abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 juni 2019 @ 09:09:46 #256
221912 minilot
Nancy boy
pi_187497589
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 08:51 schreef derLudolf het volgende:
Prima geslapen, zonder airco en zo. Ook geen last van muggen gehad ofzo.
Dit :Y

Eens zien of een bijlees lukt voordat het broedsel wakker wordt. Anders: tot vanmiddag! :) :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_187497627
Ik denk dat het geen muggen zijn maar facking rupsen. :r
Sterkheidsbaas van alles.
pi_187497756
Ik moest vanmorgen bij het opstaan aan Lucky denken. Ik heb 3 enorme rode stippen op mijn zij, precies boven elkaar met zo'n 7 cm afstand er tussen. Ziet er maf uit. Nee, geen foto.

En net melding gemaakt van een nest eikenprocessierupsen in de buurt. Ik liep door een parkje in de buurt op weg naar de supermarkt en zag een aardig groot nest aan de voet van een boom op zo'n 20 cm afstand vanaf de grond. Daar spelen best vaak kinderen en die vinden zo'n wriemelende massa grote rupsen misschien wel interessant :o

Tele6, verwachtingen zijn ook heel complexe zaken :D Teleurstelling is nou eenmaal een onaangenaam gevoel. Ik verwacht meestal maar niet te veel en ben dan niet zo vaak teleurgesteld. Dingen vallen juist vaak reuze mee (verwacht ik blijkbaar toch een beetje het ergste). Niets mis mee, toch? Je hoeft toch niet per se verwachtingen te formuleren? Het zit mij in ieder geval helemaal niet dwars.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187497832
Als ik ieder nest dat ik zie zou willen doorbellen heb ik een dagtaak. Het is hier echt niet normaal.
pi_187497842
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:26 schreef Lonaa het volgende:
Als ik ieder nest dat ik zie zou willen doorbellen heb ik een dagtaak. Het is hier echt niet normaal.
Ik zie echt heel erg veel nesten. Maar zo dicht bij de grond in een parkje lijkt me niet handig :N
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_187497849
Struggles die je niet kent in de stad :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_187497861
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Want daar zijn geen bomen?
pi_187497883
quote:
Want Enschede is geen stad?
pi_187497895
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zie echt heel erg veel nesten. Maar zo dicht bij de grond in een parkje lijkt me niet handig :N
40% van de bomen in Enschede zijn eiken. En ik heb er nog geen gezien zonder minimaal 1 nest :{
pi_187497917
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:30 schreef Lonaa het volgende:

40% van de bomen in Enschede zijn eiken. En ik heb er nog geen gezien zonder minimaal 1 nest :{
Ik ben al blij dat er in mijn straat alleen platanen staan :X Al zien die er nog steeds verdrietig en dor uit.

Maar ja, een eik zonder rood-wit sjerp is een unicum.
pi_187497925
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben al blij dat er in mijn straat alleen platanen staan :X Al zien die er nog steeds verdrietig en dor uit.

Maar ja, een eik zonder rood-wit sjerp is een unicum.
De meeste eiken hebben hier niet eens een rood-witte sjerp. Teveel werk ofzo.
pi_187497944
Ik heb nog nooit een eikenprocessierups gezien :o

Verder, altijd slechte nachten hier. Lang geleden dat ik heb door geslapen.
pi_187497994
Ik heb zondag een judotoernooi voor kids tot een jaar of 10/12 jaar gefotografeerd. Inclusief hele kleintjes. Er zitten echt hele leuke foto's tussen :D :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_187497997
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:32 schreef Lonaa het volgende:

De meeste eiken hebben hier niet eens een rood-witte sjerp. Teveel werk ofzo.
Hier hebben ze al besloten om in de buitengebieden de bomen niet meer te markeren. Alleen bebouwde kom. En dat zijn dan eigenlijk alle eiken :')

Jagar:
pi_187498005
Meestal ziet het er zo uit:
pi_187498010
Brrrrrr.
  woensdag 19 juni 2019 @ 09:38:50 #272
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187498013
Ik heb er weer een paar bulten bij, een stuk of 8. En nog steeds geen mug gezien. Ook geen rups trouwens.
Spoilers!
pi_187498025
quote:
Nou, oprecht. Gelukkig hier ook geen rupsen, maar insecten zijn hier wel echt veeeeeeel groter dan in Rotterdam.
pi_187498028
Zo'n boom staat hier ook in de buurt, alleen is het nest half over dat lint gegroeid :+
pi_187498032
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Op de campus ook overal slingers..

Ik las vorig jaar over een proef waarbij ze in een eikenlaantje (met veel rupsen) extra mezen- en vleermuiskasten hadden opgehangen en dat het dankzij diens bewoners drastisch verbeterde..
pi_187498040
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb er weer een paar bulten bij, een stuk of 8. En nog steeds geen mug gezien. Ook geen rups trouwens.
De brandharen van de rups kunnen honderden meters mee met de wind :{

Ik word ook iedere ochtend wakker met nieuwe bulten. Had me helemaal ingesmeerd met deet, geen verschil.
pi_187498041
quote:
Ik heb nu ook bulten. Geen mug gehoord/gezien.
pi_187498044
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 21:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Nederlanders kunnen er ook wat van. Vandaag stond ik bij de lift te wachten, met nog een paar mensen. Lift gaat open, en voordat de mensen die erin stonden eruit konden, liepen er al een paar naar binnen. Later, toen we weggingen, weer in de lift, komen we beneden aan, wilden er weer een paar mensen erin voordat wij eruit waren.
Heel "vriendelijk" gevraagd of wij er eerst even uit mochten.
Ook altijd leuk in Rotterdams OV. Ik beuk gewoon door de binnenkomerts heen op weg naar buiten, terwijl ik met mn meest zoetgevooisde stem en grootste glimlach "sorry pardon sorry oh oeps pardon sorry hoor" zing :D

Opzoute nou!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_187498064
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:37 schreef PdeHoog het volgende:
Ik heb zondag een judotoernooi voor kids tot een jaar of 10/12 jaar gefotografeerd. Inclusief hele kleintjes. Er zitten echt hele leuke foto's tussen :D :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enthousiasme spat er van af O+
pi_187498065
quote:
Die hoef je ook niet te zien om er last van te krijgen.. die haartjes verspreiden zich vrij gemakkelijk.
pi_187498071
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:39 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Ik las vorig jaar over een proef waarbij ze in een eikenlaantje (met veel rupsen) extra mezen- en vleermuiskasten hadden opgehangen en dat het dankzij diens bewoners drastisch verbeterde..
Dat wordt mezen kweken dan.

Ik heb ze gisteren en eergisteren in 1 straat wel gezien met de stofzuiger, maar daar zullen morgen wel weer gewoon nieuwe nesten zitten :{
pi_187498102
Mijn broer zei dat ze in Duitsland met tankwagens en bestrijdingsmiddel hele bomen onder sproeien. Ja, het middel dat helpt tegen de eikenprocessierups doodt dus ook heel veel andere insecten :{
pi_187498122
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:43 schreef Isabeau het volgende:
Mijn broer zei dat ze in Duitsland met tankwagens en bestrijdingsmiddel hele bomen onder sproeien. Ja, het middel dat helpt tegen de eikenprocessierups doodt dus ook heel veel andere insecten :{
In Enschede hebben ze daarom besloten niet preventief te bestrijden. Dat is prima, maar dan moet je er wel bovenop zitten in de bestrijding als ze er zijn. Maar dat deed de gemeente ook niet. :{

Er loopt een petitie en wordt in de raadsvergadering ook a over gesproken. Er komt potentieel een rechtzaak tegen de gemeente. It is a thing.
  woensdag 19 juni 2019 @ 09:45:33 #284
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187498131
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:41 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Die hoef je ook niet te zien om er last van te krijgen.. die haartjes verspreiden zich vrij gemakkelijk.
Mja, ik heb echt alleen bulten. Geen enkele andere irritatie van de huid of wat dan ook. Voorlopig zijn dit muggenbulten. Of die fruitvliegjes moeten me steken.
Spoilers!
pi_187498143
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Want daar zijn geen bomen?
Nou, blijkbaar geen eiken. Die toestanden hoor ik alleen festivalgangers over bitchen.
pi_187498146
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

Mja, ik heb echt alleen bulten. Geen enkele andere irritatie van de huid of wat dan ook. Voorlopig zijn dit muggenbulten. Of die fruitvliegjes moeten me steken.
Ik vond het wel typische muggenbulten.
pi_187498147
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Eeeeh....
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Eeeh....
pi_187498150
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Eeeeh....
[..]

Eeeh....
Het is inderdaad gelukkig geen Rotterdam :+
pi_187498151
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

Nou, blijkbaar geen eiken. Die toestanden hoor ik alleen festivalgangers over bitchen.
Het moeten wel eiken zijn :Y Je kan natuurlijk hele buurten hebben waar geen eiken staan. Hier toevallig heel veel. Behalve in mijn straat.
pi_187498157
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:45 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Toen ik het erg had dacht ik eerst dat het midge beten moesten zijn. Gewoon alleen 'nette' bultjes..
  Official ESF Kreviewer woensdag 19 juni 2019 @ 09:47:36 #291
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_187498162
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 04:11 schreef Barreltje het volgende:
:W morguh!

Krea.. ben je ook naar het strand gefietst daar bij hoi an? Lekker door de rijst velden...

We hebben gisteren twee uur gefietst. Strand bewaar ik wel voor Phan Thięt.
Morgen vliegen naar Saigon, dan de Mekong Delta, dan weer Saigon, dan drie dagen Phan Thięt. De tijd vliegt helaas.
pi_187498168
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het is inderdaad gelukkig geen Rotterdam :+
Inderdaad, dan zou Rotterdam veel te ver weg zijn voor mij. O+
pi_187498175
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:47 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Toen ik het erg had dacht ik eerst dat het midge beten moesten zijn. Gewoon alleen 'nette' bultjes..
Hier is ook iedereen op zoek naar vlooien en bedwantsen enzo. :Y
pi_187498198
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:37 schreef PdeHoog het volgende:

SPOILER
Te leuk O+
Heb je die een hele foto van mij voorbij zien komen? :D kennelijk maakt die fotograaf geen voorselectie.

@ISA komen die rupsen meer bij jullie voor? Kan niet zeggen dat ik ze hier zie en we zitten toch midden tussen allerlei bossen.
  woensdag 19 juni 2019 @ 09:50:34 #295
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_187498211
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:43 schreef Isabeau het volgende:
Bacteriemengsel waar alleen de rupsen van dood gaan toch?

Of misschien daar wel gifffff, geen idee

In Rotterdam trouwens meerdere bomen met rupsen gezien, dus ķķk in de stad aanwezig :+

Gelukkig nog geen last van gehad
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_187498215
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:39 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Daar las ik van de week ook iets over, maar die schijnen het dit jaar niet meer bij te kunnen houden. Een autoriteit op dit gebied adviseerde om alle eiken maar om te hakken "want je komt er toch niet vanaf!" Da's wel heel rigoreus.
We have far more in common than that which devides us..
pi_187498216
Hm, we hebben wel een meldingmogelijkheid, maar ik kan zo snel niet vinden of er nou veel eiken in Rotterdam staan.

Ik kan me zo voorstellen alleen aan de oude singels, maar geen idee waar ik dat dan weer op baseer met mn 0 kennis van flora en fauna en 0 kennis van stadsontwikkeling :D
pi_187498219
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:49 schreef Sarabi het volgende:

@:Isa komen die rupsen meer bij jullie voor? Kan niet zeggen dat ik ze hier zie en we zitten toch midden tussen allerlei bossen.
De meeste nesten zijn hoog verstopt. Als de gemeente geen linten plaatst, dan merk je ze zelden op. Brabant heeft toch ook een groot probleem met de rups. Alleen in eiken dus.
pi_187498230
Hier aan de oostkant van Nederland vinden die krengen het iig erg prettig blijkbaar..
pi_187498238
quote:
NUENEN - De eikenprocessierups houdt Brabant flink bezig. Bestrijdingsbedrijven spreken dit jaar van een ‘extreme plaag’. Dat wordt onderstreept door de vele meldingen (ruim 1300) in het Meldpunt Overlast Eikenprocessierups van Omroep Brabant
Dus :+
pi_187498245
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:50 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Daar las ik van de week ook iets over, maar die schijnen het dit jaar niet meer bij te kunnen houden. Een autoriteit op dit gebied adviseerde om alle eiken maar om te hakken "want je komt er toch niet vanaf!" Da's wel heel rigoreus.
;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')