/meteen afgestraft![]()
Wat B vanavond tegen me zei, vind ik mooi: "Je mag teleurgesteld zijn, maar het is niet leuk. Dus het is niet handig om onrealistische verwachtingen te hebben, want die zullen resulteren in een naar gevoel. Maar verwachtingen hebben en uitspreken is gezond. Teleurgesteld worden hoort bij het leven."quote:Op dinsdag 18 juni 2019 22:17 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat is geen gemakkelijk concept.
Volgens mij hebben heel veel mensen het daar oprecht moeilijk mee
Tips welkom
Heb verlenging geboekt dus mag nog drie dagen relaxen op het eind.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 18:12 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Beter dan je vervelen. Heb je nog wat bijkomtijd als je terug bent? Of mag je meteen weer aan het werk?
Platjes.quote:
Ditquote:Op woensdag 19 juni 2019 08:51 schreef derLudolf het volgende:
Prima geslapen, zonder airco en zo. Ook geen last van muggen gehad ofzo.
Ik zie echt heel erg veel nesten. Maar zo dicht bij de grond in een parkje lijkt me niet handigquote:Op woensdag 19 juni 2019 09:26 schreef Lonaa het volgende:
Als ik ieder nest dat ik zie zou willen doorbellen heb ik een dagtaak. Het is hier echt niet normaal.
Want daar zijn geen bomen?quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Struggles die je niet kent in de stad
Want Enschede is geen stad?quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
40% van de bomen in Enschede zijn eiken. En ik heb er nog geen gezien zonder minimaal 1 nestquote:Op woensdag 19 juni 2019 09:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zie echt heel erg veel nesten. Maar zo dicht bij de grond in een parkje lijkt me niet handig
Ik ben al blij dat er in mijn straat alleen platanen staanquote:Op woensdag 19 juni 2019 09:30 schreef Lonaa het volgende:
40% van de bomen in Enschede zijn eiken. En ik heb er nog geen gezien zonder minimaal 1 nest
De meeste eiken hebben hier niet eens een rood-witte sjerp. Teveel werk ofzo.quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben al blij dat er in mijn straat alleen platanen staanAl zien die er nog steeds verdrietig en dor uit.
Maar ja, een eik zonder rood-wit sjerp is een unicum.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Hier hebben ze al besloten om in de buitengebieden de bomen niet meer te markeren. Alleen bebouwde kom. En dat zijn dan eigenlijk alle eikenquote:Op woensdag 19 juni 2019 09:32 schreef Lonaa het volgende:
De meeste eiken hebben hier niet eens een rood-witte sjerp. Teveel werk ofzo.
Nou, oprecht. Gelukkig hier ook geen rupsen, maar insecten zijn hier wel echt veeeeeeel groter dan in Rotterdam.quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Op de campus ook overal slingers..quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:30 schreef Lonaa het volgende:
[..]
40% van de bomen in Enschede zijn eiken. En ik heb er nog geen gezien zonder minimaal 1 nest
De brandharen van de rups kunnen honderden meters mee met de windquote:Op woensdag 19 juni 2019 09:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb er weer een paar bulten bij, een stuk of 8. En nog steeds geen mug gezien. Ook geen rups trouwens.
Ik heb nu ook bulten. Geen mug gehoord/gezien.quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb er weer een paar bulten bij, een stuk of 8. En nog steeds geen mug gezien. Ook geen rups trouwens.
Ook altijd leuk in Rotterdams OV. Ik beuk gewoon door de binnenkomerts heen op weg naar buiten, terwijl ik met mn meest zoetgevooisde stem en grootste glimlach "sorry pardon sorry oh oeps pardon sorry hoor" zingquote:Op dinsdag 18 juni 2019 21:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Nederlanders kunnen er ook wat van. Vandaag stond ik bij de lift te wachten, met nog een paar mensen. Lift gaat open, en voordat de mensen die erin stonden eruit konden, liepen er al een paar naar binnen. Later, toen we weggingen, weer in de lift, komen we beneden aan, wilden er weer een paar mensen erin voordat wij eruit waren.
Heel "vriendelijk" gevraagd of wij er eerst even uit mochten.
quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:37 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb zondag een judotoernooi voor kids tot een jaar of 10/12 jaar gefotografeerd. Inclusief hele kleintjes. Er zitten echt hele leuke foto's tussen![]()
Enthousiasme spat er van afSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hoef je ook niet te zien om er last van te krijgen.. die haartjes verspreiden zich vrij gemakkelijk.quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat wordt mezen kweken dan.quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Op de campus ook overal slingers..
Ik las vorig jaar over een proef waarbij ze in een eikenlaantje (met veel rupsen) extra mezen- en vleermuiskasten hadden opgehangen en dat het dankzij diens bewoners drastisch verbeterde..
In Enschede hebben ze daarom besloten niet preventief te bestrijden. Dat is prima, maar dan moet je er wel bovenop zitten in de bestrijding als ze er zijn. Maar dat deed de gemeente ook niet.quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:43 schreef Isabeau het volgende:
Mijn broer zei dat ze in Duitsland met tankwagens en bestrijdingsmiddel hele bomen onder sproeien. Ja, het middel dat helpt tegen de eikenprocessierups doodt dus ook heel veel andere insecten
Mja, ik heb echt alleen bulten. Geen enkele andere irritatie van de huid of wat dan ook. Voorlopig zijn dit muggenbulten. Of die fruitvliegjes moeten me steken.quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:41 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Die hoef je ook niet te zien om er last van te krijgen.. die haartjes verspreiden zich vrij gemakkelijk.
Nou, blijkbaar geen eiken. Die toestanden hoor ik alleen festivalgangers over bitchen.quote:
Ik vond het wel typische muggenbulten.quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mja, ik heb echt alleen bulten. Geen enkele andere irritatie van de huid of wat dan ook. Voorlopig zijn dit muggenbulten. Of die fruitvliegjes moeten me steken.
Eeeeh....quote:
Eeeh....quote:
Het moeten wel eiken zijnquote:Op woensdag 19 juni 2019 09:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nou, blijkbaar geen eiken. Die toestanden hoor ik alleen festivalgangers over bitchen.
Toen ik het erg had dacht ik eerst dat het midge beten moesten zijn. Gewoon alleen 'nette' bultjes..quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mja, ik heb echt alleen bulten. Geen enkele andere irritatie van de huid of wat dan ook. Voorlopig zijn dit muggenbulten. Of die fruitvliegjes moeten me steken.
We hebben gisteren twee uur gefietst. Strand bewaar ik wel voor Phan Thiêt.quote:Op woensdag 19 juni 2019 04:11 schreef Barreltje het volgende:
morguh!
Krea.. ben je ook naar het strand gefietst daar bij hoi an? Lekker door de rijst velden...
Inderdaad, dan zou Rotterdam veel te ver weg zijn voor mij.quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het is inderdaad gelukkig geen Rotterdam
Hier is ook iedereen op zoek naar vlooien en bedwantsen enzo.quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:47 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Toen ik het erg had dacht ik eerst dat het midge beten moesten zijn. Gewoon alleen 'nette' bultjes..
quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:37 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb zondag een judotoernooi voor kids tot een jaar of 10/12 jaar gefotografeerd. Inclusief hele kleintjes. Er zitten echt hele leuke foto's tussen![]()
Te leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je die een hele foto van mij voorbij zien komen?kennelijk maakt die fotograaf geen voorselectie.
@ISA komen die rupsen meer bij jullie voor? Kan niet zeggen dat ik ze hier zie en we zitten toch midden tussen allerlei bossen.
Bacteriemengsel waar alleen de rupsen van dood gaan toch?quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:43 schreef Isabeau het volgende:
Mijn broer zei dat ze in Duitsland met tankwagens en bestrijdingsmiddel hele bomen onder sproeien. Ja, het middel dat helpt tegen de eikenprocessierups doodt dus ook heel veel andere insecten
Daar las ik van de week ook iets over, maar die schijnen het dit jaar niet meer bij te kunnen houden. Een autoriteit op dit gebied adviseerde om alle eiken maar om te hakken "want je komt er toch niet vanaf!" Da's wel heel rigoreus.quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Op de campus ook overal slingers..
Ik las vorig jaar over een proef waarbij ze in een eikenlaantje (met veel rupsen) extra mezen- en vleermuiskasten hadden opgehangen en dat het dankzij diens bewoners drastisch verbeterde..
De meeste nesten zijn hoog verstopt. Als de gemeente geen linten plaatst, dan merk je ze zelden op. Brabant heeft toch ook een groot probleem met de rups. Alleen in eiken dus.quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:49 schreef Sarabi het volgende:
@:Isa komen die rupsen meer bij jullie voor? Kan niet zeggen dat ik ze hier zie en we zitten toch midden tussen allerlei bossen.
Dusquote:NUENEN - De eikenprocessierups houdt Brabant flink bezig. Bestrijdingsbedrijven spreken dit jaar van een ‘extreme plaag’. Dat wordt onderstreept door de vele meldingen (ruim 1300) in het Meldpunt Overlast Eikenprocessierups van Omroep Brabant
quote:Op woensdag 19 juni 2019 09:50 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Daar las ik van de week ook iets over, maar die schijnen het dit jaar niet meer bij te kunnen houden. Een autoriteit op dit gebied adviseerde om alle eiken maar om te hakken "want je komt er toch niet vanaf!" Da's wel heel rigoreus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |