Vandaag had gelukkig m'n allerlievelingste lievelingsverpleger dienst. Ze heeft roze en paars haarquote:Op maandag 17 juni 2019 09:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit bedoelde ik eigenlijk te zeggen
Het 'laten gaan' stuk gericht op de kritiek naar/op jezelf. Wel wat doen met het gevoel dat het je geeft en welk gedrag je ermee ging vertonen, uit automatisme.
Dat is leerstof, hoe vervelend ook qua timing
Fijn zeg, dat je er toch over gesproken hebt!quote:Op maandag 17 juni 2019 13:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vandaag had gelukkig m'n allerlievelingste lievelingsverpleger dienst. Ze heeft roze en paars haar
Ik heb het met haar gehad over wat er was gebeurd gisteren en het was een erg goed gesprek
Als ik zeg dat ik een hele middag niks gedaan heb, heb ik eigenlijk altijd wel van alles gedaan. Niks doen is lezen, puzzelen, muziek luisteren, filmpjes kijken bij mij. Ik hoef mezelf dan helemaal niet kwalijk te nemen dat ik "niets goeds" gedaan heb. Zelf dingen doen is ook gewoon goed, ik hoef niet continu nuttig te zijn. Ik mag evenveel ruimte in de wereld als wat ik aan de mensen om me heen gun. Veel meer dan wat ik nu aan mezelf gun.
Leerzaam idd
Kijk eens (ik heb het artikel nog gelezen)quote:Op maandag 17 juni 2019 13:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Vandaag had gelukkig m'n allerlievelingste lievelingsverpleger dienst. Ze heeft roze en paars haar
Ik heb het met haar gehad over wat er was gebeurd gisteren en het was een erg goed gesprek
Als ik zeg dat ik een hele middag niks gedaan heb, heb ik eigenlijk altijd wel van alles gedaan. Niks doen is lezen, puzzelen, muziek luisteren, filmpjes kijken bij mij. Ik hoef mezelf dan helemaal niet kwalijk te nemen dat ik "niets goeds" gedaan heb. Zelf dingen doen is ook gewoon goed, ik hoef niet continu nuttig te zijn. Ik mag evenveel ruimte in de wereld als wat ik aan de mensen om me heen gun. Veel meer dan wat ik nu aan mezelf gun.
Leerzaam idd
Mooi!quote:Op maandag 17 juni 2019 13:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Leerzaam idd
Leven is best lastig als je erover nadenkt.quote:Op maandag 17 juni 2019 13:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Leerzaam idd
Heb jij je werktelefoon doorgeschakeld naar thuis danquote:Op maandag 17 juni 2019 13:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Haha, ik ben vandaag vrij en krijg ik net een telefoontje van iemand van de BHV. Die wist niet door dat ik niet op kantoor ben, en hij vroeg me om naar beneden te gaan want er is zo een ontruimingsoefening. Dat had ik gevraagd omdat ik zo moeilijk de trap af kon toen ik zo'n pijn had. Fijn zulke collega's (ik had toegezegd bij een echte ontruiming wel gewoon naar beneden te lopen)
Nee, de telefoontjes op de vaste lijn worden doorgezet naar mijn werkmobiel. En die ging (en ik hoorde 'm, had al 2 telefoontjes gemist zag ik).quote:Op maandag 17 juni 2019 14:16 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Heb jij je werktelefoon doorgeschakeld naar thuis dan
Op de BBQ met een aardappelsalade en een berg rauwkost?quote:Op maandag 17 juni 2019 15:59 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb speklappen die op moeten. Wat ga ik eten?
Waar was je het niet mee eens dan?quote:
Laaaanngzaam uitgepiept, indirect, op de BBQquote:Op maandag 17 juni 2019 15:59 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb speklappen die op moeten. Wat ga ik eten?
Überhaupt de hele boete..quote:
Duh. Beide bbq. Dat is altijd een prima optie.quote:
Niet zo bijdehand jij.quote:Op maandag 17 juni 2019 16:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Duh. Beide bbq. Dat is altijd een prima optie.
quote:Op maandag 17 juni 2019 16:15 schreef Barreltje het volgende:
Überhaupt de hele boete..
Ik heb dat helemaal niet gedaan en er is geen bewijs.. dus dat wil ik eerst maar eens zien..
Nou Ja.. wel in de straat er naast. Maar ik kan me niet Herrineren dat ik in deze specifieke straat ben geweest..quote:Op maandag 17 juni 2019 16:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]klinkt niet tof. Je was daar ook niet op dat moment?
Ben benieuwd. Ik zou ook bezwaar aantekenen als het onrechtvaardig is.quote:Op maandag 17 juni 2019 16:22 schreef Barreltje het volgende:
Nou Ja.. wel in de straat er naast. Maar ik kan me niet Herrineren dat ik in deze specifieke straat ben geweest..
Nou Ja.. onrechtvaardig weet ik niet.. Ik kan het me gewoon niet meer herinneren..quote:Op maandag 17 juni 2019 16:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Ik zou ook bezwaar aantekenen als het onrechtvaardig is.
Ah ok.quote:Op maandag 17 juni 2019 14:19 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, de telefoontjes op de vaste lijn worden doorgezet naar mijn werkmobiel. En die ging (en ik hoorde 'm, had al 2 telefoontjes gemist zag ik).
Hoe gaat het met je? Hopelijk weer een staptje beter? Want heb je nog pijn of is dat nu weg?
Ik heb gelijk een vrije middag genomen na het lezen hier van.quote:Op maandag 17 juni 2019 13:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Kijk eens (ik heb het artikel nog gelezen)
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r4aXYYwgr2qW4QqK8m7c
Ik hoop zo dat je snel geholpen kunt worden. Steeds die angst dat het weer terugkomt is ook niet goed lijkt me.quote:Op maandag 17 juni 2019 16:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ah ok.
Nou nog niet met sprongen vooruit.
Vannacht slechte nacht, weer daar hoog in de buik behoorlijke last, trok door naar rug, bang dat het weer overnieuw begon..maar even goed nagedacht over mijn eetpatroon. Er werd in het ziekenhuis gezegd dat, omdat ik niet echt goed kan eten, ik maar om de 2 a 3 uur wat moet eten. Maar dan krijgt tegelijkertijd je pancreas die dus ontstoken is, steeds maar voedsel te verwerken.
Gisteravond laat voor het naar bed gaan nog fruit met kwark gegeten.. wie weet was dat wel de oorzaak.
Dus ik laat er nu meer tijd tussen zitten en eet iets meer en doe er langer over. Dat maar proberen
Verder af en toe een gemeen hoofdpijntje en ik heb 0 conditie.
Koorts was gisteren en vandaag weg, nog 1 antiB pilletje te verwerken en de PCM heb ik bijna helemaal afgebouwd. (slikte 4x2)
Dat is 't wel
Had je je auto uitgeleend dan of zo? Anders is het gek toch.quote:Op maandag 17 juni 2019 16:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Überhaupt de hele boete..
Ik heb dat helemaal niet gedaan en er is geen bewijs.. dus dat wil ik eerst maar eens zien..
*lezen gaatquote:Op maandag 17 juni 2019 13:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Kijk eens (ik heb het artikel nog gelezen)
https://www.nrc.nl/nieuws(...)r4aXYYwgr2qW4QqK8m7c
Leuk stuk...quote:Op maandag 17 juni 2019 16:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb gelijk een vrije middag genomen na het lezen hier van.
En dit doe ik nog steeds graag met dochterlief.quote:Denk eens aan de tijd dat je op de basisschool zat. Toen kon je nog op weg naar huis ineens een andere weg nemen, struinen, op bankjes klimmen, wat besjes plukken. Beetje kattekwaad uithalen. Alle gevoel voor tijd verliezen en pas uren later thuis komen.
Dat heb ik ook. Kan prima niets doen. Soms niet, dan heb ik zo'n "hup hup hup" bui. Prima, dan maak ik er gebruik van. Vanochtend ook pas om 9 uur m'n bed uit, en pas om 11.30 onder de douche gestapt. En wat ik nou gedaan heb, krant gelezen maar verder...quote:Op maandag 17 juni 2019 17:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
*lezen gaat
edit; herken mezelf hier gelukkig niet in.
Ik leidt gelukkig tegenwoordig een prima rustig leven, lummel genoeg door de dag (altijd al gedaan overigens voor ik wist dat het nog goed voor je was ookbehalve die 3 dagen in de week als ik werk word ik nogal door de tijd en de waan van de dag en door die sneltrein meegevoerd. Maar dat is oké.
't Was ook dat er onverwacht uitval van kinderopvang was.quote:
Detailquote:Op maandag 17 juni 2019 17:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
't Was ook dat er onverwacht uitval van kinderopvang was.
Tussendoor wel genoeg gelummeltquote:Op maandag 17 juni 2019 17:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Lange dag maar succesvol, Legal intercept en monitoringservers met een paar kleine issues overgezet naar een nieuw datacenter.
Ommetjes met de fiets doe ik ook vaak, andere routes loop ik ook regelmatig naar mijn werk.quote:Op maandag 17 juni 2019 17:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Kan prima niets doen. Soms niet, dan heb ik zo'n "hup hup hup" bui. Prima, dan maak ik er gebruik van. Vanochtend ook pas om 9 uur m'n bed uit, en pas om 11.30 onder de douche gestapt. En wat ik nou gedaan heb, krant gelezen maar verder...
ik draai op mijn poten en moet nog kokenquote:
Laat je man koken of ga ff lekker op een hoekje van de straat bij een tentje etenquote:Op maandag 17 juni 2019 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
ik draai op mijn poten en moet nog koken
En dat moet iemand verbazen?quote:Op maandag 17 juni 2019 17:56 schreef Bluezz het volgende:
Het eten in dit rusthuis is overigens 1000% lekkerder en met meer liefde verzorgd dan in het vorige![]()
Minder moeite ff zelf wat te maken. Salade, karbonade vd grill, tzaziki en kruidenboter zijn al klaar, brood afbakken.quote:Op maandag 17 juni 2019 17:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Laat je man koken of ga ff lekker op een hoekje van de straat bij een tentje eten
Jij eet echt vaak gewoon zo'n zak gemende groente met nog een stukje vlees oid, he? Is wel gezond. Maar ik krijg dat nooit lekker.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:35 schreef borisz het volgende:
Een zak Mexicaanse groentemix in de pan gedaan.
Volgens mij gaat t er om als je druk druk bent (in je hoofd) gejaagd, gestresst en continue op je klokje kijkt om allerlei doelen te halen dat lummelen, niksen ontspannend werkt en je ruimte in je kope krijgt en ontstresst. En je op meer inzichten brengt.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:14 schreef Isabeau het volgende:
Mijn man heeft straks lekker het eten klaar. Na de hele dag lummelen . Waar is lummelen goed voor dan? En kon je ook teveel lummelen? Leuk woord eigenlijk. Lummelen.
Kijk aan, daar had je zo te lezen heel wat meer aan dan 'ga gewoon even iets leuks doen'.quote:Op maandag 17 juni 2019 13:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Leerzaam idd
Goed zomervoer!quote:Op maandag 17 juni 2019 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Minder moeite ff zelf wat te maken. Salade, karbonade vd grill, tzaziki en kruidenboter zijn al klaar, brood afbakken.
Ik gooi er wel eens een woksausje doorheen, vanavond een beetje Teriyaki van TerraSanaquote:Op maandag 17 juni 2019 18:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Jij eet echt vaak gewoon zo'n zak gemende groente met nog een stukje vlees oid, he? Is wel gezond. Maar ik krijg dat nooit lekker.
quote:Op maandag 17 juni 2019 18:43 schreef minilot het volgende:
Ook zomers: ik ben van top tot teen bedekt met stoepkrijt.
Ik heb spinaziesoep in wording. Ik zal er nog eens wat blaadjes uithalen voor de salade straks en de smoothie voor morgen.quote:Op maandag 17 juni 2019 18:55 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ook de koelkast uitgeruimd. Geen melk met brokjes maar wel spinaziesoep van verse spinazie in plastic.
Dat herken ik welquote:Op maandag 17 juni 2019 18:40 schreef Myraela het volgende:
Juist als ik druk in m'n hoofd ben kan ik echt niet lummelen. Dan moet ik eerst even de belangrijkste dingen afronden.
Dit triggert anxiety bij mijquote:Op maandag 17 juni 2019 18:40 schreef minilot het volgende:
Het leven is er veel, veel te kort voor!
Hey vakantieganger! Zo, wat hadden jullie een idyllische foto's gemaakt. Alsof je filmsets aan het bezoeken was!quote:Op maandag 17 juni 2019 18:55 schreef Sunnythesun het volgende:
Heb net twee kommen kippensoep gegeten en het zweet gutst van mijn hoofd![]()
![]()
Hoi trouwens
Hoihoi, welkom terug!!!quote:Op maandag 17 juni 2019 18:55 schreef Sunnythesun het volgende:
Heb net twee kommen kippensoep gegeten en het zweet gutst van mijn hoofd![]()
![]()
Hoi trouwens
Ja, of ik doe half wat ik moet doen, waardoor dat 4x zo lang duurt en ik zit half niets te doen, waarbij ik helemaal niet ontspan.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:03 schreef Isabeau het volgende:
Dat herken ik welDan kan ik ook boos op mezelf worden als ik ga ziten niksen. Eerst af. Dan niksen. Maar waarschijnlijk helpt niksen dus weer om iets af te krijgen. Het leven is ingewikkeld
quote:Op maandag 17 juni 2019 18:55 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ook de koelkast uitgeruimd. Geen melk met brokjes maar wel spinaziesoep van verse spinazie in plastic.
Jij doet dat beterquote:Op maandag 17 juni 2019 18:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb spinaziesoep in wording. Ik zal er nog eens wat blaadjes uithalen voor de salade straks en de smoothie voor morgen.
Lastige shizzlequote:Op maandag 17 juni 2019 19:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, of ik doe half wat ik moet doen, waardoor dat 4x zo lang duurt en ik zit half niets te doen, waarbij ik helemaal niet ontspan.
Haha ja was mooi daarquote:Op maandag 17 juni 2019 19:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat herken ik welDan kan ik ook boos op mezelf worden als ik ga ziten niksen. Eerst af. Dan niksen. Maar waarschijnlijk helpt niksen dus weer om iets af te krijgen. Het leven is ingewikkeld
[..]
Dit triggert anxiety bij mijWant ik wil nog zoveel!
[..]
Hey vakantieganger! Zo, wat hadden jullie een idyllische foto's gemaakt. Alsof je filmsets aan het bezoeken was!
Het was erg lekker, en nu draait het mangosorbetquote:Op maandag 17 juni 2019 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Minder moeite ff zelf wat te maken. Salade, karbonade vd grill, tzaziki en kruidenboter zijn al klaar, brood afbakken.
Met een rietje, siroop en binnenkamervuurwerk? En waarom zou je dat laten draaien?quote:Op maandag 17 juni 2019 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het was erg lekker, en nu draait het mangosorbet
Omdat ijsmachine?quote:Op maandag 17 juni 2019 19:39 schreef fietsie het volgende:
Met een rietje, siroop en binnenkamervuurwerk? En waarom zou je dat laten draaien?
Hij was duur maar oh wat ben ik er al 11 jaar blij mee.quote:
Klinkt wel goedquote:Op maandag 17 juni 2019 19:50 schreef Candaasje het volgende:
Het wordt hier zo qua avondeten iets van mie met wat verschillende groentes, pepertje, tempeh. Ofzo, nog even kijken wat het precies wordt
Oh ja, dat is die van de shinende sink toch?quote:Op maandag 17 juni 2019 20:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier semi aanhanger van FLYlady
Is een methode van opruimen lijkt het... maar eigenlijk komt het uiteindelijk er op neer dat als je jezelf niet overstresst van alles dat moet.
Regelmatig aan jezelf denkt.
En je routines opbouwt in huis.. waarna je meer tijd hebt voor jezelf... het leven een stuk leuker wordt.
En FLYlady doet dus ook niet aan “eerst afmaken en dan pas niksen” want stelt flylady... dan ga je te lang door waardoor je daarna moe bent en geen zin meer hebt en dus per saldo minder doet.
Ze werken met kwartiertjes EN met een kookwekker.
Dus kwartiertje nuttig zijn en dan 5 minuten even wat anders.. kopje thee/koffie wat je wil.
En als je dan nog energie over hebt... nog een keer dat kwartier plus die 5 minuten.
En ook echt stoppen dus.. niet nog even doorgaan.
En als je dat structureel doet... hou je meer tijd over om te “fly-en”
Want FLY staat voor: finally loving yourself.
So far my 2 cents mbt niksen.
Ik heb mijn sink ooit geshined en daar hield het wel bij op.quote:Op maandag 17 juni 2019 20:42 schreef Uhmmpie het volgende:
Hier semi aanhanger van FLYlady
Is een methode van opruimen lijkt het... maar eigenlijk komt het uiteindelijk er op neer dat als je jezelf niet overstresst van alles dat moet.
Regelmatig aan jezelf denkt.
En je routines opbouwt in huis.. waarna je meer tijd hebt voor jezelf... het leven een stuk leuker wordt.
En FLYlady doet dus ook niet aan “eerst afmaken en dan pas niksen” want stelt flylady... dan ga je te lang door waardoor je daarna moe bent en geen zin meer hebt en dus per saldo minder doet.
Ze werken met kwartiertjes EN met een kookwekker.
Dus kwartiertje nuttig zijn en dan 5 minuten even wat anders.. kopje thee/koffie wat je wil.
En als je dan nog energie over hebt... nog een keer dat kwartier plus die 5 minuten.
En ook echt stoppen dus.. niet nog even doorgaan.
En als je dat structureel doet... hou je meer tijd over om te “fly-en”
Want FLY staat voor: finally loving yourself.
So far my 2 cents mbt niksen.
Ja, zo gaat het hier ook ongeveer. Ik probeer er beter op te letten. Lummelen is helemaal prima. En het is ook prima als dat pas mag na 'nuttig zijn' maar half lummelen maakt me echt ongelukkig.quote:Op maandag 17 juni 2019 19:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, of ik doe half wat ik moet doen, waardoor dat 4x zo lang duurt en ik zit half niets te doen, waarbij ik helemaal niet ontspan.
Wat is het?quote:Op maandag 17 juni 2019 20:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat is Chateau Meiland een enig programma
Vandaag voor het eerst aan het kijken.quote:
Nog even een paar uur later een reactie.quote:Op maandag 17 juni 2019 13:15 schreef Barreltje het volgende:
Ben je net gewend![]()
Anyway.. mag je straatje keren in de opening van een straat waar je niet in mag?
Jaaaquote:Op maandag 17 juni 2019 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, dat is die van de shinende sink toch?
Een kwartiertje per dag zou ik ook wel weer in kunnen voeren. Het huishouden gaat wel goed op zich maar het is net wat te onregelmatig naar mijn zin.quote:Op maandag 17 juni 2019 21:10 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Jaaa
Moet bekennen dat ik het vaak toch lastig vind hoor.. ook EEN kwartiertje is vaak al heel wat na een hele werkdag en dochter.
Vaak tegen de tijd daar tijd voor is het half 9 geweest en wil ik nog maar 1 ding: bank.
Bedankt voor die verduidelijkingquote:Op maandag 17 juni 2019 21:09 schreef z80 het volgende:
[..]
Nog even een paar uur later een reactie.
Het inrij verbod is geldig vanaf het bord. Zit het bord tegen een gevel geschroefd dan kun je er niet in. Ook niet om te keren. Staat het bord op een paal 2 meter de straat in, wat meestal het geval is. dan kun je 2 meter de straat in steken om te keren.
Dit lijkt er meer op om een quota te halen.
Ik word helemaal iebelig van die lui!quote:Op maandag 17 juni 2019 20:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat is Chateau Meiland een enig programma
....zou er een script worden gevolgd?quote:Op maandag 17 juni 2019 21:26 schreef fietsie het volgende:
Ik kijk nu al een paar maanden zo af en toe op History Channel van die schatzoek programma's.
En vandaag viel me iets op: bij de zoveelse "clue" die de makers van het programma aannemelijk maken, en vervolgens verheffen tot bewijs, roept 1 van de prominent in beeld komende mensen "the tunnel could be right under here!". "Could" ja. Hij is het nooit.
Waarom kijk ik dit.
/liefdagboek.
quote:Op maandag 17 juni 2019 21:32 schreef borisz het volgende:
Zozo. Groningen krijgt voor het eerst sinds 1951 een VVD'ert als Burgemeester.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)eester-van-Groningen
Er zit een knop op je TV die helpt je zo uit de pureequote:Op maandag 17 juni 2019 21:32 schreef fietsie het volgende:
Now they have discovered a rock that John believes may have the shape of a turtle, as Grandpa predicted.
Turtle Rocks can be found in many forms througout Japan.
John believes
my have
enz
Daar heb ik van de week een artikel over gelezen. Was indrukwekkend, ga van de week wel terug kijkenquote:Op maandag 17 juni 2019 22:39 schreef golfer het volgende:
Kijken nu een interessante 3Doc terug over een 17-jarige gast die 14 jaar TBS heeft gehad.
edit: naar nu blijkt waarschijnlijk ten onrechte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |